Κυριακή 16 Ιουλίου 2017

«Αν εμείς είχαμε απογειωθεί, ο “Αττίλας” δεν θα υπήρχε»!








Η δραματική ιστορία των Φάντομ στα οποία δεν επετράπη να σταματήσουν την τουρκική εισβολή στην Κύπρο. Τι λέει ο διοικητής της Μοίρας, πτέραρχος ε.α. Σωτήρης Κοντογιάννης
Γράφει ο
Δημήτρης Καπράνος
Γ νωρίζαμε και είχαμε αποδεχτεί το υψηλό ποσοστό απωλειών που θα καταβάλλαμε σε χειριστές και αεροσκάφη, αλλά την Ιστορία θα την είχαμε αλλάξει. Αν είχαμε απογειωθεί, “‟Αττίλας 1”, πόσο μάλλον “‟Αττίλας 2”, δεν θα υπήρχε!»
Οταν τα λόγια αυτά σου τα λέει ο πρώην υπουργός Εθνικής Αμύνης Σπήλιος Σπηλιωτόπουλος, ο οποίος τότε, το 1974, ήταν σμηναγός, κυβερνήτης ενός από τα Φάντομ που έμειναν καθηλωμένα στο Ηράκλειο και δεν απογειώθηκαν -όπως είχε σχεδιαστεί- για την Κύπρο, όταν έχεις ζήσει, ως δημοσιογράφος, εκείνα τα φοβερά γεγονότα, μόνο μια λέξη σού έρχεται στο στόμα.

Μια λέξη, που βασανίζει όλους εμάς, που βασανίζει, 43 χρόνια τώρα, εκατομμύρια Ελληνες και Κυπρίους: ΓΙΑΤΙ;
Θυμάμαι εκείνες τις δραματικές μέρες να αναζητούμε με αγωνία ένα φως ενημέρωσης, να ακούμε ξένους ραδιοφωνικούς σταθμούς, καθώς οι δικοί μας ήταν ακόμη σφραγισμένοι από το ανελεύθερο καθεστώς Ιωαννίδη.
Μαζεμένοι στο γραφείο του εκδότη Γιάννη Παπαγεωργίου, στον τρίτο όροφο της οδού Βησσαρίωνος 3, πίσω από το Οφθαλμιατρείο, μαζεύαμε σκόρπιες πληροφορίες και ακούγαμε ονόματα. «Ιωαννίδης», «Αραπάκης», «Σίσκο», «Τάσκα», «Ετζεβίτ», «Απόβαση», «Κυρήνεια», πόλεμος!
Θυμάμαι τότε, στο γραφείο, ήταν ο Γιώργος Σπορίδης, ο Νίκος Βυζαντινός, ο Κώστας Κύρκος, ο Χρήστος Παγανής.

Ο Παπαγεωργίου, παλιά καραβάνα στην πολιτική και στο παρασκήνιο, ήταν βέβαιος.
«Χάνεται η Κύπρος, θα πέσει η δικτατορία, αλλά θα το πληρώσουμε με αίμα!»
Λίγες μέρες αργότερα ο λαός πανηγύριζε στο Σύνταγμα κι εγώ έτρεχα στο αεροδρόμιο για το πρώτο μου (επώνυμο) ρεπορτάζ, στην τελευταία σελίδα της «Αθηναϊκής», που επανεκδόθηκε τετρασέλιδη (!) το βράδυ της Μεταπολίτευσης!
Και θα μείνουν για πάντα στο μυαλό μου χαραγμένα τα λόγια ενός ηλικιωμένου ανθρώπου που έστεκε, ξημερώματα της 24ης Ιουλίου, στα σκαλιά της «Μεγάλης Βρεταννίας» κι έλεγε με δάκρυα στα μάτια:
«Μα γιατί πανηγυρίζουμε; Για τον πόλεμο και την Κύπρο που χάσαμε;»

Κι όμως...

«Αυτά συνέβησαν από τις 18 Ιουλίου του 1974»
Στο γραφείο, ξαπλωμένος νωχελικά, ένας γκρίζος γάτος, με κοιτάζει με περιέργεια. Και απέναντί μου, καθισμένος στην πολυθρόνα, ο τότε -τον Ιούλιο του 1974- διοικητής της πιο σύγχρονης και ισχυρής για την εποχή εκείνη δύναμης Φάντομ στη νοτιοανατολική Μεσόγειο, με πληρώματα άρτια εκπαιδευμένα από την αμερικανική αεροπορία (με σύγχρονες τακτικές από τον πόλεμο του Βιετνάμ που είχε τελειώσει έναν χρόνο νωρίτερα), απόστρατος πτέραρχος Σωτήρης Κοντογιάννης, άριστος και ικανός διοικητής και αεροπόρος, υπό την αρχηγία του οποίου η αποστολή, που δεν έγινε τελικά, θα είχε αλλάξει την Ιστορία και τη μοίρα της Κύπρου και της Ελλάδος!

«Ηταν δύσκολες εποχές για την Αεροπορία. Μπορεί να είχαμε τα καλύτερα αεροσκάφη, αλλά οι επικοινωνίες μας βρίσκονταν σε πολύ χαμηλό βαθμό. Σκεφτείτε ότι κάποιες εκ των οδηγιών μεταφέρονταν από το ένα σημείο στο άλλο με... τζιπ, ενώ το ΑΤΑΔ είχε μόνο ένα τηλέφωνο! Υπήρχαν, όμως, ψυχή, πίστη, δύναμη και ανδρεία!»
«Η ζωή κυλούσε σε εντατικούς ρυθμούς, με έμφαση στην οργάνωση της Μοίρας και την εκπαίδευση του προσωπικού, μέσα, φυσικά, από τις αντιξοότητες και τα προβλήματα που αντιμετωπίζαμε συχνά λόγω των ελλείψεων σε εξοπλισμό υποστήριξης.
Ημασταν πλέον στα μέσα Ιουλίου και η δύναμη των αεροσκαφών μας είχε φτάσει τα 16. Επιπλέον, το δεύτερο κλιμάκιο των επτά πληρωμάτων είχε επιστρέψει από τις ΗΠΑ και προς τα τέλη Ιουλίου αρχές Αυγούστου αναμενόταν να επιστρέψει και το τρίτο κλιμάκιο (οκτώ πληρώματα), οπότε θα ολοκληρωνόταν η επιστροφή όλης της δύναμης της Μοίρας.

Την 18η Ιουλίου 1974, περί ώρα 6 μ.μ., δέχθηκα στο γραφείο μου τηλεφώνημα από τον αρχηγό της Αεροπορίας Αλέξανδρο Παπανικολάου. Αφού απάντησα σε ορισμένες ερωτήσεις του σχετικά με την κατάσταση της Μοίρας και του προσωπικού γενικώς, με ενημερώνει ότι εντός ολίγου θα λάβω εντολή έναρξης της φόρτωσης των αεροσκαφών.
Πράγματι, έπειτα από λίγα λεπτά η εντολή εδόθη και αφορούσε την προετοιμασία τεσσάρων αεροσκαφών με εξοπλισμό σε ρόλο αναχαίτισης (βλήματα αέρος-αέρος) και η υπόλοιπη δύναμη σε ρόλο Δ/Β με βόμβες γενικής χρήσεως ΜΚ-82 των 500 λιβρών.
Λόγω των ελλείψεων σε διάφορους τομείς, η Μοίρα δεν είχε ενταχθεί ακόμη σε σχέδιο αμύνης της χώρας και δεν της είχαν ανατεθεί ενδεχόμενοι εχθρικοί στόχοι για προσβολή βάσει επιχειρησιακών σχεδίων. Αυτό, όμως, δεν είχε σημασία διότι στον πόλεμο συμμετέχουν όλοι με ό,τι μέσα έχουν και σε όποια κατάσταση τα έχουν!»
Να σημειωθεί ότι ακόμη και η φόρτωση των Φάντομ έγινε με πολύ αργούς ρυθμούς, αφού δεν υπήρχε η ανάλογη προπαίδευση. Για να φορτωθεί κάθε αεροσκάφος χρειάστηκαν 3 ώρες και 40 λεπτά. Πέντε μήνες αργότερα τα Φάντομ φορτώνονταν σε 23 λεπτά!

Το πρωί της 19ης Ιουλίου βρήκε και τα 16 αεροσκάφη της Μοίρας πλήρως εξοπλισμένα. Το βράδυ της 19ης Ιουλίου έφθασε εσπευσμένα από τις ΗΠΑ και το τρίτο κλιμάκιο (οκτώ πληρώματα) και τα Φάντομ διέθεταν πληρώματα έτοιμα για μάχη!
«Μέσα σ' αυτή την περίεργη κατάσταση έντασης, ελλείψεως και δυσκολιών, εκείνα που αναδείχθηκαν έντονα, και είναι άκρως συγκινητικό, ήταν το ηθικό και η πειθαρχία των ανδρών. Ολοι ήταν προσηλωμένοι στην αποστολή και στα καθήκοντά τους. Και γι' αυτή τους τη στάση, ως διοικητής τους, τους είμαι ιδιαίτερα υπερήφανος αλλά και ευγνώμων»...
Στη συνέχεια η Μοίρα ακολουθούσε τις εντολές του Κέντρου Επιχειρήσεων του ΑΤΑΔ ως προς τη διάταξη μάχης και την αραίωση των αεροσκαφών και, τελικά, το μεγαλύτερο μέρος της μεταστάθμευσε στο Ηράκλειο, όπου μετακινήθηκε και ο διοικητής της. Στην Ανδραβίδα παρέμεινε μόνο μια τετράδα Φάντομ με ανάλογο προσωπικό.
«Σε όλη τη διάρκεια παραμονής μας στο Ηράκλειο υπήρξε αυστηρή ετοιμότητα αλλά και πολλές μεταβολές καταστάσεων και αβεβαιότητα ως προς τις εξελίξεις αλλά και το τι γίνεται γενικώς».
«Δύο φορές δόθηκε εντολή για να πετάξουμε και δύο φορές ακυρώθηκε»
Τα Φάντομ, λοιπόν, δεν πέταξαν, παρότι οι πιλότοι βρίσκονταν δεμένοι στα κόπκιτ. Στην έκθεσή του δε προς τον τότε πρωθυπουργό Κωνσταντίνο Καραμανλή ο τότε αρχηγός της Πολεμικής Αεροπορίας Αλ. Παπανικολάου, τον Σεπτέμβριο του 1974, αναφέρει σχετικά με την καθήλωση των αεροσκαφών στο Ηράκλειο και τα εξής:
«Ο υποφαινόμενος, μεταξύ 11.00 και 12.00 ώρας, έδωσεν δις την διαταγήν απογειώσεως των αεροσκαφών, δις δε ηκύρωσεν ταύτην, κατόπιν εντολής του Προέδρου της Δημοκρατίας (σ.σ.: Φαίδων Γκιζίκης), όστις, ενημερούμενος εις εκάστην περίπτωσιν υπό του Στρατηγού Μπονάνου, δεν ενέκρινε την εκτέλεσίν της, εκτιμών ενδεχομένως την κατάστασιν βάσει πλειόνων στοιχείων. Τελικώς η Κυρήνεια κατέρρευσεν περί ώραν 14.00, ότε, συμφώνως προς την απόφασιν του Συμβουλίου Ασφαλείας, θα έδει να είχον καταπαύσει αι εχθροπραξίαι. Ως γνωστόν, οι Τούρκοι είχον θέσει ως ώραν καταπαύσεως του πυρός, από ιδικής των πλευράς, την 18.00».

Ποια ήταν, άραγε, εκείνα τα «πλείονα στοιχεία» βάσει των οποίων:
■ Δεν πέταξαν τα Φάντομ που θα καθήλωναν τους εισβολείς;
■ Ανεκλήθησαν τα δύο υποβρύχια που είχαν πλησιάσει την Κυρήνεια στα 90 ναυτικά μίλια και μπορούσαν να καταστρέψουν τα αποβατικά σκάφη των Τούρκων;
■ Δεν έφθασε από τον Πειραιά στην Κύπρο το επιβατηγό-οχηματαγωγό «Φαιστός» με 500 Κύπριους εθελοντές, αλλά κατέπλευσε τελικώς στη Ρόδο;

Επιτρέψτε μου να κλείσω αυτή την αναφορά σε ένα από τα μελανά σημεία της σύγχρονης ελληνικής Ιστορίας με τα λόγια ενός από τους πιλότους που δεν αφέθηκαν να λιανίσουν τον εχθρό.
«Γιατί δεν μας άφησαν να πολεμήσουμε; Γιατί δεν πετάξαμε στην Κύπρο; Γιατί μας καθήλωσαν στο έδαφος; Αυτό το βάρος φέρουμε ισοβίως όσοι θα συμμετείχαμε τότε στην αποστολή εκείνη, γιατί είχαμε τέτοια οργή, τέτοια αποφασιστικότητα και τέτοια όπλα, που θα την εκπληρώναμε στο ακέραιο, καταστρέφοντας ολοσχερώς όλη την αποβατική δύναμη, που ήταν ήδη καθηλωμένη στη βόρεια ακτή από τα λιανοντούφεκα των ανεπαρκώς εξοπλισμένων και ασυντόνιστων από το κέντρο, αλλά ηρωικών ελληνοκυπριακών δυνάμεων»...
H διαταγή αναδίπλωσης και η απογοήτευση
«Κάποια στιγμή λάβαμε εντολή αναδίπλωσης της Μοίρας στην έδρα της στην Ανδραβίδα! Επιστρέψαμε, δυστυχώς, σκεπτικοί και προβληματισμένοι, διότι η παρουσία μας δεν είχε τελικά κανένα αποτέλεσμα στις τότε κρίσιμες καταστάσεις.
Προσωπικά, θέλω να πιστεύω ότι, εάν γινόταν εγκαίρως η προγραμματισμένη και συντονισμένη αποδέσμευση των 12 F-84F και μίας δικής μας τετράδας F-4F για κάλυψη, κατά τις κρίσιμες ημέρες της απόβασης στην Κυρήνεια, που στην πραγματικότητα επρόκειτο για ‟αποβίβαση, τότε το αποτέλεσμα και οι εξελίξεις, πάντα κατά τη γνώμη μου, θα ήταν διαφορετικά...

Τελικά, δεν γνωρίζω πότε θα απαντηθεί το ερώτημα: Γιατί δεν εφαρμόσθηκαν τα τότε υφιστάμενα σχέδια; Σίγουρα ένα είναι βέβαιο. Η ευθύνη της απάντησης δεν ανήκει στην Πολεμική Αεροπορία. Η Πολεμική μας Αεροπορία ήταν εξοπλισμένη, αποφασισμένη και είχε σε ετοιμότητα το 100% της δυνάμεώς της. Συνεπώς η απάντηση σε αυτό το κρίσιμο αλλά και ιστορικό ερώτημα αποτελεί ευθύνη άλλων κλιμακίων εξουσίας και λήψεως αποφάσεων, υψηλότερων από εκείνο της Πολεμικής Αεροπορίας!»
πηγή:http://www.dimokratianews.gr/content/76674/emeis-eihame-apogeiothei-o-attilas-den-tha-ypirhe

Πρόεδρος της Δημοκρατίας: Δεν υπάρχουν γκρίζες ζώνες στο Αιγαίο (video)






Αυστηρό μήνυμα στην Τουρκία έστειλε από την Κάσο, ο πρόεδρος της Δημοκρατίας, όπου βρίσκεται για να παραστεί στις εκδηλώσεις μνήμης για τα 70 χρόνια από την Ενσωμάτωση της Δωδεκανήσου.

Ο Προκόπης Παυλόπουλος, κατέστησε σαφές ότι «δεν υπάρχουν γκρίζες ζώνες ούτε στα Δωδεκάνησα ούτε σε ολόκληρο το Αιγαίο».
«H Ελλάδα», πρόσθεσε, ο πρόεδρος της Δημοκρατίας, «άν και όταν χρειασθεί, θα υπερασπισθεί, με βάση το Ευρωπαϊκό και το Διεθνές Δίκαιο, στο ακέραιο και δίχως εκπτώσεις τα σύνορά της, την εδαφική της ακεραιότητα και την κυριαρχία της».
Τέλος, τόνισε ότι «η χώρα μας επιδιώκει σχέσεις καλής γειτονίας και φιλίας με την Τουρκία».
Πηγή:ΕΡΤ/Ρεπορτάζ:Χρύσα Ρουμελιώτη

Το 2017 δεν είναι 1974 κ. Ερντογάν: Το ενεργειακό παιγνίδι απέδειξε ότι όποιος τολμά δεν χάνει…



ΣΚΙΤΣΟ ΤΟΥ ΚΥΡΙΑΚΟΥ ΓΚΟΥΜΑ


Η απόφαση της Λευκωσίας να μην υποκύψει σε απειλές και εκβιασμούς και να προχωρήσει στους ενεργειακούς της σχεδιασμούς στην κυπριακή ΑΟΖ, είναι τολμηρή και θαρραλέα. 
Πρόκειται για απόφαση που στηρίζεται απόλυτα από την Αθήνα και την πλειοψηφία των κυπριακών πολιτικών δυνάμεων. 
Διότι υπάρχουν και οι αιώνια δειλοί, οι οποίοι θα επιθυμούσαν αναβολή των γεωτρήσεων από την TOTAL, αλλά δεν έχουν το κουράγιο να εκφράσουν την αντίθεσή τους δημόσια. 
Είναι τόσο προβλεπτοί και δειλοί… 
Η Διάσκεψη του Κραν Μοντανά της Ελβετίας, βασικά σχεδιάστηκε για να επιβάλει την αναβολή των γεωτρήσεων, αλλά όταν ετέθη εμμέσως από τους Βρετανούς και στη συνέχεια πιο επιτακτικά από τους Τούρκους, ο Πρόεδρος της Κυπριακής Δημοκρατίας έκοψε την κουβέντα, συνεπικουρούμενος και από τον υπουργό Εξωτερικών της Ελλάδας, Νίκο Κοτζιά. 
Εάν η απάντηση ήταν διαφορετική, ο κ. Νίκος Αναστασιάδης γνώριζε ότι «έκαιγε» την πολιτική του καριέρα, καθώς ουδείς στην Κύπρο θα πίστευε ότι η αναβολή των γεωτρήσεων θα ήταν μία σοφή πράξη.
 Όπως το 2003, έτσι και το 2017, η Κύπρος έλαβε την μεγάλη απόφαση να μην φοβηθεί την ισλαμική Τουρκία. 
Τότε ο μακαρίτης Τάσσος Παπαδόπουλος προχώρησε με πλήρη μυστικότητα τους σχεδιασμούς του, και δεν φοβήθηκε την Άγκυρα. 
Το ίδιο συνέβη και τώρα, το ίδιο έπραξε και ο Νίκος Αναστασιάδης. 
Για να είμαι δίκαιος, πριν από τον Τάσσο Παπαδόπουλο, έπραξε το καθήκον του, στο θέμα αυτό και ο μακαρίτης Γλαύκος Κληρίδης. 
Έχουν μεγάλη σημασία οι λεπτομέρειες. Μία μικρή χώρα, το 40% της οποίας είναι υπό την παράνομη κατοχή της Τουρκίας, αθόρυβα και συντονισμένα, σχεδιάζει και υλοποιεί. 
Για να μην αδικήσω τον Δημήτρη Χριστόφια, πρέπει να καταθέσω ότι προχώρησε τους ενεργειακούς σχεδιασμούς μακριά από κάθε ιδεολογία και ιδεοληψία. 
Οι Κύπριοι πολιτικοί κάνουν ακριβώς το ανάποδο από τους Έλληνες συναδέλφους τους. Σχεδιάζουν, υλοποιούν και μετά ανακοινώνουν. 
Στην Ελλάδα, τρόπος του λέγειν σχεδιάζουν, ανακοινώνουν με λόγια μεγάλα, αλλά ψεύτικα, και ΔΕΝ υλοποιούν ποτέ.
Πρόκειται για μία δυσάρεστη πραγματικότητα. 

ΕΠΙΣΗΣ: 
Οι Έλληνες πολιτικοί κυριαρχούνται από κομπλεξισμό και φόβο έναντι της Τουρκίας. 
Οι Κύπριοι πολιτικοί, αντιμετωπίζουν τους Τούρκους, όπως ακριβώς είναι. 
Ξέρουν ότι απειλούν, εκβιάζουν και στο τέλος υποχωρούν. 

Το 2017 σίγουρα δεν είναι 1974 και αυτό πρέπει να το κάνουμε βίωμα, να το χωνέψουμε και να μην φοβόμαστε. 
Το μέγα ερώτημα των τελευταίων ημερών είναι αυτό: Τι θα πράξει η Τουρκία του Ταγίπ Ερντογάν τώρα που τελείωσαν τα πανηγύρια για το σικέ πραξικόπημα της περασμένης χρονιάς. 

Θα επιτεθεί στην Κύπρο για να σταματήσουν οι έρευνες της TOTAL στην κυπριακή ΑΟΖ; 
Προσωπικά δεν αποκλείω τίποτα διότι ο ισλαμιστής πρόεδρος της Τουρκίας κυριαρχείται από ψυχασθενικές συμπεριφορές. 
Θα απαντήσω στο ερώτημα με …ερώτηση: 
Μπορεί ο Ερντογάν να καταφύγει σε στρατιωτική ενέργεια; Το οικόπεδο 11, όπου βρίσκεται το γεωτρύπανο West Capella -οι γεωτρήσεις επρόκειτο να ξεκινήσουν χθες το βράδυ- ανήκει σε μία γαλλική εταιρεία. 
Πρόκειται για τον ενεργειακό κολοσσό της TOTAL. 
Έλαβε μέρος στο διεθνή οργανισμό ύστερα από συνεννόηση με τον προηγούμενο πρόεδρο της Γαλλίας, τον Φρανσουά Ολάντ και αυτό σημαίνει ότι έλαβε και την υπόσχεση για πλήρη υποστήριξη από τη γαλλική διπλωματική και στρατιωτική μηχανή. 
Ας μην έχουμε καμία αμφιβολία επ’ αυτού. 
Με τα παραπάνω δεδομένα, μετά βεβαιότητας θα μπορούσαμε να υποστηρίξουμε, ότι απέναντι στην Τουρκία βρίσκεται η Γαλλία, όχι η Κυπριακή Δημοκρατία.

Έτσι γίνονται οι δουλειές, μου είπε ένας Κύπριος αξιωματούχος που ασχολείται καθημερινά με το θέμα. 
Η Κύπρος έπαιξε το παιγνίδι των «μεγάλων παιδιών». 
Και δεν πρόκειται να χάσει
Αυτό που πρέπει να κοιτάξουν όλοι μαζί οι Κύπριοι πολιτικοί, απ’ εδώ και πέρα, είναι να μην χάσουν, αλλά να θωρακίσουν, την Κυπριακή Δημοκρατία. 

   . ΥΣΤΕΡΟΓΡΑΦΟ: 
      Στόχος του χουντικού πραξικοπήματος, που έγινε με εντολή της τότε Αμερικής του Χένρι Κίσιγκερ, ήταν η διάλυση της Κυπριακής Δημοκρατίας. 
Δεν το πέτυχαν οι πραξικοπηματίες, ούτε οι Τούρκοι με την εισβολή και την κατοχή των 43 χρόνων. Δεν το πέτυχαν με τα όπλα. 
Είναι δυνατόν να τους επιτραπεί να διαλύσουν την Κυπριακή Δημοκρατία στο διαπραγματευτικό τραπέζι, σε μία στιγμή που στη γειτονιά μας μπορούν να αλλάξουν και σύνορα; 
ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ
ΤΟΥ ΜΙΧΑΛΗ ΙΓΝΑΤΙΟΥ 


Πηγή: http://mignatiou.com/2017/07/to-2017-den-ine-1974-k-erntogan-to-energiako-pegnidi-apedixe-oti-opios-tolma-den-chani/

Σε πορεία προς το οικόπεδο «7» τώρα το Barbaros: Αλλοπρόσαλλη η στάση της Τουρκίας


Πλοία του τουρκικού Πολεμικού Ναυτικού. Φωτογραφία ΤΟΥΡΚΙΚΟ ΝΑΥΤΙΚΟ


Ενώ η υπουργός Ενόπλων Δυνάμεων της Γαλλίας, Φλοράνς Παρλί, ετοιμάζεται να επισκεφθεί αύριο την Κύπρο, σε μία κίνηση που δεν είναι άσχετη με το σκηνικό που έχει διαμορφωθεί μετά την έναρξη της γεώτρησης της TOTAL, το τουρκικό σεισμογραφικό Barbaros συνεχίζει και σήμερα, Κυριακή, τις κινήσεις του εντός της Κυπριακής Αποκλειστική Οικονομικής Ζώνης (ΑΟΖ). 

Χθες μετά από παρουσία 45 λεπτών εντός του Οικοπέδου 6 κινήθηκε βόρεια προς την Τουρκία. Το Barbaros σήμερα άλλαξε ρότα. Σημειώνουμε ότι στο γεωτρύπανο West Capella μεταφέρθηκαν τα απαραίτητα για την έναρξη της γεώτρησης που επρόκειτο να ξεκινήσει αργά χθες το βράδυ, ανέφεραν διπλωματικές πηγές στην ιστοσελίδα μας. 

Σύμφωνα με την εφημερίδα “Φιλελεύθερος”, τώρα το Barbaros κινείται νότια με πορεία προς το οικόπεδο 7 της κυπριακής ΑΟΖ. Πάντως, η πορεία του είναι αλλοπρόσαλλη και δείχνει βασικά την νευρικότητα της Τουρκίας και της στρατιωτικής της ηγεσίας. 

Σύμφωνα με τις πηγές, η Λευκωσία, σε συνεργασία με την Αθήνα, το Παρίσι και άλλες ενδιαφερόμενες πρωτεύουσες, παρακολουθεί την κατάσταση με νέα μέσα που έχει προμηθευθεί από γειτονική της χώρα και έχει τη δυνατότητα, ανά πάσα στιγμή, να γνωρίζει την πορεία του Barbaros και άλλων τουρκικών πλοίων. Ο συντονισμός είναι άψογος και σύμφωνα με τις πηγές, η Τουρκία μέχρι της στιγμής δεν έχει προχωρήσει καν σε παρενόχληση, όπως έκανε τις προηγούμενες φορές. 

Είναι φανερό ότι η ‘Αγκυρα βρίσκεται υπό πίεση και από ευρωπαϊκές χώρες, που της συστήνουν να μην παρενοχλεί το γεωτρύπανο, το οποίο εργάζεται για τη γαλλική TOTAL. Η χθεσινή του δραστηριότητα 
Αφού από το πρωί του Σαββάτου, το σεισμογραφικό Barbaros στην ανεξήγητη πορεία του τελευταίου διημέρου, έβαλε ρότα για το οικόπεδο “6” της Κυπριακής ΑΟΖ, έφτασε σε αυτό γύρω στις 4.00 το απόγευμα. Αφού εισήλθε εντός του “6” ακολούθησε πορεία προς τα ανατολικά με κατεύθυνση το τεμάχιο “7”, ωστόσο περίπου 45 λεπτά μετά, άλλαξε εκ νέου πορεία και εξήλθε του τεμαχίου “6” κατευθυνόμενο σε αντίθετη κατεύθυνση, φτάνοντας εκ νέου δυτικά της Πάφου. 

Το σεισμογραφικό απομακρύνθηκε από την περιοχή της Κύπρου με κατεύθυνση προς τις ακτές της Τουρκίας. Οι ενδείξεις ναυσιπλοίας του σκάφους, το απόγευμα του Σαββάτου δεν έδιναν εικόνα για το προορισμό του, αφού η μία ένδειξη έδειχνε προορισμό την Μόρφου, η δεύτερη προορισμό τη θάλασσα του Μαρμαρά, ενώ η πορεία του δεν αφορούσε ούτε τον ένα, ούτε τον άλλο προορισμό. 

Πηγή: Σε πορεία προς το οικόπεδο «7» τώρα το Barbaros: Αλλοπρόσαλλη η στάση της Τουρκίας http://mignatiou.com/2017/07/sinechizoun-tis-proklisis-i-tourki-se-poria-pros-to-ikopedo-7-to-barbaros/

Η αποθέωση της ανοησίας




335



Η Ελλάδα το 2008 είχε μεν δημόσιο χρέος στο 112% του ΑΕΠ της, αλλά το συνολικό χρέος της, το ιδιωτικό και το δημόσιο δηλαδή, ήταν στα επίπεδα της Γερμανίας – ενώ το επόμενο έτος, παρά την (τεχνητή) διόγκωση των ελλειμμάτων, το συνολικό χρέος της παρέμενε χαμηλότερο από πολλές χώρες (γράφημα).
22Ο ιδιωτικός της τομέας λοιπόν ήταν απολύτως υγιής, με ελάχιστα κόκκινα δάνεια, οι τράπεζες επίσης, δεν υπήρχε καμία φούσκα ακινήτων όπως στην Ιρλανδία και στην Ισπανία, ενώ το χρηματοπιστωτικό της σύστημα δεν ήταν εκτεθειμένο στα ανυπόθηκα δάνεια χαμηλής εξασφάλισης των Η.Π.Α. – τα οποία κόστισαν μόνο στη Γερμανία διασώσεις της τάξης των 500 δις €.
Από την άλλη πλευρά μόνο η ακίνητη περιουσία του κράτους, χωρίς τα ενεργειακά αποθέματα, είχε υπολογιστεί από το ΔΝΤ στα 300 δις € (πηγή) – όταν άλλες χώρες όπως η Γερμανία, είχαν ήδη ιδιωτικοποιήσει τα πάντα. Ακόμη και μερικά χρόνια αργότερα δε, παρά το έγκλημα των μνημονίωντο συνολικό καθαρό χρέος της ήταν στα επίπεδα των Η.Π.Α., τα οποία φαίνονται στον πίνακα που ακολουθεί (πηγή) – ενώ τα ιδιωτικά ακίνητα ήταν κατά 500 δις € περίπου ακριβότερα από ότι σήμερα (στα 678 δις $ το 2014 έναντι 1,2 τρις $ το 2007), σύμφωνα με την έκθεση της Credit Suisse (πηγή).
ΚράτοςΔημόσιοΕπιχειρήσειςΝοικοκυριάΤράπεζεςΣύνολο
Ολλανδία83127115362687
Ιρλανδία11518985291680
Δανία60114129235538
Ιαπωνία23410165117517
Μ. Βρετανία927486183435
Ισπανία1321087389402
Γαλλία1041215693374
Ιταλία139774376335
Κίνα551253865283
Η.Π.Α.89677736269
Γερμανία80545470258
.
Παράλληλα οι καταθέσεις των Ελλήνων είχαν εκτοξευθεί στα 260 δις € περίπου, σε σχέση με τα 47 δις € που ήταν λίγο πριν το 2000 και τα 120 δις € σήμερα – ενώ το 2007 η χώρα μας συγκαταλεγόταν στις πλουσιότερες παγκοσμίως, με μέσο πλούτο ανά κάτοικο στα 136.800 $ έναντι 81.300 $ του 2015. Η αποτίμηση του χρηματιστηρίου της ήταν 196,39 δις € το 2007 (56,96 δις € σήμερα), όπου έχουν χαθεί περί τα 140 δις € – ενώ τα εισοδήματα των Ελλήνων ήταν σχεδόν κατά 50% υψηλότερα.
Την ίδια στιγμή το 90% περίπου των ομολόγων της χώρας ήταν σε εθνικό δίκαιο, οπότε μπορούσε το χρέος να μετατραπεί σε δραχμές και να εξυπηρετηθεί πληθωριστικά – ενώ ασφαλώς η Ελλάδα ήταν σε θέση να χρηματοδοτηθεί εσωτερικά, εκδίδοντας εθνικά ομόλογα (ανάλυση από το 2009) ή απ’ ευθείας από τις τράπεζες της.
Συμπερασματικά λοιπόν είναι αδύνατον να κατανοήσει κανείς πως μία τέτοια χώρα οδηγήθηκε στο ΔΝΤ το 2010 και καταστράφηκε εντελώς – ενώ αυτοί που ισχυρίζονται ότι δεν υπήρχε άλλη λύση, αφού είχαν (δήθεν) αυξηθεί στο 15,6% τα ελλείμματα της, προφανώς θέλουν να δικαιολογήσουν την προδοσία ή/και ανοησία τους, αφού οι σπατάλες του δημοσίου της ήταν τέτοιες που ήταν πολύ εύκολο να περιοριστούν.
Εύλογα επομένως θεωρούν αρκετοί πως επρόκειτο για την αποθέωση της ηλιθιότητας -ενώ φυσικά δεν μπορεί να αποκλειστεί η πολιτική προδοσία, αφού δεν ήταν δυνατόν να κατηγορεί τους συμπολίτες του ένας πρωθυπουργός ως διεφθαρμένους και φοροφυγάδες εν μέσω παγκόσμιας κρίσης ή να δηλώνει ένας υπουργός οικονομικών στην Κομισιόν πως οι στατιστικές της χώρας ήταν παραποιημένες (ο δεύτερος μετά τον αντίστοιχο της ΝΔ), «εισπράττοντας» το γνωστό «The game isover».
Απαιτεί δε ιδιαίτερο «ταλέντο ανοησίας» να μετατρέπεις μία κρίση ρευστότητας που ο ίδιος προκάλεσες με τις δηλώσεις σου σε μία κρίση φερεγγυότητας – χωρίς καν να παίρνεις ανάλογα μέτρα, όπως θα ήταν η διαπραγμάτευση με τις τράπεζες-πιστωτές, αλλά να την καταδικάζεις μη νομιμοποιούμενος από τους Πολίτες ή τη Βουλή στο ΔΝΤ.
Το γεγονός πάντως ότι, οι δύο πρωτεργάτες των ανυπολόγιστων ζημιών που υπέστη η Ελλάδα παραμένουν ελεύθεροι, είναι αδύνατον να το καταλάβει κανείς – ενώ μπορεί μεν να επιδεινώθηκε κατά πολύ η τραγωδία από τις επόμενες κυβερνήσεις, αλλά ο μεγαλύτερος ένοχος ήταν ασφαλώς το «δίδυμο της καταστροφής» που εξέλεξαν οι Έλληνες «δημοκρατικά» το 2009.
Στα πλαίσια αυτά όταν ρωτούν ορισμένοι ποιά λύση έχουμε να προτείνουμε τώρα, δεν μπορούμε παρά να απαντήσουμε «καμία» – αφού υπήρχαν δεκάδες μέχρι σήμερα που τις κάψαμε αυτοκτονικά μια προς μία, ενώ όταν μία χώρα δεν τιμωρεί καν αυτούς που την οδήγησαν στο γκρεμό, δεν δικαιούται να ελπίζει.
Ολοκληρώνοντας, το πρόβλημα της Ελλάδας δεν ήταν ποτέ οικονομικό, αλλά πολιτικό και δυστυχώς επίσης κοινωνικό – ενώ δεν μπορούμε να εκλέγουμε κόμματα που, έχοντας πλήρη άγνοια της διακυβέρνησης μίας χώρας, δεν ενδιαφέρονται παρά μόνο για την εξουσία και τα προνόμια της, περιμένοντας να λύσουν τα προβλήματα μας.
Πόσο μάλλον όταν δεν μας δίνει το Σύνταγμα τη δυνατότητα να τα ελέγχουμε, να τα ανακαλούμε όταν κρίνουμε πως είναι ανάξια της θέσης τους, καθώς επίσης να τα τιμωρούμε όταν δεν τηρούν τις βασικές προεκλογικές τους δεσμεύσεις – προκαλώντας ανεπανόρθωτες ζημίες στην πατρίδα μας.



Βασίλης Βιλιάρδος

Βασίλης Βιλιάρδος

Ειδικότητα: Mάκρο-οικονομικά / Πολιτική Οικονομία

πηγή:http://www.analyst.gr/2017/07/14/i-apotheosi-tis-ilithiotitas/


Σάββατο 15 Ιουλίου 2017

Τι σημαίνει να είσαι Έλληνας – Ένα συγκλονιστικό Βίντεο από τους Έλληνες της Αμερικής


Τι σημαίνει να είσαι Έλληνας – Ένα συγκλονιστικό Βίντεο από τους Έλληνες της Αμερικής

Μπορεί τα περισσότερα να είναι γνωστά και αυτονόητα για μας που ζούμε στην Ελλάδα, αλλά ας δούμε το βλέμμα αυτών των ανθρώπων και ας ακούσουμε τη φωνή τους για να καταλάβουμε πόσο λατρεύουν την Ελλάδα και πόσο περήφανοι αισθάνονται ως Έλληνες.
πηγή:http://www.thepressroom.gr/ellada/ti-simainei-na-eisai-ellinas-ena-sygklonistiko-vinteo

Σχέδιο άμεσης μετεγκατάστασης οπλισμένων μαχητικών F-16 της ΠΑ στην Πάφο – «Ασπίδα» για εχθρικές ενέργειες της Τουρκίας στον κυπριακό εναέριο χώρο






Eιδικού Συνεργάτη
Σχέδιο μετακίνησης και μεταστάθμευσης μαχητικών αεροσκαφών της Πολεμικής Αεροπορίας στην αεροπορική βάση «Ανδρέας Παπανδρέου» της Πάφου έχουν σχεδιάσει οι επιτελείς του Πενταγώνου σε συνεργασία με την Λευκωσία και είναι εφαρμόσιμο άμεσα σε περίπτωση που η Τουρκία κλιμακώσει και απειλήσει τα κυριαρχικά δικαιώματα της Κύπρου.
Όπως πληροφορήθηκε το «pentapostagma.gr» το σχέδιο για την υποστήριξη της Κύπρου δεν εξαντλείται μόνο στην επιφάνεια της θάλασσας και κάτω απ’ αυτή, όπου πλέουν τουλάχιστον δύο υποβρύχια εντός της κυπριακής ΑΟΖ ή στα όρια με την ελληνική, αλλά επεκτείνεται και στον αέρα, εφόσον βεβαίως οι Τούρκοι επιλέξουν να παραβιάσουν το FIR Λευκωσίας και να κινηθούν απειλητικά προς την πλατφόρμα «West Capella» ή να παρενοχλήσουν κυπριακά ελικόπτερα που μεταφέρουν προσωπικό από και προς το γεωτρύπανο της «Total».
Σύμφωνα με ανώτατη στρατιωτική πηγή, στην αεροπορική συνδρομή εκ μέρος της Ελλάδας με μαχητικά αεροσκάφη F-16 κυρίως, τα οποία φέρουν σύμμορφες δεξαμενές και μπορούν να πετάξουν περισσότερη ώρα μέχρι να ανεφοδιαστούν, υπάρχει κλιμάκωση όσον αφορά στην εφαρμογή του σχεδίου.
Σε πρώτη φάση δύναται η ενεργοποίηση του δόγματος του ενιαίου αμυντικού χώρου Ελλάδας και Κύπρου, δηλαδή να κινηθούν αεροσκάφη της Πολεμικής Αεροπορίας προς την Λευκωσία προκειμένου να αναχαιτίσουν τουρκικά μαχητικά που ενδέχεται να παραβιάσουν το FIR Αθηνών ή να κάνουν κάποια επιθετική ενέργεια σε βάρος της Κύπρου.
Αν συμβεί αυτό το σχέδιο προβλέπει προσγείωση των μαχητικών στην Πάφο για ανεφοδιασμό και επιστροφή σε ελληνική βάση. Ωστόσο υπάρχει και η άλλη περίπτωση, να μετασταθμεύσει ένας αριθμός οπλισμένων μαχητικών F-16 στην αεροπορική βάση της Κύπρου έτσι ώστε να αυξηθεί ο βαθμός ετοιμότητας και άμεσης αντίδρασης απέναντι σε μία τουρκική απειλή από αέρος.
Η ίδια πηγή ανέφερε πάντως πώς χρειάζεται ψυχραιμία και νηφαλιότητα, διότι οι Τούρκοι μπορούν να δημιουργήσουν «παγίδα» στην Ελλάδα είτε για κλιμάκωση της έντασης στην κυπριακή ΑΟΖ, είτε για την δημιουργία «κενού» στο Αιγαίο με απώτερο στόχο την προβοκάτσια σε ένα σημείο του Αρχιπελάγους.
Εδώ έρχεται να προστεθεί και η παράμετρος του τετελεσμένου γεγονότος. Κάνετε εξόρυξη φυσικού αερίου στην Κύπρο εσείς στήνουμε «θερμό επεισόδιο» στο Αιγαίο εμείς ή επιχειρούμε απόβαση σε βραχονησίδα του Αιγαίου. Είναι ένα σενάριο που λαμβάνουν σοβαρά υπόψη τους οι επιτελείς του Πενταγώνου όσον αφορά στις κινήσεις της Τουρκίας και προσπαθούν με τις δυνάμεις που έχουν να πετύχουν το βέλτιστο αποτέλεσμα.
Δεν ήταν δυνατόν να μην έχει ναυτική παρουσία στην κυπριακή ΑΟΖ η Ελλάδα από τη στιγμή που τουρκικά πολεμικά πλοία κινούνταν προς το οικόπεδο 11 ενώ το «West Capella» πόντιζε τα καλώδια για να προχωρήσει η γεώτρηση. Εκεί όμως υπάρχουν και άλλα πλοία, τόσο γαλλικά (δύο φρεγάτες) όσο και αμερικανικά με επικεφαλής το αεροπλανοφόρο «George Bush».
Εκτιμάται πώς με την διεθνή ναυτική δύναμη η Τουρκία είναι πολύ δύσκολο να κάνει πράξη τις απειλές της, αλλά είναι βέβαιο πώς θα συνεχίσει να… γαβγίζει. Δεν είναι ωστόσο καθόλου απίθανο να στήσει μία κρίση σε άλλη περιοχή της κυπριακής ΑΟΖ ή στο Αιγαίο, ή να προκαλέσει στον αέρα.
Οι συσχετισμοί σε αέρα και θάλασσα είναι διαφορετικοί. Η Ελλάδα έχει ισχυρό Ναυτικό και η Τουρκία παρά τις ναυπηγήσεις πλοίων ακόμη υστερεί. Ιδίως η χώρα μας έχει υπεροχή στα υποβρύχια με την παραλαβή των τύπου 214 κλάσης «Παπανικολής».
Στον αέρα, το ισοζύγιο δυνάμεων γέρνει σαφώς υπέρ της Τουρκίας, τουλάχιστον αριθμητικά, αν και μετά το πραξικόπημα της 15ης Ιουλίου είναι αμφίβολο αν μπορεί να απογειώσει τα μισά από τα μαχητικά που διαθέτει και αν οι χειριστές που έχει μπορούν να αξιοποιήσουν τις δυνατότητες τους.

πηγη: pentapostagma