Τετάρτη 3 Ιουνίου 2015

Ε.Α.Α.Σ.: Συνάντηση με Α' ΓΕΣ


ΕΝΩΣΗ ΑΠΟΣΤΡΑΤΩΝ ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΩΝ ΣΤΡΑΤΟΥ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ
Χαριλάου Τρικούπη 18, Τ.Κ. 106 79,  Αθήνα
Τηλ.:  210 36 33 797  -  Τηλεομοιότυπο.:  210 362 14 10
Ιστοσελίδα: www.eaas.gr
 
Δ Ε Λ Τ Ι Ο  Τ Υ Π Ο Υ
 Αθήνα, 26 Μαΐου 2015
 
ΘΕΜΑΣυνάντηση με τον Αρχηγό Γενικού Επιτελείου Στρατού

         Την 19η Μαΐου 2015 πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της στενής συνεργασίας και εθιμοτυπίας, συνάντηση του Προέδρου και Μελών του Διοικητικού Συμβουλίου της Ένωσης Αποστράτων Αξιωματικών Στρατού με τον Κύριο Αρχηγό ΓΕΣ Αντιστράτηγο Βασίλειο Τελλίδη, στο γραφείο του.
         Ο Κος Αρχηγός καλωσόρισε εγκάρδια το Δ.Σ., εξέφρασε την πλήρη εμπιστοσύνη και στήριξή του προς της Ε.Α.Α.Σ., τονίζοντας τον άρρηκτο δεσμό των εν ενεργεία και αποστράτων συναδέλφων, όπως επίσης την επιθυμία του να επισκεφθεί την Ε.Α.Α.Σ. στα γραφεία της όπου και να γίνει πλήρη ενημέρωση για τη λειτουργία και τις δραστηριότητές της.
 
     Κατά τη διάρκεια της συνάντησης και λόγω του περιορισμένου χρόνου του κ. Αρχηγού αναπτύχθηκαν θέματα που αφορούν την Ε.Α.Α.Σ. και τα Μέλη της, όπως θέματα υγείας, Μ.Τ.Σ., Ε.Κ.Ο.Ε.Μ.Σ. και λοιπά θέματα, ενώ του επιδόθηκε ενημερωτικό σημείωμα με όλα τα θέματα που μας απασχολούν.  Επίσης, έγινε εκ νέου γνωστή η πάγια θέση της Ε.Α.Α.Σ. για την πλήρη εφαρμογή των αποφάσεων του Συμβουλίου της Επικρατείας τόσο για τα ε.α. όσο και για τα ε.ε. Στελέχη και ενημέρωση για τις σχετικές πρόσφατες επιπλέον ενέργειες της Ένωσης.
 
      Ακολούθησε συζήτηση που διεξήχθη σε ιδιαίτερα συναδελφικό και άριστο κλίμα, συμφωνήθηκε να υπάρχει στενή συνεργασία του ΓΕΣ με την Ε.Α.Α.Σ. και  η συνάντηση ολοκληρώθηκε με τον Κο Αρχηγό να εκδηλώνει το ειλικρινές ενδιαφέρον του για την εξέταση και την ει δυνατόν επίλυση των υποβληθέντων θεμάτων.
 
    Τέλος επιδόθηκε αναμνηστική πλακέτα της Ε.Α.Α.Σ. από τον Πρόεδρο του Δ.Σ. αυτής στον κ. Α/ΓΕΣ,  ο οποίος ανταπέδωσε με πλακέτα του ΓΕΣ προς το Διοικητικό Συμβούλιο της Ενώσεως.
 
Εκ του Γραφείου Τύπου  της Ε.Α.Α.Σ.
 
πηγή:eaas.gr

ΥΕΘΑ: Νέο σύστημα ασφάλειας στην Ευρώπη και παγκοσμίως,

                    

    Επίσκεψη ΥΕΘΑ Πάνου Καμμένου σε Μονάδες των Ενόπλων Δυνάμεων στην Κρήτη

    Ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας Πάνος Καμμένος συνοδευόμενος από τον Αρχηγό ΓΕΝ Αντιναύαρχο Ευάγγελο Αποστολάκη ΠΝ, τον Αρχηγό ΓΕΑ Αντιπτέραρχο (Ι) Χρήστο Βαίτση και τον Βουλευτή Ηρακλείου των Ανεξαρτήτων Ελλήνων Κώστα Δαμαβολίτη, παρέστη στην έναρξη των εργασιών του 6ου Ετήσιου Συνεδρίου του Κέντρου Εκπαίδευσης Ναυτικής Αποτροπής (ΚΕΝΑΠ), επισκέφθηκε τα Α/Φ επιφυλακής (Readiness) της 343 M, την V Μεραρχία Κρητών και το Ναύσταθμο Κρήτης.
    Το κύριο θέμα του φετινού συνεδρίου του ΚΕΝΑΠ, που διεξάγεται από 2 έως 4 Ιουνίου 2015, είναι οι παρούσες και μελλοντικές προκλήσεις ενεργειακής ασφάλειας στο θαλάσσιο περιβάλλον, ενώ στις εργασίες του συμμετέχουν Ακαδημαϊκοί και Ανώτατοι Αξιωματικοί από κράτη-μέλη της Συμμαχίας και χώρες Εταίρους.
    Ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας απηύθυνε τον ακόλουθο χαιρετισμό στο 6ο Ετήσιο Συνέδριο του ΚΕΝΑΠ:

    «Κύριε Αρχηγέ,

    Κύριε Διοικητά του ΚΕΝΑΠ,

    Κύριοι Καθηγητές,

    Εκλεκτοί ομιλητές,

    Αξιότιμοι σύνεδροι,

    Είναι μεγάλη χαρά για μένα, να βρίσκομαι μαζί σας, εδώ στη Σούδα, σε ένα από τα πιο σημαντικά εκπαιδευτικά κέντρα παγκοσμίως, του οποίου το σημαντικό ρόλο και τη συνεισφορά στη θαλάσσια ασφάλεια αναγνωρίζουν τόσο οι Σύμμαχοι όσο και οι λοιποί  εταίροι, εκτός συμμαχίας, που συνεργάζονται με αυτό.

    Η Κρήτη με τις εκτεταμένες υψηλής ποιότητας και επιχειρησιακής αξίας αεροναυτικές της εγκαταστάσεις και τις μοναδικές, σε συμμαχικό επίπεδο, εγκαταστάσεις ναυτικής εκπαίδευσης, υποστήριξης και επισκευών ναυτικών μονάδων και οπλικών συστημάτων, αποτελεί ένα, κομβικά τοποθετημένο, «γιγάντιο αεροπλανοφόρο».  

    Ελέγχει τις θαλάσσιες εμπορικές και ενεργειακές οδούς, που συνδέουν τη Μαύρη Θάλασσα με τη Μεσόγειο και την Ερυθρά Θάλασσα, και αποτελεί την αιχμή του δόρατος του δυτικού κόσμου έναντι ενός διευρυνόμενου πεδίου αστάθειας, που περικλείει όλο και εντονότερα την Ευρωπαϊκή Ήπειρο. 

    Η θάλασσα αποτελούσε από την αρχή της ανθρωπότητας πηγή ευκαιριών αλλά και κίνδυνων. Οι θαλάσσιες οδοί μεταφοράς( Sea lines of communications) αποτελούν τις αρτηρίες της παγκόσμιας οικονομίας και γι’ αυτό είναι καίριας σημασίας να διατηρηθούν ανοικτές και ασφαλείς. Μέσω θαλάσσης διακινείται πάνω από το 90% του παγκοσμίου διαμετακομιστικού εμπορίου. Η θάλασσα αποτελεί ακόμα τον βασικό δίαυλο  ενεργειακού εφοδιασμού και γι’ αυτό η ενεργειακή ασφάλεια είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τη θαλάσσια ασφάλεια (Maritime Security).

    Θα ήθελα να τονίσω ότι έχουμε ανάγκη τέτοιες συναντήσεις σήμερα, που ζούμε σε ένα κόσμο απολύτως ασύμμετρο και εκπληκτικά πολυπαραμετρικό και πολυπολικό, όπου οι ραγδαίες αλλαγές και η εκτεταμένη αστάθεια δημιουργούν ανασφάλεια στους πολίτες. Συνεχώς ανακύπτουν ζητήματα στους τομείς της ασφάλειας που απαιτούν διεθνή συνεργασία για την αντιμετώπιση τους. 

    Οι νέοι κίνδυνοι, η ανάδυση των μη κρατικών δρώντων, η διαπλοκή εγκληματικών δικτύων με την παγκόσμια τρομοκρατία μας φέρνουν αντιμέτωπους με δυο βασικές τάσεις: από τη μία έχουμε ολοένα και μεγαλύτερη ενοποίηση της εσωτερικής και εξωτερικής ασφάλειας και από την άλλη υφίσταται αδυναμία αντιμετώπισης όλων αυτών των προκλήσεων και απειλών μεμονωμένα από ένα κράτος .

    Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι απαιτείται πολιτική βούληση για να ξεπεράσουμε τα στερεότυπα και τους μύθους του 20ού αιώνα. Το ζήτημα της δόμησης ενός σύγχρονου και αξιόπιστου συστήματος άμυνας και ασφάλειας, τόσο σε εθνικό όσο και σε συλλογικό επίπεδο, δεν είναι θέμα μόνο τεχνικό ή οργανωτικό ή οικονομικό, αλλά είναι και βαθύτατα πολιτικό.

    Και τούτο δεν είναι μια επιλογή. Είναι πλέον δεσμευτική αναγκαιότητα, εάν αναλογιστεί κανείς ότι η αστάθεια, που εκτείνεται σήμερα από την Αρκτική μέχρι τις ακτές της Βόρειας Αφρικής, που κυκλώνει την Ευρώπη, συνιστά μία απειλή για το εμπόριο, τις ενεργειακές οδούς, τον τουρισμό, την προσπάθεια για βιώσιμη ανάπτυξη. 

    Όλα αυτά έχουν μεγάλη σημασία στο πως θα δομήσουμε το νέο σύστημα ασφάλειας στην Ευρώπη και παγκοσμίως, χωρίς, βεβαίως, να διακυβεύουμε το δημοκρατικό χαρακτήρα των κοινωνιών μας, ούτε να απεμπολήσουμε τα βασικά χαρακτηριστικά της εθνικής μας κυριαρχίας. Το κράτος - έθνος παραμένει βασικός δρών στο παγκόσμιο σύστημα και βασικός εγγυητής της δημοκρατικής και εθνικής ολοκλήρωσης των λαών.

    Κατά συνέπεια, αυτό που έχει μεγάλη σημασία είναι να επιδιώκουμε κάθε φορά να προσδιορίσουμε τις τάσεις, όπως μπορούμε να τις ανιχνεύσουμε, και να επιδιώκουμε, είτε εθνικά είτε διεθνικά, να φέρουμε τα πράγματα σε μια σχετική ισορροπία.

    Ας δούμε τα προφανή και τα αυτονόητα, στο ευρύτερο περιβάλλον ασφάλειας.

    Σήμερα, το στενά αλληλοσυνδεόμενο περιβάλλον ασφαλείας αντιμετωπίζει μια ποικιλία αλληλένδετων και διαδραστικών απειλών, όπως για παράδειγμα την εμφάνιση «μη κυβερνητικών δρώντων», την αύξηση της τρομοκρατίας και τη διασύνδεσή της με το οργανωμένο έγκλημα, τις αναδυόμενες προκλήσεις που είναι συνυφασμένες με τη θαλάσσια ασφάλεια (όπως η πειρατεία), με τον κυβερνοχώρο και τις νέες τεχνολογίες, τα κοινωνικά και πολιτικά προβλήματα και τα προβλήματα ασφαλείας που προκαλούνται από την παράνομη μετανάστευση, την ανισότητα στην κατανομή του πλούτου και την οικονομική κρίση.

    Η ευρύτερη περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου, του Μαγκρέμπ και της Μέσης Ανατολής, αποτελεί ίσως τον κορυφαίο γεωστρατηγικό και γεωοικονομικό κόμβο παγκοσμίως. Τα προτάγματα για ανεύρεση και αξιοποίηση πλουτοπαραγωγικών πηγών στη λεκάνη της Ανατολικής Μεσογείου και η διαμόρφωση του περιφερειακού συστήματος διαμετακόμισης ενέργειας, δημιουργούν επιπρόσθετες προκλήσεις ασφάλειας.

    Η τρομοκρατία παραμένει η σημαντικότερη απειλή της διεθνούς κοινότητας, καθώς τα τελευταία χρόνια συνεχώς μετεξελίσσεται. Μιλώ και για την ανάγκη εγρήγορσης απέναντι στα φαινόμενα σκοταδισμού και αγριότητας που συνιστά η δράση του λεγομένου ισλαμικού κράτους.

    Η κατάλυση των κρατικών δομών και η αδυναμία των κρατών να διαχειριστούν και να περιορίσουν στο εσωτερικό τους τα προβλήματα και τις διενέξεις, οδηγούν σε διάχυση των συγκρούσεων και περιφερειακή αποσταθεροποίηση.

    Εξαιτίας αυτών των παρατεταμένων συγκρούσεων και κρίσεων, των δημογραφικών τάσεων και των περιβαλλοντολογικών αλλαγών, οι Νότιες χώρες της Ευρώπης αναλαμβάνουν το υπέρογκο και δυσανάλογο βάρος της διαχείρισης των μεγάλων μεταναστευτικών και προσφυγικών ροών. Η μετανάστευση με βασικό άξονα, από νότο προς βορρά, έχει επιταχύνεται με εκθετικό ρυθμό.

    Κάθε νύχτα στο Αιγαίο, στα ανατολικά σύνορα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, διεξάγεται μία μάχη για τη διάσωση της ζωής μεταναστών, αλλά και μία μάχη για την αποφυγή εισόδου στη χώρα - και παράλληλα στην Ευρώπη και τη Συμμαχία - εξτρεμιστικών στοιχείων και τρομοκρατών, που θα χρησιμοποιήσουν τους μετανάστες και τους πρόσφυγες, ως προκάλυμμα για να περάσουν στη Δύση.

    Διότι, δεν πρέπει να μας διαφεύγει και η αύξηση των μετακινήσεων των τζιχαντιστών. Σήμερα έχουμε περισσότερο από 20 χιλιάδες ξένους μαχητές, προερχόμενους απ’ όλο τον κόσμο και από χώρες της Ευρώπης, στο έδαφος του Ιράκ και της Σύριας. Το νούμερο αυτό ξεπερνά τον αριθμό των ’’ξένων’’  μαχητών που έχουν πολεμήσει στο παρελθόν αθροιστικά στο Αφγανιστάν στη Σομαλία και στο Ιράκ. Η τελική επαναφορά αυτών των μαχητών στις χώρες προέλευσης αποτελεί μια ωρολογιακή βόμβα στην ασφάλεια της Ευρώπης και γενικότερα.

    Γι’ αυτό, νομίζω, ότι ένα από τα σημαντικότερα συμπεράσματα της πρόσφατης κοινής συνεδρίασης των Υπουργών Εξωτερικών και Άμυνας της Ευρωπαϊκής Ένωσης, με την παρουσία του Γενικού Γραμματέα του ΝΑΤΟ, ήταν ότι το θέμα της μετανάστευσης και της διακίνησης τρομοκρατών, είναι πλέον και θέμα άμυνας και όχι μονό θέμα εσωτερικής ασφάλειας.

    Η θαλασσιά ασφάλεια, συνεπώς, αποτελεί παράγοντα καίριας σημασίας, που επιδρά τόσο στην οικονομία και την ευημερία μας, όσο και στην εθνική και συλλογική ασφάλεια. 

    Κυρίες και κύριοι,

    Η Ελλάδα είναι μια χώρα με τεραστία ναυτική ιστορία και παράδοση. Μια χώρα που κανένα σημείο της δεν απέχει περισσότερο από 137 χιλ. από την θάλασσα. Μια χώρα με χιλιάδες χιλιόμετρα ακτογραμμής, με πάνω από 3000 νησιά και νησίδες, με τον μεγαλύτερο εμπορικό στόλο στον κόσμο, με ανεπτυγμένο ναυτικό τουρισμό.

    Γι’ αυτό και είναι ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένη σε θέματα ναυτικής ασφάλειας. Δεν είναι τυχαίο, λοιπόν, ότι κατά τη διάρκεια της ελληνικής προεδρίας εκπονήθηκε και υιοθετήθηκε το Κείμενο Θαλασσιάς Στρατηγικής της ΕΕ.

    Γνώμονάς μας, σε σχέση με τη Στρατηγική Θαλάσσιας Ασφάλειας είναι η αντιμετώπιση των θαλάσσιων απειλών και προκλήσεων ασφάλειας αλλά και η ειρηνική επίλυση  των διαφορών στο θαλάσσιο χώρο, επί τη βάσει των προβλέψεων του διεθνούς δικαίου της θάλασσας και των συναφών μηχανισμών που έχουν δημιουργηθεί στο πλαίσιο αυτό. Η Διεθνής Συνθήκη για το Δίκαιο της Θάλασσας (UNCLOS), είναι ο ακρογωνιαίος λίθος της συνεργασίας μεταξύ κ-μ και διεθνών εταίρων. Αν θέλουμε να ζούμε με ασφάλεια, σε ένα κόσμο ειρηνικό, αν θέλουμε να έχουμε ένα «Rules Based International System» θα πρέπει να σεβόμαστε τις αρχές του Διεθνούς Δικαίου και τις Διεθνείς Συνθήκες.

    Κυρίες και κύριοι,

    Το ΝΑΤΟ απαιτείται να αναδιατάξει την πολιτική του στη Νότια Πτέρυγά του, εκεί που οι κίνδυνοι είναι πλέον συγκεκριμένοι, και να μη δείχνουμε εμμονές σε υπερβολικούς και διογκωμένους κινδύνους του Βόρειου τομέα. 

    Η Ελλάδα είναι έτοιμη να αναλάβει αυτή την πρωτοβουλία, στο νότιο τομέα του ΝΑΤΟ. Είμαστε έτοιμοι να παραχωρήσουμε εγκαταστάσεις, τις Ένοπλες Δυνάμεις μας, αλλά και μεγάλες βάσεις στην περιοχή του νοτίου Αιγαίου, προκειμένου να διευκολύνουμε τις δυνάμεις της Συμμαχίας, ώστε να αναπτύξουν τον πόλεμο κατά της τρομοκρατίας, και να ασφαλίσουμε τους ενεργειακούς διαύλους και τον ενεργειακό εφοδιασμό.

    Διότι, είναι εξίσου σημαντικό το ζήτημα της ενεργειακής ασφάλειας της Ευρώπης. Η ενεργειακή ασφάλεια της Ευρώπης αποτελεί το μεγάλο ερωτηματικό σε όλες τις διεθνείς αναλύσεις για το μέλλον της.

    Σε κάθε περίπτωση η μείωση της εξάρτησής της ενεργειακά από τρίτες χώρες, αποτελεί και πρέπει να αποτελεί ένα κορυφαίο πολιτικό, αναπτυξιακό και οικονομικό στόχο.  Επιπλέον οι εξελίξεις της γεωοικονομίας και της γεωστρατηγικής με έργα όπως η διαπλάτυνση της διώρυγας του Σουέζ, ή  η ενδεχόμενη διάνοιξη νέας διώρυγας που θα συνδέει Ατλαντικό και Ειρηνικό στην κεντρική Αμερική, δημιουργούν νέα δεδομένα στη διακίνηση ενεργειακών πόρων, η επίδραση των οποίων θα φανεί στο μέλλον.

    Πρέπει, λοιπόν, να εμποδίσουμε τη μετάδοση της αστάθειας, που υφίσταται στις χερσαίες περιοχές, στη θάλασσα. Και εδώ είναι ο σημαντικός ρόλος που καλούνται να παίξουν τα ΠΝ σε συνεργασία με την Ακτοφυλακή. Ειδικά στην περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου η ενεργειακή ασφάλεια συνδέεται άμεσα με τη θαλάσσια ασφάλεια. Αυτό συνεπάγεται την ανάγκη διατήρησης ανοικτών θαλάσσιων γραμμών επικοινωνίας. 

    Η Ελλάδα μπορεί να συμβάλλει σε αυτή τη σημαντική προσπάθεια  διατήρησης ανοικτών των θαλάσσιων γραμμών επικοινωνίας, καθώς είναι μια χώρα που συνδέει την Ανατολική με τη Δυτική Μεσόγειο, που συνδέει την Ευρώπη με τη Μέση Ανατολή, που έχει καλές σχέσεις τόσο με το Ισραήλ όσο  και με τον Αραβικό κόσμο.

    Είναι πολύ σημαντικό το ότι Ελλάδα και Κύπρος έχουν μια πρώτη περιφερειακή συνεργασία με το Ισραήλ. Ελλάδα και Κύπρος έχουν μια δεύτερη περιφερειακή συνεργασία με την Αίγυπτο. Και σε όλες αυτές τις περιπτώσεις αυτό που ενυπάρχει και στην πολιτική σκέψη, αλλά και στα κείμενα που συνυπογράφονται, είναι ότι αυτές οι περιφερειακές συνεργασίες δεν στρέφονται εναντίον ουδενός και δεν δημιουργούν ανταγωνισμούς. Έχουν όμως μια βασική στρατηγική. Να φέρουν ισορροπία, σταθερότητα στην περιοχή. Να χρησιμοποιήσουν το ενεργειακό αγαθό, τις ενεργειακές πηγές, τους ενεργειακούς δρόμους ως παράγοντες βελτίωσης της ποιότητας ζωής των κοινωνιών και όχι ως αιτία δημιουργίας εντάσεων και πολέμου. 

    Κυρίες και Κύριοι

    Ακόμη και σήμερα, με τα τόσα δημοσιονομικά προβλήματα, η Ελλάδα αποτελεί βασικό πυλώνα και αξιόπιστο εταίρο του δυτικού κόσμου και του ευρωατλαντικού συστήματος ασφαλείας. Διαθέτουμε ισχυρό αμυντικό σύστημα και αξιόμαχες Ένοπλες Δυνάμεις, οι οποίες αποτελούν παράγοντα σταθερότητας, ισχύος και αποτροπής στην περιοχή. 

    Είμαστε η χώρα που συνδέει λαούς, που συνδέει εμπορικούς, ενεργειακούς, επικοινωνιακούς δρόμους. Δρόμους ειρήνης, ευημερίας και προόδου. Και αυτή η ειρηνική σύνδεση μοιράζει ασφάλεια και ευημερία σε πολλούς, και στο Νότο στη Μέση Ανατολή και στο Βορρά στα Βαλκάνια, στην Κεντρική Ευρώπη.

    Εύχομαι κάθε επιτυχία στις εργασίες του συνεδρίου.

    Σας Ευχαριστώ».

    Τρίτη 2 Ιουνίου 2015

    O πρωθυπουργός της Αλβανίας βρίσκεται σε διατεταγμένη αποστολή από την Τουρκία !!



    Αποτέλεσμα εικόνας για χαρτης αλβανιαςGreek EEZ--ΑΟΖ Ελλάδας, ΑΟΖ Κύπρου.


    Ο Ράμα παίζει με τη φωτιά


    Αμέσως μετά το τέλος της επίσκεψης του Ταγίπ Ερντογάν στα Τίρανα, εκδηλώθηκε μία άκρως επιθετική εθνικιστική πολεμική εναντίον της Ελλάδας, που δικαιολογημένα προκαλεί υποψίες για τους στόχους της, προβληματίζει και ανησυχεί, με δεδομένη την τραγική οικονομική κατάσταση της χώρας μας, που μείωσε τις αντιστάσεις της.
    Η ανακοίνωση του ελληνικού υπουργείου Εξωτερικών ήταν από χλιαρή έως και έκφραση φόβου προς έναν ηγέτη, τον Εντι Ράμα, που ευεργετήθηκε από τους διεφθαρμένους Ελληνες πολιτικούς. Το βασικό ερώτημα είναι εάν σε διατεταγμένη αποστολή (από την Τουρκία) ή απλά εκμεταλλεύεται τις ελληνικές αδυναμίες για να ενισχύσει το ηγετικό προφίλ του στους Αλβανούς υπηκόους. Υποθέσεις μπορούμε να κάνουμε, αλλά δεν έχουμε στοιχεία για να στηρίξουμε τον πιθανό ρόλο του Ταγίπ Ερντογάν στο ανθελληνικό παραλήρημα του κ. Ράμα, ο οποίος ζήλεψε τη... δόξα των ηγετών του Κοσόβου που μαζί με τους ανεγκέφαλους εθνικιστές της Σερβίας αιματοκύλισαν την περιοχή τη δεκαετία του '90.
    Αν ο κ. Ράμα ονειρεύεται τον εαυτό του ηγέτη της Μεγάλης Αλβανίας, προσφέρει κάκιστη υπηρεσία και στον εαυτό του, αλλά και στους πολίτες της χώρας του. Χειρότερη υπηρεσία προσφέρει βεβαίως στους Αλβανούς μετανάστες, οι οποίοι αρχικά δυσκολεύθηκαν βιώνοντας πρωτόγνωρο ρατσισμό, αλλά στη συνέχεια έκαναν σπίτι τους την Ελλάδα, ενισχύοντας με εκατομμύρια ευρώ κάθε μήνα τη μητέρα-πατρίδα τους, την Αλβανία. Η απαράδεκτη τακτική του εξυπηρετεί μόνο τους ναζί της Χρυσής Αυγής και αυτούς και μόνο ενισχύει, βάζοντας στο στόχαστρό του ανθρώπους που αγαπούν την πρώτη τους πατρίδα, αλλά σέβονται και το ψωμί που τους πρόσφεραν οι Ελληνες πολίτες.
    Το τελευταίο πράγμα που χρειάζεται αυτή την εποχή η χώρα μας, η περιοχή, αλλά και η ίδια η Αλβανία, είναι έναν νέο αιματηρό πόλεμο, που ίσως προκαλέσει ο αρρωστημένος εθνικισμός στα Σκόπια και ο οποίος εκπορεύεται από τα Τίρανα και την Πρίστινα. Πλανάται πλάνην οικτράν ο Αλβανός πρωθυπουργός και παίζει με τη φωτιά, διότι ξεχνά δύο πράγματα:
    - Η πλειοψηφία των Τσάμηδων ήταν συνεργάτες των Γερμανών και
    - τα όποια ενεργειακά αποθέματα στο Ιόνιο δεν έχουν την παραμικρή σχέση με την πατρίδα του.
    Η ελληνική κυβέρνηση, που είναι χαμένη στη διαπραγμάτευση των Βρυξελλών, πρέπει να αντιδράσει. Ο κ. Ράμα πρέπει να πάρει πληρωμένη απάντηση από τον πρωθυπουργό και τον υπουργό Εξωτερικών. Διότι η τακτική των αμφισβητήσεων της Τουρκίας στο Αιγαίο μετακόμισε ήδη στο Ιόνιο Πέλαγος...
    πηγή:ethnos.gr

    Το βρώμικο σχέδιο του UCC σε Ηπειρο και Μακεδονία









    Οι κινήσεις του αποκαλούμενου Απελευθερωτικού Στρατού Τσαμουριάς, που συνδέεται ακόμα με εγκληματικές οργανώσεις, εντάσσονται (σύμφωνα με τις ελληνικές αρμόδιες υπηρεσίες) στο πλαίσιο των βλέψεων των Τιράνων για τη «Μεγάλη Αλβανία»
    Περίεργες κινήσεις υποτιθέμενων αυτονομιστών Τσάμηδων στην Ηπειρο και του αποκαλούμενου Απελευθερωτικού Στρατού Τσαμουριάς (UCC/Ushtria Clirimtare e Camerise) έχουν καταγραφεί το τελευταίο χρονικό διάστημα, σύμφωνα με πληροφορίες που έχουν περιέλθει στις αρμόδιες υπηρεσίες της χώρας, οι οποίες εκτιμούν ότι εντάσσονται στο πλαίσιο των σχεδίων των Τιράνων.
    Οπως είναι σε θέση να γνωρίζει η «κυριακάτικη δημοκρατία», έπειτα από μια σειρά συμβάντων στην ευρύτερη περιοχή της Ηπείρου και όχι μόνο, οι αρμόδιες υπηρεσίες, που είναι επιφορτισμένες με την εθνική ασφάλεια της χώρας, έχουν ξεκινήσει μια ήπιων τόνων έρευνα όσον αφορά την παρουσία και τις δραστηριότητες αυτοαποκαλούμενων Τσάμηδων. Τα στοιχεία που υπάρχουν αυτή τη στιγμή στη διάθεση των υπηρεσιών πληροφοριών είναι σημαντικά και άκρως ανησυχητικά. Στρατιωτικές πηγές που μίλησαν στην «κυριακάτικη δημοκρατία», αλλά για ευνόητους λόγους θέλησαν να διατηρήσουν την ανωνυμία τους, σημειώνουν ότι η ΕΥΠ επιβεβαιώνει την ύπαρξη του αποκαλούμενου UCC.
    Οι πυρήνες
    Από το 1999 ως σήμερα έχουν οργανωθεί πυρήνες, που καθένας έχει πέντε και έξι μέλη, «αυτονομιστές», και συνολικά δεν αριθμούν περισσότερα από 150 άτομα. Κάποια από τα υποτιθέμενα ηγετικά στελέχη προέρχονται από σκληροπυρηνικούς αντάρτες του UCK, δηλαδή του υποτιθέμενου Απελευθερωτικού Στρατού Κοσσυφοπεδίου, ο οποίος ευθύνεται για την απόσχιση του Κοσσυφοπεδίου από τη Σερβία. Στελέχη του αποκαλούμενου UCC έχουν εντοπιστεί κυρίως στις περιοχές της Ηπείρου και της δυτικής Μακεδονίας, ενώ συνδέονται ακόμα και με εγκληματικές οργανώσεις. Μάλιστα, έχουν δημιουργήσει κρύπτες οπλισμού, με υλικό που προέρχεται από τρεις πηγές.
    Βασική πηγή ήταν τα τυφέκια και το υλικό που αποσπάστηκε από τις αποθήκες οπλισμού του αλβανικού στρατού κατά την εξέγερση του 1997. Σε δεύτερο επίπεδο, έχουν συλλεχθεί υλικά που χρησιμοποιήθηκαν από τον UCK, ενώ υπάρχουν όπλα που, όπως εκτιμάται, προέρχονται από τη Βοσνία και την Κροατία. Τα στοιχεία αυτά προκύπτουν από όπλα που έχουν βρεθεί σε κρύπτες οι οποίες εντοπίστηκαν τυχαία από τις Αρχές. Στο τέλος του περασμένου καλοκαιριού άντρες του τμήματος Διώξεως Ναρκωτικών της Αστυνομικής Διευθύνσεως Καστοριάς ανακάλυψαν μια τέτοια κρύπτη, με σημαντικό υλικό, το οποίο ήταν συσκευασμένο και καλά κρυμμένο.
    Ειδικότερα, βρέθηκαν τρία τυφέκια τύπου ΑΚ-74 καλάσνικοφ, ένα τυφέκιο τύπου Μάνλιχ, τρία υποπολυβόλα αγνώστου τύπου και προέλευσης, οκτώ γεμιστήρες πολεμικού όπλου, χειροβομβίδες αγνώστου προελεύσεως, κοινοί πυροκροτητές χειροβομβίδων, 18.415 φυσίγγια πολεμικών όπλων διάφορων διαμετρημάτων και δύο συσκευασίες εκρηκτικής ύλης ΤΝΤ, συνολικού βάρους μισού κιλού. Πριν από μερικά χρόνια, και πιο συγκεκριμένα στις αρχές του φθινοπώρου του 2008, στα Δολιανά Ιωαννίνων είχε ανακαλυφθεί άλλη μία κρύπτη όπλων (με ανάλογο υλικό), ύστερα από πυρκαγιά που είχε ξεσπάσει σε δασική περιοχή.
    Μάλιστα, αξιόπιστες πηγές σημειώνουν ότι, επί πρωθυπουργίας Κώστα Καραμανλή, ο τότε υπουργός Δημοσίας Τάξεως Γιώργος Βουλγαράκης είχε ενημερωθεί από υπηρεσιακούς παράγοντες της ΕΥΠ και της Ελληνικής Αστυνομίας πως είχαν εντοπιστεί πρόσωπα αλβανικής υπηκοότητας τα οποία εμπλέκονταν σε τρομοκρατικές οργανώσεις και εγκληματικές δραστηριότητες.
    Χαρακτηριστικό είναι ότι τότε ζητήθηκε η άρση του τηλεφωνικού απορρήτου για κάποια από τα πρόσωπα αυτά και, όλως τυχαίως, ακολούθησε ενεργοποίηση 100 καρτοκινητών στην περιοχή των Ιωαννίνων, τα οποία, όπως διαπιστώθηκε, ανήκαν σε Αλβανούς!
    Στο ίντερνετ
    Σύμφωνα με πληροφορίες που είναι σε γνώση των αστυνομικών και των στρατιωτικών Αρχών, μέρος του οπλισμού έχει μεταφερθεί στην Αττική, ενώ υπάρχουν περιπτώσεις νέων που στρατολογούνται από «διάφορους» μέσω των σελίδων κοινωνικής δικτύωσης έναντι κάποιου ποσού, το οποίο προέρχεται από τρίτες πηγές. Οπως αναφέρεται σε σχετική έκθεση, χρήματα διακινούνται από τη Σαουδική Αραβία, την Αλβανία, την αλβανική ομογένεια των ΗΠΑ και από «αόρατους χρηματοδότες», με έδρα την Ελβετία.
    Ολα αυτά τα δεδομένα, με αφορμή και τα σχετικά πρόσφατα περιστατικά βίας και προσβολής του εθνικού συμβόλου μας από Αλβανούς, προκαλούν την έντονη ανησυχία τόσο στις αστυνομικές όσο -κυρίως- στις στρατιωτικές Αρχές. Δεν είναι τυχαίο το ότι στην παρούσα φάση δεν αποκλείεται και η πιθανότητα προβοκάτσιας από ξένα κέντρα αποσταθεροποίησης, ώστε η χώρα να βρεθεί σε ακόμα πιο δεινή διπλωματική και διαπραγματευτική θέση.
    Τέλος, στέλεχος του υπουργείου Εξωτερικών επισήμανε στην «κυριακάτικη δημοκρατία» ότι από το 1994 προωθείται από εθνικιστικούς κύκλους των Τιράνων το σχέδιο της «Μεγάλης Αλβανίας», στο οποίο εντάσσονται το φληνάφημα περί Τσαμουριάς και οι επεκτατικές ονειρώξεις της γειτονικής χώρας έως την Πρέβεζα.
    Πρόκληση με Τσάμη αντιπρόεδρο στη Βουλή
    «Αισθάνομαι προνομιούχος για το αξίωμα, είναι μια θετική εκτίμηση που γίνεται στο κόμμα PDIU, στους ψηφοφόρους μας αλλά και στην υπόθεση, την οποία το κόμμα μας εκπροσωπεί. Είμαι πεπεισμένος ότι, όταν οι Αλβανοί της Τσαμουριάς στην Ελλάδα θα κερδίσουν τα δικαιώματά τους, σύντομα θα έχουμε και Τσάμη αντιπρόεδρο στη Βουλή της Ελλάδας». Την προκλητική αυτή δήλωση έκανε ο πρόεδρος του κόμματος των Τσάμηδων PDIU Σπετίμ Ιντρίζι αμέσως μετά την εκλογή του στο αξίωμα του αντιπροέδρου της Βουλής, απαντώντας σε ερώτηση δημοσιογράφου για το πώς αισθάνεται. Η δήλωση αυτή αναδεικνύει ξεκάθαρα τη στόχευση συγκεκριμένων κύκλων στο εσωτερικό της Αλβανίας και εξηγεί με αυτόν τον τρόπο τους αλυτρωτικούς σχεδιασμούς κάποιων εξτρεμιστικών ομάδων, οι οποίες, όπως φαίνεται, δρουν πλέον και στην Αθήνα.
    Αμεση και σκληρή ήταν η αντίδραση της ελληνικής πλευράς διά του εκπροσώπου Τύπου του υπουργείου Εξωτερικών Κώστα Κούτρα, ο οποίος επισήμανε: «Η επιλογή προσώπων, που είναι φορείς αλυτρωτικών αντιλήψεων και συνδέονται άμεσα με το αποκρουστικό φασιστικό και ναζιστικό παρελθόν της Ευρώπης, σε υψηλές θέσεις στα ανώτατα θεσμικά όργανα του κράτους δεν προάγει τη φιλία, τη συνεργασία, τη σταθερότητα και τις σχέσεις καλής γειτονίας μεταξύ των χωρών της νοτιοανατολικής Ευρώπης ούτε, βεβαίως, συμβάλλει στην ευρωπαϊκή προοπτική της Αλβανίας».
    πηγή:dimokratianews.gr

    Δευτέρα 1 Ιουνίου 2015

    Θεωρία Παιγνίων και Ελλάδα





    <P> Ένα όμορφο μυαλό. </ P> Φωτογραφία από την Κίνα Φωτογραφίες / Getty Images

    John Nash




    Δύο τραγωδίες συνέβησαν στην οικονομία την προηγούμενη εβδομάδα, ο θάνατος του νομπελίστα Τζον Νας και η νέα καθυστέρηση στην επίτευξη συμφωνίας μεταξύ Ελλάδας και δανειστών της. Η αμοιβαία επωφελής έκβαση θα βοηθούσε τον επί μακρό υποφέροντα ελληνικό λαό που έχει συντριβεί από την ανεργία, τον περιορισμό των εισοδημάτων και τη φτώχια. Επίσης μια συμφωνία θα ενίσχυε την αξιοπιστία, την ενότητα και την ισχύ της ευρωζώνης και παράλληλα θα περιόριζε την αβεβαιότητα στην παγκόσμια οικονομία.
    Του Mohamed El-Erian
    ΠΗΓΗ: http://www.bloombergview.com/
    ΑΠΟΔΟΣΗ: Παντελής Καρύκας
    Με την πρώτη ματιά οι δύο τραγωδίες δεν συνδέονται. Παρόλα αυτά η θεωρία των παιγνίων, πρωτοπόρος της οποίας υπήρξε ο Τζον Νας και στην οποία περιλαμβάνεται η έννοια του «παιγνίου συνεργασίας», ρίχνει φως στο τι συμβαίνει στην Ελλάδα και εξηγεί, σε ένα βαθμό, γιατί το ελληνικό δράμα είναι απίθανο να έχει ευτυχές τέλος σύντομα.
    Σε ένα παίγνιο συνεργασίας οι παίκτες συνεργάζονται για να επιτύχουν ένα καλύτερο αποτέλεσμα σε σχέση με αυτό που θα επιτυγχανόταν χωρίς την συνεργασία αυτή. Αν η συνεργασία αυτή δεν υπάρξει το αποτέλεσμα είναι ατυχές για όλους τους παίκτες. Η απλή αυτή υπόθεση εκφράζει το παρατεταμένο ελληνικό δράμα, την ώρα που η G-7 προσπαθεί, απλώς, να μεταθέσει το πρόβλημα, χρονικά, λίγο παρακάτω.
    Η Ελλάδα αναζητά τρόπους να παραμένει μέρος της Ευρωζώνης και παράλληλα να αρχίσει και πάλι να αναπτύσσεται οικονομικά. Οι Ευρωπαίοι, μαζί με το ΔΝΤ, έχουν τους ίδιους στόχους, όσο αυτοί δεν επηρεάζουν αρνητικά, πολιτικά και οικονομικά, τις άλλες χώρες της ευρωζώνης, θέτοντας, παράλληλα, ένα παράδειγμα για την αποφυγή μελλοντικών κρίσεων. Το πρόβλημα με τη θεωρία παιγνίων είναι ότι το παίγνιο πρέπει να παιχθεί συνεργατικά για να επιτευχθεί το επιθυμητό αποτέλεσμα.
    Στην προκειμένη περίπτωση αυτό δεν συμβαίνει. Οι λόγοι είναι πως δεν υπάρχει εμπιστοσύνη μεταξύ της Ελλάδας και των δανειστών της, οι δύο πλευρές δεν έχουν κατανοήσει, με τον ίδιο τρόπο το πρόβλημα, ώστε να αναζητήσουν λύσεις, οι πολιτικές και οικονομικές δεσμεύσεις είναι αλληλοσυγκρουόμενες και πρόχειρες, καθώς η ελληνική κυβέρνηση δεν θέλει να φανεί πως υποτάσσεται και οι Ευρωπαίοι δεν θέλουν να καταστούν οικονομικοί όμηροι στην ανεπαρκή ελληνική πολιτική. Τέλος, η λειτουργία της πάλαι ποτέ τρόικας κάθε άλλο παρά ομαλή είναι.
    Η μη συνεργασία στη θεωρία παιγνίων οδηγεί, λοιπόν, σε υψηλό κόστος που υπερβαίνει κάθε πιθανό όφελος, δημιουργώντας, παράλληλα την πιθανότητα σοβαρών και καταστροφικών συνεπειών. Υπάρχουν τέσσερις τρόποι μετατροπής του παιγνίου σε συνεργατικού. Δυστυχώς στην Ελλάδα δεν μπορούν να εφαρμοστούν. Ο ένας αφορά την εφαρμογή μεταρρυθμίσεων και την επιβράβευση για την εφαρμογή αυτή με χρηματοδότηση. Αυτό δοκιμάστηκε στην Ελλάδα, αλλά τα αποτελέσματα ήταν πενιχρά, καθώς η Ελλάδα δεν πραγματοποίησε τις μεταρρυθμίσεις που υποσχέθηκε και οι δανειστές της ήταν διστακτικοί να την απαλλάξουν από μέρος του χρέους και να χρηματοδοτήσουν τις ανάγκες της.
    Ένας δεύτερος τρόπος αφορά μια αποφασιστική εξωτερική βοήθεια. Στην περίπτωση της Ελλάδας και των δανειστών της αυτό συνέβη λόγω του φόβου πως σε διαφορετική περίπτωση η ελληνική οικονομία θα κατέρρεε, η Ελλάδα θα έβγαινε από την ευρωζώνη, γεγονός που υπήρχε κίνδυνος να αποσταθεροποιήσει τη ζώνη του ευρώ. Ο φόβος όμως δεν είναι ο καλύτερος τρόπος για να επιβληθούν μεταρρυθμίσεις, καθώς, όταν εκλείψει, η συνεργασία των δύο πλευρών παύει, όπως και συνέβη.
    Μια τρίτη επιλογή είναι η εμπλοκή ενός νέου παίκτη που θα είναι πρόθυμος να θέσει το παίγνιο σε νέα βάση. Στην σημερινή Ευρώπη, όμως, η πολιτική πραγματικότητα δείχνει ότι οι νέοι παίκτες είναι ακόμα πιο επιφυλακτικοί. Η εκλογική νίκη του ΣΥΡΙΖΑ στην Ελλάδα είναι μια τέτοια περίπτωση. Τέλος, αμοιβαία επωφελείς εξελίξεις, θα μπορούσαν να πείσουν τις δύο πλευρές να εργαστούν μαζί, πιο στενά. Δυστυχώς αυτό δεν συμβαίνει στην περίπτωση της Ελλάδας και των Ευρωπαίων εταίρων της, όπως κρίνεται εκ του αποτελέσματος.
    Η αξιολόγηση του ελληνικού δράματος μέσω της θεωρίας παιγνίων εξηγεί το γιατί η κρίση και το ερώτημα της παραμονής ή όχι της Ελλάδας στη ευρωζώνη, δεν βρίσκονται κοντά στη λύση τους. Βάσει της θεωρία του Νας το καλύτερο που έχουμε να αναμένουμε είναι η αναβολή των επώδυνων αποφάσεων. Ακόμα όμως και το ανεπαρκές αποτέλεσμα αποδεικνύεται, ολοένα και περισσότερο, δύσκολο να επιτευχθεί και αν τελικά υλοποιηθεί η καθυστέρηση που υπάρχει θα οδηγήσει σε ακόμα πιο δύσκολες καταστάσεις, εκτός αν οι παίκτες αποφασίσουν, εντέλει, να συνεργαστούν.