Παρασκευή 26 Ιουνίου 2026

Ιστορική δικαίωση: - Ξεκινά η ταυτοποίηση οστών Ελλαδιτών πεσόντων του 1974 που εκτέθηκαν σε χημικά




Σε φάση υλοποίησης μπήκε η διαδικασία ταυτοποίησης οστών Ελλαδιτών πεσόντων και αγνοουμένων του 1974, τα οποία μέχρι σήμερα παρέμεναν «αταυτοποίητα» λόγω σοβαρών αλλοιώσεων. Τα συγκεκριμένα οστά είχαν εμποτιστεί στο παρελθόν με χημικές ουσίες, γεγονός που κατέστρεψε το γενετικό υλικό και καθιστούσε αδύνατη την ανάλυσή τους με τις συμβατικές μεθόδους DNA.

Η εξέλιξη αυτή κατέστη εφικτή μετά την απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου τον Απρίλιο, η οποία ενέκρινε κονδύλι ύψους ενός εκατομμυρίου ευρώ. Η προσπάθεια υλοποιείται από το Ινστιτούτο Νευρολογίας και Γενετικής Κύπρου, χρησιμοποιώντας τη μέθοδο της Μαζικής Παράλληλης Αλληλούχησης (MPS), μια τεχνολογία αιχμής ικανή να εξάγει αποτελέσματα ακόμα και από δυσχερή ή χημικά επεξεργασμένα δείγματα

Η νέα επιστημονική στρατηγική

Οι γενετιστές του Ινστιτούτου σε συνεργασία με τους ανθρωπολόγους της Δημοκρατίας έχουν ήδη καταρτίσει το απαραίτητο πρωτόκολλο, ξεκινώντας τη δειγματοληψία από τα οστά που κρίνονται ανθρωπολογικά και γενετικά καταλληλότερα.

«Η Πολιτεία έχει καθήκον να αξιοποιεί κάθε διαθέσιμη επιστημονική, θεσμική και οικονομική δυνατότητα, μέχρι να δοθούν απαντήσεις και στην τελευταία οικογένεια αγνοουμένου», διαμηνύει η κυβέρνηση.

Ο Επίτροπος Προεδρίας, Μάριος Χαρτσιώτης, χαρακτήρισε το βήμα αυτό ως κρίσιμης σημασίας για τη διακρίβωση της τύχης των ηρώων της κυπριακής τραγωδίας. Παράλληλα με το πρόγραμμα για τους Ελλαδίτες, προωθείται κανονικά και η 5η φάση των ταυτοποιήσεων για τους Κύπριους αγνοούμενους, στο πλαίσιο της συνεχιζόμενης προσπάθειας για το ανθρωπιστικό αυτό ζήτημα.



πηγή:https://www.dimokratia.gr/ellada/712524/istoriki-dikaiosi-xekina-i-taytopoiisi-oston-elladiton-pesonton-toy-1974-poy-ektethikan/


Αντιπρόεδρος της κυβέρνησης: - «Μακριά από τον Τσίπρα γιατί υπόσχεται και γεφύρια και ποτάμια!!» - «Η αντιπολίτευση έχει ψεκασμένες θεωρίες, τοξικότητα εχθροπάθεια και απίστευτο λαϊκισμό!!»


 

Το «πακέτο» της ΔΕΘ θα είναι όσο πιο μεγάλο γίνεται στο πλαίσιο του ρεαλισμού

«Προς το παρόν ο κ. Τσίπρας επανέρχεται με τα ίδια συνθήματα και δόγματα του παρελθόντος, που θυμίζουν αυτά που έλεγε το 2015, το 2019 και το 2023 και τα ποσοστά του θυμίζουν επίσης τα ποσοστά του 2023 όταν παραιτήθηκε. 

Χθες μας είπε ότι, ενώ με βάση τους δημοσιονομικούς κανόνες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και χάρη φυσικά και στην δική μας προσπάθεια για την ανάπτυξη και την αντιμετώπιση  της φοροδιαφυγής, μπορούσαμε να μοιράσουμε, όπως και κάναμε, 1,76 δισεκατομμύρια ευρώ, εκείνος θα μοίραζε 6 δισεκατομμύρια. Ξανά τα ίδια και τα ίδια, όπως αυτά που έλεγε στο παρελθόν. Επανέρχεται και υπόσχεται και γεφύρια και ποτάμια».

Αυτά ανέφερε ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης, Κωστής Χατζηδάκης, σε συνέντευξη στον ΑΝΤ1, απαντώντας σε ερώτηση για τις τοποθετήσεις του πρώην πρωθυπουργού.

«Εμείς», πρόσθεσε, «πρέπει να είμαστε επικεντρωμένοι στην αντιμετώπιση των προκλήσεων του παρόντος και του άμεσου μέλλοντος. Από την μια πλευρά έχουμε ένα κόμμα, τη Νέα Δημοκρατία που έχει συντελέσει να ανέβει η Ελλάδα αρκετά ψηλότερα σε σχέση με το 2019 στην οικονομία, στην  εξωτερική πολιτική, στην άμυνα. 

Από την άλλη στην αντιπολίτευση υπάρχουν κάποια κόμματα που διακρίνονται στην τοξικότητα και στην εχθροπάθεια και κόμματα που βρίσκονται στο χώρο των ψεκασμένων θεωριών, όπως είναι οι επιστολές του Ιησού Χριστού. Και υπάρχει και ένας κοινός παρονομαστής σε όλα τα κόμματα της αντιπολίτευσης, το εθνικό μας καρκίνωμα που είναι ο γνωστός λαϊκισμός από το παρελθόν. Υποσχέσεις  και ψέματα ατελείωτα».

Ο Κωστής Χατζηδάκης υπενθύμισε ότι ο. κ. Τσίπρας, αντίθετα, με αυτά που λέει τώρα για τη φορολογία, αύξησε 30 διαφορετικούς φόρους και δεν μείωσε κανέναν, παρά μόνο έναν, που ήταν ο φόρος στα καζίνο! «Η Νέα Δημοκρατία μείωσε τους φόρους και τις ασφαλιστικές εισφορές, και μάλιστα με 83 διαφορετικούς τρόπους. Και φέτος το Σεπτέμβριο στη ΔΕΘ ο Πρωθυπουργός, λαμβάνοντας πάντοτε υπόψιν τις αντοχές της οικονομίας και του προϋπολογισμού, θα ανακοινώσει καινούργιες πρωτοβουλίες οι οποίες θα έχουν ως κοινό παρανομαστή, περαιτέρω μειώσεις φόρων ιδιαίτερα για την μεσαία τάξη και στήριξη των ευάλωτων. Το «πακέτο» της ΔΕΘ θα είναι όσο πιο μεγάλο γίνεται  χωρίς να μπαίνουμε σε διαγωνισμό πλειοδοσίας με τα κόμματα της αντιπολίτευσης. Προφανώς σε αυτό το διαγωνισμό η αντιπολίτευση θα τάξει πολύ περισσότερα. Εμείς λέμε λιγότερα και τα κάνουμε όλα στη συνέχεια. Αυτή είναι και η διαφορά μας».

«Η φορολογία», πρόσθεσε, «θα πρέπει να είναι δίκαια. Να αισθάνονται οι πολίτες ότι δεν υπάρχουν υποζύγια και ευνοημένοι. Και γι’ αυτό το λόγο, πράγματι όταν ήμουνα υπουργός Οικονομικών, είχαμε πάρει 11 διαφορετικές πρωτοβουλίες εναντίον της φοροδιαφυγής, που προκάλεσαν τότε και κάποιες αντιδράσεις. Δεν ήταν μόνο οι ελεύθεροι επαγγελματίες, ήταν η σύνδεση των POS με τις ταμειακές μηχανές και άλλες κινήσεις εκσυγχρονισμού, που είχαν, κατά την άποψή μου, και ένα μήνυμα κοινωνικής δικαιοσύνης. 

Όλη η προσπάθειά μας στηρίζεται σε μια αντίληψη κοινής λογικής. Θέλουμε να έχουμε χαμηλούς φορολογικούς συντελεστές, γιατί είναι κίνητρο για την ανάπτυξη. Από την άλλη υπάρχουν ανάγκες σε σχέση με την εκτέλεση του προϋπολογισμού, με τη μείωση του δημοσίου χρέους, τους δανειστές της χώρας και την Ευρωπαϊκή Ένωση. Οπότε κανείς πρέπει να βρίσκει μια ισορροπία».

Για τους πρώην πρωθυπουργούς κ. Κ. Καραμανλή και Αντ. Σαμαρά ανέφερε: «Μιλάω με όλα τα στελέχη της Νέας Δημοκρατίας. Είμαι από πολύ νέος στη Νέα Δημοκρατία, έχω υπάρξει υπουργός τριών διαφορετικών πρωθυπουργών, του Κώστα Καραμανλή, του Αντώνη Σαμαρά και του Κυριάκου Μητσοτάκη. Τους σέβομαι και τους τρεις. Πιστεύω στη μεγάλη Νέα Δημοκρατία και στην ενότητα της ευρύτερης παράταξης. Αλλά προφανώς η ενότητα αυτή απαιτεί κάποιες προϋποθέσεις και απαιτεί και όλους μας να συμβάλλουμε προς αυτή την κατεύθυνση. Δεν έχω καμία αμφιβολία για την αγάπη του Κώστα Καραμανλή στην παράταξη μας».

Τέλος, σε ερώτηση για τις δημοσκοπήσεις, ο Κωστής Χατζηδάκης σημείωσε:

«Το 2023 σχεδόν κανένας δεν πίστευε ότι η Νέα Δημοκρατία θα πάρει αυτοδυναμία Οι δημοσκοπήσεις 2 μήνες πριν από τις εκλογές έδειχναν ότι η Νέα Δημοκρατία θα πάρει 32-34% και βρέθηκε τελικά με 41% .Δεν θέλω να πω ότι και τώρα θα συμβεί το ίδιο. Βλέπω όμως, όπου πάω σε όλη την Ελλάδα – ήμουνα πρόσφατα Θεσσαλονίκη, Κιλκίς, Χαλκιδική, Τρίπολη – ότι η βάση της Νέας Δημοκρατίας είναι εδώ. Στηρίζει την προσπάθεια της κυβέρνησης και του Κυριάκου Μητσοτάκη. Και καθώς πλησιάζουμε προς τις εκλογές, οι Έλληνες πολίτες θα πρέπει να πάρουν τις αποφάσεις τους

Θα δουν ξεκάθαρα ότι από τη μια πλευρά υπάρχει μια κυβέρνηση μεθοδική, αποτελεσματική που έχει συντελέσει στο να προχωρήσει η Ελλάδα μπροστά κι ένας πρωθυπουργός επίσης αποτελεσματικός με διεθνές κύρος. Και από την άλλη πλευρά υπάρχει μια αντιπολίτευση είτε με ψεκασμένες θεωρίες είτε με τοξικότητα και εχθροπάθεια είτε κυρίως με αυτόν τον απίστευτο λαϊκισμό. Οι Έλληνες θα αποφασίσουν τελικά για τις οικογένειές τους και τα παιδιά τους και την πατρίδα τους και γι’ αυτό είμαι αισιόδοξος».

Ολόκληρη η συνέντευξη εδώ: https://youtu.be/w2kXZMedcuo?si=TjKJ3MaMhb4W-F-9

ΑΠΟ ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ

Ε.Α.Α.Σ./Παράρτημα Άρτας: - Τελευταία Ανακοίνωση - Λήγει η Προθεσμία Υποβολής Αίτησης Συμμετοχής στον Διορισμό των Νέων Τοπικών Συμβουλίων

 



ΘΕΜΑ:   Διορισμός Τοπικών Συμβουλίων ΕΑΑΣ

 

ΣΧΕΤ :    ΝΔ 1171/72               

 

1.  Σε εκτέλεση σχετικού όπως αυτό τροποποιήθηκε και ισχύει μέχρι σήμερα το νέο ΔΣ της ΕΑΑΣ, υποχρεούται να προβεί στον διορισμό νέων Τοπικών  Συμβουλίων (Τ. Σ)  στα κατά τόπους Παραρτήματα της όπως ο νόμος ορίζει.

2.  Μερίμνη των σημερινών ΤΣ των Παραρτημάτων παρακαλούμε:

    α.  Να καταβληθεί κάθε δυνατή προσπάθεια ώστε να ενημερωθούν άπαντα τα μέλη της περιοχής ευθύνης των,  με τον προσφορότερο τρόπο (τηλεφωνικά, εγγράφως, ηλεκτρονικά κλπ), ώστε οι επιθυμούντες να συμμετάσχουν στη διαδικασία επιλογής και ορισμού τους στα νέα ΤΣ να υποβάλλοντας σχετικές αναφορές.

  β. Να καταβληθεί κάθε δυνατή προσπάθεια ώστε ο αριθμός των επιθυμούντων για κάθε θέση να είναι όχι μόνο επαρκής αλλά και κατά το δυνατόν πολλαπλάσιος,  ώστε το ΔΣ/Ε.Α.Α.Σ.  να  προβληματιστεί αξιολογώντας πολλούς και ικανούς υποψηφίους.  

        3. Οι αναφορές θα πρέπει να υποβληθούν το αργότερο μέχρι 30 Ιουνίου 2026, είτε μέσω των Παραρτημάτων είτε απευθείας στην ΕΑΑΣ (Χαρ Τρικούπη 18α, ΤΚ 10679 Αθήνα)  με συστημένη επιστολή (σφραγίδα αποστολής ταχυδρομείου έως και την 30η  Ιουνίου 2026) ή στο  email  eaasgrammateia@gmail.com ενημερώνοντας ταυτόχρονα στην  περίπτωση αυτή και το Παράρτημα στο οποίο ανήκουν. Επισημαίνεται ότι, υποβολή υποψηφιότητας για συμμετοχή σε ΤΣ απευθείας στην ΕΑΑΣ χωρίς την κοινοποίηση στο Παράρτημα που ανήκει ο ενδιαφερόμενος, θα απορρίπτεται.

       4. Ταυτόχρονα με την αίτησή τους, η οποία υπέχει θέση υπευθύνου δηλώσεως χωρίς θεώρηση (αποστέλλεται συνημμένα) , οι υποψήφιοι, θα πρέπει να υποβάλλουν ως συνημμένο στην αίτησή τους το Συνοπτικό Βιογραφικό Σημείωμα Υποψηφίου Μέλους που επισυνάπτεται στο παρόν ως «ΣΧΕΔΙΟ – ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ». Αντίγραφο του υποδείγματος θα χορηγούν  τα Παραρτήματα σε όσους το επιθυμούν και οφείλουν να το ελέγξουν για την ακρίβεια των στοιχείων πριν το υποβάλλουν.

 

5. Τονίζεται ότι τα Παραρτήματα ελέγχουν μόνο την ακρίβεια των στοιχείων , δεν εκφέρουν καμία άποψη επί των αναγραφομένων ενώ παράλληλα δεν θα δέχονται εκπρόθεσμες αιτήσεις.

         6. Το συγκεκριμένο έγγραφο θα δημοσιευθεί στην ΕΘΝΙΚΗ ΗΧΩ μηνός Μαΐου 2026 και θα αναρτηθεί αλλά και στην ιστοσελίδα μας www.eaas.gr από όπου θα είναι δυνατή και η εκτύπωση της φόρμας του Βιογραφικού Σημειώματος των υποψηφίων.

 

7. Σημαντικό κριτήριο για την επιλογή των μελών των ΤΣ των Παραρτημάτων ανά την επικράτεια για τους ήδη υφιστάμενους  θα αποτελέσει, εφόσον επιθυμούν να επανυποβάλουν αίτηση, το έργο που παρήχθη καθώς και η ενεργός συμμετοχή τους με παρακίνηση των μελών τους αλλά και τη φυσική τους παρουσία στις μεγάλες δράσεις της Ενώσεως που έλαβαν χώρα κατά την παρελθούσα 3τια.

 8. Επίσης σημαντικό κριτήριο για τους ανωτέρω θα αποτελέσει η πιστή εφαρμογή των όσων κατά καιρούς ζητήθηκαν από την Ένωση από τα ΤΣ όπως η επίδοση υπομνημάτων στους τοπικούς βουλευτές, η άσκηση σχετικής πίεσης προς επίτευξη των επιδιώξεών μας  κ.ο.κ.

 9. Η Ένωση θεωρώντας ότι η ανανέωση τόσο στο έμψυχο προσωπικό όσο και στον τρόπο αντίληψης των πραγμάτων είναι επιβεβλημένη,  παροτρύνει τους Προέδρους και γενικά τα μέλη των ΤΣ των Παραρτημάτων που έχουν υπερβεί τις τρεις θητείες να μην επανυποβάλουν αίτημα επιλογής προωθώντας νεότερους για τις θέσεις αυτές.

10.  Υπεύθυνοι  για  την  πιστή  τήρηση της ως άνω  διαδικασίας  καθώς και των ημερομηνιών που έχουν τεθεί  καθίστανται οι Πρόεδροι των ΤΣ των Παραρτημάτων τους οποίους  η Ε.Α.Α.Σ. περιβάλλει με την εμπιστοσύνη της.

11.  Η Ε.Α.Α.Σ. δεσμεύεται και γνωρίζοντας τις κυρώσεις που προβλέπονται από τις διατάξεις της παρ. 6 του άρθρου 22 του Ν. 1599/1986 και σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν.2472/97 «Προστασία του Aτόμου από την Επεξεργασία Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα» τα παρακάτω:

α. Να προστατεύει και να σέβεται την ιδιωτικότητα κάθε εγγεγραμμένου μέλους της. Επίσης δεσμεύεται να συμμορφώνεται με το Γενικό Κανονισμό Προστασίας Δεδομένων (Κανονισμός (ΕΕ) 2016/679 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 27ης Απριλίου 2016).

 β. Στην προστασία των προσωπικών δεδομένων από παραβίαση, αθέμιτη χρήση, αλλοίωση, απώλεια ή καταστροφή τηρώντας όλες τις προβλεπόμενες διαδικασίες και σύμφωνα με τις οδηγίες της Ε.Α.Α.Σ. τις οποίες αναγνώστηκαν και κατανοήθηκαν πλήρως.

γ.  Ότι δεν θα επιτρέψει την οποιαδήποτε κοινοποίηση εξ ολοκλήρου ή τμήματος αυτών – των προσωπικών δεδομένων ενός εκάστου που έχουν συλλεγεί από την ΕΑΑΣ - σε οποιονδήποτε τρίτο και με οποιονδήποτε τρόπο χωρίς προηγούμενη έγκριση από τον Υπεύθυνο Προστασίας και απόφαση του ΔΣ/ΕΑΑΣ με αιτιολογικό που να αιτιολογεί επαρκώς την απόφαση αυτή.

δ. Ότι έχει κατανοήσει πλήρως την εξειδικευμένη εργασία που θα πραγματοποιεί ως χρήστης – επεξεργαστής και τις ευθύνες που απορρέουν από αυτήν.

ε. Ότι έχει λάβει γνώση των κυρώσεων που προβλέπονται σε περίπτωση παραβίασης των ανωτέρω

Ύμνοι Τραμπ για τον Ερντογάν!! - «Μας έχει βοηθήσει πολύ!!» - «Σκέφτομαι να πουλήσω στην Τουρκία μαχητικά F-35 και κινητήρες F110!!»


 

Με θερμά λόγια, για τον Ερντογάν, μίλησε ο Τραμπ, αφήνοντας μάλιστα ανοιχτό το ενδεχόμενο για «δώρο» στην Τουρκία, σχετικά με τα F-35, ενόψει της συνόδου κορυφής του ΝΑΤΟ. «Ο Ερντογάν είναι ένας άνθρωπος που μπορεί να θεωρείται κάπως αμφιλεγόμενος, αλλά κι εγώ είμαι. Τον γνωρίζω προσωπικά. Νομίζω ότι είναι πολύ καλός άνθρωπος. Μας έχει βοηθήσει πολύ. Του είπα να μείνει εκτός πολέμου με το Ιράν αν και είναι αντίθετος με το Ισραήλ, και έμεινε. Έχει κάνει ό,τι του έχω ζητήσει» είπε ο Τραμπ, ενώ δίπλα του ήταν ο ΓΓ του ΝΑΤΟ, Μαρκ Ρούτε.

Όταν ρωτήθηκε από δημοσιογράφους αν θα μεταβεί στην Τουρκία, για τη Σύνοδο της Βορειοατλαντικής Συμμαχίας, με κάποιο «δώρο» (F-35 και κινητήρες F110), απάντησε «νομίζω πως ναι. η Τουρκία είναι μέλος του ΝΑΤΟ. Κάποιοι δεν τη θεωρούν έτσι, αλλά είναι. Είναι ένα ισχυρό μέλος του ΝΑΤΟ και πιθανότατα θα κάνω κάτι που θα τους χαροποιήσει. Ο κόσμος δεν αντιλαμβάνεται πόσο σημαντική είναι η Τουρκία από στρατιωτικής άποψης. Διαθέτει έναν πολύ ισχυρό στρατό. Έχει πολύ αμερικανικό εξοπλισμό και μια τεράστια αμυντική βιομηχανική βάση».

Ερωτηθείς τι πρέπει να συμβεί προκειμένου να προχωρήσει η πιθανή πώληση F-35 στην Τουρκία, ο Τραμπ παρέπεμψε την ερώτηση στον αντιπρόεδρο Τζέι Ντι Βανς, ο οποίος δήλωσε ότι το ζήτημα βρίσκεται υπό εξέταση από την αμερικανική κυβέρνηση και ότι απαιτείται να διαπιστωθεί πως έχουν εκπληρωθεί συγκεκριμένες προϋποθέσεις που προβλέπει η αμερικανική νομοθεσία.



πηγή:https://defencereview.gr/diplomatia/anoichto-afise-to-endechomeno-polisis-m/

Πέμπτη 25 Ιουνίου 2026

Αντιπρόεδρος της Κυβέρνησης: - Η Ελλάδα του 2030 δεν θα χτιστεί με «λεφτόδεντρα», αλλά με μεταρρυθμίσεις




Συνέντευξη του Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης, Κωστή Χατζηδάκη, στην εφημερίδα «Κυριακάτικη Απογευματινή» και την δημοσιογράφο Πένυ Αβραμίδη

 

Ανακοινώσεις για μειώσεις φόρων και περαιτέρω στήριξη των ευάλωτων στη ∆ΕΘ του προσεχούς Σεπτεμβρίου προαναγγέλλει, μέσω της «Κυριακάτικης Απογευματινής», ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης. Ο Κωστής Χατζηδάκης αναφέρεται στη συνεργασία της κυβέρνησης με τον ΟΟΣΑ, το ΙΟΒΕ και την Τράπεζα της Ελλάδος για τον σχεδιασμό της οικονομικής και κοινωνικής πολιτικής της χώρας για την περίοδο 2028-2034 και δίνει το στίγμα για μια νέα Συμφωνία Αλήθειας, που θα περιλαμβάνει συγκεκριμένο σχέδιο μεταρρυθμίσεων και πολιτικών, στον δρόμο προς τη διεκδίκηση της τρίτης κυβερνητικής θητείας της Ν.∆. «Όσο αυξάνεται ο ανταγωνισμός στην αντιπολίτευση τόσο αυξάνεται και ο λαϊκισμός και η μεταφυσική προσέγγιση των προβλημάτων», αναφέρει ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης, σχολιάζοντας τους νέους συσχετισμούς στο πολιτικό σκηνικό που θα δημιουργήσουν τα υπό ίδρυση κόμματα της Μαρίας Καρυστιανού και του Αλέξη Τσίπρα.

Τέλος, ο κ. Χατζηδάκης αναφέρεται στους προβληματισμούς που εξέφρασαν 5 βουλευτές της Ν.∆. μέσω της ανοιχτής επιστολής τους και τονίζει ότι ενόψει της συνταγματικής αναθεώρησης θα πρέπει να εξεταστούν το ζήτημα των σχέσεων της κυβέρνησης με την Κοινοβουλευτική Ομάδα και οι τρόποι ενίσχυσης του ρόλου του βουλευτή.

 

Ανακοινώσατε στο Φόρουμ των ∆ελφών τη συνεργασία της κυβέρνησης με τον ΟΟΣΑ για μια έκθεση «Πισσαρίδης 2». Σκοπεύετε να βάλετε τα συμπεράσματα αυτής της έκθεσης στην πολιτική ατζέντα ενόψει των εκλογών;

Ανακοινώσαμε, λοιπόν, μαζί με τον γενικό γραμματέα του ΟΟΣΑ, Ματίας Κόρμαν, τη συνεργασία της κυβέρνησης με τον ΟΟΣΑ, το ΙΟΒΕ και την Τράπεζα της Ελλάδος, με στόχο να σχεδιάσουμε την οικονομική και κοινωνική πολιτική της χώρας για την περίοδο 2028-2034. Και ασφαλώς ο Κυριάκος Μητσοτάκης και η Ν.∆., διεκδικώντας την 3η θητεία, θα βάλουν στον πολιτικό διάλογο ένα πολύ συγκεκριμένο σχέδιο μεταρρυθμίσεων και πολιτικών, για να πάει η Ελλάδα ψηλότερα. Απέναντι στον λαϊκισμό και την ακατάσχετη παροχολογία της αντιπολίτευσης εμείς θα αντιτάξουμε μια νέα Συμφωνία Αλήθειας, με πολύ συγκεκριμένες δεσμεύσεις.

Η συνταγματική αναθεώρηση είναι επίσης ένα από τα θέματα που βάζετε στην πολιτική ατζέντα ενόψει των εκλογών. Ωστόσο το πολιτικό κλίμα είναι πολύ πολωμένο. Πιστεύετε ότι μπορούν να δημιουργηθούν οι απαραίτητες συναινέσεις για να προχωρήσουν οι θεσμικές αλλαγές που προτείνετε;

Πιστεύω ότι η συνταγματική αναθεώρηση είναι μια μεγάλη ευκαιρία για την επανεκκίνηση του πολιτικού συστήματος. Και νομίζω ότι, παρά την επιθετική ρητορική που αναπτύσσει η αντιπολίτευση, μπορούν να επιτευχθούν συναινέσεις σε σημαντικά ζητήματα.

Για παράδειγμα, στην αναθεώρηση του άρθρου 86 του Συντάγματος περί ευθύνης υπουργών. Ή στον τρόπο επιλογής της ηγεσίας της ∆ικαιοσύνης. Ο πρωθυπουργός έχει καταθέσει μια δέσμη προτάσεων και αυτή την εβδομάδα θα συνεδριάσει η Κοινοβουλευτική Ομάδα της Νέας ∆ημοκρατίας για να καταθέσει και εκείνη τις προτάσεις της, να συζητήσει το θέμα και να διαμορφώσει την τελική της πρόταση. Επομένως, ο θεσμικός εκσυγχρονισμός της χώρας, μέσω της συνταγματικής αναθεώρησης, θα είναι βασικό κομμάτι του σχεδίου μας για την Ελλάδα του 2030. Εύχομαι ότι η αντιπολίτευση θα ξεφύγει από τις ακρότητες και τον φανατισμό και θα προχωρήσουν οι μεγάλες θεσμικές αλλαγές που ζητούν οι πολίτες στη συντριπτική τους πλειονότητα.

Παρ’ όλ’ αυτά το κλίμα στην Κοινοβουλευτική Ομάδα της Ν.∆. δεν φαίνεται να είναι πολύ καλό… Μέσα στην εβδομάδα δημοσιεύθηκε επιστολή 5 βουλευτών της Νέας ∆ημοκρατίας με την οποία ασκούν έντονη κριτική στο «επιτελικό κράτος». Συμφωνείτε με αυτή την επιστολή; Μήπως θα πρέπει να επανεξετάσετε το πλαίσιο συντονισμού της κυβέρνησης;

Η επιστολή αυτή είναι χρήσιμη, ασχέτως εάν κάποιος συμφωνεί ή διαφωνεί με τις απόψεις που εκφράζουν, όπως έχουν το δικαίωμα. Οι ίδιοι, άλλωστε, υπογραμμίζουν ότι σε σημαντικές κρίσεις το επιτελικό κράτος απέδωσε. Κανείς δεν αμφισβητεί, πιστεύω, ότι με το «επιτελικό κράτος» υπάρχει ένας καλός συντονισμός της κυβέρνησης, δημόσιος προγραμματισμός και εσωτερικός έλεγχος της πορείας των μεταρρυθμίσεων που υλοποιούνται. Συντονισμός με ιδιαίτερη χρησιμότητα και προστιθέμενη αξία. Προφανώς έχουν υπάρξει ορισμένες αστοχίες στον συντονισμό της κυβέρνησης, για τις οποίες άλλωστε έχουμε μιλήσει ανοιχτά, αλλά μήπως χωρίς το επιτελικό κράτος τα πράγματα ήταν καλύτερα; Και βεβαίως, στο πλαίσιο της συνταγματικής αναθεώρησης θα πρέπει σίγουρα να δούμε τόσο το ζήτημα των σχέσεων της κυβέρνησης με την Κοινοβουλευτική Ομάδα όσο και τρόπους με τους οποίους θα ενισχυθεί ο ρόλος του βουλευτή. Στο πλαίσιο αυτό, κάθε πρόταση είναι ευπρόσδεκτη.

Πάντως, από τις τοποθετήσεις βουλευτών της Ν.∆. φαίνεται πως υπάρχει απόσταση μεταξύ εξωκοινοβουλευτικών κυβερνητικών στελεχών και μελών της Κ.Ο. Χαρακτηριστικές οι αντιδράσεις βουλευτών για τη δήλωση του Ακη Σκέρτσου για το πελατειακό κράτος. Ποια είναι η δική σας οπτική;

Οι βουλευτές της Νέας ∆ημοκρατίας έχουν βάλει, όλα αυτά τα χρόνια, πλάτη σε σημαντικές μεταρρυθμίσεις και έχουν συμβάλει με πολύ ουσιαστικό τρόπο στην επίλυση διαφόρων ζητημάτων που υπάρχουν στις περιφέρειές τους. Την ίδια στιγμή, υπάρχουν υπουργοί που δεν είναι βουλευτές, όπως είναι και ο Ακης Σκέρτσος, οι οποίοι ασκούν με προσήλωση και με αποτελεσματικότητα τα καθήκοντά τους στην κυβέρνηση. Η Νέα ∆ημοκρατία είναι, από τότε που ιδρύθηκε από τον Κωνσταντίνο Καραμανλή, μια πλατιά, λαϊκή παράταξη που προχωρεί μπροστά με συνθέσεις. Και δουλειά όλων μας είναι να κάνουμε ό,τι περνά από το χέρι μας για να γίνεται η Ελλάδα πιο ισχυρή και η καθημερινότητα των πολιτών καλύτερη.

Στις δημοσκοπήσεις καταγράφεται προβληματισμός των πολιτών για την πολιτική της κυβέρνησης όσον αφορά το κράτος ∆ικαίου και την αύξηση της διαφθοράς. Υπάρχει περιθώριο έπειτα από 7 χρόνια στη διακυβέρνηση να αντιστρέψετε το κλίμα, και με ποιον τρόπο;

Τα τελευταία χρόνια έχουν γίνει σημαντικά βήματα μπροστά στον συγκεκριμένο τομέα. Το υπογραμμίζει ο «Economist», που κατατάσσει τη χώρα μας ανάμεσα στις 25 χώρες με πλήρη δημοκρατία. Πρόοδος καταγράφεται και στις εκθέσεις της ∆ιεθνούς ∆ιαφάνειας, ενώ στην πρόσφατη έκθεση του ΟΟΣΑ η Ελλάδα έχει τη δεύτερη καλύτερη επίδοση στην υλοποίηση των συστάσεων για την αντιμετώπιση της διαφθοράς. Επιπλέον, έχουμε λάβει μια σειρά από πρωτοβουλίες για την αντιμετώπιση φαινομένων του βαθέος κράτους, όπως είναι ο ψηφιακός εκσυγχρονισμός του ∆ημοσίου, ο πρόσφατος νόμος για ένα κράτος πιο φιλικό στον πολίτη που, με πρωτοβουλία μου, ψηφίστηκε από τη Βουλή, η ταχεία απονομή των συντάξεων, η προώθηση της αξιολόγησης στο ∆ημόσιο. Όλες αυτές είναι μεταρρυθμίσεις που δείχνουν σεβασμό στον πολίτη και περιορίζουν σημαντικά τα όποια περιθώρια για διαφθορά. Κανείς δεν αρνείται φυσικά ότι υπάρχουν ακόμη ζητήματα που πρέπει να αντιμετωπίσουμε.

Όμως σε καμία περίπτωση δεν υπάρχει η εικόνα καταστροφής που περιγράφει η αντιπολίτευση.

Ο κ. Ανδρουλάκης αναδεικνύει ως μείζον θέμα τις υποκλοπές… Και έκανε λόγο για κακοποίηση του αισθήματος δικαίου στον βωμό των παρασκηνιακών διαπραγματεύσεων του Μεγάρου Μαξίμου.

Θα πρέπει κάποια στιγμή να μάθουμε σ’ αυτόν τον τόπο να μην τοποθετούμαστε για τις δικαστικές αποφάσεις, ανάλογα με το αν μας αρέσουν ή όχι. Η ∆ικαιοσύνη είναι ανεξάρτητη και αποφασίζει με βάση τα δεδομένα κάθε υπόθεσης και όχι με βάση το τι νιώθει ο καθένας από εμάς. Προσωπικά σέβομαι όλες τις αποφάσεις, είτε είναι του Αρείου Πάγου είτε του Μονομελούς Πλημμελειοδικείου. Εφόσον, όμως, ο κ. Ανδρουλάκης και το ΠΑΣΟΚ διαρρηγνύουν τα ιμάτιά τους πως η ∆ικαιοσύνη είναι τάχα όργανο της κυβέρνησης, ας έρθουν να συμφωνήσουμε, όπως προτείνουμε, την αλλαγή του τρόπου επιλογής της ηγεσίας της. Την ίδια, όμως, στιγμή, φαίνεται ότι αρνούνται να συμπράξουν στη συνταγματική αναθεώρηση.

Επιπλέον αναμένεται η ίδρυση νέων κομμάτων το προσεχές διάστημα. Πώς θα επηρεαστεί κατά την άποψή σας το πολιτικό σκηνικό από τα υπό ίδρυση κόμματα της Μαρίας Καρυστιανού και του Αλέξη Τσίπρα; Η κυβέρνηση θα αναπροσαρμόσει τη στρατηγική της;

Όλες αυτές οι ζυμώσεις αφορούν την αντιπολίτευση που ήδη είναι κατακερματισμένη και δεν πρόκειται να επηρεάσουν τη Νέα ∆ημοκρατία. Η Νέα ∆ημοκρατία απευθύνεται στους πολίτες με μια ατζέντα κοινής λογικής και όσο πλησιάζουμε στις εθνικές εκλογές θα επικεντρωνόμαστε ολοένα και περισσότερο στις προτάσεις μας για την Ελλάδα του 2030. Το πρόβλημα, ωστόσο, είναι ότι όσο αυξάνεται ο ανταγωνισμός στην αντιπολίτευση τόσο αυξάνεται και ο λαϊκισμός και η μεταφυσική προσέγγιση των προβλημάτων. Το διαπιστώνουμε στο ΠΑΣΟΚ, το οποίο κάνει στροφή προς τα αριστερά, με το άγχος του κόμματος Τσίπρα.

Από την άλλη, ο κ. Τσίπρας, που σημειωτέον έχει κριθεί από τον λαό επανειλημμένα και αποχώρησε ηττημένος, μιλά για την περασμένη δεκαετία, λέγοντας π.χ. ότι θα έπρεπε να κλείσει τις τράπεζες από την πρώτη μέρα που έγινε πρωθυπουργός ή εμφανιζόμενος ως νοσταλγός της χρεοκοπημένης ∆ΕΗ που μας παρέδωσε. ∆εν νομίζω ότι υπάρχουν και τόσο πολλοί Έλληνες που θα ήθελαν η πατρίδα μας να γυρίσει εκεί που βρισκόταν το 2015. Επιπλέον, η κ. Καρυστιανού απευθύνεται σε κόμματα που είναι αμιγώς λαϊκιστικά. Ας προβληματιστούν, λοιπόν, για το κόμμα της η κ. Κωνσταντοπούλου και ο κ. Βελόπουλος.

Ο κ. Τσίπρας στην ανάρτηση για τη ∆ΕΗ, που αναφερθήκατε, έκανε λόγο για σκάνδαλο μεγαλύτερο από αυτό του ΟΠΕΚΕΠΕ…

Ο κ. Τσίπρας δεν ξεχνά τις παλιές του συνήθειες και κάνει με μεγάλη ευκολία το άσπρο μαύρο… Όμως η ίδια η πραγματικότητα και οι αριθμοί τον διαψεύδουν. Θυμάμαι πολύ καλά την αγωνία μου το καλοκαίρι του 2019, όταν έγινα υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας και η ∆ΕΗ ήταν στα πρόθυρα της χρεοκοπίας. Ο ίδιος ο ορκωτός ελεγκτής είχε θέσει τον Απρίλιο του 2019 ζήτημα βιωσιμότητας, βάσει του νόμου περί Ανωνύμων Εταιρειών. Η μετοχή της είχε καταρρεύσει από 7 ευρώ το 2014 σε 1 ευρώ το 2019. Η ∆ΕΗ πουλούσε ρεύμα στους ανταγωνιστές της με τιμές κάτω από το κόστος. Ο ∆Ε∆∆ΗΕ είχε ξεμείνει ακόμα και από κολόνες.

Με μια σειρά από δικές μας μεταρρυθμίσεις και πετυχημένες ενέργειες της διοίκησής της, η ∆ΕΗ αναγνωρίζεται πλέον διεθνώς ως παράδειγμα επιτυχίας και εξελίσσεται σε εθνικό ενεργειακό πρωταθλητή. Η αξία του 35% που κατέχει σήμερα το ∆ημόσιο είναι 16 φορές μεγαλύτερη από την αξία του 51% που κατείχε το 2019. Το ∆ημόσιο έχει εισπράξει τα τελευταία χρόνια μερίσματα μεγαλύτερα από όση ήταν το 2019 η συνολική αξία της συμμετοχής του στη ∆ΕΗ. Ο κ. Τσίπρας μπορεί να νοσταλγεί τη χρεοκοπημένη ∆ΕΗ που μας παρέδωσε, οι πολίτες όμως θυμούνται πολύ καλά τα έργα και τις ημέρες του…

Να τελειώσουμε με ∆ΕΘ; Η κυβέρνηση ανακοίνωσε μέτρα για την ανακούφιση των πιο ευάλωτων, λόγω του πολέμου στη Μ. Ανατολή, αλλά οι συνθήκες παραμένουν δύσκολες… Να περιμένουμε κάτι καλύτερο στη ∆ΕΘ;

Ολα αυτά τα χρόνια, μέσα στα όρια των αντοχών της οικονομίας, στηρίζουμε την κοινωνία και μειώνουμε τους φόρους. Στην ίδια κατεύθυνση θα είναι και τα μέτρα που θα ανακοινώσει ο Κυριάκος Μητσοτάκης στη ∆ΕΘ τον Σεπτέμβριο. Μειώσεις φόρων και περαιτέρω στήριξη των ευάλωτων. Θα κάνουμε ό,τι καλύτερο μπορούμε. Πιο συγκεκριμένος δεν μπορώ να γίνω. Καθαρή εικόνα για τον διαθέσιμο δημοσιονομικό χώρο θα έχουμε αργά το καλοκαίρι. Σε κάθε περίπτωση, πάντως, θα ήθελα να υπογραμμίσω ότι η κυβέρνηση κινήθηκε με μεγάλη ταχύτητα, προχωρώντας σε μια σειρά από πρωτοβουλίες για την αντιμετώπιση των συνεπειών του πολέμου, ενώ πριν από λίγες μέρες ανακοίνωσε μέτρα ύψους 500 εκατ. ευρώ για τις οικογένειες με παιδιά, για τους ενοικιαστές, για τους συνταξιούχους, για τους οφειλέτες, που δεν έχουν εφαρμοστεί ακόμα.


 








Αντιπρόεδρος της Κυβέρνησης: - Δεν πρόκειται να επαναφέρουμε τον 13ο μισθό στους συνταξιούχους!!



Συνέντευξη του Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης, Κωστή Χατζηδάκη, στην εφημερίδα «Βραδυνή της Κυριακής» και τον δημοσιογράφο Νίκο Αρμένη

 

«Η “Ατζέντα 2030” θα στηρίζεται σε τρεις βασικούς πυλώνες. Μια πιο παραγωγική Οικονομία με πιο δίκαιη διάχυση του εισοδήματος, ένα πιο σύγχρονο κράτος με πιο διαφανή λειτουργία, και μια Ελλάδα με ακόμη πιο στιβαρή διεθνή παρουσία». Αυτό αναφέρει σε συνέντευξή του στη «ΒτΚ» ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Κωστής Χατζηδάκης, προσθέτοντας: «Παράλληλα, η προσπάθεια αυτή, θα συνδυαστεί με μια ουσιαστική κοινωνική πολιτική για τους συμπολίτες μας που έχουν πραγματικά ανάγκη. Θέλουμε η ανάπτυξη να μεταφράζεται ολοένα και περισσότερο σε καλύτερη καθημερινότητα για τους πολίτες».

Έχετε αναλάβει το συντονισμό του κυβερνητικού προγράμματος «Ατζέντα 2030». Μπορείτε να μας πείτε τους βασικούς πυλώνες του και πώς θα το παρουσιάσετε στους πολίτες;

«Η Ελλάδα χρειάζεται νέες ιδέες και ρεαλιστικές λύσεις για τις προκλήσεις της επόμενης δεκαετίας. Και όπως έχει διαμορφωθεί το πολιτικό σκηνικό, μόνο η Νέα Δημοκρατία μπορεί να προβάλει ένα αξιόπιστο κυβερνητικό πρόγραμμα.

Οι υπόλοιποι είναι καθηλωμένοι στην τοξικότητα και τα ψέματα. Η “Ατζέντα 2030”, λοιπόν, θα στηρίζεται σε τρεις βασικούς πυλώνες. Μια πιο παραγωγική Οικονομία με πιο δίκαιη διάχυση του εισοδήματος, ένα πιο σύγχρονο κράτος με πιο διαφανή λειτουργία και μια Ελλάδα με ακόμη πιο στιβαρή διεθνή παρουσία. Το σχέδιό μας θα επιχειρήσει να δίνει συγκεκριμένες απαντήσεις στα με γάλα ζητήματα της εποχής.

Την παραγωγικότητα, δηλαδή πώς εργαζόμενοι το ίδιο θα παράγουμε περισσότερο, την τεχνητή νοημοσύνη, το δημογραφικό και το στεγαστικό, δύο σημαντικά ζητήματα που αντιμετωπίζουν οι ελληνικές οικογένειες. Το 2030 η Ελλάδα συμπληρώνει 200 χρόνια από την ίδρυση του νεοελληνικού κράτους. Η φιλοδοξία μας είναι να φτάσουμε σε αυτό το ορόσημο με μια χώρα πιο ισχυρή, πιο σύγχρονη και πιο δίκαιη».

Ο πρωθυπουργός είπε πως βασική προτεραιότητά σας για την επόμενη τετραετία θα είναι να αποτυπωθεί η βελτίωση των μακροοικονομικών δεικτών στην τσέπη του πολίτη. Πώς θα το πετύχετε αυτό;

«Η αλήθεια είναι ότι τα τελευταία χρόνια έγιναν σημαντικά βήματα. Αυξήθηκαν οι μισθοί, μειώθηκαν περισσότεροι από 83 φόροι και εισφορές, μειώθηκε η ανεργία, δημιουργήθηκαν εκατοντάδες χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας. Όμως, δεν ισχυρίζομαι ότι λύθηκαν όλα τα προβλήματα. Γνωρίζουμε ότι πολλοί συμπολίτες μας εξακολουθούν να πιέζονται από την ακρίβεια και το κόστος ζωής. Όχι μόνο στην Ελλάδα φυσικά, όπως ισχυρίζεται ψευδώς η αντιπολίτευση, αλλά σε ολόκληρη την Ευρώπη . Και μέχρι τώρα έχουμε ακολουθήσει την ίδια συνταγή, όπως οι άλλες ευρωπαϊκές κυβερνήσεις, για να αντιμετωπίσουμε το ζήτημα αυτό.

Από εκεί και πέρα, μέχρι τώρα δώσαμε μεγάλη έμφαση στη δημοσιονομική σταθεροποίηση και τη φιλοεπενδυτική πολιτική. Από εδώ και πέρα , βασική μας προτεραιότητα θα είναι η ενίσχυση της παραγωγικότητας και της ανταγωνιστικότητας.

Αυτός είναι ο μόνος δρόμος που οδηγεί την Οικονομία ψηλότερα και θέτει τις βάσεις για ακόμα πιο δίκαια διάχυση του εισοδήματος στους Έλληνες πολίτες. Παράλληλα, η προσπάθεια αυτή, θα συνδυαστεί με μια ουσιαστική κοινωνική πολιτική για τους συμπολίτες μας που έχουν πραγματικά ανάγκη. Θέλουμε η ανάπτυξη να μεταφράζεται ολοένα και περισσότερο σε καλύτερη καθημερινότητα για τους πολίτες».

Για τα μέτρα που θα ανακοινωθούν στη ΔΕΘ κρατάτε, ακόμα, κλειστά τα χαρτιά σας. Ωστόσο, μπορείτε να μας πείτε ποια τμήματα της κοινωνίας θα αφορούν;

«Θα ήταν πρόωρο να μπω σε συγκεκριμένες ανακοινώσεις. Αυτό που μπορώ να πω είναι ότι όπως κάναμε όλα αυτά τα χρόνια, θα κινηθούμε μέσα στα όρια των αντοχών της Οικονομίας.

Η κυβέρνηση έχει αποδείξει ότι όταν δημιουργείται δημοσιονομικός χώρος, τον επιστρέφει στην κοινωνία ως μέρισμα ανάπτυξης. Η κατεύθυνση είναι γνωστή. Μειώσεις φόρων και ενίσχυση των εισοδημάτων για τη μεσαία τάξη και , βεβαίως, στήριξη των πιο ευάλωτων συμπολιτών μας. Εκτός, όμως, από τις επιμέρους πρωτοβουλίες που θα ανακοινώσει ο Κυριάκος Μητσοτάκης, έχει μεγάλη σημασία ότι θα επισημάνει ορισμένους από τους στόχους μας για την επόμενη τετραετία, σε σχέση με την Οικονομία».

Καταλαβαίνουμε ότι η επαναφορά έστω του 13ου μισθού σε συνταξιούχους και δημοσίους υπαλλήλους δεν είναι στο πλάνο σας. Είναι, δηλαδή, μέτρο που θα πρέπει να αποκλείσουμε;

«Υπάρχει ήδη τοποθέτηση της κυβέρνησης γι’ αυτό. Αυτό που πρέπει να αποκλείσουμε είναι την επιστροφή σε λογικές που δοκιμάστηκαν στο παρελθόν και οδήγησαν τη χώρα σε αδιέξοδο. Δεν πρόκειται να μπούμε σε έναν διαγωνισμό παροχών με την αντιπολίτευση, η οποία υπόσχεται τα πάντα στους πάντες χωρίς να εξηγεί πού ακριβώς θα βρει τα λεφτά. Η πολιτική μας βασίζεται στο ρεαλισμό και στην υπευθυνότητα και όχι στη λογική των πολιτικών αϊ – βασίληδων».

Με δεδομένη την αρνητική στάση της αντιπολίτευσης να υπερψηφίσει, σε αυτή τη Βουλή, ακόμα και εκείνα τα προς αναθεώρηση άρθρα με τα οποία συμφωνεί, πώς μπορείτε να είστε αισιόδοξοι στην κυβέρνηση, ότι αυτή η συνταγματική αναθεώρηση θα έχει, τελικά, αποτέλεσμα;

«Η αλήθεια είναι ότι με προβληματίζει η στάση ορισμένων κομμάτων της αντιπολίτευσης. Διότι βλέπουμε κάτι πραγματικά παράδοξο. Να αναγνωρίζουν συχνά την ανάγκη συγκεκριμένων αλλαγών, αλλά την ίδια στιγμή να αρνούνται να συμβάλουν στη διαδικασία της συνταγματικής αναθεώρησης.

Εμείς, ως Νέα Δημοκρατία, πιστεύουμε ότι η χώρα δεν μπορεί να χάσει άλλη μία μεγάλη ευκαιρία για θεσμική επανεκκίνηση. Γιατί να συνεχίσουμε να έχουμε ένα σύστημα που οι όποιες τυχόν ποινικές ευθύνες των πολιτικών κρίνονται από τη Βουλή και όχι από τη Δικαιοσύνη; Γιατί να μην ενισχύσουμε την ανεξαρτησία της Δικαιοσύνης με έναν διαφορετικό τρόπο επιλογής της
ηγεσίας των ανωτάτων δικαστηρίων; Γιατί να μην κατοχυρώσουμε συνταγματικά την αξιολόγηση στο Δημόσιο και τη σύνδεσή της με την άρση της μονιμότητας; Γιατί να μην κάνουμε πιο διαφανή τη λειτουργία των κομμάτων και συνολικά του πολιτικού συστήματος; Όλες αυτές οι αλλαγές δεν αφορούν τη Νέα Δημοκρατία ή την αντιπολίτευση. Αφορούν αφενός την πιο αποτελεσματική λειτουργία του κράτους , και αφετέρου την ενίσχυση της εμπιστοσύνης των πολιτών στους θεσμούς».

Πολλοί λένε ότι προτιμάτε τον Αλέξη Τσίπρα για βασικό αντίπαλο παρά κάποιο από τα άλλα κόμματα. Και παρότι λέτε ότι αντίπαλός σάς είναι τα προβλήματα του κόσμου, είναι βέβαιο ότι κάποιον θα θεωρείτε περισσότερο ιδανικό αντίπαλο για να κυνηγήσετε τον στόχο της αυτοδυναμίας. Ποιος είναι αυτός;

«Τους εκλογικούς μας αντιπάλους θα τους επιλέξει η ίδια η κοινωνία. Εμείς έχουμε υποχρέωση να συνεχίσουμε τη δουλειά μας, επιλύοντας τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι πολίτες στην καθημερινότητά τους. Αυτό που παρατηρώ, πάντως, με λύπη, είναι ότι αντί να συζητούμε για το πού θέλουμε να βρίσκεται η Ελλάδα το 2030, βλέπουμε ότι η αντιπολίτευση είναι εγκλωβισμένη στην τοξικότητα, στον λαϊκισμό και σε ανεφάρμοστες εξαγγελίες.

Ως Νέα Δημοκρατία θα μιλήσουμε για το μέλλον της χώρας, θα παρουσιάσουμε ένα συγκεκριμένο σχέδιο και, όπως και στις προηγούμενες εκλογικές αναμετρήσεις, θα υποσχεθούμε τα λιγότερα, για να τα κάνουμε όλα πράξη. Και θα επιδιώξουμε, φυσικά, την αυτοδυναμία, για να μπορέσουμε να κάνουμε πράξη όλες εκείνες τις αλλαγές που έχει ανάγκη ο τόπος».

Αν, τελικά, ο Αντώνης Σαμαράς προχωρήσει στη δημιουργία κόμματος δηλώσατε πως περισσότερο θα βλάψει τον εαυτό του. Μήπως, όμως, ταυτόχρονα «κόψει» και από τη Ν.Δ. το ποσοστό εκείνο που μπορεί να της δώσει αυτοδυναμία;

«Με όλο το σεβασμό που έχω στον Αντώνη Σαμαρά, καθώς διετέλεσα υπουργός του, δεν νομίζω ότι θα προκαλέσει μεγαλύτερη ζημιά στη Νέα Δημοκρατία από ό,τι στον εαυτό του και στην παρακαταθήκη του. Η Νέα Δημοκρατία, ήδη από όταν αποχώρησε από την ηγεσία της ο Κωνσταντίνος Καραμανλής το 1980, συσπειρώνεται πάντα γύρω από το κόμμα, ανεξαρτήτως αρχηγού».

Ο δικός σας επόμενος προσωπικός στόχος στην πολιτική σας διαδρομή ποιος είναι;

«Δεν αντιμετώπισα ποτέ την πολιτική ως μια διαδρομή προσωπικών φιλοδοξιών. Με ενδιαφέρει να συμβάλω στην προώθηση μεταρρυθμίσεων που κάνουν τη χώρα πιο σύγχρονη και πιο ευρωπαϊκή. Αυτή τη στιγμή, η βασική μου προτεραιότητα είναι να διαμορφώσουμε ένα αξιόπιστο σχέδιο για την επόμενη μέρα της χώρας, ώστε να μην πάει χαμένη η πρόοδος που έχει σημειωθεί και η οποία ανήκει σε όλους τους Έλληνες πολίτες. Και για να συνεχίσει η Ελλάδα να προχωρεί με σταθερά βήματα μπροστά».

 

Αντιπρόεδρος της Κυβέρνησης: - Δεν θα αλλάξουμε την πολιτική μας - Οι 3 λόγοι που θα ενθουσιάσουν τους πολίτες και θα ψηφίσουν και πάλι τη Νέα Δημοκρατία!!


 

Δεν θα αλλάξουμε την πολιτική μας, ούτε θα υποσχεθούμε περισσότερα λόγω των δημοσκοπήσεων

«Οι πολίτες έχουν τρεις λόγους για να υποστηρίξουν και πάλι στη Νέα Δημοκρατία. Ο πρώτος είναι ότι έχουμε τιμήσει τις προεκλογικές μας δεσμεύσεις, τόσο στο επίπεδο της οικονομίας, όσο και με σειρά παρεμβάσεων στο κράτος και την καθημερινότητα αλλά και με την ενίσχυση της χώρας στο επίπεδο της εξωτερικής πολιτικής και της άμυνας. 

Ο δεύτερος λόγος είναι ότι στο επίπεδο της ομάδας και του αρχηγού θεωρώ ότι υπερέχουμε σε σχέση με τους αντιπάλους μας. 

Και ο τρίτος είναι ότι αν κοιτάξει κανείς τις προγραμματικές θέσεις των κομμάτων, θα διαπιστώσει ότι η Νέα Δημοκρατία είναι το μόνο κόμμα στο οποίο μπορεί να ακουμπήσει τις ελπίδες του».

Αυτά επεσήμανε ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης, Κωστής Χατζηδάκης, σε συνέντευξη σήμερα στην τηλεόραση της ΕΡΤ. «Το ζητούμενο για εμάς», πρόσθεσε, «δεν είναι να εξασφαλίσουμε μία τρίτη θητεία για να πάρουμε το πρωτάθλημα. Το ζητούμενο είναι πως θα υπηρετηθούν καλύτερα τα εθνικά συμφέροντα. Γι’ αυτό το 2019 και το 2023 είπαμε λιγότερα σε σχέση με τα άλλα κόμματα και γι’ αυτό στο τέλος της τετραετίας θα τα έχουμε κάνει όλα. Έτσι θα προχωρήσουμε, θα δούμε τι πήγε καλά και τι πήγε λάθος, θα κρατήσουμε τα καλά και θα διορθώσουμε τα λάθη. Και θα κοιτάξουμε προς το 2030 με συγκεκριμένες και καινούργιες προτάσεις, με βάση αυτά που γίνονται στις προηγμένες χώρες του κόσμου και τις ανάγκες της κοινωνίας. Με πνεύμα κοινής λογικής, χωρίς υπερβολές. Γι’ αυτό τονίζω ότι η Νέα Δημοκρατία μπορεί και θα συνδυάσει της σταθερότητας και ασφάλειας με το αίτημα της αλλαγής. Γιατί θέλουμε και μπορούμε να είμαστε παράγοντας διαρκούς εθνικής ανανέωσης».

Σε ερώτηση για τις δημοσκοπήσεις, ο Κωστής Χατζηδάκης τόνισε ότι καταδεικνύουν την αποδοχή της Νέας Δημοκρατίας στην κοινωνία. «Εμείς», πρόσθεσε, «πρέπει να κοιτάμε τα θέματα που απασχολούν τους πολίτες. Να κοιτάμε μπροστά με λύσεις ρεαλιστικές και εφαρμόσιμες. Δίπλα μας υπάρχουν κάποια κόμματα. Ποιος θα είναι δεύτερος, τρίτος ή τέταρτος είναι κάτι που θα αποφασίσουν οι πολίτες. Εμείς δεν θα αλλάξουμε την πολιτική μας αν πηγαίνει καλά το Α ή το Β κόμμα στις δημοσκοπήσεις. Δεν πρόκειται να υποσχεθούμε περισσότερα, θα υποσχεθούμε αυτά που μπορούμε να κάνουμε γιατί με την Ελλάδα κανείς δεν πρέπει να παίζει».

Σημείωσε ότι αύριο συμπληρώνονται τρία χρόνια από την επανεκλογή της Νέας Δημοκρατίας και ότι στο διάστημα αυτό πέρασαν μια σειρά από μεταρρυθμίσεις όπως: τα μη κρατικά πανεπιστήμια με τα οποία η Ελλάδα θα μπορέσει να γίνει διεθνές εκπαιδευτικό κέντρο, τα σοβαρά βήματα για την αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής, όπως πχ η σύνδεση των POS με τις ταμειακές μηχανές, η ολοκλήρωση του Κτηματολογίου. «Η κυβέρνησή μας έχει μεταρρυθμιστική ατζέντα. Δεν πρέπει μόνο να κοιτάμε τι κάναμε στο παρελθόν, ούτε τις κατηγορίες των αντιπάλων μας. Αλλά πρέπει να θυμόμαστε τι πέρασαν οι πολίτες την περασμένη δεκαετία, πόσοι νέοι έφυγαν στο εξωτερικό και να προσπαθήσουμε να βρούμε λύσεις σε πνεύμα πατριωτισμού και κοινής λογικής», τόνισε.

Αναφορικά με το με την προοπτική συνεργασιών για το σχηματισμό κυβέρνησης μετά τις επόμενες εκλογές, ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης υπογράμμισε ότι η Νέα Δημοκρατία πιστεύει στις αυτοδύναμες κυβερνήσεις. Πέρα από αυτό όμως, υπογράμμισε, δεν γίνεται διαφορετικά καθώς το ΠΑΣΟΚ με το οποίο υπήρξε συνεργασία στο παρελθόν έχει κόψει τις γέφυρες. «Τα κόμματα της αντιπολίτευσης θεωρούν υποχρέωσή τους να κατηγορούν την κυβέρνηση καθώς και το ένα το άλλο, χωρίς να προκύπτει κάποια λύση. Όμως την επόμενη των εκλογών θα πρέπει να υπάρχει κυβέρνηση. Τα κόμματα, μην ξεχνάμε, υπάρχουν για να συμβάλλουν στην διακυβέρνηση του τόπου. Έχουμε τη Νέα Δημοκρατία η οποία εκ των πραγμάτων είναι η κυρίαρχη πολιτική δύναμη. Και να θέλουμε να συνεργαστούμε, δεν υπάρχει κάποιος που προσφέρεται. Οι υπόλοιποι δε συνεργάζονται μεταξύ τους. Επομένως η Ελλάδα θα μείνει ακυβέρνητη; Αυτά τα βλέπει κάθε πολιτικοποιημένος πολίτης».

Σε σχέση με την προοπτική δημιουργίας κόμματος από τον πρώην πρωθυπουργό κ. Αντώνη Σαμαρά, ο Κωστής Χατζηδάκης επανέλαβε πως ο ίδιος θα πάρει τις αποφάσεις του και θα το σταθμίσει μέχρι τέλους. «Θεωρώ ότι αν προχωρήσει σε μία τέτοια κίνηση θα προκαλέσει μία μικρή ζημιά στη Νέα Δημοκρατία, ζημιά στα κόμματα του κ. Βελόπουλου και της κας Λατινοπούλου και θα πλήξει την πολιτική του παρακαταθήκη. Εγώ πιστεύω στη μεγάλη κεντροδεξιά παράταξη και στην ενότητα της Νέας Δημοκρατίας αλλά η ενότητα δεν μπορεί να επιβληθεί».

Τέλος, σε ερώτηση για τη νομοθετική ρύθμιση σχετικά με τα κόκκινα δάνεια υπογράμμισε ότι η λύση που φέρνει η κυβέρνηση αφορά περί τους 100.000 πολίτες και οδηγεί σε ελάφρυνση της οφειλής τους, της τάξης των δεκάδων χιλιάδων ευρώ. «Δεν μιλάμε με λόγια και διακηρύξεις αγάπης, αλλά με συγκεκριμένα έργα. Εφαρμόζουμε μια πολιτική υπεύθυνη και σοβαρή, χωρίς να χαρίζουμε το μονοπώλιο της κοινωνικής ευαισθησίας σε κανέναν. Η Πολιτεία πρέπει να κοιτά προς όλες τις πλευρές και οι ρυθμίσεις πρέπει να σέβονται τις δικαστικές αποφάσεις, αλλά και να λαμβάνουν υπόψη ότι απέναντι στο νόμο υπάρχει ισότητα όλων των πολιτών, τόσο όσων έχουν κόκκινα δάνεια, όσο και των συνεπών δανειοληπτών».

Ολόκληρη η συνέντευξη εδώ: https://youtu.be/iZVjbCGHQNI