Τρίτη 3 Δεκεμβρίου 2024

Λύθηκε η απορία για την ΜΗ χορήγηση των αναδρομικών στους Απόστρατους: - Φταίνε τα ΔΥΟ ΤΑΜΑΤΑ που έκανε 2016 και το 2018 ο κ. Πρωθυπουργός και τα ένοχα μυστικά!!!







Σημείωση Blogger

ΔΥΟ ήταν οι μεγάλες προτεραιότητες (τάματα) που είχε ο κ. Μητσοτάκης,  μετά την εκλογή του ως πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας το 2016 

ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΤΑΜΑ ήταν η εξυγίανση των οικονομικών του κόμματος το Μάρτιο του 2016, αλλά δυστυχώς    ΑΠΕΤΥΧΕ
ΤΟ ΔΕΥΤΕΡΟ ΤΑΜΑ ήταν η ικανοποίηση και των 3 οικονομικών αιτημάτων που του είχαν επιδόσει στο πρωθυπουργό οι πρόεδροι των αποστράτων Αξιωματικών του Στρατου και της Αστυνομίας  ΑΠΕΤΥΧΕ  ή τους εξαπάτησε  

25/01/2018 

ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΩΝ ΤΡΙΩΝ ΕΝΩΣΕΩΝ ΑΠΟΣΤΡΑΤΩΝ  ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΩΝ Ν. Π. Δ. Δ.                                                        

                            Α Ν Α Κ Ο Ι Ν Ω Σ Η ΥΠ. ΑΡΙΘ. 2/18 

1- Την 25η Ιανουαρίου 2018 οι Πρόεδροι των τριών Ενώσεων Αποστράτων Αξιωματικών (Ε.Α.Α.Σ.-Ε.Α.Α.Ν.- Ε.Α.Α.Α.) συναντήθηκαν με τον Πρόεδρο της Νέας Δημοκρατίας κύριο Κυριάκο Μητσοτάκη. 

Στην συνάντηση έλαβαν μέρος ο Σύμβουλος του Συντονιστικού Συμβουλίου για θέματα ΕΛ.ΑΣ Υποστράτηγος ΕΛΑΣ Ευ. Χριστακόπουλος , και ο Τομεάρχης Άμυνας της Ν.Δ. κ.Βασ.Κικίλιας. 

2-  Οι τρείς Πρόεδροι παρουσίασαν στον Πρόεδρο της Ν.Δ. τα ακόλουθα τρία οικονομικά θέματα και του παρέδωσαν αναλυτικό υπόμνημα : 

     α.- Επιστροφή των συντάξεων στο καθεστώς της 31-07-2012 και επιστροφή των υπολοίπων αναδρομικών. 

     β.- Νόμος 4387/16 (Νόμος Κατρούγκαλου) με αιτήματα την αποσύνδεση των αποστράτων από τον ΕΦΚΑ και υπολογισμό των συντάξεων ως ειδικά μισθολόγια , το συνταξιοδοτικό των χηρών και την εξαίρεση του επιδόματος κινδύνου (πτητικά , υποβρυχιακά , αλεξιπτωτιστικά , κ.λ.π.) από το πλαφόν των 2.000 Ε. 

    γ.- Κατάργηση νομοθετικά της Εισφοράς Αλληλεγγύης Συνταξιούχων του Ν.3986/2011 μετά από πρόσφατη Απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου , ώστε να μην καταφεύγουν οι ενδιαφερόμενοι σε δικηγορικά γραφεία. . 

 3.- Ο Πρόεδρος της Ν.Δ. απήντησε στα ανωτέρω : 

     α.- Για τα αναδρομικά δεσμεύεται ότι θα δοθούν σε βάθος πενταετίας , όπως άλλωστε έχει προτείνει το Συντονιστικό. 

    β.- Ο ΕΦΚΑ είναι ένας νόμος απαράδεκτος και εκτός φιλοσοφίας της Ν.Δ. . Το συνταξιοδοτικό των χηρών είναι απαράδεκτο. Είναι υπέρ των ειδικών Μισθολογίων και για τους αποστράτους. 

   γ.- Για την Εισφορά Αλληλεγγύης Συνταξιούχων το θέμα εξετάζεται και θα τοποθετηθεί όταν θα έχει υπόψη του όλες τις δημοσιονομικές παραμέτρους.

 4.-Μετά τα ανωτέρω, η συζήτηση περιεστράφη στα Εθνικά θέματα και σε γενικότερα θέματα που απασχολούν τους Αποστράτους. 

 5.- Η συζήτηση έγινε σε καλό κλίμα και με πνεύμα κατανόησης από τον Πρόεδρο της Ν.Δ. 






Τα ένοχα μυστικά των γαλάζιων ισολογισμών

Του Θάνου Τζήμερου

 Όταν ο Κ. Μητσοτάκης διεκδικούσε την προεδρία της ΝΔ, μία από τις υποσχέσεις του ήταν ότι θα εξυγιάνει τα οικονομικά του κόμματος, ώστε να πείσει τους πολίτες ότι μπορεί να εξυγιάνει και τα οικονομικά της χώρας. Εκείνη την εποχή, η ΝΔ χρωστούσε 192 εκ. ευρώ στις τράπεζες και 22 εκ. ευρώ σε προμηθευτές. 

Τον Μάρτιο του 2016, δύο μήνες μετά την εκλογή του, παρουσίασε σε δημόσια εκδήλωση το πρόγραμμα "Βάζουμε σε τάξη το σπίτι μας", που στηριζόταν σε τρεις βασικές αρχές: διαφάνεια, λογοδοσία, ισοσκελισμένοι προϋπολογισμοί. 

Στόχος, το ετήσιο κόστος λειτουργίας της ΝΔ να πέσει, μέχρι το 2019, στα 2.500.000 ευρώ, με περικοπές εξόδων αλλά και κομματικών υπαλλήλων. Μάλιστα, για να υπογραμμίσει την προσήλωσή του στην αρχή της διαφάνειας υποσχέθηκε ότι από την 31 Μαρτίου 2016, και κάθε τρίμηνο, θα δημοσιεύει, όλες τις δαπάνες του κόμματος, στο site της ΝΔ, "στη δική μας ΔΙΑΥΓΕΙΑ", όπως είπε. Και προσέθεσε: "Θεωρώ υποχρέωση της Νέας Δημοκρατίας να κινηθεί σε αυτήν την κατεύθυνση. Θα το κάνουμε ανά τρίμηνο. Θα δίνουμε απόλυτο λογαριασμό στους πολίτες για το πού πηγαίνουν τα χρήματα των φορολογουμένων και πού θα πηγαίνουν βέβαια και τα χρήματα των μελών. Γιατί και τα μέλη της Νέας Δημοκρατίας διεκδικούν το ίδιο δικαίωμα στη διαφάνεια, που διεκδικούν και οι πολίτες, που μέσα από τους φόρους τους στηρίζουν τα κόμματα. Αυτή η πρωτοβουλία θα ξεκινήσει, όπως είπα, στα τέλη Μαρτίου. Εύχομαι πραγματικά να την ακολουθήσουν και άλλα κόμματα."

Όχι μόνο δεν την ακολούθησαν άλλα κόμματα, αλλά δεν την ακολούθησε ούτε η ΝΔ! Η εξαγγελία ουδέποτε υλοποιήθηκε. Η ΝΔ δημοσιεύει, έκτοτε, συνοπτικό ετήσιο απολογισμό μισής σελίδας, στην ενότητα https://nd.gr/diaygeia η οποία είναι "κρυμμένη" στο site: αν δεν ξέρεις τη διεύθυνση, δεν μπορείς να την βρεις από το μενού. (Να θεωρήσω τυχαία τη χρήση του "y” και όχι του "v” στη λέξη diaygeia;) Οι μοναδικές αναλυτικές καταστάσεις που έχουν ανεβεί στο site της είναι αυτές των εκλογικών εσόδων & εξόδων. Έτσι μαθαίνουμε ότι η μαζική ενίσχυση από τα μέλη και την κομματική βάση που περίμενε ο ΚΜ, στις πρώτες εκλογές που πήρε μέρος η ΝΔ υπό την ηγεσία του, τις ευρωεκλογές του Μαΐου του 2019, απέδωσε το γλίσχρο ποσό των 44.549 ευρώ. Μάλιστα τις 40.000 ευρώ τις έδωσαν 3 χρηματοδότες, και άλλοι 38, τα υπόλοιπα 4.549 ευρώ Μαζί με την κρατική χρηματοδότηση, τα χρήματα που μπορούσε να δαπανήσει η ΝΔ ήταν700.788,72 ευρώ.



Όμως ξόδεψε σχεδόν τα διπλά: 1.369.728,90 Κάπως αλλιώς αντιλαμβάνονται στο χωριό μου τη νοικοκυρεμένη διαχείριση

Ενδιαφέρον έχει επίσης ο απολογισμός του πρώτου έτους της ΝΔ με πρόεδρο τον ΚΜ, και όχι μόνο για τα οικονομικά του στοιχεία. 



.

Αξιοπερίεργη είναι η σύγκριση δύο ποσών. Μέλη, βουλευτές και ευρωβουλευτές προσφέρουν περίπου 546.000 ευρώ, αλλά οι "λοιποί", που δεν είναι καν μέλη, σχεδόν 2 εκ. ευρώ. Ποια είναι επομένως η "βάση" της ΝΔ; Τα μέλη της ή οι "λοιποί" χρηματοδότες; Τα 27.563.917,01 ευρώ που βλέπετε στην εγγραφή "εξυπηρέτηση δανείων" δεν είναι το χρωστούμενο ποσό, αλλά το τοκοχρεολύσιο που θα έπρεπε να πληρώσει το 2016 η ΝΔ για να θεωρούνται τα δάνειά της εξυπηρετούμενα. Πληρώθηκε; Όχι βέβαια! Η λέξη "εξυπηρέτηση" μπήκε παραπλανητικά. Κανονικά, θα έπρεπε στον απολογισμό, στο σκέλος των δαπανών, να υπάρχουν οι εγγραφές "τόκοι δανείων εσωτερικού", "χρεολύσια δανείων εσωτερικού" και "αμοιβές και προμήθειες τραπεζών" - μόνο στην περίπτωση που είχαν πληρωθεί. Όμως, το χρέος της ΝΔ κεφαλαιοποιείται και ανατοκίζεται εις το διηνεκές.

Είναι αξιοπρόσεκτες, επίσης, οι ανορθογραφίες και τα εκ παραδρομής λάθη του ισολογισμού. Προσέξτε τη "χρηματοδότιση", την "εξόρμιση" και την "Υδρεύεση". Τόσοι "άριστοι" - κομματικοί υπάλληλοι, μετακλητοί, στελέχη με βαριά βιογραφικά - δεν βρέθηκε ούτε ένας να ρίξει μια ματιά σε μια χούφτα λέξεις, για να μην βγουν έτσι στη δημοσιότητα και εκτεθούν όλοι μαζί; Δεν είναι ανακοίνωση της τοπικής οργάνωσης Άνω Ραχούλας, αλλά το σημαντικότερο οικονομικό έγγραφο του έτους, ενός κόμματος που διεκδικεί την εμπιστοσύνη των πολιτών. Μα, τόση τσαπατσουλιά; 

Θα πίστευε κάποιος ότι μόλις το επιτελείο του ΚΜ είδε αυτό το ρεζίλι, έσπευσε να το διορθώσει, ρίχνοντας ένα γερό κατσάδιασμα στον/στην γραμματέα αλλά και στον υπογράφοντα Γενικό Διευθυντή. Αμ, δε! Δείτε τον επόμενο απολογισμό, του 2017.


Τα ίδια λάθη! Στα οποία, μάλιστα, προστέθηκε η γενική "των δανειών"! Έγινε προφανώς copy-paste της προηγούμενης φόρμας και άλλαξαν τα νούμερα! Άντε να πιστέψεις ότι αυτός ο άρπα-κόλλα μηχανισμός μπορεί να βάλει στον σωστό δρόμο μια δημόσια διοίκηση στην οποία ο κανόνας είναι η απροσεξία και το λάθος, πάντα εις βάρος του πολίτη. Ωστόσο, πρέπει να αναγνωρίσουμε ότι τα υπόλοιπα στοιχεία των εξόδων δείχνουν όντως μείωση των δαπανών, ειδικά για αμοιβές προσωπικού, μολονότι η διαφάνεια απαιτεί να ξέρουμε πόσους υπαλλήλους μισθοδοτεί η ΝΔ, ποιος είναι ο μέσος μισθός και ποιο το μισθολογικό εύρος. Κάποια νούμερα δεν έχουν λογική. Πώς γίνεται το νερό (υποθέτω ότι αυτό είναι η "Υδρεύεση") να κοστίζει περισσότερο από το ρεύμα; Εκτός αν υπήρχαν συσσωρευμένα φέσια και έγινε διακανονισμός δόσεων. Και πώς γίνεται το 2016 οι δαπάνες για ρεύμα να είναι 92.026,94,ευρώ το 2018 49.206,70 ευρώ (λογικό, πήγαν σε μικρότερο κτήριο) αλλά ενδιάμεσα, το 2017, μόνο 5.539,00 ευρώ; Με κεριά ήταν στο γραφείο; 

Θα είσαι περίεργος, αγαπητέ αναγνώστη, για το αν οι τσαπατσουλιές διορθώθηκαν μετά από 3 χρόνια κομματικού κουμάντου των κομάντο του ΚΜ. Τι νομίζεις; Αν έπρεπε να στοιχηματίσεις για το αν ο γαλάζιος απολογισμός του 2018 συνεχίζει να πιστεύει ότι υπάρχει στην ελληνική γλώσσα ρήμα "εξορμίζω", σε ποια πιθανότητα θα πόνταρες; Ιδού η απάντηση.
 απάντηση.

 

ΠΙΝ

Είναι στη θέση τους και η "χρηματοδότιση" και η "εξόρμιση" και "των δανειών". Χάσαμε την "Υδρεύεση", στοπ. Επειδή αποκλείεται να σταμάτησαν να πίνουν νερό, μάλλον θα χώθηκε σε κάποια άλλη εγγραφή. Το copy-paste των λαθών συνεχίστηκε και το 2019, χρονιά που οι "άριστοι" έγιναν κυβέρνηση, και σταμάτησε – επιτέλους – το 2020! 5 χρόνια μετά! Σκέψου να μην ήταν και άριστοι. 

Επιμένω σ΄ αυτά, διότι δεν πρόκειται για λεπτομέρειες, όπως νομίζουν μερικοί.  Το επίπεδο προσοχής, ευθύνης και ανοχής λαθών ενός οργανισμού είναι ενιαίο, είτε μιλάμε για ένα λογιστικό έγγραφο είτε για μια νομοπαρασκευαστική επιτροπή. Και όλοι ξέρουμε το τεράστιο πρόβλημα, με το αντίστοιχα τεράστιο κόστος, που δημιουργούν οι ασαφείς, γραμμένοι στο πόδι νόμοι, που πρέπει κάθε λίγο και λιγάκι να τροποποιούνται και να συμπληρώνονται, έτσι που κανένας να μην ξέρει τι ισχύει και τι όχι, ενώ συχνά είναι σε ισχύ αντιφατικοί νόμοι και διατάξεις. Τους έχουν επιμεληθεί αυτοί που χρειάστηκαν 5 χρόνια να κάνουν τη "χρηματοδότιση", "χρηματοδότηση"!

Μια που οι ετήσιοι απολογισμοί της ΝΔ κάθε άλλο παρά αναλυτικοί είναι, ας ρίξουμε μια ματιά στις εκλογικές δαπάνες της, και οι εκόντες χρηματοδότες ας κρίνουν εάν τα λεφτά τους ξοδεύτηκαν σωστά, εκτός αν το μοναδικό ζητούμενο ήταν η επικράτηση στις εκλογές. Οι άκοντες, δηλαδή οι φορολογούμενοι, και να κρίνουν δεν μπορούν να κάνουν τίποτε. Είναι υποχρεωμένοι να περιοριστούν στον διαχρονικό ρόλο που επεφύλαξε γι’ αυτούς το πολιτικό σύστημα: σκάσε και πλήρωνε!

Γενικά η λογική "ξοδεύω, έως πολύ  από όσα έχω" κυριαρχεί σε όλες τις εκλογές που συμμετείχε η ΝΔ, του ΚΜ. Δείτε τον συνοπτικό πίνακα:

ΠΙΝ
 

Για να μην χαθούμε στο παρελθόν, ας εστιάσουμε στις πρώτες εθνικές εκλογές του 2023. 407.833,35 ευρώ δόθηκαν σε εταιρείες δημοσκοπήσεων, αυτές που είχαν, όπως μας αποκάλυψαν μετά, καταγράψει την τεράστια διαφορά με τον ΣΥΡΙΖΑ, αλλά παρουσίαζαν τη μάχη ως αμφίρροπη, στήθος με στήθος, γιατί αλλιώς "δεν θα τους πίστευε το κοινό"! Μόνο στις μπανανίες δεν επεμβαίνει ο εισαγγελέας μετά από τέτοια ομολογία, καθότι πρόκειται για καραμπινάτη αλλοίωση αποτελέσματος. Είναι το κλασικό κόλπο για να συσπειρώνει ένα κόμμα, ψηφοφόρους που δεν του ανήκουν, και ενδεχομένως το απεχθάνονται, εκφοβίζοντας τους με την πιθανότητα "να βγουν οι άλλοι" που απεχθάνονται περισσότερο. Η ΝΔ λοιπόν, εξαπάτησε τους πολίτες, χρυσώνοντας τους δημοσκόπους, τελεία και παύλα. Μόνον αφελείς πιστεύουν ότι οι εταιρείες δημοσκοπήσεων έδιναν παραποιημένα αποτελέσματα, με δική τους πρωτοβουλία. Είναι ποινικό αδίκημα, αλλά ποιος περιμένει από μια δικαιοσύνη – υποχείριο της εκτελεστικής εξουσίας να το διώξει;

Υπήρξαν και άλλα προεκλογικά έξοδα που καλύψαμε εσύ κι εγώ εσύ με τους φόρους μας. 2.256.255 ευρώ δόθηκαν σε διαφήμιση, παραδοσιακή και διαδικτυακή, μολονότι κυβερνητικοί υπουργοί και βουλευτές ήταν επί 4 χρόνια από τα χαράματα μέχρι το βράδυ, σε όλες τις τηλεοπτικές εκπομπές, σε όλα τα πάνελς, και τα δελτία ειδήσεων έπαιζαν κάθε μέρα τις κυβερνητικές ανακοινώσεις. Πόση ισονομία για τα υπόλοιπα κόμματα συνιστά αυτή η ισοπεδωτική δύναμη επικοινωνιακού πυρός από ένα κόμμα που ξοδεύει όσα θέλει, όποτε θέλει, χωρίς ποτέ να δίνει λογαριασμό; 

Δεκάδες χιλιάδες δόθηκαν για πλαστικές σημαίες, καπνογόνα, κόρνες και, φυσικά τραπεζώματα, σε ακριβά εστιατόρια, σε τσιπουράδικα αλλά και για πρόχειρα γεύματα ("κυλεικίο" τη μέρα των εκλογών: 3573,71 ευρώ, γράφουν οι "άριστοι", συνεπείς με την ορθογραφική τους παράδοση).

Και γιατί όχι; Μήπως αυτοί θα τα πληρώσουν; Και αφού ο ΚΜ εδραιωμένος στην εξουσία με μια διαλυμένη αντιπολίτευση δεν έχει ανάγκη να "πουλάει" τάχα μου εξυγίανση, αποφάσισε το 2023 να δημιουργήσει και πρωτογενές χρέος. Ο περυσινός απολογισμός δείχνει ότι η ΝΔ χωρίς να έχει πληρώσει δεκάρα τσακιστή για τα συσσωρευμένα χρέη, δημιουργεί καινούργια.

Remaining Time 0:00
 
AdvertisementΌχι μόνο δεν την ακολούθησαν άλλα κόμματα, αλλά δεν την ακολούθησε ούτε η ΝΔ! Η εξαγγελία ουδέποτε υλοποιήθηκε. Η ΝΔ δημοσιεύει, έκτοτε, συνοπτικό ετήσιο απολογισμό μισής σελίδας, στην ενότητα https://nd.gr/diaygeia η οποία είναι "κρυμμένη" στο site: αν δεν ξέρεις τη διεύθυνση, δεν μπορείς να την βρεις από το μενού. (Να θεωρήσω τυχαία τη χρήση του "y” και όχι του "v” στη λέξη diaygeia;) Οι μοναδικές αναλυτικές καταστάσεις που έχουν ανεβεί στο site της είναι αυτές των εκλογικών εσόδων & εξόδων. Έτσι μαθαίνουμε ότι η μαζική ενίσχυση από τα μέλη και την κομματική βάση που περίμενε ο ΚΜ, στις πρώτες εκλογές που πήρε μέρος η ΝΔ υπό την ηγεσία του, τις ευρωεκλογές του Μαΐου του 2019, απέδωσε το γλίσχρο ποσό των 44.549 ευρώ. Μάλιστα τις 40.000 ευρώ τις έδωσαν 3 χρηματοδότες, και άλλοι 38, τα υπόλοιπα €4.549. Μαζί με την κρατική χρηματοδότηση, τα χρήματα που μπορούσε να δαπανήσει η ΝΔ ήταν €700.788,72.

1.679.745,35 ευρώ μπήκε μέσα το κόμμα των "άριστων", οδηγώντας το συνολικό χρέος σχεδόν στο μισό δισ. Η ΝΔ χρωστούσε στο τέλος του 2023, 475.449.832,33. ευρώ στις τράπεζες και 12.399.897,14 ευρώ σε προμηθευτές, εφορία και ασφαλιστικά ταμεία, έναντι 9.966.564,65 ευρώ το προηγούμενο έτος. Οι εκπρόσωποί της διατείνονται, ψευδόμενοι εν γνώσει τους, ότι το χρέος εξυπηρετείται, αλλά με κάποιον μεταφυσικό τρόπο αυξάνεται εκθετικά. Μόνο πέρυσι οι τόκοι ήταν 52 εκ ευρώ.

Προβληματίζονται πολλοί, βλέποντας (με τη σύγκριση χρέους και ετήσιων τόκων) το μεγάλο επιτόκιο με το οποίο τρέχουν τα δανεικά κι αγύριστα της ΝΔ και αναρωτιούνται γιατί δεν επαναδιαπραγματεύεται με τις τράπεζες τουλάχιστον την (ακόμα και αναδρομική) μείωσή του. Η απάντηση είναι απλή: οποιαδήποτε αναδιαπραγμάτευση θα πρέπει να καταλήξει σε κάποιο τοκοχρεολύσιο, το οποίο η ΝΔ θα είναι υποχρεωμένη να πληρώνει κατ’ έτος. Γιατί να το κάνει, αφού μπορεί να μην δίνει δεκάρα; Το καρτέλ των κομμάτων εξουσίας τα έχει βρει με το τραπεζικό καρτέλ και το ’να χέρι νίβει τ’ άλλο! Για στάχτη στα μάτια, η διαύγεια του εξυγιαντή ΚΜ έχει μια ανάρτηση από το 2017 με επιστολές που έστειλε η ΝΔ στις δανείστριες τράπεζες. Τι συνέβη μετά; Απάντησαν οι τράπεζες; Κώφευσαν; Αποδέχθηκαν τα αιτήματα; Τα απέρριψαν; Δεν το γνωρίζουμε. Ο ΚΜ που εκόπτετο για διαφάνεια δεν μπήκε στον κόπο να μας ενημερώσει. Δείτε αυτό το ντροπιαστικό έγγραφο αυτογελοιοποίησης και περιφρόνησης του πολίτη εδώ.

Φυσικά, το ίδιο ακριβώς κάνει και το ΠΑΣΟΚ (χρωστούσε, το 2023, 445,8 εκ. ευρώ), μολονότι οι πονηροί σοσιαλιστές ανακάλυψαν μια καλύτερη πατέντα: άλλαξαν ΑΦΜ! Και ο ΣΥΡΙΖΑ συμμετέχει στην παρέα των δανεικών κι αγύριστων, με το δάνειο που κουρεύτηκε για την αγορά του κτηρίου της Κουμουνδούρου, στη μία και μοναδική φορά που έγινε αυτό από τραπεζικό ίδρυμα. 

Θα πληρωθούν ποτέ αυτά τα λεφτά; Όχι! Είναι μαθηματικώς αδύνατον. Άρα τι πρέπει να γίνει; Αυτό που θα γινόταν και στην επιχείρηση σου, εάν χρωστούσες το ένα εκατοστό αυτών των ποσών: λουκέτο και εκποίηση περιουσιακών στοιχείων. Και μόνο ως συμβολισμός, θα είχε τεράστια αξία. Και επιτέλους, κάποια στιγμή πρέπει να αρχίσουμε να μιλάμε για το απαράδεκτο νομικό καθεστώς που (δεν) διέπει την λειτουργία των κομμάτων στη χώρα της φαιδράς πορτοκαλέας. Στην ουσία, τα κόμματα είναι υπεράνω του νόμου. Ιδρύονται ως sui generis μορφώματα, δεν υπάγονται σε κανένα Δίκαιο, και δίνουν λογαριασμό μόνο στα μέλη τους. Θα είχαν την ίδια συμπεριφορά αν ο πρόεδρος ενός κόμματος, αντίστοιχος του CEO, ή το πολιτικό συμβούλιο, αντίστοιχο του διοικητικού συμβουλίου μιας εταιρείας, ευθύνονταν για την oικονομική διαχείριση με υποθήκευση της προσωπικής τους περιουσίας; Και τιμωρούνταν με εκπλειστηριασμό σε περίπτωση κοκκινίσματος των δανείων; Αυτό είναι το νομικό ερώτημα.

Το πολιτικό είναι άλλο: θα προσλάμβανες ποτέ έναν οικονομικό σύμβουλο, χρεοκοπημένο, απρόσεκτο, αγράμματο και ψεύτη για να εξυγιάνει τα προβληματικά οικονομικά της οικογένειας ή της επιχείρησης σου; Γιατί πιστεύεις ότι αυτό μπορούν να το κάνουν στη χώρα οι μεγαλύτεροι μπαταχτσήδες της, κόμματα βουλιαγμένα στην κακοδιαχείριση, με στελέχη που ενδιαφέρονται αποκλειστικά για τη μακροημέρευση στην καρέκλα τους, ξοδεύοντας δικά σου λεφτά σαν να μην υπάρχει αύριο; Έτσι δεν χρεοκοπήσαμε;  

Μπορώ και κάνω αυτή την ερώτηση τώρα που έχω αποσυρθεί από την πολιτική κονίστρα. Αν την έκανα νωρίτερα, ίσως κάποιοι να την θεωρούσαν μικροκομματικής στόχευσης. Όμως, είναι καθαρά εθνικής. Καρκινικοί όγκοι, όπως είναι τα ελληνικά κόμματα δεν έχουν ούτε την ικανότητα ούτε την επιθυμία να εξυγιάνουν τη χώρα. Αντλώντας από την αστείρευτη πηγή των δανεικών κι αγύριστων (δεν φαντάζομαι να πιστεύετε ότι στα κόμματα διακινείται μαύρο χρήμα, ε;) ελέγχουν, με ολοκληρωτικές μεθόδους τον δημόσιο λόγο προβάλλοντας μια εξωραϊσμένη εικόνα εντυπώσεων, ενώ η χώρα κατρακυλάει σε όλους τους δείκτες ανταγωνιστικότητας παγκοσμίως. Όσο νωρίτερα το καταλάβουμε αυτό, τόσο καλύτερα.




25/01/2018 

ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΩΝ ΤΡΙΩΝ ΕΝΩΣΕΩΝ ΑΠΟΣΤΡΑΤΩΝ  ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΩΝ Ν. Π. Δ. Δ.                                                        

                            Α Ν Α Κ Ο Ι Ν Ω Σ Η ΥΠ. ΑΡΙΘ. 2/18 

1- Την 25η Ιανουαρίου 2018 οι Πρόεδροι των τριών Ενώσεων Αποστράτων Αξιωματικών (Ε.Α.Α.Σ.-Ε.Α.Α.Ν.- Ε.Α.Α.Α.) συναντήθηκαν με τον Πρόεδρο της Νέας Δημοκρατίας κύριο Κυριάκο Μητσοτάκη. 

Στην συνάντηση έλαβαν μέρος ο Σύμβουλος του Συντονιστικού Συμβουλίου για θέματα ΕΛ.ΑΣ Υποστράτηγος ΕΛΑΣ Ευ. Χριστακόπουλος , και ο Τομεάρχης Άμυνας της Ν.Δ. κ.Βασ.Κικίλιας. 

2-  Οι τρείς Πρόεδροι παρουσίασαν στον Πρόεδρο της Ν.Δ. τα ακόλουθα τρία οικονομικά θέματα και του παρέδωσαν αναλυτικό υπόμνημα : 

     α.- Επιστροφή των συντάξεων στο καθεστώς της 31-07-2012 και επιστροφή των υπολοίπων αναδρομικών. 

     β.- Νόμος 4387/16 (Νόμος Κατρούγκαλου) με αιτήματα την αποσύνδεση των αποστράτων από τον ΕΦΚΑ και υπολογισμό των συντάξεων ως ειδικά μισθολόγια , το συνταξιοδοτικό των χηρών και την εξαίρεση του επιδόματος κινδύνου (πτητικά , υποβρυχιακά , αλεξιπτωτιστικά , κ.λ.π.) από το πλαφόν των 2.000 Ε. 

    γ.- Κατάργηση νομοθετικά της Εισφοράς Αλληλεγγύης Συνταξιούχων του Ν.3986/2011 μετά από πρόσφατη Απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου , ώστε να μην καταφεύγουν οι ενδιαφερόμενοι σε δικηγορικά γραφεία. . 

 3.- Ο Πρόεδρος της Ν.Δ. απήντησε στα ανωτέρω : 

     α.- Για τα αναδρομικά δεσμεύεται ότι θα δοθούν σε βάθος πενταετίας , όπως άλλωστε έχει προτείνει το Συντονιστικό. 

    β.- Ο ΕΦΚΑ είναι ένας νόμος απαράδεκτος και εκτός φιλοσοφίας της Ν.Δ. . Το συνταξιοδοτικό των χηρών είναι απαράδεκτο. Είναι υπέρ των ειδικών Μισθολογίων και για τους αποστράτους. 

   γ.- Για την Εισφορά Αλληλεγγύης Συνταξιούχων το θέμα εξετάζεται και θα τοποθετηθεί όταν θα έχει υπόψη του όλες τις δημοσιονομικές παραμέτρους.

 4.-Μετά τα ανωτέρω, η συζήτηση περιεστράφη στα Εθνικά θέματα και σε γενικότερα θέματα που απασχολούν τους Αποστράτους. 

 5.- Η συζήτηση έγινε σε καλό κλίμα και με πνεύμα κατανόησης από τον Πρόεδρο της Ν.Δ. 

Αντιστράτηγος ε.α. Β.Ροζής 

Πρόεδρος ΕΑΑΣ Αντιναύαρχος Π.Ν. ε.α. Σ. Περβαινάς

 Πρόεδρος ΕΑΑΝ και του Συντονιστικού Αντιπτέραρχος (Ι) Π.Α. ε.α. Σ.Καββούρης Πρόεδρος ΕΑΑΑ 

Για την ακρίβεια 

Ο Πρόεδρος του Συντονιστικού 

- Αντιναύαρχος Π.Ν.ε.α. Σ.Περβαινάς


Η δήλωση του τότε προέδρου της ΝΔ και νυν πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη:
 
"Οι Ένοπλες Δυνάμεις και τα Σώματα Ασφαλείας αποτελούν έναν σημαντικό πυλώνα της κοινωνίας και της Πατρίδας μας. Στη Νέα Δημοκρατία θέλουμε να βρισκόμαστε σε διαρκή επικοινωνία μαζί σας, να ακούμε την άποψή σας και να συζητούμε όλα τα ζητήματα που σας αφορούν."
 
"Γνωρίζω ότι η Κυβέρνηση, σας ενέπαιξε και έδωσε και σε εσάς υποσχέσεις τις οποίες δεν τήρησε. Δεσμεύομαι για κάτι πολύ συγκεκριμένο σε σχέση με το ζήτημα των αναδρομικών που απολύτως δικαιολογημένα σας απασχολεί: 

"Η αυριανή Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας θα φροντίσει ώστε να επιστραφεί το 50% των χρημάτων που σας οφείλει το Κράτος. Όπως γνωρίζετε, δεν ανήκω στην κατηγορία των πολιτικών που δίνει αφειδώς υποσχέσεις, αλλά αυτά για τα οποία δεσμεύομαι σκοπεύω να τα τηρήσω στο ακέραιο".


Τι έπραξε γι΄ αυτά που υποσχέθηκε ο κ. Πρωθυπουργός;

 Απολύτως Τίποτα 





πηγήhttps://www.capital.gr/arthra/3888640/ta-enoxa-mustika-ton-galazion-isologismon/?utmsource=email

Υπουργός Οικονομικών: - Δεν είμαστε «τσιγκούνηδες» που κρατάνε τα χρήματα!! - Μειώσαμε τους φόρους, αυξήσαμε τα έσοδα των πολιτών!!



 


Η κυβέρνηση προχωρά με υπευθυνότητα, η αντιπολίτευση μένει στη μικρόψυχη κριτική

 

 

Από το Γραφείο Τύπου του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών εκδόθηκε η ακόλουθη ανακοίνωση:

«Η φορολογική πολιτική της κυβέρνησης εξασφαλίζει περισσότερα έσοδα για το Δημόσιο συνδυάζοντας τη μείωση των φόρων με τις πρωτοβουλίες για την πάταξη της φοροδιαφυγής, οι οποίες για πρώτη φορά μετά τη μεταπολίτευση έχουν συγκεκριμένο και μετρήσιμο αποτέλεσμα. Τα επιπλέον έσοδα επιστρέφουν στην κοινωνία για τη χρηματοδότηση της κοινωνικής και εθνικής πολιτικής», επεσήμανε ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κωστής Χατζηδάκης κατά την ομιλία του στην Ολομέλεια της Βουλής για το φορολογικό νομοσχέδιο.

«Η μάχη για την αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής και η ανάπτυξη της οικονομίας οδήγησαν το 2024 σε παραπάνω έσοδα, πέρα από αυτά που προέβλεπε ο προϋπολογισμός: 1 δισ., ευρώ από τον ΦΠΑ, 800 εκατ. από τα νομικά πρόσωπα με την εφαρμογή των νέων εργαλείων (MyData κ.α.), 1 δισ. λόγω της μείωσης της ανεργίας και των αυξήσεων στους μισθούς, άρα και της παρακράτησης φόρων, 300 εκατ. από την έκτακτη εισφορά στα διυλιστήρια, και άλλα 500 εκατ. που έχουν να κάνουν επίσης με την ανάπτυξη της οικονομίας. Επικρατεί, όπως είπε, σε κάποιους, η εικόνα ότι στην κυβέρνηση υπάρχουν κάποιοι «τσιγκούνηδες» που κρατάνε τα χρήματα σε αντίθεση με τους «κιμπάρηδες» της αντιπολίτευσης που θέλουν να τα μοιράσουν».

Τα χρήματα αυτά σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε ο υπουργός διατέθηκαν στις εξής δαπάνες:

-Αυξημένες παραλαβές από τα εξοπλιστικά προγράμματα, 110 εκατ.

-Επιπλέον αποζημιώσεις από τον ΕΛΓΑ, 40 εκατ.

-Αντιμετώπιση επιπτώσεων της κλιματικής κρίσης, 88 εκατ.

-Αύξηση του προϋπολογισμού του υπουργείου Παιδείας, 131 εκατ.

– Αύξηση του προϋπολογισμού του υπουργείου Υγείας, 346 εκατ.

-Επιπλέον δαπάνη για συντάξεις, 644 εκατ.

-Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, 1,3 δισ.

-Αύξηση της αποζημίωσης για τις εφημερίες των γιατρών, 45 εκατ.

-Επίδομα γέννησης, 90 εκατ.

-Ενίσχυση συνταξιούχων με προσωπική διαφορά και ευάλωτων ομάδων πληθυσμού, 243 εκατ.

«Συνδυάζουμε τη δικαιοσύνη και την αποτελεσματικότητα με πολιτικές κοινής λογικής. Με χαμηλότερους φόρους έχουμε περισσότερα έσοδα. Εφαρμόζουμε έτσι κοινωνική πολιτική με εντονότερο αποτύπωμα και έχουμε τον δημοσιονομικό χώρο για να προχωρήσουμε σε περαιτέρω μειώσεις φόρων το 2026 και το 2027, με έμφαση στους άμεσους φόρους γιατί εκεί το όφελος φαίνεται κατευθείαν στον πολίτη», σημείωσε ο υπουργός. Παρέθεσε επίσης τον κατάλογο με τις 72 συνολικά μειώσεις φόρων που έγιναν τα τελευταία 5,5 χρόνια σημειώνοντας ενδεικτικά ότι η μείωση στους εταιρικούς φόρους, στα μερίσματα και στον εισαγωγικό συντελεστή της φορολογίας εισοδήματος για τα φυσικά πρόσωπα από 22 σε 9%, σε συνδυασμό με την ανάπτυξη της οικονομίας, οδήγησαν σε περισσότερα έσοδα. «Αυτές είναι οι πραγματικά προοδευτικές ιδέες και όχι τα αραχνιασμένα δόγματα του παρελθόντος», ανέφερε ο κ. Χατζηδάκης.

Αναφερόμενος σε επιμέρους διατάξεις του νομοσχεδίου και σε παρεμβάσεις βουλευτών της αντιπολίτευσης, ο υπουργός  ανέφερε τα εξής:

- Το νομοσχέδιο περιλαμβάνει 12 μειώσεις φόρων (ασφαλιστικές εισφορές, φοροαπαλλαγή για τα κενά ακίνητα που μισθώνονται, επέκταση απαλλαγής των νεόδμητων από τον ΦΠΑ κλπ.) και 12 αυξήσεις αποδοχών (αύξηση συντάξεων και μισθών στο Δημόσιο, κίνητρα προσέλκυσης γιατρών σε απομακρυσμένες περιοχές κ.α.) , πολύ συγκεκριμένες και με συγκεκριμένους αποδέκτες, με υπογραφή της Νέας Δημοκρατίας.

- Γίνεται μια μεγάλη  παρέμβαση για αλλαγή του παραγωγικού μοντέλου με κίνητρα για τη μεγέθυνση των επιχειρήσεων και την καινοτομία που είναι τα ισχυρότερα στην ΕΕ, για να ενθαρρυνθούν οι νέοι επιχειρηματίες να αναπτύξουν εδώ τις ιδέες τους. «Οι επιχειρήσεις που θα ωφεληθούν από τις υπεραποσβέσεις απασχολούν εργαζόμενους. Δεν πιστεύω ότι ενοχλεί το ΚΚΕ η πρόσληψη ανέργων», ανέφερε ο κ. Χατζηδάκης.

- Έχει διπλασιαστεί ο προϋπολογισμός για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής. «Αντί να μείνουμε απαθείς και να απολογούμαστε μετά, προχωρούμε στην υποχρεωτική ασφάλιση επιχειρήσεων με έσοδα άνω των 500.000 ευρώ, στο τέλος ανθεκτικότητας που είναι ανταποδοτικό διότι τα χρήματα πηγαίνουν για τη θωράκιση αυτών των περιοχών και στο τέλος κρουαζιέρας για τον υπερτουρισμό στη Μύκονο και τη Σαντορίνη. Ξέρουμε ότι δεν είναι ευχάριστο αλλά οφείλουμε να εξετάζουμε τι είναι χρήσιμο», ανέφερε ο κ. Χατζηδάκης.

- Περιλαμβάνονται διαρθρωτικές παρεμβάσεις στην ΑΑΔΕ με την προσθήκη τριών υποδιοικητών και με δυνατότητα πρόσληψης γενικών διευθυντών από τον ιδιωτικό τομέα για μη φορολογικές αρμοδιότητες όπως ισχύει στον ΕΦΚΑ και την ΔΥΠΑ. «Τόσο μεγάλο αμάρτημα είναι; Έλληνες και αυτοί, όχι παιδιά ενός κατώτερου θεού», είπε ο υπουργός. Ενώ σε σχέση με την ανανέωση της θητείας του διοικητή, ανέφερε αφενός ότι έχει φέρει αποτελέσματα και αφετέρου ότι η αντιπολίτευση, ενώ είχε την δυνατότητα, δεν τον κάλεσε ποτέ στη Βουλή σε ακρόαση.

- Στο θέμα της υποβολής φορολογικών δηλώσεων, σε συνεννόηση με το Οικονομικό Επιμελητήριο εφαρμόζεται αλλαγή παραδείγματος αφενός με συγκεκριμένες ημερομηνίες, χωρίς παρατάσεις και αφετέρου με την πρόβλεψη επιβολής προστίμων όχι στις υπηρεσίες που καθυστερούν αλλά στους επικεφαλής τους.

«Η πολιτική μας έχει συγκεκριμένο απολογισμό. Δεν είμαστε θαυματοποιοί, βρήκαμε μια εξαιρετικά δύσκολη κατάσταση το 2019 και κάθε μέρα επουλώνουμε πληγές. Η αντιπολίτευση επιδίδεται από την άλλη σε μια μόνιμη καταστροφολογία και θεωρεί ταυτόχρονα ότι έχει τη μαγική συνταγή για να γίνει η Ελλάδα Σουηδία. Δοκιμάσαμε στην πατρίδα μας τους λαϊκιστές που έκαναν τους φτωχούς φτωχότερους και όξυναν τα προβλήματα. Εμείς θα μείνουμε στο δρόμο της υπευθυνότητας, της σοβαρότητας και των μεταρρυθμίσεων προς όφελος των πολλών», κατέληξε ο κ. Χατζηδάκης.

 

Συνέβη σαν Σήμερα το 1944: Αιματοβαμμένα Δεκεμβριανά: - Πως η αριστερά έστεισε, το σκηνικό της ένοπλης αναμέτρησης - Γιάννης Ιωαννίδης: "Εμείς στο ΚΚΕ προχωρούσαμε βάση σχεδίου στην εξεύρεση προσχήματος για να αρχίσει ο πόλεμος"






Η ένοπλη αναμέτρηση που έγινε στις 3 Δεκεμβρίου 1944, ήταν η κορύφωση της αντίθεσης μεταξύ ενός ισχυρού ακροαριστερού κοινωνικού ρεύματος που είχε επωασθεί στα βουνά της Ελλάδας στην Αντίσταση και του αστικού αντικομουνιστικού κόσμου που ήταν ουσιαστικά ο πολιτικός κληρονόμος και συνεχιστής της προπολεμικής Ελλάδας. 

Το ΕΑΜ μεγενθύνθηκε απότομα ευνοημένο από μια σειρά από παράγοντες, όπως η υλικοτεχνική και οικονομική βοήθεια που έλαβε από τους Άγγλους ως το καλοκαίρι του 1943, τα πατριωτικά συνθήματα που χρησιμοποίησε (υποβαθμίζοντας τα ταξικά) στην επαφή του με τους Έλληνες της υπαίθρου, η εξόντωση η η προσπάθεια εξόντωσης όλων των άλλων Ελληνικών αντιστασιακών οργανώσεων (ΠΑΟ, ΕΚΚΑ, ΕΔΕΣ), η απόκτηση με δόλο των όπλων της ιταλικής μεραρχίας Πινερόλο, αλλά και ο ριζοσπαστικός πολιτικοκοινωνικός λόγος που χρησιμοποίησε σε μια εποχή που η Ελλάδα είχε ερημώσει και διψούσε για ελπίδα και προοπτική.

Το σκηνικό της ένοπλης αναμέτρησης του Δεκεμβρίου είχε στηθεί ήδη από το καλοκαίρι του 1943. Τότε σε μια λάθος εκτίμηση της κατάστασης ο ΕΛΑΣ είχε επιτεθεί με σκληρότητα στον ΕΔΕΣ, διαλύοντας τις μικρές του ομάδες στην Θεσσαλία και στην Στερεά Ελλάδα αλλά και στην ΕΚΚΑ του Ψαρρού την οποία ομοίως την διέλυσε. Σκοπός του ήταν να αναλάβει την εξουσία καθώς θεωρούσε ότι οι Γερμανοί αποχωρούσαν. Όταν όμως οι Γερμανοί τελικά δεν αποχώρησαν από την Ελλάδα αλλά αντίθετα ενίσχυσαν την παρουσία τους και κόπηκε η Αγγλική βοήθεια λόγω του Ελληνικού εμφυλίου, τότε το ΕΑΜ στράφηκε σε πολιτικές λύσεις ιδρύοντας το 1944 στις Κορυσχάδες Ευρυτανίας την ΠΕΕΑ με συμμετοχή σημαντικών πολιτικών προσωπικοτήτων από την ευρύτερη Αριστερά (Σβώλος, Αγγελόπουλος).

Στην Μέση Ανατολή όπου βρισκόταν η έδρα της Ελληνικής Κυβέρνησης συνέβη μια μεταβολή πολύ σημαντική. Στις 20 Απριλίου 1944 ανέλαβε καθήκοντα Πρωθυπουργού ο Γεώργιος Παπανδρέου, που ερχόταν από την Ελλάδα και γνώριζε απόλυτα την τρέχουσα κατάσταση και την υπεροχή του ΕΑΜ και του ΚΚΕ. Με ένα πραγματιστικό πολιτικό πρόγραμμα κατάφερε να παγιδεύσει τους αντιπροσώπους του ΕΑΜ στην συνδιάσκεψη του Λιβάνου τον Μάιο της ίδιας χρονιάς και να τους εντάξει στην κυβέρνηση Εθνικής Ενότητας. Η συμμετοχή του ΕΑΜ στην κυβέρνηση Παπανδρέου το εγκλώβισε σε μια νομιμόφρονα στάση, που σε συνδυασμό με την συμφωνία της Καζέρτας (26η Σεπτεμβρίου 1944) οδήγησε στην αναίμακτη απελευθέρωση της Αθήνας στις 18 Οκτωβρίου 1944 από μικρές Αγγλικές μονάδες υπό τον στρατηγό Σκόμπυ. Η ΙΙΙ ορεινή ταξιαρχία "Ρίμινι" υπό τον Βεντήρη έφτασε στην Αθήνα στις 9 Νοεμβρίου, γνωρίζοντας αποθεωτική υποδοχή από τους Αθηναίους και ενισχύοντας σημαντικά τις ασθενείς μονάδες που είχε στην διάθεση της η κυβέρνηση.

Το τελευταίο βήμα πριν την πλήρη πολιτική εξομάλυνση στην Ελλάδα ήταν η αποστράτευση των ενόπλων τμημάτων των ανταρτών των οποίων η συντριπτική πλειοψηφία άνηκε στον ΕΛΑΣ. Το σχέδιο αποστράτευσης είχε συμφωνηθεί ήδη από το Λίβανο και προέβλεπε την ταυτόχρονη αποστράτευση τόσο του ΕΛΑΣ όσο και του ΕΔΕΣ στις 10 Δεκεμβρίου με πρόσκληση τριών κλάσεων από όλη την Ελλάδα και αρχηγό των ενόπλων δυνάμεων πρόσωπο κοινής εμπιστοσύνης (επιλέχθηκε ο Οθωναίος). Σύμφωνα με την μαρτυρία Παπανδρέου στις 27 Νοεμβρίου τον επισκέφτηκαν οι υπουργοί της κυβέρνησης που αντιπροσώπευαν το ΕΑΜ (Σβώλος, Τσιριμώκος, Ζεύγος) ενεχειρίζοντας το σχετικό έγγραφο της συμφωνίας που περιείχε τους συμφωνηθέντες όρους υπογεγραμμένο.

Το απόγευμα της 28ης Νοεμβρίου επισκέφτηκε εκ νέου τον Παπανδρέου ο αντιπρόσωπος των αριστερών Ζεύγος, για να του υποβάλλει ένα νέο πολύ σημαντικό όρο στην ήδη επικυρωθείσα συμφωνία, που ήταν η αποστράτευση και της ταξιαρχίας "Ρίμινι", ως μονάδας πιστής στην Κυβέρνηση (αν και αυτή ήταν Εθνικής Ενότητας με συμμετοχή του ΕΑΜ). Να σημειωθεί ότι η αξίωση αυτή είχε και τελεσιγραφικό χαρακτήρα. Ο Παπανδρέου θεώρησε ότι αυτό αποτελούσε ουσιώδη υπαναχώρηση από τα συμφωνηθέντα. Αποφάσισε όμως να κάνει μια ύστατη θυσία (παρά τις αντιρρήσεις άλλων πολιτικών όπως ο Σοφούλης) για να σωθεί η Ελλάδα από τον εμφύλιο. Πρότεινε στο ΕΑΜ να μην αποστρατευθεί μια μονάδα του ΕΛΑΣ ίση με το άθροισμα της ταξιαρχίας "Ρίμινι" και μιας μονάδας του ΕΔΕΣ. Σε αυτή την πολύ λογική συμβιβαστική πρόταση η ηγεσία του ΕΑΜ αμφιταλαντεύτηκε, αλλά τελικώς αρνήθηκε καθώς επικράτησαν οι αδιάλλακτοι στις τάξεις της. Αμέσως παραιτήθηκαν όλοι οι αριστεροί υπουργοί οδηγώντας την Ελλάδα στην δίνη του εμφυλίου. Σε αυτό το καθεστώς έντασης και διαφωνίας, το ΕΑΜ κήρυξε γενική απεργία και συλλαλητήριο για τις 3 Δεκεμβρίου.

Η ζητούμενη άδεια για το συλλαλητήριο δεν δόθηκε από την Κυβέρνηση, καθώς ο Παπανδρέου είχε πληροφορίες ότι σκοπός του συλλαλητηρίου ήταν η εξέγερση και η αναμέτρηση και όχι η πολιτική έκφραση. Ο "ριζοσπάστης" των ημερών περιείχε εμπρηστικά άρθρα, ενώ το ίδιο επιθετικές ήταν και οι αποφάσεις της πολιτικής επιτροπής του ΕΑΜ που συνεδρίασε. Στις 3 Δεκεμβρίου ένα μεγάλο πλήθος διαδήλωσε υπέρ του ΕΑΜ, κάποιοι αστυνομικοί αφοπλίστηκαν από το πλήθος, κάποιοι άλλοι όμως άνοιξαν πυρ. το αποτέλεσμα ήταν πολλοί νεκροί και η αρχή μιας από της μεγαλύτερες τραγωδίες της σύγχρονης μας Ιστορίας.

Η βασική μας θέση είναι η εξής. Κακώς δίδεται τόση έμφαση στα τραγικά γεγονότα της 3ης Δεκεμβρίου ως βασική αιτία όσων ακολούθησαν. Είναι λάθος να αποκόπτεται το συλλαλητήριο και να εξετάζεται χωριστά από την άρνηση του ΕΑΜ να συνεργαστεί για την αποστράτευση του ΕΛΑΣ που είχε συμφωνηθεί τουλάχιστον 3 φορές (Λίβανος, Καζέρτα, Αθήνα) από εκπροσώπους του ΕΑΜ. Όταν το ΕΑΜ αποφάσισε να ωθήσει την αναμέτρηση στο πεζοδρόμιο, η αιματηρή κατάληξη ήταν φυσιολογική.

Ο λόγος για την σκληρή γραμμή του ΕΑΜ στο θέμα του αφοπλισμού του ΕΛΑΣ δεν έχει ακόμη εξιχνιασθεί από την Ιστορία. Τα σχετικά ντοκουμέντα για τις εσωτερικές ζυμώσεις στην οργάνωση αυτή αλλά και στο ΚΚΕ, σιωπούν. Τα επίσημα κείμενα του ΚΚΕ που έχουν δημοσιευτεί δεν διαφωτίζουν καθόλου τα αίτια πίσω από την κρίσιμη υπαναχώρηση του ΕΑΜ. Από τις αιτίες που έχουν προταθεί από διάφορους Ιστορικούς αναφέρουμε αυτές που θεωρούμε πιο πιθανές.

1. Πολλοί υποστηρίζουν ότι οι ακροαριστεροί περίμεναν περισσότερα στρατεύματα να αποβιβαστούν μαζί με την κυβέρνηση. Όταν είδαν ότι υπερείχαν αριθμητικά, δεν μπορούσαν να αντισταθούν στον πειρασμό της κατάληψης της εξουσίας που είναι βασικός στόχος κάθε μαρξιστικού κόμματος (Woodhouse).

2. Οι ηγέτες του ΚΚΕ δεν εμπιστεύονταν τους πολιτικούς τους αντιπάλους και είχαν φόβο ότι ο αφοπλισμός τους θα ήταν πολιτικά καταδικαστικός για αυτούς.

3. Το ΕΑΜ φοβόταν αντεκδικήσεις στην υπόλοιπη Ελλάδα όπου στελέχη της είχαν φερθεί σκληρά και καταπιεστικά

4. Υπήρχε ένας διάχυτος φόβος στην άκρα αριστερά ότι όταν θα έπαυε η δύναμη του ΕΛΑΣ, οι Βρετανοί θα προσπαθούσαν να επαναφέρουν τον Βασιλιά Γεώργιο χωρίς δημοψήφισμα αψηφώντας την σχετική συμφωνία.

5. Ο Τίτο απέστειλε μήνυμα στους Έλληνες κομμουνιστές παρακινώντας τους να αντισταθούν στους Άγγλους (Αλεξάντερ)

Πάντως ο Γιάννης Ιωαννίδης, μεγαλόβαθμο στέλεχος του ΚΚΕ την εποχή εκείνη, δήλωσε μερικά χρόνια μετά: "Εμείς (το ΚΚΕ) προχωρούσαμε βάση σχεδίου στην εξεύρεση προσχήματος για να αρχίσει ο πόλεμος"Αυτή είναι και η θέση μας. Όλες οι πηγές που αναφέρουμε στο τέλος συγκλίνουν ακριβώς στο κρίσιμο αυτό συμπέρασμα. Η άκρα αριστερά είχε αποφασίσει να προσπαθήσει να καταλάβει την εξουσία, πριν ακόμη αποτύχουν οι διαπραγματεύσεις αφοπλισμού με τον Παπανδρέου. Τα αίτια πάντως ακόμη δεν έχουν πλήρως αποσαφηνισθεί.....


ΠΗΓΕΣ

Chris Woodhouse, Το μήλο της έριδος, εκδόσεις "εξάντας"

"Τα επίσημα κείμενα" του ΚΚΕ τόμος πέμπτος

Γεώργιος Παπανδρέου, Η απελευθέρωση της Ελλάδος, εκδόσεις "το βήμα"

Γενικό Επιτελείο Στρατού, Η απελευθέρωση της Ελλάδος και τα μετά αυτής γεγονότα, εκδόσεις Γ.Ε.Σ.

Χάγκεν Φλάισερ, Στέμμα και σβάστιγκα, εκδόσεις Παπαζήση

Τ. Αλεξάντερ, Η κρίση αποστράτευσης το 1944, από συλλογικό έργο "η Ελλαδα στην δεκαετία 1940-1950" εκδόσεις Θεμέλιο

Χ. Γκητάκος, Δεκεμβριανά 1944 τα εκατέρωθεν ντοκουμέντα, εκδόσεις "Ιδεοτυπία"

Συλλογικό έργο, Η μάχη των Αθηνών 1944, εκδόσεις Περισκόπιο










πηγή:https://www.istorikathemata.com/2009/12/blog-post_01.html


ΔΕΝ πρέπει να ΞΕΧΝΩ: Το Αέναο μήνυμα Kυβερνήσεων στους απόστρατους: - Εσείς μας δίνετε το δικαίωμα να σας "πηδάμε" οικονομικά και να σας χλευάζουμε! - Οι 4 αποδείξεις

 



    Η πρώτη ερώτηση που δέχομαι, από τους ντόπιους βουλευτές, τους εκλεγμένους της τοπικής αυτοδιοίκησης και τους δημόσιους φορείς, μετά τις εκλογές, για την ανάδειξη του νέου ΔΣ/Ε.Α.Α.Σ είναι αυτολεξεί η εξής: "Πως τα πήγατε με τις εκλογές; Τι ποσοστό είχατε; Ρωτάω γιατί στις προηγούμενες εκλογές, εκτός από το δικό σας παράρτημα τα ποσοστά συμμετοχής, ανά νομό, ήταν πάρα πολύ μικρά"

     Αυτή την ερώτηση την ακούω από το 2011 αποδεικνύει περίτρανα πως τα πολιτικά κόμματα, μας παρακολουθούν και γνωρίζουν ότι οι περισσότεροι των συναδέλφων τελούν εν υπνώσει, και είναι έρμαια των διαθέσεων της κάθε κυβέρνησης 

    Σύμφωνα με το Ενιαίο Σύστημα ΗΛΙΟΣ  τον μήνα Αύγουστο 2024 οι  συνταξιούχοι είναι  2.500.025

    1.  Από τους παραπάνω συνταξιούχους οι  360.000  έχουν κάνει αγωγές  

    2.  Από  τους 360.000 οι 70.000 είναι συνταξιούχοι δημοσίου

    3.   Από τους 70.000 συνταξιούχους δημοσίου ΜΟΝΟ 6.000 απόστρατοι των Ε.Δ. και Σ.Α,  έχουν καταθέσει αγωγές!  

    . Η σημερινή δύναμη όλων των αποστράτων ανέρχεται περίπου στις 130.000, και το ποσοστό των προσφευγόντων είναι  ΜΟΝΟ 4,62%

   Αυτά βλέπουν οι εκάστοτε κυβερνόντες και μας θεωρούν δεδομένους άφωνους, άπραγους, άμαχους, επαίτες, χωρίς σθένος και μας έχουν στην κλίνη του Προκούστη

  Μήπως περιμένουμε να μας πάρουν από το χεράκι και να μας παρακαλέσουμε να κάνουμε τα αυτονόητα;

Ή Μήπως ήρθε η ώρα να αναλάβουμε επιτέλους τις ευθύνες που μας αναλογούν και να μην ρίχνουμε το φταίξιμο και τα δεινά μας στους άλλους;


Πρωθυπουργός: - Τα πράγματα γίνονται "ζόρικα" με την επερχόμενη Προεδρία του Τραμπ - Δυστυχώς αγνοήσαμε τα πολλά υποκείμενα προβλήματα


 

  • Ειλικρινά, θα έπρεπε να είχαμε λάβει το μήνυμα ήδη πριν από τις προεδρικές εκλογές στις ΗΠΑΚαι αν διαβάσετε την έκθεση Draghi, είναι μια πολύ ηχηρή προειδοποίηση όσον αφορά το τι πρέπει να κάνει η Ευρώπη για να διασφαλίσει τη στρατηγική της αυτονομία και να ενισχύσει την ανταγωνιστικότητά της. Αυτές οι προτάσεις και αυτές οι συστάσεις, ευρείες συστάσεις, έχουν ήδη συζητηθεί σε επίπεδο Ευρωπαϊκού Συμβουλίου. Και αισθάνομαι μια αυξημένη δυναμική, ότι βρισκόμαστε σε ένα σημείο καμπής και ότι πρέπει να λάβουμε ορισμένες κρίσιμες αποφάσεις
  • Κοιτάξτε, υποστηρίζω ότι πρέπει να εξετάσουμε την έκθεση Draghi στο σύνολό της. Δεν μπορούμε να επιλέγουμε και να κρατάμε ό,τι μας εξυπηρετεί. Και αν αυτό σημαίνει ότι ορισμένες αποφάσεις θα πρέπει να περάσουν κατά πλειοψηφία -μολονότι πιστεύω ότι μπορούμε να διασφαλίσουμε ότι οι χώρες μπορούν να διατηρήσουν το δικαίωμα ένστασης σε κρίσιμα ζητήματα, για παράδειγμα γύρω από την εθνική ασφάλεια, την εξωτερική πολιτική ή την άμυνα- αυτό ίσως χρειαστεί να είναι ένα θέμα που θα συζητήσουμε με ειλικρίνεια…
  • Αλλά ναι, πιστεύω ότι αυτή η αλλαγή κυβέρνησης στις ΗΠΑ μπορεί να λειτουργήσει ως έναυσμα για την αντιμετώπιση των υποκείμενων προβλημάτων, τα οποία υπάρχουν εδώ και αρκετό καιρό και τα οποία δυστυχώς επιλέξαμε να αγνοήσουμε.

Δευτέρα 2 Δεκεμβρίου 2024

Η Ακρίβεια "σκοτώνει" τον Έλληνα - Το 67% μόλις τα βγάζει πέρα!! - Το 8% χρωστάει - Από ποιο Σούπερ Μάρκετ ψωνίζει ο Πρωθυπουργός;


ΙΟΒΕ: Σταθερά… στα τάρταρα η καταναλωτική εμπιστοσύνη

Διατήρηση του δείκτη οικονομικού κλίματος στην ΕΕ και την Ευρωζώνη, οριακή εξασθένιση στην Ελλάδα καταγράφει το ΙΟΒΕ. Αυξάνονται μήνα με το μήνα τα νοικοκυριά που «μόλις τα βγάζουν πέρα».

Ενώ στην ΕΕ και στην Ευρωζώνη ο Δείκτης Οικονομικού Κλίματος διατηρήθηκε σχεδόν αμετάβλητος, στην Ελλάδα σημειώθηκε οριακή επιδείνωση τον  Νοέμβριο, σύμφωνα με το Ίδρυμα Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών (ΙΟΒΕ). Υποχωρούν έντονα οι επιχειρηματικές προσδοκίες στις κατασκευές, κυρίως στα ιδιωτικά έργα, καθώς ο κλάδος φαίνεται να πιέζεται από τις ελλείψεις εργατικού δυναμικού – κάτι που επισημαίνουν όλο και περισσότερες επιχειρήσεις.

Η περίοδος πριν τις γιορτές και συμβάλλει παραδοσιακά στη βελτίωση των προσδοκιών στο λιανεμπόριο, αν και η ακρίβεια συνεχίζει να προβληματίζει, τόσο  τις επιχειρήσεις όσο και τα νοικοκυριά.

Όσον αφορά το μέτωπο της καταναλωτικής εμπιστοσύνης, οι Έλληνες παραμένουμε σταθερά  οι πιο απαισιόδοξοι καταναλωτές στην Ευρώπη, βλέποντας με τα κυάλια ακόμα και τους Εσθονούς και τους Σλοβένους – που είναι οι αμέσως επόμενοι.  Κι ενώ το τέλος της χρονιάς φέρνει μαζί του αναλαμπές ελπίδας στα νοικοκυριά, για βελτίωση των οικονομικών τους το 2025,  αυξάνεται συνεχώς το ποσοστό όσων μετά βίας τα βγάζουν πέρα.

Το 67% μόλις τα βγάζει πέρα, το 8% χρωστάει

Τον Νοέμβριο το ποσοστό των καταναλωτών που βγαίνουν τσίμα-τσίμα, σκαρφάλωσε το Νοέμβριο στο 67%, από 66% τον Οκτώβριο και 63% τον Σεπτέμβριο.  Αντίστοιχα αυξήθηκαν οριακά στο 8% (από 7%) όσοι αντλούν από τις αποταμιεύσεις τους, ενώ άλλο ένα 7%-8% συσσωρεύει χρέη.

Μολις το 19% καταφέρνει και βάζει κάτι στην άκρη, ενώ μειώνεται εκ νέου η πρόθεση για αποταμίευση. Το 84% των νοικοκυριών δεν θεωρεί πιθανή την αποταμίευση το 2025. Πάνω από τους μισούς καταναλωτές (52%) προβλέπουν ότι θα περιορίσουν σε μέτριο ή μεγάλο βαθμό τις δαπάνες τους, με μόλις 5% να αναμένει το αντίθετο.

Αυξημένη εμφανίζεται -πιθανόν ελέω Black Friday και Χριστουγέννων η διάθεση για μείζονες αγορές το επόμενο δωδεκάμηνο (έπιπλα, ηλεκτρικές συσκευές κ.λπ), με τον δείκτη να βελτιώνεται σχεδόν κατά 9 μονάδες. Ωστόσο εξακολουθεί να παραμένει σε αρνητικό έδαφος, με το 44% να αναφέρει ότι θα κάνει πολύ λιγότερες σημαντικές αγορές και το 9% λίγο λιγότερες.

Κλίμα αβεβαιότητας

Όσο για τη χρονιά που τελειώνει, το 66% νιώθει ότι τον άφησε φτωχότερο, ενώ μόλις το 3% απαντά ότι τα οικονομικά του βελτιώθηκαν. Επιβεβαιώνεται δηλαδή ο δείκτης της υποκειμενικής φτώχειας της Eurostat, που στη χώρα μας επηρεάζει το 67% του πληθυσμού, έναντι 24% στην ΕΕ – υπερδιπλάσιος ακόμα και από τα ποσοστά της Βουλγαρίας (33,2%). Κι αν το νεοφιλελεύθερο επιχείρημα είναι ότι οι Έλληνες είμαστε «μίζεροι» και κλαιγόμαστε, στην πραγματικότητα ο δείκτης υποκειμενικής φτώχειας βασίζεται στις δυσκολίες κάλυψης βασικών αναγκών και λαμβάνει υπόψιν την υλική ευημερία των νοικοκυριών – σε ό,τι αφορά το εισόδημα, τις δαπάνες, τα χρέη και τα περιουσιακά στοιχεία. Όσοι απαντάνε ότι τα βγάζουν πέρα με δυσκολία ή με μεγάλη δυσκολία εμπίπτουν στην κατηγορία της υποκειμενικής φτώχειας.

Τα νοικοκυριά εξακολουθούν να ζουν σε κλίμα έντονης οικονομικής αβεβαιότητας. Το 65,4% απαντά ότι δύσκολα μπορεί να προβλέψει ποια θα είναι η οικονομική του κατάσταση το επόμενο 12μηνο. Οι περισσότεροι θεωρούν ότι οι τιμές θα συνεχίσουν να ανεβαίνουν, με τον ίδιο ή ταχύτερο ρυθμό (64%), ενώ μόνο το 14% προβλέπει σταθερότητα στις τιμές. Στα θετικά υπάρχει

Οι εξελίξεις στην Ελλάδα

Όπως αναφέρει το ΙΟΒΕ, στη Βιομηχανία ο δείκτης ανέκαμψε από την υποχώρηση του Σεπτεμβρίου και του Οκτωβρίου (+1,3), λόγω των αισιόδοξων εκτιμήσεων-προβλέψεων και στις τρεις συνιστώσες που συνθέτουν τον σχετικό δείκτη (παραγγελίες- ζήτηση, αποθέματα και παραγωγή τους προσεχείς μήνες).

Στις Υπηρεσίες οι προσδοκίες υποχώρησαν (-0,9), ως αποτέλεσμα της επιδείνωσης όλων των παραγόντων που συνθέτουν στον σχετικό δείκτη : των εκτιμήσεων της τρέχουσας ζήτησης, των προβλέψεων της μελλοντικής ζήτησης και των εκτιμήσεων της τρέχουσας κατάστασης.

Το Λιανικό εμπόριο ενισχύθηκε αισθητά (+2,3), ως επακόλουθο των αισιόδοξων εκτιμήσεων της τρέχουσας κατάστασης και της συγκρατημένης ενίσχυσης των αποθεμάτων, με τις προσδοκίες για την μελλοντική κατάσταση να εξασθενούν.

Στις Κατασκευές, ο δείκτης επιχειρηματικών προσδοκιών υποχώρησε στις 129,9 μονάδες,  στο χαμηλότερο επίπεδο εντός του 2024.  Στα θετικά, οι εκτιμήσεις για την τρέχουσα πορεία των εργασιών ενισχύθηκαν ήπια, στις 24 από 21 mονάδες. Το 25% των κατασκευαστικών επιχειρήσεων αναφέρει απρόσκοπτη επιχειρηματική λειτουργία. Τουλάχιστον το ένα τρίτο των επιχειρήσεων (34%) επισημαίνουν την έλλειψη εργατικού δυναμικού ως το βασικότερο εμπόδιο στη λειτουργία τους, ένα 10% την ανεπαρκή χρηματοδότηση, αλλά και ένα 15% τη χαμηλή ζήτηση.

Οι εξελίξεις στις μεγαλύτερες οικονομίες στην Ευρώπη

Σε ότι αφορά τις τάσεις στις έξι μεγαλύτερες οικονομίες, ο δείκτης βελτιώθηκε αισθητά στην Γαλλία (+3,0), στην Ισπανία (+2,1), στην Ολλανδία( +1,5) και ηπιότερα στην Πολωνία (+0,7), ενώ εξασθένισε στην Γερμανία (-1,3) και σε μικρότερο βαθμό στην Ιταλία (-0.3).Αναλυτικότερα:

• Στη Βιομηχανία, ο δείκτης προσδοκιών στην ΕΕ διαμορφώθηκε στις -10,4 μονάδες και στις -11,1 μονάδες στην Ευρωζώνη. Οι προσδοκίες για την παραγωγή τους επόμενους τρεις μήνες ενισχύθηκαν τόσο στην ΕΕ όσο και στην Ευρωζώνη, τα αποθέματα αποκλιμακώνονται ήπια, με τις προβλέψεις παραγγελιών και ζήτησης να βελτιώνονται και στις δύο περιοχές.

• Στις Υπηρεσίες, οι δείκτες προσδοκιών διαμορφώθηκαν στις +5,7 μονάδες στην ΕΕ και στις +5,3 μονάδες στην Ευρωζώνη. Οι εκτιμήσεις των επιχειρήσεων για την τρέχουσα δραστηριότητά τους υποχώρησαν ελαφρά τόσο στην ΕΕ όσο και στην Ευρωζώνη, όπως και οι εκτιμήσεις για την τρέχουσα ζήτηση που εξασθένισαν και στις δύο περιοχές, με τις προβλέψεις για τη βραχυπρόθεσμη εξέλιξή της να περιορίζονται σε αμφότερες τις ζώνες.

• Στο Λιανικό Εμπόριο, οι δείκτες διαμορφώθηκαν στις -3,0 μονάδες στην ΕΕ και στις -4,4 στην Ευρωζώνη. Οι εκτιμήσεις για την τρέχουσα επιχειρηματική δραστηριότητα βελτιώνονται σε αμφότερες τις ζώνες, σε αντίθεση με τις προβλέψεις για τις πωλήσεις σε ΕΕ και Ευρωζώνη, με τα αποθέματα να αποκλιμακώνονται ήπια και στις δύο περιοχές.

• Στις Κατασκευές, οι δείκτες επιχειρηματικών προσδοκιών διαμορφώθηκαν στις -6,7 μονάδες στην ΕΕ και στις -4,8 μονάδες στην Ευρωζώνη. Οι θετικές προβλέψεις για την απασχόληση εξασθενούν ελαφρά σε αμφότερες τις ζώνες, ενώ αντίθετα οι αρνητικές προβλέψεις για το επίπεδο εργασιών αμβλύνονται τόσο στην ΕΕ όσο στην Ευρωζώνη.

Δείτε ΕΔΩ τα Αποτελέσματα Ερευνών Οικονομικής Συγκυρίας





https://www.in.gr/2024/12/02/economy/oikonomikes-eidiseis/iove-stathera-sta-tartara-katanalotiki-empistosyni/

Ειδήσεις Σήμερα: