Τετάρτη 30 Οκτωβρίου 2019

Ασφαλιστικό: Πέντε μεγάλες ανατροπές - Αλλάζουν όλα στις συντάξεις - Τι θα γίνει με τα αναδρομικά από τις περικοπές του 2012




Ποιοι ευνοούνται από τις αυξήσεις σε κύριες και επικουρικές - Έρχονται αναδρομικά 3 ή 4 μηνών 
- Νέες εισφορές για 1,4 εκατ. επαγγελματίες και 1,5 εκατ. μισθωτούς

Πέντε σαρωτικές αλλαγές έρχονται σε συντάξεις και εισφορές με το νέο ασφαλιστικό, αγγίζοντας πάνω από τρία εκατομμύρια ασφαλισμένους και συνταξιούχους. 

Από τις ανατροπές και τις αυξήσεις προκύπτουν αναδρομικά πιθανότατα τριών ή τεσσάρων μηνών (ανάλογα αν το ασφαλιστικό θεσμοθετηθεί τον Δεκέμβριο ή τον Ιανουάριο) που θα πρέπει να καταβληθούν το 2020, αν όχι στα τέλη του 2019. 
Πιλότος για όλες τις παρεμβάσεις είναι οι πρόσφατες αποφάσεις του ΣτΕ, που έδειξαν τις περιοχές του ασφαλιστικού στις οποίες θα επικεντρωθεί η καινούργια μεταρρύθμιση.

Παλαιοί και νέοι συνταξιούχοι, μισθωτοί ασφαλισμένοι, αλλά και ελεύθεροι επαγγελματίες, όπως επίσης και αγρότες, επηρεάζονται σημαντικά από το νέο μείγμα που προωθεί η κυβέρνηση και το υπουργείο Εργασίας στο συνταξιοδοτικό, με στόχο να κλείσει τελεσίδικα εκκρεμότητες του παρελθόντος και να πετύχει βιωσιμότητα για το σύστημα του μέλλοντος.
Μεγάλοι κερδισμένοι των αλλαγών που έρχονται είναι όσοι έχασαν τα περισσότερα με τον νόμο Κατρούγκαλου, δηλαδή όσοι είχαν άθροισμα κύριας και επικουρικής σύνταξης πάνω από 1.300 ευρώ, όπως και όσοι συνταξιοδοτήθηκαν και συνταξιοδοτούνται με πάνω από 30 ή 35 έτη ασφάλισης.
Το νέο τοπίο διαμορφώνεται ως εξής:

1. Παλαιές κύριες συντάξεις: αναπροσαρμογή «προσωπικής διαφοράς» για όσους έχουν πολλά χρόνια ασφάλισης

Επανεκκίνηση κάνει ο επανυπολογισμός των παλαιών συντάξεων από 4 Οκτωβρίου 2019 και μετά, καθώς τα νέα ποσοστά αναπλήρωσης που προωθεί το υπουργείο Εργασίας επηρεάζουν και τις παλιές συντάξεις. Όσοι παλαιοί συνταξιούχοι (αποχώρησαν πριν από τον Μάιο του 2016) έχουν αποχωρήσει με περισσότερα από 30, και κυρίως με πάνω από 35 χρόνια ασφάλισης –όποτε και αν συνταξιοδοτήθηκαν– θα λάβουν από 4 Οκτωβρίου υψηλότερη ανταποδοτική σύνταξη.
Σύμφωνα με τα σενάρια που βρίσκονται υπό επεξεργασία, πριν από τα 40 χρόνια ασφάλισης η αύξηση αναμένεται να κινηθεί κοντά στις 2,5 με 3 ποσοστιαίες μονάδες, ενώ δεν αποκλείεται να φτάσει ακόμη και κοντά στις 5 ποσοστιαίες μονάδες, κάτι που δείχνει αυξήσεις κοντά στο 7%.
Τις μεγαλύτερες, ωστόσο, αυξήσεις θα έχουν όσοι συνταξιοδοτήθηκαν ή συνταξιοδοτούνται με 40ετή ασφαλιστικό βίο και πάνω, καθώς η 40ετία αναμένεται να πριμοδοτηθεί σημαντικά. Στην περιοχή αυτή, η αναπροσαρμογή δεν αποκλείεται να κυμανθεί μεταξύ 3 και 7 ποσοστιαίων μονάδων, «δείχνοντας» αυξήσεις που θα μπορούσαν ενδεχομένως να κυμανθούν κοντά στην περιοχή του 10% ή ακόμη και του 15%.
Τα εκκαθαριστικά των παλαιών επανυπολογισμένων συντάξεων θα εκδοθούν μέχρι και για τον Οκτώβριο. Ακολούθως, οι επανυπολογισμένες συντάξεις θα αλλάξουν. Τα εκκαθαριστικά του Νοεμβρίου θα ακολουθήσουν σε δεύτερο χρόνο και θα αποτυπώνουν όλες τις αλλαγές.
Προσοχή, οι παλαιοί συνταξιούχοι, επειδή διατηρούν «προσωπική διαφορά» δεν θα δουν –στην πλειονότητά τους– την αύξηση στην τσέπη
Η αύξηση της ανταποδοτικής σύνταξης θα οδηγήσει σε ανάλογη μείωση της συνολικής προσωπικής διαφοράς. Στο καθαρό ποσό δεν προκύπτει προς το παρόν διαφορά, αλλά αυτό που αλλάζει είναι πως ο συνταξιούχος μπορεί να ελπίζει νωρίτερα σε αύξηση.
Σύμφωνα με το ισχύον καθεστώς, οι συνταξιούχοι θα λαμβάνουν γενικές αυξήσεις από το 2023 και μετά με βάση το ΑΕΠ και τον Δείκτη Τιμών Καταναλωτή. Η προσωπική διαφορά θα συμψηφίζεται με αυτές τις ετήσιες αυξήσεις μέχρι να μηδενιστεί. Για τη συγκεκριμένη κατηγορία το νέο ποσό μειωμένης προσωπικής διαφοράς θα συμψηφιστεί γρηγορότερα, με αποτέλεσμα να φτάσει συντομότερα ο συνταξιούχος σε αύξηση και στο καθαρό ποσό.

2. Νέες κύριες συντάξεις: Αύξηση καθαρής σύνταξης για όσους έχουν πολλά χρόνια ασφάλισης

Αυξήσεις θα λάβουν στο χέρι αναδρομικά από 4 Οκτωβρίου 2019 χιλιάδες συνταξιούχοι που αποχώρησαν από τον Μάιο του 2016 και μετά. Οι αλλαγές στα ποσοστά αναπλήρωσης θα είναι ενιαίες για παλιούς και νέους, και θα ακουμπούν όσους έχουν αποχωρήσει με περισσότερα από 30, και κυρίως με πάνω από 35 χρόνια ασφάλισης. Πριν από τα 40 χρόνια ασφάλισης, η αύξηση αναμένεται να κινηθεί κοντά στις 2,5 με 3 ποσοστιαίες μονάδες, ενώ δεν αποκλείεται να φτάσει ακόμη και κοντά στις 5 ποσοστιαίες μονάδες, γεγονός που δείχνει αυξήσεις κοντά στο 7%.
Τις μεγαλύτερες, ωστόσο, αυξήσεις θα έχουν όσοι συνταξιοδοτήθηκαν ή συνταξιοδοτούνται με 40ετή ασφαλιστικό βίο και πάνω. Όπως αναφέρθηκε στην περιοχή αυτή, η αναπροσαρμογή δεν αποκλείεται να κυμανθεί μεταξύ 3 και 7 ποσοστιαίων μονάδων, «δείχνοντας» αυξήσεις κοντά στην περιοχή του 10% ή ακόμη και 15%. 
Όσοι διατηρούν «προσωπική διαφορά» επειδή αποχώρησαν την περίοδο Μάιος 2016 - Δεκέμβριος 2018 δεν θα δουν αύξηση στην τσέπη, αλλά πιθανότατα θα διατηρήσουν ολόκληρη την προσωπική διαφορά που δικαιώθηκαν. Αντίθετα, όσοι δεν έχουν προσωπική διαφορά, αλλά εμπίπτουν στα πολλά χρόνια ασφάλισης, θα έχουν βελτιωτικές αναπροσαρμογές ποσών στην τσέπη αναδρομικά από 4/10.

3. Επικουρικές:

Αυξήσεις για πάνω από 450.000 συντάξεις Αναδρομικές αυξήσεις 30% έρχονται για περισσότερους από 450.000 συνταξιούχους που εισπράττουν επικουρικές συντάξεις από την ψήφιση του ασφαλιστικού νομοσχεδίου. Σύμφωνα με τα όσα έχει πει ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Γιάννης Βρούτσης, η λύση που επιλέγεται μετά την απόφαση του ΣτΕ οδηγεί σε μεσοσταθμική αύξηση ύψους 52,5 ευρώ τον μήνα για 465.112 συνταξιούχους. Τις σημαντικότερες αυξήσεις θα δουν τώρα όσοι είχαν το μεγαλύτερο «ψαλίδι» το καλοκαίρι του 2016.
Πρόκειται για 251.728 συνταξιούχους που έχασαν από την επικουρικής τους έως και πάνω από 200 ευρώ το μήνα. Οι περισσότεροι έχασαν από 100 ως 200 ευρώ το μήνα, ένας στους πέντε έχασε 50-100 ευρώ, ενώ το 18% έχασε έως 20 ευρώ. Περισσότεροι από τους μισούς είναι πρώην μισθωτοί του ΙΚΑ, οι οποίοι υπέστησαν μέσο ποσοστό μείωσης 45%.
Αυτοί είναι που τώρα θα δουν και τις σημαντικότερες αυξήσεις. Μετά τους μισθωτούς του πρ. ΙΚΑ η επόμενη πολυπληθέστερη κατηγορία είναι οι δημόσιοι υπάλληλοι, οι οποίοι, όμως, υπέστησαν μικρή μέση μείωση 7,34%. Ακολουθούν ναυτικοί του ΚΕΑΝ με μέση μείωση 36,54%, όπως και δημοτικοί υπάλληλοι με μέση μείωση 28,81%. Από τις μειώσεις του 2016 επλήγησαν επίσης εμποροϋπάλληλοι (41,21% μείωση) κ.ά. Σημαντικές μειώσεις άνω του 30% είχαν, επίσης, χιλιάδες ναυτιλιακοί υπάλληλοι, τραπεζοϋπάλληλοι κ.α. Οι αυξήσεις στις επικουρικές «μετράνε» από 4 Οκτωβρίου 2019 και μετά (όταν δηλαδή δημοσιεύτηκαν οι αποφάσεις του ΣτΕ) και θα αποδοθούν μετά την ψήφιση του νέου ασφαλιστικού.

4. Εισφορές μισθωτών: Μειώσεις για 1,5 εκατομμύριο που εργάζονται με πλήρη απασχόληση

Το δεύτερο 6μηνο του 2020 ξεκινά η σταδιακή μείωση των εισφορών για τους μισθωτούς. Η μείωση των εισφορών θα αφορά μόνο τους μισθωτούς πλήρους απασχόλησης, δηλαδή περίπου 1,5 εκατομμύριο μισθωτούς. Οι εργοδότες δεν θα έχουν την ελάφρυνση αυτή για τους εργαζόμενους τους οποίους απασχολούν με καθεστώς μερικής απασχόλησης.
Η παρέμβαση οδηγεί σε αυξήσεις καθαρών αποδοχών για τους μισθωτούς και μείωση της συνολικής επιβάρυνσης για τους εργοδότες. Η μείωση θα είναι 0,90 ποσοστιαίες μονάδες την περίοδο Ιούλιος 2019 – Δεκέμβριος 2019, ενώ το 2020 οι εισφορές θα μειωθούν περαιτέρω πάνω από μια ποσοστιαία μονάδα. Συνολικά η αποκλιμάκωση θα υλοποιηθεί σε 4 στάδια και θα φτάσει στις 5 ποσοστιαίες μονάδες μέχρι και το 2023, με αποτέλεσμα το βασικό πακέτο κάλυψης του μισθωτού να πέσει από το 40,56% σήμερα στο 35,56% (ελάφρυνση 12,32% στο μη μισθολογικό κόστος).
Το πρώτο βήμα που θα γίνει το 2020 μεταφράζεται σε ελάφρυνση 2,21% του μη μισθολογικού κόστους που αφορά στην ασφάλιση. Η ελάφρυνση δεν θα προέλθει από μειώσεις στον σκληρό πυρήνα των εισφορών που αφορούν την κύρια σύνταξη υπέρ ΕΦΚΑ (20%) αλλά από τις συνεισπραττόμενες εισφορές. Πρόκειται για εισφορές που αφορούν άλλες παροχές, όπως π.χ. παροχές ανεργίας (5,61%), εργατικής κατοικίας (1%), εργατικής εστίας (0,35%).
Τα κέρδη στα προ φόρου ποσά αυξάνονται προοδευτικά με την αύξηση του μεικτού μισθού καθώς τα ασφάλιστρα είναι ποσοστιαία. Εφόσον η ελάφρυνση των 0,9 ποσοστιαίων μονάδων μοιραστεί εξίσου σε εργαζόμενο και εργοδότη, τότε το μη μισθολογικό κόστος εκάστου διαμορφώνεται σε μείον 0,45 ποσοστιαίες μονάδες. Έτσι για παράδειγμα, για μισθό 1.000 ευρώ το καθαρό προ φόρου σήμερα για τον εργαζόμενο είναι 842,5 ευρώ ενώ με την ελάφρυνση από τον Ιούλιο του 2019 θα φτάσει στα 847 ευρώ. Για τον ίδιο μικτό μισθό ο εργοδότης καταβάλλει σήμερα συνολικά και χωρίς τον φόρο 1.248,1 ευρώ ενώ το δεύτερο εξάμηνο του 2019 θα καταβάλλει 1.243,6 ευρώ. Για μικτό μισθό 2.000 ευρώ το καθαρό προ φόρου για τον εργαζόμενο είναι 1.685 ευρώ και η συνολική επιβάρυνση για τον εργοδότη φτάνει στα 2.496,2 ευρώ. Με την ελάφρυνση του 2019 το καθαρό προ φόρου του μισθωτού ανεβαίνει στα 1.694 ευρώ, ενώ η συνολική επιβάρυνση για τον εργοδότη πέφτει στα 2.487,2 ευρώ.

5. Εισφορές μη μισθωτών: Νέο σύστημα υπολογισμού με κλάσεις

Αλλάζουν όλα στις εισφορές για 1,4 εκατομμύρια ελεύθερους επαγγελματίες, αυτοαπασχολούμενους και αγρότες. Το νέο σύστημα θα εφαρμοστεί από 1/1/2020 και θα αποσυνδέει τις εισφορές ΕΦΚΑ από το φορολογητέο εισόδημα. Το πιθανότερο σενάριο προβλέπει την θεσμοθέτηση 4 ή 5 νέων ασφαλιστικών κλάσεων με βάσει τις οποίες θα καταβάλλουν εισφορές από το 2020 και μετά οι μη μισθωτοί. Οι νέες κλάσεις δεν θα σχετίζονται με το εισόδημα αλλά πιθανότατα ούτε και με τα έτη ασφάλισης, όπως συνέβαινε στο παρελθόν.
Το επικρατέστερο σενάριο προβλέπει πως θα διαμορφωθούν ασφαλιστικές κατηγορίες με σταθερά ποσά εισφορών, ώστε να προκύψει ένα απλό και δικαιότερο σύστημα. Εκτός από την ελάχιστη κλίμακα, η οποία θα είναι όπως και τώρα υποχρεωτική για όλους, στις 3 ή 4 ανώτερες κλίμακες εισφορών θα εντάσσονται οι επαγγελματίες πιθανότατα με δική τους επιλογή ώστε να λάβουν στο μέλλον και υψηλότερη σύνταξη.
Οι εισηγήσεις που πέφτουν στο τραπέζι – πάντα σύμφωνα με το επικρατέστερο σενάριο – κάνουν λόγο για μικρή αύξηση της ελάχιστης εισφοράς στην πρώτη και υποχρεωτική ασφαλιστική κλάση. Σήμερα η κατώτατη εισφορά, η οποία αυξήθηκε τον περασμένο Φλεβάρη με την αύξηση του κατώτατου μισθού, ανέρχεται σε 185,18 ευρώ (26,95% επί των 650 ευρώ και 10 ευρώ υπέρ ανεργίας).
Οι εισφορές για την πρώτη ασφαλιστική κατηγορία εξετάζεται να διαμορφωθούν κοντά στην περιοχή των 220 ευρώ. Ωστόσο λόγω της μείωσης της φορολογίας σε αυτή την περιοχή εισοδημάτων το σωρευτικό αποτέλεσμα στο διαθέσιμο εισόδημα θα είναι θετικό. Η μείωση του εισαγωγικού συντελεστή στο 9% από 22% για εισοδήματα έως 10.000 ευρώ, αναμένεται να οδηγήσει σε ετήσια μείωση φόρου κατά 1.300 ευρώ, δηλαδή 108 ευρώ το μήνα. Συνεπώς, οποιαδήποτε αύξηση της ελάχιστης εισφοράς υπερκαλύπτεται σύμφωνα με τους ειδικούς από την μείωση των φορολογικών βαρών.
Οι επόμενες 3 ή 4 κλάσεις αναμένεται να διαμορφωθούν με κλιμακωτά υψηλότερα ποσά σταθερού ύψους. Με το σύστημα αυτό θα προκύψουν σημαντικές μειώσεις για όσους έχουν – για παράδειγμα – εισόδημα από 900 ευρώ το μήνα και πάνω, οι οποίοι κατέβαλλαν προοδευτικά αυξανόμενες εισφορές ως ποσοστό 26,95% επί του καθαρού φορολογητέου εισοδήματός τους.
Σύμφωνα με τις εισηγήσεις που δέχεται το υπουργείο Εργασίας οι εισφορές του 2019 θα παραμείνουν ως έχουν προκειμένου να κλείσει η χρονιά με το ισχύον σύστημα. Από τις αρχές του 2020 θα τεθεί σε εφαρμογή το νέο σύστημα.

Αναδρομικά 3 ή 4 μηνών

Το νέο ασφαλιστικό νομοσχέδιο θα δίνει αναδρομικά 3 ή 4 μηνών (ανάλογα με την ημερομηνία ψήφισης) για τις αλλαγές που «μετράνε» από 4 Οκτωβρίου και μέχρι την θεσμοθέτηση του νέου συστήματος. Αναδρομικά θα λάβουν από κύριες συντάξεις όσοι νέοι συνταξιούχοι εμπίπτουν στην αυξημένη ανταποδοτικότητα (έτη ασφάλισης από 30 ή 35 και πάνω) αρκεί να προκύπτουν γι αυτούς καθαρές αυξήσεις στην τσέπη και όχι αναπροσαρμογές προσωπικής διαφοράς. Επίσης, αναδρομικά θα λάβουν από 4 Οκτωβρίου και μέχρι την ψήφιση του νόμου, όποτε και αν είναι αυτή, όσοι έχασαν από τις περικοπές των επικουρικών του 2016, επειδή είχαν άθροισμα πάνω από 1.300 ευρώ. Αναδρομικά δεν υπάρχουν από τις εισφορές.
Όσο για τα παλαιά αναδρομικά από τις περικοπές του 2012 που είχαν κριθεί το 2015 αντισυνταγματικές, αυτά θα κριθούν από νέα δίκη στο ΣτΕ στο μέλλον. Όπως έχει γράψει το «Εθνος», οι πρόσφατες αποφάσεις δεν έκριναν αυτή καθεαυτή την υπόθεση των διεκδικήσεων των παλαιών αναδρομικών από τους συνταξιούχους, αλλά μόνο την μεγάλη εικόνα του επανυπολογισμού του νόμου Κατρούγκαλου, η οποία είναι συνταγματική.
Έκλεισαν έτσι οι πόρτες των διεκδικήσεων επί των επανυπολογισμένων συντάξεων. Σημαντικό ρόλο θα παίξει στο θρίλερ μια νέα απόφαση του ΣτΕ επί αίτησης αναίρεσης που έχει καταθέσει ο ΕΦΚΑ κατά πρόσφατης απόφασης του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών που δίνει αναδρομικά πριν και μετά τον νόμο Κατρούγκαλου. 
Η εφετειακή απόφαση είχε επικυρώσει προηγούμενη κρίση του Πρωτοδικείου καταλογίζοντας σε συνταξιούχο δικαστή αναδρομικά για την περίοδο από 1η Ιουλίου 2015 έως 30 Ιουνίου 2017. 
Αν η αίτηση αυτή δεν απορριφθεί για τυπικούς λόγους, και εφόσον το ανώτατο δικαστήριο μπει στην ουσία, τότε θα δείξει τι πρέπει να γίνει με τη μεταβατική περίοδο.









Τρομοκράτες τζιχαντιστές του Ερντογάν, αιχμαλώτισαν Σύριους στρατιώτες και αποκεφάλισαν 4 από αυτούς υπό τις ιαχές "Allah Akbar". - BINTEO





Σύριοι στρατιώτες αιχμαλωτίστηκαν στην Tal al-Hawa στην περιφέρεια του Ras al-Ain μετά από μάχες με τρομοκράτες τζιχαντιστές του Ερντογάν. Έπειτα από την απόσυρση του SDF από το χωριό κάποιοι Κούρδοι πολιτοφύλακες συμφώνησαν με το συριακό στρατό ότι θα του δώσουν κάλυψη καθώς μονάδες του θα διείσδυαν στο χωριό. Όταν οι στρατιώτες μπήκαν στο χωριό οι Κούρδοι…..εξαφανίστηκαν.Οι τζιχαντιστές αιχμαλώτισαν Σύριους στρατιώτες και αποκεφάλισαν 4 από αυτούς υπό τις ιαχές « Allah Akbar ». Οι τρομοκράτες αναφέρουν πως αιχμαλώτισαν 14 Σύριους στρατιώτες….
Πυρά του τούρκικου πυροβολικού στόχευσαν δυνάμεις του συριακού στρατού και μάχες με αυτόματα όπλα διαδραματίστηκαν το πρωί στις παρυφές του χωριού Al Assadiya κοντά στα συροτουρκικά σύνορα σύμφωνα με το αντιπολιτευόμενο μ’ έδρα το Λονδίνο OSHD.


Video shows moment when Turkish-backed SNA forces captured Assad regime fighters east of Ras al-Ain today.

67 personnes parlent à ce sujet


Εικόνα

Εικόνα
Για τη Rojava…. δηλ. για τα πετρέλαια και πως αυτά θα γίνουν λάφυρο των ΗΠΑ
 »Μην λαθεύετε γι αυτό… Ο πρόεδρος Trump κατέστησε σαφές ότι οι αμερικάνικες δυνάμεις θα παραμείνουν τη Συρία και ειδικότερα ότι θ΄αναπτυχθούν δυνάμεις για τη διασφάλιση των πετρελαϊκών πεδίων σε όλη τη Β Συρία »,δήλωσε ο Αμερικανός Αντιπρόεδρος Mike Pence. 
Ο Αντιπρόεδρος είπε ότι οι U.S.Α θα εργαστούν με “τους Συρο-κούρδους συμμάχους μας για να διασφαλίσουν ότι τα έσοδα από αυτά τα πετρέλαια [πεδία] δεν θα πέσουν στα χέρια του Ιράν, του καθεστώτος [Assad], της Ρωσίας.”
Οι Κούρδοι αντιγράφουν πλέον την Τουρκία στην αμφιταλάντευση, μια με τους Αμερικανούς μια με τους Ρώσους αυτή είναι η νέα τακτική τους……
dimpenews.com

Οι ΗΠΑ ψήφισαν, με συντριπτική πλειοψηφία, την αναγνώριση της Γενοκτονίας των Αρμενίων - Οργισμένη αντίδραση της Τουρκίας



Νέο γύρο έντασης ανάμεσα στις ΗΠΑ και την Τουρκία προκαλεί η έγκριση ψηφίσματος από την Βουλή των Αντιπροσώπων για την αναγνώριση της Γενοκτονίας των Αρμενίων.

Το ψήφισμα στήριξαν 405 μέλη της Βουλής των Αντιπροσώπων με μόλις 11 να καταψηφίζουν. Το θερμόμετρο είχε ήδη «ανέβει» με την έγκριση ψηφίσματος που ζητούσε από τον πρόεδρο Ντόναλντ Τραμπ να επιβάλει κυρώσεις και άλλους περιορισμούς στην Τουρκία και σε Τούρκους αξιωματούχους με αφορμή τη στρατιωτική επιχείρησή της στη βόρεια Συρία.

Από την πλευρά της η Τουρκία μετά την οργισμένη αντίδραση του Μεβλούτ Τσαβούσογλου και την υψηλών τόνων ανακοίνωση του τουρκικού υπουργείου Εξωτερικών, το πρωί της Τετάρτης έκανε άλλο ένα βήμα καλώντας για εξηγήσεις τον Αμερικανό πρεσβευτή και για τα δύο ψηφίσματα.

Σύμφωνα με το Anadolu ο Αμερικανός διπλωμάτης πρεσβευτής Ντέβιντ Σάτερφιλντ εκλήθη στο υπουργείο Εξωτερικών.

Τα επόμενα βήματα

Το ψήφισμα που αναγνωρίζει τις μαζικές σφαγές των Αρμενίων ως γενοκτονία αποτελεί μια απόφαση με συμβολικό, αλλά ιστορικό χαρακτήρα, η οποία θεωρείτο βέβαιο ότι θα αναζωπυρώσει την ένταση στις σχέσεις ανάμεσα στην Ουάσινγκτον και την Άγκυρα.

Ήδη από χθες ο Τούρκος υπουργός Εξωτερικών Μεβλούτ Τσαβούσογλου σε ανάρτησή του στο Twitter υποστήριξε ότι η Τουρκία απέτρεψε ένα «μεγάλο παιγνίδι» με την εισβολή της στη βορειοανατολική Συρία — χωρίς να δώσει περισσότερες διευκρινίσεις — ενώ έκρινε πως η ψηφοφορία στη Βουλή των Αντιπροσώπων είχε στόχο να παρθεί «εκδίκηση» για αυτή τη στρατιωτική επιχείρηση.

Η συνέχεια αναμένεται να δοθεί στη Γερουσία, όπου έχει κατατεθεί ένα σχεδόν πανομοιότυπο ψήφισμα (S. Res. 150). Τη στήριξη του στην αναγνώριση της Γενοκτονίας των Αρμενίων είχε εκφράσει ο γερουσιαστής Τεντ Κρουζ λίγο πριν την προγραμματισμένη ψηφοφορία στην Ολομέλεια της Βουλής. «Καλώ τους συναδέλφους μου στη Γερουσία να εξετάσουν αμέσως και να υποστηρίξουν ένα ψήφισμα που παρουσίασα με τον Γερουσιαστή Μενεντέζ για να αναγνωρίσουμε επίσημα την Αρμενική Γενοκτονία και να απορρίψουμε όλες τις μορφές άρνησης», είχε επισημάνει χαρακτηριστικά.


Εκτός από την αρμενική διασπορά, για το συγκεκριμένο ψήφισμα είχαν ενεργοποιηθεί και οι ελληνικές, εβραϊκές και χριστιανικές οργανώσεις. Αντιθέτως, η τουρκική πρεσβεία στην Ουάσιγκτον, οι τουρκοαμερικανικές οργανώσεις και οι εταιρείες λόμπι, που εργάζονται για την Άγκυρα, είχαν προσπαθήσει χωρίς αποτέλεσμα να μπλοκάρουν το ψήφισμα πριν κατατεθεί προς έγκριση στην Ολομέλεια της Βουλής.
Από την πλευρά του, ο βουλευτής Άνταμ Σιφ, ο οποίος μαζί με τον Ρεπουμπλικάνο Γκας Μπιλιράκη εισήγαγε το δικομματικό ψήφισμα, είχε τονίσει ότι «αυτή είναι μια στιγμή που έχει προετοιμαστεί εδώ και πολλά χρόνια. Είμαι ευγνώμων για την ακούραστη υπεράσπιση πολλών που επέμειναν ότι οι Ηνωμένες Πολιτείες δεν πρέπει ποτέ να είναι μέρος της άρνησης της Αρμενικής Γενοκτονίας».

Στο ίδιο μήκος κύματος είχε κινηθεί και η πρόεδρος της αμερικανικής Βουλής, Νάνσι Πελόσι, η οποία είχε δηλώσει ότι «η βαρβαρότητα που διαπράχθηκε εναντίον του λαού της Αρμενίας ήταν γενοκτονία. Πρέπει να την αναγνωρίσουμε».

Η ανακοίνωση του τουρκικού ΥΠΕΞ

Το τουρκικό υπουργείο Εξωτερικών, στο δελτίο Τύπου που δημοσιοποίησε, ανέφερε ότι η απόφαση αυτή αντιβαίνει στη συμμαχία της Τουρκίας και των ΗΠΑ, συμμάχων στον Οργανισμό του Συμφώνου του Βόρειου Ατλαντικού.

Στην ανακοίνωσή του το τουρκικό ΥΠΕΞ επισημαίνει επίσης ότι το ψήφισμα αυτό αντίκειται στη διμερή συμφωνία της Ουάσινγκτον και της Άγκυρας τη 17η Οκτωβρίου για την κήρυξη κατάπαυσης του πυρός, η οποία ανέστειλε την τουρκική στρατιωτική επιχείρηση. Ακόμη, καλεί την κυβέρνηση των ΗΠΑ να λάβει μέτρα για να αποφευχθούν κινήσεις οι οποίες θα βλάψουν περαιτέρω τους διμερείς δεσμούς.

Η γενοκτονία των Αρμενίων αναγνωρίζεται επίσημα από περίπου τριάντα χώρες αλλά και από μεγάλο μέρος της κοινότητας των ιστορικών. Κατά εκτιμήσεις, από 1,2 ως 1,5 εκατ. Αρμένιοι σφαγιάστηκαν εν μέσω του Α΄ Παγκοσμίου Πολέμου από τα στρατεύματα της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας, που είχε συμμαχήσει τότε με τη Γερμανία και την Αυστροουγγαρία.

Η Τουρκία αρνείται τη χρήση του όρου «γενοκτονία», διατείνεται πως διαπράττονταν σφαγές εκατέρωθεν εν μέσω εμφυλίου πολέμου και λιμού με εκατοντάδες χιλιάδες νεκρούς και στα δύο στρατόπεδα.

Τον Απρίλιο του 2017, λίγο καιρό αφότου έγινε ο ένοικος του Λευκού Οίκου, ο Ντόναλντ Τραμπ είχε χαρακτηρίσει τη σφαγή των Αρμενίων το 2015 «μια από τις χειρότερες μαζικές φρικαλεότητες του 20ού αιώνα», αποφεύγοντας όμως επιμελώς να χρησιμοποιήσει τον όρο «γενοκτονία». Η τοποθέτησή του είχε προκαλέσει την οργή της Άγκυρας, που είχε καταγγείλει την «παραπληροφόρηση» που διέσπειρε κατ’ αυτήν ο αμερικανός πρόεδρος.

Πριν εκλεγεί πρόεδρος το 2008, ο προκάτοχός του Μπαράκ Ομπάμα είχε δεσμευθεί ότι θα αναγνώριζε τη γενοκτονία των Αρμενίων, όρο όμως τον οποίο δεν πρόφερε ποτέ στη διάρκεια της θητείας του.







πηγή:https://www.protothema.gr/world/article/940453/oi-ipa-ekanan-to-proto-vima-gia-tin-anagnorisi-tis-genoktonias-ton-armenion-orgi-stin-tourkia/

Τρίτη 29 Οκτωβρίου 2019

Η "Επιτροπή Σοφών" προτείνει την περικοπή του εφάπαξ!!








Η κατάργηση της εφάπαξ παροχής προβλέπεται στο Πόρισμα Ομάδας Εργασίας που υπέβαλε η «Επιτροπή Σοφών» για την επικουρική σύνταξη



Ιδού το κείμενο που καταργεί το εφάπαξ:
«Δεδομένου ότι στο νέο σύστημα θα χορηγείται στο δικαιούχο μόνο επικουρική σύνταξη και όχι εφάπαξ παροχή, τότε ενδεχομένως να πρέπει να γίνουν ειδικές προβλέψεις για τη δυνατότητα λήψης προκαταβολής επί του σωρευμένου ποσού με τη θεμελίωση του συνταξιοδοτικού δικαιώματος
Ο θεσμός της εφάπαξ παροχής («εφάπαξ») πάντα βρισκόταν στο στόχαστρο της τρόικας αλλά και των μνημονιακών κομμάτων στην Ελλάδα. Η κυβέρνηση της ΝΔ και η ηγεσία του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων φαίνεται ότι έχει αποφασίσει οριστικώς την κατάργησή του, τουλάχιστον για τους νέους ασφαλισμένους.
Αυτή φαίνεται ότι ήταν και η κατεύθυνση του εποπτεύοντος τη «μεταρρύθμιση» της επικουρικής ασφάλισης προς την Επιστημονική Επιτροπή τής ηγεσίας τού υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων.
Γι’αυτό και στο «Πόρισμα Ομάδας Εργασίας για την επεξεργασία προτάσεων για την αναδιοργάνωση της Επικουρικής Ασφάλισης στην Ελλάδα» Σεπτεμβρίου-Οκτωβρίου 2019, που υπεβλήθη προ ημερών από την Επιστημονική Επιτροπή προς την ηγεσία τού υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, ρητά και ανεπιφύλακτα προβλέπεται η οριστική κατάργηση της πολύ σημαντικής για τον οικογενειακό προγραμματισμό εφάπαξ παροχής.
Συγκεκριμένα το σχετικό απόσπασμα αναφέρει:
«Δεδομένου ότι στο νέο σύστημα θα χορηγείται στο δικαιούχο μόνο επικουρική σύνταξη και όχι εφάπαξ παροχή, τότε ενδεχομένως να πρέπει να γίνουν ειδικές προβλέψεις για τη δυνατότητα λήψης προκαταβολής επί του σωρευμένου ποσού με τη θεμελίωση του συνταξιοδοτικού δικαιώματος.».
Η ΕΝΥΠΕΚΚ, οι δεκάδες εξειδικευμένοι επιστήμονες, οι Συνδικαλιστικές Ενώσεις Εργαζομένων και Συνταξιούχων, δεν θα επιτρέψουν αυτή τη θεσμική και κοινωνική αγριότητα στα πλαίσια τής δήθεν  …μεταρρύθμισης του Ασφαλιστικού που, όπως και οι προηγούμενες, θα αποτελέσουν έναν νέο γύρο λεηλασίας των συντάξεων και των εισοδημάτων ασφαλισμένων και συνταξιούχων.
Ιδού το απόσπασμα που καταργεί το εφάπαξ
«Δεδομένου ότι στο νέο σύστημα θα χορηγείται στο δικαιούχο μόνο επικουρική σύνταξη και όχι εφάπαξ παροχή, τότε ενδεχομένως να πρέπει να γίνουν ειδικές προβλέψεις για τη δυνατότητα λήψης προκαταβολής επί του σωρευμένου ποσού με τη θεμελίωση του συνταξιοδοτικού δικαιώματος.».
Ιδού το πλήρες πόρισμα της Ομάδας Εργασίας
για την αναδιοργάνωση της επικουρικής ασφάλισης

Με πολιτική απόφαση τα αναδρομικά στους συνταξιούχους! - Oi Δέκα (10) λόγοι που το επιβάλλουν!




Με δόσεις ή με συμψηφισμό να γίνει η επιστροφή τους!




 
Δέκα (10) λόγοι που το επιβάλλουν!
 
1.   Η διαφορά μίας (1) ΜΟΝΟ ψήφου (13 δικαστές κατά-12 υπέρ των συνταξιούχων)
2.   Η παραίτηση του πρώην Προέδρου του ΣτΕ μετά το «13-12» στη διάσκεψη της 11/5/2018 και η ισχυρή επιχειρηματολογία της μειοψηφίας
3.   Η μεγάλη καθυστέρηση στην έκδοση των αποφάσεων που εκδικάσθηκαν στις 4-10-2017
4.   Η μη συμμόρφωση στις αποφάσεις του ΣτΕ (2287-2290/2015 ΟλΣτΕ) που έκριναν αντισυνταγματικές τις περικοπές του νόμου Κουτρουμάνη (ν. 4051/2012) και του νόμου Βρούτση (ν. 4093/2012)
5.   Οι αποφάσεις του Μισθοδικείου (1-4/2018 ΑΕΔ) που δικαίωσαν τους δικαστές
6.   Οι αντίθετες αποφάσεις του Ελεγκτικού Συνεδρίου για την ενοποίηση των Ταμείων στον ΕΦΚΑ (930/2019, Β’ Τμήμα ΕλΣυν) και την παρακράτηση της ΕΑΣ υπέρ ΑΚΑΓΕ (244/2017 και 32/2018 ΟλομΕλΣυν)
7.   Οι συνεχείς αναφορές των δανειστών και των μνημονιακών κομμάτων κατά της καταβολής των αναδρομικών με την επίκληση του δημοσιονομικού εκτροχιασμού
8.   Η νομιμοποίηση, με τις αποφάσεις του ΣτΕ, 15 μνημονιακών νόμων που περιέκοψαν συντάξεις και κατήργησαν Δώρα (έτους 2010: 3833, 3845, 3847, 3863 και 3865, έτους 2011: 3986, 4002 και 4024, έτους 2012: 4046, 4051 και 4093, έτους 2014: 4274, έτους 2015: 4334 και 4336/2015 και έτους 2016: 4387), ενώ με διαβεβαιώσεις των μνημονιακών κυβερνήσεων η χώρα έχει εξέλθει από τα Μνημόνια!
9.   Η διχογνωμία και οι αντίθετες ερμηνείες των αποφάσεων από τους νομικούς και τα κυβερνητικά στελέχη
10. Η εφαρμογή του «κόφτη αναδρομικότητας» (ακυρότητα από τη δημοσίευση της απόφασης και όχι από την έκδοσή της), που επιβλήθηκε από το ΔΝΤ και συμπεριελήφθηκε στον ν. 4274/2014 (υπουργός Εργασίας κ. Ι.Βρούτσης)
Ι. Οι πρόσφατες αποφάσεις του ΣτΕ (1880-2003/2019 Ολομ) και ιδιαίτερα οι υπ’αριθ. 1880, 1888-91/2019) ήταν η χειρότερη δυνατή εξέλιξη για τις διεκδικήσεις των συνταξιούχων. Απογοήτευσαν τους ίδιους και τις οικογένειές τους, αφού το ίδιο Ανώτατο Δικαστήριο με τις αποφάσεις του με αριθ. 2287-2290/2015 είχε αποφανθεί αμετάκλητα υπέρ της αντισυνταγματικότητας των περικοπών στις συντάξεις του νόμου Κουτρουμάνη (ν. 4051/2012) και του νόμου Βρούτση (ν. 4093/2012) που τους έχουν στοιχίσει μέχρι σήμερα σε περικοπές και αφαίρεση εισοδήματος σχεδόν πάνω από 40 δις ευρώ!!
ΙΙ. Τώρα, εδώ που φτάσαμε και μετά τη δημοσίευση των νεώτερων αποφάσεων από την Ολομέλεια του ΣτΕ στις 4-10-2019, Η ΛΥΣΗ ΠΡΈΠΕΙ ΝΑ ΛΗΦΘΕΙ ΜΟΝΟ ΜΕ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ και όχι δικαστική, κυρίως για τους παρακάτω δέκα (10) βάσιμους λόγους:
1ον) Οι αποφάσεις σε βάρος των συνταξιούχων ελήφθησαν με διαφορά ΜΟΝΟ ΜΙΑΣ (1) ψήφου (13 δικαστές κατά των αναδρομικών και 12 δικαστές υπέρ).
Όμως από τις ίδιες αποφάσεις διαπιστώνουμε ότι αυτές που αντιμετώπισαν όλα τα σημαντικά ζητήματα (οι υπ’αριθ. 1890-91/2019) ελήφθησαν με διαφορά ΜΙΑΣ (1) ΜΟΝΟ ψήφου. Η οριακή πλειοψηφία και η πολύ ισχυρή επιχειρηματολογία της μειοψηφίας, με την οποία συντάχθηκε ο παραιτηθείς πρώην Πρόεδρος του ΣτΕ κ.Νίκος Σακελλαρίου καθώς και η διάδοχός του, Προεδρεύσασα, Αντιπρόεδρος κα Μαρία Σαρπ, συνηγορούν υπέρ της άμεσης πολιτικής απόφασης καταβολής των αναδρομικών στους συνταξιούχους.
2ονΗ παραίτηση του πρώην Προέδρου του ΣτΕ κ.Νίκου Σακελλαρίου αμέσως μετά τη διάσκεψη της 11/5/2018 που με οριακή πλειοψηφία (13-12) ΜΙΑΣ (1) ΜΟΝΟ ψήφου, όπως αναφέρθηκε, το ΣτΕ αποφάσισε να μην χορηγηθούν τα αναδρομικά καθώς και οι λόγοι που επικαλέστηκε (σκέψη 20 στην υπ’αριθ. 1891/2019 απόφαση) δημιουργούν εύλογες αμφιβολίες στους συνταξιούχους και τον λαό μας, πολύ περισσότερο που στη δήλωσή του ο παραιτηθείς πρώην Πρόεδρος κ.Σακελλαρίου ανέφερε για τη συγκεκριμένη ψηφοφορία και τα εξής:
«(…) Τα χρόνια που ακολούθησαν, οι αντοχές όλων μας δοκιμάσθηκαν ακόμη περισσότερο από τα νεώτερα μνημόνια που επέβαλαν τη λήψη και νέων επώδυνων οικονομικών μέτρων, που συνοδεύθηκαν από τις συνεχείς μειώσεις μισθών και συντάξεων.
Οι καταστάσεις αυτές, οδήγησαν το Δικαστήριο στην έκδοση σειράς αποφάσεων της Ολομελείας του σχετικά με την μή περαιτέρω μείωση των συντάξεων και την θεσμική θωράκιση των προσώπων, που είναι επιφορτισμένα με βασικές αποστολές του Κράτους, όπως η εθνική άμυνα, η ασφάλεια, η υγεία, η παιδεία και η Δικαιοσύνη.
Φρονούμε, ότι τα δικαστικά αυτά προηγούμενα και οι εγγυήσεις που ετέθησαν με αυτά, δεν μπορούν, χωρίς να παραβιάζεται το Σύνταγμα, να αγνοηθούν ούτε, πολύ περισσότερο, να παρακαμφθούν από το νομοθέτη, με το πρόσχημα της καταρτίσεως ενός νέου ασφαλιστικού συστήματος μέσω του επανυπολογισμού όλων, των μέχρι σήμερα, απονεμηθεισών συντάξεων – πράγμα που θέτει τους ήδη συνταξιούχους σε καθεστώς πλήρους ανασφαλείας, κατά παράβαση της αρχής της εμπιστοσύνης – και μέσω της εισαγωγής, σε συνάρτηση, πάντοτε, με τον επανυπολογισμό, ενός νέου τρόπου υπολογισμού των εφεξής απονεμομένων συντάξεων, μέτρα που οδηγούν, με μαθηματική ακρίβεια, σε περαιτέρω μείωση του ύψους των συντάξεων, το οποίο, όμως, έχει ήδη διαμορφωθεί, μετά τις αλλεπάλληλες περικοπές τους, σε ιδιαίτερα χαμηλό επίπεδο.
Σε αντίθετη περίπτωση, εκτιμούμε, ότι είναι πλέον ή ορατός ο κίνδυνος περαιτέρω μειώσεως του ύψους των απονεμομένων συντάξεων, με τελικό αποτέλεσμα την πλήρη εξαθλίωση όλων των συνταξιούχων.».
3ον) Η μεγάλη καθυστέρηση στην έκδοση και δημοσίευση των αποφάσεων, πρωτοφανές γεγονός στα δικαστικά χρονικά της χώρας μας αλλά και σε ολόκληρη την ΕΕ!!
Οι προσφυγές των κοινωνικών φορέων και των μεμονωμένων συνταξιούχων κατά του ν. 4387/2016 κατατέθηκαν στις 4-12-2016, συζητήθηκαν ενώπιον της Ολομέλειας στις 4-10-2017, οι διασκέψεις ολοκληρώθηκαν στο διάστημα από 11/5/2018 έως 7/6/2018, ενώ οι αποφάσεις δημοσιεύθηκαν σε περίληψη ενάμιση χρόνο μετά, στις 4-10-2019 και σε πλήρη επίσημα κείμενα στις 21-10-2019!
4ον) Η για πέντε ολόκληρα χρόνια ΜΗ συμμόρφωση προς τις αποφάσεις 2287-2290/2015 της Ολομέλειας του ΣτΕ που είχαν κρίνει τις περικοπές των συντάξεων των νόμων Κουτρουμάνη-Βρούτση και την κατάργηση των Δώρων του νόμου Βρούτση ως αντισυνταγματικές. Ούτε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ για πέντε σχεδόν έτη, ούτε η κυβέρνηση της ΝΔ ως αντιπολίτευση, ούτε τώρα ως κυβέρνηση, έπραξαν κάτι για να υλοποιηθούν οι ανωτέρω αποφάσεις που δικαίωναν τους συνταξιούχους ως προς τα αναδρομικά. Αντίθετα, έπραξαν τα πάντα για να ΜΗΝ συμμορφωθούν επικαλούμενα μνημονιακές ρυθμίσεις και δεσμεύσεις και επισείοντας το ζήτημα «του δημοσιονομικού εκτροχιασμού» της οικονομίας.
5ον) Οι αποφάσεις του Μισθοδικείου (υπ’αριθ. 1-4/2017 ΑΕΔ) που δικαίωσαν τους συνταξιούχους δικαστές ως προς τα ζητήματα του επανυπολογισμού και της καταβολής των αναδρομικών.
6ον) Οι αντίθετες αποφάσεις του Ελεγκτικού Συνεδρίου για την ενοποίηση των Ταμείων στον ΕΦΚΑ, την ένταξη σ’αυτόν των δημοσίων υπαλλήλων και των στρατιωτικών (υπ’αριθ. 930/2019 Β’ Τμήματος ΕλΣυν), καθώς και της αντισυνταγματικότητας της παρακράτησης της Εισφοράς Αλληλεγγύης Συνταξιούχων (ΕΑΣ) υπέρ ΑΚΑΓΕ (υπ’αριθ. 244/2017 και 32/2018 ΕλΣυν). Οι τελευταίες αποφάσεις δημιουργούν βάσιμες προσδοκίες να αχθούν οι υποθέσεις προς τελική κρίση στο ΑΕΔ αν η Ολομέλεια του Ελεγκτικού Συνεδρίου εμμείνει στη διαφορετική άποψη για τα ίδια ζητήματα από εκείνη της Ολομέλειας του ΣτΕ.
7ον) Οι συνεχείς αναφορές των δανειστών, των μνημονιακών κομμάτων και των μνημονιακών κυβερνήσεων ΣΥΡΙΖΑ και ΝΔ στην ανεξάρτητη λειτουργία τής Δικαιοσύνης την οποία (εμμέσως ή αμέσως) προέτρεπαν να απορρίψει τα αιτήματα των συνταξιούχων ώστε να αποφευχθεί «το δημοσιονομικό σοκ» και ο εκτροχιασμός της οικονομίας και να εξασφαλιστεί η βιωσιμότητα του ασφαλιστικού συστήματος (βλ. κυρίως τις από 31/1/2019, 2/2/2019, 2/10/2019 ανακοινώσεις της ΕΝΥΠΕΚΚ).
8ον) Η έμμεση νομιμοποίηση από το ΣτΕ 15 μνημονιακών νόμων που περιέκοψαν συντάξεις και κατήργησαν Δώρα (3833, 3845, 3847, 3863 και 3865/2010, 3986, 4002 και 4024/2011, 4046, 4051 και 4093/2012, 4274/2014, 4334 και 4336/2015, 4387/2016) αναφορικά με τις περικοπές στις συντάξεις και την κατάργηση των Δώρων από το 2010 έως το 2016, ενώ η χώρα μας -σύμφωνα με επίσημες ανακοινώσεις και δηλώσεις των μνημονιακών κυβερνήσεων- έχει εξέλθει από τα Μνημόνια από τον Αύγουστο του 2018!
9ον) Η αμφισβήτηση και διχογνωμία μεταξύ των νομικών, εκπροσώπων των μνημονιακών κομμάτων, αλλά και κυβερνητικών παραγόντων, αναφορικά με το σκεπτικό και κυρίως με το διατακτικό των πρόσφατων αποφάσεων του ΣτΕ για τις περικοπές του 2012 αλλά και του ν. 4387/2016.
10ον) Με τις πρόσφατες αποφάσεις η Ολομέλεια του Συμβουλίου Επικρατείας αποφάσισε να μην υπάρξει καταβολή αναδρομικών πριν την ημερομηνία δημοσίευσης των αποφάσεών της (4-10-2019).
Στις περιπτώσεις αυτές το Ανώτατο Ακυρωτικό εφάρμοσε κατά γράμμα τον αντικοινωνικό και βάρβαρο μνημονιακό νόμο 4274/2014 (Α’ 147, άρθρο 22 παρ. 1), με τον οποίο  -μετά από πίεση των δανειστών-  προστέθηκε παράγραφος 3β στη σχετική νομοθεσία του ΣτΕ (άρθρο 50 Π.Δ. 18/1989), σύμφωνα με το οποίο: «Σε περίπτωση αιτήσεως ακυρώσεως που στρέφεται κατά διοικητικής πράξεως, το Δικαστήριο, σταθμίζοντας τις πραγματικές καταστάσεις που έχουν δημιουργηθεί κατά τον χρόνο εφαρμογής της, ιδίως δε υπέρ των καλόπιστων διοικουμένων καθώς και το δημόσιο συμφέρον, μπορεί να ορίσει ότι τα αποτελέσματα της ακυρώσεως συντρέχουν σε χρονικό σημείο μεταγενέστερο του χρόνου έναρξης της ισχύος της και σε κάθε περίπτωση προγενέστερο του χρόνου δημοσίευσης της αποφάσεως».
Με τη νέα αυτή μνημονιακή διάταξη δόθηκε η δυνατότητα στο ΣτΕ να αποκλίνει από τον κανόνα τής αναδρομικής ακυρώσεως για να καθορίζει μεταγενέστερο χρόνο για την επέλευση των συνεπειών από την ακύρωση των αποφάσεων.
Στην προκειμένη περίπτωση, με αυτή την απαράδεκτη και αντικοινωνική μνημονιακή ρύθμιση («κόφτης αναδρομικότητας»), οι συνταξιούχοι έχουν μεγάλες απώλειες των συντάξεων και γενικώς του εισοδήματός τους. Η νομιμοποίηση αυτής της αντικοινωνικής διάταξης του ν. 4274/2014 από το Συμβούλιο Επικρατείας, θα είναι και στο μέλλον, αν δεν καταργηθεί, πηγή μεγάλων απωλειών για μισθωτούς και συνταξιούχους.
ΙΙΙ. Όλα τα ανωτέρω πείθουν τον κάθε καλόπιστο ότι, προκειμένου να προστατευθεί το κύρος και η ανεξαρτησία της Δικαιοσύνης και το ανεπηρέαστο τής λειτουργίας της, πρέπει να δοθεί ΑΜΕΣΑ πολιτική λύση στα αναδρομικά των συνταξιούχων είτε με δόσεις, είτε με τον συμψηφισμό των εκατέρωθεν οφειλών (μεταξύ συνταξιούχων και των οικογενειών τους και του κράτους) ώστε να λήξει κατά δίκαιο τρόπο το χρόνιο αυτό ζήτημα που ταλανίζει την κοινωνία, όπως αρμόζει σε σύγχρονη κοινοβουλευτική δημοκρατία.