Πέμπτη 20 Φεβρουαρίου 2025

Οργισμένος ο Πρωθυπουργός για το έγκημα των Τεμπών: - «Είναι μία χυδαία τοξικότητα» - 'Μας είπαν μέχρι και «δολοφόνους».


 Ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης έλαβε μέρος στις εργασίες του «Thessaloniki Summit», το οποίο διοργανώνεται για 8η χρονιά από τον Σύνδεσμο Βιομηχανιών Ελλάδος σε συνεργασία με το Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών και φέτος έθεσε στο επίκεντρο κρίσιμα ζητήματα για τη νοτιοανατολική Ευρώπη και τα Βαλκάνια.

Ακολουθούν αποσπάσματα της  συζήτησης 

Κυριάκος Μητσοτάκης: Από πού θέλετε να ξεκινήσω, κ. Πλάκα; Όχι, δεν είναι πόλωση αυτό το οποίο βλέπουμε. Είναι μία χυδαία τοξικότητα και μία προσπάθεια να βουλιάξει η πολιτική ζωή του τόπου σε έναν βούρκο, με έναν στόχο μόνο: τελικά να υπάρχει πολιτική αποσταθεροποίηση και να πληγεί η κυβέρνηση και ο Πρωθυπουργός προσωπικά.

Αυτό το οποίο βλέπουμε να συμβαίνει με αφορμή την τραγωδία των Τεμπών -είμαι πολλά χρόνια στην πολιτική, ξέρετε, έχω ακούσει πολλά πράγματα-, αυτό πραγματικά ξεπερνά κάθε όριο. Κάθε όριο.

Και επιτρέψτε μου να μιλήσω λίγο πιο προσωπικά και συναισθηματικά. Έχω ακούσει πάρα πολλά, ξέρετε, στην πολιτική μου διαδρομή. Τις εποχές των μνημονίων ακούγαμε ότι είμαστε «προδότες» και «Γερμανοτσολιάδες». Έχουμε ακούσει ότι είμαστε «συμμορία παιδεραστών», ότι είμαστε «λαθρέμποροι». Τώρα μας είπαν μέχρι και «δολοφόνους».

Θέλω να το πω ξεκάθαρα, όπως το αισθάνομαι: αρκετά πια με αυτή την αθλιότητα. Αυτά πρέπει να σταματήσουν. Δεν γίνεται να πορευτούμε άλλο σε αυτό το κλίμα.

Και δεν είναι μόνο, ξέρετε, τα τρολ του διαδικτύου. Αυτά υιοθετούνται με έναν, θα έλεγα, ακόμα πιο χυδαίο τρόπο -γιατί αν είχαν τουλάχιστον τα κότσια να βγουν να τα πούνε ανοιχτά…- εν είδει ερωτημάτων, μεταφέρονται στη Βουλή.

Και φτάνουμε στο σημείο σήμερα, εν μέσω όλων αυτών των εξελίξεων για τις οποίες σας μίλησα πριν, να βρισκόμαστε αντιμέτωποι με αυτό το πολιτικό κλίμα στην πατρίδα μας. Μία ανείπωτη τραγωδία, που καταλαβαίνω τι συναισθήματα μπορεί να προκαλεί, να τη χρησιμοποιούν κάποιοι όχι για να μάθουν την αλήθεια, όχι για να ξεκινήσει η δίκη -νομίζω κανένα ενδιαφέρον δεν έχουν για όλα αυτά-, όχι για να αποδοθούν ευθύνες, όχι για να φτιάξουμε τα τρένα μας, που είναι το βασικό ζήτημα το οποίο αφορά την κυβέρνηση, διότι τα υπόλοιπα αφορούν στη Δικαιοσύνη, παρά μόνο για να μπορέσουμε να δημιουργήσουμε ένα περιβάλλον μεγάλης αναταραχής και θα έλεγα προσπάθειας να γίνει τι ακριβώς;

Ποια είναι η εναλλακτική πολιτική πρόταση η οποία υπάρχει στη χώρα σήμερα; Αν θέλουν να έρθουν στη Βουλή, να έρθουν να δοκιμάσουν να μας ρίξουν. Είμαστε όμως μία χώρα η οποία έχει θεσμούς και έχει συνταγματική τάξη και η κυβέρνηση αυτή είναι εκλεγμένη κυβέρνηση για τέσσερα χρόνια, μέχρι το 2027, και θα συνεχίσει το έργο της και θα το θέσει στην κρίση του ελληνικού λαού όταν ολοκληρωθεί ο τετραετής κύκλος διακυβέρνησης.

Να πω και κάτι ακόμα. Έχουμε ζήσει πολλά ως χώρα. Έχουμε ζήσει τη Marfin, έχουμε ζήσει τις πλατείες των «αγανακτισμένων», έχουμε ζήσει την τραγωδία του 2015. Δεν υπάρχει σήμερα ένα κοινωνικό και οικονομικό υπόστρωμα που να προκαλεί μία τέτοια αντίδραση. Κάτι άλλο συμβαίνει.

Ένα δίκαιο αίτημα -το οποίο, θα το πω, το καταλαβαίνω πρώτος εγώ- να αποδοθεί δικαιοσύνη και να μπορέσουμε πραγματικά να προσφέρουμε στην πατρίδα μας ασφαλείς και σύγχρονους σιδηρόδρομους, αυτό, όμως, να μετατρέπεται σε ένα κλίμα το οποίο, αυτή τη στιγμή, εγώ όσα χρόνια είμαι στην πολιτική κάτι τέτοιο δεν έχω ξαναζήσει.

Έχει τεράστιες ευθύνες η αντιπολίτευση, σύσσωμη η αντιπολίτευση. Δεν αναφέρομαι μόνο στους πιο ακραίους, οι οποίοι εξακολουθούν να αναμασούν τις ίδιες θεωρίες συνομωσίας, οι οποίες έχουν ουσιαστικά απαντηθεί και εξουδετερωθεί η μία μετά την άλλη. Τα συστημικά κόμματα, η αξιωματική αντιπολίτευση που αμφισβητεί ευθέως τη Δικαιοσύνη, ο ΣΥΡΙΖΑ που με περισσή αθλιότητα υιοθέτησε αυτές τις αναφορές σε ένα τραγικό περιστατικό. Πέθανε ένας άνθρωπος, δεν ξέρουμε τι έχει συμβεί, σήμερα κηδεύτηκε, και να αφήνονται υπονοούμενα ότι πίσω από αυτό βρίσκεται η κυβέρνηση και προσωπικά ο Πρωθυπουργός;

Εγώ θέλω να στείλω ένα ξεκάθαρο μήνυμα και από εδώ, με την ευκαιρία που μου κάνετε αυτή την ερώτηση: έχω ένα χρέος σήμερα, πρώτη μου ευθύνη είναι να κρατήσω σταθερό το σκάφος της πατρίδας μας εν μέσω αυτών των εξαιρετικά ταραγμένων καιρών. Αυτή τη δέσμευση ανέλαβα, θα τη φέρω εις πέρας. Οι υπόλοιποι μπορούν να λένε ό,τι θέλουν. Το Σύνταγμα προβλέπει σαφείς διαδικασίες.

Και μιας και με ρωτήσατε για την κοινοβουλευτική τάξη, να σας πω ότι ακόμα αναμένω την πρόταση δυσπιστίας, η οποία έχει προαναγγελθεί. Περιμένω να πάμε στη Βουλή, να συζητήσουμε, να μιλήσουμε, να πέσουν οι μάσκες. Να αποδομήσουμε μία-μία όλες τις θεωρίες συνομωσίας οι οποίες διακινήθηκαν και να απαντήσουμε με ειλικρίνεια και ευθύτητα στον ελληνικό λαό για το τι έχουμε κάνει, για το τι θα κάνουμε. Να μιλήσουμε ειλικρινά για τα όποια λάθη μπορεί να έχουν γίνει. Δεν έχω κρυφτεί ποτέ.

Αν η αντιπολίτευση δεν είναι σε θέση να οργανωθεί και να κάνει πρόταση δυσπιστίας, σας διαβεβαιώνω ότι αμέσως μετά τη δημοσιοποίηση του σχετικού πορίσματος του ΕΟΔΑΣΑΑΜ, η κυβέρνηση αμέσως θα πάει στη Βουλή σε προ ημερησίας συζήτηση για να μπορέσουν όλοι να τοποθετηθούν.

Και ο ελληνικός λαός, ο οποίος σήμερα, ναι, είναι καχύποπτος και, ναι, μπορεί να πιστεύει πολλά πράγματα τα οποία εγώ θεωρώ ότι δεν είναι πραγματικά, να ακούσει αυτή τη συζήτηση και να βγάλει τα συμπεράσματά του.

Έγκλημα των Τεμπών: - Παραλίγο νέα τραγωδία, που παραμένει μυστική!! - Πότε έγινε


 Ακόμα ένα σοβαρότατο περιστατικό που συνέβη στις ελληνικές ράγες και παρέμεινε μυστικό φέρνει στο φως το «Εθνος» λίγες ημέρες πριν τη δεύτερη μαύρη επέτειο από τη σιδηροδρομική τραγωδία των Τεμπών.

Το συμβάν που καταγράφηκε στις αρχές της χρονιάς, στις 7 Ιανουαρίου, γεννά κρίσιμα ερωτήματα για την κατάσταση και του βοηθητικού τροχαίου υλικού του σιδηροδρόμου, ενώ φέρνει στη μνήμη αντίστοιχο περιστατικό που είχε στοιχίσει τη ζωή στον 41χρονο εργοδηγό της ΣΤΑΣΥ, Πέτρο Γιάμαλη τον Νοέμβριο του 2021.

Σύμφωνα με την γνωστοποίηση του συμβάντος από τον ίδιο τον ΟΣΕ, γερανοδρεζίνα που κινούνταν στην περιοχή του Σιδηροδρομικού Κέντρου Αχαρνών (ΣΚΑ) εμφάνισε ξαφνικά πλήρη απώλεια του συστήματος των φρένων αλλά και του κινητήρα της με αποτέλεσμα να εκτροχιαστεί το δεύτερο βαγόνι της.

Το περιστατικό θυμίζει έντονα το σοβαρό εργατικό δυστύχημα στις γραμμές του ΗΣΑΠ όταν είχε καταρρεύσει πλήρως το σύστημα πέδησης της μηχανής λείανσης της γραμμής, η οποία βρέθηκε στη συνέχεια να κινείται ανεξέλεγκτη σε ξέφρενη πορεία μέχρι να σταματησει σε συρμό ο οποίος είχε τοποθετηθεί ως ανάχωμα γι΄αυτό το σκοπό.

Οι πέντε επιβαίνοντες στη μηχανή χρειάστηκε να πηδήξουν από αυτην, ενώ βρισκόταν εν κινήσει και έχοντας αναπτύξει μεγαλη ταχύτητα εξαιτίας της κατηφορικής κλίσης με αποτέλεσμα να βρει τραγικό θάνατο ο εργαζόμενος της ΣΤΑΣΥ.

Το συμβάν

Ευτυχώς στο πρόσφατο συμβάν με τη γερανοδρεζίνα του ΟΣΕ δεν υπήρξε τραυματισμός του μηχανοδηγού της ή των άλλων επιβαινόντων εργαζομένων. Ωστόσο, όπως αποκαλύπτεται από την αναγγελία του συμβάντος, η οποία υποβλήθηκε δύο μέρες μετά από τον Οργανισμό στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, την Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) και τον Εθνικό Οργανισμό Διερεύνησης Ατυχημάτων (ΕΟΔΑΣΑΑΜ), «Την 07/01/2025 και ώρα 14.23, η γερανοδρεζίνα ΔΓ85 παραβίασε το φωτόσημα Π742 και την αλλαγή 705 (τροχιάς 402), περιοχής ΚΕΚ/ΣΚΑ, που βρισκόταν σε θέση διαγώνιο, λόγω πλήρους απώλειας συστήματος πέδησης και απώλειας κινητήρα, κατά δήλωση του μηχανοδηγού της».

Οπως επισημαίνεται στην αναγγελία, «αποτέλεσμα των παραπάνω ήταν ο εκτροχιασμός του βαγονιού που έφερε η γερανοδρεζίνα». Σύμφωνα με τον ΟΣΕ, στο σημείο μετέβησαν σταθμάρχης, κλειδούχος και συνεργεία για αποκατάσταση ελέγχου της αιχμής και εντροχιασμό του βαγονιού, ενώ το συμβάν δεν επηρέασε την κυκλοφορία.

Ο Οργανισμός ανέφερε επίσης ότι διεξάγει έρευνα με την ολοκλήρωση της οποίας θα ακολουθήσει πόρισμα για το συμβάν. Εως και σήμερα, πάντως, σύμφωνα με τις πληροφορίες του «Εθνους», δεν έχει κατατεθεί κάποιο πόρισμα στη ΡΑΣ, η οποία λίγες ημέρες μετά το περιστατικό απέστειλε επιστολή στον διευθύνοντα σύμβουλο του Οργανισμού, Παναγιώτη Τερεζάκη, με την οποία ζητά από τον ΟΣΕ να επισπεύσει τη διενέργεια της διερεύνησης του συγκεκριμένου συμβάντος και να γνωστοποιήσει στην Αρχή, το συντομότερο δυνατό, τη σχετική έκθεση/ πόρισμα της αρμόδιας επιτροπής διερεύνησης συμβάντων και ατυχημάτων, σε εφαρμογή των προβλέψεων του οικείου Συστήματος Διαχείρισης Ασφάλειας (ΣΔΑ).

Τι αναφέρει η ΡΑΣ

Η ΡΑΣ σημειώνει ότι η διερεύνηση αυτή οφείλει να καταλήγει σε ανάλυση των βαθύτερων αιτιών που προκάλεσαν το συμβάν, τη λήψη και την παρακολούθηση μέτρων ελέγχου των κινδύνων για την αποφυγή παρόμοιων συμβάντων μελλοντικά. Επίσης ζητά άμεσα πληροφορίες και αντικειμενικές αποδείξεις (έγγραφα, εντολές εργασίας κτλ.) σχετικά με την υλοποίηση της συντήρησης της εν λόγω γερανοδρεζίνας, καθώς και τα στοιχεία του μηχανοδηγού της.

Από την πλευρά του ο ΟΣΕ, στον οποίο απευθύνθηκε το «Εθνος», επιχειρεί να υποβαθμίσει το συμβάν και σε απάντησή του αποδίδει τη βλάβη σε μη έγκαιρο ανεφοδιασμό της γερανοδρεζίνας με καύσιμα υπογραμμίζοντας ότι δεν υπήρξε κίνδυνος ούτε για τον μηχανοδηγό, αλλά ούτε και για τους τρεις τεχνικούς που μετέφερε. Επιπλέον σημειώνει ότι το μηχάνημα βρισκόταν σε βοηθητική γραμμή και ως εκ τούτου δε δημιουργήθηκε πρόβλημα στον κύριο άξονα της σιδηροδρομικής γραμμής.

Αναλυτικά η απάντηση του ΟΣΕ έχει ως εξής: «Στις 7/1/25 υπηρεσιακό σιδηροδρομικο όχημα (δρεζινα) που μετέφερε τεχνικό προσωπικό επισκευής γραμμών του ΟΣΕ παρουσίασε πρόβλημα στην πεδηση που είχε ως αποτέλεσμα τον εκτροχιασμό του βαγονιού-καρότσας που ρυμουλκουσε με υλικά γραμμής. Δεν υπήρξε κανένας κίνδυνος για τους 3 υπαλλήλους και τον μηχανοδηγό του ΟΣΕ που επέβαιναν στην δρεζινα, ενώ κανένα πρόβλημα δεν δημιουργήθηκε στον κύριο άξονα της σιδηροδρομικής γραμμής, καθώς αυτό συνέβη σε βοηθητική γραμμή. Το πρόβλημα της μερικής πέδησης δεν προήλθε από μηχανική βλάβη αλλά από τροφοδοσία καυσίμου λόγω χαμηλής στάθμης».

















ΔΕΝ ΞΕΝΧΩ: - Κυνική ομολογία: - Παραδέχομαι ότι τα αναδρομικά, για τους απόστρατους, τον Δεκέμβριο 2018 ήταν πετσοκομμένα! - Τι έγραφε στην ΚΥΑ οικ.2/88411/ΔΕΠ/2018 - Τι μας χρωστάει, από 01/8/2012 η κυβέρνηση! - Αναλυτικός πίνακας

 




ΔΕΝ ΞΕΝΧΩ


Δευτέρα 20 Φεβρουαρίου 2023




Κατά την διάρκεια της ομιλίας του στην Καρδίτσα o πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ, τόνισε με έμφαση: 

  α. " Τι σημαίνει δικαιοσύνη στις συντάξεις; Σημαίνει πάνω απ` όλα σεβασμός στις αποφάσεις της Δικαιοσύνης. Όποτε μας αρέσουν οι αποφάσεις τις εφαρμόζουμε όπως τώρα με τους πλειστηριασμούς, όποτε δεν μας αρέσει δεν τις εφαρμόζουμε"

  β.  "Τι αποφάσισε η Δικαιοσύνη για τις συντάξεις; Αποφάσισε να δοθούν πίσω τα αναδρομικά, όλα τα αναδρομικά και αυτά που αφορούν στις βάναυσες περικοπές της κυβέρνησης Σαμαρά που κρίθηκαν παράνομες από την Ελληνική Δικαιοσύνη και απεφάνθη η Ελληνική Δικαιοσύνη όλες να επιστραφούνΕπιστράφηκε ένα μέρος. Αυτές που αφορούν στις επικουρικές συντάξεις και τα δώρα δεν επιστράφηκαν ποτέ"

  Τι ομολογεί ανερυθρίαστα ο κ. Τσίπρας:

   α. Ότι δεν εφάρμοσε και αυτός τις αποφάσεις των Ανωτάτων Δικαστηρίων 

   β. Ότι η ΚΥΑ οικ.2/88411/ΔΕΠ/2018, είναι μια σκέτη εξαπάτηση καθόσον, δεν μας χορήγησε όλα τα αναδρομικά της περιόδου 01/8/2012 - 31/12/2016 όπως αναγράφει σε πέντε φορές στην ΚΥΑ!

   Τι μας χρωστάει, από 01/8/2012 εάν γίνει κυβέρνηση ο κ. Τσίπρας! 

   Δείτε τον αναλυτικό πίνακα χορηγηθέντων αναδρομικών τον Δεκέμβριο του 2018 και την ΚΥΑ

   Δείτε το επίμαχο τμήμα της ομιλίας του

"Τι σημαίνει δικαιοσύνη στις συντάξεις; Σημαίνει πάνω απ` όλα σεβασμός στις αποφάσεις της Δικαιοσύνης. Όποτε μας αρέσουν οι αποφάσεις τις εφαρμόζουμε όπως τώρα με τους πλειστηριασμούς, όποτε δεν μας αρέσει δεν τις εφαρμόζουμε."

"Τι αποφάσισε η Δικαιοσύνη για τις συντάξεις; Αποφάσισε να δοθούν πίσω τα αναδρομικά, όλα τα αναδρομικά και αυτά που αφορούν στις βάναυσες περικοπές της κυβέρνησης Σαμαρά που κρίθηκαν παράνομες από την Ελληνική Δικαιοσύνη και απεφάνθη η Ελληνική Δικαιοσύνη όλες να επιστραφούν. Επιστράφηκε ένα μέρος. Αυτές που αφορούν στις επικουρικές συντάξεις και τα δώρα δεν επιστράφηκαν ποτέ. Είναι 2,4 δισ. ευρώ. Πρέπει, οφείλουμε, γι` αυτό λέμε δικαιοσύνη, να σεβαστούμε τη Δικαιοσύνη, άρα να επιστραφούν τα αναδρομικά στους συνταξιούχους."

"Και βεβαίως θα επανέλθει η 13η σύνταξη του ’19 που τότε μας έλεγαν ότι είναι ψίχουλα, αλλά μετά την κατάργησαν. Αν αθροίσετε τι κατήρτισαν στους συνταξιούχους από το ’19 έως σήμερα, είναι 4,5 δισ. η 13η που για τέσσερα χρόνια δεν την έδωσαν και 2,5 δισ. τα αναδρομικά, 7. 7 δισεκατομμύρια ευρώ. Και τι κάνει σήμερα ο κ. Μητσοτάκης; Δίνει 300 εκατομμύρια προεκλογικά, έναντι των 7 δισ. που τους έκοψε, ως φιλοδώρημα για να πάει κανείς στην κάλπη και να τον ψηφίσει."

"Όμως νομίζω ότι οι απόμαχοι του μόχθου και της δουλειάς δεν τρώνε κουτόχορτο. Μπορεί να παρακολουθούν λίγο περισσότερο τηλεοπτικές εκπομπές, αλλά κουτόχορτο δεν τρώνε. Και θα προσέλθουν στην κάλπη δίνοντας την απάντηση που αξίζει στον κ. Μητσοτάκη με τις πολιτικές εξαπάτησης που επιχειρεί."



                                                                

                                                                                                       ΠΙΝΑΚΑΣ


ΧΟΡΗΓΗΘΕΝΤΩΝ ΑΝΑΔΡΟΜΙΚΩΝ ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2018
Α/Α
Αποστρατευτικός-
Μισθολογικός
Βαθμός
Πραγματικά 
Δικαιούμενα
Πληρωτέα
Αναδρομικά
Αλλοιωμένα  Χορηγηθέντα Αναδρομικά  
Μικτά
Κρατήσεις
Πληρωτέο 
Ποσοστό
Μείωσης
1
Υπτγος/ΣΣΕ - ΓΕΠΣ
30.957,52
7.380,09
3.552,78
3.827,31
48,140 %
2
Υπτγος/ΣΣΕ- Αντγος
26.726,46
6.002,20
2.089,39
3.932,81
34,692 %
3
Ταξχος/ΣΣΕ  
-Αντγος'
21.374,50
6.641,30
3.907,48
2.733,82
58.840 %
4
Ταξχος/ΣΣΕ Αντγος
23.866,,92
6.620,47
3.891,98
2.728,,49
56,030 %
5
Tαξχος - Ιπτάμενος
40.550,61
5.910,65
4.879,37
1.031,28
82,522%
6
Ταξχος/Εξ.Εξ-Στρατολόγος
26.656,44
6.203,50
3.691,30
2.512,20
59.04 %
7
Σχης /ΣΜΥ- Στρ. Γραμ./Αντγος
27.328,68
10.599,82
4.584,73
6.015,39
43,251%
8
Σχης/ΣΜΥ-   2/3 Ταξι
20.619,64
2.295,32
1.572,01
723,31
68,487 %
9
Σχης/ΣΜΥ-   2/3 Ταξ
20.619,64
3.675,68
1.898,40
1.777,28
51,647 %
10
Ανχης/ΣΜΥ- 2/3 Ταξ
20.619,64
2.054,56
1.514,27
540,29
73,702 %
11
Ανχης/ΣΜΥ- 2/3 Ταξ
20.619,64
4.974,23
2.203,27
2.770,96
44,294 %
12
Ανχης/ΣΜΥ- 2/3 Ταξ
20.619,64
4.017,66
1.978,70
2.038,96
49,250 %
13
Ανχης/ΣΜΥ- 2/3 Ταξ
20.619,64
3.797,32
1.947,30
1.850,02
51,280 %
14
Ανχης/ΣΜΥ- 1/3 Ταξ
16.149,50
3.355,26
1.033,83
2.322,43
30,780 %
15
Ανχης/ΣΜΥ - Σχη
17.738,90
3.036,02
   934,54
2.101,48
30,762 %
16
Τχης/ΣΜΥ- Ανχη
15.660,86
 2.340,85
   636,96
1.703,89
27,210 %
17
Τχης/ΣΜΥ- Ανχη
14.819.04
1.939,32
   550,38%
1.388,94
28,310 %
18
Τχης/ΣΜΥ -Αχη
15.601,62
3.510,67
2.955,780
   554,89
84,190 %
19
Λγος/ΣΜΥ- Τχη
15.162,60
    948,99
   719,99
   229,00
75,860 %
20
Λγος/Στρατ. Μουσικ
15.289,09
    708,86
    416,95
   291,91
58,19 %
21
Λγος/ΣΜΥ- Ανχη
  6.356,00
2.462,68
2.216,32
   246,36
89,99 %
22
Ανθλγος/ΣΜΥ- Λγος
9.447,00
960,13
    295,95
   664,18
30,823 %
23
Ανθστης/ΕΜΘ-Λγος *
15.925,00
1.455,23
342,42
1.112,81
23,530 %
24
Ανθστης/ΕΜΘ-Λγος *
13.444,30
1.41033
331,890
1.078,44
23,537 %
25
Αστυνομικός Δντης- 1/3 Ταξ.
15.171,02
4.957,49
4.300,32
657,17
86.743 %
26
Ανθνομος- Ανχη
14.269,22
3.566,23
2.927,36
638,87
82,09 %






Κοινή Υπουργική Απόφαση Αριθμ. οικ.2/88411/ΔΕΠ/2018

ΦΕΚ 5435/Β/4-12-2018
Καταβολή εφάπαξ χρηματικού ποσού στα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων, της Ελληνικής Αστυνομίας, του Πυροσβεστικού Σώματος και του Λιμενικού Σώματος - Ελληνικής Ακτοφυλακής.
ΑΠΟΦΑΣΗ ΥΠΟΥΡΓΩΝ
ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΜΥΝΑΣ - ΕΡΓΑΣΙΑΣ, ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ - ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ - ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ - ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΚΑΙ ΝΗΣΙΩΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ
Έχοντας υπόψη:
1. Τις διατάξεις των παρ. 1 και 2 του άρθρου 10 και του άρθρου 15 του ν. 4575/2018 «Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας 2014/50/ΕΕ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 16 Απριλίου 2014, σχετικά με τις ελάχιστες προϋποθέσεις για την προαγωγή της κινητικότητας των εργαζομένων μεταξύ των κρατών-μελών, με τη βελτίωση της απόκτησης και της διατήρησης δικαιωμάτων συμπληρωματικής συνταξιοδότησης» (L 128/1 της 30.4.2014) και άλλες διατάξεις» (Α’ 192).
2. Τις διατάξεις του ν. 4270/2014 (Α’ 247), όπως ισχύει.
3. Τις διατάξεις της παρ. 2 του άρθρου 86 του ν. 4307/2014 (Α’ 246).
.........................................
10. Το γεγονός ότι από την απόφαση αυτή προκαλείται δαπάνη σε βάρος του Κρατικού Προϋπολογισμού έτους 2018, συνολικού ύψους εξακοσίων εκατομμυρίων (600.000.000,00) ευρώ [καθαρή δαπάνη, μετά τη διενέργεια των προβλεπόμενων κρατήσεων, τριακόσια εξήντα τρία εκατομμύρια (363.000.000) ευρώ]. Η δαπάνη θα καλυφθεί με μεταφορά πιστώσεων από τον ειδικό φορέα 23-200 «Γενικές Κρατικές Δαπάνες» του Υπουργείου Οικονομικών στον Κωδικό Αριθμό Εξόδων 0593 «Έκτακτες παροχές βάσει νόμων ή κανονιστικών πράξεων ειδικού μισθολογίου ένστολων» των Υπουργείων Εθνικής Άμυνας, Προστασίας του Πολίτη και Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής,
αποφασίζουμε:
Άρθρο 1
1. Το χρηματικό ποσό που απορρέει από τις διατάξεις της παρ. 1 του άρθρου 10 του ν. 4575/2018 (Α’ 192) για τα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων, της Ελληνικής Αστυνομίας, του Πυροσβεστικού Σώματος και του Λιμενικού Σώματος - Ελληνικής Ακτοφυλακής και για όσο χρόνο αυτά ήταν στην ενέργεια, κατά το χρονικό διάστημα από 1-8-2012 έως και 31-12-2016, θα καταβληθεί εφάπαξ μέχρι την 27-1-2019. Στις περιπτώσεις που κατά τους σχετικούς υπολογισμούς προκύψει, συνολικά, αρνητικό χρηματικό ποσό αυτό δεν λαμβάνεται υπόψη.
2. Η καταβολή του ανωτέρω ποσού θα γίνει με ξεχωριστή μισθοδοτική κατάσταση, όπου το εν λόγω ποσό θα εμφανίζεται συνολικά για κάθε δικαιούχο, από τους οικείους εκκαθαριστές των αρμοδίων Υπηρεσιών των Υπουργείων Εθνικής Άμυνας, Προστασίας του Πολίτη, Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής. Η εν λόγω κατάσταση αποστέλλεται μέχρι την 21η του μήνα καταβολής στην Ενιαία Αρχή Πληρωμής κατά τα ισχύοντα.
3. Στις περιπτώσεις που δικαιούχοι ήταν εν ενεργεία στελέχη κατά ένα μέρος του ανωτέρω χρονικού διαστήματος (από 1-8-2012 έως και 31-12-2016) η εκκαθάριση και πληρωμή του εν λόγω χρηματικού ποσού για το διάστημα αυτό θα γίνει από την Υπηρεσία, στην οποία υπηρέτησαν κατά το χρόνο της ενέργειας (συμπεριλαμβανομένου του χρονικού διαστήματος των τρίμηνων αποδοχών, σε περίπτωση επιλογής τους).
4. Για τον υπολογισμό του ποσού της παρ. 1 λαμβάνονται υπόψη ενδεχόμενες υπηρεσιακές μεταβολές των στελεχών που είχαν μισθολογικές συνέπειες και έλαβαν χώρα κατά το ως άνω χρονικό διάστημα, οπότε και προσαρμόζεται αναλόγως το ποσό που αφορά το εν λόγω διάστημα.
Άρθρο 2
1. Το εφάπαξ χρηματικό ποσό του προηγούμενου άρθρου υπόκειται στις προβλεπόμενες από την κείμενη νομοθεσία ασφαλιστικές και λοιπές κρατήσεις που ίσχυαν κατά το προαναφερόμενο χρονικό διάστημα από 1/8/2012 έως 31/12/2016.
2. Επί του καταβαλλόμενου εφάπαξ χρηματικού ποσού διενεργείται παρακράτηση φόρου με συντελεστή είκοσι τοις εκατό (20%), σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρ. 4 του άρθρου 60 του ν. 4172/2013 (Α’ 167). Ως χρόνος κτήσης του ως άνω ποσού θεωρείται το φορολογικό έτος 2018, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρ. 4 του άρθρου 8 του ν. 4172/2013.
Άρθρο 3
Σε περίπτωση που τα πρόσωπα του άρθρου 1 έχουν λάβει σε εκτέλεση τελεσίδικων δικαστικών αποφάσεων ποσά που αντιστοιχούν σε αυτά που θα λάμβαναν εάν δεν είχαν μεσολαβήσει οι μισθολογικές διατάξεις του ν. 4093/2012 (Α’ 222) και του άρθρου 86 του ν. 4307/2014 (Α’ 246), τα ποσά αυτά συμψηφίζονται με το εφάπαξ χρηματικό ποσό του ίδιου άρθρου, κατά το μέρος που αναφέρονται στο ίδιο χρονικό διάστημα, εξαιρουμένων των σχετικών επιδικασθέντων τόκων. Ο εν λόγω συμψηφισμός θα λάβει χώρα και κατά την εκτέλεση σχετικών δικαστικών αποφάσεων που τυχόν θα εκδοθούν μετά την ημερομηνία εφάπαξ καταβολής του εν λόγω χρηματικού ποσού, εφόσον αυτές αναφέρονται (εν όλω ή εν μέρει) στο ίδιο χρονικό διάστημα.
Άρθρο 4
Σε περίπτωση θανάτου στελέχους των Ενόπλων Δυνάμεων, της Ελληνικής Αστυνομίας, του Πυροσβεστικού Σώματος και του Λιμενικού Σώματος - Ελληνικής Ακτοφυλακής που βρισκόταν στην ενέργεια για ολόκληρο ή μέρος του χρονικού διαστήματος από 1-8-2012 έως 31-12-2016, το χρηματικό ποσό που του αναλογεί με την παρούσα ρύθμιση, ενόσω ήταν στη ζωή, θα καταβληθεί στους νόμιμους κληρονόμους με την υποβολή στους εκκαθαριστές, των προβλεπομένων κατά τις κείμενες διατάξεις νομιμοποιητικών εγγράφων. Η εν λόγω καταβολή διενεργείται με έκδοση χρηματικού εντάλματος και δύναται να λάβει χώρα και πέραν της αναφερόμενης στην παρ. 1 του άρθρου 1 του παρόντος ημερομηνίας.
Άρθρο 5
Οι διατάξεις της παρούσας απόφασης δεν εφαρμόζονται σε όσους ανήκαν, κατά το χρονικό διάστημα από 1-8-2012 έως 31-12-2016, σε κατηγορίες προσωπικού, οι οποίες εξομοιώνονταν ή συνδέονταν μισθολογικά με τις αναφερόμενες στο άρθρο 1 όμοιες, πλην των μαθητών των σχολών αρμοδιότητας του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας και των σχολών των Σωμάτων Ασφαλείας.
Η ισχύς της απόφασης αυτής αρχίζει από τη δημοσίευσή της.
Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Αθήνα, 4 Δεκεμβρίου 2018