Δευτέρα 30 Σεπτεμβρίου 2019

Συντάξεις: Από 20 έως 95 ευρώ οι αυξήσεις, μετά την διόρθωση των συντελεστών του νόμου Κατρούγκαλου Τα δύο σενάρια - Παραδείγματα και αναλυτικός πίνακας







Στο «μικροσκόπιο» βάζει ξανά το υπουργείο Εργασίας τα ποσοστά του νόμου Κατρούγκαλου και το σχέδιο των αλλαγών που εξετάζεται περιλαμβάνει δύο βασικά σενάρια για παρεμβάσεις στα ποσοστά αναπλήρωσης του νόμου 4387/2016.



Ο νέος νόμος που θα διορθώσει τις στρεβλώσεις του νόμου Κατρούγκαλου φέρνει αυξήσεις συντάξεων που κυμαίνονται μεταξύ 3 έως 7%.
Από την αλλαγή των συντελεστών και ανάλογα με το τελικό σχέδιο που θα προκριθεί στο νέο νόμο θα προκύψουν αυξήσεις συντελεστών από 20 ευρώ για όσους αποχωρούν με μισθό 1.000 ευρώ έως και 95 ευρώ για όσους αποχωρούν με μισθό 2.000 ευρώ.
Στους υψηλότερους μισθούς, άνω των 2.500 ευρώ, οι αυξήσεις φτάνουν και στα 120 ευρώ.

Τα δύο σενάρια

Το ένα σενάριο είναι να αυξηθούν οι σημερινοί συντελεστές του νόμου Κατρούγκαλου κατά 8% ή 10% μετά τα 28 έτη ασφάλισης, όπου και παρατηρούνται οι μεγαλύτερες μειώσεις συντάξεων ανεξαρτήτως μισθού, σε σχέση με τα ποσά συντάξεων πριν από το νόμο 4387/2016.
Το δεύτερο σενάριο είναι να αυξηθούν ίσως και πάνω από 10% οι συντελεστές αναπλήρωσης μετά τα 33-35 έτη ή και μετά τα 37 έτη, ώστε να υπάρξει κίνητρο για μεγάλη σύνταξη μεν, αλλά με ανάλογη αύξηση των ετών εργασίας.

Για παράδειγμα:

 Μισθωτός με 35 έτη και μέσες μηνιαίες αποδοχές 1.000 ευρώ από το 2002 ως το 2019, θα πάρει σύνταξη 722 ευρώ. Με αύξηση των ποσοστών αναπλήρωσης κατά 8% παίρνει 749 ευρώ, ενώ με αύξηση των ποσοστών κατά 10% παίρνει 756 ευρώ. Οι αυξήσεις που μπορεί να προκύψουν είναι από 27 ως 34 ευρώ το μήνα, ήτοι 3,7% ως 4,7%, ανάλογα με το αν το ποσοστό αναπλήρωσης της 35ετίας αυξηθεί από 33,81% που είναι σήμερα στο 36,51% (+8%), ή στο 37,19% (+10%).
• Μισθωτός με 42 έτη και μέσες μηνιαίες αποδοχές 2.000 ευρώ παίρνει σύνταξη 1.320 ευρώ με τα ποσοστά αναπλήρωσης του νόμου Κατρούγκαλου. Με αύξηση των ποσοστών 10% η σύνταξή του αυξάνεται στα 1.414 ευρώ, γιατί το ποσοστό αναπλήρωσης για τα 42 έτη ασφάλισης, από 46,8% που είναι σήμερα, ανεβαίνει στο 51,48% και του δίνει μεγαλύτερη σύνταξη κατά 95 ευρώ, ή κατά 7,1%.
Σήμερα ο μέσος χρόνος εργασίας για τη σύνταξη είναι στα 28 με 30 έτη και πολλοί ασφαλισμένοι επιλέγουν την έξοδο ακόμη και αν πάρουν μειωμένη σύνταξη, γιατί διαπιστώνουν ότι η παραμονή στην εργασία και οι εισφορές περισσοτέρων ετών δεν έχουν αντίκρισμα στη σύνταξη.
Το σχέδιο που θα επιλεγεί θα βασιστεί σε οικονομική μελέτη που θα αποτυπώνει τα βασικά σενάρια με τους νέους συντελεστές και τις επιπτώσεις (δαπάνη) που προκαλούν στο ασφαλιστικό σύστημα.
Σύμφωνα με πληροφορίες, μια πρώτη εκτίμηση που κάνουν στο υπουργείο είναι πως η αύξηση των συντάξεων που προκύπτει είναι λελογισμένη και αντέχει να την\ σηκώσει ο ΕΦΚΑ.
Οι αλλαγές θα τρέξουν εντός του 2020 και το έναυσμα θα δοθεί σύντομα με την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας που θα κρίνει το νόμο Κατρούγκαλου στο σύνολό του. Η απόφαση, σύμφωνα με αξιόπιστες πληροφορίες, κρίνει ότι τα ποσοστά αναπλήρωσης που εισήγαγε ο νόμος 4387/2016 στις συντάξεις δεν είναι ανταποδοτικά. Ηδη, το Ελεγκτικό Συνέδριο με την απόφαση 930/2019 του δεύτερου Τμήματος που αποκάλυψε ο Ελεύθερος Τύπος την περασμένη Κυριακή, κάνει λόγο για πρώτη φορά στα ποσοστά της ανταποδοτικής σύνταξης του νόμου 4387, τα οποία χαρακτηρίζει «πολύ χαμηλά».
Σημειώνεται ότι με την εν λόγω απόφαση έρχονται αναδρομικά 3ετίας για τους συνταξιούχους του Δημοσίου, καθώς οι δικαστές κρίνουν αντισυνταγματική την ΕΑΣ και με τον ΕΦΚΑ και ζητούν εκ νέου από την Ολομέλεια να αποφασίσει για ποιο διάστημα θα δοθούν οι παράνομες κρατήσεις της ΕΑΣ.
Στους κερδισμένους είναι 4 κατηγορίες:
1. Οι εν συνταξιούχοι που έχουν προσωρινή σύνταξη και θα πάρουν την τελική τους σύνταξη με αυξημένο ποσό, από τη στιγμή που ισχύσουν οι βελτιώσεις στα ποσοστά αναπλήρωσης.
2. Οι υποψήφιοι συνταξιούχοι για «έξοδο» από το 2020 που θα λάβουν απευθείας τα νέα αυξημένα ποσά της ανταποδοτικής σύνταξης.
3. Οι συνταξιούχοι που αποχώρησαν με το νόμο Κατρούγκαλου από 13/5/2016 ως 2019 στους οποίους θα εφαρμοστούν τα νέα αυξημένα ποσοστά με το νέο νόμο, όχι όμως αναδρομικά αλλά μετά την ισχύ του νέου νόμου.
4. Οι παλαιοί συνταξιούχοι, πριν το νόμο Κατρούγκαλου, στους οποίους θα γίνει εκ νέου επανυπολογισμός και θα έχουν μεγαλύτερη ανταποδοτική σύνταξη και μικρότερη προσωπική διαφορά.
Εκτιμάται ότι από 13/5/2016 ως και τα μέσα του 2019 έχουν συνταξιοδοτηθεί πάνω από 230.000 ασφαλισμένοι με μειώσεις συντάξεων μεταξύ 11% και 40% για τους περισσότερους. Μέρος των απωλειών τους θα αποκατασταθεί από την αύξηση των ποσοστών αναπλήρωσης και τον επανυπολογισμό της ανταποδοτικής τους σύνταξης σε μεγαλύτερο ποσό με το νέο νόμο.

Παραδείγματα για τις αυξήσεις που «δίνουν» τα νέα ποσοστά













1. Ασφαλισμένος με 28 χρόνια και μικτές μηνιαίες αποδοχές 1.000 ευρώ από το 2002 ως το 2019 παίρνει 624 ευρώ σύνταξη. Με αύξηση συντελεστών κατά 10% θα πάρει 647 ευρώ.
2. Ασφαλισμένος με 33 χρόνια και μικτές μηνιαίες αποδοχές 1.200 ευρώ παίρνει 751 ευρώ σύνταξη με τους σημερινούς συντελεστές. Με αύξηση συντελεστών κατά 8% θα πάρει 781 ευρώ και με αύξηση συντελεστών 10% θα πάρει 788 ευρώ. Η αύξηση στη σύνταξη είναι μεταξύ 30 και 40 ευρώ ή 4% με 5%.
3. Ασφαλισμένος με 37 χρόνια και μικτές μηνιαίες αποδοχές 1.500 ευρώ θα πάρει σύνταξη 942 ευρώ μικτά. Με αύξηση συντελεστών κατά 8% θα πάρει 987 ευρώ και με αύξηση συντελεστών 10% θα φτάσει σχεδόν στα 1.000 ευρώ. Η αύξηση στη σύνταξη είναι μεταξύ 45 και 56 ευρώ ή 4,8% με 5,9%.
4. Ασφαλισμένος με 40 χρόνια και μικτές μηνιαίες αποδοχές 1.800 ευρώ θα πάρει σύνταξη 1.154 ευρώ μικτά, με τα ισχύοντα ποσοστά Κατρούγκαλου, ενώ με αύξηση συντελεστών κατά 10% η σύνταξη φτάνει στα 1.231 ευρώ και έχει αύξηση κατά 77 ευρώ (+6,7%).
5. Ασφαλισμένος με 41 χρόνια και μικτές μηνιαίες αποδοχές 2.000 ευρώ, αν φύγει με τα ισχύοντα ποσοστά Κατρούγκαλου, θα πάρει σύνταξη 1.280 ευρώ μικτά, ενώ με αύξηση συντελεστών κατά 10%, η σύνταξη βγαίνει στα 1.370 ευρώ και έχει αύξηση κατά 90 ευρώ (+7%).










πηγή:https://www.cnn.gr/oikonomia/story/192224/syntaxeis-erxontai-allages-stis-kyries

Επίσκεψη ΥΦΕΘΑ Αλκιβιάδη Στεφανή στην Περιοχή Ευθύνης του Δ΄ Σώματος Στρατού - Παρακολούθηση δραστηριοτήτων της Τακτικής Άσκησης Μετά Στρατευμάτων (ΤΑΜΣ) «ΠΑΡΜΕΝΙΩΝ 2019»




Ο Υφυπουργός Εθνικής Άμυνας Αλκιβιάδης Στεφανής, από χθες Κυριακή 29 Σεπτεμβρίου 2019, πραγματοποιεί επίσκεψη στην περιοχή ευθύνης του Δ΄ Σώματος Στρατού (Δ΄ ΣΣ), για να παρακολουθήσει δραστηριότητες στο πλαίσιο διεξαγωγής της Τακτικής Άσκησης Μετά Στρατευμάτων (ΤΑΜΣ) «ΠΑΡΜΕΝΙΩΝ 2019».
Αρχικά ο Υφυπουργός Εθνικής Άμυνας, μετέβη στο Αινήσιο Δέλτα στο νομό Έβρου, όπου παρακολούθησε την ΤΑΜΣ «ΜΙΝΩΤΑΚΗΣ», που αφορά στην υλοποίηση του Σχεδίου Επιτήρησης της περιοχής, με τη συμμετοχή προσωπικού του Ενεργού Στρατού και της Εθνοφυλακής.
Στη συνέχεια, μετέβη στο Σουφλί Έβρου όπου πραγματοποίησε επίσκεψη στο Επιτηρητικό Φυλάκιο «126» της 50 Μηχανοκίνητης Ταξιαρχίας.
Τον Υφυπουργό Εθνικής Άμυνας συνόδευαν ο Αρχηγός ΓΕΣ, Αντιστράτηγος Γεώργιος Καμπάς, οι Διοικητές της 1ης Στρατιάς, Αντιστράτηγος Κωνσταντίνος Φλώρος και του Δ΄ ΣΣ, Αντιστράτηγος Χαράλαμπος Λαλούσης.

Παράνομα τα εκκαθαριστικά της προσωπικής διαφοράς που διαρρέει το Υπουργείο Εργασίας!















Οι συνταξιούχοι μας στην ουσία καλούνται να νομιμοποιήσουν
τις περικοπές πέντε (5) μνημονιακών νόμων
που έχουν κριθεί αντισυνταγματικοί!!
 
 
Το Υπουργείο Εργασίας και ο ΕΦΚΑ οφείλουν να τηρήσουν
τον νόμο και τις συστάσεις του Συνηγόρου του Πολίτη
(Πόρισμα 261704/31031/24-6-2019)

 
Ιδού το έγγραφο της Ανεξάρτητης Αρχής

 
Ο κάθε συνταξιούχος πρέπει να γνωρίζει
ποια στοιχεία ελήφθησαν υπόψη και με ποιον ακριβώς τρόπο
έγινε ο επανυπολογισμός της δικής του σύνταξής
Ι. Διαβάσαμε στον σημερινό κυριακάτικο Τύπο,αλλά και στον τύπο των προηγουμένων ημερών καθώς και στο διαδίκτυο, ότι μεθαύριο Τρίτη 1/10/2019 η κυβέρνηση προτίθεται να αναρτήσει τα «Ενημερωτικά Σημειώματα» του επανυπολογισμού-προσωπικής διαφοράς των «παλαιών» συντάξεων (προ 13-5-2016). Μάλιστα σε αρκετές εφημερίδες και στο διαδίκτυο είδαμε και «Ενημερωτικά Σημειώματα» με το λογότυπο του ΕΦΚΑ και ΟΧΙ νέες συνταξιοδοτικές αποφάσεις τροποποιητικές των προηγουμένων, όπως απαιτεί ο νόμος!!
Στα «ενημερωτικά» αυτά σημειώματα που ήρθαν στη δημοσιότητα, οι συνταξιούχοι υποτίθεται ότι πληροφορούνται για όλους τους νόμους και τις περικοπές που έγιναν στις κύριες συντάξεις τους καθώς και για το ποσό που δικαιούνται μετά τον επανυπολογισμό της σύνταξης.
Καλούνται δηλαδή οι συνταξιούχοι να επιβεβαιώσουν, να συναινέσουν και να νομιμοποιήσουν ουσιαστικά τις περικοπές των συντάξεών τους από τους ν. 3863/2010, 3865/2010, 4024/2011, 4051/2012 και 4093/2012 των υπουργών Λοβέρδου, Κουτρουμάνη και Βρούτση, οι οποίες όμως έχουν ήδη κριθεί αντισυνταγματικές με τις υπ’αριθ. 2287-2290/2015 αποφάσεις της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας και απαιτούν, εδώ και χρόνια, την υλοποίησή τους και τη συμμόρφωση του κράτους προς αυτές!!
Επίσης, οι συνταξιούχοι καλούνται να νομιμοποιήσουν ουσιαστικά, μετά τις παραπάνω περικοπές ΚΑΙ τον επανυπολογισμό των συντάξεών τους σύμφωνα με τα μικρότερα ποσοστά αναπλήρωσης του νόμου Κατρούγκαλου (άρθρο 14 ν. 4387/2016), γεγονός που τον καθιστά ανακριβή και λαθεμένο!!
Καλούμε την κυβέρνηση και τη Διοίκηση του ΕΦΚΑ, αν όντως αυτά τα εκκαθαριστικά-«ενημερωτικά σημειώματα» είναι πραγματικά, να αποσυρθούν και να ΜΗΝ αποσταλούν στους δικαιούχους!
ΟΙ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΟΙ (Ή ΟΙ ΚΛΗΡΟΝΟΜΟΙ ΤΟΥΣ) ΑΝΑΜΕΝΟΥΝ ΝΕΑ ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ (ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΤΙΚΗ) ΚΑΙ ΟΧΙ «ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΑ ΣΗΜΕΙΩΜΑΤΑ» ΠΟΥ ΝΟΜΙΜΟΠΟΙΟΥΝ ΤΙΣ ΜΝΗΜΟΝΙΑΚΕΣ ΠΕΡΙΚΟΠΕΣ!
Η ΕΝΥΠΕΚΚ καλεί το υπουργείο Εργασίας και τον ΕΦΚΑ να επεξεργαστούν νέα, σωστά και ακριβή εκκαθαριστικά-αποφάσεις, σύμφωνα με τον νόμο και τις συστάσεις του πρόσφατου Πορίσματος του Συνηγόρου του Πολίτη με αριθμό 261704/31031/24-6-2019.
ΙΙ. Η ΕΝΥΠΕΚΚ υπενθυμίζει στην ηγεσία του υπουργείου Εργασίας ότι:
α) Το ζήτημα του επανυπολογισμού των “παλαιών” συντάξεων (μέχρι 12-5-2016) είναι κεντρικός θεσμός του νέου ασφαλιστικού νόμου, ασύλληπτος και χωρίς προηγούμενο στην Ασφαλιστική Νομοθεσία της Ευρώπης και γι’αυτό έχει αμφισβητηθεί από συνταξιούχους και συλλογικά τους όργανα με προσφυγές ενώπιον της Ολομέλειας του Συμβουλίου Επικρατείας, οι οποίες εκδικάστηκαν στις 4-10-2017 και αναμένεται η έκδοση σχετικής απόφασης και
β) Ο επανυπολογισμός των “παλαιών” συντάξεων (πλην των συνταξιούχων ΟΓΑ και Τράπεζας Ελλάδας, κατά ρητή εξαίρεσή τους εκ του νόμου), με συνυπολογισμένα τα νέα ποσοστά αναπλήρωσης “του νόμου Κατρούγκαλου”, συνιστά ΝΕΑ συνταξιοδοτική απόφαση (διορθωτική) και ως εκ τούτου, υποχρεώνει την κυβέρνηση και τον ΕΦΚΑ στην νόμιμη κοινοποίηση αυτής της ΝΕΑΣ κατά τον τύπο και το περιεχόμενο συνταξιοδοτικής απόφασης, προκειμένου ο συνταξιούχος (ή οι κληρονόμοι του) να έχει δικαίωμα άσκησης των κατά νόμο δικαιωμάτων του (αίτηση θεραπείας, προσφυγή).
Η κοινοποίηση, σύμφωνα με τα νομολογιακά δεδομένα της χώρας αλλά και τις πρόσφατες παραδοχές τής Ανεξάρτητης Αρχής του Συνήγορου του Πολίτη μπορεί να γίνει ή ηλεκτρονικά ή με φυσικό έγγραφο.
ΙΙΙ. Συναφές με το ζήτημα αυτό είναι το πρόσφατο Πόρισμα του Συνηγόρου του Πολίτη με αριθ. 261704/31031/24-6-2019, που απαντά σε σχετικό ερώτημα συνταξιούχου, αναφορικά δηλαδή με το περιεχόμενο του επανυπολογισμού της σύνταξής του και τον νόμιμο τρόπο κοινοποίησης τής απόφασης συνταξιοδότησης (βλ. την από 28-6-2019 ανακοίνωσή μας).
ΙV. Με το από 24-6-2019 έγγραφο-«ράπισμα» προς την ηγεσία του Υπουργείου Εργασίας και του ΕΦΚΑ, ο Συνήγορος του Πολίτη επιμένει στην υποχρέωσή τους, όχι μόνο να ενημερώσουν τα 2.000.000 περίπου συνταξιούχων (εξαιρούνται οι συνταξιούχοι του ΟΓΑ και της Τράπεζας Ελλάδος) για τον επανυπολογισμό και την προσωπική διαφορά της σύνταξής τους, αλλά, εμμένοντας, προχωρά ακόμα παραπέρα και με πόρισμα-κόλαφο πέντε (5) Ειδικών Συνεργατών του, προτείνει στην ηγεσία του Υπουργείου “να εκδώσει άμεσα ατομική Διοικητική Πράξη επανυπολογισμού-προσωπικής διαφοράς” για τους πάνω από 2.000.000 συνταξιούχους.
Mεταξύ άλλων, η Ανεξάρτητη Αρχή, αναφέρει τα εξής:
Δεν καταλείπεται συνεπώς περιθώριο διακριτικής ευχέρειας στο διοικητικό όργανο, δεδομένου ότι ο επανυπολογισμός κάθε σύνταξης διενεργείται κατά δέσμια αρμοδιότητα του ασφαλιστικού φορέα, εφόσον προβλέπεται ρητώς από τον νόμο και σε εφαρμογή των παραμέτρων που ορίζεται σε αυτόν, η αποτύπωση δε αυτή στο πληροφοριακό σύστημα έπεται και προϋποθέτει την έκδοση της εκτελεστής διοικητικής πράξης του επανυπολογισμού, την οποία απλώς αποτυπώνει.
Κατά συνέπεια, ο κατά τα ανωτέρω επανυπολογισμός των συντάξεων αποτελεί εκτελεστή διοικητική πράξη, φέρει δε τα κύρια χαρακτηριστικά αυτής, δηλαδή τεκμήριο νομιμότητας και εκτελεστότητα. Πρόκειται, δηλαδή, για μονομερή δήλωση βούλησης του διοικητικού οργάνου που γίνεται με ορισμένη διαδικασία και με την οποία θεσπίζεται νομική ρύθμιση κατ’ ενάσκηση δημόσιας εξουσίας με μόνη τη βούληση του διοικητικού οργάνου”.
Παρακάτω, η Ανεξάρτητη Αρχή επισημαίνει:
Γ.Κάθε συνταξιούχος λοιπόν θα πρέπει να γνωρίζει ποια στοιχεία ελήφθησαν υπ’όψιν και με ποιον ακριβώς τρόπο έγινε ο επανυπολογισμός τής δικής του σύνταξης. Μόνο υπό αυτές τις προϋποθέσεις τηρείται η αρχή της διαφάνειας της διοικητικής δράσης και η υποχρέωση ενημέρωσης των ασφαλισμένων και τίθενται οι ελάχιστες προϋποθέσεις που απαιτούνται για την άσκηση του δικαιώματος ακρόασης και δικαστικής προστασίας των πολιτών (Σύντ. Άρθρο 20 §§ 1 και 2).
Η Αρχή προτείνει να γίνει η, κατά το δυνατόν, άμεση έγγραφη γνωστοποίηση των ατομικών διοικητικών πράξεων στους συνταξιούχους, που θα περιλαμβάνουν τον αναλυτικό τρόπο και το αποτέλεσμα του επανυπολογισμού της σύνταξής τους με αναφορά όλων των δεδομένων που λήφθηκαν υπ’όψιν για τον σκοπό αυτό. Κάτι τέτοιο είναι απαραίτητο, όπως επεξηγήθηκε στα σημεία Α.Ι και Α.ΙΙ του εγγράφου μας, λόγω της πληθώρας των στοιχείων που πρέπει να ληφθούν υπ’όψιν και της πολυπλοκότητας των υπολογισμών που απαιτούνται, καθώς και για να διευκολυνθεί ο πολίτης στην περαιτέρω πρόοδο της διοικητικής διαδικασίας.”.
Επειδή το ζήτημα του επανυπολογισμού-προσωπικής διαφοράς προκαλεί ήδη μεγάλη ανησυχία, προβλέπεται δε ότι θα προκαλέσει νέο κύκλο μαζικών προσφυγών και αγωγών, αφού οι συνταξιούχοι δικαιολογημένα θα αμφισβητήσουν τον αντισυνταγματικό και απαράδεκτο αυτό θεσμό, καθώς και την ακρίβεια των ποσών, τη διαδικασία και τη νομιμότητα του επανυπολογισμού και της αναπροσαρμογής των συντάξεών τους, σύμφωνα με τα απαράδεκτα άρθρα 14 και 33 του “νόμου Κατρούγκαλου” και τον πολύπλοκο μαθηματικό τύπο,
η ΕΝΥΠΕΚΚ καλεί την κυβέρνηση να επεξεργαστεί και να κοινοποιήσει νέα  εκτελεστή διοικητική πράξη, ξεχωριστά σε κάθε συνταξιούχο (ή τους κληρονόμους του), προκειμένου να δύναται έκαστος να ασκήσει τα κατά το νόμο και το Σύνταγμα δικαίωμά του.
Ιδού το έγγραφο της Ανεξάρτητης Αρχής

Αναδρομικά: Πότε, πώς και πόσα θα πάρετε





Ποσά αναδρομικών ως και 6.770 ευρώ έχουν λαμβάνειν από μειώσεις κύριων και επικουρικών συντάξεων καθώς και από την επιστροφή κομμένων Δώρων, οι συνταξιούχοι των Ταμείων ΙΚΑ, ΔΕΚΟ, τραπεζών, ΝΑΤ και ΟΑΕΕ, ενώ με επιστροφές από 585 ευρώ ως 1.310 ευρώ θα βρεθούν και οι χαμηλοσυνταξιούχοι Οι συνταξιούχοι των ΔΕΚΟ και τραπεζών έχουν λαμβάνειν ως 6.770 ευρώ από παράνομες μειώσεις κύριων και επικουρικών συντάξεων για 10 και 12 μήνες αντίστοιχα. Με 36 δόσεις θα έχουν μηνιαίες αυξήσεις από 90 ευρώ το μήνα ως και 188 ευρώ το μήνα. Με επιστροφές σε 60 δόσεις, οι μηνιαίες αυξήσεις είναι από 55 ως 113 ευρώ το μήνα.
Οι συνταξιούχοι του ΙΚΑ έχουν λαμβάνειν (ενδεικτικά) ως 6.402 ευρώ συνολική επιστροφή από παράνομες μειώσεις κύριων και επικουρικών συντάξεων για 10 και 12 μήνες αντίστοιχα. Με 36 δόσεις θα έχουν μηνιαίες αυξήσεις σε κύρια και επικουρική, από 63 ευρώ το μήνα ως και 178 ευρώ το μήνα και με 60 δόσεις, θα έχουν αυξήσεις από 38 ως 107 ευρώ το μήνα.
Οι συνταξιούχοι του ΝΑΤ έχουν λαμβάνειν ως 5.576 ευρώ από παράνομες μειώσεις κύριων και επικουρικών συντάξεων για 10 και 12 μήνες αντίστοιχα. Στο ΝΑΤ επιβλήθηκε μόνον η μείωση του ν. 4093 και αντί για τη μείωση του ν. 4051 επιβλήθηκε μείωση 7% στην κύρια σύνταξη από το πρώτο ευρώ, που προκάλεσε μεγαλύτερη περικοπή! Η μείωση του 7% ωστόσο δεν πήγε στο ΣτΕ για να κριθεί αν είναι αντισυνταγματική, πλην όμως κρίθηκε αντισυνταγματική με τελεσίδικη εφετειακή απόφαση (Α563/2019) και επιστρέφεται μόνον σε όσους προσφύγουν δικαστικά.
Οι συνταξιούχοι του ΟΑΕΕ με κύρια σύνταξη έχουν λαμβάνειν (ενδεικτικά) για 10 μήνες αναδρομικά ως 3.300 ευρώ από παράνομες μειώσεις.





Κυριακή 29 Σεπτεμβρίου 2019

Τρίτη στον κόσμο η Στεφανίδη με 4.85μ





Μεγάλη επιτυχία για τα ελληνικά χρώματα στο 17ο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Στίβου που διεξάγεται στη Ντόχα, καθώς η χρυσή Ολυμπιονίκης Κατερίνα Στεφανίδη κατέκτησε το χάλκινο μετάλλιο, προσθέτοντας μία ακόμη διάκριση στη συλλογή της μετά το χρυσό το 2017 στο Λονδίνο. Η Ελληνίδα αθλήτρια υπερέβη τα 4.85μ που είναι η καλύτερη φετινή της επίδοση και πήρε την 3η θέση, ενώ η δεύτερη Ελληνίδα του τελικού, η Νικόλ Κυριακοπούλου κατετάγη 13η με 4.50μ.
Η Κυριακοπούλου 13η με 4.50μ
Η Νικόλ Κυριακοπούλου έμεινε στην 13η θέση του επί κοντώ με 4.50μ, κατά την 3η ημέρα του παγκοσμίου πρωταθλήματος στίβου της Ντόχα, στην 5η συμμετοχή της στη διοργάνωση και την τρίτη σε τελικό (ήταν 3η το 2015 στο Πεκίνο και 8η το 2011 στην Νταεγού). Η αθλήτρια του Ανδρέα Τσώνη πέρασε με την πρώτη τα 4.50μ, αλλά απέτυχε τρεις φορές στα 4.70μ. Η Κυριακοπούλου, που έχασε το μεγαλύτερο μέρος της καλοκαιρινής σεζόν λόγω τραυματισμού, έχει ατομικό ρεκόρ 4.83μ και καλύτερη φετινή επίδοση 4.72μ.
ΠΗΓΕΣ: EΡΤSPORTS, ΑΠΕ-ΜΠΕ

Το σχέδιο αυξήσεων στις συντάξεις για πάνω από 30 έτη ασφάλισης. - Καταργείται η στρέβλωση του νόμου Κατρούγκαλου






































Μια σημαντική στρέβλωση του συστήματος κοινωνικής ασφάλισης και συγκεκριμένα του νόμου Κατρούγκαλου, το έλλειμμα ανταποδοτικότητας που χαρακτηρίζει τις νέες συντάξεις και το οποίο πριμοδοτεί την ανασφάλιστη και χαμηλά αμειβόμενη εργασία, καλείται να διορθώσει το επόμενο διάστημα η ηγεσία του υπουργείου Εργασίας. 








Η κυβέρνηση έχει δεσμευθεί ότι θα προχωρήσει σε διαρθρωτικές παρεμβάσεις στα ποσοστά αναπλήρωσης, με το πιθανότερο σενάριο να οδηγεί στη βελτίωση της ανταποδοτικής σύνταξης, για όσους αποχωρούν με περισσότερα από 30 έτη ασφάλισης, και κυρίως όσους συνταξιοδοτούνται με 40ετή ασφαλιστικό βίο.

Σύμφωνα με τους ειδικούς, ο ισχύον νόμος βγάζει σύνταξη που μπορεί να αντιστοιχεί ακόμη και στο 107% του μέσου μισθού κάποιου, αρκεί να πρόκειται για χαμηλόμισθο, με συντάξιμες αποδοχές κοντά στα 600 ευρώ και 20 χρόνια ασφάλισης. Στον αντίποδα, ασφαλισμένος με μισθό 5.860 ευρώ κατά τη διάρκεια των 40 ετών ασφάλισης θα λάβει  σύνταξη κάτω και από το 50% των συντάξιμων αποδοχών του. Αυτό εννοούσε ο πρώην υπουργός Εργασίας Γιώργος Κατρούγκαλος όταν έλεγε ότι ο νόμος του είναι ταξικά άδικος υπέρ των χαμηλόμισθων.
Στο υπουργείο Εργασίας αναζητούνται λύσεις ώστε το σύστημα να γίνει αναλογικότερο και δικαιότερο, ενώ ζητούμενο είναι και το να παρέχει κίνητρα στους ασφαλισμένους να παραμείνουν στην αγορά εργασίας, εφόσον αυτό είναι εφικτό. Στο τραπέζι βρίσκονται σενάρια αύξησης των ποσοστών αναπλήρωσης βάσει των οποίων καθορίζεται η ανταποδοτική σύνταξη. Στόχος είναι, η σωρευτική αύξηση του ποσοστού αναπλήρωσης κατά 2,5 με 3 μονάδες, για τα έτη ασφάλισης από 30 και πάνω. Μάλιστα, δεν αποκλείεται να είναι μεγαλύτερη η αύξηση για όσους αποχωρούν μετά τα 40 με 42 έτη. Βέβαια, η εξίσωση δεν είναι εύκολη, καθώς παράλληλα θα πρέπει να διατηρηθεί εντός των συμπεφωνημένων με την Ευρωπαϊκή Ενωση και τους εκπροσώπους των δανειστών το ύψος της συνταξιοδοτικής δαπάνης.
Σε κάθε περίπτωση, οι όποιες αλλαγές στο ασφαλιστικό θα πρέπει να αναμένονται μετά την έκδοση της κρίσιμης απόφασης του Συμβουλίου της Επικρατείας, που αφορά σειρά από κομβικές μεταρρυθμίσεις του νόμου Κατρούγκαλου, μεταξύ των οποίων και ο τρόπος υπολογισμού της ανταποδοτικής σύνταξης. 
Την αύξηση των ποσοστών αναπλήρωσης για όσους απασχολούνται περισσότερα από 35 χρόνια ζητάει με επιστολή της προς την ηγεσία του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων και η διοίκηση του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Αθήνας. Στην επιστολή επισημαίνεται ότι μετά την πλήρη εφαρμογή του Ν. 4387/16 από την 1η Ιανουαρίου του 2019 οι ελεύθεροι επαγγελματίες λαμβάνουν σημαντικά χαμηλότερες συντάξεις, παρόλο που η πλειοψηφία αυτών παραμένει στην αγορά εργασίας και πέραν των 40 ετών.
Παραδείγματα
Αναφέρουν δε χαρακτηριστικά παραδείγματα, όπως έμπορος ασφαλισμένος στο πρώην ΤΕΒΕ σε μεσαίες κατηγορίες που συμπλήρωσε το 2012 με εξαγορά πλασματικών την απαραίτητη 35ετία και μπορεί να συνταξιοδοτηθεί μέσα στο 2019 στα 61 έτη θα λάβει κύρια σύνταξη 889 ευρώ (προ φόρου και υγ. περίθαλψης). Με τον τρόπο υπολογισμού που ίσχυε πριν τον ν. Κατρούγκαλου, ακόμη και μετά τις περικοπές, θα λάμβανε 1.009 ευρώ (προ φόρου και υγ. περίθαλψης). Αντιστοίχως, έμπορος ασφαλισμένος  στις ανώτατες υποχρεωτικές κατηγορίες του ΤΕΒΕ που συμπλήρωσε 40ετία  θα λάβει σύνταξη 1.117 ευρώ (προ φόρου και υγ. περίθαλψης). Με τον παλιό σύστημα η σύνταξή του θα ήταν 1.771 ευρώ.
Οι ειδικοί εκτιμούν ότι οι όποιες αποφάσεις πρέπει να ληφθούν άμεσα, καθώς πολλοί είναι οι ασφαλισμένοι που έχουν ήδη θεμελιώσει δικαίωμα συνταξιοδότησης βρίσκονται όμως σε δίλημμα για το αν πρέπει να υποβάλουν αίτηση τώρα ή να περιμένουν. 











πηγή:https://www.kathimerini.gr/1044759/article/oikonomia/ellhnikh-oikonomia/sxedio-ay3hsewn-stis-synta3eis-gia-panw-apo-30-eth-asfalishs


Προκλητική ανακοίνωση Άγκυρας κατά Ελλάδας - Κύπρου- Αιγύπτου





Με μια προκλητική ανακοίνωση αντέδρασε η Άγκυρα στο κοινό ανακοινωθέν Ελλάδας-Κύπρου-Αιγύπτου που καταδίκαζε την τουρκική επιθετικότητα στο Αιγαίο και την ανατολική Μεσόγειο στο οποίο κατέληξαν μετά τη συνάντησή τους οι τρεις υπουργοί Εξωτερικών Δένδιας, Χριστοδουλίδης και Σούκρι στο περιθώριο της Γενικής Συνέλευσης των Ηνωμένων Εθνών στη Νέα Υόρκη.
Ειδικότερα, ο εκπρόσωπος του τουρκικού υπουργείου Εξωτερικών, Χαμί Ακσόι απέρριψε τη διακήρυξη, και επιτέθηκε σε Ελλάδα και Κύπρο. Χαρακτήρισε την Ελλάδα «ανειλικρινή» και ανέφερε ότι «στην ανατολική Μεσόγειο θα συνεχίσουμε μέχρι τέλους, να υποστηρίζουμε τα δικαιώματά μας και των Τουρκοκυπρίων».
Αναλυτικά η ανακοίνωση
«Απορρίπτουμε τους αβάσιμους ισχυρισμούς που συμπεριλαμβάνονται στην κοινή ανακοίνωση που εκδόθηκε μετά τη συνάντηση των υπουργών Εξωτερικών της Αιγύπτου, της Ελλάδος και της Ελληνοκυπριακής Διοίκησης (Κυπριακή Δημοκρατία).
Η προσπάθεια της Ελλάδας και της Ελληνοκυπριακής Διοίκησης να εντάξουν στις μαξιμαλιστικές εθνικές πολιτικές τους και τις χώρες της Ε.Ε. αλλά και τις χώρες τις περιοχής, δεν ωφελεί την ειρήνη και τη σταθερότητα στην ανατολική Μεσόγειο.
Οι χώρες τις περιοχής δεν έχουν ούτε την αρμοδιότητα, ούτε την ευθύνη αλλά ούτε και λόγο στα προβλήματα του Αιγαίου και το ζήτημα της Κύπρου.
Βήματα με πολιτικές σκοπιμότητες που έχουν σαν στόχο να απομονώσουν και να αγνοήσουν την Τουρκία και τους Τουρκοκυπρίους στην ανατολική Μεσόγειο δεν έχουν καμία πιθανότητα επιτυχίας.
Επίσης είναι ανειλικρινές από την Ελλάδα να προχωρά σε αβάσιμους ισχυρισμούς κατά της Τουρκίας την ώρα που στέλνει μηνύματα συνεργασίας σε εμάς.
Καλούμε τις χώρες αυτές να αντιμετωπίσουν την πολιτική, οικονομική και γεωγραφική πραγματικότητα της περιοχής και να ακολουθήσουν πολιτικές συνεργασίες που αρμόζουν στην πραγματικότητα αυτή.
Δεν υπάρχει άλλος τρόπος να υπάρξει σταθερότητα στην ανατολική Μεσόγειο. αλλά και μία δίκαιη και βιώσιμη λύση στο Κυπριακό.
Σχέδια τα οποία δεν περιλαμβάνουν την Τουρκία και τους Τουρκοκυπρίους στην περιοχή δεν θα είναι ποτέ αποτελεσματικά.
Θα συνεχίσουμε μέχρι τέλους να υποστηρίζουμε τα δικαιώματα τα δικά μας και των Τουρκοκυπρίων στην ανατολική Μεσόγειο».
Το ανακοινωθέν Ελλάδας - Κύπρου - Αιγύπτου
Στο κοινό ανακοινωθέν Δένδια, Χριστοδουλίδη και Σούκρι οι υπουργοί Εξωτερικών της Ελλάδος, της Κύπρου και της Αιγύπτου καταδίκασαν τις παράνομες ενέργειες της Τουρκίας στο Αιγαίο και την ανατολική Μεσόγειο με ιδιαίτερη έμφαση στις κλιμακούμενες γεωτρήσεις της Τουρκίας, τις σεισμικές έρευνες και την στρατιωτική παρουσία στις κυπριακές θαλάσσιες ζώνες.
Τονίζουν ότι παραβιάζουν κατάφωρα το Διεθνές Δίκαιο και τα κυριαρχικά δικαιώματα της Κυπριακής Δημοκρατίας. Από την άποψη αυτή, οι Υπουργοί τόνισαν επίσης ότι οι ενέργειες της Τουρκίας υπονομεύουν τις προσπάθειες των Ηνωμένων Εθνών για την επανάληψη των διαπραγματεύσεων για μια βιώσιμη και σφαιρική διευθέτηση του Κυπριακού και την περαιτέρω αποσταθεροποίηση της ευρύτερης περιοχής της Ανατολικής Μεσογείου.
«Οι Υπουργοί καλούν την Τουρκία να συμβάλει εποικοδομητικά και με συγκεκριμένους όρους στη συνέχιση των δομημένων και προσηλωμένων στο αποτέλεσμα διαπραγματεύσεων για μια περιεκτική και βιώσιμη λύση του κυπριακού προβλήματος βασισμένης στα σχετικά ψηφίσματα του Συμβουλίου Ασφαλείας. Μια τέτοια λύση θα πρέει να είναι συμβατή με την ιδιότητα της Κύπρου ως κράτος μέλος της ΕΕ και να διασφαλίζει πλήρως την ανεξαρτησία, την κυριαρχία, την εδαφική ακεραιότητα και την ασφάλεια» επισημαίνεται. 





πηγή:https://www.kathimerini.gr/1044907/article/epikairothta/politikh/orgh-agkyras-kata-a8hnas-kai-leykwsias