Την άμεση παρέμβαση του Εθνικού Συμβουλίου Ραδιοτηλεόρασης ζητά με καταγγελία του ο Σύλλογος Οροθετικών Ελλάδος «Θετική Φωνή», με αφορμή το διαδικτυακό γκάλοπ για τον θάνατο του Ζακ Κωστόπουλου, το οποίο στήθηκε την Κυριακή, ενόψει της πρεμιέρας της εκπομπής της Τατιάνας Στεφανίδου στον ΣΚΑΪ.
«Ο Ζακ Κωστόπουλος έχασε την ζωή του όταν εισέβαλε σε κοσμηματοπωλείο οπλισμένος με μαχαίρι. Δείτε το βίντεο που ακολουθεί και πείτε την άποψή σας. Συμφωνείτε με την αντίδραση του κοσμηματοπώλη;»
Αυτό ήταν το ερώτημα που ετέθη στο Tweeter από την παρουσιάστρια της εκπομπής, ενώ η αστυνομική έρευνα βρισκόταν σε εξέλιξη και οι συνθήκες υπό τις οποίες έχασε την ζωή του ο Κωστόπουλος δεν έχουν ακόμα ξεκαθαριστεί.
Το μόνο ξεκάθαρο ήταν ο ξυλοδαρμός του Κωστόπουλου από τον ιδιοκτήτη του κοσμηματοπωλείου, ο οποίος και συνελήφθη.
Το διαδικτυακό γκάλοπ προκάλεσε σωρεία οργισμένων αντιδράσεων, τόσο στα social media, όσο και γενικότερα. Ο Ζακ Κωστόπουλος ήταν ομοφυλόφιλος, οροθετικός και ακτιβιστής και η αντίδραση του Συλλόγου Οροθετικών Ελλάδος, «Θετική Φωνή», στο γκάλοπ της Τατιάνας Στεφανίδου, ήταν οργισμένη.
Αυτό ήταν το ερώτημα που ετέθη στο Tweeter από την παρουσιάστρια της εκπομπής, ενώ η αστυνομική έρευνα βρισκόταν σε εξέλιξη και οι συνθήκες υπό τις οποίες έχασε την ζωή του ο Κωστόπουλος δεν έχουν ακόμα ξεκαθαριστεί.
Το μόνο ξεκάθαρο ήταν ο ξυλοδαρμός του Κωστόπουλου από τον ιδιοκτήτη του κοσμηματοπωλείου, ο οποίος και συνελήφθη.
Το διαδικτυακό γκάλοπ προκάλεσε σωρεία οργισμένων αντιδράσεων, τόσο στα social media, όσο και γενικότερα. Ο Ζακ Κωστόπουλος ήταν ομοφυλόφιλος, οροθετικός και ακτιβιστής και η αντίδραση του Συλλόγου Οροθετικών Ελλάδος, «Θετική Φωνή», στο γκάλοπ της Τατιάνας Στεφανίδου, ήταν οργισμένη.
«Στη μνήμη του Ζακ Κωστόπουλου, καλέσαμε το Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης να παρέμβει άμεσα και τον τηλεοπτικό σταθμό ΣΚΑΪ και τη δημοσιογράφο Τατιάνα Στεφανίδου να ζητήσουν δημόσια συγνώμη και να πιάσουν το νήμα από την αρχή» τονίζει στην ανακοίνωσή του. «Μπροστά σε ένα έγκλημα όπως αυτό που συντελέστηκε, τα μέσα ενημέρωσης έχουν υποχρέωση να αναδείξουν την ουσία: τους κοινωνικούς μηχανισμούς που ωθούν τους ανθρώπους στο περιθώριο, τις στιγματικές συμπεριφορές, τις συνέπειες της κοινωνικής απομόνωσης, την απουσία της πολιτείας από την υποστήριξη ευάλωτων ομάδων, τη χρήση ψυχοδραστικών ουσιών ως ασθένεια και όχι ως έγκλημα. Αντί των παραπάνω, πράξεις όπως η «έρευνα» που δημοσιεύσατε «χαϊδεύουν» τα πιο φοβικά ένστικτα και αντανακλαστικά της κοινής γνώμης...»
«Κατά τη διάρκεια του τελευταίου διημέρου, παρακολουθούμε συγκλονισμένοι την κάλυψη του θέματος της δολοφονίας του φίλου μας και συνεργάτη Ζαχαρία Κωστόπουλου, με χαρακτηρισμούς που προσβάλουν βάναυσα τη μνήμη του, όπως ο «επίδοξος ληστής» και ο «τοξικοεξαρτημένος».
«Ο Ζακ αντιτάχθηκε με τη στάση ζωής και το δημόσιο λόγο του σε κάθε μορφή βίας και διακρίσεων και στη ρητορική μίσους. Ο ίδιος βίωσε πολλαπλά τις συνέπειες του στιγματισμού και της περιθωριοποίησης όσο ζούσε. Έμελλε ο θάνατός του να προκαλέσει τα ίδια φοβικά αντανακλαστικά της κοινωνίας μας. Αυτά τα αντανακλαστικά αναπαράγονται και τα στερεότυπα δυναμώνουν, όσο ο δημόσιος λόγος μας νομιμοποιεί συμπεριφορές, στάσεις και αντιλήψεις που αντιτάσσονται στο κράτος δικαίου και στην ισονομία του κάθε πολίτη.
«Σε αυτό πλαίσιο, η πρωτοβουλία της εκπομπής της Τατιάνας Στεφανίδου στον τηλεοπτικό σταθμό «ΣΚΑΪ» να διενεργήσει ηλεκτρονική έρευνα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για τη γνώμη των τηλεθεατών αναφορικά με το θάνατο του Ζαχαρία συνιστά πράξη απολύτως απαράδεκτη:
– Ζητά του γνώμη του κοινού και επομένως νομιμοποιεί την πράξη της αυτοδικίας και τη βάρβαρη συμπεριφορά όσων πήραν μέρος αλλά και όσων αδιαφόρησαν βλέποντας μπροστά στα μάτια τους να τελείται ένα έγκλημα. Από το οπτικοακουστικό υλικό που έχετε στη διάθεσή σας προκύπτει αυτονόητα πως η παραμικρή εκδοχή «νόμιμης άμυνας» δεν αντέχει ούτε στη λογική, ούτε πολύ περισσότερο στο οποιοδήποτε δικαστήριο.
– Παραθέτει ως δεδομένα, στοιχεία που αμφισβητούνται από αυτόπτες μάρτυρες όπως το γεγονός ότι ο Ζαχαρίας ήταν οπλισμένος με μαχαίρι, για τη δημιουργία εντυπώσεων στο κοινό.
– Αντίθετα, η διατύπωση του κειμένου είναι εξαιρετικά επιεικής για τη στάση όσων επιτέθηκαν στον Ζακ. Η αποστροφή «Ο Ζακ έχασε τη ζωή του» σε καμία περίπτωση δεν αποτυπώνει ή έστω υπονοεί την εικόνα να κλωτσάνε το κεφάλι ενός απροστάτευτου ανθρώπου στο πεζοδρόμιο
«Κατά τη διάρκεια του τελευταίου διημέρου, παρακολουθούμε συγκλονισμένοι την κάλυψη του θέματος της δολοφονίας του φίλου μας και συνεργάτη Ζαχαρία Κωστόπουλου, με χαρακτηρισμούς που προσβάλουν βάναυσα τη μνήμη του, όπως ο «επίδοξος ληστής» και ο «τοξικοεξαρτημένος».
«Ο Ζακ αντιτάχθηκε με τη στάση ζωής και το δημόσιο λόγο του σε κάθε μορφή βίας και διακρίσεων και στη ρητορική μίσους. Ο ίδιος βίωσε πολλαπλά τις συνέπειες του στιγματισμού και της περιθωριοποίησης όσο ζούσε. Έμελλε ο θάνατός του να προκαλέσει τα ίδια φοβικά αντανακλαστικά της κοινωνίας μας. Αυτά τα αντανακλαστικά αναπαράγονται και τα στερεότυπα δυναμώνουν, όσο ο δημόσιος λόγος μας νομιμοποιεί συμπεριφορές, στάσεις και αντιλήψεις που αντιτάσσονται στο κράτος δικαίου και στην ισονομία του κάθε πολίτη.
«Σε αυτό πλαίσιο, η πρωτοβουλία της εκπομπής της Τατιάνας Στεφανίδου στον τηλεοπτικό σταθμό «ΣΚΑΪ» να διενεργήσει ηλεκτρονική έρευνα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για τη γνώμη των τηλεθεατών αναφορικά με το θάνατο του Ζαχαρία συνιστά πράξη απολύτως απαράδεκτη:
– Ζητά του γνώμη του κοινού και επομένως νομιμοποιεί την πράξη της αυτοδικίας και τη βάρβαρη συμπεριφορά όσων πήραν μέρος αλλά και όσων αδιαφόρησαν βλέποντας μπροστά στα μάτια τους να τελείται ένα έγκλημα. Από το οπτικοακουστικό υλικό που έχετε στη διάθεσή σας προκύπτει αυτονόητα πως η παραμικρή εκδοχή «νόμιμης άμυνας» δεν αντέχει ούτε στη λογική, ούτε πολύ περισσότερο στο οποιοδήποτε δικαστήριο.
– Παραθέτει ως δεδομένα, στοιχεία που αμφισβητούνται από αυτόπτες μάρτυρες όπως το γεγονός ότι ο Ζαχαρίας ήταν οπλισμένος με μαχαίρι, για τη δημιουργία εντυπώσεων στο κοινό.
– Αντίθετα, η διατύπωση του κειμένου είναι εξαιρετικά επιεικής για τη στάση όσων επιτέθηκαν στον Ζακ. Η αποστροφή «Ο Ζακ έχασε τη ζωή του» σε καμία περίπτωση δεν αποτυπώνει ή έστω υπονοεί την εικόνα να κλωτσάνε το κεφάλι ενός απροστάτευτου ανθρώπου στο πεζοδρόμιο
πηγή:https://www.huffingtonpost.gr/entry/katayyeloen-sto-esr-tatiana-stefanidoe-kai-skai_gr_5ba8b096e4b069d5f9d47fa7?utm_hp_ref=gr-homepage