Πέμπτη 25 Ιουνίου 2026

Ημερομηνία Καταβολής Μερισμάτων ΜΤΣ και ΕΚΟΕΜΣ Μηνός Ιουλίου


 


Μέρισμα      Ιουλίου 2026 στις 29 Ιουν 2026 ημέρα Δευτέρα

Μέρισμα      Αυγούστου 2026 στις 30 Ιουλ 2026 ημέρα Πέμπτη. 

Μέρισμα      Σεπτεμβρίου 2026 στις 28 Αυγ 2026 ημέρα Παρασκευή. 

Μέρισμα      Οκτωβρίου 2026 στις 29 Σεπ 2026 ημέρα Τρίτη. 

Μέρισμα      Νοεμβρίου 2026 στις 29 Οκτ 2026 ημέρα Πέμπτη. 

Μέρισμα      Δεκεμβρίου 2026 στις 27 Νοε 2026 ημέρα Παρασκευή.

Κυβέρνηση: Γιατί το «οικονομικό θαύμα», τα υπερπλεονάσματα, «Ότι δεσμευθήκαμε το κάναμε ΑΜΕΣΩΣ πράξη», δεν έφτασαν ΠΟΤΕ στην κοινωνία; - Η πραγματικότητα πίσω από τους αριθμούς


 

Το «τέλος» του παραδοσιακού ελληνικού καλοκαιριού, όπως περιγράφεται στο άρθρο του Bloomberg, δεν είναι απλώς η απώλεια μερικών στιγμών χαλάρωσης· είναι το πιο ορατό σύμπτωμα μιας κοινωνίας που, παρά τη δημοσιονομική εξυγίανση και την σημαντική ανάπτυξη που ευαγγελίζεται η κυβέρνηση, αισθάνεται ότι φτωχοποιείται

Από το «ζήσε το μύθο σου στην Ελλάδα» στο «οι Έλληνες δεν μπορούν να αντέξουν οικονομικά τις καλοκαιρινές διακοπές, ακόμη και μετά την οικονομική ανάκαμψη».

Το άλμα προς τα εμπρός που επικαλείται συχνά η κυβέρνηση Μητσοτάκη, αναφερόμενη στις επιδόσεις της ελληνικής οικονομίας, στην πραγματικότητα είναι βήμα προς τα πίσω καθώς οι μισθωτοί και οι μικρομεσαίοι επιχειρηματίες ΔΕΝ καρπώνονται τα οφέλη της ανάπτυξης που επικαλείται το Μαξίμου εξαιτίας του δυσβάσταχτου κόστους ζωής.

Η σκληρή πραγματικότητα των αριθμών

Το έκτενες ρεπορτάζ του Bloomberg για τη χώρα μας εστιάζει στη μεσαία τάξη και τις διακοπές στα νησιά που «γίνεται όλο και πιο δύσκολο να καλυφθεί οικονομικά για πολλούς» παρουσιάζοντας τη σκληρή πραγματικότητα των αριθμών: η Ελλάδα ξεχωρίζει για το χάσμα μεταξύ της απόδοσης της οικονομίας και της πραγματικότητας για τα νοικοκυριά.

Αναπτύσσεται ταχύτερα από πολλές ευρωπαϊκές χώρες, ο προϋπολογισμός της είναι πλεονασματικός και μέχρι το 2027 αναμένεται να μην είναι πλέον η πιο χρεωμένη χώρα της Ευρώπης, γράφει το Bloomberg. Την ίδια στιγμή, όμως, ο πληθωρισμός είναι από τους υψηλότερους στην ευρωζώνη, ενώ ο μέσος ετήσιος μισθός είναι λιγότερος από το μισό του μέσου μισθού της ΕΕ, φέρνοντας την Ελλάδα μαζί με τη Βουλγαρία στις τελευταίες θέσεις στην ΕΕ όσον αφορά το κατά κεφαλήν ΑΕΠ και την αγοραστική δύναμη.

Με το άρωμα εκλογών να γίνεται εντονότερο η κυβέρνηση Μητσοτάκη έχει αναγάγει το θέμα της αντιμετώπισης της ακρίβειας σε προτεραιότητα. Έχει ήδη εφαρμόσει ένα πακέτο μέτρων ωστόσο οι δημοσκοπήσεις δεν δείχνουν να «έπιασε τόπο».

PosoKanei

Το άρθρο καλύπτει όλες τις νεότερες εξελίξεις κάνοντας αναφορά και στην πλατφόρμα «PosoKanei» που εγκαινίασε η κυβέρνηση με τυμπανοκρουσίες και με τον πρωθυπουργό να το παρουσιάζει ως ένα ακόμη «όπλο» στη μάχη κατά της ακρίβειας.

Η εφαρμογή, όμως, σύμφωνα με το δημοσίευμα, δείχνει ότι πολλά προϊόντα είναι πιο ακριβά από ό,τι στις πλουσιότερες ευρωπαϊκές χώρες, ενώ άλλα είναι φθηνότερα, με εντυπωσιακό το γεγονός ότι ορισμένα τοπικά προϊόντα, όπως το γιαούρτι, έχουν υψηλότερη τιμή σε ένα ελληνικό σούπερ μάρκετ από ότι σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες.

Ο τομέας των ακινήτων βρίσκεται σε χάος

Το ρεπορτάζ ανατρέχει και σε πρόσφατα διαθέσιμα που αναφέρουν πως οι Έλληνες ξόδεψαν κατά μέσο όρο το 35,5% του διαθέσιμου εισοδήματός τους για έξοδα στέγασης. Σχεδόν το ένα τρίτο των νοικοκυριών, το ποσοστό αυτό ξεπέρασε το 40%, υπερβαίνει κατά τρεις φορές τον μέσο όρο της ΕΕ, συμπληρώνει.

Εξηγεί τους λόγους που οι τιμές έχουν εκτοξευτεί και φιλοξενεί δηλώσεις του Νίκο Βέττα, γενικού διευθυντή του Ιδρύματος Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών (ΙΟΒΕ).

Το ρεπορτάζ φιλοξενεί τη μαρτυρία μιας δασκάλας η οποία δηλώνει μάλιστα την προτίμησή της στη ΝΔ, ωστόσο επισημαίνει ότι ενώ ήταν τυχερή και μπόρεσε μαζί με τον σύζυγό της να αντέξει το κόστος ενός μεγαλύτερου σπιτιού όταν απέκτησαν το πρώτο παιδί τους ο μηνιαίος προϋπολογισμός τους είναι ακόμα περιορισμένος. «Δυσκολευτήκαμε πολύ να βρούμε ένα κανονικό σπίτι με ενοίκιο κάτω από 1.000 ευρώ», είπε.

Ο επίμονος πληθωρισμός

Η ανάκαμψη της οικονομίας και η διατήρηση της δημοσιονομικής πειθαρχίας δεν έγιναν χωρίς θυσίες: οι μισθοί, προσαρμοσμένοι στον πληθωρισμό σήμερα, εξακολουθούν να είναι πολύ χαμηλότεροι από τα επίπεδα του 2009, τονίζεται στο ρεπορτάζ του Bloomberg.

Ταυτόχρονα, ενώ το εισόδημα των νοικοκυριών έχει αυξηθεί λόγω της δημιουργίας θέσεων εργασίας και της αύξησης των μισθών κατά 12% μεταξύ 2019 και 2024, ο πληθωρισμός έχει αυξηθεί περισσότερο από 16% κατά την ίδια περίοδο.

Η φοροδιαφυγή

Το ρεπορτάζ σημειώνει πως οι Έλληνες ξοδεύουν περισσότερα από τους πολίτες έξι χωρών από τις 27 χώρες της ΕΕ, γεγονός που υποδηλώνει ότι υπάρχουν χρήματα και αλλού. Επικαλούμενο στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδας, σημειώνει πως η φοροδιαφυγή ισοδυναμεί με το 20%-21% του ΑΕΠ της Ελλάδας σε σύγκριση με το 15%-17% στην υπόλοιπη Ευρώπη.




πηγή:https://www.in.gr/2026/06/25/economy/oikonomikes-eidiseis/to-oikonomiko-thayma-tis-kyvernisis-mitsotaki-den-eftase-stin-koinonia-i-pragmatikotita-piso-apo-tous-arithmous/

Τετάρτη 24 Ιουνίου 2026

Έκκληση Πρωθυπουργού: - Ζητούμε από τους πολίτες να είναι εξαιρετικά προσεκτικοί και επιφυλακτικοί απέναντι σε ακοστολόγητες δεσμεύσεις των άλλων κομμάτων!!


 

Κυριάκος Μητσοτάκης: Κύριε Πρόεδρε, επιτρέψτε μου να ξεκινήσω με μία αναφορά στις διεθνείς εξελίξεις, οι οποίες προφανώς συνδέονται και με την πορεία της εθνικής οικονομίας.

Εκφράζω και πάλι την ικανοποίησή μου για το γεγονός ότι φαίνεται να υπάρχει μία καταρχάς συμφωνία ειρήνης μεταξύ Ηνωμένων Πολιτειών και Ιράν. Και εκφράζω, βέβαια, την ευχή μου ότι δεν θα έχουμε πρόσθετες αναταράξεις τους επόμενους μήνες, έτσι ώστε να αποκατασταθεί πλήρως η ελευθερία της ναυσιπλοΐας στα Στενά του Ορμούζ και να υπάρξει πια και μια κανονικοποίηση στις διεθνείς αγορές ενέργειας.

Η πρόσφατη νέα αύξηση του πληθωρισμού που είδαμε και στη χώρα μας αλλά και σε ολόκληρη την Ευρώπη, οφείλεται σχεδόν αποκλειστικά στην άνοδο των τιμών του πετρελαίου. Οι τιμές έχουν αποκλιμακωθεί σημαντικά και αρχίζουμε πια να βλέπουμε και το αποτέλεσμα αυτής της αποκλιμάκωσης στις τιμές τόσο της βενζίνης όσο και του ντίζελ, κάτι το οποίο μας κάνει συγκρατημένα αισιόδοξους ότι θα επανέλθουμε, στα ζητήματα τουλάχιστον των καυσίμων, σε μία λογική κανονικότητας.

Από εκεί και πέρα, όμως, κ. Πρόεδρε, προφανώς το χρέος της Ελληνικής Κυβέρνησης είναι να στηρίζει την ελληνική οικονομία, η οποία βρίσκεται αντιμέτωπη εδώ και πολύ καιρό με παρατεταμένες αυξήσεις στις τιμές βασικών προϊόντων. Είναι κάτι το οποίο ξεκίνησε μετά τον Covid. Είναι κάτι το οποίο αντιμετωπίζουν όλες οι κυβερνήσεις των ευρωπαϊκών χωρών. Η διαφορά με την Ελλάδα είναι ότι εμείς τουλάχιστον, επειδή η οικονομία πηγαίνει καλά, έχουμε τη δυνατότητα από το πλεόνασμα της απόδοσης της οικονομίας να στηρίζουμε την κοινωνία με στοχευμένα μέτρα.

Σήμερα, όπως ξέρετε, ψηφίζεται στη Βουλή ένα σημαντικό νομοσχέδιο. Το νομοσχέδιο αυτό περιλαμβάνει και μέτρα στήριξης της ελληνικής κοινωνίας απέναντι στην ακρίβεια. Αναφέρω ενδεικτικά τα 150 ευρώ για κάθε παιδί, τα οποία θα καταβληθούν εντός των επόμενων εβδομάδων, αλλά και την αύξηση της μόνιμης στήριξης που δίνουμε στους συνταξιούχους από τα 250 στα 300 ευρώ, που θα καταβληθεί τον μήνα Νοέμβριο.

Είμαστε σε θέση να μπορούμε να υλοποιούμε τέτοια μέτρα με δημοσιονομική ασφάλεια, ακριβώς επειδή η πορεία της οικονομίας μας είναι θετική και επειδή η πολιτική μας, της δημοσιονομικής πειθαρχίας, έχει απτά αποτελέσματα.

Επιστρέφουμε λοιπόν, με απλά λόγια, το μέρισμα της συλλογικής ανάπτυξης πίσω στην κοινωνία, στο μέτρο πάντα, να το τονίσω αυτό, των δυνατοτήτων μας.

Όμως, το νομοσχέδιο αυτό συμπεριλαμβάνει και μία ακόμα πολύ σημαντική διάταξη, η οποία αφορά μια εκκρεμότητα που μας έρχεται από το παρελθόν. Αναφέρομαι στον νόμο Κατσέλη και στη συμμόρφωση της κυβέρνησης με την πρόσφατη δικαστική απόφαση, σε επίπεδο Αρείου Πάγου, για τον υπολογισμό των τόκων.

Πιστεύω ότι η κυβέρνηση ξεπέρασε τις προσδοκίες οι οποίες είχαν καλλιεργηθεί και στέλνει ένα ξεκάθαρο μήνυμα με την απόφασή της, ότι δημιουργεί μια ασφάλεια δικαίου για όλους τους συνεπείς δανειολήπτες, εφαρμόζοντας και την αρχή της αναδρομικότητας.

Αυτό σημαίνει ότι κεφάλαια τα οποία είχαν καταβληθεί θα συνυπολογίζονται πια έναντι του συνολικού ύψους του δανείου. Οι δανειολήπτες θα δουν μια σημαντική μείωση της δόσης τους και με αυτόν τον τρόπο κλείνουμε, κ. Πρόεδρε, μία εκκρεμότητα η οποία έρχεται από το παρελθόν, με δικαιοσύνη και με σεβασμό προς τους έντιμους δανειολήπτες, οι οποίοι με μεγάλη προσπάθεια προσπάθησαν να είναι συνεπείς στις ρυθμίσεις προκειμένου να μπορέσουν με αυτόν τον τρόπο να σώσουν το σπίτι τους.

Μια ακόμα παρατήρηση, κλείνοντας την εισαγωγική μου τοποθέτηση, κ. Πρόεδρε, η οποία αφορά το συνολικό επίπεδο της δημόσιας συζήτησης γύρω από τα θέματα της οικονομίας.

Η κυβέρνηση οφείλει να νομοθετεί και να αναλαμβάνει πρωτοβουλίες με γνώμονα την πραγματική κατάσταση των δημόσιων οικονομικών. Γι’ αυτό και δεν υποσχόμαστε μέτρα τα οποία δεν μπορούμε να υλοποιήσουμε και ζητούμε και από τους πολίτες να είναι εξαιρετικά προσεκτικοί και επιφυλακτικοί απέναντι σε ακοστολόγητες δεσμεύσεις, οι οποίες μπορεί να ακούγονται μεν ευχάριστες πλην όμως ξεπερνούν κατά πολύ τις αντοχές του προϋπολογισμού.

Η χώρα πλήρωσε πολύ ακριβά την καλλιέργεια τέτοιων υπερβολικών προσδοκιών. Θεωρώ ότι ένας από τους λόγους που υπάρχει μία καχυποψία απέναντι στο πολιτικό σύστημα έχει να κάνει και με το γεγονός ότι στο παρελθόν πολιτικές δυνάμεις έταξαν στους πολίτες πράγματα τα οποία προφανώς ήταν παντελώς αδύνατο να υλοποιήσουν.

Και επειδή σιγά-σιγά εισερχόμαστε και στον τελευταίο χρόνο της διακυβέρνησης, είναι πολύ σημαντικό οι πολίτες να μπορούν να ξεχωρίζουν μεταξύ του τι είναι πραγματικά εφικτό και κοστολογημένο και τι συνιστά μια παροχή, μια επιταγή, ουσιαστικά, χωρίς αντίκρισμα.

Κωνσταντίνος Τασούλας: Ευχαριστώ, κ. Πρόεδρε, για αυτή την προπεριγραφή των θεμάτων, τα οποία θα συζητήσουμε εν συνεχεία στην τακτική μηνιαία συνάντησή μας.

Συμφωνώ απολύτως μαζί σας ότι είναι ανακουφιστική η ανακοίνωση της συμφωνίας ειρήνευσης στη Μέση Ανατολή και ελπίζω και εγώ, ότι αυτές οι 60 μέρες που εδόθησαν ως προθεσμία για τις διαβουλεύσεις οριστικοποίησης της συμφωνίας και των όρων της θα κυλήσουν ομαλά και δεν θα οδηγήσουν σε πισωγυρίσματα ή σε αναστατώσεις της συμφωνίας. Γιατί όλους αυτούς τους μήνες της σύγκρουσης με το Ιράν η επίδραση στην οικονομία και στη ζωή των χωρών, οι οποίες δεν μετέχουν ούτως ή άλλως σε αυτή τη διένεξη, ήταν πολύ αρνητική.

Πήρα και εγώ, όπως και η Βουλή και εσείς και όλοι μας, την έκθεση του Διοικητή της Τραπέζης Ελλάδος για το 2025-2026. Φαίνονται εκεί, με στοιχεία πειστικά οι επιπτώσεις της κρίσης στην οικονομία της Ευρωζώνης και παρά ταύτα, φαίνεται πως η ελληνική οικονομία, παρά την μείωση της αναπτυξιακής πορείας στην Ευρωζώνη, συνεχίζει, λόγω της ανθεκτικότητας της να αναπτύσσεται με μεγαλύτερους ρυθμούς από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο.

Αυτό πρέπει να το διαφυλάξουμε. Δεν είναι κεφάλαιο που ανήκει στην Κυβέρνηση, δεν είναι κεφάλαιο που ανήκει προσωπικά σε κανέναν, είναι κεφάλαιο που ανήκει στον ελληνικό λαό. Και αυτές οι δυνατότητες της οικονομίας που σας επιτρέπουν να κάνετε αυτά τα οποία κάνετε, λελογισμένα και με προσοχή, θα βοηθήσουν ώστε να υποστηριχθεί η κοινωνική συνοχή και η κοινωνική ειρήνη, που είναι αρχές συνταγματικά κατοχυρωμένες. Είναι στόχοι του ιδίου του Συντάγματος το οποίο θέτει ως υποχρέωση της κυβέρνησης να ασχολείται με την εδραίωση της κοινωνικής ειρήνης και συνοχής.

Κύριε Πρόεδρε, προφανώς και βαθμηδόν μπήκαμε στον τελευταίο χρόνο πριν από τις εκλογές. Έχουμε εμπειρία εκλογών, προφανώς θα υπάρξουν και υπερβολές, θα υπάρξουν και εντάσεις. Το θέμα είναι να κρατηθούμε μακριά από πειρασμούς που θα εκτροχιάσουν την οικονομία και θα της αφαιρέσουν τις δυνατότητες που επιτρέπουν να υποστηρίζονται τα πιο αδύναμα μέλη της κοινωνίας.

Η ρύθμιση που ανακοίνωσε χθες στα Γιάννενα ο Υπουργός Οικονομικών, με αφορμή ένα αναπτυξιακό συνέδριο που γινόταν εκεί, στην πατρίδα μου, είναι μια ρύθμιση ακριβώς που αφορά ανθρώπους που η κοινωνία και το κράτος και η πολιτεία τους χρωστά μια δεύτερη ευκαιρία. Και αυτήν τη δεύτερη ευκαιρία, με βάση μια απόφαση του Αρείου Πάγου, όχι μόνο τη νομιμοποιείτε και τη θεσμοθετείτε, αλλά και τη διευρύνετε, γιατί δεν την περιορίζετε μόνο ανάμεσα στους διαδίκους. Δεν θα ωφεληθούν της ρυθμίσεως μόνοι όσοι έκαναν προσφυγή στον Άρειο Πάγο, αλλά όλοι οι ενδιαφερόμενοι. Και επίσης, δεν θα ισχύει από τώρα και μετά, αλλά θα έχει αναδρομική ισχύ. Και έτσι, με βάση αυτόν τον υπολογισμό των τόκων, που θα είναι τόκοι που θα υπολογίζονται με βάση τη δόση και όχι με βάση το συνολικό ποσόν, θα πάρει μια μεγάλη ανάσα όλος αυτός ο κόσμος, ο οποίος υπολογίζεται σε εκατό χιλιάδες και βρίσκεται στη διαδικασία της ενεργού ρυθμίσεως.

Κύριε Πρόεδρε, επανέρχομαι στο θέμα του ότι μπαίνουμε σιγά σιγά σε προεκλογική χρονιά. Θυμάμαι, κύριε Πρόεδρε, ήσασταν κι εσείς, ήμουν και εγώ στη Βουλή, όταν έσκασε η μεγάλη κακουχία της de facto χρεοκοπίας της χώρας. Τα παράπονα του κόσμου, τα παράπονα των πάντων για τη χρεοκοπία και την αδυναμία της χώρας να ανταποκριθεί στις διεθνείς της υποχρεώσεις, τις δανειακές, ήταν γιατί κανείς δεν μας προειδοποιούσε για την κατάσταση της οικονομίας. Γιατί φαίνονταν όλα ρόδινα και ξαφνικά όλα απεδείχθησαν σκοτεινά. Και υπήρξαν και παράπονα και γκρίνιες, δεν θα έλεγα αδικαιολόγητες, για θεσμούς οι οποίοι όφειλαν να προειδοποιούν δυναμικά και παραστατικά και πειστικά για την πορεία της οικονομίας.

Αυτό δεν μπορεί να επαναληφθεί. Γι’ αυτό και τώρα, δεν πρόκειται να χτίσουμε γύρω μας τείχη, όπως λέει και ο ποιητής, και να παγιδευτούμε μέσα στα τείχη και να μην ακούσουμε «κρότον κτιστών ή ήχον», όπως λέει. Ο κρότος των κτιστών και ο ήχος, είναι οι προειδοποιήσεις, οπότε πολύ καλά κάνει η κυβέρνηση, κάθε κυβέρνηση πρέπει να το κάνει αυτό, δηλαδή να προστατεύει τη δημοσιονομική σταθερότητα και πειθαρχία.

Μπορεί η λέξη πειθαρχία, συχνά, σε έναν μεσογειακό λαό να φαντάζει βάρος, αλλά η πειθαρχία ήταν αυτή που έλλειψε και οδηγηθήκαμε στην τραγωδία της χρεοκοπίας. Τώρα λοιπόν, χάρη σε αυτή τη δημοσιονομική και μακροοικονομική πειθαρχία, έχετε περιθώριο και τις αποφάσεις του Αρείου Πάγου να διευρύνετε και να κάνετε κάποιες στοχευμένες παροχές. Δεν θα τις αποκαλούσα προεκλογικές αλλά παροχές οι οποίες βοηθάνε στην κοινωνική συνοχή.

Είμαι συνεπώς «όλος αυτιά» για να ακούσω λεπτομέρειες γι’ αυτό το σχέδιο και για ενδεχομένως περαιτέρω μέτρα στήριξης της κοινωνικής συνοχής, όχι προεκλογικής φύσεως και συνήθειας, αλλά μέτρα τα οποία πηγάζουν από τη δυνατότητα της οικονομίας, να μπορέσει να προωθήσει την κοινωνική σύγκλιση και να βοηθήσει τις αδύναμες κοινωνικές τάξεις.

Την ξεφτίλισε: - “Φέτος είχε κρύο και δεν πήγαμε στο Gay Pride κα Δόμνα;” - Δεν είχε ζακετούλα η κυρία Μιχαηλίδου; - Τους ψηφοφόρους σας τους είχατε ενημερώσει ότι θα ψηφίζατε υπέρ των ΛΟΑΤΚΙ; - ΒΙΝΤΕΟ

 



Φέτος είχε κρύο και δεν πήγαμε στο Gay Pride κα Δόμνα;
Δεν είχε ζακετούλα η κυρία Μιχαηλίδου;
Γιατί δεν πήγαμε, κυρία Μιχαηλίδου;

Στο σπίτι του κρεμασμένου δεν μιλάνε για σχοινί
.
Μιλάει η κυρία Μιχαηλίδου. Να θυμίσουμε μερικά πράγματα.
Είναι Υπουργός στο Υπουργείο Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας.
Πάμε στα γεγονότα:
Το 2019 οι γεννήσεις στην Ελλάδα ήταν περίπου 83.000. Σήμερα έχουν πέσει κάτω από τις 65.000.
Αντί να ασχολείται:
•Με το μέγιστο πρόβλημα του δημογραφικού.
•Με τους νέους που δεν μπορούν να δημιουργήσουν οικογένεια.
•Με τις νέες μητέρες που μένουν αβοήθητες στην καθημερινότητα.
•Με ουσιαστικές πολιτικές στήριξης της οικογένειας.
Αυτό που φαίνεται να την απασχολεί είναι:
•Να μοιράζει σήματα woke «διαφορετικότητας» στις επιχειρήσεις.
•Να συμμετέχει σε εκδηλώσεις για τη συμπερίληψη.
•Να έχει ψηφίσει τον γάμο και την υιοθεσία από ομοφυλόφιλα ζευγάρια.
•Να συμμετέχει στα Gay Pride με τις πολύχρωμες σημαίες.
Δείτε πόσο περήφανα συμμετέχει στις εκδηλώσεις για τη δήθεν συμπερίληψη.
Και μια ερώτηση:
Τους ψηφοφόρους σας τους είχατε ενημερώσει ότι θα ψηφίζατε υπέρ των ΛΟΑΤΚΙ;




ΕΦΚΑ = Ενιαίος Φορέας Κοινωνικής Εξαπάτησης: - Εκατοντάδες χιλιάδες αγωγών και λαθών βρίσκονται στον "ΠΑΓΟ"!!


 


Σε κατάσταση  "πολέμου" και άτακτης υποχώρησης  έχει τεθεί, ο ΕΦΚΑ για την αντιμετώπιση της "βόμβας" εκατοντάδων χιλιάδων αγωγών συνταξιούχων  για θέματα που αφορούν αναδρομικά τόσο από τις μνημονικές περικοπές όσο και τις επανυπολογισθείσες συντάξεις.

Η διοίκηση του ΕΦΚΑ συνέστησε Ομάδα Εργασίας με αντικείμενο τη διαχείριση και διεκπεραίωση κάθε είδους νέων και εκκρεμών αγωγών των συνταξιούχων ασφαλισμένων του συνόλου των πρώην Ταμείων (ΙΚΑ, ΟΓΑ, ΟΑΕΕ, ΤΑΠΟΤΕ, ΤΡΑΠΕΖΩΝ κλπ), που κατατίθενται στα Διοικητικά Δικαστήρια και αφορούν σε κύριες και επικουρικές συντάξεις αποφάσισε η διοίκηση του ΕΦΚΑ.

Έργο της Ομάδας Εργασίας θα είναι η παροχή απόψεων επί των αγωγών των συνταξιούχων ασφαλισμένων των τέως Φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης  οι οποίοι έχουν ενταχθεί στον ΕΦΚΑ, που κατατίθενται στα Διοικητικά Δικαστήρια και που αφορούν στις κύριες και επικουρικές συντάξεις.

Επισημαίνεται ότι οι αγωγές που αφορούν:

 Σε μνημονιακές κρατήσεις θα υπογράφονται από την Γενική Διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών  

 =   Σε επανυπολογισμό συντάξεων σύμφωνα με το Ν.4387/2016, θα υπογράφονται από τη Γενική Διεύθυνση Συντάξεων.

 Σε περιπτώσεις αγωγών που αφορούν σε επανυπολογισμό συντάξεων δύναται να ζητηθεί η συνδρομή των Τμημάτων Ενστάσεων και Προσφυγών της Γενικής Διεύθυνσης Συντάξεων.

 Η ομάδα εργασίας θα μπορούσε να λειτουργήσει ως "πύργος ελέγχου" (κατά το πρότυπο της task force που συστάθηκε παλιότερα για την ταχεία έκδοση των συντάξεων), έτσι ώστε να προετοιμαστεί ο ΕΦΚΑ συνολικά σε σχέση με τις επικείμενες δικαστικές μάχες.

Η σημαντικότερη από αυτές είναι η επερχόμενη απόφαση του Ανωτάτου Διοικητικού Δικαστηρίου σε σχέση με τα αναδρομικά των μειώσεων στα δώρα των επικουρικών συντάξεων, η οποία αναμένεται εντός του τρέχοντος καλοκαιριού.

 Τα εν λόγω διεκδικούμενα αναδρομικά των συνταξιούχων,  αν υιοθετηθεί η εισήγηση περί απαραδέκτου, τότε το Ανώτατο Ειδικό Δικαστήριο δεν θα προχωρήσει σε κρίση περί συνταγματικότητας ή μη της επίμαχης διάταξης.

Αν δεν υιοθετηθεί η εισήγηση και το Ανώτατο Ειδικό Δικαστήριο προχωρήσει στην ουσία, θα κριθεί in abstracto η συνταγματικότητα ή μη των περικοπών των δώρων για το 11μηνο μόνο (σ.σ. Ιουνίου 2015 – Μαΐου 2016) για το μέλλον, καθώς η κρίση του Ανώτατου Ειδικού Δικαστηρίου δεν έχει αναδρομική ισχύ.

= Σε περίπτωση συνταγματικότητας των περικοπών, η Πολιτεία δεν θα κληθεί να αναλάβει καμία περαιτέρω ενέργεια.

= Σε περίπτωση που το Ανώτατο Ειδικό Δικαστήριο καταλήξει σε αντισυνταγματικότητα των εν λόγω περικοπών, θα επηρεαστεί η έκβαση των εκκρεμών αγωγών για τα δώρα του 11μήνου.

Η εισήγηση του Ανώτατου Ειδικού Δικαστηρίου, περί συνταγματικότητας ή μη των περικοπών θεωρείται εξαιρετικά απίθανη.


Αλέξης Μητρόπουλος: - «Έρχονται τεκτονικές αλλαγές, προς τα κάτω, στις συντάξεις Δημοσίου!!» - Το σχέδιο Μητσοτάκη και Στουρνάρα! - ΒΙΝΤΕΟ






Σε έναν απολογισμό για το ασφαλιστικό τις συντάξεις προχώρησε ο εργατολόγος και πρόεδρος της ΕΝΥΠΕΚΚ  Αλέξης Μητρόπουλος.

Με αφορμή τις πρόσφατες δηλώσεις του Διοικητή της Τράπεζας της Ελλάδος, Γιάννη Στουρνάρα, και τα σενάρια για τη χορήγηση «μισής» 13ης σύνταξης, ο κ. Μητρόπουλος μιλώντας στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του STAR Κεντρικής Ελλάδας έκρουσε τον κώδωνα του κινδύνου για «τεκτονικές αλλαγές» που κυοφορούνται στο συνταξιοδοτικό, με επίκεντρο τη νέα αύξηση των ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης λόγω του οξύτατου δημογραφικού προβλήματος.

Μητρόπουλος για δηλώσεις Στουρνάρα: «Η πιο σκληρή φράση των τελευταίων 10-15 ετών»

Ο κ. Μητρόπουλος δεν έκρυψε τον έντονο προβληματισμό του για την πρόσφατη τοποθέτηση του κεντρικού τραπεζίτη αναφορικά με την επάρκεια της δημόσιας ασφάλισης, χαρακτηρίζοντάς την ως μια ιστορικά πρωτοφανή παραδοχή. Όπως δήλωσε χαρακτηριστικά «τι είπε ο κύριος Στουρνάρας, διαβάζω, διότι με ρώτησαν και ξένοι συνάδελφοί σας από ευρωπαϊκές χώρες, διότι για εμάς τους επιστήμονες είναι η πιο σκληρή φράση που έχει ειπωθεί τα τελευταία 10-15 χρόνια. Είπε, διαβάζω, οι δημόσιες συντάξεις από μόνες τους δεν θα επαρκούν στο μέλλον για αξιοπρεπή διαβίωση. 

Άρα λοιπόν αντιλαμβάνεστε ότι εδώ αντιλαμβάνονται και οι τηλεθεατές μας ότι είναι μία φράση που λέει ότι το ύψος και το περιεχόμενο των δημοσίων συντάξεων δεν θα δίνουν αξιοβίωτη ζωή, δεν θα δίνουν αξιοπρεπή διαβίωση. Αυτό δεν είναι καλό, κυρία Τσατζαλή, να λέγεται από τον κεντρικό τραπεζίτη».

Προ των πυλών νέα αύξηση των ορίων ηλικίας στις συντάξεις;

Σύμφωνα με τον εργατολόγο, το κλίμα που διαμορφώνεται, σε συνδιασμό με την δραματική γήρανση  του πληθυσμού, δείχνει ξεκάθαρα προς τη νομοθέτηση νέων, αυξημένων ορίων ηλικίας για τις επόμενες γενιές, με ορίζοντα την περίοδο 2029–2030, καθώς ο ΕΦΚΑ απειλείται με νέα ελλείμματα.

«...σήμερα ένα γράφημα στην εφημερίδα την Καθημερινή επαναλαμβάνει τις δηλώσεις του κ. Στουρνάρα και λέει ο ΕΦΚΑ επιστρέφει στα ελλείμματα το '29-'30. Τι είναι το 2029-2030 για μας; Είναι ορόσημο, αλλαγή μεγάλης των ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης για σας στις νέες γενιές

Άρα λοιπόν δημιουργείται μία κατάσταση, μία ατμόσφαιρα. Εμείς πιστεύουμε και έχουμε ενημερώσει και ξένα ινστιτούτα ως επιστημονική ένωση και εγώ επικεφαλής της ΕΝΠΥΠΕΚ ότι ένα από τα πρώτα νομοθετήματα της νέας κυβέρνησης, όποια σύνθεση κι αν έχει, όποτε κι αν γίνουν οι εκλογές, θα είναι η νομοθέτηση νέων αυξημένων ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης. Γιατί; Διότι σύμφωνα με διεθνείς οργανισμούς η χώρα μας περνάει με μεγαλύτερη ένταση το δημογραφικό. 

Είμαστε από τις πιο γηράσκουσες κοινωνίες στην Ευρώπη... Προχθές βγάλαμε τα στοιχεία και ενημερώσαμε και ξένα ινστιτούτα ότι το 82%, το 81,9% των Ελλήνων Συνταξιούχων είναι άνω του 65. Αυτό θα πηγαίνει ανοδικά».

Ο ίδιος πρόσθεσε με έμφαση «δεν μπορεί να ακούει ο κόσμος ότι το '27 και το '30 και το '33 και το '36 έχουμε αύξηση ορίων ηλικίας όπως είχε ψηφίσει η κυβέρνηση Τσίπρα με το νόμο Κατρούγκαλου. Δεν σημαίνει ότι πρέπει οι γυναίκες να μένουν μέχρι τα 67 και τα 70 τους. Για ποια σύνταξη και για ποιο μισθό, να μείνουν να δουλέψουν; Αλλά για τα πεντακοσάρικα, για τα εφτακοσάρικα; Υπό αυτή την έννοια χρειάζεται προσοχή».

Ο ρόλος των Επαγγελματικών Ταμείων και η «φοροεισπρακτική» λογική

Σχολιάζοντας την πίεση που ασκείται για τη στροφή στον λεγόμενο «δεύτερο πυλώνα» ασφάλισης (επαγγελματικά ταμεία), ο κ. Μητρόπουλος εξήγησε ότι αυτό ουσιαστικά σημαίνει την πλήρη απόσυρση του κράτους από την εγγύηση αυτών των χρημάτων, ενώ κατηγόρησε την κυβέρνηση για εισπρακτική αντιμετώπιση του θεσμού.

«Σημαίνει, κυρία Τσατζαλή και αγαπητοί τηλεθεατές, δεν θα συμμετάσχει, δεν συμμετέχει καθόλου το κράτος ούτε σε εισφορές ούτε σε στήριξη σύνταξης. Σήμερα, και στους παλιούς και στους νέους συνταξιούχους, μετέχει το κράτος δίνοντας την εθνική σύνταξη. Η σύνταξη σήμερα για όλους σπάει σε δύο κομμάτια. Στην κρατική στήριξη που είναι η εθνική σύνταξη και στην ανταποδοτική σύνταξη που είναι το μεγαλύτερο κομμάτι και πατάει μόνο στις εισφορές. Τι λέει ο κύριος Στουρνάρας και σημερινά δημοσιεύματα που καλλιεργούν ένα κλίμα τεκτονικών αλλαγών στο συνταξιοδοτικό;

Μα αυτή η φράση του κυρίου Στουρνάρα ειδικά μας προβλημάτισε και εμάς τους επιστήμονες. Δηλαδή γιατί έρχεται τώρα και με αυτή τη ρηξικέλευτη, σκληρή φράση θεσμικά λέει ότι δεν θα επαρκούν οι δημόσιες συντάξεις για τους μελλοντικούς συνταξιούχους; 

Άρα λοιπόν τι είναι το επαγγελματικό ταμείο, τι είναι ο δεύτερος πυλώνας, αγαπητή Μαρία, κυρία Τσατζαλή; Είναι ότι το κράτος δεν μετέχει. Δίνουν εισφορές μόνο οι εργαζόμενοι. Ρισκάρουν τις εισφορές τους, επενδύουν τις εισφορές τους. Δεν υπάρχει ταμείο, βάζουν τις εισφορές τους και κάνουν τη διανομή με κάποια κριτήρια που αποφασίζουν στο καταστατικό τους με μία χαλαρή εποπτεία της Τράπεζας της Ελλάδος. Σε αυτό το συνέδριο μίλησε ο κεντρικός τραπεζίτης».

Αναφερόμενος στη στάση των ασφαλισμένων, υπογράμμισε «εδώ και 25 χρόνια υπάρχει ο θεσμός αλλά ήταν επιφυλακτικοί οι ασφαλισμένοι. Σε κάποιες υψηλών μισθών και εισφορών φτιάχτηκαν τα ταμεία τα επαγγελματικά. Αλλά ήρθε η κυβέρνηση και το είδε ως φορολογητέα ύλη. Δεν το είδε ως ενθάρρυνση, κυρία Τσατζαλή, για να πάρει κάποιος συμπλήρωμα σύνταξης. Και έπεσε λοιπόν με μία λογική φοροεισπρακτική. Τα φορολόγησε. Δεν λέω τα λεηλάτησε. Αλλά όσοι συνεισέφεραν, και συνεισέφεραν πολλά κυρία Τσατζαλή, δεν πήραν τίποτε ή υπερφορολογήθηκαν. Άρα λοιπόν τώρα τι λέει; Επειδή το κράτος πια θα περιορίσει τους φόρους για τους νέους συνταξιούχους και τις νέες συντάξεις, να στραφεί ο κόσμος σε ίδιες ασφαλιστικές καταστάσεις που θα πληρώνει μόνος του εισφορές, θα τις επενδύει, θα τις ρισκάρει και θα παίρνει κάτι συμπλήρωμα στο τέλος. Αυτή είναι η λογική του επαγγελματικού Ταμείου».

13η σύνταξη, ΕΑΣ και η «καυτή πατάτα» στις συντάξεις χηρείας

Τέλος, ο Αλέξης Μητρόπουλος αναφέρθηκε στα άμεσα κυβερνητικά σχέδια ενόψει της ΔΕΘ, στα σενάρια για τη 13η σύνταξη, αλλά και στο εξαιρετικά ευαίσθητο κοινωνικά ζήτημα των περικοπών στις συντάξεις χηρείας.

«Το είπατε εσείς. Εγώ πιστεύω επειδή η δεξαμενή των συνταξιούχων είναι η μεγαλύτερη σε ψήφους και σε εκλογική επιρροή, 2,5 εκατομμύρια μαζί με τις οικογένειές τους... αντιλαμβάνεστε μιλάμε για απίθανα μεγάλη δεξαμενή. 13η σύνταξη. Ίσως τη σπάσει στη μέση όπως λέγανε κυβερνητικά φύλλα προχθές, αλλά έχουμε την κατάργηση της προσωπικής διαφοράς με νόμο ήδη ψηφισμένο. Άρα όλοι οι συνταξιούχοι θα πάρουν το 2,6% που ήδη έχει οριστεί για το 2027. Φαίνεται, κυρία Τσατζαλή, θα έχει περιορισμό και στην εισφορά αλληλεγγύης συνταξιούχων (ΕΑΣ) που ματώνουν μισό εκατομμύριο συνταξιούχοι και πληρώνουν αυτό το φόρο από το 2010 το έτος 2026».

Κλείνοντας, αναφέρθηκε στο μεγάλο «αγκάθι» των συντάξεων χηρείας. Όπως είπε, «βγήκε μία κακή απόφαση προχθές που λέει να κοπεί μία από τις εθνικές συντάξεις από τις συντάξεις χηρείας. Το επεδίωξε η κυβέρνηση, το ψήφισε η προηγούμενη κυβέρνηση Τσίπρα, αλλά δεν τόλμησε αυτή τη σκληρή ρύθμιση η κυβέρνηση Τσίπρα να την εφαρμόσει και τώρα η καυτή πατάτα είναι στα χέρια της σημερινής κυβέρνησης αν θα κόψει τις συντάξεις χηρείας, αν θα ζητήσει αναδρομικά πίσω, και είναι μία δύσκολη κατάσταση προς διαχείριση. Εδώ είμαστε».

Δεκαπέντε χρόνια φορολογικού ξυλοδαρμού!! - Η κυβέρνηση, δεν πνίγεται επειδή, η Εφορία δεν βρήκε ακόμη ποιον να φορολογήσει!! - Πνίγεται, επειδή τους βρήκε όλους!!






Σε κάποιο σημείο η πολιτική ανοησία παύει να είναι άποψη και γίνεται δημόσιος κίνδυνος.

Ακούς τα στελέχη της ΕΛ.Α.Σ. και τον αρχηγό τους να μιλούν για νέους φόρους. Να λένε για αυξήσεις στα μερίσματα, στην υπερπολυτελή διαβίωση, στις μεγάλες επιχειρήσεις, στους "φραγκάτους". Με πατριωτικές εισφορές, έκτακτες επιβαρύνσεις και όλο το παλιακό λεξιλόγιο της φορολογικής τιμωρίας ντυμένο με ροζ κοινωνική ευαισθησία.

Και αμέσως μετά ακούς τους ίδιους ανθρώπους να λένε ότι η κοινωνία έχει γονατίσει από την ακρίβεια. Ότι η αγορά δεν έχει ρευστότητα. Ότι οι πολίτες υπερφορολογούνται. Ότι οι μικρομεσαίοι πνίγονται. Δηλαδή βλέπουν το πρόβλημα και προτείνουν να το κάνουν χειρότερο. Αυτό που περιγράφουν δεν είναι πρόγραμμα διακυβέρνησης. Είναι ιδεολογική εμμονή.

Η Ελληνική οικονομία, και κυρίως η μεσαία τάξη, έχει περάσει δεκαπέντε χρόνια φορολογικού ξυλοδαρμού. Ξύλο μέχρι να πεις "ήμαρτον".

Ο μισθωτός πληρώνει πριν δει τον μισθό του. Ο επαγγελματίας πληρώνει προκαταβολή φόρου έναν χρόνο πριν, για εισόδημα που δεν έχει ακόμη βγάλει. Η επιχείρηση αποδίδει ΦΠΑ για τιμολόγια που πολλές φορές δεν έχει εισπράξει. Ο ιδιοκτήτης πληρώνει ΕΝΦΙΑ. Ο καταναλωτής πληρώνει ΦΠΑ σχεδόν σε κάθε του κίνηση. Ο οδηγός πληρώνει φόρους στα καύσιμα, διόδια, τέλη κυκλοφορίας και τέλη ταξινόμησης για το αμάξι του. Ακόμα και ο καφές και η τυρόπιτα φορολογούνται αλύπητα.

Ο συνεπής πληρώνει κανονικά.  

Ο ασυνεπής πνίγεται στις προσαυξήσεις και τον πατάμε στο λαιμό.

Και στο τέλος όλοι μαζί ακούν πάλι τη γνωστή κουβέντα της αριστερίλας: χρειάζονται κι άλλοι φόροι!

Δεν μπορεί να τα πιστεύουν αληθινά αυτά. Λογικά παίζουν θέατρο. Η άλλη εκδοχή είναι χειρότερη.

Οι Έλληνες δεν έχουν πρόβλημα επειδή η κυβέρνηση λέει ότι δεν εισπράττει αρκετά. 

Οι Έλληνες έχουν πρόβλημα επειδή η  κυβέρνηση έχει μάθει να θεωρεί κάθε ευρώ των πολιτών είναι δικό της  έσοδο.

Λένε ότι επί Τσίπρα το κράτος μάζευε περίπου 51 δισ. ευρώ και σήμερα μαζεύει κοντά στα 80 δισ. ευρώ. 

Μόνοι τους το λένε. Άρα παραδέχονται ότι το κράτος παίρνει από την οικονομία σχεδόν 30 δισ. παραπάνω τώρα από όσα μάζευε όταν κυβερνούσε ο ταλαντούχος κ. Τσίπρας. Κι αντί να πουν πώς θα μειώσουν αυτή την πίεση, ψάχνουν νέους φόρους να επιβάλλουν.

Η αγορά δεν έχει ανάσες. Οι επιχειρήσεις μετρούν δόσεις, ΦΠΑ, μισθοδοσία, ενοίκια, ΕΦΚΑ, τράπεζες και προμηθευτές. Ο επαγγελματίας κοιτάζει τι θα πληρώσει πρώτο για να μη σκάσει κάτι χειρότερο. Ο λογιστής δεν κάνει πια λογιστική. Κάνει διαλογή υποχρεώσεων. Ποιο θα πληρωθεί τώρα, ποιο θα πάει πίσω, ποιο θα μπει σε ρύθμιση. 

Η κυβέρνηση δεν πνίγεται επειδή η Εφορία δεν βρήκε ακόμη ποιον να φορολογήσει.

Πνίγεται επειδή τους βρήκε όλους.

Βρήκε τον μισθωτό στην παρακράτηση, τον επαγγελματία στην προκαταβολή φόρου, τον ιδιοκτήτη στον ΕΝΦΙΑ, τον καταναλωτή στον ΦΠΑ της τυρόπιτας. Βρήκε τον οδηγό στα καύσιμα, την επιχείρηση στις εισφορές, τον οφειλέτη στις προσαυξήσεις, τον συνεπή στα μόνιμα "έκτακτα" μέτρα, τον ασυνεπή στην κατάσχεση, την επιχείρηση στους πλειστηριασμούς.

Στην οικονομία έχουν μείνει φορολογικοί συντελεστές της εποχής της χρεοκοπίας. Τότε που η χώρα προσπαθούσε να σταθεί όρθια με τους μισούς να μην πληρώνουν. Σήμερα η ΑΑΔΕ κάνει πολύ καλύτερα τη δουλειά της. Γι’ αυτό βγαίνουν πλεονάσματα κοντά στο 5% του ΑΕΠ, ενώ ο ταλαντούχος κ. Τσίπρας είχε υπογράψει για 2,2% ως το 2032.

Το πρόβλημα σήμερα δεν είναι ότι λείπουν φόροι. 

Το πρόβλημα είναι ότι τραβιούνται περισσότεροι φόροι από όσους αντέχει να δίνει η πραγματική οικονομία, για να συντηρείται ένα κράτος που παραμένει ακριβό, σπάταλο και γεμάτο άχρηστες διαδικασίες.

Αυτό. Τελεία.






πηγή:https://www.capital.gr/o-agis-beroutis-grafei/4000135/proteinoun-auxiseis-foron-oi-anthropoi-einai-emmonikoi/?utmsource=email