Δευτέρα 6 Μαρτίου 2023

Κυβερνητικός Εκπρόσωπος: - "Ο Πρωθυπουργός, ζήτησε μια μεγάλη και βαθιά συγγνώμη, τόσο προσωπικά ο ίδιος, όσο και στο όνομα όλων όσων κυβέρνησαν τη χώρα εδώ και χρόνια"



 Η εισαγωγική τοποθέτηση από τον Υφυπουργό παρά τω Πρωθυπουργώ και Κυβερνητικό Εκπρόσωπο, Γιάννη Οικονόμου, στην ενημέρωση των πολιτικών συντακτών και των ανταποκριτών ξένου Τύπου

Καλό μεσημέρι.

Η ελληνική κοινωνία βρίσκεται ακόμα υπό την επήρεια του σοκ που έχει προκαλέσει το τραγικό πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη. Ο πόνος, η θλίψη, η οργή περισσεύουν, καθώς κανείς δεν έχει ακόμα καταφέρει να εκλογικεύσει και να διαχειριστεί το φρικτό, το αποτρόπαιο αυτό συμβάν.

Η σκέψη όλων μας είναι στις οικογένειες που έχασαν τους ανθρώπους τους τόσο άδικα, τα παιδιά, τους γονείς, τα αδέλφια τους. Είναι στους ανθρώπους που έχασαν φίλους και συναδέλφους. Όλες οι Ελληνίδες και όλοι οι Έλληνες συμπονούμε και συμπαραστεκόμαστε στο απερίγραπτο δράμα που έφερε αβάσταχτο πόνο σε δεκάδες οικογένειες και στους οικείους τους. Στην τραγωδία που πάντα θα βασανίζει τόσο την ατομική, όσο και τη συλλογική μας μνήμη. Μέριμνα εξακολουθεί να λαμβάνεται, υλική και συναισθηματική, για τους τραυματίες που δίνουν τη δική τους μάχη και ευχόμαστε ολόψυχα να αποκατασταθεί πλήρως η υγεία τους το συντομότερο δυνατό.

Μπροστά στο ανείπωτο αυτό δράμα, ο Πρωθυπουργός, με ανάρτησή του, ζήτησε από όλους τους Έλληνες και από όλες τις Ελληνίδες, και προπάντων από τους συγγενείς των θυμάτων, μια μεγάλη και βαθιά συγγνώμη, τόσο προσωπικά ο ίδιος, όσο και στο όνομα όλων όσων κυβέρνησαν τη χώρα εδώ και χρόνια, καθώς η ελληνική Πολιτεία έχει παρελθόν, έχει παρόν και φυσικά έχει και μέλλον. Γιατί, πράγματι -όπως είπε ο Πρωθυπουργός- στην Ελλάδα του 2023, δεν γίνεται δύο τρένα να κινούνται αντίθετα στην ίδια γραμμή και να μην το έχει αντιληφθεί κανείς.

Δεν μπορούμε, δεν θέλουμε και δεν  πρόκειται να κρυφτούμε -όπως είπε ο Πρωθυπουργός- πίσω από το ανθρώπινο σφάλμα. Όπως ανακοίνωσε, τις επόμενες μέρες ο αρμόδιος Υπουργός, ο κ. Γεραπετρίτης, θα ανακοινώσει παρεμβάσεις άμεσης βελτίωσης της ασφάλειας των σιδηροδρόμων μέχρι να ολοκληρωθεί το Ηλεκτρονικό Σύστημα Διοίκησης. Επίσης, θα ζητήσει αμέσως από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και από άλλες φίλες χώρες τη συνδρομή τους σε τεχνογνωσία, ώστε να αποκτήσουμε το ταχύτερο δυνατό ένα ακόμη πιο ασφαλές σιδηροδρομικό δίκτυο. Παράλληλα, ο Πρωθυπουργός θα  επιδιώξει πρόσθετη κοινοτική χρηματοδότηση προκειμένου να συντηρηθεί και να αναβαθμιστεί γρήγορα το υφιστάμενο δίκτυο. Θα προτείνει, επίσης, σε όλα τα κόμματα να δεσμευτούν από τώρα -ανεξαρτήτως του εκλογικού αποτελέσματος- στην επόμενη Βουλή να συσταθεί Ειδική Επιτροπή, δηλαδή Εξεταστική Επιτροπή, που θα διερευνήσει την ιστορία των ελληνικών σιδηροδρόμων την τελευταία εικοσαετία.

Χρέος όλων μας -όπως τόνισε από την πρώτη στιγμή ο Πρωθυπουργός- είναι να κάνουμε ό,τι περνάει από το χέρι μας για να μην ξανασυμβεί ποτέ ένα τέτοιο τραγικό γεγονός. Επίσης, αποτελεί προτεραιότητα να διερευνηθεί πλήρως κάθε πτυχή και να μάθουμε τα αίτια της τραγωδίας. Έτσι ώστε αφενός να αποκλειστεί η επανάληψή τους και αφετέρου να αποδοθούν οι ευθύνες εκεί που ανήκουν.

Ο Πρωθυπουργός συνομίλησε σήμερα με την Πρόεδρο της Ε.Ε. Ζήτησε την στήριξη της Επιτροπής στην προσπάθεια αναδιοργάνωσης των ελληνικών σιδηροδρόμων, κυρίως στο κομμάτι της ασφάλειας. H πρόεδρος της Επιτροπής εξέφρασε και πάλι τα συλλυπητήρια της για το τραγικό δυστύχημα και υποσχέθηκε πλήρη στήριξη με τη συνδρομή κάθε αρμόδιου ευρωπαϊκού οργανισμού και μάλιστα άμεσα, πολύ γρήγορα, στην κατεύθυνση αναδιοργάνωσης των σιδηροδρόμων με έμφαση στα ζητήματα ασφάλειας, που αποτελούν άλλωστε και ευρωπαϊκή προτεραιότητα.

Είναι εύλογο ότι η τραγωδία αυτή θα μπορούσε να είχε αποφευχθεί εάν δεν συνέτρεχαν μια σειρά συστημικών προβλημάτων και δυσλειτουργιών που διαιωνίζονται εδώ και πάρα πολλά χρόνια. Γι’ αυτό, ύστερα από οδηγίες του Πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, συγκροτήθηκε -από τον Υπουργό Επικρατείας-  Ειδική Επιτροπή  για τη διερεύνηση και ανάδειξη των συστημικών προβλημάτων και δυσλειτουργιών στο σιδηροδρομικό δίκτυο. Η Επιτροπή είναι υπερκομματική, η Επιτροπή είναι τεχνοκρατική, έχει επάρκεια και -όπως είναι αυτονόητο- δεν θα ασχοληθεί με  την απόδοση ευθυνών που ήδη αποτελεί αντικείμενο της  δικαστικής έρευνας, η οποία βρίσκεται σε εξέλιξη. Θα καλέσει τεχνικό προσωπικό, θα καλέσει εμπειρογνώμονες και όποιο άλλο πρόσωπο κρίνει αναγκαίο και απαραίτητο, έτσι ώστε να επιτελέσει το έργο της με αντικειμενικότητα, με διαφάνεια, χωρίς παρεμβάσεις, με πληρότητα στο συντομότερο δυνατό χρόνο. Η επιτροπή σε καμιά περίπτωση δεν θα υποκαταστήσει την ελληνική Δικαιοσύνη.

Κάτι τέτοιο θα ήταν αδύνατον, άλλωστε. Το αντίθετο, κάθε στοιχείο, κάθε τεκμήριο που θα βρεθεί, κάθε συμπέρασμα που θα προκύψει, θα τεθεί στη διάθεση της Δικαιοσύνης προκειμένου να αξιολογηθεί και να αξιοποιηθεί από αυτήν.

Στην κατεύθυνση αυτή ο Πρωθυπουργός απέστειλε νωρίτερα το πρωί επιστολή στον Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, με την οποία ζητά εκ μέρους της Ελληνικής Κυβέρνησης την προτεραιοποίηση των υποθέσεων που αφορούν στη διερεύνηση της συγκεκριμένης υπόθεσης, του τραγικού δυστυχήματος και την κατά την κρίση του κ. Ντογιάκου ανάθεση στο υψηλότερο δυνατό ανακριτικό επίπεδο της υπόθεσης αυτής. Ο Πρωθυπουργός ιδιαίτερα επισημαίνει στην επιστολή του ότι η ποινική αξιολόγηση συστημικών σφαλμάτων στον τομέα των σιδηροδρόμων περιλαμβανομένης και της τυχόν καθυστέρησης στην ολοκλήρωση των απαιτούμενων υποδομών είναι κάτι ανεξάρτητο από την αποτίμηση που θα επιχειρήσει σε διοικητικό και τεχνικό επίπεδο  η επιτροπή των εμπειρογνωμόνων.

Η διαλεύκανση κάθε πτυχής της υπόθεσης αυτής είναι επιβεβλημένη για λόγους τόσο θεσμικούς, όσο και κοινωνικούς. Η ελληνική κοινωνία πρέπει και θα λάβει απαντήσεις για όλα, με εγκυρότητα και με τεκμηρίωση.

Η παθογένεια των σιδηροδρόμων στη χώρα μας είναι διαχρονική και πολύπλευρη, όπως δείχνουν μια σειρά από αμάχητα γεγονότα. Θα αναφερθώ σε ορισμένα:

Το θανατηφόρο σιδηροδρομικό δυστύχημα το  Μάιο του 2017 στο Άδενδρο Θεσσαλονίκης, όπου σκοτώθηκαν τέσσερα άτομα και τραυματίστηκαν δέκα.

Οι βανδαλισμοί και η αδυναμία αποκατάστασης των ζημιών, με συνέπεια να σταματήσει σταδιακά και η λειτουργία του παλιού συστήματος, της προηγούμενης τεχνολογίας, όπου αυτό υπήρχε.

Οι διαδοχικές παρατάσεις και οι υπογραφές συμπληρωματικών συμβάσεων σε ένα έργο που υπογράφηκε το 2014 και είχε προγραμματιστεί να ολοκληρωθεί το 2016. Μάλιστα, το 2018, ενώ υπήρχε και η έγκριση του Ελεγκτικού Συνεδρίου, η συμπληρωματική σύμβαση του έργου δεν υπογράφηκε ποτέ.

Οι χρόνοι απόκρισης δομών του ελληνικού Κράτους σε ό,τι αφορά προμήθειες, αποφάσεις επί προσφυγών, προσλήψεις. Οι συνέπειες της περιόδου των μνημονίων στη στελέχωση και λειτουργία του οργανισμού.

Η αλληλουχία λαθών το μοιραίο εκείνο βράδυ του τραγικού  δυστυχήματος, που χωρίς αυτά δεν θα είχε συμβεί το τραγικό συμβάν. Πολύ περισσότερο όταν ο Σταθμός της Λάρισας διαθέτει τοπικό σύστημα τηλεδιοίκησης από το 2022, κάτι που επέτρεπε, παρείχε τη δυνατότητα να διαπιστωθεί για μια πορεία 5,5 χιλιομέτρων  ότι το επιβατικό τρένο κινούταν σε λάθος κατεύθυνση, σε λάθος πορεία.

Αυτά είναι ορισμένα μόνο από τα στοιχεία που αναδεικνύουν ότι οι  παθογένειες στο ζήτημα των ελληνικών σιδηροδρόμων αρχίζουν βαθιά στο χρόνο και καμιά Κυβέρνηση, ούτε η δική μας, δεν έχει  καταφέρει να τις απαλείψει  ολοκληρωτικά, παρά τα όσα κατά καιρούς έγιναν.

Προσοχή, θέλω να είμαι ειλικρινής, δεν έχουμε καμία διάθεση εξωραϊσμού της κατάστασης, ούτε κατά την περίοδο της δικής μας διακυβέρνησης. Πότε άλλωστε δεν κρυφτήκαμε. Ούτε και τώρα κρυβόμαστε.

Επιδιώκουμε μια ψύχραιμη και υπεύθυνη αποτίμηση. Επιδιώκουμε την αλήθεια με κάθε ειλικρίνεια. Η Κυβέρνηση εγγυάται ότι θα χυθεί άπλετο φως σε κάθε διάσταση του γεγονότος, γιατί αυτό είναι το ελάχιστο που οφείλουμε στα θύματα, στις οικογένειές τους, αλλά και στην ελληνική κοινωνία. Όποιες ευθύνες υπάρχουν, θα αποδοθούν. Και ταυτόχρονα χρέος μας είναι να κάνουμε ό,τι απαιτείται προκειμένου να μην ξανασυμβεί ένα τέτοιο τραγικό γεγονός.

Κλείνοντας, θα ήθελα να πω ότι η ορθολογική αποτίμηση της κατάστασης στο σιδηροδρομικό δίκτυο δεν αποσκοπεί, ούτε εξάλλου μπορεί να το πετύχει, να άρει αυτό το πέπλο οδύνης που έχει καλύψει την Πατρίδα μας και που σκιάζει τα πάντα.

Όμως, παρά τη βαριά συναισθηματική φόρτιση, παρά την ψυχική οδύνη, θέλω να πω ότι είναι δεν βοηθά ούτε ο μηδενισμός, ούτε οι γενικοί αφορισμοί, ούτε πολύ περισσότερο τα ψέματα που διακινούν ορισμένοι από την πρώτη κιόλας στιγμή της τραγωδίας.

Η δήθεν παραπομπή της Ελλάδας στο ευρωπαϊκό δικαστήριο για ζητήματα ασφάλειας των σιδηροδρόμων.

Η δήθεν κομματική τοποθέτηση (κάποιοι μάλιστα δεν δίστασαν να πουν ότι αυτό ήταν και σε γνώση του Πρωθυπουργού και ότι έχουν στοιχεία για αυτό) του σταθμάρχη.

Ο ορισμός της Επιτροπής που δήθεν θα υποκαθιστούσε την αποστολή της Δικαιοσύνη.

Η εγκατάλειψη του έργου της τηλεδιοίκησης, η οποία συνέβη τάχα επί των ημερών της παρούσας Κυβέρνησης.

Χειρότερα, η δήθεν απαγόρευση στις οικογένειες να παραλάβουν και να πενθήσουν τους νεκρούς τους όπως οι ίδιες επιθυμούσαν.

Όλα αυτά συνιστούν ψέματα, απροκάλυπτα ψέματα.

Ένα πράγμα είναι η ευθύνη, σε κάθε επίπεδο, και ένα άλλο πράγμα είναι η απόπειρα καπηλείας της θλίψης αλλά και της οργής που χαρακτηρίζει σήμερα την ελληνική κοινωνία.

Προφανώς και τα ψέματα αυτά και η χυδαία προπαγάνδα δεν στέκονται απέναντι στην πραγματικότητα, αλλά το ζήτημα δεν είναι μόνο αυτό.

Οι αδυναμίες του Κράτους, οι μεγάλες κρίσεις είναι ζητήματα συνειδησιακά για το έθνος μας και είναι βαθιά πολιτικά, χωρίς αμφιβολία. Οι τραγωδίες όμως δεν είναι ζήτημα κομματικό και αποτελεί καπηλεία χειρίστου είδους να γίνεται η απόπειρα πολιτικής τους εκμετάλλευσης. Ειδικότερα για τους σιδηροδρόμους κανένα κόμμα που κυβέρνησε ή συγκυβέρνησε δεν μπορεί φαρισαϊκά να ισχυρίζεται ότι ο μόνος που φέρει ευθύνη για την κατάσταση τους είναι η Κυβέρνηση της ΝΔ και ότι εκείνοι τα είχαν κάνει δήθεν όλα τέλεια.  Για όλα αυτά, όμως, θα έχουμε χρόνο να πούμε περισσότερα το επόμενο διάστημα.

Συνεδρίαση Υπουργικού 

Την Πέμπτη στις 11.00 θα γίνει η τακτική συνεδρίαση του Υπουργικού Συμβουλίου. Θα υπάρξει ενημέρωση από τον Υπουργό Επικρατείας, αρμόδιο για θέματα υποδομών και μεταφορών, τον κ. Γεραπετρίτη, για τα ζητήματα του τραγικού δυστυχήματος. Θα συζητηθούν ενδεχόμενες θεσμικές κινήσεις και παρεμβάσεις που επιβάλλονται για κάποια πράγματα που πρέπει να γίνουν άμεσα.

Ε.Α.Α.Σ: Συλλαλητήριο Διαμαρτυρίας στο ΥΠΕΘΑ - Είμαστε πολλοί και αποφασισμένοι- Δεν ξεχνάμε τις εκ προθέσεως κατάφωρες αδικίες


 



Κυριακή 5 Μαρτίου 2023

ΓΓ του ΚΚΕ για την τραγωδία των Τεμπών :- Δεν πρόκειται για δυστύχημα ή ατύχημα, πρόκειται για προδιαγεγραμμένο έγκλημα.- Πρέπει το μαχαίρι να “φτάσει στο κόκκαλο”


 Ο ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ Δημήτρης Κουτσούμπας, επικεφαλής κλιμακίου του Κόμματος αποτελούμενου από τους Κύριλλο Παπασταύρου, μέλος του ΠΓ της ΚΕ, Μαρία Γαβαλά και Ρίζο Μαρούδα, μέλη της ΚΕ, Γιώργο Λαμπρούλη, βουλευτή Λάρισας και άλλα στελέχη του ΚΚΕ, βρίσκεται σήμερα στα Τέμπη και στο σημείο του πολύνεκρου σιδηροδρομικού δυστυχήματος.

Ο Δημήτρης Κουτσούμπας αφού ενημερώθηκε από τα στελέχη της Πυροσβεστικής για την πορεία των ερευνών έκανε την ακόλουθη δήλωση:
“Πραγματικά δεν υπάρχουν λόγια για να εκφράσουμε την απέραντη θλίψη γι’ αυτή την ανείπωτη τραγωδία, δεν υπάρχουν λόγια για να εκφράσουμε να συλλυπητήριά μας στους συγγενείς των αθώων αυτών θυμάτων αυτής της μεγάλης τραγωδίας.
Δεν πρόκειται για δυστύχημα ή ατύχημα, πρόκειται για προδιαγεγραμμένο έγκλημα. 
Το είχαν καταγγείλει οι ίδιοι οι εργαζόμενοι στον ΟΣΕ, στους σιδηροδρόμους. Το είχε καταγγείλει το ΚΚΕ μέσα από το βήμα της Βουλής. 
Το είχαν καταγγείλει συνδικαλιστές του ΠΑΜΕ εδώ και μήνες. Είναι προδιαγεγραμμένο έγκλημα.

Οι ευθύνες πρέπει να αποδοθούν και οι κρατικές και οι κυβερνητικές και της ιδιωτικής εταιρείας και οι ατομικές ευθύνες που υπάρχουν, όλες, δεν πρέπει να παραγραφούν, δεν πρέπει να ξεχαστούν. Αυτό το ρόλο θα επιτελέσουμε από δω και πέρα. Διότι, όσο υπάρχουν -όπως σήμερα- συστήματα ασφαλείας που δε λειτουργούν, την ώρα που η επιστήμη και η τεχνολογία τα προσφέρει, τα διαθέτει στον 21ο αιώνα, όσο δεν υπάρχει επαρκές προσωπικό, εκπαιδευμένο, εξειδικευμένο, πιστοποιημένο, με σωστές εργασιακές σχέσεις, όσο δεν υπάρχουν έλεγχοι, δεν υπάρχει συντονισμός, δεν υπάρχει παρακολούθηση της πορείας των υποδομών, συντήρηση αυτών, των σιδηροδρομικών γραμμών, των σηματοδοτήσεων και τόσων άλλων.

 Όσο υπάρχει η περιβόητη απελευθέρωση της αγοράς, οι ιδιωτικοποιήσεις, η κατάτμηση του ΟΣΕ, της ΤΡΑΙΝΟΣΕ σε συνέχεια και το ξεπούλημα σε ιδιωτική εταιρεία, που προχώρησαν όλες οι κυβερνήσεις και της ΝΔ και του ΣΥΡΙΖΑ και του ΠΑΣΟΚ όλα αυτά τα χρόνια, με αποτέλεσμα να υπάρχει αυτή η τραγική κατάσταση και να πληρώνουμε συνεχώς νέα θύματα.

Προειδοποιούμε: Πρέπει το μαχαίρι να “φτάσει στο κόκκαλο”. Υπάρχουν τεράστιες ευθύνες και αυτές είναι που πρέπει να αποκαλυφθούν εδώ και τώρα, εμείς αυτό θα κάνουμε. Το “όχι πια”, η οργή, η αγανάκτηση του λαού μας, που έχει ξεχειλίσει, θα πρέπει να εκφραστεί και με πολιτικές επιλογές και με οργανωμένο αγώνα και πάλη, διεκδικώντας τα αυτονόητα, δηλαδή, την ανάπτυξη και την προστασία της ζωής και της ευημερίας του ελληνικού λαού και όχι τα κέρδη των λίγων εταιρειών”.


πηγή:https://www.kke.gr/article/Dilosi-toy-Dimitri-Koytsoympa-sto-simeio-toy-polynekroy-sidirodromikoy-dystyximatos-sta-Tempi/

Γραφείου Τύπου ΠΑΣΟΚ/ΚΙΝΑΛ: Η χώρα χρειάζεται Ισχυρή Θεσμική Δημοκρατία και όχι μια παρέα ημέτερων - Ας αποδεχτεί,, ο κ. Μητσοτάκης τις ευθύνες του και ας μην καμώνεται ότι θα σηκώσει τις αμαρτίες των άλλων


Σχόλιο Γραφείου Τύπου ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής σχετικά με την ανάρτηση του Πρωθυπουργού


 Ο Πρωθυπουργός υπό το βάρος της διογκούμενης οργής για την ανείπωτη τραγωδία, απομακρύνθηκε σήμερα από τη θεωρία του ενός και μόνου υπεύθυνου αλλάζοντας κατά την προσφιλή τακτική του επιφανειακά θέσεις με μόνο στόχο να διαχειριστεί επικοινωνιακά τις αρνητικές επιπτώσεις.

Ωστόσο, η πραγματικότητα είναι οδυνηρή.

Το μοντέλο διακυβέρνησης που ο Πρωθυπουργός ονόμασε «επιτελικό κράτος», αποδείχτηκε μια επικοινωνιακή κατασκευή που κατέρρευσε από τις αλλεπάλληλες αποτυχίες.

Ας αποδεχτεί, λοιπόν, ο κ. Μητσοτάκης τις ευθύνες του και ας μην καμώνεται ότι θα σηκώσει τις αμαρτίες των άλλων.

Η χώρα χρειάζεται Ισχυρή Θεσμική Δημοκρατία και όχι μια παρέα ημέτερων, που θεωρεί πως μπορεί να διευθύνει τη χώρα.

Βουλευτής ΚΙΝΑΛ/ΠΑΣΟΚ για την τραγωδία των Τεμπων: - "Υπάρχουν μεγάλες ευθύνες, και αφορούν την Κυβέρνηση της ΝΔ, και τον ΣΥΡΙΖΑ."- Η ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής αποτελεί την ύψιστη προτεραιότητα,


 

Δήλωση Χρήστου Γκόκα, στην εφημερίδα “Μακεδονία της Κυριακής”


Κατ’ αρχάς εκφράζω τα θερμά συλλυπητήριά μου στις οικογένειες των θυμάτων, που έχασαν άδικα τη ζωή τους, στο τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, και εύχομαι καλή και γρήγορη ανάρρωση στους τραυματίες.

Είναι αυτονόητο και αποτελεί χρέος μας η αναζήτηση της αλήθειας και η απόδοση δικαίου, μέσα από μια πραγματικά Ανεξάρτητη Επιτροπή Διερεύνησης και το έργο της Δικαιοσύνης.

Είναι επίσης γνωστό ότι η ευθύνη για τη διαχείριση και λειτουργία του σιδηροδρομικού δικτύου, ανήκει στο κράτος.

Στο συγκεκριμένο τμήμα του δικτύου, δυστυχώς, δεν λειτουργεί σηματοδότηση και δεν έχει ολοκληρωθεί η εγκατάσταση Συστήματος Τηλεδιοίκησης στο Τμήμα Παλαιοφάρσαλα – Κατερίνη.

Το 2014 υπογράφθηκε η Σύμβαση 717/2014 για το έργο «Ανάταξη και Αναβάθμιση του Συστήματος Σηματοδότησης – Τηλεδιοίκησης Αθήνα –Θεσσαλονίκη».

Από το 2016 είχε διαπιστωθεί η ανάγκη Συμπληρωματικής Σύμβασης, ετοιμάστηκε το 2018, αλλά δεν υπογράφηκε, κάτι που έγινε τελικά στις αρχές του 2021. Ακόμα όμως το έργο, δεν έχει ολοκληρωθεί.

Προκύπτουν σοβαρά ερωτηματικά για τις μεγάλες ευθύνες που υπάρχουν, και αφορούν στην Κυβέρνηση της ΝΔ, αλλά και ευθύνες που αφορούν στην προηγούμενη Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ.

Για ολιγωρίες και καθυστερήσεις στα έργα, αλλά και για τις ελλείψεις προσωπικού.

Η ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής, δεν μπορεί, παρά να αποτελεί την ύψιστη προτεραιότητα, σε όλους τους τομείς μεταφορών.


Εκπρόσωπος τύπου ΣΥΡΙΖΑ: - Ο κ. Μητσοτάκης Ο κ. Μητσοτάκης δεν έχει το σθένος να αναλάβει ο ίδιος την συγγνώμη για να μην αναμετρηθεί ποτέ με τις δικές του ευθύνες


 

Δήλωση εκπροσώπου Τύπου ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, Πόπης Τσαπανίδου, για την ανάρτηση του κ. Μητσοτάκη

Ωραίο το κείμενο που έγραψαν οι επικοινωνιολόγοι στον κ. Μητσοτάκη για να το αναρτήσει στο fb.

Γεμάτο ενσυναίσθηση.

Όπως λέει και στην αρχή, αυτή τη φορά χωρίς ξύλινα λόγια.

Όπως δηλαδή κάθε άλλη φορά.

Ωραία και η συγγνώμη που τον ανάγκασαν να γράψει.

Μόνο που άργησαν πέντε ημέρες.

Και τίποτα από αυτά δεν είναι δικό του.

Τίποτα δεν είναι αληθινό.

Ακόμη και αυτή τη συγγνώμη, όμως, δεν έχει το σθένος να την αναλάβει ο ίδιος. Σπεύδει να τη μοιραστεί με όσους κυβέρνησαν πριν από αυτόν για να μην αναμετρηθεί ποτέ με τις δικές του ευθύνες.

Και για να μην δώσει ούτε μισή απάντηση στα γιατί που μας πληγώνουν.

Μόνο λόγια και υποσχέσεις ότι θα κάνει τώρα, τις λίγες ημέρες μέχρι τις εκλογές, όσα δεν έκανε τέσσερα χρόνια.


Επεισόδια στο Σύνταγμα κατά το μαζικό συλλαλητήριο για τα Τέμπη -


 Επεισόδια ξέσπασαν λίγο μετά τις 12:30 στο Σύνταγμα, ενώ βρισκόταν σε εξέλιξη μαζικό συλλαλητήριο διαμαρτυρίας για το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη.

Η ένταση ξεκίνησε από την κάτω μεριά της πλατείας Συντάγματος και επεκτάθηκε σε όλη την περιοχή. Άτομα με καλυμμένα τα χαρακτηριστικά τους έριξαν μολότοφ, με την Αστυνομία να απαντά με χειροβομβίδες κρότου λάμψης, ενώ αντίστοιχα άγνωστοι με καδρόνια κινήθηκαν μπροστά από το ξενοδοχείο «Μεγάλη Βρεταννία» και προς το Μνημείο του Αγνώστου Στρατιώτη.

Οι διαδηλωτές διασπάστηκαν: κάποιοι παρέμειναν στο Σύνταγμα, ενώ άλλοι κινήθηκαν προς την Πανεπιστημίου και τα Προπύλαια, όπου μεταφέρθηκε και η ένταση γύρω στις 12:45.

Μάλιστα, πήρε φωτιά μικρή μπουλντόζα του Δήμου Αθηναίων που εκτελεί έργα.

Στην συνέχεια η ένταση μεταφέρθηκε στη πλατεία Ομονοίας, όπου οι αστυνομικοί προχώρησαν πάλι σε χρήση χημικών καθώς δέχθηκαν επιθέσεις από ομάδες ατόμων.

Τέλος, οι άγνωστοι υποχώρησαν προς την οδό Πειραιώς, όπου σημειώθηκαν μικροεπεισόδια στην συμβολή της με την οδό Σωκράτους.

Σύμφωνα με την ΕΛΑΣ η κατάσταση έχει αποκλιμακωθεί.

12.000 άτομα

Το συλλαλητήριο είχε ξεκινήσει ειρηνικά και με μεγάλη προσέλευση, καθώς σύμφωνα με στοιχεία της ΕΛ.ΑΣ. ο αριθμό των συγκεντρωμένων έφτασε τις 12.000.

Κρατώντας μαύρα μπαλόνια και πανό με συνθήματα, πλήθος κόσμου ανταποκρίθηκε στο κάλεσμα του Σωματείου Εργαζομένων στο Σιδηρόδρομο, με τη συμμετοχή της ΑΔΕΔΥ, εργατικών συνδικάτων, φοιτητικών, μαθητικών και εκπαιδευτικών συλλόγων και άλλων φορέων.

Στο συλλαλητήριο στο Σύνταγμα, έδωσε το παρών και ο γγ του ΚΚΕ Δημήτρης Κουτσούμπας, ο οποίος σε δηλώσεις του τόνισε: «Τα κροκοδείλια δάκρυα και οι εκ των υστέρων συγγνώμες δεν συγκινούν πλέον κανέναν. Σήμερα, μετά από αυτήν την τραγική, την ανείπωτη τραγωδία στα Τέμπη, ένα προδιαγεγραμμένο έγκλημα, η μοναδική ίσως ελπίδα, ένας τόνος αισιοδοξίας είναι οι μεγάλες κινητοποιήσεις του εργαζόμενου ελληνικού λαού, είναι οι κινητοποιήσεις κυρίως της νεολαίας, των μαθητών, των φοιτητών, οι μεγάλες και συγκινητικές εκδηλώσεις σε όλη τη χώρα. Έτσι μόνο δεν θα παραγραφούν οι ευθύνες, έτσι μόνο δεν θα ξεχαστεί αυτό το έγκλημα, έτσι μόνο “θα φτάσει το μαχαίρι ως το κόκκαλο”, για να αποδοθούν οι τεράστιες ευθύνες που υπάρχουν και στο κράτος, στον κρατικό μηχανισμό, στις κυβερνήσεις μέχρι σήμερα όλες – της ΝΔ, του ΠΑΣΟΚ, του ΣΥΡΙΖΑ- στην ιδιωτική εταιρεία, στη μεγάλη αυτή μονοπωλιακή, ιταλική εταιρεία και βεβαίως στους άλλους, τους υπόλοιπους, όσους εμπλέκονται ατομικά σε αυτό το έγκλημα».

Σημειώνεται ότι Μετρό και ΗΣΑΠ πραγματοποιούν απεργία σήμερα, ωστόσο θα λειτουργούν μέχρι τις 4 το μεσημέρι για να διευκολύνουν όσους θέλουν να πάνε και να αποχωρήσουν από τη συγκέντρωση.