Τετάρτη 22 Απριλίου 2020

Ο Ελληνικός Στρατός επιμένει για μεταχειρισμένα Μ2Α2 Bradley; Ποιος είναι ο λόγος της προτίμησης αυτής;



Ο Ελληνικός Στρατός συνεχίζει να επιμένει για την ανάγκη απόκτησης τεθωρακισμένων οχημάτων του τύπου M2 Bradley. Όπως είχαμε ήδη γράψει, υπήρχε μια αρχική αίτηση για 367 οχήματα του τύπου Μ2Α0 (αρχικό μοντέλο), που όμως δεν προχώρησε κατόπιν συνεννοήσεως, αν και υπάρχαν διαθέσιμα τα οχήματα. Δεν έχουμε πληροφορίες για την κατάσταση των οχημάτων, ούτε γνώση αν τελικά τα επιθεώρησε κλιμάκιο του ΕΣ.





Το μοντέλο Α0, είναι δυστυχώς αρκετά παλαιό και δεν υπάρχει καθόλου υποστήριξη από την εταιρεία, ή από την ελεύθερη αγορά για τα υποσυστήματά του. Δεν πρέπει να ξεχνάμε πως ο Αμερικανικός Στρατός έχει ένα τεράστιο απόθεμα από τα οχήματα αυτά σε αποθήκευση, που ξεπερνά τα 3000 οχήματα, ενώ περίπου 2500 υπηρετούν κανονικά στις θωρακισμένες μονάδες του.
Το όχημα δεν φαίνεται να έχει αντικαταστάτη στο ορατό μέλλον, και ο US Army συνεχίζει να το εκσυγχρονίζει με κάθε είδους προηγμένο σύστημα που κάνει διαθέσιμο η βελτίωση της αμυντικής τεχνολογίας. Σε αυτά περιλαμβάνονται μέχρι και συστήματα ενεργητικής θωράκισης.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες μας, ο ΕΣ έχει ζητήσει μεγάλο αριθμό των νεότερων M2A2/M2A2-ODS, προκειμένου να αποκτήσουν ΤΟΜΑ οι μονάδες ελιγμού των Leo2HEL/Leo2A4. Θυμίζουμε πως το “σήριαλ” ΤΟΜΑ έχει περάσει από πολλές “seasons”, και ίσως να είναι από τα μακροβιότερα στις Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις, πιθανότατα να ξεπερνά αυτό των τορπιλών ή των ΝΗ90…
Έτσι, μετά από διάφορες seasons που είχαμε πρωταγωνιστές τα Marder, περάσαμε στα εξ’ ανατολών ορμώμενα ΒΜΡ-3, για να καταλήξουμε στα … Μ113Α2. Τώρα, πως μπορούν να συνδυαστούν οχήματα με τελείως διαφορετικές επιδόσεις, δεν το γνωρίζουμε. Προφανώς, οι επιτελείς του ΕΣ, στις προελάσεις τους, θα σταματούν τα Leo2HEL για καφέ, και θα περιμένουν να φτάσουν και τα Μ113Α2. Εντάξει, τα πράγματα είναι σοβαρότερα από αυτό που περιγράφουμε.
Λόγω της μεγάλης ανάγκης, και προφανώς λόγω της “ακαμψίας” των Γερμανών να προσφέρουν Marder σε καλές τιμές, ο ΕΣ στράφηκε εκεί που μπορεί να βρει ανταπόκριση, στα αποθέματα του US Army. Άλλωστε, το Μ2Α2 Bradley είναι ένα εξαιρετικό όχημα, με μεγάλες δυνατότητες, και σίγουρο ανώτερο των τουρκικών ΤΟΜΑ.
Τώρα, έχει κατά καιρούς ακουστεί η άποψη, πως την παρούσα χρονική στιγμή η εισαγωγή ενός τόσο περίπλοκο και προηγμένου τύπου στον Ελληνικό Στρατό, υπό συνθήκες οικονομικής ασφυξίας, θα τον ανάγκαζε να εγκαταλείψει πολλά άλλα προγράμματα προκειμένου να μπορέσει να στηρίξει την αξιοποίηση των Μ2. Κυκλοφορούσε λοιπόν η άποψη, που πρότεινε την αίτηση Μ113Α3 κι όχι Μ2, προκειμένου να υποστηρίζονται οι επιλαρχίες των Leo2HEL.
To M113A3 είναι η τελευταία έκδοση του Μ113, και η πλέον ικανή και προηγμένη έκδοση, με κινητήρα 6V-53T Detroit Diesel 275 ίππων. Μια ευρεία εισαγωγή του θα επέτρεπε την απόσυρση των Μ113Α1, ενώ η εισαγωγή του σε υπηρεσία θα μπορούσε να γίνει σχεδόν άμεσα και το συντομότερο δυνατόν.
Με λίγα λόγια, η εκπαίδευση που θα χρειάζονταν θα ήταν περιορισμένη, όπως και η γραμμή υποστήριξης θα ήταν αρκετά κοινή με τα Μ113Α2. Πριν φύγουμε από το θέμα Μ113Α3, θα σας πούμε ότι δεν είναι λάθος η επιλογή του για τις επιλαρχίες των Leo2HEL, καθώς η έκδοση Α3 δημιουργήθηκε για να μπορεί να ακολουθεί τα Μ1 σε αμερικανική υπηρεσία.
Ο ΕΣ όμως, από τη στιγμή που έχει ένα “υπερόπλο” στον Έβρο, τις μονάδες Leo2HEL, θέλει να τις πλαισιώσει με ένα ικανότατα ΤΟΜΑ, αντίστοιχο σε ισχύ πυρός, και φυσικά ανώτερο από τα τουρκικά APC. Επίλεκτες μονάδες ελιγμού, με την υποστήριξη PzH-2000/MLRS και κάλυψη από TOR-M1, θα κινηθούν ανεξάρτητα σε κενά των εχθρικών γραμμών, πλαγιοκοπόντας τις δυνάμεις του. Το μόνο που λείπει στο “μείγμα” είναι ένα ικανό ΤΟΜΑ.
Ο Αμερικανικός Στρατός θα κρατήσει το τεθωρακισμένο τουλάχιστον για 20 χρόνια ακόμη σε υπηρεσία, μέσω φυσικά συνεχώς αναβαθμίσεων. Αυτό σημαίνει πως ο ΕΣ θα έχει εξασφαλισμένη υποστήριξη, όπως έχει για τα Μ113 (που ακόμη υπηρετούν). Επίσης, μπορεί στο μέλλον να ελπίζει σε περαιτέρω παραχωρήσεις υλικού, έτσι ώστε όλες οι μονάδες ελιγμού να έχουν ΤΟΜΑ (μιλάμε και για τις μονάδες των Leo1A5), ενώ μεγάλη θα ήταν η χρησιμότητα των M2 Bradley και στα νησιά του Αιγαίου.
Δεν είναι όμως αυτός ο λόγος, ή για την ακρίβεια, οι λόγοι. To Bradley, αν κι όταν έρθει από τις ΗΠΑ, θα έρθει χωρίς την υποχρέωση αναβάθμισης από αμερικανικές βιομηχανίες. Αυτό θα γίνει μόνο αν το επιθυμεί ο ΕΣ, που και να το επιθυμεί, δεν μπορεί απλά να το πληρώσει. Τι θα κάνει όμως; ότι έκανε και μετα Μ113Α1, ότι έκανε και με τα Μ113Α2. Θα τα μεταφέρει όλα σε κάποιο/α ΠΕΒ, θα τα συντηρήσει εργοστασιακά, και σταδιακά θα αρχίσει να τα προωθεί σε μονάδες.
Ακούγεται απλό, αλλά δεν είναι. Όλα αυτά τα χρόνια, τα ΠΕΒ κάνουν εξαιρετική δουλειά, γλυτώνοντας τον ΕΣ, τις Ένοπλες Δυνάμεις και τον προϋπολογισμό του ΥΠΕΘΑ από πολύ μεγάλα ποσά. Όταν λοιπόν έρθουν τα Μ2, ο ΕΣ θα βασιστεί στα ΠΕΒ, και θα βάλει συντηρήσει τα οχήματα πριν τα διαθέσει στις Μονάδες.
Έτσι, αργά αλλά σταθερά, με χαμηλό κόστος, θα δημιουργηθεί η απαραίτητη δεξαμενή γνώσης για την αξιοποίηση κι άλλων οχημάτων του τύπου στο μέλλον.
Αν οι ΗΠΑ αποδεχτούν το ελληνικό αίτημα, τότε δημιουργηθούν πραγματικά εξαιρετικά ισχυρές Μονάδες ΤΘ, με άρματα μάχης Leo2HEL/Leo2A4, Μ2Α2 ODS Bradley, PzH2000 και TOR-M1. Σε συνδυασμό με ΑΗ-64Α+/DHA Apache και OH-58D Kiowa Warrior, οι μονάδες αυτές δεν θα μπορούν να σταματήσουν έτσι “εύκολα”. Και μόνο το άγχος της παρουσίας αυτών των μονάδων θα δρα αποτρεπτικά σε διάφορα τουρκικά “σχέδια”. Ελπίζουμε να έχουμε σύντομα νέα για τις ελληνικές αιτήσεις για τα Μ2Α2.






ΠΗΓΉ: https://www.ptisidiastima.com/hellenic-army-wants-m2-bradley/

Αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης: "Τα σενάρια πρόωρων εκλογών πάντα διαψεύδονται" - "Θέλει να δραπετεύσει από αυτή την ευθύνη!!" - "Θα λογαριαστούμε!!" - "Συνένοχο στο φόνο, δεν θα μ’ έχετε...!!"



Τα σενάρια των πρόωρων εκλογών και της προσφυγής στην κάλπη σχολίασε ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης, Αλέξης Τσίπρας σε αποκλειστική συνέντευξη στο Newsbomb.gr και τον Κώστα Τσιτούνα.



  • . Όταν ξεπεράσουμε την υγειονομική περιπέτεια, υπάρχει η αίσθηση ότι ο ΣΥΡΙΖΑ θα βγει μπροστά με το σύνθημα «Θα λογαριαστούμε». Τι σημαίνει το «μετά θα λογαριαστούμε»;
Ο θόρυβος γύρω από αυτό, επιτρέψτε μου να πω ότι είναι εκ του πονηρού. Εντάσσεται στην επιδίωξη να σωπάσουν οι πάντες και να δέχονται χωρίς συζήτηση και αντιρρήσεις τα διαγγέλματα του κ. Μητσοτάκη και των εκπροσώπων του. Αυτό όμως δεν είναι δημοκρατία. Δημοκρατία είναι να λογαριάζεται κάθε μέρα η κυβέρνηση με την αντιπολίτευση, το λαό, τις κοινωνικές ομάδες που αφορούν οι αποφάσεις της. Να δίνει λογαριασμό, ας πούμε, γιατί χαρίζει εκατομμύρια ευρώ σε φιλικά ΚΕΚ, ταπεινώνοντας τους επιστήμονες και στερώντας τους μια πιο ουσιαστική ενίσχυση. Γιατί επιδοτεί την ανεργία, και όχι την εργασία όπως όλες οι άλλες χώρες της Ευρώπης. Τι έχει σκοπό να κάνει, ή τι κάνει εν κρυπτώ, με το μαξιλάρι δισεκατομμυρίων που της αφήσαμε. 
Συνεπώς, σας διορθώνω: όχι μετά, αλλά κάθε μέρα λογαριαζόμαστε. Και θα λογαριάζεται η κυβέρνηση, όπως κι εμείς άλλωστε, ως αντιπολίτευση, με τους πολίτες. Τίποτε δεν θα κρυφτεί κάτω από το χαλί της πανδημίας, όσο εξαρτάται από μας τουλάχιστον. Αυτό ας είναι σαφές προς όλες τις κατευθύνσεις. Συνένοχο στο φόνο, δεν θα μ’ έχετε, για να θυμηθώ το στίχο ενός τραγουδιού. Σε κανένα φόνο και με οποιοδήποτε πρόσχημα.
  • Τα σενάρια πρόωρων εκλογών ακόμα και μέσα στο καλοκαίρι που διακινούνται στον Τύπο πώς τα βλέπετε; Ο κ. Μητσοτάκης τα διέψευσε κατηγορηματικά. Θεωρείτε ότι είναι άκαιρα ή έχουν κάποια λογική βάση;
Να θυμίσω το παλιό και γνωστό: Τα σενάρια πρόωρων εκλογών πάντα διαψεύδονται. Με όσο μεγαλύτερη ένταση, μάλιστα, όσο πιο πιθανά είναι.
Πιστεύω λοιπόν ότι ο κ. Μητσοτάκης παρά την πανδημία, θέλει να κάνει εκλογές όσο πιο γρήγορα. Δεν έχω καμία αμφιβολία επ’ αυτού. Και σκέφτεται εκλογές όχι από υπερβολική σιγουριά αλλά από φόβο. Από φόβο ότι όσο περνάει ο καιρός θα βρίσκεται απέναντι στις επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης που αυτός με την πολιτική του έχει ήδη γιγαντώσει.
Και θέλει να δραπετεύσει από αυτή την ευθύνη.
Και πολλοί γύρω του, τον συμβουλεύουν να το πράξει, αδιαφορώντας για την ηθική ζημία, όχι γιατί τους έπιασε ο πόνος της δημοκρατικής νομιμοποίησης αλλά ακριβώς για το αντίθετο. Επειδή ονειρεύονται να υφαρπάξουν τη νομιμοποίηση.
Ωστόσο όλα αυτά είναι ευσεβείς πόθοι. Γιατί στη πολιτική όπως και στη ζωή, συνήθως πέφτεις μέσα στους λάκκους που σκάβεις για τους άλλους.


Διαβάστε εδώ ολόκληρη τη συνέντευξη του Αλέξη Τσίπρα στο Newsbomb.gr.









Συντάξεις/Αναδρομικά: - Tι δείχνουν οι διαρροές που αφορούν την επικείμενη απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας - Γιατί ο Υπουργός εργασίας αποφεύγει να απαντήσει στο ερώτημα ποιους αφορά




Ο εργατολόγος, Γιώργος Μελισσάρης, εξηγεί τι δείχνουν οι διαρροές που αφορούν την επικείμενη απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας, σχετικά με τα αναδρομικά των συνταξιούχων.

Η πανδημία του κορονοϊού δεν έχει νικηθεί ακόμη, ωστόσο οι διαρροές που υπήρξαν και αφορούσαν την απόφαση του ΣτΕ, προσέλκυσαν το ενδιαφέρον των συνταξιούχωνΥπενθυμίζεται πως σύμφωνα με διαρροές, το Συμβούλιο της Επικρατείας προσανατολίζεται στο να κάνει δεκτή την αίτηση του υπουργού Εργασίας, Γιάννη Βρούτση, ανατρέποντας έτσι την προηγούμενη απόφασή του με την οποία είχε επιδικάσει αναδρομικά πολλών ετών στους συνταξιούχους.

Ο εργατολόγος Γιώργος Μελισσάρης, μιλώντας στο News 24/7, εξηγεί πως τα όσα έχουν διαρρεύσει, δείχνουν πως οι εξελίξεις είναι δυσάρεστες για τους συνταξιούχους και θετικές για τα ταμεία του κράτους.

"Είναι σύνηθες να γίνονται διαρροές μετά τις διασκέψεις του ΣτΕ", λέει αρχικά ο κ. Μελισσάρης. "Αυτό που θα κάνει το ΣτΕ εφόσον η απόφαση που βγει μετά το καλοκαίρι είναι στη γραμμή που έχει διαρρεύσει, είναι να ανατρέψει την προγενέστερη απόφαση της Ολομέλειας, με την οποία ουσιαστικά επιδίκαζε αναδρομικά πολλών ετών".

Τι σημαίνουν οι μέχρι στιγμής διαρροές όμως;

"Το ΣτΕ καλείται να κρίνει αν είναι συνταγματικές οι περικοπές στις συντάξεις για τρία διαστήματα: 
   >. Για το διάστημα πριν τις 12 Μαϊου του 2016, δηλαδή πριν την εφαρμογή του νόμου Κατρούγκαλου, 
  >. για το διάστημα από τη δημοσίευση της απόφασης και για τους επόμενους 11 μήνες (Ιούνιος 2015- Μάιος 2016) αλλά και 
  >. για το διάστημα από το 2016 μέχρι την 31/12/2018. Όπως φαίνεται από όσα διαρρέουν, το ΣτΕ προσανατολίζεται στο να λάβει τη θέση ότι οι περικοπές είναι συνταγματικές για το διάστημα από το 2013 και μετά και να επιδικάσει αναδρομικά μόνο για τους 11 μήνες, από τον Ιούνιο του 2015 ως τον Μάιο του 2016 και μόνο σε όσους συνταξιούχους έχουν ασκήσει σχετική αγωγή".

Αναφερόμενος στο γεγονός πως οι πληροφορίες που έχουν διαρρεύσει, αφορούν μόνο το συγκεκριμένο 11μηνο, ο Γιώργος Μελισσάρης κάνει την εξής εκτίμηση: "Για να βγαίνουν οι πληροφορίες μόνο για αυτό το 11μηνο, εκτιμούμε πως το ΣτΕ λαμβάνει τη θέση της συνταγματικότητας των παλαιών περικοπών, από το 2013 και μετά. Γι' αυτό και φαίνεται ότι θα επιδικάσει μόνο τα αναδρομικά των 11 μηνών και δεν θα χορηγήσει κανένα αναδρομικό από Μάιο του 2016 ως τον Δεκέμβριο του 2018 και βέβαια δεν χορηγεί και αναδρομικά για το διάστημα προ Ιουνίου του 2015 από τον Μάιο του 2013".

Ποιους αφορά και πόσο θα κοστίσει στα ταμεία της κυβέρνησης;

Σύμφωνα με τον εργατολόγο: "Τα χρήματα που θα πρέπει να δώσει η κυβέρνηση στους συνταξιούχους είναι περίπου 4 δισεκατομμύρια ευρώ. Φυσικά η εξέλιξη είναι θετική για τα ταμεία του κράτους, καθώς σε περίπτωση που επιδίκαζε και τα υπόλοιπα αναδρομικά, θα μιλούσαμε για ένα ποσό άνω των 25 δις. Θεωρητικά η απόφαση αφορά μόνο τους 46 συνταξιούχους του ΟΤΕ, οι οποίοι έχουν προσφύγει στο ΣτΕ και των οποίων η προσφυγή εξετάζεται. Όπως λέει ο νόμος ωστόσο, η απόφαση δεσμεύει όλα τα διοικητικά δικαστήρια. και αφορά συνεπώς όλους όσους έχουν ήδη προσφύγει σε αυτά. Εδώ ωστόσο, πρέπει να πούμε πως εκείνοι που έχουν προσφύγει είναι περίπου το 1/10 του συνόλου των συνταξιούχων. Μόνο στο διοικητικό Πρωτοδικείο της Αθήνας, εκκρεμούν πάνω από 6.000 αγωγές, οι περισσότερες εξ αυτών, ομαδικές. Ο υπουργός Εργασίας, είπε πως θα εφαρμόσει την απόφαση που θα ανακοινώσει το ΣτΕ. Αυτό που, κατά την δική μου εκτίμηση θα πρέπει να γίνει, είναι να ληφθεί πολιτική πρωτοβουλία και να καλυφθούν και οι υπόλοιποι συνταξιούχοι που δεν έχουν προσφύγει".

Υπενθυμίζεται, τέλος, πως ο υπουργός Εργασίας, Γιάννης Βρούτσης, μιλώντας χθες στον ΣΚΑΙ, είπε πως " Οποιαδήποτε απόφαση για τα αναδρομικά των συνταξιούχων θα τη σεβαστούμε" και πρόσθεσε οτι "η καταβολή θα γίνει στη βάση των δημοσιονομικών δυνατοτήτων της χώρας". Παράλληλα, ξεκαθάρισε ότι τα χρήματα θα καταβληθούν αν η απόφαση είναι υπέρ των συνταξιούχων, απέφυγε ωστόσο να απαντήσει στο ερώτημα ποιους αφορά, αν δηλαδή θα καταβληθούν τα χρήματα σε όλους ή μόνο σε όσους είχαν προσφύγει.







Συντάξεις/Αυξήσεις /Αναδρομικά: Ποια είναι η μέση μηνιαία αύξηση, στις κύριες συντάξεις - Ποιους αφορούν - Τι θα λάβουν οι παλαιοί συνταξιούχοι - Γιατί θα καταβληθούν με καθυστέρηση







Με καθυστέρηση, εντός του Αυγούστου ή αρχές Σεπτεμβρίου θα δοθούν τα αναδρομικά και οι αυξήσεις σε κύριες και επικουρικές συντάξεις κατ' εφαρμογή του νόμου Βρούτση λόγω της υπολειτουργίας των υπηρεσιών του ΕΦΚΑ και του υπουργείου Εργασίας και των Κοινωνικών Υποθέσεων από την έξαρση της πανδημίας του κορονοϊού.
 Όπως αναφέρει η εφημερίδα "TA NEA", τα αναδρομικά θα έχουν ισχύ από 1/10/2019.
Όπως τόνιζαν κύκλοι του υπουργείου Εργασίας οι αυξήσεις και τα αναδρομικά θα καταβληθούν κανονικά, αλλά με καθυστέρηση, αφού δεκάδες υπάλληλοι δεν εργάζονται και έχουν λάβει άδειες ειδικού σκοπού. 
Ήδη το υπουργείο προχωράει στην έκδοση όλων των απαιτούμενων εφαρμοστικών εγκυκλίων και αποφάσεων και σταδιακά στον επανυπολογισμό του συνόλου των καταβαλλόμενων κύριων συντάξεων και επικουρικών για όσους είχαν το 2016 άθροισμα κύριας και επικουρικής άνω των 1.300 ευρώ.
Οι αυξήσεις των επικουρικών συντάξεων που φτάνουν στα 206 ευρώ τον μήνα με αναδρομικά που ξεπερνούν τα 1.800 ευρώ θα αφορούν 288.000 συνταξιούχους από 21 Ταμεία. Το πράσινο φως για την πληρωμή των αυξήσεων και των αναδρομικών στις επικουρικές που μειώθηκαν μετά τον Ιούνιο του 2016 δόθηκε με την εγκύκλιο για τον επανυπολογισμό τους στο ποσό που έπαιρναν οι συνταξιούχοι προτού γίνει η περικοπή.
Η αποκατάσταση αφορά επικουρικές που μαζί με τις κύριες συντάξεις είχαν άθροισμα πάνω από τα 1.300 ευρώ τον Μάιο του 2016 και από τον Ιούνιο του 2016 με τον νόμο 4387 (νόμος Κατρούγκαλου) μειώθηκαν έως και 55%. Οι μειώσεις αυτές κρίθηκαν αντισυνταγματικές τον Οκτώβριο του 2019 με την απόφαση 1890 του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ) με το σκεπτικό ότι δεν βασίστηκαν σε μελέτη και ότι ελήφθη αυθαίρετα ως κριτήριο το άθροισμα συντάξεων πάνω από τα 1.300 ευρώ, βάζοντας στο ίδιο «καζάνι» κύριες και επικουρικές.
Η ακύρωση των περικοπών πέρασε στον νόμο 4670/2020 (νόμος Βρούτση για το Ασφαλιστικό) και η κυβέρνηση επαναφέρει τις επικουρικές στο ίδιο ποσό που έπαιρναν οι συνταξιούχοι πριν από τις περικοπές, με αναδρομικά αυξήσεων από τον Οκτώβριο του 2019. Οι αυξήσεις των επικουρικών συντάξεων κυμαίνονται από 23% μέχρι και 48%.
Όσον αφορά στις κύριες συντάξεις η μέση μηνιαία αύξηση φτάνει τα 110 ευρώ για όσους ασφαλισμένους έχουν συμπληρώσει 40 χρόνια ασφάλισης και αποδοχές έως 1.500 ευρώ μεικτά. Η αύξηση ξεκινά από 12 ευρώ για 33 έτη ασφάλισης και μεικτό μισθό 700 ευρώ και φτάνει έως και 252 ευρώ τον μήνα για 40 έτη ασφάλισης και μεικτές αποδοχές 3.500 ευρώ. 
Οι αυξήσεις στις συντάξεις λόγω της αλλαγής των ποσοστών αναπλήρωσης αφορούν παλιούς και νέους συνταξιούχους που έχουν περισσότερα από 30 έτη ασφάλισης. 
Σύμφωνα με την εφημερίδα «Τα Νέα«, μεγαλύτερα ποσά τον μήνα θα λάβουν οι νέοι συνταξιούχοι, που αποχώρησαν μετά τις 13 Μαΐου με 35 έως 40 έτη ασφάλισης. 
Οι παλαιοί συνταξιούχοι με πολλά έτη ασφάλισης θα λάβουν αρκετά λιγότερα, καθώς τις αυξήσεις που δικαιούνται θα τις πάρουν σε 5 ετήσιες δόσεις έως το 2024.



Οικονομική λεηλασία: Οικονομική λεηλασία: - Πληρώσαμε 30 δισ. ευρώ αχρείαστους φόρους τα τελευταία 4 χρόνια! - Ποιοι πλήρωσαν, εκ προθέσεως, την ακριβή "νύφη;" - Ποια κυβέρνηση "λάτρεψε" περισσότερο την φορομπηχτική πολιτική; - Τα αναλυτικά στοιχεία.




Επιπλέον φόροι 30 δισ. ευρώ επιβλήθηκαν το χρονικό διάστημα 2016 – 2019 σε μισθωτούς και συνταξιούχους.
Τα χρήματα αυτά προήλθαν από την υπερβολική φορολόγηση και ξεπέρασαν κατά πολύ τις συμβατικές υποχρεώσεις που είχε η Ελλάδα απέναντι στου δανειστές για το ίδιο χρονικό διάστημα.
Το ακόμη εντυπωσιακό είναι ότι τα πλεονάσματα – τέρας δημιουργήθηκαν και πάρα τις παροχές και τις φοροελαφρύνσεις που πραγματοποιήθηκαν κυρίως από τις κυβερνήσεις του ΣΥΡΙΖΑ και στο τελευταίο μισό του 2019 από την κυβέρνηση της ΝΔ.
Για το 2019 το πρωτογενές πλεόνασμα γενικής κυβέρνησης εκτινάχθηκε στο 4,4% του ΑΕΠ, στα 8,25 δισ. ευρώ, όπως ανακοινώθηκε από την ΕΛΣΤΑΤ έχουν φέρουν την σφραγίδα της Eurostat.

Πως προέκυψαν τα “φαραωνικά” στοιχεία

Η εντυπωσιακή αυτή επίδοση έρχεται μετά από αλλεπάλληλες παροχές και ελαφρύνσεις που υλοποίησαν διαδοχικά τόσο η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ όσο και η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, με έξτρα δαπάνες από τον περσινό Απρίλιο έως και την τελευταία στιγμή, στο κλείσιμο του έτους.
Τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ δείχνουν σταθερά πρωτογενή πλεονάσματα πάνω από 3,7% του ΑΕΠ από το 2016 έως και το 2019 και συγκεκριμένα, 3,7% το 2016, 3,8% το 2017, 4,3% το 2018 και, όπως προαναφέρθηκε, 4,4% του ΑΕΠ το 2019.
Τα πρωτογενή πλεονάσματα της τελευταίας τετραετίας έφτασαν μια ανάσα από τα 30 δισ. ευρώ και ανήλθαν συγκεκριμένα σε 29,484 δισ. ευρώ.
Το χρέος γενικής κυβέρνησης, την ίδια ώρα, από τα 315 δισ. ευρώ το 2016 έχει κάνει άλμα στα 331 δισ. ευρώ το 2019, μειωμένο όμως αισθητά σε σχέση με το 2018, όταν ήταν 334,7 δισ. ευρώ. 
Ως ποσοστό του ΑΕΠ, το δημόσιο χρέος έκανε άλμα το 2018 και «έγραψε» σημαντική μείωση το 2019: αναλυτικά, από 178,5% του ΑΕΠ το 2016 υποχώρησε σε 176,2% το 2017, εκτινάχθηκε σε 181,2% το 2018 και υποχώρησε σε 176,6% του ΑΕΠ το 2019.




Ολομέλεια Προέδρων Δικηγορικών Συλλόγων Ελλάδος: Ταχύτερη ολοκλήρωση της ψηφιακής / ηλεκτρονικής δικαιοσύνης - Ο Υπουργός Δικαιοσύνης δεν έδωσε επαρκείς εξηγήσεις, για την περιορισμένη επαναλειτουργία των δικαστηρίων - Υποκριτική και προσβλητική τη δήλωση του Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων










ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Η Ολομέλεια των Προέδρων των Δικηγορικών Συλλόγων Ελλάδος, που συνεδρίασε σήμερα, 21.4.2020, υπό την προεδρία του Προέδρου Δημήτρη Βερβεσού, με τηλεδιάσκεψη, με την παρουσία  του Υπουργού Δικαιοσύνης Κων. Τσιάρα και του Γενικού Γραμματέα του Υπουργείου Παν. Αλεξανδρή, εξέδωσε  την ακόλουθη ανακοίνωση:

1.ΕΠΑΝΑΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΥΠΟΘΗΚΟΦΥΛΑΚΕΙΩΝ - ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΩΝ

Η σημερινή κυβερνητική εξαγγελία επαναλειτουργίας των υποθηκοφυλακείων και των αμέσως συναφών με αυτά δικαστηριακών διαδικασιών  εξαγγέλθηκε από τον κυβερνητικό εκπρόσωπο λίγο  πριν την έναρξη της συνεδρίασης Ολομέλειας, χωρίς να έχει ζητηθεί η γνώμη του δικηγορικού σώματος, χωρίς να έχει ενημερωθεί ο κλάδος για τον λόγο επιλογής των συγκεκριμένων διαδικασιών, που αποτελεί αποκλειστική κυβερνητική επιλογή και κυρίως χωρίς να έχει ενημερωθεί το δικηγορικό σώμα για την γνώμη των αρμοδίων υγειονομικών αρχών και  τα προτεινόμενα μέτρα προστασίας.
Ο Υπουργός δεν έδωσε επαρκείς εξηγήσεις για ποιό λόγο επελέγη η περιορισμένη επαναλειτουργία των δικαστηρίων, πριν από την έναρξη οποιασδήποτε άλλης οικονομικής δραστηριότητας, για ποιό λόγο επελέγησαν οι συγκεκριμένες διαδικασίες χορήγησης προσημειώσεων υποθήκης τραπεζικών δανείων και συντηρητικών κατασχέσεων, και όχι και κάποιες άλλες, και κυρίως για τη θέση επί του ζητήματος των αρμοδίων υγειονομικών αρχών και τα προτεινόμενα μέτρα προστασίας από αυτέςκαι μάλιστα σε μία μέρα που ανακοινώθηκαν 156 νέα κρούσματα.
 Το δικηγορικό σώμα τάσσεται υπέρ της ασφαλούς επαναλειτουργίας των δικαστηρίων, με βάση τη σύμφωνη γνώμη των αρμοδίων υγειονομικών αρχών και την τήρηση  συγκεκριμένων προληπτικών μέτρων γενικής και ατομικής προστασίας.  Αν δεν εξασφαλιστούν συνθήκες ασφαλούς λειτουργίας, για όλους τους συλλειτουργούς της δικαιοσύνης, τους διαδίκους και τους τρίτους, το δικηγορικό σώμα δεν μπορεί να είναι σύμφωνο με την επαναλειτουργία των δικαστηρίων. Σε αυτό το θέμα θα είμαστε απόλυτοι και θα προβούμε σε κινητοποιήσεις.

2.ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΗ ΕΙΔΙΚΟΥ ΣΚΟΠΟΥ- «ΤΗΛΕΚΑΤΑΡΤΙΣΗ».

Οι δικηγόροι  έχουν πληγεί άμεσα και καίρια από τα περιοριστικά μέτρα της Πολιτείας για την αντιμετώπιση της πανδημίας, αφού έχουν παύσει ολοκληρωτικά κάθε επαγγελματική δραστηριότητά τους  από 13.3.2020, λόγω της αναστολής λειτουργίας των Δικαστηρίων και υπηρεσιών που συνδέονται άρρηκτα με την άσκηση του δικηγορικού επαγγέλματος.
Υποχρέωση της Πολιτείας είναι η  άμεση οικονομική στήριξη και του κλάδου, δεδομένων των σοβαρών οικονομικών προβλημάτων που έχουν δημιουργηθεί  στην συντριπτική πλειοψηφία των δικηγόρων. Δυστυχώς, η Κυβέρνηση δεν ανταποκρίθηκε στις υποχρεώσεις της, ιδίως με την αιφνίδια και αδικαιολόγητη υπαναχώρησή της από τις αρχικές εξαγγελίες για την καταβολή αποζημίωσης ειδικού σκοπού, ύψους 800 ευρώ για τους μήνες Μάρτιο και Απρίλιο και με τον εμπαιγμό μας με την χορήγηση διαδικασίας τηλεκατάρτισης.
Η Ολομέλεια υιοθετεί πλήρως την από 20.4.2020 ανακοίνωση της Συντονιστικής Επιτροπής σχετικά με την αποκαλούμενη «τηλεκατάρτιση» επιστημόνων.
Α. Θεωρεί υποκριτική και προσβλητική τη δήλωση του Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, ο οποίος σαν να μην έχει επίγνωση της πραγματικότητας, προσπάθησε να μετακυλίσει στους «ωφελούμενους» την ευθύνη  για τις καθυστερήσεις και τα προβλήματα που αναδεικνύονται κατά την υλοποίηση του προγράμματος της αποκαλούμενης «τηλεκατάρτισης» επιστημόνων.
Αναμένει, έστω και τώρα, ο Υπουργός να αναλάβει άμεσα τις ευθύνες του  για όλη αυτή την ευτελιστική και αναξιοπρεπή αντιμετώπιση του δικηγορικού κλάδου και όλων των επιστημόνων της χώρας.
Β. Η εκτέλεση του προγράμματος της αποκαλούμενης «τηλεκατάρτισης» επιστημόνων έχει μετατραπεί σε μνημείο προχειρότητας. Αθέτηση της υπόσχεσης για άμεση καταβολή του ποσού των 400 ευρώ, σε όλως πλήρως υποβαθμισμένο περιεχόμενο των προγραμμάτων, ελλιπής προετοιμασία και εποπτεία  τόσο ως προς την  ακριβόχρονη υλοποίηση του προγράμματος και την εξασφάλιση της αναγκαίας ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών όσο και ως προς τον έλεγχο της τήρησης των προβλεπόμενων διαδικασιών, πλήρης αποδόμηση της αποτελεσματικής υλοποίησης των ευρωπαϊκών προγραμμάτων κατάρτισης, μέσω ΕΣΠΑ είναι στοιχεία που χαρακτηρίζουν την υλοποίηση του προγράμματος.
Μόνη και απόλυτα επιβεβλημένη λύση σε αυτόν τον τραγέλαφο που έχει, με ευθύνη της Κυβέρνησης, δημιουργηθεί  είναι η άμεση υλοποίηση των κυβερνητικών εξαγγελιών με την έκδοση της απαιτούμενης ΚΥΑ για την καταβολή της αποζημίωσης ειδικού σκοπού 800 ευρώ στους δικηγόρους.
Η καταβολή αυτή,  δεν συνδέεται με την  περιορισμένη επαναλειτουργία των δικαστηρίων, όπως δήλωσε σήμερα ο Υπουργός Δικαιοσύνης. Σε περίπτωση,  τυχόν νέας υπαναχώρησης της Κυβέρνησης, το σώμα θα προβεί σε δυναμικούς τρόπους αντίδρασης.

3.  ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ

Η παρούσα συγκυρία, ανέδειξε με τον πλέον εμφατικό τρόπο την ανάγκη της όσον το δυνατόν ταχύτερης ολοκλήρωση της ψηφιακής / ηλεκτρονικής δικαιοσύνης . Στα πλαίσια αυτά επιβάλλεται να προωθηθούν άμεσα ιδίως:
-  Η χορήγηση ψηφιακών υπογραφών σε όλους  τους Δικηγόρους, δικαστικούς λειτουργούς.
-   Η ένταξη του συνόλου των διαδικασιών στην ψηφιακή κατάθεση δικογράφων.
-  Η δυνατότητα δημοσίευσης των δικαστικών αποφάσεων με ψηφιακές υπογραφές.
-  Το άμεσο σκανάρισμα των δημοσιευμένων   αποφάσεων που εξεδόθησαν αυτή την περίοδο και εν συνεχεία η κοινοποίηση στους πληρεξούσιους δικηγόρους των διαδίκων.
- Η ψηφιακή έκδοση με σχετική ισχύ και υπογραφή από την εκάστοτε γραμματεία του συνόλου των πιστοποιητικών αρμοδιότητας υπουργείου Δικαιοσύνης και δικαστηρίων.
- Η άμεση πρόσβαση ηλεκτρονικής ενημέρωσης των δικηγόρων για την ροή των ποινικών υποθέσεων.
- Η ψηφιακή κατάθεση προτάσεων, υπομνημάτων, προσθηκών, αντικρούσεων κλπ. καθώς και σχετικών εγγράφων στα δικαστήρια κατά τη διαδικασία της δίκης.
- Η δυνατότητα παράστασης στη συζήτηση υπόθεσης με ψηφιακή – ηλεκτρονική δήλωση του πληρεξουσίου Δικηγόρου, αντί της φυσικής παρουσίας του, όπου αυτό προβλέπεται σήμερα με έγγραφη δήλωση.
- Η ψηφιακή διαδραστικότητα του δικηγόρου με τα Υποθηκοφυλακεία - Κτηματολογικά Γραφεία κλπ.

4.ΠΑΡΑΤΑΣΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΠΡΩΤΗΣ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
Ενόψει και των συνθηκών που έχουν διαμορφωθεί στο κοινωνικό και οικονομικό γίγνεσθαι από τα περιοριστικά μέτρα για την αντιμετώπιση της πανδημίας και την ανάγκη προστασίας των οικονομικά αδυνάμων και της διατήρησης της κοινωνικής συνοχής, επιβάλλεται η παράταση της προστασίας της πρώτης κατοικίας , πέραν της 30.4.2020, λαμβανομένης υπόψη και της αναστολής λειτουργίας των δικαστηρίων που δεν επέτρεψε στους πολίτες να υπαχθούν σε ένδικη προστασία. Περαιτέρω, αναγκαία είναι η περαιτέρω αναστολή των πλειστηριασμών.

5.ΝΟΜΙΚΗ ΒΟΗΘΕΙΑ
Στην ιδιαίτερα δύσκολη οικονομική περίοδο που βιώνουμε η εκκαθάριση και η καταβολή των αμοιβών από την νομική βοήθεια αποτελεί  προτεραιότητα  τόσο για την στήριξη των δικαιούχων συναδέλφων όσο και για την ενίσχυση και στήριξη του ίδιου του θεσμού.
Το δικηγορικό σώμα έχει θέσει ήδη στη διάθεση του ΤΑΧΔΙΚ υπαλλήλους ή συνεργάτες δικηγορικών συλλόγων προκειμένου να εκκαθαριστούν το ταχύτερο δυνατόν οι χρονίζουσες υποθέσεις και να καταστεί δυνατή η καταβολή των σχετικών αμοιβών. Αναμένει από την Πολιτεία να αντιμετωπίσει τις διαδικαστικές αβελτηρίες προς επιτάχυνση των σχετικών διαδικασιών.Ανάλογα δε, με τη στάση της Πολιτείας επιφυλάσσεται να επανεξετάσει  τη συμμετοχή των δικηγόρων στο θεσμό αυτό.

6. ΧΟΡΗΓΗΜΑ ΑΝΕΡΓΙΑΣ ΟΑΕΔ
Πάγιο αίτημα του δικηγορικού σώματος είναι η καταβολή του βοηθήματος ανεργίας από τον ειδικό λογαριασμό του ΟΑΕΔ, που αποτελείται από εισφορές που καταβάλλουν αποκλειστικά οι δικηγόροι από το 2011.
Η Ολομέλεια έχει ζητήσει ήδη , με επανειλημμένες επιστολές της προς τον Διοικητή του ΟΑΕΔ ,λογοδοσία για τη διαχείριση του ποσού αυτού.Επειδή,  μέχρι σήμερα, δεν έχει λάβει καμία απάντηση, θα ζητήσει την έκδοση εισαγγελικής παραγγελίας και σε περίπτωση περαιτέρω άρνησης, θα προβεί  σε αναζήτηση ποινικών ευθυνών κατά παντός υπευθύνου για τη διαχείριση και εποπτεία του λογαριασμού. Θα επανεξετάσει δε, και την σκοπιμότητα συνέχισης καταβολής της εισφοράς των 120€ ετησίως στο μέλλον εκ μέρους των δικηγόρων.

7. ΟΦΕΙΛΕΣ ΠΑΡΟΧΩΝ ΕΦΚΑ
Η Ολομέλεια ζητά την άμεση εκπλήρωση των οικονομικών υποχρεώσεων του ΕΦΚΑ προς δικηγόρους, όπως η άμεση αποπληρωμή των ληξιπρόθεσμων οφειλών υγειονομικής περίθαλψης, η επιστροφή των αχρεωστήτως καταβληθέντων ποσών,  η άμεση εξόφληση των αμοιβών των συνεργαζόμενων δικηγόρων χωρίς κανένα συμψηφισμό σε όσους δεν οφείλουν ή έχουν ρυθμίσει τις οφειλές τους. Σε περίπτωση, μη ικανοποίησης του αιτήματος αυτού, θα επιμεληθεί σχεδίου αγωγής κατά του ΕΦΚΑ, το οποίο θα προωθήσει στους δικαιούχους δικηγόρους  για την άσκηση των νόμιμων δικαιωμάτων τους.
Περαιτέρω, ηΟλομέλεια ζητά την αποκατάσταση του συστήματος των ΑΠΔ με τις νόμιμες ασφαλιστικές εισφορές των εμμίσθων δικηγόρων, την επίσπευση της εκκαθάρισης των εισφορών ΕΦΚΑ 2019,  την παράταση της προθεσμίας ολοκλήρωσης του β σταδίου της ρύθμισης του ν. 4611/2019 μέχρι 31.12.2020,  την αναστολή της καταβολής εισφορών στο ΕΤΕΑΕΠ μέχρι την οριστική διευθέτηση των ειδοποιητηρίων με τις σωστές εισφορές και τις εκπτώσεις στα πρότυπα αυτών του ΕΦΚΑ και την ενεργοποίηση της πλατφόρμας επιλογής ασφαλιστικών κατηγοριών ώστε να παρασχεθεί εκ νέου η δυνατότητα επιλογής, λόγω των νέων οικονομικών δεδομένων.

8. Η Ολομέλειαεκφράζει την έντονη αντίθεσή της στις διατάξεις του άρθρου 46 ΠΝΠ 13.4.2020 (Μη αναστολή των προθεσμιών  δηλώσεων επιθυμίας προόδου εκκρεμών ποινικών διαδικασιών), και διερωτάται για τις τυχόν σκοπιμότητες που εξυπηρετεί αυτή η εξαιρετική μεταχείριση.

9. ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΑΓΩΓΟΣΗΜΟΥ
Η Ολομέλεια κρίνει ότι στην σημερινή δύσκολη συγκυρία είναι επίκαιρο παρά ποτέ το αίτημα για κατάργηση της επιβολής δικαστικού ενσήμου στις αναγνωριστικές αγωγές αρμοδιότητας Πολυμελούς Πρωτοδικείου. Ο Υπουργός παρέπεμψε τη συζήτηση του θέματος στην νομοπαρασκευαστική επιτροπή για την τροποποίηση του Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας, θέση που βρίσκει αντίθετο το δικηγορικό σώμα, δεδομένου ότι η λύση του θέματος παραπέμπεται σε βάθος χρόνου.

10. ΑΣΚΟΥΜΕΝΟΙ ΔΙΚΗΓΟΡΟΙ
Η Ολομέλεια θεωρεί ικανοποιητική εξέλιξη την πρόοδο υλοποίησης του προγράμματος άσκησης 2.500 ασκούμενων στα δικαστήρια της χώρας.
Τέθηκε στον Υπουργό, το ζήτημα παράτασης της προθεσμίας για τη διεξαγωγή του διαγωνισμού υποψηφίων δικηγόρων περιόδου α εξαμήνου 2020 και εξετάσεων επάρκειας.

11. Κατά τα λοιπά, εμμένει στο διεκδικητικό πλαίσιο , όπως αποφασίστηκε κατά την συνεδρίασή της στις 31.3.2020.





Ο κορονοϊός αγαπά τους Στρατηγούς - Πως αξιοποιούνται από πολλές κυβερνήσεις.... - Η μεγαλύτερη πρόκληση που έχει να αντιμετωπίσει η ανθρωπότητα από την εποχή του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου.




Ο κορονοϊός έχει φέρει μαζί του περιοριστικά μέτρα σε όλο τον πλανήτη, τα οποία αξιοποιούνται από πολλές κυβερνήσεις για την παραβίαση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων.

Η πανδημία του κορονοϊού είναι ίσως η μεγαλύτερη πρόκληση που έχει να αντιμετωπίσει η ανθρωπότητα από την εποχή του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου.
Κάτι τέτοιο ακούγεται από εκπροσώπους του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας μέχρι και από την καγκελάριο της Γερμανίας, Άνγκελα Μέρκελ. Χώρες σε όλο τον πλανήτη χρειάστηκαν να προχωρήσουν σε μέτρα lockdown, με αποτέλεσμα περίπου 3 δισεκατομμύρια άνθρωποι ανά την υφήλιο να μένουν έγκλειστοι στο σπίτι τους.
Η Ελλάδα έλαβε ανάλογα μέτρα απαγόρευσης κυκλοφορίας με στόχο την επιπεδοποίηση της καμπύλης, προκειμένου να αντέξει το εθνικό σύστημα υγείας. Με λίγα λόγια, χρειάστηκε να στερηθούμε έστω και για λίγο τα ατομικά μας δικαιώματα, όπως είναι αυτό της ελεύθερης κίνησης, ώστε να προστατευθεί η δημόσια υγεία.
Ωστόσο, δεν εξελίσσονται παντού τα πράγματα με την ομαλότητα που εξελίσσονται στη χώρα μας.
Σε πολλές χώρες στον πλανήτη δεν ήταν λίγες οι κυβερνήσεις, οι οποίες άρπαξαν την ευκαιρία και με πρόφαση τη δημόσια υγεία καταπάτησαν ανθρώπινα δικαιώματα.
Ο στρατός επιστρέφει στην Κεντρική και τη Λατινική Αμερική
Οι χώρες της Λατινικής Αμερικής έχουν αιματοκυλήσει στο παρελθόν εξαιτίας δικτατορικών καθεστώτων, όπου ο στρατός είχε κυρίαρχο ρόλο στερώντας ελευθερίες από τους πολίτες, δολοφονώντας και φυλακίζοντας τους αντιφρονούντες. Πλέον εξαιτίας του κορονοϊού, ο στρατός έχει επιστρέψει για να επιβάλλει την τάξη.
Μία γυναίκα δείχνει τα δικαιολογητικά σε στρατιώτη στη Χιλή (AP Photo/Esteban Felix)
Μία γυναίκα δείχνει τα δικαιολογητικά σε στρατιώτη στη Χιλή (AP Photo/Esteban Felix)  AP
Από τις πρώτες ημέρες της απαγόρευσης της κυκλοφορίας στο Περού, στρατιώτες εμφανίστηκαν σε κεντρικούς δρόμους της χώρας ώστε να βοηθήσουν την αστυνομία στην εφαρμογή των μέτρων. Στη Βολιβία εκτυλίσσονται παρόμοια σκηνικά, με την τήρηση της απαγόρευσης της κυκλοφορίας να βρίσκεται στην ευθύνη του στρατού. Στο Μεξικό οι ένοπλες δυνάμεις έλαβαν την εντολή φύλαξης των συνόρων, της διασφάλισης της δημόσιας τάξης, ενώ ανέλαβαν και την τροφοδοσία των νοσοκομείων με υγειονομικό υλικό.
Στη Χιλή, η οποία γνώρισε μεγάλες λαϊκές διαμαρτυρίες απέναντι στον αυταρχικό πρόεδρο Πινιέρα, οι συνθήκες είναι ακόμη πιο δραματικές. Την Τετάρτη ο Σεμπαστιάν Πινιέρα κήρυξε κατάσταση καταστροφής για 90 ημέρες, με την χώρα να μετρά 238 κρούσματα. Συγκεκριμένα μέτρα δεν έχουν ανακοινωθεί, αλλά οι ένοπλες δυνάμεις θα έχουν άμεσο λόγο στις εξελίξεις. "Ο κορονοϊός λειτούργησε πολύ καλά για την κυβέρνηση στο να κρατήσει τον λαό εντός σπιτιών, άρα και να σωπάσει" είχε αναφέρει ο Κριστιάν που ζει στη Χιλή σε συνέντευξή του στο News 24/7. Κάπως έτσι πλέον η Χιλή δεν απέχει πολύ από ένα δικτατορικό καθεστώς.
Πυροβολισμοί κατά πολιτών στην Αφρική
Η αστυνομία και ο στρατός έχουν αναλάβει την απαγόρευση κυκλοφορίας στις χώρες της αφρικανικής ηπείρου. Μπορεί τα μέτρα να αποσκοπούν στο να σωθούν ζωές, αυτές όμως χάνονται κατά την εφαρμογή τους, αφού τα σώματα ασφαλείας χρησιμοποιούν βία, αλλά και  όπλα πολλές φορές για την επιβολή της τάξης.
Περιπολία στρατού και αστυνομίας στη Νότια Αφρική (AP Photo/Jerome Delay)
Περιπολία στρατού και αστυνομίας στη Νότια Αφρική (AP Photo/Jerome Delay)  AP
Στην Κένυα ένα 13χρονο παιδί έχασε τη ζωή του από πυρά αστυνομικού, όταν έπαιζε στο μπαλκόνι του, ενώ άλλοι τρεις άφησαν την τελευταία τους πνοή, αφού χτυπήθηκαν από την αστυνομία. Στην Ουγκάντα τα σώματα ασφαλείας χρησιμοποιούν εκτεταμένη βία, ενώ το Παρατηρητήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων ανέφερε ότι πραγματοποιήθηκαν 23 συλλήψεις, έπειτα από έφοδο σε δομή για άστεγους ανθρώπους που ανήκουν στην LGBTQ κοινότητα.
Στη Νότια Αφρική, η αστυνομία επιτέθηκε σε πολίτες με πλαστικές σφαίρες εφαρμόζοντας το lockdown, με αποτέλεσμα να τραυματιστούν θανάσιμα τρεις άνθρωποι.
Γενικότερα οι ανθρωπιστικές οργανώσεις στην Αφρική ανησυχούν ότι τα μέτρα που έχουν ληφθεί μπορεί να παραμείνουν και μετά το πέρας της κρίσης της πανδημίας.
Βία στην Ινδία
H Ινδία, η οποία μετρά 1.3 δισεκατομμύρια πληθυσμό, έχει ανακοινώσει lockdown 21 μερών ώστε να αποτρέψει μία εκτεταμένη διασπορά του ιού. Ωστόσο η επιβολή μέτρων καραντίνας είναι μία δύσκολη υπόθεση, εφόσον πρόκειται για μία φτωχή χώρα με αρκετούς εργάτες που εξαρτώνται από το μεροκάματο για να θρέψουν τις οικογένειές τους.

Η αστυνομία, λοιπόν, έχει προχωρήσει σε χρήση βίας χτυπώντας με κοντάρια πολίτες, ενώ πολλές φορές τους ταπεινώνουν με διάφορους τρόπους αναγκάζοντας τους να συρθούν στο έδαφος ή να κάνουν κάμψεις. Βίντεο με περιστατικά βίας κάνουν συχνά την εμφάνισή τους στα social media και οι κατηγορίες για επιθέσεις των αστυνομικών ακόμη και σε ανθρώπους που έχουν βγει για να αγοράσουν τα απαραίτητα είναι πολλές.
Η αντιπολίτευση της Ινδίας καλεί συνεχώς την κυβέρνηση Μόντι να σταματήσει τη χρήση βίας. "Δεν έχω αμφιβολία ότι το μεγαλύτερο μέρος της αστυνομίας κάνει μία αξιοσέβαστη δουλειά αυτές τις δύσκολες μέρες. Ωστόσο, αυτοί που χρησιμοποιούν βία υπονομεύουν τις προσπάθειες των άλλων" ανέφερε ένας Ινδός νομοθέτης που πρόσκειται στην αντιπολίτευση.
Ο Όρμπαν και οι άλλοι
Η κατάσταση στις ευρωπαϊκές χώρες μπορεί να είναι διαφορετικές, αφού παρά τα μέτρα τα δικαιώματα προστατεύονται ως επί το πλείστον, όμως και πάλι δημιουργούνται εικόνες και καταστάσεις που είτε δεν έχουμε συνηθίσει, είτε προκαλούν ανησυχία.
Πριν από ένα μήνα στην Ιταλία, η οποία αποτέλεσε το επίκεντρο του κορονοϊού στην Ευρώπη, ο στρατός ξεκίνησε τις περιπολίες για την εφαρμογή του lockdown. Πάνω από 20.000 στρατιώτες τίθενται στη διάθεση των αρχών, τόνιζε ο Ιταλός υπουργός Άμυνας, Λορένζο Γκουερίνι. Οι ένοπλες δυνάμεις βοηθούν και στην Σερβία με τον πρόεδρο της χώρας, Αλεξάνταρ Βούτσιτς, να κηρύττει τη χώρα σε καθεστώς έκτακτης ανάγκης.
Περιπολία στρατού στο Μιλάνο (Claudio Furlan/LaPresse via AP)
Περιπολία στρατού στο Μιλάνο (Claudio Furlan/LaPresse via AP)  AP
Στη Μεγάλη Βρετανία υπάρχει μεγάλη ανησυχία για την προστασία της ιδιωτικότητας και των προσωπικών δεδομένων. Το CNN τονίζει ότι το Ηνωμένο Βασίλειο κινδυνεύει να μετατραπεί σε ένα αστυνομοκρατούμενο κράτος. Έχουν παρατηρηθεί περιστατικά όπου οι Αρχές παρακολουθούν πολίτες με drone, ντροπιάζουν ανθρώπους που κάνουν γυμναστική σε απομονωμένους χώρους, ενώ αρκετές είναι φορές οι αστυνομικοί τους σταματούν για αμφισβητούμενους λόγους.
Ανησυχητική είναι η κατάσταση και στην Γαλλία. Ο πρόεδρος Μακρόν από τις αρχές της καραντίνας έβγαλε στο δρόμο 100.000 αστυνομικούς, ενώ αρκετές φορές υπήρξαν αναφορές για αστυνομική βία. Τέτοιες καταγγελίες οδήγησαν τις προηγούμενες ημέρες σε επεισόδια μεταξύ νεαρών και αστυνομίας στο Παρίσι. Επιπλέον, ο Γάλλος πρόεδρος έχει κινητοποιήσει και τις ένοπλες δυνάμεις για να βοηθήσουν τον πληθυσμό να αντιμετωπίσει την κρίση με την επιχείρηση "Ανθεκτικότητα".

Τέλος, η περίπτωση που έχει θορυβήσει την ευρωπαϊκή κοινότητα είναι αυτή της Ουγγαρίας. Εκεί ο πρόεδρος της εθνικιστικής κυβέρνησης της χώρας, Βικτόρ Ορμπάν, πήρε το πράσινο φως από το κοινοβούλιο, για να αναλάβει ριζικά ενισχυμένες υπερεξουσίες στο πλαίσιο της επ΄ αόριστον κατάστασης έκτακτης ανάγκης που έχει κηρύξει για την αντιμετώπιση της επιδημίας Covid-19.
Ο Ορμπάν αξιοποιώντας τον κορονοϊό ανέλαβε υπερεξουσίες των οποίων η παύση ανήκει στην δικαιοδοσία της κυβέρνησης, χωρίς την έγκριση της Βουλής. Κάπως έτσι, ο Ούγγρος πρόεδρος προσπαθεί να εδραιώσει την εξουσία του, δημιουργώντας μία επικίνδυνη για τη δημοκρατία κατάσταση σε ένα κράτος - μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης.