Τρίτη 3 Ιουνίου 2014

Ε.Α.Α.Σ.: ΓΝΩΡΙΖΟΥΜΕ – ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ – ΥΛΟΠΟΙΟΥΜΕ




      Γράφει ο ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ Ν. ΔΑΝΙΑΣ Υποστράτηγος ε.α.Πρόεδρος ΔΣ/ΕΑΑΣ

     Αρχίσαμε με σύνεση και με βήμα ταχύ.Η διεξαγωγή των πρώτων συνεδριάσεων τουΔ.Σ ήταν
πολύ δυναμική, αποτέλεσμα της αγωνίας όλων των μελών του Δ.Σ για διάκριση αλλά και επιτυχία των σκοπών της Ε.Α.Α.Σ.
     Έχουμε καταγράψει και εξαγγείλει (βλ.Ε.Η, Απρ.ε.ε.σελ.14), ομαδοποιήσει και ιεραρχήσει τα θέματα που απασχολούν σήμερα την Ε.Α.Α.Σ και πασχίζουμε για την αποτελεσματικότερη αντιμετώπισή τους,με την βοήθεια βεβαίως των αρμοδίων φορέων τουΥΠ.ΕΘ.Α., ΥΠ.Πρ.ΠΟ., Γ.Ε.Σ.Μ.Τ.Σ., Ν.Ι.Μ.Τ.Σ.κ.α.
     Εκπονούμε σχέδια ενεργειών και κατανέμουμε υπευθυνότητες χειρισμών μεταξύ των μελών του Δ.Σ. Ήδη:

 1. Κατόπιν μυστικής ψηφοφορίας ανατέθηκαν τα καθήκοντα του Δντος Συμβούλου, στον Αντγο(ΠΒ) ε.α Κωνσταντίνο Σκαρμαλιωράκη, ο οποίος έχει και την όλη ευθύνη της γραμματειακής λειτουργίας της Ενώσεως.

 2. Αποφασίστηκε η συγκρότηση συντακτικής επιτροπής για την Ε.Η.και που αποτελείται από τους: 
     α.Τον Αντιπρόεδρο Υπτγο (ΤΧ) ε.α ΒασίλειοΡοζή,
     β.Αντγο (ΕΛ.ΑΣ)ε.α Ηλία Παρασκευόπουλο,
     γ.Υπτγο (ο) ε.α Απόστολο Παπαδόπουλο και
     δ.Σχη (ΕΜ) ε.α Νικόλαο Καίσαρη, ωςμέλη.

Την Ένωση θα εκπροσωπούν στον έντυποκαι ηλεκτρονικό τύπο ο ΠρόεδροςοΑντιπρόεδρος   

 3.Ομοίως αποφασίστηκε η συγκρότησητριμελούς επιτροπής αποτελούμενη απότους:
    α. Σχη ε.α Ν. Καίσαρη,
    β. Αστ. Υδντή Χρήστο Ντούφα και 
    γ. Αλχία Νέλλυ Καλαποθαράκου, για τηναγορά, διάθεση και χρέωση των αναλωσίμων και λοιπών υλικών.

4. Η Ευθύνη του γραφείου μελετών ανατέθηκε στους:
     Αντγο (Δ) Θωμά Καρανίσα και  
    Υπτγο (Ο)Απ. Παπαδόπουλο.

5  Η ευθύνη του γραφείου Δημοσίων Σχέσεων ανατέθηκε στον Ανχη (ΑΣ) ε.α Παντελή Κράγκαρη. Ο οποίος ανέλαβε και τα καθήκοντα του εκπροσώπου τύπου και της ιστοσελίδας.

6 . Η ευθύνη παρακολούθησης του γραφείου δαχειρίσεως υλικού ανατέθηκε στον Ανχη (ΠΖ) ε.α Ελ. Μπουικίδη.

7. Στον Ταξχο (ΠΖ) ε.α Δημήτριο Χατσίκα ανατέθηκε η ευθύνη του συνδέσμου με τα παραρτήματα.

8 .Στα γραφεία διαχειρίσεως χρηματικού και οικονομικού ελέγχου, δεν επέρχεται καμία διαφοροποίηση όπως και στο λογιστήριο της Ενώσεως.

9 .Η Ένωση θα εκπροσωπείται κατόπιν αποφάσεωςτου Δ.Σ :
    α.στο Ν.Ι.Μ.Τ.Σ από τον Πρόεδρο του Δ.Σ\ΕΑΑΣ
    β.στο Μ.Τ.Σ από τον Υπτγο Απ. Παπαδόπουλο της μέλος του ΔΣ/Ε.Α.Α.Σ.
    γ.στον ΕΚΟΕΜΣ από τον Αντιπρόεδρο Υπτγο ε.α .Ροζή και Ανχη ε.α Π.Κράγκαρη και στην
    δ.Λ.Α.Ε.Δ.απο τον Ταξχο ε.α Δ.Χατσίκα. 
    Για την νομιμοποίηση της εκπροσώπισης αναμένεται να δημοσιευτεί στην εφημερίδα τηςΚυβέρνησης η  σχετική απόφαση του Υ.ΕΘ.Α.

    ΕΥΝΟΗΤΟ βεβαίως τυγχάνει ότι είναι ευπρόσδεκτη η πάσης φύσεως εθελοντική προσφορά από μέρους των μελών μας για την επιτάχυνση επίτευξης των στόχων μας και εκπλήρωση των σκοπών της Ε.Α.Α.Σ

  Παράλληλα:            
 1 .Προωθούμε μακροχρόνιο πρόγραμμα βελτίωσηςτων στεγαστικών αναγκών της Ενώσεως γιατί η υφιστάμενη στεγαστική εικόνα δεν επαρκεί καθόσον τα μέλη του Δ.Σ δεν έχουν γραφεία για να μπορούν να εργαστούν αποδοτικά και απερίσπαστα ,ήδη για τονσκοπό αυτό έχουμε έλθει σε επαφή με τον Δντή τουΤ.ΕΘ.Α.

 2 .Ήλθαμε σε επαφή με τον Γεν. Δντή του Α.Ο.Ο.Α.και ζητήσαμε την διαρκή ενημέρωσή μας, για την εν συνεχεία ενημέρωσή σας. Ενημέρωση για θέματΑ.Ο.Ο.Α. μπορείτε και μέσω της Ιστοσελίδας του οργανισμού (www.aooa.gr). Επίσης του ζητήσαμε σε προσεχή τροποποίηση της νομοθεσίας του Α.Ο.Ο.Α. να προβλεφθεί στο Δ.Σ και θέση για μέλος της ΕΑΑΣ.
Το Αυτό θα ζητήσουμε και από τον Ο.Σ.Μ.Α.Ε.Σ., Τ.ΕΘ.Α. και από άλλους φορείς.

3. Καταβάλουμε κάθε δυνατή προσπάθεια για βιωσιμότητα και αύξηση των πόρων του Μ.Τ.Σ.και του  ΕΚΟΕΜΣ.

4 .Θα είμαστε παρόντες όπου δεί για την διασφάλιση του ισχύοντος νομικού πλαισίου και της περιουσίας του Μ.Τ.Σ.

5  .Παρακολουθούμε την υπόθεση των αποφάσεων του Σ.τ.Ε.και του Ελ. Συν. και είμαστε εν εγρηγόρσει να αντιδράσουμε.
   Τέλος μην ξεχνάτε ότι η Ένωσή μας υπερασπιζόμενη τα συμφέροντά μας:
   α .Πέτυχε να διενεργηθεί οικονομικός έλεγχος στο Μ.Τ.Σ. η υπόθεση είναι στα χέρια της δικαιοσύνης και αναμένουμε την ετυμηγορία της.
  β.  Κατέθεσε αίτηση ακυρώσεως στο Σ.τ.Ε. και παρενέβει στο ελεγκτικό Συνέδριο και πέτυχε θετικές αποφάσεις τις οποίες αναμένουμε να καθοραγραφούν.
  γ. Έχει καταθέσει αγωγή για το κούρεμα των διαθεσίμων της.
 δ  .Η ενημέρωσή σας θα είναι συνεχής όπως σας το υποσχεθήκαμε.

TA EIΠΕ Ο ΑΒΡΑΜΟΠΟΥΛΟΣ ΣΤΟΝ ΤΟΥΡΚΟ ΥΠΟΥΡΓΟ ΑΜΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΛΙΜΑΚΟΥΜΕΝΗ ΕΝΤΑΣΗ ΠΟΥ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΝ ΣΤΟ ΑΙΓΑΙΟ




Ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας Δημήτρης Αβραμόπουλος συναντήθηκε με τον Τούρκο ομόλογό του Ισμέτ Γιλμάζ στο περιθώριο της Συνόδου του Υπουργών Άμυνας του ΝΑΤΟ που πραγματοποιείται στις Βρυξέλλες.


Μετά τη συνάντησή των δύο Υπουργών έγιναν οι ακόλουθες δηλώσεις:


Δ. ΑΒΡΑΜΟΠΟΥΛΟΣ: Συναντήθηκα σήμερα με το φίλο και συνάδελφό μου Ισμέτ Γιλμάζ, τον Υπουργό Αμύνης της Τουρκίας και τον ευχαριστώ για τη φιλοξενία.

Ήταν μια μικρής διάρκειας, αλλά πάρα πολύ σημαντική συνάντηση, γιατί είχαμε την ευκαιρία, πρώτα από όλα, να ανανεώσουμε την αμοιβαία επιθυμία να συνεργαστούμε.

Και βέβαια, το κυριότερο, να δώσουμε τέλος σε μια μικρή περίοδο έντασης, η οποία παρατηρήθηκε τον τελευταίο καιρό και η οποία ενδεχομένως να μας οδηγούσε εκτός πορείας, με βάση τις κατευθύνσεις που έχουν δοθεί από τις κυβερνήσεις μας και που είχαν συμφωνηθεί στην τελευταία συνάντηση που έγινε στην Κωνσταντινούπολη πριν από ένα περίπου χρόνο.


Ένα είναι σίγουρο: θέλουμε να δουλέψουμε για την εγκαθίδρυση ενός περιβάλλοντος ασφάλειας και σταθερότητας. Οι δυο χώρες να συνεργαστούμε, ώστε σε αυτό το τόξο αστάθειας που εκτείνεται από την Τυνησία μέχρι την Ουκρανία να λειτουργήσουμε από κοινού ως παράγοντες σταθερότητας για την ευρύτερη περιοχή.

Είχαμε την ευκαιρία να αναφερθούμε και σε άλλα διμερή θέματα, που σχετίζονται με το Αιγαίο και με την υφαλοκρηπίδα και με όλα αυτά. Δεν είμαστε εδώ όμως εμείς για να τα λύσουμε. Αυτά θα πάρουν το χρόνο τους και σε κάποια στιγμή, είμαι βέβαιος ότι θα διευθετηθούν με βάση τις αρχές του διεθνούς δικαίου και της διεθνούς νομιμότητας.

Αυτό όμως που μπορούμε να κάνουμε είναι να διατηρήσουμε μια πολιτική ειρηνικών και καλών σχέσεων, και βέβαια τα δύο αμυντικά συστήματα μπορούν να συμβάλουν σε αυτό, αποφεύγοντας καταστάσεις που μπορούν να μας οδηγήσουν σε εκτροπή ή ακόμα και σε κλιμάκωση.

Είμαστε δυο γειτονικοί λαοί, έχουμε πάρα πολλά σημεία στα οποία μπορούμε να συμφωνήσουμε και με πολιτισμένο τρόπο μπορούμε να βρούμε και λύση σε όσα έχουμε καταλήξει ότι υπάρχουν μεταξύ μας όλον αυτό τον καιρό.

Θέλω να πιστεύω ότι το μέλλον είναι πολύ αισιόδοξο και συνεργασίες σαν και αυτές, τόσο ανάμεσα στα δύο υπουργεία, αλλά και διαπροσωπικές, με αποφασιστικότητα να συνεργαστούμε από κοινού για τη δημιουργία ενός περιβάλλοντος ασφάλειας και συνεργασίας, θα ανοίξουν νέους δρόμους για τους δυο λαούς μας, που ήδη έχουν ανταποκριθεί σε αυτό το κάλεσμα.

Και όπως γνωρίζετε, έχουν αναπτυχθεί και οι οικονομικές και οι επενδυτικές και οι εμπορικές σχέσεις. Και βεβαίως πεδίον στο οποίο απεδείχθη αυτό, είναι το πεδίο του τουρισμού όπου πέρσι 1.500.000 Τούρκοι επισκέφτηκαν την Ελλάδα και φέτος αναμένονται περίπου 2.500.000 Έλληνες και Τούρκοι να ανταλλάξουν επισκέψεις.


Αυτό το κλίμα, λοιπόν, πρέπει να διατηρηθεί και να ενισχυθεί στο όνομα του κοινού μας σκοπού, που είναι να υπηρετήσουμε την ασφάλεια και τη σταθερότητα.

Ευχηθήκαμε, τέλος, να βρεθεί λύση και στο Κυπριακό. Και όπως χαρακτηριστικά είπα και στον κ. Γιλμάζ, την ώρα που το Κυπριακό θα λυθεί, τότε θα απελευθερωθεί μια τεράστια ενέργεια επ’ ωφελεία των διμερών μας σχέσεων σε όλους τους τομείς.

Και πάλι τον ευχαριστώ για τη σημερινή μας συνεργασία και βεβαίως αποδέχτηκα την πρόσκλησή του να τον επισκεφτώ σύντομα στην Τουρκία και στη συνέχεια ο κύριος Γιλμάζ να επισκεφτεί και αυτός την Αθήνα.

IΣΜΕΤ ΓΙΛΜΑΖΚατ’ αρχάς, θα ήθελα να ευχαριστήσω τον κ. Υπουργό.

Η Ελλάδα είναι γειτονική μας χώρα, και για χρόνια, έχουμε ζήσει φιλικά και αδελφικά. Υπάρχουν βέβαια προβλήματα ανάμεσα στις δύο χώρες, αλλά η υπάρχουσα ατμόσφαιρα, μας λέει ότι ήλθε πλέον η ώρα για την επίλυσή τους.

Και στα βόρεια και στα νότια των δύο χωρών, υπάρχει κρίση. Την Ελλάδα και την Τουρκία πρέπει να τις μετατρέψουμε σε μια νησίδα σταθερότητας και ειρήνης. Το Αιγαίο Πέλαγος πρέπει να το μετατρέψουμε σε μια θάλασσα ειρήνης: να μην είναι μια θάλασσα που δημιουργεί προβλήματα, αλλά μια θάλασσα που να διασφαλίζει και για τις δύο χώρες την ειρήνη και να συμβάλει στην ανάπτυξη της οικονομίας τους και στην επίτευξη ευημερίας.

Οι πιο ισχυρές σχέσεις είναι αυτές μεταξύ των λαών, και όταν αυτές έχουν φθάσει σε ένα υψηλό επίπεδο, οι πολιτικοί είναι υποχρεωμένοι να εκπληρώνουν τις επιθυμίες τους. Αυτών λεχθέντων, το περασμένο έτος περισσότεροι από 1,5 εκατομμύριο Τούρκοι επισκέφθηκαν την Ελλάδα και φέτος περισσότεροι από δύο εκατομμύρια αναμένεται να την επισκεφθούν. Τουρίστες και από την Ελλάδα επισκέπτονται την Τουρκία. Αυτό σημαίνει ότι οι διαφορές ανάμεσά στους λαούς μας είναι πολύ λίγες, ότι πολύ περισσότερα είναι τα κοινά μας σημεία και σε εμάς εμπίπτει να τα αναδεικνύουμε.

Εμείς λέμε: τώρα είναι η στιγμή της σταθερότητας και της ειρήνης. Σήμερα πρέπει να ενισχύσουμε αυτή την ειρηνική ατμόσφαιρα που υπάρχει ανάμεσά μας. Προβλήματα υπάρχουν ανάμεσα στις δύο χώρες. Δεν κλείνουμε τα μάτια μας σε αυτά.

Εκφράσαμε την πολιτική μας βούληση για την επίλυση του Κυπριακού προβλήματος σε πολύ σύντομο χρόνο, και παρέχουμε την υποστήριξή μας, όπως και η ελληνική πλευρά. Για τα προβλήματα στο Αιγαίο, πιστεύω ότι μπορούμε να τα λύσουμε σύμφωνα με το Διεθνές Δίκαιο, λαμβάνοντας υπόψη τα συμφέροντα και των δύο χωρών μας.

Σε παλαιότερες εποχές, χώρες που πολέμησαν μεταξύ τους για τριάντα – πενήντα χρόνια, ήλθαν πιο κοντά και σήμερα συμπεριφέρονται σαν να είναι ένα κράτος. Ανάμεσα στις χώρες μας, δεν συνέβη κάτι τέτοιο. Γι’ αυτό το λόγο, είναι πιο εύκολο να έλθουν πιο κοντά και υπάρχει δυνατότητα οι δύο λαοί να εργαστούν από κοινού.

Προσκάλεσα τον αξιότιμο κύριο Υπουργό στην Τουρκία, κι εκείνος αποδέχθηκε την πρόσκληση και τον ευχαριστώ γι’ αυτό.

Θεωρούμε ότι μας βαραίνει η ευθύνη να προωθήσουμε ακόμη περαιτέρω την υφιστάμενη σχέση φιλίας. Εμείς στις επόμενες γενεές, θέλουμε να αφήσουμε ως παρακαταθήκη μια πολύ καλύτερη σχέση ανάμεσα στην Τουρκία και την Ελλάδα.


Ευχαριστώ πολύ.
πηγή:kranos.gr







ΠΡΟΚΥΡΗΞΕΙΣ ΓΙΑ ΚΑΤΑΤΑΞΗ, ΣΥΜΒΑΣΗ , ΕΠΑΝΑΚΑΤΑΤΑΞΗ ΣΕ ΣΤΡΑΤΟ, ΑΣΥΝΟΜΙΑ ΚΑΙ ΛΙΜΕΝΙΚΟ




ΕΛ.ΑΣ: 250 συμβασιούχοι  

Στη σύναψη 250 συμβάσεων έργου προχωρεί η Ελληνική Αστυνομία για τη στελέχωση των Διευθύνσεων Αλλοδαπών σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Αλεξανδρούπολη, Ορεστιάδα, Ροδόπη, Λέσβο, Σάμο, Χίο, Δωδεκάνησα και Αχαΐα.

Οι θέσεις που θα καλυφθούν αφορούν 75 ψυχολόγους, 75 κοινωνικούς λειτουργούς και 100 μεταφραστές-διερμηνείς και η προθεσμία υποβολής αιτήσεων θα «τρέξει» μέσα στον Ιούνιο.

25 οπλίτες στον Στρατό


Στο μεταξύ, τη δυνατότητα τριετούς επανακατάταξης στις Ειδικές Δυνάμεις του Στρατού 
Ξηράς ως ΟΒΑ έχουν 25 οπλίτες ή έφεδροι ηλικίας έως 25 ετών.

ΕΛ.ΑΣ: 250 συμβασιούχοι & 25 οπλίτες στον Στρατό

Οι ενδιαφερόμενοι που διαθέτουν τα απαιτούμενα προσόντα υποχρεούνται να υποβάλουν τα δικαιολογητικά τους έως τις 27 Ιουνίου, ενώ σύμφωνα με τη σχετική ΚΥΑ επιτρέπεται η παράταση της επανακατάταξής τους για διάστημα έως 10 έτη.

ΛΙΜΕΝΙΚΟ ΣΩΜΑ

Με γραπτή εξέταση και μόρια η κατάταξη 110 υπαξιωματικών
Διαγωνισμό κατάταξης 110 δόκιμων υπαξιωματικών προκήρυξε το υπουργείο Ναυτιλίας. Οι υποψήφιοι πρέπει να είναι έως 28 ετών (έως 32 αν πρόκειται για εν ενεργεία λιμενοφύλακες), να διαθέτουν πτυχίο, καλή γνώση μιας ξένης γλώσσας και ανάστημα τουλάχιστον 1,70 μ. (οι άντρες) και 1,60 μ. (οι γυναίκες).

πηγή:  ethnos.gr, 

ΠΡΟΚΥΡΗΞΗ ΓΙΑ ΚΑΤΑΤΑΞΗ 110 ΔΟΚΙΜΩΝ ΥΠΑΞΚΩΝ ΣΤΟ ΛΙΜΕΝΙΚΟ ΣΩΜΑ












Από μέρα σε μέρα η προκήρυξη για 110 υπαξιωματικούς στο Λιμενικό

Μέσα στην επόμενη εβδομάδα το υπουργείο Ναυτιλίας πρόκειται να ανακοινώσει την πρώτη φετινή προκήρυξη του Λιμενικού Σώματος, που αφορά την κατάταξη 110 Δόκιμων Υπαξιωματικών.

Θα ακολουθήσουν ακόμη δύο προκηρύξεις, που αφορούν την πρόσληψη 9 Τεχνικών Αξιωματικών, πτυχιούχων πολυτεχνικών σχολών με μεταπτυχιακό τίτλο, και 15 Υπαξιωματικών Υγειονομικού πτυχιούχων ΤΕΙ.
Από το σύνολο των θέσεων, τις 33 θα καταλάβουν πτυχιούχοι ΑΕΙ, τις 22 πτυχιούχοι ΤΕΙ, τις 33 Πλοίαρχοι πτυχιούχοι Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού και τις υπόλοιπες 22 Μηχανικοί πτυχιούχοι ΑΕΝ.
Από το σύνολο των θέσεων, τις 33 θα καταλάβουν πτυχιούχοι ΑΕΙ, τις 22 πτυχιούχοι ΤΕΙ, τις 33 Πλοίαρχοι πτυχιούχοι Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού και τις υπόλοιπες 22 Μηχανικοί πτυχιούχοι ΑΕΝ.
Ηδη ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου υπέγραψε απόφαση που ορίζει τους όρους και τις προϋποθέσεις διεξαγωγής του διαγωνισμού, που φέτος θα είναι μεικτός (μόρια και γραπτή εξέταση), τα γενικά και ειδικά προσόντα των υποψηφίων, τα δικαιολογητικά συμμετοχής, το σύστημα μοριοδότησης, τη διδακτέα ύλη, τις γραπτές εξετάσεις και τις ειδικές δοκιμασίες, το σύστημα κατάταξης κ.λπ.
Από το σύνολο των θέσεων, τις 33 θα καταλάβουν πτυχιούχοι ΑΕΙ, τις 22 πτυχιούχοι ΤΕΙ, τις 33 Πλοίαρχοι πτυχιούχοι Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού και τις υπόλοιπες 22 Μηχανικοί πτυχιούχοι ΑΕΝ.
Οι ιδιώτες υποψήφιοι πρέπει να μην έχουν υπερβεί το 28ο έτος της ηλικίας τους, ενώ όσοι προέρχονται από τις τάξεις των μονίμων εν ενεργεία Λιμενοφυλάκων να μην έχουν υπερβεί το 32ο έτος της ηλικίας τους.
Εξάλλου θα πρέπει να έχουν τουλάχιστον καλή γνώση της αγγλικής ή γαλλικής ή ιταλικής ή γερμανικής ή ισπανικής γλώσσας, να έχουν καλή γνώση χειρισμού Η/Υ και να έχουν ανάστημα τουλάχιστον 1,70 μ. οι άντρες και 1,60 μ. οι γυναίκες (χωρίς υποδήματα).
Για τη συμμετοχή στον διαγωνισμό απαιτούνται τα εξής δικαιολογητικά:
  • υπογεγραμμένη αίτηση συμμετοχής - υπεύθυνη δήλωση
  • δύο πρόσφατες έγχρωμες φωτογραφίες
  • φωτοαντίγραφο του δελτίου ταυτότητας
  • παράβολο 10 ευρώ με τα στοιχεία του υποψηφίου
  • τίτλος σπουδών
  • τίτλος ξένης γλώσσας
  • πιστοποιητικό γνώσης χειρισμού Η/Υ
  • πιστοποιητικό στρατολογικής κατάστασης (για όσους υπηρέτησαν ως έφεδροι αξιωματικοί, Ανθυπασπιστές, Αρχιλοχίες, Επιλοχίες, Λοχίες ή Δεκανείς).
Μοριοδότηση προσόντων
Για τη βαθμολόγηση των προσόντων των υποψηφίων σημαντικό ρόλο παίζει ο βαθμός πτυχίου (που πολλαπλασιάζεται με το 700), η γνώση μίας τουλάχιστον ξένης γλώσσας που εξασφαλίζει 500 μόρια σε όσους έχουν άριστη γνώση, 300 σε όσους έχουν πολύ καλή και 200 σε όσους έχουν καλή και η στρατιωτική θητεία. Συγκεκριμένα οι Εφεδροι Αξιωματικοί- Ανθ/στές πριμοδοτούνται με 500 πολύτιμα μόρια, οι Αρχιλοχίες-Επιλοχίες και Λοχίες με 300 μόρια και οι Δεκανείς με 200 μόρια.
Γραπτές εξετάσεις
Οσοι υποψήφιοι περάσουν επιτυχώς την υψομέτρηση και τις ψυχοτεχνικές δοκιμασίες υποβάλλονται σε γραπτές εξετάσεις στα ακόλουθα μαθήματα: Εκθεση Ιδεών, Στοιχεία Ναυτικού Δικαίου και Ιστορία.
Επιπλέον οι πτυχιούχοι ΑΕΙ και ΤΕΙ εξετάζονται επιπλέον στο Διοικητικό Δίκαιο, οι Πλοίαρχοι από τις σχολές των ΑΕΝ εξετάζονται στο μάθημα Ναυτιλία, ενώ οι Μηχανικοί στο μάθημα Μηχανές Εσωτερικής Καύσης.
Οι υποψήφιοι πρέπει να συγκεντρώσουν τουλάχιστον 200 μόρια από τα τέσσερα μαθήματα των γραπτών εξετάσεων, προκειμένου να μην αποκλειστούν από τον διαγωνισμό.
ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΜΑΡΙΝΟΥ
amarinou@pegasus.gr
πηγή:ethnos.gr

Δευτέρα 2 Ιουνίου 2014

ΣΤΗΝ ΑΝΑΜΟΝΗ ΓΙΑ ΤΟ ΕΦΑΠΑΞ




1new



Περισσότερο από έντεκα μήνες περιμένουν οι στρατιωτικοί, που αποστρατεύτηκαν, για να πάρουν το εφάπαξ που δικαιούνται. Η βασική αιτία είναι η πολύ κακή κατάσταση των μετοχικών ταμείων. Επισημαίνουμε ότι, το εφάπαξ που λαμβάνουνοι στρατιωτικοί, οι οποίοι αποστρατεύονται,
είναι αμιγώς ανταποδοτικού χαρακτήρα καιόχι προνοιακού. Είναι χαρακτηριστικό ότ που αποστρατεύθηκαν στιςκρίσεις του Μαρτίου του 2013 δεν έχουνπάρει ακόμη εφάπαξ! Οι αιτήσεις που εκκρεμούν και στα τρία μετοχικά ταμεία ξεπερνούν τις 2.200. Πιο συγκεκριμένα:
Στον Στρατό Ξηράς, ο χρόνος αναμονής για το εφάπαξ είναι σήμερα εννέα με δέκαμήνες και με αυξητικές τάσεις.Στην Πολεμική Αεροπορία, η αναμονή για το εφάπαξ είναι στους οκτώ με εννέα
μήνες.
 Ο Ειδικός Λογαριασμός Αλληλοβοήθειας Αεροπορίας (ΕΛΟΑΑ) εξοφλεί τις αιτήσεις από τον Σεπτέμβριο του 2013. Τον Ιούλιο εκτιμάται πως θα ξεκινήσουν οι πληρωμές του περασμένου Οκτωβρίου, ενώ τοΑύγουστο οι πληρωμές του περασμένουΝοεμβρίου.
Στο Πολεμικό Ναυτικό, ο χρόνος αναμονής του εφάπαξ αγγίζει τους δέκα με έντεκα μήνες. Ο Ειδικός Λογαριασμός Αλληλοβοήθειας Ναυτικού (ΕΛΟΑΝ) πληρώνει τώρα τις αιτήσεις του Μαρτίου του 2013.
Το μέσο εφάπαξ των στρατιωτικών έχει μειωθεί κατά 30% σε σύγκριση με το χορηγούμενο εφάπαξ μέχρι το 2009. Σήμερα, το μέσο εφάπαξ των στρατιωτικών κυμαίνεται από 62.000-73.000 ευρώ (για
τους αποφοίτους από Σχολές Υπαξιωματικών), ενώ στις 78.000-85.000 ευρώ είναιτο εφάπαξ για τους προερχομένους απόΣχολές Αξιωματικών

Το υπουργείο Εθνικής Αμυνας αναγνωρί-ζει το πρόβλημα ρευστότητας των Μετοχικών Ταμείων Στρατού, Ναυτικού και Αεροπορίας, ωστόσο, ξεκαθαρίζει πως σε καμία περίπτωση το εφάπαξ των στρατιωτικών δεν κινδυνεύει και ότι καταβάλλονται προσπάθειες να μειωθεί σημαντικά ο χρόνος αναμονής για τη χορήγησή του στους αποστρατευθέντες στρατιωτικούς.
Χρήστος Α. Καπούτσης
πηγή:paraskinio,

ΕΝΑΡΞΗ ΕΡΕΥΝΩΝ ΓΙΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ ΣΕ ΑΡΤΑ ΚΑΙ ΠΡΕΒΕΖΑ







Στη Βουλή το θέμα των ερευνών για πετρέλαιο στην Άρτα και Πρέβεζα

Η διαδικασία έναρξης ερευνών στην περιοχή της Άρτας  και της Πρέβεζας,  από την εταιρία ENEL TRADE SpA, προχωρά, ωστόσο το θέμα φτάνει μέχρι τη Βουλή των Ελλήνων, καθώς η βουλευτής της ΔΗΜΑΡ Νίκη Φούντα, θέτει σε ερώτησή της, εύλογες απορίες για την εξέλιξη της υπόθεσης.
Ειδικότερα η κα Φούντα απευθύνει τα παρακάτω ερωτήματα:
Σε ποια νέα δεδομένα βασίστηκε η Διεύθυνση Πετρελαϊκής Πολιτικής του ΥΠΕΚΑ για την αποδοχή των τριών αιτήσεων ενδιαφέροντος της ENEL TRADE SpA;
Ποια το ιστορικό και η εξέλιξη των παλαιότερων ερευνών των ΔΕΠ, ΔΕΠ-ΕΚΥ και των λοιπών εταιρειών που είχαν κατά καιρούς λάβει επισήμως παραχωρήσεις στη Δυτική Ελλάδα;
Θα υπάρξει αναλυτική ενημέρωση από τον κ. υπουργό στην αρμόδια Επιτροπή
Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής;
Φαίνεται πως υπάρχει τεράστια πηγή πλούτου στη Δυτική Ελλάδα και επιχειρήσεις-κολοσσοί, μόνο αδιάφοροι δεν είναι.
 πηγή: defencenet.gr

ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ανοίγει ο φάκελος της αποστολής "ΝΙΚΗ": Δόθηκε εντολή εκταφής του αεροσκάφους "Νοράτλας" και των σoρών των ΝΕΚΡΩΝ ΗΡΩΩΝ






Για πρώτη φορά μετά από 40 χρόνια θα αναγκαστεί μια ελληνική κυβέρνηση να δώσει στοιχεία για την αποστολή της Α' Μοίρας Καταδρομών στην Κύπρο και για τους ηρωικούς Έλληνες καταδρομείς που χάθηκαν τόσο από φίλια όσο και από εχθρικά πυρά, αλλά στο τέλος έσωσαν τουλάχιστον την μάχη του αεροδρομίου της Λευκωσίας.
Η Διερευνητική Επιτροπή για τους Αγνοουμένους (ΔΕΑ) ζήτησε από το Γενικό Επιτελείο Εθνικής Φρουράς (ΓΕΕΦ) και αυτό θα ζητήσει (αν δεν έχει ήδη συμβει αυτό) ολα εκείνα τα στοιχεία που συνιστούσαν την αποστολή "ΝΙΚΗ"  των μεταγωγικών Noratlas, έμφορτων με 350 καταδρομείς στις 22 Ιουλίου 1974, στην μοναδική προσπάθεια της Ελλάδας να βοηθήσει έμπρακτα την Κύπρο.
Σημειώνεται ότι μέχρι και σήμερα η αποστολή "ΝΙΚΗ" δεν έχει αναγνωριστεί επίσημα από το ελληνικό κράτος και όχι απλώς δεν έχουν τιμηθεί οι συμμετάσχοντες σε αυτή, αλλά ούτε καν έχουν αναγνωριστεί οι νεκροί!
Το κυπριακό υπουργικό συμβούλιο αποφάσισε μάλιστα την διεξαγωγή εκταφών στο στρατιωτικό κοιμητήριο στον Τύμβο της Μακεδονίτισσας, προκειμένου να διαπιστωθεί κατά πόσο υπάρχουν ακόμα οστά στρατιωτών από την Ελλάδα, που βρίσκονταν στο μεταγωγικό αεροσκάφος που κατάρρίφθηκε από φίλια πυρά (λόγω του χάους που επικρατούσε και του σκότους, θεωρήθηκε ότι τα αεροσκάφη ήταν τουρκικά και εβλήθησαν όλα).
Οι εκταφές αποφασίστηκαν , ύστερα από σχετικό αίτημα του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου.
Η ΔΕΑ ζήτησε κατά πόσο υπάρχει κάποιος χάρτης με το ακριβές σημείο, που είχε θαφτεί το αεροπλάνο και με τα στοιχεία των θυμάτων.
Πάντως, αυτόπτες μάρτυρες, οι οποίοι κατά καιρούς μίλησαν δημόσια για τα τραγικά γεγονότα του Ιουλίου του 1974, είχαν πει ότι το αεροπλάνο θάφτηκε στο σημείο, όπου σήμερα βρίσκεται ο μεγάλος σταυρός, στο ύψωμα του στρατιωτικού κοιμητηρίου.
Όπως αποφάσισε το υπουργικό, και γράφει η εφημερίδα "Φιλελεύθερος" τη γενική ευθύνη για την υλοποίηση του έργου θα αναλάβει το υπουργείο Εξωτερικών και επικεφαλής/ συντονιστής έχει οριστεί ο προϊστάμενος της Διεύθυνσης Ανθρωπιστικών Θεμάτων του υπουργείου Εξωτερικών.
Θα εργαστούν τέσσερις Κύπριοι αρχαιολόγοι, επί εθελοντικής βάσεως ή με απόσπαση από το μουσείο, για την περίοδο που θα διαρκέσουν οι εργασίες, η μέγιστη διάρκεια της οποίας (συμπεριλαμβανομένης της ολοκλήρωσης των ανθρωπολογικών εξετάσεων) θα είναι 3-4 εβδομάδες.
Η πτήση των μεταγωγικών προβλέπονταν να γίνει με άκρα μυστικότητα, από την αεροπορική βάση της Σούδας στην Κρήτη, μετά από διαταγή του ΓΕΣ μεταφέροντας την Α΄ Μοίρα Καταδρομών με τον οπλισμό της.
Η όλη επιχείρηση θα έφερε την κωδική ονομασία “ΝΙΚΗ”.  Είκοσι αεροσκάφη Nord 2501 Noratlas και δέκα C-47 Dakota της 354 Μοίρας Μεταφορών “Πήγασος” διατέθηκαν για την μεταφορά της Μοίρας.
Τα αεροσκάφη θα απογειώνονταν κατά την διάρκεια της νύχτας, θα πετούσαν χωρίς συνοδεία μαχητικών, σε χαμηλό ύψος, σε σιγή ασυρμάτου, με τα φώτα πορείας σβηστά και χωρίς οπτική επαφή μεταξύ τους. Τελικός προορισμός το αεροδρόμιο της Λευκωσίας, προσγείωση σε αυτό, αποβίβαση των καταδρομέων και άμεση επιστροφή των αεροσκαφών στην Ελλάδα.
Τελικά αποφασίστηκε να διατεθούν στο πρώτο κύμα 15 αεροσκάφη και στο δεύτερο τα υπόλοιπα 15. Η κυβέρνηση Καραμανλή που ανέλαβε την εξουσία στην Ελλάδα μετά την κατάρρευση της στρατιωτικής κυβέρνησης, απαγόρευσε στο δεύτερο κύμα να απογειωθεί.
Το “σχέδιο” προέβλεπε να αρχίσουν οι απογειώσεις στις 22.30 της 21ης Ιουλίου με χρονικό διαχωρισμό αεροσκαφών 5΄ έτσι ώστε να έχουν όλα απογειωθεί μέχρι τα μεσάνυχτα. Η πτήση προς την Κύπρο, η αποβίβαση των καταδρομέων και του υλικού και η επιστροφή έπρεπε να γίνουν υπό πλήρες σκότος, για την αποφυγή εντοπισμού από την Τουρκική αεροπορία. Υπήρξε ρητή διαταγή, σε καμία περίπτωση να μην προσγειωθεί αεροσκάφος στην Κύπρο με το φως της ημέρας.
Οι απογειώσεις ξεκίνησαν στις 22:30 με την παρακάτω σειρά και το χαρακτηριστικό κλήσης:
    Στις 22:30 το αεροσκάφος 135 με χαρακτηριστικό κλήσεως ‘Νίκη 1′
    ΠΛΗΡΩΜΑ. Κυβερνήτης: Μιχάλης Χοχλακάκης (Επισμηναγός) Συγκυβερνήτης: Αναστάσιος Δέμης (Υποσμηναγός) Ιπτάμενος Μηχανικός: Παναγιώτης Ζελενίτσας (Ανθυπασπιστής) Ναυτίλος: Ιωάννης Σγούρος (Αρχισμηνίας)
    Στις 22:35 το αεροσκάφος 140 με χαρακτηριστικό κλήσεως ‘Νίκη 2′
    ΠΛΗΡΩΜΑ. Κυβερνήτης: Ιωάννης Σφήκας (Επισμηναγός) Συγκυβερνήτης: Παναγιώτης Πανούσης (Επισμηναγός) Ιπτάμενος Μηχανικός: Κωνσταντίνος Τυλιγάδης (Ανθυπασπιστής) Ναυτίλος: Ιωάννης Καραΐσκος (Αρχισμηνίας)
    Στις 22:40 το αεροσκάφος 207 με χαρακτηριστικό κλήσεως ‘Νίκη 3′
    ΠΛΗΡΩΜΑ. Κυβερνήτης: Σωτήριος Στέφας (Επισμηναγός) Συγκυβερνήτης: Γεώργιος Νεονάκης (Επισμηναγός) Ιπτάμενος Μηχανικός: Αθανάσιος Παπαναστασίου (Υποσμηναγός) Ναυτίλος: Ιωάννης Δρίτσας (Αρχισμηνίας)
    Στις 22:45 το αεροσκάφος 133 με χαρακτηριστικό κλήσεως ‘Νίκη 4′
    ΠΛΗΡΩΜΑ. Κυβερνήτης: Βασίλειος Παναγόπουλος (Επισμηναγός) Συγκυβερνήτης: Στέργιος Συμεωνίδης (Επισμηναγός) Ιπτάμενος Μηχανικός: Γεώργιος Δάβαρης (Ανθυποσμηναγός) Ναυτίλος: Ηλίας Άνθιμος (Αρχισμηνίας)
    Στις 22:50 το αεροσκάφος 234 με χαρακτηριστικό κλήσεως ‘Νίκη 5′
    ΠΛΗΡΩΜΑ. Κυβερνήτης: Εμμανουήλ Δρακωνάκης (Επισμηναγός) Συγκυβερνήτης: Σωτήριος Παπούλης (Υποσμηναγός) Ιπτάμενος Μηχανικός: Αναστάσιος Λούκος (Ανθυπασπιστής) Ναυτίλος: Βασίλειος Γκάνος (Αρχισμηνίας)
    Στις 22:55 το αεροσκάφος 220 με χαρακτηριστικό κλήσεως ‘Νίκη 6′
    ΠΛΗΡΩΜΑ. Κυβερνήτης: Ιωάννης Παπακωνσταντίνου (Επισμηναγός) Συγκυβερνήτης: Δημήτριος Καρδαράς (Σμηναγός) Ιπτάμενος Μηχανικός: Γεώργιος Σαλαπάτας (Ανθυπασπιστής) Ναυτίλος: Σωκράτης Κάβουρας (Αρχισμηνίας)
    Στις 23:00 το αεροσκάφος 139 με χαρακτηριστικό κλήσεως ‘Νίκη 7′
    ΠΛΗΡΩΜΑ. Κυβερνήτης: Γεώργιος Δημητρός (Σμηναγός) Συγκυβερνήτης: Βασίλειος Μέττας (Επισμηναγός) Ιπτάμενος Μηχανικός: Γεώργιος Καγιαμπάκης (Ανθυπασπιστής) Ναυτίλος: Ιωάννης Ράζος (Αρχισμηνίας)
    Στις 23:15 το αεροσκάφος 144 με χαρακτηριστικό κλήσεως ‘Νίκη 8′
    ΠΛΗΡΩΜΑ. Κυβερνήτης: Νικόλαος Τζανάκος (Επισμηναγός) Συγκυβερνήτης: Δημήτριος Λαυράνος (Ανθυποσμηναγός) Ιπτάμενος Μηχανικός: Βασίλειος Τσιουρής (Ανθυπασπιστής) Ναυτίλος: Σαράντος Μουτσάτσος (Αρχισμηνίας)
    Στις 23:35 το αεροσκάφος 142 με χαρακτηριστικό κλήσεως ‘Νίκη 9′
    ΠΛΗΡΩΜΑ. Κυβερνήτης: Ανδρέας Στραβοπόδης (Επισμηναγός) Συγκυβερνήτης: Αθανάσιος Παπαϊωάννου (Ανθυποσμηναγός) Ιπτάμενος Μηχανικός: Αναστάσιος Καρδάκος (Ανθυπασπιστής) Ναυτίλος: Κωνσταντίνος Ρουμελιώτης (Αρχισμηνίας)
    Στις 23:40 το αεροσκάφος 222 με χαρακτηριστικό κλήσεως ‘Νίκη 10′
    ΠΛΗΡΩΜΑ. Κυβερνήτης: Σωτήριος Παπαθανασίου (Επισμηναγός) Συγκυβερνήτης: Αθανάσιος Ιλαρρίδης (Αντισμήναρχος) Ιπτάμενος Μηχανικός: Ευάγγελος Πεδιαδιτάκης (Ανθυπασπιστής) Ναυτίλος: Γεώργιος Κουλούλας (Αρχισμηνίας)
    Στις 23:51 το αεροσκάφος 189 με χαρακτηριστικό κλήσεως ‘Νίκη 11′
    ΠΛΗΡΩΜΑ. Κυβερνήτης: Γεώργιος Μήτσαινας (Επισμηναγός) Συγκυβερνήτης: Χριστ. Κυριακόπουλος (Επισμηναγός) Ιπτάμενος Μηχανικός: Κωνσταντίνος Σίμος (Ανθυπασπιστής) Ναυτίλος: Αλέξανδρος Φούτσης (Αρχισμηνίας)
    Στις 23:55 το αεροσκάφος 143 με χαρακτηριστικό κλήσεως ‘Νίκη 12′
    ΠΛΗΡΩΜΑ. Κυβερνήτης: Νικόλαος Αδαμόπουλος (Επισμηναγός) Συγκυβερνήτης: Δημήτριος Χατζηπαναγιώτης (Επισμηναγός) Ιπτάμενος Μηχανικός: Ιωάννης Κομιανός (Ανθυπασπιστής) Ναυτίλος: Πολ. Βασιλάκος (Αρχισμηνίας)
    Στις 23:58 το αεροσκάφος 151 με χαρακτηριστικό κλήσεως ‘Νίκη 13′
    ΠΛΗΡΩΜΑ. Κυβερνήτης: Βασίλειος Νικολάου (Αντισμήναρχος-Διοικητής 354 Μοίρας) Συγκυβερνήτης: Γεώργιος Χατζηδάκης (Σμήναρχος-Υποδιοικητής 112ΠΜ) Ιπτάμενος Μηχανικός: Βασίλειος Γκορέζης (Ανθυπασπιστής) Ναυτίλος: Αντώνιος Κλεφτογιάννης (Αρχισμηνίας)
    Στις 00:20 το αεροσκάφος 132 με χαρακτηριστικό κλήσης ‘Νίκη 14′
    ΠΛΗΡΩΜΑ. Κυβερνήτης: Παναγιώτης Λυμπερόπουλος (Επισμηναγός) Συγκυβερνήτης: Βασίλειος Κωτσόπουλος (Αντισμήναρχος) Ιπτάμενος Μηχανικός: Δημήτριος Μανής (Ανθυπασπιστής) Ναυτίλος: Αντώνιος Μπαραλιάκος (Αρχισμηνίας)
    Στις 00:23 το αεροσκάφος 187 με χαρακτηριστικό κλήσης ‘Νίκη 15′.
    ΠΛΗΡΩΜΑ. Κυβερνήτης: Ευάγγελος Πετρουλάκης (Επισμηναγός) Συγκυβερνήτης: Ευάγγελος Παπασταματίου (Επισμηναγός) Ιπτάμενος Μηχανικός: Σωτήριος Καρανταΐρης (Ανθυπασπιστής) Ναυτίλος: Ιωάννης Γραμματικός (Αρχισμηνίας)
Το σχέδιο απογειώσεων εφαρμόστηκε όσον αφορά τα πέντε πρώτα αεροσκάφη, αλλά από εκεί και πέρα υπήρξαν καθυστερήσεις, (σύμφωνα με ορισμένες εκδοχές σκόπιμες) με αποτέλεσμα να δοθεί διαταγή να ακυρωθούν οι απογειώσεις, αφήνοντας πέντε Νοράτλας και όλα τα Ντακότα με το υλικό πίσω! Τελευταίο απογειώθηκε το Νοράτλας με τον κωδικό “Νίκη 15″, (15ο στην σειρά απογειώσεων) έξω από τα χρονικά όρια, και παρά την εντολή να ακυρώσει.
Δυστυχώς δεν απογειώθηκαν και τα F-4E. Εδώ οι διαταγές τηρήθηκαν, όπως ακολουθήθηκαν και οι διαταγές από τα υποβρύχια να μην πληγεί ο τουρκικός αποβατικός Στόλος!
Όταν απογειώθηκαν και τα 15 Νοράτλας το Κέντρο Επιχειρήσεων της 115 Π.Μ έστειλε το σχετικό σήμα στο 28ο ΑΤΑ (Αρχηγείο Τακτικής Αεροπορίας), και στο ΓΕΑ. Με την σειρά τους το 28ο ΑΤΑ ή το ΓΕΑ ενημέρωσε το ΑΕΔ (Αρχηγείο Ενόπλων Δυνάμεων) το οποίο ενημέρωσε το ΓΕΕΦ (Λευκωσία) σε απλή γλώσσα και χωρίς κωδικοποίηση με το παρακάτω σήμα: “ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΤΑ ΔΕΚΑΠΕΝΤΕ ΠΟΡΤΟΚΑΛΙΑ”.
Πλησιάζοντας την Κύπρο από τα δυτικά, και έχοντας από ώρα σπάσει την σιγή ασυρμάτου, παρατήρησαν ότι η θαλάσσια περιοχή νότια του νησιού παρουσίαζε ασυνήθιστη κίνηση πολεμικών πλοίων του Αμερικανικού 6ου  Στόλου.
Φτάνοντας πάνω από το νησί, παρατήρησαν μεγάλες πυρκαϊές στο Όρος Τρόοδος, οι οποίες είχαν ανάψει απο τους βομβαρδισμούς των Τούρκων. Αυτές οι πυρκαϊές ήσαν η πηγή των αναλαμπών στον ορίζοντα που είχαν βοηθήσει στον προσανατολισμό πολλών Νοράτλας κατά την προσέγγισή τους στην Κύπρο. Μερικά αεροσκάφη δέχτηκαν αραιά πυρά από τις διάσπαρτες τουρκοκυπριακές θέσεις, αλλά χωρίς τα πληρώματά τους να ανησυχήσουν ιδιαίτερα.
Ένα-ένα τα μεταγωγικά άρχισαν την κάθοδό τους προς το αεροδρόμιο της Λευκωσίας, όταν διαπίστωσαν ότι δέχονταν σφοδρά αντιαεροπορικά πυρά, αν και απ’ ότι γνώριζαν, το αεροδρόμιο ευρίσκετο μέχρι εκείνη την στιγμή σε Ελληνικά χέρια. Η ώρα ήταν λίγο μετά τις 02.00 της 22ας Ιουλίου.
Πριν την αναχώρηση της αποστολής, τα πληρώματα των "Νοράτλας" ενημερώθηκαν ότι οι κυπριακές δυνάμεις οι οποίες είχαν τον έλεγχο του αεροδρομίου, είχαν ειδοποιηθεί για την άφιξη των ελληνικών αεροσκαφών και είχαν διαταχθεί να μην ανοίξουν πυρ κατά την προσέγγισή τους αλλά η ουσία είναι ότι τους υποδέχθηκαν με καταιγισμό πυρών.
Κάποιοι απο τους χειριστές των αεροσκαφών, ελπίζοντας ότι το αεροδρόμιο ήταν ακόμη σε Ελληνικά χέρια, σε μια απελπισμένη προσπάθεια να δηλώσουν την εθνικότητά τους άναβαν όλα τα φώτα των Νοράτλας, κατά την τελική φάση της προσγείωσης.
Αυτό, λίγο επηρέασε αυτούς που πυροβολούσαν απο το έδαφος, αλλά τουλάχιστον τα τελευταία αεροσκάφη δεν είχαν απώλειες, αν και όλα έφεραν σημάδια απο τα πυρά που δέχτηκαν. Οι κυπριακές α/α Μοίρες, οι 185η και 184η  δεν ενημερώθηκαν για την αποστολή, με αποτέλεσμα να θεωρήσουν ότι τα αεροσκάφη τα οποία πέταγαν ήταν εχθρικά.
Όταν καθυστερημένα διαπιστώθηκε ότι τα αεροσκάφη που επιχειρούσαν να προσγειωθούν ήσαν ελληνικά, τα πυρά απο το έδαφος άρχισαν να αραιώνουν και τέλος σταμάτησαν. Ήταν όμως πλέον αργά: Ενα "Νοράτλας" το "ΝΙΚΗ 4" καταρρίφθηκε και 33 Ελληνες αεροπόροι και καταδρομείς σκοτώθηκαν...
 Το "ΝΙΚΗ 6" εβλήθη σε πολλαπλά σημεία της ατράκτου και σχεδόν χωρίς μηχανές και χάρη στις προσπάθειες των πιλότων κατάφερε ευτυχώς να προσγειωθεί με δύο νεκρούς καταδρομείς και πολλούς τραυματίες.
Το τραγικό αυτό λάθος κόστισε την ζωή σε 4 αεροπόρους 29 καταδρομείς και τον τραυματισμό 11 ακόμα καταδρομέων . Από την δύναμη των 318 ανδρών της Α'Μοίρας καταδρομών 278 παρέμειναν στην Κύπρο και πολέμησαν ηρωικά.
Τελευταίο, και λίγο πριν το πρώτο φως προσγειώθηκε το “Νίκη 15″ που μετέφερε τα πυρομαχικά της Α΄Μοίρας Καταδρομών.
Τα υπόλοιπα προσγειώθηκαν. Οι 278 άνδρες που επέζησαν, πολέμησαν και νίκησαν στην μάχη του αεροδρομίου. Αλλοι τόσοι θα είχαν σώσει το στρατόπεδο της ΕΛΔΥΚ και άλλοι τόσοι θα είχαν σταματήσει την τουρκική απόβαση. Ομως η νέα κυβέρνηση των Αθηνών αρνήθηκε να βοηθήσει...
Οι νεκροί μας:
ΝORATLAS 52-133 " NIKH 4 "
Θύματα ΠΟΛΕΜΙΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ: Κυβερνήτης - (Επισμηναγός) Παναγόπουλος Βασίλειος , Συγκυβερνήτης - (Επισμηναγός ) Συμεωνίδης Στυλιανός , Ναύτιλος - (Επισμηνίας) Άνθιμος Ηλίας , Ιπτάμενος Μηχανικός - (Ανθυποσμηναγός) Δάβαρης Γεώργιος .
Θύματα Καταδρομείς Α' ΜΟΙΡΑ ΚΑΤΑΔΡΟΜΩΝ : ΔΕΑ(ΚΔ)Τσαμκιράνης Δημήτριος , Λοχίας (ΚΔ)Καβραχωριανός Νικόλαος , Λοχίας (ΚΔ)Τzιλιβάκης Στέφανος , Δεκανέας (ΚΔ)Τσάκωνας Ευάγγελος , Δεκανέας (ΚΔ)Χριστόπουλος Αθανάσιος , Κ/Δ Αναστασόπουλος Ανδρέας , Κ/Δ Γιαννακάκης Κοσμάς , Κ/Δ Γιαννάκος Στέφανος , Κ/Δ Γιαννόπουλος Παναγιώτης , Κ/Δ Δαλαμάγκας Ηλίας Ζησιμόπουλος , Κ/Δ Ανδρέας Ηλίας Κωνσταντίνος , Κ/Δ Κασιμάκης Σωτήριος , Κ/Δ Κατέρoς Κωνσταντίνος, Κ/Δ Κουρούνης Σωτήριος , Κ/Δ Λίγδης Χρήστος , Κ/Δ Δοϊτσίδης Χριστόδουλος , Κ/Δ Μανιάτης Σπυρίδων , Κ/Δ Μονιάς Αιμίλιος , Κ/Δ Μπαρώτας Κωνσταντίνος , Κ/Δ Νάκος Γεώργιος , Κ/Δ Πρινιανάκης Στυλιανός , Κ/Δ Σιορώκος Δημήτριος , Κ/Δ Σκιαδαρέσης Νικόλαος , Κ/Δ Τζούρας Σωτήριος , Κ/Δ Τούλης Ηλίας , Κ/Δ Χατζόπουλος Χρήστος ,
Τραυματίες Καταδρομείς : Κ/Δ Ζαφειρίου Αθανάσιος(Μοναδικός επιζήσας)
NORATLAS 52-139 " NIKH 6 "
Θύματα Καταδρομείς Α' ΜΟΙΡΑ ΚΑΤΑΔΡΟΜΩΝ : Κ/Δ Νόμπελης Σπυρίδων , Κ/Δ Οικονομάκης Κωνσταντίνος
Τραυματίες Καταδρομείς Κ/Δ Τσόγκας Παύλος , Κ/Δ Αντωνόπουλος Γεώργιος , Κ/Δ Φύσσαρης Ιωάννης , Κ/Δ Θεοδωρόπουλος Σ. , Κ/Δ Γκόγκος Κ. , Κ/Δ Τσαγκαρόπουλος Δημήτριος , Κ/Δ Λατζουράκης Γεώργιος , Κ/Δ Λοχίας (Κ/Δ)Ξεφτύλης Κωνσταντίνος , Κ/Δ Παπαευσταθίου Ευστάθιος , Κ/Δ Μαυρουδής Γεώργιος ,.

πηγή: defencenet.gr