Του Ανδρέα Μουντζουρούλια

Σε μία εντυπωσιακή κίνηση προχώρησε το ΠΝ, καθώς σύμφωνα με τον 
γνωστό λογαριασμό Aegean Hawk, η πυραυλάκατος ΤΠΚ «Υποπλοίαρχος Μυκόνιος», 
βρέθηκε μια ανάσα από τις τουρκικές ακτές.
Όπως μπορείτε να δείτε στο βίντεο, απέναντι από την πυραυλάκατο διακρίνονται τα τουρκικά σπίτια, 
ενώ στο 20ο δευτερόλεπτο, φαίνεται και το αρχαίο ελληνιστικό θέατρο της Αντίπελου.
Λογικά η πυραυλάκατος θα έκανε αβλαβή διέλευση. Σύμφωνα με τον κανόνα 
του Ναυτικού Δικαίου, επιτρέπει σε ένα σκάφος να διέλθει από τα 
χωρικά ύδατα 
ενός ξένου κράτους 
υπό ορισμένους περιορισμούς. Η Σύμβαση του ΟΗΕ για το Δίκαιο της Θάλασσας, 
ορίζει την αβλαβή διέλευση ως εξής: ″Η διέλευση είναι αβλαβής, εφόσον δεν 
παραβλάπτει την ειρήνη, την ομαλή λειτουργία ή την ασφάλεια του παράκτιου 
κράτους. Η διέλευση θα πρέπει να γίνεται σύμφωνα με τη Σύμβαση αυτή και 
τους λοιπούς κανόνες του Διεθνούς Δικαίου.
Δεν παύει όμως να πρόκειται για μία επίδειξη δύναμης από το ΠΝ.

Δείτε το βίντεο:

Fast Missile Patrol Boat La Combattante III class P22 HS Mykonios sailing between coast in and island the eastern part of
Ancient Hellenistic Theatre of Antiphellos can be seen in background at 00:20 sec


Δείτε χάρτη:
Η πυραυλάκατος ΤΠΚ «Υποπλοίαρχος Μυκόνιος» (Ρ-22, πρώην Ρ-57) είναι ένα από τα τέσσερα παρόμοιου τύπου (αδελφά) σκάφη του Πολεμικού Ναυτικού της Ελλάδας: «Λάσκος ΙΙ», «Μπλέσσας ΙΙ, «Μυκόνιος» και «Τρουπάκης».
Κατασκευάστηκε στα ναυπηγεία Construction mecaniques de Normandie (CMN) του Χερβούργου, στη Νορμανδία της Γαλλίας. Καθελκύστηκε στις 5 Μαΐου 1977, οπότε και παρελήφθη από τον Πλωτάρχη Λεωνίδα Παληογιώργο. Κατέπλευσε στην Ελλάδα στις 10 Φεβρουαρίου 1978.
Το σκάφος έλαβε το όνομά του προς τιμή του Υποπλοιάρχου Σοφοκλή Μυκόνιου, ο οποίος ως Γ΄ Αξιωματικός του Υ/Β «Κατσώνης» φονεύθηκε την 14η Σεπτεμβρίου 1943[1] στη θαλάσσια περιοχή Σκιάθου – Πηλίου, σε πολεμική δράση εναντίον του εχθρού. Ο Σ. Μυκόνιος προήχθη μετά θάνατον «επ’ ανδραγαθία» στον επόμενο βαθμό (Πλωτάρχης).[2]
Η πυραυλάκατος «Μυκόνιος» —όπως και τα αδελφά της πλοία— υποβλήθηκε σε εκτεταμένες εργασίες εκσυγχρονισμού των συστημάτων της (πρόγραμμα Εκσυγχρονισμός Μέσης Ζωής), οι οποίες ολοκληρώθηκαν στα Ναυπηγεία Ελευσίνας τον Οκτώβριο του 2009.[3] Mετά το πέρας του ΕΜΖ και κατά τη διάρκεια εργασιών φλογοκοπής (04/01/10) συνέβη πυρκαγιά στο ΠΜ Μηχανοστάσιο στο Ναύσταθμο Κρήτης.
Το καλοκαίρι του 2015 αποφασίστηκε η επισκευή του στα ίδια Ναυπηγεία Ελευσίνας και ταυτόχρονα ο εκσυγχρονισμός του βληματικού του δυναμικού από τη Διεύθυνση Ναυτικών Όπλων σε συνεργασία με την εταιρεία SSA από τα EXOCET MM38 σε HARPOON.
ΓΕΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΠΛΟΙΟΥ
Μήκος:
56,2 m
Πλάτος:
8.30 m
Βύθισμα:
2.70 m
Εκτόπισμα:
430 tn
Μέγιστη Ταχύτητα:
33.5 knots
Αυτονομία:
Πάνω από 1000 ν.μ.
Οπλισμός :
1. Δύο πυροβόλα OTO-MELARA 76/62
2. Δύο δίδυμα αντιαεροπορικά πυροβόλα Emerlec 30mm
3. Τέσσερις εκτοξευτές Κ/Β Ε-Ε HARPOON κατασκευής BOEING
4. Δύο Τ/Σ TORO S5/3 με κατευθυνόμενες Τ/Λ SST-4
Πρόωση :
Τέσσερεις κύριες μηχανές MTU με μέγιστη ιπποδύναμη 3750HP ανα μηχανή.
Πλήρωμα: