Κυριακή 14 Απριλίου 2019

27 δισ. ευρώ χάθηκαν στα χρόνια της κρίσης., από μισθούς ,συντάξεις και λοιπά εισοδήματα - Ποιοι είχαν τις μεγαλύτερες απώλειες


Αρμαγεδδώνα για τους ελεύθερους επαγγελματίες και τους επιτηδευματίες αποτέλεσαν τα χρόνια της κρίσης. Το δηλωθέν εισόδημα συρρικνώθηκε κατά 60%, ενώ ο αριθμός τους μειώθηκε κατά 40%.
Η κρίση ώθησε πολλούς από την κατηγορία αυτή να τερματίσουν τις δραστηριότητές τους, για κάποιους απλώς συρρικνώθηκαν, ενώ δεν είναι λίγοι αυτοί που αποφάσισαν να συνεχίσουν τις εργασίες κρύβοντας σημαντικό μέρος από τα κέρδη τους.
Όπως προκύπτει από τα στατιστικά στοιχεία το 2010, οι περίπου 1 εκατ. επιτηδευματίες-ελεύθεροι επαγγελματίες δήλωναν εισοδήματα 24 δισ. ευρώ, ενώ το 2017 οι εναπομείναντες 610.000 της ανωτέρω κατηγορίας δήλωσαν εισοδήματα που δεν ξεπερνούν τα 10 δισ. ευρώ. Συνολικά τα χρόνια τη κρίσης χάθηκαν συνολικά 27 δισ. ευρώ. Ποσό το οποίο αντανακλά τη σκληρή φορολόγηση των εισοδημάτων, τις τεράστιες εισφορές που επιβλήθηκαν τα χρόνια αυτά, αλλά και τη μείωση των αποδοχών και των συντάξεων.
Σύμφωνα με τα στοιχεία, το 2010 λιγότεροι φορολογούμενοι δήλωσαν στην εφορία εισοδήματα ύψους 100,3 δισ. ευρώ, ενώ το 2017 δήλωσαν 73,6 δισ. ευρώ.
Το ίδιο διάστημα οι μισθωτοί έχασαν 9 δισ. ευρώ ή το 22,6% των εισοδημάτων τους.
Βέβαια, την περίοδο αυτή η φοροδιαφυγή εκτινάχθηκε. Ο ελεγκτικός μηχανισμός, ανίκανος να παρακολουθεί τις εξελίξεις (και μέχρι να ανασυνταχθεί), την άφησε να διογκωθεί, με αποτέλεσμα αυτοί που πλήρωσαν τη δημοσιονομική προσαρμογή να είναι φυσικά οι μισθωτοί, οι οποίοι προφανώς και δεν μπορούν να αποκρύψουν εισοδήματα, όπως οι υπόλοιπες επαγγελματικές ομάδες.    
Όπως προκύπτει από τα στοιχεία:
• Μισθωτοί. Το 2010, οι 2 εκατ. μισθωτοί δήλωσαν εισοδήματα ύψους 39,7 δισ. ευρώ, ενώ το 2018 τα εισοδήματα περιορίστηκαν στα 30,7 δισ. ευρώ. Δηλαδή έχασαν περίπου 9 δισ. ευρώ. Από 20.000 που ήταν περίπου το μέσο εισόδημα του 2017 διαμορφώθηκε στις 13.850 ευρώ.
• Συνταξιούχοι. Το 2010, οι 1,6 εκατ. συνταξιούχοι δήλωναν εισοδήματα 26,8 δισ. ευρώ και σήμερα οι 2,25 εκατ. συνταξιούχοι δηλώνουν 25,2 δισ. ευρώ. Το μέσο εισόδημα από τις 16.750 ευρώ διαμορφώνεται σήμερα λίγο πάνω από τις 11.000 ευρώ. Δηλαδή το μέσο εισόδημα μειώθηκε κατά 34,3%.
• Ελεύθεροι επαγγελματίες-επιτηδευματίες. Το 2010, δήλωναν εισοδήματα ύψους 24 δισ. ευρώ. Σήμερα δηλώνουν μειωμένα κατά 60% εισοδήματα, ενώ πλέον ανέρχονται σε 610.000 από 1 εκατ. το 2010. Η κατάργηση του αφορολόγητου ορίου και η αύξηση των συντελεστών ήταν οι βασικές αιτίες που, με το έναν ή τον άλλον τρόπο, οδήγησαν στη μείωση των δηλωθέντων εισοδημάτων τους. Τα τελευταία χρόνια, στους βασικούς λόγους εντάσσεται και η αύξηση των ασφαλιστικών 
εισφορών.
• Αγρότες. Το δηλωθέν εισόδημα των αγροτών μειώθηκε κατά 28,2% το 2017 σε σύγκριση με τα εισοδήματα του 2010. Συγκεκριμένα, οι αγρότες έχασαν περίπου 1,25 δισ. ευρώ.
Από την επεξεργασία των στοιχείων διαφαίνεται ότι, χρόνο με τον χρόνο, τα εισοδήματα των περισσότερων κατηγοριών μειώνονται. Είναι ενδεικτικό ότι από τα 100,3 δισ. του 2010, το 2014 περιορίσθηκαν στα 76 δισ., ενώ το 2017 συρρικνώθηκαν περαιτέρω στα 73 δισ. ευρώ. Τα στοιχεία των εισοδημάτων του 2017 (που δηλώθηκαν στην εφορία το 2018) είναι σε γνώση τόσο του οικονομικού επιτελείου όσο και των πιστωτών της χώρας και, όπως φαίνεται, θα βρεθούν στο επίκεντρο των συζητήσεων, καθώς η πορεία των δημοσίων εσόδων είναι το «κλειδί» για τη διατήρηση του πρωτογενούς πλεονάσματος στο 3,5% του ΑΕΠ.

.πηγή:kathimerini.gr/1019276/article/oikonomia/ellhnikh-oikonomia/eisodhmata-27-dis-eyrw-xa8hkan-sta-xronia-ths-krishs

Δεν έχουν χρήματα για τα αναδρομικά, τα δώρα, την αποκατάσταση των μισθών και συντάξεων,και χορηγούν αναδρομικά εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ στους συνταξιούχους βουλευτές!!!


















Nα δοθούν ΑΜΕΣΑ στους συνταξιούχους τα παρανόμως παρακρατηθέντα (Δώρα-Επιδόματα, αντισυνταγματικές περικοπές)
●Να καταργηθεί άμεσα η διάταξη του άρθρου 23 του νόμου Κατρούγκαλου (ν. 4387/2016)!!
Με το άρθρο 23 παρ. 4β του ν. 4387/2016 η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ αναγνώρισε την υποχρέωση αναδρομικής καταβολής αρκετών εκατομμυρίων ευρώ (πλέον των 50 εκατομμυρίων!!) στους συνταξιούχους βουλευτές και στους κληρονόμους τους!!
Συγκεκριμένα η άνω διάταξη (ν 4387/2016, ΦΕΚ Α 85, σελ. 2200) ορίζει ότι: «β. Με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών καθορίζονται ο τρόπος, ο χρόνος και η διαδικασία καταβολής των αναδρομικών ποσών σύνταξης, που δικαιούνται συνταξιούχοι του Δημοσίου κατά το Ν.δ. 99/1974 (Α΄ 295), καθώς και οι κληρονόμοι τους, λόγω της αναπροσαρμογής των συντάξεών τους με βάση τις διατάξεις του άρθρου 57 του Ν. 3691/2008 (Α΄ 166), σε εκτέλεση τελεσίδικων δικαστικών αποφάσεων.».
Ταυτόχρονα, με το άρθρο 92 παρ. 4 του ίδιου νόμου 4387/2016, η κυβέρνηση κατήργησε το Επίδομα Κοινωνικής Αλληλεγγύης Συνταξιούχων (ΕΚΑΣ) για τους χαμηλοσυνταξιούχους της πατρίδας μας που σήμερα και μέχρι τον Νοέμβριο του 2019 ανέρχεται σε μόλις 12 ευρώ τον μήνα!
Από 1-1-2020 το ΕΚΑΣ καταργείται!! Ειδικότερα, στο άρθρο 92 παρ. 4 του ίδιου νόμου (σελ. 2241-2242 ΦΕΚ Α’ 85) ορίζεται ότι: «4. Από 1.1.2017 και μέχρι 31.12.2019 και σε ετήσια βάση τα ποσά που αναφέρονται στα εισοδηματικά κριτήρια της παραγράφου 1 του άρθρου αυτού, καθώς και τα ποσά του επιδόματος που αναφέρονται στην παράγραφο 2, αναπροσαρμόζονται με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, προκειμένου τα ως άνω κριτήρια να βαίνουν κάθε έτος μειούμενα, με σκοπό αντίστοιχη ετήσια εμπροσθοβαρή μείωση της δαπάνης της παροχής μέχρι την ολοκληρωτική κατάργηση αυτής. Από 1.1.2020 η παροχή αυτή καταργείται.».
Τον τελευταίο καιρό και επ’ ευκαιρία σχετικού δημοσιεύματος στο χθεσινό φύλλο της εφημερίδας «Ελεύθερος Τύπος», επανήλθε στην επικαιρότητα  το ενδεχόμενο καταβολής εκατοντάδων χιλιάδων αναδρομικών στους συνταξιούχους βουλευτές και στους κληρονόμους τους, σε εφαρμογή δικαστικών αποφάσεων που τους έχουν δικαιώσει και έχουν κρίνει αντισυνταγματική την αποσύνδεση της μισθοδοσίας τους από την αντίστοιχη του Προέδρου του Αρείου Πάγου.
Οι σημαντικότερες αποφάσεις που διατάσσουν την περαιτέρω σύνδεση των μισθών-συντάξεων των βουλευτών με τον μισθό-σύνταξη του Προέδρου του Αρείου πάγου είναι οι υπ’αριθ. 478/2016 και 113/2017 αποφάσεις του Ελεγκτικού Συνεδρίου.
Σύμφωνα με την τελευταία απόφαση που παραθέτουμε αυτούσια παρακάτω, δεν αρκεί προφορική ή γραπτή παραίτηση του βουλευτή, ούτε κατάργηση της σύνδεσης με τυπικό νόμο, αλλά με νέα απόφαση από την Ολομέλεια της Βουλής!!
Μετά από αυτά, η ΕΝΥΠΕΚΚ και η ΟΡΘΙΑ ΕΛΛΑΔΑ καλούν την κυβέρνηση να καταβάλλει άμεσα τα αναδρομικά ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΟΥΣ που έχουν δικαιωθεί με αποφάσεις της Ολομέλειας του Συμβουλίου Επικρατείας (2287-2290/2015) που έκριναν αντισυνταγματικές τις περικοπές των συντάξεων βάσει των ν. 4051 και 4093/2012 των Δώρων Χριστουγέννων-Πάσχα και Επιδόματος Αδείας για τους συνταξιούχους και τους εν ενεργεία δημοσίους υπαλλήλους!!
Αυτό επιβάλλει η κοινή λογική και το κοινό περί δικαίου αίσθημα!
Γιατί είναι προκλητικό και ονειδιστικό να στερούνται τα παρανόμως παρακρατηθέντα αναδρομικά οι φτωχοί συνταξιούχοι-απόμαχοι βιοπαλαιστές και να καταργείται γι’αυτούς και το ΕΚΑΣ, την ίδια στιγμή που με συγκεκριμένη διάταξη νόμου  χορηγούνται αναδρομικά εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ στους συνταξιούχους βουλευτές!!!
Απαιτείται ΑΜΕΣΗ και ΔΙΚΑΙΗ λύση!
—————–
Ιδού η απόφαση της Ολομέλειας του Ελεγκτικού Συνεδρίου
που δικαιώνει τους συνταξιούχους βουλευτές
και υποχρεώνει την κυβέρνηση στην καταβολή εκατομμυρίων ευρώ
Αριθμός 113/2017, Ολομέλειας ΕΣ (Α` Σύνθεση)
Προεδρεύουσα: Φλωρεντία Καλδή, Αντιπρόεδρος
Εισηγήτρια: Δέσποινα Τζούμα, Σύμβουλος
Γενικός Επίτροπος Επικράτειας: Μιχαήλ Ζυμής
I.       …
II. Με την αίτηση αυτή ζητείται η αναίρεση της 4364/2013 απόφασης του II Τμήματος του Ελεγκτικού Συνεδρίου, με την οποία ακυρώθηκε η 93396/09/22.7.2009 πράξη του Διευθυντή της 43ης Διεύθυνσης του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους (Γ.Λ.Κ.) και αναπέμφθηκε ο συνταξιοδοτικός φάκελος της αναιρεσίβλητης, χήρας συνταξιούχου βουλευτή, στην αρμόδια Διεύθυνση του Γ.Λ.Κ., προ- κειμένου να αναπροσαρμόσει την κατά μεταβίβαση βουλευτική σύνταξή της, από 1.1.2008, με βάση τις συνολικές μηνιαίες αποδοχές των Προέδρων των Ανώτατων Δικαστηρίων, όπως αυτές διαμορφώθηκαν με τις διατάξεις του άρθρου 57 του ν. 3691/2008.
III. Το ν.δ. 99/1974 «Περί συνταξιοδοτήσεως των Προέδρων ή Αντιπροέδρων Κυβερνήσεως, των Βουλευτών, ως και των οικογενειών αυτών» (Α` 295) ορίζει στο άρθρο 2 παρ. 1 ότι: «Δικαιούνται ισοβίου συντάξεως εκ του Δημοσίου Ταμείου οι διατελέσαντες και εφΆ εξής διατελούντες Βουλευταί επί τέσσαρα (4) τουλάχιστον πλήρη έτη, συνεχώς ή διακεκομμένως» και στο άρ¬θρο 4 παρ. 2, όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 29 του ν. 1694/1987 (Α` 35), ότι: «Το ποσό της μηνιαίας σύνταξης των προσώπων της παραγράφου 1 του άρθρου 2 του ν.δ. 99/1974 ορίζεται στο ένα τέταρτο του συνόλου της βουλευτικής αποζημίωσης που καταβάλλεται εκάστοτε. Το ποσό αυτό προσαυξάνεται κατά ποσοστό 25 τοις εκατό για κάθε πλήρες έτος βουλευτείας μέχρι το δέκα¬το έτος και κατά ποσοστό 10 τοις εκατό για κάθε επιπλέον πλήρες έτος βουλευτείας πέραν του δεκάτου έτους. Σε καμιά περίπτωση το ποσό της μηνιαίας σύνταξης δεν μπορεί να είναι ανώτερο του 80 τοις εκατό του συνόλου της βουλευτικής αποζημίωσης». Συναφώς, στο άρθρο 8 του Ζ` Ψηφίσματος της 17/18.2.1975 (Α` 23), με το οποίο δεν μεταβλήθηκε το ειδικό σύστημα υπολογισμού της βουλευτικής σύνταξης, ορίζεται ότι: «Η σύνταξις των περί ων το άρθρον 1 και η παρ. 1 του άρθρου 2 του ν.δ. 99/74 λογίζεται βάσει της εκάστοτε καταβαλλόμενης βουλευτικής αποζημιώσεως. Εν ουδεμία περιπτώσει το ποσόν της ανωτέρω καταβαλλόμενης μηνιαίας συντάξεως δύναται να είναι ανώτερον του 80% της μηνιαίας βουλευτικής αποζημιώσεως (…)». Περαιτέρω, σύμφωνα με την απόφαση της Βουλής, που ελήφθη, σε εκτέλεση του άρθρου 75 παρ. 1 του Συντάγματος του 1952, κατά την ΚΔ722.12.1964 Συνεδρίασή της και διατηρήθηκε σε ισχύ με το άρθρο 1 παρ. 1 του ως άνω Ζ` Ψηφίσματος, «η μηνιαία βουλευτική αποζημίωσις είναι ίση προς το σύνολον των, μηνιαίων αποδοχών (μετά του ανωτάτου ορίου των πάσης φύσεως παρεχόμενων επιδομάτων και προσαυξήσεων) του Ανώτατου Δικαστικού Λειτουργού». Τέλος, κατά το άρθρο 63 παρ. 1 του ισχύοντος Συντάγματος (ταυτόσημου περιεχομένου με εκείνο του άρθρου 75 παρ. 1 του Συντάγματος του 1952), οι βουλευτές, για την άσκηση του λειτουργήματος τους, δικαιούνται από το Δημόσιο αποζημίωση και δαπάνες, το ύψος των οποίων καθορίζεται με απόφαση της Ολομέλειας της Βουλής. Από την τελευταία συνταγματική διάταξη προκύπτει ότι στους βουλευτές καταβάλλεται από το Δημόσιο αποζημίωση για την αποστέρηση των ωφελημάτων από την επαγγελματική τους ενασχόληση, λόγω της απασχόλησής τους με την ενάσκηση του βουλευτικού λειτουργήματος και της εκπλήρωσης των υποχρεώσεων που απορρέουν από αυτό, καθώς και για την κάλυψη των δαπανών που συνεπάγονται τα βουλευτικά τους καθήκοντα. Συνεπώς, η καταβαλλόμενη στους βουλευτές κατά μήνα αποζημίωση δεν έχει τα εννοιολογικά στοιχεία του μισθού, που αποτελεί χρηματική, κατά κανόνα, αντιπαροχή, καταβαλλόμενη στον εργαζόμενο για ορισμένη εργασία από το φυσικό ή νομικό πρόσωπο που ωφελείται από την παροχή της, αλλά αποβλέπει στην κάλυψη των οικονομικών συνεπειών από την απομάκρυνση του βουλευτή από το επαγγελματικό και βιοποριστικό γενικά έργο του και την αποκλειστική απασχόλησή του με το λειτούργημά του (βλ. Ολομ. Ελ.Συν. 183/1993, 3/2013). Ο καθορισμός του ποσού της βουλευτικής αποζημίωσης και των δαπανών έχει ανατεθεί, στο πλαίσιο της εσωτερικής αυτονομίας της Βουλής, στην αποκλειστική αρμοδιότητά της και καθορίζεται με απόφαση της Ολομέλειας αυτής, και όχι με νόμο. Υπό την ισχύ δε του Συντάγματος του 1952, η βουλευτική αποζημίωση καθορίστηκε με την απόφαση της Βουλής της 22ας Δεκεμβρίου 1964, με την οποία το ύψος της βουλευτικής αποζημίωσης προσδιορίστηκε με παραπομπή στις νόμιμες αποδοχές του Ανώτατου Δικαστικού Λειτουργού, που είναι ο Πρόεδρος των Ανώτατων Δικαστηρίων του Κράτους, υπό την έννοια ότι η βουλευτική αποζημίωση εξισώνεται με τις αποδοχές αυτές, όπως κάθε φορά καθορίζονται από τις κείμενες διατάξεις. Η απόφαση αυτή της Βουλής διατηρήθηκε σε ισχύ με το άρθρο 1 του Ζ` Ψηφίσματος του 1975, οι διατάξεις του οποίου μπορούν, κατά το άρθρο 12 παρ. 2 αυτού και το άρθρο 111 παρ. 2 του Συντάγματος, να καταργηθούν με «νόμο». Ως νόμος που μπορεί να καταργήσει τις διατάξεις του ως άνω Ψηφίσματος νοείται αφενός μεν η απόφαση της Ολομέλειας ή ο Κανονισμός της Βουλής, αναφορικά με τις διατάξεις που ρυθμίζουν το ποσό της αποζημίωσης και των δαπανών που καταβάλλονται στους βουλευτές, αφού, κατά το άρθρο 63 παρ. 1 του Συντάγματος, στο πλαίσιο της εσωτερικής αυτονομίας της Βουλής το ύψος τους καθορίζεται με απόφαση της Ολομέλειας της Βουλής, αφετέρου δε ο τυπικός νόμος, αναφορικά με τις λοιπές διατάξεις του Ψηφίσματος. Ακολούθως, η σύνδεση της βουλευτικής αποζημίωσης με τις συνολικές αποδοχές του Ανώτατου Δικαστικού Λειτουργού έχει ως συνέπεια ότι κάθε μεταβολή των συνολικών μηνιαίων αποδοχών αυτού, συμπεριλαμβανομένων των πάσης φύσης επιδομάτων και προσαυξήσεων, επιφέρει αυτοδικαίως την άμεση αντίστοιχη μεταβολή του ύψους της βουλευτικής αποζημίωσης, που αποτελεί και τη βάση προσδιορισμού της βουλευτικής σύνταξης. Επομένως, οποιαδήποτε μεταβολή των μηνιαίων αποδοχών του Προέδρου Ανώτατου Δικαστηρίου, αφού επηρεάζει αμέσως το ύψος της βουλευτικής αποζημίωσης, συνεπάγεται και την αντίστοιχη μεταβολή της καθοριζόμενης, σε ποσοστό επί της βουλευτικής αποζημίωσης, σύνταξης όσων διετέλεσαν βουλευτές (βλ. Ολομ. Ελ.Συν. 183/1993, 1505/ 2001, 3/2013 και Πρακτικά 26ης Γεν. Συν./17.9.1986).
Περαιτέρω, στο άρθρο 57 του ν. 3691/2008 (Α` 166) ορίζεται ότι: 

«1. α. (…) β. Ο βασικός μισθός του Πρωτόδικη (άρθρο 29 παρ. 2 του ν. 3205/2003, όπως ισχύει) ορίζεται, από 1.1.2008, σε δύο χιλιάδες εξήντα επτά (2.067) ευρώ. 
2. Οι περιπτώσεις α` έως και ζ` της παρ. A3 του άρθρου 30 του ν. 3205/2003 αντικαθίστανται από 1.1.2008 ως εξής: α. Ειρηνοδίκες Γ` και Δ` Τάξης, Δόκιμος Εισηγητής του ΣτΕ και αντίστοιχοι πεντακόσια πενήντα (550) ευρώ. β. Εισηγητής του ΣτΕ και αντίστοιχοι επτακόσια ογδόντα (780) ευρώ. γ. Πρόεδρος Πρωτοδικών και αντίστοιχοι εννιακόσια (900) ευρώ. δ. Πάρεδρος του ΣτΕ και αντίστοιχοι εννιακόσια πενήντα (950) ευρώ. ε. Πρόεδρος Εφετών, Σύμβουλος της Επικράτειας και αντίστοιχοι χίλια (1.000) ευρώ. στ. Αντιπρόεδρος και αντίστοιχοι χίλια πενήντα (1.050) ευρώ. ζ. Πρόεδρος και αντίστοιχοι χίλια εκατό (1.100) ευρώ. 
3. α. Το δεύτερο και το τρίτο εδάφιο της παρ. Α5 του άρθρου 30 του ν. 3205/2003 αντικαθίστανται, από 1.1.2008, ως ακολούθως: Για δικαστικούς λειτουργούς από το βαθμό του Προέδρου Πρωτοδικών και αντίστοιχων μέχρι και το βαθμό του Προέδρου Ανώτατου Δικαστηρίου εννιακόσια πενήντα (950) ευρώ. Για δικαστικούς λειτουργούς από το βαθμό του Ειρηνοδίκη Δ` Τάξης μέχρι και το βαθμό του Εισηγητή του ΣτΕ και αντίστοι¬χων επτακόσια ενενήντα έξι (796) ευρώ, β. Μετά την παράγραφο Α6 του άρθρου 30 του ν. 3205/2003 προστίθεται παράγραφος 7 ως εξής: 7. Τα ποσά των παραγράφων 3 και 5 αναπροσαρμόζονται κατΆ έτος αυτόματα, με αφετηρία την 1.1.2009, σύμφωνα με το ποσοστό της εκάστοτε εισοδηματικής πολιτικής . 
4. Η παρ. Α6 του άρθρου 30 του ν. 3205/2003 αντικαθίσταται, από 1.2008, ως εξής: Α6. Αποζημίωση εξόδων παράστασης στους δικαστές που φέρουν βαθμό Προέδρου, Αντιπροέδρου και Συμβούλου Επικράτειας ή αντίστοίχους, οριζόμενη κατά βαθμό ως εξής: Πρόεδρος ΣτΕ και αντίστοιχοι τριακόσια (300) ευρώ. Αντιπρόεδρος ΣτΕ και αντίστοιχοι διακόσια (200) ευρώ. Σύμβουλος Επικράτειας και αντίστοιχοι εκατόν πενήντα (150) ευρώ. Η αποζημίωση αυτή δεν παρέχεται σε δικαστικούς λειτουργούς που δεν φέρουν τους ανωτέρω βαθμούς, ανεξαρτήτως της τυχόν μισθολογικής εξομοίωσης προς αυτούς. (…) 
11. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομίας και Οικονομικών και Δικαιοσύνης καθορίζεται ο χρόνος και ο τρόπος καταβολής της διαφοράς αποδοχών που απορρέει από τις διατάξεις του παρόντος άρθρου, για το χρονικό διάστημα από 1.1.2008 έως 31.12.2008 προς τους δικαστικούς λειτουργούς, καθώς και τα μέλη του κύριου προσωπικού του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, εν ενεργεία και συνταξιούχους όλων των βαθμιδών. 
12. Οι διατάξεις του άρθρου αυτού δεν εφαρμόζονται σε όσους εξομοιώνονται μισθολογικά με δικαστικούς λειτουργούς ή με μέλη του κύριου προσωπικού του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους. Όπου στην κείμενη νομοθεσία υπάρχουν διατάξεις που παραπέμπουν για τον καθορισμό αποδοχών στις αποδοχές των δικαστικών λειτουργών και των μελών του κύριου προσωπικού του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, αυτές θεωρούνται ότι παραπέμπουν στις αποδοχές των δικαστικών λειτουργών και των μελών του κύριου προσωπικού του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, όπως αυτές είχαν διαμορφωθεί μέχρι και την ισχύ του ν. 3670/2008 (…)». Με τις ανωτέρω διατάξεις αυξήθηκαν, από 1.1.2008, οι αποδοχές των δικαστικών λειτουργών και των μελών του κύριου προσωπικού του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους. Η αύξηση αυτή των αποδοχών των δικαστικών λειτουργών επιφέρει αυτοδικαίως, από την ίδια ημερομηνία, αντίστοιχη αύξηση της βουλευτικής αποζημίωσης και, κατΆ επέκταση, της βουλευτικής σύνταξης, αφού η μεν βουλευτική αποζημίωση ανέρχεται στο ύψος του συνόλου των μηνιαίων αποδοχών (μετά του ανωτάτου ορίου των πάσης φύσεως παρεχόμενων επιδομάτων και προσαυξήσεων) του Προέδρου Ανώτατου Δικαστηρίου, η δε βουλευτική σύνταξη καθορίζεται σε ποσοστό επί της καταβαλλόμενης κάθε φορά βουλευτικής αποζημίωσης, δηλαδή της αποζημίωσης που κατά το Σύνταγμα και τον νόμο δικαιούνται κάθε φορά οι εν ενεργεία βουλευτές, προσαυξανόμενη (η σύνταξη) ανάλογα με τα έτη βουλευτείας. 
Η δε διάταξη της παρ. 12 του άρθρου 57 του ν. 3691/2008, σύμφωνα με την οποία δεν έχουν εφαρμογή οι ρυθμίσεις του άρθρου αυτού για την αύξηση των αποδοχών των δικαστικών λειτουργών και των μελών του κύριου προσωπικού του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους σε όσους «εξομοιώνονται μισθολογικά» με αυτούς, δεν καταλαμβάνει τους βουλευτές, καθόσον οι τελευταίοι δεν μπορεί να θεωρηθούν ως «μισθολογικά εξομοιούμενοι» με δικαστικούς λειτουργούς, δεδομένου ότι αφενός σε αυτούς καταβάλλεται αποζημίωση (όχι μισθός) και αφετέρου η διασύνδεση της βουλευτικής αποζημίωσης με τις συνολικές αποδοχές του Ανωτάτου Δικαστικού Λειτουργού, που στηρίζεται αποκλειστικά στη διατηρηθείσα σε ισχύ από 22.12.1964 απόφαση της Ολομελειας της Βουλής, αφορά στον προσδιορισμό και μόνον του ύψους αυτής. 
Αλλωστε, δεν θα μπορούσε ο κοινός νομοθέτης να αποσυνδέσει το ύψος της βουλευτικής αποζημίωσης από τις αποδοχές που προβλέπονται κάθε φορά για τους Προέδρους των Ανώτατων Δικαστηρίων, δοθέντος ότι, κατά το άρθρο 63 παρ. 1 του Συντάγματος, για τον καθορισμό του ύψους της βουλευτικής αποζημίωσης απαιτείται απόφαση της Ολομέλειας της Βουλής και δεν αρκεί διάταξη τυπικού νόμου. Αντίθετο επιχείρημα δεν θα μπορούσε να αντληθεί, ούτε από τη διάταξη του άρθρου 111 παρ. 2 του Συντάγματος, καθόσον η αποδοχή της δυνατότητας τροποποίησης ή κατάργησης του άρθρου 1 παρ. 1 του Ζ` Ψηφίσματος του 1975 με τυπικό νόμο, και όχι με απόφαση της Ολομέλειας της Βουλής, θα είχε ως αποτέλεσμα την ευθεία αντίθεση της μεταβατικής αυτής διάταξη με την πάγια ρύθμιση του άρθρου 63 παρ. 1 του Συντάγματος (βλ. Ολομ. Ελ.Συν. 2250, 3861/2014, 1155/2015).
IV. Στην υπό κρίση υπόθεση, όπως προκύπτει από την προσβαλλόμενη απόφαση, το δίκασαν Τμήμα, κατά την ανέλεγκτη αναιρετικά περί τα πράγματα κρίση του, δέχθηκε τα ακόλουθα: Η αναιρε-σίβλητη, χήρα αποβιώσαντος συνταξιούχου βουλευτή, με την 10695/1988 πράξη της 10ης Διεύθυνσης του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους δικαιώθηκε βουλευτική σύνταξη κατά μεταβίβαση, πληρωτέα από 20.4.1988. Περαιτέρω, με αίτησή της προς το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους, επικαλούμενη τις διατάξεις του άρθρου 57 του ν. 3691/2008, με τις οποίες αυξήθηκαν από 1.1.2008 οι αποδοχές των δικαστικών λειτουργών, η αναιρεσίβλητη ζήτησε την αναπροσαρμογή της κατά μεταβίβαση σύνταξής της, από την ίδια ημερομηνία, με βάση το σύνολο των αποδοχών των Προέδρων των Ανώτατων Δικαστηρίων. Η αίτησή της αυτή απορρίφθηκε, με την 93396/09/22.7.2009 πράξη του Διευθυντή της 43ης Διεύθυνσης του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, με την αιτιολογία ότι οι διατάξεις του ως άνω άρ¬θρου 57 του ν. 3691/2008 δεν εφαρμόζονται, σύμφωνα με την παρ. 12 του άρθρου αυτού, σε όσους εξομοιώνονται μισθολογικά με δικαστικούς λειτουργούς, γεγονός που συνεπάγεται, σε αντιδιαστολή με το άρθρο 7 παρ. 3 του προϊσχύσαντος ν. 2521/1997 για το ειδικό μισθολόγιο των δικαστικών λειτουρ¬γών, με το οποίο προβλεπόταν ότι «οι διατάξεις του άρθρου 1 του Ζ` Ψηφίσματος της Βουλής του 1975 σε συνδυασμό με τις διατάξεις των άρθρων 1 και 2 του νόμου αυτού εφαρμόζονται στο ακέραιο από τη δημοσίευσή του», ότι τροποποιήθηκε, επιτρεπτώς κατά το άρθρο 111 παρ. 2 του Συντάγματος, ο υπολογισμός της μηνιαίας βουλευτικής αποζημίωσης. Έφεση της αναιρεσίβλητης κατά της απορριπτικής αυτής πράξης, με την οποία ζήτησε την ακύρωσή της, έγινε δεκτή με την ήδη αναιρεσιβαλλόμενη απόφαση και αναπέμφθηκε ο συνταξιοδοτικός της φάκελος στην αρμόδια Διεύθυνση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, για να αναπροσαρμόσει, από 1.1.2008, την κατά μεταβίβαση βουλευτική σύντα¬ξή της, σύμφωνα με τις συνολικές μηνιαίες αποδοχές των Προέδρων των Ανώτατων Δικαστηρίων, ό¬πως αυτές καθορίζονται με τις διατάξεις του άρθρου 57 του ν. 3691/2008. Αυτά δεχθέν το δικάσαν Τμήμα δεν έσφαλε ως προς την ερμηνεία και την εφαρμογή των κρίσιμων διατάξεων, όπως αβασίμως υποστηρίζει με την ένδικη αίτησή του το Ελληνικό Δημόσιο, αφού, σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, εφόσον με τις διατάξεις του άρθρου 57 του ν. 3691/2008 αυξήθηκαν, από 1.1.2008, οι συνολικές μηνιαίες αποδοχές των Προέδρων των Ανώτατων Δικαστηρίων, δικαιούνται και οι συνταξιούχοι βουλευτές αντίστοιχη κατΆ αύξηση αναπροσαρμογή της σύνταξής τους, από την ίδια ως άνω ημερομηνία, με βάση τις διατάξεις των άρθρων 2 παρ. 1 και 4 παρ. 2 του ν.δ. 99/1974, όπως η τε¬λευταία αντικαταστάθηκε με το άρθρο 29 παρ. 1 του ν. 1694/1987, σε συνδυασμό με τη διατηρηθείσα σε ισχύ από 22.12.1964 απόφαση της Ολομέλειας της Βουλής. Αβασίμως δε υποστηρίζεται με την έν¬
δικη αίτηση ότι με την παρ. 12 του άρθρου 57 του ν. 3691/2008 τροποποιήθηκε επιτρεπτώς, κατά το άρθρο 111 παρ. 2 του Συντάγματος και το άρθρο 12 παρ. 2 του Ζ` Ψηφίσματος της Βουλής του 1975, ο υπολογισμός της βουλευτικής αποζημίωσης, για τον οποίον πλέον λαμβάνονται υπόψη οι αποδοχές Ανώτατου Δικαστικού Λειτουργού, όπως αυτές είχαν διαμορφωθεί με τις διατάξεις του ν. 2521/1997 και του ν. 3205/2003. Και τούτο, διότι οι διατάξεις του άρθρου 1 του ΖΆ Ψηφίσματος της Βουλής του 1975, με το οποίο διατηρήθηκε σε ισχύ η απόφαση της Ολομέλειας της Βουλής, που ελήφθη κατά την ΚΔ722.12.1964 Συνεδρίασή της και σύμφωνα με την οποία «η μηνιαία βουλευτική αποζημίωσις είναι ίση προς το σύνολον των μηνιαίων αποδοχών (μετά του ανωτάτου ορίου των πάσης φύσεως παρεχόμενων επιδομάτων και προσαυξήσεων) του Ανώτατου Δικαστικού Λειτουργού», μπορούν να τροποποιη¬θούν, κατά τις διατάξεις των άρθρων 63 παρ. 1 και 111 παρ. 2 του Συντάγματος, μόνο με απόφαση της Ολομέλειας της Βουλής, και όχι με τυπικό νόμο. Ομοίως, απορριπτέος ως αβάσιμος είναι και ό έτερος λόγος αναίρεσης, με τον οποίο αποδίδεται στην προσβαλλόμενη απόφαση η αιτίαση της έλλειψης νόμι¬μης βάσης, κατά το μέρος που δεν ερευνήθηκε ποια ήταν η καταβληθείσα στους εν ενεργεία βουλευτές αποζημίωση κατά το κρίσιμο χρονικό διάστημα, καθόσον είναι νομικώς αδιάφορο εάν πράγματι καταβλήθηκε στους εν ενεργεία βουλευτές αποζημίωση ανερχόμενη στο ύψος των συνολικών αποδοχών Προέδρου Ανώτατου Δικαστηρίου, όπως αυτές διαμορφώθηκαν με το άρθρο 57 του ν. 3691/2008. Κρίσιμο εν προκειμένω είναι ότι, κατά το Σύνταγμα και τον νόμο, δεν έχει μεταβληθεί ούτε η διασύνδεση της βουλευτικής αποζημίωσης με τις συνολικές αποδοχές Προέδρου Ανώτατου Δικαστηρίου, όπως αυτή έχει θεσπιστεί, στο πλαίσιο της αυτονομίας της Βουλής, με την απόφαση της Ολομέλειάς της που ελήφθη κατά την ΚΔ722.12.1964 Συνεδρίασή της, ούτε ο τρόπος υπολογισμού της βουλευτικής σύνταξης, όπως αυτός έχει καθοριστεί με το ν.δ. 99/1974 (Ολ. Ελ,Συν. 1157,2942, 3407/2015).
V. Κατ΄ ακολουθίαν των ανωτέρω, η ένδικη αίτηση πρέπει να απορριφθεί ως αβάσιμη.



Σάββατο 13 Απριλίου 2019

ΜΤΣ: Παροχή έκπτωσης 20% για την θεατρική παράσταση «Ζητείται Ψεύτης» στο θέατρο Παλλάς.



Το Μετοχικό Ταμείο Στρατού,
σας ενημερώνει ότι η εταιρεία Θεατρικές Σκηνές Α.Ε θα παρέχει στους απόστρατους των ενόπλων δυνάμεων και σωμάτων ασφαλείας, έκπτωση 20% με την επίδειξη της στρατιωτικής / αστυνομικής ταυτότητας στα ταμεία του θεάτρου Παλλάς για την παράσταση «Ζητείται Ψεύτης».


Ο Πρόεδρος ΔΣ/ΜΤΣ 
Ταξχος ε.α. Κουτσογιαννόπουλος Χρήστος



 «Ζητείται Ψεύτης» του Δημήτρη Ψαθά
Μία παράσταση του Πέτρου Ζούλια
Η κορυφαία πολιτική σάτιρα του Δημήτρη Ψαθά «Ζητείται Ψεύτης», που αναφέρεται στις πελατειακές σχέσεις των πολιτικών με τους ψηφοφόρους τους και έχει μεταφραστεί και παιχτεί στις περισσότερες χώρες του κόσμου, έρχεται από τις 15 Μαρτίου 2019 στο θέατρο Παλλάς.
Το θέμα της, το ψέμα στην πολιτική, είναι πάντα επίκαιρο ακόμα και στις μέρες μας. Ο Θόδωρος Πάρλας ή «Ψευτοθόδωρος» (τον ερμηνεύει οΑλέξης Γεωργούλης) δηλώνει επαγγελματίας ψεύτης και έρχεται από το χωριό του στην Αθήνα για δουλειά ζητώντας να αξιοποιήσει το ταλέντο του αυτό. Μια τυχαία συμπλοκή και μια γροθιά που θα δώσει σε έναν επιβάτη μέσα στο λεωφορείο, στο κατόπιν αφεντικό του τον βουλευτή Φερέκη (τον ερμηνεύει ο Γιώργος Παρτσαλάκης), θα του ανοίξουν διάπλατα τον δρόμο για μια λαμπρή καριέρα ως ιδιαίτερου γραμματέα του βουλευτή. Μια καριέρα που βασίζεται στα ασύστολα και κραυγαλέα ψέματα τα οποία σκαρφίζεται, προκειμένου να δικαιολογήσει τις απραγματοποίητες προεκλογικές υποσχέσεις του βουλευτή προς τους οργισμένους ψηφοφόρους του. Ο Ψευτοθόδωρος αναλαμβάνει να διευθετήσει σε χρόνο ρεκόρ όλες τις υποθέσεις που προκύπτουν με τα υπουργεία, τις φυλακές, τις …καλλιτέχνιδες καμπαρέ, τα σωματεία. Όμως την επιτυχημένη καριέρα του ως ιδιαίτερος βρίσκει αντίπαλο τη σύζυγο του βουλευτή, τη γοητευτική Τζένη (Ναταλία Δραγούμη). Θα τα καταφέρει άραγε να κερδίσει έχοντας απέναντί του μια τόσο σθεναρή αντίπαλο; Καταλυτικός θα είναι ο ρόλος του Άγη (Αργύρης Αγγέλου) στην πλοκή της υπόθεσης αλλά και της εκρηκτικής τραγουδίστριας Πίτσας Κίτσας (σε πρώτη θεατρική εμφάνιση η Αποστολία Ζώη) που σαγηνεύει τον ανδρικό πληθυσμό!
Διαχρονικό το έργο του Δημήτρη Ψαθά, δεν είναι τυχαίο που έσπασε τα όρια του χρόνου και παίχτηκε και εκτός συνόρων, σε Αμερική, Καναδά, Τουρκία, Ρωσία, Ουκρανία και Ρουμανία, αποσπώντας τις καλύτερες κριτικές. Διαθέτει δύναμη και παγκοσμιότητα. Αντέχει παντού και πάντα…
ΜΕ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΑΓΓΛΙΚΟΥΣ ΥΠΕΡΤΙΤΛΟΥΣ
Οι Θεατρικές Σκηνές παρέχουν υπέρτιτλους στην ελληνική και στην αγγλική γλώσσα στο Θέατρο ΠΑΛΛΑΣ, δίνοντας την ευκαιρία να παρακολουθήσουν την παράσταση άτομα με προβλήματα ακοής καθώς και τουρίστες ή αλλοδαποί που τυγχάνει να είναι μόνιμοι κάτοικοι της Αθήνας.
Οι θέαση των υπερτίτλων είναι καλή από τη 10η σειρά της πλατείας και πίσω καθώς και από τα θεωρεία και τον εξώστη.
διαβάστε περισσότερα



ΓΕΕΘΑ: Fake news τα περί απόπειρας εισβολής κουκουλοφόρων στο υπουργείο





Την οργή των στελεχών ΥΠΕΘΑ και ΓΕΕΘΑ από τις δημοσιεύσεις ιστοσελίδων περί απόπειρας κουκουλοφόρων να μπουν στο Υπουργείο Εθνικής Άμυνας.

Πηγή του ΓΕΕΘΑ δήλωσε, ότι «πέντε με δέκα νεαροί βγήκαν από το σταθμό του Μετρό κρατώντας ένας πανό που αναφερόταν σε νεκρούς του Αιγαίου, φώναξαν συνθήματα και αμέσως κατέβηκαν ξανά στο σταθμό του Μετρό.
»Δεν διαπιστώθηκε καμία πρόθεση εισβολής στο ΥΠΕΘΑ, η πύλη του οποίου είναι ως γνωστόν απροσπέλαστη μετά το πέρας ωραρίου. Με λίγα λόγια πρόκειται μάλλον για fake news».
Η αλήθεια είναι ότι οι πύλες του στρατοπέδου Παπάγου «σφραγίζονται» κυριολεκτικά μετά τη λήξη ωραρίου και είναι αδύνατον οποιοσδήποτε να εισβάλλει στο στρατόπεδο, έχοντας ως “όπλο” ένα πανό.
Το ΥΠΕΘΑ ενημέρωσε την Αστυνομία για το περιστατικό και δεν υπήρξε καμία άλλη κινητοποίηση, διαβεβαιώνουν από το ΓΕΕΘΑ.


.Πηγή:tribune.gr/greece/news/article/569664/geetha-fake-news-ta-peri-apopeiras-eisvolis-koykoyloforon-sto-ypoyrgeio.html

Οι δικαστικές αποφάσεις, για μισθούς και συντάξεις και η ουσία




Βασίλης Ταλαμάγκας

Πριν λίγες ημέρες με μια δικαστική απόφαση - «βόμβα» φαίνεται πως άνοιξε ο δρόμος για την υποβολή προσφυγών από μισθωτούς όχι μόνο στο δημόσιο τομέα.
Σύμφωνα με την απόφαση κρίθηκε αντισυνταγματικό το γενικευμένο «πάγωμα» και η, χωρίς προϋποθέσεις, κατάργηση των επιδομάτων προϋπηρεσίας στον ιδιωτικό τομέα από τις 14 Φεβρουαρίου του 2012 και μετά, σε εφαρμογή του δεύτερου μνημονίου.
Ο υπάλληλος που προσέφυγε κατά της ρύθμισης αυτής δικαιώθηκε πανηγυρικά και θα λάβει αναδρομικά 17.018,41 ευρώ, εκ των οποίων τα 7.000 ευρώ πρέπει να δοθούν άμεσα, πριν δηλ. από την εκδίκαση της υπόθεσης στο Εφετείο.
Πιο συγκεκριμένα, η δικαστική απόφαση αφορά αγωγή που άσκησε εργαζόμενος κατά της απόφασης που έλαβε η επιχείρηση, εφαρμόζοντας την Πράξη Υπουργικού Συμβουλίου της τότε κυβέρνησης και σύμφωνα με την οποία «πάγωναν» τα επιδόματα ωρίμανσης στις 14 Φεβρουαρίου του 2012 για το σύνολο του ιδιωτικού τομέα.
Σύμφωνα με την απόφαση του δικαστηρίου, η σχετική διάταξη της ΠΥΣ, βάσει της οποίας πάγωσαν  συνολικά όλα τα επιδόματα προϋπηρεσίας από τις 14/2/2012 και μετά, κρίθηκε αντισυνταγματική, μεταξύ άλλων για τους εξής λόγους:
- Δεν αναδεικνύονται λόγοι γενικού συμφέροντος για την εφαρμογή της συγκεκριμένης ΠΥΣ, γενικευμένα, σε όλες τις επιχειρήσεις του ιδιωτικού τομέα
- Δεν δικαιολογούνται άλλες κρατικές παρεμβάσεις στις Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας γενικά και χωρίς την εξέταση καθεμιάς περίπτωσης ξεχωριστά
- Στην προκειμένη περίπτωση δε , είχαν  ήδη  συμφωνηθεί μεγάλες  μειώσεις 23% στις αποδοχές του προσωπικού, ενώ επρόκειτο για μια κερδοφόρα εταιρεία.
Έγκυροι νομικοί κύκλοι κάνουν λόγο για κομβική δικαστική απόφαση για ότι αφορά στην ελληνική πραγματικότητα.
Παράλληλα, όμως, επεσήμαναν ότι για να φτάσουν κάποιες τέτοιες αποφάσεις «οριστικά» σε ένα δικαστικό τέλος μπορεί να χρειαστεί να περάσουν αρκετά χρόνια.
Όταν μάλιστα οι πολίτες διαβάζουν για τις υποδείξεις π. χ του Δ.Ν.Τ. ότι τέτοιου είδους δικαστικές αποφάσεις αποτελούν δημοσιονομικές «βόμβες», δικαίως ανησυχούν.
Αν ανατρέξει κανείς στις αποφάσεις δημοσιονομικού χαρακτήρα που έχει εκδώσει η ελληνική δικαιοσύνη και στον τομέα υλοποίησης αυτών μετά την τελεσιδικία, θα παρατηρήσει ότι το ποσοστό  υλοποίησης σε σχέση με το χρόνο, μέσα στην δεκαετία, υπολείπεται του 10%.
Σε μια ευνομούμενη δημοκρατική πολιτεία πολλά εξαρτώνται από τον αλγόριθμο έκδοσης δικαστικής  απόφασης και υλοποίησης της.
Η Ελλάδα δυστυχώς  είναι από τις τελευταίες χώρες της Ευρωπαϊκός Ένωσης στην συγκεκριμένη κατηγορία.
Ακόμα και όταν οι αποφάσεις τελεσιδικήσουν το κράτος με δικαιολογία σειρά υπογεγραμμένων μνημονιακών νόμων καθυστερεί την υλοποίηση τους.
Η πολιτική ηγεσία πρέπει, άμεσα να βρει την χρυσή τομή μεταξύ των αποφάσεων της ελληνικής δικαιοσύνης του χρόνου έκδοσης της τελικής απόφασης αλλά και τον σεβασμό από όλους των όποιων αποφάσεων.
Σε οποιαδήποτε αντίθετη περίπτωση το κύρος της δικαιοσύνης αλλά και της ίδιας της Ελληνικής πολιτείας πλήττεται ανεπανόρθωτα.

πηγή:cnn.gr/focus/apopseis/story/172399/oi-dikastikes-apofaseis-kai-i-oysia

Ελληνικό ενδιαφέρον για αγορά του "ΘΕΡΙΣΤΗ"




Ήδη από τον Μάρτιο που μας πέρασε η ελληνική πολεμική αεροπορία διερευνά με επιστολή ενδιαφέροντος προς το αμερικανικό Πεντάγωνο το ενδεχόμενο αγοράς των εξελιγμένων μη επανδρωμένων αεροσκαφών μάχης τύπου MQ-9 Reaper.   
Το  Reaper σημαίνει «θεριστής» και αποτελεί τον πυρήνα των σύγχρονων μη επανδρωμένων αεροσκαφών που χρησιμοποιεί η αμερικανική πολεμική αεροπορία. Τα αεροσκάφη αυτά ήδη επιχειρούν επί ελληνικού εδάφους και από τη βάση της 110 Πτέρυγας Μάχης στη Λάρισα εδώ και αρκετούς μήνες.
Σύμφωνα με πληροφορίες από το site του δημοσιογράφου Μιχάλη Ιγνατίου (Mignatiou.com/ hellasjournal.com), το ελληνικό ενδιαφέρον για τα αεροσκάφη αυτού του τύπου προδίδουν και  τη διάθεση των ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων να εισέλθουν με μικρά άλματα στο νέο δόγμα πολέμου που εφαρμόζεται ήδη σε διάφορες δυτικές χώρες. 
Πιο συγκεκριμένα: 
  • Η Αθήνα είχε δείξει ενδιαφέρον και για το προγενέστερης γενιάς Μη Επανδρωμένο Αεροσκάφος MQ-1 Predator, για το οποίο όμως έλαβε αρνητικές απαντήσεις από την Ουάσινγκτον. Το Μη Επανδρωμένο Predator, θεωρείται για τις Ηνωμένες Πολιτείες- που ομολογουμένως βρίσκονται πολλά έτη μπροστά σ’ αυτό τον τομέα- ιδιαίτερα παρωχημένης τεχνολογίας, γεγονός που το θέτει σε καθεστώς απόσυρσης.
  • Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, η Αμερικανική πλευρά έχει εξηγήσει προς την Ελλάδα πως δεν μπορεί ν’ ακολουθήσει με το MQ-1 τις τεχνολογικές εξελίξεις. Επιπλέον τα συστήματα που διαθέτει το συγκεκριμένο αεροσκάφος στην πλοήγησή του δεν θεωρούνται πλέον συμβατά με τις αναβαθμίσεις που έχουν γίνει σε όλους τους τομείς, ενώ δεν μπορεί η Αμερική να υποστηρίξει τεχνικά ούτε το όχημα, ούτε τα συστήματα εδάφους.
  • Αυτή η εξέλιξη οδήγησε ουσιαστικά το Γενικό Επιτελείο Εθνικής Άμυνας και την Πολεμική Αεροπορία να κοιτάξουν ακόμη πιο ψηλά και να υποβάλλουν ερώτημα για το Μη Επανδρωμένο MQ-9 Reaper, ένα σκάφος που ήδη υπάρχει επί Ελληνικού εδάφους, με Αμερικανικά χρώματα και δρα από την 110 Πτέρυγα Μάχης της Λάρισας. Οι Ένοπλες Δυνάμεις θέλουν να μάθουν αν καταρχήν η Αμερική έχει πρόθεση ν’ αποδεσμεύσει τα MQ-9 στην χώρα μας, τις δυνατότητες που μπορεί ν’ αναπτύξει το Μη Επανδρωμένο, το κόστος, τι εγκαταστάσεις χρειάζονται κ.ο.κ

Τί συμβαίνει στην αεροπορική βάση της Λάρισας;
Την ώρα που η Ελλάδα δείχνει με τον πλέον επίσημο τρόπο το ενδιαφέρον να προχωρήσει σ’ έναν τομέα που πρωτοπόρησε αλλά τελικά έμεινε στην θέληση, κλιμάκιο Αμερικανών προ ημερών βρέθηκε στην 110 Πτέρυγα Μάχης της Λάρισας με σκοπό να κάνει αυτοψία στους χώρους της πτέρυγας για να διαπιστώσει αν οι εγκαταστάσεις, οι χώροι και αρκετές άλλες τεχνικές λεπτομέρειες, είναι ικανές να φιλοξενήσουν για περίπου έναν χρόνο- ίσως και κάτι παραπάνω- τα προηγμένης τεχνολογίας Μη Επανδρωμένα Global Hawk.
Ο λόγος αυτής της αυτοψίας, σύμφωνα με στρατιωτικές πηγές, είναι πως η βάση της γειτονικής Ιταλίας στη Σιγκονέλα πρέπει να υποστεί έργα συντήρησης κι άλλες εργασίες στον διάδρομο απογείωσης και προσγείωσης. Οι Αμερικανοί πραγματοποιούν διερευνητικές αυτοψίες σε σύμμαχες χώρες, ανάμεσά τους και τη Ελλάδα. Μάλιστα δεν είναι παράλογο που το ενδιαφέρον τους στράφηκε στην πόλη του Θεσσαλικού κάμπου από τη στιγμή που εδώ και περίπου δυο χρόνια επιχειρούν απ’ εκεί τα MQ-9 Reaper, τα οποία μεταστάθμευσαν στην 110 Πτέρυγα Μάχης από την Αφρική.
Πάντως έως στιγμής η αυτοψία έγινε και κανείς δεν ξέρει τι θα εισηγηθεί το Αμερικανικό κλιμάκιο για τα Global Hawk. Πριν από λίγες ημέρες είχαμε μεταφέρει τι έλεγαν πηγές του Ελληνικού Πενταγώνου για την 110 ΠΜ, γράφοντας πως οι Η.Π.Α προχωρούν σε ενίσχυση τόσο του ποσοτικού όσο και του ποιοτικού δυναμικού των UAV τους στη Λάρισα τόσο σε Εθνικό όσο και σε Νατοϊκό επίπεδο. Η τεράστια προ υπάρχουσα υποδομή της ΠΑ στην 110 ΠΜ αλλά και η επιτυχημένη μέχρι σήμερα επιχειρησιακή δραστηριότητα των Αμερικανικών MQ-9 Reaper, με εφαλτήριο τη Λάρισα αξιολογούνται ιδιαιτέρως θετικά απ’ όλους και προοιωνίζουν εντυπωσιακές εξελίξεις στον εγγύς ορίζοντα τόσο των διμερών όσο και των διασυμμαχικών αμυντικών σχέσεων της Ελλάδας με τους Νατοϊκούς και υπερατλαντικούς της Συμμάχους.
Αν και εφόσον η απάντηση της Αμερικής για τα MQ-9 Reaper είναι θετική, τότε μπορεί να κατανοήσει ο καθένας πως αλλάζουν πολλά στο αεροπορικό σκηνικό.
Αυτά τα UAV αποτελούν το μέλλον σ’ ένα πολυποίκιλο αεροπορικό περιβάλλον, το οποίο μπορεί να συνδυαστεί με τα επιτεύγματα της αεροπορικής τεχνολογίας, όπως είναι το αεροσκάφος F-35- που δεν διαθέτει η χώρα μας και δεν προβλέπεται προς το παρόν τουλάχιστον να γίνει κάτι τέτοιο- αλλά και τα αεροσκάφη ενδιάμεσης λύσης ανάμεσα στην 4η και 5η γενιά, F-16 Viper, άρα η Ελλάδα με τις επερχόμενες δικές τις «Οχιές» στέκεται για λίγα χρόνια δίπλα στις εξελίξεις.
Πάντως ανώτατες πηγές εξηγούσαν πως για να λειτουργήσει και να αποδώσει το εν λόγω οπλικό σύστημα στο μέγιστο των δυνατοτήτων του, δεν θα πρέπει να παραβλεφθεί η ανάγκη τάχιστης διαμόρφωσης κατάλληλου δόγματος επιχειρήσεων ISR σε διακλαδικό επίπεδο καθόσον το UCAV MQ-9 Reaper αποτελεί μια υπερσύγχρονη πλατφόρμα τόσο συλλογής πληροφοριών όσο και ενάσκησης επιτήρησης και αναγνώρισης. Οι προαναφερθείσες ενέργειες αποτελούν μια νέα πραγματικότητα για το Ελληνικό διακλαδικό γίγνεσθαι και τόσο ο επιτελικός φορέας διαχείρισης όσο και ο επιχειρησιακός φορέας της εκτέλεσης θα πρέπει να στελεχωθούν από άξιο και κατάλληλο εκπαιδευμένο προσωπικό για την αποδοτικότερη και πληρέστερη αξιοποίηση της συγκεκριμένης πλατφόρμας.



Πηγή: .zougla.gr/greece/article/eliniko-endiaferon-gia-agora-tou-8eristi

Παρασκευή 12 Απριλίου 2019

ΜΤΣ: Ετήσιες Βεβαιώσεις ΕΚΟΕΜΣ




Ο ΕΚΟΕΜΣ ενημερώνει τους βοηθηματούχους του Ειδικού Κλάδου ότι οι ετήσιες βεβαιώσεις καταβολής οικονομικής ενίσχυσης, έτους 2018, για φορολογική χρήση, είναι από 26 Μαρτίου 2019 διαθέσιμες στην ιστοσελίδα του ΓΕΣ στην διαδρομήhttps://bebeosis.army.gr.
Επισημαίνεται ότι, όσες βεβαιώσεις έχουν εξαχθεί πριν την 20 Μαρτίου 2019 πρέπει να αντικατασταθούν, από τις ορθές νεότερες που αναρτήθηκαν στις 26 Μαρτίου 2019.
Εκ του ΕΚΟΕΜΣ