Δευτέρα 30 Αυγούστου 2021

Κορωνοϊός: Ανεμβολίαστο το 91.42% των διασωληνωμένων


 Ένα νέο ποιοτικό χαρακτηριστικό συμπεριέλαβε για πρώτη φορά η ανακοίνωση του ΕΟΔΥ, όσον αφορά στην κατανομή των διασωληνωμένων σε ΜΕΘ.

Συγκεκριμένα η ανακοίνωση του ΕΟΔΥ, αναφέρει ότι από το σύνολο (338) των ασθενών αυτών οι 309 (ποσοστό 91,42%) είναι ανεμβολίαστοι ή μερικώς εμβολιασμένοι και 29 ασθενείς (ποσοστό 8,58%) είναι πλήρως εμβολιασμένοι.

Ως προς τους 338 ασθενείς που νοσηλεύονται διασωληνωμένοι το 58,6% είναι άνδρες, ενώ η διάμεση ηλικία τους είναι 64 έτη και το 84% έχει υποκείμενο νόσημα ή/και ηλικία 70 ετών και άνω.

Από την αρχή της πανδημίας έχουν εξέλθει από τις ΜΕΘ 2.962 ασθενείς. Οι εισαγωγές νέων ασθενών COVID-19 στα νοσοκομεία της επικράτειας είναι 214 (ημερήσια μεταβολή -24.11%). Ο μέσος όρος εισαγωγών του επταημέρου είναι 263 ασθενείς.



Σε 2.343 ανέρχονται τα νέα κρούσματα κορωνοϊού, τα οποία κατεγράφησαν στην Ελλάδα το τελευταίο 24ωρο, σύμφωνα με τον Εθνικό Οργανισμό Δημόσιας Υγείας (ΕΟΔΥ). Σήμερα, Δευτέρα 30 Αυγούστου 2021, ανακοινώθηκαν 19 θάνατοι.

Το τελευταίο 24ωρο διενεργήθηκαν 49.602 εργαστηριακά τεστ, με τη θετικότητα να ανέρχεται σε 4,72%. O μέσος όρος του επταημέρου είναι 90.561 δειγματοληπτικοί έλεγχοι.

Χθες, Κυριακή 29 Αυγούστου, ανακοινώθηκαν 1.582 νέα κρούσματα και 37 θάνατοι, ενώ οι διασωληνωμένοι ανέρχονταν σε 334. Την περασμένη Δευτέρα, 23 Αυγούστου, είχαν ανακοινωθεί 2.628 νέα περιστατικά και 34 θάνατοι, ενώ σε ΜΕΘ νοσηλεύονταν 319 ασθενείς.

Από την έναρξη της πανδημίας στην Ελλάδα, έχουν καταγραφεί 583.658 κρούσματα και 13.656 θάνατοι. Η διάμεση ηλικία των κρουσμάτων είναι 39 έτη (εύρος 0,2 έως 106 έτη), ενώ η διάμεση ηλικία των θανόντων είναι 78 έτη.




ΠΗΓΉ:https://www.kathimerini.gr/society/561479653/koronoios-anemvoliasto-to-91-42-ton-diasolinomenon/

Πανδημία: Παιδί, ένα στα πέντε κρούσματα - Τα ποσοστά εμβολιασμού ανά ηλικιακή ομάδα


 

Τη σημασία του εμβολιασμού και στα παιδιά ανέδειξε, κατά τη σημερινή ενημέρωση στο υπουργείο Υγείας, η πρόεδρος της Εθνικής Επιτροπής Εμβολιασμών Μαρία Θεοδωρίδου, η οποία παρέθεσε στοιχεία βάσει των οποίων ένα στα πέντε κρούσματα αφορά παιδιά.

Η κ. Θεοδωρίδου έκανε ειδική αναφορά στην εξέλιξη της νόσου στις παιδικές και εφηβικές ηλικίες.

«Η εικόνα των κρουσμάτων στα παιδιά κάτω των 17 ετών είναι εντυπωσιακή: Τον Μάιο του 2021 αποτελούσαν το 7,5% των κρουσμάτων ενώ τον Ιούλιο το ποσοστό έφτασε στο 20% και μάλιστα με κλειστά σχολεία».

«Ενα στα πέντε κρούσματα αφορά παιδιά», σημείωσε.

Η κ. Θεορωρίδου χαρακτήρισε εύλογη την ανησυχία για το άνοιγμα των σχολείων και επικαλέστηκε το παράδειγμα της Σκωτίας, όπου τα σχολεία έχουν ανοίξει από τις 15 Αυγούστου και τα κρούσματα στα παιδιά ξεπέρασαν το 30%.

 

Επικαλούμενη διεθνείς μελέτες η κ. Θεοδωρίδου αναφέρθηκε στις δυσμενείς ψυχολογικές επιπτώσεις και την επιβάρυνση στην υγεία που επέφεραν οι καραντίνες στα παιδιά, γεγονός που μπορεί να αρθεί, όπως είπε, με τον εμβολιασμό.

Το lockdown, είπε, επηρέασε σημαντικά την ψυχική υγεία των παιδιών, καθώς με βάση διεθνείς μελέτες, 25% των παιδιών εμφάνισε κατάθλιψη και 20% σημαντικά αυξημένο άγχος, την τελευταία χρονιά, ποσοστά υπερδιπλάσια σε σχέση με την χρονιά που προηγήθηκε.

Απευθύνοντας έτσι έκκληση σε γονείς και μαθητές να προχωρήσουν στον εμβολιασμό, σημείωσε: «Άμεσα το ‘κουδούνι χτυπά’ για εμβολιασμό παιδιών και εφήβων».

Επανέλαβε ότι ο εμβολιασμός των παιδιών 12-17 ετών συστήνεται για την προστασία του παιδιού, τη θωράκισή του ώστε να επανέλθει στο σχολείο, για τη μείωση της διασποράς του ιού, καθώς και ότι ο εμβολιασμός μειώνει την πιθανότητα μεταλλάξεων. Και διαβεβαίωσε εκ νέου ότι τα εμβόλια είναι ασφαλή και με σπάνιες τις ανεπιθύμητες ενέργειες.


Μέσα Σεπτεμβρίου η έγκριση της 3ης δόσης από EMA 

Οσον αφορά στην έγκριση της 3ης δόσης από την ευρωπαϊκή ρυθμιστική αρχή (ΕΜΑ), η κ. Θεοδωρίδου ανέφερε ότι αυτή αναμένεται περί τα μέσα Σεπτεμβρίου. Η ίδια εξήγησε ότι ήδη η ελληνική επιτροπή εμβολιασμών συζητά το θέμα της τρίτης δόσης. «Θα περιμένουμε και τα διεθνή δεδομένα και θα τα συνεκτιμήσουμε. Αφού δούμε και τις επίσημες ανακοινώσεις από τον ΕΜΑ, θα καταλήξουμε στο τι ακριβώς θα γίνει με την τρίτη δόση του εμβολίου. Προς το παρόν αναμένεται η απόφαση αυτή για την τρίτη δόση, η οποία θα γίνει με εμβόλια mRNA».

Σε σχετική ερώτηση για το αν αναμένεται κάποιο νέο εμβόλιο που θα καλύπτει και τις υπάρχουσες μεταλλάξεις, η κυρία Θεοδωρίδου είπε ότι το ενδεχόμενο αυτό συζητείται για πολύ αργότερα και σύμφωνα με τα όσα υποστηρίζουν οι εταιρείες που παρασκευάζουν τα mRNA εμβόλια, αυτά είναι αποτελεσματικά για τις παρούσες μεταλλάξεις και κυρίως την μετάλλαξη Δέλτα.

 

Από την πλευρά του ο αναπληρωτής υπ. Υγείας ΒασΚοντοζαμάνης αναφερόμενος στην υποχρεωτικότητα του εμβολιασμού σημείωσε:

«Με βάση τα στοιχεία που συγκεντρώνουμε καθημερινά όλο και περισσότεροι υγειονομικοί εμβολιάζονται» ενώ αναφέρθηκε και στη σημερινή απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας.

Για όσους υγειονομικούς δεν προχωρήσουν στον εμβολιασμό έως την 1η Σεπτεμβρίου ο κ. Κοντοζαμάνης επιβεβαίωσε ότι θα υπάρξει επιστροφή μισθού, ο οποίος θα θεωρηθεί ως αχρεωστήτως καταβληθείς ενώ για την επαγγελματική εξέλιξη όσων υγειονομικών τεθούν σε αναστολή τόνισε ότι με την επιστροφή τους στην εργασία ίσως δεν τεθούν στις ίδιες υπηρεσίες καθώς οι ανάγκες στο υγειονομικό σύστημα ίσως θα έχουν αλλάξει. 

Τα ποσοστά εμβολιασμού ανά ηλικιακή ομάδα

Τέλος, o ΓΓ πρωτοβάθμιας φροντίδας Μάριος Θεμιστοκλέους παρέθεσε τα νεότερα στοιχεία για την εμβολιαστική κάλυψη του πληθυσμού.

Όπως είπε σήμερα Δευτέρα ξεπεράστηκαν οι 11.350.000 εμβολιασμοί. Περισσότεροι από 6 εκατ. πολίτες έχουν εμβολιαστεί με τουλάχιστον μία δόση, ποσοστό που αντιστοιχεί σε 57,3% του γενικού πληθυσμού και 66,5% επί του ενήλικου πληθυσμού. Επίσης, περισσότεροι από 5.715.000 πολίτες έχουν ολοκληρώσει τον εμβολιασμό, που αντιστοιχεί σε ποσοστό 54,5% στο γενικό πληθυσμό και 63,6% στον ενήλικο πληθυσμό.

Την Δευτέρα αναμένονταν να γίνουν περίπου 30.000 εμβολιασμοί. Τα ραντεβού της εβδομάδας κυμαίνονται κατά μέσο όρο γύρω στις 20.000 σε καθημερινή βάση , ενώ τις τελευταίες 10 ημέρες 164.000 πολίτες έχουν κλείσει νέα ραντεβού, δηλαδή για την πρώτη δόση.

Ως προς τα ποσοστά εμβολιασμών ανά ηλικιακή ομάδα, αυτά,  συνυπολογιζομένων και των ραντεβού που έχουν ήδη κλειστεί κυμαίνονται ως εξής: 
 
85 και άνω: 73%.
80-84:  73%.
75-79: 85%.
70-74:  79,3%.
65-69:  80,9%.
60-64: 77,1%.
55-59:  74,6%.
50-54: 71,5%.
45-49: 68,7%.
40-44:  64,1%.
35-39: 57%.
30-34:  55,9%.
25-29: 54,8%.
18-24: 44,8%.
15-17: 19,5%.
12-14: 8,4%.

Σχετικά με το πρόγραμμα του κατ’ οίκον εμβολιασμού, έχουν δηλώσει συμμετοχή στο πρόγραμμα 7.330 πολίτες και ήδη έχουν εμβολιαστεί 5.500 πολίτες.




πηγή:https://www.kathimerini.gr/society/561479689/m-theodoridoy-paidi-ena-sta-pente-kroysmata/

Μπομπ Μενέντεζ : Πιο ασφαλής η Ελλάδα με πρόεδρο τον Μπάιντεν


 Ο γερουσιαστής Μπομπ Μενέντεζ είναι ένας από τους βασικότερους υποστηρικτές της Ελλάδας και της Κύπρου. Ως επικεφαλής της Επιτροπής Εξωτερικών Σχέσεων της Αμερικανικής Γερουσίας διαθέτει σημαντική ισχύ και επιρροή στο στερέωμα της εξωτερικής πολιτικής. Τον συναντήσαμε λίγο μετά την επίσκεψή του στο Ελληνικό Πεντάγωνο, όπου είχε την ευκαιρία να ενημερωθεί σε πραγματικό χρόνο για τις υπερπτήσεις τουρκικών αεροσκαφών πάνω από ελληνικά νησιά. Ο κ. Μενέντεζ θεωρεί ότι η κυβέρνηση Μπάιντεν δεν είναι διατεθειμένη να μπει σε μια «συναλλαγή» με την Τουρκία και χρησιμοποιεί σκληρές εκφράσεις εναντίον του προέδρου Ερντογάν. 

Ο γερουσιαστής εκτιμά ότι το επόμενο δίμηνο θα υπογραφεί η συμφωνία αμυντικής συνεργασίας μεταξύ Ελλάδας και ΗΠΑ και δεν αποκλείει να λάβει η χώρα μας μεταχειρισμένο αλλά προηγμένο πολεμικό υλικό. Χαρακτηρίζει την αγορά των S-400 το «κρίσιμο λάθος» του Τούρκου ηγέτη γιατί νόμιζε ότι μπορούσε να αποφύγει τις συνέπειες. Ο Μενέντεζ σχολιάζει τις εξελίξεις στο Αφγανιστάν, τονίζοντας ότι κανείς δεν περίμενε πως ο αφγανικός στρατός θα κατέρρεε τόσο γρήγορα παρά τις τεράστιες επενδύσεις που είχαν κάνει στον εκσυγχρονισμό του οι ΗΠΑ. Τέλος, κάνει λόγο για έναν «απίστευτο ανταγωνισμό» των ΗΠΑ με την Κίνα.
 
– Καταλαβαίνω ότι ήσασταν στο ελληνικό υπουργείο Εθνικής Αμυνας όταν ενημερωθήκατε ότι υπήρχαν κάποιες τουρκικές υπερπτήσεις πάνω από ελληνικά νησιά. Είναι έτσι; 

– Ναι, ο υπουργός μιλούσε για την Τουρκία γενικά, σε σχέση με τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η Ελληνική Δημοκρατία από τη γείτονα. Και είπε, ότι ακόμη και σήμερα υπάρχουν υπερπτήσεις πάνω από κάποια από τα νησιά μας, κάτι που συνιστά μια συνεχή πρόκληση. Και αυτό αποτελεί μία ακόμη διάσταση της παραβίασης από την Τουρκία όχι μόνο του ελληνικού κυρίαρχου εναέριου χώρου, αλλά και του διεθνούς δικαίου και αυτό είναι ένα από τα πολλά θέματα που μας απασχολούν σχετικά με την Τουρκία.
 
– Βλέπετε κάποια αλλαγή ανάμεσα στην κυβέρνηση Μπάιντεν και την κυβέρνηση Τραμπ σε σχέση με την Ανατολική Μεσόγειο;

– Νομίζω ότι η κυβέρνηση Τραμπ ήταν εξαιρετικά συναλλακτική με τρόπο που ξεπέρασε οτιδήποτε έχω δει τα τελευταία 30 χρόνια. Πιστεύω ότι η κυβέρνηση Μπάιντεν είναι προσηλωμένη σε ένα βασικό σύνολο αξιών, αξίες που ο πρόεδρος έχει εξηγήσει. Και από αυτήν την άποψη, η Ανατολική Μεσόγειος βρίσκεται σε καλύτερη θέση, διότι όταν μοιράζεσαι τις αξίες μας, σε εκτιμάμε ως σύμμαχο, όταν δεν μοιράζεσαι τις αξίες μας, υπάρχει πρόβλημα. Και έτσι πιστεύω ότι αυτό που θα προκύψει θα είναι η ενίσχυση αυτής της σχέσης, η ενίσχυση της συμμαχίας 3+1 (Ελλάδα-Ισραήλ-Κύπρος συν ΗΠΑ) που έχουμε. Και καθώς παρακολουθώ το τελευταίο νομοθέτημα που έχει ήδη περάσει από την Επιτροπή Εξωτερικών Σχέσεων της Γερουσίας, τον νόμο περί άμυνας και διακοινοβουλευτικής εταιρικής σχέσης ΗΠΑ – Ελλάδας, νομίζω ότι θα είναι το επόμενο κεφάλαιο αυτής της σχέσης.  
 
– Πώς βλέπετε να εξελίσσεται η αμυντική σχέση μεταξύ Ελλάδας και ΗΠΑ; Υποτίθεται ότι θα υπογραφεί μια συμφωνία σε δύο μήνες.

– Ναι. Η ελπίδα και η προσδοκία μου είναι ότι μέχρι τα μέσα Οκτωβρίου θα υπάρξει μια νέα συμφωνία, που θα βασίζεται και θα διευρύνει την ήδη υπάρχουσα αμυντική μας συνεργασία, μια συμφωνία που νομίζω ότι θα είναι προς όφελος και των δύο χωρών μας, που θα δημιουργεί μεγαλύτερη ασφάλεια και μια αρχιτεκτονική ασφαλείας στην οποία η Ελλάδα θα διαδραματίζει κεντρικό ρόλο, που θα βασίζεται στη στρατηγική East Med που θεσπίσαμε με νόμο. Και φυσικά, είμαστε πολύ ευγνώμονες που η Ελλάδα μάς φιλοξενεί στον κόλπο της Σούδας, αλλά χτίζουμε πάνω σε αυτό, η Αλεξανδρούπολη είναι μια νέα διάσταση αυτής της συνεργασίας. Νομίζω ότι οι ασκήσεις που διεξάγονται μεταξύ μας και στο πλαίσιο του 3+1 είναι μεγαλύτερες από ποτέ άλλοτε, πιο εκτεταμένες από ποτέ άλλοτε. Ετσι, νομίζω ότι πρόκειται να χτίσουμε ένα πλαίσιο στο οποίο η Ελλάδα θα διαδραματίσει σημαντικό ρόλο για την ειρήνη και τη σταθερότητα στην Ανατολική Μεσόγειο και στα Βαλκάνια και πέραν αυτών.
 
– Υπήρξε κάποια συζήτηση για το αν η Ελλάδα θα λάβει κάποιον επιπλέον, μεταχειρισμένο ίσως αλλά προηγμένο, εξοπλισμό από τις ΗΠΑ ως μέρος αυτής της συμφωνίας. Το βλέπετε αυτό να συμβαίνει;

– Θα μπορούσε κάλλιστα να συμβεί. Εννοώ ότι αυτά είναι μερικά από τα στοιχεία της τελικής διαπραγμάτευσης. Εμείς, οι Ηνωμένες Πολιτείες, είμαστε επίσης υποψήφιοι για τις φρεγάτες που παίρνει η Ελλάδα. Νομίζω ότι το πώς θα αντιμετωπίσουμε το ζήτημα της ενδιάμεσης λύσης για το αμερικανικό ναυτικό θα είναι πολύ σημαντικό και ανυπομονώ να επιστρέψω στην Ουάσιγκτον για να έχω διαβουλεύσεις με το Στέιτ Ντιπάρτμεντ και το υπουργείο Αμυνας ως προς το θέμα αυτό. Ελπίζω ότι μπορούμε να το επιτύχουμε.
 
– Κατά τη διάρκεια της διακυβέρνησης Τραμπ, υπήρχε μια αβεβαιότητα για το πώς θα αντιδρούσαν οι ΗΠΑ αν συνέβαινε κάτι με την Τουρκία στο Αιγαίο, ή αν συνέβαινε κάτι στην Κύπρο. Τώρα, με την κυβέρνηση Μπάιντεν, πιστεύετε ότι θα πρέπει να είμαστε κάπως πιο σίγουροι για το ποια θα ήταν η αντίδραση των ΗΠΑ; Αν ο Ελληνας πρωθυπουργός τηλεφωνούσε στη μέση της νύχτας τι απάντηση θα έπαιρνε;

– Νομίζω ότι η απάντηση είναι ναι, πρέπει να νιώθετε πιο ασφαλείς. Και το λέω αυτό, επιστρέφοντας στην απάντησή μου στην προηγούμενη ερώτησή σας. Ποια είναι η διαφορά μεταξύ των δύο κυβερνήσεων, του παρελθόντος και του παρόντος, σε σχέση με την Ανατολική Μεσόγειο; Η σημασία της αμυντικής σχέσης που οικοδομούμε με την Ελλάδα, οι όλο και περισσότερες επενδύσεις μας που έρχονται στην Ελλάδα και από τον ιδιωτικό τομέα. Ολα αυτά δημιουργούν βαθύτερους δεσμούς και κοινά συμφέροντα. Νομίζω ότι ο πρόεδρος Μπάιντεν στη συνομιλία του με τον πρόεδρο Ερντογάν ήταν ωμά ειλικρινής. Κοιτάξτε, θα θέλαμε μια Τουρκία ως γέφυρα μεταξύ Ανατολής και Δύσης, ως ισχυρό σύμμαχο του ΝΑΤΟ που δεσμεύεται στις ίδιες αρχές της δημοκρατίας, των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, του κράτους δικαίου. Αλλά αυτή η φιλοδοξία δεν είναι η Τουρκία υπό τον Ερντογάν. Αυτή είναι η πραγματικότητα. Και έτσι, πρόσφατα πραγματοποιήσαμε μια ακρόαση ειδικά για την Τουρκία ενώπιον της Επιτροπής Εξωτερικών Σχέσεων της Γερουσίας, επειδή ανησυχώ βαθύτατα για την Τουρκία. Οχι μόνο στην Ανατολική Μεσόγειο, απέναντι στη γειτονική της Ελληνική Δημοκρατία, αλλά και στη Λιβύη και στη Συρία, γι’ αυτό που συνέβη στο Ναγκόρνο Καραμπάχ και για τη βοήθεια προς το Αζερμπαϊτζάν και αλλού. Η εμπλοκή τους ήταν αντίθετη με το είδος του συμμάχου που θα περιμέναμε και από πολλές απόψεις αντίθετη με τα εθνικά συμφέροντα των ΗΠΑ.
 
– Αλλά πιστεύετε ότι αυτό θα αλλάξει αν φύγει ο Ερντογάν;  

– Θα μπορούσε κανείς να το ελπίζει! Φυσικά, όπως και με κάθε χώρα, αν υπάρξει κάποια στιγμή νέα ηγεσία, θα κρίνουμε από αυτά που κάνουν και όχι από αυτά που λένε. Και ξέρετε, θα πω από προσωπική άποψη, ότι δεν μπορεί να υπάρξει κάτι χειρότερο από τον πρόεδρο Ερντογάν. Ξέρετε, το να υπάρχουν περισσότεροι συνάδελφοί σας δημοσιογράφοι και δικηγόροι στη φυλακή στην Τουρκία από ό,τι σε οποιοδήποτε άλλο μέρος του κόσμου, και υπάρχουν τρομερά μέρη στον κόσμο, αυτό είναι ένα τεράστιο σφάλμα. Και μία ακόμα διάσταση. Οι S-400 ήταν το κρίσιμο σημείο, νομίζω ότι ο Ερντογάν έκανε ένα τεράστιο λάθος εκεί. Νομίζω ότι πίστευε πως μπορούσε να το κάνει και να τη γλιτώσει. Και ξέρετε ότι βοήθησα στη συγγραφή της CAATSA, της πράξης αντιμετώπισης των εχθρών της Αμερικής μέσω κυρώσεων. Είμαι πολύ σαφής σχετικά με αυτό. Και ακόμη και ορισμένοι από τους ισχυρότερους υποστηρικτές της Τουρκίας, που είδα στη Γερουσία, στράφηκαν δραματικά εναντίον της, και απογοητεύθηκαν, ειδικά από τον Ερντογάν. Και έτσι νομίζω ότι σίγουρα υπάρχει η ελπίδα ότι με μια νέα ηγεσία η Τουρκία θα εκπληρώσει τις προσδοκίες που όλοι έχουμε.
 
– Στην Κύπρο, όπως ξέρετε, ο Ερντογάν μιλάει για μια λύση δύο κρατών και έχει κάνει και αυτό στα Βαρώσια. Ποια θα είναι η αντίδραση των ΗΠΑ; Και υπάρχει περίπτωση να αλλάξει η πολιτική των ΗΠΑ όσον αφορά ένα ενιαίο κράτος;

– Οχι, όχι. Πιστεύουμε σε αυτό που πάντα υποστηρίζαμε, και το οποίο κυρίως η κυπριακή κυβέρνηση υποστηρίζει, δηλαδή ένα κράτος στο οποίο οι άνθρωποι μπορούν να έχουν ειρήνη και ευημερία. Είναι ένα όραμα που προσωπικά πιστεύω και πάντα θεωρούσα ότι αν οι Ελληνοκύπριοι και οι Τουρκοκύπριοι μπορούσαν τελικά να μπουν σε διαπραγμάτευση για το μέλλον της Ενωμένης Κύπρου, θα υπήρχε συμφωνία. Αλλά βέβαια, και εδώ ο Ερντογάν παίζει πάλι έναν κακόβουλο ρόλο [μεταξύ] των εποίκων [που έβαλαν εδώ από την Ανατολία], της συνεχιζόμενης κατοχής και της αρνητικής εμπλοκής του να μην αφήνει τους Τουρκοκύπριους να βρουν τον δικό τους δρόμο. Και βέβαια, οι πιο πρόσφατες προκλητικές ενέργειες σε ό,τι αφορά την πρόταση για λύση δύο κρατών και τα Βαρώσια, που σύμφωνα με το Διεθνές Δίκαιο και τα ψηφίσματα του ΟΗΕ είναι ξεκάθαρο ότι τέτοιες ενέργειες θα ήταν κατά παράβαση του καθεστώτος του ΟΗΕ.

ΗΠΑ και Κίνα έχουν διαφορετικά οράματα για τον κόσμο μας

– Ποια είναι η αντίδρασή σας σε όσα συμβαίνουν στην Καμπούλ τις τελευταίες ημέρες;

– Η καρδιά μου συμπάσχει με τα μέλη των αμερικανικών υπηρεσιών που έχασαν τη ζωή τους, με τις οικογένειές τους, με όλους τους Αφγανούς που έχασαν τη ζωή τους καθώς προσπαθούσαν να αναζητήσουν την ελευθερία. Και όπως έχω πει εδώ, εκτιμώ την έκφραση αλληλεγγύης που εξέφρασε η κυβέρνηση σε όλα τα επίπεδα. Θυμόμαστε τους φίλους μας σε τέτοιες στιγμές, τους συμμάχους μας και θυμόμαστε και τους εχθρούς μας. Και εν ευθέτω χρόνω, όταν το επιλέξουμε εμείς, θα τιμωρήσουμε αυτούς που διέπραξαν αυτή τη φρικτή πράξη. Θα συνεχίσουμε επίσης να δεσμευόμαστε στην αποστολή μας να απομακρύνουμε όλους όσους δεσμευτήκαμε να απομακρύνουμε, με τον ένα ή τον άλλο τρόπο. Είναι υποχρέωσή μας. Οσον αφορά την απόφαση, ξέρετε, υποθέτω ότι από κάποια άποψη θα πρέπει να κοιτάξετε την απόφαση του προέδρου Μπάιντεν και να πείτε, λοιπόν, αν οι Αφγανοί δεν είναι πρόθυμοι έπειτα από 20 χρόνια, τόσο αίμα Αμερικανών και συμμάχων μας, και δισεκατομμύρια δολάρια, να πολεμήσουν για την ίδια τους τη χώρα, δεν μπορούμε να πολεμούμε εμείς για εκείνους για πάντα. Ετσι, μόνο όσοι είναι πρόθυμοι να πολεμήσουν για την πατρίδα τους μπορούν να επιτύχουν την ελευθερία. 

Ο Περικλής μάς λέει ότι όποιοι αναζητούν την ελευθερία εντέλει, όποιοι είναι πρόθυμοι να πολεμήσουν, όποιοι έχουν το θάρρος να πολεμήσουν γι’ αυτήν, θα είναι αυτοί που θα την αποκτήσουν. Ας έχουμε λοιπόν το θάρρος να πολεμήσουμε γι’ αυτήν. Και δυστυχώς αυτό που ελπίζαμε και αυτό που είχαμε χτίσει στον αφγανικό στρατό και στην κυβέρνηση δεν υλοποιήθηκε. Ετσι η αποστολή μας τώρα είναι να κάνουμε ό,τι μπορούμε για να απομακρύνουμε αυτούς που μας υποστήριξαν, δεσμεύθηκαν σε εμάς τους Αμερικανούς. Το μέλλον θα εξαρτηθεί από το τι θα κάνουν οι Ταλιμπάν. 
 
– Ομως, ξέρετε, εδώ στην Ευρώπη υπάρχει μεγάλη αβεβαιότητα σχετικά με τη δέσμευση των ΗΠΑ προς τους συμμάχους τους. Υπήρξε ένα πλήγμα στην αξιοπιστία σας. Πιστεύετε ότι αυτό είναι κάτι προσωρινό ή κάτι που θα διαρκέσει;

– Θα έλεγα ότι 20 χρόνια δέσμευσης στο Αφγανιστάν είναι μια πολύ καλή δέσμευση.
 
– Ηταν περισσότερο η εφαρμογή της απόφασης παρά η ίδια η απόφαση που έπληξε την αξιοπιστία των ΗΠΑ.

– Η εφαρμογή της απόφασης, ναι. Κανείς στις Ηνωμένες Πολιτείες δεν πίστευε ότι οι Ταλιμπάν θα σημείωναν τέτοια επιτυχία με τέτοια αστραπιαία ταχύτητα, επειδή όλοι οι υπολογισμοί και οι εκτιμήσεις των μυστικών υπηρεσιών ήταν, τόσο από το ΝΑΤΟ όσο και από τις Ηνωμένες Πολιτείες, ότι οι ένοπλες δυνάμεις του Αφγανιστάν θα μπορούσαν να αντεπεξέλθουν στη μάχη, αν όχι στην ύπαιθρο, όπου οι Ταλιμπάν είναι ισχυρότεροι, σίγουρα στο κέντρο της χώρας και γύρω από την Καμπούλ, που προφανώς δεν ήταν. Ετσι, εντέλει, θα ήθελα απλώς να πω, όταν οι άνθρωποι λένε ότι ανησυχούν για τη δέσμευση, εγώ λέω ότι τα 20 χρόνια, τα δισεκατομμύρια δολάρια, οι χιλιάδες αμερικανικές ζωές είναι αρκετά ικανή δέσμευση για ένα σκοπό, αλλά αν δεν είστε πρόθυμοι να πολεμήσετε για την ίδια σας τη χώρα, δεν μπορούμε να πολεμούμε για εσάς για πάντα. Και νομίζω ότι ίσως είναι μια πολύ ξεκάθαρη δήλωση προς όλους ανά τον κόσμο.

Πρέπει να είστε πρόθυμοι να υπερασπιστείτε τον εαυτό σας. Μπορούμε να σας βοηθήσουμε να υπερασπιστείτε τον εαυτό σας. Μπορούμε να συμμαχήσουμε σε αυτόν τον αγώνα. Αλλά πρέπει να έχετε το θάρρος να αγωνιστείτε για τη δική σας ελευθερία και πρέπει να καθαρίσετε τα του οίκου σας. Ξέρετε, όσον αφορά τη διαφθορά που υπήρχε στο Αφγανιστάν, αυτό ποτέ δεν έδωσε στον αφγανικό λαό, και προφανώς ούτε στον αφγανικό στρατό, την αίσθηση ότι πολεμούσαν για μια χώρα. Ισως ένιωθαν ότι είχαν μια δουλειά και πληρώνονταν για τη δουλειά τους. Αυτό δεν ισοδυναμεί με το να πολεμούν γι’ αυτήν.
 
– Και τέλος, δεν νομίζετε ότι αυτό είναι ένα σημάδι αδυναμίας που θα βάλει σε πειρασμό τους μεγάλους ανταγωνιστές σας, όπως π.χ. την Κίνα;

– Οχι, ακούστε, είμαστε σε έναν απίστευτο ανταγωνισμό με τους Κινέζους. Είναι ένας ανταγωνισμός όχι μεταξύ δύο χωρών, αλλά μεταξύ δύο οραμάτων για το είδος του κόσμου στον οποίο θέλουμε να ζήσουμε. Το ένα όραμα είναι αυτό που μοιράζονται η Ελλάδα και οι Ηνωμένες Πολιτείες. Είναι η δέσμευση στη δημοκρατία, το κράτος δικαίου και ο σεβασμός των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, οι ανοικτές οικονομίες και η ευκαιρία για κάθε πολίτη να πραγματοποιήσει τις προσωπικές του ελπίδες, τα όνειρα και τις προσδοκίες του. Το άλλο όραμα είναι απολυταρχικό, είναι αυτό που στον 21ο αιώνα έχει στρατόπεδα συγκέντρωσης, που χρησιμοποιεί την τεχνολογία όχι για να απελευθερώσει τον λαό της αλλά για να τον υποδουλώσει και που πιστεύει ότι η ισχύς ορίζει το δίκαιο. Αυτό είναι ένα πολύ διαφορετικό όραμα. 

Σε αυτό το σημείο καμπής στην παγκόσμια ιστορία, σίγουρα στα 30 χρόνια που ασχολούμαι με την εξωτερική πολιτική, πρέπει να βεβαιωθούμε ότι αυτό το πρώτο όραμα, το όραμα που μοιράζονται η Ελλάδα και οι Ηνωμένες Πολιτείες, είναι αυτό με το οποίο συμμαχούμε για τους εαυτούς μας και για τον κόσμο. Και έτσι νομίζω ότι οι Κινέζοι θα κάνουν ό,τι μπορούν ούτως ή άλλως, πριν από το Αφγανιστάν ήταν ήδη προκλητικοί. Δείτε τι έκαναν με το Χονγκ Κονγκ, δείτε τις απειλές προς την Ταϊβάν, δείτε την πορεία των πρακτικών τους με τις παγίδες χρέους που δημιουργούν σε ξένες χώρες. Και έτσι, εδώ είναι που πρέπει να ενωθούμε όλοι μαζί σε πολλές διαφορετικές εκφάνσεις. Πρέπει να αντιμετωπίσουμε την Κίνα για την παραβίαση του διεθνούς δικαίου, του δικαίου της θάλασσας στη Θάλασσα της Νότιας Κίνας. Πρέπει επίσης να ανταγωνιστούμε την Κίνα, και αυτό σημαίνει ότι πρέπει να ενωθούμε συλλογικά. Οταν ενώσουμε τις οικονομίες των Ηνωμένων Πολιτειών, της Ευρωπαϊκής Ενωσης, της Ιαπωνίας, της Νότιας Κορέας, της Αυστραλίας και άλλων, μπορούμε τελικά να αντισταθμίσουμε την οικονομική δύναμη της Κίνας.




πηγή:https://www.kathimerini.gr/opinion/interviews/561478102/mpomp-menentez-stin-k-pio-asfalis-i-ellada-me-proedro-ton-mpainten/

Μενέντεζ: Στόχος να δω και τον τελευταίο Τούρκο στρατιώτη να φεύγει από την Κύπρο


 Με το παράσημο του Μεγαλόσταυρου του Τάγματος του Μακαρίου Γ΄ τίμησε τη Δευτέρα το βράδυ ο Πρόεδρος της Κυπριακής Δημοκρατίας, Νίκος Αναστασιάδης, τον Αμερικανό Γερουσιαστή και Πρόεδρο της Επιτροπής Εξωτερικών Σχέσεων της Γερουσίας των ΗΠΑ, Ρόμπερτ Μενέντεζ, ο οποίος τόνισε πως στόχος του είναι να δει και τον τελευταίο Τούρκο στρατιώτη να φεύγει από την Κύπρο.

Ο Πρόεδρος της Κυπριακής Δημοκρατίας υπογράμμισε, στη διάρκεια ομιλίας του, πως μέσα από τη δράση και την πολιτική του, ο κ. Μενέντεζ έχει συμβάλει σημαντικά στην προώθηση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, του κράτους δικαίου και της δημοκρατίας, ανά το παγκόσμιο.

Η απονομή του παράσημου έγινε στη διάρκεια τελετής στο Προεδρικό Μέγαρο, στην οποία παρευρέθηκαν, μεταξύ άλλων, ο Αρχιεπίσκοπος Κύπρου Χρυσόστομος Β΄, η Πρόεδρος της Βουλής, Αννίτα Δημητρίου, νυν και πρώην μέλη του Υπουργικού Συμβουλίου, μέλη του διπλωματικού Σώματος, κυβερνητικοί αξιωματούχοι και αξιωματούχοι κομμάτων.

Ο κ. Αναστασιάδης τόνισε πως σε όλη τη διάρκεια της καριέρας του ο Γερουσιαστής Μενέντεζ έχει απαιτήσει την απόσυρση των τουρκικών στρατευμάτων από την Κύπρο και την αποκατάσταση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και θεμελιωδών ελευθεριών όλων των Κυπρίων, μέσα από μια βιώσιμη και διαρκή λύση του Κυπριακού, σύμφωνα με τα σχετικά ψηφίσματα των Η.Ε. και τις αρχές και αξίες της Ε.Ε.

Ο Πρόεδρος της Κύπρου υπογράμμισε τον σημαντικό ρόλο του Γερουσιαστή Μενέντεζ στην προώθηση της στρατηγικής, εταιρικής σχέσης μεταξύ Κύπρου, Ελλάδας και ΗΠΑ καθώς και τον καθοριστικό του ρόλο στην προώθηση του East Med Act, του αμερικανικού νόμου για την εταιρική σχέση ασφάλειας και ενέργειας στην Ανατολική Μεσόγειο.

Στην αντιφώνηση του, ο Αμερικανός Γερουσιαστής Ρόμπερτ Μενέντεζ τόνισε ότι νιώθει ιδιαίτερη τιμή που του απονεμήθηκε το παράσημο και δήλωσε περήφανος που είναι φίλος της Κύπρου.

Είπε ακόμη ότι οι απειλές κατά της κυριαρχίας της Κυπριακής Δημοκρατίας παραμένουν σημαντικές, κάνοντας αναφορά στις προσπάθειες του Τούρκου Προέδρου, Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, για διχοτόμηση της Κύπρου.

«Είναι λάθος, είναι κακό για όλους τους Κύπριους και είναι κακό για την περιοχή», υπογράμμισε ο κ. Μενέντεζ. Στόχος μου, είπε, είναι να δω και τον τελευταίο Τούρκο στρατιώτη να φεύγει από την Κύπρο.



πηγή:https://www.kathimerini.gr/politics/561479746/menentez-stochos-na-do-kai-ton-teleytaio-toyrko-stratioti-na-feygei-apo-tin-kypro/

:

Συνεκπαίδευση Δυνάμεων Ειδικών Επιχειρήσεων της Ελλάδας και των ΗΠΑ στην Διεθνή Άσκηση «ALEXANDER THE GREAT»


 

Από την Δευτέρα 2 έως την Παρασκευή 27 Αυγούστου 2021 διεξήχθη στην χώρα μας η διεθνής άσκηση «ALEXANDER THE GREAT», με συμμετοχή προσωπικού Δυνάμεων Ειδικών Επιχειρήσεων της Ελλάδας και των ΗΠΑ.

Η συνεκπαίδευση πραγματοποιήθηκε σε δύο φάσεις, με την πρώτη να διαρκεί από τη Δευτέρα 2 Αυγούστου έως την Παρασκευή 13 Αυγούστου στην ευρύτερη χερσαία και θαλάσσια περιοχή της Αττικής και τη δεύτερη από τη Δευτέρα 16 έως την Παρασκευή 27 Αυγούστου στην ευρύτερη περιοχή της Μαγνησίας.

Στην άσκηση συμμετείχαν από Ελληνικής πλευράς προσωπικό από Μονάδες των Σχηματισμών της Διοίκησης Ειδικού Πολέμου και από τις ΗΠΑ τμήμα από το Σώμα Πεζοναυτών (US Marine Corps).

Η εν λόγω συνεκπαίδευση εντάσσεται στο συνολικό προγραμματισμό των ασκήσεων / συνεκπαιδεύσεων που έχουν ήδη πραγματοποιηθεί και συνεχίζουν να λαμβάνουν χώρα στο πλαίσιο της επικαιροποιημένης Συμφωνίας Αμοιβαίας Αμυντικής Συνεργασίας [Mutual Defense Cooperation Agreement (MDCA)] με τις ΗΠΑ, και έχει σκοπό την αναβάθμιση του επιπέδου συνεργασίας, συναντίληψης και ανταλλαγής τεχνογνωσίας μεταξύ των συμμετεχουσών δυνάμεων, καθώς και την επαύξηση των επιχειρησιακών δυνατοτήτων και της διαλειτουργικότητας των Δυνάμεων Ειδικών Επιχειρήσεων σε συμμαχικό πλαίσιο.




Συντάξεις: Τα Αναδρομικά για παλαιούς και νέους 400.000 συνταξιούχους - Αναλυτικοί πίνακες


 

Αυξήσεις από 10 ευρώ το μήνα ως και 223 ευρώ το μήνα βγάζει ο επανυπολογισμός συντάξεων με τα νέα ποσοστά αναπλήρωσης για συνταξιούχους που έχουν πάνω από 30 χρόνια ασφάλισης.

Τα νέα ποσοστά αναπλήρωσης στις συντάξεις εφαρμόστηκαν ήδη από τον περασμένο μήνα στους πρώτους 70.000 συνταξιούχους, οι οποίοι πήραν αυξήσεις και αναδρομικά από τον Οκτώβριο του 2019 και μετά. 

Οι εν λόγω, όπως και χιλιάδες ακόμη συνταξιούχοι αποχώρησαν μετά τις 13/5/2016 και πήραν αύξηση γιατί η αρχική τους σύνταξη ήταν μικρότερη επειδή υπολογίστηκε με τα ποσοστά του νόμου Κατρούγκαλου (ν. 4387/2016), τα οποία αντικαταστάθηκαν από τα 30 χρόνια ασφάλισης και πάνω με τα βελτιωμένα ποσοστά του νόμου Βρούτση (ν. 4670/2020) που ψηφίστηκε τον Φεβρουάριο του 2020 αλλά ισχύει αναδρομικά από τον Οκτώβριο του 2019 με απόφαση του ΣτΕ.

Σε αναμονή για αυξήσεις είναι πάνω από 400.000 συνταξιούχοι, οι οποίοι θα δουν από τον Σεπτέμβριο να μεγαλώνει το ποσό της ανταποδοτικής σύνταξης, καθώς θα προχωρά ο επανυπολογισμός των συντάξεών τους με τα νέα ποσοστά αναπλήρωσης.

Από τους 400.000, οι 250.000 είναι παλαιοί συνταξιούχοι που αποχώρησαν με 30 και ένα έτη ασφάλισης πριν από το νόμο Κατρούγκαλου, ενώ πάνω από 150.000 είναι οι νέοι μετά το νόμο Κατρούγκαλου, εκ των οποίων οι 70.000 πήραν τις αυξήσεις τους και απομένουν άλλοι 80.000, για τους οποίους οι αυξήσεις θα καθυστερήσουν επειδή δεν έχει βγει ακόμη η οριστική τους σύνταξη, που είναι απαραίτητη προϋπόθεση ώστε να γίνει στη συνέχεια ο επανυπολογισμός της με τα νέα ποσοστά αναπλήρωσης.

Οι νέοι συντελεστές για τον υπολογισμό της ανταποδοτικής σύνταξης από τα 30 έτη ασφάλισης και πάνω δίδουν αυξήσεις 4 ταχυτήτων:

Σύμφωνα με τους πίνακες που δημοσιεύει το ένθετο «Ασφάλιση και Συντάξεις»:

1. Από τα 30 έτη και 1 μήνα ως τα 33 έτη οι αυξήσεις που θα έχουν οι ανταποδοτικές συντάξεις κυμαίνονται από 0,2% ως 5,5%.

2. Από τα 33 έτη και 1 μήνα ως τα 36 έτη οι αυξήσεις κυμαίνονται από 5,7% ως 12,5%.

3. Από τα 36 έτη και 1 μήνα ως τα 40 έτη οι ανταποδοτικές συντάξεις έχουν αύξηση από 12,6% ως 16,84%.

4. Από τα 40 έτη και μετά οι αυξήσεις κόβουν ταχύτητα, καθώς το κάθε έτος παραμονής στην εργασία έχει προσαύξηση 0,5% ενώ ως τα 40 έτη η ετήσια προσαύξηση έφτανε στο 2,55%. Έτσι, από τα 40 έτη και 1 μήνα ως τα 42 έτη η αύξηση κατεβαίνει στο 9%. Από τα 42 έτη και 1 μήνα ως τα 44 έτη οι αυξήσεις περιορίζονται σε ποσοστά μεταξύ 8,7% ως 2,4% και από τα 45 έτη και μετά η απόδοση των νέων συντελεστών μηδενίζεται. 

Στην πράξη δεν συμφέρει να μένει κανείς στην ασφάλιση μετά τα 40 έτη, ή έστω μετά τα 42 έτη, γιατί για κάθε έτος μετά την 40ετία θα πληρώνει περισσότερα σε εισφορές, που δεν θα τα κάνει απόσβεση από τη σύνταξη…

Οι συνταξιούχοι με ημερομηνία εξόδου μετά τις 13/5/2016 που έχουν πάνω από 30 έτη ασφάλισης παίρνουν τις αυξήσεις σε μία δόση.

Οι παλαιοί (πριν από τις 13/5/2016) συνταξιούχοι θα πάρουν αύξηση εφόσον ξεπεράσουν την προσωπική διαφορά. Όμως και χωρίς αύξηση στην τσέπη θα έχουν κέρδος γιατί θα έρθει πιο γρήγορα η μείωση της προσωπικής διαφοράς και θα πάρουν αυξήσεις από το 2023 και μετά.

 

Για παράδειγμα, οι συνταξιούχοι από 13/5/2016 και μετά με 30 έτη ασφάλισης και άνω έχουν αυξήσεις ως εξής:

1. Επανυπολογισμός συντάξεων με 32 έτη ασφάλισης:

  • Συνταξιούχος με συντάξιμες αποδοχές 890 ευρώ θα πάρει σύνταξη 654 ευρώ με το νόμο 4670 (νόμος Βρούτση) ενώ με το νόμο 4387 (νόμος Κατρούγκαλου) παίρνει 644 ευρώ. Θα έχει δηλαδή αύξηση 10 ευρώ το μήνα.
  • Συνταξιούχος με συντάξιμες αποδοχές 1.540 ευρώ θα πάρει σύνταξη 851 ευρώ με το νόμο 4670 ενώ παίρνει 834 ευρώ. Θα έχει δηλαδή αύξηση 17 ευρώ το μήνα.

  • 2. Επανυπολογισμός συντάξεων με 35,9 έτη ασφάλισης:
  • Συνταξιούχος με συντάξιμες αποδοχές 1.800 ευρώ θα πάρει σύνταξη 1.089 ευρώ με το νόμο 4670 (νόμος Βρούτση) ενώ με το νόμο 4387 (νόμος Κατρούγκαλου) είχε 1.014 ευρώ. Παίρνει δηλαδή αύξηση 75 ευρώ το μήνα.

  • 3. Επανυπολογισμός συντάξεων με 37,6 έτη ασφάλισης:
  • Συνταξιούχος με συντάξιμες αποδοχές 2.320 ευρώ θα πάρει σύνταξη 1.396 ευρώ με το νόμο 4670 (νόμος Βρούτση) ενώ με το νόμο 4387 (νόμος Κατρούγκαλου) είχε 1.268 ευρώ. Παίρνει αύξηση 129 ευρώ το μήνα.
  • 4. Επανυπολογισμός συντάξεων με 40 έτη ασφάλισης:
  • Συνταξιούχος με συντάξιμες αποδοχές 2.840 ευρώ θα πάρει σύνταξη 1.804 ευρώ με το νόμο 4670 (νόμος Βρούτση) ενώ με το νόμο 4387 (νόμος Κατρούγκαλου) παίρνει 1.600 ευρώ. Παίρνει αύξηση 204 ευρώ το μήνα.
  • Συνταξιούχος με συντάξιμες αποδοχές 3.100 ευρώ θα πάρει σύνταξη 1.934 ευρώ με το νόμο 4670 ενώ παίρνει 1.711 ευρώ. Θα έχει δηλαδή αύξηση κατά 223 ευρώ το μήνα.
















πηγή:https://eleftherostypos.gr/oikonomia/asfalisi-syntaxeis/812481-apokleistiko-syntaxeis-oi-ayxiseis-kai-ta-anadromika-gia-400-000-syntaxioyxoys-oi-episimoi-pinakes/













Ένωση Δικαστών και Εισαγγελέων στον πρωθυπουργό: Καταργήστε την εισφοράς αλληλεγγύης - Την καταργήσατε στους ιδιώτες και πληρώνουν μόνο οι μισθωτοί του δημοσίου και οι συνταξιούχοι! - Δεν εφαρμόζεται το Σύνταγμα

                                                                                                                            

                                                                                                                          
                                                                                                   Αθήνα, 30-08-2021

                                                                                                    Αρ. πρωτ.: 280


                                                   Υποβολή αιτήματος

                                  για κατάργηση της εισφοράς αλληλεγγύης


Η Ένωση υλοποιώντας την απόφαση του ΔΣ της 6ης Φεβρουαρίου 2021, που έθεσε ως μεσοπρόθεσμο στόχο την διεκδίκηση της κατάργησης της εισφοράς αλληλεγγύης για τους δικαστικούς λειτουργούς και για ολόκληρο τον δημόσιο τομέα, απέστειλε την Παρασκευή 27-8-2021 στον Πρωθυπουργό και στον Αν. Υπουργό Οικονομικών το ακόλουθο αίτημa:


Αξιότιμε κ. Πρωθυπουργέ,

Το ΔΣ της Ένωσης Δικαστών και Εισαγγελέων κατά τη συνεδρίαση του ΔΣ της 6 ης Φεβρουαρίου 2021 αποφάσισε να θέσει δημόσια το ζήτημα της κατάργησης της εισφοράς αλληλεγγύης για τους δικαστικούς λειτουργούς καθώς και για όλους τους μισθωτούς στον δημόσιο τομέα. Η παρούσα χρονική συγκυρία, ενόψει του οικονομικού προγραμματισμού της νέας χρονιάς, μας επιτρέπει να υποβάλουμε αίτημα κατάργησης της εισφοράς αλληλεγγύης για τους παρακάτω λόγους:

Με το άρθρο 298 του ν. 4738/2020 απαλλάσσονται πλέον από την υποχρέωση καταβολής εισφοράς αλληλεγγύης οι μισθωτοί του ιδιωτικού τομέα, οι ελεύθεροι επαγγελματίες, μέλη Δ.Σ, ενώ απαλλαγή προβλέπεται και για το φορολογικό έτος 2020 στα εισοδήματα από κεφάλαιο, από επιχειρηματική δραστηριότητα, από υπεραξία μεταβίβασης κεφαλαίου και από τόκους. Η μοναδική κατηγορία πολιτών που υπόκειται στο εξής σε εισφορά αλληλεγγύης είναι οι μισθωτοί του δημοσίου τομέα και οι συνταξιούχοι.

Ο περιορισμός της υποχρέωσης «εισφοράς αλληλεγγύης» μόνο στους εργαζόμενους στον δημόσιο τομέα και στους συνταξιούχους, πέρα από το γεγονός ότι επιβαρύνει τους φορολογικά συνεπέστερους πολίτες, δημιουργεί πρόβλημα ασυμβατότητας με το άρθρο 4 παρ. 5 του Συντάγματος που ορίζει «οι Έλληνες πολίτες συνεισφέρουν χωρίς διακρίσεις στα δημόσια βάρη ανάλογα με τις δυνάμεις τους». 

Το νόημα της συνταγματικής διάταξης είναι ότι οι νόμοι που επιβάλουν φορολογικά βάρη δεν μπορούν να προβαίνουν σε αδικαιολόγητες διακρίσεις ή να επιβαρύνουν δυσανάλογα και υπέρμετρα ορισμένες κατηγορίες πολιτών, πόσο μάλλον μία μοναδική κατηγορία. Αλλά και με τα άρθρα 20 και 21 παρ. 1 του Χάρτη Θεμελιωδών Δικαιωμάτων της ΕΕ που καθιερώνουν την αρχή της απαγόρευσης αθέμιτων διακρίσεων, η οποία, κατά πάγια νομολογία του ΔΕΚ/ΔΕΕ, επιβάλλει να μην αντιμετωπίζονται διαφορετικά παρόμοιες καταστάσεις, εκτός αν η διαφορετική αυτή μεταχείριση δικαιολογείται, ως ερειδόμενη σε αντικειμενικό και εύλογο κριτήριο. Τέτοιο κριτήριο δεν υφίσταται εν προκειμένω, αφού ως εκ της φύσης της επίμαχης φορολογικής υποχρέωσης κανένας αποχρών λόγος δεν δικαιολογεί τη διατήρησή της ειδικά και μόνο στους μισθωτούς του δημόσιου τομέα και τους συνταξιούχους. 

Η κατά τον ανωτέρω τρόπο δυσμενής φορολογική μεταχείριση μόνο των εν λόγω κατηγοριών φορολογούμενων καθίσταται σαφώς αυθαίρετη, αφού στον ν. 4738/2020 δεν γίνεται επίκληση κανενός γενικού και αντικειμενικού κριτηρίου που να ανταποκρίνεται στις ιδιαίτερες συνθήκες αυτών. Το τελευταίο τούτο επιβεβαιώνεται από την ίδια την αιτιολογική έκθεση του νόμου που επέβαλε την «εισφορά αλληλεγγύης», η οποία επικαλείται την ευθύνη «κάθε πολίτη».

Η συγκεκριμένη φορολογική επιβάρυνση μετά τον περιορισμό της σε μία μόνο κατηγορία πολιτών παύει να είναι σύμφωνη με τις απαιτήσεις της προβλεπόμενης στο άρθρο 25 παρ. 1 δ΄ του Συντάγματος αρχής της αναλογικότητας. Η έξοδος της Ελλάδας από τις δεσμεύσεις των μνημονίων αίρει τη δικαιολογητική βάση ενός ειδικού φόρου που είχε εξ αρχής στενό χρονικό ορίζοντα και επιβλήθηκε λόγω έκτακτων καταστάσεων. 

Η συνταγματική επιταγή για αναλογική και προοδευτική φορολογική επιβάρυνση των πολιτών ανάλογα με τα εισοδήματά τους να γίνει ο ανεξαίρετος κανόνας.




πηγή: https://ende.gr/%cf%85%cf%80%ce%bf%ce%b2%ce%bf%ce%bb%ce%ae-%ce%b1%ce%b9%cf%84%ce%ae%ce%bc%ce%b1%cf%84%ce%bf%cf%82-%ce%b3%ce%b9%ce%b1-%ce%ba%ce%b1%cf%84%ce%ac%cf%81%ce%b3%ce%b7%cf%83%ce%b7-%cf%84%ce%b7%cf%82-%ce%b5/