Tα πολεμικά πλοία είναι περίπλοκες μηχανολογικές κατασκευές, που δεν μπορούν να συγκριθούν με τη λογική της Ferrari. Μπορεί η Ferrari να έχει 0-100 τα 3,2 sec, και η Lamborghini να έχει τα 3,5 sec, άρα η Ferrari είναι γρηγορότερη, και η Lamborghini “κουβάς” (τυχαία τα νούμερα, μπορεί να είναι ανάποδα, αλλά δεν το εξετάζουμε εδώ). Έτσι μιας και όλοι μας μπορούμε να οδηγήσουμε αυτοκίνητα, έχουμε άποψη για τα αυτοκίνητα. Πόσοι όμως μπορούν να έχουν άποψη για κάτι περισσότερο περίπλοκο, όπως τα αεροσκάφη; Ας σκεφτούμε πόσες φορές έχουν γίνει “κρίσεις” για το F-35, το πλέον προηγμένο μαχητικό της Δύσης σήμερα. Πόσες φορές, από “κουβάς” μετατράπηκε στο “Ιερό Δισκοπότηρο της Άμυνας” και τούμπαλιν; Διαβάστε ένα άρθρο μας από το “ηρωϊκό” 2017…
ΝΑ F-35 ΚΑΝΕΙΣ, Ή ΝΑ ΜΗΝ F-35; ΙΔΟΥ Η ΑΠΟΡΙΑ
Δύσκολες είναι και οι όποιες συγκρίσεις στα μαχητικά αεροσκάφη. Πως μπορείς να συγκρίνεις για παράδειγμα ένα Rafale, με ένα Eurofighter; Άντε και τα συγκρίνεις, ποιες εκδόσεις “συγκρίνεις”, πάντα στη θεωρία; τις τελευταίες; τις αρχικές; κάτι ανάμεσα; Συγκρίνεις το αρχικά Rafale με ραντάρ PESA ή το τελευταίο με AESA; Βάζεις στη ζυγαριά το Typhoon Tranche 1, με το Rafale F1 ή το F3R; Και στην τελική, ακόμη κι όταν έχουν γίνει όλες οι συγκρίσεις, έχουμε αποτέλεσμα; Για παράδειγμα, ας υποθέσουμε πως η τουρκική αεροπορία παραλαμβάνει Su-35TR, με το “κτηνώδους ισχύος” ραντάρ του. Σημαίνει πως θα νικήσει τα ελληνικά Rafale F3R, F-16V και πάει λέγοντας; Αν ναι, που; Πάνω από την Άγκυρα, πάνω από την Ανατολική Μεσόγειο, με τα EMB-145AEW ενεργά, ή όχι; Με τους Meteor απέναντί του, ή “απλά” με τους MICA; Ωραίες υποθέσεις εργασίας!
ΑΠΟΨΗ: MICA NG ΣΕ ΣΥΣΚΕΥΑΣΙΑ GOWIND, ΜΙΑ ΠΡΟΣΙΤΗ ΛΥΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΠΝ;
Αν αυτό τώρα το αναγάγουμε σε πολεμικά πλοία, πριν ολοκληρώσουμε τη σκέψη μας, ας σκεφτούμε τις χιλιάδες υποσυστημάτων που είναι τοποθετημένα σε ένα πολεμικό πλοίο. Είναι τόσες χιλιάδες οι παράγοντες, που δεν μπορεί κάποιος να βγάλει συμπέρασμα. Αυτός είναι κι ο λόγος που η επιλογή γίνεται από ομάδες ειδικών του Πολεμικού Ναυτικού, αρχιπλοιάρχους ή υποναυάρχους με δεκαετίες εμπειρίας, με δεκάδες, εκατοντάδες ασκήσεις σε πλοία, είτε μόνο με το ΠΝ, είτε με άλλα συμμαχικά ναυτικά. Πίσω από τους ανώτατους αξιωματικούς, δεκάδες ανώτεροι αξιωματικοί, που μελετούν υποσυστήματα σε τέτοιο βάθος επιπέδου διδακτορικού, που εμείς ούτε τα είχαμε φανταστεί.
ΤΟ ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΟ ΝΑΥΤΙΚΟ ΠΑΡΑΛΑΜΒΑΝΕΙ ΤΟΝ ΝΕΟ ΠΥΡΑΥΛΟ TOMAHAWK BLOCK V
Η επιλογή ενός πολεμικού πλοίου, δεν είναι αγορά ενός αυτοκινήτου. Δεν είναι ούτε καν αγορά ενός αεροσκάφους, μαχητικού ή πολιτικού. Είναι πολύ πιο δύσκολη, απείρως πιο σύνθετη, και σίγουρα, αναμφίβολα, πολύ πιο απαιτητική. Ας σκεφτούμε τα προγράμματα αγοράς πλοίων του Καναδά, ή της Αυστραλίας. Μιλάμε για δεκάδες δις δολαρίων/ευρώ, πολλαπλάσια της αγοράς Νέου Μαχητικού Αεροσκάφους από αυτές τις χώρες. Το ποσό των 5 ως 5,5 δις που πρόκειται να ξοδέψει η χώρα μας, είναι κυριολεκτικά “τίποτα” μπροστά στα ναυπηγικά προγράμματα χωρών με αμυντικές προκλήσεις ίδιες ή ανώτερες της Ελλάδας.
ΑΠΟΨΗ: ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΚΡΙΤΗΡΙΟ ΜΕ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΘΑ ΕΠΙΛΕΞΕΙ ΤΟ ΠΟΛΕΜΙΚΟ ΝΑΥΤΙΚΟ ΤΙΣ ΝΕΕΣ ΤΟΥ ΦΡΕΓΑΤΕΣ
Πριν μερικούς μήνες, αναλογιζόμενοι το πόσο μας αρέσει στους Έλληνες να διχαζόμαστε, γράψαμε ένα άρθρο περί οπαδισμού και πολεμικών πλοίων. Είχαμε γίνει μάρτυρες μιας περίεργης προσπάθειας, ευγενικά μιλώντας, απαξίωσης ενός πλοίου, από ανθρώπους που δεν έχουν καμία σχέση με το “άθλημα”. Χωρίς να μασήσουμε τα λόγια μας…
Η συνέχεια στο navaldefence.gr, εδώ
πηγή:https://www.ptisidiastima.com/the-best-frigate-for-hellenic-navy/