Πέμπτη 2 Ιουνίου 2022

ΥΠΕΘΑ: Γιατί παραχωρούνται, στην Ουκρανία τα ΒΜΡ-1 και παραλαμβάνουμε τα Γερμανικά Marder - Ποιο και γιατί είναι πολύ ανώτερο - Γιατί δεν δημιουργείται κανένα κενό στην άμυνα της Χώρας


 Παράλληλα με την παραλαβή των ανώτερων γερμανικών Marder η αποστολή των ΒΜΡ-1 στην Ουκρανία

Η παροχή αμυντικού υλικού στην Ουκρανία αποφασίστηκε από το ΚΥΣΕΑ, ύστερα από την πρώτη επικοινωνία που είχε ο Πρωθυπουργός με τον Πρόεδρο Ζελένσκι.

  • Στο πλαίσιο αυτό, παράλληλα με την υπόλοιπη βοήθεια που στάλθηκε, ακολούθησαν διαβουλεύσεις μεταξύ Ελλάδας και Γερμανίας για την παραχώρηση στην Ουκρανία τεθωρακισμένων οχημάτων μάχης ανατολικογερμανικής προέλευσης τύπου ΒΜΡ-1 (παραλαβής 1994), τη χρήση των οποίων γνωρίζουν οι Ουκρανοί, με ταυτόχρονη αντικατάστασή τους από ίσο αριθμό τεθωρακισμένων οχημάτων μάχης γερμανικής κατασκευής τύπου Marder, που είναι πολύ ανώτερα σε σχέση με το ΒΜΡ-1 και μηχανολογικά έχουν πολλές ομοιότητες με τα Leopard 1 που διαθέτει ο Ελληνικός Στρατός.
  • Η τελική συμφωνία, μετά τις συζητήσεις που προηγήθηκαν, επιβεβαιώθηκε στη συνάντηση που είχε ο Πρωθυπουργός με τον Καγκελάριο της Γερμανίας και ανακοινώθηκε τόσο από τον Καγκελάριο, όσο και από το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας της χώρας μας. Οι λεπτομέρειες θα διευθετηθούν στο αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα ανάμεσα στο Υπουργείο Εθνικής Άμυνας και το Ομοσπονδιακό Υπουργείο Άμυνας της Γερμανίας, προκειμένου η συμφωνία να τεθεί το ταχύτερο δυνατό σε εφαρμογή.

Σημειώνεται ότι τα ΒΜΡ-1 που παραχωρούνται από τη χώρα μας είναι πολύ παλιά κι έχουν πολύ μικρή χρησιμότητα για τον Ελληνικό Στρατό, ενώ έχουν αξία για τους Ουκρανούς, καθώς έχουν εκπαιδευμένα πληρώματα σε αυτά τα ανατολικογερμανικά οχήματα, αλλά και δυνατότητες συντήρησης (σε αντίθεση με άλλα, άγνωστα σε αυτούς δυτικής κατασκευής οχήματα). 

Να σημειωθεί επίσης ότι δεν δημιουργείται απολύτως κανένα κενό στην άμυνα της χώρας, αφού η αποστολή των οχημάτων θα γίνεται παράλληλα με την παραλαβή των γερμανικών. Το παράδοξο δε είναι ότι εκφράζουν έντονη ανησυχία μήπως υπάρξουν κενά στην άμυνα της χώρας, εκείνοι που δεν ψήφισαν την αγορά των Rafale, που ενισχύουν πολύ σημαντικά την αμυντική ικανότητα της Ελλάδας.

Τετάρτη 1 Ιουνίου 2022

Πρώην Πρωθυπουργός Κώστας Καραμανλής για τις τουρκικές προκλήσεις: - Με εκπτώσεις σε θέματα εθνικής κυριαρχίας δεν εξαγοράζεται η ειρήνη - Ισχυροποίηση της αμυντικής και αποτρεπτικής ικανότητας της χώρας και στήριξη, ηθική και υλική, των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων

H ομιλία του Κώστα Καραμανλή

Είναι μεγάλη τιμή και χαρά να βρίσκομαι σήμερα μαζί σας, σε αυτήν την πρώτη εκδήλωση για τα 40 χρόνια από την ίδρυση της Πανελλαδικής Οργάνωσης Γυναικών «Παναθηναϊκή». Η δράση και η προσφορά της όλες αυτές τις δεκαετίες είναι πραγματικά σημαντική και αξιέπαινη. Εύχομαι να συνεχίσει το έργο της στα χρόνια που έρχονται.

Θέλω ακόμα να ευχαριστήσω από καρδιάς το Διοικητικό Συμβούλιο και την Πρόεδρο της Οργάνωσης, Μαρία Γιαννίρη, για την πρόσκληση που μου απηύθυνε και την ευκαιρία που μου προσφέρει να μοιραστώ μαζί σας τις σκέψεις μου.

Διανύουμε μέρες που μας γυρίζουν πίσω σε ένα σκοτεινό παρελθόν. Ένα παρελθόν που ήταν κοινή πεποίθηση πως είχαμε αφήσει πίσω μας. Ένα παρελθόν που η δική μας γενιά δεν έζησε και που ελπίζαμε ότι δεν θα ζήσουν τα παιδιά μας.

Προφανώς και δεν ήταν ένας κόσμος αγγελικά πλασμένος. Οξείες διαφορές, γεωπολιτικοί ανταγωνισμοί, σφαίρες επιρροής ήταν γνώριμα φαινόμενα. Ακόμα και συγκρούσεις. Οι ανώφελοι και αδιέξοδοι πόλεμοι στο Αφγανιστάν και στο Ιράκ, η δήθεν Αραβική Άνοιξη και λίγο νωρίτερα οι εμφύλιοι πόλεμοι στην πρώην Γιουγκοσλαβία το αποδεικνύουν.

Όμως πόλεμος ευρείας κλίμακας σε ευρωπαϊκό έδαφος, δίπλα στην καρδιά της Ευρώπης, θα έπρεπε να είναι αδιανόητος στον 21ο αιώνα. Ειδικά στην Ευρώπη που έχει μακρά και πολύ οδυνηρή εμπειρία πολέμων. Και όμως το αδιανόητο συμβαίνει.

Η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία είναι πράξη παράνομη, απαράδεκτη και καταδικαστέα. Όχι μόνο διότι προσβάλλει βάναυσα κάθε κανόνα Διεθνούς Δικαίου. Αλλά και διότι καμμιά επιχειρηματολογία, βάσιμη ή όχι, δεν δικαιολογεί την προσφυγή στην βία, τις καταστροφές και την αιματοχυσία, ιδίως μάλιστα εις βάρος αμάχων και αθώων.

Πέρα όμως από την απερίφραστη καταδίκη της εισβολής και την ηθικά και ανθρωπιστικά επιβεβλημένη συμπαράσταση στον δοκιμαζόμενο Ουκρανικό λαό, είναι ανάγκη να συνειδητοποιήσουμε τις συνέπειες και τους κινδύνους που εγκυμονεί ο πόλεμος και προπαντός η παράτασή του.

Πρώτον, είναι ενδεχόμενο να επεκταθεί ο πόλεμος και πέραν του ουκρανικού εδάφους. Είτε στην ευρύτερη γειτνιάζουσα περιοχή ή και αλλού. Ηθελημένα ή εκ λάθους, από εσφαλμένο υπολογισμό ή προβοκάτσια. Δεν λείπουν ανά τον κόσμο εκείνοι, είτε κρατικές είτε μη κρατικές οντότητες που δρουν αυτόνομα από Κυβερνήσεις, όπως αντάρτες, τρομοκράτες, μισθοφόροι, εκμεταλλευόμενοι την ένταση και την αναταραχή, να επιδιώξουν να καρπωθούν οφέλη, εδαφικά, πολιτικά ή άλλα. Κάτι τέτοιο όμως θα σήμαινε την γενίκευση του πολέμου με ανεξέλεγκτες πια διαστάσεις, ακόμα και σε παγκόσμιο επίπεδο. Και δεν χρειάζεται καν αναφορά στο τι θα σήμαινε η πιθανότητα χρήσης πυρηνικών όπλων.

Δεύτερον, ο νέος ψυχρός πόλεμος δεν θα είναι αναβίωση του παλαιού. Θα είναι πολύ χειρότερος και πολύ πιο απρόβλεπτος. Από την μία γιατί στον προηγούμενο Ψυχρό Πόλεμο υπήρχε μια ξεκάθαρη διαχωριστική γραμμή με την σιωπηρή έστω παραδοχή ότι καμμιά πλευρά δεν παραβίαζε τα εσκαμμένα της άλλης. Και από την άλλη διότι ο διπολικός κόσμος που προέκυψε μετά τον 2ο Παγκόσμιο Πόλεμο, παρά τις τριβές και τις κορυφώσεις του, ενείχε το στοιχείο της σταθερότητας που ελλείπει παντελώς από τον σημερινό πολυπαραγοντικό κόσμο. Με άλλα λόγια οι εντάσεις και οι συγκρούσεις σήμερα θα εξελίσσονται σε ένα πολύ πιο αβέβαιο και ασταθές περιβάλλον.

Τρίτον, μια παρατεταμένη σύγκρουση ενέχει το ρίσκο η αντιπαράθεση Δύσης – Ρωσίας να πάρει παγκόσμιες διαστάσεις εξελισσόμενη σε αντιπαράθεση μεταξύ Δύσης και ενός ευρέος αντιδυτικού μετώπου. 

Χώρες δηλαδή που για τους δικούς τους λόγους θεωρούν ότι το μεταψυχροπολεμικό διεθνές σύστημα, πολιτικό, οικονομικό, νομισματικό διαμορφώθηκε σύμφωνα με τις προτεραιότητες της Δύσης και εν πολλοίς ελέγχεται από αυτήν, σε βάρος των δικών τους συμφερόντων, να επιλέξουν την σύμπηξη ενός μετώπου που αμφισβητεί, αντιστρατεύεται ή και υπονομεύει την λειτουργία του συστήματος αυτού. Μια τέτοια σύγκλιση μεταξύ Ρωσίας, Κίνας, Ινδίας αλλά και άλλων μεσαίων ή ανερχόμενων στο διεθνές στερέωμα παραγόντων θα συνιστούσε τεράστια πρόκληση για την Δύση και θα προμήνυε τεκτονικές αλλαγές στους σήμερα ισχύοντες κανόνες του παιχνιδιού με απροσδιόριστες τις συνέπειες και την τελική έκβαση μιας τέτοιας αντιπαράθεσης.

Τέταρτον, η παράταση του πολέμου καθιστά σχεδόν αδύνατη την αποτελεσματική αντιμετώπιση προβλημάτων που χρήζουν επείγουσας συνεννόησης και συνεργασίας. Πρωτίστως της κλιματικής αλλαγής. Οι ειδικοί έχουν σημάνει συναγερμό, τα σημάδια είναι εδώ και επιδεινώνονται, έχει χαθεί πολύς και πολύτιμος χρόνος. Ένα ούτως ή αλλιώς δύσκολο αλλά υπεραναγκαίο στοίχημα για την ανθρωπότητα κινδυνεύει να χαθεί οριστικά με ανυπολόγιστες συνέπειες, αφού η επιβεβλημένη συμφωνία και τήρηση των συμφωνηθέντων προϋποθέτει κυρίως την ουσιαστική συμβολή των μεγάλων πρωταγωνιστών που είναι όμως και οι βασικοί υπεύθυνοι για την ρύπανση του πλανήτη.

Τέλος, οι επιπτώσεις στον οικονομικό τομέα είναι ζοφερές και οι προβλέψεις σε περίπτωση μακράς διάρκειας του πολέμου χειρότερες. Παρέλκει η λεπτομερής τους απαρίθμηση. Το σοκ όμως στον ενεργειακό τομέα, στην εφοδιαστική αλυσίδα, στις τιμές, στην παραγωγή και το εμπόριο προμηνύουν δύσκολες μέρες. Στην χειρότερη εκδοχή, επισιτιστική κρίση σε περιοχές του πλανήτη, πολιτική αστάθεια και αυξημένες μεταναστευτικές ροές. Και πάντως για την Ευρώπη στασιμότητα, πληθωρισμό, πιθανώς ανεπάρκεια αγαθών, συνεπώς και διογκούμενη δυσαρέσκεια και αντίδραση.

Στο ενεργειακό αρκεί η υπόμνηση ότι η προσπάθεια απεξάρτησης από τους υδρογονάνθρακες της Ρωσίας θα είναι μακροπρόθεσμη και πολύ πιο ακριβή, με ότι αυτό μπορεί να σημαίνει για τις κοινωνίες που πλήττονται, προφανώς κυρίως τις Ευρωπαϊκές. Και στο επισιτιστικό τι μπορεί να συμβεί σε μια χώρα, όπως για παράδειγμα η Αίγυπτος, που εισάγει το 90% περίπου του σίτου που χρειάζεται από την Ουκρανία, σε κοινωνικοοικονομικό και κατά συνέπεια σε πολιτικό επίπεδο! Και, κατ΄επέκταση, τι μπορεί να σημαίνει αυτό για το μεταναστευτικό αλλά και τις ευρύτερες γεωπολιτικές επιπτώσεις για την χώρα μας.

Η προοπτική αυτή, δηλαδή μιας ογκούμενης οικονομικής κρίσης, με απτή αντανάκλαση στην κοινωνική ηρεμία και την ποιότητα της δημοκρατίας, ευρύτερα αλλά και στην Ευρώπη, μπορεί να εξελιχθεί στο δυσμενέστερο αν ληφθούν υπ όψιν δύο πρόσθετες παράμετροι. Αφ΄ ενός η ήδη ορατή διεύρυνση των κοινωνικών ανισοτήτων σε όλο τον πλανήτη. Ο Joel Kotkin, διάσημος οικονομολόγος και κοινωνιολόγος σε άρθρο του στο συντηρητικό περιοδικό “Spectator” τόνιζε στις 7 Ιανουαρίου 2022 : "Η νέα απολυταρχία αναδύεται από μια αδυσώπητη συγκέντρωση πλούτου που έχει δημιουργήσει μια νέα πάμπλουτη ελίτ. Η οικονομική κληρονομιά της τελευταίας δεκαετίας είναι η υπερβολική εταιρική ενοποίηση, μια μαζική μεταφορά πλούτου στο ανώτερο 1% από την μεσαία τάξη".

Είναι αλήθεια ότι η κατανομή του πλούτου περιορίζεται διαρκώς σε λιγότερα χέρια και εξωθούνται στο περιθώριο ολοένα και περισσότερες κοινωνικές ομάδες που ανήκουν στα αστικά-μικροαστικά στρώματα. Υγιής όμως δημοκρατία χωρίς κοινωνική συνοχή δεν είναι εφικτή. Προοπτική ηρεμίας και ομαλότητας με αποκλεισμούς και στέρηση της ελπίδας από τους πολλούς για ένα καλύτερο αύριο, είναι όνειρο θερινής νυκτός.

Αφ΄ ετέρου τα όσα διαδραματίζονται στον χώρο της ενημέρωσης. Δεν ήταν ασύνηθες σε καιρό πολέμου η πληροφόρηση σε ένα βαθμό να είναι ελεγχόμενη, το φαινόμενο όμως απροσχημάτιστης προπαγάνδας και διασποράς fake news είναι ανησυχητικό. Αν σ΄ αυτό προστεθούν τα ήδη εξαπλούμενα φαινόμενα του ανεξέλεγκτου λαϊκισμού στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ο αυθαίρετος αποκλεισμός της αντίθετης άποψης, η υπερσυσσώρευση ισχύος στην ενημέρωση σε λίγα ιδιωτικά χέρια, η κατάσταση επιδεινώνεται κατά πολύ. Μπορεί όλα αυτά να μην επηρεάζουν άμεσα την έκβαση του πολέμου, πρέπει όμως να προβληματίζουν σοβαρά για το είδος και την ποιότητα της δημόσιας ζωής που εκκολάπτεται στο όχι τόσο μακρινό μέλλον.

Εφ΄ όσον λοιπόν ο πόλεμος είναι τόσο καταστροφικός και η παράτασή του εγκυμονεί πολλαπλάσιους κινδύνους επείγει ο τερματισμός του. Άλλωστε και όλοι οι εμπλεκόμενοι μόνο να χάσουν έχουν από την συνέχισή του. Πρωτίστως το θύμα, η Ουκρανία, με τεράστιες απώλειες σε ανθρώπινες ζωές και υλικές καταστροφές. Όμως και ο θύτης, η Ρωσία που ανεξάρτητα από την αμφιλεγόμενη στρατιωτική έκβαση, έχει σημαντικές απώλειες, σοβαρότατο κόστος από τις κυρώσεις και τεράστια φθορά κύρους. Αλλά και η Ευρώπη που ήδη βιώνει τις αρνητικές συνέπειες της σύγκρουσης και θα πληρώσει βαρύτατο τίμημα από την διαιώνιση της.

Οι ΗΠΑ από την πλευρά τους πράγματι είχαν αποφασιστική συμβολή και στην ενιαία στάση της Δύσης στην κρίση αυτή και στην ουσιαστική στήριξη της Ουκρανίας. Δεν είναι όμως ξεκάθαρο εάν έχουν εξ ίσου ισχυρά κίνητρα για την ταχεία περάτωση του πολέμου, αφού εκ των πραγμάτων δεν υφίστανται τις οδυνηρές του συνέπειες. Σε κάθε περίπτωση επ ουδενί στον ίδιο βαθμό.

Είναι η Ευρώπη που πρέπει να αναλάβει πρωταγωνιστικό ρόλο στην κατάπαυση του πυρός, την λήξη του πολέμου και την επιστροφή στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων. Έργο δύσκολο, με πολλές παγίδες και αντινομίες αλλά αναπόφευκτο. Η Ευρώπη με τις γνωστές αδυναμίες της, την ανολοκλήρωτη ολοκλήρωσή της, τον αυτοπεριορισμό της σε ρόλο παθητικού θεατή στις παγκόσμιες εξελίξεις καλείται να υπερβεί εαυτόν και να βρει την δύναμη να πρωταγωνιστήσει.

Να αναλάβει πρωτοβουλίες σε όλα τα επίπεδα, στην αναζήτηση διπλωματικής διεξόδου, στην σταθεροποίηση της κατάστασης τουλάχιστον σε Ευρωπαϊκό επίπεδο, στην εξασφάλιση εναλλακτικών πηγών ενέργειας, στην ανακούφιση του Ουκρανικού λαού. Οι προκλήσεις όμως αυτές προϋποθέτουν ουσιαστικά βήματα προς την Ευρωπαϊκή ενοποίηση, κοινή εξωτερική και αμυντική πολιτική, υπέρβαση των αδυναμιών που κληροδότησε η άκαιρη και βεβιασμένη διεύρυνση του 2004. Προϋποθέτει κυρίως ισχυρή πολιτική βούληση. Σε τελική ανάλυση αυτή την Ευρώπη θέλουμε, αυτήν οραματιζόμαστε. Για μια τέτοια Ευρώπη μας ενέπνευσε και μας συνεπήρε ο Κωνσταντίνος Καραμανλής και οι άλλοι μεγάλοι ηγέτες της Ευρωπαϊκής ιδέας.

Οι τοποθετήσεις και οι χειρισμοί του επανεκλεγέντος Γάλλου Προέδρου είναι ενθαρρυντικές. Το ίδιο και του Ιταλού πρωθυπουργού. Η απόφαση της Γερμανίας να επενδύσει σοβαρά στον αμυντικό τομέα επίσης, αρκεί βέβαια να το βλέπει μέσα στο Ευρωπαϊκό πλαίσιο. Οι συμφωνίες του Minsk ίσως ένα σημείο εκκίνησης. Αν όμως και πάλι η Ευρώπη αφήσει τα πράγματα στην τύχη τους, αν δεν ακουστεί η δική της φωνή στα της ηπείρου μας, τότε το μέλλον προοιωνίζεται δυσάρεστο για όλους μας.

Ιδιαίτερη προσοχή για την Ελλάδα αλλά και την Ευρώπη χρειάζονται τα Βαλκάνια. Τα χαρακτηριστικά της περιοχής γνωστά. Βεβαρυμένο παρελθόν αιματηρών συγκρούσεων, υφέρποντες και μη εθνικοί ανταγωνισμοί, οικονομική και κοινωνική αστάθεια, δυσανάλογη παρουσία ομάδων του οργανωμένου εγκλήματος. Αν σε αυτά προστεθούν οι ανοιχτές πληγές του γιουγκοσλαβικού εμφυλίου και η ατυχώς μονομερής επέμβαση τότε της Δύσης και ο διαγκωνισμός μεγάλων δυνάμεων για σφαίρες επιρροής στην περιοχή γίνεται αντιληπτό ότι η κατάσταση μπορεί εύκολα να ξεφύγει.

 Η Βοσνία Ερζεγοβίνη με το περίπλοκο και δυσλειτουργικό καθεστώς που την διέπει, αλλά και το Κόσοβο όπου βρίσκονται σε μόνιμη τριβή οι επιδιώξεις Αλβανών και Σέρβων είναι οι κυριότερες εστίες ανησυχίας. Η διαιώνιση του Ουκρανικού μπορεί να θεωρηθεί ως ευκαιρία για την εκδήλωση αποσχιστικών τάσεων, συγκρούσεων ακόμα και αλλαγής συνόρων.

Όλα αυτά πρέπει η ΕΕ να τα προλάβει, στέλνοντας τα κατάλληλα μηνύματα, καθιστώντας απαγορευτικό το κόστος του οποιουδήποτε τυχοδιωκτισμού και εξασφαλίζοντας την προοπτική ένταξης στα κράτη της περιοχής, υπό τον όρο βεβαίως του απόλυτου σεβασμού των συνθηκών και του Ευρωπαϊκού κεκτημένου. Ο ρόλος της Ελλάδας πρέπει πάντα να είναι πρωταγωνιστικός σε όλες αυτές τις κατευθύνσεις, πρωτοπόρος της Ευρώπης στην περιοχή.

Με σαφές μήνυμα: στήριξη στις προσπάθειες για συνεργασία, ανάπτυξη, εξομάλυνση των όποιων διαφορών και βέβαια στον Ευρωπαϊκό προσανατολισμό. Κομμένα όμως με το μαχαίρι οι αλυτρωτισμοί και οι βαλκανικής κοπής κουτοπονηριές!

Όπως ήδη ελέχθη η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία είναι παράνομη, απαράδεκτη και καταδικαστέα. Για όλους τους λόγους που παρετέθησαν και πολλούς ακόμα. Απερίφραστα και καθαρά. Για την χώρα μας και για έναν ακόμα θεμελιώδη λόγο. Διότι η Ελλάδα αντιτίθεται εξ ορισμού σε οποιαδήποτε εκδοχή αναθεωρητισμού και ανατροπής του status quo. Και για λόγους αρχής αφού η ανοχή σε τέτοιες τάσεις θα οδηγούσε αργά ή γρήγορα την Ευρώπη στα δεινά που εβίωσε το πρώτο μισό του εικοστού αιώνα. 

Πάνω απ΄ όλα όμως επειδή η Ελλάδα γειτνιάζει με χώρα που και αναθεωρητικές επιδιώξεις έχει και με προσφυγή στην βία απειλεί αλλά και με παράνομη εισβολή και κατοχή σε βάρος της Κύπρου βαρύνεται.

Ειδικά σε ό,τι αφορά την Κύπρο, δεν μπορεί να μην σημειωθεί η καταφανής αναντιστοιχία στην στάση των περισσοτέρων συμμάχων και εταίρων. Ενώ δηλαδή, και ορθώς, καταδικάζεται η Ρωσική εισβολή στην Ουκρανία, επιβάλλονται κυρώσεις και ενισχύεται παντοιοτρόπως ο αμυνόμενος, το επί μισό σχεδόν αιώνα συνεχιζόμενο δράμα της Κύπρου αποσιωπάται απολύτως. 

Ακόμα χειρότερα, καταβάλλονται διαχρονικά προσπάθειες να γίνουν αποδεκτές λύσεις που θέτουν σε ίση μοίρα θύτη και θύμα, αναιρούν ακόμα και την υφιστάμενη κρατική οντότητα της Κύπρου, αποδέχονται αδιαμαρτύρητα τα τετελεσμένα της παράνομης κατοχής και εποίκισης και θα έθεταν σε τροχιά δορυφοροποίησης την Κύπρο προς την Τουρκία και μάλιστα σε πλήρη αναντιστοιχία με το Ευρωπαϊκό κεκτημένο. Είναι χαρακτηριστικά επ’ αυτού τα εκ των υστέρων σχόλια του Λόρδου David Hannay, βετεράνου Βρετανού διπλωμάτη και εν πολλοίς παρασκηνιακού εμπνευστή του Σχεδίου Annan, όπως δημοσιεύτηκαν στην Cyprus Mail, στις 14 Σεπτεμβρίου 2014, όταν περιέγραφε την τελική μορφή του ως «ασύνετα γενναιόδωρη» για τους Τούρκους.

Αυτή η κατάφωρα υποκριτική αναντιστοιχία εκθέτει σοβαρά όσους ομνύουν ότι μάχονται υπέρ αξιών και αρχών, και εγείρει την υποψία ότι η επιλεκτικότητα στις ευαισθησίες υπαγορεύεται όχι από αρχές αλλά από γεωπολιτικές επιδιώξεις. Εκ των πραγμάτων έτσι αποδυναμώνεται η πολιτική, δικαϊική και ηθική υπεροχή του αφηγήματος της Δύσης.

Αντίθετα με την Ελλάδα, η Τουρκία είναι χώρα αναθεωρητική. Επιδιώκει δηλαδή να μεταβάλλει την υφιστάμενη κατάσταση όπως προβλέπεται από το Διεθνές Δίκαιο και τις διεθνείς συμφωνίες προς όφελος της. Απόδειξη αυτού είναι η άμεση ή έμμεση στρατιωτική της εμπλοκή στο Ιράκ, στην Συρία, στον Καύκασο και στην Λιβύη. Η ενεργή ανάμειξη της στα εσωτερικά των βαλκανικών χωρών με μουσουλμανικούς πληθυσμούς, με στόχο την διεύρυνση της επιρροής της. Η αμφισβήτηση της Συνθήκης της Λωζάννης, της Συνθήκης των Παρισίων περί εκχώρησης των Δωδεκανήσων στην Ελλάδα του 1947, η μη αποδοχή της σύμβασης του Montego Bay για το Δίκαιο της θάλασσας, και η επιλεκτική μόνο επίκλησή του. Και βέβαια η ρητορική της και η διαρκής και πολυεπίπεδη κλιμάκωση των προκλήσεων έναντι της Ελλάδας.

Είναι κομβικής σημασίας να αντιληφθούμε με τρόπο σφαιρικό και ολοκληρωμένο την στόχευση και την στρατηγική της Τουρκίας. Με απλά λόγια να την διαβάσουμε σωστά. Είναι δραματικά διαφορετικό εάν επρόκειτο για μια χώρα που όπως σε πολλές περιπτώσεις ανά τον κόσμο έχει κάποιες διαφωνίες με ένα γειτονικό κράτος που επιθυμεί να τις λύσει με τους παραδεκτούς τρόπους επίλυσης διαφορών, ή αντίθετα επιδιώκει να ανατρέψει συνολικά το status quo με απώτερο στόχο την ηγεμονία στην ευρύτερη περιοχή. Δυστυχώς συμβαίνει το δεύτερο. 

Όλα δείχνουν ότι η Τουρκία θεωρεί ότι ιστορικά, γεωπολιτικά, με βάση το μέγεθος και τον πληθυσμό της δικαιούται ηγετικού ρόλου στην Ανατολική Μεσόγειο και επέκεινα. Ρόλου που θα την αναβιβάζει σε πρωταγωνιστή και κυρίαρχη δύναμη στην περιοχή, με συνακόλουθη την σχετική υποβάθμιση της σημασίας και του ρόλου των υπολοίπων και την σταδιακή καθυπόταξη τους στις προτεραιότητες της ίδιας.

Οι παραδοχές αυτές δεν επιτρέπουν αυταπάτες και ψευδαισθήσεις. Η άποψη ότι για την ένταση στις Ελληνοτουρκικές σχέσεις υπάρχει αμοιβαία ευθύνη, ότι η ελληνική στάση ρέπει στον μαξιμαλισμό, ότι πρέπει να επιδείξουμε μεγαλύτερη ευελιξία και συμβιβαστική διάθεση, ότι δεν μπορούμε να αρνούμαστε την διεύρυνση της ατζέντας των προς επίλυση θεμάτων που κατά το δοκούν φορτώνει ολοένα η Τουρκία, είναι εσφαλμένη. Εσφαλμένη διότι διαβάζει λάθος την Τουρκία. Γιατί στηρίζεται σε λάθος δεδομένα και οδηγεί σε ψευδαισθήσεις. Κυρίως στην ψευδαίσθηση ότι αρκεί να δείξουμε κάποια υποχωρητικότητα και όλα θα διευθετηθούν προς όφελος όλων.

Δεν αμφισβητώ την ειλικρίνεια προθέσεων και τον πατριωτισμό κανενός. Σέβομαι τις αντιλήψεις όλων. Θέλω όμως να υπογραμμίσω ότι η υιοθέτηση μιας τέτοιας συμπεριφοράς θα οδηγούσε σε σοβαρές, ίσως και μοιραίες βλάβες στα εθνικά συμφέροντα και θα αποθράσυνε ακόμα περισσότερο την άλλη πλευρά.

Βεβαίως και η Ελλάδα πρέπει να εμμένει στην εφαρμογή του Διεθνούς Δικαίου και τον σεβασμό των διεθνών συνθηκών. Βεβαίως και πρέπει να κρατά ανοιχτούς τους διαύλους επικοινωνίας, όπως άλλωστε έπραξαν όλες οι ελληνικές κυβερνήσεις. Και βεβαίως είμαστε πρόθυμοι να προσφύγουμε στο Διεθνές Δικαστήριο για την μόνη πραγματική διαφορά στο Αιγαίο και την Ανατολική Μεσόγειο, την οριοθέτηση δηλαδή της ΑΟΖ και της υφαλοκρηπίδας.

Γιατί εξ ίσου βεβαίως είναι αδιανόητη διαπραγμάτευση ή παραπομπή περί γκρίζων ζωνών, κυριαρχίας επί νήσων, νησίδων και βραχονησίδων, αποστρατιωτικοποίησης νησιών που απειλούνται και του αναφαίρετου μονομερούς δικαιώματος της Ελλάδας να επεκτείνει τα χωρικά της ύδατα.

Η στάση αυτή, της σταθερής γραμμής υπεράσπισης και προβολής των εθνικών θέσεων χαρακτηρίζεται ενίοτε επικριτικά ως λογική της ακινησίας. Αν όμως η δήθεν κινητικότητα, δηλαδή η μετακίνηση από πάγιες εθνικές θέσεις οδηγεί σε αντιλήψεις συμβιβασμού με τις μονομερείς και διαχρονικά αυξανόμενες τουρκικές αξιώσεις, το επιχείρημα είναι και έωλο και επικίνδυνο.

Με εκπτώσεις σε θέματα εθνικής κυριαρχίας δεν εξαγοράζεται η ειρήνη. Το αντίθετο. Οι εκπτώσεις τέτοιου είδους απλώς μεγαλώνουν την βουλιμία και εντείνουν τις ηγεμονικές επιδιώξεις και τον επεκτατισμό των γειτόνων.

Κατά καιρούς, έτσι και πρόσφατα, εγείρεται συζήτηση περί συνεκμετάλλευσης. Σύμφωνα με το αφήγημα, ο από κοινού προσπορισμός οφέλους από τα κοιτάσματα ορυκτού πλούτου στο Αιγαίο και την Ανατολική Μεσόγειο θα ήταν ισχυρό κίνητρο να ξεπεραστούν οι διαφωνίες και να οδηγηθούμε σε μια επ αμοιβαία ωφελεία διευθέτηση. 

Παραβλέπει όμως το αφήγημα αυτό, δύο ουσιωδέστατους παράγοντες. Πρώτον, ότι συνεκμετάλλευση δεν είναι νοητή εάν προηγουμένως δεν έχει επακριβώς οριοθετηθεί το τι ανήκει στην κάθε πλευρά σύμφωνα με το Διεθνές Δίκαιο. Και δεύτερον διότι στηρίζεται στην παραδοχή ότι η αξιοποίηση του τυχόν υφιστάμενου ορυκτού πλούτου είναι το βασικό κίνητρο της συμπεριφοράς της Τουρκίας. Ενώ αντιθέτως, η συνολική της συμπεριφορά, η ρητορική της και η συνεχής κλιμάκωση των προκλήσεων, η αμφισβήτηση του Διεθνούς Δικαίου και των διεθνών συνθηκών, το ίδιο το ιδεολόγημα περί «Γαλάζιας Πατρίδας» καταδεικνύει ότι η πραγματική της στόχευση είναι η ανατροπή προς όφελος της του status quo στην περιοχή και η επιβολή καθεστώτος ηγεμονίας της.

Δεν είναι καινοφανείς οι σκέψεις αυτές και ο επί αυτών διεξαγόμενος εδώ και χρόνια διάλογος. Αποκτούν όμως ξεχωριστό ενδιαφέρον στις μέρες μας υπό το φως του πολέμου στην Ουκρανία. Και τούτο διότι κάθε πλευρά αποσκοπεί να αξιοποιήσει τις νέες συνθήκες που διαμορφώνονται.

Αφ’ ενός η Τουρκία επιδιώκει να αναβαθμίσει το γεωπολιτικό της εκτόπισμα, διατηρώντας διαύλους επικοινωνίας και με τους δύο εμπολέμους, προσφέροντας υπηρεσίες διαμεσολαβητή και αξιοποιώντας την γεωγραφική της θέση για να επηρεάσει προς όφελός της την στάση της Δύσης.

Αφ’ ετέρου η Δύση ενώπιον της ανάγκης σύμπηξης ενιαίου αντιρωσικού μετώπου να υπερεκτιμήσει την σπουδαιότητα του ρόλου της Τουρκίας, παραβλέποντας και υποτιμώντας τις κατά καιρούς αποκλίσεις της από την δυτική γραμμή και τον αλληθωρισμό της προς την Ρωσία, αλλά και την αναθεωρητική της συμπεριφορά. Η ανάγκη δηλαδή διατήρησης της ηρεμίας και της ενότητας εντός της Συμμαχίας, η διακαής επιθυμία να προσελκυσθεί η Τουρκία στις συμμαχικές προτεραιότητες, να οδηγούσε σε διάθεση κατευνασμού και καλοπιάσματος της Τουρκίας και συνακόλουθα σε πιέσεις προς τους γείτονές της να υποκύψουν έστω και μερικώς σε αξιώσεις της.

Δεν είναι βέβαια η πρώτη φορά που ανακύπτει ο προβληματισμός αυτός. Συχνά στο παρελθόν, ακόμα και το πρόσφατο, η συμπεριφορά της Δύσης και πρωτίστως των ΗΠΑ αντανακλούσε την αντίληψη ότι βασική προτεραιότητα στην περιοχή ήταν να κρατηθεί η Τουρκία πάση θυσία στο δυτικό στρατόπεδο. 

Συνέπεια της αντίληψης αυτής ήταν η υιοθέτηση πολιτικής ίσων αποστάσεων έναντι της Τουρκίας και της Ελλάδας, η αποφυγή απερίφραστης καταδίκης των κλιμακούμενων τουρκικών προκλήσεων, οι συστάσεις για διάλογο και αμοιβαίους συμβιβασμούς, παραβλέποντας ότι η μεν Ελλάδα ζητά τον σεβασμό και την εφαρμογή του Διεθνούς Δικαίου, ενώ η Τουρκία προβάλλει διεκδικήσεις διαμετρικά σε αντίθεση με αυτό, απειλεί με πόλεμο και προσφεύγει στην διπλωματία των κανονιοφόρων. 

Οι πρόσφατες ενέργειες και τοποθετήσεις της ηγεσίας της αποδεικνύουν ότι έχει υιοθετήσει συμπεριφορά ταραξία στην περιοχή. Ίσες αποστάσεις όμως και ουδετερότητα μεταξύ δικαίου και αδίκου, μεταξύ νομιμότητας και παρανομίας, συνιστά εύνοια προς τον παρανομούντα, συνιστά έμμεση και υποκριτική στήριξη προς τον ταραξία.

Οι διαπιστώσεις αυτές προφανώς και δεν αναιρούν την ορθότητα των επιλογών της Ελλάδας, να ανήκει στην Δύση, να είναι μέλος του ΝΑΤΟ και της ΕΕ. Συνιστούν όμως το κεντρικό πρόβλημα της Ελληνικής εξωτερικής πολιτικής. Και το πρόβλημα αυτό αποκτά ιδιαίτερη επικαιρότητα και φόρτιση από τον πόλεμο της Ουκρανίας και τη γενικευμένη κρίση που ο πόλεμος αυτός προκάλεσε και προκαλεί.

Σημαίνουν ακόμα ότι η Ελλάδα θα πρέπει να συνεχίσει και να εντείνει τις προσπάθειες της για διεύρυνση των διπλωματικών της ερεισμάτων, για ενίσχυση των αμυντικών συνεργασιών της, για διαρκή προβολή των επιχειρημάτων της ιδίως προς συμμάχους και εταίρους, όπως ήδη και σωστά πράττει, αναδεικνύοντας την ορθότητα των θέσεών της αλλά και το επιβλαβές της επαμφοτερίζουσας στάσης τους. Και βέβαια για ισχυροποίηση της αμυντικής και αποτρεπτικής ικανότητας της χώρας και στήριξη, ηθική και υλική, των στελεχών των ενόπλων δυνάμεων.

Είναι επίσης επείγουσα ανάγκη να αναστραφούν οι δυσμενείς τα τελευταία χρόνια, δημογραφικές τάσεις. Σε μεσο-μακροπρόθεσμο ορίζοντα το δημογραφικό, αν δεν ανασχεθεί θα καταστεί με μαθηματική ακρίβεια το μείζον εθνικό πρόβλημα.

Είναι βέβαιο ότι ο αγώνας αυτός απαιτεί εθνική ενότητα και ομοψυχία, επιβάλλει συνεχή και συνεπή υπεράσπιση της εθνικής στρατηγικής απ’ όλους μας. Δεν είναι ούτε εύκολος ούτε βραχύβιος ο αγώνας αυτός και είναι ανάγκη να είμαστε προετοιμασμένοι γι’ αυτό. Τα δύσκολα είναι μπροστά μας. Είναι όμως αγώνας που οφείλουμε στο έθνος και την συνείδησή μας. Σε τελική ανάλυση, ασχέτως επί μέρους απόψεων, όλες και όλοι την ίδια γαλανόλευκη φανέλλα φοράμε!

Έλεγε ο Charles de Gaulle, ο κορυφαίος Γάλλος και ίσως Ευρωπαίος ηγέτης του 20ου αιώνα : «Πατριωτισμός είναι όταν η αγάπη για τον λαό σου έρχεται πρώτη. Εθνικισμός όταν το μίσος για άλλους έρχεται πρώτο». Εμείς δεν μισούμε κανέναν. Αγαπάμε όμως την πατρίδα και τους ανθρώπους της. Πολύ και βαθειά. Και υπογράμμιζε ακόμα ο De Gaulle :” ‘Ολη μου την ζωή είχα μια συγκεκριμένη ιδέα για την Γαλλία “. Και εμείς στρατηγέ μου, κατ’ αναλογία, μια συγκεκριμένη ιδέα για την Ελλάδα έχουμε.

 

Γερμανία σε Τουρκία: "Μη αποδεκτή η αμφισβήτηση της Ελληνικής κυριαρχίας" - Έξω φρενών ο Ερντογάν : "Στην παγίδα της Ελλάδας πέφτει η Γερμανία"


 Κλιμακώνει την επιθετική ρητορική της η Άγκυρα, στρέφοντας αυτήν τη φορά τα «βέλη» και προς την πλευρά της Γερμανίας, που προχώρησε σήμερα σε ξεκάθαρη τοποθέτηση υπέρ της Ελλάδας. Το τουρκικό υπουργείο Εξωτερικών υποστηρίζει ότι το Βερολίνο πέφτει στην παγίδα της Ελλάδας, η οποία είναι η «μόνη χώρα στον κόσμο που διεκδικεί μεγαλύτερο εναέριο χώρο από τα χωρικά της ύδατα». Οι θέσεις της Ελλάδας εδράζονται στο διεθνές δίκαιο, απάντησαν άμεσα διπλωματικές πηγές.

Ειδικότερα, ο εκπρόσωπος Τύπου του υπουργείου Εξωτερικών Τανζού Μπιλγκίτς δήλωσε: «Καταδικάζουμε έντονα και απορρίπτουμε τις αβάσιμες δηλώσεις κατά της χώρας μας από την Καγκελαρία της Ομοσπονδιακής Δημοκρατίας της Γερμανίας. Είναι απαράδεκτο να πέφτει η Γερμανία στην παγίδα πρόκλησης της Ελλάδας και να συμμετέχει στη συκοφαντική εκστρατεία της χώρας μας. Θα συνεχίσουμε να υπερασπιζόμαστε την κυριαρχία μας ενάντια στην παραβίαση του εναέριου χώρου της χώρας μας από την Ελλάδα, που παρενοχλεί τα αεροσκάφη μας στον εναέριο χώρο της χώρας μας και στον διεθνή εναέριο χώρο, αγνοώντας το γεγονός ότι είναι σύμμαχος του ΝΑΤΟ.

»Η Ελλάδα είναι η μόνη χώρα στον κόσμο που διεκδικεί μεγαλύτερο εναέριο χώρο από τα χωρικά της ύδατα. Με βάση αυτόν τον παράνομο ισχυρισμό, θα ήταν τουλάχιστον άγνοια να χαρακτηριστούν οι πτήσεις εντός 6-10 μιλίων από τον διεθνή εναέριο χώρο ως "παραβίαση του ελληνικού εναέριου χώρου". Αν υπάρχει ένας παράγοντας που απειλεί την κυριαρχία του γείτονά του, την περιφερειακή ασφάλεια και σταθερότητα, αυτός είναι η Ελλάδα.

»Στην πραγματικότητα, η Ελλάδα εξοπλίζει τα νησιά που βρίσκονται κοντά στη χώρα μας, κατά παράβαση των Συνθηκών Ειρήνης της Λωζάννης του 1923 και των Παρισίων του 1947. Επιπλέον, επιμένει στην παράνομη και άδικη θέση της ότι μπορεί μονομερώς να επεκτείνει τα χωρικά ύδατα στο Αιγαίο πέραν των 6 ναυτικών μιλίων εις βάρος των ζωτικών συμφερόντων της χώρας μας και της ελευθερία της ναυσιπλοΐας.

»Η Τουρκία δεν εποφθαλμιά τα εδάφη κανενός. Ωστόσο, ουδείς πρέπει να περιμένει ότι θα κάνουμε τα στραβά μάτια στην απειλή για την ασφάλεια του λαού μας, κατά ανοικτή παράβαση από την πλευρά της Ελλάδας των πολύ σαφών διατάξεων των διεθνών συνθηκών περί αφοπλισμού.

»Αναμένουμε από τη Γερμανία, αντί να κάνει μεροληπτικές δηλώσεις που δεν συνάδουν με το πνεύμα της Συμμαχίας, να καλέσει την Ελλάδα να συμπεριφερθεί σύμφωνα με τις διεθνείς συμφωνίες.»

Διπλωματικές πηγές: Οι θέσεις της Ελλάδας εδράζονται στο διεθνές δίκαιο

Άμεση ήταν η αντίδραση της Αθήνας. Διπλωματικές πηγές ανέφεραν ότι οι θέσεις της Ελλάδας εδράζονται στο Διεθνές Δίκαιο, είναι γνωστές και αποδεκτές από τους εταίρους και συμμάχους μας, οι οποίοι αναγνωρίζουν τον ρόλο της χώρας μας ως πόλο ασφάλειας και σταθερότητας στην περιοχή.

Ξεκάθαρο μήνυμα Γερμανίας στην Τουρκία: «Μη αποδεκτή η αμφισβήτηση της ελληνικής κυριαρχίας»

Αφορμή της νέας επίθεσης εκ μέρους της Άγκυρας ήταν η τοποθέτηση του Βερολίνου για την αμφισβήτηση της ελληνικής κυριαρχίας.

«Η αμφισβήτηση κυριαρχικών δικαιωμάτων δεν είναι αποδεκτή», διαμηνύει το Βερολίνο προς την Άγκυρα και καλεί Ελλάδα και Τουρκία «να επιλύσουν τις ανοιχτές διαφορές με διάλογο εμπιστοσύνης».

Κατά τη συνάντηση που είχαν στις Βρυξέλλες στο περιθώριο του Συμβουλίου της ΕΕ, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης και ο καγκελάριος Όλαφ Σολτς μίλησαν μεταξύ άλλων και για τις τελευταίες εξελίξεις στην ανατολική Μεσόγειο, εξήγησε ο αναπληρωτής κυβερνητικός εκπρόσωπος, Βόλφγκανγκ Μπίχνερ, σήμερα στο Βερολίνο.

Ερωτηθείς για τη στάση του καγκελάριου, απάντησε: «Ο καγκελάριος είναι της άποψης ότι, κυρίως εν όψει της επίκαιρης κατάστασης, είναι επιβεβλημένο, όλοι οι σύμμαχοι στο ΝΑΤΟ να αποφύγουν τις μεταξύ τους προκλήσεις. Η παραβίαση του ελληνικού εναέριου χώρου και οι πτήσεις πάνω από ελληνικά νησιά δεν είναι σωστή. Το κλείσιμο της πόρτας σε συνομιλίες με άλλους συμμάχους είναι αντιπαραγωγικό και αντιστρατεύεται το πνεύμα της Συμμαχίας. Είναι προς το συμφέρον όλων η καλλιέργεια καλών και σταθερών σχέσεων με αλληλοσεβασμό για την αναζήτηση κοινών λύσεων σε ανοιχτά ζητήματα μέσω διαλόγου και σε πνεύμα σχέσεων καλής γειτονίας».

Σύμφωνα με την ΕΡΤ, για τις τουρκικές δηλώσεις αμφισβήτησης της ελληνικής κυριαρχίας σε νησιά του ανατολικού Αιγαίου, ο αναπληρωτής εκπρόσωπος της γερμανικής καγκελαρίας και κυβέρνησης, είπε ότι η Γερμανία είναι υπέρ του διαλόγου και της επίλυσης με βάση το διεθνές δίκαιο.

«Θέλω να καταστήσω σαφές ότι η αμφισβήτηση της κυριαρχίας χωρών-μελών της ΕΕ, για μας δεν μπορεί να γίνει αποδεκτή. Υποστηρίζουμε ότι τα προβλήματα λύνονται με συνομιλίες και όχι με κλιμάκωση εντάσεων».


πηγή: https://www.cnn.gr/politiki/story/314714/toyrkiko-ypex-stin-pagida-tis-elladas-peftei-i-germania

Τώρα είναι κακές οι ίσες αποστάσεις, ε; - "Και να χάσουμε μερικά νησιά από τους Τούρκους, δεν πειράζει!"


 Με ενδιαφέρον παρακολουθώ τους συμπολίτες που εδώ και μήνες απαιτούν από την ελληνική κυβέρνηση να τηρήσει ίσες αποστάσεις ανάμεσα στον τραμπούκο Ρωσία και το θύμα Ουκρανία και ξαφνικά νιώθουν εξοργισμένοι από την αδικία των ίσων αποστάσεων που τηρεί η Γερμανία ανάμεσα στην Τουρκία και την Ελλάδα. Και μου φαίνεται ιδιαιτέρως παράξενο που ακόμα και τώρα αδυνατούν να καταλάβουν (μιλώ για τους έντιμους όχι για όσους έχουν πονηρή ατζέντα) ότι η υποστήριξη στο θύμα Ουκρανία δεν είναι σωστή μόνο σύμφωνα με το διεθνές δίκαιο και από ηθικής / ανθρωπιστικής άποψης, αλλά και μονόδρομος για τα ελληνικά συμφέροντα.

Πώς θα μπορούσε η Ελλάδα να ζητήσει από τη Γερμανία να αφήσει τις ίσες αποστάσεις σε μια διαμάχη στην οποία είναι φανερό ποιος είναι αυτός που απειλεί και ποιος αυτός που απειλείται αν η ίδια δεν έπαιρνε σαφή θέση σε μια στρατιωτική εισβολή; Πώς θα μπορούσε να απαιτήσει βοήθεια (αν ποτέ χρειαστεί) απέναντι σε μια αναθεωρητική δύναμη αν ή ίδια δεν συμμετείχε στην βοήθεια σε μια χώρα που αντιμετωπίζει μια αναθεωρητική δύναμη; Μάλλον αυτοκτονικό να μην αγωνίζεσαι με κάθε τρόπο εναντίον κάθε βίαιης αλλαγής των συνόρων όταν δίπλα σου έχεις μια χώρα που απειλεί να αλλάξει τα σύνορα σου με τη βία.

Φανταστείτε η επιθυμία των συμπολιτών που κινούνται ανάμεσα στον κατευνασμό και το pourquoi να γινόταν πραγματικότητα και η Δύση να άφηνε την Ουκρανία στη μοίρα της. Φανταστείτε να μη βοηθούσε κανείς μια χώρα που θέλει να ανήκει στη Δύση όταν αυτή πέφτει θύμα της επεκτατικής πολιτικής μιας μεγαλύτερης γειτόνισσας. Πώς λέτε να εκλάμβανε η Τουρκία το «εμείς δεν υπερασπιζόμαστε καμία χώρα από την επεκτατική και αναθεωρητική πολιτική της ανατολής»; Χωρίς τον φόβο των συνεπειών, τι θα σταματούσε την Τουρκία από το να κάνει στην Ελλάδα αυτό που απειλεί και που είναι ακριβώς αυτό που κάνει η Ρωσία στην Ουκρανία;    

Η τήρηση ίσων αποστάσεων ανάμεσα σε Ρωσία και Ουκρανία θα ήταν έτσι κι αλλιώς προβληματική αν κανείς σκεφτεί ότι ο Πούτιν στην πραγματικότητα δεν έχει στόχο μόνο την Ουκρανία, αλλά συνολικά τη Δύση. Για την Ελλάδα που έχει για γείτονα τη διαρκή απειλή που ονομάζεται Τουρκία θα ήταν αυτοκτονική. Θα ήταν ένα «ανοίξαμε και σας περιμένουμε» στην Τουρκία που κι αυτή, όπως η Ρωσία, κουβαλάει και σε κάθε ευκαιρία εκδηλώνει με βίαιο τροπο, τα κόμπλεξ του αυτοκρατορικού μεγαλείου περασμένων αιώνων.

Φυσικά υπάρχουν και οι συμπολίτες που όλα αυτά τα ξέρουν και οι οποίοι, σε περίπτωση που η Τουρκία αποφάσιζε να μιμηθεί τη Ρωσία και να κάνει τις απειλές της πράξη, θα έλεγαν «έχει τα δίκια της και η Τουρκιά, παραέχουμε πολλά νησιά» ή «μα κι εμείς γιατί έχουμε στρατό στα νησιά». Υπάρχουν οι συμπολίτες που αν η Τουρκία εισβάλει θα πουν «ας τα βρουν οι δύο χώρες, ας αφήσουν οι Έλληνες τα όπλα κι ας δώσουν κανά νησί στους Τούρκους για να σταματήσουν». 

Στο κάτω-κάτω, όπως έλεγε και ο υφυπουργός Παιδείας της Πρώτης Φοράς Αριστεράς, Κώστας Ζουράρις, "και να πάρουν κανα νησί οι Τούρκοι, έχουμε τόσα ακόμα". Αν δεν είστε ένας από αυτούς τους συμπολίτες, δεν έχετε κανέναν λόγο να θέλετε η Ελλάδα, η Ευρώπη και η Δύση γενικότερα, να τηρούν ίσες αποστάσεις ανάμεσα στους θύτες και τα θύματα του αναθεωρητικού επεκτατισμού. 

Ναι, ο πόλεμος αυξάνει το κόστος ζωής και αυτό είναι δυσάρεστο, αλλά η «ειρήνη» που ζητάτε απλώς θα φέρει κι άλλο πόλεμο και πολύ πιθανόν αυτός να είναι στο σπίτι σας. Και μπράβο σας


«Πηγή: https://www.athensvoice.gr/politics/760051-tora-einai-kakes-oi-ises-apostaseis-e»




Μάχονται στο πλευρό του Πούτιν οι τομεάρχες άμυνας του ΣΥΡΙΖΑ - Η κυβέρνηση υπονομεύει την άμυνα της Χώρας, στέλνοντας τα τα δικά μας BNP1 στην Ουκρανία


 

Κοινή δήλωση των Τομεαρχών Εθνικής Άμυνας Θοδωρή Δρίτσα και Γιώργου Τσίπρα της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία

Τι μάθαμε σήμερα από τον κυβερνητικό εκπρόσωπο κ. Οικονόμου για τη νέα αποστολή βαρέος οπλισμού στην Ουκρανία, ο οποίος υποτίθεται θα αντικατασταθεί με γερμανικό, που το πληροφορηθήκαμε από το Γερμανό Καγκελάριο;

Πρώτον, ότι δεν υπάρχει έλλειμμα ενημέρωσης και ότι «όταν θα έρχονταν τα καινούρια και θα φύγουν τα παλιά θα γινόταν η ανακοίνωση»! Μάλλον πρέπει να ζητήσουμε και συγνώμη από την κυβέρνηση για την καλοσύνη της να ενημερώσει τους ιθαγενείς όταν πια θα ήταν αδύνατον να κρύψει την παράδοση τεθωρακισμένων οχημάτων στην Ουκρανία.

Δεύτερον, ότι με τα γερμανικά Marder «διώχνεις παλιά και παίρνεις καινούρια» και ότι «παίρνουμε πολύ πιο σύγχρονα». Ας ενημερώσει κάποιος τον κυβερνητικό εκπρόσωπο από το Υπουργείο Άμυνας ότι τα ΒΜΡ 1 που έχουμε είναι της δεκαετίας ’60 και τα «πολύ πιο σύγχρονα» και «καινούργια» Marder είναι της δεκαετίας ’70.

Τρίτον, ότι «δεν θα μας λείψουν αυτά τα τεθωρακισμένα». Από πού προκύπτει αυτό; Τα «καινούργια» Marder για να καταστούν επιχειρησιακά προϋποτίθενται συντήρηση, αναβάθμιση, ανταλλακτικά, πυρομαχικά (τα οποία έχουν σταματήσει να παράγονται στη Γερμανία) και κυρίως εκπαίδευση του προσωπικού. Όλα αυτά θα χρειαστούν χρόνο, που μετριέται τουλάχιστον σε μήνες.
Τα δικά μας ΒΜΡ 1 τα γνωρίζουμε τέλεια, έχουν τα προβλήματά τους, αλλά επί τόσες δεκαετίες γνωρίζουμε πώς να τα συντηρήσουμε και κυρίως πώς να τα χειριστούμε.

Συνεπώς, είτε θα στείλουν τα δικά μας ΒΜΡ 1 στην Ουκρανία αφού έχει τελειώσει ο πόλεμος εκεί, ώστε στο μεταξύ να έχουν αντικατασταθεί επιχειρησιακά και όχι για το θεαθήναι από τα γερμανικά. Είτε λογαριάζουν να παραδώσουν τα ΒΜΡ 1 πριν καταστούν επιχειρησιακά τα γερμανικά, αποδυναμώνοντας έτσι την άμυνα των νησιών του Ανατολικού Αιγαίου σε μια εξαιρετικά επικίνδυνη περίοδο όπως το παραδέχεται και η ίδια η κυβέρνηση. Στην πρώτη περίπτωση δεν υπάρχει καμιά λογική, στη δεύτερη περίπτωση έχουμε έγκλημα!

Τέταρτον, «δεν μας κοστίζει τίποτα». Από πού προκύπτει και αυτό; Πυρομαχικά έχουν διαφορετικά. Θα μας δώσει η Γερμανία δωρεάν αντίστοιχους φόρτους; Ανταλλακτικά και επαναφορά σε λειτουργική κατάσταση ποιος θα πληρώσει;

Να σημειώσουμε ότι τα γερμανικά έχουν πιο μικρό πυροβόλο 20 χιλιοστών έναντι 73 και μεταφέρουν λιγότερο προσωπικό. Και αιωρείται αναπάντητο το ερώτημα, ιδιαίτερα αν τα Marder είναι «πολύ πιο σύγχρονα» κατά την κυβέρνηση, γιατί δεν τα στέλνει απευθείας η Γερμανία στην Ουκρανία.

Δεν φτάνει που η κυβέρνηση χωρίς καμιά ντροπή επιμένει να κρύβεται και να μην ενημερώνει λαό και Βουλή για τις αποστολές όπλων στην Ουκρανία.

Δεν φτάνει που ο κ. Μητσοτάκης προσωπικά έχει αναλάβει να παίρνει αποφάσεις μόνος του για την εξωτερική πολιτική αλλά και κρίσιμες και ενίοτε πανάκριβες και εκτός προτεραιοτήτων εξοπλιστικές επιλογές.

Επιβεβαιώνονται πλέον οι φόβοι μας ότι αυτή η κυβέρνηση είναι τόσο ανεύθυνη ώστε είναι διατεθειμένη να υπονομεύσει την άμυνα της χώρας μόνο και μόνο για να ικανοποιήσει τις επιθυμίες τρίτων, εφαρμόζοντας στην πράξη πολιτικές αποστρατιωτικοποίησης των νησιών του Ανατολικού Αιγαίου. Κατά τα άλλα «η άμυνα είναι ο υπέρτατος αυτοσκοπός»…

Καταθέτουμε άμεσα αίτημα για επείγουσα συνεδρίαση της Επιτροπής Εξοπλιστικών Προγραμμάτων και Συμβάσεων
.

Συνέβη σαν Σήμερα το 1930 - Ντέρμπι αιωνίων αντιπάλων - Γιατί οι φίλαθλοι του Ολυμπιακού πήγαν εν πομπή στο γήπεδο της Λεωφόρου Αλεξάνδρας, κρατώντας ένα φέρετρο!


 

Η 1η Ιουνίου 1930 είναι μία σημαντική επέτειος για την πράσινη οικογένεια, επειδή εκείνο το κυριακάτικο απομεσήμερο σημειώθηκε η πιο ευρεία νίκη του Παναθηναϊκού επί του Ολυμπιακού.

Το δεύτερο ποδοσφαιρικό πρωτάθλημα έφτανε στο τέλος του. Αντίπαλοι στη διεκδίκηση του πρώτου τους τίτλου, ο Παναθηναϊκός και ο Ολυμπιακός. Ο κάτοχος του τροπαίου Άρης Θεσσαλονίκης είχε τεθεί νοκ άουτ.

Οι οπαδοί του Ολυμπιακού είναι τόσο σίγουροι για την ανωτερότητα της ομάδας των Ανδριανοπουλαίων, που φθάνουν εν πομπή στο γήπεδο της Λεωφόρου Αλεξάνδρας, κρατώντας ένα φέρετρο. Σ' αυτό θα κήδευαν τον Παναθηναϊκό, μετά το τέλος του ντέρμπι.

Το τριφύλλι, που προπονούσε ο Ούγγρος Γιόζεφ Κίνσλερ, μιλά μέσα στο γήπεδο. Συντρίβει τον μεγάλο του αντίπαλο με 8-2. Το αστέρι της ομάδας Άγγελος Μεσσάρης επιτυγχάνει δύο γκολ και οι φίλοι του Παναθηναϊκού σκαρώνουν το δίστιχο «Βάλαμε οχτώ στον Ολυμπιακό και τέσσερα στον Άρη, γεια σου Άγγελε Μεσσάρη!».

Αμέσως μετά τη λήξη του αγώνα, το φέρετρο διαλύεται και τα κομμάτια του θα χρησιμεύσουν για τα επεισόδια που ακολουθούν, τα πρώτα ίσως καταγεγραμμένα στην ιστορία του ελληνικού ποδοσφαίρου.

Ο Παναθηναϊκός νικά και στον επαναληπτικό με 2-1 και κατακτά το πρώτο του πρωτάθλημα, αλλά θα κάνει 20 χρόνια για να ξαναδεί τίτλο.

Τα γκολ του αγώνα σημειώθηκαν κατά σειράν: 10' Συμεωνίδης, 20' Μεσσάρης, 25' Μεσσάρης, 30' Συμεωνίδης, 53' Πιερράκος, 56' και 59' Γιώργος Ανδριανόπουλος (Ολυμπιακός), 72' Κουράντης (αυτογκόλ), 76' Μηγιάκης και 81' Πιερράκος

Οι 11 του Παναθηναϊκού, που έγραψαν ιστορία: Αργυράκης, Σ. Πιεράκος, Βασιλείου, Ανδρίτσος, Κ. Μπαλτάσης, Υποφάντης, Μηγιάκης, Μεσσάρης, Συμεωνίδης, Δ. Μπαλτάσης και Δ. Πιεράκος.


Πηγή: https://www.sansimera.gr/articles/104?utm_source=newsletter&utm_medium=email&utm_campaign=sinevi_san_simera&utm_term=2022-06-01

© SanSimera.gr

"Εδώ Πολυτεχνείο"- "Εδώ χρεοκοπία" με τον λαό στην εξουσία!! - Η αριστεροφροσύνη και η κομματική μαγκιά

Το βασικό συμπέρασμα για τη Μεταπολίτευση είναι πως ό,τι αντίθετο ως προς τη βούληση του ελληνικού λαού πήγε να γίνει για το καλό της οικονομίας, έπεσε στο κενό. Κάπως έτσι, το σύνθημα "Εδώ Πολυτεχνείο", θα μπορούσε κάλλιστα να μετασχηματιστεί στο "Εδώ χρεοκοπία".




Πολλές φορές έχει γραφτεί ή ειπωθεί. Το DNA της εποχής του Πολυτεχνείου ήταν αυτό που δηλητηρίασε μετέπειτα την πολιτική, οικονομική και κοινωνική ζωή της χώρας. Και μάλλον δεν έχουν άδικο. Κάποιοι τα μπέρδεψαν. Τους αγώνες για την αποκατάσταση της δημοκρατίας και την ανάκτηση των ελευθεριών του πολίτη, με το δικαίωμα στη μεταδικτατορική ασυδοσία. Δεν… γνωριστήκαμε καθόλου καλά στην πρώτη μεταπολιτευτική δημοκρατία και ως εκ τούτου παραγνωριστήκαμε αργότερα…

ΜΕΤΑΠΟΛΙΤΕΥΣΗ ΜΕ ΔΗΜΟΣΙΟ ΗΜΕΤΕΡΩΝ

Τα πρώτα χρόνια της Μεταπολίτευσης η Ν.Δ. άνοιξε τις πόρτες του Δημοσίου. Για να κυκλοφορήσει χρήμα στις τσέπες των πολιτών και να αμβλυνθούν τα πάθη της δικτατορικής περιόδου. Ακολούθως, το 1981 ο Ανδρέας Παπανδρέου έπρεπε να φέρει τον… λαό στην εξουσία. Και να γίνει η απαραίτητη αντιστάθμιση μέσω των διορισμών αποκλεισμένων αριστερών.
Έτσι, άρχισε να μορφοποιείται η Ελλάδα των "ημετέρων" και των "υμετέρων". Όπου μέσα από ένα κακέκτυπο κεϋνσιανό μοντέλο το πολιτικό σύστημα υπονόμευσε την ανταγωνιστικότητα της οικονομίας. Προέκρινε την παρά φύση ενίσχυση των οικονομικών των λαϊκών στρωμάτων. Και βεβαίως αυτό απέβη μακροπρόθεσμα εις βάρος τους. Γιατί όταν δεν υπακούς στις αρχές και τα αξιώματα της οικονομίας, αλλά στον πολιτικό τυχοδιωκτισμό, τότε το αποτέλεσμα σε βάθος χρόνου δεν μπορεί να είναι θετικό. Αν μη τι άλλο αυτό φαίνεται από τον τρόπο με τον οποίο φτάσαμε στο… ατύχημα του 2010. Για το οποίο εδώ και οκτώ χρόνια όλοι διαμαρτύρονται δείχνοντας με το δάκτυλό τους τους άλλους. Ποτέ όμως δεν αναρωτήθηκαν σε ποιο στρατόπεδο ήταν οι ίδιοι προ το 2010. Η κουτοπονηριά του Νεοέλληνα είναι χαρακτηριστικό του «Πολυτεχνειακού DNA» που… φώλιασε στα επόμενα χρόνια. 

Η ΜΑΓΚΙΑ ΤΟΥ ΔΙΟΡΙΣΜΟΥ

Οι… αγώνες έγιναν σημαία ακόμη και από αυτούς που την εποχή του Πολυτεχνείου… μπουσουλούσαν. Εμφανίστηκαν ως κατατρεγμένοι που έψαχναν να κεφαλαιοποιήσουν κάτι το οποίο είχε έναν εντελώς διαφορετικό συμβολισμό. Έτσι είδαμε διάφορους να επικαλούνται την αριστεροφροσύνη τους και άλλοι την κομματική τους μαγκιά για να διοριστούν στο Δημόσιο. Έτσι, δημιουργήθηκε μια ολόκληρη γενιά παρασίτων που έβαζαν φρένο σε οποιαδήποτε μεταρρύθμιση για να κρατηθεί η οικονομία μας ανταγωνιστική. Ήταν αυτοί που πολέμησαν λυσσαλέα τις μεταρρυθμίσεις που έφερε η Κυβέρνηση Μητσοτάκη την περίοδο 1990-93. Ήταν αυτοί που βγήκαν στους δρόμους για να ακυρώσουν το νομοσχέδιο Γιαννίτση σχετικά με την αναμόρφωση του ασφαλιστικού συστήματος, ώστε να μην χρεοκοπήσουμε. Όπως και έγινε αργότερα. Όλοι αυτοί έχουν το θράσος να κουνάνε το δάκτυλο και να γίνονται τιμητές των πάντων. 

ΑΠΟ ΤΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΣΤΗΝ ΧΡΕΟΚΟΠΙΑ

Αναμφίβολα, η διαμόρφωση του καθεστώτος φαυλότητας που υπήρξε στο Δημόσιο οφείλεται στο πολιτικό σύστημα και κυρίως στη «Γενιά του Πολυτεχνείου» που ήρθε στην εξουσία το 1981 με το ΠΑΣΟΚ. Όταν εκδικείσαι την οικονομία με… παρά φύση αποφάσεις, τότε, τόσο το κακό για την οικονομία κια τους πολίτες. Αυτό έγινε με πολύ μεγάλη ένταση επί ΠΑΣΟΚ και σε μικρότερο βαθμό επί Ν.Δ. Έτσι φτάσαμε στους 45άρηδες, 50άρηδες και 55άρηδες συνταξιούχους των 2.000 ή 3.000 ή 4.000 ευρώ (τώρα προφανώς δεν παίρνουν αυτά τα λεφτά) και των εργαζομένων που λαμβάνουν σήμερα μισθό 400 ή 500 ευρώ!
Όλα αυτά δεν είναι τίποτα περισσότερο απο΄τις εκτρωματικές καταστάσεις οπυ διαμορφώθηκαν στη Μεταπολίτευση με την ενθάρρυνση και υποβοήθηση από το ΠΑΣΟΚ είτε ως αντιπολίτευση είτε ως κυβέρνηση κατά τη δεκαετία του ΄80. Και βεβαίως σε αυτό το έργο πρωταγωνίστησε σύσσωμη η… αθώα αριστερά! Πολλοί θα θυμούνται την ομιλία του Κωνσταντίνου Μητσοτάκη το 1994 στη Βουλή όπου καλούσε τον Ανδρέα Παπανδρέου να λάβει μέτρα πριν η χώρα καταφύγει ικέτης στο Διεθνές Νομισματικό Ταμείο. 
Το βασικό συμπέρασμα για τη Μεταπολίτευση είναι πως ό,τι αντίθετο ως προς τη βούληση του ελληνικού λαού πήγε να γίνει για το καλό της οικονομίας και της μακροπρόθεσμης βιωσιμότητάς της, έπεσε στο κενό. Καθιερώθηκε έτσι de facto η δημοκρατία των συνδικαλιστών, των βολεμένων, των παρασίτων, του λαϊκισμού, της ανεύθυνης και οικονομικά αναλφάβητης δημοσιογραφίας. Το σύνθημα «Εδώ Πολυτεχνείο» που ακουγόταν από το στόμα της Μαρίας Δαμανάκη το 1973, θα μπορουσε κάλλιστα να μετασχηματιστεί στο «Εδώ χρεοκοπία».

ΛΟΥΚΑΣ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ


https://new-deal.gr/%CE%B5%CE%B4%CF%8E-%CF%80%CE%BF%CE%BB%CF%85%CF%84%CE%B5%CF%87%CE%BD%CE%B5%CE%AF%CE%BF-%CE%B5%CE%B4%CF%8E-%CF%87%CF%81%CE%B5%CE%BF%CE%BA%CE%BF%CF%80%CE%AF%CE%B1/