Τετάρτη 27 Μαρτίου 2024

E.A.A.Σ: - Παραθερισμός Τέκνων ε.α. Στρατιωτικού Προσωπικού σε Κατασκηνώσεις - Το Επιδοτούμενο Ποσό και οι Δικαιούχοι


 


ΘΕΜΑ: ΠαραθερισμόςΤέκνων
ε.α. Στρατιωτικού Προσωπικού σε  Κατασκηνώσεις
Έτους 2024.

 

Σ ΧΕ Τ         :                          Φ.449.2//21/636536/Σ.2426/16 Μαρ 24/ΓΕΣ/Β1

                                                                                                

1.  Σας γνωρίζουμε σε συνέχεια σχετικού  ότι για την οικονομική επιδότηση αριθμού τέκνων για παραθερισμό σε ιδιωτικές κατασκηνώσεις εσωτερικού και για συμμετοχή σε κατασκηνωτικά προγράμματα του εξωτερικού (μέσω του οργανισμού CLIMS), καθορίζονται τα παρακάτω:

      α. Επιδοτούμενο Ποσό – Δικαιούχοι:

        (1)  Η επιλογή των τέκνων θα πραγματοποιηθεί κατόπιν μοριοδότησης και η επιδότηση θα ανέλθει εως του ποσού των 350 € ανά τέκνο.

       (2)  Δικαίωμα συμμετοχής στη μοριοδότηση έχουν και τα τέκνα του εν αποστρατεία στρατιωτικού προσωπικού  που διαμένουν σε περιοχή της Ελληνικής Επικράτειας, με τις παρακάτω προϋποθέσεις:

                        (α) Τα τέκνα που θα συμμετάσχουν, να έχουν γεννηθεί από 01 Ιαν 2008 μέχρι και 30 Ιουν 2018. Για τα κατασκηνωτικά προγράμματα του Οργανισμού CLIMS ισχύουν τα όρια ηλικίας που καθορίζονται για το κάθε πρόγ

                        (β) Όσοι υποβάλουν αίτηση παραθερισμού να έχουν την επιμέλεια των τέκνων που θα δηλώσουν για συμμετοχή και σε περίπτωση που δεν υφίσταται επιμέλεια, να υπάρχει έγγραφη συγκατάθεση του γονέα που έχει την επιμέλεια, η οποία να προσκομίζεται μαζί με την επιθυμία συμμετοχής (με θεωρημένο το γνήσιο της υπογραφής από ΚΕΠ/Δήμο ή Αστυνομία).

          (γ)  Από τις διατιθέμενες θέσεις κάθε παραθεριστικής σειράς στο εν αποστρατεία στρατιωτικό προσωπικό διατίθενται το 6,5%. Μετά την τελική έγκριση του ΓΕΣ,  θα κοινοποιηθούν οι καταστάσεις των δικαιούχων.

2.   Οι παρακάτω κατηγορίες τέκνων επιλέγονται  για παραθερισμό  άνευ μοριοδότησης

         α Τέκνα στελεχών που απεβίωσαν εν υπηρεσία

 

      β Τέκνα στελεχών που ασκούν την αποκλειστική γονική μέριμνα αυτών (μονογονεϊκές οικογένειες)

 

3. Οι ενδιαφερόμενοι να υποβάλουν στα κατά τόπους Παραρτήματα που ανήκουν ή στα Κεντρικά της Ε.Α.Α.Σ., Χαριλάου Τρικούπη 18Α. αίτηση συνοδευόμενη με τα απαραίτητα δικαιολογητικά  του Παραρτήματος  «Α»,  μέχρι τις 02 Μαϊ 2024, ΑΝΥΠΕΡΘΕΤΩΣ.

          4. Τα Παραρτήματα της Ενώσεως:

            α. Να ενημερώσουν το προσωπικό τους  και σε όση έκταση είναι δυνατόν.

 β. Να ελέγξουν τα δηλούμενα, όσον αφορά τους προηγούμενους παραθερισμούς ή επιδοτήσεις και να αποστείλουν τις αιτήσεις των ενδιαφερομένων στην Ε.Α.Α.Σ., μέχρι τις  02 ΜαΪ 2024.

 

 5.  Συντονιστικές Οδηγίες:

          α. Διευκρινίζεται ότι στην περίπτωση υπέρβασης του ποσού του εδαφίου 1α(1) ανωτέρω, η επιπλέον δαπάνη καλύπτεται με μέριμνα των γονέων.

              β. Οποιοδήποτε αίτημα για ακύρωση μετά την έκδοση της διαταγής με τους τελικούς δικαιούχους, να υποβάλλεται απευθείας στην ΕΑΑΣ προκειμένου να καλύπτεται η κενή θέση από επιλαχόντες.

    γ. Η καταβολή της επιδότησης θα πραγματοποιηθεί μετά την ολοκλήρωση του παραθερισμού των τέκνων. Διαδικασία και απαραίτητα δικαιολογητικά θα γνωστοποιηθούν με νεότερο έγγραφο 

 


25η Μαρτίου 1821: - Ο λόγος που γιορτάζουμε μια μέρα όπου δεν έγινε… τίποτα







Τι συνέβη, άραγε, στις 25 Μαρτίου του 1821 και την έχουμε αναδείξει ως την ημέρα της εθνικής μας εορτής; Τίποτα απολύτως λένε οι ιστορικοί.

 Ή σχεδόν τίποτα, για να είμαστε ακριβείς, πέρα από κάποιες αψιμαχίες. Κανένα σπουδαίο πολεμικό γεγονός που να δικαιολογεί αυτή την επιλογή. Ούτε καν η ύψωση του λαβάρου της Μονής της Αγίας Λαύρας και η ορκωμοσία των παλληκαριών από τον Παλαιών Πατρών Γερμανό.

Το περιστατικό της Αγίας Λαύρας είναι ένας εθνικός μύθος. Τον οφείλουμε στον Γάλλο περιηγητή και ιστορικό Φρανσουά Πουκεβίλ (1770-1838), ο οποίος συνέγραψε την τετράτομη Ιστορία της Αναγεννήσεως της Ελλάδος (1824). Η ιστορία διαδόθηκε από στόμα σε στόμα, αλλά και μέσω του πίνακα. Ο Όρκος της Αγίας Λαύρας (1851) του σημαντικού Έλληνα ζωγράφου Θεόδωρου Βρυζάκη (1814-1878).

Άλλωστε και ο ίδιος ο Παλαιών Γερμανός δεν αναφέρει λέξη για το περιστατικό στα απομνημονεύματά του. Είναι ιστορικά εξακριβωμένο ότι εκείνη την ημέρα δεν βρισκόταν στη Μονή της Αγίας Λαύρας, αλλά στην Πάτρα, όπου όντως όρκισε τους επαναστάτες της περιοχής στην Πλατεία του Αγίου Γεωργίου.

Η «διπλή» γιορτή της 25ης Μαρτίου

Η επέτειος να γιορτάζουμε τον εθνικό ξεσηκωμό στις 25 Μαρτίου καθιερώθηκε στις 15 Μαρτίου 1838 από τον βασιλιά Όθωνα, προκειμένου να συνδεθεί με το εκκλησιαστικό γεγονός του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου. 

Στην πραγματικότητα, η Επανάσταση δεν ξεκίνησε στις 25 Μαρτίου 1821, αλλά λίγες μέρες νωρίτερα στην Πελοπόννησο, μία περιοχή με συμπαγείς ελληνικούς πληθυσμούς και μικρή στρατιωτική παρουσία των Τούρκων. Ο στρατιωτικός και πολιτικός διοικητής της Πελοποννήσου (Μόρα Βαλεσί) Χουρσίτ Πασάς βρισκόταν στα Γιάννινα για να εξοντώσει τον Αλή Πασά, ο οποίος είχε αυτονομηθεί από την Υψηλή Πύλη. Πριν από την αναχώρησή του, ο Χουρσίτ είχε λάβει διαβεβαιώσεις από τους προεστούς του Μοριά ότι οι φήμες που κυκλοφορούσαν για τον επικείμενο ξεσηκωμό των ραγιάδων ήταν ανυπόστατες.

Αχαιοί και Μανιάτες ερίζουν για το ποιος έριξε την πρώτη τουφεκιά του εθνικού ξεσηκωμού. Στις 21 Μαρτίου αρχίζει η πολιορκία των Καλαβρύτων από τον Σωτήρη Χαραλάμπη και τους Πετμεζαίους. Είναι η πρώτη πολεμική ενέργεια της Επανάστασης και θα λήξει νικηφόρα μετά από πέντε ημέρες.

Στις 23 Μαρτίου οι Μανιάτες υπό την αρχηγία του Πετρόμπεη Μαυρομιχάλη και τη συνεπικουρία του Θεόδωρου Κολοκοτρώνη καταλαμβάνουν την Καλαμάτα και με διακήρυξή τους κάνουν γνωστό στη διεθνή κοινότητα τον ξεσηκωμό των Ελλήνων. Την ίδια ημέρα, οι άνδρες του Αντρέα Λόντου θέτουν υπό τον έλεγχό τους τη Βοστίτσα (σημερινό Αίγιο), ενώ επαναστατικός αναβρασμός επικρατεί στην Πάτρα. Από την Κωνσταντινούπολη με προορισμό το Άγιο Όρος αναχωρεί ο σερραίος έμπορος και φλογερός πατριώτης Εμμανουήλ Παππάς, προκειμένου να ξεκινήσει την Επανάσταση στη Μακεδονία.

Η 23η Μαρτίου είναι ο πρώτος σημαντικός σταθμός του εθνικού αγώνα και θα μπορούσε κάλλιστα να είχε πάρει τη θέση της 25ης Μαρτίου στο εορταστικό καλεντάρι της χώρας μας.

Ο ξεσηκωμός των υπόδουλων Ελλήνων κατά του Οθωμανού δυνάστη για ελευθερία και αυτοδιάθεση το 1821, υπήρξε το πιο σημαντικό γεγονός στην ιστορία της Νεώτερης Ελλάδας. Η Ελληνική Επανάσταση ήταν η αφετηρία της εθνικής παλιγγενεσίας, καθώς πέτυχε την ίδρυση του Ελληνικού Κράτους και συνεπώς την παρουσία της Ελλάδας, ύστερα από έκλειψη αιώνων, στον πολιτικό χάρτη του κόσμου.

Η Ελληνική Επανάσταση υπήρξε κι ένα από τα κομβικά σημεία της ευρωπαϊκής ιστορίας του 19ου αιώνα, καθώς ήταν η αφετηρία για τη διάλυση της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας, που ούτως ή άλλως βρισκόταν σε φάση παρακμής.

Η Επανάσταση ξεκίνησε ουσιαστικά τον Φλεβάρη του 1821 στις παραδουνάβιες ηγεμονίες από τον Αλέξανδρο Υψηλάντη και ενδυναμώθηκε στην Πελοπόννησο τον επόμενο μήνα με την απελευθέρωση της Καλαμάτας (23 Μαρτίου) και την Προκήρυξη των επαναστατημένων Ελλήνων προς την ευρωπαϊκή κοινή γνώμη, ότι ξεσηκώθηκαν για την ελευθερία τους. Και παρά την αποτυχία του Υψηλάντη στη Μολδοβλαχία, η σπίθα της επανάστασης άναψε για τα καλά στην Πελοπόννησο, ένα από τα πιο καθυστερημένα τμήματα του ελληνισμού κι επεκτάθηκε σ’ όλο τον ελλαδικό χώρο.



ΠΗΓΉ:https://www.alfavita.gr/ekpaideysi/442611_25i-martioy-1821-o-logos-poy-giortazoyme-mia-mera-opoy-den-egine-tipota

Τα μυθεύματα περί "συμβολής" των Αλβανών στην Ελληνική Επανάσταση 1821



 

Πέρα από την δήθεν «μεγάλη» και διαχρονική προσφορά κάθε είδους των Αλβανών στην Ελλάδα, μας έχουν ζαλίσει οι ίδιοι και οι εδώ φίλοι τους με την συνεισφορά τους στην Ελληνική Επανάσταση του 1821. Προφανώς εννοούν τους Αρβανίτες οπλαρχηγούς που μαζί με χιλιάδες άλλους Έλληνες από την Βιέννη και την Τεργέστη μέχρι τη Βυρητό και από την Αλεξάνδρεια μέχρι την Οδησσό με άπειρες θυσίες και αγώνες έστησαν το νεοελληνικό κράτος.

Προφανώς οι κύριοι δεν λένε να εννοήσουν με τίποτε ότι οι Αρβανίτες πρόγονοι μας, δικοί μας, δεν έχουν να κάνουν τίποτε με τους δικούς τους. Οι άνθρωποι αυτοί σε όλοι την ιστορία τους εντάχθηκαν οικειοθελώς και πλήρως με την ταυτότητά τους, όπως και πλήθος άλλοι, στο σώμα του νεοελληνικού έθνους αμετάκλητα και μόνο οι απόγονοι και συμπατριώτες τους έχουν το δικαίωμα να τους επικαλούνται. Μπορεί οι ιδρυτές του ελληνικού κράτους που πήραν τις αποφάσεις τους ελεύθεροι και με τα όπλα στα χέρια να είχαν άλλη εθνική συνείδηση και να μην μετακινούνταν λίγα μέτρα πιο πέρα, να ενωθούν με τους Τούρκους όπως έκαναν τότε οι περισσότεροι Αλβανοί; Οι οποίοι πέρα από αυτά που λένε πολλοί είχαν ξεκάθαρη από τότε αλβανική εθνική συνείδηση και επιλογή να ακολουθούν τους συμπατριώτες τους Οθωμανούς αξιωματούχους. Κάτι που εξηγεί τη μέχρι σήμερα τουρκολαγνεία τους. Δηλαδή τι ήταν η Ελληνική Επανάσταση αλβανικός εμφύλιος; Έχουμε φθάσει στο εξωφρενικό σημείο να επικαλούμαστε τα αυτονόητα πλέον.


Οι αλβανομανείς αποθρασυνόμενοι φτάνουν σε απερίγραπτες αρλούμπες βαφτίζοντας Αλβανούς, πέρα από τους αρβανιτόφωνους Σουλιώτες και Υδραίους καπεταναίους, ακόμα και τον Καραϊσκάκη και τον Κολοκοτρώνη. Όπου δουν μουστάκα και φουστανέλα βλέπουν Αλβανούς, άσχετα που φουστανέλα δεν φορούσαν όλες οι αλβανικές φυλές αλλά μόνο οι νότιες, ενώ την φορούσαν και πολλοί Σλάβοι της βαλκανικής.

Κατά τη λογική τους επειδή ο Σαρακατσάνος Καραϊσκάκης αρχιστράτηγος των Ελλήνων στην Ρούμελη και ο Τούρκος της Κιουτάχειας Μεχμέτ Ρεσίτ πασάς βεζίρης της Ρούμελης ήταν Αλβανοί επειδή στη συνάντηση τους μίλησαν αλβανικά τη μόνη κοινή γλώσσα που τσάτρα-πάτρα μπορούσαν να χειριστούν και οι δύο για να συνεννοηθούν. Ή ήταν ο Θ. Κολοκοτρώνης Αλβανός επειδή ο παππούς του Γιάννης Μπότσικας, γιος του Δήμου Τσεργίνη, μετονομάστηκε σε Κολοκοτρώνης λόγω των δυνατών του τετρακεφάλων από έναν Αρβανίτη που είπε γι' αυτόν αστειευόμενος: «Βρε τι Μπιθεγκούρας είναι τούτος;» και τους έμεινε από τότε σαν οικογενειακό όνομα η ελληνική μετάφραση.

Οφείλουμε να ομολογήσουμε ότι κατά τη διάρκεια της Ελληνικής Επανάστασης, χιλιάδες Αλβανοί έχασαν τη ζωή τους ντύνοντας στα μαύρα όλη την Αλβανία όπως και την Ελλάδα, αλλά για άσχετους με αυτούς που φαντάζονται οι σημερινοί λόγους. Υπερασπιζόμενοι τα αξιώματα τους στην Οθωμανική αυτοκρατορία, υπερασπίζοντας την πίστη τους μερικοί, αλλά το κυριότερο υπερασπίζοντας την τσέπη τους και ελπίζοντας να αυξήσουν την περιουσία τους. Τότε στην είδηση μόνο της στρατολόγησης λουφετζήδων (μισθοφόρων) και πιθανής λεηλασίας ελληνικών χωρών κινητοποιούνταν όλο το αλβανικό έθνος μουσουλμάνοι, ορθόδοξοι και καθολικοί, Γκέκηδες, Τσάμηδες, Τόσκηδες, Λιάπηδες οι καθολικοί Μιρδίτες και Μαλισόροι, χριστιανοί Σκοδράνοι, Γαρδικιώτες, Λακκιώτες και άλλοι.

Aξίζει να σημειωθεί ότι η ελληνικής συνείδησης Αρβανίτες και Ηπειρώτες και αν ακόμα τύχαινε να βρεθούν κατά των Ελλήνων, πάντα ενώνονταν μαζί τους οριστικά. Για παράδειγμα ο Χιμαριώτης Σπύρο-Μήλιος με τους τρεις αδερφούς τους και 250 Χιμαραίους πολέμησε στο πλευρό των Ελλήνων, όπως και ο ηρωικός Χατζή-Μιχάλης Νταλιάνης που πολέμησε με το ιππικό και πεζικό σώμα των συμπατριωτών του Αργυροκαστριτών και Δελβινιωτών. Αντίθετα Αλβανοί μπέηδες, ντερβεναγάδες και φρούραρχοι υπήρχαν διάσπαρτοι σε όλη την Ελλάδα και τυρρανούσαν τον κόσμο υπηρετώντας τα αφεντικά τους. Το γεγονός αυτό δίνει στους σημερινούς απογόνους τους το δικαίωμα κατά την αρπαχτική κρίση τους να θεωρούν αλβανικές περιοχές την Άρτα, την Πρέβεζα, τα Γιάννενα και ότι άλλο τους κατέβει διεκδικώντας παλιά τσιφλίκια και ενδεχομένως και ραγιάδες να τα καλλιεργούν.

Οι Αλβανοί και οι Έλληνες πολεμιστές είχαν τότε φιλικές σχέσεις πολλές φορές ως συντοπίτες και κορόιδευαν τους ανατολίτες Τούρκους λέγοντάς τους Κονιάρους, Χαλδούπηδες ή Ντουντούμηδες, βέβαια στον πόλεμο ήταν αμίληκτοι μεταξύ τους, αλλά προστάτευαν κανένα παλιόφιλο αν έπεφτε στα χέρια τους. Στην αρχή οι επαναστάτες προσπάθησαν μάταια να προσεταιριστούν τους Αλβανούς για να αποδυναμώσουν τους Τούρκους παίζοντας το παιχνίδι του αρχηγού τους αποστάτη Αλή πασά, αλλά οι Αλβανοί γρήγορα τον παράτησαν συντασσόμενοι με το Σουλτάνο. Οι μισθοφόροι Αλβανοί πολλές φορές δεν ήταν πιστοί προδίδοντας τα αφεντικά τους παραδίδοντας κάστρα και τους εντός Τούρκους στους Έλληνες για να σώσουν το τομάρι τους. Σημασία έχει ότι κάθε χρόνο της Ελληνικής Επανάστασης ξεκινούσαν 2 εκστρατείες σε Δυτική και Ανατολική Στερεά Ελλάδα και μία επιπλέον από το 1825 στην Πελοπόννησο και 4 στόλοι Κωνσταντινούπολης, Αλεξάνδρειας, Τύνιδας και Αλγερίου, σύμπας ο μουσουλμανικός οθωμανικός κόσμος της Μεσογείου με τους Αλβανούς να αποτελούν σημαντική μερίδα των στρατιών, θεωρούμενους ως επίλεκτο σώμα να αντιμετωπίσει τους ορεσίβιους και σκληροτράχηλους Έλληνες. Ειδικά τα πρώτα χρόνια οι Αλβανοί ήταν η συντριπτική πλειοψηφία των τουρκικών στρατιών που οδηγούσαν και Αλβανοί πασάδες. Πρώτη φορά στην εκστρατεία του Δράμαλη το 1822 είδαν οι Έλληνες στρατό σχεδόν αποκλειστικά ανατολιτών με διαφορετική ενδυμασία από του ίδιους και τους Αλβανούς. Όλες ανεξαιρέτως οι εκστρατείες αυτές οδήγησαν σε λουτρά αίματος και με μικρό ποσοστό των εκστρατευόντων να επιστρέφει, με τους περισσότερους να αφήνουν τα κόκκαλά τους στις ελληνικές κοιλάδες και πλαγιές ή να γίνονται τροφή των ψαριών στις ελληνικές θάλασσες


Επειδή οι Αλβανοί φαίνεται βαριούνται να διαβάσουν την ελληνική ιστορία για να βρουν τους προγόνους τους και περιορίζονται στον να «κλέβουν» τους δικούς μας, στην συνέχεια παραθέτουμε μια σειρά, όχι πλήρη, των επίσημων Αλβανών που πολέμησαν κατά των Ελλήνων μεταξύ των ετών 1821-1829. Τα περισσότερα ονόματα προέρχονται από ένα βιαστικό «σκανάρισμα» των έξι τόμων του έργου «Η Ελληνική Επανάστασις» του Διον. Κοκκίνου, του βιβλίου «Αλβανοί, Αρβανίτες, Έλληνες» του Σαρ. Καργάκου, της «Διήγησις Συμβάντων της Ελληνικής Φυλής» του Θ. Κολοκοτρώνη και άλλα από παλιά διαβάσματα που προστέθηκαν από μνήμης μετά από διασταύρωση.

Ακολουθεί η λίστα:

Ιμπραήμ πασάς, ο γνωστός σχιζοφρενής που επιχείρησε ανεπιτυχώς με τους Γάλλους επιτελείς του να σβήσει την επανάσταση, γιος του αντιβασιλέα της Αιγύπτου Μωχάμετ Άλι που ήταν Αλβανός μπέης από την Καβάλα.

Ομέρ-πασάς Βρυώνης, παλιός στρατηγός του Αλή πασά Τεπελενλή, πασάς σε διάφορες πόλεις της Ηπείρου, εκστράτευσε κατά τα έτη 1821-22 επικεφαλής χιλιάδων εναντίων των Ελλήνων επαναστατών.

Μουσταή πασάς Σκόδρας (Μουσταφάς), εκστράτευσε το 1823 με 16000 κυρίως Αλβανούς με την πλειοψηφία τους να είναι χριστιανοί και είχε σώματα ακόμα και Κροατών. Το στράτευμά του ήταν ειδικό για ορεινές μάχες και ξεκίνησε με πολλές ελπίδες που του της έκοψε ο Μάρκος Μπότσαρης κυρίως και οι άλλοι οπλαρχηγοί της Δυτικής Στερεάς που ανάγκασαν το στρατό του στη διάλυση και τον ίδιο στην εξευτελιστική φυγή και στο να μην επιχειρήσει νέα εκστρατεία.

Ισμαήλ πασάς Πλιάσσας, Αλβανός πασάς που εκστράτευσε αρκετές φορές κατά των επαναστατημένων Ελλήνων (μέχρι και στα Ψαρά το 1824).

Αχμέτ πασάς Βρυώνης, εκστράτευσε στις αρχές της επανάσταση κατά των Ελλήνων.

Ισούφ πασάς Περκόφτσαλης, Αλβανός πασάς που εκστράτευσε αρκετές φορές κατά των επαναστατημένων Ελλήνων.

Μουστάμπεης, στρατηγός του Κιουταχή (Μεχμέτ Ρεσίτ πασά, Ρούμελη Βάλεσι) είχε στήσει ενέδρα κατά την έξοδο των Μεσολογγιτών σκοτώνοντας 500, σκοτώθηκε από τον Καραϊσκάκη στην Αράχωβα το 1826 και το κεφάλι του καρφώθηκε σε παλούκι μαζί με του Κεχαγιάμπεη του Κιουταχή. Χαρακτηριστικά λέγαν γι' αυτόν ότι ήταν τότε: «το μεγαλύτερο οτζάκι της Αλβανίας και η ψυχή του Κιουταχή και των Αλβανών». Μαζί του στην Αράχωβα σκοτώθηκαν και 1300 επίλεκτοι Αλβανοί «ο ανθός της Αλβανίας», μόνο 100 γλύτωσαν από την ενέδρα των Ελλήνων του Καραϊσκάκη. Οι τότε Αλβανοί θρήνησαν το θάνατό του με τραγούδι που σώθηκε:

«Τσσε ντ' Αθίνe ντ' Αλαμάνe σούμε καπετάνeρ γιάνε
σσούμε καπετάνeρ γιάνe πο, Μουσταμπεΐ ε βράνe
Κουσσ ε βράου Μουσταμπεΐν τσσ' ισσ νιε ιλλ γκα γκιάκου ίνε;
Πο εβράου Καραϊσκάκη φακιεζίου, μουστάκ; ιγκλιάτε.
«…μπερτeκόσα Λιβαδίσe βράου, ασσλάν é σσκιπeρίσe».

Στα ελληνικά:

«Απ' την Αθήνα ως την Αλαμάνα πολλοί είναι καπεταναίοι
Πολλοί είναι καπεταναίοι μα, σκοτώσαν τον Μουσταμπέη!
Ποιος σκότωσε το Μουσταμπέη που απ' το αίμα μας ήταν ένα αστέρι;
Μα τον σκότωσε ο Καραϊσκάκης ο μαυροπρόσωπος, ο μακρυμουστάκης.
«..ο βάτραχος της Λειβαδιάς σκότωσε το λιοντάρι της Αρβανιτιάς!…»

Καρεφίλ μπέης, αδερφός του Μουστά-μπεη σκοτώθηκε και αυτός στην Αράχωβα

Αδερφός του Μπανούζη Σέβλιανη: σκοτώθηκε μαζί με τους υπόλοιπους στην Αράχωβα.

Ταχήρ Αμπάζης, στρατηγός του Αλή πασά Τεπελενλή πολέμησε από το 1821 τους Έλληνες. Τα πρώτα χρόνια της επανάστασης ήταν πολύ σημαντικός Αλβανός και για κάποιο διάστημα κατά την ανταρσία του Αλή είχε συνεργασία με τους Έλληνες.

Άγο Βασιάρης, σημαντικό στέλεχος του Αλή Πασά και του Ομέρ Βρυώνη στη συνέχεια, τον συνέλαβαν αιχμάλωτο οι Σουλιώτες του Μάρκου Μπότσαρη και τον έσφαξαν μετά για να εκδικηθούν το θάνατο του Μάρκου στο Καρπενήσι το 1823.

Μελεκ πασάς Γκέκας, έδρασε στη Λαμία το 1821.

Τελεχά μπέης Φέζον, αρχηγός Γκέκηδων ιππέων του Ομέρ Βρυώνη στην Αλαμάνα και τη Γραβιά το 1821.

Μουσταφά μπέης Καφεζέζης, αρχηγός Τσάμηδων ιππέων του Ομέρ Βρυώνη στην Αλαμάνα και τη Γραβιά το 1821.

Σιλιχτάρ Μπόδας, σημαντικός Αλβανός στρατηγός των Τούρκων σε όλη τη διάρκεια της επανάστασης.

Άγο Μουχουρδάρης, Αλβανός στρατηγός των Τούρκων πολέμησε στη μάχη του Πέτα το 1821.

Νούρκας Σέρβανης, ντερβέναγας και μουτασελίμης Καρλελίου στο Βραχώρι το 1821, φρούραρχος Άρτας μετά, σκοτώθηκε στο Τρίκερι Μαγνησίας το 1827.

Ταχήρ Παπούλιας, ντερβέναγας Κραβάρων και Αποκούρου το 1821.

Μουσταφά μπέης, Κεχαγιάμπεης (επιτελάρχης του Χουρσίτ πασά), αρχηγός των πολιορκημένων Τούρκων και Αλβανών στην Τριπολιτσά το 1821.

Αλή μπεης, αδελφός του Μουσταφάμπεη, σκοτώθηκε στη μάχη της Γράνας το 1821, έξω από την Τριπολιτσά

Ισμαήλ μπέης Βλιόρης, Τουρκαλβανός μπίμπασης (χιλίαρχος) του Κιουταχή.

Βελή μπέης Γιάτζης, Τουρκαλβανός μπίμπασης (χιλίαρχος) του Κιουταχή.

Τζάνε Μαρτολάτζης, Τουρκαλβανός μπίμπασης (χιλίαρχος) του Κιουταχή.

Μουσταφά Μαρτίνης, Τουρκαλβανός μπίμπασης (χιλίαρχος) του Κιουταχή.

Ασλάν Ντέμτζης, Τουρκαλβανός μπίμπασης (χιλίαρχος) του Κιουταχή.

Χασάν Μπιλούσης, Τουρκαλβανός μπίμπασης (χιλίαρχος) του Κιουταχή.

Μπανούζ Σέβρανης, Τουρκαλβανός μπίμπασης (χιλίαρχος) του Κιουταχή.

Γιος Σούλτζε Κόρτσα, Τουρκαλβανός μπίμπασης (χιλίαρχος) του Κιουταχή.

Κεχριμάν μπέης Γάτζης, Τουρκαλβανός μπίμπασης (χιλίαρχος) του Κιουταχή.

Ζαβαλιάνη Πρόκος, Τουρκαλβανός μπίμπασης (χιλίαρχος) του Κιουταχή.

Λιούλιο Τζαπάρης, Τουρκαλβανός μπίμπασης (χιλίαρχος) του Κιουταχή.

Χασάν πασάς Γκέκας, σκοτώθηκε σε νυχτερινή επιδρομή στο στρατόπεδο του Κιουταχή το 1825.

Ελμάζ Μέτζος, έδρασε το 1821 στην Ήπειρο.

Μπεκήρ αγάς Τζογαδούρος, διοικητης Πρέβεζας το 1821, είχε και άλλες συμμετοχές.

Σούλτζε Κόρτζας, ντερβέναγας Τρικάλων το 1822 και αλλού έδρασε.

Σουλεϊμάν Μέτος, Τουρκαλβανός οπλαρχηγός έδρασε στην Ήπειρο το 1821.

Χασά μπέης Βρυώνης, Τουρκαλβανός οπλαρχηγός έδρασε στην Ήπειρο το 1821.

Μούρτο Τζάλιος, Τουρκαλβανός οπλαρχηγός έδρασε στην Ήπειρο το 1821.

Ισλάμ μπέης Κόκκα, Τουρκαλβανός οπλαρχηγός έδρασε στην Ήπειρο το 1821.

Μωχάμετ Νταλιάνης, Τουρκαλβανός οπλαρχηγός από την Κονίσπολη, έδρασε στην Ήπειρο το 1821.

Ισλάμ Πρόνιος, Τουρκαλβανός οπλαρχηγός από την Παραμυθιά, έδρασε στην Ήπειρο το 1821.

Μπάλιο Χούσος, Τουρκαλβανός οπλαρχηγός από το Μαργαρίτι, έδρασε στην Ήπειρο το 1821.

Χασάν Χούσος, Τουρκαλβανός οπλαρχηγός από το Μαργαρίτι, έδρασε στην Ήπειρο το 1821.

Ισμαήλ Μπένι Κόνιτζα, Τουρκαλβανός μπέης έδρασε στην Ήπειρο το 1821.

Τζελαλεδίν μπέης, διοικητής Οχρίδος, έπεσε μαχόμενος το 1823 στο Κεφαλόβρυσο της Ευρυτανίας από τον Μάρκο Μπότσαρη.

Τζαφέρ μπέης Φράσαρης, αρχηγός εμπροσθοφυλακής του Ισμαήλ-πασά Πλιάσσα έπεσε στο Κομπότι της Άρτας το 1821.

Φράσαρης (άλλος), αιχμαλωτίστηκε στα Βασιλικά για δεύτερη φορά ενώ είχε ορκιστεί ότι δεν θα ξαναπολεμήσει τους Έλληνες και εγδάρει ζωντανός από τους Αγοργιανίτες.

Ιμπραήμ Πρεμέτης, επιτέθηκε στους Καλαρρύτες της Ηπείρου το 1821.

Χουσεΐν μπέης, γιος του Μουσταφά πασά του Δελβίνου, ήταν φρούραρχος Πάργας το 1821.

Ζενές Τσάπαρης, Αλβανοτσάμης οπλαρχηγός έδρασε στην Πάργα το 1821.

Ντελή Χαβέζος, φρούραρχος Πατρατσικίου το1821.

Τζίνκο Χαμέτζης, Τουρκαλβανός οπλαρχηγός πολέμησε στη μάχη του Πέτα το 1821.

Βεκούτ Γαρδίκης, Τουρκαλβανός οπλαρχηγός πολέμησε στην Πλάκα της Ηπείρου το 1821.

Ταχήρ Μουρτοτζάλης, Τουρκαλβανός οπλαρχηγός έδρασε στην Ήπερο το 1821.

Τσεγκόμπεης, Τουρκαλβανός οπλαρχηγός έδρασε στην Ήπειρο το 1821.

Ματός αγάς Λατίφης, Τουρκαλβανός οπλαρχηγός έδρασε στην Ήπερο το 1821.

Μαξούτ Σρόπουλης, Αλβανός αξιωματικός του Αμπτούλ Αμπούδ πασά της Θεσσαλονίκης, επιτέθηκε κατά των κατοίκων του Ολύμπου το 1821.

Ταχήρ Τσαπάρης, οπλαρχηγός του Ομέρ Βρυώνη επιτέθηκε στους Σουλιώτες το 1822.

Ιμπραήμ Ντέμος, οπλαρχηγός του Ομέρ Βρυώνη επιτέθηκε στους Σουλιώτες το 1822.

Ισμαήλ Πρόνιος, οπλαρχηγός του Ομέρ Βρυώνη επιτέθηκε στους Σουλιώτες το 1822.

Άγο Μπέντος, αξιωματικός του Ισμαήλ πασά Πλιάσσα.

Χατζή Μπέντος, αξιωματικός του Ισμαήλ πασά Πλιάσσα.

Ισούφ μπέης, αξιωματικός του Μαχμούτ-πασά Δράμαλη διασώθηκε στην Ακράτα το 1822.

Ταμάζ Μπίμπασης, αξιωματικός του Μαχμούτ-πασά Δράμαλη διασώθηκε στην Ακράτα το 1822.

Αβδουλάχ μπέης, αρχηγός Αλβανών στην επίθεση κατά του Αιτωλικού το 1823 όπου και τραυματίστηκε.

Πράχο Πρεβίστας, αρχηγός Αλβανών στη μάχη της Άμπλιανης το1824.

Τσέλιο Πίτσαρης, Αλβανός οπλαρχηγός ενίσχυσε τον Περκόφτσαλη πασά στη μάχη της Άμπλιανης το1824.

Μάνε Λουζάτης, Αλβανός οπλαρχηγός πολιορκήθηκε στην Γόστιτσα το 1824.

Καλέμ Τεπελένης, Αλβανός οπλαρχηγός πολιορκήθηκε στην Γόστιτσα το 1824.

Χασάν Τσάπαρης, Αλβανοτσάμης οπλαρχηγός από το Φανάρι της Ηπείρου έδρασε το 1821.

Χότο Πρόνιος, Αλβανοτσάμης οπλαρχηγός έδρασε το 1821.

Ασλανάκης, αρχηγός των Αλβανών του Μουσταφάμπεη όταν αυτός μπήκε στην πολιορκούμενη Τριπολιτσά, όπου κλείστηκε και αυτός με τους υπόλοιπους

Αχμέτ μπέης Δέμος, από τους Φιλιάτες, Αλβανός μισθοφόρος στην Τριπολιτσά το 1821 είχε στο σώμα του και 800 χριστιανούς Αλβανούς, πέθανε κατά τη διάρκεια της πολιορκίας

Λιμά μπέης Κογιάτσας, αρχηγός Αλβανών στην πολιορκία της Τριπολιτσάς το 1821

Βελή μπέης Κογιάτσας, αρχηγός Αλβανών στην πολιορκία της Τριπολιτσάς το 1821

Καλιόμπεης Μπόνος, ο γιος του Μήτσα Μπόνου, αρχηγός Αλβανών στην πολιορκία της Τριπολιτσάς το 1821

Ιμπραήμ Λαλαίος, Πελοποννήσιος Τουρκαλβανός έδρασε στο Λάλα και την Πάτρα

Χάντζος Λαλαίος, Πελοποννήσιος Τουρκαλβανός έδρασε στο Λάλα την Πάτρα

Τζαφέρ Φειδάς, Λαλαίος Τουρκαλβανός έδρασε το 1821.

Ρουμπής Βαρδουνιώτης, Πελοποννήσιος Τουρκαλβανός έδρασε στην πολιορκία της Τριπολιτσάς.

Αβδούλ μπέης Αρναούτογλου, σημαίνων Τούρκος της Τριπολιτσάς το 1821.

Ιμπραήμ Αρναούτογλου, διοικητής Καλαβρύτων μεταξύ των ετών 1820-1821.

Σουλεϊμάν Αρναούτογλου, βοεβόδας της Καλαμάτας κατά το 1821.

Νεφέζης Καραχούσος, Λαλαίος Τουρκαλβανός σκοτώθηκε το 1821.

Μουσταφάς Χάτζος, Λαλαίος Τουρκαλβανός σκοτώθηκε το 1821.

Μπέικος Κεχαγιάς, Τουρκαλβανός διαπραγματευτής των Λαλαίων.

Κουτσοραίπ αγάς, Λαλαιος Τουρκαλβανός έδρασε το 1821.

Μουστά-μπεης Κιάφα Ζέζας, Τουρκαλβανός αξιωματικός του Αμπάζ πασά κατά την εκστρατεία του στην Ανατολική Στερεά το 1825 (ίσως έχει προαναφερθεί).

Χοτά-μπεης Αργυροκάστρης, Τουρκαλβανός αξιωματικός του Αμπάζ πασά κατά την εκστρατεία του στην Ανατολική Στερεά το 1825.

Βελή-αγας Γρεβενού, Τουρκαλβανός αξιωματικός του Αμπάζ πασά κατά την εκστρατεία του στην Ανατολική Στερεά το 1825.

Μαχμούτ μπέης Κοστούρι, Τουρκαλβανός αξιωματικός του Αμπάζ πασά κατά την εκστρατεία του στην Ανατολική Στερεά το 1825.

Ιμπραήμ Κοστρέτζης, Τουρκαλβανός αξιωματικός του Αμπάζ πασά κατά την εκστρατεία του στην Ανατολική Στερεά το 1825.

Μουχτάρ-μπεης Κιαφτίσης, Τουρκαλβανός αξιωματικός του Κιουταχή στην Αθήνα το 1827.

Ισούφ Διβένης, Αλβανός διοικητής Λιδορικίου πριν την επανάσταση, ήταν ήπιος και αγαθός, αλλά βασανίστηκε και κρεμάστηκε από τα τείχη της ακρόπολης των Αθηνών το 1827 με άλλους 17, για αντεκδίκηση όταν σούβλισαν οι πολιορκητές Τούρκοι 2 Έλληνες αιχμαλώτους.

Μουσταφ αγάς Σουγκαρίνης, στρατηγός Γκέγκηδων του Κιουταχή κατά την πολιορκία της ακρόπολης των Αθηνών το 1827.

Μαγδαρής, αρχηγός Αλβανών στην Χίο το 1828 αιχμαλωτίστηκε από το στράτευμα του Φαβιέρου.

Μουσά-μπεης, αρχηγός Τουρκαλβανών της φρουράς της Κορώνης που συνθηκολόγησε το 1828.

Μουσταφά-μπεης, αρχηγός Τουρκαλβανών της φρουράς της Κορώνης που συνθηκολόγησε το 1828.

Βελή μπέης, αρχηγός Τουρκαλβανών της φρουράς της Κορώνης που συνθηκολόγησε το 1828.

Μεχμέτ Δεβόλης, φρούραρχος Σαλώνων το1828.

Ορχάν Κιαφαξίσης, αρχηγός Τουρκαλβανών στην Κορακόβρυση Βοιωτίας το1828 όπου και συνελήφθει.

Κιορ Ιμπραήμ, φρούραρχος που παρέδωσε τη Ναύπακτο το 1828.

Φετά Τούκοφλης, συνυπέγραψε παράδοση Μεσολογγίου το 1829.

Νουρή Τζόπης, συνυπέγραψε παράδοση Μεσολογγίου το 1829.

Μάρτζο Τσουριγούνης, συνυπέγραψε παράδοση Μεσολογγίου το 1829.

Αχμέτ Πρεβίστας ή Ντεπριβιστάνη: ντερβέναγας των Κραβάρων το 1828, είχε ενδιαφέρουσα αλληλογραφία με τον Κίτσο Τζαβέλα περί αλβανικής καταγωγής, ο οποίος μόλις τον συνέλαβε τον στάμπαρε μαζί με τους άντρες του με πυρωμένη σφραγίδα σχηματίζοντας στο σώμα τους τον φοίνικα, ελληνικό εθνόσημο επί Καποδίστρια, για να τον θυμούνται.

Νουρεδίν αγάς Μπελούκμπασης, πολέμησε στην Πέτρα Βοιωτίας.

Ασλάμπεης Μουχουρδάρης, πολέμησε με 1500 Τουρκαλβανούς στη τελευταία μάχη του αγώνα στην Πέτρα Βοιωτίας. Οπότε οι Αλβανοί ήταν παρόντες και συνεπείς σε όλη τη διάρκεια και τις φάσεις της Ελληνικής Επανάστασης. Η τύχη των τουρκαλβανών μπέηδων, αγάδων και οπλαρχηγών όταν πήγαν να ζητήσουν τους μισθούς τους από τον Κιουταχή:

«Ο Μέγας Βεζύρης Ρεσίτ Πασάς εκάλεσεν εις Μοναστήριον της Πελαγονίας τους αρχηγούς των πολεμησάντων κατά της Ελλάδος Αλβανών διά να πληρώσει εις αυτούς μισθούς και έξοδα. Προσήλθαν περίπου 400-500 φύλαρχοι και άλλοι Αλβανοί πρόκριτοι. Αφού τους υπεδέχθη ο Ρεσίτ καλώς και προσέφερεν εις αυτούς γεύμα, διέταξε κατά τινα παράταξιν του στρατού να τουφεκίσωσι τους θεωμένους Αλβανούς. Τοιαύτη περίπου ήτο πάντοτε η αμοιβή των Αλβανών διά τας υπηρεσίας προς τους Τούρκους».
Κλείνουμε την λίστα με τους Αλβανούς συμπρωταγωνιστές στην Ελληνική Επανάσταση του 1821 με τον Αλβανό ανέκδοτο τον Ταφίλ Πούζη.

«… το τέλος του Ταφήλ Μπούζ. Αυτός ήταν Αλβανός οπλαρχηγός στην υπηρεσία του Αλή πασά. Όταν όμως ο Αλής κυκλώθηκε από τον Χουρσίτ, ο Ταφήλ δεν είχε κανένα δισταγμό να τον προδώσει και να μπει στην υπηρεσία του Ομέρ Βρυώνη. Στη διάρκεια του Ελληνικού Αγώνα αυτομόλησε και προσεχώρησε στους Έλληνες. Μετά την απελευθέρωση διοικούσε σώμα Αλβανών που το μισθοδοτούσε η ελληνική κυβέρνηση. Το σώμα αυτό διαλύθηκε, με εισήγηση του Θεοδ. Κολοκοτρώνη. Ο Ταφήλ τότε πήγε να συναντήσει τον Κιουταχή, ο οποίος τον σκότωσε το 1832».

Ο Θ. Κολοκοτρώνης για τον Ταφιλπούζη:
«…τον Ταφιλπούζη με το τάγμα του τον απεφάσισαν να περάσει από την Καρύταινα και να πάει στην Γαστούνη με σημαία Οθωμανική, με παντιέρες Οθωμανικές, με την χέρα του Μωάμεθ. Ακούοντας εγώ έστειλα και τον έβγαλα με καταισχύνη, και αν είχα την έχθρα που έλαβα έπειτα, θα τους σκοτώναμε. Και του έστειλα (του Ταφιλπούζη) και εμάζωξε τες μπαντιέρες, και του είπα αν περάσει καμμιά φορά με ανοικτές μπαντιέρες, οι γυναίκες οι χηρευάμενες θα τον σκοτώσουν:

- Που ανοίγεις την σημαία την Τούρκικη, εις τα χώματα τα Ελληνικά;

- Τι φταίμε εμείς; Ο Κωλέττης μας είπε: «Δουλειά να κάμετε και ο,τι σημαία θέλετε. Μας έδωσεν οφίκια, εγέλασε Τούρκους και Ρωμαίους».».

Τώρα ας βγάλει ο καθένας τα συμπεράσματά του, όπου βλέπει πασάς ας σκεφτεί άλλους 3-4 χιλιάδες, όπου μπέης 1-2 χιλιάδες και από 500-1000 για τους υπόλοιπους για να δει τη συνεισφορά των Αλβανών στην Ελληνική Επανάσταση. Αν είχαν προσφέρει όπως λένε οι Αλβανοί θα υπήρχε ελληνικό αλλά και αλβανικό κράτος από το 1822-23.

Πηγή: https://www.himara.gr/istoria/30069-ta-mytheymata-peri-symvolis-ton-alvanon-stin-elliniki-epanastasi - Τα μυθεύματα περί «συμβολής» των Αλβανών στην Ελληνική Επανάσταση




Υπτγος ε.α. Χρήστος Μπολώσης: - Τότε που είχαμε πρωθυπουργούς

 

Ο Τζίτζης (καλώς τονα κι΄ ας άργησε), έχει πιάσει από νωρίς στασίδι στο καφενείο «Η Συνάντησις των Φίλων» του καταστηματάρχου κ. Νικολάου Μερακλή, του επιλεγομένου και «μπίχλα» καθόσον η καθαριότης κ.λπ., κ.λπ. και τα ξέρετε τα υποδέλοιπα και να μη χαλάμε και μελάνη να τα ξαναγράφουμε. Κάθεται το λοιπόν στην ΙΧ θέση του, δίπλα στο παράθυρο και κοντά στη σόμπα και φυσάει και ξεφυσάει σαν ζεμένο βόδι στον ανήφορο.

Tου Χρήστου Μπολώση

  • Περικαλώ κύριε Τζίτζη προς τι η εξάτμιση; Αρωτάει ο Μερακλής ο καταστηματάρχης, που έχει και περισσότερα θάρρητα.
  • Άσε με ρε Νικόλα και είμαι να σκάσω.
  • Και ο λόγος;
  • Ρε δε διάβασες, δεν έμαθες, δε ρώτηξες;

Όχι, ο Μπίχλας, καθότι έχει τσακωθεί και με τη γραμματική και με το συντακτικό δεν διάβασε, δεν έμαθε, δε ρώτηξε. Ο Τζίτζης, αφού και  καλιγώνει ψύλλο, το αντελήφθει  και μη θέλων να τον φέρει σε δύσκολη θέση, καταστηματάρχη άνθρωπο, άναψε τσιγάρο, ρούφηξε ρουφηξιά μια από τον καφέ του, τακτοποίησε τον απαυτό του στη καρέκλα, φύσηξε τα δαχτυλίδια από τον καπνό του τσιγάρου του κατά πάνω  και άρχισε.

  • Κάποτε που λες ρε Μπίχλα, είχαμε στη Ελλάδα έναν πρωθυπουργό, που τον λέγανε Παπάγο, αν τον έχεις ακουστά. Ο Μπίχλας τον είχε ακουστά και ο Τζίτζης συνέχισε. Αυτός λοιπόν ήταν πολύ γνωστός και από τον Συμμοριτοπόλεμο, τότε που έστρωσε στο κυνήγι τους συμμοριτοκομμουνιστές (ΣΚ, του λοιπού για να μη λένε ότι δεν συμμορφωνόμεθα προς τας υποδείξεις, που απαγορεύουν τον όρο «κομμουνιστοσυμμορίτες») στον Γράμμο και στο Βίτσι. Έτσι φθάνουμε στις 16 Νοεμβρίου του 1952 και στις εκλογές που έγιναν, το κόμμα του, «Ελληνικό Συναγερμό» το λέγανε, πήρε 49,22% και έβγαλε τις 247 από τις 300 έδρες της Βουλής. Όμορφα πράματα και νοικοκυρεμένα.
  • Σωστά και πρόσβαρα, σχολίασε ο Μπίχλας.

Ο Τζίτζης τούριξε ένα άγριο βλέμμα που τον διέκοψε και συνέχισε

Ήταν το λοιπόν  Δεκέμβριος του 1953, όταν Υπουργός Εξωτερικών της Μεγάλης Βρετανίας ήτονε ο Άντονι Ηντεν   και είχε έλθει στην Ελλάδα για να αναρρώσει από μια πρόσφατη εγχείρηση.

  • Περαστικά του, ξανασχολίασε ο Μπίχλας.

Νέο, αγριότερο αυτή τη φορά, βλέμμα του Τζίτζη, ο οποίος δίνων τόπο στη οργή συνεχίζει

  • Ο Παπάγος το λοιπόν, συναντήθηκε μαζί του στην βρετανική πρεσβεία, που ήταν εκεί που είναι και σήμερα, στις 22 Δεκεμβρίου, παρουσία και του Βρετανού πρέσβυ, ώσπου κάποια στιγμή  ο Παπάγος έθιξε το Κυπριακό. Τότε ο Ήντεν τον διέκοψε απότομα και του απάντησε ψυχρά, ότι για την κυβέρνησή του δεν υπάρχει κανένα Κυπριακό ζήτημα, ούτε θα υπάρξει στο μέλλον.
  • Τάπε κ. Τζίτζη αυτά εγχειρισμένος άνθρωπος;
  • Ναι για. Η συζήτηση, γλήγορα εξελίχθηκε σε καβγά, στον οποίο ο Παπάγος είπε ότι μετά απ’ αυτήν την κατηγορηματική άρνηση, ένιωθε ελεύθερος να κινηθεί όπως νόμιζε για το Κυπριακό.
  • Μπράβο στο μάγκα, σχολίασε και πάλι ο Μπίχλας.
  • Μπράβο του εκατό φορές, υπερθεμάτισε ο Τζίτζης και συνέχισε. Ενώ λοιπόν μιλούσε ο Παπάγος, ο Ήντεν πήγε στο παράθυρο και κοίταζε τον δρόμο, αδιαφορώντας για τον συνομιλητή του, ο οποίος, εξοργισμένος, φώναξε: «Είμαι ο πρωθυπουργός της Ελλάδας και όταν μιλώ με κάποιον, αξιώ να μου δείχνει το πρόσωπό του και όχι τον κώ@@ του!» και έφυγε.
  • Αυτός μάλιστα! Αυτός είναι πρωθυπουργός. Ζει τώρα;
  • Το κακό σου το καιρό ρε στούρνο. Ο Παπάγος πόθανε στις 4 Οκτωβρίου του 1955.
  • Συγγνώμη δεν το ήξερα.
  • Αμ νάταν μόνο αυτό που δεν ξέρεις…

Ο Τζίτζης απόστασε από την διήγηση και παράγγειλε ένα ουζάκι περιποιημένο, ήγουν με την κεκανονισμένη ποικιλία που θα πει σαρδέλες 2 ολόκληρες, ελιές θρούμπες πέντε, τυράκι κεφαλίσιο τεμάχια 2 των 5 γραμμαρίων έκαστον, κεφτεδάκια, το πολύ δύο ημερών, 2, αυγό μισό και άρτον ανάλογον.

Το ουζάκι ήρθε, ο Τζίτζης καμάκωσε μια ελιά θρούμπα ήπιε μια γουλιά ούζο και είπε στο Μπίχλα, που είχε καθίσει δίπλα του καθόσον η ώρα περασμένη και η πελατεία πεσμένη:

  • Ρε συ υπάρχει κι’ άλλο παράδειγμα Έλληνα πρωθυπουργού με μέζεα, που ήταν πραγματικός πρωθυπουργός και όχι καραγκιοζάκος.
  • Με τι είπες δάσκαλε; Με μεζέ;
  • Όχι ρε με μεζέ. Με «μέζεα» και αν δε νογάς τι θα πει ρώτηξε τον Ζουράρη. Τέλος πάντων θα καταλάβεις. Ήτουνε το λοιπόν κάποτε ένας δήμαρχος σ΄ ένα Ελληνικό νησί και ήτουνε και ο 6ος Αμερικανικός Στόλος, ο χωροφύλακας να πούμε της Αμερικής στην περιοχή, που ζήτησε από την Ελληνική κυβέρνηση να πιάσει στο λιμάνι του νησιού που είπαμε.  Τότε ξεσηκώθηκε ο δήμαρχος του νησιού και είπε ότι θα απαγορεύσει στους Αμερικανούς να πιάσουν στο λιμάνι. Ε, ποιος είδε τον Πρωθυπουργό, Γεώργιο Παπανδρέου τόνε λέγανε, και δεν τον φοβήθηκε.
  • Δεν μπορεί ο πρώτος τυχόν δημαρχίσκος να κανονίζει την εξωτερική πολιτική της Ελλάδος, είπε.
  • Α, τώρα κατάλαβα τι θα πει «μέζεα» είπε ο Μπίχλας. Και γιατί μου τα λες όλα αυτά ρε δάσκαλε;
  • Άκου ρε να μαθαίνεις. Στις 17 Φεβρουαρίου που μας πέρασε, πόθανε ένας δήμαρχος. Πόθανε το λοιπόν ο δήμαρχος στις 17 και στις 19 έγινε η κηδεία του και πένθησε η πόλη κατά τα κεκανονισμένα. Τότες ο Περιφερειάρχης αποφάσισε και απαγόρευσε να γίνει η παρέλαση, που ήτανε δύο μέρες μετά τη κηδεία, για την απελευθέρωση της πόλεως από τους Τούρκους το 1913 λόγω… πένθους, λες και η παρέλαση προσέβαλε την μνήμη του εκλιπόντα. Ακόμα και ο δήμαρχος απαγόρευσε όλες τις σχετικές εορταστικές εκδηλώσεις. Το τραγελαφικό ρε συ Μπίχλα είναι ότι και ένας γειτονικός Δήμος ομοίως ακύρωσε τις εκδηλώσεις του σε… ένδειξη πένθους.
  • Και λοιπόν πού παίζει μπάλα ο πρωθυπουργός με τα μέζεα; Ρώτηξε ο Μπίχλας;
  • Ρε συ μπορεί ο πάσα ένας να καταργεί τις Εθνικές εορτές επειδή έτσι κρίνει; Και έστω ότι έχει αυτό το δικαίωμα, θα τολμούσε να απαγορεύσει την γιορτή της Πρωτομαγιάς που θα οργάνωνε το ΚΚΕ;
  • Μάλλον όχι, είπε ο Μπίχλας. Αλλά ο πρωθυπουργός πώς παίζει μπάλα; ξαναρώτησε ο Μπίχλας που είναι και λίγο μπούγας.
  • Θα μπορούσε ρε να κάνει ένα τηλεφώνημα και να πει δυό κουβέντες στους τοπικούς άρχοντες; Αλλά άμα και ο ίδιος δεν τόχει το πατριωτικό… Πιάσε ακόμα ένα ούζο ρε Μπίχλα…





πηγή:https://www.dimokratia.gr/apopseis/558760/tote-poy-eichame-prothypoyrgoys/

Eπετειακή Εκδήλωση Ε.Α.Α.Σ. για την Εθνική Επέτειο της 25ης Μαρτίου.


 Πραγματοποιήθηκε την 21η Μαρτίου 2024, στο αμφιθέατρο του Πολεμικού Μουσείου η επετειακή εκδήλωση που διοργάνωσε η Ε.Α.Α.Σ. για την Εθνική Παλιγγενεσία της 25ης Μαρτίου.


Ο εορτασμός ξεκίνησε με χαιρετισμό του Προέδρου της Ε.Α.Α.Σ., Υπτγου ε.α. κ. Ιωάννη Δεβούρου που αναφέρθηκε στην Εθνική επέτειο και το χρέος τιμής όλων μας προς τους ηρωικούς αγωνιστές του Αγώνα της Απελευθέρωσης του Ελληνικού Έθνους.


Τον πανηγυρικό της ημέρας εκφώνησε ο Νομικός-Διεθνολόγος, Δρ. Δημήτριος Σταθακόπουλος, με θέμα : «Ερωτήσεις – Απαντήσεις για το 1821», ο οποίος αναφέρθηκε με ενάργεια σε άγνωστα ιστορικά στοιχεία της Ελληνικής Επανάστασης του 1821.


Επίσης η Δημοσιογράφος – Φιλόλογος κ. Βίκυ Φλέσσα σε μια σύντομη και περιεκτική ομιλία της, κάλυψε το θέμα: «Η γλώσσα του Αγώνα».


Την τελετή τίμησαν με την παρουσία τους, ως εκπρόσωπος του Προέδρου της Βουλής των Ελλήνων, ο Βουλευτής ΝΔ Νοτίου Τομέα κ. Διονύσιος Χατζηδάκης, ως εκπρόσωπος του Μακαριοτάτου Αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ.κ. Ιερωνύμου, ο Πανοσιολογιώτατος Αρχιμανδρίτης π. Γαβριήλ Χριστόπουλος, ως εκπρόσωπος του Προέδρου του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ ο Ανπτχος ε.α.  Θωμάς Χατζηαθανασίου, ως εκπρόσωπος του Προέδρου των ΣΠΑΡΤΙΑΤΩΝ ο Βουλευτής  Β΄ Πειραιά  κ. Αλέξανδρος Ζερβέας, ως εκπρόσωπος του Προέδρου Δημοκρατικού Πατριωτικού Κινήματος ΝΙΚΗ ο Υπτγος ε.α. Ανδρέας Μπλάνος, ο Βουλευτής ΝΔ Β΄ Πειραιά κ. Δημήτριος Μαρκόπουλος, ο Βουλευτής ΝΔ Ανατολικής Αττικής κ. Βασίλης Οικονόμου, ως εκπρόσωπος του Βουλευτή ΝΔ Β΄Πειραιά κ. Μιχαήλ Λιβανού ο Αντγος ε.α. κ. Γεώργιος Σιγανός, η Πρόεδρος του Αρείου Πάγου κα. Ιωάννα Κλάπα, ο Α/ΓΕΕΘΑ Στγος  Δημήτριος Χούπης, ο Α/ ΓΕΣ Αντγος Γεώργιος Κωστίδης, ως εκπρόσωπος του  Α/ ΓΕΝ ο Πλοίαρχος  Βασίλειος Ασημακόπουλος ΠΝ, ως εκπρόσωπος του Α/ ΓΕΑ ο Σμήναρχος Αντώνιος Μουρτζάς, ως εκπρόσωπος του Α/ ΕΛ.ΑΣ ο Ταξχος ΕΛ.ΑΣ Κωνσταντίνος Σουρμελής, ως εκπρόσωπος του Α/ Λ.Σ. ο Πλοιαρχος Λ.Σ. Κωνσταντίνος Γιαλελής, ο Διοικητής της ΑΣΔΥΣ Αντγος  Δημήτριος Μπολομύτης, ο Διευθυντής του ΤΕΘΑ Αντγος  Αντώνιος Κονδύλης, ο Πρόεδρος του Πολεμικού Μουσείου Αντπτχος Κωνσταντίνος Καραμεσίνης, ο Διευθυντής του 401 ΓΣΝΑ Υπτγος (ΥΙ) Κωνσταντίνος Λιασκώνης, ως εκπρόσωπος του Προέδρου του ΔΣ/ΜΤΣ ο Υπτγος ΕΛ.ΑΣ ε.α. Μπέττας Δημήτριος, ο Διευθυντής Στρατιωτικών Ιερέων Σχης (ΣΙ) π. Νεκτάριος Μαρκάκης, ως εκπρόσωπος του Προέδρου του Συντονιστικού τριών Ενώσεων Αποστράτων και Ε.Α.Α.Ν ο Υπνχος ε.α. Γεώργιος Σιδέρης, ο Πρόεδρος της Ε.Α.Α.Α. Απτχος ε.α  Κωνσταντίνος Τζαβέλας, Προέδροι Όπλων  - Σωμάτων,  και Τάξεων ΣΣΕ, Σπουδαστές της Αστυνομικής Ακαδημίας καθώς επίσης Μέλη και Φίλοι της Ενώσεως.


Η Χορωδία «ΙΟΝΙΟΥ ΦΩΝΕΣ» της Κερκυραϊκής Εστίας Αθηνών υπό την Διεύθυνση του μαέστρου κ. Αιμίλιου Γιαννακόπουλου φρόντισε για άλλη μια φορά για μία πανδαισία χορωδιακών ασμάτων του Επαναστατικού Αγώνα. 


Επίσης το χορευτικό του Λυκείου Ελληνίδων Παράρτημα Ραφήνας ενθουσίασε το κοινό με το σφρίγος  και τον ενθουσιασμό του, αποδίδοντας τοπικούς Ελληνικούς Χορούς.


Την όλη εκδήλωση συντόνισε το μέλος του Δ.Σ. της Ε.Α.Α.Σ. Υπτγος ε.α. Χρήστος Μπολώσης.


Μετά τη λήξη της τελετής παρατέθηκε μικρή δεξίωση στο φουαγιέ του αμφιθεάτρου «Καποδίστριας», όπου παράλληλα λειτουργούσε μικρή έκθεση με ντοκουμέντα του 1821 από το αρχείο των Ελληνικών Γραμμάτων «Γεώργιος Λεβιθόπουλος».

 

Το Γραφείο Δημοσίων Σχέσεων

Πώς φθάσαμε να είμαστε ο δεύτερος φτωχότερος λαός της Ευρώπης μετά τη Βουλγαρία!! - Πως φτάσαμε σ΄ αυτό το χάλι!!


 Η μνημονιακή περίοδος ολοκληρώθηκε. Οι συνέπειες όμως αυτής της δεκαετίας θα είναι… μαζί μας για πολλά χρόνια ακόμη. Μια από αυτές, η… φτωχοποίηση με όποιο δείκτη και αν την μετρήσεις.

Μέσος ονομαστικός μισθός; Είμαστε η μοναδική χώρα στην Ευρώπη που εισπράττουμε λιγότερα απ΄ ότι το 2009, δηλαδή απ΄ ότι πριν από 15 χρόνια. Μέσο κατά κεφαλή ΑΕΠ σε όρους αγοραστικής δύναμης; Έχουμε πλέον το δεύτερο χειρότερο στην Ευρώπη καθώς ξεπερνάμε -και αυτό οριακά- μόνο την Βουλγαρία.

Ναι, έχει σημειωθεί βελτίωση τα τελευταία τρία χρόνια, καθώς εκεί που είχαμε φτάσει το μέσο εισόδημα να αντιστοιχεί ακόμη και στο 62-63% του κοινοτικού μέσου όρου, τώρα είμαστε στο 67%. Όμως, το συμπέρασμα δεν αλλάζει: με τα δύο τρία του μέσου ευρωπαϊκού εισοδήματος, το κύμα ανατιμήσεων, ο πληθωρισμός και το ράλι στις τιμές των ακινήτων γίνονται για τον Έλληνα πολίτη "βουνό".

Τα αίτια της φτωχοποίησης είναι λίγο πολύ γνωστά. Όταν σε όλες τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες από το 2010 μέχρι και το 2023, οι ονομαστικοί μισθοί ανέβαιναν συνεχώς, στην Ελλάδα μειώνονταν, σε μια προσπάθεια δια της εσωτερικής υποτίμησης να εξαφανιστούν τα ελλείμματα. Κάπως έτσι, ο Πολωνός, ο Ρουμάνος, ο Ούγγρος, πολίτες που παραδοσιακά και επί δεκαετίες θεωρούνται φτωχότεροι από τους Έλληνες, μας έχουν ξεπεράσει. Στις χώρες τους μιλούν για σύγκλιση με τον μέσο ευρωπαϊκό όρο. Στην Ελλάδα δεν μπορούμε να ισχυριστούμε κάτι αντίστοιχο.

Το ζήτημα δεν είναι η διαπίστωση του προβλήματος αλλά η επίλυσή του. Οι "συνταγές" είναι συγκεκριμένες: επενδύσεις για να αυξηθεί η παραγωγικότητα της εργασίας και να δημιουργηθεί κύμα αυξήσεων των μισθών το οποίο όμως θα έχει "στέρεες βάσεις" χωρίς να προκαλεί προβλήματα στην αγορά εργασίας. Αυτές οι επενδύσεις όμως δεν γίνονται από τη μια ημέρα στην άλλη. Διότι είναι παραγωγικές επενδύσεις -και όχι εξαγορές ακινήτων ή χρηματοοικονομικές τοποθετήσεις- οι οποίες για να ολοκληρωθούν και να μπουν σε παραγωγική διαδικασία απαιτούν χρόνο.

Οι κινήσεις που γίνονται με την αύξηση του κατώτατου μισθού βοηθούν, καθώς συμβάλλουν στην αύξηση του μέσου εισοδήματος. Όμως δεν αρκούν. Το ζητούμενο είναι να αυξηθεί ο μέσος μισθός και αυτό απαιτεί πολλά: νέες καλοπληρωμένες θέσεις εργασίας, νέες συλλογικές συμβάσεις εργασίας, ισχυρούς ρυθμούς ανάπτυξης οι οποίοι θα τροφοδοτούνται κυρίως από εξωστρεφείς δράσεις όπως οι επενδύσεις και οι εξαγωγές και πολλά ακόμη.

Όσο για το κυριότερο: θα χρειαστεί χρόνος. Η επούλωση των πληγών που άνοιξε η πολυετής ύφεση δεν θα γίνει από τη μια στιγμή στην άλλη.





πηγή:https://www.thetoc.gr/oikonomia/article/giati-katalixame-na-eimaste-o-deuteros-ftoxoteros-laos-tis-europis-meta-ti-boulgaria-sto-kata-kefali-aep/

ΕΦΚΑ: Ξεκίνησε η πληρωμή αναδρομικών και συντάξεων

Στο ταμείο πάνε σήμερα το απόγευμα (ή το αργότερο αύριο) 6.700 συνταξιούχοι της πρώην Ολυμπιακής, για αναδρομικά 54 μηνών. Το μέσο ποσό που θα εισπράξουν οι εν λόγω συνταξιούχοι φτάνει στα 4.700 ευρώ και αφορά στον επανυπολογισμό της σύνταξής τους με τα ενισχυμένα ποσοστά αναπλήρωσης του νόμου Βρούτση, ενώ τους οφειλόταν και η προσαύξηση του νόμου Κατρούγκαλου λόγω υψηλών εισφορών που κατέβαλλαν στην διάρκεια του εργασιακού τους βίου. 

Αφού πληρωθούν οι 6.700 συνταξιούχοι της πρ. Ολυμπιακής Αεροπορίας, η σκυτάλη των αναδρομικών περνά σε περίπου 1.000 συνταξιούχους Δημοσίου, πρώην υπαλλήλους ΝΠΔΔ, οι οποίοι θα πληρωθούν τον Απρίλιο τα αναδρομικά που τους οφείλονται από τον ΕΦΚΑ.

Οι τραπεζοϋπάλληλοι

Τον Μάιο σειρά παίρνουν 10.000 πρώην τραπεζοϋπάλληλοι, στους οποίους επίσης οφείλονται αναδρομικά και μάλιστα σημαντικού ύψους από τους επανυπολογισμούς των συντάξεων τους. Και σε αυτή την ομάδα τα ποσά που θα πληρωθούν είναι υψηλά και σύμφωνα με εκτιμήσεις ξεπερνούν τα 15.000 ευρώ και σε κάποιες περιπτώσεις φτάνουν τα 50.000 ευρώ. 

Ηδη πληρώθηκαν τις προηγούμενες ημέρες αναδρομικά πολλών χιλιάδων ευρώ στην πρώτη ομάδα 1.085 παλαιών συνταξιούχων του ΗΣΑΠ με εκκρεμείς επανυπολογισμούς. Κατά μέσο όρο εισέπραξαν 12.900 ευρώ, με το ελάχιστο ποσό στα 600 ευρώ και το μέγιστο στα 63.705 ευρώ.

«Μέχρι το τέλος Μαρτίου αρκετοί συνταξιούχοι θα δουν στον λογαριασμό τους περισσότερα αναδρομικά. Αυτό συμβαίνει γιατί συνταξιούχοι όπως αυτοί του ΗΣΑΠ, της Ολυμπιακής, νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου αλλά και τραπεζών δεν είχαν δει τον επαναϋπολογισμό των συντάξεών τους, τόσο από το νόμο Κατρούγκαλου όσο και από το νόμο Βρούτση» έχει δηλώσει η υπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, Δόμνα Μιχαηλίδου. «Οπότε, στο τέλος του μήνα, οι συνταξιούχοι θα δουν τις προς τα πάνω αναθεωρημένες συντάξεις τους στον τραπεζικό τους λογαριασμό».

Ποιοι θα πάρουν τα περισσότερα

Η διακύμανση των αναδρομικών οφείλεται στις συντάξεις και στο αν και πόση προσωπική διαφορά έχουν οι συνταξιούχοι που πρέπει να μηδενιστεί για να δουν την αύξηση στην τσέπη. Τα περισσότερα αναδρομικά θα τα λάβουν οι συνταξιούχοι που αποχώρησαν με 35, 38 και 40 έτη ασφάλισης, καθώς σε αυτά τα έτη τα ποσοστά αναπλήρωσης ενισχύθηκαν σημαντικά με τον νόμο Βρούτση.

Οι επανυπολογισμοί αυτοί ισχύουν από την 1η Οκτωβρίου 2019 και μετά. Δηλαδή, όσοι περιμένουν αυξήσεις από τον επανυπολογισμό θα τις πάρουν με αναδρομικά άνω των τεσσάρων ετών, 54 μηνών έως τον Απρίλιο (Οκτώβριος 2019 – Απρίλιος 2024).

Στην «ουρά» των επανυπολογσμών παραμένουν συνταξιούχοι από το ΙΚΑ, τον ΟΑΕΕ και το Δημόσιο με διαδοχική και παράλληλη ασφάλιση, οι οποίοι δεν έχουν λάβει τις αυξήσεις που δικαιούνται από τα βελτιωμένα ποσοστά αναπλήρωσης μετά τα 30 έτη ασφάλισης. Πολλοί εξ αυτών μάλιστα εργάζονται μετά τη συνταξιοδότηση.

 


πηγή:https://www.imerisia.gr/syntaxeis/asfalistiko/90584_efka-plironei-simera-anadromika-sta-4700-eyro-meso-poso-oi-dikaioyhoi