Κυριακή 7 Απριλίου 2013

Τουρκοποίηση της Παιδείας στα Βαλκάνια – αντιδράσεις μέχρι και στην Αλβανία

Πηγή:    ΟΛΥΜΠΙΑ (http://olympia.gr/2013/04/07/%CF%84%CE%BF%CF%85%CF%81%CE%BA%CE%BF%CF%80%CE%BF%CE%AF%CE%B7%CF%83%CE%B7-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CF%80%CE%B1%CE%B9%CE%B4%CE%B5%CE%AF%CE%B1%CF%82-%CF%83%CF%84%CE%B1-%CE%B2%CE%B1%CE%BB%CE%BA%CE%AC%CE%BD/)


20130407-091144.jpg
Στην Αλβανία, έχει στηθεί ένα παράλληλο εκπαιδευτικό σύστημα όπου δημιουργείται -κατά την εκτίμηση των Αλβανών λογίων- μία γενιά Νεότουρκων
Το θέμα μάλλον θα έπρεπε να ήταν «Ισλαμοποίηση της Παιδείας στην Υφήλιο», επειδή τα φαινόμενα ανακύπτουν παντού. Στις Η.Π.Α. και Βρετανία έφθασαν στο σημείο να ντύνουν μικρά κοριτσάκια -χριστιανικού θρησκεύματος- με μπούρκα, προκειμένου, είπαν, να 
καταλάβουν πώς νιώθουν τα μουσουλμανόπαιδα. Στη δε Βρετανία, απαγόρευσαν το χοιρινό κρέας στα κυλικεία των σχολείων, όπου φοιτά έστω και ένας μαθητής μουσουλμάνος, σε ένδειξη «σεβασμού στη θρησκεία του», είπαν.
Άπειρα είναι τα παραδείγματα, τα οποία δείχνουν πως δεν αποτελούν μεμονωμένα περιστατικά, αλλά συμβαίνουν βάσει σχεδίου. Προηγήθηκε βέβαια μακροχρόνια, έντονη και αποδοτική, όπως αποδεικνύεται, προπαγάνδα περί πολυπολιτισμού, ο οποίος «θα οδηγήσει τους λαούς με διαφορετικό τρόπο ζωής, σε ειρηνική συνύπαρξη».
Κανείς δεν έκανε όμως τον κόπο να εξηγήσει, αφενός γιατί το εγχείρημα δεν είναι αμοιβαίο, αλλ’ απεναντίας υφίστανται άκρως βίαιες επιθέσεις οι χριστιανοί -κυρίως στις «απελευθερωμένες» περιοχές από την συστημική «αραβική άνοιξη»-, αφετέρου, δε τα μέχρι τούδε αποτελέσματα όχι μόνον δεν παρουσίασαν κάποιο θετικό στοιχείο, αλλά καταδεικνύεται πλέον, πως ο «πολυπολιτισμός», όταν εφαρμόζεται σε υποκείμενα που έχουν μεταξύ τους αγεφύρωτες διαφορές, δεν είναι τίποτε άλλο παρά ένα όπλο διάλυσης των συνδετικών ιστών που ενώνουν ένα λαό. Ό,τι πρέπει δηλαδή για τον κατατεμαχισμό του.
Θα μείνουμε σήμερα στην Αλβανία, επειδή είναι πρόσφατη η αγωνιώδης έκκληση Αλβανών λογίων, μεταξύ των οποίων και του διεθνούς φήμης Ισμαήλ Κανταρέ, για την αποδοχή του αιτήματος της Τουρκίας αφαίρεσης από τα βιβλία της ιστορίας της Αλβανίας και του Κοσσυφοπεδίου, των κεφαλαίων όπου περιγράφονται “αρνητικά γεγονότα” -κατά την τουρκική πλευρά- από την περίοδο της οθωμανικής κατοχής. (Το αίτημα της Τουρκίας, ως γνωστόν, ανέλαβε να το υλοποιήσει στη χώρα μας η κα. Ρεπούση μετά των συντρόφων της, μετά την αποδοχή του τουρκικού αιτήματος από τον κ. Γ. Παπανδρέου και την ανοχή πολιτικών εξ όλων των κομμάτων).
Οι Αλβανοί συγγραφείς, δημοσιογράφοι, αρθρογράφοι και ακαδημαϊκοί, από όλα τα κράτη όπου ζουν Αλβανοί, υπέγραψαν ένα κείμενο εναντίον της επανεξέτασης της ιστορίας των Αλβανών από Τούρκους ειδικούς και χαρακτήρισαν την κίνηση αυτή ως “πολιτιστική επίθεση που πλήττει τη ραχοκοκαλιά του έθνους” και “απαράδεκτη προσβολή για τους Αλβανούς με συνέπειες για το μέλλον και την ταυτότητά τους”.
Ήδη όμως στην Αλβανία, έχει στηθεί ένα παράλληλο εκπαιδευτικό σύστημα (παρόμοιο μ’ αυτό που επιχειρείται και στην Ελλάδα, με την συγκατάνευση των «προοδευτικών») όπου δημιουργείται -κατά την εκτίμηση των Αλβανών λογίων- μια γενιά Νεότουρκων, η οποία στη συνέχεια θα επηρεάσει ουσιαστικά τις κοινωνικές και πολιτικο- κοινωνικές καταστάσεις στην Αλβανία.
Πρώτα-πρώτα, μεταφέρει η aftonomi, τα εκπαιδευτήρια της επισήμου Μουσουλμανικής Κοινότητας στην Αλβανίας, οι λεγόμενοι Μεντρεσέδες, έξη τον αριθμό, έχουν όλα παραδοθεί στους Τούρκους. Μέσω του Εκπαιδευτικού Ιδρύματος “SEMA”, που έχει στηθεί κατά τα πρότυπα των εκπαιδευτηρίων του Γιουλέν στις ΗΠΑ, ισλαμικό κέντρο απ’ την Κωνσταντινούπολη ελέγχει πλέον την εκπαίδευση που παρέχει επισήμως η Μουσουλμανική Κοινότητα της Αλβανίας.
Στους Μεντρεσέδες όλα τα πρόσωπα κλειδί είναι Τούρκοι. Μπορεί οι διευθυντές να φαίνονται τυπικά ως Αλβανοί υπήκοοι, ο δεύτερος όμως κατά κανόνα και οι επιβλέποντες και εισηγητές σε όλα τα εκπαιδευτήριά τους είναι Τούρκοι.
Στο Πανεπιστήμιο που ανήκει επίσης στην Μουσουλμανική Κοινότητα, τα πράγματα είναι ακόμη πιο εξόφθαλμα. Πρόκειται για το Πανεπιστήμιο «BEDER» («Γεμάτη Σελήνη»). Ο Πρύτανης είναι Αλβανός υπήκοος από εκεί και πέρα όμως όλη η στελέχωση είναι από Τούρκους θεολόγους και καθηγητές. Δεν είναι θέμα διείσδυσης. Είναι απόλυτη παράδοση ενός σημείου κομβικού για την παιδεία και τη διαμόρφωση της κοινωνίας που με την ανοχή (πολλοί κάνουν λόγω και την παρότρυνση) της αλβανικής πολιτείας έχει εμπιστευθεί στους Τούρκους.
Ας σημειωθεί ότι η Τουρκική είναι σχεδόν ισότιμη γλώσσα με την Αλβανική σε όλα αυτά τα εκπαιδευτικά κέντρα. Επιπλέον οι ιστοσελίδες τους έχουν όλες παράλληλη εκδοχή στην Τουρκική δημιουργώντας την εικονική εντύπωση ανάλογης διάδοσης στην Αλβανία της γλώσσας αυτής.
Στους Μεντρεσέδες καλούν νέους απ’ τις περιοχές δραστηριοποίησης, εισδύουν και στα δημόσια σχολεία για «συνεργασίες», μετέχουν στις δραστηριότητες τους εκπρόσωποι της πολιτείας και ειδικά του Υπουργείου Παιδείας, φέρνουν επιπλέον ομιλητές απ’ την Τουρκία κλπ. Πρόκειται για μια προκλητική συμπεριφορά στηριζόμενη στην οικονομική δυνατότητα που τους παρέχεται από κρατικούς φορείς της Τουρκίας αλλά και απ’ τις πόρτες που το Αλβανικό κράτος τους έχει ανοίξει διάπλατα. Είναι φυσικό επομένως να ανησυχούν οι Αλβανοί (οι Έλληνες γιατί δεν ανησυχούν;).
Στο χώρο της αμιγώς ιδιωτικής παιδείας είναι που έχει στηθεί κυριολεκτικά το Τούρκικο πανηγύρι. Τα Τούρκικα κολέγια έχουν στήσει αυτοκρατορία στην Αλβανία με τα χρήματα των ίδιων των Αλβανών πολιτών. Η περίπτωση τούτη θέλει πολύ χώρο να εξεταστεί. Εκείνο όμως που μένει είναι ότι ακόμη και μέσα σ’ αυτά τα ακριβοπληρωμένα κολέγια γίνεται «κατήχηση» στο Ισλάμ ενώ προβάλλεται και επιβάλλεται με κάθε δυνατό τρόπο ο τούρκικος πολιτισμός και τρόπος ζωής.
Η έντονη παρουσία στον τομέα της παιδείας με κεφάλαια που είναι δυσανάλογα του προϋπολογισμού της Αλβανίας, επιβεβαιώνουν μαζί και με άλλα τεκταινόμενα ότι η Τουρκία παγιώνεται στην Αλβανία, η οποία μετατρέπεται περισσότερο σε δορυφόρο της παρά σε υποψήφιο μέλος της ΕΕ.
Τέλος τέτοιος αριθμός εκπαιδευτηρίων στην Αλβανία προφανώς και απαιτεί ανάλογο αριθμό εκπαιδευτικών με συνέπεια να έχει δημιουργηθεί αποικία Τούρκων πολιτών στην Αλβανία. Στα Τίρανα υπολογίζεται ότι οι Τούρκοι πολίτες ξεπερνούν τις 25.000.
Ο Μακεδών
voria.gr