Πέμπτη 6 Οκτωβρίου 2016

Κύριε Φίλη, οι Έλληνες έσωζαν πρόσφυγες διότι είχαν ως παράδειγμα τους ηρωικούς αγώνες των προγόνων τους.



e.e.f. Διαμαρτυρία της Εταιρείας Ελλήνων Φιλολόγων για το μάθημα της Ιστορίας



Διαμαρτυρία της Εταιρείας Ελλήνων Φιλολόγων για το μάθημα της Ιστορίας

Κύριε Φίλη, οι Έλληνες έσωζαν πρόσφυγες διότι είχαν ως παράδειγμα τους ηρωικούς αγώνες των προγόνων τους. Εάν πάψουν να μαθαίνουν και για τους περσικούς πολέμους, τις Θερμοπύλες, τον Μαραθώνα κλπ, δεν θα σώζουν πρόσφυγες. Θα τους πνίγουν αφού τους έχουν αφαιρέσει τα όργανα. Όπως οι γείτονες.



Το  Υπουργείο Παιδείας της χώρας μας επιδίδεται μεθοδικὰ και  συστηματικὰ στην συρρίκνωση και υποβάθμιση της διδασκαλίας των ανθρωπιστικών μαθημάτων στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. 

Δεν του φάνηκε αρκετή, φαίνεται, η μείωση των ωρών διδασκαλίας των Ἀρχαίων Ελληνικών στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο ούτε η κατάργηση του Επιταφίου του Περικλέους στην Γ’ τάξη Λυκείου, ούτε η κατάργηση της εξετάσεως των Αρχαίων Ελληνικών στο Γυμνάσιο.  

Με νέα, ολέθρια απόφασή του συνεχίζει την εκθεμελίωση των βασικών πυλώνων του πολιτισμού μας στην Ελληνικὴ Εκπαίδευση.

Τις τελευταίες ημέρες (20/9/2016) εστάλη εγκύκλιος στους Εκπαιδευτικοὺς της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, με την οποία επιβάλλεται να διδάσκονται συνοπτικὰ  και να μην εξετάζονται στην Α΄ Λυκείου τα ακόλουθα κεφάλαια της αρχαίας ελληνικής ιστορίας: Κυκλαδικὸς Πολιτισμός,Μινωϊκὸς Πολιτισμός, Μυκηναϊκὸς Πολιτισμός,Ο Πρώτος και ο Δεύτερος Ελληνικὸς Αποικισμὸς,Η  σημασία των Περσικών Πολέμων,Ο Πελοποννησιακὸς Πόλεμος,Ο Φίλιππος Β’ και το Οικουμενικὸ Κράτος του Μ. Aλεξάνδρου.

H  Eταιρεία Eλλήνων Φιλολόγων (Ε.Ε.Φ.) διαμαρτύρεται εντονότατα για την νέα, αυθαίρετη απόφαση του Υπουργείου, η οποία προδήλως είναι επιζήμια για την επαρκή μόρφωση των νέων μας. Με τις αποφάσεις αυτὲς του  Υπουργείου το Σχολείο παρέχει στους μαθητὲς ελλιπή γνώση του ελληνικού πολιτισμού στην συνέχεια και στην διαχρονία του. Αποσιωπάται έτσι η ουσία του ελληνικού πολιτισμού, η εξάπλωσή του σε όλο τον τότε γνωστὸ κόσμο, η ενότητά του, όπως την επέτυχε ο Φίλιππος Β’, ο βασιλιὰς της Μακεδονίας, η οικουμενικὴ διάσταση και σημασία του μέσω του εκπολιτιστικου έργου του Μ. Αλεξάνδρου.

Η κατάργηση μάλιστα της εξετάσεως των συνοπτικώς διδασκομένων αυτών κεφαλαίων της Ιστορίας, όπως συνέβη και με τα  Αρχαία  Ελληνικά, κατ’ ουσίαν οδηγεί  στην πλήρη άγνοια απὸ τους μαθητὲς των θεμελιωδών αυτών σελίδων της ιστορίας και του πολιτισμού μας και συρρικνώνει δραματικὰ τη ν ανθρωπιστικὴ παιδεία και  την μόρφωση των νέων μας. Η Ε.Ε.Φ. καλεί το  Υπουργείο Παιδείας να αναθεωρήσει  τις ολέθριες αυτὲς αποφάσεις του και να δείξει γνήσια και ουσιαστικὴ φροντίδα για την ολόπλευρη καλλιέργεια και μόρφωση της ελληνικής νεολαίας.
Απὸ το  Δ.Σ. της Ε.Ε.Φ.

Filis Istoria Διαμαρτυρία της Εταιρείας Ελλήνων Φιλολόγων για το μάθημα της Ιστορίας


Πηγή: εδώ   και   εδώ