Τρίτη 6 Σεπτεμβρίου 2016

ΑΝΥΕΘΑ: "Δεν θα δουν ούτε ένα ευρώ μείωση στο μισθό τους. Το ζήτημα των ειδικών μισθολογίων κλείνει"


Αποτέλεσμα εικόνας για ανυεθα δημήτρη βίτσα ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΤΡΑΤΟ







Συνέντευξη ΑΝΥΕΘΑ Δημήτρη Βίτσα στον Τ/Σ ΣΚΑΪ

    Ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Άμυνας Δημήτρης Βίτσας, σε συνέντευξη που παραχώρησε σήμερα Κυριακή 4 Σεπτεμβρίου 2016 στον τηλεοπτικό σταθμό ΣΚΑΪ και στον δημοσιογράφο Γιώργο Αυτιά, μεταξύ άλλων ανέφερε:

    Για τη συνεργασία του με τον ΥΕΘΑ Πάνο Καμμένο:


    Έχουμε βρει ένα τρόπο με τον οποίο μπορούμε και συλλειτουργούμε. Είναι σαφείς οι αρμοδιότητες του Υπουργού, σαφείς και οι αρμοδιότητες του Αναπληρωτή αλλά αυτό δε σημαίνει ότι ο καθένας απλά έχει τις αρμοδιότητές του, συζητάμε όλα τα σοβαρά θέματα πέρα από τη διαχείριση της καθημερινότητας.

    Για ειδικά μισθολόγια:

    Σήμερα υπάρχει ένας νόμους ο οποίος λέει ότι για το 2017 και το 2018 θα παγώσουν οι μισθολογικές ωριμάνσεις, γι’ αυτούς που υπάγονται στα ειδικά μισθολόγια. Όμως, είπαμε στη διάρκεια της συζήτησης στη Βουλή, πως αν βρεθούν ισοδύναμα, τότε αυτό δεν θα ισχύσει. Σε αυτή τη διαδικασία βρισκόμαστε αρκετά υπουργεία. Είμαστε στα τελειώματα για το πως αυτό θα γίνει. Εκείνο το οποίο είναι βασικό, που το έχουμε ξεκαθαρίσει και συμφωνούμε όλοι πάνω σε αυτό, είναι ότι όσοι υπάγονται στα ειδικά μισθολόγια δεν θα δουν ούτε ένα ευρώ μείωση στο μισθό τους, στα χρήματα που λαμβάνουν. Υπάρχει βέβαια και η σκέψη να βρεθούν άλλοι πόροι, ώστε να μην πειραχτούν αυτά ή κάποια από τα ειδικά μισθολόγια. 

    Στο Υπουργείο Εθνικής Άμυνας, έχουμε κάνει μια δουλειά, αρκετά μεγάλη, τους κωδικούς τους έχουμε. Είναι οι κωδικοί των εξοπλιστικών προγραμμάτων, που αφορούν ένα ποσό, υπάρχει το ζήτημα της ανασυγκρότησης του Στρατού, του εξορθολισμού, που σημαίνει πχ λιγότερο κόστος στη διαδικασία των μεταθέσεων των αξιωματικών και των υπαξιωματικών, ώστε να μην υπάρχουν συχνές μετακινήσεις και να μπορούν να οργανώνουν καλύτερα της ζωή τους. 

    Το ζήτημα των ειδικών μισθολογίων κλείνει. Δεν αλλάζει το συνολικό ποσό που πηγαίνει στα ειδικά μισθολόγια και όσοι είναι αυτή τη στιγμή στα ειδικά μισθολόγια δεν πρόκειται να υποστούν μείωση των χρημάτων που παίρνουν και σε ορισμένες περιπτώσεις θα έχουμε και αύξηση, ιδιαίτερα με βάση την ευθύνη την οποία θα έχουν, αλλά και σε ορισμένες ειδικότητες. 

    Θα υπάρχει ένα νοικοκύρεμα στο ζήτημα των ειδικών μισθολογίων, καθώς αυτή τη στιγμή έχουμε πάνω από 20 ειδικές κατηγορίες ειδικών μισθολογίων. Ο προσανατολισμός του Υπουργείου Οικονομικών είναι να περιοριστούν κοντά στις 10. Θα έχουμε νομοθετική πρωτοβουλία, ώστε να είμαστε εντάξει απέναντι στις υποχρεώσεις μας αλλά και για είμαστε εντάξει σε σχέση με αυτό που λέμε ότι δεν θα υπάρχει μείωση. 

    Το σωστό είναι το ζήτημα των ειδικών μισθολογίων να αντιμετωπιστεί ενιαία. Δεν μπορούμε να παίζουμε με το επίπεδο της δικαιοσύνης ή της αδικίας. Πρέπει για όλους να ισχύει το ίδιο. Η λογική πρέπει να είναι ενιαία. Αυτή είναι η κυβερνητική λογική. 

    Για την κατάσταση της οικονομίας:

    Κάνουμε δύο πράγματα ταυτόχρονα και εκεί είναι η μάχη μας: το πρώτο είναι να ανασυγκροτήσουμε το κράτος και με αυτό τον τρόπο να ρθούμε και σε αντίθεση με τις παθογένειες της κοινωνίας και συγχρόνως να το αλλάξουμε αυτό το κράτος. Είναι μια πάρα πολύ δύσκολη δουλειά, ιδιαίτερα μέσα στο πλαίσιο που έχουμε αποφασίσει να κινηθούμε.

    Κάθε κυβέρνηση κρίνεται από τον πολίτη για την ικανότητά της στη διαχείριση της καθημερινότητας αλλά και συνολικά για τον τρόπο άσκησης της διακυβέρνησης. Από ’κει και πέρα ο πολίτης αποφασίζει και επιλέγει με την ψήφο του. 

    Στην παρούσα φάση, διαμορφώνονται στη μικρή και τη μεσαία επιχειρηματικότητα, καλύτεροι όροι και με βάση τον αναπτυξιακό νόμο αλλά και το νόμο ο οποίος έρχεται. Το πρόβλημα το ξέρουμε όλοι. Το ζήτημα της ανάπτυξης θα αρχίσει να λύνεται όταν στραφούμε στην πραγματική οικονομία και δώσουμε τις δυνατότητες για αυτό. 

    Στο ζήτημα της ανάπτυξης χωράει πολύ κουβέντα, γιατί "ανάπτυξη" είχαμε, για αυτό λέω ανάπτυξη με βάση την πραγματική οικονομία. Για να γίνει αυτό, το πρώτο πράγμα που πρέπει να υπάρξει είναι να σταθεροποιηθεί το τραπεζικό σύστημα. Το δεύτερο είναι, όταν θες να ανασυγκροτήσεις το κράτος, να βάζεις θεσμούς και κανόνες. Οι κανόνες πιάνουν όλο το πεδίο, από το εκλογικό σύστημα, απλή αναλογική, μέχρι τον τρόπο που υπάρχει η συνέχεια στη θεσμική μνήμη του κράτους, ο νόμος Βερναδάκη, μέχρι τις τηλεοπτικές άδειες. Το εμπόδιο είναι η πραγματικότητα. 

    Για την αναπτυξιακή προοπτική:

    Έχει πολύ μεγάλη σημασία η σύνοδος των ηγετών του ευρωπαϊκού νότου που θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή στην Αθήνα. Οι κοινωνίες των χωρών αυτών έχουν πληρώσει ακριβά όλη αυτή την πολιτική της λιτότητας, που, ευτυχώς, δεν συνταγματοποιήθηκε αλλά επιβλήθηκε σχεδόν στο σύνολο των χωρών και ιδιαίτερα του ευρωπαϊκού νότου. Θα μπορούσε με άλλους τρόπους να λυθεί το θέμα. Για παράδειγμα ο Ομπάμα στην Αμερική - χωρίς να λέω ότι εκεί είναι παράδεισος - πήρε με βάση και την κεντρική του τράπεζα μέτρα, ώστε πιο γρήγορα για να ξεπεραστεί η οικονομική κρίση.

    Ο κόσμος βλέπει ότι κάποια πράγματα μπαίνουν σε μια πορεία. Βλέπει ότι κάποιοι πληρώνουν και βλέπει μια μεγάλη προσπάθεια. Πηγαίνουμε όλοι μαζί για να σταθεροποιήσουμε την κατάσταση. Και, για τους αριστερούς το λέω αυτό, πως αυτή η διαδικασία, ακόμα και όταν θα πάει καλά, θα είναι πάλι μια συνεχής μάχη.


    Την περίοδο αυτή, με την προσπάθεια που γίνεται, έχουμε μια μικρή μείωση της ανεργίας, δεν είναι για να πανηγυρίζει κανένας. Η αντιμετώπιση της ανεργίας είναι ένα κεντρικό ζήτημα για το οποίο δουλεύουμε.

    Το 2018 είναι έτος ορόσημα. Ολοκληρώνεται το πρόγραμμα και η Ελλάδα, με αυτή την έννοια, μπορεί να γίνει "κανονική χώρα". Κανονική είναι και σήμερα, αλλά να μπορεί να λύνει προβλήματά της με εσωτερικό και με εξωτερικό, κατά κύριο λόγο, δανεισμό, ο οποίος θα παράγει νέες αξίες, γιατί αυτό είναι το μεγάλο μας πρόβλημα. 

    Σε αυτή τη φάση η μάχη και η διαπραγμάτευση έχει να κάνει με μέτρα που έχουν αποδειχθεί ωφέλημα και ανακουφιστικά. Να πω για τις 100 δόσεις. Ενώ είναι πάρα πολύ καλό μέτρο και πρέπει να συνεχιστεί θα πρέπει να ξαναδούμε, σε ορισμένες περιπτώσεις, το ότι για ένα κομμάτι των επαγγελματιών και των εμπόρων είναι δύσκολο  να πληρώνουν και τη δόση και τις τρέχουσες υποχρεώσεις τους. Είναι δίκαιο αλλά είναι δύσκολο. Πρέπει να σκεφτούμε, και σκεφτόμαστε, μήπως ένα κομμάτι από αυτά πρέπει να παγώσει. Αυτό όμως είναι στοιχείο της διαπραγμάτευσης. Σε αυτή τη λογική θα κινηθούμε. Επίσης, έχει πολύ μεγάλη σημασία το περιουσιολόγιο. 

    Ένα κομμάτι αντιπάλου είναι τα κόμματα της αντιπολίτευσης αλλά ο μεγάλος αντίπαλος είναι τα προβλήματα της κοινωνίας. Το μεγάλο κομμάτι του ελληνικού λαού έχει καταλάβει τι πήγαινε στραβά το προηγούμενο διάστημα. Έχει καταλάβει ότι υπήρχε ανταγωνισμός στον ιδιωτικό τομέα σε υψηλό επίπεδο και  τα πλήρωνε η κοινωνία, το κράτος, οι τράπεζες και μετά τα πλήρωνε ο ίδιος. Έχει καταλάβει ότι χρειάζεται ανασυγκρότηση αλλά και βήματα μπροστά στο επίπεδο της ποιότητας των δικαιωμάτων αλλά και του χρήματος, δηλαδή του εισοδήματος.
     
    Για τις Ένοπλες Δυνάμεις:


    Οι Ένοπλες Δυνάμεις της χώρας βρίσκονται σε μια πάρα πολύ καλή κατάσταση και επιχειρησιακά και από άποψη ηθικού. Η διαχείριση που κάνουμε και η βοήθεια που δίνει το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας στο προσφυγικό  είναι τεράστια και έχουμε καταφέρει σαν Υπουργείο να χρησιμοποιήσουμε με τον καλύτερο τρόπο τα 80 εκατομμύρια που παίρνουμε από τα έκτακτα προγράμματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης. 

    Υπάρχουν οι στιγμές που εμείς πρέπει να λέμε, δυσκολία, άρα ευκαιρία προς αντιμετώπιση, άρα αγάντα.

    Για τη συμφωνία ΕΕ - Τουρκίας:

    Πρέπει να δουλεύουμε όλοι, ώστε αυτή η συμφωνία να υπάρχει και να λειτουργεί. Μια σειρά στοιχεία της συμφωνίας δεν μπορούμε να πούμε ότι βρίσκονται πάνω από ένα επίπεδο του 30-40%. Αυτό που έχει συμβεί 

    H δραματική αλήθεια για τις συντάξεις







    Γράφει ο Γιώργος Κουτρουμάνης, 
    Πρώην Υπουργός Εργασίας

    Όσοι ισχυρίστηκαν ότι δεν θα μειωθούν οι συντάξεις διαψεύδονται όλο και περισσότερο κάθε μήνα που περνάει.
    Στις αρχές Ιουλίου είχαμε το ΕΚΑΣ να καταργείται για 158.000 χαμηλοσυνταξιούχους, το Μέρισμα του Μ.Τ.Π.Υ να μειώνεται για 285.000 συνταξιούχους του Δημοσίου, ενώ ακολούθησαν οι μειώσεις στις επικουρικές συντάξεις για 225.000 περίπου συνταξιούχους, που σε ορισμένες περιπτώσεις ξεπερνούν ακόμη και το 40%, από διάφορα ταμεία για πρώην εργαζόμενους στον ιδιωτικό και δημόσιο τομέα.
    Και δεν είναι μόνο αυτά.
    Μειώσεις στα εισοδήματα έχουμε και από τη αλλαγή του αφορολόγητου, από την αύξηση των εισφορών, από την αύξηση των έμμεσων φόρων κ.λπ.
    Μεγάλες μειώσεις θα δουν στις συντάξεις τους, κύριες και επικουρικές, σε σύγκριση με τους παλαιότερους, οι νέοι συνταξιούχοι , όσοι έχουν υποβάλει ή θα υποβάλουν αίτηση μετά την εφαρμογή του νέου νόμου 4387/2016, δηλαδή από 13/5/2016 και μετά.
    Συντάξεις χηρείας μειωμένες κατά 30%, αναπηρίας μέχρι 35% για όσους βέβαια καταστούν δικαιούχοι, αφού οι προϋποθέσεις έχουν αυστηροποιηθεί σημαντικά.
    Και είναι η πρώτη φορά που πλήττονται από τις περικοπές χαμηλοσυνταξιούχοι των 600 και 700 ευρώ. Μερικοί από αυτούς έχασαν το 1/3 ή και περισσότερο από το εισόδημά τους.
    Με άλλα λόγια τα περί προστασίας των συνταξιούχων ήταν υποσχέσεις χωρίς αντίκρισμα, όπως απεδείχθη για μία ακόμη φορά.
    Και πώς θα μπορούσαν να προστατευθούν οι συνταξιούχοι με μια οικονομία που εξακολουθεί να βρίσκεται σε ύφεση;
    Πώς θα μπορούσαν να καλυφθούν τα ελλείμματα των ταμείων όταν η ανεργία παραμένει σε ποσοστά πάνω από 25% και η μία στις δύο νέες θέσεις εργασίας είναι με μερική απασχόληση;
    Όταν οι αποδοχές των εργαζομένων μειώνονται συνεχώς, άρα και τα έσοδα προς τα ασφαλιστικά ταμεία;
    Θα μπορούσε βέβαια η Κυβέρνηση να κάνει καλύτερες και δικαιότερες επιλογές.
    Θα μπορούσε αντί να στοχοποιήσει συγκεκριμένες ομάδες συνταξιούχων και εργαζομένων, οι οποίοι σε τελική ανάλυση κάθε άλλο παρά προνομιούχοι μπορούν να θεωρηθούν, να μοιράσει δικαιότερα το βάρος, με λιγότερο επώδυνα μέτρα.
    Δεν το έκανε όμως γιατί είχε εμμονές και ιδεοληψίες και κατά τη διαπραγμάτευση και μετά από αυτή. Γιατί προσπάθησε να αποδομήσει ότι επιχειρήθηκε να γίνει με τις παρεμβάσεις των προηγούμενων ετών και άνοιξε το ασφαλιστικό από μηδενική βάση.
    Για να αποδεχθεί και να προωθήσει τελικά ακραίες ρυθμίσεις που είχαν αποτραπεί τα προηγούμενα χρόνια.
    Τώρα ας γίνουν επιτέλους μαθήματα τα παθήματα για όλους και πρωτίστως για τους κυβερνώντες.
    Και κυρίως ας γίνουν όσα πρέπει να γίνουν χωρίς άλλες κούφιες υποσχέσεις, αλλά με πολλή δουλειά.
    Στη Θεσσαλονίκη πριν από δύο χρόνια, γράφτηκε η τελευταία πράξη των ψευδαισθήσεων με το περίφημο πρόγραμμα, το οποίο εξαφανίστηκε μέσα στις συμπληγάδες της σκληρής πραγματικότητας.
    Σήμερα οι πολίτες δεν θυμούνται τίποτα από όσα εξαγγέλθηκαν τότε, αφού υφίστανται νέα σκληρά μέτρα και το μόνο που τους απασχολεί είναι εάν θα είναι τα τελευταία.
    Κανένας όμως δεν μπορεί να ισχυριστεί ότι τελειώσαμε και ότι βγαίνουμε από το τούνελ.
    Για όσο διάστημα η χώρα πορεύεται χωρίς εθνικό σχέδιο, βασικό συστατικό της οποίας είναι η εθνική συνεννόηση, κανένας δεν μπορεί να υποσχεθεί και, πολύ περισσότερο, κανένας δεν μπορεί να περιμένει φως στο τούνελ.
    Χωρίς ένα μεταρρυθμιστικό και αναπτυξιακό σχέδιο η χώρα θα σέρνεται και θα μετράει δυστυχώς για πολλά χρόνια ακόμη τις πληγές της.
    Οι πολιτικές εκδηλώσεις στα πλαίσια της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης, διαχρονικά είχαν ως βασικό στοιχείο την πλειοδοσία σε υποσχέσεις.
    Αν θέλουμε να μην είμαστε μηδενιστές θα πρέπει να παραδεχτούμε ότι πολλά πράγματα έγιναν στη χώρα αυτή τις τελευταίες δεκαετίες για να βελτιωθεί το βιοτικό επίπεδο και η ποιότητα ζωής
    Σήμερα όμως δεν είμαστε στην ίδια κατάσταση ούτε μπορούμε να ακολουθήσουμε την ίδια πορεία με παλιά υλικά.
    Η κρίση ανέδειξε τις παθογένειες και τα λάθη που παράλληλα έγιναν την ίδια περίοδο.
    Σήμερα δεν μπορούμε να πορευτούμε πλέον με νέες υποσχέσεις.
    Η Θεσσαλονίκη και οι εκδηλώσεις για τα εγκαίνια της Διεθνούς Έκθεσης του 2016 μπορεί να αποτελέσει μια νέα αφετηρία, μέσα από την οποία οι πολιτικές δυνάμεις της χώρας, αλλά, κυρίως όσες έχουν την ευθύνη της διακυβέρνησης, έχουν τη δυνατότητα να αποδείξουν ότι συνειδητοποίησαν τα προβλήματα και έχουν πειστικό σχέδιο για τις λύσεις τους.
    http://www.imerisia.gr/article.asp?catid=26533&subid=2&pubid=114119807

    6-7 Σεπτεμβρίου 1955:'Σεπτεμβριανά" - "Η νύχτα των Κρυστάλλων" του Ελληνισμού της Πόλης










    Με τον όρο «Σεπτεμβριανά» εννοούμε το πογκρόμ που εξαπέλυσε ο τουρκικός όχλος, υπό την καθοδήγηση της κυβέρνησης Μεντερές, εναντίον της πολυπληθούς και ευημερούσας ελληνικής κοινότητας της Κωνσταντινούπολης στις 6 και 7 Σεπτεμβρίου 1955. Αποτέλεσμα, οι 100.000 Έλληνες που ζούσαν εκείνη την περίοδο στην Πόλη να συρρικνωθούν σταδιακά και σήμερα μόλις και μετά βίας να ξεπερνούν τις 2.000.
    Το 1955 τη γειτονική μας χώρα κυβερνούσε ο Αντνάν Μεντερές -ένας «πρώιμος Ερντογάν»- και το Δημοκρατικό Κόμμα. Ο Μεντερές έπαιζε αρκετά το μουσουλμανικό χαρτί, προκαλώντας εκνευρισμό στο κεμαλικό κατεστημένο της χώρας. Το αποδεικνύουν και τα χιλιάδες τζαμιά που κτίστηκαν επί πρωθυπουργίας του.
    Η οικονομική κατάσταση στην Τουρκία δεν ήταν ανθηρή, ενώ ο εθνικιστικός πυρετός ανέβαινε, καθώς οι Ελληνοκύπριοι διεκδικούσαν την ένωση της μεγαλονήσου με την Ελλάδα. Ήταν μια καλή αφορμή για τους τούρκους ηγέτες να αποσπάσουν την κοινή γνώμη από τα προβλήματά της, στρέφοντάς την κατά της ελληνικής μειονότητας που ευημερούσε. Στις 28 Αυγούστου 1955 ο Μεντερές ισχυρίστηκε δημόσια ότι οι Ελληνοκύπριοι σχεδίαζαν σφαγές κατά των Τουρκοκυπρίων.
    Η αφορμή για το Πογκρόμ κατά του Ελληνισμού της Πόλης δόθηκε στις 6 Σεπτεμβρίου, με την έκρηξη ενός αυτοσχέδιου μηχανισμού στο Τουρκικό Προξενείο της Θεσσαλονίκης, που στεγαζόταν και στεγάζεται και σήμερα στο σπίτι, όπου γεννήθηκε ο Κεμάλ Ατατούρκ, ο ιδρυτής του σύγχρονου τουρκικού κράτους. Ως δράστης συνελήφθη από τις ελληνικές αρχές ο Οκτάι Εγκίν, ένας μουσουλμάνος σπουδαστής από την Κομοτηνή, που αργότερα περιεβλήθη το φωτοστέφανο του ήρωα. Τιμήθηκε στην Τουρκία και διορίστηκε κυβερνήτης σε επαρχία. Χρόνια αργότερα σε μία συνέντευξή του στην «Ελευθεροτυπία» αρνήθηκε οποιαδήποτε σχέση με το συμβάν και θεώρησε τον εαυτό του θύμα των ελληνικών αρχών.
    Από την έκρηξη στο σπίτι του Ατατούρκ προκλήθηκαν μόνο μικρές υλικές ζημίες στις τζαμαρίες του κτιρίου, αλλά οι τουρκικές εφημερίδες εκμεταλλεύτηκαν το γεγονός, μεγαλοποιώντας και διαστρεβλώνοντάς το, κατόπιν κυβερνητικών οδηγιών. Πρωτοσέλιδοι τίτλοι, όπως «Έλληνες τρομοκράτες κατέστρεψαν το πατρικό σπίτι του Ατατούρκ» της «Ισταμπούλ Εξπρές» και δημοσίευση μιας σειράς από παραποιημένες φωτογραφίες του συμβάντος, προκάλεσαν «αυθόρμητες» διαδηλώσεις στην Πλατεία Ταξίμ το απόγευμα της ίδιας μέρας.
    Στις 5 το απόγευμα, το μαινόμενο πλήθος των 50.000 ατόμων στράφηκε κατά των ελληνικών περιουσιών στη συνοικία Πέραν. Οι λεηλασίες κράτησαν μέχρι τις πρωινές ώρες της 7ης Σεπτεμβρίου, όταν επενέβη ο Στρατός, καθώς η κατάσταση κινδύνευε να τεθεί εκτός ελέγχου. Μέχρι τότε, οι αρχές παρέμειναν απαθείς, όταν δεν διευκόλυναν τους πλιατσικολόγους στο έργο. Ο μηχανισμός του Δημοκρατικού Κόμματος, που ήλεγχε τα συνδικάτα, έπαιξε καταλυτικό ρόλο στα έκτροπα.
    Μεγάλος αριθμός διαδηλωτών μεταφέρθηκε από τη Δυτική Μικρά Ασία δωρεάν, αντί αμοιβής 6 δολαρίων, που ουδέποτε τους δόθηκε. 4.000 ταξί τους μετέφεραν στον χώρο των ταραχών, ενώ φορτηγά του Δήμου της Κωνσταντινούπολης είχαν αναπτυχθεί σε επίκαιρα σημεία της Πόλης, φορτωμένα με τσεκούρια, φτυάρια, ρόπαλα, αξίνες, σφυριά, σιδερένιους λοστούς και μπιτόνια βενζίνης, απαραίτητα σύνεργα για τον όχλο των επιδρομέων, που επέπεσε επί των ελληνικών καταστημάτων με τα συνθήματα «Θάνατος στους γκιαούρηδες», «Σπάστε, γκρεμίστε, είναι γκιαούρης», «Σφάξτε του Έλληνες προδότες», «Κάτω η Ευρώπη» και «Εμπρός να βαδίσουμε κατά της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης». Την οργή του όχλου δεν γλύτωσαν και κάποια καταστήματα αρμενικής και εβραϊκής ιδιοκτησίας.
    Άνδρες και γυναίκες βιάστηκαν και σύμφωνα με τη μαρτυρία του γνωστού τούρκου συγγραφέα Αζίζ Νεσίν, πολλοί ιερείς εξαναγκάστηκαν να υποστούν περιτομή, με θύμα ένα αρμένιο παπά. 16 Έλληνες έχασαν τη ζωή τους και 32 τραυματίστηκαν.
    Έκτροπα κατά των Ελλήνων δεν έγιναν μόνο στην Κωνσταντινούπολη, αλλά και στη Σμύρνη. Το πρωί της 7ης Σεπτεμβρίου τούρκοι εθνικιστές έκαψαν το ελληνικό περίπτερο στη Διεθνή Έκθεση της Σμύρνης. Στη συνέχεια, κατέστρεψαν το νεόκτιστο εκκλησάκι της Αγίας Φωτεινής, ενώ λεηλάτησαν σπίτια ελλήνων στρατιωτικών, που υπηρετούσαν στο Στρατηγείο του ΝΑΤΟ.






    Ο πρωθυπουργός Μεντερές σε δηλώσεις του ισχυρίστηκε ότι το πογκρόμ κατά των Ελλήνων ήταν έργο των κομμουνιστών. Ένας ισχυρισμός που κατέπεσε αυτοστιγμεί και από τις αναφορές των ξένων πρεσβειών στην Άγκυρα προς τις κυβερνήσεις τους, που επισήμαιναν τις μεγάλες ευθύνες των τουρκικών αρχών.


    Η κυβέρνηση Παπάγου προσπάθησε να διεθνοποιήσει το θέμα, αλλά χωρίς σημαντικά αποτελέσματα. Αμερικανοί και Βρετανοί δεν ήταν διατεθειμένοι να ασκήσουν πιέσεις στην Τουρκία, πολύτιμο σύμμαχό τους κατά τη διάρκεια του «Ψυχρού Πολέμου». Οι νατοϊκοί σύμμαχοί μας είπαν ξεκάθαρα να ξεχάσουμε το συμβάν. Μόνο το Παγκόσμιο Συμβούλιο Εκκλησιών από τους διεθνείς οργανισμούς απαίτησε από την Τουρκία εξηγήσεις για την καταστροφή του 90% των ορθόδοξων ναών στην Κωνσταντινούπολη. Πάντως, τον Αύγουστο του 1995 η αμερικανική Γερουσία με απόφασή της κάλεσε τον Πρόεδρο Κλίντον να ανακηρύξει την 6η Σεπτεμβρίου Ημέρα Μνήμης για τα Θύματα του Πογκρόμ.
    Το Πογκρόμ κατά του Ελληνισμού της Πόλης προκάλεσε:
    • τον θάνατο 16 Ελλήνων και τον τραυματισμό 32
    • τον θάνατο ενός Αρμένιου
    • τον βιασμό 12 Ελληνίδων
    • τον βιασμό αδιευκρίνιστου αριθμού ανδρών (εξαναγκάστηκαν να υποστούν περιτομή)
    • την καταστροφή:
      4.348 εμπορικών καταστημάτων,
      110 ξενοδοχείων,
      27 φαρμακείων,
      23 σχολείων,
      21 εργοστασίων,
      73 εκκλησιών,
      περίπου 1000 κατοικιών, όλα ελληνικής ιδιοκτησίας.
    Το οικονομικό κόστος των ζημιών ανήλθε σε 150 εκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με διεθνείς οργανισμούς, ενώ η ελληνική κυβέρνηση τις υπολόγισε σε 500.000.000 δολάρια. Η οικονομική αιμορραγία και ο φόβος ανάγκασαν χιλιάδες έλληνες ομογενείς να μεταναστεύσουν στην Ελλάδα.
    Αργότερα, το τουρκικό κράτος διά του προέδρου Τζελάλ Μπαγιάρ υποσχέθηκε αποζημίωση για την καταστροφή των ελληνικών περιουσιών. Στην καλύτερη των περιπτώσεων δεν ξεπέρασε το 20% των απαιτήσεών τους, με δεδομένο ότι τα περιουσιακά τους στοιχεία είχαν υποτιμηθεί δραματικά.
    Πολλές λεπτομέρειες για τα Σεπτεμβριανά ήλθαν στο φως το 1961, κατά τη διάρκεια της δίκης για εσχάτη προδοσία του ανατραπέντος από τους στρατιωτικούς πρωθυπουργού Αντνάν Μεντερές, ο οποίος τελικά δεν γλύτωσε από την αγχόνη. Πολύτιμα στοιχεία προσκομίζει και το βιβλίο του διαπρεπούς ελληνοαμερικανού βυζαντινολόγου Σπύρου Βρυώνη «The Mechanism of catastrophe: The Turkish Pogrom οf September 6-7, 1955 and the destruction of Greek Community of Istambul (Greekworks.com, New York, 2005).
    πηγή:https://www.sansimera.gr/articles/169


    Δευτέρα 5 Σεπτεμβρίου 2016

    Προσλήψεις και Παροχές σε Προσωπικό και Οικογένειες των ΕΔ από την Τράπεζα Πειραιώς




    ypetha mastercard
























    ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Τι θα Συζητηθεί στο Μέγαρο Μαξίμου για τα Ειδικά μισθολόγια



    Το νομοσχέδιο για το παράλληλο πρόγραμμα δεν αποσύρθηκε, λέει το Μέγαρο Μαξίμου




       Συνεδριάζει σήμερα υπό τον Πρωθυπουργό, το Κυβερνητικό Συμβούλιο Μεταρρύθμισης προκειμένου να προβεί στη λήψη αποφάσεων, για τις κατηγορίες των Δημοσίων Υπαλλήλων, που αμείβονται με τα ειδικά μισθολόγια. 

       Το κυρίαρχο θέμα θα είναι, το μισθολόγιο των ε.ε. και καθ΄επέκταση και των ε.α. στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων και Σωμάτων Ασφαλείας, καθόσον ο ΥΕΘΑ έχει ασκήσει βέτο απαιτώντας :
       >. Άμεση αποκατάσταση των μισθών και των συντάξεων, σύμφωνα με τις αποφάσεις του ΣτΕ.
       >. Κατάργηση του επιδόματος, της "προσωπικής διαφοράς" καθόσον αποτελεί τέχνασμα, το οποίο, καθηλώνει τις αποδοχές, στην περίπτωση μελλοντικών αυξήσεων.
       >. Ενσωμάτωση του παραμεθορίου επιδόματος στις μηνιαίες αποδοχές. 
       >. Να χορηγηθεί το επίδομα της ανθυγιεινής εργασίας, όπως ισχύει στον υπόλοιπο Δημόσιο τομέα.
       >. Επίλυση του προβλήματος, της υπερωριακής απασχόλησης των ε.ε. στελεχών.
      
        Τα άλλα θέματα που θα συζητηθούν είναι:
         >. Την επιθυμία του ΥΠΟΙΚ ,να διαχειρίζεται τα ετήσια μηνιαία προσδοκώμενα έσοδα του 1 δισεκατομμυρίου ευρώ, του ΥΠΕΘΑ , τα οποία θα προέρχονται, από την μακροχρόνια μίσθωση αχρησιμοποίητων ακινήτων.
        >.  Την διαφορετική πρόβλεψη των επιδομάτων για τις Ένοπλες Δυνάμεις, Σώματα Ασφαλείας και Δικαστικούς.
        >.  Την πιθανή αδυναμία των συναρμόδιων Υπουργείων, για την εξεύρεση ισοδύναμων οικονομικών μέτρων
       




    Μόσχα 2016 : Το συρτάκι της ΠΑ στην Κόκκινη Πλατεία - ΒΙΝΤΕΟ


    Μάγεψαν για μια ακόμα φορά οι Έλληνες το κοινό στην Κόκκινη πλατεία της Μόσχας, που καταχειροκρότησε την μπάντα της Πολεμικής Αεροπορίας να παιανίζει και να χορεύει συρτάκι.

    Το διεθνές φεστιβάλ Στρατιωτικών Μουσικών Σχημάτων «Spasskaya», στη Μόσχα ολοκληρώθηκε το Σάββατο. Στο Φεστιβάλ έλαβαν μέρος συνολικά 22 στρατιωτικές μπάντες από 12 χώρες που έκαναν την εμφάνισή τους στην Κόκκινη Πλατεία.

    Την Ελλάδα εκπροσώπησε μικτή μπάντα, από το Σμήνος Μουσικής της Πολεμικής Αεροπορίας, με τη συμμετοχή ατόμων από το Πολεμικό Ναυτικό και μαέστρο τον Αλέξανδρο Λιτσαρδόπουλο.

    Δείτε την καταπληκτική εμφάνισή τους στη Μόσχα και την αποθέωσή τους από το κοινό.





    Το Σμήνος Μουσικής της Πολεμικής Αεροπορίας (ΠΑ) ιδρύθηκε το 1947, αποτελούμενο από έφεδρο προσωπικό σαράντα (40) ατόμων, με Διοικητή τον Υποσμηναγό Νικόλαο Ραυτόπουλο.

    Το 1953 το Σμήνος Μουσικής άρχισε να πλαισιώνεται με μόνιμο προσωπικό.

    Σήμερα, το Σμήνος Μουσικής αποτελείται από τη Μπάντα, η οποία έχει σαράντα δύο (42) άτομα (3 Αξιωματικούς και 39 Υπαξιωματικούς) και την ελαφρά Ορχήστρα, η οποία αποτελείται από επτά (7) Υπαξιωματικούς, με Διοικητή τον Σμηναγό (ΜΣ) Αλέξανδρο Λιτσαρδόπουλο.

    Η Μπάντα συμμετέχει σε εθνικές, τοπικές και θρησκευτικές εορτές και σε πολιτιστικές εκδηλώσεις σε όλη τη χώρα, ενώ έχει εκπροσωπήσει την ΠΑ σε Διεθνή Φεστιβάλ Στρατιωτικών Μουσικών. (Αλβανία, Βέλγιο, Γαλλία, ΗΠΑ, Ιταλία, Κορέα, Μάλτα, Ουκρανία, Ρουμανία και Ρωσία).

    Η ελαφρά Ορχήστρα έχει ποικίλο μουσικό πρόγραμμα και διατίθεται για την κάλυψη αναγκών διαφόρων εκδηλώσεων, πολιτιστικών και κοινωνικών φορέων της χώρας μας.




    Πηγή : OnAlert