Κυριακή 29 Απριλίου 2018

Συντάξεις: Μόνο με αίτηση στο ΓΛΚ και αγωγή προς το Ελεγκτικό Συνέδριο διεκδικούμε τα αναδρομικά και την επαναφορά των συντάξεων στα επίπεδα του Ιουλίου του 2012. Ανακοίνωση της Ένωσης Συνταξιούχων Δικαστικών Λειτουργών Ελλάδος και Λειτουργών του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους





       1.  Με ανακοίνωσή της η Ένωση Συνταξιούχων Δικαστικών Λειτουργών Ελλάδος και Λειτουργών του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους,  προτρέπει τους συναδέλφους τους να διεκδικήσουν τον επανυπολογισμό της σύνταξης των δικαστικών λειτουργών, με:

         α. Με αίτηση στο Γενικό Λογιστήριο του Κράτους
         β. Αγωγή προς το Ελεγκτικό Συνέδριο το οποίο είναι αρμόδιο να επιλύσει οριστικώς τη διαφορά (κατ΄ουσίαν).

    2. Από τα παραπάνω συνάγεται πως η μόνη λύση για την επαναφορά των συντάξεών μας στα επίπεδα του Ιουλίου του 2012 καθώς και η καταβολή του 100% των αναδρομικών είναι η κατάθεση αγωγής. 

    3. Αυτά που ισχυρίζεται ο απόστρατος Στρατιωτικός, σε άρθρο του στην Εθνική Ηχώ, πως η προηγούμενη Κυβέρνηση μας επέστρεψε, με την μερική αποκατάσταση το 100% του 50%, είναι από πρόθεση ψευδή και παραπλανητικά, καθόσον βρίσκεται σε διατεταγμένη κομματική αποστολή, για παραπλάνηση των συναδέλφων και προς άγρα ψήφων επειδή,  το ΜΟΝΟ αρμόδιο Ανώτατο  Δικαστήριο , για να προβεί στην δικαίωσή μας είναι  το Ελεγκτικό Συνέδριο.


           Η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ 

ΕΝΩΣΗΣ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΩΝ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ


Ι. Στις 5 Δεκεμβρίου 2017, συζητήθηκαν στο Ειδικό Δικαστήριο του άρθρου 88 § 2 του Συντάγματος (Μισθοδικείο) οι αγωγές των συνταξιούχων δικαστικών λειτουργών Νικολάου Αγγελάρα, Προέδρου του Ελεγκτικού Συνεδρίου, ε.τ., Ευάγγελου Νταή, Αντιπροέδρου του Ελεγκτικού Συνεδρίου, ε.τ., Σταμάτιου Γιακουμέλου, Αρεοπαγίτου, ε.τ.Προέδρου της Ενωσης και Αγγελικής Σμυρνιού, Εφέτη,ε.τ.Γενικής Γραμματέα της Ενωσης.


Με τις αγωγές αυτές οι ενάγοντες συνταξιούχοι δικαστικοί λειτουργοί ζήτησαν αποζημίωση του άρθρου 105 του ΕισΝΑΚ, για τη διαφορά μεταξύ των ποσών συντάξεων που έλαβαν κατά το χρονικό διάστημα από 1.12.2015 έως 30.11.2017 και των ποσών που θα ελάμβαναν, εάν δεν εφαρμόζονταν επί των συντάξεων των δικαστικών λειτουργών οι διατάξεις του άρθρου 1 παρ. 10 του ν. 4024/2011, του άρθρου 1 του ν. 4051/2012, του άρθρου πρώτου υποπαρ. Β.3 του ν. 4093/2012 και του άρθρου 13 του ν. 4387/2016.


Το Δικαστήριο με τις αποφάσεις του 1-4/06-03-2018 επιλύει το αναφυόμενο στο πλαίσιο των κρινόμενων αγωγών νομικό ζήτημα της μη συμφωνίας προς το Σύνταγμα των διατάξεων του άρθρου πρώτου παρ. Β υποπαρ. Β.3 του ν. 4093/2012, οι οποίες λαμβάνονται υπόψη και για τον επανυπολογισμό της σύνταξης των δικαστικών λειτουργών κατά το άρθρο 14 του ν. 4387/2016, και του άρθρου 13 του εν λόγω ν. 4387/2016, κατά τα αναφερόμενα στο σκεπτικό, κρίνοντας αντισυνταγματικές τις περικοπές των συντάξεων των δικαστικών λειτουργών , 

α). του μεν άρθρου πρώτου παρ. Β υποπαρ. Β.3 του ν. 4093/2012, με το οποίο περικόπηκαν οι συντάξεις μας σε ποσοστό 20% από 29-12-2012, ΚΑΤΑ ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑΝ 7-2 (μειοψήφισαν δύο καθηγητές της Νομικής Σχολής, οι οποίοι είχαν τη γνώμη ότι οι διατάξεις του άρθρου πρώτου παρ. Β υποπαρ. Β.3 του ν. 4093/2012, είναι σύμφωνες προς τις αναφερόμενες στο σκεπτικό της απόφασης διατάξεις του Συντάγματος) , 

β). του άρθρου 13 του Ν. 4387/2016, το οποίο επέβαλε πλαφόν 2.000 ευρώ (ακαθάριστα) στις συντάξεις μας από 12-05-2016 και περικόπηκαν στο ποσό αυτό από 01-10-2017, ΟΜΟΦΩΝΑ . 

Ακολούθως, το Ειδικό Δικαστήριο, παρέπεμψε τις κρινόμενες αγωγές προς περαιτέρω εκδίκαση στο Ελεγκτικό Συνέδριο, το οποίο είναι αρμόδιο να επιλύσει οριστικώς τη διαφορά (κατ΄ουσίαν).






ΣΥΝΤΑΞΗ ΔΙΚΟΓΡΑΦΩΝ

Σε εφαρμογή των ανωτέρω αποφάσεων ΣΥΝΤΑΞΑΜΕ, με τη συνδρομή του Νικολάου Αγγελάρα,Προέδρου του Ελεγκτικού Συνεδρίου, ε.τ. και μέλους της Ενωσής μας, τον οποίο ευχαριστούμε : 

1). ΣΧΕΔΙΟ ΑΙΤΗΣΗΣ ΠΡΟΣ ΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΟΓΙΣΤΗΡΙΟ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ και 

2). ΣΧΕΔΙΟ ΑΓΩΓΗΣ, ΠΡΟΣ ΤΟ ΕΛΕΓΚΤΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ τα οποία διανέμονται από το γραφείο της Ενωσης (ΕΦΕΤΕΙΟ ΑΘΗΝΩΝ, 3ος Οροφος, γραφ. 924 ), κάθε Τετάρτη 10 π.μ έως 12μ. και αναρτώνται κατωτέρω στην παρούσα Ιστοσελίδα μας. Περαιτέρω, αφού συμπληρωθούν από όλους τους συναδέλφους ή από δικηγόρο της επιλογής τους, 

  ΘΑ ΚΑΤΑΤΕΘΟΥΝ Η ΜΕΝ ΑΙΤΗΣΗ ΣΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΟΓΙΣΤΗΡΙΟ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ, Η ΔΕ ΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΕΛΕΓΚΤΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ, Βουρνάζου 4, Αθήνα -ισόγειο.

ΙΙ. ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΥΝΤΑΞΗ, ΚΑΤΑΘΕΣΗ ΚΑΙ ΕΠΙΔΟΣΗ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΣΤΟ ΕΛΕΓΚΤΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ.

ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΤΑΞΗ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΣΟΥ χρειάζεται να βγάλεις με τους κωδικούς σου ή να ζητήσεις από το ΛΟΓΙΣΤΗ σου τα ενημερωτικά σημειώματα για τις συντάξεις των μηνών ΜΑΪΟΥ 2016, ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2017 έως και ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2018. Στα σημειώματα αυτά περιέχονται όλα τα στοιχεία που θα χρειασθείς για να συντάξεις την αγωγή σου, ΣΥΜΠΛΗΡΩΝΟΝΤΑΣ ΤΑ ΚΕΝΑ ΠΟΣΑ, αντίστοιχα, του κατωτέρω ΣΧΕΔΙΟΥ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ.

Η ΑΓΩΓΗ ΠΡΕΠΕΙ : 

1). ΝΑ ΚΑΤΑΤΕΘΕΙ ΣΤΟ ΕΛΕΓΚΤΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ
ΚΑΙ 

2). ΝΑ ΕΠΙΔΟΘΕΙ, απο τον ενάγοντα ΕΦΟΣΟΝ ΤΗΝ ΥΠΟΓΡΑΦΕΙ ΜΟΝΟ Ο ΕΝΑΓΩΝ (ΧΩΡΙΣ ΠΛΗΡΕΞΟΥΣΙΟ ΔΙΚΗΓΟΡΟ), άλλως θα την επιδόσει ο δικηγόρος σας .
3). ΘΑ ΕΚΤΥΠΩΣΕΙΣ 3 ΑΝΤΙΤΥΠΑ .
   ΔΥΟ ΑΝΤΙΓΡΑΦΑ ΘΑ ΠΑΡΕΙΣ ΕΣΥ ΕΚ ΤΩΝ ΟΠΟΙΩΝ ΤΟ ΕΝΑ ΘΑ ΜΕΙΝΕΙ ΓΙΑ ΤΟ ΑΡΧΕΙΟ ΣΟΥ 
ΚΑΙ ΤΟ ΑΛΛΟ ΑΝΤΙΓΡΑΦΟ ΣΤΟ ΟΠΟΊΟ ΘΑ ΕΠΙΣΥΝΑΨΕΙΣ ΤΗΝ ΠΑΡΑΓΓΕΛΙΑ ΠΡΟΣ ΕΠΙΔΟΣΗ, ΘΑ ΤΟ ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΜΕ ΔΙΚ.ΕΠΙΜΕΛΗΤΗ ΣΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ.
4). ΤΗΝ ΕΚΘΕΣΗ ΕΠΙΔΟΣΗΣ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΘΕΣΕΙΣ ΣΤΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΤΟΥ ΕΛΕΓΚΤΙΚΟΥ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ, ΕΝΤΟΣ 6 ΜΗΝΩΝ, από την κατάθεση

5). ΕΝΣΗΜΑ : 
   ΑΠΑΙΤΟΥΝΤΑΙ : ΕΝΑ ΜΕΓΑΡΟΣΗΜΟ ΤΩΝ 15+3 ΕΥΡΩ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΩΤΟΤΥΠΟ ΚΑΙ ΕΝΑ ΜΕΓΑΡΟΣΗΜΟ ΤΩΝ 2 ΕΥΡΩ ΓΙΑ ΤΟ ΑΝΤΙΓΡΑΦΟ, ΠΟΥ ΘΑ ΕΠΙΔΩΣΕΙΣ,στον Υπουγό Οικονομικών (Καραγεώργη Σερβίας 10). 
ΤΑ ΜΕΓΑΡΟΣΗΜΑ, θα τα προμηθευτείτε από γραφεία του Δικηγορικού Συλλόγου, που λειτουργούν σε δικαστήρια διότι δεν λειτουργεί τέτοιο γραφείο στο ΕΛΕΓΚΤΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ
6). ΥΠΟΓΡΑΦΕΙΣ ΤΟ ΠΡΩΤΟΤΥΠΟ ΚΑΙ ΤΑ ΑΝΤΙΓΡΑΦΑ ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΑΡΑΓΓΕΛΙΑ, ΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΘΑ ΓΡΑΨΕΙΣ ΣΕ ΜΙΑ ΞΕΧΩΡΙΣΤΗ ΣΕΛΙΔΑ, ΓΙΑ ΝΑ ΕΠΙΣΥΝΑΦΘΕΙ ΣΤΟ ΑΝΤΙΓΡΑΦΟ ΠΟΥ ΘΑ ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ (Ο ΕΝΑΓΩΝ ).

ΣΗΜΕΙΩΣΗ :
1). ΑΝ ΔΕΝ ΥΠΟΓΡΑΨΕΙ ΤΗΝ ΑΓΩΓΗ Ο ΠΛΗΡΕΞΟΥΣΙΟΣ ΔΙΚΗΓΟΡΟΣ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ ΝΑ ΤΟΝ ΔΙΟΡΙΣΕΙΣ ΚΑΤΑ ΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ.
2). Η ΣΥΝΥΠΟΓΡΑΦΗ ΤΟΥ ΔΙΚΟΓΡΑΦΟΥ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΝΟΜΙΜΟΠΟΙΕΙ ΤΟΝ ΠΛΗΡΕΞΟΥΣΙΟ ΔΙΚΗΓΟΡΟ ΚΑΙ ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ, ΝΑ ΠΑΡΑΣΤΕΙΣ ΣΤΗ ΣΥΖΉΤΗΣΗ, ΟΥΤΕ ΠΛΗΡΕΞΟΥΣΙΟ.

Η Γενική Γραμματέας
Αγγελική Σμυρνιού
ΔΙΚΟΓΡΑΦΑ

Α΄ ΣΧΕΔΙΟ ΑΓΩΓΗΣ ( σύμφωνα με τις αποφάσεις του Ειδ.Δικ. 1-4/2018 )

ΕΝΩΠΙΟΝ
ΤΟΥ ΕΛΕΓΚΤΙΚΟΥ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ
( ΙΙ ΤΜΗΜΑ )
ΑΓΩΓΗ
Του ……………………………………..του ……………………, συνταξιούχου δικαστικού λειτουργού (……………………, ε.τ), κατοίκου ………………….( οδός ………………………………….,αριθμός..…., Τ.Κ……… ) με Α.Μ Σύνταξης ……………… και Α.Φ.Μ. …………………( τηλ………………..)
ΚΑΤΑ
Του Ελληνικού Δημοσίου, το οποίο νομίμως εκπροσωπείται από τον Υπουργό Οικονομικών
………………………………………………
1.Έκθεση νομικών ζητημάτων

Οι ακαθάριστες συντάξιμες αποδοχές μου, ως …………………… ε. τ, έχουν περικοπεί υπέρμετρα και έχουν επανακαθοριστεί, με βάση τις διατάξεις του άρθρου πρώτου, παράγραφος Β υποπαράγραφος Β3, του ν. 4093/2012 και των άρθρων 13 και 14 του ν. 4387/2016.
Οι διατάξεις, όμως, αυτές, όπως έχει κριθεί με τις 1 έως και 4 / 2018 αποφάσεις του Ειδικού Δικαστηρίου του άρθρου 88 παρ. 2 του Συντάγματος, δεν είναι συμβατές με τις διατάξεις των άρθρων 26, 87 παρ.1 και 2 και 88 παρ. 2 του Συντάγματος και των αρχών του σεβασμού της ανθρώπινης αξιοπρέπειας, της αναλογικότητας, της προστασίας της δικαιολογημένης εμπιστοσύνης προς το κράτος, της ασφάλειας δικαίου, της προβλεψιμότητας και της ανεξαρτησίας της δικαστικής λειτουργίας.
Υπό τα δεδομένα αυτά, νομοτύπως και εν γένει παραδεκτώς ασκώ την παρούσα αγωγή μου απ’ ευθείας ενώπιον του, κατ’ αρχήν αρμοδίου, Ελεγκτικού Συνεδρίου. Τούτο δε διότι, με το ένδικο αυτό βοήθημα, ανακύπτει το ίδιο νομικό ζήτημα, το οποίο αφορά ειδικά τους συνταξιούχους δικαστικούς λειτουργούς και το οποίο έχει ήδη επιλυθεί με τις ως άνω αποφάσεις του Ειδικού Δικαστηρίου του άρθρου 88 παρ.2 του Συντάγματος (βλ. την 84/2014 απόφασή του, σκέψη 5). Περαιτέρω, με την αγωγή αυτή, ζητώ να καταδικασθεί το Ελληνικό Δημόσιο στην καταβολή σε εμένα ποσού 6.000 ευρώ και να αναγνωρισθεί η υποχρέωσή του να μου καταβάλει το υπόλοιπο οφειλόμενο ποσό των…………. ευρώ, συνολικώς δε το ποσό των …….…………Το ποσό αυτό ανακύπτει α. από τη διαφορά ανάμεσα στα ποσά των συντάξιμων αποδοχών που έλαβα και στα ποσά που θα ελάμβανα αν δεν ίσχυαν για τη χρονική περίοδο από 1 Μαΐου 2016 έως και 30 Απριλίου 2018 οι παραπάνω αντισυνταγματικές διατάξεις και β. από την αξίωσή μου, για χρηματική ικανοποίηση λόγω ηθικής βλάβης, ποσού 3.000 ευρώ.

2. Νομική βάση της αγωγής μου.

2.1. Από τα άρθρα 26, 87 παρ.1και2 και 88παρ.2 του Συντάγματος για το ειδικό υπηρεσιακό και συνταξιοδοτικό καθεστώς των δικαστικών λειτουργών, από τη διαχρονικώς διαπλασθείσα έννοια της «σύνταξης», όπως αποτυπώθηκε στο Σύνταγμα του 1975, σε συνδυασμό και προς τις αρχές του σεβασμού της ανθρώπινης αξιοπρέπειας (άρθρο 2 παρ. 1 του Συντάγματος), του κοινωνικού κράτους δικαίου (άρθρο 25 παρ. 1 και 4 του Συντάγματος), της ασφάλειας δικαίου και της δικαιολογημένης εμπιστοσύνης, συνάγεται ότι οι καταβαλλόμενες, μετά τον τερματισμό του εργασιακού βίου, συντάξεις των δικαστικών λειτουργών πρέπει να τελούν σε αναλογία, ήτοι σε εύλογη ποσοτική σχέση με τις αποδοχές ενεργείας, διότι η σύνταξη αποτελεί λογική και νομική συνέχεια του μισθού και εντάσσεται στις εγγυήσεις προσωπικής ανεξαρτησίας του δικαστή. Και τούτο ώστε να μην διαταράσσεται το βιοτικό επίπεδο των συνδεομένων με ειδική λειτουργική με το Κράτος σχέση δικαστικών λειτουργών, σε σύγκριση με αυτό που είχαν εξασφαλίσει κατά τον ενεργό υπηρεσιακό τους βίο και να μην μειώνεται κατά τρόπο δραστικό και αιφνίδιο το εισόδημά τους, με την ανατροπή καταστάσεων, στις οποίες δικαιολογημένα είχαν αποβλέψει, ούτε να προσδιορίζεται το ποσό της σύνταξης σε τόσο χαμηλό ύψος, ώστε να διακινδυνεύεται η αξιοπρεπής διαβίωση του συνταξιούχου. Το όριο που προσδιορίζει την αξιοπρεπή διαβίωση συναρτάται προς το ύψος των εν ενεργεία αποδοχών, διότι ο ενδιαφερόμενος έχει τη δικαιολογημένη πεποίθηση ότι θα απολαύει και μετά την αποχώρηση από την υπηρεσία μία ανάλογη προς τις αποδοχές ενεργείας σύνταξη (βλ. τις αποφάσεις 1 έως και 4 / 2018 του Ειδικού Δικαστηρίου του άρθρου 88 παρ.2 του Συντάγματος, καθώς και την απόφαση της 29/12/2014, Νο 377294, σκέψη 19 του Γαλλικού Συμβουλίου της Επικρατείας, το οποίο χρησιμοποιεί, ως κριτήριο της αξιοπρεπούς διαβίωσης, τα καθήκοντα που ασκούσε ο αιτών κατά την ενεργό υπηρεσία του). Επομένως, από τη ρυθμιστική επέμβαση του νομοθέτη, δεν δύναται να θίγεται, ούτε το ιδιαίτερο μισθολογικό και συνταξιοδοτικό καθεστώς των δικαστικών λειτουργών, όπως αυτό απορρέει – προστατεύεται από το Σύνταγμα, αλλά ούτε και να παραβιάζεται η προεκτεθείσα αρχή της αναλογίας αποδοχών ενεργείας και συντάξεων ( βλ. τις αποφάσεις 1 έως και 4 / 2018 του Ειδικού Δικαστηρίου του άρθρου 88 παρ.2 του Συντάγματος, π.ρ.β.λ. τις αποφάσεις του αυτού Δικαστηρίου 127/2016, 6/2015, 203/2014, 88/2013, 57/2010, 21 και 13/2006,του Ελ. Συν. Ολομ. 244/2017, 4327/2014 και 1316/2001 του ΣτΕ Ολομ. 3540/2003,καθώς και την απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Δικαιωμάτων του Ανθρώπου Zubko και λοιποί κατά Ουκρανίας της 26.4.2006 ).

2.2. Με το άρθρο πρώτο, παράγραφος Β υποπαράγραφος Β3, του ν. 4093/2012 ( Α΄222 ), [όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 1 παρ. 2 του ν. 4111/2013 ( Α ΄ 18) ] και τα άρθρα 13 και 14 του ν. 4387/2016 ( Α΄85 ) κατά το μέρος που αφορούν τους συνταξιούχους δικαστικούς λειτουργούς και κατά το μέρος που αναπροσαρμόζονται και επανακαθορίζονται οι συντάξιμες αποδοχές τους, θίγεται το ιδιαίτερο συνταξιοδοτικό καθεστώς των δικαστικών λειτουργών και παραβιάζεται η αρχή της αναλογίας αποδοχών ενεργείας και συντάξιμων των δικαστικών λειτουργών, καθόσον με αυτές επιβάλλονται περικοπές μόνο στις συντάξιμες αποδοχές των δικαστικών λειτουργών, οι οποίες συνεπάγονται σοβαρές μειώσεις του εισοδήματος τους και ανατρέπουν, ως εκ τούτου, τα οικονομικά δεδομένα στα οποία δικαιολογημένα είχαν αποβλέψει. Παραβιάζεται αυτό, το οποίο αποτελεί το συνταγματικό πυρήνα του συνταξιοδοτικού τους δικαιώματος, η χορήγηση δηλαδή στον συνταξιούχο δικαστικό λειτουργό παροχών τέτοιων που να του επιτρέπουν να διαβιώνει με αξιοπρέπεια και να διατηρεί, μετά το πέρας του ενεργού υπηρεσιακού βίου του, επίπεδο διαβίωσης ανάλογο προς το κύρος του δικαστικού λειτουργήματος και εγγύτερο κατά το δυνατόν προς εκείνο, το οποίο εξασφάλιζαν οι αποδοχές που λάμβανε στη θέση και στο βαθμό που κατείχε κατά την αποχώρηση από την ενεργό υπηρεσία. Συνεπώς, οι διατάξεις αυτές κατά το μέρος που αφορούν τους συνταξιούχους δικαστικούς λειτουργούς, αντίκεινται, όπως αναφέρθηκε, στις διατάξεις των άρθρων 26, 87 παρ.1 και 88 παρ. 2 του Συντάγματος ( βλ. τις 1 έως και 4 / 2018 αποφάσεις του Ειδικού Δικαστηρίου του άρθρο 88 παρ. 2 του Συντάγματος ).

2.3. Από τις διατάξεις του άρθρου 105 ΕισΝΑΚ προκύπτει ότι θεσπίζεται αντικειμενική ευθύνη προς αποζημίωση του Ελληνικού Δημοσίου, από την εκ μέρους της Ελληνικής Πολιτείας νομοθέτηση με τα αρμόδια κατά το Σύνταγμά της όργανα, όταν η νομοθέτηση αυτή γίνεται σε αντίθεση προς τους υπερκείμενους και επικρατούντες κανόνες δικαίου, όπως τις διατάξεις του ισχύοντος Συντάγματος ή των κανόνων δικαίου που έχουν αυξημένη τυπική ισχύ έναντι των κοινών νόμων, (ΣτΕ 3587/97, 1141/99,5-6/2001). Περαιτέρω, από το συνδυασμό των διατάξεων των άρθρων 105 Εισ..Ν.ΑΚ, 298 914, και 932 ΑΚ προκύπτει ότι επί αδικοπραξίας από την εκδήλωση του ζημιογόνου γεγονότος γεννιέται υπέρ εκείνου που ζημιώθηκε αξίωση αποζημίωσης για όλη την κατά την συνήθη πορεία των πραγμάτων προκληθείσα ζημία ( Α.Π 1921/1988 ΝοΒ 1989, 1035, Α.Π 317/1958, ΝοΒ 1958, 980, π.ρ.β.λ. Α.Π. 316/1986 ΝοΒ 1987, 26).

3. Ιστορική βάση της αγωγής μου

3.1. Οι συνολικές συντάξιμες ακαθάριστες μηνιαίες αποδοχές μου, ως …………………………,ε.τ., οι οποίες ανήρχοντο σε ………. ευρώ (βασική ακαθάριστη σύνταξη……………… ευρώ συν επίδομα εξομάλυνσης…….. ευρώ) , έχουν μειωθεί – περικοπεί, με το άρθρο πρώτο ( παράγραφος 3, υποπαράγραφος. Β. 3 ) του ν. 4093/2012, κατά …………. .ευρώ μηνιαίως και, για το χρονικό διάστημα 1 Μαΐου 2016 έως και 30 Σεπτεμβρίου 2017, συνολικώς σε…………….. ( 17 μήνες Χ…………) [ βλ. για όλα αυτά τα επισυναπτόμενα μηνιαία ενημερωτικά σημειώματα του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, τα οποία αφορούν τις συντάξιμες αποδοχές μου κατά το χρονικό διάστημα 1 Μαΐου 2016 έως και 30 Σεπτεμβρίου 2017]..
3.2. Επίσης, οι ως άνω συνολικές ακαθάριστες συντάξιμες μηνιαίες αποδοχές μου………………..ευρώ ((βασική ακαθάριστη σύνταξη……………….. ευρώ συν επίδομα εξομάλυνσης…..……ευρώ) , ύστερα από τις περικοπές τους με τα άρθρα 1 παρ. 10 του ν. 4024/2011 κατά …………. ευρώ και 1 παρ. 1 του ν. 4051/2012, κατά ……….. ευρώ το μήνα, αντίστοιχα, οι οποίες έχουν κριθεί νόμιμες, έχουν αναπροσαρμοστεί – επανακαθοριστεί από 12.Μαίου 2016, κατ εφαρμογή των άρθρων 13 και 14 του ν. 4387/2016, σε 2.000 ευρώ και, κατόπιν αυτών, έχουν περικοπεί από τον Οκτώβριο 2017 κατά ………. ευρώ μηνιαίως. Ήτοι. ……………. ευρώ συνολικές ακαθάριστες μηνιαίες συντάξιμες αποδοχές μου μείον ………….και μείον…………. ευρώ, οι μηνιαίες περικοπές τους με τα άρθρα 1 παρ. 10 του ν. 4024/2011 και 1 παρ. 1 του ν. 4051/2012, αντίστοιχα, καθώς και μείον 2.000 ευρώ οι συνολικές ακαθάριστες μηνιαίες αποδοχές μου από τον Οκτώβριο 2017 ίσον …………….. . Συνολικώς δε έχουν μειωθεί το χρονικό διάστημα 1 Οκτωβρίου 2017 έως και 30 Απριλίου 2018 κατά……………. ευρώ( 7 μήνες χ ) [ βλ. για όλα αυτά τα επισυναπτόμενα μηνιαία ενημερωτικά σημειώματα του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, τα οποία αφορούν τις συντάξιμες αποδοχές μου κατά το χρονικό διάστημα 1 Οκτωβρίου 2017 έως και 30 Απριλίου 2018].

4. Αίτημα

4.1. Το Ελληνικό Δημόσιο, επομένως, υποχρεούται να μου καταβάλει, ως αποζημίωση σύμφωνα με το άρθρο 105 του Εισ.Ν.Α.Κ, άλλως, ως διαφορά συντάξιμων αποδοχών, για τη χρονική περίοδο 1 Μαΐου 2016 έως και την 30 Απριλίου 2018 το συνολικό ποσό των…………………….ευρώ (…… ……….+…………………..).

4.2. Επιπρόσθετα, από τις ως άνω παράνομες ενέργειες του Ελληνικού Δημοσίου, και συγκεκριμένα αφενός από την αντισυνταγματική νομοθέτηση, που προσέβαλε, κατά τα ανωτέρω, το κύρος του λειτουργήματος, που έχω ασκήσει, την, στη συνεχεία, άρνηση της εκτελεστικής εξουσίας να συμμορφωθεί οικειοθελώς ρυθμίζοντας άμεσα και πλήρως το ζήτημα της επιστροφής σε εμένα των οφειλόμενων συντάξιμων αποδοχών μου, παρά την οικεία υποχρέωσή της να συμμορφωθεί στα δεσμευτικώς γι’ αυτήν κριθέντα με τις 1 έως και 4 /2018 αποφάσεις του Ειδικού Δικαστηρίου (άρθρο 95 παρ. 5 του Συντάγματος ), το οποίο επέλυσε αμετακλήτως το ένδικο ζήτημα, και, ως εκ της φύσεώς των αποφάσεων αυτών, έχουν γενική ισχύ. Συνεπώς, υπέστην ηθική βλάβη και προσβολή της προσωπικότητάς μου, για την αποκατάσταση της οποίας αυτό οφείλει, σύμφωνα με τη διάταξη του άρθρου 932 ΑΚ, να μου καταβάλει ως χρηματική ικανοποίηση το ποσό των 3.000 ευρώ.

4.3. Υπό τα δεδομένα αυτά το συνολικώς διεκδικούμενο από εμένα ποσό, συμπεριλαμβανόμενης της χρηματικής μου ικανοποίησης λόγω ηθικής βλάβης, ανέρχεται σε …… ………….ευρώ ( …………. ευρώ διαφορές αποδοχών + 3.000 ευρώ χρηματική ικανοποίηση) από το οποίο 6.000 ευρώ είναι καταψηφιστικό αίτημα της αγωγής, ενώ το υπόλοιπο ποσό (………………ευρώ) συνιστά αναγνωριστικό αίτημα αυτής.

4.4. Τα παραπάνω ποσά ζητώ, σύμφωνα με το άρθρο 21 του Κώδικα Νόμων περί δικών του Δημοσίου – κ.δ. της 26.6/10.7.1944 -, να μου καταβληθούν εντόκως από την επίδοση της αγωγής έως την εξόφληση με επιτόκιο 6%, που ισχύει για τις οφειλές του δημοσίου προς τους ιδιώτες.
ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΑΥΤΟΥΣ
Και με ρητή επιφύλαξη παντός νομίμου δικαιώματός μου.
ΖΗΤΩ
Να γίνει δεκτή η αγωγή.

Να υποχρεωθεί το εναγόμενο Ελληνικό Δημόσιο να μου καταβάλει το ποσό των 6.000 ευρώ, νομιμοτόκως, από την επίδοση της αγωγής και μέχρι την εξόφληση.

Να αναγνωρισθεί η υποχρέωση του εναγόμενου Ελληνικού Δημόσιου να μου καταβάλει το υπόλοιπο ποσό των……………… ευρώ, ομοίως νομιμοτόκως, από την επίδοση της αγωγής και μέχρι την εξόφληση. Και

Να καταδικαστεί το εναγόμενο Ελληνικό Δημόσιο στην πλήρη δικαστική μου δαπάνη, καθώς και για την αμοιβή του πληρεξούσιου δικηγόρου μου.
Πληρεξούσιο και αντίκλητο ορίζω τ δικηγόρο Αθηνών ………………… ………………………(ΑΜ / ΔΣΑ …………), κάτοικο Αθηνών, οδός …………………………….,αριθμός……… Τ.Κ…………. τηλ. και e-mail
Αθήνα …….. Απριλίου 2018
Ο πληρεξούσιος Δικηγόρος


Εγκρίνω το περιεχόμενο της παρούσας αγωγής και την υπογραφή του πληρεξουσίου μου δικηγόρου στο παρόν δικόγραφο.
Ο Ενάγων




Αρμόδιος Δικαστικός Επιμελητής να επιδώσει νόμιμα την παρούσα προς το καθού Ελληνικό Δημόσιο, που εκπροσωπείται νόμιμα από τον Υπουργό των Οικονομικών, ο οποίος κατοικοεδρεύει στην Αθήνα ( Καραγεώργη Σερβίας 10 ), για να λάβει γνώση και για τις νόμιμες συνέπειες.
Αθήνα …….. Απριλίου 2018
Ο Ενάγων



Β΄ ΣΧΕΔΙΟ ΑΙΤΗΣΗΣ ΠΡΟΣ ΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΟΓΙΣΤΗΡΙΟ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ

ΑΙΤΗΣΗ
Του ……………………………………..του ……………………, συνταξιούχου δικαστικού λειτουργού (……………………, ε.τ), κατοίκου ………………….( οδός ………………………………….,αριθμός..…., Τ.Κ……… ) με Α.Μ Σύνταξης ……………… και Α.Φ.Μ. …………………( τηλ………………..)
ΠΡΟΣ
Το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους ( Γενική Διεύθυνση Χορήγησης Συντάξεων
Δημόσιου Τομέα. Διεύθυνση Κανονισμού και Εντολής Πληρωμής Πολιτικών
Συντάξεων. Τμήμα Α).
ΘΕΜΑ: Εφαρμογή των 1 έως και 4 αποφάσεων του Ειδικού Δικαστηρίου του άρθρου 88 παρ. 2 του Συντάγματος, στους συνταξιούχους δικαστικούς λειτουργούς.
……………………………………
1. Με τις 1 έως και 4 / 2018 αποφάσεις του Ειδικού Δικαστηρίου του άρθρου 88 παρ. 2 του Συντάγματος, κρίθηκε ότι :

Α. Με τις περί αναπροσαρμογής των συντάξεων ρυθμίσεις του άρθρου πρώτου, παράγραφος Β υποπαράγραφος Β3, του ν. 4093/2012, δεν ελήφθη υπόψη, κατά τον προσδιορισμό των με αυτές γενομένων μειώσεων στις συντάξιμες αποδοχές των δικαστικών λειτουργών, η ιδιαίτερη συνταξιοδοτική τους μεταχείριση , την οποία κατοχυρώνει το Σύνταγμα, ως εγγύηση για την εξασφάλιση της ανεξαρτησίας της δικαστικής λειτουργίας και της δια αυτής παροχής στους πολίτες αποτελεσματικής δικαστικής προστασίας.

Β. Ο επανακαθορισμός των συντάξιμων αποδοχών των δικαστικών λειτουργών, κατ’ εφαρμογή των μεταβατικών διατάξεων του άρθρου 13 του ν. 4387/2016, ύστερα από τον επανυπολογισμό τους, με βάση το άρθρο 14 του ίδιου νόμου, συνεπάγεται σοβαρή μείωση των εισοδημάτων τους και ανατροπή των οικονομικών δεδομένων στα οποία δικαιολογημένα είχαν αποβλέψει και, ως εκ τούτου, ουδόλως συνάδει προς τις συνταγματικές εγγυήσεις για τη διατήρηση, και μετά το πέρας του ενεργού υπηρεσιακού τους βίου , επιπέδου διαβίωσης ανάλογου προς το κύρος του δικαστικού λειτουργήματος και εγγύτερου κατά το δυνατόν προς εκείνο, το οποίο εξασφάλιζαν οι αποδοχές που ελάμβαναν στη θέση και στο βαθμό που κατείχαν κατά την αποχώρηση τους από την ενεργό υπηρεσία. Και

Γ. Κατόπιν αυτών, με τις ανωτέρω διατάξεις, κατά το μέρος που αφορούν τους συνταξιούχους δικαστικούς λειτουργούς, όπως εγώ, θίγεται το ιδιαίτερο συνταξιοδοτικό καθεστώς τους και, ως εκ τούτου, αντίκεινται αυτές στις διατάξεις των άρθρων 26, 87 παρ.1 και 88 παρ. 2 του Συντάγματος. ( βλ. για όλα αυτά τις 1 έως και 4 / 2018 αποφάσεις του Ειδικού Δικαστηρίου του άρθρο 88 παρ.2 του Συντάγματος )

2. Υπό τα δεδομένα αυτά και του γεγονότος ότι οι αποφάσεις του Ειδικού αυτού Δικαστηρίου είναι αμετάκλητες και δεν υπόκεινται σε έλεγχο άλλου δικαστηρίου, καθώς και ότι τα νομικά ζητήματα, τα οποία επιλύονται με αυτές, αφορούν όλους τους δικαστικούς λειτουργούς (εν ενεργεία και συνταξιούχους) και δεσμεύουν, ως προς τα κριθέντα με αυτές ζητήματα, και το Ελεγκτικό Συνέδριο, όταν αυτό αποφαίνεται επί ενδίκων βοηθημάτων που έχουν ασκήσει ενώπιον του συνταξιούχοι δικαστικοί λειτουργοί ( πρβλ. αποφάσεις Ειδικού Δικαστηρίου άρθρου 88 παρ. 2 του Συντάγματος 127/2015, 83/2013, 154/2011, κ.ά.), οφείλετε, με βάση τα ανωτέρω κριθέντα από το Ειδικό αυτό Δικαστήριο, να προβείτε στις ενέργειες που αναφέρονται στο αιτητικό της παρούσας αίτησής μου. Άλλως, ο παραβάτης, εκτός από τη δίωξη κατά το άρθρο 259 του Ποινικού Κώδικα, υπέχει και προσωπική ευθύνη για αποζημίωση.

Για τους λόγους αυτούς και υπό την επιφύλαξη παντός περαιτέρω νομίμου δικαιώματός μου
Ζητώ
Να γίνει δεκτή η αίτησή μου. Και
Να διακοπεί άμεσα και δη από το Μάϊο 2018 η παρακράτηση των μειώσεων που έχουν επιβληθεί στη σύνταξή μου με βάση τις αντισυνταγματικές διατάξεις του άρθρου πρώτου – παράγραφος Β υποπαράγραφος Β. 3 – του ν. 4093/2012, καθώς και των άρθρων 13 και 14 του ν. 4387/2016.
Αθήνα … Απριλίου 2018
Ο Αιτών

Ένας λόφος γεμάτος νεκρούς Τούρκους – Σφοδρές μάχες στα σύνορα Ιράκ – Τουρκίας





Σύμφωνα με το κουρδικό πρακτορείο ειδήσεων ANF, την Παρασκευή Κούρδοιαντάρτες του Εργατικού Κόμματος Κουρδιστάν (PKK) σκότωσαν τουλάχιστον 14 Τούρκους στρατιώτες σε επίθεση που εξαπέλυσαν κοντά στα σύνορα Ιράκ-Τουρκίας, στο έδαφος του ιρακινού Κουρδιστάν. Ακόμα επτά στρατιώτες λέγεται ότι είναι βαριά τραυματισμένοι.
Οι Τούρκοι, που δέχτηκαν την κουρδική επίθεση στις θέσεις τους στον λόφο Λελικάν, είναι αποκλεισμένοι και ούτε οι νεκροί, ούτε οι τραυματίες είχαν απομακρυνθεί μέχρι και το Σάββατο.
Νωρίτερα, όπως μεταδίδει το Rojnews, Τούρκοι στρατιώτες στην περιοχή απειλούσαν τους χωρικούς με σοβαρές συνέπειες εάν δεν έφευγαν από τα σπίτια τους.
Σύμφωνα με μαρτυρίες χωρικών, οι Τούρκοι τους είπαν: «Εάν δεν εκκενώσετε τα χωριά σας, θα τα βομβαρδίσουμε».
Οι απειλές στράφηκαν κατά των κατοίκων των Λελικάν, Γορεσάν, Ταρεκάν και Ναουμεργάν.
Οι χωρικοί των Λελικάν, Γορεσάν και Ναουμεργάν εγκατέλειψαν τα χωριά τους την Παρασκευή, εξαιτίας των σφοδρών συγκρούσεων στην περιοχή.

Οι ίδιοι καταγγέλλουν ότι η τοπική κυβέρνηση του ιρακινού Κουρδιστάν έχει παραδώσει ολόκληρη την περιοχή του Μπιραντόστ στον τουρκικό στρατό, αφήνοντάς τους απροστάτευτους στους Τούρκους εισβολείς, που συγκρούονται με τους Κούρδους σοσιαλπατριώτες αντάρτες του Εργατικού Κόμματος Κουρδιστάν (PKK).
Το κουρδικό πρακτορείο ANF μεταδίδει τα ακόλουθα λόγια που αποδίδει σε έναν χωρικό της περιοχής:
«Δεν θα αφήσουμε τη γη μας σε κανέναν. Δικτάτορες ήθελαν να φύγουμε εδώ και χρόνια, αλλά είμαστε ξανά στη γη μας. Δεν ξεχάσαμε την ιστορία των εισβολέων Οθωμανών και γνωρίζουμε ότι αυτό εντάσσεται στην ίδια πολιτική εξόντωσης των Κούρδων».
Οι χωρικοί τονίζουν ότι το τουρκικό κράτος θέλει να διώξει τους Κούρδους από αυτή την περιοχή του ιρακινού Κουρδιστάν. Προσπαθούν να αναγκάσουν τον κουρδικό πληθυσμό να φύγει είτε προσφέροντας χρήματα, είτε απειλώντας με θάνατο.

πηγή: https://www.pentapostagma.gr/2018/04/

Σάββατο 28 Απριλίου 2018

Και ξαφνικά οι Τούρκοι έχουν “εξαφανιστεί” από το Αιγαίο...τυχαίο ;;




Αμέσως μετά από την αιχμαλωσία των δύο Στρατιωτικών μας στον Έβρο, οι Τούρκοι έγιναν πολύ προσεκτικοί όχι μόνο στον Έβρο όπου λογικά θα ανησυχούσαν για τη πιθανή σύλληψη δικών τους στρατιωτικών ως “αντίποινα”, αλλά και στο Αιγαίο.
Μετά και από την ανακοίνωση της προκήρυξης των εκλογών από τον Ερντογάν, οι Τούρκοι έχουν “εξαφανιστεί” από το Αιγαίο και η παρουσία της τους γίνεται αισθητή μόνο από τις πτήσεις των αεροσκαφών ηλεκτρονικού πολέμου CN-235 που εκτελούν πτήσεις με “νατοϊκό μανδύα” και “γράφουν” παραβιάσεις. Ακόμη και η παρουσία των μαχητικών τους αεροσκαφών δεν είναι αυτή που ήταν…
Η “εξαφάνιση” των Τούρκων δεν είναι τυχαία και σίγουρα είναι προσωρινή. Οι Τούρκοι “πάνε πάντα στα σίγουρα” και μέχρι τις 24 Ιουνίου και τις εκλογές, το καθεστώς Ερντογάν δεν θέλει να συμβεί κάτι απρόοπτο και δυσάρεστο. Οι Τούρκοι “γαβγίζουν” αλλά φαίνεται ότι δεν έχουν σκοπό μέχρι τις εκλογές να “δαγκώσουν”…
Βεβαίως αυτό δεν σημαίνει ότι θα ηρεμήσουμε…Είναι προφανές ότι η Ελλάδα θα παραμείνει ψηλά στην ατζέντα του καθεστώτος Ερντογάν σ΄ όλη τη προεκλογική περίοδο, με δηλώσεις και επικοινωνιακές “επιθέσεις”, όπως αυτή που είχαμε προχθές με τις φωτογραφίες των στρατιωτικών μας να μεταφέρονται από τη φυλακή στα δικαστήρια. Θα ακολουθήσουν κι άλλες τέτοιες “επιθέσεις”.
Η Τουρκία αναμένεται να κάνει επίδειξη δύναμης από Δευτέρα με την άσκηση EFES το σενάριο της οποίας είναι η απόβαση σε νησί του Αιγαίου. Θα δώσει μεγάλη δημοσιότητα στην άσκηση.
Δεν πρέπει ούτε να εφησυχάσουμε, ούτε να πιστέψουμε πως η ένταση με τη Τουρκία θα σταματήσει. Αντιθέτως θα πρέπει να κερδίσουμε κάθε μέρα φαινομενικής ηρεμίας για να προετοιμαστούμε για όσα πιθανότατα θα ακολουθήσουν στο δρόμο προς τις τουρκικές εκλογές αλλά και μετά απ΄ αυτές. Η “εξαφάνιση” των Τούρκων είναι προσωρινή και είναι θέμα λίγων εβδομάδων να επαναφέρουν το κλίμα έντασης σε Αιγαίο, Έβρο και Κύπρο.
Πενταπόσταγμα
ΝΙΚΟΣ ΧΕΙΛΑΔΑΚΗΣ
Δημοσιογράφος-Συγγραφέας-Τουρκολόγος
www.nikosxeiladakis.gr

Όπως στρώσαμε έτσι θα κοιμηθούμε…






Γράφει ο Απόστολος Αποστολόπουλος  – 

«Ειν’ οι προσπάθειές μας, των συφοριασμένων… σαν των Τρώων… κομμάτι κατορθώνουμε… κι αρχίζουμε νάχουμε θάρρος και καλές ελπίδες. Μα πάντα κάτι βγαίνει και μας σταματά. Ο Αχιλλεύς… βγαίνει και με φωνές μεγάλες μας τρομάζει… κι ολόγυρα από τα τείχη τρέχουμε ζητώντας να γλιτώσουμε με την φυγή…»
Κ. Καβάφης από το ποίημα «Οι Τρώες».
Κανονικά οι αναγνώστες πρέπει να σταματήσουν εδώ και, αντί να συνεχίσουν με το άρθρο, να αναζητήσουν ολόκληρο το ποίημα. Είναι πλήρης και πολύ καλύτερη ανάλυση της σχέσης μας με την Τουρκία, σημερινής και παλαιότερης, προβλέπει ρεαλιστικά την κατάληξη και έχει, επιπρόσθετα, ασύγκριτο αισθητικό πλεονέκτημα. Κατά τα άλλα: Ο Ερντογάν έχει τσαλαπατήσει απροσχημάτιστα την ελληνική κυριαρχία στο Αιγαίο αλλά ο πολιτικός κόσμος, κυβέρνηση και αντιπολίτευση, παριστάνουν ότι δεν καταλαβαίνουν.
Οι πολυπράγμονες της Αθήνας, πολιτικοί, δημοσιογράφοι και λοιποί «δημόσιοι παράγοντες» βυθίστηκαν, με αφορμή τη σημαία στη νησίδα Ανθρωποφάς, σε μια ακατάσχετη φλυαρία περί της τουρκικής επιθετικότητας, την έλλειψη σεβασμού στο Διεθνές Δίκαιο από τον Σουλτάνο, για την καταδίκη του από την Ευρώπη με κερασάκι τη δήθεν απειλή ότι έτσι δεν μπαίνει στην ΕΕ.
Ενώ η Τουρκία είναι σαφές ότι δεν επιθυμεί, πλέον, την ένταξη αλλά θέλει μόνο τα χρήματα που μπορεί, προθύμως, να του χορηγήσει η δημοκρατικότατη ΕΕ. Η εκάστοτε κυβερνώσα «ελίτ» στην Αθήνα έχει μοναδικό μέλημα το πως θα αποκρύψει την απόλυτη αδυναμία της να αποκρούσει τις απειλές και τις λοιδορίες του Σουλτάνου.

Η τακτική της «εξημέρωσης του θηρίου»

Όχι μόνο οι εκάστοτε κυβερνώντες αλλά το σύνολο της ελληνικής «ελίτ», από τους άφωνους ακαδημαϊκούς έως τους λαλίστατους δημοσιογράφους, σχολιαστές και δημοσιολογούντες, ούτε θέλει ούτε καν διανοείται να αντιπαρατεθεί στην Τουρκία, στους κεμαλιστές παλιότερα, στον Ερντογάν τώρα. Στόχος της «ελίτ» του πολιτικού κόσμου είναι ένας: να μην αντιληφθεί η κοινή κνώμη ότι η Ελλάδα είναι χώρα μειωμένης εθνικής κυριαρχίας. Αν το αντιληφθεί να μην μπορεί να αντιδράσει. Και αν αντιδράσει (όπως έγινε π.χ. με τα συλλαλητήρια) να κατηγορηθεί ως αντιδραστική, φασιστική κλπ.
Διαδόθηκε ότι οι Αρχηγοί των Επιτελείων ζήτησαν και έλαβαν την άδεια από τον πρωθυπουργό να χειριστούν εκείνοι το πώς πρέπει να αντιδράσουμε στις προκλήσεις των Τούρκων. Και τι έγινε; Δόθηκε πράγματι για λίγο η αίσθηση ότι είμαστε αποφασισμένοι να απαντήσουμε έμπρακτα αν οι τουρκικές απειλές περνούσαν από τα λόγια στις πράξεις.
Έως ότου η νησίδα Ανθρωποφάς έγινε απαγορευμένη περιοχή, αν και ανήκει στην ελληνική επικράτεια, και με τους Τούρκους να υποστηρίζουν ότι δικοί τους κομάντος αφαίρεσαν την αναρτημένη ελληνική σημαία από τη νησίδα. Δηλαδή: όταν οι απέναντι έσφιξαν τα λουριά η Αθήνα επανήλθε στη γνώριμη τακτική της «εξημέρωσης του θηρίου». Γλείφοντάς το.
Η Αθήνα είχε τη σκέψη ότι αν η Τουρκία απειλεί με θερμό επεισόδιο (αλά Ίμια) και εμείς απειλήσουμε με γενίκευση της σύγκρουσης τότε ο Ερντογάν δεν θα το διακινδυνεύσει. Αυτό που δεν σκέφτηκε η πολιτική και στρατιωτική ηγεσία είναι ότι ο αντίπαλος θα ήθελε να εξακριβώσει αν λέμε, ως συνήθως, λόγια του αέρα. Τώρα το ξέρει.
Ο Ερντογάν παίζει το κεφάλι του και την τύχη της χώρας του. Δεν αστειεύεται. Η ανάρτηση της σημαίας στη νησίδα ήταν ένα από αρκετά επεισόδια: Πχ ότι ο κ. Καμένος έριξε το στεφάνι «στην περιοχή των Ιμίων» και όχι στο έδαφος των (ελληνικών, υποτίθεται) Ίμιων. Η Τουρκία δεν επιτρέπει αποβίβαση Ελλήνων στα Ίμια. Το θέμα δεν είναι ο πατριωτισμός, αν κάποιος ενδιαφέρεται περί αυτού. Το θέμα είναι, είπαμε στην αρχή, να μην πάρει ο κόσμος μυρωδιά τι πραγματικά συμβαίνει. Ο κόσμος μπορεί να «βολευτεί» στη δήθεν άγνοια, ως άλλοθι. Το πρόβλημα είναι ότι οι κυβερνώντες μπορούν να κοροϊδεύουν εμάς, αλλά όχι τους αντίπαλους.

Ελληνικές ψευδόμενες ηγεσίες 

Οι Τούρκοι ξέρουν ποιος λέει ψέματα, ποιος παριστάνει το παλικάρι αλλά είναι τζάμπα μάγκας. Και από την πλευρά μας θυμόμαστε τι έγινε με τα Ίμια, τις σημαίες που μεταμορφώθηκαν σε παλιόπανα που τα πήρε ο αέρας κλπ. Ο αντίπαλος ξέρει, δηλαδή, ότι έχει απέναντι ηγεσίες ψευδόμενες, με τα χέρια ψηλά, του κλώτσου και του μπάτσου. Και επομένως ξέρει ότι μπορεί να ποδοπατά ατιμώρητα τη σημαία. Άλλωστε οι κυβερνώσες ελίτ επιτρέπουν και συμβάλλουν να αναπτυχθεί κλίμα περιφρόνησης για τον πατριωτισμό και τις σημαίες μέσα στη χώρα, αφήνοντας ασύδοτους ή επιβραβεύοντας κάθε είδους εθνομηδενιστές.
Η πολιτική και η στρατιωτική ηγεσία αιφνιδιάστηκαν και με τους δυο όμηρους και με τη σημαία. Όχι (μόνο) επειδή είναι ανίκανοι, αλλά κυρίως επειδή έχει επικρατήσει επί χρόνια πνεύμα μοιρολατρίας, παράδοσης και εγκατάλειψης. Κανένας Φίλης και καμία Τασία δεν θα τολμούσαν να βγάλουν γλώσσα (όπως δεν το έκαναν τόσα χρόνια) αν οι ηγεσίες τιμούσαν στολή και αξιώματα.
Αρκεί να διαβάσει κανείς (σε ιστολόγιο) πως περιγράφει τη σύλληψή τους ο όμηρος ανθυπολοχαγός, πως παρέδωσαν τον οπλισμό τους (με την προτροπή του διοικητή τους), για να καταλάβει πόσο έτοιμη είναι η ηγεσία να παραδοθεί άνευ όρων. Μακάρι ο ΣΥΡΙΖΑ και η κυβέρνηση να είχαν την αποκλειστική ευθύνη. Θα διώχναμε αυτούς και θα φέρναμε τους καλούς. Ποιος, όμως, ελάχιστα νουνεχής, περιμένει τη σωτηρία από τις ερχόμενες εκλογές;
Η Ελλάδα είναι χώρα με περιορισμένα κυριαρχικά δικαιώματα, τουλάχιστον από την εποχή Σημίτη, μια γεμάτη εικοσαετία. Όποιος δεν είναι τυφλωμένος από κομματικό πάθος ή από προσωπικό συμφέρον βλέπει ότι όλο τα φάσμα των πολιτικών δυνάμεων στη Βουλή έχουν, διαχρονικά, ακριβώς την ίδια πολιτική απέναντι στην Τουρκία.
Πνευματικοί, κοινωνικοί και οικονομικοί παράγοντες συμπλέουν χωρίς καν να υποψιάζονται ότι πριονίζουν οι ίδιοι την καρέκλα τους. Το τέλος του ποιήματος του Καβάφη είναι αποκαλυπτικό, όπως και η αρχή του, βρείτε το. Αν θέλουμε να το συνοψίσουμε σε πεζό λόγο θα λέγαμε τη γνωστή παροιμία: όπως στρώσαμε έτσι θα κοιμηθούμε.
πηγή:https://slpress.gr/ethnika/opws-strwsame-etsi-tha-koimhthoyme/




Ι.Σ.Μ.Ε.: Πρόσκληση στην διάλεξη του κ. Κώστα Κόλμερ, Δημοσιογράφου, με θέμα: «Η Γεωπολιτική και Γεωοικονομία της χώρας μας»





                                        ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ

Παρακαλούνται τα Μέλη και οι Φίλοι του 
Ινστιτούτου Στρατηγικών Μελετών της Ελλάδος
να τιμήσουν με την παρουσία τους την Διάλεξη του
       κ. Κώστα Κόλμερ
                     Δημοσιογράφου
                          με θέμα
«Η Γεωπολιτική και Γεωοικονομία της χώρας μας»
την 10η Μαΐου 2018, ημέρα Πέμπτη και ώρα 7 μ.μ.
στο Σπυροπούλειο Πολιτιστικό Κέντρο του Δήμου Φιλοθέης-Ψυχικού
(Λεωφόρος Κηφισίας και Αγίας Σοφίας 1Ν. Ψυχικό 154 51, Στάση Σκαλάκια επί της Λεωφόρου)

Συντάξεις: Φεύγει το ΔΝΤ, γλιτώνουμε τις περικοπές συντάξεων!



























Στην ελάφρυνση της λιτότητας και όχι του χρέους δίνει πλέον προτεραιότητα η κυβέρνηση, καθώς η σκληρή στάση και της νέας γερμανικής κυβέρνησης για το χρέος «διώχνει» το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο από την Ελλάδα και ανοίγει «παράθυρο ευκαιρίας» για να ζητηθεί από τους Ευρωπαίους δανειστές η αναστολή εφαρμογής επώδυνων μέτρων, όπως η νέα μείωση συντάξεων.
Εξάλλου, από πολιτική άποψη, ακόμη και η καλύτερη συμφωνία για το χρέος εκτιμάται ότι δεν θα έχει την ίδια απήχηση στο εκλογικό σώμα με την αναστολή της μείωσης των συντάξεων, που έχει συμφωνηθεί να εφαρμοσθεί από την αρχή του 2019 και θα είχε άμεση επίπτωση στην καθημερινότητα και το βιοτικό επίπεδο των συνταξιούχων.
Η στάση της Γερμανίας ωθεί το ΔΝΤ στην έξοδο από την Ελλάδα, ενδεχόμενο για το οποίο εμμέσως πλην σαφώς προειδοποίησε ο Πόουλ Τόμσεν, στην τελευταία συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε στο πλαίσιο της εαρινής συνόδου του Ταμείου:

1.    Το Βερολίνο δεν ξεφεύγει από τη βασική γραμμή Σόιμπλε, σύμφωνα με την οποία η ενεργοποίηση των μεσοπρόθεσμων μέτρων για το χρέος θα πρέπει να γίνεται με απόφαση του Eurogroup και έγκριση του γερμανικού Κοινοβουλίου. Αυτή η πολιτική διαδικασία, όμως, αντί της αυτόματης διαδικασίας ενεργοποίησης των μέτρων, που ζητείται από το ΔΝΤ, δεν επιτρέπει στο Ταμείο να υπολογίσει στη μελέτη βιωσιμότητας του χρέους τα μεσοπρόθεσμα μέτρα, επειδή θα τελούν υπό την αίρεση πολιτικών αποφάσεων («αυθαίρετων αποφάσεων», όπως τις χαρακτήρισε ο Π. Τόμσεν). Χωρίς θετική έκθεση βιωσιμότητας του χρέους, το Ταμείο αποκλείεται να ενεργοποιήσει το πρόγραμμα, που εγκρίθηκε επί της αρχής το περασμένο καλοκαίρι.

2.    Το γεγονός ότι η Γερμανία μπλόκαρε χθες στο Eurogroup τη  συζήτηση των μέτρων για το χρέος,ζητώντας να ολοκληρωθεί πρώτα η εφαρμογή των προαπαιτούμενων του προγράμματος από την ελληνική κυβέρνηση, περιορίζει ασφυκτικά τα χρονικά περιθώρια για εφαρμογή του νέου προγράμματος του ΔΝΤ. Όπως είχε εξηγήσει ο Τόμσεν, το πρόγραμμα του Ταμείου πρέπει να ολοκληρωθεί ταυτόχρονα με το ευρωπαϊκό, τον Αύγουστο, και υπάρχουν διαδικασίες που απαιτούν χρόνο: θα πρέπει να καταρτισθεί η νέα έκθεση βιωσιμότητας και, μαζί με το πρόγραμμα, να συζητηθεί από το συμβούλιο του Ταμείου, το οποίο θα δώσει έγκριση για την εκταμίευση της μίας δόσης του προγράμματος, ενώ, στη συνέχεια, θα πρέπει να ολοκληρωθεί και μια αξιολόγηση, πριν αποφασίσει το συμβούλιο του ΔΝΤ ότι ολοκληρώθηκε το πρόγραμμα. Αφού χάθηκε και το Eurogroup του Μαΐου, είναι πρακτικά πάρα πολύ δύσκολο να ολοκληρωθούν έγκαιρα αυτές οι διαδικασίες.
Μέσα από αυτές τις εμπλοκές, που οδηγούν σε μια «ασθενή» συμφωνία για το χρέος και δεν επιτρέπουν στην Ελλάδα να έχει «πιστοποιητικό» βιωσιμότητας από το ΔΝΤ, για να ενισχύσει τη θέση της έναντι της αγοράς ομολόγων, προκύπτει μια ευκαιρία για ελάφρυνση λιτότητας, που θα είναι ιδιαίτερα σημαντική για την κυβέρνηση, όποτε και αν αποφασίσει να στήσει κάλπες.
Το επιχείρημα της Αθήνας προς τους Ευρωπαίους δανειστές είναι ότι η τεράστια υπέρβαση των δημοσιονομικών στόχων για δύο συνεχή χρόνια εξαλείφει την ανάγκη ενεργοποίησης των πρόσθετων μέτρων, που έχουν επιβληθεί από το Ταμείο (μείωση συντάξεων και αφορολόγητου ορίου). Και, πάντως, αντί να ενεργοποιηθούν τα μέτρα σύμφωνα με το αρχικό χρονοδιάγραμμα θα μπορούσαν να ενταχθούν σε ένα μηχανισμό δημοσιονομικού «κόφτη», για να ενεργοποιηθούν μόνο αν υπάρξουν αμφιβολίες για την επίτευξη του στόχου για το πλεόνασμα.
Ο πρωθυπουργός, απευθυνόμενος στον Ζ. Κ. Γιούνκερ κατά την επίσκεψη του προέδρου τη Κομισιόν στην Αθήνα ουσιαστικά προανήγγειλε την υποβολή του αιτήματος για χαλάρωση της λιτότητας. «Κάποιοι ήταν υπερβολικοί», είπε, φωτογραφίζοντας το ΔΝΤ. «Τώρα με νηφαλιότητα όχι μόνο δεν πρέπει να ακολουθήσουμε τις συμβουλές (σ.σ.: του Ταμείου) για περισσότερη λιτότητα, αλλά να ελαφρύνουμε την οικονομία», πρόσθεσε.
Η Κομισιόν, σύμφωνα με πληροφορίες, δεν θα ήταν αντίθετη στην αναστολή των μέτρων για τις συντάξεις, που άλλωστε δεν ήταν δική της πρόταση. Όμως, αυτό δεν σημαίνει ότι η διαπραγμάτευση θα είναι «παιχνιδάκι», αφού τον τελευταίο λόγο θα έχει η Γερμανία, που έχει μακρά παράδοση υπεράσπισης των πιο ακραίων προτάσεων λιτότητας…

πηγή: http://www.sofokleousin.gr/archives/383863.html