Παρασκευή 22 Δεκεμβρίου 2017

«Hell Fire αναζητούν Τούρκους» – Αρχηγός ΓΕΣ: «Μας έρχονται φορτωμένα με όπλα τα Kiowa - 2 ΒΙΝΤΕΟ







Αλλάζουν όλη τη μορφή του αγώνα στον Έβρο και στα νησιά»

Βαρυσήμαντες δηλώσεις του Αρχηγού ΓΕΣ, αντιστράτηγου Αλκιβιάδη Στεφανή σχετικά με την αγορά-δωρεά των 70 ελικοπτέρων επιθετικής αναγνώρισης είχαμε πριν λίγο.

Ο Α/ΓΕΣ υπεραμύνθηκε της απόκτησης με επιχειρήματα.

Όπως εξήγησε:

«Είναι πολλαπλασιαστής ισχύος».

“Στο πλαίσιο της δομής δυνάμεων και λαμβάνοντας υπόψη ότι θα πρέπει να μειωθούμε για να αυξήσουμε τη στελέχωσή μας στις μονάδες που θα μείνουν, παίρνουμε κάποια αντίμετρα, ως πολλαπλασιαστής ισχύος για να ισορροπήσουμε την σε εισαγωγικά μείωση.”

“Αλλάζει όλη τη μορφή του αγώνα στον Έβρο και στα νησιά.

Ιδιαίτερα στον σχηματισμό αποκτούμε ένα όπλο άμεσο.” 

“Να φανταστούμε ότι το Καστελόριζο είναι 72 ναυτικά μίλια από τη Ρόδο, αυτά με τα 93 χλμ τα οποία πάνε μας δίνουν τη δυνατότητα σε 43 λεπτά να είμαστε εκεί.

Να επιχειρήσουμε και να γυρίσουμε.

Ενώ πρώτα δεν γινόταν αυτό.

Έπρεπε να στείλουμε Chinook.

Παράλληλα μας δίνει μια επιπλέον δυνατότητα στο Search Operation”

Σύμφωνα με τον αρχηγό ΓΕΣ, από τα 70 Kiowa που αποκτώνται, τα 36 μας παρέχονται πλήρη και διευκρίνισε:

“Όταν λέω πλήρη:

Με όλους τους ασυρμάτους όλα τα βοηθήματα αεροναυτιλίας και όλα τους τα όπλα.

Πολυβόλο 050, ρουκέτες 7 χιλιοστών ή Hell Fire.

Αυτά για τα 36.

Τα υπόλοιπα 24 μας παρέχονται με τις ίδιες δυνατότητες των 36, αλλά με έναν ασύρματο αντί για τρεις που έχει κάθε ελικόπτερα.

Αυτά τα 24 είναι για εκπαίδευση.

Και τα 10 τα οποία ή και αυτά κάποια στιγμή τα κάνουμε κάτι, ή τα χρησιμοποιούμε για ανταλλακτικά.

Αυτή είναι η λογική.”

“Δίνεται αυτή τη στιγμή η δυνατότητα στα στελέχη μας να εκπαιδευτούν σε μια πλατφόρμα η οποία είναι κατά πολύ νεότερη από αυτή που έχουν στην μέχρι τώρα εκπαίδευση.

Είναι νεότερη σε δυο πλαίσια: Στο πλαίσιο το χειριστικό.

Διότι όλα τα ραδιοβοηθήματα ναυτιλίας που έχει, είναι πολύ πιο σύγχρονα από του Χιούι.

Και δεύτερον η πλατφόρμα των οπλικών συστημάτων, οπότε μιλάμε για τακτική, είναι αυτά που έχει το Απάτσι.”

Απαντώντας ευθέως στην κριτική που ασκείται για την σκοπιμότητα αυτής της αγοράς ο Α/ΓΕΣ σημείωσε:

“Μακάρι να είχαμε χρήματα να αγοράσουμε κάτι καλύτερο και πιο σύγχρονο. Αλλά με 47 εκατομμύρια δεν παίρνεις ένα Απάτσι. Ενώ αυτή τη στιγμή με το ποσό αυτό παίρνεις έναν αριθμό από ελικόπτερα.”

Όπως είπε η οικονομοτεχνική μελέτη δείχνει οτι εάν το κάθε ελικόπτερο πραγματοποίηση 250 ώρες πτήσης το χρόνο, τα ανταλλακτικά του και η υποστήριξή του είναι για 4 έως 6 χρόνια, φέρνοντας μάλιστα ως παράδειγμα τις ώρες πτήσεις των υπόλοιπων πτητικών μέσων:

“ Τα Απάτσι αυτή τη στιγμή, πετάνε γύρω στις 32 ώρες το χρόνο, τα Σινούκ γύρω στις 46 ώρες το χρόνο.

Άρα λοιπόν βλέπουμε ότι αυτό που δίνουν οι Αμερικάνοι και τεχνικά το εξαντλούνε, εμείς δεν το φτάνουμε ποτέ.

Να φτάσουν 100 μέγιστο.

Το καλοκαίρι με τις αεροδιακομιδές και τις αεροπυροσβέσεις τα ελικόπτερά μας τα Σινουκ δεν κάνανε πάνω από 54 ώρες.”ανέφερε χαρακτηριστικά.

Και συμπλήρωσε ότι:

“το πλαίσιο των ανταλλακτικών που έχουμε, μας δίνει ένα χρονικό περιθώριο οκτώ με δέκα χρόνια.

Η σκέψη μας για τα ελικόπτερα αυτά είναι ότι θα τα κρατήσουμε για μια δεκαετία δωδεκαετία.

Και να δίνουμε και κάτι άλλο πάνω σε αυτό το οποίο συζητάμε.

Τα ελικόπτερα αυτά είναι κατασκευής, το πιο παλιό το 1993, το πιο σύγχρονο το 2010.

Τα Σινούκ που πετάνε αυτή τη στιγμή είναι κατασκευής του ’85. “

Ο Αρχηγός ΓΕΣ υπογράμμισε ότι το 2019 τα Kiowa θα πετάξουν, αποκτώντας το απαραίτητο IOC. Και σημείωσε με νόημα:

“Έχουμε και τεχνικούς και πιλότους. Άρα η είσοδος στο δικό μας οπλοστάσιο γίνεται με απόλυτα ομαλό τρόπο.”

Το ΓΕΣ θεωρεί ότι επιχειρησιακά βολεύει να διασπαρούν σε όλη την μεθόριο τα ελικόπτερα και να προσδώσoυν σημαντικές ικανότητες επιτήρησης λόγω της ύπαρξης του Mast Mounted Sight (MMS) που διαθέτει υψηλής ανάλυσης τηλεοπτική κάμερα, αισθητήρες θερμικής απεικόνισης και λέιζερ τηλέμετρο / καταδείκτη και επιτρέπει επιχειρήσεις ημέρα και νύκτα, μια ικανότητα που τώρα δεν διαθέτει ο Ελληνικός Στρατός.

Επίσης το μικρό μέγεθος (μήκος 12,85 μέτρα, διάμετρος ρότορα 10,67 μέτρα, ύψος 3,93 μέτρα) του ελικοπτέρου που επιτρέπει την εύκολη απόκρυψη – παραλλαγή στο έδαφος (ακόμη και εντός αγροτικών εγκαταστάσεων – υποστέγων) και η-έστω περιορισμένη ικανότητα μεταφοράς οπλικού φορτίου (πολυβόλα των 7,62 χλστ., κάλαθοι ρουκετών των 2,7», κατευθυνόμενα βλήματα αέρος – αέρος [ATAS Stinger] και αέρος –εδάφους [AGM-114 Hellfire]) μπορούν να το καταστήσουν «πολυεργαλείο».

πηγη