Τετάρτη 20 Δεκεμβρίου 2023

Τι κρύβεται πίσω από μια ροζ σημαία - Τι να πει κανείς από ανθρώπους που προσκυνούν κάστανα και προσεύχονται σε σαγιονάρες!!


Ένα έκθεμα που μοιάζει με ελληνική σημαία με ροζ χρωματισμούς, το οποίο αναρτήθηκε σε καλλιτεχνική  έκθεση στο Γενικό Προξενείο της Ελλάδας στη Νέα Υόρκη, εξελίσσεται σε πολιτικό ζήτημα καθώς προκάλεσε ποικίλες αντιδράσεις, με αποτέλεσμα, κατόπιν παρέμβασης του Υπουργείου των Εξωτερικών να αποσυρθεί.

Σε πολιτικό ζήτημα το ανέδειξε με παρέμβασή του στη Βουλή ο επικεφαλής του κόμματος "Νίκη" κατά τη συζήτηση για τον προϋπολογισμό.
"Είναι δυνατόν να παρουσιάζεται η σημαία μας με ροζ χρώμα, να διακωμωδείται το εθνικό μας σύμβολο; Η σημαία αλλάζει χρώμα, μόνον όταν βαφτεί κόκκινη από το αίμα των αγώνων του λαού μας" είπε χαρακτηριστικά ο αρχηγός του μικρού ακροδεξιού κόμματος που έτυχε της υποστήριξης παραθρησκευτικών κύκλων.

Όπως υπογράμμισε ο κ. Νατσιός, χαρακτηρίζοντας το έργο ως "κουρέλι", η σημαία μας, αντί για γαλανόλευκη, είναι φτιαγμένη με κλινοσκεπάσματα και με ροζ χρώμα.

Το έργο με τη ροζ σημαία αναρτήθηκε στο Προξενείο στο πλαίσιο έκθεσης της Γεωργίας Λαλέ. Αυτό που πραγματεύεται είναι το φαινόμενο της ενδοοικογενειακής βίας και των εγκλημάτων με θύματα γυναίκες. Όπως αναφέρεται επεξηγηματικά, "το έργο τέχνης δημιουργήθηκε  από σεντόνια, δωρεά γυναικών που ζουν στην Ελλάδα. Αυτές οι γυναίκες έχουν φαινομενικά λίγα κοινά πράγματα, αλλά όλες έχουν ξαπλώσει σε αυτά τα σεντόνια απελπισμένες και φοβισμένες...
...Η πλειονότητα των θυμάτων γυναικοκτονίας δολοφονούνται στα σπίτια τους και στα κρεβάτια τους. Η ζωή τους τελειώνει στο κρεβάτι που στρώνουν κάθε πρωί. Τα σεντόνια τους απορροφούν το αίμα τους"

Πρόκειται λοιπόν για ένα έργο τέχνης με συμβολική σημασία καθώς εμπεριέχει ριζοσπαστικά μηνύματα κατά της βίας και της πατριαρχίας. Θα μπορούσε κάποιος μάλιστα να το χαρακτηρίσει και σαν έργο διαμαρτυρίας από την οπτική γωνία της απαίτησης από την ελληνική δημοκρατία να προστατέψει επαρκέστερα να δικαιώματα των γυναικών στη ζωή και στο θάνατο. Υπενθυμίζουμε πως με βάση το σύνταγμα της Ελληνικής Δημοκρατίας οι γυναίκες στην Ελλάδα έχουν τα ίδια δικαιώματα και υποχρεώσεις με τους άνδρες.

Βέβαια, δεν περιμένει κανείς από ανθρώπους που προσκυνούν κάστανα και προσεύχονται σε σαγιονάρες να γνωρίζουν τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις των Ελλήνων πολιτών απέναντι στη δημοκρατική πολιτεία και το σύνταγμα.

Πεποίθησή μου είναι πως κάποιοι προσπαθούν να εκμεταλλευτούν τον σεβασμό προς τη σημαία μιας μεγάλης πλειοψηφίας Ελλήνων ο οποίος είναι συνδεδεμένος με τις θυσίες για την ίδρυση του νεοελληνικού κράτους και την ελευθερία του(μας).

Από την άλλη πλευρά, χάρη στη σπορά, κυοφορία, και καθοδήγηση της Ελληνικής Επανάστασης από Έλληνες διαφωτιστές όπως ο Ιώσηπος  Μοισιόδακας, ο Ρήγας Φεραίος, ο Αδαμάντιος Κοραής και ο Ανώνυμου του Έλληνος που έγραψε την Ελληνική Νομαρχία (και των Φιλικών αργότερα), το πρώτο ελληνικό σύνταγμα, διόλου τυχαία, ήταν ένα από τα πλέον φιλελεύθερα της Ευρώπης στην εποχή του.






Μερικά από τα χαρακτηριστικά των φιλελεύθερων δημοκρατιών είναι η ελευθερία της καλλιτεχνικής έκφρασης, η ελευθερία της έκφρασης, η ελευθερία της επιστημονικής έρευνας κλπ.

Οι ελευθερίες αυτές είναι κατοχυρωμένες και σεβαστές ακόμη και όταν θίγουν τα "ιερά και τα όσια" ή πολιτικές και επιστημονικές αλήθειες που θεωρούνται ακλόνητες.

Σε κάθε άλλη περίπτωση κινδυνεύουμε να περιπέσουμε σε καταστάσεις διώξεων όπως του Γαλιλαίου τον οποίο η Ιερά Εξέταση ανάγκασε να αποκηρύξει για τις επιστημονικές του απόψεις πως η γη περιστρέφεται ή του Τζιορντάνο Μπρούνο τον οποίο για παρόμοιους λόγους θανάτωσαν στην πυρά.

Ο Αλβέρτος Αϊνστάιν διατύπωσε τη Γενική Θεωρία της Σχετικότητας το 1915. Τα πρώτα χρόνια  οι περισσότεροι επιστήμονες της εποχής του τήρησαν αρνητική ή και εχθρική στάση απέναντι στις ανατρεπτικές ιδέες αυτής της θεωρίας. Σήμερα την αποδέχονται όλοι και ορισμένοι προχωρούν ακόμη παραπέρα. Αν δεν υπήρχε ελευθερία στην επιστημονική έρευνα και ελευθερία της έκφρασης, σήμερα θα αποδεχόμασταν ακόμη τις αρχές της φυσικής του Νεύτωνα. Κι αν και ο Νεύτωνας στην εποχή του εμποδιζόταν να διατυπώσει τα αποτελέσματα των επιστημονικών του ερευνών θα κινούμαστε με κάρα και αντί για τον γιατρό όταν αρρωσταίνουμε θα απευθυνόμαστε  στις ξεματιάστρες...

Επειδή η τέχνη αποτελεί το απόσταγμα του πνεύματος της κάθε εποχής οφείλουμε να προστατεύουμε την ελευθερία της έκφρασης των καλλιτεχνών, όπως τις ελευθερίες των πολιτών και των επιστημόνων.

Αν κοιτάξετε στον χάρτη τις περιοχές που κόμματα τα οποία αμφισβητούν την ελευθερία της καλλιτεχνικής και επιστημονικής έκφρασης έλαβαν υψηλά ποσοστά, αυτές συμπίπτουν με μεσαιωνικών εμπνεύσεων κίνημα εναντίον της μάσκας στην πανδημία και των αντιεμβολιαστών.

Με το σκοτάδι λοιπόν ή το φως έστω και αν αυτό ορισμένες φορές μας σοκάρει ή μας  ενοχλεί;

πηγή:https://www.capital.gr/o-kostas-stoupas-grafei/3756818/ti-krubetai-piso-apo-mia-roz-simaia/?utmsource=email