Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου 2014

ΚΑΤΑΡΡΙΨΗ ΤΟΥ ΜΥΘΟΥ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗΣ ΕΝΟΣ (1) ΔΙΣ ΕΥΡΩ !!!!!

ΙΣΛΑΜ ΚΑΙ ΕΞΟΥΣΙΑ: Κάποιες άγνωστες… «λεπτομέρειες»











Ισλάμ που σημαίνει «συμφωνία», «συνθήκη» ή αλλιώς «υποταγή στο Θεό» ή «αφοσίωση» είναι πρωτίστως μία από τις μεγαλύτερες θρησκείες και δευτερευόντως πολιτισμός. Το μουσουλμανικό δίκαιο και η κοσμοθεωρία του είναι τελείως διαφορετικό από το δίκαιο που αντιλαμβανόμαστε στη Δύση. Δεν πρόκειται δηλαδή για ένα σύστημα κανόνων που ρυθμίζουν «έξωθεν και αναγκαστικώς» την ανθρώπινη συμπεριφορά αλλά πρόκειται για τον «νόμο του Θεού» ακόμη και αν δεν προβλέπει κυρώσεις.
Του Ευάγγελου Τσισιλιάνη*
Πρόκειται δηλαδή για ένα καθαρά θρησκευτικό δίκαιο το οποίο οι πιστοί του θα πρέπει να τηρούν ανελλιπώς καθώς καλύπτει ολόκληρη τη ζωή του ανθρώπου. Όταν λοιπόν ομιλούμε για το μουσουλμανικό δίκαιο πρέπει να έχουμε πάντοτε στο μυαλό μας ότι δεν πρόκειται για ένα σύστημα χωριστό από την θεολογία και επομένως ο νομομαθής δεν είναι μόνο νομικός! Η μόνη διαφορά που υπάρχει μεταξύ Χριστιανισμού και Ισλάμ είναι ότι οι μουσουλμάνοι δεν αποδέχονται τη θεότητα του Ιησού καθώς θεωρούν ότι δεν είναι δυνατόν ο Υιός να εξομοιώνεται με τον Θεό. Αποδέχονται δηλαδή το «Πατήρ και Άγιο Πνεύμα».
Οι πηγές του μουσουλμανικού δικαίου είναι πρωτίστως το Κοράνι και οι Σούννα, εξ ου και οι Σουνίτες. Το Κοράνι αποτελεί το θεμελιώδη λίθο όλου του Ισλάμ. Είναι το ουράνιο βιβλίο που απεστάλη στον Μωάμεθ από τον άγγελο Γαβριήλ τον μήνα Ramadan και παραδόθηκε σταδιακά στον Προφήτη για χάρη όλης της ανθρωπότητας. Αποτελείται από 114 κεφάλαια τα οποία περιέχουν διάφορους αριθμούς στίχων. Συνολικά αριθμούνται 6.219 στίχοι αλλά από αυτούς νομικό ενδιαφέρον παρουσιάζουν μόνο 500 – 600. Ούτε βέβαια εμπεριέχονται γενικές αρχές δικαίου αλλά μόνον ειδικές ρυθμίσεις σε θέματα οικογενειακού, κληρονομικού και ποινικού δικαίου. Έτσι, παρατηρείται το εξής οξύμωρο: Η βασικότερη πηγή δικαίου είναι ελλιπής!
Προκειμένου να δοθούν απαντήσεις σε ερωτήματα για τα οποία το Κοράνι δεν παρείχε ρύθμιση, αναζητήθηκε μια δεύτερη συμπληρωματική πηγή. Αυτή δεν είναι άλλη από την Σούννα, δηλαδή η παράδοση προς την οποία ιδίως οι Άραβες τρέφουν μεγάλο σεβασμό. Όπως αναφέρει ο Γιαννουλάτου, ως παράδοση νοούνται «τα περί της πράξεως και σοφίας του Μωάμεθ, ως την καθώριζον διάφορα περιστατικά, αποφθέγματα και γεγονότα μεταδιδόμενα από στόματος εις στόμα στηριζόμενα εις αυτόπτας μάρτυρας της πρώτης ισλαμικής γενεάς». Η Σούννα βέβαια θα πρέπει να αντλεί την ισχύ της από το Κοράνι και να είναι σύμφωνη με αυτό αφού ο λόγος του Θεού θα πρέπει να συμβαδίζει με την συμπεριφορά του απεσταλμένου του. Γι’ αυτό και όλοι οι «ορθόδοξοι» μουσουλμάνοι είναι σουννίτες.
Επειδή όμως και η Σούννα δεν ήταν αρκετή για να επιλύσει όλα τα προβλήματα αναπτύχθηκε η Ίτζμα. Πρόκειται για τις απόψεις φημισμένων προσώπων με βαθειά γνώση επί του Κορανίου και της Σούννα, οι οποίες δεν ήταν νομικώς δεσμευτικές. Αν όμως οι απόψεις αυτές συναντούσαν την αποδοχή όλης της μουσουλμανικής κοινότητας τότε αυτομάτως μετατρεπόταν σε κανόνα δεσμευτικό. Σήμερα δεν απαιτείται η συναίνεση όλης της κοινότητας αλλά αρκεί αυτή των «θεολόγων» και «νομικών», γνωστοί ως Imam και Mudjtahid. Το αποτέλεσμα φυσικά ήταν να μετατραπεί το Ισλάμ σε ένα δίκαιο καθαρά περιπτωσιολογικό, εμπειρικό.
Έτσι, προέκυπταν και εξακολουθούν να προκύπτουν διαφορές στην επίλυση ταυτόσημων κατά τα φαινόμενα ζητημάτων. Άλλωστε δεδικασμένο στο μουσουλμανικό δίκαιο δεν υπάρχει και η απόφαση είτε του ιμάμη είτε του δικαστή μπορεί να μεταβληθεί! Η δε νομολογία δεν αποτελεί πηγή του δικαίου όπως συμβαίνει σε όλη τη Δύση αλλά αναγνωρίζεται μονάχα ο σημαντικός της ρόλος.
Η τελευταία πηγή του μουσουλμανικού δικαίου είναι το Κιγιάς (Kiyas). Στην πραγματικότητα δεν αποτελεί πηγή αλλά τρόπο ερμηνείας. Το Κιγιάς έρχεται για να αντιμετωπίσει προβλήματα σε περιπτώσεις που δεν αναφέρονται ρητά στις ανωτέρω πηγές δικαίου και συνήθως χρησιμοποιεί την αναλογία, καθώς επίσης και τα επιχειρήματα a fortiori, a majore ad minus, a minore ad majus και a contrario. Η βάση του Κιγιάς εννοείται ότι είναι και πάλι το Κοράνι, η Σούννα ή/και η Ίτζμα. Δεν είναι δηλαδή δυνατό να δοθεί λύση με βάση το Κιγιάς (δηλαδή λύση που έχει ήδη προταθεί).
Όλα τα ανωτέρω αφορούν πρωτίστως τους «ορθόδοξους» μουσουλμάνος δηλαδή τους Σουννίτες.Εκτός όμως από αυτούς ένα άλλο μεγάλο ρεύμα έχει αναπτυχθεί εδώ και αιώνες και πρόκειται για τους Σηίτες, οι οποίοι θεωρούνται αιρετικοί. Για τους τελευταίους νόμιμος διάδοχος του Μωάμεθ είναι ο γαμπρός του και ξάδερφός του Αλή και όχι ο πεθερός του Aboou Bakr. Το πιο σημαντικό πρόσωπο για αυτούς είναι ο ιμάμης, τον οποίο οφείλουν να αγαπούν όπως αγαπούν τον Μωάμεθ και ο οποίος είναι ο μόνος ικανός να ερμηνεύσει το Κοράνι και τη Σούννα. Κανείς άλλος δεν διαθέτει τέτοιο δικαίωμα και επομένως η Ίτζμα και το Κιγιάς αποκλείονται, αφού ο ιμάμης είναι εξουσιοδοτημένος να δίδει λύσεις σε οποιοδήποτε νέο πρόβλημα προκύψει.
Το αποτέλεσμα βεβαίως ήταν να αναπτυχθεί ένα μεγάλο μίσος ανάμεσα στις δυο αυτές κοινότητες που κρατεί καλά μέχρι σήμερα. Οι διαφορές αυτές θεωρούνται τόσο σημαντικές που δίνουν το «δικαίωμα» στις ομάδες να επιτίθενται η μια στην άλλη! Άλλωστε η ελαστικότητα στις ερμηνείες που δίδονται είναι άλλο ένα πρόσχημα για πόλεμο. Ο θρησκευτικός αυτός ανταγωνισμός είναι τόσο βαθύς και έντονος που αναγκάζει ολόκληρα κράτη να ακολουθούν συγκεκριμένες πολιτικές απέναντι στους ομοδόξους τους.
Αυτό παρατηρείται ιδίως στις μέρες μας με το Σηιτικό Ιράν να υποστηρίζει τον Άσαντ μέσω της Χεζμπολάχ, ενώ τα κράτη του Κόλπου και η Σαουδική Αραβία παίζουν με τη φωτιά υποστηρίζοντας τους σουννίτες δολοφόνους του Ισλαμικού Κράτους. Όμως η διαμάχη δεν είναι μόνον θρησκευτική.Στη Δύση αδυνατούμε να αντιληφθούμε σήμερα την επιρροή που ασκεί στους μουσουλμανικούς πληθυσμούς τόσο η θρησκεία όσο και η παράδοση.
Οι πληθυσμοί αυτοί δεν είναι ομοιογενείς και μέχρι και σήμερα είναι αμφίβολο αν έχουν αναπτύξει εθνική συνείδηση. Ο διαχωρισμός τους γίνεται σε φυλές, οι οποίες ελέγχουν η καθεμιά και από μια περιοχή και μόλις βρουν ευκαιρία επιτίθενται η μια στην άλλη. Οι δε κεντρικές κυβερνήσεις αδυνατούν να ελέγξουν απολύτως όλες τις περιφέρειες και να επιβάλλουν την τάξη. Αυτό συμβαίνει σήμερα σε όλη την βόρειο Αφρική και Μέση Ανατολή και κανείς δεν μένει ανεπηρέαστος. Έτσι, οι φατρίες βρήκαν την ευκαιρία να αναλάβουν την εξουσία στις περιοχές τους προχωρώντας σε φοβερά εγκλήματα πολέμου τα οποία η Διεθνής Κοινότητα απλώς παρατηρεί.
Από την άλλη πλευρά όπως εύστοχα αναφέρει ο Χένρυ Κίσσιγκερ (http://www.defence-point.gr/news/?p=110827), η θρησκεία καθίσταται όπλο στην εξυπηρέτηση γεωπολιτικών στόχων και οι άμαχοι καταδικάζονται σε εξόντωση, για τη θρησκεία ή το δόγμα τους. Η σύγκρουση που διεξάγεται τώρα είναι και θρησκευτική και γεωπολιτική. Ένας σουνιτικός όμιλος κρατών που αποτελείται από τη Σαουδική Αραβία, τις χώρες του Κόλπου και σε κάποιο βαθμό την Αίγυπτο και την Τουρκία, είναι αντιμέτωπος με έναν όμιλο, με ηγέτη το σιιτικό Ιράν, το οποίο υποστηρίζει το υπό τον Άσαντ τμήμα της Συρίας, τη Βαγδάτη και τις ιρακινές σιιτικές ομάδες που ελέγχουν την κυβέρνηση, τη Χεζμπολάχ στον Λίβανο και τη Χαμάς στη Γάζα.
Το όπλο της θρησκείας είναι «νόμιμο» αφού όλες οι συμπεριφορές ρυθμίζονται ξεχωριστά η καθεμιά λόγω έλλειψης σαφών κανόνων δικαίου. Η δε Διεθνής Κοινότητα έχει πολλά συγκρουόμενα συμφέροντα και ουδείς αυτήν τη στιγμή αναλαμβάνει την ευθύνη για πολιτική επέμβαση. Καθίσταται λοιπόν σαφές ότι οι μουσουλμανικοί πληθυσμοί δεν πρόκειται (τουλάχιστον σε σύντομο χρονικό διάστημα) να βρουν την άκρη από μόνοι τους και το μόνο που προβλέπεται με βεβαιότητα είναι η θανάτωση πολλών ακόμη αμάχων.
Είναι επιτακτική λοιπόν η ανάγκη οι Η.Π.Α. και η Ρωσία που ασφαλώς και έχουν αντικρουόμενα συμφέροντα στην περιοχή να συμμαχήσουν και να εγκαθιδρύσουν ένα ασφαλές περιβάλλον σε μια τόσο μεγάλη γεωγραφική περιοχή. Και εδώ υπεισέρχεται ο ρόλος της Ελλάδος, η οποία θα έπρεπε από καιρό να έχει εγκαταλείψει την τυφλή πολιτική του ναι σε όλα και να μεσολαβήσει μεταξύ Η.Π.Α. και Ρωσίας με στόχο την εξεύρεση μιας κοινά αποδεκτής λύσης. Άλλωστε αυτό που στην Ελλάδα δεν έχει γίνει ακόμη απολύτως κατανοητό είναι ότι εμείς βγαίνουμε χαμένοι από τον ανταγωνισμό Ρωσίας – Η.Π.Α. και κερδισμένη φυσικά η Τουρκία, της οποίας η γεωπολιτική σημασία μεγιστοποιείται.
Μόνο να σκεφτεί κανείς τους πρόσφυγες και οικονομικούς μετανάστες που διανύουν καθημερινά το Αιγαίο είναι λόγος αρκετός για δράση. Διατυμπανίζουμε παντού ότι είμαστε μια δύναμη σταθερότητας και ασφάλειας αλλά δεν πράττουμε τίποτα απολύτως για να το αποδείξουμε στο εξωτερικό. Και κυρίως δεν πράττουμε απολύτως τίποτα ώστε να ενισχύσουμε την θέση μας έναντι της Τουρκίας που γιγαντώνεται διαρκώς εκμεταλλευόμενη την διεθνή κατάσταση.
Η Ελλάδα λοιπόν οφείλει έστω και καθυστερημένα να αναλάβει σοβαρή δράση και με αφορμή ενδεχομένως την καταπάτηση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, ιδίως των χριστιανικών πληθυσμών, να προσπαθήσει να συμβιβάσει τις μεγάλες δυνάμεις, στο μέτρο του δυνατού, με στόχο την εξεύρεση λύσης, έτσι ώστε να αποκομίσει ίδιον όφελος.
*Ο Ευάγγελος Τσισιλιάνης είναι δικηγόρος – διεθνολόγος, Σ.Α.Μ.Ε.Ε., Διευθυντής Σπουδών Ινστιτούτου ΣΕΚΑΜ – ΣΕΚΟΟΜΕΕ και εξωτερικός συνεργάτης του Ινστιτούτου Αναλύσεων Ασφάλειας και Άμυνας (ISDA-ΙΑΑΑ)

πηγή:Defencepoint.gr,

ΜΑΣ ΕΜΠΑΙΖΟΥΝ !!! Αύξηση 4 από τα 10 ευρώ που χάθηκαν από τις μειώσεις !!!!









Του Νίκου Ρογκάκου

Επικρατέστερο σενάριο είναι να δοθεί πίσω στους Στρατιωτικούς το 40% του ποσού που κόπηκε.

Κάθε μήνα θα αυξηθεί ο μισθός  από 30 έως 400 ευρώ ανάλογα με τον βαθμό και τα χρόνια υπηρεσίας σε όλους τους κλάδους. Στην κυβέρνηση εκτιμούν ότι με αυτό το σενάριο θα ικανοποιήσουν εν μέρει και τους ένστολους και τις ανάγκες του προϋπολογισμού για να μην εκτροχιαστεί.

Ένστολοι - Μηνιαία μείωση - αύξηση 40%

Τα αναδρομικά θα δοθούν με βάση το νέο μισθολόγιο που θα διαμορφωθεί αλλά και σε δόσεις.

Από τα αναδρομικά θα αφαιρεθεί το επίδομα που είχαν πάρει ως κοινωνικό μέρισμα τον Ιούνιο.

ΟΙ ΜΕΙΩΣΕΙΣ ΠΟΥ ΕΙΧΑΝ ΥΠΟΣΤΕΙ ΟΙ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΟΙ ΤΟ 2012

Ένστολοι - Μειώσεις 2012

Ένστολοι - Μειώσεις 2012

πηγή:antenna.gr,

Τετάρτη 17 Σεπτεμβρίου 2014

Γιατί 70% οι δικές μας περικοπές κύριε πρωθυπουργέ;







Προς:
Ημερήσια Εφημερίδα ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ
για τη στήλη
ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΑΝΑΓΝΩΣΤΏΝ
Αμαρούσιο 7 Σεπτεμβρίου 2014
Θέμα: ΠΙΚΡΕΣ ΑΛΗΘΕΙΕΣ.
Κύριε Διευθυντά
Ως επίτιμος Υπαρχηγός ΓΕΕΘΑ διάβασα με μεγάλη προσοχή το απόσπασμα εκείνο από την ομιλία του κ. Πρωθυπουργού στην ΔΕΘ που αναφέρεται στους «ένστολους» και δυστυχώς αισθάνθηκα οργή και αηδία διότι μου θύμισε την προσφορά μικρών καθρεπτών σε ιθαγενείς Αφρικανικής χώρας κατά την διάρκεια της αποικιοκρατίας!
Το απόσπασμα αυτό της ομιλίας της 6ης Σεπτεμβρίου στη Θεσσαλονίκη ξεκινάει με το κλασσικό «λιβάνισμα» των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων και των Σωμάτων Ασφαλείας, όπως συνηθίζεται σε κάθε μεγάλη Εθνική εορτή και πανήγυρη, και καταλήγει στο «δια ταύτα», που ούτε λίγο ούτε πολύ, εάν το αντιλαμβάνομαι ορθώς, είναι η παραπομπή της πρόσφατης σχετικής και αμετάκλητης απόφασης του ΣτΕ περί άρσεως των καταφανών αδικιών εις βάρος των «ένστολων» στις… καλένδες!
Για να γίνω αντιληπτός σημειώνω, ότι με τις καταχρηστικές και αντισυνταγματικές αποφάσεις, που λήφθηκαν τον Αύγουστο του 2012, οι περικοπές στις αποδοχές από την αρχή της κρίσεως, που έχουν υποστεί οι «ένστολοι», εν ενεργεία και συνταξιούχοι, έχουν ξεπεράσει αθροιστικά το 70% όταν σύμφωνα με στοιχεία που διαρρέονται από διάφορες πηγές ο μέσος όρος περικοπών που έχουν επιβληθεί στον ευρύτερο δημόσιο τομέα είναι της τάξεως του 45% περίπου.
Με βάση λοιπόν αυτή την οδυνηρή πραγματικότητα και αφού όπως σημειώνει ο κ. Πρωθυπουργός στην ομιλία του «ήταν από την αρχή στις προτεραιότητες του να δώσει σημαντική ανακούφιση στους ενστόλους», ερωτώ γιατί δεν υλοποιείται άμεσα και χωρίς προϋποθέσεις η αμετάκλητη απόφαση του ΣτΕ ώστε να αποκατασταθεί η κατάφωρη και αντισυνταγματική αδικία εις βάρος των «ένστολων»;
Γνωρίζω ότι δεν θα λάβω απάντηση σε αυτό το ερώτημα αλλά δεν μπορώ να μη σημειώσω ότι η παρέλκυση και η κωλυσιεργία με προαπαιτούμενα, αντιφάσεις και δημιουργία συγχύσεως περί του όλου θέματος ουδόλως ευνοεί το αξιόμαχο του Στρατεύματος και των Σωμάτων Ασφαλείας και πολύ περισσότερο δεν ευνοεί το κύρος και την αξιοπρέπεια της Κυβερνήσεως!
Θα πρέπει να καταστεί αντιληπτό ότι οι «ένστολοι», εν ενεργεία και εν αποστρατεία, ουδέποτε επιδίωξαν ειδική μεταχείριση, «κοινωνικό μέρισμα» ή σημαντικές αυξήσεις(;) που τους υποσχέθηκε στην ομιλία του ο κ. Πρωθυπουργός. Εκείνο όμως που αναμένουν είναι η άνευ ουδεμίας παρέλκυσης και κωλυσιεργίας ουσιαστική υλοποίηση της πρόσφατης αποφάσεως του ΣτΕ ώστε να αποκατασταθεί η αδικία και από 70% και πλέον που είναι αθροιστικά οι περικοπές των αποδοχών τους σήμερα να περιορισθούν στο 45% ή στο 50% που είναι ο μέσος όρος περικοπών στις αποδοχές του ευρύτερου δημόσιου τομέα.
Όσο για την ειδική μελέτη, που θα τεκμηριώνει τη διατήρηση του αξιόμαχου που επικαλείται ο κ. Πρωθυπουργός στην ομιλία του, εκτιμώ ότι «εκ παραδρομής» (?) συσχετίζεται με την κατάργηση της αντισυνταγματικής αποφάσεως του Αυγούστου 2012.
Είναι ηλίου φαεινότερον, ότι η ανάγκη συντάξεως της ειδικής μελέτης, που μνημονεύεται στην απόφασή του ΣτΕ, αναφέρεται καθοριστικά σε ενδεχόμενες μελλοντικές αποφάσεις της διοίκησης που θα αφορούν επιπρόσθετες περικοπές αποδοχών και ΟΧΙ στις ήδη ληφθείσες αντισυνταγματικές αποφάσεις οι οποίες και θα πρέπει να ακυρωθούν άμεσα!
Κυρίως δε η ανάγκη συντάξεως αυτής της μελέτης αφορά στο υπό επιτελική επεξεργασία νέο μισθολόγιο που με βάση την επικρατούσα πολιτική διάθεση έναντι των «ένστολων» και σε συνδυασμό με τις υφιστάμενες οικονομικές συγκυρίες ουδείς ευελπιστεί ότι θα μπορούσε να εξασφαλίσει αποδοχές ευνοϊκότερες εκείνων του Αυγούστου του 2012!
Αυτά τα ολίγα για να φωτιστεί η αλήθεια που χρειάζεται για να στηριχθεί η Νέα Ελλάδα!
Με ιδιαίτερη εκτίμηση,
Αντιπτέραρχος (Ι)
Γεώργιος Ν. Σκαρλάτος
Επίτιμος Υπαρχηγός ΓΕΕΘΑ

πηγή:kathimerini.gr,

ΤΑ ΨΙΧΟΥΛΑ ΤΗΣ ΟΡΓΗΣ !!! ΔΕΙΤΕ ΤΗΝ ΜΕΡΙΚΗ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΜΙΣΘΩΝ ΚΑΙ ΣΥΝΤΑΞΕΩΝ



Image




Οι “υψηλόβαθμες πηγές” του υπουργείου Οικονομικών που χθες διέρρευσαν στους δημοσιογράφους ότι “οι στρατιωτικοί θα “αποκατασταθούν” από φέτος αλλά …μερικώς” , απέφυγαν να δώσουν νούμερα . Αριθμούς συγκεκριμένους που να δείχνουν πόσα χρήματα έχει σχεδιάσει να επιστρέψει η κυβέρνηση.

Το Onalert εδώ και καιρό γράφει για το “σενάριο του 40%” . Η κυβέρνηση δεν πρόκειται να επιστρέψει τους μισθούς στο 40%, έχει γίνει σαφές αυτό, αλλά θα “γυρίσει πίσω” το 40%! Πόσα είναι αυτά τα χρήματα; Για τα “μικρά” και “μεσαία” στελέχη ασήμαντα.

Η εφημερίδα Ελεύθερος Τύπος δημοσιεύει ένα πίνακα στον οποίο έχει υπολογίσει πόσα χρήματα θα πρέπει να περιμένουν να πάρουν οι στρατιωτικοί. Τα ποσά είναι μικρά όπως θα διαπιστώσετε . 

Δείτε τον πίνακα που δημοσιεύει η εφημερίδα:






Πίνακας






πηγή: e-typos.com

Τρίτη 16 Σεπτεμβρίου 2014

Γιατί η Ελλάδα αρνείται την ΑΟΖ; Από φόβο…





Γιατί η Ελλάδα αρνείται την ΑΟΖ; Από φόβο…





Του ΜΙΧΑΛΗ ΙΓΝΑΤΙΟΥ
Πριν από 10 χρόνια, ο μακαρίτης Πρόεδρος της Κυπριακής Δημοκρατίας Τάσσος Παπαδόπουλος ανακήρυξε την κυπριακή ΑΟΖ και από τότε το νησί δίνει μαθήματα στην Ελλάδα γι’ αυτό το τόσο κρίσιμο θέμα.
Ετσι, πριν από λίγες ημέρες έδειξε τον δρόμο στη «Μητέρα Πατρίδα» προχωρώντας σε συμφωνία με την Αίγυπτο για τη συνεκμετάλλευση των περιοχών που βρίσκονται στα σύνορα των δύο κρατών. Με λίγα λόγια, εάν λοιπόν ανακαλυφθούν κοιτάσματα υδρογονανθράκων στη διαχωριστική γραμμή των δύο ΑΟΖ, θα μπορέσουν να τα εκμεταλλευτούν από κοινού προς όφελος των λαών και των δύο χωρών.
Είναι ήδη γνωστό ότι τα νότια σύνορα των κυπριακών οικοπέδων 4, 5, 10, 11 και 12 αγγίζουν την ΑΟΖ της Αιγύπτου. Με τον τρόπο αυτό, γίνεται η σωστή συνεκμετάλλευση σε επικαλυπτόμενες περιοχές των ΑΟΖ δύο κρατών, όπως είναι το ορθό και δίκαιο σύμφωνα με τους διεθνείς νόμους. Αντιθέτως, οι Τούρκοι, επιμένουν για χρόνια να πιέζουν για διαμοιρασμό του Αιγαίου Πελάγους με την Ελλάδα.
Ο καθηγητής Θεόδωρος Καρυώτης, ο πιο ειδικός για θέματα ΑΟΖ που διαθέτει η χώρα μας, έχει γράψει ότι είναι οι Αμερικανοί αυτοί που ζητούν συνεκμετάλλευση στο Αιγαίο, μεταξύ της Ελλάδας και της Τουρκίας, και μάλιστα από το 1975!

Υποστήριξε ότι οι ΗΠΑ ουδέποτε απέσυραν αυτό το σχέδιο. Και ενώ δεν ζητούν συνεκμετάλλευση σε περιοχές, όπου οι ΑΟΖ των δύο κρατών συνορεύουν, κάτι που θα ήταν λογικό, αντιθέτως εισηγούνται να υπάρξει συνεκμετάλλευση σε όλο το Αιγαίο Πέλαγος, κάτι που αποτελεί παγκόσμια πρωτοτυπία. Η αμερικανική θέση είναι εντελώς λανθασμένη και απαράδεκτη, αν και έχουμε ενδείξεις ότι σιγα-σιγά αλλάζει…
Η Κύπρος, βέβαια, αντιλαμβάνεται τη συνεκμετάλλευση εντελώς διαφορετικά, και καλώς πράττει. Ετσι έχει κάνει ήδη μια σωστή συμφωνία συνεκμετάλλευσης με το Ισραήλ στο οικόπεδο «Αφροδίτη» που βρίσκεται στα σύνορα των δύο ΑΟΖ τους, και τώρα υπέγραψε αυτήν την εξαιρετική συμφωνία με την Αίγυπτο, που διαπραγματεύθηκε ο αρμόδιος υπουργός Γιώργος Λακκοτρύπης, ένας εξαιρετικός τεχνοκράτης με σημαντικές επαφές στο εξωτερικό και ειδικά στην Ουάσιγκτον.
Η Ελλάδα έχει τώρα μια μεγάλη ευκαιρία να οριοθετήσει τις θαλάσσιες ζώνες της με τη φιλικά, πλέον, προσκείμενη Αίγυπτο για να μπορέσει να αξιοποιήσει, χωρίς άλλη καθυστέρηση, τα κοιτάσματα που βρίσκονται νότια της Κρήτης. Ως γνωστον ο Αιγύπτιος ηγέτης Σίσι, ακούει το όνομα Ερντογάν και οργίζεται, διότι ο σημερινός πρόεδρος της Τουρκίας στήριζε οικονομικά και καθοδηγούσε τους “Αδελφούς Μουσουλμάνους”.
Η Αθήνα προσέλαβε τον Σόλωνα Κασίνη για να τη βοηθήσει, λόγω της τεράστιας εμπειρίας του για τέτοιου είδους οριοθετήσεις αλλά, δυστυχώς, δεν τον έχει αξιοποιήσει. Δεν τον έχει δει ούτε μία φορά ο υπεύθυνος υπουργός Γιάννης Μανιάτης. Γιατί; Αλλά αυτό δεν με εκπλήσσει, αφού το ίδιο το ΠΑΣΟΚ συνεχίζει να αγνοεί τον υποψήφιο βουλευτή του και «πατέρα» της ελληνικής ΑΟΖ, που εδώ και χρόνια μας δίδαξε την αξία της Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης.


Το κείμενο, με άλλη μορφή δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα ΕΘΝΟΣ –πηγή:http://www.ethnos.gr

Για "τσάι στα Κατεχόμενα" καλεί τον Σαμαρά ο Νταβούτογλου





Για τσάι στην Κύπρο καλεί τον Σαμαρά ο Νταβούτογλου





Έκκληση προς τον Έλληνα ομόλογό του Αντώνη Σαμαρά να επισκεφθούν μαζί την Κύπρο, να πάνε πρώτα στο “νότιο μέρος” και μετά στο “βόρειο μέρος”, κατά την έκφρασή του, απηύθυνε ο Τούρκος Πρωθυπουργός Αχμέτ Νταβούτογλου κατά τη συνέντευξη Τύπου που έδωσε από κοινού με τον Τουρκοκύπριο ηγέτη Ντερβίς Έρογλου στα κατεχόμενα.
Με πρόκληση, ο Νταβούτογλου επέρριψε ευθύνες στην ελληνοκυπριακή πλευρά για τις καθυστερήσεις που παρατηρούνται στη διαδικασία των συνομιλιών για το κυπριακό, προσθέτοντας πως η Τουρκία επιθυμεί λύση το συντομότερο.  Αναφερόμενος στο θέμα του Φυσικού Αερίου, ο Τούρκος Πρωθυπουργός ισχυρίστηκε ότι με τον τρόπο που η Τουρκία μεταφέρει νερό στα κατεχόμενα, μπορούν να μεταφέρουν και το Φ.Α. και να το διοχετεύσουν στην αγορά, μετά τη λύση.
Ο Τούρκος Πρωθυπουργός κλήθηκε από δημοσιογράφο να ξεκαθαρίσει αν η Άγκυρα υποστηρίζει δύο κράτη, ομοσπονδία ή συνομοσπονδία στην Κύπρο και απάντησε: "Αυτό που θέλουμε είναι αυτό που οι δύο πλευρές συμφώνησαν και η Τουρκία υποστήριξε, το κείμενο είναι καθαρό".
Μιλώντας στη συνέντευξη Τύπου, ο Αχμέτ Νταβούτογλου υποστήριξε ότι η Τουρκία και η `ΤΔΒΚ` έδειξαν πάντοτε καλή πρόθεση. "Θέλαμε η Κύπρος να γίνει νησί ειρήνης, θέλαμε να έρθει η ειρήνη, η ευημερία και η γαλήνη στην Ανατολική Μεσόγειο μέσω της ειρήνης που θα διασφαλιστεί στην Κύπρο. Θέλαμε η Τουρκία, η Ελλάδα, η ΤΔΒΚ και η ε/κ διοίκηση να καθίσουν στο ίδιο τραπέζι και να σκεφτούν πώς μπορούν να μετατρέψουν την Ανατολική Μεσόγειο σε λεκάνη ειρήνης αλλά εμείς όσο ισχυρή θέληση και να επιδείξαμε, δυστυχώς δεν υπήρξε η ίδια ανταπόκριση", ισχυρίστηκε ο Τούρκος Πρωθυπουργός.
Ο κ. Νταβούτογλου είπε ότι τώρα είναι η ώρα της δράσης, προσθέτοντας πως απόψε με τη συνάντηση Αναστασιάδη - Έρογλου υπάρχει μια ευκαιρία για να γίνει μια ωραία αρχή. "Η καθυστέρηση των συνομιλιών είναι χάσιμο χρόνου. Το Εθνικό Συμβούλιο στην ε/κ πλευρά κάνει δύσκολη τη λήψη αποφάσεων", υποστήριξε.

"Από εδώ απευθύνω έκκληση στον κύριο Αναστασιάδη. Ελάτε και ας κάνουμε αυτή την ειρήνη όχι αύριο, σήμερα, όχι την άλλη βδομάδα, αυτή τη βδομάδα, όχι την επόμενη χρονιά, αυτή τη χρονιά. Μια λύση η οποία αναβάλλεται στην πραγματικότητα βαθαίνει τη μη λύση, ας μην την αναβάλλουμε", είπε ο Τούρκος Πρωθυπουργός.
Ο Αχμέτ Νταβούτογλου απηύθυνε έκκληση και στον Έλληνα Πρωθυπουργό Αντώνη Σαμαρά. "Αν ο κύριος Πρωθυπουργός είναι έτοιμος ας πάμε μαζί στο νότο, ας πιούμε μαζί τσάι και να συνομιλήσουμε. Μετά ας πάμε στο βορρά, πάλι να είμαστε μαζί. Η Μεσόγειος έχει γίνει κοινή θάλασσα πολλών πολιτισμών, πολλών εθνών. Ελάτε και ας ιδρύσουμε εδώ μαζί την ειρήνη".
Για τις επισκέψεις των διαπραγματευτών σε Ελλάδα και Τουρκία, είπε ότι η τουρκική πλευρά είναι έτοιμη να συνεχιστούν.


Ο Αχμέτ Νταβούτογλου απηύθυνε έκκληση και στις ΗΠΑ και τη Βρετανία. "Ελάτε και ας αποτελέσουμε παράδειγμα. Ας γίνουμε παράδειγμα και για άλλες κρίσεις".
"Αν ο κύριος Αναστασιάδης αυτό δεν μπορεί να το κάνει, ας το πει ότι δεν μπορεί να το κάνει", είπε ο Αχμέτ Νταβούτογλου και πρόσθεσε: "Ή ελάτε να βρούμε μαζί λύση ή να αίρουμε το εμπάργκο και να σκεφτούμε άλλες εναλλακτικές λύσεις. Δεν θα αφήσουμε ποτέ τους Τ/κ μόνους τους στη μοίρα τους. Το μήνυμά μας είναι αυτό".

Ο Αχμέτ Νταβούτογλου αναφέρθηκε στο ενδεχόμενο μετά την επίλυση του Κυπριακού να εφαρμοστεί εκ περιτροπής προεδρία. "Αναφέρομαι σε ένα Τ/κ και ένα Ε/κ πρόεδρο από την Κύπρο. Είτε είναι Ε/κ ο πρόεδρος, είτε Τ/κ πάλι την πρώτη επίσκεψη εκεί θα την κάνω. Δεν θα κοιτάξουμε αν επικεφαλής του κυπριακού κράτους που το ίδρυσαν μαζί ως δύο φίλοι λαοί οι Ε/κ και οι Τ/κ είναι Τ/κ ή Ε/κ".

"Εδαφικό, εάν υπάρξει πρόοδος στις διαπραγματεύσεις"

Σε ερώτηση πώς σχολιάζει το γεγονός ότι τα Ηνωμένα Έθνη σιωπούν απέναντι στα αιτήματα των Ε/κ για το θέμα της υπηκοότητας και των εποίκων, ο Τούρκος Πρωθυπουργός απάντησε ότι στην περίπτωση που υπάρξει πρόοδος στις διαπραγματεύσεις μπορούμε να φέρουμε στην ημερήσια διάταξη το θέμα του εδαφικού.

"Πρώτα να ξεκαθαρίσει ο κρατικός μηχανισμός (οι εξουσίες του κράτους) και μετά θα έρθουμε σε αυτό το θέμα. Κανείς δεν μπορεί να επιβάλει στην ΤΔΒΚ τι θα κάμει στο θέμα αυτό. Γι' αυτό το θέμα υπάρχουν αποφάσεις. Υπάρχει ένα νομικό πλαίσιο εδώ. Δεν πρέπει να θεωρείται εμπόδιο η απόδοση υπηκοότητας", είπε ο Τούρκος Πρωθυπουργός.
Ο Αχμέτ Νταβούτογλου είπε ότι η επίσκεψη του στα κατεχόμενα έχει τρεις διαστάσεις. Πρώτον είναι η πρώτη επίσκεψη έπειτα από την ψήφο εμπιστοσύνης που έλαβε από την τουρκική Εθνοσυνέλευση. "Όποιος ό,τι και να πει, η Τουρκία αναγνωρίζει την ΤΔΒΚ ως κράτος", τόνισε.
“Δεύτερον, η Τουρκία δεσμεύεται για την ευημερία και την ασφάλεια της ΤΔΒΚ. Η μητέρα πατρίδα δεν υπάρχουν εμπόδια για τη μικρή πατρίδα. Φέρνουμε το νερό της Ανατολίας στη μικρή πατρίδα και σε αυτό δεν μπορεί κανένας να σταθεί εμπόδιο", πρόσθεσε ο Αχμέτ Νταβούτογλου.
Η τρίτη διάσταση είναι η διαδικασία των διαπραγματεύσεων στο Κυπριακό, ανέφερε τέλος.
Πηγή: ΚΥΠΕ/ sigmalive.com