Κυριακή 13 Ιανουαρίου 2019

«Ποιος αποφάσισε ότι ο ακρωτηριασμός της χώρας είναι η καλύτερη λύση;»




Κόλαφος είναι η ανοιχτή επιστολή 12 καθηγητών πανεπιστημίου, που επικρίνουν τη Συμφωνία των Πρεσπών και αναλύουν τα λάθη και τις αντιφάσεις της ελληνικής διπλωματίας. 

«Το αδιέξοδο της διπλωματίας δεν οφειλόταν στην έλλειψη τόλμης ή ευφυΐας», αλλά καμία κυβέρνηση δεν μπορούσε να παραβλέψει ότι η ιστορία «αποτελεί, πέρα από κάθε αμφιβολία, τη ραχοκοκαλιά του ελληνικού έθνους και θέμα εξαιρετικά μεγάλης ευαισθησίας στον ελληνικό Βορρά, στην ελληνική Μακεδονία», αναφέρουν οι 12 πανεπιστημιακοί στην επιστολή τους στο in.gr.

Όπως εξηγούν, «η συμφωνία των Πρεσπών δεν αποτελεί έναν έντιμο συμβιβασμό», καθώς υπονομεύει ανεπανόρθωτα τη μικτή ονομασία erga omnes. Επίσης, υποστηρίζουν ότι δεν επιλύεται η διαφωνία, καθώς το ίσο βάρος σε δύο αντιφατικές ιστορικές εκδοχές ««παραβιάζει την κοινή λογική, αφού αναγνωρίζει ότι αμφότερες είναι κατ’ όνομα «μακεδονικές». Η συνωνυμία αυτή δεν αποτελεί επωφελή λύση, γι’ αυτό και την αντιμαχόμασταν ανέκαθεν».

Επίσης, οι πανεπιστημιακοί εξηγούν την αντίθεσή τους στη Συμφωνία, λέγοντας ότι «αδυνατεί να αποτρέψει με πειστικό τρόπο τον σφετερισμό ευαίσθητων ιστορικών δεδομένων, αλλά γιατί επιτρέπει ρητά αυτόν τον σφετερισμό».

Αναλυτικά η επιστολή έχει ως εξής:

«Η δημόσια συζήτηση για την αποδοχή και την αναγκαιότητα της συμφωνίας των Πρεσπών μεταξύ Ελλάδας και ΠΓΔΜ περιλαμβάνει τρεις βασικές ανακρίβειες, οι οποίες πρέπει να αποκατασταθούν.

Το αδιέξοδο της διπλωματίας δεν οφειλόταν στην έλλειψη τόλμης ή ευφυΐας. Για 25 χρόνια το βάρος των διαπραγματεύσεων έπεσε στην εξεύρεση μιας μικτής ονομασίας, η οποία θα χαρακτήριζε και τη νέα χώρα και το έθνος που την κατοικεί και τη γλώσσα που ομιλείται, βάσει της αντίληψης ότι οι λαοί δίνουν την ονομασία τους στις χώρες και τις γλώσσες και όχι το αντίστροφο.

Αυτή ήταν η κόκκινη γραμμή τής ελληνικής διπλωματίας και από πουθενά δεν προκύπτει ότι υπήρξε ποτέ διαφορετική προσέγγιση. Δεν μπορούσε να την παραβλέψει καμιά κυβέρνηση, διότι, ασχέτως των επιστημονικών προσεγγίσεων, η ιστορία αποτελεί, πέρα από κάθε αμφιβολία, τη ραχοκοκαλιά του ελληνικού έθνους και θέμα εξαιρετικά μεγάλης ευαισθησίας στον ελληνικό Βορρά, στην ελληνική Μακεδονία.

Η πραγματικότητα αυτή δεν ανατρέπεται ούτε αναθεωρείται με συνοπτικές διαδικασίες. Η Αθήνα δεν μπορούσε να αναγνωρίσει ένα μακεδονικό έθνος δίπλα στον δικό της μακεδονικό πληθυσμό, ασχέτως της ονομασίας του γειτονικού κράτους, για την οποία πάντοτε υπήρχαν προτάσεις και συζητήσιμες λύσεις.

Δεν είναι έντιμος συμβιβασμός

Η συμφωνία των Πρεσπών δεν αποτελεί έναν έντιμο συμβιβασμό. Στην προσπάθειά να προφυλαχθεί –και όχι να καταπολεμηθεί, όπως μερικοί πιστεύουν–, το εθνικό αφήγημα και των δύο κρατών, εντέλει υπονομεύθηκε ανεπανόρθωτα το προβεβλημένο αντίδωρο των Σκοπίων στην Αθήνα, δηλαδή η μικτή ονομασία erga omnes.

Εφόσον, κατά το περίφημο 7ο άρθρο, με τον όρο «Μακεδονία» νοείται και η επικράτεια της ΠΓΔΜ, η διεθνής ονομασία «Βόρεια Μακεδονία» θα συνυπάρχει χωρίς αντιρρήσεις με τη σκέτη «Μακεδονία», την οποία ουδόλως θα επισκιάσει.

Εξάλλου, η ελληνική παραδοχή πως με το επίθετο «μακεδονικός –ή –ό» μπορούν να προσδιορίζονται «η γλώσσα, ο πληθυσμός και τα χαρακτηριστικά του, με τη δική τους ιστορία, πολιτισμό και κληρονομιά», συνιστά –για όσους πολιτικούς και εμπειρογνώμονες δεν το έχουν καταλάβει ακόμη– άμεση αναγνώριση από την Αθήνα μιας εθνότητας, που ονομάζεται «μακεδονική».

Σε έναν κόσμο, όπου η άγνοια ιστορίας και γεωγραφίας είναι ο κανόνας, η ονομασία υπηκοότητας και εθνότητας συνάμα ως «μακεδονικών», δίνει στους γείτονες, εμμέσως πλην σαφώς, ασχέτως των όρων της συμφωνίας περί αρχαιότητας, απεριόριστη πρόσβαση στη μακεδονική κληρονομιά συνολικά και μάλιστα με την υπογραφή μας.

Είναι διάσπαση

Η συμφωνία των Πρεσπών δεν αποτελεί ουσιαστική συμβολή στην προσέγγιση των δύο γειτονικών λαών. Δεν επιλύει τη διαφωνία. Προσπαθώντας να δώσει ίσο βάρος σε δύο απολύτως αντιφατικές ιστορικές εκδοχές, παραβιάζει την κοινή λογική, αφού αναγνωρίζει ότι αμφότερες είναι κατ’ όνομα «μακεδονικές». Η συνωνυμία αυτή δεν αποτελεί επωφελή λύση, γι’ αυτό και την αντιμαχόμασταν ανέκαθεν.

Εύκολα εκλαμβάνεται ως διάσπαση μιας και μοναδικής μακεδονικής ιστορικής ενότητας, ενώ ο εθνικός προσδιορισμός των «Βορείων» αναπόφευκτα υπερισχύει του τοπικού των «Νοτίων». Αφελής ήταν η αντίληψη των εμπνευστών της ότι οι δύο «αλήθειες» θα μπορούσαν να περιοριστούν και να ισχύουν μόνον μέσα στις αντίστοιχες επικράτειες.

Όπως προκύπτει από τις συνεχείς δηλώσεις των πολιτικών της ΠΓΔΜ, τα πρόσωπα αυτοπροσδιορίζονται εντός και εκτός της χώρας όπου διαμένουν με τον τρόπο που επιθυμούν. Επιπλέον, η ιστορία δείχνει ότι οι δύο εκδοχές δεν μπορούν να στεγανοποιηθούν μεταξύ τους.

Η ελληνική εκδοχή της αρχαίας μακεδονικής ιστορίας αφορά και γεωγραφικό τμήμα της ΠΓΔΜ, ενώ, από την άλλη, οι λεγόμενοι «Αιγαιάτες» πολιτικοί πρόσφυγες και οι απόγονοί τους δεν πρόκειται να αποκηρύξουν τη δική τους ιστορική εκδοχή για τις «χαμένες πατρίδες» τους, όπως προκύπτει από τη διατύπωση του άρθρου 36 στο αναθεωρημένο Σύνταγμα της ΠΓΔΜ. Κοντολογίς η συζήτηση περί ιστορίας και ταυτοτήτων εντός του πλαισίου της συμφωνίας είναι ατελέσφορη και ασύμφορη.

Σφετερισμός

Όλα αυτά, ασχέτως των συναισθημάτων που προκαλούν, δεν είναι οι κύριοι λόγοι που είμαστε αντίθετοι στη συμφωνία των Πρεσπών. Είμαστε αντίθετοι όχι γιατί η υπογραφή του υπουργού των Εξωτερικών αδυνατεί να αποτρέψει με πειστικό τρόπο τον σφετερισμό ευαίσθητων ιστορικών δεδομένων, αλλά γιατί επιτρέπει ρητά αυτόν τον σφετερισμόˑ όχι γιατί αδυνατεί να συμβιβάσει τα ασυμβίβαστα, αλλά γιατί καταφεύγει σε λογικούς ακροβατισμούς, ώστε να μας πείσει πως το πέτυχε.

Είμαστε αντίθετοι όχι γιατί η ελληνική κυβέρνηση διαπραγματεύθηκε, αλλά γιατί αδυνατεί να κατανοήσει ποια πράγματα είναι αδιαπραγμάτευτα. Αδυνατεί να κατανοήσει την ευαισθησία των πολιτών της για την ιστορική τους κληρονομιά, μιαν ευαισθησία που νοηματοδοτείται σε πολλές συνταγματικές διατάξεις και έρχεται ως συνέπεια δύο αιώνων δημόσιας εκπαίδευσης.

Είμαστε αντίθετοι, τέλος, λόγω της ασυνέπειας σε μια εθνική γραμμή, η οποία προσδιόρισε την εσωτερική πολιτική και τη διεθνή θέση τής χώρας για 25 χρόνια με τεράστιο κόστος, σε μια γραμμή η οποία συστράτευσε σχεδόν το σύνολο της κοινής γνώμης.

Κι αν το πρόβλημα είχε «κακοφορμίσει», όπως έγραψε πρόσφατα ο τ. υπουργός των Εξωτερικών, ποιος αποφάσισε ότι ο «ακρωτηριασμός» ήταν η δέουσα λύση για την Ελλάδα; Το κράτος μας αντιφάσκει με τον εαυτό του, χωρίς να προτείνει μια βιώσιμη εναλλακτική λύση, ενώ η κυβέρνηση έχει εναποθέσει τη δυναμική της συμφωνίας στις μελλοντικές επιλογές των Σκοπίων.»

  • Βασίλης Κ. Γούναρης, Α.Π.Θ.

  • Μάνος Καραγιάννης, King’s College London.

  • Σταύρος Κάτσιος, Ιόνιο Πανεπιστήμιο.

  • Ιωάννης Σ. Κολιόπουλος, Α.Π.Θ.

  • Κώστας Α. Λάβδας, Πάντειο Πανεπιστήμιο.

  • Δημήτρης Ξενάκης, Πανεπιστήμιο Κρήτης.

  • Δημήτρης Σκιαδάς, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας.

  • Άγγελος Συρίγος, Πάντειο Πανεπιστήμιο.

  • Μιχάλης Ι. Τσινισιζέλης, Ε.Κ.Π.Α.

  • Κώστας Υφαντής, Πάντειο Πανεπιστήμιο.

  • Ι. Κ. Χασιώτης, Α.Π.Θ.

  • Ευάνθης Χατζηβασιλείου, Ε.Κ.Π.Α.

πηγη https://national-pride.org/2019/01/13/

Αναδρομικά: Η αλήθεια για τις διαφορές και τα ψέματα - Τι λένε οι ειδικοί της παραπληροφόρησης!!!







   1. Οι  γκουρού των οικονομικών υποκλίνονται, στον συντάκτη της ιστοσελίδας enstoloi.net, όχι μόνο για την εμπεριστατωμένη ανάλυση που έκανε με τίτλο "Εξήγηση των πολύ χαμηλών αναδρομικών σύνταξης"  αλλά και γιατί κατέρρευσαν κάποιες από τις οικονομικές σταθερές που είχαν διδαχθεί να εφαρμόζουν στους υπολογισμούς μισθών, συντάξεων, μερισμάτων και επικουρικών συντάξεων, καθόσον εφάρμοσε δικές του οικονομικές σταθερές υπολογισμού. 

   2. Οι νέες σταθερές υπολογισμού  είναι:
       α. Καταργείς το Κράτος δικαίου.
       β.Εφαρμόζεις το "Αποφασίζομεν και διατάσσομεν" 
       γ. Δεν λαμβάνεις υπόψιν οι αποφάσεις των Ανωτάτων Δικαστηρίων.
      δ. Εφαρμόζεις ένα δαιδαλώδη παράνομο  και αντισυνταγματικός τρόπος υπολογισμού! 
      ε. Αποπροσανατολίζεις, τον αναγνώστη κάνοντάς του να πιστεύει ότι τα αναδρομικά που πήρε είναι τα πραγματικά οφειλόμενα!
    στ. Τα μερίσματα, που είναι στο 100%, χρήματα του ασφαλισμένου, τα προσθέτεις στην βασική σύνταξη και στη συνέχεια τα φορολογείς!
     ζ. Δεν λαμβάνεται υπόψιν έγγραφο του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, προς το ΥΠ.ΟΙΚ., που τονίζει πως τα αναδρομικά που επιδικάζει το Ελεγκτικό Συνέδριο, σε όσους έχουν κάνει προσφυγή ανέρχονται, κατά μέσο όρο, στα 25.000 ευρώ
     η.. Δεν κατηγορείς την  κυβέρνηση που ενέπαιξε τους συνταξιούχους με τα αναδρομικά που τους κατέβαλε!!
   
   3. Βέβαια, ως άνθρωπος έκανε και ορισμένα λαθάκια, μερικά εκ των οποίων είναι:

       α. ΛΑΘΟΣ 1: Στον επίλογο της ανάρτησης με τίτλο: "Εξήγηση των πολύ χαμηλών αναδρομικών σύνταξης", αναγράφει: Όσοι είχαν ακριβώς το ίδιο ποσό σύνταξης και  ακριβώς το ίδιο ποσό μερισμάτων, έλαβαν ακριβώς τα ίδια αναδρομικά. 
       - Συνταξιούχος από το 1993  έλαβε 1.923 ευρώ
       - Συνταξιούχος από το 1996  έλαβε    723 ευρώ
       - Συνταξιούχος από το 2007  έλαβε    700 ευρώ
       - Συνταξιούχος από το 2007  έλαβε    723 ευρώ
       - Συνταξιούχος από το 2010  έλαβε  2.400 ευρώ
    
       βΛΑΘΟΣ 2.  
           - Ιπτάμενος  από το 2009, με πολλά έτη επικινδυνότητας έλαβε  1.050 ευρώ 

       γ.   ΛΑΘΟΣ 3
          - Χήρα Υποστρατήγου από 2010 έλαβε Μηδέν ευρώ
          - Χήρα Συνταγματάρχου από το 2010 έλαβε 5.000 ευρώ
    
      δ.    ΛΑΘΟΣ 4
            Συμμαθητές με ίδιο έτος αποστρατείας, ίδια σύνταξη και μερίσματα έλαβαν:
             - Πεζικού          899 ευρώ
             - Μηχανικού     185  ευρώ
             - Πυροβολικού  200 ευρώ   
   
       ε.     ΛΑΘΟΣ 5

          -  Τα αναγραφόμενα ποσά της βασικής σύνταξης των ετών 2011 και 2014 είναι λανθασμένα
          -  Τα μερίσματα του ΜΤΣ και ΕΚΟΕΜΣ δεν είναι του αυτού ύψους και δεν σου επιτρέπεται, από την ιστοσελίδα, η διόρθωση στο ΕΚΟΕΜΣ


     
     στ. ΛΑΘΟΣ 6: Προσωπική περίπτωση
             
          . Με βάση τους υπολογισμούς της ιστοσελίδας θα έπρεπε να λάβω:
            -  Την  25 -11-  2018            430 ευρώ
            -  Την  08 - 01- 2019         2.035,88 ευρώ
             - Την 09 - 01- 2019         1.752,25 ευρώ
             - Την 12- 01-  2019         1.963,42 ευρώ 
             -  Την 21 -12-2018  έλαβα  723, 21 ευρώ
        . Από την 03 Ιαν 2019, με βάση την ιστοσελίδα, λαμβάνω βασικό μισθό Συνταγματάρχου ενώ λαμβάνω 2/3 Ταξιάρχου!! 

        Τι ανάγκασε τον συντάκτη του enstoloi.net , να προβεί στις παραπάνω συνεχόμενες αλλαγές;

    4. Δυστυχώς τα λάθη είναι πολλά και όχι λίγα όπως θριαμβολογεί η ιστοσελίδα και δυστυχώς τα θύματα είναι οι συνταξιούχοι     
    
    5. Τα στοιχεία που έχω στην κατοχή μου, είναι πολλά και έχουν υποβληθεί στο καθ΄ύλην αρμόδιο γραφείο του  αναπληρωτή Υπουργού οικονομικών, το οποίο παραδέχεται ότι έχουν γίνει πολλά και μεγάλα λάθη!

Η επικοινωνία μου με τον κ. Καρασαββίδη.


Αλέξανδρος Παναγής
Κύριε Καρασαββίδη, είμαι ο πρόεδρος της Ε.Α.Α.Σ./Παράρτημα Άρτας και θα ήθελα να σας ενημερώσω ότι, κατά την διάρκεια της συγκέντρωσης που πραγματοποιήσαμε στις 22 Νοεμβρίου, μεγάλος αριθμός συναδέλφων, τόσο των Ενόπλων Δυνάμεων όσο και της Αστυνομίας, μου είπαν πως διαπίστωσαν, ότι θα λάβουν πολύ λιγότερα αναδρομικά από αυτά που έλαβαν από 1-1-2015 μέχρι 31-1-2018. Το πρόβλημα προέκυψε όταν διόρθωσαν το μέρισμα του ΜΤΣ. Σας παρακαλώ , εάν το επιθυμείτε, να επικοινωνήσετε μαζί μου στο τηλ. 6937360079 για να με ενημερώσετε. Ευχαριστώ
Εδώ μπορείτε να διαβάσετε για την συγκέντρωσή μας http://alexpanagisartas.blogspot.com/2018/11/blog-post_405.html
ΣΩΜΑ:
Στρατός

Αχιλλέας Καρασαββίδης
Είναι εντελώς λάθος η σύγκριση με τα παλιά αναδρομικά, διότι λόγω των μνημονιακών μειώσεων δεν υπάρχει καμία σχέση αναλογίας μεταξύ τους.
Κάποιος που έλαβε πριν 1.000 € μπορεί τώρα να πάρει 500 ή 1.000 ή 1.500 €, ενώ κάποιος άλλος που έλαβε πριν 0 (μηδέν) αναδρομικά τώρα μπορεί να πάρει 1.300 € (πραγματικό παράδειγμα συναδέλφου).


Υπήρξε και άλλη απάντηση αλλά για λόγους που δεν γνωρίζω ο κ. Καρασαββίδης την διέγραψε

Ραγδαίες πολιτικές εξελίξεις - Ψήφο εμπιστοσύνης ζητά ο Τσίπρας - Καμμένος: Λέμε "όχι", ζητώ δημοψήφισμα για τις Πρέσπες - 3 ΒΙΝΤΕΟ





Οι Ανεξάρτητοι Έλληνες αποχωρούν από την κυβέρνηση, δήλωσε ο πρόεδρος του κόμματος Πάνος Καμμένος εξερχόμενος του Μεγάρου Μαξίμου μετά το τέλος της συνάντησής του με τον Πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα, που κράτησε 45 λεπτά.
"Συναντήθηκα με τον πρωθυπουργό κάναμε μια αρκετά μεγάλη συζήτηση, υπήρξε μια συνεργασία επί τέσσερα ολόκληρα χρόνια, σε μια κυβέρνηση εθνικής ενότητας, μια κυβέρνηση εθνικής συνεννόησης, δυο κόμματα από διαφορετικούς χώρους βρεθήκαμε και καταφέραμε να βγάλουμε την Ελλάδα μας από τα μνημόνια, ο πρώτος στόχος επευτεύχθη" δήλωσε ο Πάνος Καμμενος εξερχόμενος του Μεγάρου Μαξίμου.
"Το θέμα της Μακεδονίας, θέμα για το οποίο έπεσαν χιλιάδες νεκροί δεν μου επιτρέπει να μην θυσιάσω την καρέκλα. Θα γίνουν αναλυτικές ανακοινώσεις στη συνέντευξη τύπου σε λίγο" πρόσθεσε ο πρόεδρος των ΑΝΕΛ.
"Ευχαρίστησα τον πρωθυπουργό για τη συνεργασία και του εξήγησα, ότι για το θέμα το εθνικό δεν μπορεί να συνεχιστεί αυτή η συνεργασία. Οι ΑΝΕΛ, αποχωρούν από την κυβέρνηση" κατέληξε ο κ. Καμμένος.
Η δήλωση του Πάνου Καμμένου








Η συνάντηση Τσίπρα-Καμμένου ξεκίνησε λίγο μετά τις 10.30 το πρωί. Πρώτος έφτασε στο Μέγαρο Μαξίμου ο Πρωθυπουργός ο οποίος βγήκε από το αυτοκίνητό του και χαμογελαστός χαιρέτησε τους δημοσιογράφους. Λίγο αργότερα, πέρασε το κατώφλι του Μεγάρου Μαξίμου και ο πρόεδρος των ΑΝΕΛ και υπουργός Εθνικής Άμυνας Πάνος Καμμένος, ο οποίος πριν από το κρίσιμο ραντεβού παρακολούθησε τη Θεία Λειτουργία στη Μητρόπολη Αθηνών και κοινώνησε.

Η δήλωση του πρωθυπουργού μετά το "διαζύγιο" με τους ΑΝΕΛ
Την παροχή ψήφου εμπιστοσύνης προς την κυβέρνηση από την ελληνική Βουλή θα ζητήσει ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας, μετά την αποχώρηση των ΑΝΕΛ από την κυβέρνηση.
Ο πρωθυπουργός είπε ότι έκανε δεκτή την παραίτηση του Πάνου Καμμένου, όπως θα κάνει δεκτή και όποια άλλη παραίτηση τεθεί υπόψη του. Τόνισε ότι η βασική του επιδίωξη είναι η αποκατάσταση του ρόλου και της θέσης της χώρας στο διεθνές στερέωμα και ο ηγετικός της ρόλος στα Βαλκάνια, σημειώνοντας ότι στόχος είναι η εξασφάλιση ότι η χώρα θα είναι πυλώνας σταθερότητας και ασφάλειας.
Σύμφωνα με πληροφορίες η σχετική κοινοβουλευτική διαδικασία, πρόκειται να ξεκινήσει την Τρίτη και να ολοκληρωθεί την Πέμπτη με τη διεξαγωγή της σχετικής ψηφοφορίας.
Νέος υπουργός Εθνικής Άμυνας, ο αρχηγός ΓΕΕΘΑ Ναύαρχος Ευάγγελος Αποστολάκης
Νέος υπουργός Εθνικής Άμυνας, στη θέση του παραιτηθέντος Πάνου Καμμένου, θα είναι ο αρχηγός ΓΕΕΘΑ Ναύαρχος Ευάγγελος Αποστολάκης, όπως είπε πριν από λίγη ώρα ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας.













Δημοψήφισμα για την Συμφωνία των Πρεσπών, ζήτησε ο Πάνος Καμμένος, κατά τη διάρκεια της συνέντευξης τύπου, αμέσως μετά την συνάντηση του με τον πρωθυπουργό και την αποχώρηση των ΑΝΕΛ από την κυβέρνηση.
"Δίπλα από τις κάλπες των ευρωεκλογών ζητώ από τον πρωθυπουργό, να βάλει άλλη μία κάλπη, αφού θεωρώ, ότι πάνω από το 80% των Ελλήνων, είναι αντίθετοι στη συμφωνία", είπε ο κ. Καμμένος.
"Τη δεδομένη στιγμή που τίθεται θέμα εμπιστοσύνης προς την κυβέρνηση , αλλά ουσιαστικά υποκρύπτεται ξεκάθαρα θέμα εμπιστοσύνης στη Συμφωνία των Πρεσπών, με πολύ βάρος στην καρδιά εμείς λέμε «όχι». Λέμε «όχι» όσοι μείνουμε σε αυτή την προσπάθεια" δήλωσε επίσης ο πρόεδρος των ΑΝΕΛ.
"Αν τεθεί θέμα εμπιστοσύνης εμείς θα ψηφίσουμε αυτό το οποίο έχουμε δεσμευτεί ο καθένας ξεχωριστά και αν κάποιοι ανταλλάξουν την κυβερνητική τους θέση με την ψήφο τους θα διαγραφούν από τους ΑΝΕΛ" πρόσθεσε ο κ. Καμμένος.
Η συνέντευξη τύπου του κι. Καμμένου







πηγή:http://www.enikos.gr/politics/619082/kammenos-oi-anel-apochoroun-apo-tin-kyvernisi-tora

Σάββατο 12 Ιανουαρίου 2019

Η μικρή ζωή των μικρών κομμάτων




Σταύρος Λυγερός
Είναι ορατό δια γυμνού οφθαλμού πως τα μικρά κόμματα του ενδιάμεσου χώρου φυλλορροούν όχι μόνο σε επίπεδο βουλευτών, αλλά και ψηφοφόρων. Για την ακρίβεια, είναι η διαρροή ψηφοφόρων και η προοπτική να μείνουν εκτός Βουλής που ωθεί βουλευτές τους να ρίχνουν γέφυρες προς τα δύο μεγάλα κόμματα εξουσίας. Εννοείται ότι τόσο ο ΣΥΡΙΖΑ όσο και η ΝΔ έχουν ανοικτές τις αγκάλες, όπως παλαιότερα τις είχαν οι τότε πυλώνες του πολιτικού συστήματος ΠΑΣΟΚ και ΝΔ.
Μετά από την πρώτη περίοδο διαμόρφωσης (1974-77), το μεταπολιτευτικό πολιτικό σύστημα διήλθε καμπές και υπέστη κλυδωνισμούς, αλλά κεντρικό χαρακτηριστικό του ήταν ο λεγόμενος δικομματισμός. Για την ακρίβεια επρόκειτο για διπολισμό, δεδομένου πως πάντα υπήρχαν οι “μικροί παίκτες”. Όλες οι κατά καιρούς προσπάθειες ανατροπής του δικομματισμού από τα μέσα είχαν κακό τέλος.
Η ΔΗΑΝΑ του Στεφανόπουλου στη δεκαετία 1980, η Πολιτική Άνοιξη του Σαμαρά και το ΔΗΚΚΙ του Τσοβόλα στη δεκαετία 1990 ξεκίνησαν με μεγαλύτερη ή μικρότερη εκλογική απήχηση, αλλά ακολούθησαν φθίνουσα πορεία και έσβησαν. Μετά από περισσότερο ή λιγότερο χρόνο, οι δύο μεγάλες παρατάξεις επανασυσπειρώνονταν κι απορροφούσαν τα αποσχισθέντα τμήματά τους.
Στα χρόνια από την μεταπολίτευση μέχρι τα Μνημόνια, το ΚΚΕ και ο Συνασπισμός (μετέπειτα ΣΥΡΙΖΑ) ήταν παγιωμένα ιδεολογικά-πολιτικά ρεύματα που λειτουργούσαν ως κόμματα διαμαρτυρίας, συμπληρώνοντας το κυρίαρχο δίπολο κεντροαριστερά-κεντροδεξιά. Σήμερα, παγιωμένα ιδεολογικά-πολιτικά ρεύματα που λειτουργούν ως κόμματα διαμαρτυρίας είναι το ΚΚΕ και η Χρυσή Αυγή, το καθένα με τον δικό του τρόπο.
Υπάρχει, βεβαίως, και το ΚΙΝΑΛ, το οποίο έχει χάσει τη μάχη να επανέλθει ως κόμμα εξουσίας. Παρότι δεν είναι ευκαιριακό κόμμα, παρότι πατάει στην παράδοση του μεγάλου ΠΑΣΟΚ και ως εκ τούτου διατηρεί μία εκλογική ανθεκτικότητα έστω και σε χαμηλό επίπεδο, η επιβίωσή του το μέλλον του δεν είναι δεδομένη. Αυτό, ωστόσο, είναι έξω από το θέμα του παρόντος άρθρου.
Καθοριστικό ρόλο, λοιπόν, για την κυριαρχία του δικομματισμού έπαιξε ότι από την μεταπολίτευση μέχρι τώρα εφαρμόσθηκαν παραλλαγές της ενισχυμένης αναλογικής. Μόνη εξαίρεση η περίοδος 1989-90, που εφαρμόσθηκε η απλή αναλογική. Ο δικομματισμός, όμως, δεν οφειλόταν αποκλειστικά και μόνο στο εκλογικό σύστημα. Δεν θα είχε κυριαρχήσει για τόσα πολλά χρόνια, εάν δεν στηριζόταν στην πολιτική συναίνεση της μεγάλης πλειονότητας του εκλογικού σώματος. Απλώς, η ενισχυμένη αναλογική τροφοδότησε και εδραίωσε την συσπείρωση της μεγάλης πλειοψηφίας του εκλογικού σώματος παλαιότερα στο δίπολο ΠΑΣΟΚ-ΝΔ και τώρα πλέον στο δίπολο ΣΥΡΙΖΑ-ΝΔ.

Σημάδια κόπωσης

Πριν ακόμα εκδηλωθεί η οικονομική κρίση και εισέλθουμε στη μνημονιακή εποχή, είχε καταστεί σαφές πως το πολιτικό σύστημα της μεταπολίτευσης εμφάνιζε έντονα σημάδια κόπωσης. Αυτό που διαφοροποιούσε ποιοτικά εκείνη την κρίση-κόπωση από όλες τις προηγούμενες κρίσεις, λόγω διασπάσεων, ήταν το γεγονός ότι συρρικνωνόταν η πολιτική συναίνεση της κοινωνίας και προς τις δύο παρατάξεις-πυλώνες.
Η πολιτική απαξίωση και της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ έδειχνε να αχρηστεύει τον βασικό μηχανισμό του κοινοβουλευτισμού: Η αξιωματική αντιπολίτευση δεν μπορούσε να εισπράξει πολιτικά την φθορά της συμπολίτευσης και κατ’ αυτό τον τρόπο να κρατήσει το σύστημα σε ισορροπία. Σύμφωνα με όλες τις δημοσκοπήσεις της περιόδου 2007-08, η μεγάλη πλειονότητα των πολιτών θεωρούσε ότι οι “γαλάζιοι” του Κώστα Καραμανλή δεν μπορούσαν να κυβερνήσουν παραγωγικά κι ότι οι “πράσινοι” του Γιώργου Παπανδρέου δεν αποτελούσαν αξιόπιστη εναλλακτική λύση.
Πολύ σωστά, οι πολίτες, που δεν ήταν στρατευμένοι στο ένα ή στο άλλο μεγάλο κόμμα, θεωρούσαν ότι τα φαινόμενα παρακμής δεν αποτελούσαν μεμονωμένα θλιβερά περιστατικά, αλλά προϊόντα της νοσηρής κατάστασης, που για πολλά χρόνια δηλητηρίαζε τον δημόσιο βίο. Αυτός ήταν ο λόγος, που οι πολίτες χρέωναν πολιτικά όχι μόνο τη ΝΔ που τότε κυβερνούσε, αλλά και το αντιπολιτευόμενο ΠΑΣΟΚ, το οποίο ευθυνόταν σε μεγάλο βαθμό για τη γιγάντωση της διαπλοκής και της διαφθοράς.

Η διπλή απογοήτευση

Η διπλή αυτή απογοήτευση βιώθηκε από το εκλογικό σώμα ως κρίση εμπιστοσύνης προς το πολιτικό σύστημα. Και εκδηλώθηκε ως ισχυρή τάση συρρίκνωσης της εκλογικής επιρροής και των δύο πυλώνων του. Η –έστω και άνιση– μείωση της εκλογικής επιρροής των δύο τότε κομμάτων εξουσίας ήταν η κύρια όψη της κρίσης, αλλά όχι η μοναδική. Κι αυτό, επειδή το κενό δεν καλυπτόταν πολιτικά από τα μικρότερα κόμματα. Καλυπτόταν εν μέρει και μόνο εκλογικά. Όπως έδειξαν και οι κάλπες του Σεπτεμβρίου 2007, η πολιτική απαξίωση του δικομματισμού τα τροφοδότησε. Πιο εντυπωσιακή ήταν η περίπτωση του ΣΥΡΙΖΑ, το δημοσκοπικό ποσοστό του οποίου είχε από τότε σημειώσει σημαντική άνοδο.
Όπως σημείωνα τότε «η άνοδος αυτή δεν αντανακλούσε πραγματική διεύρυνση της πολιτικής επιρροής του. Οφείλεται στο γεγονός ότι για πολλούς δυσαρεστημένους ψηφοφόρους λειτουργεί σαν προνομιακό δοχείο για την ψήφο διαμαρτυρίας» (Καθημερινή 16-3-2008). Σε αντίθεση με το ΚΚΕ, ο ΣΥΡΙΖΑ, έστω με ιδιότυπο τρόπο, ήταν εντός του συστήματος.
Το κύμα εισροής ψηφοφόρων αποτελούσε μία μοναδική ευκαιρία να αφομοιώσουν ένα μέρος τουλάχιστον από την “εκλογική μετανάστευση” και να κάνουν ένα ποιοτικό άλμα. Αυξάνοντας σημαντικά το ποσοστό τους, αλλά –όπως έγραφα τότε– «κυρίως εγγράφοντας μία υποθήκη για να μετατραπούν από κόμματα διαμαρτυρίας σε κόμματα εξουσίας» (Καθημερινή 16-3-2008).

Ο φόβος της ακυβερνησίας

Παρότι ο δικομματισμός κλυδωνιζόταν σε πρωτοφανή βαθμό, ήταν πολύ μακριά από το να κινδυνεύει με κατάρρευση. Με την στάση τους οι πολίτες εκδήλωναν την επιθυμία τους για νέα σχήματα και νέους τρόπους διακυβέρνησης. Δεν ήταν σε θέση, όμως, ούτε να υποδείξουν συγκεκριμένα ούτε πολύ περισσότερο να επιβάλλουν. Ο φόβος της ακυβερνησίας είναι πρωτογενής και τόσο ισχυρός, που το 2009, έστω και προσωρινά, ξανάστησε στα πόδια του τον παραπαίοντα δικομματισμό.
Η κρίση, όμως, είχε πλέον ήδη αρχίσει να πλήττει την Ελλάδα, έστω κι αν ακόμα τότε οι πολίτες είχαν δει μόνο την κορυφή του παγόβουνου. Ειδικά μετά την υπαγωγή στο Μνημόνιο οι σταθερές του βίου όλων σχεδόν των Ελλήνων άρχισαν να ανατρέπονται. Τέτοιου είδους τεκτονικές αλλαγές στο οικονομικό-κοινωνικό επίπεδο ήταν αναπόφευκτο να έχουν επιπτώσεις και στο πολιτικό επίπεδο. Με άλλα λόγια, εκείνη τη φορά, σε αντίθεση με ό,τι είχε συμβεί στο παρελθόν, οι αλλαγές στο πολιτικό σκηνικό δεν ήταν αποτέλεσμα διαφωνιών στα ηγετικά κλιμάκια των τότε κομμάτων εξουσίας που κατέληξαν σε αποσχίσεις.
Η συνέχεια είναι γνωστή. Το ΠΑΣΟΚ, το οποίο ψήφισε και ταυτίσθηκε περισσότερο από οποιοδήποτε άλλο κόμμα με τα Μνημόνια, εξέπεσε από κόμμα εξουσίας με ποσοστά 40%+ σε ένα φθίνον μικρομεσαίο κόμμα. Τίμημα πλήρωσε και η ΝΔ, αλλά πολύ μικρότερο, κυρίως, επειδή ο Σαμαράς είχε επιλέξει να καταψηφίσει το πρώτο Μνημόνιο. Από τη ΝΔ προέκυψαν ως αποσχίσεις και το ΛΑΟΣ του Καρατζαφέρη και οι ΑΝΕΛ του Καμμένου.
Το μεν πρώτο, μετά τη συμμετοχή του στην κυβέρνηση Παπαδήμου, έδυσε πολιτικά. Το ίδιο φαίνεται πως θα συμβεί τώρα και με τους ΑΝΕΛ. Το ίδιο φαίνεται να ισχύει και για την Ένωση Κεντρώων του Βασίλη Λεβέντη και για το Ποτάμι του Θεοδωράκη, τα οποία είναι, επίσης, τέκνα των Μνημονίων. Μόνη εξαίρεση αποτελεί η Χρυσή Αυγή, η οποία, επίσης, είναι τέκνο των Μνημονίων. Αν και ως κόμμα βρίσκεται εδώ και χρόνια στο εδώλιο του κατηγορουμένου, διατηρεί σταθερά την τρίτη θέση, αποδεικνύοντας ότι δεν είναι περιστασιακό φαινόμενο.

Ο νέος δικομματισμός

Η οικονομική κρίση και το μεταναστευτικό λειτούργησαν σαν καταλύτες για να συγκροτηθεί ένα αυτόνομο ακροδεξιό ρεύμα στην κοινωνία. Εκτός αυτού, δεν έχει την τύχη των άλλων μικρών κομμάτων, επειδή είναι απόβλητο και εκτός συστήματος κόμμα. Έτσι, δεν προσφέρεται για “αρπαγή” των βουλευτών της από τα μεγάλα κόμματα, όπως συμβαίνει με τα κόμματα του ενδιάμεσου χώρου.
Από το 2012 φάνηκε ότι ο παραδοσιακός δικομματισμός (ΝΔ-ΠΑΣΟΚ) αντικαθίσταται από το δίπολο ΝΔ-ΣΥΡΙΖΑ. Οι δύο εκλογές του 2015 τον επιβεβαίωσαν και οι δημοσκοπήσεις του 2018 καταδεικνύουν πως αυτό το δίπολο παγιώνεται. Μπορεί πλέον το άθροισμα των εκλογικών ποσοστών των δύο νέων κομμάτων εξουσίας να είναι πολύ μικρότερο από όσο ήταν στις προηγούμενες δεκαετίες, αλλά αυτό δεν αλλάζει το γεγονός πως το νέο πολιτικό σκηνικό διαμορφώνεται πλέον με επίσης δύο πρωταγωνιστές-πυλώνες.
Είναι ενδεικτικό ότι ο ΣΥΡΙΖΑ “ψαρεύει” με επιτυχία βουλευτές από τα κόμματα του ενδιάμεσου χώρου και για να κυρώσει τη Συμφωνία των Πρεσπών και για να διαμορφώσει μία νέα κοινοβουλευτική πλειοψηφία μέχρι να στήσει κάλπες. Με άλλα λόγια, εδραιώνεται ένας νέος δικομματισμός και μάλιστα με καθαρισμένο το έδαφος όσον αφορά την κοινοβουλευτική παρουσία μικρών κομμάτων. 
Όλα δείχνουν πως μπορεί στις ευρωεκλογές να δούμε κατακερματισμό και παρουσία μικρών κομμάτων, αλλά η επόμενη εθνική Βουλή μπορεί να επιστρέψει στα παλιά και να είναι πεντακομματική, οπότε και θα καταστεί πιο εύκολη η αυτοδυναμία.

πηγή:https://slpress.gr/politiki/i-mikri-zoi-ton-mikron-kommaton/

Έχουν δικαίωμα να κρύβονται οι πρώην πρωθυπουργοί;



Δημήτρης Χρήστου

Έχω ένα διαχρονικό ερώτημα που είναι και επίκαιρο. Έχουν δικαίωμα να κρύβονται οι πρωήν πρωθυπουργοί; Όταν έχουν ορκιστεί να υπηρετούν τα εθνικά συμφέροντα της χώρας και να εκπροσωπούν όλους τους Έλληνες όταν κυβερνούν; Γιατί το αναφέρω; Διότι παρακολουθώ τον Κώστα Καραμανλή να παρακολουθεί απαθής, ήσυχος και σιωπηλός τη μεταστροφή της ΝΔ από θέσεις ευθύνης για τη ρύθμιση των εκκρεμοτήτων, όπως αυτές προέκυψαν από τη βίαιη διάλυση της Γιουγκοσλαβίας και την ανεξαρτητοποίηση της «Δημοκρατίας της Μακεδονίας».
Η σημερινή κυβέρνηση ρύθμισε το θέμα με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, στην ίδια γραμμή που προσπαθούσε να το λύσει και ο ίδιος, όταν ήταν πρωθυπουργός. Σύνθετη ονομασία με γεωγραφικό προσδιορισμό και εξάλειψη της αλυτρωτικής μακεδονικής εθνότητας, όπως προέκυψε από τη συνταγματική αλλαγή που ψηφίστηκε πρόσφατα στη βουλή των Σκοπίων. Οι συγκεκριμένες αλλαγές διευκρινίζουν ότι με τη Συμφωνία των Πρεσπών δεν αναγνωρίζεται εθνότητα, αλλά μόνο ιθαγένεια, δηλαδή τον νομικό δεσμό του πολίτη με το κράτος. Ποιος λόγος μένει για να διαφωνεί κανείς με τη Συμφωνία; Κανένας.
Και όμως, η σημερινή ηγεσία της ΝΔ, για ψηφοθηρικό σκοπό, συνεχίζει να διαφωνεί, δημιουργώντας έναν δηλητηριώδη εγχώριο αλυτρωτισμό που μπορεί να απομονώσει, με επικίνδυνες συνέπειες, τη χώρα διεθνώς. Και όλα αυτά για να θυμώσει τους πολίτες και να αποσπάσει την ψήφο τους, ώστε να γίνει κυβέρνηση. Μετά, έχει ο Θεός σου λένε. Θα εξηγήσουν στους εταίρους της Ευρώπης και τους συμμάχους του ΝΑΤΟ ότι δεν εννοούσαν αυτά που έλεγαν και υποστήριξαν. Τόσο σοβαροί και υπεύθυνοι!
Μπορεί λοιπόν ο Κώστας Καραμανλής, που δεν αποσύρθηκε από την πολιτική, αλλά παραμένει βουλευτής και θέλει να συνεχίσει ως αμίλητος βουλευτής, με τη βαρύτητα του τέως πρωθυπουργού, να κάνει πως δεν βλέπει και δεν ακούει τίποτα; 
Δεν είναι όμως μόνον ο Καραμανλής. Έχουμε και τον Γιώργο Παπανδρέου, που είναι μάλιστα ακόμα και πρόεδρος της Σοσιαλιστικής Διεθνούς και σκοπεύει να επανέλθει στη Βουλή ως βουλευτής του ΚΙΝΑΛ. Του ΚΙΝΑΛ που ακολουθεί τυφλά τη γραμμή της ακροδεξιάς για να ρίξει την κυβέρνηση και να συγκυβερνήσουν οι ίδιοι πολιτικοί που οδήγησαν τη χώρα στη χρεοκοπία. Και αυτός διαφωνεί με τη γραμμή της Φώφης, αλλά προτιμά να σιωπά για να εκλεγεί!
Έχουμε άλλον; Α, έχουμε και τον μεγάλο εκσυγχρονιστή και ευρωπαϊστή Κώστα Σημίτη. Και αυτός διαφωνεί με τις επιλογές Μητσοτάκη-Φώφης αλλά έχει άλλες προτεραιότητες. Πρώτη, να φύγει η αριστερά και να πάει από εκεί που ήρθε. Και για φύγει δεν πρέπει να υποστηρίζουμε τη Συμφωνία των Πρεσπών, αλλά μπορούμε ως μάντεις να κινδυνολογούμε για το οικονομικό μέλλον της χώρας μας. Μαντεύοντας ότι θα χρειαστεί να προσφύγουμε πάλι σε δανεισμούς με μνημόνια. Ούτε ο Κυριάκος δεν λέει πλέον τέτοια πράγματα!
Υπάρχει φυσικά και ο Αντώνης Σαμαράς. Ο μόνος συνεπής! Αποκαλυπτικά ακροδεξιός, ξεγέλασε πολύ κόσμο και παρασύρει την παράταξη στον ολέθριο δρόμο του διχασμού και του μίσους. Υπαρξιακή επιλογή για τα στενά προσωπικά του συμφέροντα. Στην κατηγορία αυτή μπορούμε να εντάξουμε και την τότε υπουργό εξωτερικών Ντόρα Μητσοτάκη–Μπακογιάννη που επιχείρησε με τον Κώστα Καραμανλή να λύσει το θέμα στην ίδια γραμμή που το έλυσε και η κυβέρνηση Τσίπρα. Σήμερα κάνει την πάπια. Και αν δεν περάσει η συμφωνία, θα ονομάζουν τους Σκοπιανούς «Φούφουτους» όπως είχε δημόσια αναρωτηθεί σε τηλεοπτική της εμφάνιση!

Υπεράνω των εθνικών συμφερόντων

Με λίγα λόγια, προκύπτει το ερώτημα: Είναι υπεράνω των εθνικών συμφερόντων τα κομματικά και προσωπικά συμφέροντα; Και η απάντηση που έδωσαν δια της σιωπής τα συγκεκριμένα πρόσωπα είναι, πως γι’ αυτούς ναι, είναι υπεράνω τα κομματικά, προσωπικά και οικογενειακά συμφέροντα.
Όταν η χώρα για πολιτικούς και οικονομικούς λόγους πρέπει να πρωταγωνιστήσει στην σημαντική βαλκανική οντότητα, να ηγηθεί, να συνεργαστεί να έχει παντού φίλους, δεν υψώνεις τείχη απομόνωσης παραχωρώντας το πεδίο δράσης ελεύθερο στην Τουρκία να δουλέψει για λογαριασμό της. Και θυμίζουμε ότι όταν δεν συγκεντρώθηκε η πλειοψηφία στο δημοψήφισμα των Σκοπίων η Άγκυρα με επίσημη ανακοίνωση του υπουργείο Εξωτερικών ανέλαβε την ευθύνη προστασίας της γειτονικής χώρας!
Όταν λοιπόν η ελληνική Μακεδονία έχει πληγεί ιδιαίτερα από τις συνέπειες της χρεοκοπίας και χρειάζεται επενδύσεις, νέες θέσεις εργασίας, τουριστικά ρεύματα και εμπορική ζήτηση, αυτοί όλοι επιτρέπουν στους κάθε λογής σκοταδιστές να πουλάνε χλαμύδες περικεφαλαίες και σάρισες.
Και όπως είπε η πανεπιστημιακός και πρώην ευρωβουλευτής του ΠΑΣΟΚ Μαριλένα Κοππά. «Η θέση του ‘ας χάσει ο ΣΥΡΙΖΑ και μετά βλέπουμε’ είναι εξαιρετικά επικίνδυνη. ‘Μετά’ δεν υπάρχει. Όταν έχεις εξαχρειώσει την κοινωνία και έχεις επενδύσει στον εθνικισμό, δεν υπάρχει επιστροφή. Θα θερίσεις θύελλες».

ηγή:https://slpress.gr/politiki/echoyn-dikaioma-na-kryvontai-oi-proin-prothypoyrgoi/

Καθορισμός των βουλευτικών εδρών κάθε εκλογικής περιφέρειας για τις γενικές βουλευτικές εκλογές. - Το Προεδρικό Διάταγμα