Παρασκευή 3 Μαΐου 2019

Αύξηση 30% στις ειδικές αποζημιώσεις των δικαστικών αντιπροσώπων και πρωτοβουλίες για τη διευκόλυνση του έργου τους




Σε συνέχεια των πρωτοβουλιών που ανέλαβαν τα Υπουργεία Εσωτερικών και  Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων για τη διευκόλυνση της εκλογικής διαδικασίας στις Ευρωεκλογές και τις Αυτοδιοικητικές εκλογές της 26ης Μαίου και της 2ας Ιουνίου 2019, ο Υπουργός Εσωτερικών Αλέξης Χαρίτσης ενέκρινε το σχέδιο της ΚΥΑ για την αύξηση των ειδικών αποζημιώσεων των δικαστικών αντιπροσώπων κατά 30% σε σχέση με τις αντίστοιχες εκλογές του 2014.
Πιο συγκεκριμένα, οι ειδικές αποζημιώσεις των δικαστικών αντιπροσώπων διαμορφώνονται ως εξής:
α. ΕΦΟΡΟΙ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΩΝ ΔΙΚΑΣΤΙΚΗΣ ΑΡΧΗΣ
Στους εφόρους αντιπροσώπων της δικαστικής αρχής, καθορίζεται αµοιβή 1.540 ευρώ (7ημέρες για την 1η Κυριακή & 4ημέρες για τη 2η Κυριακή).
Στους αναπληρωτές εφόρους καθορίζεται αµοιβή 1.260 ευρώ (6ημέρες για την 1η Κυριακή & 3 ημέρες για τη 2η Κυριακή).

β. ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΟΙ ΤΗΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΗΣ ΑΡΧΗΣ
 i. Εκτέλεση καθηκόντων δικαιούχων σε εκλογικά τµήµατα της Επικράτειας όπου η εκλογική διαδικασία θα διεξαχθεί χωρίς διάκριση Α & Β
Στους αντιπροσώπους της δικαστικής αρχής που ασκούν τα καθήκοντά τους σε εκλογικά τµήµατα της Επικράτειας όπου η εκλογική διαδικασία θα διεξαχθεί χωρίς διάκριση Α & Β, ήτοι η ψηφοφορία θα διενεργηθεί ταυτόχρονα µε τρεις κάλπες, καθορίζεται αµοιβή 1.470 ευρώ (10ημέρες για την 1η Κυριακή & 4ημέρες για τη 2η Κυριακή).
 ii. Εκτέλεση καθηκόντων δικαιούχων στους Νοµούς Αττικής και Θεσσαλονίκης
Στους αντιπρόσωπους της δικαστικής αρχής που ασκούν τα καθήκοντά τους στις εκλογικές περιφέρειες Α’ , Β1 Βορείου Τοµέα Β2 Δυτικού Τοµέα και Β3 Νοτίου Τοµέα Αθηνών, Α’ Ανατολικής Αττικής και Β’ Δυτικής Αττικής, Α’ και Β’ Πειραιά, Α’ και Β’ Θεσσαλονίκης, καθορίζεται αµοιβή 1.365 ευρώ (9ημέρες για την 1η Κυριακή & 4ημέρες για τη 2η Κυριακή).
iii. Εκτέλεση καθηκόντων δικαιούχων που µετακινούνται σε προορισµούς µε συγκοινωνιακές δυσχέρειες
Στους αντιπροσώπους της δικαστικής αρχής που ασκούν τα καθήκοντά τους, στα νησιωτικά συµπλέγµατα των νοµών Δωδεκανήσου (εκτός των νησιών Ρόδος και Κως) και Κυκλάδων (εκτός των νησιών Σύρου και Νάξου), καθώς και στα νησιά Ικαρία του νοµού Σάµου, Κύθηρα και Αντικύθηρα του νοµού Αττικής, Γαύδος του νοµού Χανίων, Σαµοθράκη του νοµού Έβρου, Θάσος του νοµού Καβάλας, Ψαρρά και Οινούσες του νοµού Χίου, Λήµνος και Αγίος Ευστράτιος του νοµού Λέσβου, στα νησιά των Βορείων Σποράδων (Αλλόνησος, Σκίαθος, Σκόπελος, Σκύρος) και των άγονων γραµµών του Ιονίου Πελάγους, καθορίζεται αµοιβή 1.365 ευρώ (9ημέρες για την 1η Κυριακή & 4ημέρες για τη 2η Κυριακή).
 iv. Εκτέλεση καθηκόντων δικαιούχων εκτός του νοµού που υπηρετούν
Στους αντιπροσώπους της δικαστικής αρχής καθορίζεται αµοιβή 1.260 ευρώ (8ημέρες για την 1η Κυριακή & 4ημέρες για τη 2η Κυριακή).
Στους αναπληρωτές αντιπροσώπων της δικαστικής αρχής καθορίζεται αµοιβή 735 ευρώ (4ημέρες για την 1η Κυριακή & 3ημέρες για τη 2η Κυριακή).
 v. Εκτέλεση καθηκόντων δικαιούχων εντός του νοµού που υπηρετούν
Στους αντιπροσώπους της δικαστικής αρχής καθορίζεται αµοιβή 1.050 ευρώ (6ημέρες για την 1η Κυριακή & 4ημέρες για τη 2η Κυριακή).
Στους αναπληρωτές αντιπροσώπων της δικαστικής αρχής καθορίζεται αµοιβή 630 ευρώ. (3 ημέρες για την 1η Κυριακή & 3 ημέρες για τη 2η Κυριακή)
vi. Εκτέλεση καθηκόντων δικαιούχων σε εκλογικά τµήµατα της Επικράτειας όπου διεξάγεται ψηφοφορία αποκλειστικά και µόνο για την ανάδειξη των µελών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου
Στους αντιπροσώπους της δικαστικής αρχής που ασκούν τα καθήκοντά τους σε εκλογικά τµήµατα της Επικράτειας όπου διεξάγεται ψηφοφορία αποκλειστικά και µόνο για την ανάδειξη των µελών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου την 26η Μαΐου 2019 καθορίζεται αµοιβή 525 ευρώ.
vii. Εκτέλεση καθηκόντων γραµµατέων των εφορευτικών επιτροπών και διερµηνέων της τουρκικής γλώσσας
Στους δηµόσιους ή δηµοτικούς υπαλλήλους που χρησιµοποιούνται ως διερµηνείς της τουρκικής γλώσσας και στους γραµµατείς των εφορευτικών επιτροπών, καθορίζεται αµοιβή 100 ευρώ τόσο για την πρώτη Κυριακή όσο και για την δεύτερη.
Οδοιπορικά θα χορηγηθούν και για τους δύο γύρους εφόσον απαιτηθούν.
Οδοιπορικά θα χορηγηθούν και για τους δύο γύρους εφόσον απαιτηθούν.
Να σημειωθεί ότι στην πλειονότητά τους, σε όλη τη χώρα, τα εκλογικά τμήματα θα διαθέτουν δύο κάλπες, ενώ για τη διευκόλυνση του έργου των δικαστικών αντιπροσώπων, θα τους παρασχεθούν για πρώτη φορά επίσημα, έτοιμες φόρμες με τα ονόματα των υποψηφίων των κομμάτων και των συνδυασμών, οι οποίες θα έχουν την ίδια γραμμογράφηση με τα βιβλία των εκλογών και θα μπορούν να επικολληθούν σε αυτά.
Λαμβανομένων υπόψη των αυξημένων αναγκών λόγω της κατάτμησης των εκλογικών τμημάτων και του φόρτου εργασίας, θα συμπεριληφθούν στην κλήρωση και όσοι υποψήφιοι δικαστικοί αντιπρόσωποι δεν έχουν υποβάλει αίτηση προτίμησης.
Twitter

Πέμπτη 2 Μαΐου 2019

ΟΧΙ στην χαμένη ψήφο - Όχι στην αποχή από τις εκλογές



Με την απλή αναλογική πλέον -καλώς ή κακώς- φαίνεται πως μειώνεται ή και παύει η επιβολή του παλαιού τύπου πλειοψηφιών, ακόμη και για αξιόλογα έργα. Διατυπώνω ορισμένες σκέψεις και προτάσεις για το τι σημαίνουν οι νέες αλλαγές:



 Όχι στη χαμένη ψήφο.
- Όχι στην αποχή από τις εκλογές.

- Όχι στην ψήφο για να πάρει κάποιος απόσπαση από την υπηρεσία του, η οποία βρίσκεται εκτός Άρτας.

- Όχι στην ψήφο επειδή είναι «καλό» παιδί.

- Όχι στην ψήφο επειδή είναι συγγενής μου.

- Όχι στην ψήφο επειδή έχουμε την ίδια καταγωγή.

- Όχι στην ψήφο επειδή είναι απλά του κόμματος.

- Όχι στην ψήφο επειδή του έχω «κάποια»
υποχρέωση.

- Όχι στην ψήφο επειδή τον έχω πελάτη.

- Όχι στην ψήφο επειδή απλά είναι επιτυχημένος επαγγελματικά.

- Όχι χωρίς νάχω προσπαθήσει να γνωρίσω τί πρεσβεύει σε σημαντικά θέματα, παραδείγματος χάρη, τήρηση της νομιμότητας, διαχείριση απορριμμάτων - καθαριότητα, διαχείριση κρατικών - δημοτικών και άλλων πόρων, λειτουργία και αποδοτικότητα των δημοτικών επιχειρήσεων και συνεργασία με λοιπές κρατικές υπηρεσίες προς όφελος του δημότη - πολίτη και άλλα.

- Όχι, λοιπόν, στους υπόλοιπους δημάρχους ως κομματικούς εκπροσώπους.

- Ναι σ’ αυτούς τους δημοτικούς συμβούλους και αντιδημάρχους οι οποίοι με τις ικανότητες, τα προσόντα και την εντιμότητά τους θα «συνθέσουν» τις νέες πλειοψηφίες.

- Η σκέψη και ταυτόχρονα η προτροπή μου αυτή πηγάζει από την υποχρέωση για σεβασμό που οφείλω να έχω (όπως όλοι μας) στον κόπο που καταβάλλουν πολλοί συμπολίτες μας για να έχουν μια έντιμη και αξιοπρεπή παρουσία στην μικρή τοπική κοινωνία αλλά και την ανησυχία τους για ένα καλύτερο και πιο «υγιές» μέλλον του Δήμου μας.
Δημήτρης Γεωργίου, Αρτινός πολίτης

Σημείωση: Ο Δημήτρης Γεωργίου είναι εν αποστρατεία συνάδελφος του Στρατού Ξηράς



Απεργία πείνας ξεκινά ο Κουφοντίνας γιατί του απορρίφθηκε το αίτημά του για άδεια.



Απεργία πείνας ξεκινά ο Δημήτρης Κουφοντίνας, μετά την νέα απόρριψη αιτήματος του για άδεια από τις Φυλακές Βόλου, όπου κρατείται.

Αργά το απόγευμα, ολοκληρώθηκε η συνεδρίαση του Συμβουλίου Φυλακής στην Κασσαβέτεια του Βόλου. Ο Εισαγγελέας έθεσε βέτο στη χορήγηση άδειας στον Δημήτρη Κουφοντίνα, επικαλούμενος όχι τυπικούς, αλλά ουσιαστικούς, όπως ανέφερε λόγους, κάνοντας χρήση και της φράσης «το κόκκινο νήμα της αντίστασης», που είχε χρησιμοποιήσει ο Δημήτρης Κουφοντίνας σε παλαιότερη δήλωσή του.
Όταν ο εισαγγελέας είπε στον Δημήτρη Κουφοντίνα, ο οποίος παρέστη στο Συμβούλιο, την αιτιολογία για την οποία άσκησε βέτο στην κατά πλειοψηφία θετική απόφαση του Συμβουλίου, ο καταδικασμένος σε 11 φορές ισόβια τρομοκράτης, του απάντησε ότι τον αντιμετωπίζει όχι ως νομικός, αλλά ως πολιτικός αντίπαλος. «Γι’ αυτό κι εγώ ξαναπιάνω το κόκκινο νήμα της αντίστασης και ξεκινώ απεργία πείνας», κατέληξε ο Δημήτρης Κουφοντίνας, ο οποίος ήδη, σύμφωνα με πληροφορίες, άδειασε το κελί του από κάθε είδους τρόφιμο και άρχισε απεργία πείνας.

Αναδρομικά: Πέντε ομάδες συνταξιούχων στον αστερισμό των διεκδικήσεων







Αναδρομικά από κοµµένα δώρα, µειώσεις και άλλες πηγές διεκδικούν πέντε οµάδες συνταξιούχων. Κάθε οµάδα έχει τα δικά της χαρακτηριστικά και διεκδικεί µικρότερα ή µεγαλύτερα ποσά λόγω περικοπών που κρίθηκαν αντισυνταγµατικές στα δώρα και τις συντάξεις ή λόγω νέων δεδοµένων που αφορούν στο καθεστώς συνταξιοδότησής τους.

Πρόκειται για παλαιούς και νέους συνταξιούχους που αποχώρησαν πριν ή µετά τον νόµο Κατρούγκαλου και βρίσκονται µπροστά σε ανοιχτό πεδίο διεκδικήσεων. Την κούρσα των αναδροµικών οδηγεί η µεγάλη µάζα των παλαιών συνταξιούχων. Πρόκειται για συνταξιούχους που έχασαν το 2012 τα «κουτσουρεµένα» από το 2010 δώρα και σηµαντικό τµήµα των συντάξεών τους, κύριων και επικουρικών. 

Οι εν λόγω περικοπές κρίθηκαν το 2015 αντισυνταγµατικές από το ΣτΕ. Ωστόσο δεν είναι οι µόνοι που βρίσκονται σε… αναδροµική τροχιά. Αναλυτικά οι οµάδες συνταξιούχων που διεκδικούν αναδροµικά είναι:

  1. 1. Παλαιοί συνταξιούχοι που είχαν προσφύγει στα δικαστήρια κατά των περικοπών του 2012 πριν από την απόφαση-βόµβα του ΣτΕ το 2015. Σύµφωνα µε το σκεπτικό του ανώτατου ακυρωτικού δικαστηρίου, οι εν λόγω συνταξιούχοι είναι οι µόνοι που δικαιούνται αναδροµικά από το 2013. ∆εδοµένης της κρίσης του ΣτΕ, θεωρείται βέβαιη η δικαίωση των εν λόγω υποθέσεων. Νοµικοί κύκλοι υποστηρίζουν πως οι εφετειακές αποφάσεις που δικαιώνουν συνταξιούχους δηµιουργούν τη νοµική υποχρέωση στα Ταµεία να πληρώσουν τα επιδικαζόµενα ποσά.
  2. 2. Παλαιοί συνταξιούχοι που δεν είχαν προσφύγει στα δικαστήρια κατά των περικοπών του 2012 πριν από την απόφαση-βόµβα του ΣτΕ το 2015. Σύµφωνα µε το σκεπτικό του ανώτατου ακυρωτικού δικαστηρίου, οι εν λόγω συνταξιούχοι δεν δικαιούνται αναδροµικά για την περίοδο 2013-2015 για λόγους δηµοσίου συµφέροντος. Συγκλίνουσες νοµικές απόψεις καταλήγουν πως το πλέον βάσιµο χρονικό διάστηµα εντός του οποίου εντοπίζεται έδαφος για τις όψιµες αξιώσεις είναι το 10µηνο Ιούνιος 2015 - Μάιος 2016. Εκεί φαίνεται πως ανιχνεύεται το κυρίαρχο νοµικό κενό. Πρόκειται για το χρονικό διάστηµα ανάµεσα στη δηµοσίευση της απόφασης του ΣτΕ και την ψήφιση του νόµου Κατρούγκαλου (Μάιος 2016). Η δεύτερη νοµική προσέγγιση ενοποιεί τον χρόνο από τον Ιούλιο του 2015 έως και τον ∆εκέµβριο του 2018, επειδή οι αντισυνταγµατικές περικοπές των νόµων 4051 και 4093 του 2012 συνέχιζαν να επιβάλλονται στις παλαιές συντάξεις µέχρι την «πρεµιέρα» του επανυπολογισµού τον περασµένο Γενάρη. Στον νόµο Κατρούγκαλου υπάρχουν ρήτρες για την εν λόγω περίοδο που µένουν να κριθούν από το ΣτΕ.
  3. 3. Νέοι συνταξιούχοι που αποχώρησαν από 13/5/2016 και έως 31 ∆εκεµβρίου 2018 και δικαιούνται προσωπικής διαφοράς. Υπολογίζεται πως πρόκειται για πάνω από 100.000 νέους συνταξιούχους οι οποίοι εµπίπτουν στην 3ετή µεταβατική περίοδο του νόµου Κατρούγκαλου και δικαιούνται τµήµα «προσωπικής διαφοράς» επειδή η σύνταξή τους -όπως υπολογίστηκε µε την εξίσωση του νόµου 4387 του 2016 (εθνική και ανταποδοτική)- υπολείπεται κατά 20% και πλέον από τη σύνταξη που θα έπαιρναν µε το παλιό καθεστώς. Αναλυτικά, στον νόµο του 2016 αναφέρεται πως για αιτήσεις που θα κατατεθούν το 2016, εάν το ποσό της απονεµόµενης σύνταξης µε το νόµο Κατρούγκαλου υπολείπεται σε ποσοστό άνω του 20% του ποσού της σύνταξης που θα απονεµόταν κατά το προϊσχύσαν καθεστώς, ο συνταξιούχος θα πάρει το µισό, δηλαδή το 50% ως προσωπική διαφορά. 
  4. Για παράδειγµα, αν κάποιος ασφαλισµένος ΟΑΕΕ θα ελάµβανε µε τις παλιές διατάξεις 1.300 ευρώ και µε τις διατάξεις του 2016 έλαβε 1.000 ευρώ (διαφορά 23%), τότε θα πρέπει να λάβει τα 150 ευρώ ως «προσωπική διαφορά». Αντίστοιχα, όσοι συνταξιοδοτήθηκαν το 2017 και ανήκουν σε αυτές τις κατηγορίες δικαιούνται το 1/3 της διαφοράς (δηλαδή το 33,3%), ενώ όσοι έφυγαν το 2018 το 1/4, δηλαδή το 25%. Από φέτος δεν υπάρχει επιπλέον ποσό για τους νέους συνταξιούχους. Με τον πρόσφατο νόµο που κατάργησε τις περικοπές συντάξεων του 2019, διασώθηκαν και οι εν λόγω «προσωπικές διαφορές» των νέων συνταξιούχων, οι οποίες προέκυψαν από τη σύγκριση δυο ποσών, της «παλιάς» και της «νέας» σύνταξης.
  5. Εργατολόγοι επισηµαίνουν τώρα πως η σύγκριση της νέας σύνταξης του Ν. 4387/2016 έπρεπε να γίνει µε την παλιά σύνταξη, χωρίς όµως να συµπεριληφθούν σε αυτό το κρίσιµο ποσό οι περικοπές των νόµων 4051 και 4093 του 2012, που είχαν κριθεί το 2015 αντισυνταγµατικές από το ΣτΕ. ∆ηλαδή το παλαιό ποσό, που χρησιµοποιήθηκε ως µέτρο σύγκρισης, θα έπρεπε κατά τις εν λόγω νοµικές εκτιµήσεις να είναι αυξηµένο, χωρίς να υπολογίζονται τα «ψαλίδια» του 2012. Αυτό θα είχε ως αποτέλεσµα η «προσωπική διαφορά» για τους περισσότερους απ’ όσους κρίθηκε ότι τη δικαιούνται να βγαίνει µεγαλύτερη, ενώ θα οδηγούσε και µια επιπλέον οµάδα συνταξιούχων που σήµερα δεν λαµβάνουν επιπλέον ποσό σε δικαίωση «προσωπικής διαφοράς». Εφόσον το εν λόγω ζήτηµα προχωρήσει και κριθεί στα δικαστήρια, τότε ενδέχεται να ανοίξει ο δρόµος για νέο κύκλο διεκδικήσεων. Σηµειώνεται πως στο ίδιο άρθρο του νόµου Κατρούγκαλου, όπου ρυθµίζονται οι λεπτοµέρειες της 3ετούς µεταβατικής περιόδου, αναφέρεται πως «εκκρεµείς αιτήσεις συνταξιοδότησης κρίνονται, µε τους κανόνες που ίσχυαν κατά την 31η.12.2014», πριν δηλαδή από τη δηµοσίευση της απόφασης-βόµβας του ΣτΕ.
  6. 4. Νέοι συνταξιούχοι που έχουν αποχωρήσει από 13 Μαΐου 2016 και µετά µε διαδοχική και παράλληλη ασφάλιση. Με πρόσφατη εγκύκλιο του υπουργείου Εργασίας αποσαφηνίστηκε πλήρως το νέο καθεστώς και εισήχθη µια νέα κοινωνικοασφαλιστική λογική για την αντιµετώπιση εργαζοµένων που είχαν µεταβολές φορέα και ασφάλιση σε δύο φορείς κατά την ίδια χρονική περίοδο. Συνεπώς, ασφαλισµένοι µε διαδοχική και παράλληλη ασφάλιση που έχουν λάβει σύνταξη αλλά ο χρόνος της παράλληλης δεν έχει προσµετρηθεί στο ποσό της σύνταξης ως προσαύξηση πρέπει να λάβουν αναδροµικά. Πρόκειται για κατηγορίες ασφαλισµένων που έχουν λάβει απόφαση συνταξιοδότησης µε επιφύλαξη για τον υπολογισµό του χρόνου της παράλληλης. Αυτές οι κατηγορίες συνταξιούχων θα πρέπει να λάβουν το ποσό της προσαύξησης που δικαιούνται για τον χρόνο της παράλληλης ασφάλισης κατά τον οποίο έχουν καταβάλει διπλές εισφορές αναδροµικά από τη στιγµή της αίτησης της συνταξιοδότησης. Εξαιρούνται όσοι έχουν λάβει δύο ανταποδοτικές συντάξεις επειδή θεµελίωναν αυτοτελές δικαίωµα και στους δύο φορείς στους οποίους ήταν παράλληλα ασφαλισµένοι (π.χ. ΙΚΑ και ΟΑΕΕ ή ∆ηµόσιο και ΕΤΑΑ κ.λπ.), καθώς έχουν αξιοποιήσει πλήρως όλο τον χρόνο ασφάλισής τους. Στην ίδια οµάδα ανήκουν και ασφαλισµένοι µε διαδοχική και παράλληλη ασφάλιση οι οποίοι έχουν λάβει σύνταξη αυτοτελώς από το ένα Ταµείο και δεν έχουν αιτηθεί τον συνυπολογισµό του χρόνου από τον δεύτερο φορέα επειδή µε το προϊσχύον καθεστώς δεν τους συνέφερε (για παράδειγµα δεν πληρούσαν το όριο ηλικίας του τελευταίου φορέα και δεν θα µπορούσαν να λάβουν σύνταξη ή είχαν οφειλές πάνω από το επιτρε - πόµενο όριο για τη λήψη της σύνταξης). Αυτές οι κατηγορίες ασφαλισµένων µπορούν τώρα να «αναγνωρίσουν» τον χρόνο που είχαν στο δεύ - τερο Ταµείο -ο οποίος χάνονταν µε το παλαιό καθεστώς- προκειµένου να λάβουν µια προσαύξηση στη σύντα - ξή τους. Η εν λόγω προσαύξηση υπο - λογίζεται µε τον µαθηµατικό τύπο του νόµου Κατρούγκαλου, δηλαδή 0,075% για κάθε µία ποσοστιαία µονάδα επιπλέον εισφοράς και για όλο το χρονικό διάστηµα κατά το οποίο υπάρχει πληρωµένη παράλληλη ασφάλιση. Ο υπολογισµός αυτός µπορεί να οδηγήσει σε µια αρκετά γενναία προσαύξηση.
  7. 5. Νέοι συνταξιούχοι, πρώην δηµόσιοι υπάλληλοι ειδικών µισθολογίων -καταρχήν γιατροί- που αποχώρησαν µετά το 2017. 
  8.   Οπως επισηµαίνουν έγκριτοι εργατολόγοι, εφόσον οι ρυθµίσεις του ειδικού µισθολογίου του 2017 κριθούν αντισυνταγµατικές και οι µισθοί µετά το 2017 πρέπει να αναπροσαρµοστούν, αυτό αναπόφευκτα επηρεάζει το άθροισµα των συντάξιµων αποδοχών και το ποσό της σύνταξης. 
  9. ∆ηλαδή αν επιβεβαιωθούν και στο Εφετείο και τελεσιδικήσουν σε ανώτατο βαθµό οι τρεις πρωτόδικες αποφάσεις που δικαίωσαν πρόσφατα γιατρούς του ΕΣΥ επιδικάζοντας αναδροµικά, ανοίγει νέος κύκλος διεκδικήσεων για αναδροµικά και αναπροσαρµογή συντάξεων. 
  10. Αυτό συµβαίνει διότι το ποσό της σύνταξης υπολογίζεται πλέον µε βάση τις συντάξιµες αποδοχές από το 2002 έως τη στιγµή της αποχώρησης. Οι επιπτώσεις διευρύνονται -αυξάνονται δηλαδή τα διεκδικούµενα ποσά- όσο πιο µακριά από το 2017 βγαίνει κανείς στη σύνταξη. 
  11. Για παράδειγµα, αν κάποιος συνταξιοδοτήθηκε τον Σεπτέµβριο του 2017 δεν πρέπει να περιµένει σπουδαίες επιπτώσεις στο ποσό της σύνταξής του. Αντίθετα, αν κάποιος αποχωρεί τον Μάρτιο του 2019 οι επιπτώσεις είναι µεγαλύτερες. 
  12. Η αιτία γι’ αυτό είναι προφανής: όσο µεγαλύτερο διάστηµα µετά το 2017 µπαίνει στην εξίσωση για το ποσό της σύνταξης, τόσο περισσότερο επηρεάζεται το τελικό αποτέλεσµα. Με άλλα λόγια, όσο αποµακρύνεται κανείς από το 2017 και αυξάνει τον «κουµπαρά» των συνταξίµων αποδοχών µε µεγαλύτερα ποσά, τόσο αυτό θα επηρεάσει αργά ή γρήγορα τη σύνταξή του



Πηγή:https://www.ethnos.gr/oikonomia/35788_anadromika-pente-omades-syntaxioyhon-ston-asterismo-ton-diekdikiseon

Τελετή Απονομής Πτυχίων στους Σπουδαστές της 71ης ΕΣ ΣΕΘΑ




Την Πέμπτη 2 Μαΐου 2019, πραγματοποιήθηκε στη Λέσχη Αξιωματικών Ενόπλων Δυνάμεων στην Αθήνα, η τελετή αποφοίτησης των σπουδαστών της 71ης εκπαιδευτικής σειράς της Σχολής Εθνικής Άμυνας (ΣΕΘΑ).
Την τελετή τίμησε με την παρουσία του η Α.Ε. ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, κ. Προκόπιος Παυλόπουλος, ο οποίος και επέδωσε τα πτυχία στους σπουδαστές.
Στην τελετή παρέστησαν ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας Ευάγγελος Αποστολάκης και ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Άμυνας Πάνος Ρήγας καθώς και ο Αρχηγός ΓΕΕΘΑ, Πτέραρχος Χρήστος Χριστοδούλου, ο Αρχηγός ΓΕΣ, Αντιστράτηγος Γεώργιος Καμπάς, ο Αρχηγός ΓΕΝ, Αντιναύαρχος Νικόλαος Τσούνης ΠΝ, ο Αρχηγός ΓΕΑ, Αντιπτέραρχος (Ι) Γεώργιος Μπλιούμης  και ο Αρχηγός του ΛΣ-ΕΛΑΚΤ, Αντιναύαρχος ΛΣ Σταμάτιος Ράπτης. Παρευρέθηκαν επίσης Βουλευτές, αντιπροσωπείες στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων και των Σωμάτων Ασφαλείας καθώς και συγγενείς αποφοίτων.
Συνολικά, αποφοίτησαν 61 Αξιωματικοί (56 από τις Ένοπλες Δυνάμεις, 2 από τα Σώματα Ασφαλείας, 1 από Κύπρο, 1 από Αίγυπτο και 1 από Αλβανία) καθώς και 3  Μόνιμοι Πολιτικοί Υπάλληλοι από το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας, το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων και το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Ακολουθεί ο χαιρετισμός  του Υπουργού Εθνικής Άμυνας:
‘’Εξοχότατε κύριε Πρόεδρε της Δημοκρατίας,
με ιδιαίτερη χαρά παρευρίσκομαι σήμερα στην τελετή αποφοίτησης της 71ης εκπαιδευτικής σειράς της Σχολής Εθνικής Άμυνας, σαν εκπρόσωπος της Κυβέρνησης και Υπουργός Εθνικής Άμυνας.
Επιτρέψτε μου να ξεκινήσω λέγοντας ότι, μέσα στο ασταθές και ανταγωνιστικό διεθνές σύστημα που μας περιβάλει, η Ελλάδα διαδραματίζει ένα σημαντικό ρόλο στη σταθερότητα της Ανατολικής Μεσογείου και των Βαλκανίων, προάγοντας την ασφάλεια, τη συνεργασία, αλλά και τη φιλία μεταξύ των λαών και των χωρών.
Βέβαια, οι εξελίξεις στην ευρύτερη περιοχή δεν μας αφήνουν άλλη επιλογή, από το να καταβάλλουμε κάθε προσπάθεια για να πετύχουμε το υψηλότερο επίπεδο ικανότητας και ετοιμότητας.
Και το επιτυγχάνουμε.
Το προσωπικό των Ενόπλων Δυνάμεων είναι η βασική πηγή της ισχύος μας. Και η εκπαίδευση του λειτουργεί σαν πολλαπλασιαστής της ισχύος αυτής, αποτελώντας σημαντικό μέρος της αμυντικής μας προετοιμασίας.
Σε αυτό το πλαίσιο, σήμερα ολοκληρώνεται άλλος ένας κύκλος εκπαίδευσης από τη Σχολή Εθνικής Άμυνας, η οποία, από την ίδρυσή της το 1950, συμπληρώνει με επιτυχία το δικό της κομμάτι όσον αφορά στην εκπαίδευση των στελεχών μας.
Η συνεκπαίδευση που πραγματοποιείται στη Σχολή Εθνικής Άμυνας, συνεισφέρει στην απόκτηση κοινής αντίληψης μεταξύ στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων και αυτών του ευρύτερου δημόσιου τομέα, στις σύγχρονες προκλήσεις και προβληματισμούς της διεθνούς σκηνής. Και βέβαια προωθεί τη διακλαδικότητα, της οποίας η ουσιαστική και αποτελεσματική προαγωγή αποτελεί καθημερινή μας φροντίδα. Παράλληλα, συμβάλλει περαιτέρω στην ενδυνάμωση των σχέσεων με άλλα κράτη, αφού έχουμε τη χαρά να παρέχουμε εκπαίδευση σε αλλοδαπούς Αξιωματικούς.
Είναι εξαιρετικά σημαντικό ότι μέσα από τη Σχολή Εθνικής Άμυνας, δίνεται η ευκαιρία σε στελέχη υψηλού μορφωτικού επιπέδου να έχουν πλήρη γνώση του ευρύτερου τομέα των Στρατηγικών Σπουδών, αλλά και του διεθνούς περιβάλλοντος και των εξελίξεων που επηρεάζουν τα ζητήματα της άμυνας και της ασφάλειας, σε εθνικό και περιφερειακό επίπεδο. Αυτό βοηθά τον καθένα από τους αποφοίτους να ανταποκριθεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο στα καθήκοντα που πρόκειται να αναλάβει, κατά την επιστροφή του στην υπηρεσία του.
Αυτό ακριβώς επιτυγχάνουμε μέσω της φοίτησης στη Σχολή Εθνικής Άμυνας. Να εμπνεύσουμε τα στελέχη μας στον ακάματο αγώνα τους για τη δια βίου μάθηση και τη διδασκαλία τους, και να αποκτήσουν ένα πραγματικά στρατηγικό υπόβαθρο και ορίζοντα. Ένα στρατηγικό ορίζοντα, ώστε να μπορούν να δουν τη μεγάλη εικόνα και ταυτόχρονα να μπορούν να εστιάσουν και στην πιο μικρή λεπτομέρεια.
Αγαπητοί απόφοιτοι,
Πεπεισμένος ότι, θα ανταποκριθείτε στις υψηλές προσδοκίες που δημιουργούνται με την αποφοίτησή σας από τη Σχολή, σας συγχαίρω και σας εύχομαι καλή επιτυχία στα καθήκοντά σας και καλή συνέχεια στο υπόλοιπο της σταδιοδρομίας σας.
Η ολοκλήρωση των σπουδών σας αποτελεί κομβικό σημείο στην καριέρα σας. Η ευθύνη που αναλαμβάνετε από την ημέρα της αποφοίτησής σας είναι μεγάλη, αλλά και ανάλογη του πολύ υψηλού επιπέδου εκπαίδευσής σας.
Σας προτρέπω να εκμεταλλευτείτε κάθε ευκαιρία που θα σας δοθεί για να κάνετε χρήση των γνώσεων που αποκτήσατε, κεφαλαιοποιώντας τον χρόνο που διαθέσατε ως σπουδαστές στη ΣΕΘΑ.
Απευθυνόμενος, στους αποφοίτους από την Εθνική Φρουρά της Κύπρου και τις Ένοπλες Δυνάμεις της Αιγύπτου και της Αλβανίας, θα ήθελα να τονίσω τη βεβαιότητα ότι η φοίτησή σας στην Σχολή Εθνικής Άμυνας, είναι απόδειξη των δεσμών μεταξύ των Ενόπλων Δυνάμεων των χωρών μας.
Ιδιαίτερης σημασίας είναι η φοίτηση Αξιωματικών της Ελληνικής Αστυνομίας και του Λιμενικού Σώματος, καθώς και Υπαλλήλων Υπουργείων. Πέραν του προφανούς εκπαιδευτικού οφέλους, η αλληλεπίδραση των στελεχών κατά τη συμμετοχή σε κοινές εκπαιδεύσεις, αποτελεί τη βάση για την περαιτέρω βελτίωση του επιπέδου συνεργασίας και διαλειτουργικότητας μεταξύ των Ενόπλων Δυνάμεων, των Σωμάτων Ασφαλείας και των λοιπών κρατικών υπηρεσιών, προς όφελος πρωτίστως του κοινωνικού συνόλου.
Θα ήταν βέβαια παράλειψη να μην αναφερθώ στο προσωπικό της Σχολής Εθνικής Άμυνας, στρατιωτικό και πολιτικό, καθώς και στους συνεργαζόμενους καθηγητές. Οι άοκνες προσπάθειες που καταβάλλετε και η ποιότητα της εργασίας σας, απέφεραν το υψηλό επίπεδο εκπαίδευσης που παρέχει η Σχολή Εθνικής Άμυνας, για το οποίο είστε άξιοι επαίνου.
Απευθυνόμενος στις οικογένειες των αποφοίτων, θέλω από καρδιάς να τις ευχαριστήσω για την υπομονή και την κατανόηση που δείχνουν, στηρίζοντας τα στελέχη μας στην επίπονη και χρονοβόρα προσπάθεια που καταβάλλουν για να αντεπεξέλθουν στις υψηλές επαγγελματικές τους απαιτήσεις, όπως η φοίτηση στη Σχολή Εθνικής Άμυνας.
Εξοχότατε κύριε Πρόεδρε της Δημοκρατίας,
Οι Ένοπλες Δυνάμεις επενδύουν συστηματικά στην εκπαίδευση των στελεχών τους. Η στρατηγική αυτή επιλογή αποφέρει ήδη καρπούς, καθώς διαθέτουμε σήμερα στελέχη με υψηλό επαγγελματισμό και κατάρτιση. Αυτά τα ποιοτικά χαρακτηριστικά, σε συνδυασμό με το υψηλό ηθικό και ετοιμότητα των στελεχών μας, μου επιτρέπουν να σας διαβεβαιώσω ότι οι Ένοπλες Δυνάμεις είναι σε θέση να φέρουν σε πέρας με επιτυχία την αποστολή τους.
Σας ευχαριστώ.’’

Τετάρτη 1 Μαΐου 2019

Άγνωστοι βανδάλισαν το άγαλμα του Μεγάλου Αλεξάνδρου στην Αθήνα (φωτογραφίες)






ΕΤΙΚΕΤΕΣ:
Στο στόχαστρο βανδάλων μπήκε το άγαλμα του Μεγάλου Αλεξάνδρου που στήθηκε πρόσφατα στο κέντρο της Αθήνας, στη συμβολή των λεωφόρων Βασιλίσσης Αμαλίας και Βασιλίσσης Όλγας. 
Ειδικότερα, άγνωστοι έγραψαν συνθήματα στο βάθρο του γλυπτού, πιθανότατα το βράδυ της Τρίτης, χωρίς να γίνουν αντιληπτοί. 
Ο Ανδριάντας του έφιππου Μεγάλου Αλεξάνδρου έχει μήκος 3,80 και ύψος 3,50 μέτρα. Το άγαλμα είχε φιλοτεχνήσει και είχε δωρίσει στον Δήμο Αθηναίων ο γλύπτης Γιάννης Παππάς (1913-2005). 



13η σύνταξη, διατήρηση του αφορολόγητου ορίου και μείωση ΦΠΑ, εξετάζει το 2019 η κυβέρνηση




Το πράσινο φως από τους δανειστές για τα δύο πακέτα παροχών θα επιχειρήσει να εξασφαλίσει η κυβέρνηση, πριν ακόμη οι πιστωτές φθάσουν στην Αθήνα στις 6 Μαΐου για την επίσημη εκκίνηση της 3ης αξιολόγησης.
Τα πακέτα μέτρων, που φθάνουν τα 6 δισ. ευρώ, χωρίζονται σε ελαφρύνσεις οι οποίες θα εφαρμοστούν κατά το τρέχον έτος (με μόνιμα και έκτακτα μέτρα) αλλά και σε βάθος τετραετίας με υποσχέσεις για παρεμβάσεις τόσο στη φορολογία όσο και στις ασφαλιστικές εισφορές. 
Στις υποσχέσεις περιλαμβάνεται και η διατήρηση του αφορολόγητου ορίου στα σημερινά επίπεδα και συγκεκριμένα στις 8.636 ευρώ, παρά το γεγονός ότι η κυβέρνηση έχει ψηφίσει τη μείωσή του στις 5.685 από την 1-1-2020.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η κυβέρνηση επιδιώκει λίγο πριν από τις ευρωεκλογές, ενδεχομένως και τις εθνικές εκλογές, να ανακοινώσει για το 2019 ελαφρύνσεις που θα προσεγγίσουν το 1 δισ. ευρώ από το υπερπλεόνασμα του 2019, το οποίο το οικονομικό επιτελείο εκτιμά ότι θα καταγράψει ο φετινός προϋπολογισμός. 
Το μεγαλύτερο τμήμα θα αφορά και αυτή τη φορά την καταβολή επιδόματος στους συνταξιούχους συνολικού ύψους περίπου 500 εκατ. ευρώ και τα υπόλοιπα θα διοχετευθούν σε μόνιμου χαρακτήρα παρεμβάσεις, όπως η μετάταξη συγκεκριμένων προϊόντων από τον κανονικό συντελεστή ΦΠΑ (24%) στον χαμηλό (13%) και στην επαναφορά της έκπτωσης του 1,5% στην περίπτωση της εφάπαξ εξόφλησης του φόρου προκειμένου να επιβραβευθούν με αυτό τον τρόπο οι συνεπείς φορολογούμενοι.
Άμεση εφαρμογή
Στέλεχος της κυβέρνησης ανέφερε τις προηγούμενες μέρες ότι ο νέος κύκλος παροχών θα έχει άμεσο ορίζοντα εφαρμογής. Από τη στιγμή που κάθε χρόνο οι εκτιμήσεις για τα πλεονάσματα βγαίνουν λάθος, δεν υπάρχει λόγος να περιμένουμε έως το τέλος του έτους για την αναθεώρηση των στοιχείων ανέφερε χαρακτηριστικά το στέλεχος της κυβέρνησης.
Σημείωσε δε, σε ό,τι αφορά τις μειώσεις του ΦΠΑ, προκρίνεται αυτή τη στιγμή η μετάταξη σειράς προϊόντων από τον υψηλό στον χαμηλό συντελεστή και αυτό καθώς εκτιμάται ότι το όφελος θα περάσει στα νοικοκυριά επειδή τα είδη αυτά πωλούνται κατά κύριο λόγο από τα super market. 
Η ιδέα της μείωσης του ΦΠΑ στην εστίαση παραπέμπεται με βάση τα σημερινά δεδομένα στο πακέτο των επόμενων ετών και αυτό διότι θεωρείται ότι η μεγαλύτερη φοροδιαφυγή συντελείται στην εστίαση μέσω της μη έκδοσης αποδείξεων, κατάσταση που θα συνεχιστεί ακόμα και με τη μείωση του ΦΠΑ. Δηλαδή, η μείωση δεν θα γίνει αντιληπτή από τους φορολογουμένους. Στα σενάρια που εξετάζει η κυβέρνηση για τις ελαφρύνσεις το 2019 περιλαμβάνονται:
Μετατάξεις προϊόντων από ΦΠΑ 24% σε 13%. Συγκεκριμένα, από τον κανονικό στον χαμηλό συντελεστή εξετάζεται να «περάσουν» κάποια από τα προϊόντα όπως: ζάχαρη, καφές, αναψυκτικά, χυμοί, αλάτι, ξίδι, ποτά, αλλαντικά, μαρμελάδες, σοκολάτες, γκοφρέτες, μπισκότα, παγωτά, κρουασάν, μπαχαρικά, ζαχαρωτά, προμαγειρεμένα φαγητά, ψωμί του τοστ, φρυγανιές, παξιμάδια, πατατάκια. Το σύνολο των ανωτέρω μειώσεων ξεπερνά το 1 δισ. ευρώ. Στόχος είναι οι παρεμβάσεις να μην ξεπεράσουν τα 350-400 εκατ. ευρώ.  
Επαναφορά της έκπτωσης στην περίπτωση εφάπαξ καταβολής του φόρου. Μέχρι το 2015, κατά την εμπρόθεσμη εφάπαξ εξόφληση φόρου ίσχυε έκπτωση 1,5%. Το κόστος για τον προϋπολογισμό υπολογίζεται στα 150-200 εκατ. ευρώ και εξαρτάται από τον αριθμό των φορολογουμένων που θα πληρώσουν εφάπαξ της υποχρεώσεις τους.
Καταβολή επιδόματος στου συνταξιούχους ή διαφορετικά 13η σύνταξη. Το κόστος αγγίζει τα 500 εκατ. ευρώ.



Έντυπη