Τρίτη 30 Απριλίου 2019

79 οφειλέτες χρωστούν 34,152 δισ. ευρώ στο Δημόσιο!!




Τέσσερα εκατομμύρια είναι οι οφειλέτες του Δημοσίου με συνολικές ληξιπρόθεσμες οφειλές που ανέρχονται σε 104,365 δισ. ευρώ. Με βάση τη ρύθμιση των 120 δόσεων που αναμένεται να φτάσει στη Βουλή τις επόμενες μέρες θα έχουν τη δυνατότητα ρύθμισης.

Όπως προκύπτει από τα στοιχεία της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ), από το σύνολο των 4.064.750 οφειλετών, 54,6% χρωστούν ποσά κάτω των 500 ευρώ ο καθένας, οφειλές από 501 ευρώ έως 5.000 ευρώ έχουν 32,9% των οφειλετών, από 5.001 ευρώ έως 50.000 ευρώ έχουν 10,7% των οφειλετών, ενώ 1,7% χρωστούν ποσά από 50.001 ευρώ έως 1.000.000 ευρώ. Τέλος από 1.000.001 ευρώ και πάνω χρωστούν 0,2% των οφειλετών.
Με άλλο λόγια, από τα στοιχεία προκύπτει ότι 87,5% των οφειλετών χρωστούν έως και 5.000 ευρώ, ποσοστό που φθάνει στο 92,6% αν το ποσό της οφειλής ανέβει έως τα 10.000 ευρώ. Αυτό σημαίνει ότι η συντριπτική πλειονότητα των οφειλών του Δημοσίου χρωστούν ποσά έως 5.000 ή 10.000 ευρώ.
Ωστόσο, το μεγαλύτερο ποσοστό οφειλών συσσωρεύεται στους μεγαλοοφειλέτες. 
Είναι ενδεικτικό ότι 87,5% των οφειλετών που χρωστούν στην εφορία ποσά έως 5.000 ευρώ ο καθένας, συνολικά χρωστούν μόλις 2,3% των συνολικών ληξιπρόθεσμων οφειλών. Αντίθετα οι 1.154 οφειλέτες που οφείλουν από 10.000.000 έως 100.000.000 ευρώ ο καθένας, χρωστούν συνολικά 28,3% των ληξιπρόθεσμων οφειλών. Επίσης 79 οφειλέτες με χρέη πάνω από 100.000.000 ευρώ ο καθένας, οφείλουν συνολικά 32,7% των ληξιπρόθεσμων χρεών.

Η αναλυτική κλιμάκωση οφειλών και οφειλετών:

Μέχρι 10 ευρώ χρωστούν 536.330 οφειλέτες με συνολικό ποσό οφειλής 900.000 ευρώ.
Από 10 έως 50 ευρώ χρωστούν 338.072 οφειλέτες με συνολικό ποσό οφειλής 9,8 εκατομμύρια ευρώ.
Από 50 ευρώ έως 500 ευρώ χρωστούν 1.344.749 οφειλέτες με συνολικό ποσό οφειλής 296,1 εκατ. ευρώ.
Από 500 έως 2.000 ευρώ χρωστούν 944.602 οφειλέτες με συνολικό ποσό οφειλής 917,1 εκατ. ευρώ.
Από 2.000 έως 3.000 ευρώ χρωστούν 190.945 οφειλέτες με συνολικό ποσό οφειλής 468,5 εκατ. ευρώ.
Από 3.000 έως 5.000 ευρώ χρωστούν 199.765 οφειλέτες με συνολικό ποσό οφειλής 773,4 εκατ. ευρώ.
Από 5.000 έως 10.000 ευρώ χρωστούν 210.589 οφειλέτες με συνολικό ποσό οφειλής 1,475 δισ. ευρώ.
Από 10.000 έως 20.000 ευρώ χρωστούν 131.016 οφειλέτες με συνολικό ποσό οφειλής 1,833 δισ. ευρώ.
Από 20.000 έως 50.000 ευρώ χρωστούν 91.438 οφειλέτες με συνολικό ποσό οφειλής 2,822 δισ. ευρώ.
Από 50.000 έως 100.000 ευρώ χρωστούν 34.367 οφειλέτες με συνολικό ποσό οφειλής 2,390 δισ. ευρώ.
Από 100.000 έως 150.000 ευρώ χρωστούν 12.283 οφειλέτες με συνολικό ποσό οφειλής 1,494 δισ. ευρώ.
Από 150.000 έως 300.000 ευρώ χρωστούν 12.557 οφειλέτες με συνολικό ποσό οφειλής 2,627 δισ. ευρώ
Από 300.000 έως 1.000.000 ευρώ χρωστούν 10.003 οφειλέτες με συνολικό ποσό οφειλής 5,295 δισ. ευρώ.
Από 1.000.000 έως 1.500.000 ευρώ χρωστούν 1.971 οφειλέτες με συνολικό ποσό οφειλής 2,395 δισ. ευρώ.
Από 1.500.000 έως 10.000.000 ευρώ χρωστούν 4.810 οφειλέτες με συνολικό ποσό οφειλής 17,866 δισ. ευρώ.
Από 10.000.000 έως 100.000.000 ευρώ χρωστούν 1.154 οφειλέτες με συνολικό ποσό οφειλής 29,547 δισ. ευρώ.
Από 100.000.000 και άνω χρωστούν 79 οφειλέτες με συνολικό ποσό οφειλής 34,152 δισ. ευρώ.




πηγή:https://www.cnn.gr/oikonomia/story/174786/79-ofeiletes-xrostoyn-34-152-dis-eyro-sto-dimosio

Οι δύο αιτήσεις για αναδρομικά και έξτρα πληρωμές σε 110.000 αποστράτους



ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΤΙΚΟΣ
Ορισμένοι από τους οποίους εντοπίστηκαν λάθη και είχαν μηδενικές επιστροφές από τις διαφορές των ειδικών μισθολογίων έχουν ήδη μπει σε τροχιά πληρωμής των ποσών που πράγματι δικαιούνται από τον Αύγουστο του 2012 ως και τον Ιούνιο του 2016.


 Δύο αιτήσεις για αναδρομικά και έξτρα πληρωμές από τις διαφορές των συντάξεων που πήραν τον Δεκέμβριο του 2018, άλλες λειψές και άλλες με μηδενικά ποσά, θα πρέπει να υποβάλουν άμεσα 110.000 απόστρατοι στις αρμόδιες υπηρεσίες του Γενικού Λογιστηρίου – ΕΦΚΑ.

Όπως αποκαλύπτει το ένθετο «Ασφάλιση και Συντάξεις» (που κυκλοφορεί εκτάκτως σήμερα λόγω της αργίας της Δευτέρας του Πάσχα), το Γενικό Λογιστήριο διορθώνει και καταβάλλει τις διαφορές που έπρεπε να λάβουν οι απόστρατοι με τις διατάξεις του Ν. 4575/2018 μόνον κατόπιν αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους. Ορισμένοι από τους οποίους εντοπίστηκαν λάθη και είχαν μηδενικές επιστροφές από τις διαφορές των ειδικών μισθολογίων έχουν ήδη μπει σε τροχιά πληρωμής των ποσών που πράγματι δικαιούνται από τον Αύγουστο του 2012 ως και τον Ιούνιο του 2016. 
Πρόκειται για περίπου 4.000 περιπτώσεις στις οποίες από τον εκ των υστέρων έλεγχο των υπηρεσιών του ΓΛΚ προέκυψαν αυταπόδεικτα λανθασμένες πληρωμές και άλλοι πήραν λιγότερα, άλλοι τίποτε.
Όμως, για να διορθωθούν σε όλους τα τυχόν λάθη, θα πρέπει να γίνει απαραίτητα αίτηση με το έντυπο και το κείμενο που δημοσιεύει σήμερα το ένθετο «Ασφάλιση και Συντάξεις» για να βοηθήσει τους συνταξιούχους να πάρουν αυτά που δικαιούνται από το Νόμο 4575/2018, γιατί, όπως αποδεικνύεται με σχετικό έγγραφο που αποκάλυψε ο Ελεύθερος Τύπος, οι πληρωμές δεν αποδόθηκαν με τα σωστά ποσά.
Πέραν αυτών, υπάρχει και υπόλοιπο αναδρομικών ειδικά για τους απόστρατους και αφορά την περίοδο από Ιούλιο 2016 ως και Δεκέμβριο 2018. Και αυτό γιατί οι αναπροσαρμογές συντάξεων που δόθηκαν με το Νόμο 4575/2018 θα έπρεπε να επεκταθούν και στο διάστημα από Ιούλιο 2016 ως και τέλος του 2018, μια που η καταβαλλόμενη σύνταξη δεν είχε μεταβληθεί από το νέο μισθολόγιο των Στρατιωτικών και ενστόλων καθώς και των λοιπών ειδικών μισθολογίων που εφαρμόζεται από 1ης/1/2017.
Στην πράξη αυτό που έκανε η κυβέρνηση ήταν να καταβάλει το υπόλοιπο 50% των περικοπών του 2012 που ακύρωσε το Συμβούλιο της Επικρατείας για τα ειδικά μισθολόγια με αποφάσεις του το 2014 και το 2016, πλην όμως αυτές οι επιστροφές θα έπρεπε να καλύπτουν όλη την περίοδο από τον Αύγουστο του 2012 ως και 2018 και όχι μόνον από Αύγουστο 2012 ως Ιούλιο 2016.
Ήδη, οι απόστρατοι και οι Ενώσεις τους έχουν καταθέσει νέα προσφυγή στο ΣτΕ για αναδρομικά 30 μηνών επιπλέον, ήτοι από Ιούλιο 2016 ως Δεκέμβριο 2018, ενώ εκκρεμούν και ατομικές προσφυγές τους στα δικαστήρια για το υπόλοιπο κομμάτι των επιστροφών.
Το καίριο ζητούμενο όμως είναι να διορθωθούν τα λάθη στις πληρωμές που ήδη έχουν γίνει για το διάστημα από Αύγουστο 2012 ως και Ιούνιο 2016, και αυτό μπορεί να επισπευσθεί μόνον με αίτηση από τον κάθε συνταξιούχο στρατιωτικό.
Η αίτηση θα εξετασθεί πιο γρήγορα από την υπηρεσία από το να περιμένουν κάποια στιγμή να διορθωθούν οι πληρωμές τους οίκοθεν, δηλαδή χωρίς καμία όχληση από τους ίδιους, αλλά από ενέργειες της κρατικής μηχανής και του ΕΦΚΑ, οψέποτε αποφασιστεί να γίνει κάτι τέτοιο.
Οι αιτήσεις κατοχυρώνουν την εξέταση του αιτήματος και την κοινοποίηση απάντησης είτε με επιπλέον ποσά είτε όχι, στην περίπτωση που ο επανέλεγχος των αναδρομικών δεν βγάλει καμία διαφορά.
Τα λάθη που έγιναν οφείλονται σε πολλούς παράγοντες, που, σύμφωνα με πληροφορίες, δεν ελήφθησαν υπόψη προκειμένου να επιταχυνθούν οι πληρωμές που έγιναν τον περασμένο Δεκέμβριο.












πηγή:https://www.eleftherostypos.gr/oikonomia/asfalisi-syntaxeis/%CE%BF%CE%B9-%CE%B4%CF%8D%CE%BF-%CE%B1%CE%B9%CF%84%CE%AE%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%82-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CE%B1%CE%BD%CE%B1%CE%B4%CF%81%CE%BF%CE%BC%CE%B9%CE%BA%CE%AC-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CE%AD%CE%BE%CF%84/

Δευτέρα 29 Απριλίου 2019

Ο αποκαλυπτικός διάλογος Σημίτη-Κληρίδη για τους S-300 το 1998

Ο πρώην Πρωθυπουργός της Ελλάδος, Κώστας Σημίτης, σε ομιλία του το περασμένο Σάββατο στη Λευκωσία, σε εκδήλωση για τα 100 χρόνια από τη γέννηση του Γλαύκου Κληρίδη, αναφέρθηκε στο σχέδιο Ανάν, προκαλώντας αντιδράσεις. Οι αντιδράσεις προκλήθηκαν όταν παρουσιάσθηκε αμετακίνητος και αμετανόητος υποστηρικτής του σχεδίου, αμφισβητώντας την ορθότητα της λαϊκής ετυμηγορία, το συντριπτικό 76% που το καταψήφισε.
Το θέμα δεν είναι το γεγονός ότι παραμένει υποστηρικτής του συγκεκριμένου σχεδίου, αλλά επειδή αμφισβητεί τη λαϊκή κυριαρχία, το αποτέλεσμα του δημοψηφίσματος. Οι διοργανωτές, το Ίδρυμα Κληρίδη και η ηγεσία του ΔΗΣΥ, δεν τοποθετήθηκαν επί τα όσα είπε ο κ. Σημίτης, προφανώς επειδή συμφωνούν μαζί του. Πέραν τούτου, θα ήταν καλά να υπενθυμίσουμε κι άλλες φάσεις της εμπλοκής του πρώην Πρωθυπουργού της Ελλάδος στο Κυπριακό και ζητήματα που αφορούν την Κύπρο. Είχε πάντα την ίδια προσέγγιση.
Ένα σοβαρό ζήτημα, που κλήθηκε να χειριστεί με τη Λευκωσία ήταν οι πύραυλοι S-300. Προσπάθησε να πείσει τον Γλαύκο Κληρίδη να ακυρώσει την παραγγελία ή να μεταφερθούν οι πύραυλοι στην Κρήτη ( όπως και έγινε). Η στάση του αυτή προκάλεσε μίνι κρίση στις σχέσεις της Αθήνας και της Λευκωσίας. Για την ιστορία παραθέτουμε το διάλογο που έγινε στη σύσκεψη 27ης Νοεμβρίου 1998 στο Μέγαρο Μαξίμου, με βάση μαρτυρία του τότε υπουργού Άμυνας της Κύπρου, Γιαννάκη Ομήρου, ο οποίος συμμετείχε στη σύσκεψη. Ειπώθηκαν πολλά σε εκείνη τη σύσκεψη ακόμη και βαριές κουβέντες.
Πρωθυπουργός Σημίτης: Φαίνεται να βρίσκεται σε εξέλιξη, απροσδιόριστη ως προς τον χρόνο και τον ακριβή χαρακτήρα πρωτοβουλία για το Κυπριακό. Όταν βρεθήκαμε τον Αύγουστο είχαμε συμφωνήσει κάποια πράγματα. Πρωτοβουλία μέχρι τώρα δεν έχει εκδηλωθεί. Ο κ. Πάγκαλος έστειλε μια επιστολή στην Όλμπραϊτ. Ωστόσο, υπήρξε μια σιωπή από τους Αμερικανούς για τα θέματα που μας ενδιαφέρουν όπως είναι ο αφοπλισμός. Υπάρχει το θέμα των πυραύλων. Τι χρονικά περιθώρια υπάρχουν; Αυτό είναι το ένα. Το δεύτερο είναι οι ενταξιακές διαπραγματεύσεις. Άρχισαν κανονικά αλλά πρέπει να προσέξουμε το κλίμα στην Ευρώπη. Ένα τρίτο θέμα είναι η θητεία της Ειρηνευτικής Δύναμης. Πληροφορήθηκα ότι υπάρχουν αντιδράσεις για την ανανέωσή της.
Πρόεδρος ΚληρίδηςΠροτού μπούμε σε συζήτηση αυτών των θεμάτων, θέλω να κάμω τις εξής παρατηρήσεις. Στην Αθήνα οι εφημερίδες γράφουν, ότι η Ελληνική Κυβέρνηση αποφάσισε οι πύραυλοι να μεταφερθούν στην Κρήτη και το εμπόδιο είναι ο Κληρίδης. Εκφράζω τον φόβο ότι η Ελληνική Κυβέρνηση θα παρουσιαστεί ως υποχωρήσασα και ότι το Δόγμα του Ενιαίου Αμυντικού Χώρου Κύπρου – Ελλάδας θα υποστεί πλήγμα. Και δεν πρέπει να ξεχνούμε ότι υπάρχουν και εκείνοι που το αμφισβητούν. Το 1967 μια άλλη Ελληνική Κυβέρνηση, μη δημοκρατική, απέσυρε τη μεραρχία από την Κύπρο και την άφησε γυμνή. Το 1974 μια άλλη Κυβέρνηση, δημοκρατική, εγκατέλειψε την Κύπρο ανυπεράσπιστη, στον δεύτερο Αττίλα. Δεν θέλω να πιστέψω ότι θα συμβεί και τώρα το ίδιο. Θέλω να υπογραμμίσω ότι κινδυνεύει το γόητρο και η υπόσταση του μετώπου Κύπρου και Ελλάδας που κτίσαμε με κόπο και μόχθο. Προσωπικά δεν με ενοχλεί το πολιτικό κόστος διότι δεν θα είμαι ξανά υποψήφιος για την προεδρία. Όμως, με φοβίζει το κλίμα που θα δημιουργηθεί μέσα στον Κυπριακό Ελληνισμό…
Στο σημείο αυτό και ενώ στη σύσκεψη επικρατούσε παγωμάρα, ο Πρωθυπουργός Σημίτης διέκοψε φανερά εκνευρισμένος τον Πρόεδρο Κληρίδη. Η σύσκεψη φαινόταν να κινδυνεύει να τιναχτεί στον αέρα.
Πρωθυπουργός Σημίτης: Κύριε Πρόεδρε, με εκπλήσσει ο τρόπος που μιλάτε. Είναι απαράδεκτος. Η Ελλάδα και αυτή η Ελληνική  Κυβέρνηση ουδέποτε θα εγκαταλείψουν την Κύπρο. Ένα τέτοιο θέμα δεν θα έπρεπε να το εγείρετε…
Πρόεδρος Κληρίδης: Ήθελα να ξεκαθαρίσω το ζήτημα του πολιτικού κόστους. Τώρα έρχομαι στο βασικό θέμα. Οι S-300  παραγγέλθηκαν σε πλήρη γνώση της Ελληνικής Κυβέρνησης και του Ελληνικού Υπουργείου Άμυνας. Μάλιστα, ενώ εγώ διαπραγματευόμουν μικρότερου βεληνεκούς πυραύλους, μου υποδείχθηκε από το ΓΕΕΘΑ ότι θα έπρεπε  να πάρουμε τους S-300. Οι Ρώσοι αρχικά αρνούνταν να μας προμηθεύσουν και αναγκάστηκα να στείλω επιστολή στον Ρώσο πρωθυπουργό. Η θέση ότι οι πύραυλοι θα πρέπει, είτε να εγκατασταθούν στην Κρήτη είτε να μην έλθουν καθόλου, δεν είναι ορθή. Έθεσα, όπως είναι γνωστό, ορισμένους όρους, όπως η αποστρατιωτικοποίηση, που δεν υλοποιήθηκαν. Δεν υπήρξε καμιά ανταπόκριση. Η θέση μου είναι ότι δεν πρέπει να υποκύψουμε. Ούτε συμφωνώ ότι πρέπει να συνδέσουμε το θέμα των πυραύλων με την προοπτική ένταξης της Κύπρου στην Ε.Ε., διότι είμαστε αρκετά μακριά από τον χρόνο που θα αποφασιστεί. Ούτε πιστεύω ότι οι Αμερικανοί και οι Άγγλοι θα ασκήσουν πιέσεις στην Τουρκία για να πάμε σε λύση. Αν ενδώσουμε στο θέμα των πυραύλων, αν φανούμε «καλά παιδιά», δεν πρόκειται να διαφοροποιήσουμε τη στάση Αμερικανών και Βρετανών. Οι Αμερικανοί μόλις διαπίστωσαν την αδιαλλαξία των Τούρκων, στην πρόταση για απαγκίστρωση, περιορισμό των εξοπλισμών, αφαίρεση βαρέων όπλων και μείωση στρατευμάτων, αποσύρθηκαν. Καμιά πίεση δεν τους άσκησε ο Χόλμπρουκ.
Η άποψή μου είναι ότι οι πύραυλοι πρέπει μεταφερθούν στην Κύπρο και προς το παρόν να μην τους αναπτύξουμε. Δεν ανησυχώ ότι θα υπάρξει θερμό επεισόδιο. Άλλωστε οι μεγαλύτερες αντιδράσεις προέρχονται από τους Αμερικανούς και τους Βρετανούς και λιγότερο από τους Τούρκους.
Πρωθυπουργός Σημίτης: Φαίνεται να κλείνετε την πόρτα σε οποιεσδήποτε διαπραγματεύσεις και σε πρωτοβουλία της Χέρκους (εκπροσώπου του Γ.Γ. του ΟΗΕ στην Κύπρο).
Πρόεδρος Κληρίδης: Δεν είπα ότι θα ανακοινώσουμε απόφαση γύρω από το θέμα των πυραύλων.
Πρωθυπουργός Σημίτης: Πώς θα χειριστείτε το θέμα; Θα συγκαλέσετε το Εθνικό Συμβούλιο;
Ακολουθεί συζήτηση για τις νέες ημερομηνίες στην άφιξη των πυραύλων. Ο Πρόεδρος Κληρίδης αναφέρει ότι του δημιουργείται η εντύπωση ότι η Ελληνική Κυβέρνηση πήρε απόφαση για τη μη έλευση των πυραύλων.
Πρωθυπουργός Σημίτης: Δεν έχω πει ότι πήραμε απόφαση. Άλλωστε πώς μπορούσαμε να πάρουμε απόφαση χωρίς να μιλήσουμε; Οι πύραυλοι χρειάζονται προστασία. Χρειάζονται αντιαεροπορικά συστήματα, μια πλήρη αντιαεροπορική ομπρέλα που δεν τη διαθέτει η Κύπρος. Περαιτέρω υπάρχει το θέμα της μετακίνησης των πυραύλων. Πληροφορούμαι ότι τα οχήματα που θα μεταφέρουν το πυραυλικό σύστημα, έχουν μήκος 100 μέτρων. Πώς θα ανέβουν τους στενούς και δύσβατους ορεινούς δρόμους του Τροόδους;

Τα επιχειρήματα Σημίτη

Στη συνέχεια ο Πρωθυπουργός αναπτύσσει πολιτικά επιχειρήματα γιατί δεν πρέπει να υπάρξει επιμονή στη μεταφορά των πυραύλων στην Κύπρο, με κυριότερα, τις διεθνείς αντιδράσεις, την στρατιωτικοποίηση του Κυπριακού και τις δυσκολίες για την ενταξιακή πορεία της Κύπρου.
Και συνέχισε: Λέτε να μεταφερθούν οι πύραυλοι στην Κύπρο και να μην αναπτυχθούν. Δεν μπορούμε όμως να είμαστε καθόλου βέβαιοι ότι δεν θα κτυπήσουν οι Τούρκοι. Στην Τουρκία επικρατεί πολιτική αστάθεια και αβεβαιότητα και συνεπώς υπάρχει ένα πολιτικό κλίμα που ευνοεί επιθετικές ενέργειες. Οι πύραυλοι, έστω και αποθηκευμένοι, θα αποτελούν μια συνεχή εστία έντασης. Σε ό,τι αφορά την ενταξιακή πορεία της Κύπρου, διαφωνώ ότι δεν θα επηρεαστεί, επειδή ο χρόνος ένταξης θα είναι το 2004-2005.
Θα το εγείρουν οι Γερμανοί, οι Γάλλοι, οι Βρετανοί και άλλοι και θα εμποδίσουν την ένταξη. Σε κάθε περίπτωση οι επιπτώσεις θα είναι αρνητικές από τη μεταφορά και εγκατάσταση των πυραύλων στην Κύπρο. Και κάτι άλλο. Στις 11 και 12 Δεκεμβρίου θα έλθετε στη Βιέννη για τη Σύνοδο Κορυφής. Τι θα απαντήσετε, όταν σας υποβληθεί ερώτηση για το θέμα των πυραύλων;
Πρόεδρος Κληρίδης: Η απάντησή μου θα είναι ότι θα αποφασίσει το Εθνικό Συμβούλιο.
Πρωθυπουργός ΣημίτηςΔεν συμφωνείτε να δηλώσετε ότι θα έλθουν στην Ελλάδα;
Πρόεδρος ΚληρίδηςΌχι, διότι θα φανεί ότι ενδώσαμε.
Πρωθυπουργός Σημίτης: Αν έλθουν τα Ηνωμένα Έθνη, το Συμβούλιο Ασφαλείας και πουν ότι η θητεία της Ειρηνευτικής Δύναμης θα ανανεωθεί, μόνο αν δεν έλθουν οι πύραυλοι; Συμφωνώ ότι δεν πρέπει να φανεί διάσταση μεταξύ Κύπρου και Ελλάδας. Μπορεί να έχουμε διαφορετικές εκτιμήσεις αλλά δεν θέλουμε να αφήσουμε μόνη την Κύπρο. Ο φόβος μας όμως είναι ότι θα οδηγηθούμε σε περιπέτειες. Στόχος ήταν να δοθεί ένα μήνυμα με τους πυραύλους. Και το μήνυμα δόθηκε.

Πόλεμος;;

Στη συνέχεια ο Πρόεδρος Κληρίδης επιχειρηματολογεί, διαφωνώντας με τον Πρωθυπουργό Σημίτη για τα όσα είχε αναφέρει για την στρατιωτική πτυχή του θέματος. Ακολουθεί ένας ιδιαίτερα ενδιαφέρων διάλογος μεταξύ Σημίτη και Κληρίδη.
Πρωθυπουργός Σημίτης: Τι θα συμβεί αν οι Τούρκοι στείλουν αεροπλάνα για υπερπτήσεις πάνω από τη Λευκωσία;
Πρόεδρος ΚληρίδηςΘα τους καταγγείλουμε στο Συμβούλιο Ασφαλείας.
Πρωθυπουργός ΣημίτηςΔεν θα επηρεαστεί ο τουρισμός σας;
Πρόεδρος ΚληρίδηςΘα το αντέξουμε. Η οικονομία μας είναι ισχυρή.
Πρωθυπουργός Σημίτης: Και αν οι Τούρκοι προχωρήσουν σε κάποιας μορφής χερσαία επιχείρηση, για να καταλάβουν εδάφη; Τι θα γίνει;
Πρόεδρος ΚληρίδηςΘα γίνει πόλεμος!
Ο Σημίτης άκουσε με έκπληξη και έκδηλη ταραχή τη χωρίς δισταγμούς αναφορά του Κληρίδη για πόλεμο και περιορίστηκε να αναφωνήσει επαναλαμβάνοντας δις το ερώτημα: «πόλεμος;»

πηγή:https://slpress.gr/ethnika/o-apokalyptikos-dialogos-simiti-kliridi-gia-toys-s-300-to-1998/

Κυριακή 28 Απριλίου 2019

Η μάχη των ειδικών μισθολογίων θα κριθεί στα δικαστήρια




Το τελευταίο µπαράζ των αναδροµικών διεκδικήσεων µε την απόσπαση θετικών αποφάσεων από τα Πρωτοδικεία για τους γιατρούς του ΕΣΥ άνοιξε νέο κύκλο «προβληµατισµού» για το οικονοµικό επιτελείο. Οι πρωτόδικες αποφάσεις από την Αθήνα, τον Πειραιά και τη Θεσσαλονίκη δικαίωσαν τους γιατρούς, αφού έκριναν αντισυνταγµατικές τις διατάξεις του νέου µισθολογίου του 2017, επιδικάζοντας παράλληλα αναδροµικά διετίας (2017-2018) από 19.000 έως 24.000 ευρώ.
Με τις προσφυγές τους οι γιατροί «χτυπούσαν» τις διατάξεις του Ν. 4472/2017 για τα ειδικά µισθολόγια, καθώς µε αυτές προβλέπονταν µικρότερες καθαρές αποδοχές απ’ ό,τι στο παρελθόν. Υπενθυµίζεται ότι οι γιατροί είχαν «πληγεί» µισθολογικά µε µνηµονιακό νόµο του 2012 (4093/12), οι διατάξεις του οποίου κρίθηκαν από την Ολοµέλεια του ΣτΕ αντισυνταγµατικές. Ως εκ τούτου η κυβέρνηση επανήλθε µε νέο µισθολόγιο, το οποίο όµως κρίνεται και πάλι από τα πολιτικά δικαστήρια, µετά τις αγωγές των γιατρών, οι οποίοι προβάλλουν οικονοµικές αξιώσεις διετίας. Και αυτό γιατί, όπως υποστηρίζουν, µε το νέο µισθολόγιο οι καθαρές αποδοχές τους είναι λιγότερες από όσα προβλέπονταν µε το παλαιότερο.
Παρ’ όλα αυτά άλλοι συνάδελφοί τους δεν είχαν την ίδια τύχη, και αυτοί µάλιστα εκτιµάται ότι είναι αρκετές χιλιάδες. Και αυτό γιατί το Συµβούλιο της Επικρατείας χάραξε για ακόµη µία φορά την «κόκκινη γραµµή» του µε την απόφαση του Φεβρουαρίου του 2018, µε την οποία έκρινε αντισυνταγµατικές τις περικοπές του νόµου 4093/2012. 
Με αυτήν οι ανώτατοι δικαστές ξεκαθάρισαν ότι η «δικαίωση» για τους µισθούς των γιατρών θα αφορά µόνον εκείνους που προσέφυγαν στο ΣτΕ πριν από την έκδοση της απόφασης και όχι εκείνους που έσπευσαν στα δικαστήρια µετά τον Φεβρουάριο του 2018. Νοµικοί εκτιµούν, ωστόσο, ότι µε αυτόν τον τρόπο θα δηµιουργηθούν συν τω χρόνω µισθοί δύο ταχυτήτων, µε νέες προσφυγές να κατατίθενται σε λίγο καιρό και πάλι στα δικαστήρια.

Τον Οκτώβριο τα σπουδαία 

Σε εκκρεµότητα όµως παραµένει και το θέµα των πανεπιστηµιακών, µετά την προσφυγή που κατέθεσαν τέσσερα µέλη της Εκτελεστικής Γραµµατείας του Αριστοτέλειου Πανεπιστηµίου στο Συµβούλιο της Επικρατείας, η οποία θα συζητηθεί τον Οκτώβριο. Στόχος να κριθεί εκ νέου η αντισυνταγµατικό τητα των διατάξεων του νέου µισθολογίου (Ν. 4472/2017), µέσω της διαδικασίας της πρότυπης δίκης. Η τυχόν αίσια έκβαση της πιλοτική ς δίκης θα αποτελέσει κατευθυντήρια νοµολογιακή γραµµή και οδηγό για την εκδίκαση και των άλλων αγωγών που είτε εκκρεµούν είτε θα κατατεθούν στο µέλλον στα διοικητικά δικαστήρια.
Και στην περίπτωση των καθηγητών, πάντως, µετά τη νοµολογία που έχει χαράξει το ΣτΕ, τα αποτελέσµατα της αντισυνταγµατικότητας του νόµου επέρχονται µετά την ηµεροµηνιία έ κδοσης της απόφασης, ενώ για το προηγούµενο χρονικό διάστηµα µόνο για όσους έχουν καταθέσει αγωγές. Και στην περίπτωση των πανεπιστηµιακών διεκδικούνται αναδροµικά διετίας, δηλαδή για το 2017- 2018.
Σύµφωνα µε τους καθηγητές, η αντισυνταγµατικότητα του νέου µισθολογίου βασίζεται στο γεγονός ό τι οι αποδοχές τους εξακολουθούν να υπολείπονται των συνταγµατικά αποδεκτών αποδοχών που ίσχυαν  πριν από την 1/8/2012, δηλ. προ των αντισυνταγµατικών διατά ξεων του Ν. 4093/2012, ενώ οι αγωγέ ς θα αφορούν αξιώ σεις αποζηµίωσης ίσης µε τη διαφορά των αποδοχών του νέου µισθολογίου (Ν. 4472/2017) µε τις αποδοχές προ του 2012 (προ των διατάξεων του Ν. 4093/2012).

«Bόμβα»

Στα παραπάνω έρχονται να προστεθούν και οι διεκδικήσεις των δηµοσίων υπαλλήλων (σ.σ.: οι πρώτοι που προσέφυγαν ήταν υπάλληλοι του υπουργείου ∆ικαιοσύνης) για τα περικοµµένα δώρα Χριστουγέννων, Πάσχα και επιδόµατος αδείας. Το 6ο Τµήµα του Συµβουλίου της Επικρατείας έριξε τη «βόµβα» του, κρίνοντας ότι οι επίµαχες περικοπές (σ.σ.: που αρχικά ήταν µειώσεις, αλλά στη συνέχεια τα δώρα καταργήθηκαν) είναι αντισυνταγµατικές.
Ωστόσο, λόγω της σπουδαιότητας της υπόθεσης το θέµα παραπέµφθηκε στην Ολοµέλεια του Ανωτάτου Ακυρωτικού ∆ικαστηρίου, απ’ όπου αναµένεται και η τελική κρίση. Στη συζήτηση που έγινε πριν από λίγους µήνες στο Συµβούλιο της Επικρατείας το ∆ηµόσιο υποστήριξε ότι εάν κριθούν αντισυνταγµατικές οι περικοπές, το υπουργείο Οικονοµικών θα πρέπει να καταβάλει 3,9 δισ. ευρώ, µε την άλλη πλευρά να αντιλέγει, σηµειώνοντας ότι το κόστος είναι πολύ µικρότερο, καθώς δεν έχουν ασκηθεί πολλές αγωγές σε βάρος της επίµαχης διάταξης και πως ήδη από το 2013 (σ.σ.: έτος κατά τη διάρκεια του οποίου άρχισαν οι περικοπές) οι δηµόσιοι υπάλληλοι στην πλειονότητά τους έχουν χάσει την αξίωσή τους να διεκδικήσουν χρήµατα. Τα έτη για τα οποία µπορούν να έχουν αξιώσεις -όσοι προσέφυγαν-, όπως είπαν, είναι το 2017 και το 2018, για τα οποία το κόστος δεν ξεπερνά το 1,2 δισ. ευρώ.
Υπενθυµίζεται πάντως, ότι η Ολοµέλεια του Ανωτάτου ∆ικαστηρίου, µε απόφαση του Ιουνίου του 2015, έχει ήδη βάλει «όρια» λόγω δηµοσιονοµικού κόστους, αποφαινόµενη ότι αναδροµικά µπορούν να πάρουν µόνο όσο είχαν ασκήσει προσφυγές πριν από την έκδοση της απόφασης, ενώ για τους υπολοίπους ο χρόνος «τρέχει» από τον Ιούνιο του 2015.

Αναδρομικά: Οι ρήτρες Κατρούγκαλου και τα χρονικά όρια






Τρεις ταχύτητες αναδροµικών διαµορφώνονται για τους συνταξιούχους από τις ρήτρες του νόµου Κατρούγκαλου που αναµένεται να κριθούν από το ΣτΕ. Κάθε ταχύτητα ορίζει και ένα συγκεκριµένο χρονικό διάστηµα αναδροµικών, που αφορά δυνητικά όλους τους συνταξιούχους είτε έχασαν µόνο τα δώρα είτε είχαν και περικοπές στις συντάξεις τους.
Ανάλογα µε τις δικαστικές κρίσεις, τα ποσά των αναδροµικών µπορεί να αφορούν περίοδο από 10 µήνες, 42 µήνες ή έως και πάνω από τέσσερα χρόνια. Στο «κάδρο» βρίσκονται σταθερά τα κοµµένα δώρα και οι περικοπές του 2012 που κρίθηκαν αντισυνταγµατικές το 2015 από το ΣτΕ. 
Υπενθυµίζεται πως η απόφαση-βόµβα του ΣτΕ του Ιουνίου του 2015 όριζε πως οι συνέπειές της άρχιζαν από τη στιγµή της έκδοσης και µετά, για λόγους δηµοσίου συµφέροντος.
Όσοι είχαν ήδη προσφύγει στη ∆ικαιοσύνη τον Ιούνιο του 2015, όταν δηµοσιεύθηκε η απόφαση-βόµβα του ΣτΕ δικαιούνται, σύµφωνα µε την τότε απόφαση, αναδροµικά από το 2013. 
Ακολούθως ψηφίστηκε ο νόµος Κατρούγκαλου, σε µια προσπάθεια να συµµορφωθεί το Ασφαλιστικό µε το σκεπτικό της απόφασης του Ανώτατου Ακυρωτικού ∆ικαστηρίου σε συνθήκες δηµοσιονοµικής ασφυξίας. Πάγια θέση του υπουργείου Εργασίας είναι πως για την περίοδο µετά το 2016 η κυβέρνηση συµµορφώθηκε µε την απόφαση του ΣτΕ µέσα από τον νόµο Κατρούγκαλου, ο οποίος οδήγησε στον επανυπολογισµό όλων των παλαιών συντάξεων.

Το γεγονός, µάλιστα, πως υπάρχει νέος νόµος από το 2016 αλλάζει το τοπίο. Αυτό σηµαίνει πως όσοι προσέφυγαν στη ∆ικαιοσύνη µετά τον Ιούνιο του 2015 δεν δικαιούνται ποσά για την περίοδο 2013- 2015 για λόγους δηµοσίου συµφέροντος, αλλά οι διεκδικήσεις που εγείρουν οριοθετούνται εντός τριών ταχυτήτων:
      1.   Συγκλίνουσες νοµικές απόψεις καταλήγουν πως το πλέον βάσιµο χρονικό διάστηµα εντός του οποίου εντοπίζεται έδαφος για τις όψιµες αξιώσεις είναι το 10µηνο Ιούνιος 2015 έως Μάιος 2016. Εκεί φαίνεται πως ανιχνεύεται το κυρίαρχο νοµικό «κενό». Πρόκειται για το χρονικό διάστηµα ανάµεσα στη δηµοσίευση της απόφασης του ΣτΕ και την ψήφιση του νόµου Κατρούγκαλου (Μάιος 2016), το οποίο φαίνεται προς το παρόν ως η πλέον «ακάλυπτη» περίοδος. Αν και πρόκειται για µικρό χρονικό διάστηµα, το δηµοσιονοµικό βάρος που απαιτεί είναι αρκετά σηµαντικό. Μόνο γι’ αυτή την περίοδο το κόστος των αναδροµικών για όλους τους συνταξιούχους υπολογίζεται από ειδικούς της κοινωνικής ασφάλισης περίπου στα 4 δισ. ευρώ.

Θρίλερ µε τα δώρα Χριστουγέννων και Πάσχα του δικαστικού και δηµοσιονοµικού θρίλερ των αναδροµικών βρίσκεται η τύχη των δώρων Χριστουγέννων και Πάσχα, όπως και του επιδόµατος αδείας για 2,5 εκατοµµύρια συνταξιούχους και 600.000 δηµοσίους υπαλλήλους. Από το 2010 η 13η και η 14η σύνταξη, όπως ο 13ος και ο 14ος µισθός στο ∆ηµόσιο είχαν περιοριστεί για όλους σε σταθερό ποσό, ανεξάρτητα από το ύψος της σύνταξης ή του µισθού. 

∆ηλαδή τα δώρα δεν δίνονταν το 2012 ολόκληρα, αλλά είχε προηγηθεί το πρώτο «ψαλίδι» του νόµου 3845 του 2010, το οποίο δεν έχει κριθεί αντισυνταγµατικό. Ειδικότερα, για τους 600.000 δηµοσίους υπαλλήλους είχε οριστεί οριζόντιο δώρο 1.000 ευρώ το έτος -δηλαδή 500 ευρώ τα Χριστούγεννα, 250 ευρώ το Πάσχα και 250 ευρώ το καλοκαίρι για όλους-, ενώ για 2,5 εκατοµµύρια συνταξιούχους το δώρο ορίστηκε στα 800 ευρώ το έτος – δηλαδή 400 ευρώ τα Χριστούγεννα, 200 ευρώ το Πάσχα και 200 ευρώ το καλοκαίρι.

Η εξαίρεση του ΟΓΑ 

Από τη διάταξη εξαιρέθηκαν τότε µόνο οι συνταξιούχοι του πρ. ΟΓΑ, που ελάµβαναν ούτως ή άλλως χαµηλές συντάξεις και δικαιούνταν τα δώρα όπως ίσχυαν πριν από τη ρύθµιση του 2010. Τέθηκαν επίσης ηλικιακά και εισοδηµατικά κριτήρια, ώστε να εισπράττουν τα «ψαλιδισµένα» δώρα µόνο όσοι συνταξιούχοι είναι άνω των 60 ετών και λαµβάνουν άθροισµα συνταξιοδοτικού εισοδήµατος έως 2.500 ευρώ. Συνεπώς, υπάρχουν τρεις ταχύτητες διεκδικήσεων για τα κοµµένα δώρα:
  1. Συνταξιούχοι ∆ηµοσίου, ΙΚΑ, ΟΑΕΕ, ΕΤΑΑ, ΝΑΤ άνω των 60 ετών και µε συνολικό µηνιαίο εισόδηµα από συντάξεις (κύριες, επικουρικές, µερίσµατα, προσαυξήσεις λόγω οικογενειακών βαρών, επίδοµα απολύτου αναπηρίας αλλά και επιδόµατα Χριστουγέννων, Πάσχα και αδείας υπολογιζόµενα σε 12µηνη βάση) έως 2.430 ευρώ. ∆ικαιούνταν το πλήρες ποσό των 800 ευρώ (400 Χριστούγεννα, 200 Πάσχα και 200 καλοκαίρι). Αντίστοιχα όσοι είχαν µηνιαίο εισόδηµα από 2.430 έως 2.500 ευρώ δικαιούνταν τµήµα των δώρων.
  2. Συνταξιούχοι ΟΓΑ. Είχαν εξαιρεθεί από το «ψαλίδι» του 2010, καθώς λαµβάνουν χαµηλές συντάξεις και συνεπώς δικαιούνταν πλήρη δώρα (µία σύνταξη τα Χριστούγεννα, µισή το Πάσχα και µισή το καλοκαίρι).
  3. Συνταξιούχοι ∆ηµοσίου, ΙΚΑ, ΟΑΕΕ, ΕΤΑΑ, ΝΑΤ κάτω των 60 ετών ή/και µε συνολικό εισόδηµα από συντάξεις πάνω από 2.500 ευρώ. ∆εν δικαιούνταν καθόλου δώρα, τα είχαν χάσει εξ ολοκλήρου από το 2010 και συνεπώς δεν µπορούν να διεκδικήσουν κάτι. 
  4. Ταυτόχρονα υπάρχουν δύο κατηγορίες συνταξιούχων που έχασαν τα δώρα ήδη από το 2010, µε βάση ρυθµίσεις που δεν έχουν κριθεί αντισυνταγµατικές:
* Συνταξιούχοι κάτω των 60 ετών το 2010. Προσοχή, αν η ηλικία των 60 ετών συµπληρώθηκε από το 2012 έως το 2016, τότε ενδέχεται να προκύψει δικαίωµα για την περίοδο από το 2015 και µετά, αλλά είναι κάτι που µένει να διευκρινιστεί.
* Συνταξιούχοι µε συνολικό µηνιαίο εισόδηµα από συντάξεις (κύριες, επικουρικές, µερίσµατα, προσαυξήσεις λόγω οικογενειακών βαρών, επίδοµα απολύτου αναπηρίας αλλά και επιδόµατα Χριστουγέννων, Πάσχα και αδείας υπολογιζόµενα σε 12µηνη βάση) από 2.500 ευρώ και πάνω.


Ελεγκτικό Συνέδριο: Απόφαση – «βόμβα» για τα αναδρομικά



Δυσάρεστα είναι τα νέα μετά την απόφαση του τρίτου τμήματος του Ελεγκτικού Συνεδρίου να κρίνει συνταγματικό τον επανυπολογισμό των συντάξεων των στρατιωτικών, σύμφωνα με τις διατάξεις του Νόμου Κατρούγκαλου
Συγκεκριμένα, το Ελεγκτικό Συνέδριο έκρινε συνταγματικό τον επανυπολογισμό της σύνταξης στρατιωτικού το 2018 με βάση τον νόμο 4387/16, απορρίπτοντας έτσι το αίτημα να συνεχιστεί η καταβολή της σύνταξης στο ύψος που είχε καθοριστεί με τα όσα ίσχυαν για τις συντάξεις των  Στρατιωτικών και ενστόλων το 2014 και νωρίτερα.
Το τμήμα του Ελεγκτικού Συνεδρίου έκρινε ότι «με το νέο σύστημα υπολογισμού της σύνταξης των δημοσίων λειτουργών και υπαλλήλων ικανοποιείται κατ’ αρχήν η απαίτηση εύλογης αναλογίας μεταξύ αποδοχών ανεργίας και σύνταξης, δοθέντος ότι το ανταποδοτικό μέρος της σύνταξης εξαρτάται από τις αποδοχές ενεργείας του δικαιούχου».


Σάββατο 27 Απριλίου 2019

Αναδρομικά: Ποιοι συνταξιούχοι πάνε ταμείο - Οι κατηγορίες (πίνακες)



Ποσά που κυµαίνονται από 660 έως 7.000 ευρώ διεκδικούν οι συνταξιούχοι για τα αναδροµικά του 10µήνου που µεσολαβεί ανάµεσα στην απόφαση-βόµβα του ΣτΕ τον Ιούνιο του 2015 και στην ψήφιση του νόµου Κατρούγκαλου τον Μάιο του 2016. 
Σύµφωνα µε συγκλίνουσες νοµικές απόψεις, πρόκειται για την πλέον «ακάλυπτη» περίοδο, εντός της οποίας εντοπίζεται έδαφος για όψιµες αξιώσεις. 
Εφόσον τα αναδροµικά «απλωθούν» µέχρι και τον ∆εκέµβριο του 2018, δηλαδή σε 42 µήνες, τότε οι διεκδικήσεις φτάνουν έως και τα 27.000 ευρώ για συνταξιούχους µε µία κύρια και µία επικουρική. 
Οι διεκδικήσεις κατά περιπτώσεις µπορούν να ξεπεράσουν και αυτό το ποσό, αν ο συνταξιούχος λαµβάνει περισσότερες από δύο συντάξεις, όπως για παράδειγµα γιατροί του ΕΣΥ, µηχανικοί του ∆ηµοσίου, χήρες ή χήροι που λαµβάνουν περισσότερες από τέσσερις συντάξεις κ.ά.
Τα ελάχιστα ποσά προκύπτουν για τους συνταξιούχους ΟΓΑ που έχασαν µόνο τα δώρα, τα οποία για την κατώτατη σύνταξη των 330 ευρώ ήταν 660 ευρώ τον χρόνο, καθώς οι αγρότες λάµβαναν µέχρι το 2012 τα πλήρη δώρα. Υπάρχουν βέβαια και ορισµένες ειδικές κατηγορίες συνταξιούχων που διεκδικούν ακόµη λιγότερα και είναι όσοι ήταν κάτω των 60 ετών -άρα είχαν χάσει τα δώρα από το 2010- και είχαν ελάχιστη περικοπή, π.χ. 15 ευρώ τον µήνα, στην κύρια σύνταξή τους. Αντίστοιχα, τα µεγαλύτερα ποσά προκύπτουν για συνταξιούχους µε υψηλές συντάξεις ή περισσότερες από δύο συντάξεις.
∆ικαστικές αποφάσεις που έχουν δηµοσιευτεί από Πρωτοδικεία και Εφετεία ενοποιούν τον χρόνο πριν και µετά τον νόµο Κατρούγκαλου, µε το σκεπτικό πως µέχρι και την πρεµιέρα του επανυπολογισµού τον Ιανουάριο του 2019 οι αντισυνταγµατικές µειώσεις των νόµων 4051 και 4093 του 2012 συνέχιζαν να επιβάλλονται στις κύριες συντάξεις. 

Στον νόµο Κατρούγκαλου έχουν ενσωµατωθεί ρήτρες που επιχειρούν να καλύψουν νοµικά το διάστηµα 2016- 2018 και µένουν να κριθούν από τα ανώτατα δικαστήρια. Πάγια θέση του υπουργείου Εργασίας είναι πως για την περίοδο µετά τον Μάιο του 2016 η κυβέρνηση συµµορφώθηκε µε την απόφαση του ΣτΕ µέσα από τον νόµο Κατρούγκαλου. 
Για να υπολογίσει κανείς το συνολικό ποσό που διεκδικεί για το επίµαχο 10µηνο, πρέπει να ανατρέξει στα µηνιαία εκκαθαριστικά πληρωµών των κύριων και επικουρικών συντάξεών του, όπου αναγράφονται οι µειώσεις των νόµων 4051 και 4093. Προσοχή, ο επανυπολογισµός των επικουρικών έγινε ήδη από το καλοκαίρι του 2016, οπότε οι όποιες νοµικές διεκδικήσεις σταµατούν εκεί. εφόσον η διαδικασία του επανυπολογισµού και των περικοπών κριθεί συνταγµατική από το ΣτΕ.
Σηµειώνεται πως το ΕΤΕΑΕΠ έχει ήδη αναρτήσει στην ιστοσελίδα του ηλεκτρονική υπηρεσία µε ενηµερωτικά σηµειώµατα για την ανάλυση της αναπροσαρµογής της επικουρικής σύνταξης που έγινε το καλοκαίρι του 2016 καθώς και συγκεντρωτικούς πίνακες µε όλες τις µνηµονιακές κρατήσεις (συνταγµατικές και αντισυνταγµατικές). Το «Εθνος της Κυριακής» ετοίµασε έναν πλήρη οδηγό µε πίνακες και παραδείγµατα για τα ποσά που διεκδικούν όλες οι κατηγορίες συνταξιούχων, προσεγγίζοντας τις διεκδικήσεις σε µηνιαία βάση. 
Οι διεκδικήσεις κινούνται σε δύο ταχύτητες. Τη διαχωριστική γραµµή θέτει το συνταξιοδοτικό εισόδηµα, όπως αυτό είχε διαµορφωθεί το 2012 πριν από τις περικοπές σε δώρα και συντάξεις που κρίθηκαν αντισυνταγµατικές. ∆εδοµένου ότι οι επίµαχες µειώσεις επιβλήθηκαν οριζόντια σε όλους ανεξάρτητα από το Ταµείο στο οποίο ανήκαν και ανεξάρτητα από το αν προέρχονταν από τον δηµόσιο ή τον ιδιωτικό τοµέα, οι δύο βασικές ταχύτητες είναι:










ΚΥΡΙΕΣ ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ

Συνταξιούχοι ∆ηµοσίου ΙΚΑ-ΟΑΕΕ-ΕΤΑΑ
1. Οι συνταξιούχοι κάτω των 60 ετών µε άθροισµα µηνιαίων κύριων και επικουρικών συντάξεων πάνω από 1.000 ευρώ και κάτω από 1.300 ευρώ έχασαν και διεκδικούν:
  • 5% στη µηνιαία σύνταξη ή άθροισµα άνω των 1.000 έως 1.500 ευρώ (µε όριο τα 1.000 ευρώ).
  • 10% στη µηνιαία σύνταξη ή άθροισµα από 1.500 έως 2.000 ευρώ (µε όριο τα 1.425,01 ευρώ).
  • 15% στη µηνιαία σύνταξη ή άθροισµα από 2.000 έως 3.000 ευρώ (µε όριο τα 1.800,01 ευρώ).
  • 20% στη µηνιαία σύνταξη ή άθροισµα από 3.000 ευρώ και άνω (µε όριο τα 2.550,01 ευρώ).
Πίνακας 1 – Κράτηση Ν. 4093/2012.
2. Οι συνταξιούχοι άνω των 60 ετών µε άθροισµα µηνιαίων κύριων και επικουρικών συντάξεων πάνω από 1.000 ευρώ και κάτω από 1.300 ευρώ έχασαν και διεκδικούν: 
  •  5% στη µηνιαία σύνταξη ή άθροισµα άνω των 1.000 έως 1.500 ευρώ (µε όριο τα 1.000 ευρώ).
  • 10% στη µηνιαία σύνταξη ή άθροισµα από 1.500 έως 2.000 ευρώ (µε όριο τα 1.425,01 ευρώ)
  • 15% στη µηνιαία σύνταξη ή άθροισµα από 2.000 έως 3.000 ευρώ (µε όριο τα 1.800,01 ευρώ).
  • 20% στη µηνιαία σύνταξη ή άθροισµα από 3.000 ευρώ και άνω (µε όριο τα 2.550,01 ευρώ). Πίνακας 1 – Κράτηση Ν. 4093/2012.
  • Τα δώρα Χριστουγέννων, Πάσχα και το επίδοµα αδείας. Πίνακας 2.
3. Οι συνταξιούχοι άνω των 60 ετών µε µηνιαία κύρια σύνταξη πάνω από 1.300 ευρώ έχασαν και διεκδικούν:
  • 12% στο τµήµα της κύριας σύνταξης που υπερβαίνει τα 1.300 ευρώ (πριν από την αφαίρεση της κράτησης ασθένειας και του φόρου, αλλά µετά την παρακράτηση της εισφοράς αλληλεγγύης του 2010 και της επιπλέον εισφοράς του 2011 καθώς και των µειώσεων του 2011). Πίνακας 1 – Κράτηση Ν. 4051/2012.
  • 5%-20% στη µηνιαία σύνταξη ή άθροισµα συντάξεων πάνω από 1.000 ευρώ. Πίνακας 1 – Κράτηση Ν. 4093/2012.
  • Τα δώρα Χριστουγέννων, Πάσχα και το επίδοµα αδείας. Πίνακας 2.
4. Οι συνταξιούχοι κάτω των 60 ετών µε µηνιαία κύρια σύνταξη πάνω από 1.300 ευρώ έχασαν και διεκδικούν:
  • 12% στο τµήµα της σύνταξης που υπερβαίνει τα 1.300 ευρώ (πριν από την αφαίρεση της κράτησης ασθένειας και του φόρου, αλλά µετά την παρακράτηση της εισφοράς αλληλεγγύης του 2010 και της επιπλέον εισφοράς του 2011 καθώς και των µειώσεων του 2011). Πίνακας 1 – Κράτηση Ν. 4051/2012.
  • 5%-20% στη µηνιαία σύνταξη ή άθροισµα συντάξεων πάνω από 1.000 ευρώ. Πίνακας 1 – Κράτηση Ν. 4093/2012.
5. Οι συνταξιούχοι άνω των 60 ετών µε άθροισµα µηνιαίων κύριων και επικουρικών συντάξεων, όπως και τυχόν µερισµάτων, κάτω από 1.000 ευρώ έχασαν και διεκδικούν:
  • Τα δώρα Χριστουγέννων, Πάσχα και το επίδοµα αδείας. Πίνακας 2.

Συνταξιούχοι ΟΓΑ

Οι συνταξιούχοι ΟΓΑ έχουν χαµηλές συντάξεις, οπότε δεν αντιµετώπισαν τις περικοπές που επιβλήθηκαν το 2012 στις συντάξεις ή στο άθροισµα του συνταξιοδοτικού εισοδήµατος άνω των 1.000 ευρώ. Είχαν όµως εξαιρεθεί και από τη ρύθµιση του 2010, η οποία «ψαλίδισε» τα δώρα για όλους στα 800 ευρώ τον χρόνο. Συνεπώς έχασαν και διεκδικούν τα πλήρη δώρα. Πίνακας 3.

ΕΠΙΚΟΥΡΙΚΕΣ ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ

Σηµαντικές ήταν και στις επικουρικές συντάξεις οι αντισυνταγµατικές µειώσεις που επιβλήθηκαν το 2012. Εκτός από το συνδυαστικό «ψαλίδι» σε άθροισµα κύριων και επικουρικών (Πίνακας 4 – Κράτηση Ν. 4093/2012), έχει επιβληθεί σε όλους τους συνταξιούχους που εισπράττουν επικουρική σύνταξη, είτε προέρχονται από τον δηµόσιο είτε από τον ιδιωτικό τοµέα, κλιµακωτή µείωση 10%-20% (Πίνακας 4 – Κράτηση Ν. 4051/2012) ως εξής:
α) Για συντάξεις έως 250 ευρώ ποσοστό µείωσης 10%.
β) Για συντάξεις από 250 έως 300 ευρώ ποσοστό µείωσης 15%.
γ) Για συντάξεις από 300 ευρώ και άνω ποσοστό µείωσης 20%. Με τις επίµαχες διατάξεις του 2012 οι συνταξιούχοι έχασαν και τα πλήρη δώρα Χριστουγέννων, Πάσχα και αδείας στην επικουρική τους.
Αναλυτικά τα ποσά που χάθηκαν από τις αντισυνταγµατικές περικοπές, τόσο σε µηνιαία όσο και σε ετήσια βάση, παρατίθενται στον πίνακα 4 και πίνακα 5.