Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου 2025

Ελλάδα: - Η κανονικότητα για ένα κράτος "περιορισμένης ευθύνης" - "Από τύχη και ατομική ευθύνη ζούμε!!"


 



 Υπό κανονικές συνθήκες θα έπρεπε να είναι το πρώτο θέμα παντού. Και για αρκετές μέρες.

Αναφέρομαι στο πρόσφατο περιστατικό όπου δυο σιδηροδρομικοί συρμοί βρέθηκαν να κινούνται, σε αντίθετες κατευθύνσεις στην ίδια σιδηροδρομική γραμμή, με την τραγωδία να αποφεύγεται απλώς και μόνον επειδή οι οδηγοί άκουσαν στο σύστημα επικοινωνίας τη σχετική εντολή, αντιλήφθηκαν ότι είχε γίνει λάθος και πήραν οι ίδιοι τα μέτρα τους, ώστε να αποφευχθεί η σύγκρουση, που θα είχε πλήθος θυμάτων.

Δηλαδή, πολύ κοντά στην Αθήνα γλυτώσαμε μια νέα τραγωδία τύπου Τεμπών, επειδή οι μηχανοδηγοί είχαν το νου τους μη και δοθεί λάθος εντολή και επειδή μπόρεσαν οι ίδιοι να συνεννοηθούν και να κάνουν το σωστό.

Και όλα αυτά λίγο έξω από την Αθήνα, στο τμήμα του δικτύου που υποτίθεται ότι υπάρχουν όλα τα μέτρα για να αποφεύγονται τέτοια ατυχήματα.

Ακόμη χειρότερα, αντί να σημάνει συναγερμός στην κυβέρνηση που 1,5 χρόνο μετά την μεγαλύτερη σιδηροδρομική τραγωδία με 57 νεκρούς δεν έχει αποκλειστεί ή έστω εκμηδενιστεί η πιθανότητα να επαναληφθεί ένα τέτοιο έγκλημα, αντί να απολογηθεί και να δώσει εξηγήσεις για τη μη λήψη μέτρων ασφαλείας, την καθυστέρηση των έργων και να δεσμευθεί για την άμεση ολοκλήρωσή τους, ο υφυπουργός Μεταφορών Βασίλης Οικονόμου, αυτός που όταν καιγόταν η Αττική προτιμούσε να γλεντάει στο τσακίρ κέφι, βγήκε να πει ότι δεν έγινε και τίποτα, καθώς το περιστατικό ήταν κατά τη γνώμη του «σοβαρό μόνο στη θεωρία, στην πράξη δεν υπήρξε κίνδυνος για κανέναν». Δηλαδή, ένα περιστατικό είναι σοβαρό μόνον όταν γίνεται τραγωδία κατά τη γνώμη του αρμόδιου υπουργού.

Και σαν να μην έφτανε αυτό ο Οδοντωτός σταμάτησε 70 λεπτά την Παρασκευή 13 Σεπτεμβρίου γιατί υπήρχε ένα δέντρο πάνω στις γραμμές και το πρωί του Σαββάτου 14 Σεπτεμβρίου ένας συρμός που έκανε το δρομολόγιο Χαλκίδα – Αθήνα ακινητοποιήθηκε μεταξύ των σταθμών Σφενδάλης και Αφιδνών γιατί ένας κορμός εμβόλισε την καμπίνα του οδηγού. Και η απάντηση του προέδρου του ΟΣΕ ήταν να ρίξει την ευθύνη στο Δασαρχείο, παρότι, όπως αποδείχτηκε, ο ΟΣΕ έχει όχι μόνο δικαίωμα αλλά και υποχρέωση να κόβει δέντρα γύρω από τις γραμμές και μάλιστα χωρίς να ζητήσει άδεια, με τον πρόεδρο του ΟΣΕ να το πληροφορείται στον τηλεοπτικό αέρα!

Προφανώς για όλα αυτά υπάρχουν αίτια που έχουν βάθος χρόνου: μια κακοσχεδιασμένη ιδιωτικοποίηση, ελλείψεις προσωπικού και έργα υποδομών που εξελίχτηκαν σε μια «μαύρη τρύπα» απορρόφησης κονδυλίων χωρίς να παράγεται έργο.

Τα ξέρουμε όλα αυτά καλά και δυστυχώς ήρθαν με το πιο επώδυνο τρόπο στο προσκήνιο μετά την τραγωδία στα Τέμπη.

Όμως, αυτό που προκαλεί περισσότερο είναι το γεγονός ότι αντί αυτή η επίγνωση μιας προβληματικής κατάστασης να οδηγεί σε μια προσπάθεια έστω και τώρα να γίνουν πραγματικά βήματα προς την κατεύθυνση ασφαλέστερων σιδηροδρόμων, καταλήγουμε και πάλι στο να παραμένει ενδεχόμενο το λάθος να εξελιχθεί σε τραγωδία. Παρότι, όπως ξανά και ξανά γράψαμε και εμείς και πολλοί άλλοι σε όλο το διάστημα από τα Τέμπη και μετά, ασφαλές δεν είναι ένα σύστημα που απλώς προϋποθέτει ότι δεν θα γίνουν λάθη, αλλά ένα σύστημα που δεν επιτρέπει στο λάθος να γίνει τραγωδία.

Μόνο που αυτό δεν σημαίνει απλώς να «έχουν το νου τους» οι μηχανοδηγοί. Αυτό είναι φιλότιμο, επαγγελματισμός και ευσυνειδησία σίγουρα, αλλά δεν είναι «ασφαλιστική δικλείδα» ώστε μια λανθασμένη εντολή να μην οδηγήσει σε δυστύχημα.

Και έτσι ξαναγυρνάμε πάλι πίσω στο «από τύχη ζούμε» έστω και στην τροποποιημένη διατύπωση «από τύχη και ατομική ευθύνη». Γιατί αντί για συστήματα, υποδομές, τεχνολογίες και διαδικασίες που θα εγγυώνται την ασφάλεια, αυτό που έχουμε είναι στην καλύτερη περίπτωση ατομική ευθύνη.

Ατομική ευθύνη του επιβάτη που αναλαμβάνει το ρίσκο όποτε ταξιδεύει, ατομική ευθύνη του μηχανοδηγού να έχει το νου του γιατί γίνονται λάθη και παραμένει ασαφές πότε θα εγκατασταθούν και πότε θα λειτουργήσουν προηγμένα συστήματα ασφάλειας, ατομική ευθύνη του πολίτη να έχει καθαρίσει το οικόπεδό του, εάν δεν θέλει να καεί σε μία από τις πυρκαγιές που πλέον φτάνουν μέχρι βαθιά στον αστικό ιστό, ή να έχει κάνει ιδιωτική ασφάλιση της κατοικίας γιατί το κράτος δεν μπορεί να αντιμετωπίσει τις τρέχουσες φυσικές καταστροφές, ούτε να καλύψει πλήρως τις αυξημένες ανάγκες αποζημιώσεων που προκύπτουν, ατομική ευθύνη του ασθενούς να έχει ένα κομπόδεμα στην άκρη γιατί δεν είναι δεδομένο ότι μπορεί το δημόσιο σύστημα υγείας να καλύψει πλήρως τις ανάγκες του σε ιατροφαρμακευτικής περίθαλψη, ατομική ευθύνη του γονιού να πρέπει να βάζει το χέρι βαθιά στην τσέπη εάν θέλει το παιδί του να περάσει σε «καλή σχολή», ατομική ευθύνη του πρωτοδιοριζόμενου εκπαιδευτικού να βρει στέγαση σε νησί που το χειμώνα είναι ακριτικό αλλά το καλοκαίρι τουριστικό και ο καθένας μπορεί να προσθέσει πολλά άλλα παραδείγματα.

Προφανώς μια ευνομούμενη και εύτακτη Πολιτεία χρειάζεται και την ατομική ευθύνη και την κοινωνική ευθύνη και τη συλλογική ενεργοποίηση και το φιλότιμο και την καταπολέμηση του ωχαδερφισμού. Δεν υπάρχει αμφιβολία για αυτό.

Υπό την προϋπόθεση, όμως, ότι οι πολίτες δεν έχουν απέναντί τους ένα κράτος «περιορισμένης ευθύνης», ένα κράτος που όχι μόνο δεν στέκεται στο ύψος της ευθύνης του αλλά και αναζητά κάθε ευκαιρία για να τη μεταφέρει στις πλάτες των πολιτών.

Πολίτες που αισθάνονται πιο ανασφαλείς παρά ποτέ.

*κεντρική φωτογραφία: δημιουργία της ομάδας σχεδιαστών Beetroot





πηγή:https://www.in.gr/2024/09/17/editorial/apo-tyxi-ki-atomiki-eythyni-zoume-einai-kanonikotita-se-ena-kratos-periorismenis-eythynis/

Ειδήσεις Σήμερα:

Λατινοπούλου: 15 δις θα κόψουμε από τα υπουργεία, τους μετακλητούς, τις ΜΚΟ και τα ΝΠΙΔ που τρώνε με τα χρήματα που κλέβει η κυβέρνηση από τους Έλληνες!


 

• Τα κέντρα λαθρομεταναστών πρέπει να γίνουν επτασφράγιστα.
⁠Αν θέλουν οι Μητσοτάκης-Πλεύρης να έχουν ανοιχτά σύνορα να αφήνουν και τις πόρτες του σπιτιού τους ανοιχτές να μπαίνει ο καθένας.
• ⁠Ο Μητσοτάκης μας πνίγει στους έμμεσους φόρους για να μοιράζει ψίχουλα σε κάθε ΔΕΘ.
• ⁠15 δις θα κόψουμε από τα υπουργεία, τους μετακλητούς, τις ΜΚΟ και τα ΝΠΙΔ που τρώνε με τα χρήματα που κλέβει η κυβέρνηση από τους Έλληνες.

Λατινοπούλου: - “ Τα κέντρα λαθρομεταναστών πρέπει να γίνουν επτασφράγιστα”


 

• Τα κέντρα λαθρομεταναστών πρέπει να γίνουν επτασφράγιστα.

• ⁠Αν θέλουν οι Μητσοτάκης-Πλεύρης να έχουν ανοιχτά σύνορα να αφήνουν και τις πόρτες του σπιτιού τους ανοιχτές να μπαίνει ο καθένας.

• ⁠Ο Μητσοτάκης μας πνίγει στους έμμεσους φόρους για να μοιράζει ψίχουλα σε κάθε ΔΕΘ.

• ⁠15 δις θα κόψουμε από τα υπουργεία, τους μετακλητούς, τις ΜΚΟ και τα ΝΠΙΔ που τρώνε με τα χρήματα που κλέβει η κυβέρνηση από τους Έλληνες.

Πιστοποίοηση ΑΜΕΑ Μελών Ε.Α.Α.Σ


 

1. Η Ένωση Αποστράτων Αξκων Στρατού ενημερώνει τα μέλη της που είναι ΑΜΕΑ και διαθέτουν γνωμάτευση από την ΑΣΥΕ με ποσοστό αναπηρίας άνω του 80% εφ' όρου ζωής, ότι μπορούν με τη χρήση της γνωμάτευσης που διαθέτουν,  να απαλλάσσονται της συμμετοχής  για όλες τις συνταγογραφούμενες εξετάσεις που κάνουν σε ιδιωτικά εξεταστικά κέντρα συμβεβλημένα με τον ΕΟΠΥΥ.


2. Η απαλλαγή επιτυγχάνεται με την απλή επίδειξη της γνωμάτευσης αναπηρίας , ακολουθώντας τις οδηγίες που περιγράφονται στο συνημμένο από τον Ε.Ο.Π.Υ.Υ.


3. Συνημμένα η απόφαση του Ε.Ο.Π.Υ.Υ. η οποία καλό θα είναι να προσκομίζεται μαζί με την γνωμάτευση στα αντίστοιχα εξεταστικά κέντρα.

Για τη λήψη της απόφασης του ΕΟΠΥΥ  πατήστε εδώ.

Γραφείο Δημοσίων Σχέσεων

ΟΟΣΑ στην Κυβέρνηση: - Συνεχίζεται η Κατρακύλα για το διαθέσιμο εισόδημα των πολιτών σας - Έχετε την ΤΡΙΤΗ ΧΕΙΡΌΤΕΡΗ επίδοση ανάμεσα στις ευρωπαϊκές χώρες


 

Ακόμα πιο φτωχοί οι Έλληνες. σύμφωνα με τα στοιχεία του ΟΟΣΑ, η χώρα μας, με τη νέα πτώση κατά 1,9%, κατέγραψε την τρίτη χειρότερη επίδοση ανάμεσα σε 16 ευρωπαϊκές χώρες

Aκόμα ένα γερό χαστούκι στις κυβερνητικές θριαμβολογίες αποτελούν τα νέα στοιχεία για το διαθέσιμο εισόδημα των Ελλήνων, το οποίο κατρακυλά συνεχώς, με τις μειώσεις φόρων που επικαλείται το οικονομικό επιτελείο να μην είναι ικανές να αντιμετωπίσουν τα τεράστια ποσοστά της ακρίβειας και της καθήλωσης των εισοδημάτων. Άκρως αποκαλυπτικά είναι τα στοιχεία του ΟΟΣΑ για το πρώτο τρίμηνο του 2025, καθώς καταγράφηκε πτώση κατά 1,9% στο διαθέσιμο εισόδημα των ελληνικών νοικοκυριών σε σχέση με το τελευταίο τρίμηνο του 2024. Πρόκειται για την τρίτη χειρότερη επίδοση ανάμεσα σε 16 ευρωπαϊκές χώρες για τις οποίες ο ΟΟΣΑ έχει διαθέσιμα στοιχεία.

Μάλιστα, η επίδοση αυτή αποτελεί το δεύτερο συνεχόμενο τρίμηνο πτώσης του δείκτη, αφού είχε προηγηθεί μείωση κατά 1,53% μεταξύ τρίτου και τέταρτου τριμήνου του 2024.
Ενδεικτικό της τεράστιας οικονομικής πίεσης που δέχονται τα ελληνικά νοικοκυριά είναι το γεγονός ότι το πραγματικό κατά κεφαλήν εισόδημα των νοικοκυριών στην Ελλάδα ανέρχεται στις 84 μονάδες βάσης, από 100 μονάδες το 2007. Αυτό σημαίνει ότι τα ελληνικά νοικοκυριά έχουν χάσει το 16% του πραγματικού διαθέσιμου εισοδήματος, απόρροια της τεράστιας ακρίβειας και της ανεξέλεγκτης αισχροκέρδειας, την οποία αδυνατεί να αντιμετωπίσει η κυβέρνηση.

Αντίθετα, στον μέσο όρο των χωρών του ΟΟΣΑ το πραγματικό κατά κεφαλήν εισόδημα των νοικοκυριών έχει αυξηθεί σχεδόν κατά 28% το ίδιο διάστημα. Το κατά κεφαλήν διαθέσιμο εισόδημα των νοικοκυριών είναι το συνολικό ποσό των χρημάτων που μας μένει «στο χέρι», μετά την αφαίρεση των φόρων και των ασφαλιστικών εισφορών. Είναι το εισόδημα που έχουν στη διάθεσή τους τα νοικοκυριά για να καλύψουν τις ανάγκες τους ή να αποταμιεύσουν. Περιλαμβάνει μισθούς και ημερομίσθια, εισόδημα από αυτοαπασχόληση ή ατομικές επιχειρήσεις, συντάξεις, κοινωνικά επιδόματα και έσοδα από χρηματοοικονομικές επενδύσεις. Σύμφωνα με τον ΟΟΣΑ, το καθαρό διαθέσιμο κατά κεφαλήν εισόδημα αποτελεί αντικειμενικό μέτρο της υλικής ποιότητας ζωής. Η μείωση του κατά κεφαλήν διαθέσιμου εισοδήματος των νοικοκυριών στην Ελλάδα είναι και η αιτία που εξακολουθεί να μη βγαίνει ο μήνας για τα δύο τρίτα, παρά όσα υποστηρίζει η κυβέρνηση περί «ανάπτυξης για όλους».

Αξίζει να σημειωθεί πως στην Ελλάδα το κατά κεφαλήν ΑΕΠ έμεινε πρακτικά στάσιμο, με ανεπαίσθητη αύξηση μόλις 0,07%, που σημαίνει πως τα ελληνικά νοικοκυριά αδυνατούν να αντεπεξέλθουν ακόμα και στα βασικά, περιορίζοντας τις δαπάνες όχι μόνο για τα τρόφιμα που αγοράζουν, αλλά και για την υγεία τους. Υπενθυμίζεται ότι το κατά κεφαλήν ΑΕΠ στην Ελλάδα με όρους αγοραστικής δύναμης παραμένει το δεύτερο χαμηλότερο στην Ε.Ε., μετά τη Βουλγαρία. Μάλιστα, σύμφωνα με την πορεία που ακολουθούν οι δείκτες για τις δύο χώρες, είναι πάρα πολύ πιθανόν στις επόμενες ανακοινώσεις ετήσιων αποτελεσμάτων της Eurostat, και με δεδομένο ότι η κυβέρνηση δεν έχει λάβει ουσιαστικά μέτρα για την αύξηση των εισοδημάτων των εργαζομένων, όπως η επαναφορά των συλλογικών συμβάσεων, η Ελλάδα να βρεθεί και οριστικά στον πάτο της Ευρώπης.

Κυβερνητικός εκπρόσωπος: - Από τα χρήματα που υπάρχουν τα δίνουμε πίσω στην κοινωνία!


 


Καλό μεσημέρι, 

Παρακαλώ για τις ερωτήσεις σας.


Γ. ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ: Κύριε Εκπρόσωπε, θέλω να σας πάω στην καθημερινότητα και στο ζήτημα του κόστους ζωής που απασχολεί τους πολίτες. Πέρα από τα ενοίκια και τις τιμές της ενέργειας, οι πολίτες μιλούν σταθερά για ακρίβεια στην αγορά και ειδικότερα στα σούπερ μάρκετ απ’ όπου προμηθεύονται τα απαραίτητα για τη διαβίωσή τους. Τι κάνει η κυβέρνηση προκειμένου να ελαφρύνει αυτά τα βάρη; 

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Δύο πράγματα μπορείς να κάνεις για ν’ αντιμετωπίσεις την ακρίβεια η οποία είναι πράγματι το μεγαλύτερο πρόβλημα κάθε νοικοκυριού, πολύ παραπάνω νοικοκυριά που έχουν μεγαλύτερη ανάγκη: Αυξάνεις το εισόδημα των πολιτών και ελέγχους και πρόστιμα. 

Στην πρώτη κατηγορία τα έχουμε πει, θα συνεχίσουμε να τα λέμε και κάθε φορά που θα εφαρμόζονται, θα τα εξηγούμε αναλυτικά στους πολίτες. Από τα χρήματα που υπάρχουν με την πολιτική αύξησης των εσόδων, παράδειγμα 1,76 δισεκατομμύρια που ανακοίνωσε ο Πρωθυπουργός, αυτή τη φορολογική μεταρρύθμιση, δίνουμε πίσω με μόνιμα μέτρα στη λογική φοροελαφρύνσεων αυτά τα οποία στερήθηκε η κοινωνία. Τα δίνουμε πίσω στην κοινωνία. Είναι ο καλύτερος τρόπος, επαναλμβάνω, ο πιο σίγουρος και καλύτερος τρόπος να μειωθούν οι συνέπειες μιας επίμονης ακρίβειας που φαίνεται ότι, σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια, υποχωρεί, αλλά επιμένει. 

Το δεύτερο είναι οι έλεγχοι και τα πρόστιμα. Να θυμίσω ότι στην Ελλάδα μέχρι και το 2020 δεν υπήρχε ελεγκτικός μηχανισμός. Αυτοί που φωνάζουν από την αντιπολίτευση δεν έκαναν ποτέ τίποτα. Μας δικαιολογεί εμάς αυτό; Όχι. Αλλά η αλήθεια να λέγεται. Πέραν, λοιπόν, ότι συστάθηκε η ΔΙΜΕΑ, στελεχώθηκε, προσπαθούμε συνεχώς να ενισχύσουμε το προσωπικό της, επί υπουργίας, μόνο, Τάκη Θεοδωρικάκου, πολλαπλασιάστηκαν τ’ ανώτατα όρια των προστίμων για το πλαφόν. 

Ενδεικτικά σας αναφέρω ότι μόνο την τελευταία χρονική περίοδο, το τελευταίο διάστημα, είχαμε 5.000.000 ευρώ πρόστιμα σε πολυεθνικές. Και σας ενημερώνω ότι είναι αυτή τη στιγμή σε εξέλιξη έλεγχος για την εφαρμογή από τα σούπερ μάρκετ του κώδικα δεοντολογίας που ξεκίνησε να ισχύει την περασμένη άνοιξη. 

Ξεχωρίζω την πρωτοβουλία του υπουργείου Ανάπτυξης για τη θεσμοθέτηση μιας νέας Αρχής, Ανεξάρτητης Αρχής Εποπτείας της Αγοράς και του Καταναλωτή. Γιατί αυτό είναι πάρα πολύ σημαντικό; Είναι μια θεσμική πρωτοβουλία η οποία θα έχει και θετικά ουσιαστική επίδραση στην κοινωνία, γιατί ενοποιούνται εργαλεία και ελεγκτικοί μηχανισμοί. Θα περιλαμβάνει 300 νέους ελεγκτές και ψηφιακά εργαλεία, γιατί ναι, πολύ σωστά επισημαίνεται από πολλούς δημοσιογράφους, αναλυτές και από τους πολίτες ότι, ναι, έχει αξία η αύξηση των εισοδημάτων, αλλά ναι, πράγματι, σ’ ένα αντικειμενικό γεγονός που είναι ο πληθωρισμός, η ακρίβεια, κάτι το οποίο το βιώνει και η χώρα, κάποιοι «πονηροί» το εκμεταλλεύτηκαν πολύ αυτό. Δεν υπάρχει όμως, πλέον, μια κατάσταση χάους, ασυδοσίας και για τις εικονικές εκπτώσεις και για φαινόμενα αισχροκέρδειας έχουμε, όπως σας λέω, τα πιο αυστηρά πρόστιμα και πλέον μια εθνική Ανεξάρτητη Αρχή Εποπτείας και Αγοράς Προστασίας του Καταναλωτή, η οποία θα έχει και παραπάνω ελεγκτές, ήδη είναι περισσότεροι απ’ ό,τι ήταν στο παρελθόν, στη ΔΙΜΕΑ, αλλά στη νέα Αρχή θα είναι και παραπάνω ελεγκτές και θα υπάρχει χρήση ψηφιακών εργαλείων και πολύ πιο αυστηρά πρόστιμα.


ΜΗΝ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ: Είναι εθνικό θέμα αυτό, το συζητάμε εδώ συχνά, δεν έχει να κάνει με το αν θέλουμε να κάνουμε στο Υπουργείο. Είστε εκπρόσωπος της κυβέρνησης, εκπροσωπείτε και τον κ. Φλωρίδη. Σωστά;

 

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Ναι, αλλά δεν μπορώ να απαντάω, εγώ, προληπτικά για κάτι το οποίο δεν τον έχω ρωτήσει ακόμα. Το καταλαβαίνετε. Έτσι;

 



Γ. ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ: Κύριε Εκπρόσωπε να σας επιστρέψω στα της οικονομίας. Σε συνέντευξή του πριν από λίγο ο αρχηγός της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης, ο κ. Ανδρουλάκης, επανέλαβε την πρότασή του για μείωση του ΦΠΑ και μάλιστα τη συγκεκριμενοποίησε, έκανε λόγο για μείωση του ΦΠΑ στις πατάτες και στο ρύζι και από την άλλη πρόσθεσε, προφανώς με δεικτικό τόνο προς την Κυβέρνηση, «ότι εμείς από την Θεσσαλονίκη παρουσιάσαμε ένα κοστολογημένο πρόγραμμα 2,6 δισ. και δεν μοιράσαμε πλεονάσματα». Τι απαντάτε;

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ:  Νομίζω αν δεν κάνω λάθος, είπε την πατάτα, το ρύζι και ένα που δεν το θυμόταν. 

Άρα εκτός από το πόσο κοστίζει το πρόγραμμα του, το οποίο δεν το θυμόταν το Σαββατοκύριακο, σιγά – σιγά αρχίζει και λέει κάποιους αριθμούς που απέχουν κατά πολύ από μία πολύ ήπια κοστολόγηση, αυτό που λέμε, δηλαδή, χωρίς να βάζουμε κάποια παραπάνω τα οποία είπε, τα οποία είναι 4 δισ. το χρόνο. 

Άρα, αναμένουμε πέραν της κοστολόγησης, της σωστής κοστολόγησης και το τρίτο προϊόν, μετά την πατάτα και το ρύζι, το οποίο θέλει να μειώσει ή να καταργήσει, ή τέλος πάντων να εκμηδενίσει τον ΦΠΑ ο κ. Ανδρουλάκης. 

Νομίζω ότι όταν λες πάρα πολλά πράγματα, με πάρα πολλές διαφορετικές εκδοχές, κάποια στιγμή πέφτεις στην παγίδα που εσύ ο ίδιος έχεις στήσει. Αν δεν έχεις ένα καθαρό συνεκτικό αφήγημα, εν προκειμένω ως προς την οικονομική σου πολιτική, με συγκεκριμένα μέτρα, τα οποία κοστίζουν ένα συγκεκριμένο ποσό και προσπαθείς να πεις τα πάντα στους πάντες, πέφτεις και εσύ ο ίδιος στην παγίδα των αντιφάσεων που έχεις προκαλέσει, με τα πολλά διαφορετικά τα οποία έχεις πει. Αυτό νομίζω ότι συμβαίνει με το ΠΑΣΟΚ. 

Ξεκίνησε συνολικά να μας λέει για το ΦΠΑ. Στη συνέχεια μας είπε για τα τρόφιμα. Μετά είδε ότι αυτό το πράγμα δεν βγαίνει και τώρα το γύρισε σε δύο γνωστά και ένα άγνωστο τρόφιμο στο οποίο θα μειώσει το ΦΠΑ. 

Πλέον έχουμε το «άγνωστο τρόφιμο», εκτός από το «άγνωστο πρόγραμμα» και την «άγνωστη κοστολόγηση» από το ΠΑΣΟΚ. Καταρχάς, μόνο και μόνο το δημοσιονομικό κόστος που είπε ο κ. Ανδρουλάκης και πάλι το υπολόγισε σε μια λογική εντελώς αντίθετη με την Ευρωπαϊκή Ένωση. Πάλι σήμερα σε συνέντευξή του επέμενε ότι ο 13ος μισθός υπολογίζεται με βάση το καθαρό του κόστος και όχι το μεικτό κόστος, ενώ έχουμε παραθέσει σε συγκεκριμένο σημείο της έκθεσης της Κομισιόν που υποχρεώνει τα κράτη – μέλη να κοστολογούν ένα μέτρο με βάση το μεικτό κόστος. 

 ευρωβουλευτής τόσα χρόνια. Ας πάει να ρωτήσει πως κοστολογούνται τα μέτρα και ειλικρινά το λέμε, εάν πάρει κάτι διαφορετικό ως οδηγία -μακάρι να τα καταφέρει, να καταφέρουμε να δώσουμε και παραπάνω. Λέει η Ευρώπη: Υπολογίζεται με βάση το μεικτό κόστος. Τάδε σελίδα. Τα έχω πει σε ενημέρωση των πολιτικών συντακτών. Έχω καταθέσει τη σελίδα. Το έχει κάνει το Υπουργείο Οικονομικών. Γιατί επιμένει σε κάτι που δεν ισχύει;

 Δηλαδή δεν θα κάτσει ο πολίτης που θέλει να ενημερωθεί, ο ψηφοφόρος, να δει τι ισχύει, αφού αυτό που λέει δεν ισχύει. Ναι, όντως τόσο είναι το καθαρό κόστος, αλλά υποχρεούμαστε να υπολογίσουμε το μεικτό κόστος. Εν πάση περιπτώσει, ακόμα και το νούμερο που είπε, υπερβαίνει τις οροφές δαπανών. Δεν ισχύει. Είναι 4 δισ. τα μέτρα που είπε. Και κάτι τελευταίο. Το ακούω συνέχεια. Απάντησε χτες ο Πρωθυπουργός γιατί δεν μπορούμε να ξεπεράσουμε τις οροφές δαπανών. Γιατί έχει βάλει κάποιους κανόνες η Ευρώπη, για να μην βρίσκονται τα κράτη σε μία λογική ελλειμμάτων, χρεών και όσα ζήσαμε τα προηγούμενα χρόνια. Αυτό δεν αμφισβητείται όσο και να θέλουν να το αμφισβητήσουν. Αλλά λένε και κάτι άλλο. Παράγουμε, λέει, υπερβολικά πλεονάσματα 6, 7, 8 δισ. για να επιστρέψουμε λιγότερα λεφτά. 

Πέραν του γεγονότος, ότι υπάρχουν οι οροφές δαπανών, που είπε και χθες ο Πρωθυπουργός και δεν μπορούμε να ξεπεράσουμε ένα ποσό. Πέραν του γεγονότος ότι πρέπει να πληρώνουμε τα χρέη μας ως χώρα, για να μην υποθηκεύσουμε ξανά το μέλλον των επόμενων γενιών και μπούμε πάλι σε μία λογική μνημονίων και να μειώσουμε το χρέος μας, κτλ. Πείτε μου εσείς ένα κίνητρο που έχει μια κυβέρνηση να παράγει υπερβολικά πλεονάσματα, εφόσον δεν μπορεί να τα δώσει λόγω των ορόφων δαπανών. Τα μοιράζεται στο τέλος της ημέρας αυτά τα λεφτά κάποιος ως μπόνους; 

Για ποιο λόγο να θέλει μια κυβέρνηση να γίνει δυσάρεστη; Τα πλεονάσματα αυτά έχουμε αποδείξει ότι είναι αποτέλεσμα της αντιμετώπισης της φοροδιαφυγής, της μείωσης της ανεργίας και της ανάπτυξης της οικονομίας. Με τα λεφτά αυτά, με βάση τις οροφές δαπανών, χρηματοδοτούμε τα μέτρα μας, όσα παραπάνω μπορούμε να δώσουμε. Υπήρχε ένα υπόλοιπο 1,76 δισ. τα δίνουμε στον κόσμο και πρέπει να δώσουμε παραπάνω. Και ένα άλλο μέρος των πλεονασμάτων, των πρωτογενών πλεονασμάτων κατευθύνεται στο χρέος της χώρας. Είναι τόσο απλό. Δεν υπάρχει κυβέρνηση που να μπορεί να δώσει περισσότερα και να μην τα δίνει. Εδώ τα λεφτά είναι συγκεκριμένα και είναι τα λεφτά των πολιτών. Δεν είναι τα λεφτά κανενός κόμματος. Είναι τα λεφτά του Έλληνα φορολογούμενου. Όποιος, λοιπόν, τάζει με λεφτά που δεν υπάρχουν, ούτε καν με τα λεφτά των άλλων, όπως έχει ειπωθεί πολύ σωστά στο παρελθόν, τότε παίζει με τις αγωνίες της κοινωνίας.

 


Ν. ΧΙΔΙΡΟΓΛΟΥ: Ένα τελευταίο ερώτημα. Συνιστά η προσχώρηση του κ. Λοβέρδου στη Ν.Δ. άλλο ένα δείγμα μιας ευρύτερης συσπείρωσης του αστικού πολιτικού χώρου γύρω από τον ισχυρότερο πόλο του, τη Ν.Δ. για την αντιμετώπιση ενδεχομένως και ριζοσπαστικών φαινομένων, αλλά και τυχοδιωκτικών ενεργειών από την Αντιπολίτευση; Υπενθυμίζω ότι ο κ. Λοβέρδος είχε βρεθεί στο στόχαστρο της μεθόδευσης της Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ με αφορμή το θέμα της Novartis. 

 

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Πράγματι, ο κ. Λοβέρδος, όπως και άλλοι Υπουργοί της Ν.Δ., του ΠΑΣΟΚ, ο κ. Πικραμένος, ο κ. Βενιζέλος, ήταν άνθρωποι που στοχοποιήθηκαν, αυτό είναι ένα αντικειμενικό γεγονός, δικαιώθηκαν και νομίζω ότι η ιστορία έχει γράψει αυτά τα οποία ζήσαμε τα προηγούμενα χρόνια. Αλλά νομίζω ας μην το διυλίζουμε πάρα πολύ. Είναι μια προσχώρηση και προσωπικά ενός καθηγητή, πρώην Υπουργού και των στελεχών του κόμματός του σε ένα κόμμα, γιατί πιστεύουν οι άνθρωποι αυτοί ότι θέλουν να συμμετέχουν σε μια κοινή προσπάθεια. Θα αξιολογηθεί ο καθένας ξεχωριστά, αναλόγως σε ποιον τομέα θα ενταχθούν, πού θα πολιτευτούν, από τους πολίτες. Μην το μεγαλοποιούμε και μην δημιουργούμε έτσι και εντυπώσεις που δεν έχει νόημα να μπούμε σε μια διαδικασία δημιουργίας εντυπώσεων. 

 


ΑΝΤ. ΚΟΤΖΑΙ: Ο Πρωθυπουργός στη χθεσινή του συνέντευξη είπε για τη σφαγή στη Γάζα τα εξής: «Θέλω να θυμίσω ότι η Ελλάδα έστειλε στρατιωτικά αεροσκάφη να κάνουν ρίψεις ανθρωπιστικής βοήθειας σε μια εποχή όπου δεν έμπαινε καθόλου ανθρωπιστική βοήθεια στη Γάζα. Έχουμε πάρει διακριτικά τραυματίες από τη Γάζα. Θέλουμε να περιθάλψουμε τραυματίες και παιδιά από τη Γάζα. Όποτε μας δίνεται η δυνατότητα, το κάνουμε». Οι ερωτήσεις είναι οι εξής: Πόσοι είναι αυτοί οι τραυματίες, πού βρίσκονται και γιατί τους πήραμε διακριτικά;

 

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Ο Πρωθυπουργός έδωσε μια συνολική απάντηση, από την οποία αποδεικνύεται ότι η χώρα μας έχει μια υπεύθυνη στάση. Μια στάση η οποία, πριν και πάνω απ’ όλα, βάζει τον άνθρωπο και βάζει τους ανθρώπους οι οποίοι κινδυνεύουν στο επίκεντρο και την προστασία τους. Και δεν είναι μόνο αυτό το κομμάτι που αναφέρατε. Είναι και το ψήφισμα στο οποίο πρωταγωνίστησε η Ελλάδα, τα έχω πει πάρα πολλές φορές, η παροχή ανθρωπιστικής βοήθειας. Ακολουθείται η διαδικασία που πρέπει να ακολουθηθεί για να είναι ασφαλή τα παιδιά αυτά. Όπως το κάναμε και με παιδιά από την Ουκρανία, έτσι το κάνουμε και με παιδιά από την Παλαιστίνη. Τώρα, το πού βρίσκονται ακριβώς, δεν ξέρω εάν μπορώ να σας το μεταφέρω από το Υπουργείο Υγείας για προφανείς λόγους, τους οποίους αντιλαμβάνεστε. Αλλά, φαντάζομαι ότι αν κάτι μπορεί να ειπωθεί, θα ειπωθεί από το αρμόδιο Υπουργείο.

 

ΜΗΝ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ: Ακούσαμε, επίσης, χθες τον Πρωθυπουργό να λέει πως είναι βαριά λέξη η γενοκτονία. Παράλληλα, έχουμε δει ότι στα ελληνικά και στα διεθνή Μέσα το πόρισμα της Ανεξάρτητης Επιτροπής που σύστησε ο ΟΗΕ που καταλήγει στη γενοκτονία. Εμείς ως μη μόνιμο μέλος του Συμβουλίου Ασφαλείας και προεδρεύον, έχουμε μεταφέρει αυτή τη διαφωνία μας; 

 

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Τεκμηρίωσε πλήρως ο Πρωθυπουργός αυτό το οποίο είπε. Μίλησε για μια κατάσταση η οποία πρέπει να σταματήσει, ανάγκη προστασίας των αμάχων – δεν είπε μόνο αυτό. Για να αντιληφθεί κανείς την απάντησή του, πρέπει να τη δει όλη. Αλλά επεσήμανε και το πώς ξεκίνησε αυτό το οποίο συμβαίνει αυτή τη στιγμή, που προφανώς πρέπει να μπει ένα τέλος και να προστατευτούν οι άμαχοι. Ξεκίνησε από μια άνευ προηγουμένου επίθεση από την τρομοκρατική Χαμάς με ανθρώπους οι οποίοι, μέχρι και σήμερα κάποιοι εξ αυτών, πέραν εκείνων που χάθηκαν και δολοφονήθηκαν, είναι όμηροι, μεταξύ αυτών και γυναίκες και μωρά. Γιατί και αυτές είναι φρικιαστικές εικόνες και φρικιαστικές φωτογραφίες. Η συνέχεια, βέβαια, είναι αυτή την οποία βλέπουμε και όπως και πολύ σωστά είπε ο Πρωθυπουργός, παρά το γεγονός ότι είναι σύμμαχός μας χώρα το Ισραήλ, στους συμμάχους πρέπει να λέμε την αλήθεια. Και αυτή η κατάσταση πρέπει να σταματήσει. Και όλα τα υπόλοιπα που έχουμε κάνει για την Παλαιστίνη, για να μην τα επαναλαμβάνω. Αυτή ήταν η άποψη του Πρωθυπουργού, η άποψη της Κυβέρνησης και όποτε της ζητείται, προφανώς και είναι και σωστή άποψη κατά τη δική μας γνώμη, λέγεται.

 

ΜΗΝ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ: Γιατί πράγματι το πόρισμα αναφέρει πως μετά τον Οκτώβρη του ΄23 διεξάγεται γενοκτονία στη Γάζα. Εμείς αποδεχόμαστε, απορρίπτουμε αυτά τα ευρήματα ή όπως είπε ο Άδωνις Γεωργιάδης, δεν μας νοιάζει τι λέει ο ΟΗΕ;

 

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Μένω στην απολύτως τεκμηριωμένη και πλήρη απάντηση του Πρωθυπουργού χωρίς να αλλάζω ούτε σημείο στίξης. Δεν έχουν περάσει ούτε λίγες ώρες, άλλωστε τι παραπάνω μπορώ να πω.

 

ΧΡ. ΑΒΡΑΜΙΔΗΣ: Τα τρένα τα οποία έδειξε το γερμανικό εργαστήριο ότι αυτή τη στιγμή έχουν χάλια πυρασφάλεια, κυκλοφορούσαν τη μοιραία νύχτα παρότι ήταν επικίνδυνα. Κυκλοφορούν ακόμα, δυόμιση χρόνια μετά, ενώ είναι ακόμα επικίνδυνα. Περιμέναμε δύο χρόνια να σταλούν τα δείγματα, κυκλοφορούσαν τα βαγόνια. Περιμέναμε άλλους έξι μήνες να πληρώσετε για να βγουν τα αποτελέσματα, θυμάστε, σας ρωτήσαμε πολλές φορές και μετά πληρώσατε. Τώρα, κυκλοφορούν κανονικά τα βαγόνια ακόμα και εμείς περιμένουμε επιτέλους μια ενημέρωση και όσο περιμένουμε μπαίνουν οι άνθρωποι μέσα σε επικίνδυνα βαγόνια, κόβουν εισιτήρια. Είστε εκπρόσωπος ολόκληρης της Κυβέρνησης, όχι μόνο του δικού σας χαρτοφυλακίου. Και σας ρωτάμε κάτι πολύ κρίσιμο. Σε προηγούμενες ενημερώσεις όταν σας ρωτούσαμε και για μέτρα ασφαλείας, προς τιμήν σας, ρωτούσατε το Υπουργείο Μεταφορών και ερχόσασταν εδώ και μας απαντούσατε για το ETCS, για τη φωτοσήμανση κ.λ.π.. Τώρα, γιατί βλέπουμε αυτή την αλλαγή γραμμής; Γιατί ενώ σας ρωτάμε κάτι τόσο κρίσιμο για να είμαστε ασφαλείς στα τρένα, εσείς μας λέτε ότι δεν θα μας ενημερώσετε και θα πρέπει να πάμε μόνο στο Υπουργείο;

 

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Μάλλον δεν ακούτε τι λέω. Είπα, ρώτησα ακόμη και σήμερα το Υπουργείο και μου απάντησε ότι επειδή είναι ένα τεχνικό θέμα, να στείλετε ερώτημα στο Υπουργείο για να σας απαντήσει με όλες τις τεχνικές λεπτομέρειες που μπορεί να δώσει και να απαντήσει, χωρίς να μου απάντησαν οι άνθρωποι ότι δεν υπάρχουν συστήματα ασφαλείας, δεν υπάρχουν τα αντίστοιχα, τέλος πάντων, προβλεπόμενα πρωτόκολλα πυρασφάλειας. Σας είπα πριν από 10 λεπτά ότι ρώτησα. Σας το λέω για τρίτη φορά, ελληνικό ρήμα είναι «ρωτώ», ρώτησα. Ρώτησα, μου απάντησαν. Άρα, δεν είναι ότι δεν ρώτησα, ρώτησα και μου απάντησαν. Τώρα, γιατί μου απάντησαν ό,τι μου απάντησαν -τώρα χάνετε χρόνο, θα μπορούσατε να έχετε συντάξει ήδη το mail τόση ώρα με το ερώτημά σας, να το στείλετε στο Υπουργείο και μπορεί μέχρι και σήμερα να σας απαντούσαν. 

 

ΧΡ. ΑΒΡΑΜΙΔΗΣ: Δεν αμφισβητούμε ότι ρωτήσατε. Αμφισβητούμε ότι μας απαντάτε, γιατί δεν μας απαντάτε. Είναι ασφαλή αυτή τη στιγμή τα τρένα, ναι ή όχι;

 

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Μα σας είπα ότι θα σας απαντήσει το Υπουργείο για το ζήτημα της πυρασφάλειας, λέγοντάς μου ήδη ότι υπάρχουν συστήματα, πρωτόκολλα και συστήματα πυρασφάλειας. Για τις τεχνικές λεπτομέρειες των συστημάτων θα σας απαντήσει το Υπουργείο. Δεν είναι δουλειά της ενημέρωσης πολιτικών συντακτών. Μου είπαν οι άνθρωποι ότι έχουν, ρωτήστε τους για να σας τα πουν συγκεκριμένα. Αυτή είναι η απάντηση του Υπουργείου. Εάν δεν σας αρέσει, δεν μπορώ να κάνω κάτι.

 

ΜΗΝ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ: Κάτι τελευταίο που έχει μείνει αναπάντητο μετά το κλείσιμο, τέλος πάντων, της δίκης για τους πρώην προστατευόμενους μάρτυρες στη Novartis. Τον Ιούλιο απορρίφτηκε η αγωγή του Δημοσίου που ζητούσε 215 εκατομμύρια από την εταιρεία, 350 ήταν αυτά που έκανε συμβιβασμό στις ΗΠΑ. Έχει επανακαταθέσει η Κυβέρνηση, το Υπουργείο Δικαιοσύνης, το Υπουργείο Υγείας, κάποιο αρμόδιο, αγωγή κατά της εταιρείας για όσα συνέβησαν στην Ελλάδα;

 

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Θα το ρωτήσω και θα σας πω. 

 

ΜΗΝ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ: Από τον Ιούλιο δεν έχετε κάποια ενημέρωση;

 

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Από τον Ιούλιο δεν με έχετε ρωτήσει ξανά.

 

ΜΗΝ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ: Τον Ιούλιο μου είπατε ότι θα ενημερωθείτε για να μάθουμε τι έχει γίνει με αυτό το σκάνδαλο. Ρωτάω εάν υπάρχει σκάνδαλο Novartis στην Ελλάδα.

 

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Από τον Ιούλιο μέχρι σήμερα μπορεί να έχει κατατεθεί κάτι και να μην το ξέρω. Αντιλαμβάνεστε ότι από τον Ιούλιο η πρώτη ερώτηση που μου γίνεται είναι σήμερα. Για να πάρω νεότερη ενημέρωση πρέπει να ρωτήσω. Δεν μπορούσα να φανταστώ ότι θα μου κάνετε μια τόσο εξειδικευμένη ερώτηση για μια κατάθεση αγωγής. Και επίσης επειδή το ξέχασα αυτό να το απαντήσω, για το χαρτοφυλάκιό μου δυστυχώς δεν μου έγινε σήμερα ερώτηση. Κάναμε χθες ένα νομοσχέδιο, το βάλαμε στη δημόσια διαβούλευση, για την ΕΡΤ. Μόνο για τα άλλα χαρτοφυλάκια, ως Κυβερνητικός Εκπρόσωπος και όπως έχω υποχρέωση, για να μην παρεξηγηθούμε, έχω απαντήσει. Άρα, κάθε άλλο, παρά για το δικό μου χαρτοφυλάκιο απαντάω και προφανώς και είναι λογικό αυτό. 

 

ΜΗΝ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ: Αν απευθύνεστε σε μένα…

 

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Όχι εσείς. Άρα και αυτό που ειπώθηκε από συνάδελφό σας δεν ισχύει. 

 

Σας ευχαριστώ πολύ. 

Ένοπλες Δυνάμεις: - Ένα μεγάλο ταμπού της Μεταπολίτευσης έσπασε - Χρειάστηκε να περάσουν πολλά χρόνια για να καταλάβει, η Κυβέρνηση, ότι ως Κράτος δεν πας πολύ μακριά, χωρίς ισχυρές Ένοπλες Δυνάμεις



 



Ένα από τα μεγάλα ταμπού της Μεταπολίτευσης ήταν ο στρατός. Το τίμημα που πλήρωσαν οι Ένοπλες Δυνάμεις, αλλά και η χώρα, για το πραξικόπημα της 21ης Απριλίου και την τουρκική εισβολή στην Κύπρο ήταν τεράστιο. Τα πρώτα χρόνια, νεαροί αξιωματικοί ή σπουδαστές σε στρατιωτικές σχολές φοβούνταν να φορέσουν στολή. 

Συχνά τους λοιδορούσαν σαν να έφταιγαν εκείνοι για τους επίορκους πραξικοπηματίες και τα εγκλήματά τους. Επειδή είμαστε μια βαθιά μεσογειακή χώρα, η αντίδραση απέναντι στη «στρατοκρατορία» έφτασε στο άλλο άκρο. Μπήκε ο συνδικαλισμός στη μέση, η έννοια της πειθαρχίας γελοιοποιήθηκε και η άνοδος στην ιεραρχία περνούσε αναγκαστικά μέσα από κομματικά γραφεία. Ηταν, προφανώς, ανάγκη να μπει ο στρατός «στη θέση του», να περιοριστεί στον αυστηρά καθορισμένο θεσμικό του ρόλο.

Φτάσαμε όμως στο άλλο άκρο. Πρωθυπουργοί ή υπουργοί ρωτούσαν ενίοτε αν υπάρχει σχέδιο έκτακτης ανάγκης για τη χώρα το οποίο προέβλεπε τον ενεργό ρόλο των Ενόπλων Δυνάμεων, πέρα από όσα επέβαλλε η συμμετοχή μας στο ΝΑΤΟ. Η αφορμή ήταν σενάρια ακραίων καταστροφών ή σοβαρών επεισοδίων από παράνομους μετανάστες σε κάποιο νησί. Η συνήθης απάντηση ήταν ότι «μετά το 1974 δεν τα συζητάμε και δεν υπάρχουν στην ουσία τέτοια σχέδια». Η στρατιωτική ηγεσία φοβόταν ότι θα κατηγορηθεί πως υπερβαίνει τον διακριτό της ρόλο αν συζητούσε ή ετοίμαζε ένα τέτοιο σχέδιο.

Μαζί με την απαξίωση των Ενόπλων Δυνάμεων αποδομήθηκε όμως και η έννοια της ασφάλειας, η κουλτούρα της ασφάλειας που είναι τόσο απαραίτητη σε κάθε σοβαρό κράτος. Όλα χαλάρωσαν, οι αυστηροί κανονισμοί, το ποιος μπαίνει πού, το τι είναι δημόσια γνωστό και τι όχι. Χύμα όλα.

Απομένει η αλλαγή στάσης της κοινωνίας για τις Ένοπλες Δυνάμεις να μεταφραστεί σε μια στιβαρή κουλτούρα ασφάλειας και μια ριζική αναδιοργάνωση όλου του αμυντικού τομέα.

Χρειάστηκε να περάσουν 51 χρόνια για να αρχίσουν να αλλάζουν όλα αυτά. 51 χρόνια για να αγκαλιάσει η κοινή γνώμη τις Ένοπλες Δυνάμεις ως αναπόσπαστο και κρίσιμο κομμάτι της ελληνικής κοινωνίας και να αποδεχθεί τον ρόλο τους. Σε αυτό συνέβαλε, με έναν παράδοξο τρόπο, η περίοδος ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ. Η Αριστερά αναγκάστηκε –λόγω συγκατοίκησης– να αλλάξει στάση απέναντι στις Ένοπλες Δυνάμεις, ενίοτε με υπερβολές. Έσπασε όμως το ταμπού.

Μετά καταλάβαμε επίσης στο πεδίο ότι ως κράτος δεν πας πολύ μακριά χωρίς ισχυρές Ένοπλες Δυνάμεις, που να έχουν αυτοπεποίθηση και να νιώθουν την κοινωνία δίπλα τους. Η εικόνα στο Αιγαίο και στην Ανατολική Μεσόγειο θα ήταν άλλη σήμερα χωρίς το Πολεμικό Ναυτικό που πάλεψε έχοντας έναν απαρχαιωμένο στόλο. Ο Έβρος δεν θα κρατούσε χωρίς τον στρατό. Η συντριπτική πλειοψηφία των Ελλήνων το ξέρει, το νιώθει, είναι ευγνώμων για αυτό.

Απομένει τώρα η αλλαγή στάσης της κοινωνίας να μεταφραστεί σε μια στιβαρή κουλτούρα ασφάλειας και μια ριζική αναδιοργάνωση όλου του αμυντικού τομέα. Με σαφή όρια και μακριά από επικοινωνιακά τρικ και προσωπικές φιλοδοξίες.














πηγή:https://www.kathimerini.gr/opinion/562620211/ena-megalo-tampoy-tis-metapoliteysis-espase/