Τετάρτη 10 Απριλίου 2024

Σχης ε.α. Αναστάσιος Φαραντάτος: - Μετοχικό Ταμείο Στρατού: - Ο "Χρήσιμος Ηλίθιος" - Τα 7 Μήπως και οι 16 Προσπάθειες Επίλυσης των Διαχρονικών Διεκδικήσεων


 Του Σχη ε.α. Αναστασίου Φαραντάτου, 

Μέλος του ΔΣ/Ε.Α.Α.Σ.

 Κυβερνήσεις έρχονται και παρέρχονται, υπουργοί αλλάζουν, όμως μία είναι η σταθερά όσον αφορά στα τρία μετοχικά ταμεία. Η σταθερά αυτή είναι η, εκ της πολιτείας, ΑΝΙΣΗ ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΗ των μερισματούχων των τριών Κλάδων των ΕΔ. 

Οι τεράστιες ανισότητες στα καταβαλλόμενα μερίσματα και ΒΟΕΑ είναι τα δυο κύρια συστατικά που συνθέτουν τη διαχρονική αδικία εις βάρος των μερισματούχων του ΣΞ, όχι μόνο διότι τα ΜΤΝ και ΜΤΑ εισπράττουν πολλαπλάσια έσοδα από τα εξοπλιστικά, αφού οι κρατήσεις τους αποδίδονται κατά Κλάδο προέλευσης της δαπάνης, αλλά και για έναν ακόμη σοβαρό λόγο. Ότι διαχρονικά το ΜΤΣ υπήρξε ο «χρήσιμος ηλίθιος» που ανέχτηκε και συνεχίζει να ανέχεται τα πολιτικά σχέδια των εκάστοτε κυβερνώντων. 

Τι να πρωτοθυμηθεί κανείς!

 Μήπως τους αποστράτους της ΕΛ.ΑΣ. που «φορτώθηκαν» στο ΜΤΣ μετά την κατάργηση της Χωροφυλακής, επειδή αυτό βόλευε την τότε κυβέρνηση; 

Μήπως το μέρισμα που χορηγήθηκε στους αγωνιστές της «εθνικής αντίστασης»; 

Μήπως την οικονομική ζημία από την παρατεταμένη χρήση του Σαρογλείου Μεγάρου από το Πταισματοδικείο Αθηνών, ιδιοκτησίας του ΜΤΣ, με ενοίκια πολύ χαμηλότερα από τις εμπορικές αξίες της περιοχής; 

Μήπως το διαχρονικό χρέος του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη προς το ΜΤΣ, από τα πρόστιμα των τροχαίων παραβάσεων που είναι μερικά εκατομμύρια ευρώ; 

Μήπως τα μη επιστραφέντα ποσά από την, τελεσιδίκως κριθείσα ως παράνομη, φορολόγηση των εσόδων του ΜΤΣ από ενοίκια, που είναι αρκετά εκατομμύρια ευρώ; 

Μήπως τα εκατομμύρια που χάθηκαν με τη Γενική Τράπεζα; 

Μήπως την πρόσφατη δραματική μείωση του ΒΟΕΑ, που υποτίθεται ότι προηγείται του μερίσματος; 

Με αυτά και άλλα τόσα η πορεία του ΜΤΣ είναι μια όχι επιτυχημένη πορεία. 

Και φτάνουμε στο σήμερα, όπου το ΥΠΕΘΑ διατάσσει την εκκένωση δυο ορόφων του κτιρίου του ΜΤΣ, που είναι στην πλήρη κυριότητα και νομή του ΜΤΣ, για να στεγάσει κάποια υπό ίδρυση Ανώνυμη Εταιρία, εποπτευόμενη από το ΥΠΕΘΑ η οποία ΔΕΝ ΕΧΕΙ ακόμη ΝΟΜΙΚΗ ΥΠΟΣΤΑΣΗ, παρά αποτελεί πρόβλεψη σε κάποιο νομοσχέδιο που δεν έχει έρθει ούτε για διαβούλευση! Και για να υπάρξει η «νομιμοποίηση» πίσω από θολές αποφάσεις, το ΔΣ/ΜΤΣ ενώ αποφεύγει σκοπίμως να εκδώσει ρητή και σαφή απόφαση για τη ΜΗ ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΗ ΔΙΑΘΕΣΗ των χώρων αυτών, ζητάει από το ΥΠΕΘΑ να εκπονήσει μελέτες για τη διαμόρφωση των δυο ορόφων, ισογείου και ημιωρόφου, προκειμένου να υλοποιηθεί στο μέλλον η εντολή του ΥΠΕΘΑ και για τη μετεγκατάσταση των υπηρεσιών που στεγάζονται στους υπ’ όψιν χώρους (ΕΛΟΑΣ).

Δηλαδή το ΔΣ/ΜΤΣ αποφεύγει μια de jure διοικητική πράξη και προσφεύγει στη μέθοδο της de facto παραχώρησης, ώστε να κερδίσει χρόνο μέχρι να περάσει από τη Βουλή των Ελλήνων το νέο νομοσχέδιο του ΥΠΕΘΑ, το οποίο θα προβλέπει ότι για τη στέγαση της υπ’ όψιν ΑΕ θα παραχωρείται ΧΩΡΙΣ ΑΝΤΑΛΛΑΓΜΑ χώρος ιδιοκτησίας του ΥΠΕΘΑ ή ΕΠΟΠΤΕΥΟΜΕΝΟΥ ΑΠΟΑΥΤΟΝΟΜΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΟΥ. 

Με αυτή τη νέα διάταξη θα μπορεί ο κάθε ΥΕΘΑ να βάζει χέρι στην ακίνητη περιουσία του ΜΤΣ και να τη διαθέτει όπως επιθυμεί. 

Θα αναρωτηθούν ορισμένοι: Η ΕΑΑΣ τι κάνει; Η ΕΑΑΣ συμμετέχει στο οκταμελές ΔΣ/ΜΤΣ με έναν εκπρόσωπο, δηλαδή έχει μια ψήφο εκ των 8 και καταψήφισε την εντολή του ΥΠΕΘΑ καθώς και την εκπόνηση οποιασδήποτε μελέτης για την υλοποίησή της. Παράλληλα έχει αποστείλει εξώδικο προς τα μέλη του ΔΣ/ΜΤΣ για ενδεχόμενη ζημία που θα υποστεί το ταμείο, από μια δωρεάν παραχώρηση, που όχι μόνον δεν προβλέπεται ως διαδικασία αλλά προσκρούει και στην εκ της νομοθεσίας αποστολή του ΔΣ/ΜΤΣ, που είναι η ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΗ ΔΙΑΘΕΣΗ της ακινήτου περιουσίας του. Και ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΗ νοείται μόνον αυτή που αποφέρει έσοδα! Στην όλη διαδικασία δεν πρέπει να αγνοήσουμε τη στάση του αποστρατευθέντος Γενικού Διευθυντού του ΜΤΣ και του Διευθυντού του ΕΛΟΑΣ, που στάθηκαν στο ύψος των περιστάσεων και της αποστολής τους. 

Όμως ο νυν πρόεδρος του ΜΤΣ τι κάνει; 

Ας θυμηθούμε τι έλεγε δημοσίως τον Μάρτιο του 2023: «Αγαπημένα Μέλη της ΕΑΑΣ, Σε συνέχεια της ανάρτησης μου «Γιατί δεν ήμουν υποψήφιος για το ΔΣ/ΕΑΑΣ φέτος, σας ενημερώνω ως προς τις ΕΚΚΡΕΜΟΤΗΤΕΣ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΕΩΝ της ΕΑΑΣ, για τις οποίες η ΕΑΑΣ : «Ψελλίζει» ΑΝΤΙ να «Κραυγάζει» με τις ... «διαχρονικές» προσπάθειες επίλυσής τους. 

Ως Γενικές αναφέρω τα παρακάτω: 

Κατανομή πόρων απ' τις διενεργούμενες κρατήσεις των εξοπλιστικών προμηθειών αναλογικά στα ΕΚΟΕΜ Ε.Δ. και όχι στα ΜΤ αυτών, βάσει του αριθμού των Μερισματούχων-μελών αυτών. 

Ενοποίηση των τριών Μετοχικών Ταμείων Ε.Δ. σε Ενιαίο ΜΤ Ε.Δ. για την δίκαιη, ορθολογική κατανομή των πόρων των Ε.Δ., με την προϋπόθεση διαχωρισμού των μελών των Σ.Α. απ' τους των Ε.Δ.

 Ενοποίηση των ΕΚΟΕΜ Ε.Δ. σε Ενιαίο ΕΚΟΕΜ Ε.Δ. με την παραπάνω προϋπόθεση, για την ακριβοδίκαιη απόδοση εισοδήματος σε κατά βαθμό αποστρατείας «συνταξιούχους» αποστράτους που προέρχονται από ενιαίο μισθολόγιο και φορολογικό σύστημα και ανήκουν στον ίδιο ασφαλιστικό φορέα. 

Διαχωρισμός των Μετοχομερισματούχων ΣΞ από αυτούς των της ΕΛ.ΑΣ (όχι της πρώην χωροφυλακής) 

Συνέχιση ασφάλισης των ε.ε. στελεχών των Ε Δ. στα ΜΤ και ΕΚΟΕΜ αυτών, με ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΒΟΥΛΗΣΗ βιωσιμότητας των Ταμείων 

Αποκατάσταση των συντελούμενων μειώσεων που επιβλήθηκαν στα ΜΤΣ και ΕΚΟΕΜΣ, με αύξηση των μερισμάτων και την ΕΞΕΥΡΕΣΗ νέων πόρων. 

Απόδοση των παρακρατήσεων του ν.4093 ως οφείλεται κατά βαθμό και επιβαλλόμενη φορολογία, απ' τα ΜΤ & ΕΚΟΕΜ των Ε Δ. ΕΝΤΟΚΑ, απ' το 2013 και εφ' άπαξ παρακρατούμενη φορολόγηση στο έτος απόδοσης (αφαιρούμενης της φορολόγησης των 23 μηνών κατάργησης της αντισυνταγματικής ΕΑΣ που η φορολογία κλιμάκων λεηλατεί κάθε αύξηση). 

Να θυμηθούν οι Κυβερνητικοί οικονομικοί παράγοντες του 2014, την ορολογία που εφηύραν περί: «ΥΠΕΡΒΑΛΛΟΥΣΩΝ ΜΕΙΩΣΕΩΝ» για την κοινωνική μας ομάδα και να αποκαταστήσουν το ήθος και το κύρος μας, επιβραβεύοντας την οικειοθελή στέρηση Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων που επιβάλλονται στη σταδιοδρομία μας, όπως κάποτε επιβράβευε το Σύνταγμα για μας!» 

Ήδη ο πρόεδρος του ΜΤΣ, απόστρατος αξιωματικός και μέλος της ΕΑΑΣ, με μακρά θητεία στο Διοικητικό Συμβούλιό της έχει κλείσει στη θέση, που τον διόρισε ο κ. ΥΕΘΑ, περίπου 8 μήνες.

Ποια από τα παραπάνω έχει δρομολογήσει; 

Με ποιον τρόπο; Πότε; 

Ποια θα υλοποιήσει; 

Τώρα που έχει πρόσβαση στον κ. ΥΕΘΑ, μπορεί να εφαρμόσει αυτά που διακήρυττε; 

Αφού δεν είναι απλά μια προσωπική επιλογή του κ. ΥΕΘΑ στη θέση του προέδρου του ΜΤΣ, αλλά έχει διατελέσει και στέλεχος του πολιτικού του γραφείου;

 Δεν γνωρίζω βεβαίως ποιες ακριβώς υπηρεσίας προσέφερε εκεί.

 Γνωρίζω όμως ποιες ΠΡΕΠΕΙ να προσφέρει από τη νέα του θέση. Ή τουλάχιστον να αγωνισθεί «κραυγάζοντας» και όχι «ψελλίζοντας»!



ΕΘΝΙΚΗ ΗΧΩ Μάρτιος 2024 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου