Τετάρτη 4 Σεπτεμβρίου 2024

Διοικητής Τράπεζας της Ελλάδος: - Οι 7+1 Θανάσιμες Πληγές της Ελληνικής Οικονομίας

 




Σε πρόσφατο άρθρο του, ο διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος, Γιάννης Στουρνάρας, ανέδειξε επτά κρίσιμες διαρθρωτικές αδυναμίες που απειλούν τη σταθερότητα και την ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας. Αυτές οι αδυναμίες, αν και γνωστές, συνεχίζουν να λειτουργούν ως εμπόδια στην προσπάθεια της χώρας να εδραιώσει τη θέση της σε ένα ανταγωνιστικό διεθνές περιβάλλον. Η αντιμετώπισή τους απαιτεί στοχευμένες παρεμβάσεις και στρατηγικές πρωτοβουλίες, οι οποίες μπορούν να συμβάλουν ουσιαστικά στην αναβάθμιση της ελληνικής οικονομίας.

{1/7}. Πρώτον, η έλλειψη ανταγωνισμού σε πολλούς κλάδους της οικονομίας δημιουργεί σοβαρά προβλήματα, αυξάνοντας τις τιμές και περιορίζοντας την καινοτομία. Η ενίσχυση των ρυθμιστικών αρχών, όπως η Επιτροπή Ανταγωνισμού, είναι απαραίτητη για την αποτροπή των ολιγοπωλίων και την ενίσχυση της διαφάνειας στην αγορά. Επιπλέον, η απλοποίηση των διαδικασιών για τη δημιουργία νέων επιχειρήσεων θα μπορούσε να προσελκύσει περισσότερους «παίκτες» στην αγορά, προάγοντας έτσι τον ανταγωνισμό. Παράλληλα, η διαφάνεια στις δημόσιες προμήθειες, δηλαδή οι διαδικασίες μέσω των οποίων το κράτος προμηθεύεται αγαθά και υπηρεσίες από τον ιδιωτικό τομέα θα πρέπει να είναι ανοιχτές, δίκαιες και προσβάσιμες σε όλες τις επιχειρήσεις, ανεξάρτητα από το μέγεθος ή τις διασυνδέσεις τους. Τέλος, η προώθηση της επιχειρηματικότητας μέσω φορολογικών κινήτρων (όπως μειώσεις φόρων ή απαλλαγές) θα ενθαρρύνει την ίδρυση και ανάπτυξη νέων επιχειρήσεων.

{2/7}. Το υψηλό δημόσιο χρέος αποτελεί ακόμη μια μεγάλη πρόκληση, περιορίζοντας τις δημοσιονομικές δυνατότητες της χώρας. Η δημοσιονομική πειθαρχία και η βιώσιμη διαχείριση του χρέους είναι ζωτικής σημασίας για τη διατήρηση της εμπιστοσύνης των αγορών. Η αναδιάρθρωση των δημόσιων δαπανών με στόχο τη βελτίωση της αποδοτικότητας και η προώθηση στρατηγικών ιδιωτικοποιήσεων μπορούν να συμβάλουν στη μείωση του χρέους. Παράλληλα, η βελτίωση της φορολογικής συμμόρφωσης μέσω της καταπολέμησης της φοροδιαφυγής είναι απαραίτητη για τη διασφάλιση επαρκών εσόδων.

{3/7}. Το επενδυτικό κενό, δηλαδή η διαφορά μεταξύ των επενδυτικών αναγκών της οικονομίας και των πραγματικών επενδύσεων που πραγματοποιούνται, παραμένει σημαντικό και περιορίζει την οικονομική ανάπτυξη και την απασχόληση. Η δημιουργία ενός ελκυστικού επενδυτικού περιβάλλοντος, μέσω της μείωσης της φορολογίας και της σταθεροποίησης του φορολογικού πλαισίου, είναι καίριας σημασίας. Επιπλέον, η ενίσχυση των δημόσιων επενδύσεων σε τομείς όπως οι υποδομές και η ψηφιακή τεχνολογία μπορεί να λειτουργήσει ως μοχλός ανάπτυξης. Η αποτελεσματική αξιοποίηση των ευρωπαϊκών χρηματοδοτικών εργαλείων, όπως το Ταμείο Ανάκαμψης, είναι επίσης κρίσιμη για την κάλυψη του επενδυτικού κενού.

{4/7}. Η χαμηλή αποταμίευση των νοικοκυριών αποτελεί μια ακόμη αδυναμία που επηρεάζει αρνητικά την εσωτερική χρηματοδότηση των επενδύσεων. Η πραγματικότητα είναι ότι 7 στους 10 καταθέτες έχουν λιγότερα από 1.000 ευρώ στον τραπεζικό τους λογαριασμό. Η προώθηση προγραμμάτων χρηματοοικονομικής εκπαίδευσης (personal finance) και η παροχή φορολογικών κινήτρων για αποταμιευτικά προϊόντα θα μπορούσαν να ενισχύσουν την αποταμιευτική συνείδηση των πολιτών. Η ανάπτυξη ελκυστικών αποταμιευτικών προϊόντων και η βελτίωση της απασχόλησης, που θα οδηγήσει σε υψηλότερα εισοδήματα, είναι επίσης απαραίτητα μέτρα για την αντιμετώπιση αυτής της πρόκλησης.

{5/7}. Η χαμηλή διαρθρωτική ανταγωνιστικότητα της ελληνικής οικονομίας αποτελεί έναν ακόμη ανασταλτικό παράγοντα για την ανάπτυξη. Η επένδυση στην καινοτομία και την έρευνα μέσω κέντρων αριστείας σε συνεργασία με τον ιδιωτικό τομέα είναι κρίσιμη για την ανάπτυξη τεχνολογιών και προϊόντων με διεθνή ανταγωνιστικότητα. Η ανασυγκρότηση της βιομηχανίας με έμφαση στις εξαγωγές, η υποστήριξη στρατηγικών κλάδων όπως η υψηλή τεχνολογία και η πράσινη ενέργεια, είναι επίσης απαραίτητα βήματα. Η απλοποίηση των αδειοδοτικών διαδικασιών και η ταχεία επίλυση επιχειρηματικών υποθέσεων θα ενισχύσουν το επιχειρηματικό περιβάλλον. Τέλος, η ενσωμάτωση ψηφιακών τεχνολογιών και η ανάπτυξη ψηφιακών υποδομών είναι κρίσιμες για την αύξηση της παραγωγικότητας και της διεθνούς δικτύωσης, οδηγώντας την Ελλάδα σε ένα μοντέλο ανάπτυξης βασισμένο στη γνώση, την καινοτομία και την εξωστρέφεια.

{6/7}. Η υψηλή ανεργία, ειδικά μεταξύ των νέων, συνεχίζει να αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα κοινωνικά και οικονομικά προβλήματα της χώρας. Η δημιουργία νέων θέσεων εργασίας μέσω επενδύσεων σε τομείς με υψηλή προστιθέμενη αξία, όπως η πράσινη ενέργεια και η τεχνολογία, είναι κρίσιμης σημασίας. Οι ενεργητικές πολιτικές απασχόλησης, όπως τα προγράμματα επιδότησης εργασίας και κατάρτισης, μπορούν να βοηθήσουν στην επανένταξη των ανέργων στην αγορά εργασίας. Επιπλέον, η στήριξη της νεανικής επιχειρηματικότητας και η προώθηση ευέλικτων μορφών απασχόλησης (μερική απασχόληση, τηλεργασία, εποχιακή εργασία, συμβάσεις έργου, ευέλικτο ωράριο εργασίας κλπ.) με διασφάλιση των δικαιωμάτων είναι επίσης σημαντικά μέτρα.

{7/7}. Η γήρανση του πληθυσμού επιβαρύνει τα συστήματα κοινωνικής ασφάλισης και υγείας, καθιστώντας κρίσιμη την ανάγκη για πολιτικές που θα αναστρέψουν αυτήν την τάση. Η ενίσχυση της οικογενειακής πολιτικής με οικονομικά κίνητρα για νέες οικογένειες είναι απαραίτητη, αλλά εξίσου σημαντική είναι η προσπάθεια να φέρουμε πίσω τους νέους που έφυγαν στο εξωτερικό και να προσελκύσουμε εξειδικευμένα ταλέντα από άλλες χώρες, συμβάλλοντας έτσι σε ένα «brain gain». Η δημιουργία ευκαιριών για τους νέους, με έμφαση σε καινοτόμους κλάδους και την τεχνολογία, σε συνδυασμό με την αναμόρφωση του συνταξιοδοτικού συστήματος για τη διασφάλιση της βιωσιμότητάς του, θα μπορούσε να αναζωογονήσει τον πληθυσμό και να ενισχύσει τη μακροπρόθεσμη οικονομική σταθερότητα της χώρας.

{Bonus}. Η αποτελεσματικότητα του δικαστικού συστήματος στην Ελλάδα είναι κρίσιμη για την ομαλή λειτουργία της οικονομίας και την ενίσχυση της εμπιστοσύνης των πολιτών και των επενδυτών. Οι καθυστερήσεις στην απονομή δικαιοσύνης και οι περίπλοκες νομικές διαδικασίες αποτελούν σημαντικά εμπόδια για την επιχειρηματική δραστηριότητα και την κοινωνική συνοχή. Η αναμόρφωση του δικαστικού συστήματος, με στόχο την επιτάχυνση των διαδικασιών και την ψηφιοποίηση των δικαστικών υπηρεσιών, είναι απαραίτητη για τη βελτίωση της διαφάνειας και της αποδοτικότητας. Η ενίσχυση της εκπαίδευσης και της κατάρτισης των δικαστικών λειτουργών, καθώς και η προώθηση εναλλακτικών μορφών επίλυσης διαφορών, όπως η διαμεσολάβηση και η διαιτησία, θα μπορούσαν να συμβάλουν καθοριστικά στη βελτίωση του ελληνικού δικαστικού συστήματος, ενισχύοντας έτσι τη συνολική ανταγωνιστικότητα και σταθερότητα της χώρας.

Συνολικά, η αντιμετώπιση αυτών των διαρθρωτικών αδυναμιών απαιτεί μια συντονισμένη προσπάθεια από την κυβέρνηση, τους κοινωνικούς εταίρους και τον ιδιωτικό τομέα. Με στοχευμένες παρεμβάσεις και στρατηγικές επιλογές, η ελληνική οικονομία μπορεί να θέσει τα θεμέλια για μακροχρόνια ανάπτυξη και ευημερία σε ένα συνεχώς μεταβαλλόμενο παγκόσμιο περιβάλλον.





https://www.nextdeal.gr/asfalistikes-eidiseis/idiotiki-asfalisi/141055/oi-71-thanasimes-pliges-tis-ellinikis-oikonomias

Τρίτη 3 Σεπτεμβρίου 2024

Ο κόμπος έφτασε στο χτένι... - Πορεία διαμαρτυρίας στην Θεσσαλονίκη την 6 Σεπ. 2024 στην Θεσσαλονίκη στον Λευκό Πύργο



 

  • Θα συμμετάσχει ο Πρόεδρος της Ε.Α.Α.Α και σύσσωμο το Δ.Σ. της ένωσης στην πορεία διαμαρτυρίας  την 6 Σεπ.2024 18:00 στην Θεσσαλονίκη  στον Λευκό Πύργο για τα δίκαια και  χρονίζοντα αιτήματα των Αποστράτων  μελών του ;;;;;
  • Θα μπουν μπροστάρηδες μαζί - δίπλα με τους εν ενεργεία Συναδέλφους μας για τα κοινά και διαχρονικά προβλήματα μας;;;;; 
  • Θα  κινητοποιήσουν για συμμετοχή τα μέλη των Παραρτημάτων - με διάθεση λεωφορείων- όπως είχε γίνει επιτυχώς στο παρελθόν  για να ακουσθεί η φωνή μας;;;;;; 
Για.......................

1. ΠΛΗΡΗ κατάργηση της Ε.Α.Σ. 

2. Επαναφορά του ποσοστού αναπλήρωσης απο 40,01 -45,00 έτη ασφάλισης με προσαύξηση 2% ανιά έτος  

3. Επαναφορά των συντάξεών μας στα επίπεδα του 2012 (υπόλοιπο 50%) 
4
. Για την ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΔΙΑΦΟΡΆ που αφήνει χιλιάδες Συναδέλφους εδώ και 14 χρόνια ΧΩΡΙΣ καμία αύξηση στην σύνταξη τους..... 

5.Για τα αναδρομικά του 11μήνου που ξεχάσθηκαν..................

6. .................και για δεκάδες άλλες ΑΔΙΚΙΕΣ 
ή 

θα αρκείται απλά στην υποβολή ενός υπομνήματος  αιτημάτων κάθε ένα (1) έτος  σε κάποιον γραμματέα κάποιου υπουργείου;;;;;;;;;;;; Που απλά ακούει και ΔΕΝ ΔΙΝΕΙ ΛΥΣΕΙΣ;;;;;;;

Ο κόμπος έφτασε στο χτένι......η ακρίβεια έχει μειώσει την σύνταξη του Αποστράτου στην μισή της αγοραστική αξία ........το ΘΕΜΑ είναι καθαρά πλέον ΕΠΙΒΙΩΣΗΣ του ιδίου και της Οικογένειας του ..........

Όλη η κοινωνία θα βρίσκεται στην Θεσσαλονίκη να διεκδικεί τα δίκαια δικαιώματά της .........

Οι Κυβερνώντες πρέπει να καταλάβουν επιτέλους ότι μετά από 14 χρόνια αλλά και 5 χρόνια δικής τους διακυβέρνησης ότι τα  αιτήματά μας είναι ΔΊΚΑΙΑ και ΔΕΝ μπορούν να μας απαντάνε .....ότι δεν υπάρχει για σας δημοσιονομικός χώρος........ στα χέρια τους είναι να γυρίσουν ξανά την <<πλάστιγγα>>  προς το μέρος τους ......

Οι Απόστρατοι επιβάλλεται να συμμετάσχουν ειρηνικά και Δημοκρατικά ως οφείλουν ως Αξιωματικοί στην πορεία διαμαρτυρίας για να ακουσθεί η φωνή τους για τα δίκαια τα δικά τους και της οικογενείας τους....

Η απόφαση της κινητοποίησης και της μαζικής συμμετοχής (ή μη) των Αποστράτων της Ε.Α.Α.Α. στο συλλαλητήριο στην Θεσσαλονίκη 
 ΒΑΡΎΝΕΙ  ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΆ 
το  Δημοκρατικά εκλεγμένο Δ.Σ. της Ένωσής μας  σύμφωνα και με τον θεσμικό του ρόλο....... 

Η ιστορία είναι εδώ και θα μας ΚΡΙΝΕΙ ΌΛΟΥΣ ......
συμφώνως των έργων μας......




πηγή:https://aeroporiapostratos.blogspot.com/2024/09/blog-post_3.html?m=1

Συντάξεις: Με τη νέα χρονιά, 1, 9 εκατ. συνταξιούχοι θα δουν αυξήσεις - Τι θα γίνει με τους εναπομείναντες συνταξιούχους - Παραδείγματα κα αναλυτικός πίνακας


 Οι παλαιοί -πριν από το 2016- συνταξιούχοι που έχουν υπόλοιπο της λεγόμενης «προσωπικής διαφοράς» του ποσού, δηλαδή που λαμβάνουν ως συμπλήρωμα σύνταξης μετά τον επανυπολογισμό που είχαν το 2019 και το 2020, θα δουν την αύξηση στην τσέπη μόνον εφόσον αυτή ξεπεράσει και μηδενίσει την προσωπική διαφορά. Αν, παρά την αύξηση, μείνει υπόλοιπο από την προσωπική διαφορά, και αυτό το υπόλοιπο είναι πάνω από 10 ευρώ, θα λάβουν ως αντισταθμιστική «αύξηση» το επίδομα προσωπικής διαφοράς, που θα είναι 200 ευρώ, 150 ευρώ και 100 ευρώ, ανάλογα με το ποσό της σύνταξης.

Με τις αυξήσεις των δύο προηγουμένων ετών (2023 και 2024) και με αυτήν του 2025, θα έχουν μηδενίσει την προσωπική διαφορά συνολικά 500.000 συνταξιούχοι.

Από το σύνολο των 1,2 εκατ. συνταξιούχων που «απέκτησαν» τη θετική προσωπική διαφορά στον πρώτο επανυπολογισμό των συντάξεων το 2019 με τον νόμο Κατρούγκαλου, σχεδόν οι 500.000 θα έχουν καταφέρει να τη μηδενίσουν στο 100% μετά και την αύξηση του 2025, ενώ απομένουν περίπου 650.000 με 680.000 συνταξιούχοι που θα δουν να μηδενίζεται η προσωπική τους διαφορά σταδιακά στα επόμενα έτη.

Στον αποκαλυπτικό πίνακα, με συνταξιούχους από όλα σχεδόν τα Ταμεία, φαίνεται καθαρά ότι το 2022 όλοι οι συνταξιούχοι είχαν υπόλοιπο προσωπικής διαφοράς. Το 2023, με την πρώτη αύξηση συντάξεων, αρκετοί μηδένισαν την προσωπική διαφορά, το 2024, τη μηδένισαν και άλλοι, ενώ το 2025, με τη νέα αύξηση, η προσωπική διαφορά θα έχει μηδενιστεί από όλους!

Ο πίνακας προέρχεται από δημοσιογραφική έρευνα  με τα αναλυτικά ποσά πληρωμών του ΕΦΚΑ (ανταποδοτική – εθνική σύνταξης και προσωπική διαφορά) και αντιπροσωπεύει εκατοντάδες χιλιάδες συνταξιούχους. Οπως φαίνεται σε όλες τις περιπτώσεις οι συνταξιούχοι είχαν ποσά προσωπικής διαφοράς που το 2022 έφταναν στα 167 ευρώ και το 2025 είναι μηδενικά!

Το όφελος από την εξάλειψη της προσωπικής διαφοράς είναι ότι οι συνταξιούχοι βλέπουν τις αυξήσεις που δίδονται να περνούν και στην τσέπη τους και να παίρνουν μεγαλύτερη σύνταξη.

Σύμφωνα με στοιχεία του πίνακα, κερδισμένοι είναι οι συνταξιούχοι με 31 έτη ασφάλισης και άνω από το Δημόσιο, το ΙΚΑ, το ΝΑΤ, τα Ταμεία ΔΕΚΟ και τραπεζών, καθώς και οι απόστρατοι.

Οι περισσότεροι από όσους διατηρούν προσωπική διαφορά έχουν πάνω από 30 έτη ασφάλισης και είναι παλαιοί κατά πλειοψηφία συνταξιούχοι, οι οποίοι, παρότι περιόρισαν ένα μέρος της διαφοράς με τα ποσοστά αναπλήρωσης του νόμου Βρούτση, εντούτοις έμειναν με υπόλοιπο που το μηδένισαν με τις αυξήσεις. Στην ουσία, οι 500.000 συνταξιούχοι δεν πήραν ολόκληρες τις αυξήσεις του 2023 και του 2024, καθώς θα έπρεπε προηγουμένως να μηδενιστεί η προσωπική τους διαφορά.

Απομένουν άλλοι 650.000 με προσωπική διαφορά, οι οποίοι κατά τον ίδιο τρόπο θα αρχίσουν να βλέπουν αυξήσεις από το 2025 και μέσα σε μια τριετία θα έχει μηδενίσει τη διαφορά και ο τελευταίος συνταξιούχος

Τι σημαίνει μηδενική προσωπική διαφορά και τι κερδίζει ο συνταξιούχος;

Η προσωπική διαφορά μηδενίζεται με τις αυξήσεις και στις περιπτώσεις αυτές οι συνταξιούχοι παίρνουν μεγαλύτερη σύνταξη από αυτή που είχαν πριν γίνει ο επανυπολογισμός των συντάξεών τους το 2019 με τον νόμο Κατρούγκαλου.

Για παράδειγμα, συνταξιούχος με προσωπική διαφορά 60 ευρώ σημαίνει ότι θα πρέπει να πάρει αυξήσεις 60 ευρώ για να την ισοφαρίσει και να αρχίσει να ανεβαίνει η σύνταξη. Με 40 ευρώ αύξηση, η προσωπική διαφορά θα γίνει 20 ευρώ και με άλλα 30 ευρώ αύξηση η προσωπική διαφορά θα μηδενιστεί και θα μείνει καθαρή αύξηση 10 ευρώ στη σύνταξη.

Ποιοι έσβησαν την προσωπική διαφορά και ποιοι κερδίζουν την αύξηση του 2025

Στον αποκαλυπτικό πίνακα , φαίνονται οι κατηγορίες συνταξιούχων που είχαν προσωπική διαφορά το 2022 και τη μηδένισαν σταδιακά με τις αυξήσεις του 2023 και του 2024, ενώ οι συνταξιούχοι που έχουν υπόλοιπο διαφοράς θα το σβήσουν με την αύξηση του 2025.

Για παράδειγμα, όπως φαίνεται στον σχετικό πίνακα:

  1. Συνταξιούχος του Δημοσίου με 35 έτη ασφάλισης το 2022 έπαιρνε 995 ευρώ σύνταξη και 126 ευρώ από προσωπική διαφορά (σύνολο 1.121 ευρώ). Με την αύξηση του 2023 μείωσε την προσωπική διαφορά στα 48,89 ευρώ και με την αύξηση του 2024 την περιόρισε στα 16,72 ευρώ. Η αύξηση για το 2025 θα είναι 28,7 ευρώ, από την οποία τα 16,72 ευρώ θα ισοφαρίσουν την προσωπική διαφορά και τα 11,99 ευρώ θα είναι η καθαρή αύξηση στη σύνταξη, η οποία θα διαμορφωθεί στα 1.132,99 ευρώ, χωρίς να έχει προσωπική διαφορά.
  2. Απόστρατος με 41,11 έτη ασφάλισης το 2022 έπαιρνε σύνταξη 1.316 ευρώ και 116 ευρώ από προσωπική διαφορά. Με την αύξηση του 2023 μείωσε την προσωπική διαφορά στα 14 ευρώ και με την αύξηση του 2024 τη μηδένισε, κερδίζοντας 28,53 ευρώ. Με την αύξηση του 2025 θα φτάσει να παίρνει 1.498,50 ευρώ.
  3. Συνταξιούχος του ΙΚΑ με 33 έτη ασφάλισης το 2022 έπαιρνε 850 ευρώ σύνταξη και 85 ευρώ από προσωπική διαφορά. Με την αύξηση του 2023 μείωσε την προσωπική διαφορά στα 19,13 ευρώ και με την αύξηση του 2024 τη μηδένισε με καθαρό κέρδος 8,34 ευρώ στη σύνταξη. Η αύξηση του 2025 θα περάσει όλη στην τσέπη και η σύνταξη θα φτάσει στα 967,88 ευρώ, με μηνιαίο όφελος 24,53 ευρώ.

Ποιοι συνταξιούχοι θα πάρουν επίδομα προσωπικής διαφοράς και πόσο

Εφάπαξ επίδομα που θα κυμαίνεται μεταξύ 100 και 200 ευρώ σχεδιάζει να καταβάλει η κυβέρνηση τον Δεκέμβριο στους συνταξιούχους που δεν θα πάρουν αυξήσεις επειδή θα έχουν υπόλοιπο προσωπικής διαφοράς. Οι δικαιούχοι εκτιμάται ότι θα είναι περίπου 650.000 με 680.000 συνταξιούχοι, που θα έχουν υπόλοιπο προσωπικής διαφοράς πάνω από 10 ευρώ στην πληρωμή της σύνταξης Νοεμβρίου.

Με βάση τα περσινά κριτήρια, το ποσό της ενίσχυσης εξετάζεται να είναι 200 ευρώ για συντάξεις έως 700 ευρώ, 150 ευρώ για συντάξεις έως 1.100 ευρώ και 100 ευρώ για συντάξεις έως 1.600 ευρώ.

Υπάρχει το ενδεχόμενο να αυξηθεί το επίδομα έως και 400 ευρώ για συντάξεις έως 700 ευρώ και να μείνει ίδιο για τις επόμενες κλίμακες.

ΚΕΡΔΙΣΜΕΝΟΙ

Οι συνταξιούχοι με μικρή προσωπική διαφορά έως τα 20-30 ευρώ θα πάρουν αυξήσεις από φέτος και θα δουν τη σύνταξή τους να υπερβαίνει το ποσό της παλιάς τους σύνταξης, αυτής που έπαιρναν πριν από τους επανυπολογισμούς και πριν τους φορτωθεί η προσωπική διαφορά.

ΧΑΜΕΝΟΙ

Oι συνταξιούχοι που εξακολουθούν να διατηρούν μεγάλη προσωπική διαφορά, άνω των 200 ευρώ, και προέρχονται κυρίως από υψηλόβαθμες θέσεις και ειδικά μισθολόγια του Δημοσίου, ή από τον ΟΑΕΕ-ΤΕΒΕ, θα περιμένουν ίσως και πάνω από 3 χρόνια για να δουν την προσωπική διαφορά να μηδενίζεται από τις ετήσιες αυξήσεις.

Οι κατηγορίες συνταξιούχων που μηδενίζουν την προσωπική διαφορά με τις αυξήσεις συντάξεων

Συνταξιούχοι ανά Ταμείο και έτη ασφάλισηςΣύνταξη 2022Προσωπική διαφορά 2022Συνταξη 2023 (+7,75%)Προσωπική διαφορά 2023Καθαρή αύξηση 2023/2022Σύνταξη 2024 (+3%)Προσωπική διαφορά 2024Καθαρή αύξηση 2024/2023Σύνταξη 2025 (+2,6%)Προσωπική διαφορά 2025Καθαρή αύξηση 2025/2024
Δημόσιο 42 έτη  1.526,00 €    55,00 €1.644,27 €0,00 €63,27 €1.693,59 €0,00 €49,32 €1.737,63 €0,00 €44,04 €
Δημόσιο 38 έτη  1.090,00 €   38,00 €1.174,48 €0,00 €46,48 €1.209,71 €0,00 €35,23 €1.241,16 €0,00 €31,45 €
Απόστρατος 37,8 έτη  1.314,00 €    76,00 €1.415,84 €0,00 €25,84 €1.458,31 €0,00 €42,47 €1.496,23 €0,00 €37,92 €
Απόστρατος 36,5 έτη  1.349,00 €    95,00 €1.453,55 €0,00 €9,55 €1.497,15 €0,00 €43,60 €1.536,08 €0,00 €38,93 €
ΙΚΑ 39 έτη  1.079,00 €  27,00 €1.162,62 €0,00 €56,62 €1.197,50 €0,00 €34,88 €1.228,64 €0,00 €31,14 €
ΙΚΑ 38 έτη  1.066,00 €    12,00 €1.148,62 €0,00 €70,62 €1.183,07 €0,00 €34,45 €1.213,83 €0,00 €30,76 €
ΙΚΑ 37 έτη  1.118,00 €    16,00 €1.204,65 €0,00 €70,65 €1.240,78 €0,00 €36,13 €1.273,04 €0,00 €32,26 €
ΙΚΑ 35 έτη   897,00 €    58,00 €966,52 €0,00 €11,52 €995,51 €0,00 €28,99 €1.021,40 €0,00 €25,89 €
ΔΕΚΟ 35 έτη  1.132,00 €    67,00 €1.219,73 €0,00 €20,73 €1.256,32 €0,00 €36,59 €1.288,99 €0,00 €32,67 €
ΤΣΜΕΔΕ 38 έτη  1.003,00 €    3,00 €1.080,73 €0,00 €74,73 €1.113,15 €0,00 €32,42 €1.142,10 €0,00 €28,95 €
Δημόσιο 36 έτη  1.075,00 €    91,00 €1.158,31 €7,69 €0,00 €1.193,06 €0,00 €27,06 €1.224,08 €0,00 €31,02 €
Δημόσιο 39 έτη  1.081,00 €  113,00 €1.164,78 €29,22 €0,00 €1.199,72 €0,00 €5,72 €1.230,91 €0,00 €31,19 €
Απόστρατος 41,11 έτη  1.316,00 €  116,00 €1.417,99 €14,01 €0,00 €1.460,53 €0,00 €28,53 €1.498,50 €0,00 €37,97 €
ΙΚΑ 33 έτη   850,00 €   85,00 €915,88 €19,13 €0,00 €943,35 €0,00 €8,34 €967,88 €0,00 €24,53 €
Δημόσιο 35 έτη   995,00 €   126,00 €1.072,11 €48,89 €0,00 €1.104,28 €16,720,00 €1.132,99 €0,00 €11,99 €
Δημόσιο 38,9 έτη  1.067,00 €  148,00 €1.149,69 €65,31 €0,00 €1.184,18 €30,820,00 €1.214,97 €0,03€0,00 €
ΟΑΕΕ-ΤΕΒΕ 33 έτη  1.001,00 €  126,00 €1.078,58 €48,42 €0,00 €1.110,93 €16,070,00 €1.139,82 €0,00 €12,82 €
ΝΑΤ 31,6 έτη  1.299,00 €  167,00 €1.399,67 €66,33 €0,00 €1.441,66 €24,340,00 €1.479,15 €0,00 €13,15 €

*Ποσά συντάξεων προ φόρου




https://eleftherostypos.gr/oikonomia/asfalisi-syntaxeis/syntaxeis-o-pinakas-me-tis-afxiseis-pou-svinoun-tin-prosopiki-diafora-se-ola-ta-tameia-paradeigmata

Κυβέρνηση: - "Δεν θα θέσουμε σε κίνδυνο τη δημοσιονομική πειθαρχία" - Προτιμάμε ην φορολαίλαπα, την φτώχεια , τους χαμηλούς μισθούς και τις συντάξεις "πείνας"


 Με το σύνθημα "δεν θα θέσουμε σε κίνδυνο τη δημοσιονομική πειθαρχία" λέει ότι θα συνεχίζει να πορεύεται η κυβέρνηση την ώρα που οι πολίτες στενάζουν από την ακρίβεια , την φορολαίλαπα, τους χαμηλούς μισθούς, τις συντάξεις "πείνας" αλλά και τη διάλυση της υγείας!

Τα στατιστικά στοιχεία της Eurostat φέρνουν την Ελλάδα στις τελευταίες θέσεις με τους χειρότερους δείκτες κοινωνικής δυστυχίας στην Ε.Ε. (ποσοστό κινδύνου φτώχειας και ποσοστό υλικής και κοινωνικής στέρησης). Συγκεκριμένα η χώρα μας κατέχει την τρίτη χειρότερη θέση (πίσω από τη Ρουμανία και Βουλγαρία, που κατέχουν τις πρώτες θέσεις) στο ποσοστό ατόμων σε κίνδυνο φτώχειας και 2η πίσω από τη Ρουμανία (με τρίτη τη Βουλγαρία) στο ποσοστό ατόμων σε υλική και κοινωνική στέρηση.

Ακόμη και το κόστος στέγασης σε σχέση με την αγοραστική δύναμη των πολιτών καταγράφεται ως το ακριβότερο στην Ευρώπη των 27, οι τιμές στο ηλεκτρικό ρεύμα είναι από τις υψηλότερες ενώ ο κίνδυνος φτώχειας είναι στο 26,7%, έναντι 21,6% της Ε.Ε. σύμφωνα με στοιχεία της Eurostat.

Σημαντικά υψηλό είναι και το ποσοστό εργαζόμενων – φτωχών, με 10,6% του εργατικού δυναμικού να βρίσκεται σε κίνδυνο φτώχειας, έναντι 8,2% στην Ε.Ε. . Ειδικότερα η χώρα μας διαθέτει χαμηλότερους πραγματικούς μισθούς ανά ώρα εργασίας -και πάλι σε σχέση με την αγοραστική δύναμη των πολιτών. Μάλιστα όλα αυτά συμβαίνουν, την ώρα που η δημόσια υγεία διαρκώς υποβαθμίζεται και οι τιμές στα φάρμακα αυξάνονται μέρα με τη μέρα.

Πρώτη στα εταιρικά κέρδη λόγω χαμηλού εργατικού κόστους

Βέβαια στα στα στατιστικά υπάρχει και η άλλη πλευρά αυτη των εταιρικών κερδών που φέρνουν την Ελλάδα πρώτη στο πίνακα κατάταξης της Eurostat. Συγκεκριμένα οι πέντε πρώτες χώρες στην κατάταξη είναι Ελλάδα, Κύπρος, Κροατία, Ιταλία, Ιρλανδία, που έχουν τους χαμηλότερους δείκτες Πραγματικού Μοναδιαίου Κόστους Εργασίας. Δηλαδή, η εκτίναξη των κερδών βασίστηκε στην καθήλωση του κόστους εργασίας.

https://www.topontiki.gr/2024/09/03/stin-triti-chiroteri-thesi-ston-dikti-kinonikis-distichias-i-ellada-kaliteri-mono-apo-voulgaria-ke-roumania/