Τετάρτη 28 Νοεμβρίου 2018

Αναδρομικά: Ποιοι κινδυνεύουν από την παραγραφή των αναδρομικών




Με δυο ταχύτητες «τρέχει» η παραγραφή των αναδρομικών για τους συνταξιούχους. Το ζήτημα της παραγραφής έχει θέση – κλειδί για την τύχη αξιώσεων που εγείρονται σήμερα, καθώς μπορεί να επηρεάσει το ύψος των αναδρομικών από τα κομμένα δώρα και τις συντάξεις.
Οι σημερινές αγωγές ανατρέχουν στην περίοδο από τον Ιούλιο του 2015 και μετά, δηλαδή σε μια χρονική περίοδο που μετρά ήδη 3,5 χρόνια. Σε θέση υψηλού κινδύνου βρίσκονται οι δημόσιοι υπάλληλοι, επειδή την διαχωριστική γραμμή θέτει το αν ο συνταξιούχος προέρχεται από το Δημόσιο ή τον ιδιωτικό τομέα.
Έτσι οι συνταξιούχοι πρέπει να προσέξουν τα εξής :
Ασφαλισμένοι του Ιδιωτικού τομέα
- Συγκλίνουσες νομικές απόψεις καταλήγουν πως για όλους τους συνταξιούχους του ιδιωτικού τομέα οι αξιώσεις έναντι των πρ. Ταμείων παραγράφονται μετά από παρέλευση 5ετίας. 
Συνεπώς για τους προερχόμενους από πρ. ΙΚΑ, ΟΑΕΕ, ΟΓΑ, ΕΤΑΑ δεν συντρέχει λόγος πίεσης για την υποβολή της αίτησης ή πολύ περισσότερο για κατάθεση αγωγής. Με βάση την παραγραφή, οι συνταξιούχοι του ιδιωτικού τομέα μπορούν να ζητήσουν πίσω ποσά από τον Νοέμβρη του 2013 μέχρι και σήμερα (5 χρόνια).
Επειδή όμως η απόφαση του ΣτΕ είπε «όχι» για λόγους δημοσίου συμφέροντος στα αναδρομικά από το 2012 μέχρι και τον Ιούνιο του 2015, οι συνταξιούχοι του ιδιωτικού τομέα μετρούν ήδη 3,5 χρόνια (Ιούλιος 2015 – Νοέμβριος 2018) από την επίμαχη 5ετια. Συνεπώς τυπικά μπορούν οποιαδήποτε στιγμή μέχρι το καλοκαίρι του 2020 να κινηθούν νομικά χωρίς να χάσουν το δικαίωμα να διεκδικήσουν ποσά από τον Ιούλιο του 2015 και μετά.
Για πόσο χρόνο μπορούν να διεκδικήσουν; Αν ο νόμος Κατρούγκαλου και οι ρήτρες του κριθούν συνταγματικές από το ΣτΕ, μέχρι τον Μάιο του 2016 (10 μήνες). Διαφορετικά μέχρι και σήμερα.
Δημόσιοι Υπάλληλοι
- Η παραγραφή για τους δημοσίους υπαλλήλους τοποθετείται από συγκλίνουσες νομικές απόψεις στην 2ετία. Αυτό σημαίνει πως οι δημόσιοι υπάλληλοι μπορούν να ζητήσουν τα ποσά που έχασαν από τα κομμένα δώρα και τις συντάξεις μέχρι και 2 χρόνια πριν από την στιγμή της αίτησης ή της αγωγής – κι εφόσον στο μεσοδιάστημα δεν έχουν κάνει καμία κίνηση. Συνεπώς όσοι δημόσιοι υπάλληλοι δεν έχουν κινηθεί ακόμη, καλό είναι να υποβάλλουν αίτηση έως τις 31 Δεκεμβρίου, ώστε να διακόψουν τυχόν παραγραφή αξιώσεων για το 2016.
Νομικοί κύκλοι υποστηρίζουν πως για τους δημοσίους υπαλλήλους το 2015 έχει πρακτικά «χαθεί». Ωστόσο υπάρχει ακόμη έδαφος να διεκδικήσουν το 2016, αρκεί η αίτηση που διακόπτει την παραγραφή να υποβληθεί έως τις 31 Δεκεμβρίου. Δεδομένου ότι το πλέον επίμαχο χρονικό διάστημα είναι Ιούλιος 2015 – Μάιος 2016, οι δημόσιοι υπάλληλοι που μέχρι σήμερα δεν έχουν κινηθεί μπορούν να διεκδικήσουν 4 μήνες, Ιανουάριος 2016 – Μάιος 2016.
Αν ο επανυπολογισμός και οι ρήτρες του νόμου Κατρούγκαλου κριθούν αντισυνταγματικές, τότε οι διεκδικήσεις μπορούν να φτάσουν έως και σήμερα.
Παρόλα αυτά, υπάρχει μερίδα νομικών που επιμένει πως και για τους δημόσιους υπάλληλους όπως και για τους ασφαλισμένους του ιδιωτικού τομέα, η παραγραφή είναι 5ετής. Αυτό ωστόσο μένει να κριθεί οριστικά στα δικαστήρια. Κι αν ο δικαστής δεχτεί την 5ετη παραγραφή για δημόσιου υπάλληλο που προσφεύγει τότε «διασώζονται» και οι αξιώσεις του 2015. Υπενθυμίζεται πως λόγω της απόφασης του ΣτΕ δεν υπάρχουν αναδρομικά για όσους δεν είχαν μέχρι το 2015 προσφύγει στη δικαιοσύνη για την περίοδο 2012 – Ιούνιος 2015.
 Η αίτηση διακόπτει την παραγραφή
Η υποβολή αίτησης προς τον ΕΦΚΑ και το ΕΤΕΑΕΠ θεωρείται όχληση και διακόπτει την παραγραφή των αξιώσεων. Νομικά, ωστόσο, δεν συνιστά διεκδίκηση σε ατομικό επίπεδο αν δεν συνοδευτεί από αγωγή, αλλά λειτουργεί περισσότερο ως μοχλός πίεσης για ενδεχόμενη συνολική λύση. Με την υποβολή της σχετικής αίτησης το χρονικό διάστημα της παραγραφής – 5ετές ή 2ετές – διακόπτεται.
Αν απαντηθεί η αίτηση τότε η νέα παραγραφή ξεκινά από την ημερομηνία που ο συνταξιούχος έλαβε γνώση της απάντησης. Αν το Ταμείο δεν απαντήσει εντός 6μήνου, τεκμαίρεται σιωπηρή άρνηση της αξίωσης. Έτσι το δικαίωμα δεν παραγράφεται μετά τη λήξη 5ετίας ή 2ετίας αλλά ξεκινά νέα 5ετής ή 2ετής παραγραφή μετά την πάροδο του 6μήνου. Αυτό σημαίνει πως ο συνταξιούχος αποκτά πλέον 10 χρόνια ή 4 χρόνια συνολικά να διεκδικήσει τα ποσά που έχασε. Αίτηση διακοπής παραγραφής μπορεί να υποβληθεί μόνο μία φορά.



πηγή:https://www.money-money.gr/news/anadromika_poioi_kindyneyoyn_apo_thn_paragrafh

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ! Απόφαση-«ράπισμα» από το ΣτΕ κατά της κυβέρνησης!





Απαιτεί πλήρη συμμόρφωση με τις αποφάσεις του

για τα αναδρομικά των Στρατιωτικών και  ενστόλων!

 

Τάσσει νέα προθεσμία μέχρι 23-1-2019!


Ιδού οι αποφάσεις !
Με τα υπ’αριθ. 18 και 19/12-11-2018 Πρακτικά-Αποφάσεις του (άρθρου 2 ν. 3068/2002) το Συμβούλιο της Επικρατείας, σε μια πρωτόγνωρη για τα ελληνικά δικαστικά χρονικά εξέλιξη, αποφαίνεται ότι η ελληνική κυβέρνηση ΔΕΝ έχει συμμορφωθεί πλήρως –ως όφειλε- με τις υπ’αριθ. 1127/2016 και 1125/2016 (αντιστοίχως) αποφάσεις τής Ολομελείας του, οι οποίες είχαν διατάξει αφενός μεν τη χορήγηση αναδρομικών στους στρατιωτικούς και τις άλλες κατηγορίες των ενστόλων εργαζομένων και αφετέρου την επαναφορά των μισθών τους στα προ Αυγούστου του 2012 επίπεδα.
Συγκεκριμένα αποφαίνεται ότι:
«… το Συμβούλιο κρίνει (….) ότι πρέπει να αναβάλλει την εξέταση της υπό κρίση αιτήσεως και να παράσχει στη Διοίκηση, ως τελευταία ευκαιρία πριν την επιβολή κυρώσεως, νέα προθεσμία μέχρι τις 23 Ιανουαρίου 2019 προκειμένου να έχει μέχρι τότε ολοκληρωθεί η αρξαμένη διαδικασία και να έχει χωρήσει πλήρης, κατά τα προεκτεθέντα, συμμόρφωση προς την ακυρωτική απόφαση.
Για τους λόγους αυτούς
Αναβάλλει την εξέταση της υπό κρίση αιτήσεως για την συνεδρίαση της 23ης Ιανουαρίου 2019.
Καλεί εκ νέου το Υπουργείο Οικονομικών να συμμορφωθεί πλήρως προς την 1127/2016 απόφαση τής Ολομελείας τού Συμβουλίου τής Επικρατείας μέχρι την ανωτέρω ημερομηνία.».

Ιδού τα Πρακτικά-Αποφάσεις του ΣτΕ


Η ΕΝΥΠΕΚΚ χαιρετίζει την τόλμη και την ευρύνοια που διαπνέει την πλειοψηφία των λειτουργών της ανεξάρτητης Ελληνικής Δικαιοσύνης.
Για την ΕΝΥΠΕΚΚ
Ο Πρόεδρος
Αλέξης Π. Μητρόπουλος

ΑΠΟΦΑΣΗ-«ΒΟΜΒΑ» ΤΟΥ ΣτΕ! Αντισυνταγματικός, χωρίς αναδρομικότητα, ο νόμος Κατρούγκαλου




Επιστροφή αναδρομικών ΜΟΝΟ σε όσους είχαν καταθέσει

αιτήσεις-αγωγές μέχρι τη δημοσίευση της απόφασής του!


Αντισυνταγματικός κρίθηκε, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες της Ένωσης για την Υπεράσπιση της Εργασίας και του Κοινωνικού Κράτους (ΕΝΥΠΕΚΚ),  ο νόμος Κατρούγκαλου 4386/2017  σε αρκετά από τα άρθρα του.
Ενώπιον της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας είχαν συζητηθεί στις 4/10/2017 προσφυγές φυσικών προσώπων και συλλογικοτήτων που είχαν ζητήσει την ακύρωση επιμέρους άρθρων του. Οι διασκέψεις τής Ολομέλειας του Ανωτάτου Ακυρωτικού Δικαστηρίου έχουν προ καιρού ολοκληρωθεί, οι αποφάσεις έχουν ήδη ληφθεί (μάλιστα και με ισχυρές μειοψηφίες), η καθαρογραφή τους βρίσκεται στο τελικό στάδιο και αναμένεται η δημοσίευσή τους, καθώς φαίνεται, εντός ολίγων ημερών.
Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες της Επιστημονικής μας Ένωσης, μεγάλο τμήμα τού σκεπτικού των υπό έκδοση αποφάσεων αφιερώνεται στο ζήτημα της αναδρομικότητας των διεκδικήσεων για όσες διατάξεις του ασφαλιστικού νόμου κριθούν αντισυνταγματικές.
Επί του κεφαλαιώδους αυτού ζητήματος για τη ζωή και την αξιοπρέπεια εκατομμυρίων συνταξιούχων και εργαζομένων, φαίνεται ότι οι ανώτατοι δικαστές έχουν καταλήξει στο ίδιο ακριβώς σκεπτικό με αυτό της υπ’αριθ. 2287/2015 απόφασης της Ολομέλειας, δηλαδή την κήρυξη ως αντισυνταγματικών των διατάξεων για τις περικοπές των συντάξεων του β’ Μνημονίου και την κατάργηση των Δώρων.
Ίδια, εξάλλου, επιχειρηματολογία είχαν αναπτύξει αργότερα και οι υπ’αριθ.  431/2018  και 479/2018 αποφάσεις του ΣτΕ, για τους ιατρούς του ΕΣΥ και τους καθηγητές ΤΕΙ αντίστοιχα, ενώ πανομοιότυπη ήταν και η κρίση της πρόσφατης απόφασης του Ελεγκτικού Συνεδρίου 244/2017 που κήρυξε αντισυνταγματικό τον θεσμό της Εισφοράς Αλληλεγγύης Συνταξιούχων (ΕΑΣ).
Ενόψει της δημοσίευσης, εντός των επομένων ημερών, των αποφάσεων του ΣτΕ για τις περικοπές του νόμου Κατρούγκαλου, η ΕΝΥΠΕΚΚ δημοσιεύσει πάλι (βλ. την από 6-11-2018 ανακοίνωσή μας) σημαντικό τμήμα τού σκεπτικού  τής πολύ σημαντικής υπ’αριθ. 2287/2015 απόφασής του, που φαίνεται ότι θα ακολουθήσουν και οι επικείμενες αποφάσεις.

Ιδού το επίμαχο απόσπασμα
της υπ’αριθ. 2287/2015 απόφασης
για την απαγόρευση της αναδρομικότητας των διεκδικήσεων
στο οποίο έχει καταλήξει η Ολομέλεια του ΣτΕ
και για τον νόμο Κατρούγκαλου

«(…) Στην προκειμένη περίπτωση, η, κατά τα ανωτέρω, διάγνωση της αντισυνταγματικότητας των διατάξεων του άρθρου 6 παρ. 2 του ν. 4051/2012 και του άρθρου πρώτου παρ. ΙΑ υποπαρ. ΙΑ.5 περ. 1 και υποπαρ. ΙΑ.6 περ. 3 του ν. 4093/2012 θα συνεπήγετο υποχρέωση της Διοικήσεως να συμμορφωθεί με αναδρομική καταβολή των συνταξιοδοτικών παροχών που περιεκόπησαν, βάσει των αντισυνταγματικών αυτών διατάξεων, όχι μόνον στην ενάγουσα, αλλά και σε ιδιαιτέρως ευρύ κύκλο προσώπων που αφορά η παρούσα πρότυπη δίκη. Εν όψει των δεδομένων τούτων, το Δικαστήριο, μετά στάθμιση του δημοσίου συμφέροντος, αναφερομένου στην οξυμένη δημοσιονομική κρίση και στην κοινώς γνωστή ταμειακή δυσχέρεια του ελληνικού Κράτους, ορίζει ότι οι συνέπειες της αντισυνταγματικότητας των επιμάχων διατάξεων θα επέλθουν μετά την δημοσίευση της παρούσης αποφάσεως.Οίκοθεν νοείται ότι για τους ενάγοντες και όσους άλλους έχουν ασκήσει ένδικα μέσα ή βοηθήματα μέχρι το χρόνο δημοσιεύσεως της αποφάσεως, η διαγνωσθείσα αντισυνταγματικότητα θα έχει αναδρομικό χαρακτήρα. Κατά συνέπεια, δεν μπορεί να γίνει επίκληση της αντισυνταγματικότητας των διατάξεων αυτών για τη θεμελίωση αποζημιωτικών αξιώσεων άλλων συνταξιούχων, που αφορούν περικοπείσες, βάσει των εν λόγω διατάξεων, συνταξιοδοτικές παροχές τους, για χρονικά διαστήματα προγενέστερα του χρονικού σημείου δημοσιεύσεως της παρούσης αποφάσεως. Η κρατήσασα δε αυτή άποψη δεν συγκρούεται ούτε με το άρθρο 20 παρ. 1 του Συντάγματος περί της αξιώσεως δικαστικής προστασίας, αλλ’ ούτε και με το άρθρο 6 παρ. 1 της Ε.Σ.Δ.Α., και το άρθρο 1 του Πρώτου Πρόσθετου Πρωτοκόλλου αυτής, διότι αφ’ ενός μεν η αναδρομικότητα των συνεπειών των αποφάσεων του Συμβουλίου της Επικρατείας δεν είναι αυτονόητη και αποκλειστική κάθε άλλης ρυθμίσεως, αφ’ ετέρου δε με τον ως άνω τιθέμενο περιορισμό, δεν διαταράσσεται η δίκαιη ισορροπία μεταξύ των απαιτήσεων του γενικού συμφέροντος και της προστασίας των δικαιωμάτων των διοικουμένων, εφόσον αυτοί δεν αποστερούνται των δικαιωμάτων τους, τα οποία απλώς περιορίζονται, για τους προαναφερόμενους λόγους επιτακτικού δημοσίου συμφέροντος (βλ. ΣτΕ 4741/2014 Ολομ.).».

Εκ της Γραμματείας
της ΕΝΥΠΕΚΚ

Τρίτη 27 Νοεμβρίου 2018

Θεσπρωτία: Αλβανοί εξτρεμιστές κατέβασαν την Ελληνική Σημαία και ανάρτησαν την αλβανική! - Άφαντες οι Αρχές!!




Προκαλούν και εντός Ελληνικού εδάφους οι αλβανοί εθνικιστές, καθώς δημοσίευσαν φωτογραφίες από την προσπάθειά τους να ανυψώσουν την αλβανική σημαία σε ιστορικό μνημείο στην Θεσπρωτία.

Στο περιστατικό δεν έγινε καμία παρέμβαση από τις Ελληνικές αρχές ως τώρα, ενώ οι αλβανοί εξτρεμιστές κυκλοφορούν ελεύθεροι και πράττουν ανεξέλεγκτα εντός της Ελλάδας, υλοποιώντας τις γνωστές πρακτικές αλυτρωτισμού.

Οι βλέψεις των Αλβανών, τόσο για Ελληνικά εδάφη όσο και για την ευρύτερη περιοχή των Βαλκανίων είναι γνωστός και ο στόχος ένας: H δημιουργία της Μεγάλης Αλβανίας.

Οι Αλβανοί έχουν αναρτήσει στο Facebook φωτογραφίες από τη Θεσπρωτία όπου προσπαθούν να κατεβάσουν την ελληνική σημαία από ένα ιστορικό μνημείο και να τοποθετήσουν την αλβανική.

Γράφουν ότι ακτιβιστές της ‘Συμμαχίας Κούκεζι’ βγάζουν την ελληνική σημαία και τοποθετούν την εθνική σημαία στη ‘τσαμουριά’, κοντά στα γραφεία της Χρυσής Αυγής.

Τα περισσότερα σχόλια από κάτω είναι στο ίδιο πνεύμα, υποστηρίζουν την πράξη και επιβεβαιώνουν τις βλέψεις των αλβανών εθνικιστών, ενώ άλλοι αναρωτιούνται γιατί οι αλβανοί κρύβουν τα πρόσωπά τους.

Όπως είχαμε αναφέρει προ ημερών, κλίμα ακραίας εθνικιστικής πόλωσης εναντίον της Ελλάδας επιχειρούν να δημιουργήσουν με κάθε τρόπο οι ανιστόρητοι Τσάμηδες, καθώς οι Αλβανοί εθνικιστές, οι οποίοι συμμετέχουν στην κυβέρνηση του πρωθυπουργού, Έντι Ράμα, κάνουν λόγο για υποτιθέμενες περιουσίες σε χωριά που βρίσκονται στο νομό Θεσπρωτίας.

Παράλληλα, η πίεση στη Βόρειο Ήπειρο συνεχίζεται από το αλβανικό καθεστώς, καθώς οι πολίτες της Χιμάρας διαμαρτύρονται στην κυβέρνηση του Έντι Ράμα για σκόπιμη διακοπή της ηλεκτρικής ενέργειας σε πολίτες με ελληνική ιθαγένεια, σημειώνει ο Σταυρί Μάρκο.

Ο ίδιος τονίζει ότι πρόκειται για ένα τεράστιο σκάνδαλο κατά της ελληνικής μειονότητας και σημειώνει ότι ενώ το θέμα είναι γνωστό εδώ και πολύ καιρό η Ελλάδα είναι απούσα.

«Προσέξτε, κόβουν την γραμμή ηλεκτρικής ενέργειας Χιμάρα- Δρυμάδες, όχι στους ολιγάρχες αλλά μόνο για τους πολίτες με Ελληνική ταυτότητα. Αυτό γίνεται εδώ και τέσσερα χρόνια. Αυτή η γραμμή έχει πληρωθεί από τους φόρους μας και από την ΕΕ και δεν έχουμε φως. Η κατάσταση είναι φριχτή, την κατάσταση την δημιουργεί σκόπιμα το διεφθαρμένο σύστημα».

Οι διακοπές ρεύματος στην Αλβανία είναι ένα συνηθισμένο φαινόμενο, όμως στις ελληνικές περιοχές το φαινόμενο αυτό είναι συχνότερο και για μεγάλο χρονικό διάστημα.

Νέα απόφαση «κλειδώνει» τα δώρα στο Δημόσιο!!



ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΤΙΚΟΣ
Απόφαση-βόμβα επαναφέρει τα 1.000 ευρώ από το 13ο και το 14ο μισθό στο στενό δημόσιο τομέα και αποτελεί πρόκριμα για την οριστική επιστροφή των Δώρων και στις συντάξεις.
Η απόφαση με αριθμό 946/2018, την οποία αποκαλύπτει ο Ελεύθερος Τύπος της Κυριακής, εκδόθηκε στις 8/8/2018 και δικαιώνει για πρώτη φορά δημοσίους υπαλλήλους του στενού πυρήνα του Δημοσίου και συγκεκριμένα 5 υπαλλήλους του υπουργείου Δικαιοσύνης οι οποίοι προσέφυγαν δικαστικά τον Οκτώβριο του 2016, διεκδικώντας την επαναφορά του Δώρου Χριστουγέννων (500 ευρώ), του Δώρου Πάσχα (250 ευρώ) και του επιδόματος αδείας (250 ευρώ) για τα έτη από 1/1/2013 μέχρι την ημερομηνία της αγωγής τους.
Τα Δώρα αντικατέστησαν τους δυο μισθούς στο Δημόσιο, που με το νόμο 3845 του 2010 περιορίστηκαν σε ετήσιο ποσό 1.000 ευρώ, εκ των οποίων οι υπάλληλοι έπαιρναν 500 ευρώ αντί 13ου μισθού ως Δώρο Χριστουγέννων και 250 ευρώ + 250 ευρώ ως Δώρο Πάσχα και Επίδομα Αδείας, αντίστοιχα, αντί του 14ου μισθού που είχαν πριν από την εφαρμογή των περικοπών.
Οι προσφυγές υπαλλήλων αρχικά από Δήμους της χώρας έφεραν την ανατροπή στις νομοθετικές ρυθμίσεις και τα Ειρηνοδικεία δικαίωσαν εκατοντάδες εργαζόμενους του Δημοσίου με την επαναφορά των Δώρων, στην ουσία με τη μερική καταβολή 13ου και 14ου μισθού στο ύψος των 1.000 ευρώ.
Η νέα απόφαση όμως αποκτά ειδικό βάρος καθώς είναι η πρώτη που δικαιώνει πλέον και δημοσίους υπαλλήλους υπουργείου με την επιστροφή των Δώρων, που μέχρι τώρα δεν είχε συμβεί.
Καθένας από τους 5 δικαιωθέντες παίρνει αναδρομικά 2.000 ευρώ με τόκο 6% για δυο χρόνια και το υπουργείο υποχρεώνεται στην τακτική καταβολή των Δώρων από εδώ και στο εξής.
Το σκεπτικό της απόφασης λέει ότι η κατάργηση των Δώρων από την 1/1/2013 στους μισθούς, που προβλέφθηκε με το νόμο 4093/2012, έγινε αφού είχε ήδη προηγηθεί η περικοπή τους στα 1.000 ευρώ το 2010 και αφού είχαν ήδη επισυμβεί πρόσθετες μειώσεις σε επιδόματα.
Οι δικαιωθέντες είναι δημόσιοι υπάλληλοι, αναφέρει η απόφαση και υπηρετούν στο υπουργείο Δικαιοσύνης με σχέση εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου Αορίστου Χρόνου, ενώ αμείβονται με τις ίδιες αποδοχές όπως και οι μόνιμοι υπάλληλοι.
Η ολοσχερής κατάργηση των Δώρων εορτών και του Επιδόματος Αδείας από 1/1/2013 δυσχέρανε τη θέση τους και το όριο αξιοπρεπούς διαβίωσης όπως προσδιορίζεται από την Ευρωπαϊκή Σύμβαση Δικαιωμάτων του Ανθρώπου. Η παρέμβαση του κράτους σε ατομικά περιουσιακά στοιχεία όπως είναι οι μισθοί και οι συντάξεις είναι επιτρεπτή μεν για λόγους δημοσίου συμφέροντος (π.χ. αποφυγή πλήρους χρεοκοπίας της χώρας), αλλά κατά το δικαστήριο η παρέμβαση αυτή θα πρέπει να είναι αναλογική με τις οικονομικές αντοχές των πολιτών ώστε να μην έχουν την ίδια επιβάρυνση όσοι βρίσκονται ήδη σε δυσχερή θέση.
Οι υπάλληλοι, με μικτές αποδοχές στο ύψος των 1.220 ευρώ, διεκδικούσαν συνολικά 3.500 ευρώ ο καθένας με αναδρομικά Δώρων και Επιδομάτων Αδείας από την 1/1/2013 έως και 27/10/2016 που ήταν η ημερομηνία επίδοσης της αγωγής τους στο υπουργείο Δικαιοσύνης.
Η υπόθεση εκδικάστηκε στις 18 Απριλίου 2018 αλλά το δικαστήριο περιόρισε τις διεκδικήσεις τους στο διάστημα από το 2014 ως το 2016, δηλαδή για μια διετία, επικαλούμενο διατάξεις περί παραγραφής των αξιώσεών τους όχι πέραν της διετίας αφότου υποβλήθηκε η αγωγή.

Προπομπός

Η νέα απόφαση αποτελεί προπομπό παρόμοιων αποφάσεων για την επαναφορά των Δώρων στο Δημόσιο, τη στιγμή μάλιστα που οι δημόσιοι υπάλληλοι καταθέτουν αιτήσεις στις υπηρεσίες τους για να ανακόψουν την παραγραφή και να διεκδικήσουν αναδρομικά για διάστημα μεγαλύτερο της διετίας.
Η επιστροφή των Δώρων στους μισθούς του Δημοσίου, σύμφωνα με τις ως τώρα εκδοθείσες αποφάσεις και κυρίως με τη νέα απόφαση που επαναφέρει τα Δώρα σε υπαλλήλους υπουργείου, αποτελεί «πιλότο» και για τα Δώρα των συνταξιούχων.
Η διαφορά είναι ότι οι συνταξιούχοι μπορούν να διεκδικήσουν με το ίδιο σκεπτικό την επαναφορά των 800 ευρώ ετησίως ως Δώρα κύριας σύνταξης και την επαναφορά δυο επιπλέον επικουρικών συντάξεων με αναδρομικά 5ετίας και όχι 2ετίας.
Ήδη, οι προσφυγές συνταξιούχων είναι χιλιάδες και αναμένονται οι αποφάσεις που θα κρίνουν και γι’ αυτούς την τύχη της επαναφοράς ή μη των κομμένων από 1/1/2013 Δώρων και Επιδομάτων Αδείας σε κύριες και επικουρικές συντάξεις.

Τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσουν δημόσιοι υπάλληλοι και συνταξιούχοι

Οι δημόσιοι υπάλληλοι θα πρέπει να κάνουν αίτηση στο τμήμα μισθοδοσίας της υπηρεσίας τους (σ.σ.: σύμφωνα με το υπόδειγμα αίτησης της ΑΔΕΔΥ που δημοσιεύουμε), με την οποία θα ζητούν «να μου καταβληθούν τα επιδόματα Χριστουγέννων, Πάσχα και αδείας, για το χρονικό διάστημα 2013-2018, λόγω του ότι καταργήθηκαν αντισυνταγματικώς με τις διατάξεις του ν. 4093/2012 και του ν. 4354/2015, επιφυλασσόμενος για την άσκηση παντός νομίμου δικαιώματός μου».
Οι συνταξιούχοι θα πρέπει να συμπεριλάβουν την απαίτηση για επαναφορά των Δώρων μέσα στην ηλεκτρονική αίτηση που είτε έχουν υποβάλει στον ΕΦΚΑ είτε πρόκειται να υποβάλουν.
Στην περίπτωση που έκαναν την αίτηση μπορούν να την ανοίξουν εκ νέου μέσα από την ιστοσελίδα του ΕΦΚΑ και να επιλέξουν «διόρθωση», ώστε αν δεν συμπεριέλαβαν την απαίτηση για επαναφορά των Δώρων, να την προσθέσουν στο σημείο «Β» στο τελευταίο κουτάκι, που δίνει τη δυνατότητα να γράψουν τις παρατηρήσεις τους και το συμπληρωματικό τους αίτημα. Με τη διόρθωση η αίτηση επανυποβάλλεται χωρίς να αλλάξει ο αρχικός αριθμός του ηλεκτρονικού πρωτοκόλλου.

Τα αναδρομικά από επιστροφή μειώσεων δώρων και συντάξεων

Κύρια σύνταξη σήμερα προ φόρου.- Επικουρική σύνταξη προ φόρου.- Μείωση ν. 4051/2012- Μείωση ν. 4093/2012. - Καταργηθέντα Δώρα. -Αναδρομικά κατ’ έτος στην κύρια σύνταξη  - στην επικουρική - (*) στην κύρια σύνταξη στην επικουρική - (*) κύριας σύνταξης επικουρικής σύνταξης
1.497     191   78    85    281     51        800    382     7.122
1.360     177   55    79    255     48        800    354     6.398
1.304     190   33    75    154     30        800    380     4.684
1.188     163   14    64    141     26        800    326     4.066
1.114     153     2    43    132     24        800    306     3.518
1.054     143     0    38      59     11        800     286    2.382

Από τι εξαρτάται η αναδρομικότητα και το ύψος των επιστροφών

Τα αναδρομικά καθώς και το ποσό των επιστροφών εξαρτώνται από το πώς θα κρίνουν τα ανώτατα δικαστήρια (εν προκειμένω το Συμβούλιο της Επικρατείας) το νόμο Κατρούγκαλου στο θέμα του επανυπολογισμού των συντάξεων, τονίζει η δικηγόρος Μαρία-Μαδαληνή Τσίπρα στον «Ε.Τ.» της Κυριακής.
Σε δήλωσή της αναφέρει: «Περικοπές στις συντάξεις, κύριες και επικουρικές, έγιναν πολλές και με διάφορους νόμους από την αρχή της οικονομικής κρίσης το 2010 μέχρι και σήμερα. Δεν κρίθηκαν, ωστόσο, όλες αντισυνταγματικές από το Συμβούλιο της Επικρατείας εκτός των αποφάσεων που εκδόθηκαν στις 10 Ιουνίου 2015 με τις οποίες κρίθηκαν αντισυνταγματικοί οι νόμοι 4051/2012 και 4093/2012.
Από την ημερομηνία αυτή και μετά η κυβέρνηση όφειλε, σύμφωνα με το άρ. 95 του Συντάγματος και την Ευρωπαϊκή Σύμβαση των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου, να καταργήσει τις περικοπές και να επαναφέρει τις συντάξεις στο ύψος που καταβάλλονταν την 1η Ιανουαρίου 2013.
Ο νόμος Κατρούγκαλου, που εκδόθηκε τον Μάιο του 2016, εισήγαγε έναν εντελώς νέο τρόπο υπολογισμού των κύριων και επικουρικών συντάξεων, με τη ρητή μάλιστα πρόβλεψη ότι οι ήδη καταβαλλόμενες συντάξεις υπολογίζονται ξανά με τα νέα δεδομένα, ενώ η τυχόν διαφορά μεταξύ της σύνταξης που εξάγεται από τον επανυπολογισμό και της σύνταξης που καταβάλλεται διατηρείται ως προσωπική διαφορά.
Για να είναι δίκαιος και έντιμος ο επανυπολογισμός και η διατήρηση της προσωπικής διαφοράς, οι ήδη καταβαλλόμενες κατά το έτος 2015 συντάξεις θα έπρεπε να έχουν καθοριστεί με τον τρόπο που όριζε η απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας, δηλαδή χωρίς τις περικοπές που εισήγαγαν οι ν. 4051/2012 και 4093/2012.
Ετσι, η προσωπική διαφορά, που θα αναλογούσε σε κάθε παλαιό συνταξιούχο, θα ήταν προφανώς μεγαλύτερη αφού θα ενσωμάτωνε τις επιταγές της απόφασης του Συμβουλίου της Επικρατείας.
Τούτο με το νόμο Κατρούγκαλου δεν συνέβη. Αφενός η κυβέρνηση παρέλειψε να εκτελέσει την απόφαση κατά το διάστημα από 10 Ιουνίου 2015 μέχρι και την έκδοση του νόμου, στις 12 Μαΐου 2016 και αφετέρου, αντί να ληφθούν ως βάση επανυπολογισμού οι καταβαλλόμενες συντάξεις πριν από τις αντισυνταγματικές περικοπές, λήφθηκαν ως βάση οι καταβαλλόμενες συντάξεις σε χρόνο που οι περικοπές είχαν ήδη λάβει χώρα.
Με αυτό το χειρισμό, ο νόμος Κατρούγκαλου εξαφάνισε τις αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας, συνεχίζοντας κανονικά να λαμβάνει υπόψη του τις αντισυνταγματικές περικοπές, κατά παράβαση του έναντι όλων ακυρωτικού αποτελέσματος των αποφάσεων της Ολομελείας του ΣτΕ και της συνταγματικά κατοχυρωμένης υποχρέωσης της Διοικήσεως να συμμορφώνεται προς τις δικαστικές αποφάσεις.
Το Συμβούλιο της Επικρατείας κλήθηκε να κρίνει, λοιπόν, τη συνταγματικότητα του νόμου Κατρούγκαλου. Απόφαση δεν έχει ακόμα εκδοθεί επισήμως.
Σε κάθε περίπτωση, η κρίση του ΣτΕ θα επηρεάσει άμεσα και τις διεκδικήσεις αναδρομικών μετά τη 12η Μαΐου 2016, αφού εάν ο νόμος Κατρούγκαλου κριθεί συνταγματικός, η προσπάθεια για την αποκατάσταση των συντάξεων θα δυσχερανθεί σημαντικά».

πηγή:https://www.eleftherostypos.gr/oikonomia/327545-apokleistiko-nea-apofasi-kleidwnei-ta-dwra-sto-dimosio/

Παιχνίδι κυβέρνησης–δανειστών σε βάρος των συνταξιούχων!! - Αντάλλαξαν την προσωπική διαφορά με τα αναδρομικά! (Περικοπές, Δώρα, Εισφορά Αλληλεγγύης)!!




Αντάλλαξαν την προσωπική διαφορά με τα αναδρομικά!

(περικοπές, Δώρα, Εισφορά Αλληλεγγύης)


Επιχειρείται παρέμβαση στη Δικαιοσύνη
ενόψει δημοσίευσης των αποφάσεων του ΣτΕ
για τον νόμο Κατρούγκαλου (ν. 4387/2016)

Ιδού το κείμενο

Ι.Είναι πρωτάκουστο! Είναι πρωτοφανές! Είναι ανίερο!
Κυβέρνηση και δανειστές συμφώνησαν ΜΟΝΟ στην αναστολή (ΟΧΙ την ακύρωση) και ΜΟΝΟ για τους παλιούς συνταξιούχους (πριν τις 13-5-2016) των προνομοθετημένων περικοπών (σελ. 51 του Προϋπολογισμού 2019), με …αντάλλαγμα να ΜΗΝ επιστραφούν στους συνταξιούχους τα αναδρομικά από τις περικοπές των ετών 2012, 2015, 2016 και από την κατάργηση των Δώρων και της Εισφοράς Αλληλεγγύης Συνταξιούχων (ΕΑΣ), παρότι οι διατάξεις που τις προέβλεπαν κρίθηκαν αμετάκλητα αντισυνταγματικές με αποφάσεις και των τριών ανωτάτων Δικαστηρίων μας (Συμβούλιο Επικρατείας, Ελεγκτικό Συνέδριο, Ανώτατο Ειδικό).

ΙΙ.Την ώρα που ο πρωθυπουργός και οι υπουργοί του πανηγύριζαν στη Βουλή (22/11/2018) ότι πέτυχαν, δήθεν χωρίς αντάλλαγμα, να ανασταλούν οι προνομοθετημένες περικοπές των παλαιών (προ 13-5-2016) συντάξεων, σύμφωνα με νόμους που οι ίδιοι εισηγήθηκαν και με θέρμη υπερψήφισαν (ν. 4272/2017, 4549/2018), είχαν ήδη συμφωνήσει(!) με τους δανειστές να ΜΗΝ εφαρμόσουν τις αποφάσεις των τριών Ανωτάτων Δικαστηρίων (όσες έχουν ήδη εκδοθεί αλλά και όσες πρόκειται εντός ημερών να εκδοθούν) οι οποίες έχουν δικαιώσει συνταξιούχους και εργαζομένους.
Όπως έχουμε ήδη αναφέρει (βλ. τις από 5, 8, 12 και 16/11/2018 ανακοινώσεις της ΕΝΥΠΕΚΚ), πλήθος δημοσιευμένων δικαστικών αποφάσεων από τα Ανώτατα Δικαστήρια της χώρας αναγνώρισαν ως αντισυνταγματικές τις περικοπές στις συντάξεις και διέταξαν την κυβέρνηση:
α. Να αναπροσαρμόσει μισθούς και συντάξεις στα προ του 2012 επίπεδα,
β. Να επιστρέψει τα αναδρομικά των προηγουμένων ετών από τα Δώρα και την παρανόμως παρακρατηθείσα Εισφορά Αλληλεγγύης Συνταξιούχων (ΕΑΣ) και
γ. Να καταβάλει εφεξής και εφ’όρου ζωής τα Δώρα στους συνταξιούχους και για όλο τον εργασιακό βίο στους εργαζομένους.
Έτσι η κυβέρνηση, με την από 21/11/2018 Συμφωνία-Έκθεση Ενισχυμένης Επιτήρησης (“Enhanced Surveillance Report, Institutional Paper 090, Greece, November 2018”, σελ. 4-5), αντάλλαξε περικοπές ύψους περίπου 2 δις ευρώ με αναδρομικά κάθε είδους ύψους πάνω από 8 δις ευρώ!!
Το «παζάρεμα» έγινε πίσω από τις πλάτες τού πολύπαθου λαού και εις βάρος του!!

ΙΙΙ. Εκτός των άλλων, είναι απολύτως προκλητική, ταυτόχρονα δε και κυνική, η παρέμβαση κυβέρνησης και δανειστών, ειδικά σ’αυτή τη χρονική συγκυρία και για τα συγκεκριμένα κρίσιμα ζητήματα, αφού οι περισσότερες διατάξεις του νόμου Κατρούγκαλου έχουν αμφισβητηθεί για αντισυνταγματικότητα και από μέρα σε μέρα επίκειται η έκδοση αποφάσεων επί προσφυγών που έχουν συζητηθεί στις 4-10-2017 ενώπιον της Ολομέλειας του ΣτΕ.
Η απαράδεκτη αυτή συμφωνία τής κυβέρνησης με τους δανειστές έπρεπε να είχε αποφευχθεί πολύ περισσότερο που, στα μέσα Μαΐου 2018, ο τότε Πρόεδρος του ΣτΕ είχε παραιτηθεί επειδή -όπως είχε υποστηρίξει-  υπήρχε παρέμβαση από την κυβέρνηση στη λειτουργία του Ανωτάτου Ακυρωτικού Δικαστηρίου!
Η ΕΝΥΠΕΚΚ δημοσιεύει σήμερα το σχετικό απόσπασμα τής απαράδεκτης Συμφωνίας-Έκθεσης μεταξύ δανειστών και κυβέρνησης (“Enhanced Surveillance Report, Institutional Paper 090, Greece, November 2018”, σελ. 4-5),  που αναφέρεται στις αποφάσεις των Ανωτάτων Δικαστηρίων που έχουν ήδη εκδοθεί καθώς και σε όσες εκκρεμούν και αναφέρονται σε νομοθετημένες από τους μνημονιακούς νόμους περικοπές σε συντάξεις, μισθούς και άλλες παροχές.
Η ΕΝΥΠΕΚΚ αποκαλύπτει την ανίερη συμφωνία εκχώρησης των αναγνωρισμένων ως περιουσιακών δικαιωμάτων των συνταξιούχων και εργαζομένων που, σύμφωνα με τους δανειστές, αποτελούν «δημοσιονομικό κίνδυνο» και μπορούν να …διαταράξουν τη διαδικασία επίτευξης των δρακόντειων δημοσιονομικών στόχων, των σκληρότερων για τον λαό μας που ΚΑΙ αυτοί έχουν συμφωνηθεί ερήμην του από όλες τις μνημονιακές κυβερνήσεις και κυρίως τη σημερινή των ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ.

Ιδού το κείμενο στην ελληνική

«Ένα σοβαρό ζήτημα αφορά μια σειρά πρόσφατων δικαστικών υποθέσεων και αποφάσεων που έχουν ή θα μπορούσαν ενδεχομένως να καταστήσουν ανίσχυρες ορισμένες πτυχές των μεταρρυθμίσεων που θεσπίστηκαν στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Μηχανισμού Στήριξης (ESM) και των προηγούμενων προγραμμάτων. Περιλαμβάνουν υποθέσεις-αποφάσεις σχετικά με τις μεταρρυθμίσεις στον τομέα των συντάξεων που θεσπίστηκαν το 2012, το 2015 και το 2016, καθώς και τα μέτρα που εγκρίθηκαν το 2012, τα οποία καταργούν το 13ο και 14ο μηνιαίο μισθό των υπαλλήλων του δημοσίου τομέα. Ο πραγματικός αντίκτυπος των αποφάσεων, συμπεριλαμβανομένου του δημοσιονομικού κόστους, θα εξαρτηθεί σε μεγάλο βαθμό από τη στάση των δικαστηρίων γεγονός που μπορεί να απαιτήσει πρόσθετα μέτρα ώστε να διασφαλιστεί η διατήρηση των διαρθρωτικών χαρακτηριστικών των μεταρρυθμίσεων και η επίτευξη των δημοσιονομικών στόχων. Οι ελληνικές αρχές θα πρέπει να παρακολουθούν τους δημοσιονομικούς κινδύνους, συμπεριλαμβανομένων και των δικαστικών αποφάσεων και καλούνται να λάβουν αντισταθμιστικά μέτρα για την επίτευξη των μεσοπρόθεσμων δημοσιονομικών στόχων στο πλαίσιο της μεσοπρόθεσμης δημοσιονομικής στρατηγικής (Μεσοπρόθεσμο ετών 2019-2022) (MTFS) και των ετήσιων εκθέσεών της.».


Ιδού το κείμενο στην αγγλική
«Οne particular issue concerns a series of recent court cases and rulings which have, or could potentially, render invalid some aspects of reforms enacted under the ESM and earlier programs. They include cases/rulings related to pension reforms enacted in 2012, 2015 and 2016 as well as measures adopted in 2012 that abolished the 13 th and 14th monthly salaries of public sector employees. The actual impact of rulings, including their fiscal impact, will depend largely upon the reasoning of the courts and may require corrective actions to be enacted so as to ensure that the structural features of the reforms continue to be pursued and fiscal targets are safeguarded. The Greek authorities should monitor fiscal risks, including court rulings, and are invited to take offsetting measures as needed to meet the medium-term fiscal targets in the context of the Medium-Term Fiscal Strategy (MTFS) and its annual updates.».
Η ΕΝΥΠΕΚΚ καλεί την κυβέρνηση και τους δανειστές να πάψουν να παρεμβαίνουν στην ανεξάρτητη λειτουργία της Δικαιοσύνης, να υλοποιήσουν άμεσα όσες αποφάσεις έχουν εκδοθεί και δικαιώνουν μισθωτούς και συνταξιούχους και να απέχουν από κάθε κίνηση και προσπάθεια επιρροής και παρέμβασης στα εσωτερικά της ανεξάρτητης Ελληνικής Δικαιοσύνης.

Για την ΕΝΥΠΕΚΚ
Ο Πρόεδρος
Αλέξης Π. Μητρόπουλος

Πρόκληση Ράμα για τη "Μεγάλη Αλβανία" - Εκφράστηκε χυδαία για τους ευρωπαϊκούς θεσμούς - ΒΙΝΤΕΟ




Κάθε όριο προκλητικότητας ξεπέρασε ο Αλβανός πρωθυπουργός Έντι Ράμα κατά την επίσκεψή του στο Κοσσυφοπέδιο. Αφού σχημάτισε τον δικέφαλο αετό με τα χέρια του στη συνέχεια εκφράστηκε χυδαία για τους ευρωπαϊκούς θεσμούς, όπως μετέδωσε το κεντρικό δελτίο ειδήσεων του ΑΝΤ1 με τον Νίκο Χατζηνικολάου.
"Ποιος τους γ@@μεί;" αναρωτήθηκε ο Έντι Ράμα "Ποιοι είναι αυτοί οι ευρωβουλευτές;" πρόσθεσε ενώ υπερασπίστηκε με απόλυτο τρόπο τα ιδεώδη της Μεγάλης Αλβανίας.
Δείτε το βίντεο από τον ΑΝΤ1: