Κυριακή 20 Φεβρουαρίου 2022

Μετά το " Έχω πηδήξει την μισή Αθήνα", θλιβερός κ. Τατσόπουλος, θέλει να "πηδήξει" και τα Θρησκευτικά μας πιστεύω; -




Του Σωτήρη Μ. Τζούμα 

Πώς γίνεται όταν υπάρχει κάτι ποιοτικό, θρησκευτικό ή εθνικό, που τυγχάνει καθολικής αποδοχής και αγκαλιάζεται από τον λαό μας, να λοιδωρείται από κάτι ψευδοαριστεροκουλτουριάρηδες; Από κάτι σαπρόφυτους που για το μόνο που νοιάζονται είναι ο εαυτούλης τους και η προβολή τους;
Η συγχωρεμένη η μάνα μου θα έλεγε «όσα δεν φτάνει η αλεπού τα κάνει κρεμαστάρια»!
Βρυχήθηκε μια απολιθωμένη και καπνισμένη κεφαλή και έβγαλε πικρόχολα σχόλια για την τηλεοπτική παραγωγή σχετικά με τον βίο του Αγίου Παϊσίου.
Πατούν σαν τους αναστενάρηδες σε αναμμένα κάρβουνα, μερικοί όταν μαθαίνουν τα ποσοστά τηλεθέασης που αγγίζουν αυτές οι σειρές! 
Παθαίνουν δυσπεψία όταν αντιλαμβάνονται ότι ο λαός μας λαχταρά και εγκολπώνεται τα υψηλά ιδανικά. 
Η σειρά  αυτή προβάλλει τρεις μεγάλες αγάπες που κάποτε χαρακτήριζαν την ζωή του Έλληνα, ανεξαρτήτως ιδεολογίας. Το τρίπτυχο Θρησκεία-Πατρίδα-Οικογένεια. Και ο λαός μας, δόξα τω Θεώ, την αγκάλιασε. Της έδωσε υψηλά νούμερα τηλεθέασης. Παρήγορο!
Ομολογώ ότι δεν με  αιφνιδίασε  η στάση του Πέτρου Τατσόπουλου κατά του σήριαλ  για τη ζωή του Αγίου Παΐσιου και της μεγάλης αποδοχής, που έτυχε από το τηλεοπτικό κοινό, που το αγκάλιασε με θέρμη από την πρώτη στιγμή και του προσέφερε εξαιρετικά υψηλή τηλεθέαση. Έχουμε ξαναδεί ανάλογα δείγματα του συγκεκριμένου ανδρός. Σε μια ελεύθερη δημοκρατική χώρα, μπορεί ο καθένας  να πιστεύει ότι θέλει. Να είναι ακόμα κι άθεος και να φέρεται κατά της  Ορθοδοξίας. Αλλά δεν μπορεί να θεωρεί ως"σκοταδισμό" την θρησκευτική πίστη των Ελλήνων και να το διατυμπανίζει δημόσια. 

Οι Έλληνες είμαστε βαθιά θρησκευόμενος λαός.
Και αναγνωρίζουμε την τεράστια συμβολή της Ορθοδοξίας στη διάσωση του Έθνους μας και της εθνικής μας ταυτότητας. Αυτό αποτυπώνεται και στο σήριαλ για τη ζωή του Γέροντα Παΐσιου, που αρχίζει άλλωστε με μια ιδιαίτερα οδυνηρή και μεγάλη εθνική συμφορά, την Μικρασιατική Καταστροφή και τον ξεριζωμό του Ελληνισμού από τις προαιώνιες εστίες  του από τις οποίες εκδιώχθηκε από τους άσπονδους φίλους και γείτονες μας. Κι εφέτος συμπληρώνουμε 100 χρόνια , έναν αιώνα από αυτή την αποφράδα εποχή!
Αλλά που να τα καταλάβει αυτά ο κ. Τατσόπουλος.
 Ο κ. Τατσόπουλος έχει δικαίωμα να πιστεύει ότι θέλει. Αλλά κι εμείς έχουμε το δικαίωμα να απορρίπτουμε τις περιθωριακές, ανιστόρητες και υβριστικές  απόψεις του.
Είναι ολοφάνερο ότι πάσχει από ενοχές και θέλει κάπου να τις φορτώσει. Η επιχειρηματολογία του ντεμοντέ και χιλιοφορεμένη ψυχαναλυτικής προσέγγισης δεν τον βοηθάει σε αυτό από το οποίο πάσχει.
Ο άνθρωπος κ. Τατσόπουλε όπως λένε και  οι ψυχαναλυτές Γιούνγκ και Χόρνευ τους οποίους έχετε μελετήσει,  μας λένε ότι ο άνθρωπος είναι ηθικό όν και εκείνο που απωθεί στο ασυνείδητο, επιστρέφει στο συνειδητό, ωσάν να είναι ένας  ανεξόφλητος λογαριασμός της ζωής  και αυτή η διαδικασία τον γελοιοποιεί! Δεν το έχετε καταλάβει ακόμη; 
Ο καθρέφτης που κοιτάζεστε κάθε πρωί σας λέει ψέματα!
Μακάρι να ξυπνήσετε  όσο είναι καιρός….
Και να καταλάβετε επιτέλους  ότι αυτή η χώρα και αυτός ο λαός θρησκεύονται και πιστεύουν στο Θεό, στην Παναγία μας και στους Αγίους της Πίστεως μας. Και αυτό αποδεικνύεται από κάτι τέτοιες μικρές αφορμές.
Ύστερα από την πετυχημένη ταινία "Ο άνθρωπος του Θεού", το συναξάρι του Αγ. Νεκταρίου, που έτυχε πολύ μεγάλης αποδοχής, ήρθε το συναξάρι του Αγ. Παϊσίου να καθηλώσει μικρούς και μεγάλους μπροστά στην οθόνη των σπιτιών μας. Δόξα τω Θεώ!
Ευτυχώς που υπάρχουν τέτοιες παραγωγές που ξεδιψούν τον διψασμένο λαό μας στην απαράκλητη εποχή που ζούμε.







πηγή:https://www.exapsalmos.gr/2022/02/18/o-thliveros-k-tatsopoulos-%EF%BB%BF/?fbclid=IwAR0Jok7_1LKxqoSklc84Ea5wH_otKw-2CtZsLqpxvbJJDqt6Mcfw66m_XL0







 Ο κ. Τατσόπουλος μας κοινοποίησε ως μη όφειλε την αποδοκιμασία του για μια τηλεοπτική σειρά. Από πότε εμβριθείς συγγραφείς ασχολούνται με την τηλεόραση, το τηλέραμα και τη ραδιοτηλεόραση; Επίσης οξύμωρο ως κι αντιφατικό είναι το γεγονός ότι τον ενόχλησε η συγκεκριμένη σειρά και δεν τον εξόργισαν τόσα τηλεσκουπίδια τηλεριάλιτι κ.α. Αφετηριακά η προσέγγισή του υποδηλώνει προκατάληψη κι είναι επιλεκτική που σημαίνει ότι κινδυνεύει εγγενώς να μην είναι κι αντικειμενική.

Είναι προφανές ότι ο κ Τατσόπουλος θέλει να κάνει πολιτική επιχειρεί να επανασυσπειρώσει έναν κόσμο πάνω σε παρωχημένες διαχωριστικές σε μανιχαϊστικού τύπου διλλήματα και μάλιστα σε μια περίοδο κρίσιμη.

Αν αποσυσχετίσουμε την παρέμβασή του από τη διαφαινόμενη στόχευση που είναι κυρίως πολιτική απομένει η άποψη του τηλεθεατή Τατσόπουλου. Κατ΄αρχήν όταν άρχισε την παρέμβαση δεν είχε προβληθεί παρά μόνο το 1ο επεισόδιο της σειράς που σημαίνει ότι όσα καταμαρτυρεί στο εν λόγω σήριαλ δεν πρόλαβαν καν να προβληθούν. Προτρέχει βεβιασμένα. Από την πρώτη του ανάρτηση ακολούθησαν στη συνέχεια ποικίλες παρεμβάσεις όπου ήταν πιο αναλυτικός κι επεξηγηματικός.

Αν κατάλαβα καλά οι κύριες ενστάσεις του:

  • Δεν αποδέχεται την ιστορικότητα δηλ. την πραγματικότητα του θρησκευτικού μυστικισμού.
  • Ενίσταται ως προς το γεγονός ότι η σειρά είναι μια παραγωγή όπως διατείνεται της μονής Βατοπαιδίου.
  • Θεωρεί ότι o ερημίτης ασκητής Παίσιος ήταν ένας λαοπλάνος θεομπαίχτης που χρήζει άλλου τύπου ανάλυσης
  • Αντιλαμβάνεται ως επιστροφή στο Μεσαίωνα την Ορθόδοξη Παράδοση.
  • Διαβλέπει ότι διακυβεύεται η καρτεσιανή λογική και ο Ορθός Λόγος από την επίκληση της βιωματικής προσέγγισης του μεταφυσικού.
  • Το όλο έργο είναι ένα θρησκευτικό παραμύθι που ουδεμία σχέση έχει με την πραγματικότητα.

Η ιστορία στηρίζεται πρωτίστως σε πηγές. Τα μέχρι τώρα επεισόδια αντλούν όπως διαφαίνεται το περιεχόμενό τους από διεξοδικές γραπτές μαρτυρίες όπως αυτή του Λιβανέζου μοναχού Ισαάκ συνασκητή του Αγίου γέροντα Παισίου που ως βιογράφος του καταθέτει τη μαρτυρία του σε βιβλίο 700 και πλέον σελίδων.

Το πρόβλημα φαίνεται ν’ ανακύπτει αναφορικά με την αυθεντικότητα των βιωμάτων του μεγάλου ασκητή και την αποδοχή ή μη αυτών.

Υπάρχουν διάφορα φιλοσοφικά ρεύματα στην οπτική του θείου. Αγνωστικισμός, ντεισμός- θεισμός, αθεϊσμός, πανθεισμός κ.α 

Η μη αποδοχή μιας άλλης πραγματικότητας, μιας πιο σπιριτουαλίστικης πραγματικότητας, ενός Πλατωνικού κόσμου των ιδεών αλλιώς, είναι δεδομένη υφιστάμενη και ενστερνιζόμενη από έναν κόσμο όσο κι αντίστοιχες κοσμοαντιλήψεις. 

Σε αυτή τη λογική δεν κομίζει κάτι καινούργιο η άποψη Τατσόπουλου. Αυτό που γεννά ερωτηματικά είναι η στάση Τατσόπουλου αφού φαίνεται να αποτελεί μέρος μιας συντονισμένης απόπειρας αποχριστιανοποίησης απορθοδοξιοποίησης αποιστορικοποίησης στον ελλαδικό χώρο. 

Μετέχει κι ο Τατσόπουλος σε μια υπερπαραγωγή σ΄ ένα σήριαλ με πολλά επεισόδια όπως και ο Μόσιαλος νωρίτερα. Και το ερώτημα είναι υπάρχει ένα αντίστοιχο Βατοπαίδι που προωθεί αυτό τον αφελληνισμό κι αν ναι ποιο είναι κι από που προέρχεται.

Μιλάει για Χιονάτη κι 7 νάνους μόνο που στη σύγχρονη μεταφορά της πρόκειται για πνευματικά νάνους. Αποτυχημένη σύγκριση . Ένδεια φαντασίας…...Όταν οι συγγραφείς στερεύουν έμπνευσης γίνονται .. πολιτικοί.. κι όταν στερέψουν εντελώς γίνονται κριτικοί τηλεοπτικών σήριαλ;

Kαι πάλι με συμπάθεια βλέπουμε την περίπτωση Τατσόπουλου και κάθε Τατσόπουλου που κρίνει εξ ιδίων τ΄αλλότρια….και με περισσότερη συμπάθεια γι αυτόν αφού ”Δρόμος χωρίς Θεό δεν αντέχεται” όπως έγραψε κι ο Νικόλας Βελιμίροβιτς. Κατανοούμε τον πνευματικό άχθο της απέραντης αδειοσύνης . Το κενό είναι δυσβάσταχτο…..κι αυτό χωρίς καμιά δόση σαρκασμού αλλά με απόλυτη διάθεση κατανόησης ως προς την προβληματική του.

dimpenews.com