Παρασκευή 19 Σεπτεμβρίου 2025

Πρωθυπουργός: - Η δεύτερη επιλογή μας είναι να παρέχουμε διαρκείς μειώσεις φόρου.


 Η δεύτερη επιλογή μας είναι αυτή τη στήριξη να την παρέχουμε πρωτίστως με διαρκείς μειώσεις φόρου. Ουσιαστικά είναι ένας δοκιμασμένος τρόπος για να μπορούμε να στηρίζουμε το διαθέσιμο εισόδημα, να αυξάνουμε τους πραγματικούς μισθούς ως ένα αποτελεσματικό ανάχωμα απέναντι στη διεθνή ακρίβεια.

 
Τρίτη προτεραιότητα είναι η διαρκής συνέχιση εμβληματικών μεταρρυθμίσεων, με μέτρα τα οποία θα ισορροπούν πάντα και με τις δημοσιονομικές μας δυνατότητες.
 
Τέταρτη, διαρκής προτεραιότητα, είναι η εμπέδωση του αισθήματος ασφάλειας και νομιμότητας παντού: από τις συμμορίες των ποινικών μέχρι τους χούλιγκαν των γηπέδων και από τους κουκουλοφόρους των πανεπιστημίων έως τις υπόγειες δράσεις κάποιων επίορκων στις παρυφές του Δημοσίου.
 
Και ναι, νομίζω ότι αξίζει να επαναλαμβάνουμε στον δημόσιο διάλογο ότι επί διακυβέρνησης Νέας Δημοκρατίας, το επόμενο πανεπιστημιακό έτος θα ξεκινήσει χωρίς, ουσιαστικά, καμία ενεργή κατάληψη σε κανένα δημόσιο πανεπιστήμιο της χώρας



Πρωθυπουργός: Η πρώτη και ίσως η πιο σημαντική είναι η έμπρακτη στήριξη της μεσαίας τάξης



Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, όταν τον περασμένο Απρίλιο αναδεικνύαμε τον Απόστολο Γραμματέα της Κοινοβουλευτικής μας Ομάδας, κανείς δεν μπορούσε να φανταστεί ότι το νήμα της ζωής του έμελλε να κοπεί τόσο απρόοπτα και τόσο τραγικά.
 
Χάσαμε έναν ευγενή και άξιο συνάδελφο, έναν άνθρωπο με πηγαίο ενθουσιασμό, όπως και η Ημαθία έχασε έναν μαχητικό εκπρόσωπό της. Το παράδειγμά του, πάντως, είμαι βέβαιος ότι θα δείχνει πάντα τον δρόμο σε όσους ακολουθούν.
 
Το αντικείμενο της σημερινής συνεδρίασης είναι πρωτίστως η εκλογή νέου Γραμματέα της Κοινοβουλευτικής μας Ομάδας και, όπως ήδη γνωρίζετε, η πρότασή μου για τη θέση αυτή είναι ο Μάξιμος Χαρακόπουλος.
 
Για τον Μάξιμο δεν νομίζω ότι χρειάζεται να πούμε πολλά. Είναι μία ψύχραιμη φωνή, έχει καθήκον να δώσει μεγαλύτερη ορμή στην Κοινοβουλευτική μας Ομάδα, αλλά πρωτίστως είναι ένας συνάδελφος ο οποίος έχει «γράψει πολλά χιλιόμετρα» και στο κόμμα και στη Βουλή και σε κυβερνητικές θέσεις.
 
Είχαμε τη χαρά και την τιμή να εισέλθουμε μαζί στο κοινοβούλιο πριν από 21 χρόνια, στις εκλογές του 2004. Μάξιμε, σου εύχομαι καλή δύναμη στα νέα σου καθήκοντα. Προεξοφλώ, ίσως, την εκλογή, την οποία είμαι σίγουρος ότι θα διεξάγει με άριστο τρόπο ο καλός συνάδελφος Γιάννης Τραγάκης, όμως εσύ πρώτα και πάνω απ’ όλα ξέρεις πόσο δραστήρια είναι αυτή η Κοινοβουλευτική μας Ομάδα. 
 
Ζήτησα τα σχετικά στοιχεία και είναι ενδιαφέρον να επισημάνει κανείς ότι μόνο το 2025 έγιναν 4.310 παρεμβάσεις στην Ολομέλεια, 2.632 παρεμβάσεις σε Επιτροπές από τους βουλευτές του κόμματός μας. Συνολικά ψηφίσαμε 63 νομοσχέδια, από τον νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και την αναδιάρθρωση των τρένων, μέχρι την επιτάχυνση της αξιολόγησης στο Δημόσιο, και από το 12ετές εξοπλιστικό πρόγραμμα μέχρι την Κοινωνική Αντιπαροχή για προσιτή στέγη.
 
Βέβαια, τον δρόμο από εδώ και στο εξής, τουλάχιστον για τους επόμενους μήνες, θα δείχνουν πέντε σημαντικές, οικονομικές και κοινωνικές, επιλογές οι οποίες ανακοινώθηκαν από εμένα στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης.
 
Η πρώτη και ίσως η πιο σημαντική είναι η έμπρακτη στήριξη της μεσαίας τάξης, των οικογενειών, των νέων της ελληνικής περιφέρειας.
 

 

Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου 2025

Ελλάδα: - Η κανονικότητα για ένα κράτος "περιορισμένης ευθύνης" - "Από τύχη και ατομική ευθύνη ζούμε!!"


 



 Υπό κανονικές συνθήκες θα έπρεπε να είναι το πρώτο θέμα παντού. Και για αρκετές μέρες.

Αναφέρομαι στο πρόσφατο περιστατικό όπου δυο σιδηροδρομικοί συρμοί βρέθηκαν να κινούνται, σε αντίθετες κατευθύνσεις στην ίδια σιδηροδρομική γραμμή, με την τραγωδία να αποφεύγεται απλώς και μόνον επειδή οι οδηγοί άκουσαν στο σύστημα επικοινωνίας τη σχετική εντολή, αντιλήφθηκαν ότι είχε γίνει λάθος και πήραν οι ίδιοι τα μέτρα τους, ώστε να αποφευχθεί η σύγκρουση, που θα είχε πλήθος θυμάτων.

Δηλαδή, πολύ κοντά στην Αθήνα γλυτώσαμε μια νέα τραγωδία τύπου Τεμπών, επειδή οι μηχανοδηγοί είχαν το νου τους μη και δοθεί λάθος εντολή και επειδή μπόρεσαν οι ίδιοι να συνεννοηθούν και να κάνουν το σωστό.

Και όλα αυτά λίγο έξω από την Αθήνα, στο τμήμα του δικτύου που υποτίθεται ότι υπάρχουν όλα τα μέτρα για να αποφεύγονται τέτοια ατυχήματα.

Ακόμη χειρότερα, αντί να σημάνει συναγερμός στην κυβέρνηση που 1,5 χρόνο μετά την μεγαλύτερη σιδηροδρομική τραγωδία με 57 νεκρούς δεν έχει αποκλειστεί ή έστω εκμηδενιστεί η πιθανότητα να επαναληφθεί ένα τέτοιο έγκλημα, αντί να απολογηθεί και να δώσει εξηγήσεις για τη μη λήψη μέτρων ασφαλείας, την καθυστέρηση των έργων και να δεσμευθεί για την άμεση ολοκλήρωσή τους, ο υφυπουργός Μεταφορών Βασίλης Οικονόμου, αυτός που όταν καιγόταν η Αττική προτιμούσε να γλεντάει στο τσακίρ κέφι, βγήκε να πει ότι δεν έγινε και τίποτα, καθώς το περιστατικό ήταν κατά τη γνώμη του «σοβαρό μόνο στη θεωρία, στην πράξη δεν υπήρξε κίνδυνος για κανέναν». Δηλαδή, ένα περιστατικό είναι σοβαρό μόνον όταν γίνεται τραγωδία κατά τη γνώμη του αρμόδιου υπουργού.

Και σαν να μην έφτανε αυτό ο Οδοντωτός σταμάτησε 70 λεπτά την Παρασκευή 13 Σεπτεμβρίου γιατί υπήρχε ένα δέντρο πάνω στις γραμμές και το πρωί του Σαββάτου 14 Σεπτεμβρίου ένας συρμός που έκανε το δρομολόγιο Χαλκίδα – Αθήνα ακινητοποιήθηκε μεταξύ των σταθμών Σφενδάλης και Αφιδνών γιατί ένας κορμός εμβόλισε την καμπίνα του οδηγού. Και η απάντηση του προέδρου του ΟΣΕ ήταν να ρίξει την ευθύνη στο Δασαρχείο, παρότι, όπως αποδείχτηκε, ο ΟΣΕ έχει όχι μόνο δικαίωμα αλλά και υποχρέωση να κόβει δέντρα γύρω από τις γραμμές και μάλιστα χωρίς να ζητήσει άδεια, με τον πρόεδρο του ΟΣΕ να το πληροφορείται στον τηλεοπτικό αέρα!

Προφανώς για όλα αυτά υπάρχουν αίτια που έχουν βάθος χρόνου: μια κακοσχεδιασμένη ιδιωτικοποίηση, ελλείψεις προσωπικού και έργα υποδομών που εξελίχτηκαν σε μια «μαύρη τρύπα» απορρόφησης κονδυλίων χωρίς να παράγεται έργο.

Τα ξέρουμε όλα αυτά καλά και δυστυχώς ήρθαν με το πιο επώδυνο τρόπο στο προσκήνιο μετά την τραγωδία στα Τέμπη.

Όμως, αυτό που προκαλεί περισσότερο είναι το γεγονός ότι αντί αυτή η επίγνωση μιας προβληματικής κατάστασης να οδηγεί σε μια προσπάθεια έστω και τώρα να γίνουν πραγματικά βήματα προς την κατεύθυνση ασφαλέστερων σιδηροδρόμων, καταλήγουμε και πάλι στο να παραμένει ενδεχόμενο το λάθος να εξελιχθεί σε τραγωδία. Παρότι, όπως ξανά και ξανά γράψαμε και εμείς και πολλοί άλλοι σε όλο το διάστημα από τα Τέμπη και μετά, ασφαλές δεν είναι ένα σύστημα που απλώς προϋποθέτει ότι δεν θα γίνουν λάθη, αλλά ένα σύστημα που δεν επιτρέπει στο λάθος να γίνει τραγωδία.

Μόνο που αυτό δεν σημαίνει απλώς να «έχουν το νου τους» οι μηχανοδηγοί. Αυτό είναι φιλότιμο, επαγγελματισμός και ευσυνειδησία σίγουρα, αλλά δεν είναι «ασφαλιστική δικλείδα» ώστε μια λανθασμένη εντολή να μην οδηγήσει σε δυστύχημα.

Και έτσι ξαναγυρνάμε πάλι πίσω στο «από τύχη ζούμε» έστω και στην τροποποιημένη διατύπωση «από τύχη και ατομική ευθύνη». Γιατί αντί για συστήματα, υποδομές, τεχνολογίες και διαδικασίες που θα εγγυώνται την ασφάλεια, αυτό που έχουμε είναι στην καλύτερη περίπτωση ατομική ευθύνη.

Ατομική ευθύνη του επιβάτη που αναλαμβάνει το ρίσκο όποτε ταξιδεύει, ατομική ευθύνη του μηχανοδηγού να έχει το νου του γιατί γίνονται λάθη και παραμένει ασαφές πότε θα εγκατασταθούν και πότε θα λειτουργήσουν προηγμένα συστήματα ασφάλειας, ατομική ευθύνη του πολίτη να έχει καθαρίσει το οικόπεδό του, εάν δεν θέλει να καεί σε μία από τις πυρκαγιές που πλέον φτάνουν μέχρι βαθιά στον αστικό ιστό, ή να έχει κάνει ιδιωτική ασφάλιση της κατοικίας γιατί το κράτος δεν μπορεί να αντιμετωπίσει τις τρέχουσες φυσικές καταστροφές, ούτε να καλύψει πλήρως τις αυξημένες ανάγκες αποζημιώσεων που προκύπτουν, ατομική ευθύνη του ασθενούς να έχει ένα κομπόδεμα στην άκρη γιατί δεν είναι δεδομένο ότι μπορεί το δημόσιο σύστημα υγείας να καλύψει πλήρως τις ανάγκες του σε ιατροφαρμακευτικής περίθαλψη, ατομική ευθύνη του γονιού να πρέπει να βάζει το χέρι βαθιά στην τσέπη εάν θέλει το παιδί του να περάσει σε «καλή σχολή», ατομική ευθύνη του πρωτοδιοριζόμενου εκπαιδευτικού να βρει στέγαση σε νησί που το χειμώνα είναι ακριτικό αλλά το καλοκαίρι τουριστικό και ο καθένας μπορεί να προσθέσει πολλά άλλα παραδείγματα.

Προφανώς μια ευνομούμενη και εύτακτη Πολιτεία χρειάζεται και την ατομική ευθύνη και την κοινωνική ευθύνη και τη συλλογική ενεργοποίηση και το φιλότιμο και την καταπολέμηση του ωχαδερφισμού. Δεν υπάρχει αμφιβολία για αυτό.

Υπό την προϋπόθεση, όμως, ότι οι πολίτες δεν έχουν απέναντί τους ένα κράτος «περιορισμένης ευθύνης», ένα κράτος που όχι μόνο δεν στέκεται στο ύψος της ευθύνης του αλλά και αναζητά κάθε ευκαιρία για να τη μεταφέρει στις πλάτες των πολιτών.

Πολίτες που αισθάνονται πιο ανασφαλείς παρά ποτέ.

*κεντρική φωτογραφία: δημιουργία της ομάδας σχεδιαστών Beetroot





πηγή:https://www.in.gr/2024/09/17/editorial/apo-tyxi-ki-atomiki-eythyni-zoume-einai-kanonikotita-se-ena-kratos-periorismenis-eythynis/

Ειδήσεις Σήμερα:

Λατινοπούλου: 15 δις θα κόψουμε από τα υπουργεία, τους μετακλητούς, τις ΜΚΟ και τα ΝΠΙΔ που τρώνε με τα χρήματα που κλέβει η κυβέρνηση από τους Έλληνες!


 

• Τα κέντρα λαθρομεταναστών πρέπει να γίνουν επτασφράγιστα.
⁠Αν θέλουν οι Μητσοτάκης-Πλεύρης να έχουν ανοιχτά σύνορα να αφήνουν και τις πόρτες του σπιτιού τους ανοιχτές να μπαίνει ο καθένας.
• ⁠Ο Μητσοτάκης μας πνίγει στους έμμεσους φόρους για να μοιράζει ψίχουλα σε κάθε ΔΕΘ.
• ⁠15 δις θα κόψουμε από τα υπουργεία, τους μετακλητούς, τις ΜΚΟ και τα ΝΠΙΔ που τρώνε με τα χρήματα που κλέβει η κυβέρνηση από τους Έλληνες.

Λατινοπούλου: - “ Τα κέντρα λαθρομεταναστών πρέπει να γίνουν επτασφράγιστα”


 

• Τα κέντρα λαθρομεταναστών πρέπει να γίνουν επτασφράγιστα.

• ⁠Αν θέλουν οι Μητσοτάκης-Πλεύρης να έχουν ανοιχτά σύνορα να αφήνουν και τις πόρτες του σπιτιού τους ανοιχτές να μπαίνει ο καθένας.

• ⁠Ο Μητσοτάκης μας πνίγει στους έμμεσους φόρους για να μοιράζει ψίχουλα σε κάθε ΔΕΘ.

• ⁠15 δις θα κόψουμε από τα υπουργεία, τους μετακλητούς, τις ΜΚΟ και τα ΝΠΙΔ που τρώνε με τα χρήματα που κλέβει η κυβέρνηση από τους Έλληνες.

Πιστοποίοηση ΑΜΕΑ Μελών Ε.Α.Α.Σ


 

1. Η Ένωση Αποστράτων Αξκων Στρατού ενημερώνει τα μέλη της που είναι ΑΜΕΑ και διαθέτουν γνωμάτευση από την ΑΣΥΕ με ποσοστό αναπηρίας άνω του 80% εφ' όρου ζωής, ότι μπορούν με τη χρήση της γνωμάτευσης που διαθέτουν,  να απαλλάσσονται της συμμετοχής  για όλες τις συνταγογραφούμενες εξετάσεις που κάνουν σε ιδιωτικά εξεταστικά κέντρα συμβεβλημένα με τον ΕΟΠΥΥ.


2. Η απαλλαγή επιτυγχάνεται με την απλή επίδειξη της γνωμάτευσης αναπηρίας , ακολουθώντας τις οδηγίες που περιγράφονται στο συνημμένο από τον Ε.Ο.Π.Υ.Υ.


3. Συνημμένα η απόφαση του Ε.Ο.Π.Υ.Υ. η οποία καλό θα είναι να προσκομίζεται μαζί με την γνωμάτευση στα αντίστοιχα εξεταστικά κέντρα.

Για τη λήψη της απόφασης του ΕΟΠΥΥ  πατήστε εδώ.

Γραφείο Δημοσίων Σχέσεων

ΟΟΣΑ στην Κυβέρνηση: - Συνεχίζεται η Κατρακύλα για το διαθέσιμο εισόδημα των πολιτών σας - Έχετε την ΤΡΙΤΗ ΧΕΙΡΌΤΕΡΗ επίδοση ανάμεσα στις ευρωπαϊκές χώρες


 

Ακόμα πιο φτωχοί οι Έλληνες. σύμφωνα με τα στοιχεία του ΟΟΣΑ, η χώρα μας, με τη νέα πτώση κατά 1,9%, κατέγραψε την τρίτη χειρότερη επίδοση ανάμεσα σε 16 ευρωπαϊκές χώρες

Aκόμα ένα γερό χαστούκι στις κυβερνητικές θριαμβολογίες αποτελούν τα νέα στοιχεία για το διαθέσιμο εισόδημα των Ελλήνων, το οποίο κατρακυλά συνεχώς, με τις μειώσεις φόρων που επικαλείται το οικονομικό επιτελείο να μην είναι ικανές να αντιμετωπίσουν τα τεράστια ποσοστά της ακρίβειας και της καθήλωσης των εισοδημάτων. Άκρως αποκαλυπτικά είναι τα στοιχεία του ΟΟΣΑ για το πρώτο τρίμηνο του 2025, καθώς καταγράφηκε πτώση κατά 1,9% στο διαθέσιμο εισόδημα των ελληνικών νοικοκυριών σε σχέση με το τελευταίο τρίμηνο του 2024. Πρόκειται για την τρίτη χειρότερη επίδοση ανάμεσα σε 16 ευρωπαϊκές χώρες για τις οποίες ο ΟΟΣΑ έχει διαθέσιμα στοιχεία.

Μάλιστα, η επίδοση αυτή αποτελεί το δεύτερο συνεχόμενο τρίμηνο πτώσης του δείκτη, αφού είχε προηγηθεί μείωση κατά 1,53% μεταξύ τρίτου και τέταρτου τριμήνου του 2024.
Ενδεικτικό της τεράστιας οικονομικής πίεσης που δέχονται τα ελληνικά νοικοκυριά είναι το γεγονός ότι το πραγματικό κατά κεφαλήν εισόδημα των νοικοκυριών στην Ελλάδα ανέρχεται στις 84 μονάδες βάσης, από 100 μονάδες το 2007. Αυτό σημαίνει ότι τα ελληνικά νοικοκυριά έχουν χάσει το 16% του πραγματικού διαθέσιμου εισοδήματος, απόρροια της τεράστιας ακρίβειας και της ανεξέλεγκτης αισχροκέρδειας, την οποία αδυνατεί να αντιμετωπίσει η κυβέρνηση.

Αντίθετα, στον μέσο όρο των χωρών του ΟΟΣΑ το πραγματικό κατά κεφαλήν εισόδημα των νοικοκυριών έχει αυξηθεί σχεδόν κατά 28% το ίδιο διάστημα. Το κατά κεφαλήν διαθέσιμο εισόδημα των νοικοκυριών είναι το συνολικό ποσό των χρημάτων που μας μένει «στο χέρι», μετά την αφαίρεση των φόρων και των ασφαλιστικών εισφορών. Είναι το εισόδημα που έχουν στη διάθεσή τους τα νοικοκυριά για να καλύψουν τις ανάγκες τους ή να αποταμιεύσουν. Περιλαμβάνει μισθούς και ημερομίσθια, εισόδημα από αυτοαπασχόληση ή ατομικές επιχειρήσεις, συντάξεις, κοινωνικά επιδόματα και έσοδα από χρηματοοικονομικές επενδύσεις. Σύμφωνα με τον ΟΟΣΑ, το καθαρό διαθέσιμο κατά κεφαλήν εισόδημα αποτελεί αντικειμενικό μέτρο της υλικής ποιότητας ζωής. Η μείωση του κατά κεφαλήν διαθέσιμου εισοδήματος των νοικοκυριών στην Ελλάδα είναι και η αιτία που εξακολουθεί να μη βγαίνει ο μήνας για τα δύο τρίτα, παρά όσα υποστηρίζει η κυβέρνηση περί «ανάπτυξης για όλους».

Αξίζει να σημειωθεί πως στην Ελλάδα το κατά κεφαλήν ΑΕΠ έμεινε πρακτικά στάσιμο, με ανεπαίσθητη αύξηση μόλις 0,07%, που σημαίνει πως τα ελληνικά νοικοκυριά αδυνατούν να αντεπεξέλθουν ακόμα και στα βασικά, περιορίζοντας τις δαπάνες όχι μόνο για τα τρόφιμα που αγοράζουν, αλλά και για την υγεία τους. Υπενθυμίζεται ότι το κατά κεφαλήν ΑΕΠ στην Ελλάδα με όρους αγοραστικής δύναμης παραμένει το δεύτερο χαμηλότερο στην Ε.Ε., μετά τη Βουλγαρία. Μάλιστα, σύμφωνα με την πορεία που ακολουθούν οι δείκτες για τις δύο χώρες, είναι πάρα πολύ πιθανόν στις επόμενες ανακοινώσεις ετήσιων αποτελεσμάτων της Eurostat, και με δεδομένο ότι η κυβέρνηση δεν έχει λάβει ουσιαστικά μέτρα για την αύξηση των εισοδημάτων των εργαζομένων, όπως η επαναφορά των συλλογικών συμβάσεων, η Ελλάδα να βρεθεί και οριστικά στον πάτο της Ευρώπης.