ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΛΙΣΤΑΣ ΣΕΛΙΔΩΝ
Τετάρτη 8 Μαΐου 2019
E.A.A.Σ.: Βράβευση Αντιδημάρχου για την τοποθέτηση του έφιππου ανδριάντα του Μεγάλου Αλεξάνδρου στο κέντρο των Αθηνών
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
Η ΕΑΑΣ θεώρησε σκόπιμη και επιβεβλημένη την αναγνώριση των προσπαθειών του Αντιδημάρχου Αθηνών κ. Γεωργίου Αποστολόπουλου για την τοποθέτηση του έφιππου ανδριάντα του Μεγάλου Αλεξάνδρου στο κέντρο των Αθηνών επιλύοντας έτσι ένα χρονίζον πρόβλημα και μετά από πρόσκληση στα Γραφεία της σε λιτή τελετή στις 24 Απριλίου (Μ.Τετάρτη) , του επέδωσε την τιμητική πλακέτα της Ενώσεως .
Ιστορικό Εγκατάστασης αγάλματος Μ. Αλεξάνδρου
Ο έφιππος ανδριάντας του Μεγάλου Αλεξάνδρου (3,50μ. ύψος και μήκος 3,80μ), κοσμεί πλέον το κέντρο της Αθήνας.
Το έργο του γλύπτη και ακαδημαϊκού Γιάννη Παππά (1913-2005), μετά από γραφειοκρατικές περιπέτειες πολλών ετών, τοποθετήθηκε στη νησίδα που βρίσκεται στη συμβολή των λεωφόρων Β. Αμαλίας και Β. Όλγας, απέναντι από τους στύλους του Ολυμπίου Διός.
Κατόπιν ενεργειών του Αντιδημάρχου Αθηναίων Γιώργου Χ. Αποστολόπουλου, με την εγκατάσταση του ανδριάντα, σε ένα από τα κεντρικότερα σημεία της πόλης, στη διαδρομή που ενώνει τα σημαντικότερα μνημεία της, όπως οι στύλοι του Ολυμπίου Διός, η Ακρόπολη, το θέατρο του Διονύσου, το Ηρώδειο, το μουσείο της Ακρόπολης, μπαίνει τέλος σε μια περιπέτεια που ξεκίνησε από το 2002.
Το έτος 2002 ο Δήμος Αθηναίων αποδέχθηκε τη δωρεά του αγάλματος από το Υπουργείο Πολιτισμού. Η θέση που είχε προταθεί αρχικά ήταν η πλατεία Δικαιοσύνης, χωρίς όμως να γίνει τελικά η εγκατάσταση. Το 2006 προτάθηκε η εγκατάσταση στο πάρκο Ριζάρη, απορρίφθηκε λόγω μεγάλου κόστους του έργου.
Το 2009 δεν τελεσφόρησε η πρόταση για εγκατάσταση στην πλατεία Κοτζιά. Το 2012 ζητήθηκε έγκριση από το Υπουργείου Πολιτισμού για εγκατάσταση του ανδριάντα στην περιοχή του Θησείου, αλλά απορρίφθηκε από το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο.
Μετά από τις ενέργειες του αρμοδίου αντιδημάρχου Γεωργίου Χ. Αποστολόπουλου, το ζήτημα εισήχθη στο δημοτικό συμβούλιο και η απόφασή του για την τοποθεσία που τελικά εγκρίθηκε, ελήφθη το Νοέμβριο του 2014.
Ο Μ. Αλέξανδρος παριστάνεται σε νεαρή ηλικία, σχεδόν έφηβος, πάνω στο ασέλωτο άλογο, χωρίς να κρατάει όπλα. Ένας ορμητικός οραματιστής νέος ηγέτης με ειρηνικές διαθέσεις που κρατάει με πυγμή το άλογό του.
Πρόκειται για ένα θέμα το οποίο ο Γιάννης Παππάς μελετούσε από το 1941. Οι έρευνες για τη μορφή του αλόγου περιλάμβαναν μελέτες σχεδίων και γλυπτών από την αρχαιότητα έως το μεσαίωνα, επισκέψεις σε ιπποφορφεία και ιππικούς ομίλους καθώς θα έπρεπε να έχει τα χαρακτηριστικά ενός θεσσαλικού αλόγου, του Βουκεφάλα, το οποίο όπως αναφέρει ο Πλούταρχος στον «βίο του Αλέξανδρου» κατόρθωσε να το δαμάσει ο νεαρός Αλέξανδρος. Το κατάλληλο άλογο βρέθηκε τελικά στον Ιππικό Όμιλο Αμαρουσίου.
Αντίστοιχα μεγάλη έρευνα έγινε σε μουσεία ανά τον κόσμο για τη μορφή του Αλέξανδρου. Ο γλύπτης θεωρούσε ως καταλληλότερη την κεφαλή του Αλέξανδρου της Περγάμου που αποδίδεται στο Λύσιππο και φυλάσσεται στο αρχαιολογικό μουσείο της Κωνσταντινούπολης.
Στη συνέχεια η μελέτη για το ένδυμα έγινε με τη βοήθεια του ενδυματολόγου του Εθνικού Θεάτρου, Αντώνη Φωκά, ο οποίος και έφτιαξε το ένδυμα που χρησιμοποιήθηκε στο μοντέλο. Το έργο ολοκληρώθηκε το 1973 και μάλιστα πρόκειται για το πρώτο έργο μεγάλων διαστάσεων που χυτεύθηκε στην Ελλάδα, στο εργαστήριο των Θόδωρου και Ηλία Παπαδόπουλου, καθώς έως τότε δεν υπήρχε η τεχνογνωσία και ο κατάλληλος εξοπλισμός.
Συντονιστικό Συμβούλιο 3 Ε.Α.Α.: Ο Έλληνας Στρατιωτικός εν ενεργεία ή εν αποστρατεία δεν είναι επαίτης και απαιτεί ως νομοταγής πολίτης την πλήρη συμμόρφωση του Δημοσίου στις αποφάσεις της Ελληνικής Δικαιοσύνης
Ημερομηνία 2 Mαίου 2019
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
1. Με πολύ μεγάλη μας έκπληξη, ενημερωθήκαμε από το διαδίκτυο και συγκεκριμένα από την επίσημη ιστοσελίδα του cnn.gr(και σίγουρα δεν έχουμε κάποιο λόγο να αμφιβάλλουμε για την αξιοπιστία και τις πηγές της είδησης) πως η Ολομέλεια του Ελεγκτικού Συνεδρίου εξέδωσε ήδη (!) απόφαση , αναφορικά με τη συνταγματικότητα των συνταξιοδοτικών διατάξεων του ν. 4387/2016 (νόμου Κατρούγκαλου) , σε αγωγή που είχε καταθέσει συνάδελφος ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΟΣ (και ουχί «ένστολος» ).
2. Σύμφωνα δε με την διαρροή μέρους του σκεπτικού της απόφασης οι διατάξεις που αφορούν στον επανυπολογισμό των συντάξεών μας, κρίθηκαν συνταγματικές καθόσον ο υπολογισμός της ανταποδοτικής σύνταξης, λαμβάνει χώρα πλέον συμφώνως και αναλόγως, των συνταξίμων ετών του Στρατιωτικού…..
3. Εν αναμονή της λήψεως από μέρους μας του συνόλου του σκεπτικού της απόφασης (για την περίπτωση που η συγκεκριμένη αφορά κάποια συγκεκριμένη «ομάδα» συνταξιούχων συναδέλφων), δεν θα μπορούσαμε να μην δημοσιοποιήσουμε τα πολλά ερωτήματα-προβληματισμούς που μας γεννήθηκαν και αναρωτιόμαστε, εάν τα παρακάτω ελήφθησαν σοβαρά υπόψη από τους αρμόδιους φορείς, πριν την έκδοση αυτής της (τουλάχιστον) παράδοξης/παράλογης απόφασης , κατ’ εμάς :
α. Γνωρίζουν άραγε όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς πως τα Ανώτατα στελέχη των Ε.Δ. και Σ.Α. κρίνονται κάθε χρόνο από τη φυσική τους ηγεσία και ενδέχεται να αποστρατευθούν/συνταξιοδοτηθούν, παρά τη θέλησή τους?? Πως είναι λοιπόν δίκαια η πρόβλεψη του μέτρου υπολογισμού της ανταποδοτικής τους σύνταξης , με βάση τα έτη παραμονής στο στράτευμα για τα συγκεκριμένα στελέχη, από τη στιγμή που συνταξιοδοτούνται (πολλές φορές πρόωρα και ενίοτε με αποφάσεις της πολιτικής τους ηγεσίας !!!), χωρίς να το επιθυμούν?
β. Το ίδιο ακριβώς ίσχυε, σύμφωνα με τις προηγούμενες διατάξεις που διέπουν τα στελέχη των Ε.Δ., και για τους Αξιωματικούς προερχόμενους εξ Υπαξιωματικών, που αποστρατεύθηκαν ΑΥΤΕΠΑΓΓΕΛΤΑ από την Υπηρεσία τους, επειδή συμπλήρωσαν 35ετία (με ελάχιστες εξαιρέσεις στελεχών, που παρέμεναν ως έφεδροι για 2-3 έτη ακόμα)
4. Για την λήψη της συγκεκριμένης απόφασης ελήφθησαν άραγε υπόψιν τα γεγονότα πως ουδέποτε η Δημόσια Διοίκηση δεν συμμορφώθηκε πλήρως με τις αποφάσεις του Ανωτάτου Δικαστηρίου της χώρας (ΣτΕ) και ΔΕΝ ΕΠΑΝΕΦΕΡΕ τις συντάξιμες αποδοχές όπως οι αποφάσεις αυτές επίτασσαν, στα επίπεδα της 31/7/2012 ?? Γιατί εάν υλοποιούσαν την πλήρη συμμόρφωση των αποφάσεων αυτών, τότε και ο επανυπολογισμός των συνταξίμων αποδοχών του ν.4387/2016, θα ελάμβανε χώρα με άλλες «σταθερές» και δεν θα έπρεπε καν , να ενταχθούν σε αυτούς τους επανυπολογισμούς, οι Στρατιωτικοί (στελέχη ΕΔ & ΣΑ ).
5. Θα επιθυμούσαμε συναφώς να υπενθυμίσουμε & θέλουμε να πιστεύουμε πως ελήφθησαν σοβαρά υπόψη από τους αξιότιμους Δικαστές του Ε.Σ. , πως :
α. Υφίσταται αριθμός αποφάσεων των Δικαστηρίων της χώρας (δικαιώσεις συνταξιούχων για τα Δώρα, επιδόματα αδείας κλπ) ακόμα-ακόμα και του Ε.Σ. (κατάργηση της Ε.Α.Σ., συμμόρφωση με τις παλιότερες συνταξιοδοτικές διατάξεις για συνυπολογισμό επιδομάτων κ.α.) , για τις οποίες η Δημόσια Διοίκηση κωφεύει και αρνείται πεισματικά να συμμορφωθεί.
β. Κατά την (μερική) συμμόρφωση της Δ.Δ. με τις αποφάσεις-δικαιώσεις των Στρατιωτικών από το ΣτΕ, υπήρξε μεγάλος αριθμός συναδέλφων Στρατιωτικών, που δεν έλαβε ΟΥΤΕ ΕΝΑ ΕΥΡΩ, από τα δικαιούμενα ποσά του υπολοίπου 50% των διατάξεων του περιβόητου νόμου 4093/2012 , ενώ στο σύνολο αυτών, έγιναν παρακρατήσεις βάσει των διατάξεων αυτών, που ήδη είχαν κριθεί ως αντισυνταγματικές….!!!!
γ. Μέχρι 31/12/2018, στις συντάξιμες αποδοχές των Στρατιωτικών , υφίσταντο κρατήσεις-μειώσεις, με βάση διατάξεις ηλικιακού-ρατσιστικού χαρακτήρα (κάτω των 60, των 55, των 53 ετών κ.ο.κ.), και μάλιστα με αναδρομικό χαρακτήρα !!!!!
δ. Είναι απορίας άξιον το πως, η συγκεκριμένη απόφαση εξεδόθη τόσο σύντομα (υπενθυμίζουμε πως οι διατάξεις του ν.4387/2016 ετέθησαν σε ισχύ από τις συντάξεις μηνός Ιανουαρίου 2019, αλλά από τότε το σύνολο των συνταξιούχων βρίσκεται στο σκοτάδι, αφού οι αρμόδιοι φορείς, αρνούνται να τους στείλουν ή να αναρτήσουν τόσο τις πράξεις αναπροσαρμογής των συντάξεών τους-με δεδομένο το έωλο-μετέωρο θέμα της προσωπικής διαφοράς-όσο και τα μηνιαία ενημερωτικά μηνών Ιαν-Φεβ-Μαρ-Απρ-Μαΐου 2019) , από τη στιγμή μάλιστα που αναμένονται συναφείς αποφάσεις προγενεστέρων αγωγών συναδέλφων και των Ενώσεων μας , τόσο στο Ε.Σ. όσο και στο ΣΤε και στην Επιτροπή Συμμόρφωσης αυτού. Είθε αυτή η απόφαση να αποτελέσει την απαρχή έκδοσης συναφών αποφάσεων σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα.
6. Ευελπιστώντας πως για μία ακόμη φορά το Δικαστικό Σώμα της χώρας θα σταθεί στο ύψος των περιστάσεων , τονίζουμε πόσο σημαντικό είναι για την Ελληνική Δικαιοσύνη και δη για το ΣτΕ, να μπορεί να προστατεύει το κύρος των αποφάσεών του άρα και τους ίδιους τους πολίτες της χώρας αυτής και δεν θα προχωρήσει, όπως πολύ ορθά είχε τοποθετηθεί ο τέως Πρόεδρος του ΣτΕ κ. Σακκελαρίου κατά την υποβολή της παραιτήσεώς του, σε μια ενδεχόμενη κρίση περί συνταγματικότητας των διατάξεων του ν.4387/2016, καθόσον μια τέτοια απόφαση, θα συνεπάγετο αυτομάτως πως, ο Έλληνας νομοθέτης, δικαιούται μέσω διατάξεων νόμου, να καταργεί δικαστικές αποφάσεις…!!!
Υ.Γ. Όπως κατά καιρούς έχουμε επισημάνει ο Έλληνας Στρατιωτικός εν ενεργεία ή απόστρατος, ούτε επαίτης είναι, ούτε προσπαθεί να λάβει «παρά του μη έχοντος». Απαιτεί όμως , και αυτός, την πλήρη συμμόρφωση του Δημοσίου στις αποφάσεις της Ελληνικής Δικαιοσύνης και όπου υφίσταται πρόβλημα δημοσιοικονομικό, να επέρχεται συμβιβασμός, ακόμα και μακροχρόνιος, έναντι των υποχρεώσεών του, προς αυτό (Φόροι, εισφορές, τέλη κλπ).
Ο Πρόεδρος ΕΑΑΣ Ο Πρόεδρος ΕΑΑΝ Ο Πρόεδρος ΕΑΑΑ
και Συντονιστικού
13η σύνταξη: Πότε θα καταβληθεί - Αναλυτικά τα ποσά που θα πάρουν οι συνταξιούχοι
Την παροχή μόνιμης 13ης σύνταξης συνολικού κόστους 800 εκατ. ευρώ ανακοίνωσε ο Πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας.
Όπως διευκρίνισε η υπουργός Εργασίας, Έφη Αχτσιόγλου, θα δίνεται κλιμακωτά, ανάλογα με το ύψος της σύνταξης.
Συγκεκριμένα, για συντάξεις έως 500 ευρώ, θα αντιστοιχεί στο 100% της σύνταξης.
Για συντάξεις από 501-600 ευρώ, θα αντιστοιχεί στο 70%, από 601-1000 ευρώ στο 50% και για συντάξεις άνω των 1000 ευρώ θα αφορά στο 30% της σύνταξης.
Η 13η σύνταξη θα καταβληθεί εντός του μήνα, δήλωσε η κ. Αχτσιόγλου, καθώς θα νομοθετηθεί άμεσα.
πηγή:http://www.enikos.gr/economy/645200/13i-syntaxi-pote-tha-katavlithei-analytika-ta-posa-pou-tha-paroun
Τρίτη 7 Μαΐου 2019
Δημοτικές εκλογές: Στάση ζωής η αφοσίωση στον τόπο μου, την Φιλιππιάδα. Στηρίζουμε - Ψηφίζουμε τον Συνάδελφό ΜΑΣ Βασίλη Παπαβασιλείου
Φέρουμε σε γνώση των συναδέλφων μας, καθώς
και των φίλων των Ενόπλων Δυνάμεων ότι ο Ανχης(ΠΖ) ε.α. Βασίλης Παπαβασιλείου, κατέρχεται ως υποψήφιος δημοτικός σύμβουλος στο ΔΕ Φιλιππιάδας, , με τον συνδυασμό, ΝΕΑ ΠΟΡΕΙΑ, του υποψηφίου δημάρχου, Νίκου Δ. Καλαντζή
Προτείνουμε, ανεπιφύλακτα, σε όλους τους συναδέλφους καθώς και τους φίλους των Ενόπλων μας Δυνάμεων, που είναι εγγεγραμμένοι στον Δήμο Ζηρού, να υποστηρίξουν, με την ψήφο τους, τον άξιο και καταξιωμένο, για την προσφορά του στον Ελληνικό Στρατό συνάδελφο, γιατί το αξίζει, καθόσον είναι ικανότατος, και μπορεί να προσφέρει τα μέγιστα στην τοπική αυτοδιοίκηση, όπως το απόδειξε άλλωστε και στην προηγούμενη θητεία του, ως αντιδήμαρχος.
Πιστεύουμε πως το σύνθημά μας στις επερχόμενες εκλογές πρέπει να είναι: "Στηρίζουμε - Ψηφίζουμε τους Συναδέλφους ΜΑΣ".
Βασίλης Παπαβασιλείου, υποψήφιος Δημοτικός Σύμβουλος Δ.Ε. Φιλιππιάδας Φίλες και φίλοι, πριν περίπου πέντε χρόνια ζήτησα πρώτη φορά τη στήριξή σας. Με εμπιστευθήκατε. Σας ευχαριστώ θερμά για άλλη μια φορά, όπως και τον δήμαρχο Ζηρού κ. Νικόλαο Καλαντζή, ο οποίος με εμπιστεύτηκε και μου ανέθεσε καθήκοντα αντιδημάρχου στον τομέα της καθημερινότητας και του περιβάλλοντος, καθώς και την πολιτική προστασία ολόκληρου του Δήμου μας αλλά και την ευθύνη της Δημοτικής Ενότητας Ανωγείου. Ήταν σημαντική εκκίνηση για μένα. Χάρη στην εποικοδομητική και χρήσιμη συνεργασία που αναπτύξαμε καταφέραμε να δώσουμε λύσεις σε μικρά αλλά και μεγάλα ζητήματα της καθημερινότητας σε κάθε Τοπική Κοινότητα και σε κάθε γειτονιά του Δήμου. Επιδίωξα να έχω συνεχή παρουσία όπου διαπιστώναμε προβλήματα και εκτιμώ ότι οικοδομήσαμε σχέσεις ειλικρινούς συνεργασίας και εμπιστοσύνης. Γνωρίζοντας όλοι σας το έργο που επιτελέστηκε ζητώ και πάλι τη στήριξή σας. Πλέον έχετε την ευχέρεια να κρίνετε και να συγκρίνετε. Ο συνδυασμός “ΝΕΑ ΠΟΡΕΙΑ για τον Δήμο Ζηρού” με επικεφαλής τον Δήμαρχο Νίκο Καλαντζή ακολουθεί τη «νέα πορεία» που χάραξε όλα αυτά τα χρόνια. Προχωράμε μπροστά με σηματοδότη τα πολλά και σημαντικά έργα που υλοποιήθηκαν αλλά και δρομολογήθηκαν να γίνουν σε όλο τον Δήμο, τις προσπάθειες αναβάθμισης των παρεχόμενων υπηρεσιών, την ίδρυση και λειτουργία κοινωνικών δομών, τη βελτίωση της ποιότητας ζωής όλων των συνδημοτών σε εποχές δύσκολες, με στόχο να καταστήσουμε τον Δήμο ακόμη πιο σύγχρονο και πρωταγωνιστή στη νέα εποχή. Προσωπικά παραμένω εργάτης των δημοτών και της παράταξης για τα απλά, καθημερινά ζητήματα και συμπαραστάτης στα μεγαλόπνοα προγραμματικά σχέδια της “ΝΕΑΣ ΠΟΡΕΙΑΣ για τον Δήμο Ζηρού” τα οποία είναι οι επόμενοι ρεαλιστικοί στόχοι μας.
Φίλες και φίλοι συνδημότες, λίγο έως πολύ, γνωριζόμαστε όλοι μεταξύ μας.
Ζητώ τη στήριξή σας με σταυρό προτίμησης στις 26 Μαΐου!
Συνεχίζουμε ΜΑΖΙ για να πάμε τον Δήμο και τον τόπο μας ψηλά!
13η σύνταξη, κατάργηση ΕΑΣ, μείωση ΦΠΑ σε εστίαση, τρόφιμα, και ενέργεια, ανακοίνωσε ο Πρωθυπουργός - Όλο το πακέτο των ελαφρύνσεων
Το πακέτο των φοροελαφρύνσεων και των μέτρων στήριξης των αδύναμων οικονομικά κοινωνικών ομάδων που ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός σε συνέντευξη τύπου στο Ζάππειο μαζί με το οικονομικό επιτελείο, περιλαμβάνει: Μείωση ΦΠΑ σε εστίαση από το 24 στο 13% και μετάταξη τροφίμων από το 24% στο 13%, και 13η σύνταξη από φέτος που θα αντιστοιχεί στο Δώρο του Πάσχα. Μείωση ΦΠΑ σε ηλεκτρισμό και φυσικό αέριο από το 13 στο 6%. Επίσης, κατάργηση ή ριζική μείωση της εισφοράς αλληλεγγύης από το 2020, μείωση του φορολογικού συντελεστή επιχειρήσεων και επιδότηση ασφαλιστικών εισφορών για εργοδότες και νέους εργαζόμενους.
Όλα τα μέτρα αναλυτικά:
Για το 2019
-Μείωση του ΦΠΑ στην εστίαση από το 24 στο 13% (εξαιρούνται ποτά – ροφήματα – αλκοόλ) και μετάταξη όλων των τροφίμων επίσης στον συντελεστή του 13% (από 24%) με συνολικό κόστος περίπου 260 εκατομμύρια.
-Μείωση του ΦΠΑ στην ενέργεια (ηλεκτρισμός και φυσικό αέριο) από το συντελεστή του 13% στον υπερεκπτωτικό συντελεστή του 6%. Μέτρο που αφορά κάθε νοικοκυριό αλλά και επιχειρήσεις.
-Παροχή μόνιμης 13ης σύνταξης συνολικού κόστους 800 εκατ. ευρώ ως εξής:
Για τα μέτρα του 2020
Για το 2020, είπε ο Αλέξης Τσίπρας, το συνολικό πακέτο των μέτρων που προκύπτει από το χώρο που ούτως ή άλλως δημιουργείται, αλλά και από την εξασφάλιση επιπλέον χώρου από την αναδιαμόρφωση του πρωτογενούς πλεονάσματος είναι περίπου 1,3 δισ. ευρώ, αν συνυπολογίσουμε και την επίπτωση των μόνιμων μέτρων του 2019.
Ειδικότερα, η κυβέρνηση προχωρά σε:
–Μείωση Εισφοράς Αλληλεγγύης
Κατάργηση από 1/1/2020 της εισφοράς αλληλεγγύης εισοδημάτων έως 20.000 ευρώ και ριζική μείωση συντελεστών εισφοράς αλληλεγγύης για εισοδήματα πάνω από 20.000 ευρώ, μέτρο σημαντικής μείωσης φορολογικής επιβάρυνσης μισθωτών και ελεύθερων επαγγελματιών.
Σήμερα είναι 2% η εισφορά αλληλεγγύης για εισοδήματα έως 20.000, θα γίνει 0%, θα καταργηθεί. Είναι 5% για εισοδήματα έως 30.000, θα γίνει 2%. Είναι 6,5% για έως 40.000, θα γίνει 4%. Είναι 7,5% για εισοδήματα έως 65.000 θα γίνει 6%. Είναι 9% για εισοδήματα έως 220.000, θα γίνει 8%.
-Αύξηση συντελεστή αποσβέσεων επενδύσεων στο 150%.
Νέες επενδύσεις λαμβάνουν υπερ-έκπτωση κόστους πέραν της σημερινής απόσβεσης του 100%, επιπρόσθετα 50% στην ετήσια απόσβεση, στην ισχύουσα διάρκεια ζωής (ανάλογα το πάγιο στοιχείο επένδυσης).
Αφορά επενδύσεις εντός μιας πενταετίας σε βιομηχανικό και τεχνολογικό εξοπλισμό σε όλους τους κλάδους με σκοπό την τόνωση της επενδυτικής δραστηριότητας. Επιπλέον, μειώνεται ο φόρος των επιχειρήσεων. Επισπεύδεται η μείωση: το 2021 στο 25%
-Επιδότηση των ασφαλιστικών εισφορών επιχειρήσεων και νέων εργαζομένων
Επιδότηση των ασφαλιστικών εισφορών επιχειρήσεων και νέων εργαζομένων μέχρι 25 ετών με ποσοστό 80% τόσο για τον εργοδότη όσο και για τον εργαζόμενο ενώ για νέους εργαζόμενους έως 29 ετών η επιδότηση προσδιορίζεται στο 25% εφόσον πρόκειται για συμβάσεις πλήρους απασχόλησης. Το μέτρο προφανώς αποτελεί κίνητρο για την δημιουργία ποιοτικών θέσεων εργασίας ενώ ταυτόχρονα αυξάνει τους μισθούς και ενισχύει τις επιχειρήσεις.
–Μείωση ΦΠΑ από 13% σε 11%
Μείωση του συντελεστή ΦΠΑ (αγαθών και υπηρεσιών) από 13% σε 11% (κατηγορίες εστίασης, τροφίμων, φαρμακευτικών προϊόντων, ιατρικών μηχανημάτων, νερό, υπηρεσίες διαμονής σε ξενοδοχεία, κατ’ οίκον φροντίδας, γεωργικής παραγωγής, οίκων ευγηρίας κτλ.) με σκοπό τη μείωση των τιμών ειδών πρώτης ανάγκης και την τόνωση της κατανάλωσης.
–Φορολογικές μειώσεις κατοίκων νησιών
Επαναφορά μέτρου μείωσης του φόρου εισοδήματος μόνιμου κατοίκου νησιών με πληθυσμό έως 3.100 κατοίκους όπως ίσχυε με τον παλιό Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος και μείωση του ΕΝΦΙΑ σε νησιά με πληθυσμό έως 1.000 κατοίκους με σκοπό τη μείωση της φορολογικής επιβάρυνσης ακριτικών περιοχών.
-Μείωση φόρου συνεταιρισμών στο 10%
Μείωση φόρου συνεταιρισμών στο 10% για όλους τους συνεταιρισμούς ανεξαρτήτως κλάδου ως κίνητρο για την ενίσχυση του μοντέλου της συνεταιριστικής οικονομίας.
-Συνεταιρισμένοι αγρότες
Έκπτωση 10% στο φορολογητέο εισόδημα των συνεταιρισμένων αγροτών για την περαιτέρω ενίσχυση του μοντέλου της συνεταιριστικής οικονομίας στον αγροτικό τομέα.
-Πετρέλαιο θέρμανσης ορεινών περιοχών
Περαιτέρω μείωση του κόστους θέρμανσης για ορεινές ζώνες της χώρας (Ζώνες Α και Β) ώστε να καταστεί ξεκάθαρη η ενίσχυση των πολιτών που διαμένουν σε περιοχές όπου πραγματικά λόγω υψομέτρου η ανάγκη θέρμανσης είναι διαφορετική.
-Έκπτωση από το φορολογητέο εισόδημα των τόκων στεγαστικών δανείων
Επαναφορά μέτρου απαλλαγής τόκων στεγαστικών δανείων πρώτης κατοικίας από το φορολογητέο εισόδημα όπως ίσχυε με τον παλιό Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος, με σκοπό την επιβράβευση μέσω της μείωσης της φορολογικής επιβάρυνσης ιδιοκτητών πρώτης κατοικίας με πράσινο στεγαστικό δάνειο.
Ψήφος εμπιστοσύνης από τη Βουλή τώρα, και από το λαό το Μάιο και τον Οκτώβριο
Ο πρωθυπουργός σημείωσε κλείνοντας, ότι η κυβέρνηση ζητά αύριο τη ψήφο εμπιστοσύνης της ελληνικής Βουλής και για αυτό το σχέδιο θα ζητήσουμε τη ψήφο εμπιστοσύνης του ελληνικού λαού στις 26 του Μάη και φυσικά την οριστική του έγκριση να το υλοποιήσουμε στις αρχές του επόμενου Οκτωβρίου.
«Όλα τα μέτρα θα είναι μόνιμου χαρακτήρα. Κανένα προσωρινό», υπογράμμισε ο πρωθυπουργός.
Ο κ. Τσίπρας παρουσίασε την «σαφή πορεία ανάκαμψης» που βρίσκονται η χώρα και η οικονομία τα τελευταία χρόνια. Επισήμανε ειδικότερα ότι «βγήκαμε από τα μνημόνια μετά τον Αύγουστο του 2018 από 8 ολόκληρα χρόνια σκληρής προσαρμογής, η οικονομία έχει επιστρέψει σε θετικούς ρυθμούς ανάπτυξης για τρίτη συνεχόμενη χρονιά, έχουμε ήδη εξασφαλίσει τη φτηνότερη πρόσβαση στις αγορές χρήματος από ποτέ άλλοτε, έχουμε καταφέρει να εξυγιάνουμε τα δημόσια οικονομικά και κάθε χρόνο όχι μόνο να πιάνουμε τους στόχους αλλά να τους υπερβαίνουμε κατά πολύ».
«Ήρθε η ώρα οι θυσίες του λαού να αρχίσουν να δικαιώνονται»
Ωστόσο, είπε πρέπει να παραδεχτούμε ότι υπάρχει ακόμη μεγάλο μέρος της ελληνικής κοινωνίας που σήκωσε δυσανάλογο βάρος στα χρόνια της κρίσης «που δεν έχει ακόμη αισθανθεί τις θετικές συνέπειες από την έξοδο της χώρας από τα μνημόνια, δεν έχει αισθανθεί τα αποτελέσματα αυτής της θετικής και ελπιδοφόρας πορείας». Για να σημειώσει ότι «τώρα όμως ήρθε η ώρα οι θυσίες του ελληνικού λαού να αρχίσουν να δικαιώνονται. Ήρθε η ώρα όσοι έβαλαν πλάτη στα δύσκολα, οι πολλοί δηλαδή, να γευτούν τους καρπούς των θυσιών τους».
Ο κ. Τσίπρας κατηγόρησε την προηγούμενη κυβέρνηση ότι είχε εσκεμμένα αφήσει τα δημόσια ταμεία απολύτως άδεια και ότι «είχαν οργανώσει το σχέδιο της οικονομικής ασφυξίας και της ‘αριστερής παρένθεσης'». Είπε πως εκείνο «όχι μόνο δε πέτυχαν το στόχο τους, αλλά εμείς σήμερα 4 χρόνια μετά έχουμε καταφέρει να δημιουργήσουμε ένα εντυπωσιακό απόθεμα ρευστότητας στα δημόσια ταμεία».
Ειδικότερα ανέφερε ότι πρόκειται για 31 δισ. ευρώ απόθεμα ρευστότηταςπέραν της δυνατότητας να δανειζόμαστε με το φθηνότερο επιτόκιο που είχαμε ποτέ από τις αγορές. Εξήγησε ότι από αυτό το απόθεμα ρευστότητας τα μισά περίπου είναι το λεγόμενο ‘μαξιλάρι’ ασφάλειας του ESM ενώ τα υπόλοιπα είναι οι κόποι του ελληνικού λαού στα χρόνια της κρίσης.
Διαβεβαίωσε ότι «αυτούς τους κόπους δε θα τους ξοδέψουμε αλόγιστα δεξιά και αριστερά αλλά δε θα τους αφήσουμε και ανεκμετάλλευτους, θα τους επενδύσουμε στο μέλλον προκειμένου να διασφαλίσουμε και να τονώσουμε τη συνεχή αδιάλειπτη και διατηρήσιμη αναπτυξιακή πορεία της ελληνικής οικονομίας».
Αναλυτικά, ο πρωθυπουργός είπε ότι ένα μέρος από αυτούς τους πόρους, 3,6 δισ. ευρώ θα διατεθεί για την πρόωρη αποπληρωμή των ακριβών δανείων του ΔΝΤ. «Αυτό σημαίνει ότι ξεπληρώνουμε γρηγορότερα το χρέος μας σε έναν αυστηρό δανειστή αλλά ότι εξοικονομούμε αρκετά εκατομμύρια ετησίως από τους τόκους».
Τα υπόλοιπα περίπου 11,5 δισ., συνέχισε, θα αξιοποιηθούν για τη διασφάλιση της οριστικής εξόδου της ελληνικής οικονομίας από τη κρίση. Ο κ. Τσίπρας ανακοίνωσε ότι σήμερα έδωσε εντολή και άνοιξε ένας ειδικός λογαριασμόςόπου «θα καταθέσουμε τις επόμενες μέρες 5,55 δισ. ευρώ, χρήματα που αντιστοιχούν στο 3% του ΑΕΠ και κατατίθενται ως επιπλέον εγγύηση έναντι των δανειστών για τα επόμενα 3 χρόνια, 2020-2022. «Εγγύηση ότι σε κάθε περίπτωση θα πάρουν τα χρήματα που αναλογούν στο ύψος των πρωτογενών πλεονασμάτων που έχουμε συμφωνήσει ως το 2022, δηλαδή το 3,5%». Αλλά, τόνισε, «την ίδια στιγμή αυτή η ενέργεια μας δίνει τον απαραίτητο δημοσιονομικό χώρο για έναν ανασχεδιασμό του μίγματος πολιτικής, για την εμβάθυνση δηλαδή της Νεάς Οικονομικής Πολιτικής που εγκαινιάσαμε στη ΔΕΘ πέρυσι τον Σεπτέμβρη, με την υλοποίηση ενός ακόμα πιο φιλικού στην ανάπτυξη οικονομικού πακέτου για τα χρόνια που έρχονται».
Χωρίς παραβίαση των στόχων για 3,5%, θα μπορούμε να σχεδιάσουμε το 2020-23 με 2,5% πρωτογενή πλεονάσματα
Ο πρωθυπουργός σημείωσε την εκτίμησή του πως το πακέτο των φιλοαναπτυξιακών μέτρων που έχει επεξεργαστεί το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης θα συμβάλει σε μεγαλύτερους ρυθμούς ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας τα επόμενα χρόνια, συνεπώς θα επιτρέψει να καλύπτεται ο στόχος του 3,5% ως το 2022 ενδεχομένως και χωρίς καμία χρήση των δεσμευμένων στον ειδικό λογαριασμό χρημάτων. Ωστόσο σε περίπτωση που χρειαστεί θα έχουμε το περιθώριο χρήσης έως 1% του ΑΕΠ κατ’ έτος από τα χρήματα που θα είναι κατατεθειμένα σε αυτόν τον ειδικό λογαριασμό, είπε.
«Με δυο λόγια δηλαδή», εξήγησε, «θα έχουμε τη δυνατότητα χωρίς να παραβιάσουμε ούτε κατά ένα ευρώ τους στόχους της συμφωνίας με τους εταίρους για πρωτογενές πλεόνασμα 3,5%, θα έχουμε τη δυνατότητα να σχεδιάσουμε τους προϋπολογισμούς μας από το 2020 εως το 2022, με μειωμένα πρωτογενή πλεονάσματα κατά 1%, δηλαδή για 2,5% του ΑΕΠ».
«Αυτός ο σχεδιασμός θα δώσει τη δυνατότητα για ισχυρή τόνωση της ανάπτυξης τονώσει, θα τονώσει την οικονομία αλλά θα δώσει και την ευκαιρία τα οφέλη της αναπτυξιακής πορείας να γίνουν πιο γρήγορα αισθητά στους πολλούς».
Δημοσιονομικός χώρος 1,14 δισ. για το 2019 και 800 εκατ. για το ‘20, επιπλέον της μη περικοπής του αφορολόγητου
Ο κ. Τσίπρας αναφέρθηκε στα μεγέθη που ανακοινώθηκαν από την ΕΛΣΤΑΤ για το 2018 και τις προβλέψεις που κατέθεσε η κυβέρνηση για την περίοδο 2019 -2022. Επισήμανε ότι για άλλη μια φορά, και για το 2018, τα μεγέθη ήταν μεγαλύτερα των αναμενόμενων. Με βάση αυτά, είπε, «προβλέπεται επιπλέον δημοσιονομικός χώρος για το τρέχον έτος, επιπλέον αυτού που είχαμε υπολογίσει στον προϋπολογισμό του 2019, ύψους 1,14 δισ. Ευρώ, 800 εκατ. για το 2020, επιπλέον της μη περικοπής του αφορολογήτου, 1,22 δισ. για το 2021 και 2,33 δισ. για το 2022.
«Σε αυτόν το χώρο -που κατά πάσα πιθανότητα και με βάση την εως τώρα εμπειρία μπορεί να είναι και μεγαλύτερος στο τέλος της χρονιάς- ερχόμαστε να προσθέσουμε επιπλέον 1% του ΑΕΠ περιθώριο από το 2020 και μετά», πρόσθεσε.
Με δυο λόγια, τόνισε ο πρωθυπουργός, «διαμορφώνονται οι όροι για έναισορροπημένο πακέτο μόνιμων φιλοαναπτυξιακών μέτρων ελάφρυνσης αρχής γενομένης από το ‘19 αλλά και για τα επόμενα χρόνια». Παρουσιάζοντας το πακέτο που ετοίμασε το οικονομικό επιτελείο, ανέφερε ότι χωρίζεται σε δύο μέρη: Αυτά που αφορούν το 2019 και θα νομοθετηθούν άμεσα και θα εφαρμοστούν άμεσα και αυτά που θα εφαρμοστούν το 2020 και θα νομοθετηθούν αργότερα, αλλά σε κάθε περίπτωση θα συμπεριληφθούν στον προϋπολογισμό του 2020. «Όλα τα μέτρα θα είναι μόνιμου χαρακτήρα. Κανένα προσωρινό», υπογράμμισε.
Κομισιόν: Πράσινο φως για τη μη μείωση του αφορολόγητου
Προεξοφλεί και την μη περικοπή του αφορολόγητου η Κομισιόν με έκθεσή της για την ελληνική οικονομία - Οι εκτιμήσεις για την ανεργία, το πλεόνασμα και ο κίνδυνος από τις υποχρεώσεις που θα προκύψουν από δικαστικές αποφάσεις για αναδρομικά από μισθούς και συντάξεις.
Ανάπτυξη 2,2% του ΑΕΠ για το 2019 και το 2020 και υψηλά πλεονάσματα, χωρίς περικοπή αφορολόγητου προβλέπει η Κομισιόν για την Ελλάδα στις εαρινές της εκτιμήσεις για την ΕΕ.
Ειδικότερα στις προβλέψεις για την Ελλάδα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναθεωρεί οριακά (κατά 0,1% του ΑΕΠ) για την Ελλάδα σε σχέση με τις φθινοπωρινές της προβλέψεις, προβλέποντας για την διετία ανάπτυξη 2,2% του ΑΕΠ έναντι 2,3% τον Νοέμβριο κυρίως λόγω της συνολικής επιβράδυνσης της Ευρωζώνης.
Ως οδηγούς βλέπει την μεγάλη αύξηση των επενδύσεων κατά 10,1% φέτος και 10,8% το 2019 αλλά και την ιδιωτική κατανάλωση που αναμένεται να αυξηθεί κατά 1,3% φέτος και 1,2% το 2020.
Οι εξαγωγές θα επηρεαστούν από την επιβράδυνση αλλά θα συνεχίζουν να αυξάνονται 4,7% το 2019 και κατά 4,2% το 2020.
Τονίζεται ωστόσο ότι οι θετικές προοπτικές που δημιουργεί η βάσιμη προσδοκία για αύξηση της τραπεζικής χρηματοδότηση της οικονομίας θα έχει να αντιμετωπίσει το ρίσκο από την συνεχή υποεκτέλεση του προϋπολογισμού των δημοσίων επενδύσεων.
Προβλέπεται επίσης, ότι θα και η ανεργία θα συνεχίσει να μειώνεται από το 19,3% το 2013 στο 18,2 το 2019 και στο 16,8% το 2020. Την ίδια ώρα η απασχόληση θα συνεχίσει να αυξάνεται κατά 1,5% το 2019 και κατά 1,3% το 2020.
Στο δημοσιονομικό πεδίο η έκθεση σημειώνει το δημοσιονομικό πλεόνασμα του 1,1% του ΑΕΠ που πέτυχε ο προϋπολογισμός ως αποτέλεσμα της σταθερής ανάπτυξης της οικονομίας, της βελτίωσης της είσπραξης φόρων και της συγκράτησης των δαπανών.
Ανοιχτή η μη περικοπή του αφορολόγητου
Η Κομισιόν θεωρεί δεδομένη την επίτευξη του στόχου για τα πρωτογενή πλεονάσματα 3,5% του ΑΕΠ το 2019 και 2020 λόγω της καλύτερης είσπραξης φόρων του περιορισμένων δαπανών για υγεία και των ελεγχόμενων προσλήψεων.
Ωστόσο τονίζει ότι μπορεί μέσα στο χρόνο να ασκηθούν πιέσεις στο μισθολογικό κονδύλι του δημοσίου λόγω του υπολοίπου των δαπανών ύψους 648 εκατ. ευρώ από τα αναδρομικά που είχαν προγραμματιστεί αλλά δεν δόθηκαν ως το τέλος του 2018.
Σε αυτό το σημείο το κείμενο της έκθεσης τονίζει ότι όλες αυτές οι προβλέψεις γίνονται λαμβάνοντας υπ όψιν την πρόθεση της Ελλάδας να μην εφαρμόσει το ψηφισμένο μέτρο για την μείωση του αφορολόγητο κάτι που όπως τονίζει θα συζητηθεί στο πλαίσιο της ενισχυμένης εποπτείας με τις ελληνικές αρχές.
Τονίζει πάντως ότι υπάρχουν αυξημένος κίνδυνος και από τις υποχρεώσεις που θα προκύψουν από δικαστικές αποφάσεις για αναδρομικά από μισθούς και συντάξεις και οι οποίες μπορούν να οδηγήσουν σε δημοσιονομικές αποκλίσεις.
Για το 2019 προβλέπεται ότι ο προϋπολογισμός θα έχει ξανά δημοσιονομικό πλεόνασμα 0,5% του ΑΕΠ κυρίως λόγω των εισροών από τα κέρδη των ελληνικών ομολόγων που διακρατούν οι Κεντρικές Τράπεζες και του επιτοκιακού κέρδους που θα έχει η Ελλάδα από το δάνεια των 11,2 δις ευρώ του 2012 Το ποσό που αναμένεται να εισρεύσει θα είναι περίπου 1,6 δις ευρώ Από αυτά έχουν ήδη εισρεύσει τα 973 εκ ευρώ από την πρώτη δόση που ήρθε ως αποτέλεσμα της ενεργοποίησης των μεσοπρόθεσμων μέτρων για το χρέος.
Τέλος το χρέος μετά την κορύφωση του στο 181,3% του ΑΕΠ αναμένεται να υποχωρήσει στο 174,9% του ΑΕΠ το 2019 και στο 168,9% του ΑΕΠ το 2020 λόγω των σταθερών ρυθμών ανάπτυξης και των δημοσιονομικών.
Τάσος Δασόπουλοςπηγή:https://www.news247.gr/oikonomia/komision-prasino-fos-gia-ti-mi-meiosi-toy-aforologitoy.6720109.html
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)