ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΛΙΣΤΑΣ ΣΕΛΙΔΩΝ
Τρίτη 5 Ιανουαρίου 2016
ΑΝΥΠΟΙΚ: Θέλουμε να γίνονται όλα μέσω τραπεζικού συστήματος
Στόχος της κυβέρνησης είναι να επεκταθούν πλήρως οι ηλεκτρονικές και τραπεζικές συναλλαγές, δήλωσε ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Τρύφων Αλεξιάδης, μιλώντας στον Realfm 97,8 και τον Νίκο Στραβελάκη.
Ο κ. Αλεξιάδης σημείωσε ότι θα λαμβάνονται υπόψιν όλες οι αποδείξεις, ακόμη και αυτές των σούπερ μάρκετ και των λογαριασμών ΔΕΚΟ, εκτός από αυτές που αναγράφονται σε άλλους κωδικούς της φορολογικής δήλωσης, όπως τα ενοίκια, τα ιατρικά έξοδα. «Θέλουμε να γίνονται όλα μέσω τραπεζικού συστήματος, όλα στη φορολογική δήλωση», τόνισε χαρακτηριστικά. Ταυτόχρονα, είπε ότι παράλληλα το υπουργείο Οικονομικών προσπαθεί να διορθώσει τα κακώς κείμενα και να επιβάλλει νέους ελέγχους για να αντιμετωπιστεί η φοροδιαφυγή.
Σε ερώτηση για τους ηλικιωμένους και τους κατοίκους απομακρυσμένων περιοχών, ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών ανέφερε πως «η επέκταση θα γίνει με μέτρα υποχρεωτικά αλλά και προαιρετικά. Στους ηλικιωμένους και στους κατοίκους απομακρυσμένων περιοχών δεν θα είναι υποχρεωτικό».
Επίσης, αναφορικά με όσους ήδη χρωστούν στην εφορία ή είναι ενταγμένοι στον Τειρεσία, ο κ. Αλεξιαδής ανέφερε ότι στα σχέδια είναι να υπάρχει ένας ειδικός τραπεζικός λογαριασμός όπου δεν θα μπορεί η εφορία και η τράπεζα να προχωρά σε δεσμεύσεις. «Πρέπει να διευκολυνθούν και όσοι είναι στον Τειρεσία. Αυτό που εξετάζουμε είναι να υπάρχει ειδικός λογαριασμός που να είναι ακατάσχετος για χρέη προς την εφορία και προς το δάνειο».
Ακόμη, δήλωσε ότι είναι βασικό οι προμήθειες να πέσουν σε λογικά όρια και πως το υπουργείο Οικονομικών βρίσκεται για το συγκεκριμένο θέμα σε συνεργασία με τον Διοικητή της Τράπεζας της Ελλάδος, Γιάννη Στουρνάρα.
Για τις αντικειμενικές αξίες των ακινήτων, ο Τρύφων Αλεξιάδης ανέφερε ότι έχει προετοιμαστεί το προσχέδιο της απόφασης και πως οι τελικές τιμές θα ισχύσουν αναδρομικά για ένα διάστημα του 2015. Ο ίδιος πρόσθεσε ότι θα υπάρχουν αυξομειώσεις στις αξίες, ωστόσο είπε ότι οι μειώσεις θα είναι περισσότερες.
«Πάμε σε τροποποίηση συντελεστών και μεταφέρουμε το φορολογικό βάρος σε υψηλά και πολύ υψηλά εισοδήματα και περιουσίες», τόνισε ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών σε ερώτηση για το νέο φόρο ακινήτων και σημείωσε: «Υψηλό είναι το εισόδημα που απομένει σε κάποιον όταν έχει καλύψει τις βασικές του ανάγκες. Θα υπάρχουν κριτήρια εισοδηματικά, οικογενειακά, περιουσιακά».
«Κατεύθυνσή μας είναι να υπάρχει μία κλίμακα για όλα τα εισοδήματα. Όταν μιλάμε για πιο δίκαιη κλίμακα, πρέπει να ξεκινά από χαμηλότερους συντελεστές και να επιβαρύνει υψηλότερα εισοδήματα», δήλωσε ο Τρύφων Αλεξιάδης.
Εξάλλου, μιλώντας για τα τέλη κυκλοφορίας, ο κ. Αλεξιάδης ανέφερε ότι «θα ήταν ανέκδοτο να υπάρχει κι άλλη παράταση πέραν της Παρασκευής» και έκανε γνωστό ότι 300.000 οχήματα δεν πλήρωσαν.
«Μέσα στο 2016 θα εξετάσουμε το νέο σύστημα τελών κυκλοφορίας, το οποίο θα ισχύσει από την 1η Ιανουαρίου 2017. Ένα από τα σενάρια που εξετάζεται είναι η αύξηση στην φορολογία των καυσίμων, η οποία θα επιβληθεί από την πρώτη ημέρα του 2017. Ένα ποσό από τα τέλη κυκλοφορίας που εισπράττουμε τώρα θα το εισπράξουμε με απευθείας πληρωμή αλλά με μικρότερο ποσό, ενώ ένα άλλο ποσό των τελών είναι να είναι να το εισπράξουμε μέσω της αύξησης της τιμή της βενζίνης», δήλωσε ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών.
ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΚΑΙ ΑΚΟΥΣΤΕ ΟΛΟΚΛΗΡΗ ΤΗ ΣΥΝΕΝΤΥΞΗ
ΠΗΓΉ:Real.gr
Διαβάστε το Σχέδιο του Ενιαίου Συστήματος Κοινωνικής Ααφάλειας
Σαρωτικές αλλαγές περιλαμβάνει το σχέδιο του Ενιαίου συστήματος κοινωνικής ααφάλειας - Εθνικό σύστημα κοινωνικής ασφάλισης,το οποίο προβλέπει μειώσεις 15%, για τους νέους συνταξιούχους και 30% για τις συντάξεις άνω των 2.000 ευρώ.
Δευτέρα 4 Ιανουαρίου 2016
ΑΝΥΕΘΑ Δημήτρης Βίτσας: Σταθεροποιούμε, τις Μισθολογικές Απολαβές για τα Στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων
Συνέντευξη ΑΝΥΕΘΑ Δημήτρη Βίτσα στην εκπομπή «ΠΡΩΤΗ ΓΡΑΜΜΗ» του ΣΚΑΪ (04/01/16)
Ακολουθεί η συνέντευξη που παραχώρησε ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Άμυνας Δημήτρης Βίτσας, σήμερα Δευτέρα 4 Ιανουαρίου 2016, στην εκπομπή «ΠΡΩΤΗ ΓΡΑΜΜΗ» του τηλεοπτικού σταθμού ΣΚΑΪ.
- Δημοσιογράφος: Καλή χρονιά! Θα είναι καλή η χρονιά;
- Δ. Βίτσας: Καλή χρονιά είναι όταν δουλεύεις για να είναι καλή. Θα είναι μια χρονιά με πολύ δουλειά. Και βέβαια προσπαθούμε να διαμορφώσουμε εκείνους τους όρους ώστε η δουλειά να έχει αποτέλεσμα και να έχει μάλιστα κοινωνικό αποτέλεσμα, αυτό είναι το κεντρικό ζήτημα. Όσον αφορά το δικό μας αξιακό φορτίο και ιδεολογικό πλαίσιο, κατ’ ανάγκη έχουμε να κάνουμε με δύο πράγματα, που πρέπει να τα κάνουμε μαζί. Και τον αναγκαίο εκσυγχρονισμό, που δεν έχει γίνει επί πολλές δεκαετίες - για παράδειγμα το Σύμφωνο Συμβίωσης, που καθόμαστε και το συζητάμε ενώ στην Ευρώπη έχει γίνει εδώ και πολλά χρόνια - και συγχρόνως να μετασχηματίσουμε την οικονομία αλλά και την ίδια την κοινωνία και το ίδιο το κράτος προς το κοινωνικότερο.
- Δημοσιογράφος: Αναρωτιέμαι πως επιβιώνετε στο Υπουργείο Άμυνας δύο εντελώς αντίθετοι σε αυτό το ζήτημα (σύμφωνο συμβίωσης) υπουργοί. Τι σύμφωνο συμβίωσης έχετε, πώς τα καταφέρνετε;
- Δ. Βίτσας: Έχουμε μια εξαιρετική συνεργασία όχι μόνο στο Υπουργείο αλλά και στην κυβέρνηση, προσεγγίζει το τέλειο. Ποτέ δεν ξεχνάμε ότι είμαστε δύο διαφορετικά κόμματα με διαφορετικές ιδεολογικές αφετηρίες. Η καλή μας συνεργασία δεν είναι γιατί είμαστε καλοί άνθρωποι ή γιατί υπάρχει χημεία μεταξύ μας αλλά γιατί είμαστε μαζί σε αυτό που θεωρούμε κύρια αντίθεση ή κύρια ανάγκη της ελληνικής κοινωνίας. Αυτό είναι να βγούμε από το μνημόνιο, να βγούμε από την επιτροπεία, να βγούμε από την επιτήρηση με την κοινωνία όρθια. Πάνω σε αυτό δουλεύουμε και γενικά και στο επίπεδο του Υπουργείο Εθνικής Άμυνας, όπου νομίζω ότι έχουμε πετύχει πάρα πολλά πράγματα. Ένα είναι ότι υλοποιήσαμε 100% τον προϋπολογισμό του 2015 με αποδοτικό τρόπο. Δεύτερο ότι ο προϋπολογισμός του 2016 δεν περιέχει επιπλέον περικοπές, παρά το γεγονός ότι έχει μειωθεί ο προϋπολογισμός του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας κατά 50% τα τελευταία χρόνια. Να σημειωθεί το γεγονός ότι σταθεροποιούμε, σε αυτή τη φάση, τις απολαβές , μισθολογικές και άλλες που έχουν τα στελέχη αλλά και το υπόλοιπο προσωπικό των Ενόπλων Δυνάμεων - κατά τη γνώμη μου αυτή τη στιγμή είναι σοβαρό - χωρίς να πλήττεται ούτε κατ’ ελάχιστο η αμυντική ικανότητα και η θωράκιση της χώρας.
- Δημοσιογράφος: Χρειάζεται ενίσχυση όμως ο Στρατός, γιατί στο πλαίσιο αυτό έκανε την πρόταση του για εθελοντική στράτευση των γυναικών ο Πάνος Καμμένος.
- Δ. Βίτσας: Κάθε φορά θα πρέπει να συζητάς τί σημαίνει ενίσχυση, γιατί εάν το θέσεις γενικά τι χρειάζεται ενίσχυση, τότε τα πάντα χρειάζονται ενίσχυση. Γιατί το Υπουργείο Υγείας δε χρειάζεται ενίσχυση; Το Υπουργείο Παιδείας δε χρειάζεται ενίσχυση; Τρία πράγματα στο ΥΠΕΘΑ χρειάζονται ενίσχυση και σε αυτά προχωράμε. Χρειάζεται μεγαλύτερη συμμετοχή της αμυντικής μας βιομηχανίας στις ανάγκες που έχουν οι δικές μας Ένοπλες Δυνάμεις. Χρειάζεται αναδιοργάνωση των ίδιων των Ενόπλων Δυνάμεων, είναι ο τρόπος που εκπαιδεύεις, ο τρόπος που προσανατολίζεις. Το τρίτο, είναι ότι χρειάζεται μεγαλύτερη μέριμνα. Από ‘κει και πέρα είπα ότι είμαστε δύο διαφορετικές πολιτικές δυνάμεις.
- Δημοσιογράφος: Η εθελοντική στράτευση των γυναικών σε τι σας προβληματίζει;
- Δ. Βίτσας: Μην το βλέπετε αποκομμένα. Εμένα τίποτα δεν με προβληματίζει ή με ενοχλεί. Κάθομαι και τα συζητάω όλα. Λέω το εξής πράγμα: Επειδή η εθελοντική στράτευση των γυναικών έχει έρθει στην Ελλάδα πέντε φορές, δεν είναι η πρώτη φορά - το είχαν θέσει και ο Κωνσταντίνος Μητσοτάκης και ο Ανδρέας Παπανδρέου - ή θα ανοίξουμε τη συζήτηση για το τι στρατό θέλουμε ή δεν θα την ανοίξουμε. Είναι μια μεγάλη κουβέντα η κουβέντα περί εθελοντισμού, που υπάρχει έτσι κι αλλιώς σε πολλές χώρες. Είναι ένα θέμα που το συζητάμε, διατυπώνουμε τις διαφορετικές μας προσεγγίσεις και από κει και πέρα προχωράμε.
- Δημοσιογράφος: Δεν είναι προβληματικό ένας υπουργός της κυβέρνησης σε μια τέτοια στιγμή να ανοίγει ένα τέτοιο ζήτημα;
- Δ. Βίτσας: Εγώ δεν θεωρώ προβληματικό ένας πολιτικός αρχηγός ενός κοινοβουλευτικού κόμματος να λέει το πρόγραμμα του δικού του κόμματος. Αυτό είναι το κεντρικό ζήτημα. Μην ξεχνάμε πως οι γυναίκες αυτή τη στιγμή στελεχώνουν τις Ένοπλες Δυνάμεις και μάλιστα σε πολύ υψηλές θέσεις. Συγχρόνως και στα άλλα σώματα, στελεχώνουν πολύ υψηλές θέσεις στα Σώματα Ασφαλείας. Το ζήτημα τώρα, αν η εθελοντική στράτευση των γυναικών ή η εθελοντική στράτευση των ανδρών, είναι ένα θέμα που χρειάζεται πολύ μεγάλη επεξεργασία και συζήτηση. Δεν περνάει αυτή τη στιγμή ότι έχουμε αυτό το πρόβλημα και πάμε να το λύσουμε. Για τα στρατιωτικά λύκεια είναι θέμα του πως συγκροτείται η Παιδεία, άρα είναι θέμα του Υπουργείου Παιδείας. Η δική μου γνώμη είναι πως στο επίπεδο των Λυκείων και των Γυμνασίων πρέπει να παρέχεται γενική γνώση και να αφήνει τη δυνατότητα της επαγγελματικής επιλογής μέσω του επαγγελματικού προσανατολισμού. Γνωρίζω τι γίνεται στην Αμερική και σε μια σειρά άλλες χώρες.
- Δημοσιογράφος: Καλή χρονιά! Θα είναι καλή η χρονιά;
- Δ. Βίτσας: Καλή χρονιά είναι όταν δουλεύεις για να είναι καλή. Θα είναι μια χρονιά με πολύ δουλειά. Και βέβαια προσπαθούμε να διαμορφώσουμε εκείνους τους όρους ώστε η δουλειά να έχει αποτέλεσμα και να έχει μάλιστα κοινωνικό αποτέλεσμα, αυτό είναι το κεντρικό ζήτημα. Όσον αφορά το δικό μας αξιακό φορτίο και ιδεολογικό πλαίσιο, κατ’ ανάγκη έχουμε να κάνουμε με δύο πράγματα, που πρέπει να τα κάνουμε μαζί. Και τον αναγκαίο εκσυγχρονισμό, που δεν έχει γίνει επί πολλές δεκαετίες - για παράδειγμα το Σύμφωνο Συμβίωσης, που καθόμαστε και το συζητάμε ενώ στην Ευρώπη έχει γίνει εδώ και πολλά χρόνια - και συγχρόνως να μετασχηματίσουμε την οικονομία αλλά και την ίδια την κοινωνία και το ίδιο το κράτος προς το κοινωνικότερο.
- Δημοσιογράφος: Αναρωτιέμαι πως επιβιώνετε στο Υπουργείο Άμυνας δύο εντελώς αντίθετοι σε αυτό το ζήτημα (σύμφωνο συμβίωσης) υπουργοί. Τι σύμφωνο συμβίωσης έχετε, πώς τα καταφέρνετε;
- Δ. Βίτσας: Έχουμε μια εξαιρετική συνεργασία όχι μόνο στο Υπουργείο αλλά και στην κυβέρνηση, προσεγγίζει το τέλειο. Ποτέ δεν ξεχνάμε ότι είμαστε δύο διαφορετικά κόμματα με διαφορετικές ιδεολογικές αφετηρίες. Η καλή μας συνεργασία δεν είναι γιατί είμαστε καλοί άνθρωποι ή γιατί υπάρχει χημεία μεταξύ μας αλλά γιατί είμαστε μαζί σε αυτό που θεωρούμε κύρια αντίθεση ή κύρια ανάγκη της ελληνικής κοινωνίας. Αυτό είναι να βγούμε από το μνημόνιο, να βγούμε από την επιτροπεία, να βγούμε από την επιτήρηση με την κοινωνία όρθια. Πάνω σε αυτό δουλεύουμε και γενικά και στο επίπεδο του Υπουργείο Εθνικής Άμυνας, όπου νομίζω ότι έχουμε πετύχει πάρα πολλά πράγματα. Ένα είναι ότι υλοποιήσαμε 100% τον προϋπολογισμό του 2015 με αποδοτικό τρόπο. Δεύτερο ότι ο προϋπολογισμός του 2016 δεν περιέχει επιπλέον περικοπές, παρά το γεγονός ότι έχει μειωθεί ο προϋπολογισμός του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας κατά 50% τα τελευταία χρόνια. Να σημειωθεί το γεγονός ότι σταθεροποιούμε, σε αυτή τη φάση, τις απολαβές , μισθολογικές και άλλες που έχουν τα στελέχη αλλά και το υπόλοιπο προσωπικό των Ενόπλων Δυνάμεων - κατά τη γνώμη μου αυτή τη στιγμή είναι σοβαρό - χωρίς να πλήττεται ούτε κατ’ ελάχιστο η αμυντική ικανότητα και η θωράκιση της χώρας.
- Δημοσιογράφος: Χρειάζεται ενίσχυση όμως ο Στρατός, γιατί στο πλαίσιο αυτό έκανε την πρόταση του για εθελοντική στράτευση των γυναικών ο Πάνος Καμμένος.
- Δ. Βίτσας: Κάθε φορά θα πρέπει να συζητάς τί σημαίνει ενίσχυση, γιατί εάν το θέσεις γενικά τι χρειάζεται ενίσχυση, τότε τα πάντα χρειάζονται ενίσχυση. Γιατί το Υπουργείο Υγείας δε χρειάζεται ενίσχυση; Το Υπουργείο Παιδείας δε χρειάζεται ενίσχυση; Τρία πράγματα στο ΥΠΕΘΑ χρειάζονται ενίσχυση και σε αυτά προχωράμε. Χρειάζεται μεγαλύτερη συμμετοχή της αμυντικής μας βιομηχανίας στις ανάγκες που έχουν οι δικές μας Ένοπλες Δυνάμεις. Χρειάζεται αναδιοργάνωση των ίδιων των Ενόπλων Δυνάμεων, είναι ο τρόπος που εκπαιδεύεις, ο τρόπος που προσανατολίζεις. Το τρίτο, είναι ότι χρειάζεται μεγαλύτερη μέριμνα. Από ‘κει και πέρα είπα ότι είμαστε δύο διαφορετικές πολιτικές δυνάμεις.
- Δημοσιογράφος: Η εθελοντική στράτευση των γυναικών σε τι σας προβληματίζει;
- Δ. Βίτσας: Μην το βλέπετε αποκομμένα. Εμένα τίποτα δεν με προβληματίζει ή με ενοχλεί. Κάθομαι και τα συζητάω όλα. Λέω το εξής πράγμα: Επειδή η εθελοντική στράτευση των γυναικών έχει έρθει στην Ελλάδα πέντε φορές, δεν είναι η πρώτη φορά - το είχαν θέσει και ο Κωνσταντίνος Μητσοτάκης και ο Ανδρέας Παπανδρέου - ή θα ανοίξουμε τη συζήτηση για το τι στρατό θέλουμε ή δεν θα την ανοίξουμε. Είναι μια μεγάλη κουβέντα η κουβέντα περί εθελοντισμού, που υπάρχει έτσι κι αλλιώς σε πολλές χώρες. Είναι ένα θέμα που το συζητάμε, διατυπώνουμε τις διαφορετικές μας προσεγγίσεις και από κει και πέρα προχωράμε.
- Δημοσιογράφος: Δεν είναι προβληματικό ένας υπουργός της κυβέρνησης σε μια τέτοια στιγμή να ανοίγει ένα τέτοιο ζήτημα;
- Δ. Βίτσας: Εγώ δεν θεωρώ προβληματικό ένας πολιτικός αρχηγός ενός κοινοβουλευτικού κόμματος να λέει το πρόγραμμα του δικού του κόμματος. Αυτό είναι το κεντρικό ζήτημα. Μην ξεχνάμε πως οι γυναίκες αυτή τη στιγμή στελεχώνουν τις Ένοπλες Δυνάμεις και μάλιστα σε πολύ υψηλές θέσεις. Συγχρόνως και στα άλλα σώματα, στελεχώνουν πολύ υψηλές θέσεις στα Σώματα Ασφαλείας. Το ζήτημα τώρα, αν η εθελοντική στράτευση των γυναικών ή η εθελοντική στράτευση των ανδρών, είναι ένα θέμα που χρειάζεται πολύ μεγάλη επεξεργασία και συζήτηση. Δεν περνάει αυτή τη στιγμή ότι έχουμε αυτό το πρόβλημα και πάμε να το λύσουμε. Για τα στρατιωτικά λύκεια είναι θέμα του πως συγκροτείται η Παιδεία, άρα είναι θέμα του Υπουργείου Παιδείας. Η δική μου γνώμη είναι πως στο επίπεδο των Λυκείων και των Γυμνασίων πρέπει να παρέχεται γενική γνώση και να αφήνει τη δυνατότητα της επαγγελματικής επιλογής μέσω του επαγγελματικού προσανατολισμού. Γνωρίζω τι γίνεται στην Αμερική και σε μια σειρά άλλες χώρες.
- Δημοσιογράφος: Είναι διαφωνία αυτό με τον κύριο Καμμένο, κύριε Βίτσα.
- Δ. Βίτσας: Αυτό το θεωρώ πολύ φυσιολογικό. Εκείνο που μετράω περισσότερο απ’ όλα είναι η πάρα πολύ καλή συνεργασία και με τον Υπουργό και με τους Αρχηγούς των Όπλων και με τον Αρχηγό του Γενικό Επιτελείου η οποία πραγματικά μας πηγαίνει μπροστά.
- Δημοσιογράφος: Περιμένατε επί κυβερνήσεως Αριστεράς να άνοιγε μια τέτοια κουβέντα περί στρατιωτικών λυκείων και περί στράτευσης γυναικών;
- Δ. Βίτσας: Εδώ έχει ανοίξει κουβέντα περί κυβερνήσεων οικουμενικών χωρίς στην ουσία να υπάρχει. Το γεγονός είναι ότι τα μέσα μαζική ενημέρωσης, έχουν κάθε φορά τη δυνατότητα να επιλέγουν σε συγκεκριμένους χρόνους να ανοίγουν την κουβέντα για συγκεκριμένα πράγματα. Για παράδειγμα, εγώ με κάθε ευκαιρία αναφέρω τον όρο ‘’με κοινωνικό πρόσημα’’, όπως ανάπτυξη με κοινωνικό πρόσημο κλπ αλλά κανένας δεν με ρωτάει τι εννοώ.
- Δημοσιογράφος: Το ασφαλιστικό που έρχεται θα έχει κοινωνικό πρόσημο;
- Δ. Βίτσας: Νομίζω ναι. Μάλιστα στο ασφαλιστικό θα επιτύχουμε ένα πράγμα το οποίο το έχει ανάγκη το δικό μας ασφαλιστικό σύστημα. Δεν μιλάμε γενικά. Δεν έχουμε το ίδιο ασφαλιστικό σύστημα με άλλες χώρες. Δεν έχουν κλαπεί τα αποθεματικά και στη Νορβηγία, όπως του δικού μας ασφαλιστικού συστήματος. Θα ήταν λάθος να αντιμετωπίσουμε το ασφαλιστικό σύστημα απλά για τα επόμενα δύο χρόνια. Βάζουμε τις βάσεις, ώστε να αντιμετωπιστεί το σύνολο του ασφαλιστικού συστήματος. Θα έλεγα, εκτός από τα τρία μέρη που θα συμμετάσχουν μέσα σε αυτή τη συνεργασία, δηλαδή οι εργοδότες, οι εργαζόμενοι και το δημόσιο, ο πόρος, ο τέταρτος - που είναι αναγκαίος και θα έρχεται να ενισχύει όχι μόνο την ανάγκη του ασφαλιστικού συστήματος αλλά και την αλλαγή που έχει γίνει στο σύνολο της οικονομίας και θα δημιουργεί αποθεματικά και θα λύνει ζητήματα προοπτικής - θα ονομαστεί αλληλεγγύη των γενεών. Εδώ γίνονται πάρα πολλές συζητήσεις. Υπάρχουν δυνατότητες μέσα από την αναπτυξιακή διαδικασία της χώρας.
- Δημοσιογράφος: Εσείς αποκλείετε μείωση στις συντάξεις;
- Δ. Βίτσας: Αποκλείω τις μειώσεις στις κύριες συντάξεις, το έχει πει και ο πρωθυπουργός. Θεωρώ ότι οι βασικές επικουρικές συντάξεις, που κατά τη γνώμη μου πρέπει να αναδιαρθρωθούν, θα παραμείνουν.
- Δημοσιογράφος: Αρα θα υπάρχει περικοπή;
- Δ. Βίτσας: Υπάρχει η πιθανότητα αλλά πρέπει να το ελέγξουμε. Γίνεται διαπραγμάτευση και καλύτερα να μην ανοίγεις όλα τα χαρτιά σου. Αυτό που δίνουμε τώρα είναι το τι προτείνει η κυβέρνηση. Υπάρχει μια ιδεολογική εμμονή από την άλλη πλευρά που ξεκινάει από το θέμα περικοπή. Έχει ένα επίπεδο δύναμης από τη δική της μεριά αλλά και εμείς έχουμε ένα επίπεδο λογικών επιχειρημάτων και αντίστασης. Αυτό είναι το βασικό θέμα.
- Δημοσιογράφος: Αν επιμείνουν στις περικοπές, η ελληνική πλευρά τι θα κάνει;
- Δ. Βίτσας: Έχουν γίνει πολλές αλλαγές και στην άλλη πλευρά. Όταν συζητάγαμε το καλοκαίρι ή και από τη στιγμή που πήρε ο ΣΥΡΙΖΑ την κυβέρνηση, δεν υπήρχαν αυτές οι αλλαγές που με εκλογές έγιναν και στην Πορτογαλία και στην Ισπανία, όπως και μια σειρά εκλογικές διαδικασίες που έκφρασαν με αυθεντικό τρόπο, άσχετα με το αν συμφωνεί ή διαφωνεί κάποιος, το τι συμβαίνει στην Ευρώπη σήμερα και έρχονται και άλλες τέτοιες διαδικασίες. Άρα κάθε φορά κανείς θα πρέπει να το μετράει. Πιστεύω ότι είμαστε σε ένα μεταβατικό επίπεδο αλλαγών, στην Ευρώπη τουλάχιστον, που δεν θα κλείσει σε 6 ή 8 μήνες και το αντιστοιχώ με τις αλλαγές που έγιναν τη δεκαετία του ’70 πάλι στην Ευρώπη. Λέω πως έρχεται ένα κύμα νέων πολιτικών αντιλήψεων, απόψεων κλπ, το οποίο αρχίζει και ταιριάζει πολύ με το δικό μας, με αυτό που λέει συνήθως ο Γιάννης Δραγασάκης, ότι η κρίση αυτή για να μην είναι μια κυκλική, για να μην είναι ένας φαύλος κύκλος, πρέπει να ξεπεραστεί δια της κοινωνίας ή δια της εξυπηρέτησης των κοινωνικών αναγκών. Αν αυτό έχει μεγάλη σημασία, τότε ένας νόμος για την κοινωνική οικονομία στην Ελλάδα έχει ιδιαίτερη και ιδιάζουσα σημασία.
- Δημοσιογράφος: Η κυβέρνηση είναι αποφασισμένη ακόμα και για μονομερείς ενέργειες;
- Δ. Βίτσας: Ελπίζω ότι δεν θα χρειαστούν. Η σκληρή γραμμή έχει δύο κομμάτια, το ένα βρίσκεται στην Ευρώπη, ένα κομμάτι πολιτικής που βλέπει το έδαφος να χάνεται κάτω από τα πόδια της, αντιδρούν οι λαοί αντιδρούν οι κοινωνίες. Το άλλο κομμάτι βρίσκεται εντός της Ελλάδας. Αυτά τα δύο είναι συγκοινωνούντα δοχεία. Βλέπουν ότι το πάρτι ενός δομημένου συστήματος των προηγούμενων δεκαετιών τελείωσε, για αυτό και πρέπει να στραφούν από το εύκολο χρήμα στην πραγματική οικονομία.
- Δημοσιογράφος: Τι επιχειρούν να κάνουν, αποδόμηση της κυβέρνησης;
- Δ. Βίτσας: Φαντάζομαι πως αυτό είναι κοινός παρονομαστής, των έξω και των μέσα. Αυτή η κυβέρνηση κάθε μέρα επί επτά μήνες – για αυτούς – έπεφτε, κάθε μέρα αλλάζει. Αντί το ερώτημα να είναι πόσο σταθερή είναι η κοινοβουλευτική ομάδα ή η ίδια η κυβέρνηση – σας διαβεβαιώ ότι είναι πλήρως σταθερή – αλλά και πως μπορούν να συμβάλλουν, αν θέλουν να συμβάλλουν τα άλλα πολιτικά κόμματα, γίνεται είδηση, για παράδειγμα, το γεγονός ότι βρέθηκα εγώ με τον κύριο Οικονόμου, με τον οποίο ανταλλάξαμε κάποιες φιλικές κουβέντες.
- Δημοσιογράφος: Εσείς, ως ΣΥΡΙΖΑ , φλερτάρατε με τον κύριο Λεβέντη.
- Δ. Βίτσας: Γιατί το λέτε αυτό; Ξέρετε καμία πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ προς την Ένωση Κεντρώων; Το ότι αναφέρονται κυβερνητικά στελέχη σε ορισμένα ζητήματα, όπως κι εγώ θα μπορούσα να πω ότι ο νόμος του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας θέλω να ψηφιστεί από πολλές πλευρές στη Βουλή, αυτό δεν σημαίνει κάτι παραπάνω. Θεωρώ ότι ήταν τεράστιο λάθος των κομμάτων της αντιπολίτευσης ότι σαν πολιτικές δυνάμεις δεν συνυπέγραψαν ένα χαρτί που να λέει ότι δεν δεχόμαστε καμία περικοπή στις κύριες συντάξεις. Το ότι σαν πολιτική δύναμη μπορείς να ξεφύγεις αυτό είναι εύκολο.
- Δημοσιογράφος: Θέλετε διεύρυνση της κυβερνητικής πλειοψηφίας;
- Δ. Βίτσας: Εγώ επιθυμώ να προχωρήσει το πρόγραμμα, δηλαδή να είμαστε εντάξει με τη συμφωνία από τη μια μεριά και να προχωράμε και το παράλληλο πρόγραμμα, όχι από την άλλη αλλά σαν ένα συνεκτικό όλο. Η διαδικασία αυτού του προγράμματος που έχει ονομαστεί παράλληλο δεν είναι μια και τελειώσαμε, γιατί έχει άμεση σχέση και με την πορεία της οικονομίας.
- Δημοσιογράφος: Η σημερινή πλειοψηφία θα ψηφίσει τα επόμενα μέτρα;
- Δ. Βίτσας: Βεβαίως και θα τα ψηφίσει. Προσέξτε να δείτε τι γίνεται: Πηγαίνουμε σε μια συζήτηση χωρίς κανέναν απέναντι. Έρχεται ένας και λέει, δεν θα συμμετάσχω σε μια κυβέρνηση με τον ΣΥΡΙΖΑ. Λες και του το ζήτησε κανένας. Περισσότερο μιλάει δηλαδή με τον καθρέφτη του και τον εαυτό του και αυτό θεωρεί ότι είναι ένα κυρίαρχο θέμα, ότι δηλαδή αυτός λέει πως κυβέρνηση βρίσκεται σε κάποιου είδους αστάθεια. Δεν υπάρχει τέτοιο πράγμα. Από ‘κει και πέρα το ερώτημα αντιστρέφεται: εσείς κύριοι της Δημοκρατικής Συμπαράταξης, εσείς κύριοι του Ποταμιού, εσείς κύριοι της Νέας Δημοκρατίας και πάει λέγοντας, το ΚΚΕ, σε τι έχετε να συνεισφέρετε σε αυτή την προσπάθεια. Διαμορφώστε, προτείνετε, όχι σε εμάς, στην κοινωνία ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα. Εκτιμάω την υποκριτική τέχνη πάρα πολύ. Ας το αφήσουμε όμως για τους ηθοποιούς, μην το κάνουν οι πολιτικοί.
- Δημοσιογράφος: Αποκλείετε το ενδεχόμενο να χρειαστείτε ενίσχυση, έστω μεμονωμένη, σε επίπεδο βουλευτών;
- Δ. Βίτσας: Θα απαντήσω με μια παροιμία «το μοναστήρι να ‘ναι καλά» και από από ‘κει και πέρα…
- Δημοσιογράφος: Επαφές υπάρχουν;
- Δ. Βίτσας: Επαφές αυτού του τύπου όχι. Υπάρχουν οι φυσιολογικές συζητήσεις που γίνονται σε όλα τα επίπεδα επί συγκεκριμένων πραγμάτων. Γίνονται συζητήσεις πάνω στο αντικείμενο του κάθε υπουργείου κατά περίπτωση. Για τα ζητήματα της ναυπηγικής βιομηχανίας είδα ξεχωριστά και ομού αρκετά πολιτικά κόμματα. Πήγα σε κόμμα και ενημέρωσα την επιτροπή του για τα ζητήματα της Εθνικής Άμυνας και κάναμε μια πολύ εποικοδομητική κουβέντα. Είναι φυσιολογική επαφή. Όταν λέμε ότι θα υπάρχουν και μέτρα που θα τα ψηφίσουν βουλευτές ή και κόμματα – έγινε κι όλας – εννοούμε ότι για να ακολουθήσουμε την πολιτική τους θα έρθουν και θα τα ψηφίσουν.
- Δημοσιογράφος: Σε περίπτωση που οι εταίροι μας δεν συμφωνήσουν για το ασφαλιστικό, είστε έτοιμοι να συγκρουστείτε;
- Δ. Βίτσας: Με ‘’αν’’ δεν χτίζετε η ζωή. Αυτή τη στιγμή υπάρχει μια επεξεργασμένη πρόταση που έχει επεξεργαστεί και συζητήσει ο Γιώργος Κατρούγκαλος. Η πρόταση της κυβέρνησης θα είναι τέτοια που δεν μπορεί να πει ο άλλος όχι.
- Δ. Βίτσας: Αυτό το θεωρώ πολύ φυσιολογικό. Εκείνο που μετράω περισσότερο απ’ όλα είναι η πάρα πολύ καλή συνεργασία και με τον Υπουργό και με τους Αρχηγούς των Όπλων και με τον Αρχηγό του Γενικό Επιτελείου η οποία πραγματικά μας πηγαίνει μπροστά.
- Δημοσιογράφος: Περιμένατε επί κυβερνήσεως Αριστεράς να άνοιγε μια τέτοια κουβέντα περί στρατιωτικών λυκείων και περί στράτευσης γυναικών;
- Δ. Βίτσας: Εδώ έχει ανοίξει κουβέντα περί κυβερνήσεων οικουμενικών χωρίς στην ουσία να υπάρχει. Το γεγονός είναι ότι τα μέσα μαζική ενημέρωσης, έχουν κάθε φορά τη δυνατότητα να επιλέγουν σε συγκεκριμένους χρόνους να ανοίγουν την κουβέντα για συγκεκριμένα πράγματα. Για παράδειγμα, εγώ με κάθε ευκαιρία αναφέρω τον όρο ‘’με κοινωνικό πρόσημα’’, όπως ανάπτυξη με κοινωνικό πρόσημο κλπ αλλά κανένας δεν με ρωτάει τι εννοώ.
- Δημοσιογράφος: Το ασφαλιστικό που έρχεται θα έχει κοινωνικό πρόσημο;
- Δ. Βίτσας: Νομίζω ναι. Μάλιστα στο ασφαλιστικό θα επιτύχουμε ένα πράγμα το οποίο το έχει ανάγκη το δικό μας ασφαλιστικό σύστημα. Δεν μιλάμε γενικά. Δεν έχουμε το ίδιο ασφαλιστικό σύστημα με άλλες χώρες. Δεν έχουν κλαπεί τα αποθεματικά και στη Νορβηγία, όπως του δικού μας ασφαλιστικού συστήματος. Θα ήταν λάθος να αντιμετωπίσουμε το ασφαλιστικό σύστημα απλά για τα επόμενα δύο χρόνια. Βάζουμε τις βάσεις, ώστε να αντιμετωπιστεί το σύνολο του ασφαλιστικού συστήματος. Θα έλεγα, εκτός από τα τρία μέρη που θα συμμετάσχουν μέσα σε αυτή τη συνεργασία, δηλαδή οι εργοδότες, οι εργαζόμενοι και το δημόσιο, ο πόρος, ο τέταρτος - που είναι αναγκαίος και θα έρχεται να ενισχύει όχι μόνο την ανάγκη του ασφαλιστικού συστήματος αλλά και την αλλαγή που έχει γίνει στο σύνολο της οικονομίας και θα δημιουργεί αποθεματικά και θα λύνει ζητήματα προοπτικής - θα ονομαστεί αλληλεγγύη των γενεών. Εδώ γίνονται πάρα πολλές συζητήσεις. Υπάρχουν δυνατότητες μέσα από την αναπτυξιακή διαδικασία της χώρας.
- Δημοσιογράφος: Εσείς αποκλείετε μείωση στις συντάξεις;
- Δ. Βίτσας: Αποκλείω τις μειώσεις στις κύριες συντάξεις, το έχει πει και ο πρωθυπουργός. Θεωρώ ότι οι βασικές επικουρικές συντάξεις, που κατά τη γνώμη μου πρέπει να αναδιαρθρωθούν, θα παραμείνουν.
- Δημοσιογράφος: Αρα θα υπάρχει περικοπή;
- Δ. Βίτσας: Υπάρχει η πιθανότητα αλλά πρέπει να το ελέγξουμε. Γίνεται διαπραγμάτευση και καλύτερα να μην ανοίγεις όλα τα χαρτιά σου. Αυτό που δίνουμε τώρα είναι το τι προτείνει η κυβέρνηση. Υπάρχει μια ιδεολογική εμμονή από την άλλη πλευρά που ξεκινάει από το θέμα περικοπή. Έχει ένα επίπεδο δύναμης από τη δική της μεριά αλλά και εμείς έχουμε ένα επίπεδο λογικών επιχειρημάτων και αντίστασης. Αυτό είναι το βασικό θέμα.
- Δημοσιογράφος: Αν επιμείνουν στις περικοπές, η ελληνική πλευρά τι θα κάνει;
- Δ. Βίτσας: Έχουν γίνει πολλές αλλαγές και στην άλλη πλευρά. Όταν συζητάγαμε το καλοκαίρι ή και από τη στιγμή που πήρε ο ΣΥΡΙΖΑ την κυβέρνηση, δεν υπήρχαν αυτές οι αλλαγές που με εκλογές έγιναν και στην Πορτογαλία και στην Ισπανία, όπως και μια σειρά εκλογικές διαδικασίες που έκφρασαν με αυθεντικό τρόπο, άσχετα με το αν συμφωνεί ή διαφωνεί κάποιος, το τι συμβαίνει στην Ευρώπη σήμερα και έρχονται και άλλες τέτοιες διαδικασίες. Άρα κάθε φορά κανείς θα πρέπει να το μετράει. Πιστεύω ότι είμαστε σε ένα μεταβατικό επίπεδο αλλαγών, στην Ευρώπη τουλάχιστον, που δεν θα κλείσει σε 6 ή 8 μήνες και το αντιστοιχώ με τις αλλαγές που έγιναν τη δεκαετία του ’70 πάλι στην Ευρώπη. Λέω πως έρχεται ένα κύμα νέων πολιτικών αντιλήψεων, απόψεων κλπ, το οποίο αρχίζει και ταιριάζει πολύ με το δικό μας, με αυτό που λέει συνήθως ο Γιάννης Δραγασάκης, ότι η κρίση αυτή για να μην είναι μια κυκλική, για να μην είναι ένας φαύλος κύκλος, πρέπει να ξεπεραστεί δια της κοινωνίας ή δια της εξυπηρέτησης των κοινωνικών αναγκών. Αν αυτό έχει μεγάλη σημασία, τότε ένας νόμος για την κοινωνική οικονομία στην Ελλάδα έχει ιδιαίτερη και ιδιάζουσα σημασία.
- Δημοσιογράφος: Η κυβέρνηση είναι αποφασισμένη ακόμα και για μονομερείς ενέργειες;
- Δ. Βίτσας: Ελπίζω ότι δεν θα χρειαστούν. Η σκληρή γραμμή έχει δύο κομμάτια, το ένα βρίσκεται στην Ευρώπη, ένα κομμάτι πολιτικής που βλέπει το έδαφος να χάνεται κάτω από τα πόδια της, αντιδρούν οι λαοί αντιδρούν οι κοινωνίες. Το άλλο κομμάτι βρίσκεται εντός της Ελλάδας. Αυτά τα δύο είναι συγκοινωνούντα δοχεία. Βλέπουν ότι το πάρτι ενός δομημένου συστήματος των προηγούμενων δεκαετιών τελείωσε, για αυτό και πρέπει να στραφούν από το εύκολο χρήμα στην πραγματική οικονομία.
- Δημοσιογράφος: Τι επιχειρούν να κάνουν, αποδόμηση της κυβέρνησης;
- Δ. Βίτσας: Φαντάζομαι πως αυτό είναι κοινός παρονομαστής, των έξω και των μέσα. Αυτή η κυβέρνηση κάθε μέρα επί επτά μήνες – για αυτούς – έπεφτε, κάθε μέρα αλλάζει. Αντί το ερώτημα να είναι πόσο σταθερή είναι η κοινοβουλευτική ομάδα ή η ίδια η κυβέρνηση – σας διαβεβαιώ ότι είναι πλήρως σταθερή – αλλά και πως μπορούν να συμβάλλουν, αν θέλουν να συμβάλλουν τα άλλα πολιτικά κόμματα, γίνεται είδηση, για παράδειγμα, το γεγονός ότι βρέθηκα εγώ με τον κύριο Οικονόμου, με τον οποίο ανταλλάξαμε κάποιες φιλικές κουβέντες.
- Δημοσιογράφος: Εσείς, ως ΣΥΡΙΖΑ , φλερτάρατε με τον κύριο Λεβέντη.
- Δ. Βίτσας: Γιατί το λέτε αυτό; Ξέρετε καμία πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ προς την Ένωση Κεντρώων; Το ότι αναφέρονται κυβερνητικά στελέχη σε ορισμένα ζητήματα, όπως κι εγώ θα μπορούσα να πω ότι ο νόμος του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας θέλω να ψηφιστεί από πολλές πλευρές στη Βουλή, αυτό δεν σημαίνει κάτι παραπάνω. Θεωρώ ότι ήταν τεράστιο λάθος των κομμάτων της αντιπολίτευσης ότι σαν πολιτικές δυνάμεις δεν συνυπέγραψαν ένα χαρτί που να λέει ότι δεν δεχόμαστε καμία περικοπή στις κύριες συντάξεις. Το ότι σαν πολιτική δύναμη μπορείς να ξεφύγεις αυτό είναι εύκολο.
- Δημοσιογράφος: Θέλετε διεύρυνση της κυβερνητικής πλειοψηφίας;
- Δ. Βίτσας: Εγώ επιθυμώ να προχωρήσει το πρόγραμμα, δηλαδή να είμαστε εντάξει με τη συμφωνία από τη μια μεριά και να προχωράμε και το παράλληλο πρόγραμμα, όχι από την άλλη αλλά σαν ένα συνεκτικό όλο. Η διαδικασία αυτού του προγράμματος που έχει ονομαστεί παράλληλο δεν είναι μια και τελειώσαμε, γιατί έχει άμεση σχέση και με την πορεία της οικονομίας.
- Δημοσιογράφος: Η σημερινή πλειοψηφία θα ψηφίσει τα επόμενα μέτρα;
- Δ. Βίτσας: Βεβαίως και θα τα ψηφίσει. Προσέξτε να δείτε τι γίνεται: Πηγαίνουμε σε μια συζήτηση χωρίς κανέναν απέναντι. Έρχεται ένας και λέει, δεν θα συμμετάσχω σε μια κυβέρνηση με τον ΣΥΡΙΖΑ. Λες και του το ζήτησε κανένας. Περισσότερο μιλάει δηλαδή με τον καθρέφτη του και τον εαυτό του και αυτό θεωρεί ότι είναι ένα κυρίαρχο θέμα, ότι δηλαδή αυτός λέει πως κυβέρνηση βρίσκεται σε κάποιου είδους αστάθεια. Δεν υπάρχει τέτοιο πράγμα. Από ‘κει και πέρα το ερώτημα αντιστρέφεται: εσείς κύριοι της Δημοκρατικής Συμπαράταξης, εσείς κύριοι του Ποταμιού, εσείς κύριοι της Νέας Δημοκρατίας και πάει λέγοντας, το ΚΚΕ, σε τι έχετε να συνεισφέρετε σε αυτή την προσπάθεια. Διαμορφώστε, προτείνετε, όχι σε εμάς, στην κοινωνία ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα. Εκτιμάω την υποκριτική τέχνη πάρα πολύ. Ας το αφήσουμε όμως για τους ηθοποιούς, μην το κάνουν οι πολιτικοί.
- Δημοσιογράφος: Αποκλείετε το ενδεχόμενο να χρειαστείτε ενίσχυση, έστω μεμονωμένη, σε επίπεδο βουλευτών;
- Δ. Βίτσας: Θα απαντήσω με μια παροιμία «το μοναστήρι να ‘ναι καλά» και από από ‘κει και πέρα…
- Δημοσιογράφος: Επαφές υπάρχουν;
- Δ. Βίτσας: Επαφές αυτού του τύπου όχι. Υπάρχουν οι φυσιολογικές συζητήσεις που γίνονται σε όλα τα επίπεδα επί συγκεκριμένων πραγμάτων. Γίνονται συζητήσεις πάνω στο αντικείμενο του κάθε υπουργείου κατά περίπτωση. Για τα ζητήματα της ναυπηγικής βιομηχανίας είδα ξεχωριστά και ομού αρκετά πολιτικά κόμματα. Πήγα σε κόμμα και ενημέρωσα την επιτροπή του για τα ζητήματα της Εθνικής Άμυνας και κάναμε μια πολύ εποικοδομητική κουβέντα. Είναι φυσιολογική επαφή. Όταν λέμε ότι θα υπάρχουν και μέτρα που θα τα ψηφίσουν βουλευτές ή και κόμματα – έγινε κι όλας – εννοούμε ότι για να ακολουθήσουμε την πολιτική τους θα έρθουν και θα τα ψηφίσουν.
- Δημοσιογράφος: Σε περίπτωση που οι εταίροι μας δεν συμφωνήσουν για το ασφαλιστικό, είστε έτοιμοι να συγκρουστείτε;
- Δ. Βίτσας: Με ‘’αν’’ δεν χτίζετε η ζωή. Αυτή τη στιγμή υπάρχει μια επεξεργασμένη πρόταση που έχει επεξεργαστεί και συζητήσει ο Γιώργος Κατρούγκαλος. Η πρόταση της κυβέρνησης θα είναι τέτοια που δεν μπορεί να πει ο άλλος όχι.
ΕΧΟΥΜΕ ΤΗΝ ΠΙΟ "ΣΚΛΗΡΗ" ΟΛΙΓΑΡΧΙΑ
Όσο και αν ακούγεται παράξενο, η χρεοκοπημένη και εξαθλιωμένη Ελλάδα, έχει την πιο πλούσια αναλογικά ολιγαρχία στο κόσμο.
Στις λίστες ελβετικών τραπεζών και εξειδικευμένων εταιρειών, υπάρχουν
576 Ελληνες που διαθέτουν συνολικά περιουσία 88 δισ. δολαρίων. Αυτοί είναι μόνο όσοι διαθέτουν προσωπική περιουσία άνω των 30 εκατομμυρίων έκαστος. Μεταξύ αυτών των Ελλήνων, στις σχετικές λίστες των Wealth-X και UBS, συμπεριλαμβάνονται 11 Έλληνες δισεκατομμυριούχοι που διαθέτουν μαζί περιουσία 18 δισ. Δολαρίων.
Ενώ σε ολόκληρη την ανθρωπότητα, αντιστοιχεί ένας δισεκατομμυριούχος ανά τρία εκατομμύρια ανθρώπους, στην Ελλάδα, αντιστοιχεί ένας δισεκατομμυριούχος ανά εννιακόσιες χιλιάδες περίπου Έλληνες. Αυτό δείχνει ότι η Ελλάδα έχει αναλογικά τους πιο πολλούς δισεκατομμυριούχος.
Οι απλοί τώρα εκατομμυριούχοι Έλληνες, δηλαδή αυτοί που διαθέτουν ατομική περιουσία από ένα εκατομμύριο δολάρια μέχρι 30 εκατομμύρια, έχουν υπολογιστεί από την ελβετική Julius Baer σε 34.723 άτομα. Αν πάρουμε το μέσο όρο αυτού του πλούτου, δηλαδή τα 15 εκατομμύρια δολάρια και κάνουμε τον σχετικό πολλαπλασιασμό, τότε βρίσκουμε πως αυτοί οι 34.723 Έλληνες, διαθέτουν τουλάχιστον συνολική περιουσία 520,85 δισεκατομμυρίων δολαρίων, στα οποία, αν προσθέσουμε και τα 88 δισεκατομμύρια των πιο πάνω 576 πολυεκατομμυριούχων και δισεκατομμυριούχων Ελλήνων, τότε έχουμε μια συνολική περιουσία 608,85 δισεκατομμυρίων δολαρίων για μόνο 35.299 (34.723 + 576) Έλληνες. Δηλαδή σχεδόν διπλάσια περιουσία από το συνολικό δημόσιο χρέος.
Από όλα τα πιο συνάγεται ότι η Ελλάδα διαθέτει την πιο "σκληρή" οικονομική ολιγαρχία.
Ας αναρωτηθούμε λοιπόν τώρα όλοι. Ποιος ενδέχεται να ελέγχει το ελληνικό πολιτικό σύστημα και φυσικά τις εξελίξεις της κρίσης και τους σχετικούς νόμους; Εμείς οι απλοί πολίτες ή οι πιο πάνω δισεκατομμυριούχοι και πολυεκατομμυριούχοι; Ποιος τελικά θα είναι ο χαμένος και ποιος ο κερδισμένος από την τεχνητή κρίση που έχει προκληθεί;
Αυτό το πρόβλημα διορθώνεται μόνο με πολιτειακή αλλαγή, ώστε να αποσπαστεί το πολιτικό σύστημα από τον έλεγχο της οικονομικής ολιγαρχίας και να περάσει στα χέρια των απλών Ελλήνων πολιτών. Ποιος όμως περιμένουμε να το κάνει αυτό; Μήπως το απόλυτα ελεγχόμενο πολιτικό σύστημα από μόνο του;
Πέτρος Χασάπης
hassapis-peter.blogspot.gr/
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)