Της Στεφανίας Μουρελάτου
Ήμουν μαθήτρια δημόσιου σχολείου από το Δημοτικό ως το Λύκειο. Διδάχθηκα την αρετή της ισότητας, του ανθρωπισμού, της άμιλλας, του σεβασμού, της ιπποτικής συμπεριφορά απέναντι στους συμμαθητές μου μέσα από τα βιβλία της ελληνικής λογοτεχνίας, που η δασκάλα θυμάμαι ότι μας προέτρεπε να δανειζόμαστε από την σχολική βιβλιοθήκη και μας έχωνε μέσα στις σελίδες τους μικρά σημειώματα με σκέψεις της για το κάθε βιβλίο.
Μέσα από τα κείμενα της αρχαίας γραμματείας, που διδασκόμασταν. Από όλα αυτά τα ερεθίσματα κράτησα ότι η προσωπικότητα και ο χαρακτήρας μου μπορούσε να αφομοιώσει. Δεν έγινα πρότυπο κοινωνικής συμπεριφοράς αλλά είμαι βέβαιη ότι δεν θα γινόμουν ακόμα και αν οι γονείς μου είχαν υπογράψει το «άτυπο συμβόλαιο τιμής», που προτείνεται στην ηγεσία του Υπ. Παιδείας να υιοθετήσει.
Τι γελοιότητες είναι αυτές! Αν είμαι άξεστος, απαίδευτος, ανάγωγος, θα γίνω άραγε καλός γονιός και θα μεγαλώσω σπουδαία παιδιά , γιατί θα δίνω πολιτικό όρκο στην αρχή κάθε σχολικού έτους , που όπως διαρρέεται θα αναφέρει: «Δίνω τον λόγο της τιμής μου και υπόσχομαι ότι θα σέβομαι το σχολείο, τους δασκάλους και τους συμμαθητές μου, θα φέρομαι ιπποτικά σε όλους και ιδιαίτερα στους πιο αδύναμους, και δεν θα επιτεθώ ποτέ σε αδύναμο, αλλά θα τον υπερασπίσω από επιθέσεις. Θα θεωρώ σωστή μόνο την άμιλλα για τη διάκριση στη μάθηση, στον αθλητισμό, την καλή συμπεριφορά και τα καλά έργα. Δεν θα κάνω ποτέ στον άλλον ό,τι δεν θέλω να κάνουν σε μένα. Και θα θεωρώ ντροπή κάθε παράβαση αυτής της υπόσχεσης που ελεύθερα δίνω σήμερα».
Ή πάλι θα δαιμονοποιήσουμε την προσφώνηση του παιδιού από τον γονιό του «πριγκίπισσα μου», «βασιλόπουλο μου», για την έλλειψη σεβασμού στην διαφορετικότητα, που ενδεχομένως κάποιοι μαθητές θα επιδείξουν; (σημ. λέτε η κόρη μου, «το χρυσάφι μου» όπως την προσφωνώ, να γίνει φιλοχρήματη;)
Από ένα πόρισμα για την αναμόρφωση της δημόσιας παιδείας θα περίμενα αναβάθμιση της διδακτέας ύλης, σύγχρονα εκπαιδευτικά προγράμματα πάνω στις νέες τεχνολογίες, εργαστήρια, ουσιαστική εκμάθηση ξένων γλωσσών, επιμέρους μαθήματα επιλογής που θα καλλιεργούν δεξιότητες και ταλέντα, μουσική ΜΕ μουσικά όργανα, ζωγραφική ΜΕ καβαλέτα, θέατρο ΜΕ θεατρική ομάδα, αθλητισμό ΜΕ σχολικές αθλητικές ομάδες διαφόρων αθλημάτων, σχολικές εργασίες ΜΕ έρευνα και όχι παπαγαλία.
Κυρίως περιμένω εκπαιδευτικούς σε κάθε τάξη. Ολοήμερες δομές. Επιζητώ περισσότερα «ΜΕ» και καθόλου «ΧΩΡΙΣ» στο δημόσιο σχολείο.
http://www.antenna.gr/news/blogs/