Μίζες μέσα σε βαλίτσες για την ανάθεση και υλοποίηση έργων του Μετρό, στην Αθήνα, την περίοδο 2003-2007 αλλά και συγκεκριμένο ποσοστό προμήθειας για τα πολιτικά κόμματα στην Ελλάδα αποκαλύπτουν τα νέα στοιχεία που έφτασαν από τις γερμανικές αρχές στην Εισαγγελία Διαφθοράς με επικεφαλής την κ. Ελένη Τουλουπάκη.
Οι μίζες που αγγίζουν συνολικά το ποσό των 370.000 ευρώ φέρονται να διοχετεύονταν, σε μετρητά, μέσα σε βαλίτσες, σε κρατικούς αξιωματούχους ενώ ποσοστό από 5 έως 7% είχε «τιμολογηθεί» για τα πολιτικά κόμματα. Αυτό φαίνεται να προκύπτει από καταθέσεις στη Γερμανική Δικαιοσύνη, έγγραφα και ηλεκτρονικά αρχεία που εστάλησαν στις ελληνικές εισαγγελικές αρχές, στο πλαίσιο της έρευνας για την
εκτέλεση και την υλοποίηση σύμβασης παροχής υπηρεσιών συμβούλων στην κοινοπραξία ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ.
Οι καταβολές των χρημάτων φέρονται να γίνονταν από τη γερμανική εταιρεία Deutsche Bahn η οποία συμμετείχε στην Κοινοπραξία Συμβούλων Μετρό Ελλάδος με τις εταιρείες Thales (γνωστή στις ελληνικές Αρχές από τα εξοπλιστικά προγράμματα, καθώς εμπλέκεται στον εκσυγχρονισμό των φρεγατών τύπου S του Πολεμικού Ναυτικού επί υπουργίας Γιάννου Παπαντωνίου ), Lahmeyer και ΟΜΕΚ, για την υλοποίηση του σχεδιασμού και της επίβλεψης των σιδηροδρομικών έργων του μετρό.
Η γερμανική εταιρεία που είχε αναλάβει από το 2003-2007 τρία έργα, μεταξύ των οποίων και τον σταθμό Ελληνικού του μετρό, φέρεται να διοχέτευε τις μίζες στην Ελλάδα, μέσω προσώπου, τον οποίο κατονομάζει με κωδική ονομασία σε κατάθεση που έδωσε στη Γερμανία διευθυντικό στέλεχος της εταιρείας.
Οι μίζες που αγγίζουν συνολικά το ποσό των 370.000 ευρώ φέρονται να διοχετεύονταν, σε μετρητά, μέσα σε βαλίτσες, σε κρατικούς αξιωματούχους ενώ ποσοστό από 5 έως 7% είχε «τιμολογηθεί» για τα πολιτικά κόμματα. Αυτό φαίνεται να προκύπτει από καταθέσεις στη Γερμανική Δικαιοσύνη, έγγραφα και ηλεκτρονικά αρχεία που εστάλησαν στις ελληνικές εισαγγελικές αρχές, στο πλαίσιο της έρευνας για την
εκτέλεση και την υλοποίηση σύμβασης παροχής υπηρεσιών συμβούλων στην κοινοπραξία ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ.
Οι καταβολές των χρημάτων φέρονται να γίνονταν από τη γερμανική εταιρεία Deutsche Bahn η οποία συμμετείχε στην Κοινοπραξία Συμβούλων Μετρό Ελλάδος με τις εταιρείες Thales (γνωστή στις ελληνικές Αρχές από τα εξοπλιστικά προγράμματα, καθώς εμπλέκεται στον εκσυγχρονισμό των φρεγατών τύπου S του Πολεμικού Ναυτικού επί υπουργίας Γιάννου Παπαντωνίου ), Lahmeyer και ΟΜΕΚ, για την υλοποίηση του σχεδιασμού και της επίβλεψης των σιδηροδρομικών έργων του μετρό.
Η γερμανική εταιρεία που είχε αναλάβει από το 2003-2007 τρία έργα, μεταξύ των οποίων και τον σταθμό Ελληνικού του μετρό, φέρεται να διοχέτευε τις μίζες στην Ελλάδα, μέσω προσώπου, τον οποίο κατονομάζει με κωδική ονομασία σε κατάθεση που έδωσε στη Γερμανία διευθυντικό στέλεχος της εταιρείας.
Το συγκεκριμένο πρόσωπο, αν και είχε ανοίξει για το σκοπό αυτό τραπεζικό λογαριασμό στη χώρα μας, τελικά τον έκλεισε, προτιμώντας να δίνει τα χρήματα σε μετρητά. Όπως παραδέχεται
μάλιστα στην κατάθεσή του το διευθυντικό στέλεχος της γερμανικής εταιρείας, σε κάθε έργο είχαν «τιμολογήσει ποσοστό 5-7% επί της μίζας για τα πολιτικά κόμματα» που κυριαρχούσαν στην πολιτική σκηνή της Ελλάδας εκείνη την εποχή. Παράλληλα, φέρονται να πίεζαν το συγκεκριμένο πρόσωπο, να τους φέρει σε επαφή με τους αποδέκτες των χρημάτων.
Μετά τα στοιχεία αυτά η Εισαγγελία άσκησε συμπληρωματικές ποινικές διώξεις για ενεργητική δωροδοκία, σε συνδυασμό με τις επιβαρυντικές διατάξεις του νόμου 1608/50 περί καταχραστών του δημοσίου σε βάρος δύο προσώπων,εκπροσώπων των εταιρειών Lahmeyer και ΟΜΕΚ, οι οποίοι ήδη είναι κατηγορούμενοι από τον περασμένο Νοέμβριο για μίζες μέσω εικονικών τιμολογίων στο πλαίσιο της υπογραφής της σύμβασης για την παροχή υπηρεσιών συμβούλων έργων. Ο ανακριτής Διαφθοράς που χειρίζεται πλέον την υπόθεση, καλείται να εντοπίσει τα πρόσωπα στα οποία κατέληξαν οι μίζες προκειμένου να ανατεθούν στην κοινοπραξία ο σχεδιασμός και η επίβλεψη των σιδηροδρομικών έργων του μετρό.
Η εταιρεία Thales
H υπόθεση όμως γεννά και άλλους συνειρμούς. Η γαλλική εταιρία Thales είναι γνωστή στις ελληνικές Αρχές από τα εξοπλιστικά προγράμματα, καθώς εμπλέκεται στον εκσυγχρονισμό των φρεγατών τύπου S του Πολεμικού Ναυτικού επί υπουργίας Γιάννου Παπαντωνίου.
Μάλιστα είναι ανοιχτή έρευνα από την εισαγγελία κατά της διαφθοράς, μετά την κατάθεση στις δικογραφίες για τα εξοπλιστικά με πληροφορίες σε βάρος του πρώην πρωθυπουργού Κώστα Σημίτη για την ανάθεση από την τότε κυβέρνηση της σύμβασης για την ασφάλεια των Ολυμπιακών Αγώνων, την οποία είχε στα χέρια της από το 2006 η Ελληνική δικαιοσύνη.
Η έρευνα προκλήθηκε μετά την αποκάλυψη της επίσημης κατάθεσης ενώπιον των Γαλλικών εισαγγελικών αρχών του πρώην προέδρου της Thales Engineering & Consulting Μισέλ Ζοσεράν, η εταιρία του οποίου κέρδισε τη σύμβαση για τις φρεγάτες.
Το υψηλόβαθμο αυτό στέλεχος κατήγγειλε πρακτικές διαφθοράς από την εταιρία του με αποτέλεσμα να ξεκινήσει δικαστική έρευνα. Εκεί ο Ζοσεράν, πέραν των καταγγελιών και πληροφοριών που μεταφέρει για «παράνομες πληρωμές στον υπουργό Άμυνας για τις φρεγάτες», προχωρεί και σε μια ακόμα αποκάλυψη βόμβα:
Ισχυρίζεται ότι ο πρόεδρος της ελληνικής εταιρίας που αντιπροσώπευε την Thales αποκάλυψε πως έχασαν τη σύμβαση για την ασφάλεια των Ολυμπιακών αγώνων (C4I) "διότι ο ανταγωνιστής η εταιρία Saic υποστηριζόταν ευθέως από τον Ντικ Τσένεϊ (σ.σ αντιπρόεδρος των ΗΠΑ 2001-2009, επί προεδρίας Μπούς).
Και κατά τον Ρ….(πρόεδρο της ελληνικής βερσιόν της Thales) χάσαμε την αγορά αυτή επειδή δωροδοκήσαμε χαμηλά, ενώ οι Αμερικανοί στόχευσαν τον υπουργό Εσωτερικών και τον Πρωθυπουργό».
μάλιστα στην κατάθεσή του το διευθυντικό στέλεχος της γερμανικής εταιρείας, σε κάθε έργο είχαν «τιμολογήσει ποσοστό 5-7% επί της μίζας για τα πολιτικά κόμματα» που κυριαρχούσαν στην πολιτική σκηνή της Ελλάδας εκείνη την εποχή. Παράλληλα, φέρονται να πίεζαν το συγκεκριμένο πρόσωπο, να τους φέρει σε επαφή με τους αποδέκτες των χρημάτων.
Μετά τα στοιχεία αυτά η Εισαγγελία άσκησε συμπληρωματικές ποινικές διώξεις για ενεργητική δωροδοκία, σε συνδυασμό με τις επιβαρυντικές διατάξεις του νόμου 1608/50 περί καταχραστών του δημοσίου σε βάρος δύο προσώπων,εκπροσώπων των εταιρειών Lahmeyer και ΟΜΕΚ, οι οποίοι ήδη είναι κατηγορούμενοι από τον περασμένο Νοέμβριο για μίζες μέσω εικονικών τιμολογίων στο πλαίσιο της υπογραφής της σύμβασης για την παροχή υπηρεσιών συμβούλων έργων. Ο ανακριτής Διαφθοράς που χειρίζεται πλέον την υπόθεση, καλείται να εντοπίσει τα πρόσωπα στα οποία κατέληξαν οι μίζες προκειμένου να ανατεθούν στην κοινοπραξία ο σχεδιασμός και η επίβλεψη των σιδηροδρομικών έργων του μετρό.
Η εταιρεία Thales
H υπόθεση όμως γεννά και άλλους συνειρμούς. Η γαλλική εταιρία Thales είναι γνωστή στις ελληνικές Αρχές από τα εξοπλιστικά προγράμματα, καθώς εμπλέκεται στον εκσυγχρονισμό των φρεγατών τύπου S του Πολεμικού Ναυτικού επί υπουργίας Γιάννου Παπαντωνίου.
Μάλιστα είναι ανοιχτή έρευνα από την εισαγγελία κατά της διαφθοράς, μετά την κατάθεση στις δικογραφίες για τα εξοπλιστικά με πληροφορίες σε βάρος του πρώην πρωθυπουργού Κώστα Σημίτη για την ανάθεση από την τότε κυβέρνηση της σύμβασης για την ασφάλεια των Ολυμπιακών Αγώνων, την οποία είχε στα χέρια της από το 2006 η Ελληνική δικαιοσύνη.
Η έρευνα προκλήθηκε μετά την αποκάλυψη της επίσημης κατάθεσης ενώπιον των Γαλλικών εισαγγελικών αρχών του πρώην προέδρου της Thales Engineering & Consulting Μισέλ Ζοσεράν, η εταιρία του οποίου κέρδισε τη σύμβαση για τις φρεγάτες.
Το υψηλόβαθμο αυτό στέλεχος κατήγγειλε πρακτικές διαφθοράς από την εταιρία του με αποτέλεσμα να ξεκινήσει δικαστική έρευνα. Εκεί ο Ζοσεράν, πέραν των καταγγελιών και πληροφοριών που μεταφέρει για «παράνομες πληρωμές στον υπουργό Άμυνας για τις φρεγάτες», προχωρεί και σε μια ακόμα αποκάλυψη βόμβα:
Ισχυρίζεται ότι ο πρόεδρος της ελληνικής εταιρίας που αντιπροσώπευε την Thales αποκάλυψε πως έχασαν τη σύμβαση για την ασφάλεια των Ολυμπιακών αγώνων (C4I) "διότι ο ανταγωνιστής η εταιρία Saic υποστηριζόταν ευθέως από τον Ντικ Τσένεϊ (σ.σ αντιπρόεδρος των ΗΠΑ 2001-2009, επί προεδρίας Μπούς).
Και κατά τον Ρ….(πρόεδρο της ελληνικής βερσιόν της Thales) χάσαμε την αγορά αυτή επειδή δωροδοκήσαμε χαμηλά, ενώ οι Αμερικανοί στόχευσαν τον υπουργό Εσωτερικών και τον Πρωθυπουργό».
Ππηγή://www.zougla.gr/greece/article/mizes-sta-komata-gia-to-metro-1551354