Παρασκευή 6 Φεβρουαρίου 2015

Πολιτική Εθνικής Άμυνας & Εξοπλισμοί



tourkoi-kastelorizo2

Οι βασικές προϋποθέσεις για την εξασφάλιση αξιόμαχων Ε.Δ. που θα είναι σε θέση να προασπίζουν τα Εθνικά Συμφέροντα είναι, πρώτο, να υπηρετεί το κατάλληλο προσωπικό σε ποιότητα και αριθμούς που να είναι άριστα εκπαιδευμένο και να έχει υψηλό ηθικό και, δεύτερο, να λειτουργεί άριστα το υπάρχον υλικό, να ανανεώνεται έγκαιρα το παλαιό υλικό με σύγχρονο και να εξασφαλίζεται η ποιοτική υπεροχή έναντι των πιθανών αντιπάλων.

Ο βαθμός κατά τον οποίο θα ικανοποιούνται οι παραπάνω προϋποθέσεις καθορίζεται από την εκτίμηση της απειλής και κατ΄επέκταση από την Πολιτική Εθνικής Αμύνης η οποία δίδει τις κατευθυντήριες γραμμές που μεταφράζονται σε λειτουργίες και μέσα που θα διαθέτουν οι Ένοπλες Δυνάμεις. Όσο περισσότερο ικανοποιούνται οι προϋποθέσεις τόσο καλύτερα θα εξασφαλίζονται τα Εθνικά Συμφέροντα. Οι αποφάσεις συνεπώς για τους απαιτούμενους εξοπλισμούς των Ελληνικών Ε.Δ. θα πρέπει να βασισθούν στην Πολιτική Εθνικής Αμύνης που περιλαμβάνει την Αποστολή των Ε.Δ. και την αντιμετώπιση της απειλής.

Η Αποστολή των Ε.Δ. ως διετυπώθη από την Κυβέρνηση, είναι η περιφρούρηση της χώρας, η διαφύλαξη των Εθνικών Συμφερόντων, η αποτροπή, η αποκλιμάκωση των εντάσεων στην περιοχή, η μεταφορά του Θεάτρου Επιχειρήσεων (αν παραστεί ανάγκη) στην περιοχή του αντιπάλου και η αντιμετώπιση επεισοδίων που προκαλούνται από την Τουρκία στο Αιγαίο. Παράλληλα η διατυπωθείσα αντιμετώπιση της απειλής, περιλαμβάνει την με κάθε μέσον αποτροπή της Τουρκικής απειλής, την λειτουργία του Δόγματος του Ενιαίου Αμυντικού Χώρου Ελλάδος-Κύπρου και την ενίσχυση του αμυντικού μηχανισμού της χώρας σε συνδυασμό με τα οικονομικά και δημογραφικά δεδομένα αυτής. Ως μέσα για την εφαρμογή της Πολιτικής Εθνικής Αμύνης προβλέπονται η νέα Δομή των Ε.Δ. και οι εξοπλισμοί. Το ζητούμενο συνεπώς είναι να ευρεθούν οι κατάλληλες λύσεις για την Δομή και τους εξοπλισμούς, ώστε να λειτουργήσει και να εφαρμοσθεί η Πολιτική Εθνικής Αμύνης που θέλει την εξασφάλιση της ακεραιότητας του Εθνικού χώρου και την δυνατότητα αναλήψεως επιθετικών επιχειρήσεων (έστω και περιορισμένων).

Η δημογραφική εξέλιξη του πληθυσμού μας και η αναγκαία οροφή σε συνδυασμό με την ποιότητα του υλικού και τους οικονομικούς περιορισμούς, υπαγορεύουν την ανάγκη δημιουργίας ημιεπαγγελματικού στρατού προκειμένου να εξασφαλίζεται υψηλό επίπεδο εκπαιδεύσεως και ικανοποιητική στελέχωση των μονάδων και κυρίως του Στρατού Ξηράς για τον οποίο πέραν της υψηλής ποιότητος των στελεχών απαιτείται και επάρκεια σε προσωπικό. Η μείωση της θητείας των στρατευσίμων είναι εις βάρος της αποτελεσματικότητος των μονάδων, ενώ η αντικατάσταση των στρατευσίμων από επαγγελματίες οπλίτες είναι δυνατή μέχρι κάποιο ποσοστό, δεδομένων των περιορισμών (σωματικών και κοινωνικών) που παρουσιάζονται σε μεγαλύτερες ηλικίες. Αποφάσεις πολιτικές που μειώνουν την οροφή σημαίνουν αύξηση των εξοπλισμών για να εξασφαλίζεται η απαιτουμένη απόδοση του στρατεύματος.

Οι αποφάσεις για τους εξοπλισμούς προκειμένου αυτοί να είναι αποτελεσματικοί, πρέπει να λαμβάνουν υπόψιν ορισμένες βασικές συνιστώσες που συνοψίζονται : Στην απειλή και την προβλεπομένη εξέλιξή της, στις εναλλακτικές λύσεις για την αντιμετώπιση της απειλής, στην αποτελεσματικότητα του υφισταμένου υλικού των Ε.Δ., στην ποιότητα και επάρκεια του προσωπικού ως και στις διεθνείς, συμμαχικές και διακρατικές υποχρεώσεις της χώρας μας. Η διαφοροποίηση οιασδήποτε συνιστώσας επιβάλλει την διαφοροποίηση μίας ή περισσοτέρων των άλλων συνιστωσών, για τη διατήρηση της αμυντικής ικανότητος στα επιθυμητά ή σχεδιαζόμενα επίπεδα. Για μία μικρή χώρα όπως η Ελλάδα, που αντιμετωπίζει απειλή από μία πολλαπλάσια σε πληθυσμό και στρατό χώρα η οποία και δαπανά τεράστια ποσά σε εξοπλισμούς, για να βρεθούν οι πλέον τεχνοοικονομικά συμφέρουσες λύσεις, θα πρέπει να λειτουργούν πολύ έγκαιρα τα αντανακλαστικά σε ότι αφορά τα εξοπλιστικά προγράμματα, εάν ληφθούν μάλιστα υπόψιν οι περιορισμοί που επιβάλλονται στην χώρα μας από την συμφωνία για τις Συμβατικές Δυνάμεις στην Ευρώπη (CFE), εν αντιθέσει με την Τουρκία που δεν έχει αυτούς τους περιορισμούς.

Η Διακλαδικότης των προβλεπομένων επιχειρήσεων υλοποιείται με την διαλειτουργικότητα και συμπληρωματικότητα των εξοπλισμών των Ενόπλων Δυνάμεων και όχι με την λειτουργία Διακλαδικών Στρατηγείων που τόσο εύκολα αποφασίσθηκαν χωρίς να μετρηθεί το κόστος και το προσωπικό που απαιτείται για την εύρυθμο λειτουργία τους. Ιδιαίτερη έμφαση, πρέπει να δίδεται στους πολλαπλασιαστές ισχύος ως : Επικοινωνίες (επίγειες και δορυφορικές) που δεν επιδέχονται παρεμβολές, δυνατότητες στον παθητικό και ενεργητικό πόλεμο, λειτουργία Συστήματος Διοικήσεως και Ελέγχου που να καλύπτει όλα τα επίπεδα διοικήσεως, δυνατότης εγκαίρου και ασφαλούς μεταφοράς προσωπικού και υλικού, αποτελεσματική Α/Α άμυνα περιοχής και σημείου, έλεγχος θαλασσίων γραμμών επικοινωνίας, αποτελεσματικός αποκλεισμός εχθρικών περιοχών και λιμένων.

Παράλληλα οι αποφάσεις για τα εξοπλιστικά προγράμματα, εξαρτώνται και από τις αποφάσεις του ενδεχομένου αντιπάλου για τα αντίστοιχα προγράμματά του, ενώ οι αποφάσεις του για Στρατηγικές επιλογές (ως ανάπτυξη πυρηνικών δυνατοτήτων, δορυφορικές επικοινωνίες, δυνατότητα ανεφοδιασμού αεροσκαφών εν πτήσει, εφοδιασμός με κατευθυνόμενα βλήματα μεγάλου βεληνεκούς) πρέπει να επισύρουν την προσοχή της Ελληνικής πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας, να τροποποιούνται ανάλογα η Πολιτική Εθνικής Αμύνης και η Στρατιωτική Στρατηγική και να λαμβάνονται τα κατάλληλα μέτρα προς αντιμετώπιση με εξέταση της, κατά προτεραιότητα, προώθησης αναλόγων και αποτελεσματικοτέρων προγραμμάτων, με υλοποίηση σε χρόνο μικρότερο από αυτόν του αντιπάλου.

Η ρευστότητα του εγγύς περιβάλλοντος και ιδία η αποσταθεροποίηση στα βόρεια σύνορά μας με την από ανατολάς σοβαρή και διαχρονική απειλή επιβάλλουν την ισχυροποίηση των Ενόπλων Δυνάμεων, ενώ παράλληλα πρέπει να επιτυγχάνεται η ευημερία των Ελλήνων, η διαρκής ανάπτυξη της χώρας και η ανταπόκρισή της στις διεθνείς και συμμαχικές υποχρεώσεις. 
Κατά συνέπεια οι διατιθέμενοι οικονομικοί πόροι για τα εξοπλιστικά προγράμματα πρέπει να κατανέμονται ορθολογιστικά και να εξυπηρετούν τις Ένοπλες Δυνάμεις αλλά και το κοινωνικό σύνολο, όπου αυτό είναι εφικτό. Προς τούτοις, τα εξοπλιστικά προγράμματα των Ενόπλων Δυνάμεων πρέπει να ολοκληρώνονται μέσα στους χρόνους που έχουν σχεδιασθεί, προκειμένου να είναι αποδοτικά ενώ για την συμπλήρωση των εξοπλισμών να μελετώνται όλες οι εναλλακτικές λύσεις, ώστε οι διατιθέμενοι πόροι να είναι οι ελάχιστοι δυνατοί, να ικανοποιούνται οι επιχειρησιακές απαιτήσεις και να υπάρχει η μεγαλύτερη δυνατή Ελληνική συμμετοχή. Εξειδικεύοντας την πρόταση αυτή, εκτιμούμε ότι οι εξοπλισμοί των Ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων πρέπει να κινούνται στα ακόλουθα γενικά πλαίσια:

  1. Συμπλήρωση βραχυπρόθεσμων απαιτήσεων με φθηνές λύσεις, όπως από το μεταχειρισμένο υλικό συμμαχικών χωρών, ενώ για τα μεσομακροπρόθεσμα προγράμματα να εξασφαλίζεται η συμμετοχή της χώρας μας στην παραγωγή, ώστε ο εξοπλιστικός προγραμματισμός να ανταποκρίνεται στις ανάγκες δύο πενταετιών (η πρώτη δεσμευτική, η δεύτερη υπό αναθεώρηση).
  2. Υλοποίηση προγραμμάτων που θα διέπονται από την αρχή της «ποιότητος έναντι της ποσότητος» που θα ολοκληρώνονται στο χρόνο που έχουν σχεδιαστεί, προκειμένου να είναι αποδοτικά, άλλως θα επανεξετάζονται.
  3. Ανάπτυξη και υλοποίηση ερευνητικών προγραμμάτων σε συνεργασία με Πανεπιστήμια και Ερευνητικά Κέντρα.
  4. Ανάπτυξη παραγωγής υλικού από την Αμυντική Βιομηχανία, με εξαγωγικό προσανατολισμό εφ΄όσον είναι δυνατόν.
  5. Ουσιαστική αξιοποίηση των Αντισταθμιστικών Ωφελημάτων για εκμετάλλευση από τις Ένοπλες Δυνάμεις και την Ελληνική Οικονομία.
  6. Ιδιωτικοποίηση των Αμυντικών Βιομηχανιών, εκτός αυτών που συμβάλλουν καθοριστικά στη διαμόρφωση της πολιτικής των εξοπλισμών, και κατά συνέπεια της αμυντικής πολιτικής. Στην περίπτωση αυτή να θεσμοθετηθεί η λειτουργία τους με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια με ταυτόχρονη αναθεώρηση των στρατηγικών πωλήσεων, εμπορευσιμότητας και παραγωγικής διαδικασίας και υπό την προϋπόθεση επιλογής των Διοικήσεων, με αυξημένη πλειοψηφία της αρμόδιας κοινοβουλευτικής επιτροπής.

πηγή:difencenews.gr

Οι δισεκατομμυριούχοι του πλανήτη













Την ώρα που η χώρα μας βιώνει μία από τις σημαντικότερες οικονομικές κρίσεις της ιστορίας της, η λίστα Hurun Global List 2015 αποδεικνύει ότι ο αριθμός των δισεκατομμυριούχων του πλανήτη αυξήθηκε κατά 222 άτομα.

Στην πρώτη θέση της λίστας, φιγουράρουν οι Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής με 537 δισεκατομμυριούχους, ενώ ακολουθεί η Κίνα με 430Μάλιστα, είναι η πρώτη φορά που η Ινδία ξεπερνά τη Ρωσία και τη Βρετανία σε αριθμό ανθρώπων που διαθέτουν... τραπεζικό βιβλιάριο με... δεκαψήφιο ποσό.

Στην πρώτη θέση της λίστας, φιγουράρουν οι Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής με 537 δισεκατομμυριούχους, ενώ ακολουθεί η Κίνα με 430, η... ανερχόμενη Ινδία με 97, η Ρωσία με 93 και η Βρετανία με 80.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το ένα τρίτο των νέων δισεκατομμυριούχων προέρχεται από την Κίνα, ενώ αγαπημένη πόλη των κροίσων είναι η Νέα Υόρκη.

Ο ιδρυτής της Microsoft Μπιλ Γκέιτς παραμένει στην κορυφή των πλουσιότερων ανθρώπων του πλανήτη, έχοντας αυξήσει την περιουσία του κατά 85 δισεκατομμύρια δολάρια, τον τελευταίο χρόνο.

Από τη λίστα των 67 χωρών που... διαθέτουν τον δισεκατομμυριούχο τους δεν απουσιάζει η Ελλάδα. Ωστόσο, διαθέτει μόλις ένα όνομα στον σχετικό κατάλογο.

Ο διαδραστικός χάρτης που ακολουθεί δίνει την ευκαιρία να διαπιστώσετε ιδίοις όμμασι πόσοι δισεκατομμυριούχοι κατοικούν σε κάθε χώρα:



πηγή:zougla.gr, 

Τρίτη 3 Φεβρουαρίου 2015

Οι καλοί μας οι… Οθωμανοί έφτιαξαν το γιοφύρι της Πλάκας!


Άρτα: Κατέρρευσε από την κακοκαιρία το ιστορικό γεφύρι της Πλάκας
























Έχουν παρανοήσει εντελώς οι Τούρκοι! Χαρακτηρίζουν τουρκικό και το ιστορικό γεφύρι της Πλάκας, στην Ήπειρο, το οποίο κατέπεσε από την πρόσφατη νεροποντή. Σύμφωνα με διάφορα μέσα ενημέρωσης της χώρας, το γεφύρι που κτίστηκε το 1866, είναι οθωμανικό και κτίστηκε από τον Οθωμανό σουλτάνο Αμπτούλ Αζίζ!
Αναφέρουν οι Τούρκοι πως είναι το μεγαλύτερο τοξωτό γεφύρι των Βαλκανίων και πως ποτέ δεν ανακαινίστηκε από την εποχή που το έχτισαν αυτοί, οι οποίοι, ως γνωστό είναι και ιδιαίτερα μεγαλόψυχος λαός. Όμως τα πράγματα δεν είναι όπως τα παρουσιάζουν οι Τούρκοι.
Καταρχήν, το γεφύρι κτίστηκε από Έλληνες τεχνίτες, με χρήματα Ελλήνων. Οι Τούρκοι κατείχαν μεν ακόμα, τότε, την Ήπειρο, αλλά δεν είχαν καμία απολύτως σχέση με το γεφύρι. Τα έξοδα κατασκευής του γεφυριού κατέβαλαν οι Ηπειρώτες Ιωάννης Λούλης, Αναγνώστης Λύτρας, Ιωάννης Ρήγκας και ο Αναγνώστης Μάρος.
Οι κάτοικοι των χωριών Πράμαντα, Μελισσουργoί και Άγναντα πρόσφεραν οικοδομικά υλικά και προσωπική εργασία. Και για το γεφύρι της Πλάκας η παράδοση αναφέρει, ότι για να στεριώσει έκτισαν μέσα έναν Τούρκο!
Ίσως γι’ αυτό οι Τούρκοι να το θεωρούν δικό τους… Το γεφύρι είχε κτιστεί, για πρώτη φορά, το 1863, αλλά κατέπεσε. Έτσι δημιουργήθηκε και η παράδοση για το χτίσιμο του Τούρκου.
Το ιστορικό γεφύρι υπέστη καταστροφές κατά την κατοχή, όταν οι Γερμανοί επιχείρησαν, κατά την αποχώρησή τους από την Ελλάδα, να το ανατινάξουν. Αντίθετα με τα όσα υποστηρίζουν οι Τούρκοι, το γεφύρι επισκευάστηκε μετά την αποχώρηση των Γερμανών, πρόχειρα, έστω.
Γι’ αυτό «φίλτατοι» γείτονες θα ήταν σκόπιμο πριν μιλήσετε να ψάχνετε καλύτερα. Και μπορεί ο πρόεδρός σας να κοροϊδεύει τον κόσμο με τους φρουρούς με τις πανοπλίες και της «16 τουρκικές αυτοκρατορίες», αλλά 
να διεκδικείται και την πατρότητα των ελληνικών, παραδοσιακών γεφυριών πάει πολύ, δεν νομίζετε; Πόσο γέλιο να αντέξει ένας ανθρώπινος οργανισμός;
πηγή:Defence point.gr





Μια Πατρίδα λιγότερη (ένα συγκλονιστικό άρθρο για το γεφύρι της Πλάκας)






























Για τους εκτός συνόρων του νομού Άρτας θα είναι απλά μία είδηση: « Έπεσε το Γεφύρι της Πλάκας». Για τους εντός των συνόρων θα είναι μία απλή συγκίνηση με φωτογραφίες κατά τις αποδράσεις τους στα χωριά των Τζουμέρκων για μεζέ, τσίπουρο και ράφτινγκ. Για τους κατοίκους των χωριών που έχουν άμεση σχέση με το Γεφύρι θα είναι θρήνος. Για όσους καταλάβουν τι έχασε η Ήπειρος από την στιγμή που το Γεφύρι κατέρρευσε είναι ήδη πένθος γνωρίζοντας ότι αυτό το έγκλημα που έγινε δεν θα βρει τιμωρία αλλά και τα επί δεκαετίες πολιτικοοικονομικά παιχνίδια που είχαν μοναδική αντίσταση αυτό το Γεφύρι θα αρχίσουν να γίνονται πραγματικότητα

Για τα ιστορικά στοιχεία και τι ήταν αυτό το Γεφύρι θα τα πούνε άλλοι. Θα γίνουν δηλώσεις, θα ρίξουν και ένα δάκρυ λυπητερό για την μεγάλη πολιτιστική καταστροφή που δέχθηκε ο τόπος. Θα το αποκαλέσουν μέχρι και «Ακρόπολη των Τζουμέρκων». Το θέμα όμως είναι ότι οι ευθύνες δεν θα αναζητηθούν ποτέ διότι κανένα στέλεχος της ΔΕΗ και καμία διοίκηση του φράγματος Πουρνάρι Ι και ΙΙ δεν πρόκειται να μάς εξηγήσει πώς άντεξε το Γεφύρι 150 χρόνια την ορμή του Αράχθου, τις εποχές που η μισή Άρτα γινόταν Βενετία και ο κάμπος της Άρτας λιμνοθάλασσα, και τώρα με μία νεροποντή μιας ημέρας το Γεφύρι δεν άντεξε. Οι ευθύνες της ΔΕΗ είναι τεράστιες διότι δεν έχει ως μέλημα μόνο ό,τι γίνεται από το φράγμα και κάτω αλλά και για ό,τι γίνεται από το φράγμα και πάνω. Η συσσώρευση νερού για να παράγει ρεύμα προς πώληση η ΔΕΗ έχει συνέπειες σε αυτό το Μνημείο; Ναι ή όχι. Αν τραβήξεις απότομα το πώμα από μία πίσινα για να σώσεις τα τοιχώματα από την πίεση του νερού θα πάρει σβάρα ό,τι υπάρχει μέσα σε αυτή την πισίνα; Ναι ή όχι;

Το Γεφύρι της Πλάκας ήταν κακός βραχνάς για πολλά συμφέροντα. Συμφέροντα που είχαν βρει συνεργάτες ακόμα και πολιτικούς προηγούμενων κυβερνήσεων. Έμενες με το στόμα ανοιχτό όταν άκουγες βουλευτές να λένε «το φράγμα του Αγίου Νικολάου που θα γίνει πιο πάνω από το Γεφύρι της Πλάκας δεν θα φέρει καμία αλλαγή στο τοπίο. Για έξι μήνες το Γεφύρι θα βυθίζεται και για έξι μήνες θα βγαίνει στην επιφάνεια», και την απίστευτη λύση άλλου εκλεγμένου «το Γεφύρι θα το μεταφέρουμε πιο πάνω». Αυτά λεγόνταν σχεδόν πριν 15 χρόνια. Πριν από 2 χρόνια το Υπουργείο προσπάθησε με νομοσχέδιο να διευκολύνει την εταιρεία «Μηχανική» του Εμφιετζόγλου να συνεχίσει τις εργασίες του φράγματος Αγίου Νικολάου. Το Γεφύρι της Πλάκας ακόμα μια φορά ήταν αυτό που μπλόκαρε τις περαιτέρω συζητήσεις. Όλα τα είχαν προβλέψει για τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις αλλά ο νόμος δεν μπορούσε να υποσχεθεί ότι το Γεφύρι θα άντεχε και δεύτερο φράγμα: Ένα φράγμα κάτω από αυτό και ένα πάνω από αυτό. Το να αναδύεται ως Αφροδίτη κάθε έξι μήνες, όπως έλεγαν παλιότεροι βουλευτές, έκανε ακόμα και τα κατσίκια που βοσκούσαν δίπλα στο Γεφύρι να σκάνε στα γέλια.

Κανείς δεν θα ζητήσει ευθύνες από την υπηρεσία Νεοτέρων Μνημείων για την κατάσταση στην οποία ήταν το Γεφύρι όλο αυτό το διάστημα. Όπως δεν ζητήθηκαν ποτέ ευθύνες από την Βυζαντινή Αρχαιολογία για την καταστροφή του τρούλου του Ναού της Παρηγορήτριας το 2006 όταν η εσωτερική σιδηροκατασκευή (και όχι ξύλινη) για την συντήρηση του ναού λειτούργησε ως ένας τεράστιος μαγνήτης κεραυνών που τίναξε τον τρούλο στον αέρα. «Ο σταυρός έφταιγε και τον κατεβάσαμε» ήταν οι δηλώσεις των υπευθύνων υπαλλήλων και αιρετών αρχόντων εκείνη την εποχή.

Την ίδια εποχή κατασπαταλούσαν εκατοντάδες εκατομμύρια για φιέστες τύπου «Ορεινού Αυγούστου», τα ελικόπτερα και η γλυκιά ζωή πήγαιναν κι έρχονταν με τους απλούς ανθρώπους να κοιτούν αποσβολωμένοι αυτό το matrix και να δακρύζουν για τα μελλούμενα.

Οι χαρές και τα πανηγύρια για την αλλαγή αρχηγίας στην Ελλάδα θα κατευνάσουν την οποιαδήποτε οργή και την επιβαλλόμενη τιμωρία όλων όσων εμπλέκονται για την κατάρρευση του Γεφυριού. Όπως δεν αποδόθηκαν ποτέ ευθύνες για την παρ' ολίγον κατάρρευση του γεφυριού της Άρτας εξ' αιτίας του φράγματος στα μέσα της δεκαετίας του '80.

Οι χαρές και τα πανηγύρια για το πάγωμα της ιδιωτικοποίησης της ΔΕΗ είναι σίγουρο ότι θα σταματήσουν οποιαδήποτε αναζήτηση ευθύνης από όσους θεωρούν ότι το δημόσιο φράγμα είναι καλό και το ιδιωτικό κακό. Περιμένουμε τις φοβερές ανακοινώσεις από όλους τους «η κακιά ώρα, οι μεγάλες βροχοπτώσεις, η παλαιότητα του Μνημείου» και άλλα τέτοια που τα έχουμε ακούσει δεκάδες φορές.

Είναι σίγουρο πως οι εκπρόσωποι του κυβερνώντος κόμματος και οι παλαμακιστές τους που κρεμούσαν πανό αντιδρώντας στο ιδιωτικό φράγμα Αγίου Νικολάου δεν θα ζητήσουν ευθύνες από την «κρατική πλέον» ΔΕΗ, αλλά ούτε και θα αντιδράσουν αν το εν λόγω φράγμα έχει ως κύριο μέτοχο την ΔΕΗ και όχι την Μηχανική.

Το σίγουρο είναι ότι από τα ξημερώματα της 1ης Φεβρουαρίου 2015 κάποιοι έχουν ανοίξει σαμπάνιες, κάποιοι δίνουν τα χέρια για τα έργα ανάπτυξης που έρχονται στην περιοχή και πολλοί θα σπάνε Πλάκα με το Γεφύρι που έπεσε. Ή πιο σωστά που έριξαν.

Το Γεφύρι της Πλάκας έγινε αμμοχάλικο, όπως έγιναν και οι ζωές μας, η αξιοπρέπειά μας και η Πατρίδα μας από το λεφούσι των άνοων Ελληνοφανών αμοιβάδων που επιδεικνύονται για τα κατορθώματα των «προγόνων» τους και είναι έτοιμοι να βγάλουν επικήδειους προμελετημένους λόγους πάνω στα Ιερά που οι ίδιοι προμελετημένα σκοτώνουν.-


πηγή:http://lazarouyiannis.blogspot.gr

Δευτέρα 2 Φεβρουαρίου 2015

Το προφητικό ντοκιμαντέρ για το γεφύρι της Πλάκας - ΒΙΝΤΕΟ




Το προφητικό ντοκιμαντέρ για το γεφύρι της Πλάκας - ΒΙΝΤΕΟ



    Η «προφητεία» του προ δεκαετίας ντοκιμαντέρ του Νίκου Παπαθανασίου «Τα γεφύρια της Ηπείρου: περιμένοντας το θάνατο» βγήκε αληθινή χθες, Κυριακή, όταν κατέρρευσε το γεφύρι της Πλάκας λόγω των έντονων βροχοπτώσεων, προκαλώντας συγκίνηση όχι μόνο στους Ηπειρώτες. 
   Ήδη από το 2004 ο ερευνητής Σπύρος Μαντάς, ο οποίος από το 1982 ασχολείται σχεδόν αποκλειστικά με τη μελέτη των πέτρινων γεφυριών της ευρύτερης περιοχής της Ηπείρου είχε κρούσει τον κώδωνα του κινδύνου για το γεφύρι, υποστηρίζοντας πως αν αυτό δεν πνιγεί, σίγουρα θα καταρρεύσει αν κάποιος δεν ασχοληθεί σοβαρά με τη συντήρηση και διάσωσή του. 
Δείτε το βίντεο:
Δείτε το βίντεο:
πηγή:real.gr

Συνάντηση του Συντονιστικού με ΥΕΘΑ κ. Πάνο Καμμένο












ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΩΝ ΤΡΙΩΝ ΕΝΩΣΕΩΝ ΑΠΟΣΤΡΑΤΩΝ
ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΩΝ  
Ν. Π. Δ. Δ.
Γραφεία: Ι. Παπαρρηγοπούλου & Π.Π. Γερμανού
Πλατεία Κλαυθμώνος – 105 61 Αθήνα
Τηλ.: 210 33 10 430 –210  33 10 431 – FAX: 210 33 10 429
 
                                                                                                          02-02-2015                           
 
                               Α Ν Α Κ Ο Ι Ν Ω Σ Η   ΥΠ.  ΑΡΙΘ. 5/15
 
1.-Το Συντονιστικό Συμβούλιο των τριών Ενώσεων Αποστράτων Αξιωματικών συναντήθηκε το πρωί της 31ης Ιανουαρίου 2015  με τον Υπουργό Εθνικής Άμυνας κ. Πάνο Καμμένο , κατόπιν πρόσκλησης του κ. Υπουργού.

2.-Το Συντονιστικό Συμβούλιο συνεχάρη τον κ.Υπουργό  για την ανάληψη των καθηκόντων του και του ευχήθηκε  καλή επιτυχία στο δύσκολο έργο που ανέλαβε. Επίσης τον ευχαρίστησε για την  άμεση πρόσκληση για συνάντηση  και μάλιστα με δική του πρωτοβουλία.

3.-Επίσης τον συνεχάρη για την συμβολική κίνησή του να μεταβεί με στρατιωτικό Ελικόπτερο στα Ίμια και να ρίψει στεφάνι στον υγρό τάφο των τριών ηρώων Αξιωματικών του Π.Ν. που έπεσαν εκεί , καθώς και στο Μνημείο του καταδρομέα Μπικάκη στην Κρήτη.

4.-Παρουσιάσθηκαν αναλυτικά τα ακόλουθα θέματα που απασχολούν τους αποστράτους και τις Ενώσεις τους, σύμφωνα με τις πάγιες θέσεις των Ενώσεων :

  α.-Αποφάσεις του ΣτΕ. Ειδικότερα έγινε μνεία στις άδικες και εξοντωτικές περικοπές που έγιναν από το 2010 μέχρι σήμερα στους αποστράτους, με αποτέλεσμα να λαμβάνουν τις μικρότερες συντάξεις και τονίστηκε η απαίτησή μας για πλήρη αναπροσαρμογή των συντάξεων στις συνταξιοδοτικές πράξεις της 31-07-2012 και επιστροφή των προκυπτόντων αναδρομικών, όπως προβλέπει η υπ’ αριθ.2192/14  απόφαση της Ολομελείας του ΣτΕ. Ο κ. Υπουργός δεσμεύτηκε οτι θα γίνει πλήρης εφαρμογή των Αποφάσεων του ΣτΕ και έδωσε εντολή να συσταθεί επιτροπή από μέλη που θα υποδείξει το Συντονιστικό Συμβούλιο, υπό την εποπτεία του ΥΠΕΘΑ/ΓΔΟΣΥ, με σκοπό την σύνταξη σχεδίου νόμου για την εφαρμογή των ανωτέρω, εντός 30 ημερών από την ψήφιση των προγραμματικών δηλώσεων της Κυβέρνησης.

  β.-Κατάργηση συνταξιοδοτικών περικοπών με ηλικιακά κριτήρια. Θα προταθεί από την ανωτέρω επιτροπή.

  γ.-Το μέλλον των τριών Μετοχικών Ταμείων. Ο κ. ΥΕΘΑ συμφώνησε με τις θέσεις του Συντονιστικού περί μη ένταξής των Μ.Τ. στο Ε.Τ.Ε.Α. , στην εξεύρεση πόρων και στην αποκατάσταση των ζημιών από το P.S.I.

 δ.-Υγειονομική/φαρμακευτική περίθαλψη και Στρατιωτικά Νοσοκομεία. Ο κ. ΥΕΘΑ εγνώρισε οτι μέλημά του είναι η όσο το δυνατόν καλύτερη περίθαλψη των ε.ε. και ε.α. Στελεχών των Ε.Δ.

 ε.-Καθιέρωση Ημέρας του Αποστράτου/Βετεράνου. Ο κ. ΥΕΘΑ συμφώνησε και ζήτησε από το Συντονιστικό Συμβούλιο να του υποβάλει προτάσεις για την υλοποίηση. 

 στ.-Παραθερισμός. Ο κ. ΥΕΘΑ ζήτησε από το Συντονιστικό Συμβούλιο να του υποβάλει προτάσεις.

  ζ.-Λειτουργία Γραφείου του Συντονιστικού Συμβουλίου των τριών Ενώσεων εντός του Στρατοπέδου Παπάγου. Ο κ. ΥΕΘΑ συμφώνησε και θα δώσει εντολή για υλοποίηση.
 
  η.-Επανάληψη της εκπομπής « Με Αρετή και Τόλμη ». Ο κ. ΥΕΘΑ εγνώρισε οτι ήδη έχει δώσει τις σχετικές εντολές για την υλοποίησή του.

 θ.-Να σταματήσει ο απαράδεκτος χαρακτηρισμός των στελεχών των Ε.Δ.ως  «ενστόλων». Ο κ. ΥΕΘΑ συμφώνησε απολύτως.

  ι.-Συμμετοχή των  Ενώσεων Αποστράτων σε Διοικητικά Συμβούλια και επιτροπές που τους αφορούν, κατόπιν προτάσεων των Ενώσεων. Ο κ. ΥΕΘΑ συμφώνησε και θα το εξετάζει κατά περίπτωση.

ια.-Αναγνώριση Ναυτικών .Διπλωμάτων και Ναυτικών .Φυλλαδίων Ο κ.ΥΕΘΑ γνωρίζει το θέμα και συμφώνησε με τις θέσεις της Ε.Α.Α.Ν.

  5.-Ο κ. ΥΕΘΑ ζήτησε από το Συντονιστικό Συμβούλιο και κατ επέκταση από τις τρείς Ενώσεις που το απαρτίζουν, να στηρίξουν τις προσπάθειές του για πάταξη του «ρουσφετιού» και την επιβολή της αξιοκρατίας στις Ε.Δ. Το Συντονιστικό εγνώρισε οτι πάντα είναι ταγμένο σε αυτές τις αρχές και θα στηρίξει τις προσπάθειες προς αυτή την κατεύθυνση.

  6.-Η συνάντηση έγινε σε εξαίρετο κλίμα και ο κ. ΥΕΘΑ έδειξε οτι γνωρίζει καλά τα 
θέματα που απασχολούν τους Αποστράτους και υποσχέθηκε οτι θα τα επιλύσει συνεργαζόμενος με το Συντονιστικό Συμβούλιο των τριών Ενώσεων, καθιερώνοντας μάλιστα τακτική συνάντηση.
 
Υποστράτηγος  Σ.Ξ.ε.α.       Ε.Δανιάς     Πρόεδρος ΕΑΑΣ
Αντιστράτηγος Σ.Ξ.  ε.α.     Κ.Σκαρμαλιωράκης   Διευθύνων Σύμβουλος ΕΑΑΣ
Αντιναύαρχος   Π.Ν. ε.α. Σ.Περβαινάς Πρόεδρος ΕΑΑΝ και του  Συντονιστικού
Αντιπλοίαρχος (Ε)Π.Ν.ε.α. Γ.Γεωργακόπουλος  Διευθύνων Σύμβουλος ΕΑΑΝ
Αντιπτέραρχος (Ι) Π.Α. ε.α. Κ.Ιατρίδης                    Πρόεδρος ΕΑΑΑ
Αντισμήναρχος (Ρ) Π.Α.ε.α.Ι.Κρανιάς                 Διευθύνων Σύμβουλος ΕΑΑΑ
 
       Για την ακρίβεια
     Ο Πρόεδρος του Συντονιστικού 
      
             Αντιναύαρχος Π.Ν.ε.α. Σ.Περβαινάς –Πρόεδρος της ΕΑΑΝ

Κυριακή 1 Φεβρουαρίου 2015

Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΓΕΦΥΡΙΟΥ ΤΗΣ ΠΛΑΚΑΣ








Το γεφύρι της Πλάκας είναι ένα πέτρινο τοξωτό γεφύρι που βρίσκεται στον Άραχθο ποταμό. Χρονολογείται από το 1866. Είναι μονότοξο, με άνοιγμα κάμαρας 40 μέτρα, ύψος 19 μέτρα και με άνοιγμα στην κορυφή 3,2 μέτρα. Ενώνει τους νομούς Ιωαννίνων και Άρτας. Βρίσκεται στο Δήμο Πραμάντων και απέχει 50 χιλιόμετρα από τα Ιωάννινα. Θεωρείται το μεγαλύτερο μονότοξο γεφύρι των Βαλκανίων

Ιστορία

Το 1860 υπήρχε μια παλαιά γέφυρα η οποία καταστράφηκε. Το 1863 ξαναχτίστηκε από την αρχή από το μάστορα Γιωργή από την Κόνιτσα με χορηγία του επιχειρηματία Γιάννη Λούλη. Η γέφυρα αυτή γκρεμίστηκε σχεδόν την ημέρα των εγκαινίων της. 
Το 1866 ξαναχτίστηκε με κτίστη τον Κωνσταντίνο Μπέκα από τα Πράμαντα. Το κόστος του χτισίματος έφτασε τα 180.000 οθωμανικά γρόσια. Το ποσό καλύφθηκε και πάλι από το Λούλη και από συνδρομές κατοίκων από τις γύρω κοινότητες. 
Τη δεκαετία του 1880 ο ποταμός Άραχθος ήταν το σύνορο της Ελλάδας με την Οθωμανική Αυτοκρατορία και τη συγκεκριμένη περίοδο σταμάτησε να χρησιμοποιείται. Μετά το 1928 γίνανε διάφορες απόπειρες συντήρησης και παράλληλα δημιουργήθηκε νέος δρόμος που ένωνε τις κοινότητες. Κοντά στη γέφυρα υπογράφηκε το 1944 η συμφωνία Πλάκας-Μυρόφυλλου.
 Στη γέφυρα διασωζόταν κόγχη όπου οι τεχνίτες είχαν ζωγραφίσει τον προστάτη-Άγιο της γέφυρας. Τα τελευταία χρόνια η γέφυρα λειτουργούσε ως αξιοθέατο της περιοχής. Κατέρρευσε την 1η Φεβρουαρίου 2015 από ισχυρές βροχοπτώσεις.