Δευτέρα 2 Αυγούστου 2021

Η απάντηση του προέδρου του ΔΣ/ Ε.Α.Α.Σ στον Απτχο (Ι) ε.α. Π. Δημητριάδη, μέλος του ΔΣ /Ε.Α.Α.Α: Ιδιαίτερα απρεπή τα υπονοούμενα για τους ΥΦΕΘΑ και Α/ΓΕΕΘΑ - Το ΜΤΣ δεν έχει πλέον κανένα οικονομικό πρόβλημα - Έλαβε δάνειο και όχι χρηματική δωρεά

 


Κύριε Πτέραρχε, 

σε πρόσφατη επιστολή σας, η οποία δημοσιεύεται στην παρούσα “Εθνική Ηχώ”, όπως το ζητήσατε, προσπαθείτε να επιχειρηματολογήσετε για το άρθρο μου στο φύλλο του Ιουνίου επί του θέματος και στο οποίο διατύπωνα θέσεις προσωπικές και της Ε.Α.Α.Σ. υποχρεώνοντάς με να απαντήσωμε την παρούσα. 

Χαίρομαι για αυτή την ευκαιρία που μου δίνετε, καθόσον πιστεύω ότι ο ευπρεπής δημόσιος διάλογος προάγει την ενημέρωση, μπορεί να υπηρετήσει την αλήθεια και ευνοεί την ανάπτυξη των συνεκτικών δεσμών μιας κοινωνίας και σίγουρα μεταξύ των συναδέλφων “εν όπλοις”. 

Επιτρέψτε μου κατ’ αρχήν την γενική παρατήρηση επί του τίτλου της επιστολής σας “… για την ανακατανομή των πόρων των Μετοχικών Ταμείων”. 

Ουδείς ζήτησε ανακατανομή πόρων των Μετοχικών Ταμείων (ΜΤ). Ζητούμε αναλογική κατανομή πόρων από μελλοντικά εξοπλιστικά προγράμματα των Ενόπλων Δυνάμεων (ΕΔ).Η διαφορά είναι τεράστια και φαντάζομαι κάθε καλόπιστος αναγνώστης μπορεί να την αναγνωρίσει. 

Στην 2η παράγραφό σας αναφέρεστε σε ερώτηση “… στη ΒτΕ από τον κ Βελόπουλο προς τους κ.κ ΥΕΘΑ και Αναπληρωτή Υπουργό Οικονομικών με αριθ. πρωτ. 2260 έχοντας συνημμένη επιστολή της Ε.Α.Α.Σ..

Στην επιστολή της η Ε.Α.Α.Σ. υποστήριζε ότι η κατανομή των κοινωνικών πόρων πρέπει να γίνεται με αναλογικό τρόπο,…”. 

Από έρευνά μας προέκυψε ότι η ερώτηση του κ. Βελόπουλου είναι η 2261και όχι η 2260.Ο κ. Βελόπουλος δεν αναφέρεται στο θέμα που εσείς παρουσιάζετε, αλλά με θέμα “Αίτημα των αποστράτων αξιωματικών για παύση των κρατήσεων στα μερίσματα του Μετοχικού Ταμείου Στρατού” καλεί τους κκ Υπουργούς να εξετάσουν την επιστολή μας και να αποφανθούν σχετικά. 

Η επιστολή στην οποία αναφέρεστε δεν είχε αποδέκτη τον κ. βουλευτή. Δεν γνωρίζω για τον τρόπο πληροφόρησής του γι’ αυτήν και τον ευχαριστούμε για την πρωτοβουλία του ανάδειξης των θεμάτων που η επιστολή μας θίγει. Η συγκεκριμένη επιστολή, που έχει κοινοποιηθεί στην “Εθνική Ηχώ” του Μαρτίου στη σελίδα 3, όπως θα διαπιστώσουν οι αναγνώστες μας, έχει ως θέμα τις κρατήσεις στα Μερίσματα του ΜΤΣ κατ’ επιταγήτουΝ.4093/2012,που έχει κριθεί αντισυνταγματική και επιβάλλεται να καταργηθεί και αποδέκτες της είναι οι κκ Υπουργοί Εθνικής Αμύνης και Προστασίας του Πολίτη. Στο πλαίσιο γενικότερων προτάσεων για τη θεσμοθέτηση μέτρων αύξησης των εσόδων του ΜΤΣ παρεμπιπτόντως, και όχι κυρίως, όπως υπονοείτε, τίθεται το εν λόγω θέμα. 

Στην 3η παράγραφο αναφέρετε ότι “Στην πράξη ο Α.Ν 2141/39 του Μεταξά καταργήθηκε με τον ν 3981/59 …”. Κάθε νόμος καταργείται με νεότερο και είναι του Κράτους και όχι του “Μεταξά”. Με την κατάργησή του από νεότερο νόμο δεν χάνει την αξία του ως νομικού κειμένου και δεν καταργούνται τα έννομα αποτελέσματα που έχει ήδη παράξει. Θεωρώ, λοιπόν, λάθος να γίνεται έμμεση προσπάθεια πολιτικής απαξίωσης ΑΝ 2141/39 με τον πολιτικό χαρακτηρισμό του ως “Μεταξικού”. 

Για την καλύτερη, όμως, ενημέρωση όλων μας και επειδή αφιερώνετε ξεχωριστή παράγραφο για την αναφορά των σχετικών νόμων επιτρέψτε μου να προβώ και σε μια αξιολόγησή τους, ήτοι: 

του ΑΝ 2141/1939 (ΦΕΚ Α’ 538/12 Δεκ 1939) “Περί ενιαίων Κρατήσεων υπέρ Μετοχικών Ταμείων Στρατού, Ναυτικού και Αεροπορίας” και του ΝΔ 3981/1959 (ΦΕΚ Α’ 193, 21 Σεπ 1959) “Περί τροποποιήσεως και συμπληρώσεως της περί Μετοχικού Ταμείου Βασιλικής Αεροπορίας (Μ.Τ.Β.Α.) Νομοθεσίας: 

Ο πρώτος είναι λιτός, περιεκτικός, διαπνέεται από διακλαδικό πνεύμα και ενιαία αντίληψη για όλους τους συναδέλφους των Ενόπλων Δυνάμεων, μέσα σε μισή σελίδα έχει 3 μόνον άρθρα στα οποία αναφέρονται ενοποιητικά και στα τρία ΜΤ, παράγει ουσιαστική πολιτική και στο Άρθρο 2 σε 3 παραγράφους ορίζει απλά ότι: 

    Στην παράγραφο 1: “… οι κρατήσεις που προβλέπονται υπό των νομοθεσιών των Μετοχικών Ταμείων Στρατού, Ναυτικού και Αεροπορίας … αποτελούν πρόσοδο του Κράτους, ήτις διατίθεται υπ΄ αυτού ως κοινός πόρος των Μετοχικών Ταμείων Στρατού, Βασιλικού Ναυτικού και Βασιλικής Αεροπορίας”. 

    Στην παράγραφο 2: “Το προϊόν της κρατήσεως αυτής κατανέμεται υπό του Υπουργού των Οικονομικών εις τα ως άνω Μετοχικά Ταμεία με βάση την συνολικήν δύναμιν των εν ενεργεία και αποστρατεία Αξιωματικών, Ανθυπασπιστών και Οπλιτών και ορφανικών οικογενειών αυτών και των τούτοις εξομοιουμένων μετόχων και μερισματούχων εκάστου τούτων”. 

Ο δεύτερος μέσα σε 8 άρθρα πολλών σελίδων προβαίνει σε δεκάδες τροποποιήσεις της ισχύουσας νομοθεσίας περί του Μ.Τ.Β.Α. και στο άρθρο 7,8 παραγράφων, ασχολείται με διάφορα θέματα, όπως ο Κανονισμός Εσωτερικής λειτουργίας του Ταμείου, του προσωπικού του, των καταβολών για το ΙΚΑ, για τα Διοικητικά Συμβούλια οργανισμών στους οποίους το ΜΤ συμμετέχει, για προμήθειες και δαπάνες του Ταμείου, για την επεξήγηση χορήγησης αρτίου και ελαττωμένου μερίσματος στους μερισματούχους του, τον Α.Ο.Ο.Α κ.λ.π. Και μέσα σε όλα αυτά στην παράγραφο 7 αίφνης προβαίνει σε ουσιωδέστατη τροποποίηση πολιτικής αντιμετώπισης των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων προβλέποντας: 

“Το άρθρον 2 του Α.Ν. 2141/1939 “περί καθορισμού ενιαίων κρατήσεων υπέρ Μ.Τ.Σ., Μ.Τ.Β.Ν. και Μ.Τ.Β.Α., καταργείται, της υπό τούτου καθορισθείσης κρατήσεως εκ 4% ενεργουμένης και περιερχομένης από της πρώτης του επομένου μηνός καθ’ ον ο παρών Νόμος δημοσιευθήσεται δια της Εφημερίδος της Κυβερνήσεως … υπέρ του οικείου Ταμείου ως ίδιος εκάστου πόρος…” 

Η εισηγητική έκθεση αυτού του νόμου δεν διαφωτίζει για την αναγκαιότητα μιας τέτοιας αλλαγής, γεγονός που επιτρέπει την αντίληψη ότι δυστυχώς επικράτησαν για άλλη μια φορά μικροπολιτικές σκοπιμότητες και κλαδικές διασπαστικές νοοτροπίες. 

Από απλή σύγκριση των ανωτέρω δύο νόμων γίνεται αντιληπτή η ουσιαστική μας θέση και το επιχείρημα για την επαναφορά σε ισχύ της ορθής πολιτικής αντιμετώπισης των στελεχών των Ε.Δ. που προβλεπόταν στο παλιό νομοθέτημα, τον Α.Ν. 2141/1939, όχι διότι μας συμφέρει, αλλά διότι: 

παραγάγει δικαιότερη πολιτική κατανομής πόρων στα στελέχη των Ε.Δ. και 

προάγει ορθή διακλαδική νοοτροπία σε όλους. 

Στις ακόλουθες παραγράφους αναφέρεστε με λιβελογραφικό τρόπο, που αρνούμαι να παρακολουθήσω, σε παλαιές υποθέσεις του ΜΤΣ για τις οποίες έχει αποφανθεί η δικαιοσύνη και έχουν δρομολογηθεί οι απαραίτητες διοικητικές και οικονομικές πράξεις τακτοποίησης των οποιονδήποτε εκκρεμοτήτων.

Ο Πρόεδρος της Ε.Α.Α.Σ., κύριε, δεν λογοδοτεί και δεν έχει καμμία δουλειά να δικαιολογήσει ή μή όλα τα αναφερόμενα για την οικονομική πορεία του ΜΤΣ ή της Γενικής Τράπεζας, θέματα παντελώς άσχετα με το εν λόγω θέμα. Η παράθεση τόσων και τέτοιων ερωτημάτων γίνεται μάλλον για τον αποπροσανατολισμό της συζήτησης και σαφώς δεν παρασύρομαι σε τέτοια ατραπό. 

Επειδή όμως αναφέρονται και κάποια ανακριβή στοιχεία είμαι υποχρεωμένος να καταθέσω, μετά από συνεργασία με τον κ. Γενικό Διευθυντή του ΜΤΣ ότι: 

Το ΜΤΣ δεν οφείλει κανένα ποσό στην Ε.Α.Α.Σ

Οι μέτοχοι ΜΤΣ (εν ενεργεία), έχουν πλέον κράτηση 5%(από 2013 αν θυμάμαι) επί των αποδοχών τους, ενώ οι μέτοχοι ΜΤΝ-ΜΤΑ έχουν 4%, για να αντιμετωπίσει τα κατά πολύ λιγότερα αναλογικά έσοδα σε σχέση με τα άλλα δυο ΜΤ.(ΣΟΣ ΣΟΣ) 

Δεν υπήρξε ποτέ χρηματική δωρεά ή κρατική επιχορήγηση. Υπήρξε δάνειο για ρύθμιση χρέους, με αποπληρωμή το 2032 και με την υποχρέωση εξόφλησης ανειλημμένων υποχρεώσεων για τα ΒΟΕΑ.(ΣΟΣ ΣΟΣ)

 Αποπληρώνει κανονικά το δάνειο από το Υπουργείο Οικονομικών. 

Το ΜΤΣ έχει διαθέσει ΒΟΕΑ για την ικανοποίηση αιτήσεων δικαιούχων μέχρι και τον Μάρτιο του 2021 και συνεχίζει κανονικά την ικανοποίηση των υποβαλλομένων αιτήσεων. 

Διαθέτει το μείζον του δικαιουμένου ΒΟΕΑ, ως προκαταβολή, προς το παρόν, εν αναμονή νομοθετικής ρύθμισης που αφορά στην διασύνδεση του νέου μισθολογίου των στρατιωτικών με το διατιθέμενο μέρισμα. 

Το Μετοχικό Ταμείο Στρατού δεν έχει πλέον κανένα οικονομικό πρόβλημα έχοντας πραγματοποιήσει συνολικά από το έτος 2011 σταδιακά 63% μείωση του μερίσματος, χωρίς να προβεί σε οποιαδήποτε αύξηση, όπως οι άλλοι δυο Κλάδοι του Ναυτικού και της Αεροπορίας. 

Μετά την εφαρμογή των Ν. 4146/2013 και Ν. 4284/2014 και τις μειώσεις των μερισμάτων του ΜΤΣ, δημιουργήθηκε την 31/12/2016 το αναγκαίο αποθεματικό. Έτσι η εξυγίανση έχει ολοκληρωθεί, από το 2017. 

Έχει ήδη αποκαταστήσει την διαγραφή ζημίας που πραγματοποίησε το έτος 2018 κατά 50%, μέσα σε 3 έτη, και συνεχίζει διαθέτοντας χαμηλά μερίσματα και κάνοντας χρηστή διαχείριση των προκυπτόντων πλεονασμάτων που παρουσιάζονται στους ετήσιους απολογισμούς του. 

Τέλος, επειδή γίνονται συνεχώς αναφορές για την δωρεάν επιχορήγηση του ΜΤΣ το έτος 2013,θα πρέπει να γνωρίζετε ότι στον ΕΛΟΑΣ, που αποτελεί λογαριασμό του ΜΤΣ, έχει καταργηθεί από το έτος 2000 η δυνατότητα είσπραξης κοινωνικών πόρων, σε αντίθεση με το Ναυτικό και την Αεροπορία, δηλαδή απώλεια εσόδων για τον Στρατό Ξηράς περίπου 250 εκατ. ευρώ.

Θερμά συγχαρητήρια, λοιπόν στις διοικήσεις των ΜΤΝ και ΜΤΑ για τη χρηστή διοίκησή τους και σαφώς οφείλουμε να αποδώσουμε και τα ανάλογα συγχαρητήρια στις πρόσφατες διοικήσεις του ΜΤΣ για τις προσπάθειές τους για την τακτοποίηση των οποιοδήποτε οικονομικών προκλήσεων και να αποδώσουμε τα εύσημα στους μερισματούχους του ΜΤΣ για την υπομονή τους. 

Δεν μπορώ να αφήσω ασχολίαστη την τουλάχιστον “ατυχή” και ανεπίτρεπτη παρακάτω δήλωσή σας:

 “Αλήθεια γιατί δεν υπάρχει αναφορά για την εφαρμογή του ν 1911/90 περί διαχωρισμού του ΜΤΣ από την ΕΛΑΣ, αλλά επιδιώκετε όταν συμπίπτει να είναι ΑΓΕΕΘΑ και ΥΦΕΘΑ εκ του ιδίου Επιτελείου η διάλυση των Μετοχικών Ταμείων Ναυτικού και Αεροπορίας όπως έγινε και το 2012 με το αντίστοιχο δίδυμο σύμφωνα με το σχέδιο ΄΄τα δικά τους δικά τους και τα δικά μας πάλι δικά τους΄΄; 

Οι προβλέψεις του Ν.1911/90, όπως και η ενοποίηση των ΜΤ, αποτελούν αντικείμενα που εκφεύγουν του παρόντος ζητήματος. Θεωρώ ιδιαίτερα κακόπιστο να ισχυρίζεστε ότι επιδιώκουμε (ποιοί;)τη διάλυση των ΜΤΝαυτικού και Αεροπορίας και αρνούμαι να το σχολιάσω.  

Τα υπονοούμενα για τους κκ ΥΦΕΘΑ και Α/ΓΕΕΘΑ χαρακτηρίζω ιδιαίτερα απρεπή. 

Δεν είναι δυνατόν να ισχυρίζεστε ότι τα συγκεκριμένα πρόσωπα στην εκτέλεση του δημοσίου έργου τους που είναι μάλιστα η υπηρέτηση της αποστολής των Ενόπλων Δυνάμεων “συνωμοτούν”, ως δίδυμο, για την υλοποίηση κάποιου φανταστικού σχεδίου για “… τα δικά τους δικά τους και τα δικά μας πάλι δικά τους…”. 

Κύριε Δημητριάδη, 

με την πρότασή μας δεν καλούμε κανέναν να πληρώσει την αναφερόμενη από σας “κακοδιαχείριση” του ΜΤΣ. Αυτό ήδη γίνεται με μεγάλη προσπάθεια από το ίδιο το ΜΤΣ και με το ανάλογο οικονομικό κόστος των μερισματούχων του. Αυτό που ζητούμε είναι ο εξορθολογισμός επί το δικαιότερο των μελλοντικών εσόδων των ΜΤ με βάση δύο ουσιαστικά επιχειρήματα: 

α. Οι προβλεπόμενες κρατήσεις από τα εξοπλιστικά αντισταθμίζουν την κρατική συνεισφορά προς τους αξιωματικούς των Ενόπλων Δυνάμεων λόγω της ανυπαρξίας επικουρικών ταμείων σ’ αυτές. Είναι λοιπόν άδικο η κατανομή να γίνεται ανισομερώς. Όλοι υπηρετούμε στις ΕΔ και υπό την μία και αυτή Ελληνική Πολιτεία. 

β. Τα εξοπλιστικά προγράμματα εξυπηρετούν τις επιχειρησιακές ανάγκες των ΕΔ και δεν ανήκουν σε κάποιο Κλάδο. Είναι λοιπόν άδικο η κατανομή θεσμοθετημένων πόρων στα ΜΤ από τις εξοπλιστικές δαπάνες να γίνεται ανισομερώς.

Όλοι υπηρετούμε στις ΕΔ, για την υλοποίηση του διακλαδικού επιχειρησιακού έργου.




Ιούλιος 2021 ΕΘΝΙΚΗ ΗΧΩ

Υπουργός Εργασίας για τις Συντάξεις και τα Αναδρομικά: - "Οι παλαιοί συνταξιούχοι θα πάρουν πολύ λιγότερα αναδρομικά ..." - Δείτε, αυτολεξεί, το επίμαχο τμήμα της συνάντευξης



      Κατή την διάρκεια της συνέντευξής του, στην πρωινή τηλεοπτική εκπομπή του OPEN,  "ΤΩΡΑ Ο, ΤΙ  ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ"  ο Υπουργός Εργασίας Κωστής Χατζηδάκης, απαντώντας στην ερώτηση: "Πότε θα πάρουν τα αναδρομικά οι παλαιοί συνταξιούχοι;" απάντησε αυτολεξεί τα εξής:

" Αυτοί θα ξεκινήσουν από τον Σεπτέμβριο και μετά. Αυτοί είναι οι περισσότεροι, αλλά εκεί υπολογίζεται από τις υπηρεσίες του ΕΦΚΑ ότι τα αναδρομικά λόγω των προσωπικών διαφορών και άλλων θεμάτων που έχουν να κάνουν με την νομοθεσία, τα αναδρομικά που θα πάρουν αυτοί οι άνθρωποι θα είναι πολύ  λιγότερα από αυτά που παίρνουν οι συνταξιούχοι, για τους οποίους λέμε (εννοεί τους συνταξιούχους ιδιωτικού δικαίου)" 



Κυριακή 1 Αυγούστου 2021

Μισθοί/Συντάξεις: Θα φάνε με χρυσά κουτάλια οι μισθωτοί και συνταξιούχοι δημοσίου! - Σκέφτονται, εάν και εφόσον επιτραπεί από τους δανειστές, να καταργήσουν, ΟΧΙ την κανονική αλλά την ειδική εισφοράς αλληλεγγύης


 

Σενάριο που προβλέπει την κατάργηση της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης για όλους τους φορολογούμενους -κι όχι μόνο για τους εργαζόμενους και απασχολούμενους στον ιδιωτικό τομέα όπως ήδη ορίζει η ισχύουσα νομοθεσία- θα εξετάσει η κυβέρνηση το φθινόπωρο του τρέχοντος έτους όταν θα έχει διαμορφωθεί πλέον μια πιο ξεκάθαρη εικόνα για την εξέλιξη της επιδημίας του κορονοϊού και τις επιπτώσεις της στα οικονομικά του κράτους.

Εάν τελικά η κυβέρνηση αποφασίσει να προχωρήσει στην κατάργηση της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης από την 01-1-2022 για όλους τους υπόχρεους φορολογούμενους, τότε περισσότεροι από 500.000 δημόσιοι υπάλληλοι, δημόσιοι λειτουργοί και συνταξιούχοι με ετήσια φορολογητέα εισοδήματα από μισθούς ή συντάξεις άνω των 12.000 ευρώ θα δουν τις καθαρές μηνιαίες αποδοχές τους να αυξάνονται από το επόμενο έτος. Αυτό θα συμβεί επειδή από τον Ιανουάριο του 2022 θα σταματήσει η μηνιαία παρακράτηση της εισφοράς από τους μισθούς και τις συντάξεις τους.

Το φθινόπωρο

Το σενάριο της πλήρους -και ενδεχομένως μόνιμης- κατάργησης της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης για τους έχοντες ετήσια εισοδήματα άνω των 12.000 ευρώ από το 2022 θα εξεταστεί στο πλαίσιο κατάρτισης του κρατικού προϋπολογισμού του νέου έτους, το προσεχές φθινόπωρο, εφόσον τότε διαπιστωθεί ότι υπάρχει και ο απαιτούμενος «δημοσιονομικός χώρος». Νύξη για το θέμα αυτό κάνει συχνά το τελευταίο διάστημα ο υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας σε συνεντεύξεις του σε ραδιοφωνικούς σταθμούς. Πριν από μια εβδομάδα, μιλώντας στον ΣΚΑΪ 100,3 ανέφερε ότι για κάθε δημοσιονομικό χώρο που θα δημιουργείται η κυβέρνηση θα μειώνει φόρους και ασφαλιστικές εισφορές «και από το 2022 θα επιδιώξουμε οι μειώσεις φορών να μονιμοποιηθούν». Πρόσφατα, μιλώντας στον ALPHA 9.89 επανέλαβε την ίδια δήλωση. Αφησε έτσι ανοικτό το ενδεχόμενο η κατάργηση της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης να γίνει καθολική και μόνιμη από το επόμενο έτος, με άμεσα ωφελούμενους περίπου 500.000 υπαλλήλους του Δημοσίου και συνταξιούχους.

Σήμερα, η επιβολή της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης έχει ανασταλεί για τους μισθούς που εισπράττουν φέτος και θα εισπράττουν και το 2022 οι υπάλληλοι του ιδιωτικού τομέα καθώς επίσης και για τα εισοδήματα του 2020 και του 2021 τα οποία προέρχονται από επιχειρηματικές-αγροτικές δραστηριότητες, από εκμετάλλευση ακινήτων και από κινητές αξίες και τα οποία πρόκειται να φορολογηθούν φέτος και το 2022, αντίστοιχα.

Σε περίπτωση που η κυβέρνηση αποφασίσει να επεκτείνει την εφαρμογή του μέτρου αυτού από το επόμενο έτος σε όλους, ανεξαιρέτως, τους φορολογούμενους τότε από την 1η-1-2022 και μετά θα πάψουν να επιβαρύνονται με ειδική εισφορά αλληλεγγύης:

α) Οι πολιτικοί δημόσιοι υπάλληλοι με ετήσιες αποδοχές άνω των 12.000 ευρώ.

β) Οι δημόσιοι λειτουργοί, δηλαδή οι στρατιωτικοί, οι αστυνομικοί, οι πυροσβέστες, οι λιμενικοί, οι δικαστικοί, οι ιατροί του ΕΣΥ, οι πανεπιστημιακοί, οι ερευνητές και οι λοιποί δημόσιοι λειτουργοί, των οποίων τα ετήσια εισοδήματα από μισθούς υπερβαίνουν τα 12.000 ευρώ.

γ) Οι συνταξιούχοι με ετήσια εισοδήματα άνω των 12.000 ευρώ

δ) Τα μέλη της κυβέρνησης, οι βουλευτές, οι γενικοί και ειδικοί γραμματείς, οι περιφερειάρχες, οι δήμαρχοι και τα στελέχη των επιχειρήσεων και των οργανισμών του δημοσίου τομέα, των οποίων οι ετήσιες αποδοχές είναι παρά πολύ υψηλές.

Οι πλέον ευνοημένοι

Ολες αυτές οι κατηγορίες μισθωτών υπαλλήλων-λειτουργών του Δημοσίου και συνταξιούχων θα δουν από τον Ιανουάριο του 2022 τις μηνιαίες καθαρές αποδοχές τους να αυξάνονται σημαντικά λόγω κατάργησης των μηνιαίων κρατήσεων ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης. Τις μεγαλύτερες αυξήσεις θα λάβουν οι πλέον υψηλόμισθοι, δηλαδή τα μέλη της κυβέρνησης, οι βουλευτές, οι δικαστικοί λειτουργοί και τα στελέχη του στενού και του ευρύτερου δημοσίου τομέα (οι γενικοί και ειδικοί γραμματείες, οι επικεφαλής των Ο.Τ.Α., των Ν.Π.Δ.Δ. και των Α.Ε. του Δημοσίου).

Σύμφωνα με αναλυτικό πίνακα παραδειγμάτων που παραθέτουμε, οι καθαρές αποδοχές των παραπάνω κατηγοριών μισθωτών υπαλλήλων και λειτουργών του δημοσίου τομέα καθώς επίσης και των παραπάνω κατηγοριών συνταξιούχων με ετήσια φορολογητέα εισοδήματα από 14.000 έως 200.000 ευρώ θα αυξηθούν κατά 44 έως 15.351 ευρώ σε ετήσια βάση ή κατά 3,67 έως 1.279,25 ευρώ σε μηνιαία βάση, αν η κυβέρνηση καταργήσει και γι’ αυτές τις κατηγορίες την ειδική εισφορά αλληλεγγύης από την 1η-1-2022.

Η συνολική πρόσθετη δημοσιονομική δαπάνη που θα προκύψει από την πλήρη κατάργηση της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης θα υπερβεί τα 400 εκατ. ευρώ.




ΤΑ ΟΦΕΛΗ (ΟΙ ΑΥΞΗΣΕΙΣ ΚΑΘΑΡΩΝ ΑΠΟΔΟΧΩΝ) ΓΙΑ ΔΗΜΟΣΙΟΥΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥΣ, ΔΗΜΟΣΙΟΥΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΣ                ΚΑΙ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΟΥΣ ΑΠΟ ΤΗ ΜΗ ΕΠΙΒΟΛΗ ΤΗΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΕΙΣΦΟΡΑΣ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ (ΕΕΑ) ΣΤΙΣ ΑΠΟΔΟΧΕΣ ΤΟΥ 2022
ΕΤΗΣΙΟ ΦΟΡΟΛΟΓΗΤΕΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑΜΗΝΙΑΙΟ ΦΟΡΟΛΟΓΗΤΕΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑΕΤΗΣΙΑ ΚΡΑΤΗΣΗ ΕΕΑ                  ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗΜΗΝΙΑΙΑ ΚΡΑΤΗΣΗ ΕΕΑ                  ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗΕΤΗΣΙΑ ΚΡΑΤΗΣΗ ΕΕΑ                  ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗΜΗΝΙΑΙΑ ΚΡΑΤΗΣΗ ΕΕΑ                ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗΕΤΗΣΙΟ ΟΦΕΛΟΣ (ΑΥΞΗΣΗ ΕΤΗΣΙΩΝ ΚΑΘΑΡΩΝ ΑΠΟΔΟΧΩΝ)ΜΗΝΙΑΙΟ ΟΦΕΛΟΣ (ΑΥΞΗΣΗ ΜΗΝΙΑΙΩΝ ΚΑΘΑΡΩΝ ΑΠΟΔΟΧΩΝ)
10000833,33000000
120001000,00000000
140001166,67443,6700-44-3,67
160001333,33887,3300-88-7,33
180001500,0013211,0000-132-11,00
200001666,6717614,6700-176-14,67
220001833,3327623,0000-276-23,00
240002000,0037631,3300-376-31,33
260002166,6747639,6700-476-39,67
280002333,3357648,0000-576-48,00
300002500,0067656,3300-676-56,33
400003333,331326110,5000-1326-110,50
450003750,001701141,7500-1701-141,75
500004166,672076173,0000-2076-173,00
550004583,332451204,2500-2451-204,25
600005000,002826235,5000-2826-235,50
650005416,673201266,7500-3201-266,75
700005833,333651304,2500-3651-304,25
750006250,004101341,7500-4101-341,75
800006666,674551379,2500-4551-379,25
850007083,335001416,7500-5001-416,75
900007500,005451454,2500-5451-454,25
950007916,675901491,7500-5901-491,75
1000008333,336351529,2500-6351-529,25
20000016666,67153511279,2500-15351-1279,25






πηγή το ELEFTHEROSTYPOS.GR - https://eleftherostypos.gr/oikonomia/798801-sto-trapezi-i-katargisi-eisforas-allileggyis-gia-olous-ti-simainei-ayto-gia-tous-misthous/













https://eleftherostypos.gr/oikonomia/798801-sto-trapezi-i-katargisi-eisforas-allileggyis-gia-olous-ti-simainei-ayto-gia-tous-misthous/






















Απτχος (Ι) ε.α Π. Δημητριάδης, Μέλος ΔΣ /Ε.Α.Α.Α - "Απάντηση στο πρόεδρο της Ε.Α.Α. Σ για την ανακατανομή των πόρων των Μετοχικών Ταμείων" - "Δεν θα πληρώσουν οι μέτοχοι και οι μερισματούχοι του ΜΤΝ και ΜΤΑ την κακοδιαχείριση του ΜΤΣ και την αδυναμία εξυγίανσης."



 Αντιπτέραρχος (Ι) ε.α 

Παναγιώτης Δημητριάδης, 

Μέλος ΔΣ /ΕΑΑΑ 

Στην εφημερίδα ΄΄Εθνική Ηχώ΄΄ της ΕΑΑΣ, τεύχος Ιουνίου 2021 φιλοξενείται πρωτοσέλιδο άρθρο του προέδρου της, με τίτλο<<Κόψτε τους Γόρδιους Δεσμούς>> επαναφέροντας το θέμα κατανομής των κοινωνικών πόρων των Μετοχικών Ταμείων και της δήθεν αδικίας του ΜΤΣ. 

Στις 7 Απριλίου 2021 κατατέθηκε ερώτηση στη ΒτΕ από τον κ Βελόπουλο προς τους κ.κ ΥΕΘΑ και Αναπληρωτή Υπουργό Οικονομικών με αριθ. πρωτ. 2260 έχοντας συνημμένη επιστολή της ΕΑΑΣ. Στην επιστολή της η ΕΑΑΣ υποστήριζε ότι η κατανομή των κοινωνικών πόρων πρέπει να γίνεται με αναλογικό τρόπο, μεταξύ των Μετοχικών Ταμείων (ΜΤ) δηλαδή όπως ίσχυε με τον καταργημένο ΑΝ 2141 / 39 του Μεταξά. Την ίδια απαίτηση είχε θέσει το ΜΤΣ με την Φ 900/9/3495/Σ514/22 Φεβ 2021/ΜΤΣ/ΔΕΠΠ προς το ΓΕΣ , όπως και το ίδιο το ΓΕΣ προωθώντας νομοθετική ρύθμιση χωρίς να έχειτέτοια αρμοδιότητα. 

Στην πράξη ο Α.Ν 2141/39 του Μεταξά καταργήθηκε με τον ν 3981/59 ο οποίος αναφέρει ότι το άρθρον 2 του  Α.Ν. 2141/1939 «περί καθορισμού ενιαίων κρατήσεων υπέρ Μ.Τ.Σ., Μ.Τ.Β.Ν., και Μ.Τ.Β.Α, καταργείται, και αποδίδεται , υπέρ του οικείου Ταμείου, ως ίδιος εκάστου πόρος>>..

Πέραν αυτών το άρθρο 35 του νόμου 4494/17 επί κ. Κατρούγκαλου επικαιροποιεί το νόμο 3981/59 αναφέροντας ότι: «Από την ισχύ της παραγράφου 1 δεν θίγονται οι διατάξεις που διέπουν την ίδρυση και λειτουργία των Μετοχικών Ταμείων Στρατού, Ναυτικού και Αεροπορίας και των Ειδικών Λογαριασμών και Κλάδων των Ταμείων αυτών.>> 

Ο κ ΥΕΘΑ με τη Φ900α/3039/17706 απάντησε στον κ Βελόπουλο ότι <<Σύμφωνα με τις διατάξεις των ιδρυτικών νόμων των Μετοχικών Ταμείων των Ενόπλων Δυνάμεων περί ΜΤΝ και ΜΤΑ, οι πάσης φύσεως δαπάνες προμηθειών των ΕΔυπόκεινται σε κράτηση υπέρ των οικείων Ταμείων>>. Ο δε Aναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών στην από 13 Μαι 2021 απάντηση με αρ. πρωτ. 56335 ΕΞ 2021 πήγε λίγο ποιο πέρα και ανέφερε ότι <<Το 2012 το Μετοχικό Ταμείο Στρατού βρέθηκε σε δυσχερή οικονομική κατάσταση, από ελλείμματα προηγούμενων ετών ύψους 338 εκ. ευρώ, τα οποία προήλθαν από ανισορροπία μεταξύ των εισπραττόμενων εισφορών και των χορηγούμενων μερισμάτων και βοηθημάτων πρόνοιας. Προκειμένου να ανταπεξέλθει στις υποχρεώσεις του το 2013 χρηματοδοτήθηκε α) από τον κρατικό προϋπολογισμό με ποσό ύψους 179,2 εκατ. ευρώ - ειδική χρηματοδότηση για την εξόφληση ληξιπρόθεσμων οφειλών (μερισμάτων και οφειλών ΒΟΕΑ)>>. Για όλα αυτά υπεγράφη Μνημόνιο Κατανόησης, με το οποίο συμφωνήθηκε μεταξύ άλλων ότι δεν θα δημιουργήσειτο ΜΤΣ πλέον νέα ελλείμματα.’. Δηλαδή το ΜΤΣ έδινε περισσότερες παροχές από ότι εισέπραττε ενώη επιχορήγηση ήταν δωρεά πράγμα που δεν τα αναφέρει ο πρόεδρος της ΕΑΑΣ. 

Το 2012 το ΜΤΣ επιβεβαίωσε το ΄΄ ευχάριστο γεγονός της έκτακτης επιχορήγησης για το 2013 από το ΥΠΟΙΚ των 179,2 εκατ. ευρώ και μέσα σε πανηγύρεις και ενθουσιασμό δηλώνει ότι αυτά είναι για αποπληρωμή σωρευμένων υποχρεώσεων ΒΟΕΑ, βοηθημάτων θανάτου και υποχρεώσεων προς Ε.Α.Α.Σ και ότι θα τους οδηγήσει σε υψηλό πλεόνασμα με αποτέλεσμα την θεαματική βελτίωση των σωρευμένων αποτελεσμάτων και την αποκατάσταση του ύψους του μερίσματος, προς όφελος των μετόχων του Ταμείου ΄΄. Σήμερα έχουμε 2021.και την κατάσταση .την περιγράφουν οι αιτούντες ΒΟΕΑ.

 Δηλαδή με λίγα λόγια το ΜΤΣ αναφέρει ότι χρωστάει στην ΕΑΑΣ, για το οποίο δεν αναφέρεται τίποτα αφού αυτά γίνονται γνωστά από τρίτους, αυξάνει το μέρισμα των μερισματούχων με δωρεάν κρατικές επιχορηγήσεις , ενώτα προβλήματα ΒΟΕΑ παραμένουν μέχρι και σήμερα αφού στις 26 Φεβ 2021 κατατέθηκε ερώτηση στη ΒτΕ με αρ πρωτ. 1625 η συνημμένη επιστολή της Ε.ΣΠ.ΗΠ 8/2021/15-2-2021 σχετικά με την μη καταβολή του ΒΟΕΑ στους μερισματούχους του ΜΤΣ, οι οποίοι την τελευταία τετραετία λαμβάνουν προκαταβολή αντί ολόκληρου του ποσού. Επίσης στις 30/6/2021 κατατέθηκε νέα ερώτηση, του βουλευτή της ΝΔ κ Μαραβέγια με αρ πρωτ. 3201 επισυνάπτοντας επιστολή της Ένωσης Στρατιωτικών Περιφερειακής Ενότητας Μαγνησίας για το ίδιο θέμα. .Φαίνεται ότι παρά τον πακτωλό των εκατ. επιχορηγήσεων, των εισφορών και γενικών εσόδων του ΜΤΣ με συσσωρευμένη υποχρέωση καταβολής ποσού 6.865.413,28€ για το ΒΟΕΑ, αυτό έμεινε στα χαρτιά και σε ασκήσεις εκ του συστάδην. 

Γιατί ο πρόεδρος της ΕΑΑΣ δεν αναφέρει πουθενά ότι τα έσοδα αυτά είναι δωρεά από τον κρατικό προϋπολογισμό; Γιατί δεν αναφέρει ότι στο συντονιστικό των τριών Ενώσεων που τέθηκε το θέμα δεν υπήρχε ομόφωνη απόφαση, επομένως κάθε επίκληση είναι άκυρη. Γιατί αναρτήθηκε το θέμα στο FB και στην Εθνική Ηχώ για δημιουργία εντυπώσεων αλλά και διχασμού μεταξύ των μερισματούχων των τριών Ταμείων; Γιατί χρησιμοποιήθηκε καταργημένος νόμος με σκοπό να περάσει η παράλογη απαίτηση της ΕΑΑΣ του ΜΤΣ και του ΓΕΣ;  

Σήμερα o κ Πρόεδρος της ΕΑΑΣ απαιτεί το μοίρασμα των κοινωνικών πόρων αναλογικά λόγω των εξοπλιστικών. Το 2012 που δεν υπήρχαν εξοπλιστικά γιατί προωθούσε το ΜΤΣ και η ΕΑΑΣ την ίδια απαίτηση σε βάρος των Μετοχικών Ταμείων Ναυτικού και Αεροπορίας ; όπως αναφέρει το δημοσίευμα της εποχής www.inewsgr.com /87/egklimatik Ποιος ήταν ο ακριβώς στόχο τότε;. Μήπως επειδή τελείωνε η κρατική επιχορήγηση που έπαιρνε για την πληρωμή των μερισμάτων του ΜΤΣ από 1ης Ιανουαρίου 2009 μέχρι 31 Μαρτίου 2012 σύμφωνα με το άρθρο 29 του ν 4058/12 και η οποία πραγματοποιείτο σε βάρος του λογαριασμού του Δημοσίου No 200 και αφού κανονίσθηκε η δωρεά επιχορήγηση των 179,2 έπαυσε πυρ κατά των ΜΤ Ναυτικού και Αεροπορίας ;. Μήπως επαναλαμβάνετε το ίδιο σενάριο σήμερα με σκοπό, νέα παχυλή δωρεά επιχορήγηση εκατ. ευρώ αθετώντας το μνημόνιο κατανόησης που υπογράφτηκε με το ΥΠΟΙΚ αντί να απαιτείτε εξυγίανση ;. Αλήθεια ποιος γνωρίζει που βρίσκεται το θέμα της εξυγίανσης ;. 

Τι γίνονται τα έσοδα της ΕΛΑΣ όπως αναφέρει η υποπαράγραφος Γ5 του ν 4254/2014;. Γιατί δεν αναφέρετε πουθενά ότι στο ΜΤΣ περιέρχεται ως πόρος σε ποσοστό 68% το ποσό που προέρχεται από την εκποίηση των πάσης φύσεως πλεοναζόντων υλικών και μέσων της ΕΛΑΣ. 

Αλήθεια γιατί δεν υπάρχει αναφορά για την εφαρμογή του ν 1911/90 περί διαχωρισμού του ΜΤΣ από την ΕΛΑΣ, αλλά επιδιώκετε όταν συμπίπτει να είναι ΑΓΕΕΘΑ και ΥΦΕΘΑ εκ του ιδίου Επιτελείου η διάλυση των Μετοχικών Ταμείων Ναυτικού και Αεροπορίας όπως έγινε και το 2012 με το αντίστοιχο δίδυμο σύμφωνα με το σχέδιο ΄΄ τα δικά τους δικά τους και τα δικά μας πάλι δικά τους΄΄;.

 Η επίκληση που γίνεται στον καταργημένο ΑΝ 2141/39 του Μεταξά., τα ερωτήματα που κατατέθηκαν στη ΒτΕ προς τους κ. κ ΥΕΘΑ και αναπληρωτή ΥΠΟΙΚ μέσω του κ Βελόπουλου όπως και η ανακρίβεια των αναφερομένων , αφήνουν ερωτηματικά αφ ενός για τον τρόπο διαχείρισης των προβλημάτων του ΜΤΣ, και αφ ετέρου απέχουν ειλικρίνειας .έναντι των μελών του ΜΤΣ αλλά και των μελών των άλλων Ταμείων. 

Πέραν αυτών επειδή ο πρόεδρος της ΕΑΑΣ έχει κοντή μνήμη θα πρέπει να ενημερώσει τις ενώσεις του Ναυτικού και της Αεροπορίας για το πως προέκυψαν τα 338 εκατ. συσσωρευμένα χρέη του ΜΤΣ όπως αναφέρει το ΥΠΟΙΚ, αφού θεωρητικά υπήρχε ο προβλεπόμενος από την νομοθεσία ετήσιος οικονομικός έλεγχος. Γιατί οι οικονομικοί επιθεωρητές του ΓΕΣ δεν αντελήφθησαν τα συσσωρευμένα χρέη; Αλλά και ποιες ήταν οι παρεμβάσεις του ΓΕΣ για την μη δημιουργία του τεράστιου αυτού ελλείμματος ;. 

Θυμίζω ότι στις 24 Σεπ 2012 δημοσιεύθηκε ο φάκελος της οικονομικής επιθεώρησης για την κατάρρευση του ΜΤΣ που διενεργήθηκε από το ΥΠΕΘΑ, ενώτονΟκτ του ιδίου έτους ο φάκελος πήγε στον εισαγγελέα. 

Το 2014 οι επίκουροι εισαγγελείς Διαφθοράς άσκησαν ποινική δίωξη σε βαθμό κακουργήματος σε βάρος του ΜΤΣ. Η ζημιά του Ταμείου υπολογίσθηκε στα 450 εκατ. ενώοι κατηγορούμενοι, σύμφωνα με τους εισαγγελείς κάλυπταν το έλλειμμα από τα αποθεματικά κεφάλαια. 

Το 2004 ξεπουλήθηκε περιουσία του ΜΤΣ 62 δις δραχ. Έγιναν υπερτιμολογήσεις της περιουσίας κ.α (σύμφωνα πάντα με τα ΜΜΕ). Στις 18/6/2015 δημοσίευμα αναφέρει ‘’Σκάνδαλο με τα θαλασσοδάνεια της Γενικής –Δάνεια δανεικά και αγύριστα 47,296.000 εκατ. ευρώ¨ ενώ άλλο δημοσίευμα στις 24/11/2016 αναφέρει «Μια Τράπεζα και ένα Ταμείο στον πάτο! – Τζόγος της Γενικής στο χρηματιστήριο κ.α » . 

Πως δικαιολογεί ο πρόεδρος της ΕΑΑΣ τα δυσμενή άρθρα που αναρτήθηκαν στα περίπτερα για το ΜΤΣ ενώ τέτοια άρθρα ουδέποτε απασχόλησαν τα ΜΤΝ και ΜΤΑ;. Πως δικαιολογεί ο πρόεδρος της ΕΑΑΣ ότι το ΜΤΣ την ίδια περίοδο έδινε αύξηση παροχών από κρατικές επιχορηγήσεις αν και είχε συσσωρευμένες ζημιές εκατομμυρίων ευρώ;. 

Πως δικαιολογεί ότι στον απολογισμό του ΜΤΣ της 28 Ιαν 2015 δεν έγινε καμία αναφορά στην ζημιά του ταμείου όπως και τι απέγιναν οι υπεύθυνοι για την κατάρρευση του ΜΤΣ;. Γνωρίζει ότι το ΜΤΝ και ΜΤΑ ουδέποτε έλαβαν αντίστοιχες επιχορηγήσεις – δωρεές ή δάνεια, ούτε ξεπούλησαν περιουσία των μετόχων και μερισματούχων τους;. 

Τα ΜΤΑ και ΜΤΝ λαμβάνοντας σκληρά μέτρα από το 2011 μείωσαν τις παροχές 70% για να αποτρέψουν την κατάρρευσή τους από το PSI σε αντίθεση με το ΜΤΣ που επαναπαύτηκε στις κρατικές επιχορηγήσεις τις δωρεές και τον πακτωλό των εκατομμυρίων ευρώ, για να καταβάλει παροχές με δανεικά και αγύριστα όπως αναφέρει το ΥΠΟΙΚ και να απαιτεί σήμερα να αποκτήσει πόρους που δεν του ανήκουν όπως και το 2012. 

Οι κρατήσεις υπέρ των Ταμείων αποτελούν δομικό στοιχείο αυτών που έχει προβλεφθεί στους ιδρυτικούς νόμους, ως ανεξάρτητα και αυτόνομα ΝΠΔΔ και κάθε αναμόχλευσή θα έχει επιπτώσεις τόσο στη βιωσιμότητά τους, όσο και στις σχέσεις εντός των ΕΔ και των Ενώσεων Αποστράτων. 

Δεν θα πληρώσουν κ Πρόεδρε της ΕΑΑΣ οι μέτοχοι και οι μερισματούχοι του ΜΤΝ και ΜΤΑ, οι ορφανικές οικογένειες και οι οικογένειες των πεσόντων την κακοδιαχείριση του ΜΤΣ και την αδυναμία εξυγίανσης.



πηγή: Ιούλιος 2021 ΕΘΝΙΚΗ ΗΧΩ


Κατεχόμενη Κύπρος: - Κάντο όπως οι Αζέροι! - Ποιος φόβος είναι ο δεσμώτης μας;

 







Γράφει ο 

Αντιστράτηγος ε.α. Σταύρος Κουτρής 

Πρόεδρος ΕΑΑΣ 

Το 1992 το Αζερμπαϊτζάν ηττήθηκε από την Αρμενία και έχασε το Ναγκόρνο Καραμπάχ και άλλα εδάφη του. 

Από την πρώτη στιγμή η ηγεσία του οραματίστηκε και διακήρυξε ότι “πάλι με χρόνους με καιρούς πάλι δικά μας "θα ‘ναι". 

Και ξεκίνησε η προετοιμασία που κράτησε 28 χρόνια σε όλους τους τομείς, διεθνής προπαρασκευή, ισχυροποίηση φρονήματος στο εσωτερικό, δημιουργία αξιόμαχου στρατού με εξοπλισμό και εκπαίδευση, εξασφάλιση έμπρακτης και ουσιαστικής βοήθειας από την Τουρκία και όταν η διεθνής συγκυρία το επέτρεψε πέτυχε το εθνικό του όραμα, την απελευθέρωση των χαμένων εδαφών και την αποκατάσταση της τρωθείσας τιμής. 

Ερώτημα: Μπορούμε να διαπιστώσουμε ανάλογη κατάσταση και στο Κυπριακό; Ποιος είναι ο στρατηγικός στόχος της Τουρκίας στο Κυπριακό; Όχι απλά η διχοτόμηση και τα δύο κράτη. Θέλει να πατάει σταθερά σε ένα κομμάτι του νησιού και να το διαφεντεύει ολόκληρο. Και εξασφαλίζοντας αυτό να κυριαρχεί σ’ όλη τη λεκάνη της Αν. Μεσογείου. Και ξέρει ότι αν πέσει η Κύπρος ακολουθεί και η Ελλάδα. 

Και εμείς τι κάνουμε; Κουβεντιάζουμε πολύ και πράττουμε λίγα έως τίποτε. 47 χρόνια τώρα διολισθαίνουμε σε μια διαδικασία απαξίωσης των δικαίων μας και δικαιολόγησης των αδικαιολόγητων. 

Πόσο μας ταιριάζει η παροιμία “όποιος δεν θέλει να ζυμώσει 47 χρόνια κοσκινίζει”. Φθάσαμε από την αρχική μας θέση της παράνομης εισβολής και κατοχής, των τουρκικών βιασμών και της πολιτιστικής καταστροφής, των προσφύγων από τη μια και των εποίκων από την άλλη, να προσπαθούμε σήμερα να τραυλίσουμε ότι ο κ. Ερντογάν δεν μπορεί να κάνει ότι θέλει στα Βαρώσια. Και τρέχουμε πλέον να εξασφαλίσουμε ότι η ΕΕ δεν θα μας ξαναπροδώσει και η Αμερική θα πει τον καλό τον λόγο, για να ηρεμήσουμε.


Θυμίζουμε, δυστυχώς το παραμύθι του τσομπάνου που έδιωξε τα σκυλιά του γιατί ήταν πολυδάπανα και όταν μπήκαν οι γκρίζοι λύκοι στο μαντρί φώναζε τους γείτονες να σώσουν το κοπάδι του. Βεβαίως, δεν απαξιώνω σημαντικές διπλωματικές επιτυχίες, όπως π.χ. την ένταξη της Κύπρου στην ΕΕ, τις συμφωνίες για ΑΟΖ με Αίγυπτο και Ισραήλ, τις συμφωνίες για παραχώρηση των οικοπέδων στην Κυπριακή ΑΟΖ και τον EASTMED ή τις πρόσφατες τετραμερείς συνεργασίες. Όμως, όλα αυτά θα πάνε στράφι εάν η Τουρκία πετύχει το στρατηγικό της στόχο με την βοήθεια των άσπονδων φίλων μας, την επίδειξη της στρατιωτικής της δύναμης, εκβιάζοντας με τον κατοχικό στρατό της και τελικά με την βοήθειά μας… 

Μήπως είναι πλέον η στιγμή και εμείς, Ελλάδα και Κυπριακή Δημοκρατία, να βάλουμε στη στρατηγική μας τον στόχο της απελευθέρωσης του Κυπριακού εδάφους και το πέταμα του κατακτητή στη θάλασσα; Μήπως με ένα τέτοιο κοινό στόχο τα πράγματα θα είναι αλλιώς; Μήπως το δρόμο μας το δείχνει το Αζερμπαϊτζάν και η Τουρκία; 

Ένα τέτοιο όραμα θα μπορούσε να εμπνεύσει όλο τον Ελληνισμό και να τον σπρώξει να κάνει θαύματα σε όλους τους τομείς, όπως δεκάδες φορές στην ιστορία του. Ας μην ξεχνάμε ότι πρώτα έρχεται η Ελευθερία και η Τιμή και μετά η Ειρήνη και η Ευημερία. 

Γιατί όχι; Τι μας λείπει και τι μας συγκρατεί; Ποιος φόβος είναι ο δεσμώτης μας; Εάν οι πολιτικές ηγεσίες μας το πιστέψουν και το θελήσουν, εάν οι Ελλαδίτες και Κύπριοι πολιτικοί ηγέτες συμφωνήσουν και ορίσουν αυτό τον κοινό στρατηγικό στόχο, οι ειδικοί θα επεξεργαστούν τις λεπτομέρειες, θα προετοιμάσουν το έδαφος, και ο λαός θα ακολουθήσει, αποδεχόμενος τις θυσίες που αναπόφευκτα θα πρέπει να γίνουν. 

Και όπως έλεγε η μακαρίτισσα η μάνα μου, δασκάλα παλαιάς κοπής, “παιδάκι μου όταν θέλεις, μπορείς, διότι το μάτι δειλό το χέρι τολμηρό”. Πιστεύω ακράδαντα ότι αυτό που ισχύει στα άτομα, ισχύει και στα έθνη. Όνειρα θερινής νυκτός;




Ιούλιος 2021 ΕΘΝΙΚΗ ΗΧΩ

Ελληνοτουρκικά - Yeni Safak: Νεκρός Τούρκος στον Έβρο από Ελληνικά πυρά


 Ένας 43χρονος Τούρκος πολίτης ονόματι Mehmet Durgun, φέρεται να έπεσε νεκρός από σφαίρα στην περιοχή της Edirne κοντά στα ελληνικά σύνορα στον Έβρο. Μάλιστα όπως ισχυρίζεται η τουρκική εφημερίδα Yeni Safak, η σφαίρα προήλθε από την ελληνική πλευρά.

Όπως αναφέρει το ρεπορτάζ του τουρκικού ΜΜΕ, το θύμα βρισκόταν στην περιοχή μαζί με έναν συγχωριανό του όταν δέχθηκε τη σφαίρα στο πρόσωπο, χάνοντας τη ζωή τους άμεσα.

Όπως διακινεί η τουρκική πλευρά, ο θανάσιμος πυροβολισμός καθώς και άλλοι τρεις που ακολούθησαν σύμφωνα με όσα ισχυρίζονται άτομα που ζουν στην περιοχή, προήλθαν από την ελληνική πλευρά. Το περιστατικό έλαβε τόπο κοντά στο χωριό Adasarhanlı, που βρίσκεται πολύ κοντά στο ποτάμι του Έβρου.

Όπως αναφέρει η Yeni Safak έρευνα για το περιστατικό διενεργούν οι πολιτικές και οι στρατιωτικές αρχές της περιοχής.


 


πηγή:https://www.capital.gr/epikairotita/3573550/yeni-safak-nekros-tourkos-ston-ebro-apo-ellinika-pura