Κυριακή 16 Ιανουαρίου 2022

Πολεμική Αεροπορία - Αφιέρωμα στα Rafale: Έρχονται οι 'ριπές ανέμου" - Τα τεχνικά "μυστικά" και οι δυνατότητες


 


Το κόστος, το «γυάλινο πιλοτήριο» και οι φήμες για χρήση τεχνολογίας ενεργής ακύρωσης για να εξουδετερώνει τα εισερχόμενα σήματα ραντάρ 

Επί του παρόντος, οι ένοπλες δυνάμεις ενισχύονται παντού στον κόσμο. Προκειμένου να εγγυηθούν την κυριαρχία τους έναντι κάθε ενδεχόμενου, οι χώρες επιθυμούν να ενισχύσουν την αεροπορική τους υπεροχή αποκτώντας νέους πόρους, ιδίως διασφαλίζοντας τη διαθεσιμότητα μαχητικού εξοπλισμού ικανού να εκτελέσει πολλές αποστολές κατά τη διάρκεια της ίδιας πτήσης. 

Οι αποστολές αυτές είναι: η αεράμυνα, η αναγνώριση, οι επιθέσεις ακριβείας σε στόχους εδάφους και ο εντοπισμός και η παρακολούθηση στόχων στη θάλασσα.

Το Dassault Aviation Rafale, πληροί αυτές τις απαιτήσεις και καλύπτει όλες αυτές τις αποστολές, ιδιαίτερα χάρη στην Thales electronics, η οποία αντιπροσωπεύει περίπου το 25% της αξίας της πλατφόρμας.

Μετά την υπογραφή της Συμφωνίας, μεταξύ του υπουργού Άμυνας, Νίκου Παναγιωτόπουλου και της Γαλλίδας ομολόγου του, Φλοράνς Παρλί, μετράμε αντίστροφα για την παραλαβή των πρώτων, από τα 18 συνολικά, μαχητικών αεροσκαφών Rafale.

Είναι γνωστό, ότι στην Ελλάδα και συγκεκριμένα στην 114 Πτέρυγα Μάχης, αναμένεται να φτάσουν την 19η Ιανουαρίου 2022 τα πρώτα έξι Rafale από τα συνολικά 18, που θα προστεθούν στον στόλο των Ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων. 

Ο Υφυπουργός Εθνικής Άμυνας κ. Νικόλαος Χαρδαλιάς, συνοδευόμενος από τον Αρχηγό ΓΕΕΘΑ Στρατηγό Κωνσταντίνο Φλώρο και τον Αρχηγό ΓΕΑ Αντιπτέραρχο (Ι) Γεώργιο Μπλιούμη, μετέβη την Παρασκευή 14 Ιανουαρίου 2022, στην Αεροπορική Βάση Τανάγρας.


Ενημερώθηκε για την οργάνωση, την αποστολή, τις τρέχουσες επιχειρησιακές και εκπαιδευτικές δραστηριότητές της, καθώς και για τις εργασίες που έχουν πραγματοποιηθεί για την άφιξη των αεροσκαφών (Α/Φ) Rafale F3R, στις 19 Ιανουαρίου 2022. Επίσης, επισκέφθηκε το υπόστεγο των αεροσκαφών ετοιμότητας (READINESS) MIRAGE 2000-5, όπου συνομίλησε με ιπτάμενο και τεχνικό προσωπικό, ενώ είχε την ευκαιρία να δει τους νέους χώρους εργασίας των Α/Φ Rafale F3R.
Έπειτα από δυόμιση ώρες πτήσης από την Γαλλία, τα έξι Rafale αναμένεται να προσγειωθούν στην Τανάγρα περίπου στις 12:30 το μεσημέρι της Τετάρτης. Τα δύο από τα πρώτα Rafale που έρχονται στην Ελλάδα θα είναι διθέσια και τα άλλα 4 μονοθέσια. Τα γαλλικά δικινητήρια αεροσκάφη θα ενταχθούν στην 332 Μοίρα της Πολεμικής Αεροπορίας με χαρακτηριστικό κλήσης «γεράκι».

Στις 19η Ιανουαρίου στην 114 Πτέρυγα Μάχης στην Τανάγρα Βοιωτίας, αναμένεται να βρεθούν υψηλόβαθμοι εκπρόσωποι της πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας των Ενόπλων Δυνάμεων, καθώς και υψηλόβαθμοι Γάλλοι αξιωματούχοι, προκειμένου να γίνει η επίσημη τελετή παρόδοσης – παραλαβής των δύο διθέσιων και των 4 μονοθέσιων αεροσκαφών.

Το χρονοδιάγραμμα για την ένταξη και των 18 Rafale (12 μεταχειρισμένων και 6 καινούργιων) που αποκτήσαμε από τη Γαλλία είχε και έχει ως εξής:

Μετά την παραλαβή του πρώτου να παραλαμβάνουμε ένα περίπου κάθε μήνα με στόχο μέχρι το τέλος του 2021 να έχει παραληφθεί η πρώτη εξάδα, όπως και έγινε. Το 2022 αναμένεται να παραληφθούν τα έξι καινούργια και έως τις αρχές του 2023 θα έχουν παραληφθεί και τα υπόλοιπα.

Το Dassault Rafale (Ντασό Ραφάλ) είναι γαλλικό μαχητικό αεροσκάφος 4ης γενιάς. Το όνομά του σημαίνει «ριπή ανέμου» και μπορεί να μεταφέρει όπλα που ήδη υπάρχουν στο Ελληνικό οπλοστάσιο, χωρίς κόστος για μετατροπές σε υποδομές και τεχνικές δυνατότητες. Σχεδιάστηκε και κατασκευάζεται από την Dassault Aviation.

Έχει συνδυασμό πτέρυγας τύπου Δέλτα και πτερυγίων ελιγμών (canards), κάτι που του δίνει εξαιρετική ευελιξία και παράλληλα διατηρεί τη σταθερότητα κατά τη διάρκεια της πτήσης. Μπορεί να απογειωθεί από μικρούς αεροδιαδρόμους της τάξης των 400 μέτρων, όπως επίσης και από αεροπλανοφόρα.

Τα μυστικά υλικά και οι απόρρητες τεχνολογίες

Το Rafale έχει σχεδιαστεί από απόψεως σχήματος και υλικών κατασκευής ώστε να έχει όσο το δυνατόν χαμηλότερο ίχνος ραντάρ. Τμήμα της σχεδίασης αυτής, αποτελεί το σύστημα αυτοπροστασίας και ηλεκτρονικού πολέμου «Spectra» της εταιρείας Thales.

Η τεχνολογία που χρησιμοποιείται αλλά και κάποια από τα υλικά του, χαρακτηρίζονται ως άκρως απόρρητα. Η άρνηση της Thales να επιτρέψει τη χρήση τους σε άλλα αεροσκάφη, έχει προκαλέσει την ανάπτυξη φημολογίας και πολλοί μιλούν για χρήση τεχνολογίας ενεργής ακύρωσης για να εξουδετερώνει τα εισερχόμενα σήματα ραντάρ. 

Tο αεροσκάφος φέρει το ραντάρ RBE2 της Thales, το οποίο είναι ικανό να αναγνωρίζει ταυτόχρονα πολλαπλούς στόχους στον αέρα. Παράλληλα, μπορεί να δημιουργεί τρισδιάστατους χάρτες εδάφους για πλοήγηση ή στοχοποίηση σε πραγματικό χρόνο

Επίσης, εάν απαιτείται από την αποστολή, το Rafale έχει την ικανότητα να ιχνηλατήσει έναν στόχο και να εξαπολύσει πύραυλο αέρος-αέρος χωρίς να χρειαστεί να αποκαλύψει τη θέση του, χάρη στο σύστημα OSF της Thales. Το συγκεκριμένο σύστημα, είναι πλήρως ενσωματωμένο στο αεροσκάφος και λειτουργεί με τεχνολογία υπέρυθρης ακτινοβολίας.

Για τη διαχείριση των συστημάτων του, το Rafale χρησιμοποιεί ένα πλήρως «γυάλινο πιλοτήριο», με τρεις οθόνες πολλαπλών λειτουργιών (MFDs), ολογραφικό HUD καθώς και πλευρικό χειριστήριο HOTAS. Όπως και στο Eurofighter, υπάρχει η δυνατότητα φωνητικών εντολών (Direct Voice Input). Για την πρόωσή του το Rafale χρησιμοποιεί δύο στροβιλοπροωθητήρες SCECMA M88-2 με μετάκαυση, με συνολική ωθητική δύναμη 150 kN.Το κόστος της αγοράς των 18 Rafale ανέρχεται σε 2,32 δισ. Ευρώ. Σε αυτό το ποσό υπολογίζονται 1,92 δισ. ευρώ,  για τα αεροσκάφη και επιπλέον 400 εκατ. ευρώ, χωρίς κρατήσεις, για τα όπλα που φέρουν.  Στα όπλα των αεροσκαφών περιλαμβάνονται κατευθυνόμενα βλήματα Meteor, καθώς και οι απαραίτητες αναβαθμίσεις υπαρχόντων βλημάτων – Mica, Scalp και Exocet – προκειμένου να μπορούν να χρησιμοποιηθούν στα νέα αεροσκάφη.




πηγή:https://national-pride.org/2022/01/16/%ce%b1%cf%86%ce%b9%ce%ad%cf%81%cf%89%ce%bc%ce%b1-%cf%83%cf%84%ce%b1-rafale-%ce%ad%cf%81%cf%87%ce%bf%ce%bd%cf%84%ce%b1%ce%b9-%ce%bf%ce%b9-%cf%81%ce%b9%cf%80%ce%ad%cf%82-%ce%b1%ce%bd%ce%ad%ce%bc/