Πέμπτη 24 Ιανουαρίου 2019

Αναζητά κόφτες στα αναδρομικά η Τρόικα η Τρόικα!!




ΤΑΣΟΣ ΔΑΣΟΠΟΥΛΟΣ
Η θέση της Τρόικα δανειστών είναι ότι το ποσό αυτό θα πρέπει να περιοριστεί εξαντλώντας τις νομικές ερμηνείες για τις αποφάσεις του ΣτΕ.
Έντονες ανησυχίες για το κόστος και κυρίως για τα περιθώρια κάλυψης των δικαστικών αποφάσεων για αναδρομικά σε μισθούς και συντάξεις πριν από το 2015 εξέφραζαν χθες οι δανειστές από τις αναλύσεις που έκανε η ελληνική διαπραγματευτική ομάδα.


Ακόμη και με τις πιο συντηρητικές εκτιμήσεις, το σύνολο των υποχρεώσεων αγγίζει τα 24 δισ. ευρώ αν δικαιωθούν και ο δημόσιος τομέας αλλά και οι συνταξιούχοι για τις περικοπές από το 2012 και μετά συμπεριλαμβανομένων και των αναδρομικών για 13ο και 14ο μισθό.
Συνεπώς, ακόμη κι αν υλοποιηθεί το σχέδιο του ΥΠ.ΟΙΚ. για κάλυψη αυτών των υποχρεώσεων σε ορίζονται πέντε ετών, θα πρέπει το Δημόσιο να έχει διαθέσιμα περίπου 5 δισ. τον χρόνο για την πληρωμή αναδρομικών.
«Κούρεμα»
Ωστόσο, ο υπολογισμός του ΥΠ.ΟΙΚ. και του συναρμόδιου υπουργείου Εργασίας περιλαμβάνει όσους έκαναν προσφυγή πριν από το 2015 και το χρονικό διάστημα από τον Ιούνιο του 2015 που έχει εκδοθεί η τελευταία απόφαση του ΣτΕ μέχρι και την ψήφιση του νέου ασφαλιστικού το Μάιο του 2016, οπότε το ποσό για αναδρομικά σε συντάξεις και μισθούς είναι περίπου το μισό.
Η θέση των Ευρωπαίων δανειστών είναι ότι το ποσό αυτό θα πρέπει να περιοριστεί εξαντλώντας τις νομικές ερμηνείες για τις αποφάσεις του ΣτΕ.
Σε αυτή την κατεύθυνση κινείται και η θέση κορυφαίου κυβερνητικού αξιωματούχου την περασμένη εβδομάδα, σύμφωνα με την οποία κάποια από τα αναδρομικά μπορούν να καλυφθούν με νόμο, αφήνοντας να εννοηθεί ακόμη και ένας συμψηφισμός με μελλοντικές αυξήσεις μισθών και συντάξεων.
Ληξιπρόθεσμα
Το θέμα θα είναι σε συνεχή παρακολούθηση, όπως θα είναι η εξόφληση των ληξιπρόθεσμων οφειλών, που ξεπερνούν ακόμη τα 2 δισ. ευρώ, παρά το ότι με βάση το τρίτο μνημόνιο θα έπρεπε να έχουν μηδενιστεί από το τέλος του τρίτου μνημονίου τον περασμένο Αύγουστο. Το επιχείρημα ότι τα μισά από τα οφειλόμενα είναι αμφισβητούμενα (καθυστερούμενα claw back και rebate) δεν έπεισε, καθώς και αυτό το γεγονός συνιστά καθυστέρηση μεταμνημονιακών υποχρεώσεων. Στη σημερινή συνάντηση που θα γίνει για τα δημοσιονομικά θα εξεταστούν το κλείσιμο του 2018 και οι δημοσιονομικές προοπτικές για το 2019.
Συναντήσεις
Οι αλλαγές στη Δημόσια Διοίκηση, τα θέματα της ενέργειας, αλλά και η συνέχεια της συζήτησης για τα κόκκινα δάνεια, βρίσκονται μεταξύ άλλων στην ατζέντα των συναντήσεων με τους Θεσμούς στη σημερινή, τρίτη ημέρα των συναντήσεων. Σήμερα αναμένεται να αρχίζει να διαμορφώνεται και η ατζέντα των θεμάτων που θα μείνουν ανοιχτά τις επόμενες εβδομάδες και θα κλείνουν σταδιακά μέχρι και το Eurogroup της 11ης Φεβρουαρίου, που φιλοδοξεί να επικυρώσει την επιτυχή ολοκλήρωση της δεύτερης αξιολόγησης της Ελλάδας σε καθεστώς ενισχυμένης εποπτείας.
Κατεβάζουν τον πήχη και για τον κατώτατο μισθό
Παρά την αποφασιστικότητα με την οποία χθες το υπουργείο Εργασίας ανακοίνωνε ότι την επόμενη εβδομάδα θα υπογραφούν οι αποφάσεις για την κατάργηση του υποκατώτατου και την αύξηση του κατώτατου μισθού, οι προσδοκίες για αύξηση 10%, όπως ανακοινωνόταν μέχρι και χθες, φαίνεται να περιορίζονται.
Κατά τη χθεσινή συνάντηση με την ηγεσία του υπουργείου Εργασίας οι Θεσμοί ζήτησαν και επισήμως οι αυξήσεις να είναι μετριασμένες, ώστε να μην αναστραφεί απότομα η υποχώρηση του μοναδιαίου κόστους εργασίας.
Όπως σημείωναν μάλιστα πηγές από το υπουργείο Εργασίας, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επανέλαβε ότι είναι σύμφωνη με την αύξηση του κατώτατου μισθού, σημειώνοντας ότι αυτή θα πρέπει να είναι προσεκτική.
Στο πλαίσιο της ενημέρωσης έγινε ανταλλαγή οικονομικών και νομικών επιχειρημάτων από τις δύο πλευρές αναφορικά με τη διαδικασία που ακολουθήθηκε και την επίδραση της αύξησης του κατώτατου μισθού σε βασικά μεγέθη της οικονομίας.

πηγή: https://www.eleftherostypos.gr/oikonomia/357698-anazita-koftes-sta-anadromika-i-troika/

Μετά τις συντάξεις, ο Κατρούγκαλος χειρουργεί και τη Μακεδονία!




Νεφέλη Λυγερού


 Μετά την καταιγίδα στο υπουργείο Εργασίας, ο Γιώργος Κατρούγκαλος  βρήκε για πολύ καιρό πολιτικό καταφύγιο στη θέση του αναπληρωτή υπουργού Εξωτερικών. 

Λόγω και της πληθωρικής και συγκεντρωτικής προσωπικότητας του Νίκου Κοτζιά, ο άλλοτε σημαιοφόρος της αντιμνημονιακής ρητορείας δεν είχε να κάνει και πολλά πράγματα στο νέο ρόλο του. 

Δεν διαθέτει, άλλωστε, ούτε γνώσεις ούτε πείρα στον χώρο της εξωτερικής πολιτικής.

Το έφεραν, όμως, τα γεγονότα που ο μάλλον άσχετος να βρεθεί επικεφαλής της ελληνικής διπλωματίας, δεδομένου ότι ο Αλέξης Τσίπρας δεν μπορεί, βέβαια, στην πράξη να ασκεί και τα καθήκοντα του υπουργού Εξωτερικών. Έτσι βρέθηκε να υπεραμύνεται στη Βουλή της Συμφωνίας των Πρεσπών και μάλιστα με τρόπους που προκαλούν. Προφανώς, εκτελεί εντολές του Μαξίμου, αλλά αυτό δεν αποτελεί δικαιολογία για τα όσα απερίγραπτα δηλώνει και κυρίως πράττει.
Ο Κατρούγκαλος, λοιπόν, είπε την κοτσάνα περί του δικαιώματος αυτοπροσδιορισμού των γειτόνων. Ως νομικός όφειλε να γνωρίζει πως το δικαίωμα του αυτοπροσδιορισμού είναι ατομικό όχι συλλογικό π.χ. ενός κράτους. Εάν οι Σλάβοι της ΠΓΔΜ είχαν αυτό το δικαίωμα δεν θα διαπραγματεύονταν με την Ελλάδα το όνομα του κράτους τους. Εκτός αυτού, ο αναπληρωτής υπουργός Εξωτερικών δηλώνει ότι σωστά τα Σκόπια δεν θέτουν σε ισχύ τις συνταγματικές αλλαγές μέχρι η Ελλάδα να κυρώσει τη Συμφωνία των Πρεσπών. Η ίδια η Συμφωνία, όμως, προβλέπει το αντίθετο, ότι η Ελλάδα θα κυρώσει αφού η ΠΓΔΜ έχει ολοκληρώσει και θέσει ισχύ το νέο της Σύνταγμα.
Σαν να μην έφταναν όλα τα παραπάνω, ο Κατρούγκαλος, προφανώς με εντολή του Μαξίμου δεν έχει δώσει μέχρι που γράφονται αυτές οι γραμμές το κείμενο όλων των συνταγματικών τροποποιήσεων που έγιναν στα Σκόπια, επικαλούμενος αστείες δικαιολογίες. Με τη στάση του ενισχύει τις υποψίες ότι επιχειρεί να κρύψει κάτι και πιο συγκεκριμένα να κρύψει πιθανολογούμενες παραβιάσεις από την πλευρά της κυβέρνησης Ζάεφ διατάξεων της Συμφωνίας.

Είχε εξαφανιστεί από τα ραντάρ

Μέχρι την απομάκρυνση του Κοτζιά, ο Κατρούγκαλος είχε σχεδόν εξαφανιστεί από το ραντάρ. Μόνο ο άγριος καυγάς του με τον Ανδρέα Λοβέρδο στη Βουλή πριν ενάμιση χρόνο τον είχε φέρει και πάλι επεισοδιακά στη σκηνή. Πώς θα μπορούσε, άλλωστε, να παραμείνει ήρεμος, όταν η συζήτηση αφορούσε τον κομμουνισμό και ο ίδιος έχει δηλώσει πως παραμένει αμετανόητος κομμουνιστής;
Ενδιαφέρον, αν σκεφτεί κανείς πως είχε περάσει η εποχή που βρισκόταν στην πρώτη γραμμή της δημοσιότητας, δίνοντας μάχη για να περάσει τη μεταρρύθμιση του ασφαλιστικού συστήματος που έχει κάνει εκατομμύρια μικρομεσαίους να γονατίσουν. Εκείνες τις ημέρες, ο Κατρούγκαλος είχε δηλώσει κυνικά ότι οι μελλοντικοί συνταξιούχοι θα παίρνουν σύνταξη επιπέδου ΕΚΑΣ.
Θα μπορούσε αυτή η δήλωση να θεωρηθεί προϊόν μίας κρίσης ειλικρίνειας, αλλά ήταν μάλλον προϊόν κρίσης κυνισμού. Μία ημέρα πριν είχε δηλώσει ότι «κανείς Έλληνας δεν θα είναι φτωχός με 384 ευρώ»! Αυτή και αν ήταν είναι πρόκληση! Πολύ περισσότερο που εκστομίστηκε από έναν εύπορο έως πλούσιο μεγαλοδικηγόρο, ο οποίος ζει με πολλαπλάσια εισοδήματα.
Όταν βρέθηκε αντιμέτωπος με τις αναπόφευκτες αντιδράσεις, ο τότε υπουργός Εργασίας είχε οχυρωθεί πίσω από το επιχείρημα όλων των μνημονιακών, προσαρμοσμένο στην περίπτωση: «αν δεν δίναμε τα 384 ευρώ δεν θα παίρνατε ποτέ σύνταξη στο μέλλον». Είχε ομολογήσει, επίσης, ότι το 3ο μνημόνιο περιλαμβάνει πολλά μέτρα λιτότητας αλλά και πολλά νεοφιλελεύθερα μέτρα. Η ειρωνεία της υπόθεσης είναι ότι ο Κατρούγκαλος εξομολογείται σε φίλους ότι κοιμάται με τη συνείδησή του ήσυχη. Τα όσα νομοθέτησε, πάντως, δεν αφήνουν εκατομμύρια Ελλήνων να κοιμηθούν.

Από την ΚΝΕ στο ΠΑΣΟΚ μέσω Παρισίων

Ο Κατρούγκαλος γεννήθηκε το 1963 στην Αθήνα και έλκει την καταγωγή του από τη Μεσσηνία. Αποφοίτησε με άριστα από την Ιωννίδειο Σχολή του Πειραιά και πέρασε στη Νομική. Αν και στρατευμένος στην ΚΝΕ με έντονη συνδικαλιστική δράση και δυναμική παρουσία στα αμφιθέατρα, ως φοιτητής ήταν άριστος. Συμφοιτητές του που τον θυμούνται να ρητορεύει παθιασμένα για την προλεταριακή επανάσταση χαμογελούν με νόημα για τη μεταλλαγή του.
Πριν, όμως, φθάσει να υψώσει την αντιμνημονιακή σημαία που του άνοιξε τις πύλες του ΣΥΡΙΖΑ, ο Κατρούγκαλος είχε περάσει αρκετά χρόνια στο Παρίσι. Έκανε μεταπτυχιακό και διδακτορικό στη Σορβόνη, απολαμβάνοντας μία γεμάτη κοινωνική ζωή. Αγάπησε το Παρίσι και μυήθηκε στον τρόπο ζωής της πόλης του φωτός. Εκεί μεταμορφώθηκε από επαρχιώτης φοιτητής σε κοσμοπολίτη που απέκτησε αυτοπεποίθηση και αίσθηση της μόδας. Σε εκείνα τα χρόνια έχουν τις ρίζες τους οι στυλιστικές επιλογές του στο ντύσιμο που τον κάνουν να ξεχωρίζει όχι μόνο στο περιβάλλον του ΣΥΡΙΖΑ, αλλά και ευρύτερα.
Στην Αθήνα επέστρεψε τη δεκαετία του 1990 με πολλά όνειρα. Είχε απομακρυνθεί από το ΚΚΕ και εκείνη την εποχή συνδέθηκε φιλικά με τον Γιώργο Παπανδρέου. Μέσω αυτού προσχώρησε στο ΠΑΣΟΚ, το οποίο ήταν τότε πρόσφορο για τις πολιτικές φιλοδοξίες του. Παράλληλα ξεκίνησε την επαγγελματική πορεία του, η οποία ήταν σχεδόν εξαρχής εντυπωσιακή.
Μέσα σε λίγα χρόνια γίνεται καθηγητής Δημοσίου Δικαίου στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο, αλλά στην αγορά έβγαλε πολύ χρήμα ως εργατολόγος. Εν τω μεταξύ, είχε παντρευτεί την Ίριδα, εκπαιδευτικό σε δημόσιο σχολείο, η οποία είχε, επίσης, αναπτύξει έντονη συνδικαλιστική δράση. Μαζί της έχει αποκτήσει δύο κόρες, στις οποίες έχει αδυναμία.

Το διαβατήριο για τον ΣΥΡΙΖΑ

Το κίνημα των Αγανακτισμένων του έδωσε την ευκαιρία να βγει μπροστά με πύρινη αντιμνημονιακή ρητορική. Ρητορική, η οποία του εξασφάλισε μία θέση στα τηλεοπτικά πάνελ που με τη σειρά τους τον ανέδειξαν σε πολιτική προσωπικότητα. Η πολιτική δυναμική εκείνων των ημερών τον συνεπαίρνει. Ήταν τακτικός θαμώνας στα πρωινάδικα, ενώ τα βράδια τα αφιέρωνε σε αριστερές εκδηλώσεις με την ιδιότητα του στελέχους των κοινωνικών κινημάτων.
Ο ακτιβισμός του τον έφερε κοντά στον ΣΥΡΙΖΑ, ο οποίος είχε πάρει πορεία προς την εξουσία. Φρόντισε να γνωρίσει τον Αλέξη Τσίπρα, με τον οποίον καλλιέργησε μία σχέση εμπιστοσύνης. Αυτή το 2014 του εξασφάλισε μία θέση στο ευρωψηφοδέλτιο που με την ψήφο των πολιτών τον έστειλε στην Ευρωβουλή. Μετά τις εκλογές του Ιανουαρίου 2015, ο Τσίπρας τον όρισε αναπληρωτή υπουργό για τη Δημόσια Διοίκηση.

Η σκιά του σκανδάλου

Καθόλου άσκημα αν σκεφτεί κανείς ότι ο Κατρούγκαλος ήταν για τον ΣΥΡΙΖΑ «νέο φρούτο». Τότε ήταν αρκετοί στην Κουμουνδούρου που σχολίαζαν καυστικά την άνοδό του. Ο ίδιος δεν έδινε σημασία σε τέτοια σχόλια. Αυτό που τον ενδιέφερε ήταν η γνώμη του Τσίπρα και όσων μπορούν να επηρεάσουν την καριέρα του.
Στα πρώτα βήματά της, η υπουργική θητεία του σκιάστηκε, όταν αποκαλύφθηκε ότι και μετά την ορκωμοσία του ως υπουργός είχε υπογράψει ιδιωτικά συμφωνητικά με εκατοντάδες απολυμένους δημοσίους υπαλλήλους, τους οποίους εκπροσωπούσε νομικά. Συμφωνητικά που προέβλεπαν πως θα λάμβανε ως δικηγορική αμοιβή το 12% των αποζημιώσεων που θα έπαιρναν σε περίπτωση επαναπρόσληψής τους.
Ο Κατρούγκαλος αρνήθηκε τις κατηγορίες, υποστηρίζοντας πως δεν έχει αναλάβει καμία υπόθεση μετά την εκλογή του ως ευρωβουλευτής. Όπως είχε πει, τα συμφωνητικά, που είχαν υπογραφεί παλαιότερα, αφορούσαν αμοιβή της δικηγορικής εταιρείας “Κατρούγκαλος και συνεργάτες” και όχι προσωπική του. Το επιχείρημά του ήταν ότι η εν λόγω εταιρεία είχε διαλυθεί και πως τις επίμαχες υποθέσεις είχε αναλάβει συνεταίρος του. Το Μαξίμου τον είχε υποστηρίξει, κάνοντας λόγο «για συντεταγμένη επιχείρηση λασπολογίας».

Μεγάλα λόγια

Η υπόθεση, όμως, που έφερε τον Κατρούγκαλο στο κέντρο της δημοσιότητας ήταν το ασφαλιστικό νομοσχέδιό του. Τότε, είχε πέσει με τα μούτρα στη μάχη για να πείσει ότι στις δύσκολες μνημονιακές συνθήκες έκανε ό,τι καλύτερο μπορούσε να γίνει. Πέρασε από όλα τα τηλεοπτικά στούντιο για να πείσει τους Έλληνες ότι αυτό που ψηφιζόταν δεν ήταν αυτό που νόμιζαν!
Ο ίδιος δεν έχανε ευκαιρία να ισχυρίζεται πως ο ασφαλιστικός νόμος του ήταν επίτευγμα, επειδή εξασφαλίζει τη δικαιότερη διανομή της μικρότερης συνταξιοδοτικής πίτας. Όταν ως υπουργός Εργασίας αγωνιζόταν να περάσει τον ασφαλιστικό νόμο σύνθημά του ήταν πως ο νόμος του δυσκολεύει μόνο τους προνομιούχους: «Η πολιτική μου αίσθηση είναι ότι με τα ανώτερα μεσαία κοινωνικά στρώματα, με ανθρώπους σαν και εμένα, που έβγαζαν 60.000 και πάνω, γιατί τόσα έβγαζα πριν ασχοληθώ με την πολιτική, θα υπάρξει πρόβλημα».
Τα όσα ακολούθησαν από τότε δεν φαίνεται να τον δικαιώνουν. Επιβεβαιώνουν, όμως, την τάση του να αντιπαραθέτει στη σκληρή πραγματικότητα μεγάλα λόγια. Και όταν τα λόγια δεν μπορούν να είναι πια παραμυθία καταλήγουν να γίνονται κυνική ομολογία, όπως οι προαναφερθείσες δηλώσεις του.

πηγή:https://slpress.gr/politiki/meta-tis-syntaxeis-o-katroygkalos-cheiroyrgei-kai-ti-makedonia/

Τετάρτη 23 Ιανουαρίου 2019

ΥΕΘΑ: Οι Ένοπλες Δυνάμεις της χώρας είναι εδώ, είναι δυνατές, είναι αξιόπιστες, και είναι έτοιμες να εκτελέσουν την αποστολή τους στο ακέραιο και να προασπίσουν την εθνική ακεραιότητα της πατρίδας μας.




Ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας Ευάγγελος Αποστολάκης, την Τετάρτη 23 Ιανουαρίου 2019, μετέβη στη Χίο, όπου και επισκέφθηκε τα πληρώματα επιφυλακής SAR SUPER PUMA ΠΑ, το Παράκτιο Περιπολικό «ΣΤΑΜΟΥ», τα πλοία του Λιμενικού Σώματος ΠΛΣ-171, Ν/Γ 578 και την έδρα της 96 Ανώτερης Διοίκησης Ταγμάτων Εθνοφυλακής.
Aπευθυνόμενος στα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων (ΕΔ), o Υπουργός Εθνικής Άμυνας, επισήμανε, μεταξύ άλλων:
  • Την αξιοπιστία των ΕΔ και την ετοιμότητα και ικανότητα εκτέλεσης της αποστολής τους στο ακέραιο για την προάσπιση της εθνικής ακεραιότητας.
  • Το ευρύ φάσμα δράσεων κοινωνικής προσφοράς που αυτές αναπτύσσουν.
  • Το υψηλό ηθικό, τον επαγγελματισμό, την αποτελεσματικότητα και τη διάθεση για προσφορά που χαρακτηρίζει το προσωπικό.
Kατά τις επισκέψεις του στις μονάδες των ΕΔ-ΛΣ o Υπουργός Εθνικής Άμυνας συνοδευόταν κατά περίπτωση από τον Αρχηγό ΓΕΣ, Αντιστράτηγο Αλκιβιάδη Στεφανή, τον Αρχηγό ΓΕΝ, Αντιναύαρχο Νικόλαο Τσούνη ΠΝ και τον Αρχηγό του ΛΣ-ΕΛ.ΑΚΤ, Αντιναύαρχο Σταμάτιο Ράπτη.
Ακολούθως, ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας, μετέβη στο Ομήρειο Πνευματικό Κέντρο Δήμου Χίου, όπου και παρέστη στην τελετή αποκαλυπτηρίων ομοιώματος του Θ/Κ «ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΑΒΕΡΩΦ», το οποίο αποτελεί προσφορά του κοινωφελούς ιδρύματος ‘’Μαρία Τσάκος’’
Ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας, στο χαιρετισμό που απηύθυνε:
  • Ευχαρίστησε το ΔΣ του ιδρύματος ‘’Μαρία Τσάκος’’ για τη σημασία που αποδίδει στη διατήρηση των ναυτικών παραδόσεων καθώς και τη συμβολή του στην ενίσχυση της ναυτικής εκπαίδευσης της νεολαίας.
  • Συνεχάρη το ίδρυμα "Μαρία Τσάκος" για την πρωτοβουλία του να ιδρύσει το πρώτο ιδιωτικό Μη Κερδοσκοπικό Επαγγελματικό Λύκειο Ναυτικής Κατεύθυνσης που λειτουργεί στη χώρα, εκφράζοντας την ευχή η εν λόγω πρωτοβουλία να βρει μιμητές.
  • Επισήμανε την αποτρεπτική ισχύ των ΕΔ και τις αμυντικές συνεργασίες που αυτές αναπτύσσουν στην Ανατολική Μεσόγειο και τα Βαλκάνια στο πλαίσιο ενίσχυσης της σταθερότητας στην περιοχή ευρύτερου εθνικού ενδιαφέροντος.
  • Υπογράμμισε την πολυεπίπεδη συνεισφορά των ΕΔ στην Ελληνική κοινωνία.
Ακολούθως παρατίθεται ο χαιρετισμός του Υπουργού Εθνικής Άμυνας στο Ομήρειο Πνευματικό Κέντρο Δήμου Χίου:
«Με ιδιαίτερη χαρά αποδέχτηκα την πρόσκληση του κ. Τσάκου για την τελετή αποκάλυψης του ομοιώματος του Θωρηκτού Γ. Αβέρωφ. Αποτελεί ιδιαίτερη τιμή για μένα να απευθύνομαι στους πολίτες του ακριτικού νήσου της Χίου.
Επιτρέψτε μου να εκφράσω τα θερμά μου συγχαρητήρια στον Καπετάν Παναγιώτη και στο Ίδρυμα «Μαρία Τσάκος», καθώς και στον Πρόεδρο του Ιδρύματος, κ. Μητρόπουλο. Η πρωτοβουλία σας για κατασκευή και προσφορά των ομοιωμάτων σε νησιά του Ανατολικού Αιγαίου, καθώς και ο ενθουσιασμός με τον οποίο το Ίδρυμα «Μαρία Τσάκος» περιβάλλει το όλο εγχείρημα, καταδεικνύει τη σημασία που αποδίδετε στις ναυτικές παραδόσεις και αξίες του τόπου μας, αλλά και στην επιμόρφωση της μαθητικής νεολαίας επί της ένδοξης ναυτικής μας ιστορίας. Μιας ιστορίας που οφείλουμε να διαφυλάττουμε ως κόρη οφθαλμού, ως ιερά παρακαταθήκη.
Επιπλέον, με μεγάλη χαρά βλέπουμε την πρόσφατη δημιουργία του Επαγγελματικού Λυκείου Ναυτικής Κατεύθυνσης «Τσάκος Ελληνικά Εκπαιδευτήρια Ναυτικών Σπουδών» στη Χίο. Αναμφίβολα, θα αποτελέσει φάρο για το μπάρκο των νέων μας στη μεγάλη οικογένεια της Ελληνικής ναυτοσύνης.
Στο σημείο αυτό θέλω να αναφερθώ στους στενούς δεσμούς που έχουν αναπτύξει οι Ένοπλες Δυνάμεις με την Ελληνική κοινωνία. Οι δεσμοί αυτοί αποτέλεσαν ένα βασικό πλεονέκτημα, αλλά και ταυτόχρονα ένα ισχυρό κίνητρο και πηγή έμπνευσης για να ανταπεξέλθουμε στις σύγχρονες προκλήσεις. Ως εκ τούτου, η εξωστρέφεια των Ενόπλων Δυνάμεων συνίσταται σε μια πολυεπίπεδη συνεισφορά στην Ελληνική κοινωνία.
Αναμφίβολα, το ανθρώπινο δυναμικό αποτελεί την κινητήριο δύναμή μας, έναν ανεκτίμητο πολλαπλασιαστή ισχύος, που βαδίζει στο δρόμο της ευθύνης, με το ίδιο σθένος και με το κεφάλι ψηλά.
Κυρίες και κύριοι,
Κατόπιν του τιμητικού καλέσματος του κ. Πρωθυπουργού, αποδέχθηκα όπως αναλάβω την πολιτική ευθύνη της ηγεσίας των Ενόπλων Δυνάμεων, διότι ως στρατιώτης έχω μάθει να υπηρετώ την πατρίδα και να μην αποφεύγω το καθήκον, όσο βαρύ και δύσκολο και αν είναι. Όπως έκανα όλα αυτά τα χρόνια, θα το κάνω μακριά από πολιτικές σκοπιμότητες. Οι στιγμές είναι άλλωστε κρίσιμες και επιβάλλουν ενότητα και εθνική συνεννόηση.
Την παρούσα χρονική περίοδο, βιώνουμε ένα ασταθές περιφερειακό περιβάλλον, με εύθραυστες ισορροπίες στον εγγύς ζωτικό γεωπολιτικό χώρο. Ωστόσο, δράττομαι της ευκαιρίας να σας διαβεβαιώσω ότι, οι Ένοπλες Δυνάμεις της χώρας είναι εδώ, είναι δυνατές, είναι αξιόπιστες, και είναι έτοιμες να εκτελέσουν την αποστολή τους στο ακέραιο και να προασπίσουν την εθνική ακεραιότητα της πατρίδας μας. Τα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων θα δώσουν τον καλύτερο εαυτό τους, κρατώντας ψηλά τη σημαίατης αποτροπής, της ισχύος και της υπερηφάνειας, ώστε να προασπίσουν την ασφάλεια και την ειρήνη στην περιοχή ευθύνης της πατρίδας μας.
Από τα νέα μου καθήκοντα θα πράξω ότι είναι απαραίτητο για τη διασφάλιση του αξιόμαχου των Ενόπλων Δυνάμεων και την ανάδειξη του ρόλου της Ελλάδας ως πυλώνα σταθερότητας και πάροχο ασφάλειας στην ευρύτερη περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου και των Βαλκανίων. Για αυτό άλλωστε ασκούμε ενεργή στρατιωτική διπλωματία, έχοντας αναλάβει ένα ρόλο κλειδί στην προώθηση αμυντικών συνεργειών και πρωτοβουλιών ασφαλείας στην Ανατολική Μεσόγειο και στα Βαλκάνια.
Αγαπητέ Καπετάν Παναγιώτη,
Κλείνοντας, επιτρέψτε μου να διαβιβάσω τις θερμότερες ευχές μου, σε εσάς, την οικογένειά σας, αλλά και τα πληρώματα σας, καθώς και να εκφράσω τη βεβαιότητά μου για την επιτυχή έκβαση αυτής της σημαντικής πρωτοβουλίας που έχει αναλάβει το Ίδρυμα «Μαρία Τσάκος».

Πώς θα μοιραστεί το υπόλοιπο αναδρομικών,στα ειδικά μισθολόγια, σε 50.000 συντάξεις





ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΤΙΚΟΣ
Τα υπόλοιπα αναδρομικών αφορούν κυρίως στις συντάξεις χηρείας αποστράτων, καθώς και στους κληρονόμους (συζύγους και συγγενείς πρώτου και δεύτερου βαθμού) συνταξιούχων ή εν ενεργεία στελεχών
Υπόλοιπο αναδρομικών από τα ειδικά μισθολόγια που κατ’ εκτίμηση αφορά περίπου 50.000 δικαιούχους (συζύγους, κληρονόμους και συνταξιούχους χηρείας) προέκυψε κατά την τελική εκκαθάριση των πληρωμών που έγιναν στις 21 Δεκεμβρίου 2018.

Το ποσό που είχε προβλεφθεί και ανακοινωθεί επισήμως για τα αναδρομικά στις συντάξεις ήταν 419 εκατ. ευρώ (μικτά), όμως στην εκκαθάριση που έγινε μετά τις πληρωμές αποκαλύφθηκε ότι δόθηκαν τα 385 εκατ. ευρώ, που σημαίνει ότι κατά τις εκτιμήσεις των αρμόδιων υπηρεσιών βγαίνει ένα περίσσευμα της τάξης των περίπου 35 εκατ. ευρώ, το οποίο δεν έχει διατεθεί σε δικαιούχους, ή έχει δοθεί μικρότερο ποσό από το πραγματικά δικαιούμενο.
Τα υπόλοιπα αναδρομικών αφορούν κυρίως στις συντάξεις χηρείας αποστράτων, καθώς και στους κληρονόμους (συζύγους και συγγενείς πρώτου και δεύτερου βαθμού) συνταξιούχων ή εν ενεργεία στελεχών που είχαν είτε σύνταξη είτε μισθό στο διάστημα που αφορούν τα αναδρομικά, δηλαδή από 1/8/2012 ως και 31/12/2016.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις αρμόδιων στελεχών του υπουργείου Οικονομικών, σε περιπτώσεις που υπάρχει απώλεια συνταξιούχου το 2017, ή το 2018, τότε το δικαίωμα για τα αναδρομικά το έχει είτε ο επιζών σύζυγος είτε και οι κληρονόμοι, εφόσον δεν έχει εκδοθεί σύνταξη χηρείας. Κατά τον ίδιο τρόπο αν υπήρξε απώλεια εν ενεργεία στελέχους προερχόμενου από ειδικά μισθολόγια, τα αναδρομικά τα εισπράττουν οι κληρονόμοι.
Για όλες τις περιπτώσεις θα χρειαστεί αίτηση από τους ενδιαφερόμενους και για το λόγο αυτό δεν αποδόθηκαν όλα τα αναδρομικά, με αποτέλεσμα να περισσέψουν περίπου 35 εκατ. ευρώ.
Για παράδειγμα, στρατιωτικός που απεβίωσε το 2017, δηλαδή μετά το διάστημα που αφορούν τα αναδρομικά για την εν λόγω κατηγορία, δικαιούνταν αναδρομικά στο μισθό για το διάστημα από 1/8/2012 ως 31/12/2016. Το δικαιούμενο ποσό θα δοθεί τώρα, είτε στη σύζυγο εφόσον παίρνει σύνταξη χηρείας με οριστική απόφαση είτε στους νόμιμους κληρονόμους (σύζυγος-τέκνα) αν για οποιονδήποτε λόγο δεν έχει βγει στη σύνταξη λόγω θανάτου. Σε αυτές τις περιπτώσεις, δεν κατέστη εφικτό να εντοπιστεί από τον ΕΦΚΑ το σύνολο των προσώπων που έχουν, από κληρονομικό δικαίωμα, μερίδιο στα αναδρομικά που αφορούν όσους απεβίωσαν μετά τις 31/12/2016.
Για το λόγο αυτό η σχετική υπουργική απόφαση που αναφέρεται στα αναδρομικά των συντάξεων για τα ειδικά μισθολόγια ορίζει ότι το ποσό σε περίπτωση θανάτου του δικαιούχου καταβάλλεται στα πρόσωπα στα οποία έχει μεταβιβαστεί ή θα μεταβιβαστεί η σύνταξη. Ενώ σε περίπτωση που δεν μεταβιβάζεται σύνταξη λόγω θανάτου του δικαιούχου, τότε το χρηματικό ποσό των αναδρομικών θα καταβληθεί στους νόμιμους κληρονόμους.
Στη, δε, απόφαση για τα αναδρομικά που δόθηκαν σε εν ενεργεία στρατιωτικούς, αναφέρεται ότι σε περίπτωση θανάτου στελέχους που υπηρετούσε στις Ενοπλες Δυνάμεις ή στα Σώματα Ασφαλείας για ολόκληρο ή μέρος του χρονικού διαστήματος από 1/8/2012 έως 31/12/2016, τα αναδρομικά (σ.σ:: που αφορούν στο μισθό για το διάστημα αυτό) θα δοθούν στους νόμιμους κληρονόμους. Σε αυτές τις περιπτώσεις όμως, όπως διευκρινίζουν αρμόδια στελέχη, αν έχει βγει σύνταξη θανάτου, τα αναδρομικά που δικαιούνταν ο θανών για το διάστημα που ήταν στην ενεργό υπηρεσία (από 1/8/2012 ως 31/12/2016) θα πιστωθούν στον επιζώντα σύζυγο και στη συνέχεια θα πρέπει να μοιράσει το μερίδιο που αναλογεί και στους άλλους νόμιμους κληρονόμους του θανόντος.


πηγή:https://www.eleftherostypos.gr/oikonomia/357143-pos-tha-moirastei-to-ypoloipo-anadromikon-se-50-000-syntaxeis/

Γιατί είναι αβάσιμα τα 5 επιχειρήματα του Μαξίμου για τις «Πρέσπες»




Σταύρος Λυγερός

Μπορεί η προπαγάνδα του Μαξίμου να έχει πατήσει γκάζι εν όψει της κύρωσης της Συμφωνίας των Πρεσπών και υπό τη βαριά σκιά της λαϊκής αντίδρασης, αλλά η πραγματικότητα είναι πεισματάρα για να υποκύψει σε σποτάκια, σε μισές αλήθειες και σε παραποιήσεις γεγονότων. Προφανώς, το Κοινοβούλιο θα κυρώσει τη Συμφωνία, αλλά το μόνο που θα αποδείξει αυτό είναι η διευρυνόμενη διάσταση μεταξύ της πολιτικής εξουσίας και του λαϊκού σώματος, η βούληση του οποίου αποτυπώνεται σε όλες τις δημοσκοπήσεις και εκφράστηκε στο γιγαντιαίο συλλαλητήριο της 20ης Ιανουαρίου.
Το πρώτο επιχείρημα της κυβέρνησης είναι ότι «Η συμφωνία ανταποκρίνεται απόλυτα στην εθνική γραμμή για σύνθετη ονομασία με γεωγραφικό προσδιορισμό για χρήση erga omnes, που διατηρεί η χώρα εδώ και 20 χρόνια». Εθνική γραμμή υπήρξε στις αρχές της δεκαετίας του 1990, όταν στη σύσκεψη των πολιτικών αρχηγών υπό τον τότε Πρόεδρο Δημοκρατίας Κωνσταντίνο Καραμανλή αποφασίσθηκε η γραμμή «ούτε Μακεδονία ούτε παράγωγα». Στη συνέχεια, η απόφαση αυτή παραβιάσθηκε στην πράξη από τις θέσεις που υιοθέτησε η Ελλάδα στις διαπραγματεύσεις με την ΠΓΔΜ.
Μπορούμε πάλι να μιλήσουμε για εθνική γραμμή, χωρίς αυτή να προσλάβει ποτέ θεσμικό χαρακτήρα, το 2008, όταν η Ελλάδα δεν επέτρεψε την ένταξη της ΠΓΔΜ στο ΝΑΤΟ. Τότε ουσιαστικά υιοθετήθηκε η θέση «σύνθετη ονομασία με γεωγραφικό προσδιορισμό», χωρίς, όμως, να ξεκαθαρίζεται σαφώς εάν θα είναι και για εσωτερική χρήση. Ο όρος erga omnes είχε χρησιμοποιηθεί, αλλά συχνά με πονηρό τρόπο: για όλες τις διεθνείς χρήσεις!
Αναφορικά με την ταυτότητα, χωρίς να έχει γίνει ειδική συζήτηση, υπήρχε σαφής αντίθεση στο να ονομάζονται “Μακεδόνες” και η γλώσσα τους “μακεδονική”. Συμπερασματικά, με την τωρινή συμφωνία ο όρος για χρήση της σύνθετης κρατικής ονομασίας και στο εσωτερικό εκπληρώνεται, αν και με προβληματικό τρόπο. Παραβιάζεται, όμως, η εθνική γραμμή με την αποδοχή του ονόματος “Μακεδόνες” και “μακεδονική” γλώσσα.
Αναμφισβήτητα το erga omnes όσον αφορά την κρατική ονομασία αποτελεί ένα θετικό στοιχείο που δεν υπήρχε στις διαπραγματεύσεις Αθήνας-Σκοπίων πριν το 2008. Το κέρδος αυτό, ωστόσο, δεν προέκυψε από τη διπλωματική ικανότητα των Τσίπρα και Κοτζιά. Προέκυψε, επειδή η ένταξη της ΠΓΔΜ στο ΝΑΤΟ και μελλοντικά στην ΕΕ προϋποθέτει συμφωνία με την Ελλάδα. Η κυβέρνηση Ζάεφ δεν είχε το περιθώριο να αγνοήσει τις δυτικές πιέσεις. Είναι ακριβώς γι’ αυτό που το erga omnes μπορούσε να κερδηθεί, χωρίς να αποδεχθούμε τα ονόματα “Μακεδόνες” και “μακεδονική” γλώσσα.
Εκτός αυτού υπάρχει και ένα ζήτημα με την εφαρμογή του erga omnes. Η συμφωνία προβλέπει πως η αλλαγή των εγγράφων συνδέεται με την πρόοδο των ενταξιακών διαπραγματεύσεων, η οποία, όμως, δεν εξαρτάται από την Ελλάδα. Δηλαδή, εάν για διάφορους λόγους οι ενταξιακές διαπραγματεύσεις δεν προχωρήσουν, η Βόρεια Μακεδονία θα έχει ενταχθεί στο ΝΑΤΟ, αλλά η αλλαγή των εγγράφων δεν θα ολοκληρωθεί.

«Τέλος στον αλυτρωτισμό»

Το δεύτερο επιχείρημα της κυβέρνησης είναι ότι «το όνομα Δημοκρατία της Βόρειας Μακεδονίας βάζει τέλος στον αλυτρωτισμό που ενείχε η ονομασία Δημοκρατία της Μακεδονίας, το οποίο αποτελούσε τη συνταγματική ονομασία της γείτονος και με το οποίο είχε ήδη αναγνωριστεί από περισσότερα από 140 κράτη σε διμερές επίπεδο, μεταξύ των οποίων τις ΗΠΑ, τη Ρωσία και την Κίνα».
Ο αλυτρωτισμός θα ακυρωνόταν σε πολύ μεγάλο βαθμό εάν ταυτοχρόνως με το κρατικό όνομα Βόρεια Μακεδονία για όλες τις χρήσεις, η συμφωνία προέβλεπε ότι οι πολίτες του γειτονικού κράτους θα ονομάζονταν Βορειομακεδόνες και η γλώσσα της πλειονοτικής εθνότητας σλαβομακεδονική. Όταν η Ελλάδα αποδέχεται το όνομα “Μακεδόνες” και “μακεδονική” αντί να ακυρώνει επικυρώνει τον φαντασιακό αλυτρωτισμό των Σλαβομακεδόνων.
Η “μακεδονική” ταυτότητα είναι όχημα του φαντασιακού αλυτρωτισμού, εξίσου αν όχι περισσότερο από την κρατική ονομασία. Είναι αληθές ότι εκατόν τόσα κράτη είχαν αναγνωρίσει την ΠΓΔΜ σαν “Μακεδονία”. Το κρίσιμο και αποφασιστικής σημασίας, όμως, ήταν πως θα την αναγνωρίσει η Ελλάδα. Εάν δεν ίσχυε αυτό, τα Σκόπια δεν θα διαπραγματεύονταν με την Αθήνα και ούτε, βεβαίως, θα άλλαζαν το κρατικό όνομά τους.

Κοτζιάς και Μαξίμου δεν έκαναν καλά τη δουλειά τους

Το τρίτο επιχείρημα της κυβέρνησης είναι ότι πέτυχε την απαλοιφή αλυτρωτικών αναφορών από το Σύνταγμα. Πράγματι, στο πλαίσιο της αναθεώρησης άλλαξαν κάποιες αλυτρωτικές αναφορές, αλλά παρέμειναν και στο τροποποιημένο Σύνταγμα αρκετές αναφορές στον “μακεδονικό λαό”, αλλά και στην κρατική ονομασία “Μακεδονία”, παραβιάζοντας το γράμμα και το πνεύμα της Συμφωνίας των Πρεσπών.
Ο Κοτζιάς όχι μόνο αποδέχθηκε και νομιμοποίησε τη “μακεδονική” ταυτότητα, αλλά και σ’ αυτό το εθνικά επιζήμιο πλαίσιο δεν έκανε καλά τη δουλειά του. Δεν φρόντισε στη Συμφωνία των Πρεσπών να αναφέρεται συγκεκριμένα ποια εδάφια του Συντάγματος θα άλλαζαν και με ποιες ακριβώς διατυπώσεις θα αντικαθίσταντο. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα ο Ζάεφ να έχει την ευχέρεια να επιβάλει διατυπώσεις που υπονομεύουν και τον εθνικά επιζήμιο συμβιβασμό. Είναι αξιοσημείωτο ότι για θέματα που ενδιέφεραν τα Σκόπια, ο Ντιμιτρόφ φρόντισε να συμπεριληφθούν στη Συμφωνία αναλυτικές αναφορές, ώστε η Αθήνα να μην έχει καμία δυνατότητα ερμηνείας.
Εκτός των ανωτέρω, το κρίσιμο είναι ότι με την αναγνώριση της ψευδεπίγραφης “μακεδονικής” ταυτότητας επικυρώνεται ο Μακεδονισμός. Ο Μακεδονισμός είναι το εθνικό ιδεολόγημα των Σλαβομακεδόνων, η φαντασίωση της “διαμελισμένης μακεδονικής πατρίδας”. Σύμφωνα με αυτό το ιδεολόγημα η Μακεδονία του Αιγαίου είναι υπό ελληνική κατοχή και η Μακεδονία του Πιρίν υπό βουλγαρική. Το τρίτο τμήμα της “μακεδονικής πατρίδας”, η Μακεδονία του Βαρδάρη κατάφερε να απελευθερωθεί και να γίνει ανεξάρτητο κράτος. Να γιατί ο Μακεδονισμός είναι ο πυρήνας του φαντασιακού αλυτρωτισμού.

«Παίρνουμε πίσω την ιστορία μας»

Το τέταρτο επιχείρημα της κυβέρνησης είναι ότι «η συνταγματική αναθεώρηση αποτελεί τεράστια νίκη της Ελλάδας, δεδομένου ότι δεν περιλαμβανόταν στην εθνική γραμμή και ότι ουδέποτε στο παρελθόν έχει συμφωνήσει χώρα σε αλλαγή του Συντάγματός της βάσει διεθνούς συμφωνίας». Πρόκειται για ανακρίβεια. Υπενθυμίζω ότι με την Ενδιάμεση Συμφωνία του 1995, η ΠΓΔΜ υποχρεώθηκε να αλλάξει το Σύνταγμά της και να απαλείψει κάποιες αλυτρωτικές αναφορές. Αναφορικά με την εθνική γραμμή προανέφερα ότι ποτέ δεν διατυπώθηκε αναλυτικά.
Το πέμπτο επιχείρημα της κυβέρνησης είναι ότι «με τη συμφωνία αυτή παίρνουμε πίσω την ιστορία μας, τα σύμβολα και την παράδοσή μας αφού στη συμφωνία η γειτονική χώρα αποδέχεται ρητά τον διαχωρισμό μεταξύ των Ελλήνων Μακεδόνων, του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού τους, τη γλώσσα τους και την περιοχή στην οποία διαβιούν από τη μία, και του λαού της εν λόγω χώρας με τη δική του ιστορία, γλωσσικά και πολιτιστικά χαρακτηριστικά από την άλλη».
Ο ρητός διαχωρισμός είναι αναμφισβήτητα θετικός και ακυρώνει την άκρως ενοχλητική προσπάθεια, ειδικά επί κυβέρνησης Γκρουέφσκι, για σφετερισμό της αρχαίας μακεδονικής κληρονομιάς. Από την άλλη πλευρά, όταν τους χαρίζεις το όνομα “Μακεδόνες” και “μακεδονική” γλώσσα, τους επιτρέπεις να ψαρεύουν στα θολά νερά. Οι απλοί άνθρωποι στις τρίτες χώρες, που δεν διαθέτουν ιδιαίτερη ιστορική παιδεία πιθανότατα θα θεωρήσουν τους σύγχρονους “Μακεδόνες” απόγονους των αρχαίων.
Για να είμαστε δίκαιοι αυτό το πρόβλημα υπάρχει και όλα αυτά τα χρόνια που το γειτονικό κράτος είχε διεθνώς γίνει γνωστό σαν “Μακεδονία”. Εκτός αυτών, πέρα από τον σφετερισμό της αρχαίας μακεδονικής κληρονομιάς, υπάρχει και η σύγχρονη γεωπολιτική πτυχή, η ουσία της οποίας είναι η ακύρωση του ιδεολογήματος περί Μακεδονισμού. Γι’ αυτό το κρίσιμο σε αυριανό άρθρο.

πηγή:https://slpress.gr/ethnika/giati-einai-avasima-ta-5-epicheirimata-toy-maximoy-gia-tis-quot-prespes-quot/

Διεξαγωγή Ημερήσιων και Νυχτερινών Βολών από Μονάδες του Στρατού Ξηράς



Την Τρίτη 22 Ιανουαρίου 2019, στο πλαίσιο της επιχειρησιακής εκπαίδευσης των Σχηματισμών, το προσωπικό του Στρατού Ξηράς σε όλο τον ελλαδικό χώρο, πραγματοποίησε ημερήσιες και νυχτερινές βολές, με τον ατομικό οπλισμό, τα μέσα, και τα οπλικά συστήματα των Μονάδων του.
Η άριστη οργάνωση και διεξαγωγή των βολών καταδεικνύει το υψηλό επίπεδο επαγγελματισμού και εκπαίδευσης, το ηθικό, τη διαθεσιμότητα των μέσων καθώς επίσης και την υψηλή επιχειρησιακή ετοιμότητα του έμψυχου δυναμικού του Στρατού Ξηράς, ως μια ισχυρή δύναμη αποτροπής.
Η επιχειρησιακή λειτουργία του Στρατού Ξηράς παράγει Αποτροπή.
#ΕλληνικόςΣτρατός, #HellenicArmy, #Αποτρέπουμε, #WeDeter, #ΕίμαστεΠαντού, #WeAreEverywhere

Δημόσιο: Πώς κλειδώνουν αναδρομικά, 13ος και 14ος μισθός - Οδηγίες





   Παρατήρηση: Η παρακάτω δημοσίευση αφορά:     
   α. Τα εν ενεργεία στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων και Σωμάτων Ασφαλείας
   
  β. Όσους αποστρατεύτηκαν τα έτη 2017-2018

 Διαβάστε την δημοσίευση
   
  Ποιες κινήσεις πρέπει να κάνουν οι εν ενεργεία δηµόσιοι υπάλληλοι για την αναδροµική επιστροφή των κοµµένων δώρων


   Με έξι «κλειδιά» ξεκλειδώνουν τα αναδροµικά από τα κοµµένα δώρα των εν ενεργεία υπαλλήλων στο ∆ηµόσιο.
  Το επόµενο δίµηνο αναµένεται... βροχή αγωγών -οµαδικών ή ατοµικών- από χιλιάδες δηµοσίους υπαλλήλους, µετά τις αποφάσεις του ΣΤ’ Τµήµατος του ΣτΕ, το οποίο έκρινε αντισυνταγµατική την ολοκληρωτική κατάργηση των δώρων το 2012 και εν όψει της τελικής απόφασης της Ολοµέλειας, η οποία συνεδριάζει την Παρασκευή 1η Φεβρουαρίου
Η Α∆Ε∆Υ απέστειλε ήδη στις 42 Οµοσπονδίεςµέλη της τη γνωµοδότηση της νοµικής της συµβούλου, η οποία συνιστά σε όλους να ασκήσουν αγωγές µέχρι τα τέλη Μαρτίου. Στόχος είναι οι δηµόσιοι υπάλληλοι να κατοχυρωθούν απέναντι σε ενδεχόµενη κρίση της Ολοµέλειας που θα αποκλείει από τα αναδροµικά όσους δεν έχουν ασκήσει ένδικα µέσα µέχρι την ηµεροµηνία δηµοσίευσης της απόφασης.

Προσφυγές

Η πρακτική αυτή είχε υιοθετηθεί το 2015 από την Ολοµέλεια και για τους συνταξιούχους για λόγους δηµοσίου συµφέροντος. Συνδικαλιστικοί κύκλοι θεωρούν σχεδόν βέβαιο πως η πλειονότητα των  κλαδικών Οµοσπονδιών και των πρωτοβάθµιων Σωµατείων θα προσφύγει -αν δεν το έχει ήδη κάνει- στα δικαστήρια µε βάση τον «οδικό χάρτη» και τις γενικές κατευθύνσεις της Α∆Ε∆Υ.

Σύµφωνα µε τη νοµική σύµβουλο του τριτοβάθµιου συνδικάτου, Μαργαρίτα Παναγοπούλου, η αντισυνταγµατικότητα της κατάργησης των δώρων αφορά το σύνολο των υπηρετούντων στο ∆ηµόσιο, στους ΟΤΑ, στα ΝΠ∆∆ και στον ευρύτερο δηµόσιο τοµέα (εκτός από ∆ΕΗ, ΕΥ∆ΑΠ, ΕΥΑΘ, ΕΛΤΑ, όπου εµµέσως ισχύει καθεστώς εισηγµένης και οι υπάλληλοι λαµβάνουν ακόµη δώρα). Συνολικά αφορά πάνω από 535.000 υπαλλήλους οι οποίοι υπηρετούν στον δηµόσιο τοµέα. «Ευελπιστούµε στην οριστική δικαίωση από την Ολοµέλεια του ΣτΕ.

Παράλληλα, και κατόπιν οδηγιών από το νοµικό µας τµήµα, ετοιµαζόµαστε για να διεκδικήσουµε τα αναδροµικά της τελευταίας 6ετίας» δηλώνει ο Γιάννης Πάιδας, πρόεδρος της Α∆Ε∆Υ, η οποία έχει ζητήσει συνάντησηµε τον υπουργό Οικονοµικών, Ευκλείδη Τσακαλώτο.
«Με αγωγή που ασκείται εντός του 2019 µπορούν να διεκδικηθούν δώρα και επιδόµατα για το 2017, το 2018 και το 2019. ∆εν µπορούν να διεκδικηθούν αναδροµικά από παρελθόντα έτη αυτών, καθώς υπάρχει ειδική διάταξη νόµου που ορίζει ότι διεκδικήσεις αποδοχών από δηµοσίους υπαλλήλους ανατρέχουν σε διετία» δηλώνει ο δικηγόρος-εργατολόγος ∆ιονύσης Ρίζος. Από την άλλη, η γνωµοδότηση της Α∆Ε∆Υ αναφέρει πως τα δώρα πρέπει να διεκδικηθούν από το 2013, ανεξαρτήτως διετούς παραγραφής. Σε κάθε περίπτωση, απαραίτητη προϋπόθεση για να δικαιωθούν αναδρομικά ποσά οι δημόσιοι υπάλληλοι είναι η Ολομέλεια του ΣτΕ να υιοθετήσει και να επικυρώσει την απόφαση του ΣΤ’ Τμήματος που έκρινε αντισυνταγματικές τις περικοπές του 2012 (Ν. 4093/2012). Αυτό βέβαια θα γεννήσει και υποχρέωση για το μέλλον επαναφοράς των δώρων στο Δημόσιο. Εφόσον αυτό συμβεί, τα επίμαχα «κλειδιά» είναι:
  1. 1. Αναδρομικά από τα κομμένα δώρα μπορούν να διεκδικήσουν, σύμφωνα με τον κ. Ρίζο: 
  2.    • Εν ενεργεία δημόσιοι υπάλληλοι 
  3.    • Εν ενεργεία υπάλληλοι ΟΤΑ 
  4.    • Εν ενεργεία υπάλληλοι ΝΠΔΔ 
  5.    • Στρατιωτικοί και ένστολοι 
  6.    • Αορίστου χρόνου δημόσιοι υπάλληλοι, υπάλληλοι ΟΤΑ και υπάλληλοι ΝΠΔΔ 
  7.   • Συνταξιούχοι δημόσιοι υπάλληλοι που αποχώρησαν το 2017 ή και το 2018 (διεκδικούν για την περίοδο ενέργειας). 
  8. 2. Το κόστος των δικαστικών εξόδων είναι μικρότερο με το σχήμα της ομαδικής αγωγής. Στην ομαδική αγωγή εντάσσονται συνήθως υπάλληλοι που υπηρετούν στον ίδιο κλάδο ή αντικείμενο.
  9. 3. Στην προσφυγή πρέπει να ορίζονται το χρονικό διάστημα της διεκδίκησης και τα ακριβή ποσά που διεκδικεί κάθε υπάλληλος. Προσοχή, ακόμη και σε περιπτώσεις ομαδικής αγωγής κάθε υπάλληλος πρέπει να έχει εξατομικευμένη αντιμετώπιση και ανάλυση ποσών ανάλογα με τον χρόνο υπηρεσίας κ.λπ. Στις αγωγές πρέπει να περιγράφονται αναλυτικά οι περικοπές που έχουν γίνει. Ιδιαίτερη προσοχή χρειάζεται στο θέμα της παραγραφής που ορίζει και το χρονικό πλαίσιο των διεκδικήσεων. Η παραγραφή διεκδικήσεων με έγερση αγωγής στο Δημόσιο είναι διετής. Όσοι δεν έχουν ήδη προσφύγει στη Δικαιοσύνη, αλλά υπέβαλαν στην υπηρεσία τους την αίτηση διακοπής παραγραφής έως 31 Δεκεμβρίου του 2018, μπορούν τώρα να διεκδικήσουν δικαστικά τα δώρα του 2017 και του 2018 (και δώρο Χριστουγέννων 2016). Η διετής διορία για την άσκηση της αγωγής επανεκκινεί ένα εξάμηνο μετά την υποβολή της αίτησης. Αντίθετα, οι αξιώσεις για τα δώρα της περιόδου 2013-2015 έχουν παραγραφεί. Ωστόσο, η νομική σύμβουλος της ΑΔΕΔΥ προτείνει να διεκδικηθεί το σύνολο των ποσών από το 2013, καθώς, όπως λέει, η υπάρχουσα νομολογία για τη διετή παραγραφή στηρίχθηκε στην οξεία δημοσιονομική κρίση του 2012 και μπορεί να ανατραπεί.
  10. 4. Σε άλλες υποθέσεις με έντονο δημοσιονομικό ενδιαφέρον το ΣτΕ στο παρελθόν όρισε πως αναδρομικά δικαιούνται λόγω της αντισυνταγματικότητας μόνο όσοι είχαν ήδη προσφύγει στη Δικαιοσύνη τη στιγμή δημοσίευσης της απόφασής του. Εφόσον η Ολομέλεια υιοθετήσει το σκεπτικό του ΣΤ’ Τμήματος στην απόφασή της (η δημοσίευση της οποίας πρέπει να αναμένεται μετά τα τέλη Μαρτίου), δεν αποκλείεται να θέσει την ίδια δημοσιονομική ρήτρα και για τα αναδρομικά των εν ενεργεία δημοσίων υπαλλήλων. Γι’ αυτό και οι ειδικοί συμβουλεύουν τους υπαλλήλους να ασκήσουν αγωγές μέχρι τη δημοσίευση της απόφασης του ΣτΕ.
  11. 5. Τα όποια αναδρομικά αφορούν τα κομμένα δώρα που δίδονταν έως το 2012, δηλαδή 500 ευρώ τα Χριστούγεννα, 250 το Πάσχα και 250 ευρώ το καλοκαίρι για όλους ανεξάρτητα από τον μισθό. Συνεπώς οι διεκδικήσεις για το παρελθόν αφορούν σε 1.000 ευρώ τον χρόνο για όλους. Οι διατάξεις του 2010 που έκοψαν τα παλιά δώρα σε σταθερά ποσά έχουν κριθεί συνταγματικές.
  12. 6. Οι αγωγές κατατίθενται στα Διοικητικά Πρωτοδικεία του τόπου όπου υπηρετεί ο υπάλληλος. Προσοχή, οι υπάλληλοι ΙΔΑΧ υπάγονται στα πολιτικά και όχι στα διοικητικά δικαστήρια.
  13. πηγή:https://www.ethnos.gr/oikonomia/17376_dimosio-pos-kleidonoyn-anadromika-13os-kai-14os-misthos-odigies