Παρασκευή 4 Οκτωβρίου 2019

Εορταστικές εκδηλώσεις για τη συμπλήρωση 100 χρόνων από την Απελευθέρωση της Ξάνθης - ΥΕΘΑ: Για να εξασφαλίσεις την ειρήνη, πρέπει να έχεις Ένοπλες Δυνάμεις ικανές, αξιόμαχες και ετοιμοπόλεμες.




Ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας κ. Νικόλαος Παναγιωτόπουλος παρέστη σήμερα στις εορταστικές εκδηλώσεις που πραγματοποιήθηκαν στην Ξάνθη, παρουσία του Προέδρου της Δημοκρατίας κ. Προκόπιου Παυλόπουλου και του Αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος Μακαριωτάτου κ.κ. Ιερωνύμου, με αφορμή τη συμπλήρωση 100 χρόνων από την Απελευθέρωση της πόλης.
Τον Υπουργό Εθνικής Άμυνας συνόδευσαν στην Ξάνθη ο Αρχηγός ΓΕΕΘΑ Πτέραρχος (Ι) Χρήστος Χριστοδούλου και ο Αρχηγός ΓΕΣ Αντιστράτηγος Γεώργιος Καμπάς, καθώς και διοικητές μειζόνων σχηματισμών των Ενόπλων Δυνάμεων.
Μετά το πέρας των εκδηλώσεων και της στρατιωτικής παρέλασης, που πραγματοποιήθηκαν υπό καταρρακτώδη βροχόπτωση, ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας έκανε την εξής δήλωση:
«Ήρθαμε σήμερα εδώ για να γιορτάσουμε μαζί με όλη την πόλη την 100ή επέτειο της Απελευθέρωσης της Ξάνθης, σε μία εποχή όπου η Ελλάδα πολλαπλασίαζε τα εδάφη της και αύξανε την επιρροή της στην ευρύτερη περιοχή. Και το έκανε αυτό, διότι είχε ισχύ, ηγεσία και φρόνημα.
Ο αγώνας μας, η διαρκής προσπάθειά μας, είναι να εργαστούμε με όλες μας τις δυνάμεις, ώστε να καταστήσουμε τη χώρα μας εξίσου ισχυρή. Δεν είναι εύκολο, αλλά σιγά - σιγά η Ελλάδα στέκεται στα πόδια της και θα σταθεί ακόμα πιο καλά, όρθια, ισχυρή και περήφανη. Απαραίτητη προϋπόθεση για να συμβεί αυτό είναι οι Ένοπλες Δυνάμεις μας να είναι σε εξαιρετικό επίπεδο αξιόμαχου και ετοιμότητας. Αυτή είναι η προσπάθεια. Χθες είχα τη δυνατότητα να το διαπιστώσω μαζί με τον Πρωθυπουργό και τους υπόλοιπους προσκεκλημένους της Πολιτικής Ηγεσίας στην τελική φάση της μεγάλης ετήσιας Άσκησης «ΠΑΡΜΕΝΙΩΝ».
Να δώσω συγχαρητήρια στα δεκάδες χιλιάδες στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων που ενεπλάκησαν σε αυτή τη μεγάλη Άσκηση και να διαπιστώσω και εγώ και οι υπόλοιποι ότι αξίζουν να είναι το «ξίφος» της Ελλάδας, το οποίο πρέπει όλοι να φροντίσουμε και να προστατέψουμε, για να νιώθουμε όλοι ασφαλείς, για να διατηρείται η σταθερότητα στην περιοχή, για να επιδιώκουμε και να διασφαλίζουμε την ειρήνη.
Μερικές φορές, για να εξασφαλίσεις την ειρήνη, πρέπει να έχεις Ένοπλες Δυνάμεις ικανές, αξιόμαχες και ετοιμοπόλεμες.
Χρόνια πολλά στην Ξάνθη.
Χρόνια πολλά στη Θράκη.
Χρόνια πολλά στην Ελλάδα.
Συγχαρητήρια σε όλες τις δυνάμεις μας».
Ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας μετέβη στο χώρο της παρέλασης όπου συνεχάρη το στρατιωτικό προσωπικό, τους έχοντες το πρόσταγμα, αλλά και το άγημα των Ευζώνων για την άψογη παρουσία τους, καθώς και για την άψογη παρουσία τους παρά τις δυσμενείς καιρικές συνθήκες.
Κατόπιν αυτού, οι εκπρόσωποι των ΜΜΕ ζήτησαν από τον κ. Παναγιωτόπουλο δήλωση για τα «Ελευθέρια της Ξάνθης», στο πλαίσιο της οποίας ανέφερε τα εξής:
«Όταν πριν από 100 χρόνια, τα ελληνικά στρατεύματα έμπαιναν στην Ξάνθη, είχε ακριβώς τέτοιο καιρό. Έβρεχε καταρρακτωδώς. Αυτό, όμως, δεν ανέκοψε το ρυθμό τους, δεν ανέκοψε την ορμή τους και έτσι εκείνη την ημέρα, πριν από έναν αιώνα, η Ξάνθη έγινε ελεύθερη.
Ήταν η εποχή που η Ελλάδα πολλαπλασίαζε τα εδάφη της. Και αυτό είχε γίνει τότε, διότι είχε ισχυρές Ένοπλες Δυνάμεις, είχε ηγεσία και είχε φρόνημα όλος ο ελληνικός λαός.
Ο στόχος μας είναι να εργαστούμε όσο σκληρά πρέπει, ώστε η Ελλάδα, που σιγά - σιγά στέκεται στα πόδια της, να σταθεί δυνατά, υψηλή, όρθια και περήφανη, ακόμα περισσότερο. Η προσπάθεια είναι δύσκολη, διότι είναι σύνθετη και πολυεπίπεδη. Γίνεται, όμως, και θα γίνει εντατικότερα.
Θέλω να συγχαρώ όλους τους συντελεστές της παρέλασης, ιδίως τα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων, που παρήλασαν, στάθηκαν κάτω από τη βροχή - η οποία κατά καιρούς ήταν καταρρακτώδης, διότι είναι πολύ άστατος ο καιρός αυτές τις ημέρες - αλλά επιπλέον να συγχαρώ και τα υπόλοιπα δεκάδες χιλιάδες στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων, που συμμετείχαν αυτή την εβδομάδα στη μεγάλη ετήσια στρατιωτική Άσκηση «ΠΑΡΜΕΝΙΩΝ», η οποία είναι στην τελευταία φάση της.
Χθες στον Έβρο, παρουσία του Πρωθυπουργού, είχαμε τη δυνατότητα να δούμε σε όλο του το μεγαλείο το τρομακτικό αξιόμαχό τους, την ετοιμότητά τους, τη δυνατότητά τους να πολεμούν και να επιχειρούν μέσα στη νύχτα με ακρίβεια, επιτυχία και αποτέλεσμα.
Ακόμα και μέσα στη νύχτα, ακόμα και για τους μη εξοικειωμένους, είναι προφανές ότι οι Ένοπλες Δυνάμεις είναι ο πυλώνας ισχύος της χώρας και η αποτρεπτική εκείνη δύναμη η οποία εξασφαλίζει την ειρήνη στην περιοχή, την ασφάλεια και τη σταθερότητα στην Ελλάδα.
Συγχαίρω τα χιλιάδες στελέχη που συμμετείχαν όλες αυτές τις ημέρες σε αυτή τη μεγάλη ετήσια Άσκηση. Τους συγχαίρω για την αίσθηση καθήκοντος, για τον επαγγελματισμό, για το φρόνημα που τους διακρίνει. Με τέτοιες δυνάμεις στη διάθεσή της η Ελλάδα πρέπει να πάει μπροστά και θα πάει μπροστά και δεν θα γιορτάζουμε μόνο τα 100 χρόνια της απελευθέρωσης της Ξάνθης, αλλά σε δύο χρόνια την επέτειο του 1821 και άλλα 1000 χρόνια Ελλάδα.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Κύριε Υπουργέ θα έχουμε παράνομους μετανάστες στη Θράκη, γιατί ήδη έχουν εξαιρεθεί μόνο τα νησιά;
Ν. ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΣ: Τα νησιά δεν έχουν εξαιρεθεί. Το λέτε λάθος. Τα νησιά δεν έχουν εξαιρεθεί. Τα νησιά πάνε να βουλιάξουν από τους μετανάστες και γι’ αυτό το λόγο πρέπει να αποσυμφορηθούν.
Εκείνο που έχω να πω με σιγουριά είναι ότι δεν θα έρθουν μετανάστες να εγκατασταθούν στη Θράκη. Δεν θα έρθουν μουσουλμάνοι μετανάστες να εγκατασταθούν στη Σταυρούπολη. Ξέρουμε γιατί και γιατί δεν πρέπει και εν πάση περιπτώσει δεν ήταν και καθόλου δύσκολο να πείσω και τους συνομιλητές μου και συναρμόδιούς μου γι’ αυτό το θέμα.
Από εκεί και πέρα, η έξαρση των μεταναστευτικών ροών - δεν μπορώ να πιστέψω ότι είναι όλοι αυτοί ακόμα πρόσφυγες, μάλλον μετανάστες είναι και αυτή είναι η νέα προσέγγιση της Κυβέρνησης στο ζήτημα - είναι ένα δυσάρεστο δεδομένο που πρέπει να αντιμετωπίσουμε όσο μπαίνει ο χειμώνας. Θα πρέπει να αντιμετωπίσουμε αυτή την εξαιρετική κατάσταση και να τη διαχειριστούμε με το δικό μας στίγμα και όχι με το στίγμα των προηγούμενων, το χειμώνα που μας έρχεται. Δεν είναι εύκολη δουλειά, διότι τα σύνορα δεν είναι αδιαπέραστα, «αδιάβροχα», αλλού είναι δύσκολο να περάσει κανείς, αλλού δεν είναι, όπως τα θαλάσσια.
Γίνεται όμως προσπάθεια και γίνεται εντατικότερη, με συμμετοχή και πλωτών μέσων των Ενόπλων Δυνάμεων, για να ελεγχθεί η κατάσταση και στα σύνορά μας και στο εσωτερικό της χώρας.
Θεωρώ ότι πάρα πολύ σύντομα αυτή η προσπάθεια θα αρχίσει να αποδίδει καρπούς. Το πρόβλημα, όμως, είναι σύνθετο, είναι δύσκολο και δεν λύνεται ούτε επειδή έτσι θέλουμε ούτε από τύχη. Θα λυθεί με σκληρή δουλειά, οργάνωση και μία αλλαγή οπτικής γωνίας, έτσι ώστε να αντιμετωπιστεί και στη διάσταση που εμείς βάλαμε στο τραπέζι, δηλαδή αυτή της δυνητικής απειλής ασφαλείας για τη χώρα».

Παρουσία ΥΕΘΑ Νικόλαου Παναγιωτόπουλου στο νυχτερινό σκέλος της ΤΑΜΣ «ΠΑΡΜΕΝΙΩΝ 2019»




Παρουσία του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη και του Υπουργού Εθνικής Άμυνας Νικόλαου Παναγιωτόπουλου, πραγματοποιήθηκε στο Πεδίο Ασκήσεων «Αετός» στο νομό Έβρου, το νυκτερινό επιχειρησιακό σκέλος της Τακτικής Άσκησης Μετά Στρατευμάτων (ΤΑΜΣ) «Παρμενίων 2019».
Την άσκηση παρακολούθησαν επίσης ο Υφυπουργός Εθνικής Άμυνας Αλκιβιάδης Στεφανής, ο Αρχηγός ΓΕΕΘΑ Πτέραρχος (Ι) Χρήστος Χριστοδούλου, ο Αρχηγός ΓΕΝ Αντιναύαρχος Νικόλαος Τσούνης ΠΝ, ο Αρχηγός ΓΕΣ Αντιστράτηγος Γεώργιος Καμπάς, ο Αρχηγός ΓΕΑ (Ι) Γεώργιος Μπλιούμης και ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας Αντώνης Οικονόμου.
Διευρυμένο κλιμάκιο αποτελούμενο από στελέχη της Κυβέρνησης, μέλη της Διαρκούς Επιτροπής Εθνικής Άμυνας και Εξωτερικών Υποθέσεων της Βουλής των Ελλήνων, Βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας, του ΣΥΡΙΖΑ, Βουλευτές του ΚΙΝΑΛ καθώς και Ακόλουθοι Άμυνας ξένων χωρών, ήταν παρόντες στο πεδίο βολής «Αετός» και διαπίστωσαν την άρτια επιχειρησιακή ικανότητα των Ενόπλων Δυνάμεων.
Μετά το πέρας της άσκησης, ο κ. Παναγιωτόπουλος απηύθυνε τον ακόλουθο χαιρετισμό:
«Βρεθήκαμε στην κλιμάκωση της μεγάλης ετήσιας Τακτικής Ασκήσεως Μετά Στρατευμάτων «Παρμενίων 2019» και μάλιστα τις νυκτερινές επιχειρήσεις, όπου διαπιστώσαμε τις ικανότητες και τις δυνατότητες των ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων. Με τις επιχειρήσεις αυτές είδαμε όλοι ότι η νύκτα μετατράπηκε σε ημέρα!
Αυτό που είδαμε είναι ό,τι εννοούσα όταν δήλωσα προ ολίγου στη Βουλή των Ελλήνων ότι οι Ένοπλες Δυνάμεις είναι το ξίφος της Ελλάδος, είναι η κόψη του σπαθιού η τρομερή.
Η ακρίβεια εκτέλεσης των ασκήσεων, η εξαιρετική ποιότητα, ο άψογος συγχρονισμός μεταξύ πάρα πολλών όπλων και των τριών Κλάδων -διότι μην ξεχνάτε ότι η Άσκηση διεξάγεται κατά τη διάρκεια όλης της εβδομάδας και ολοκληρώνεται αύριο στη Σαμοθράκη- το φρόνημα και ο επαγγελματισμός των στελεχών σε όλες τις βαθμίδες της ιεραρχίας, η τρομακτική ισχύς πυρός των οπλικών συστημάτων που είδαμε στο πεδίο της μάχης, καθιστούν ορατή αυτή την ικανότητα ακόμα και στους μη εξοικειωμένους, ακόμα και μέσα στη νύχτα.
Θα ήθελα να δώσω θερμά συγχαρητήρια σε όλα τα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων, τα δεκάδες χιλιάδες στελέχη που ενεπλάκησαν σ’ αυτή την Άσκηση, σε όλες τις βαθμίδες της ιεραρχίας. Είστε άξιοι συγχαρητηρίων.
Σήμερα καταδείχθηκε ότι οι Ένοπλες Δυνάμεις της χώρας διαθέτουν εξαιρετική αποτρεπτική ισχύ.
Αγαπητά στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων αγωνίζεστε κάθε μέρα για να γίνεστε καλύτεροι, αλλά γίνεστε καλύτεροι όχι για να πολεμάτε, αλλά διά της αποτρεπτικής αυτής ισχύος να διασφαλίζετε την ειρήνη, να υπερασπίζεστε και να διασφαλίζετε τα κυριαρχικά δικαιώματα της χώρας, την εδαφική ακεραιότητα της χώρας και να εδραιώνετε την πεποίθηση, σε όλο τον ελληνικό λαό, ότι πρέπει και μπορούν να νιώθουν ασφαλείς.
Θερμά συγχαρητήρια!»
Τη σημερινή τελική φάση της ΤΑΜΣ «Παρμενίων 2019» στη Σαμοθράκη, θα παρακολουθήσει ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας κ. Νικόλαος Παναγιωτόπουλος, συνοδευόμενος από τη Στρατιωτική Ηγεσία.

Βουλευτής Επικρατείας κ. Έφη Αχτσιόγλου: Εξαιρετικά προβληματική η απόφαση του ΣτΕ με το όριο προστασίας των 1.300 ευρώ... - Πρόκειται για μια κρίση ταξικά μεροληπτική εις βάρος των αδυνάμων.




















 Η  Βουλευτής Επικρατείας και τομεάρχης Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ, κ.  Έφη Αχτσιόγλου, προέβη στην παρακάτω δήλωση, σχετικά με τις σημερινές αποφάσεις του ΣτΕ:


"Το Συμβούλιο της Επικρατείας αποδέχθηκε την ουσία της ασφαλιστικής μεταρρύθμισης του ΣΥΡΙΖΑ, δηλαδή την ίδρυση του ΕΦΚΑ και την ύπαρξη ενός ταμείου με ενιαίους κανόνες για όλους ως σύμφωνη με τις αρχές της ισότητας και της αναλογικότητας.
Το ΣτE περαιτέρω δικαίωσε θεμελιώδεις νομικές επιλογές του νόμου 4387/2016, όπως αυτή του επανυπολογισμού των συντάξεων και επιβεβαίωσε ότι η αναμόρφωση του συστήματος έγινε σύμφωνα με τις αρχές του Συντάγματος.
Είναι κατά τη γνώμη μας προβληματικό ότι για έναν τυπικό λόγο, που αφορά την απουσία του τύπου της αναλογιστικής μελέτης για τον  κλάδο επικουρικής ασφάλισης του ΕΤΕΑΕΠ, η πλειοψηφία έκρινε αντισυνταγματικό τον τρόπο υπολογισμού των επικουρικών συντάξεων, τη στιγμή μάλιστα που υπήρχαν οι αναλογιστικές προβολές που παρείχαν όλα τα απαραίτητα οικονομικά στοιχεία και τεκμηριώσεις για τη συνολική οικονομική κατάσταση του φορέα και την εξέλιξή του όπως ορθά επισημαίνει η ισχυρότατη μειοψηφία του δικαστηρίου. Τούτη η κατά το δικαστήριο έλλειψη, βέβαια, μπορεί εύκολα να διορθωθεί με την προσκόμιση της σχετικής αναλογιστικής μελέτης  από την παρούσα κυβέρνηση.
Εξαιρετικά προβληματική όμως είναι η απόφαση του ΣτΕ αναφορικά με το όριο προστασίας των 1300 ευρώ ως άθροισμα κύριας και επικουρικής σύνταξης  που είχε νομοθετηθεί προκειμένου να μην υποστούν μειώσεις όσοι λαμβάνουν χαμηλά ποσά συντάξεων. 
Πρόκειται για μια κρίση ταξικά μεροληπτική εις βάρος των αδυνάμων. Εξίσου προβληματική εις βάρος των αδυνάμων θεωρούμε την κρίση του δικαστηρίου που βρίσκει αντισυνταγματική την αντίστροφη προοδευτικότητα που έχουν τα ποσοστά αναπλήρωσης προκειμένου ακριβώς να εξασφαλίζονται ικανοποιητικές συντάξεις σε ασφαλισμένους με χαμηλές αποδοχές και ασταθή εργασιακό βίο.
Αυτό που σε κάθε περίπτωση προειδοποιούμε τον κύριο Βρούτση είναι να μην αποτολμήσει να αξιοποιήσει επιμέρους κρίσεις του ΣτΕ στην ασφαλιστική μεταρρύθμιση της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, που έκανε ξανά βιώσιμο το ασφαλιστικό στη χώρα μας, προκειμένου να εφαρμόσει τη βαθιά ιδεοληψία και μεροληψία της κυβέρνησης της ΝΔ, κόβοντας συντάξεις και ιδιωτικοποιώντας την επικουρική ασφάλιση.

Επίδειξη ισχύος από την Τουρκία: Με Φρεγάτες, υποβρύχια και drone συνοδεύουν τα πλωτά γεωτρύπανα Φατίχ και Γιαβούζ



Απτόητη -παρά τις προειδοποιήσεις Αθήνας και Λευκωσίας- προχωρά τις δραστηριότητές της στην Ανατολική Μεσόγειο η Τουρκία, με το υπουργείο Άμυνας της χώρας να δημοσιοποιεί φωτογραφίες από τις φρεγάτες, τα υποβρύχια, τις τορπιλάκατους, τις κορβέτες, τα drone αλλά και τα αεροσκάφη που συνοδεύουν τα πλοία Φατίχ και Γιαβούζ.

Στο λογαριασμό του στο Twitter, όπως μεταδίδει το ΚΥΠΕ, το τουρκικό υπουργείο Άμυνας αναφέρει:
«Οι φρεγάτες μας Ορούτς Ρέις και Γκαζιάντεπ, υποβρύχιά μας, τορπιλάκατοί μας, κορβέτες μας, μη επανδρωμένα αεροσκάφη μας (ντρόουνς) και περιπολικά αεροσκάφη μας των τουρκικών ναυτικών δυνάμεών μας συνεχίζουν αδιάλειπτα τα καθήκοντα συνοδείας στις πλατφόρμες των γεωτρυπάνων μας Φατίχ και Γιαβούζ στην ανατολική Μεσόγειο».
Μάλιστα, συνοδεύει το tweet αυτό και με φωτογραφίες των Φατίχ και Γιαβούζ με τη «συνοδεία» τους.
Η Τουρκία ανακοίνωσε νωρίτερα σήμερα πως το πλωτό γεωτρύπανο Γιαβούζ θα ξεκινήσει νέο γύρο γεωτρήσεων στην Ανατολική Μεσόγειο, νότια της Κύπρου, στις 7 Οκτωβρίου.
Η εν λόγω ανακοίνωση έγινε από Τούρκο αξιωματούχο λίγο μετά την καταδίκη των πρακτικών της Άγκυρας από την Λευκωσία.
Ο Τσαγατάι Ερτσιγές, επικεφαλής της υπηρεσίας του υπουργείου Εξωτερικών που είναι αρμόδια για την ανατολική Μεσόγειο, ανέφερε στο Τwitter ότι η περιοχή που θα ξεκινήσει τις νέες γεωτρήσεις το «Γιαβούζ» είναι εντός της τουρκικής υφαλοκρηπίδας.

Η αντίδραση της Αθήνας

Η αντίδραση της Αθήνας, που ήρθε μερικές ώρες μετά από τη νέα τουρκική πρόκληση, ήταν έντονη.
Το ελληνικό υπουργείο Εξωτερικών, σημείωσε πως οι νέες ανακοινώσεις της Άγκυρας για γεωτρήσεις εντός της κυπριακής ΑΟΖ, έρχονται να προστεθούν στη «σωρεία παραβιάσεων σε βάρος της κυριαρχίας και των κυριαρχικών δικαιωμάτων της Κυπριακής Δημοκρατίας, του Διεθνούς Δικαίου και του Ευρωπαϊκού Κεκτημένου».
«Η διενέργεια γεωτρήσεως, εντός θαλάσσιας περιοχής η οποία, όχι μόνον βρίσκεται εντός της ΑΟΖ και της υφαλοκρηπίδας της Κυπριακής Δημοκρατίας, άλλα έχει οριοθετηθεί και αδειοδοτηθεί σε ευρωπαϊκές εταιρίες, είναι σε πλήρη αντίθεση με κάθε έννοια νομιμότητας, περιφρονώντας τις εκκλήσεις της ΕΕ και της Διεθνούς Κοινότητας για σεβασμό των δικαιωμάτων της Κυπριακής Δημοκρατίας και αποκλιμάκωση της έντασης», αναφέρει η ελληνική πλευρά, σε έντονο τόνο.
Παράλληλα, η Αθήνα υπογραμμίζει την «απόλυτη ανάγκη σταθερότητας και ασφάλειας» στην περιοχή της ανατολικής Μεσογείου και εξηγεί πως «τέτοιες ενέργειες ουδόλως συμβάλλουν σε αυτό, αντίθετα υπονομεύουν κάθε προσπάθεια εδραίωσης της ειρήνης και συνεργασίας στην περιοχή».
«Η λογική των τετελεσμένων δεν δημιουργεί δίκαιο, παραβιάζει θεμελιώδεις ευρωπαϊκές Αρχές και απομακρύνει από την Ευρωπαϊκή Ένωση», τονίζει ακόμη η ανακοίνωση του ελληνικού υπουργείου Εξωτερικών, που σημειώνει πως η Αθήνα είναι σε συνεχή επαφή με το «υπουργείο Εξωτερικών της Κυπριακής Δημοκρατίας, καθώς και με τους Ευρωπαίους και διεθνείς Εταίρους και Συμμάχους μας για το θέμα».
«Εκφράζουμε την απόλυτη αλληλεγγύη μας στην Κυπριακή Δημοκρατία και καλούμε για μία ακόμη φορά την Τουρκία να σεβασθεί το Διεθνές Δίκαιο, την κυριαρχία και τα κυριαρχικά δικαιώματα της Κυπριακής Δημοκρατίας», καταλήγει η ανακοίνωση.

Το μήνυμα της Λευκωσίας

«Η κυπριακή κυβέρνηση καταδικάζει με τον πιο έντονο τρόπο την πρόθεση της Τουρκίας να διενεργήσει νέα γεώτρηση στα νοτιοδυτικά του νησιού, εντός της  Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης (ΑΟΖ) και υφαλοκρηπίδας της Κυπριακής Δημοκρατίας. Η επαπειλούμενη γεώτρηση, αυτή τη φορά εντός τεμαχίου που έχει αδειοδοτηθεί από την Κυπριακή Δημοκρατία, συνιστά μια εξαιρετικά σοβαρή κλιμάκωση της κατ’ εξακολούθηση παραβίασης εκ μέρους της Τουρκίας, των κυριαρχικών δικαιωμάτων της Κυπριακής Δημοκρατίας, ως αυτά προκύπτουν από τη Σύμβαση των Ηνωμένων Εθνών για το Δίκαιο της Θάλασσας καθώς επίσης και από το εθιμικό Διεθνές Δίκαιο» είχε αναφέρει νωρίτερα σε ανακοίνωσή της – που προηγήθηκε των τουρκικών ανακοινώσεων – η κυπριακή Προεδρία.
Στην ίδια ανακοίνωση γινόταν λόγος για «κατάφωρη παραβίαση του Διεθνούς Δικαίου» και τονιζόταν: «Η Τουρκία επέλεξε να πραγματοποιήσει γεωτρητικές δραστηριότητες εντός του θαλασσίου τεμαχίου 7, το οποίο και έχει αδειοδοτηθεί από την κυπριακή κυβέρνηση σε ευρωπαϊκές εταιρείες και το οποίο βρίσκεται εντός της ΑΟΖ / υφαλοκρηπίδας της Κύπρου, ως αυτή έχει οριοθετηθεί σύμφωνα με το Διεθνές Δίκαιο μεταξύ των σχετικών παράκτιων κρατών, δηλαδή της Κυπριακής Δημοκρατίας και της Αραβικής Δημοκρατίας της Αιγύπτου, με τη Συμφωνία Οριοθέτησης της ΑΟΖ του 2003. Η εξερεύνηση ή/και εκμετάλλευση υδρογονανθράκων στο τεμάχιο 7 αποτελεί αποκλειστικό κυριαρχικό δικαίωμα της Κύπρου και δεν επηρεάζει τα δικαιώματα οποιουδήποτε τρίτου κράτους, συμπεριλαμβανομένης της Τουρκίας». 
Μετά τη συνεδρίαση του Εθνικού Συμβουλίου, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Πρόδρομος Προδρόμου – ερωτηθείς για τη διαχείριση της νέας πρόκλησης της Τουρκίας εντός της κυπριακής ΑΟΖ- δήλωσε πως η Κυπριακή Δημοκρατία αξιοποιεί όλα τα νομικά, πολιτικά και διπλωματικά μέσα που έχει στη διάθεσή της.
Στις δηλώσεις του μετά τη συνεδρία του Εθνικού, που διήρκεσε δυόμισι ώρες, ο κ. Προδρόμου είπε ακόμη πως «όλες οι πολιτικές δυνάμεις καταδικάζουν κατηγορηματικά τη νέα προκλητική παράνομη επέμβαση της Τουρκίας μέσα στην ΑΟΖ της Κυπριακής Δημοκρατίας».



Γιατί το ΣτΕ απέρριψε την προσφυγή των συνταξιούχων δημοσίων υπαλλήλων ,για την ακύρωση της απόφασης υπαγωγής τους στον ΕΦΚΑ







ΣτΕ 1880/2019 & 1888/2019 Ολομ.

Πρόεδρος: κ. Ν. Σακελλαρίου
Εισηγητής: κ. Σ. Μαρκάτης
Ένταξη δημοσίων υπαλλήλων στον ΕΦΚΑ




Με τις 1880/2019 και 1888/2019 αποφάσεις της, η Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας........

γ) της 25598/1452/2.6.2017 κοινής αποφάσεως των Υφυπουργών Οικονομίας και Εργασίας, Κοινωνικής Ασφαλίσεως και Κοινωνικής Αλληλεγγύης με τίτλο «Τροποποίηση της 61501/3398/30-12-2016 (ΦΕΚ Β΄4330) απόφασης των Υπουργών Οικονομικών και Εργασίας Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης “Προσδιορισμός της βάσης υπολογισμού ασφαλιστικών εισφορών ασφαλισμένων στον ΟΓΑ από 1.1.2017”». 

Οι ακυρωθείσες αποφάσεις είχαν εκδοθεί κατ’ εφαρμογή διατάξεων του ν. 4387/2016, με τις οποίες συνεστήθη, ως οργανισμός υποχρεωτικής κύριας κοινωνικής ασφαλίσεως, ο Ενιαίος Φορέας Κοινωνικής Ασφάλισης (ΕΦΚΑ), στον οποίο εντάχθηκαν οι υφιστάμενοι φορείς κύριας κοινωνικής ασφαλίσεως και υπήχθησαν σ’ αυτόν δημόσιοι υπάλληλοι και λειτουργοί, μισθωτοί, αυτοαπασχολούμενοι, ελεύθεροι επαγγελματίες και αγρότες υπό ενιαίους κανόνες ασφαλιστικών εισφορών και παροχών. 

Με τις ως άνω αιτήσεις ακυρώσεως είχε προβληθεί, μεταξύ άλλων, ότι αντίκειται στο Σύνταγμα και σε λοιπούς υπερνομοθετικής ισχύος κανόνες δικαίου η κατά τις διατάξεις του ν. 4387/2016 δημιουργία ενιαίου φορέα κοινωνικής ασφαλίσεως με την υπαγωγή σ’ αυτόν δημοσίων υπαλλήλων και λειτουργών, μη δυναμένων να υπαχθούν σε καθεστώς υποχρεωτικής κοινωνικής ασφαλίσεως λόγω της φύσεως της δημοσιοϋπαλληλικής σχέσεως, μισθωτών και ελευθέρων επαγγελματιών, πραγματοποιούντων εισόδημα υπό ανόμοιες συνθήκες που δεν επιτρέπουν την ίση μεταχείριση των ασφαλισμένων υπό ενιαίους κανόνες εισφορών και παροχών, κατά συγχώνευση υφισταμένων ασφαλιστικών φορέων με διαφορετικό επίπεδο βιωσιμότητας.
          

Το Δικαστήριο εξέτασε, αρχικώς, το ζήτημα του συνταγματικώς επιτρεπτού ή μη της υπαγωγής δημοσίων υπαλλήλων και λειτουργών σε καθεστώς υποχρεωτικής κοινωνικής ασφαλίσεως. Σε σχέση με αυτό, υπενθύμισε ότι με το άρθρο 22 παρ. 5 Σ., ερμηνευόμενο υπό το πρίσμα της αρχής του κοινωνικού κράτους δικαίου, η οποία επίσης τυγχάνει συνταγματικής κατοχύρωσης,, ο θεσμός της κοινωνικής ασφάλισης δεν περιορίζεται στην ασφαλιστική κάλυψη μόνο των παρεχόντων εξαρτημένη εργασία δυνάμει σχέσεως ιδιωτικού δικαίου, αλλά και κάθε επαγγελματική κατηγορία του ιδιωτικού τομέα (όπως μισθωτοί, αυτοαπασχολούμενοι, ελεύθεροι επαγγελματίες και αγρότες) που αντιμετωπίζει τον ίδιο κίνδυνο απώλειας του εισοδήματος από την εργασία ή το επάγγελμα λόγω γήρατος, ασθένειας, αναπηρίας και θανάτου να έχει πρόσβαση σε ασφαλιστική κάλυψή του. 

Και ναι μεν η ερμηνεία της διατάξεως αυτής δεν δύναται να διασταλεί σε βαθμό που να περιλαμβάνει στο πεδίο εφαρμογής της και τους δημοσίους υπαλλήλους και λειτουργούς λόγω της δημοσίου δικαίου σχέσεως, υπό την οποία αυτοί παρέχουν τις υπηρεσίες τους, ωστόσο η αρχή του κοινωνικού κράτους δεν ανέχεται την μη υπαγωγή των δημοσίων υπαλλήλων και λειτουργών σε καθεστώς κοινωνικής ασφαλίσεως με σκοπό την προστασία από τους κινδύνους γήρατος, ασθένειας, αναπηρίας και θανάτου όταν ο κοινός νομοθέτης δεν τους παρέχει την προστασία αυτή με άλλο τρόπο. 

Περαιτέρω, το Δικαστήριο έκρινε, κατά πλειοψηφία, ότι με τις διατάξεις των άρθρων 103 και 104 του Συντάγματος τίθενται κανόνες για την στελέχωση της δημοσίας διοικήσεως με δημοσίους υπαλλήλους βάσει σχέσεως δημοσίου δικαίου, συνεπαγόμενης καθήκοντα και ιεραρχική εξάρτηση, οι οποίοι απολαύουν εγγυήσεων μονιμότητας και υπηρεσιακής καταστάσεως, καθ’ όσον αφορά την μετάθεση, τον υποβιβασμό και την παύση, καθώς και μισθολογικής εξελίξεως. 

Στις διατάξεις αυτές (όπως και στις διατάξεις του Συντάγματος που αφορούν το καθεστώς άλλων υπαλλήλων του Δημοσίου και δημοσίων λειτουργών) ουδεμία αναφορά γίνεται σε παροχές προς τους δημοσίους υπαλλήλους μετά την έξοδό τους από την υπηρεσία και, επομένως,  συνταγματική προστασία του τότε γνωστού στον συνταγματικό νομοθέτη συνταξιοδοτικού καθεστώτος των δημοσίων υπαλλήλων δεν βρίσκει έρεισμα στις εν λόγω διατάξεις. 

Ούτε από τις λοιπές προπαρατεθείσες διατάξεις του Συντάγματος συνάγεται, κατά λογική ακολουθία, συνταγματική προστασία του εν λόγω καθεστώτος, διότι αυτές δεν θέτουν κανόνες του ουσιαστικού δικαίου αλλά, πέραν της δικαιοδοσίας του Ελεγκτικού Συνεδρίου επί διαφορών σχετικών με την απονομή συντάξεων, θεσπίζουν διαδικασία με σκοπό την διασφάλιση της διαφάνειας των δημόσιων οικονομικών και την προστασία του κρατικού προϋπολογισμού λόγω της σταθερής μέχρι τότε επιλογής του κοινού νομοθέτη να καλύπτει την προστασία των δημοσίων υπαλλήλων από τους κινδύνους γήρατος, ασθένειας, αναπηρίας και θανάτου, κατά το μεγαλύτερο μέρος, απ’ ευθείας μέσω του κρατικού προϋπολογισμού και συμπληρωματικώς, μόνο, από οργανισμούς κοινωνικής ασφαλίσεως. 

Η επίκληση δε των διαδικαστικών αυτών διατάξεων στην νομολογία ως διεπουσών την συνταξιοδότηση των δημοσίων υπαλλήλων από το Δημόσιο Ταμείο γίνεται προς αιτιολόγηση, και μόνο, του αποκλεισμού της εφαρμογής των αρχών της κοινωνικής ασφαλίσεως και της νομοθεσίας της επί του συνταξιοδοτικού καθεστώτος των δημοσίων υπαλλήλων, το οποίο είχε επιλέξει ο κοινός νομοθέτης για την προστασία τους από τους κινδύνους γήρατος, ασθένειας, αναπηρίας και θανάτου, με την παραδοχή, μέσω αυτής της επικλήσεως, ότι η σύνταξη των δημοσίων υπαλλήλων είναι γνωστή και στον συνταγματικό νομοθέτη ως παροχή με διαφορετικά χαρακτηριστικά σε σχέση με εκείνα της κοινωνικοασφαλιστικής παροχής. 

Εξ άλλου, ούτε η φύση της δημοσιοϋπαλληλικής σχέσεως επιβάλλει το εν λόγω συνταξιοδοτικό καθεστώς, το οποίο, άλλωστε, συνυπήρξε με το καθεστώς υποχρεωτικής επικουρικής κοινωνικής ασφαλίσεως στο οποίο είχαν υπαχθεί οι δημόσιοι υπάλληλοι, αλλά, αντιθέτως, το συνταξιοδοτικό αυτό καθεστώς, ως επιλογή του κοινού νομοθέτη για την προστασία των δημοσίων υπαλλήλων από τους ως άνω κινδύνους, βρήκε έρεισμα θεμελιώσεως στην φύση της δημοσιοϋπαλληλικής σχέσεως. 

Ό,τι επιβάλλει το Σύνταγμα είναι η προστασία των δημοσίων υπαλλήλων από τους κινδύνους αυτούς μετά το πέρας της σχέσεως δημοσίου δικαίου που τους συνδέει με το Δημόσιο, όπως επιβάλλει την προστασία των εργαζομένων στον ιδιωτικό τομέα από τους ίδιους κινδύνους, αφήνει δε ελεύθερο τον  κοινό νομοθέτη να επιλέξει τον τρόπο της προστασίας. 

Είναι δε διάφορο ζήτημα ότι οποιαδήποτε σχετική επιλογή του κοινού νομοθέτη τελεί υπό την αυτονόητη προϋπόθεση του σεβασμού συνταγματικών διατάξεων από τις οποίες προκύπτει υποχρέωση διασφαλίσεως επιπέδου αξιοπρεπούς διαβιώσεως δημοσίων υπαλλήλων και λειτουργών και μετά την έξοδό τους από την δημόσια υπηρεσία και το λειτούργημά τους. 

Υπό το πρίσμα αυτό,  η κατ’ αρχήν υπαγωγή δημοσίων υπαλλήλων και λειτουργών σε καθεστώς υποχρεωτικής κύριας κοινωνικής ασφαλίσεως με τις επίμαχες διατάξεις του ν. 4387/2016, κατάληξη μιας μακράς πορείας συγκλίσεως του συνταξιοδοτικού καθεστώτος των δημοσίων υπαλλήλων με την κοινωνική ασφάλιση  (άρθρο 6 ν. 1902/1990, άρθρο 20 παρ. 2 ν. 2084/1992, άρθρο 27 παρ. 2 ν. 3863/2010), προς ουδεμία διάταξη του Συντάγματος αντίκειται. 

Μειοψήφησαν, ως προς το ζήτημα αυτό, ο Πρόεδρος και 6 μέλη του Δικαστηρίου, κατά τη γνώμη των οποίων από το ίδιο το ισχύον Σύνταγμα (όπως άλλωστε, και από τα προϊσχύσαντα Συντάγματα) καθιερώνεται ειδική δημοσίου δικαίου σχέση μεταξύ του Δημοσίου και των δημοσίων λειτουργών και υπαλλήλων και, δυνάμει αυτής, ειδικό υπηρεσιακό αλλά και συνταξιοδοτικό καθεστώς αυτών, συνιστάμενο σε ενιαίους κανόνες προσαρμοσμένους στην ιδιομορφία της ανωτέρω δημοσίου δικαίου σχέσεως. 

Το εν λόγω ειδικό συνταξιοδοτικό καθεστώς των δημοσίων λειτουργών και υπαλλήλων, ερειδόμενο διαχρονικά στις προεκτεθείσες περί αυτών και περί απονομής συντάξεων συνταγματικές διατάξεις, είναι όλως διακεκριμένο από τον θεσμό της κοινωνικής ασφαλίσεως που καθιερώθηκε συνταγματικώς, για πρώτη φορά, με το άρθρο 22 παρ. 5 του Συντάγματος του 1975, η συνταξιοδότηση δε των δημοσίων υπαλλήλων και λειτουργών, που έχει διαχρονικά το ως άνω αυτοτελές συνταγματικό έρεισμα, δεν εμπίπτει στην έννοια της κοινωνικής ασφαλίσεως «των εργαζομένων» και στην περί αυτής «μέριμνα» του Κράτους, οι οποίες καθιερώνονται με την τελευταία ως άνω συνταγματική διάταξη. 

Κατά συνέπεια, αντίκεινται στις διατάξεις των άρθρων 103 παρ. 1, 2 και 4, 104, 73 παρ. 2 και 3, 80 παρ. 1 και 98 παρ. 1 περ. δ΄ και στ΄ Σ. οι διατάξεις του ν. 4387/2016, με τις οποίες οι δημόσιοι υπάλληλοι και λειτουργοί υπάγονται σε καθεστώς κοινωνικής ασφαλίσεως κατά το άρθρο 22 παρ. 5 Σ. και, μάλιστα, σε κοινό φορέα κοινωνικής ασφαλίσεως και υπό ενιαίους κανόνες εισφορών και παροχών με πρόσωπα παρέχοντα υπηρεσίες βάσει σχέσεως ιδιωτικού δικαίου, όπως είναι οι εργαζόμενοι με σχέση εξαρτημένης εργασίας και οι αυτοτελώς απασχολούμενοι.

Βόμβες ΣτΕ: Αποδομεί το νόμο Κατρούγκαλου,και διασώζει τον ΕΦΚΑ – Τι αποφάσισε για τα αναδρομικά των συνταξιούχων και τον τρόπο υπολογισμού του ποσοστού αναπλήρωσης - Διαβάστε το σκεπτικό των αποφάσεων του ΣτΕ







Σε πλήρη αποδόμηση του αποκαλούμενου νόμου Κατρούγκαλου, προχωρεί πάνω από δυο χρόνια μετά την συζήτηση των προσφυγών, η Ολομέλεια του Συμβουλίου Επικρατείας με σειρά  που δημοσίευσε σήμερα.
Παράλληλα ο συνδυασμός των κρίσεων του δικαστηρίου οδηγεί στο αρχικό συμπέρασμα ότι ψαλιδίζεται  αισθητά η δυνατότητα των συνταξιούχων να λάβουν αναδρομικά καθώς αφενός η ισχύς των αποφάσεων ξεκινά από την ημέρα που δημοσιεύονται, δηλαδή σήμερα και αφετέρου πως είναι συνταγματική η βάση υπολογισμού των συντάξεων όπως καταβάλλονταν στις 31/12/2019.
Αποτελέσματα
Συνεπώς η πολιτεία θα κληθεί να νομοθετήσει εκ νέου αλλά προφανώς διασώζεται το δημόσιο ταμείο από το πρόβλημα της καταβολής τεράστιων ποσών αναδρομικών. Κομβικό ρόλο σε αυτό θεωρείται ότι παίζει και το γεγονός ότι κρίθηκαν συνταγματικές (οριακά) οι διατάξεις που προβλέπουν ως βάση υπολογισμού τις συντάξεις που καταβάλλονταν στις 31/12/14. Η μάχη δόθηκε σε πολύ υψηλό επίπεδο, δεδομένου ότι τότε  οι συντάξεις καταβάλλονταν με περικοπές βάση των νόμων του 2012 (μνημόνιο 2) που είχαν κριθεί αντισυνταγματικές από το ίδιο δικαστήριο με απόφαση του 2015. Επί της ουσίας δηλαδή , δια της πλαγίας «νομιμοπoιούνται» οι μειώσεις συντάξεων που έγιναν με το δεύτερο μνημόνιο. Παράλληλα προφανώς αυτό το γεγονός έχει ιδιαίτερο βάρος και για την καταβολή αναδρομικών που τυχόν διεκδικούν οι συνταξιούχοι.
Ειδικότερα, οι αποφάσεις αποφαίνονται πως είναι:
-  Συνταγματική η ίδρυση ενιαίου φορέα για όλους , συνταγματική ως βάση υπολογισμού των συντάξεων στις 31/12/2014.
- Αντισυνταγματικότητες:
- Τρόπος υπολογισμού εισφορών αυτοαπασχολούμενων και ελευθέρων επαγγελματιών.
- Επικουρικές συντάξεις και πλαφόν 1300 ευρώ για ανώτατη σύνταξη
- Τρόπος υπολογισμού ποσοστού αναπλήρωσης καθώς είναι εξαιρετικά χαμηλό.
Μειοψηφίες
Όλες οι αποφάσεις ελήφθησαν (με πρόεδρο την αντιπρόεδρο Μαίρη Σάρπ και εισηγητές τους Σπ. Μαρκάτη, Γ.Τσιμέκα και Άννα Καλογεροπούλου)  ) κατά πλειοψηφία και η ισχύς των αποφάσεων όπως ρητά διατυπώνεται από το δικαστήριο αρχίζει από την ημέρα δημοσίευση τους, δηλαδή σήμερα. Δεν έχει δηλαδή αναδρομική ισχύ.  Παράλληλα διατυπώθηκε μια «πάγια» μειοψηφία ενός δικαστή σε όλες τις επιμέρους αποφάσεις, που θεωρούσαν πως για λόγους δημοσίου συμφέροντος ο νόμος πρέπει να κριθεί συνταγματικός.
Οι αποφάσεις 
Οι αποφάσεις του ΣτΕ που δημοσιεύθηκαν σήμερα αναφέρουν για τους βασικούς πυλώνες του νόμου Κατρούγκαλου (4387/2016 :

1. Για την ίδρυση του ΕΦΚΑ
Είναι συνταγματική η ίδρυση του ΕΦΚΑ , των εργαζομένων , των συνταξιούχων. Είναι , όπως αναφέρει σύμφωνος με το σύνταγμα και την αρχή της ισότητας και αναλογικότητας η δημιουργία ενός φορέα για όλους ανεξαρτήτως ιδιότητας καθώς αντιμετωπίζουν ,όλοι, τους .ίδιους ασφαλιστικούς κινδύνους (γήρας, ασθένειες, θάνατος).
Το ΣτΕ απέρριψε τις προσφυγές των δημοσίων υπαλλήλων λόγω της ιδιαίτερης σχέσης τους  με το Κράτος.
Η μειοψηφία αναφέρθηκε κυρίως στους δημοσίους υπαλλήλους που αποδέχονταν τους ισχυρισμούς τους να έχουν ξεχωριστό ασφαλιστικό φορέα.

2. Αυτοαπασχολούμενοι – ελεύθεροι επαγγελματίες- εισφορές
Το δικαστήριο έκρινε αντισυνταγματικό τον τρόπο υπολογισμό των εισφορών για τους μη έχοντες εργοδότη (αυτοαπασχολούμενους, ελεύθερους επαγγελματίες) σε σύγκριση με τους μισθωτούς καθώς αντίκειται στην αρχή της ισότητας. Εκτός συντάγματος θεωρεί το δικαστήριο το όριο του 20% που προέβλεπε ο νόμος Κατρούγκαλου ενώ αντίστοιχα το ανάλογο ποσοστό για μισθωτούς είναι 6% διότι το υπόλοιπο από τον εργοδότη. Σημειώνεται πως το ποσοστό του 20% με νεότερη νομοθετική ρύθμιση έχει μειωθεί.

3.  Βάση επανυπολογισμού Κύριων και Επικουρικών Συντάξεων
Η Ολομέλεια με οριακή πλειοψηφία 13-12 έκρινε συνταγματική τη διάταξη του νόμου Κατρούγκαλου που ορίζει βάση για τον επανυπολογισμό των συντάξεων την 31/12/2014.  Το δικαστήριο έκρινε επίσης ότι στον νόμο Κατρούγκαλου, υπάγονται όλοι και οι παλιοί και οι νέοι και οι μελλοντικοί συνταξιούχοι, ανεξάρτητα από πότε ξεκίνησε η ασφαλιστικός τους βίος. Δηλαδή δεν διακρίνονται πλέον οι εργαζόμενοι σε προ του π.χ του 1993 ή μετά καθώς θεωρεί το δικαστήριο ότι όλοι πρέπει να επωμισθούν το βάρος για την βιωσιμότητα του ασφαλιστικού συστήματος στο πλαίσιο της αλληλεγγύης των γενεών.
Η μειοψηφία υποστήριξε πως αποσκοπεί σε ικανοποίηση δημοσιονομικού σκοπού, ενώ βασικό κομμάτι αντίρρησης ήταν το γεγονός ότι το 2014 ήδη είχαν περικοπεί από το 2012 οι συντάξεις με νόμους που είχαν κριθεί αντισυνταγματική από την Ολομέλεια του ΣτΕ. Η πλειοψηφία  θεώρησε ότι επί της ουσίας δεν παράγεται νομολογιακό αποτέλεσμα από αυτές τις αποφάσεις.

4. Κύριες – Επικουρικές Συντάξεις
Συνταγματικές οι διατάξεις του νόμου Κατρούγκαλου για τις ΚΥΡΙΕΣ συνταξεις , διότι είχαν αναλογιστική μελέτη για τη βιωσιμότητα του ΕΦΚΑ από την αρχή Αναλογιστική Αρχή καθώς και έγγραφο από το Διεθνές γραφείο Εργασίας που πιστοποιούσε την επάρκεια της.
Όμως για τις ΕΠΙΚΟΥΡΙΚΕΣ δεν υπήρχε καμία αναλογιστική μελέτη και έτσι οι σχετικές διατάξεις κρίθηκαν αντισυνταγματικές. Έτσι, αυτό έχει ως αποτέλεσμα να ακυρωθεί ο τρόπος υπολογισμού των επικουρικών συντάξεων και των νυν και των μελλοντικών συντάξεων. Αυτό σημαίνει πως η πολιτεία πρέπει να νομοθετήσει εκ νέου στη βάση αναλογιστικής μελέτης καθώς και ανταπόδοσης παροχών.

5. Επανυπολογισμός ΕΠΙΚΟΥΡΙΚΩΝ συντάξεων
Το δικαστήριο έκρινε αντισυνταγματικό το πλαφόν των 1.300 ευρώ που τίθεται ως πλαφόν (άθροισμα) στις κύριες και επικουρικές συντάξεις. Ο νόμος ανέφερε πως όταν το άθροισμα, της εθνικής, της σύνταξης αναπλήρωσις (κύριας) και της επικούρισης, είναι πάνω από 1.300 ευρώ , τότε κόβεται η επικουρική έως του σημείου που το σύνολο να είναι 1.300. Το δικαστήριο όμως έκρινε πως είναι :
Αντισυνταγματική η περικοπή των επικουρικών που προβλέπει ο νόμος αν το άθροισμα είναι άνω των 1.300 ευρώ (μικτά) γιατί αντίκειται στην αρχή ισότητας, αναλογικότητας και   ανταποδοτικότητας.
- Αντισυνταγματικός ο τρόπος υπολογισμού της αναπλήρωσης κύριων των συντάξεων καθώς θεωρεί ότι είναι εξαιρετικά χαμηλό (έως 46,80% για 42 έτη ασφάλισης) κυρίως για όσους εργαζόμενους έχουν μακρύ ασφαλιστικό βίο και κατέβαλλαν πολύ υψηλές εισφορές.
6. Χρηματοδότηση

Το δικαστήριο έκρινε πως το Κράτος εφόσον υπάρξει πρόβλημα χρηματοδότησης των συντάξεων, το Κράτος οφείλει να εγγυάται την καταβολή τους.


Διαβάστε στους παρακάτω συνδέσμους το σκεπτικό των αποφάσεων του ΣτΕ