Παρασκευή 15 Απριλίου 2022

Συνέβη σαν Σήμερα το 2012 - Τιτανικός - Το μοιραίο ταξίδι


 

Βρετανικό πολυτελές υπερωκεάνειο, θαύμα της ναυπηγικής για την εποχή του.

Βυθίστηκε στις 15 Απριλίου 1912, κατά τη διάρκεια του παρθενικού του ταξιδιού από το Σαουθάμπτον στη Νέα Υόρκη, όταν προσέκρουσε σε παγόβουνο, παρασέρνοντας στον υγρό του τάφο 1.514 από τους 2.224 επιβαίνοντες, σ' ένα από τα πιο πολύνεκρα ναυτικά δυστυχήματα σε καιρό ειρήνης.

Ο Τιτανικός είναι, ίσως, το πιο διάσημο πλοίο όλων των εποχών. Η μνήμη του παραμένει ολοζώντανη στις ημέρες μας, μέσα από πολυάριθμα βιβλία, εκατοντάδες ταινίες και εκθέσεις.

Η Ναυπήγηση

Η απόφαση για τη ναυπήγηση του Τιτανικού πάρθηκε στα μέσα του 1907 από τον πρόεδρο της βρετανικής ναυτιλιακής εταιρείας White Star Line, Μπρους Ισμέι, και τον αμερικανό τραπεζίτη Τζον Πίερποντ Mόργκαν (J. P. Morgan), ιδιοκτήτη της μητρικής εταιρείας International Mercantile Marine. Η White Star Line αντιμετώπιζε οξύ ανταγωνισμό από την αμερικανική Cunard Line και τις γερμανικές Hamburg America και Norddeutscher Lloyd, οι οποίες διέθεταν ταχύτερα επιβατηγά πλοία για τα υπερατλαντικά ταξίδια.

Ο Ισμέι ήθελε να «χτυπήσει» τους ανταγωνιστές του στο μέγεθος παρά στην ταχύτητα και πρότεινε να κατασκευαστεί μια νέα κλάση επιβατηγών πλοίων, που θα ήταν αρκετά μεγαλύτερα από τα ήδη υπάρχοντα και κατασκευασμένα με την τελευταία λέξη της άνεσης και της πολυτέλειας. Η ναυπήγηση του Τιτανικού (RMS Titanic), όπως και των αδελφών πλοίων Ολυμπιακός (RMS Olympic) και Βρετανικός (RMS Britannic) ανατέθηκαν στα ναυπηγεία Harland &Wolff, που έδρευαν στο Μπέλφαστ της Ιρλανδίας και με τα οποία η White Star Line είχε μακρά περίοδο συνεργασίας.

Στις 29 Ιουλίου 1908, τα ναυπηγεία παρουσίασαν τα τελικά σχέδια στους επιτελείς της White Star Lines, τα οποία εγκρίθηκαν από τον Ισμέι. Δύο ημέρες αργότερα υπογράφηκαν τα τελικά συμβόλαια για την κατασκευή των τριών πλοίων. Το πλοίο που θα ονομαζόταν αργότερα Τιτανικός έλαβε την κωδική ονομασία Αριθμός 401 και η ναυπήγησή του άρχισε στις 31 Μαρτίου 1909.

Η κατασκευή του Τιτανικού απαίτησε 26 μήνες μέχρι την καθέλκυσή του. Το μέγεθος του πλοίου ήταν μεγάλη κατασκευαστική πρόκληση για τα ναυπηγεία Harland & Wolff, που χρειάστηκε να επενδύσουν μεγάλα ποσά για τη βελτίωση του τεχνολογικού τους εξοπλισμού. Οι εργασίες κατασκευής ήταν δύσκολες και επικίνδυνες, με αποτέλεσμα 7 εργαζόμενοι να χάσουν τη ζωή τους και 246 να τραυματισθούν, από τους οποίους οι 28 πολλοί σοβαρά. Ο Τιτανικός καθελκύστηκε στις 12:15 μ.μ. της 31ης Μαΐου 1911, παρουσία του Ισμέι, του τραπεζίτη Μόργκαν, καθώς κι ενός πλήθους, που ξεπερνούσε τις 100.000.

Ο Τιτανικός ήταν για την εποχή του ένα θαύμα της ναυπηγικής. Με μήκος 269 μέτρων και ύψος 53,3 μ. αποτελούσε ένα πρωτοποριακό τύπο πλοίου, που ενσωμάτωνε πολλές καινοτομίες: ανελκυστήρες για γρήγορη πρόσβαση στα διάφορα καταστρώματα, χαμάμ, γυμναστήριο, πισίνα, ταχυδρομείο και υπέρμετρη πολυτέλεια, ιδιαίτερα το σέρβις και το φαγητό που πρόσφερε σε επιβάτες της Α' θέσης ήταν πολύ πλουσιότερο και από τα αντίστοιχα των σύγχρονων ξενοδοχείων 5 αστέρων. Ήταν διπλοπύθμενο, με 16 στεγανά διαμερίσματα. Δεδομένου ότι τα τέσσερα από αυτά μπορούσαν να κατακλυσθούν χωρίς να απειλήσουν την πλευστότητα του πλοίου, είχε επικρατήσει η αντίληψη ότι ήταν αβύθιστο. Παρόλα τα προηγμένα μέτρα ασφαλείας, δεν διέθετε επαρκή αριθμό σωστικών λέμβων, λόγω των απαρχαιωμένων κανονισμών λειτουργίας. Οι βάρκες του έφθαναν μόλις για 1.178 από τους 2.224 επιβαίνοντες του υπερωκεανείου.

Στις 6 το πρωί της 2ας Απριλίου 1912, ημέρα Δευτέρα, ξεκίνησαν οι δοκιμαστικοί πλόες του, οι οποίοι ολοκληρώθηκαν μέσα σε δύο ημέρες. Όλα πήγαν καλά και ο Τιτανικός ήταν έτοιμος για το παρθενικό του ταξίδι από το Σαουθάμπτον της Μεγάλης Βρετανίας στη Νέα Υόρκη.

Το μοιραίο ταξίδι

Την Τετάρτη, 10 Απριλίου 1912, ο Τιτανικός θα ξεκινούσε για το πρώτο και τελευταίο ταξίδι του. Το πολυτελές υπερωκεάνιο, με καπετάνιο τον 62χρονο εγγλέζο Έντουαρντ Σμιθ (αρχικαπετάνιο της White Star Line) και πλήρωμα 885 άνδρες και γυναίκες, θα μετέφερε 1.339 επιβάτες, με δυο ενδιάμεσες σταθμεύσεις, στον τελικό προορισμό του, που ήταν το λιμάνι της Νέας Υόρκης. Η άφιξή του ήταν προγραμματισμένη για τις 17 Απριλίου.

Από τις 9:30 το πρωί άρχισαν να καταφθάνουν στο Σαουθάμπτον οι πρώτοι επιβάτες, με ειδικούς συρμούς από το Λονδίνο. Πρώτοι άρχισαν να επιβιβάζονται οι επιβάτες της Γ' Θέσης, άνθρωποι του μόχθου και τυχοδιώκτες απ' όλη την Ευρώπη, που αναζητούσαν το «αμερικάνικο όνειρο» και έπρεπε πρώτα να περάσουν από έλεγχο για τυχόν λοιμώδεις αρρώστιες. Οι επιβάτες της Α' και Β' θέσης ήσαν, ως επί το πλείστον, πλούσιοι τουρίστες, που επιβιβάστηκαν στον Τιτανικό μία ώρα πριν από την αναχώρηση του.

Ο Τιτανικός με 922 επιβάτες αναχώρησε στις 12 το μεσημέρι, με κατεύθυνση το Χερβούργο της Γαλλίας, πρώτο σταθμό του ταξιδιού του. Στο λιμάνι του Σαουθάμπτον παραλίγο να εμπλακεί σε ατύχημα, όταν το κύμα που προκάλεσε το τεράστιο εκτόπισμά του, έσπασε τους κάβους του αγκυροβολημένου πλοίο City of  New York, το οποίο παραλίγο να συγκρουσθεί με τον Τιτανικό.

Με καλό, αλλά κρύο καιρό, ο Τιτανικός προσέγγισε την ίδια ημέρα το γαλλικό λιμάνι του Χερβούργου, όπου παρέλαβε 274 επιβάτες και αποβίβασε 24. Με πορεία προς την Ιρλανδία, έφθασε στο λιμάνι του Κορκ στις 11:30 το πρωί της 11ης Απριλίου, όπου παρέλαβε άλλους 120 επιβάτες, ενώ αποβίβασε επτά, ανάμεσά τους και τον πατέρα Φράνσις Μπράουν, ιησουίτη μοναχό και δεινό φωτογράφο, στον οποίο οφείλουμε πολλές από τις φωτογραφίες, που τραβήχτηκαν στα καταστρώματα του Τιτανικού.

Μετά την αναχώρησή του από το Κορκ, το πολυτελές υπερωκεάνειο χάραξε πορεία προς τη Νέα Υόρκη δια μέσου του Βορείου Ατλαντικού. Οι πρώτες τρεις μέρες του ταξιδιού πέρασαν χωρίς απρόοπτα. Παρά τις προειδοποιήσεις για επιπλέοντα παγόβουνα στην περιοχή του Νιουφάουντλαντ, το πολυτελές υπερωκεάνειο έπλεεε με πρόσω τις μηχανές, καθώς όπως πίστευε ο καπετάνιος Σμιθ τα παγόβουνα δεν αποτελούσαν ιδιαίτερο κίνδυνο για ένα πλοίο της κλάσης του Τιτανικού.

Όμως στις 11:40 μ.μ. της 14ης Απριλίου συνέβη το μοιραίο. Ο Τιτανικός, πλέοντας με σχετικά υψηλή ταχύτητα των 22 κόμβων και χωρίς καμιά προφύλαξη, προσέκρουσε σε παγόβουνο, 37 δευτερόλεπτα αφότου έγινε αντιληπτό από το πλήρωμα. Πέντε από τα στεγανά του πλοίου αρχίζουν να μπάζουν νερά και η πλώρη άρχισε να καταβυθίζεται.

Πλήρωμα και επιβάτες ήταν ανέτοιμοι για μια τέτοια κατάσταση εκτάκτου ανάγκης. Οι σωστικές λέμβοι επαρκούσαν μόνο για τους μισούς επιβαίνοντες. Επικράτησε πανικός. Στις 12:05 π.μ. της 15ης Απριλίου ο καπετάνιος διατάσσει να ετοιμαστούν οι σωσίβιοι λέμβοι. Στις 12:45 π.μ. η πρώτη σωσίβια λέμβος με γυναικόπαιδα, όπως επιτάσσει το πρωτόκολλο, «κατεβαίνει» στη θάλασσα. Στις 2:20 μ.μ. ο Τιτανικός βυθίζεται, λίγα δευτερόλεπτα αφότου έσπασε στα δύο. Οι εναπομείναντες επιβάτες και μέλη του πληρώματος πηδούν στα παγωμένα νερά του Β. Ατλαντικού για να σωθούν, αλλά βρίσκουν σχεδόν ακαριαίο θάνατο από υποθερμία ή καρδιακή προσβολή, καθώς η θερμοκρασία του νερού είναι στους -2 βαθμούς Κελσίου.

Τα σήματα κινδύνου του βυθιζόμενου Τιτανικού δεν απέδωσαν αμέσως, καθώς παραπλέοντα πλοία δεν υπήρχαν. Στις 4:10 π.μ. το υπερωκεάνειο Καρπάθια της Cunard Line βρέθηκε στον τόπο του ναυαγίου και περισυνέλεξε τους πρώτους ναυαγούς. Στις 8:30 π.μ. περισυλλέγονται και οι επιβάτες της τελευταίας σωστικής λέμβου και το Καρπάθια με τους 711 διασωθέντες θα καταπλεύσει στο λιμάνι της Νέας Υόρκης στις 18 Απριλίου 1912.


Πηγή: https://www.sansimera.gr/articles/509?utm_source=newsletter&utm_medium=email&utm_campaign=sinevi_san_simera&utm_term=2022-04-15

© SanSimera.gr


Πηγή: https://www.sansimera.gr/articles/509?utm_source=newsletter&utm_medium=email&utm_campaign=sinevi_san_simera&utm_term=2022-04-15

© SanSimera.gr







Πηγή: https://www.sansimera.gr/articles/509?utm_source=newsletter&utm_medium=email&utm_campaign=sinevi_san_simera&utm_term=2022-04-15

© SanSimera.gr


Μετωπική σύγκρουση της Ε.Α.Α.Σ με την Κυβέρνηση - ΥΠ.ΟΙΚ και ΥΠΕΘΑ απεργάζονται σχέδιο εξαθλίωσης του ΜΤΣ - Ακυρώνουν τα πάντα για την αναλογική κατανομή των πόρων - Όλα τα αποδεικτικά στοιχεία - Καθολική Συμμετοχή στον Αγώνα και Τιμωρούμε τους Υπαίτιους

 






     Μετωπική σύγκρουση, με την κυβέρνηση ξεκίνησε, το ΔΣ/ Ε.Α.Α.Σ από την στιγμή που  διαπίστωσε πως το ΥΠ.ΟΙΚ και  το ΥΠΕΘΑ απεργάζονται σχέδιο τροποποίησης της αναλογικής κατανομής των πόρων που προέρχονται από τα εξοπλιστικά προγράμματα και κατανέμονται στα Μετοχικά Ταμεία.

  Όλα τα αδιάσειστα αποδεικτικά στοιχεία, καθώς και τον εμπαιγμό της κυβέρνησης  περιγράφονται στην ενημέρωση  και το έγγραφο της Ε.Α.Α.Σ

  Συμμετέχουμε στον αγώνα της Ένωσης  και τιμωρούμε τους υπαίτιους με κεντρικό σύνθημα:

    Δεν Ξεχνώ. Δεν Συγχωρώ. Τιμωρώ στην κάλπη



          Η ενημέρωση

      1. Η Ε.Α.Α.Σ διαχρονικά διεκδικούσε τη δίκαιη κατανομή του προερχομένου από τα εξοπλιστικά προγράμματα πόρου ύψους  4% υπέρ των  ΜΤ. Γνωρίζετε τις προσπάθειες της τελευταίας 2ετίας από τα κοινοποιηθέντα έγγραφα και την αρθρογραφία στην "Εθνική Ηχώ".      2. Είναι γνωστό επίσης ότι εκκρεμεί στο Γραφείο του κ. ΥΕΘΑ πρόταση εκ μέρους του ΜΤΣ νομοθετικής ρύθμισης για την αναλογική κατανομή των πόρων αυτών στα ΜΤ. Δυστυχώς αυτή παραμένει εκεί πέραν του ενός έτους και εν τω μεταξύ έχουμε βάσιμα πληροφορηθεί ότι δρομολογούνται εξελίξεις στο ΥΠΟΙΚ και στο ΥΠΕΘΑ που θα επιτείνουν την αδικία. Λεπτομέρειες παρουσιάζονται στο συνημμένο έγγραφο καθώς και οι θέσεις μας.      3. Ειδικά ο ΑΝΥΠΟΙΚ κ. Σκυλακάκης έχει προτείνει με επιστολές του στο ΥΕΘΑ την τροποποίηση του παραπάνω 4% επί όλης της αξίας της προμήθειας σε:          α.   4% για τα πρώτα 500.000.000 υπέρ. του ΜΤ που εκτελεί την προμήθεια (ήτοι 20.000.000) και σε          β.   1% για το υπόλοιπο ποσό της προμηθείας διανεμόμενο δια 3 και στα 3 Ταμεία  (!) Αντιλαμβάνεστε λοιπόν την αναγκαιότητα και σημασία του εγγράφου μας.      4. Ξεκινάμε μια ευρεία εκστρατεία ενημέρωσης για τις θέσεις μας και τα αιτήματά μας. Εκτός από τους αποδέκτες του εγγράφου, ζητούμε με επιστολή μας και συνημμένο το έγγραφο να δούμε τους αρχηγούς όλων των κοινοβουλευτικών κομμάτων για να τους ενημερώσουμε δια ζώσης. Θα υπάρξει ανακοίνωση στον έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο καθώς και στα ΜΚΔ και είμαστε αποφασισμένοι να κλιμακώσουμε τις αντιδράσεις μας μέχρι ικανοποιήσεως του δίκαιου αιτήματος μας .
      5. Μετά τα παραπάνω παρακαλείσθε, αφού μελετήσετε προσεκτικά το συνημμένο έγγραφο να το επιδώσετε αυτοπροσώπως, συνοδευόμενοι από αντιπροσωπεία ή και σύσσωμο το ΤΣ του Παραρτήματος στους βουλευτές όλων των κομμάτων της περιφέρειάς σας.      6. Η επίδοση πρέπει να γίνει άμεσα καθόσον είναι βέβαιο ότι οι κατά τόπους βουλευτές θα επισκεφθούν την εκλογική τους περιφέρεια κατά τη διάρκεια των εορτών του Πάσχα.      7. Αγαπητοί συνάδελφοι, το Δ.Σ της Ε.Α.ΑΣ. προσδοκά στην καθολική ανταπόκρισή σας επί του θέματος και μάλιστα μετ' επιτάσεως καθόσον το ζήτημα αξιολογείται ως μείζον.       8. Παρακαλούμε κατά τις επισκέψεις σας αυτές, να τονιστεί  ότι η εποχή του "θα" και του "μην ανησυχείτε" πέρασε ανεπιστρεπτί. Ουδείς πλέον πρέπει να θεωρεί την ψήφο των αποστράτων δεδομένη διότι οι Αξιωματικοί απαιτούν και δεν επαιτούν.



Το  έγγραφο


ΠΡΟΣ: ΥΕΘΑ, κ. Νικόλαο Παναγιωτόπουλο

            ΑΝΥΠΟΙΚ, κ. Θεόδωρο Σκυλακάκη

ΕΝΩΣΗ ΑΠΟΣΤΡΑΤΩΝ ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΩΝ ΣΤΡΑΤΟΥ

ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ

Τηλ.2103633797                                                                email eaasgrammateia@gmail.com

Φ.890/3/866

Σ.62

Αθήνα,  14 Απρ 2022

 

 

ΚΟΙΝ: Πρόεδρο Κυβερνήσεως,

           κ. Κυριάκο Μητσοτάκη

           ΥΦΕΘΑ, κ Νικόλαο Χαρδαλιά

           Α/ΓΕΕΘΑ, Σγο κ. Κωνσταντίνο    Φλώρο

           Α/ΓΕΣ, Αντγο κ. Χαράλαμπο Λαλούση

           Α/ΓΕΝ, Αννχο κ. Στυλιανό Πετράκη

           Α/ΓΕΑ, Ανπχο κ. Θεμιστοκλή Μουρολιά

           ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑ ΥΠΕΘΑ, κ. Οικονόμου

           ΓΔΟΣΥ Γεν. Δντη, Υπχο κ. Δημήτριο Ρυζιώτη

           ΜΤΣ – ΜΤΝ - ΜΤΑ

           Ε.Α.Α.Σ. - Ε.Α.Α.Ν. - Ε.Α.Α.Α.

           ΠΑΡΑΡΤΗΜΑΤΑ ΕΑΑΣ

          

 

ΘΕΜΑ:  Δίκαιη Κατανομή των Πόρων Προερχομένων από την Κράτηση 4% επί των

   Εξοπλιστικών Προγραμμάτων ΕΔ 

 

             Αξιότιμοι Κύριοι,

     Με το παρόν θέλουμε αφ’ ενός να σας καταστήσουμε κοινωνούς της μεγάλης αγανάκτησης των μελών μας και αφ’ ετέρου να προλάβουμε μια νέα αδικία εξ αιτίας των εξελίξεων, που πληροφορούμαστε ότι δρομολογούνται επί του θέματος και οι οποίες θα επιτείνουν την υφισταμένη άνιση και μεροληπτική εις βάρος μας μεταχείριση.

    Όπως ήδη γνωρίζετε, η  Ένωση Αποστράτων Αξιωματικών Στρατού (ΕΑΑΣ) έχει πολλές φορές στο παρελθόν αναφέρει σε κρατικούς φορείς το ζήτημα της άδικης κατανομής των πόρων που προέρχονται από την κράτηση του 4% επί των δαπανών του ΥΠΕΘΑ για την άμυνα, καθόσον αυτό αποτελεί για τους αξιωματικούς του Στρατού Ξηράς, εν ενεργεία και αποστράτους, μείζον θέμα άνισης μεταχείρισης και άδικης συμπεριφοράς της Πολιτείας προς αυτούς.

 

            Ενεστώσα Κατάσταση

            Σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία επί των δαπανών του ΥΠΕΘΑ που αφορούν την άμυνα, υπολογίζεται κράτηση 4% επί της καθαρής αξίας της δαπάνης, η οποία αποδίδεται στα Μετοχικά Ταμεία (ΜΤ) των Ενόπλων Δυνάμεων (Ε.Δ.), ξεχωριστά στο καθένα και αναλόγως του ποιος Κλάδος εκτελεί την προμήθεια

        Οι Νέες Εξελίξεις

Προσφάτως πληροφορηθήκαμε ότι ο ΑΝΥΠΟΙΚ κ. Σκυλακάκης με επιστολές του προς το ΥΠΕΘΑ αντιτίθεται στην καταβολή στα ΜΤ των Ενόπλων Δυνάμεων των ποσών που προέρχονται από το 4% και το 2% των εξοπλιστικών προγραμμάτων, θεωρώντας ότι με τα νέα εξοπλιστικά προγράμματα τα έσοδα αυτά θα εκτοξευτούν πολύ πάνω από το δημοσιονομικό πρόγραμμα προερχόμενα μάλιστα από δανεισμό της χώρας και προτείνει να τροποποιηθούν τα ποσοστά των κρατήσεων ώστε να προκύπτουν μικρότερα έσοδα των ΜΤ. Συγκεκριμένα προτείνει τα έσοδα αυτά συνολικά να μην υπερβαίνουν το μέσο όρο των ποσών της προηγούμενης πενταετίας προσαυξημένο κατά 50%.

 Την προσέγγιση αυτή αντικρούουμε κάθετα, ως ακολούθως:

    α. Δεν μπορούμε να λάβουμε ως βάση συζήτησης την προηγούμενη πενταετία, όταν όλοι γνωρίζουμε ότι τα εξοπλιστικά προγράμματα ήταν σχεδόν ανύπαρκτα.

    β .Η ενδεχόμενη επίκληση του εξωτερικού δανεισμού είναι μόνον προσχηματική διότι γνωρίζουμε όλοι τα δισεκατομμύρια που έχει διαθέσει η Πολιτεία τα τελευταία χρόνια για τη στήριξη επαγγελματιών και νοικοκυριών λόγω πανδημίας και οικονομικής κρίσης.

  γ. Η κράτηση 4% έχει θεσμοθετηθεί ως αντιστάθμισμα στην ανύπαρκτη εργοδοτική εισφορά που για όλους τους άλλους υπαλλήλους και τους δημοσίους λειτουργούς, ακόμη και για τους αστυνομικούς υπαλλήλους, πλην των στρατιωτικών, ανέρχεται σε 3%. Οι στρατιωτικοί είναι οι ΜΟΝΟΙ δημόσιοι λειτουργοί που δεν έχουν επίσημη επικουρική ασφάλεια και οι ΜΟΝΟΙ για τους οποίους δεν καταβάλλει η Πολιτεία εργοδοτική εισφορά ύψους 3%.

  Από τον εφετινό  Π/Υ του ΥΠΕΘΑ (ΑΔΑ: ΨΤΘΩ6-ΜΦΚ) προκύπτει ο παρακάτω πίνακας:

 

Λογαριασμός

ΓΕΣ

ΓΕΝ

ΓΕΑ

ΣΥΝΟΛΑ

21. Παροχές σε εργαζομένους

1.373.545.000

446.310.000

634.800.000

2.454.655.000

Εργοδοτική Εισφορά του 3% (εάν υφίστατο)

41.206.350

13.389.300

19.044.000

73.639.650

 

   Δηλαδή αν το ΥΠΕΘΑ πλήρωνε εργοδοτικές εισφορές αυτές θα ήταν στο ύψος περίπου των 73.500.000 ΕΥΡΩ για το έτος 2022. Για την επόμενη 10ετία το ποσό θα ανερχόταν περίπου σε 730.000.000.

   Το εξοπλιστικό πρόγραμμα εντός της επομένης 10ετίας, που έχει ανακοινωθεί, θα είναι κατ’ εκτίμηση μεταξύ 12 και 14 δις., που συνεπάγεται έσοδα υπέρ ΜΤ από 480-560.000.000 και ανά έτος από 48-56.000.000 ΕΥΡΩ. Τα ποσά αυτά είναι κατά πολύ μικρότερα με αυτά που θα ωφελούντο τα ΜΤ από εργοδοτικές εισφορές, και εφ’ όσον το εξοπλιστικό πρόγραμμα εκτελεσθεί όπως έχει προγραμματισθεί. Και το ισοζύγιο αυτό αφορά σε μια περίοδο κατά την οποία υπάρχουν «αγορές του αιώνα», όπως αποκαλούνται, οι ανακοινωμένες και οι εξελισσόμενες.

  Τι έγινε όμως τις προηγούμενες 10ετίες που δεν υπήρχε αυτό το πρόγραμμα; Τι θα γίνει την μεθεπόμενη 10ετία και τις ακολουθούσες που παρομοίως δεν θα υπάρχει ανάλογο πρόγραμμα; Ελάχιστοι πόροι, επομένως και μικρή ανταποδοτική ωφέλεια για τους στρατιωτικούς.

  Άρα η προσέγγιση του κ. ΑΝΥΠΟΙΚ ουδόλως ευσταθεί και η εφαρμογή της δημιουργεί ακόμη μεγαλύτερες αδικίες προς τους στρατιωτικούς, έναντι όλων των άλλων εργαζομένων.

   Φρονούμε ότι η λογιστική προσέγγιση στην επίλυση τέτοιων θεμάτων χωρίς πολιτική αντίληψη της σχέσης  μεταξύ του επιδιωκόμενου και του διακυβεύματος,  δημιουργεί έντονο συναίσθημα έλλειψης κοινωνικής ευαισθησίας από τη μια  και δρομολογεί παρεπόμενες παράπλευρες συνέπειες από την άλλη, με άδηλα εκ πρώτης όψεως αποτελέσματα,  δυσμενή πάντως για την Πολιτεία και τις Ε.Δ.

 

            Οι Στρατιωτικοί δεν επαιτούν. Απαιτούν ισονομία.

 

            Κατανομή των Πόρων

  Η οποιαδήποτε κατανομή δεν μπορεί να βασίζεται σε αυθαίρετα σενάρια (συμβιβασμού των ασυμβίβαστων), ούτε σε διευθετήσεις Κλαδικών συμφερόντων, αλλά σε αρχές που θα πρέπει να είναι από όλους αποδεκτές, όπως:

    α. Τα ποσά που η Πολιτεία καθορίζει να μοιραστούν στους αποστράτους της αντί εργοδοτικής εισφοράς αντισταθμίζοντας τη μη θεσμοθετημένη επικουρική σύνταξη των στρατιωτικών, πρέπει να μοιράζονται ομοιόμορφα με βάση την αρχή της ισονομίας.

   β. Τα ποσά δίδονται αντί εργοδοτικής εισφοράς προς όλους τους εργαζομένους (στρατιωτικούς) και όχι σε φορείς όπως τα Γενικά Επιτελεία ή τα ΜΤ, άρα πρέπει να διανέμονται αναλόγως των αριθμού των ατόμων που εξυπηρετεί ο κάθε Φορέας και όχι δια του 3 (όσοι και οι Φορείς).

   γ. Τα εξοπλιστικά προγράμματα καλύπτουν επιχειρησιακές ανάγκες των ΕΔ και όχι ανάγκες των Κλάδων, οπότε τα έσοδα από αυτά πρέπει να μοιράζονται σε όλα τα στελέχη των Ε.Δ. και όχι ξεχωριστά ανά Κλάδο. Η διαφορετική προσέγγιση στα οικονομικά δημιουργεί καχυποψία για την επιχειρούμενη εφαρμογή της διακλαδικότητας στις ΕΔ, με αρνητική επίδραση στην επιδιωκόμενη επιτυχία της.

    Δεν είναι δυνατό να χρησιμοποιείται το επιχείρημα της αυτονομίας των ΜΤ για να δικαιολογηθεί η κατανομή εσόδων που προέρχονται από γενικές ρυθμίσεις της Πολιτείας υπέρ όλων των αποστράτων. Δεν υφίσταται αυτονομία των Ταμείων στους πόρους που δέχονται από την Πολιτεία. Η αυτονομία των Ταμείων υφίσταται και δικαιολογείται ως αυτοδιαχείριση των μερισμάτων στο εσωτερικό τους.

     Επειδή οι προαναφερθέντες πόροι προέρχονται από ρυθμίσεις του ΥΠΕΘΑ υπέρ των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων και υποκαθιστούν, κατά κάποιον τρόπο, την ανύπαρκτη εργοδοτική εισφορά υπέρ επικουρικού ταμείου, η Ε.Α.Α.Σ. φρονεί ότι δικαιότερο θα ήταν η κατεύθυνση των πόρων να γίνει προς τους Ειδικούς Κλάδους Οικονομικής Ενίσχυσης Μερισματούχων (ΕΚΟΕΜ),  αντί των Μετοχικών Ταμείων και με δεδομένο ότι οι συνταξιούχοι της ΕΛ.ΑΣ. ήδη λαμβάνουν εργοδοτική εισφορά μέσω του επικουρικού τους ταμείου.

   Κύριοι,

 Θεωρούμε ότι έφτασε επιτέλους η ώρα να διευθετηθεί μια κατάφωρη αδικία δεκαετιών και οι ρυθμίσεις που θα θεσμοθετηθούν να την άρουν οριστικά και να μην την επιτείνουν. Έχουμε υπόψη μας τη συνταγματική πρόβλεψη ότι «όλοι οι εργαζόμενοι, ανεξάρτητα από φύλο ή άλλη διάκριση, έχουν δικαίωμα ίσης αμοιβής για παρεχόμενη εργασία ίσης αξίας» και ότι σύμφωνα με το Σύνταγμα της Ελλάδος «η αρχή του κοινωνικού κράτους δικαίου τελεί υπό την εγγύηση του Κράτους». Θεωρούμε παράλογο όντες «εν ενεργεία» να αντιμετωπιζόμαστε ισοτίμως από τον εργοδότη μας, που είναι το Κράτος, ασχέτως Κλάδου προέλευσης και όταν τελούμε “εν αποστρατεία” το ίδιο Κράτος να μας αντιμετωπίζει διαφορετικά. Όλοι γνωρίζουμε ότι είναι ευθύνη και υποχρέωση κάθε δημόσιου λειτουργού να ενεργεί με βάση το κοινό αίσθημα δικαίου και και τις αρχές λειτουργίας κάθε ευνομουμένου κράτους.

    Ευελπιστώντας στις εκ μέρους σας ενέργειες, παραμένουμε στη διάθεσή σας για τα περαιτέρω.

 

 

 

 

Αντγος ε.α Σταύρος Κουτρής

Ακριβές Αντίγραφο

Πρόεδρος  Ε.Α.Α.Σ.

 

 

 

 

 

Ανχης ε.α Χρήστος Χρηστίδης

 

  Δνων Συμβουλος Ε.Α..Α.Σ.

 

 


Ρωσικό Υπουργείο Άμυνας: - Βυθίστηκε το “Moskva” κατά τη ρυμούλκησή του στο λιμάνι - Αντιφατικές οι ανακοινώσεις της Μόσχας


 Το καταδρομικό “Moskva” βυθίστηκε κατά τη ρυμούλκησή τoυ πίσω στο λιμάνι υπό άσχημες καιρικές συνθήκες ανακοίνωσε το υπουργείο Άμυνας της Ρωσίας.

«Κατά τη ρυμούλκηση του καταδρομικού Moskva στο λιμάνι, το πλοίο έχασε τη σταθερότητά του εξαιτίας των ζημιών που υπέστη στο κύτος από την έκρηξη πυρομαχικών. Σε συνθήκες θαλασσοταραχής, το πλοίο βυθίστηκε», αναφέρει η σχετική ανακοίνωση που μετέδωσε το Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων (AFP) επικαλούμενο το TASS.

Το ρωσικό υπουργείο Άμυνας είχε δηλώσει νωρίτερα την Πέμπτη ότι το πλοίο είχε υποστεί μεγάλες ζημιές από τη φωτιά, η οποία η Ουκρανία είπε ότι ήταν αποτέλεσμα πυραυλικής της επίθεσης.

Η Ουκρανία ανακοίνωσε ότι έπληξε το πυραυλόφορο καταδρομικό με δύο πυραύλους Νεπτούν ενώ το ρωσικό υπουργείο Άμυνας ανακοίνωσε ότι το πλοίο εκκενώθηκε ύστερα από πυρκαγιά, χωρίς ωστόσο να διευκρινίζει τα αίτια της.

«Αρχικά, το Υπουργείο Άμυνας είπε, αν θυμάστε, πως ξέσπασε φωτιά στο πλοίο, προκάλεσε την έκρηξη πυρομαχικών και υπέστη καταστροφές. Και τώρα λένε ότι το πλοίο θα ρυμουλκηθεί και θα αναζητήσουν τα αίτια της φωτιάς. Δεν υπάρχει αναφορά ότι μπορεί να προκλήθηκε από ουκρανικούς πυραύλους», ανέφερε το δελτίο ειδήσεων του BBC.

Σε αποκλειστική συνέντευξη στην απεσταλμένη της ΕΡΤ, Μαρία Σταθοπούλου ο περιφερειακός στρατιωτικός διοικητής της Λβιβ Μαξίμ Κοζίτσκι επιβεβαιώνει το ουκρανικό χτύπημα και προειδοποιεί ότι την ίδια τύχη θα έχουν και άλλα ρωσικά πλοία.

«Είναι συμβολικό το όνομα του πλοίου Μόσχα. Ελπίζω ότι με τα χτύπηματα από τις ευρωπαϊκές κυρώσεις και τις ένοπλες μας δυνάμεις θα πέσει και η ίδια η Μόσχα», είπε στην Ελληνίδα δημοσιογράφο.

Ο εκπρόσωπος του Κρεμλίνου, όταν ρωτήθηκε τι συνέβη στο πλοίο, παρέπεμψε στο Υπουργείο Άμυνας.

Περισσότεροι από πεντακόσιοι ναύτες ήταν επάνω στο πλοίο όταν ξέσπασε η πυρκαγιά. Πληροφορίες από ρωσικές πηγές- με διασυνδέσεις με την παραστρατιωτική οργάνωση Βάγκνερ- λένε πως οι Ουκρανοί χρησιμοποίησαν ντρόουν για αντιπερισπασμό πριν εξαπολύσουν την πυραυλική επίθεση από σημείο κοντά στην Οδησσό.

«Όχι μόνο επηρεάζει σημαντικά τις τεχνικές δυνατότητες του ρωσικού Ναυτικού γύρω από την περιοχή αλλά έχει και ισχυρό συμβολισμό: πρόκειται για τη ναυαρχίδα του στόλου της Ρωσίας στη Μαύρη Θάλασσα, φέρει το όνομα της ρωσικής πρωτεύουσας και σίγουρα θα έχει μεγάλο αντίκτυπο, απ’ όπου και αν το δει κανείς» αναφέρθηκε στο CNN.

Σύμφωνα με τους Ουκρανούς, το πλοίο άρχισε να βυθίζεται μετά το πλήγμα που δέχθηκε. Διέψευδαν νωρίτερα οι Ρώσοι, αναφέροντας ότι η φωτιά τέθηκε υπό έλεγχο και  ότιτο πλοίο θα μεταφερόταν πίσω στο λιμάνι.

«Χωρίς αμφιβολία ο τρόπος με τον οποίο εκτυλίχθηκαν τα πράγματα, αποτελεί μεγάλο πλήγμα για τη Ρωσία. Είναι η ναυαρχίδα τους, η “Μόσχα”. Αναγκάστηκαν να παραδεχθούν πως υπέστη σοβαρές ζημιές», δήλωσε ο σύμβουλος Εθνικής Ασφαλείας των ΗΠΑ, Τζέικ Σάλιβαν

Το πλοίο είχε συμμετάσχει τις πρώτες ημέρες της εισβολής σε επιχείρηση στο Φιδονήσι όπου έλαβαν την αποστομωτική απάντηση των Ουκρανών στην εντολή να παραδοθούν.

Το καταδρομικό είχε βρεθεί στη χώρα μας και το λιμάνι του Πειραιά, το 2012.

Κίεβο και Μόσχα ερίζουν και για την τύχη της μαρτυρικής Μαριούπολης

Το ρωσικό πλοίο δεν είναι και το μόνο θέμα για το οποίο ερίζουν Κίεβο και Μόσχα, αλλά είναι και η τύχη της μαρτυρικής Μαριούπολης, για την οποία οι Ρώσοι ισχυρίζονται ότι την έχουν πλέον υπό τον πλήρη έλεγχό τους. Ωστόσο το Κίεβο επιμένει ότι οι δυνάμεις του καλά κρατούν. Κι ενώ η πτώση της θα έχει μοιραίες συνέπειες για τη γενικευμένη ανάφλεξη του μετώπου στο Ντονμπάς, η Μόσχα επιχειρεί να θέσει θέμα μεταφοράς του πολέμου στο έδαφός της, κάνοντας λόγο για ακόμα μία επίθεση.

Οι Ρώσοι ανακοίνωσαν πως ακόμη 134 Πεζοναύτες έχουν παραδοθεί: «Στη διάρκεια της επιχείρησης απελευθέρωσης της Μαριούπολης, άλλοι 134 Ουκρανοί στρατιώτες κατέβασαν τα όπλα τους και παραδόθηκαν τη νύχτα, μεταξύ τους και 14 αξιωματικοί» δήλωσε ο εκπρόσωπος του ρωσικού ΥΠΑΜ. 

Πάνω από 100.000 πολίτες παραμένουν στην πόλη σύμφωνα με τους Ουκρανούς. Οι περισσότεροι δηλώνουν απεγνωσμένοι, ενώ κάποιοι καταγγέλλουν βιασμούς.

«Σε ένα σπίτι δεν υπήρχαν άνδρες και οι Ρώσοι βρήκαν μια γυναίκα και την κόρη της και τις βίασαν και τις δύο. Σε έναν άλλο δρόμο οι Ρώσοι προσπαθούσαν να βιάσουν μια γυναίκα και ο άνδρας της επιχείρησε να την προστατεύσει. Τον σκότωσαν και τη βίασαν» λέει κάτοικος της Μαριούπολης.

Μία νίκη στη Μαριούπολη είναι στρατηγικής σημασίας για τους Ρώσους στη μάχη για τον πλήρη έλεγχο της περιφέρειας του Ντονμπάς.

Οι επιθέσεις στο Χάρκοβο έχουν ενταθεί δηλώνουν οι Ουκρανοί, που χτύπησαν γέφυρα έξω από την πόλη ενώ ετοιμάζονταν να περάσουν ρωσικά άρματα. Οι δυνάμεις των Ρώσων συνεχίζουν να ενισχύονται για τη μάχη στα ανατολικά.

Σύμφωνα με τον εκπρόσωπο του Πενταγώνου, Τζον Κίρμπι: «Οι Ρώσοι όπως βλέπουμε προσπαθούν να ενισχύσουν τον ήδη σημαντικό αριθμό των δυνάμεών τους στο Ντονμπάς, από το βορρά».

Την ίδια ώρα οι Ρώσοι ισχυρίζονται πως ουκρανικές ρουκέτες έπληξαν δύο περιοχές της κοντά στα σύνορα, το Μπριάνσκ και το Μπέλγκοροντ. Οι περιοχές εκκενώθηκαν προληπτικά σύμφωνα με τις ρωσικές αρχές, ένα 24ωρο μετά τις απειλές τους ότι εάν οι ουκρανοί χτυπήσουν ρωσικά εδάφη τότε εκείνοι θα επιτεθούν σε διοικητικά κέντρα ακόμη και μέσα στο Κίεβο.

Σύμφωνα με την Αλεξία Καλαϊτζή, που είναι απεσταλμένη της ΕΡΤ στο Κίεβο, οι ρωσικές αρχές καταγγέλουν την Ουκρανία ότι επιτέθηκε σε μια κατοικημένη περιοχή, στο Μπριάνσκ, βορειανατολικά του Κιέβου, κοντά στα σύνορα μεταξύ των δυο χωρών. Συγκεκριμένα λένε ότι οι Ουκρανοί χρησιμοποίησαν ελικόπτερα για να χτυπήσουν μία κατοικία με αποτέλεσμα να τραυματιστούν οκτώ άνθρωποι. Όπως είπε η ανησυχία των κατοίκων στο Κίεβο είναι μεγάλη ενώ στην πρωτεύουσα της Ουκρανίας ήχησαν σήμερα τέσσερις φορές σειρήνες.  Στο μεταξύ, σύμφωνα με το ρεπορτάζ της ΕΡΤ, στα περίχωρα του Κιέβου, πυροτεχνουργοί και εθελοντές προσπαθούν να απομακρύνουν νάρκες και οβίδες που δεν έχουν εκραγεί ή σκοπίμως έχουν τοποθετηθεί ως παγίδες θανάτου από τον ρωσικό στρατό, ακόμα και μέσα σε σπίτια. Στην Μπούκα, συγγενείς αγνοουμένων ψάχνουν εναγωνίως τους ανθρώπους τους.


Να σημειωθεί ότι μετά από τηλεφωνική επικοινωνία με τον Βολοντιμίρ Ζελένσκι ο Τζο Μπάιντεν ανακοίνωσε περαιτέρω αποστολή στρατιωτικής βοήθειας αξίας 800 εκατομμυρίων δολαρίων με βαρύ οπλισμό προς την Ουκρανία. Περιλαμβάνονται συστήματα πυροβολικού, πυρομαχικά πυροβολικού και τεθωρακισμένα οχήματα μεταφοράς προσωπικού.

Ρεπορτάζ: Ρίτσα Καστάνη, Κλειώ Νικολάου, Ζέτα Κονταξή Αποστολή στην Οδησσό: Ελένη Αποστολίδου – Κάμερα: Αντώνης Κατσουγιαννόπουλος -Ήχος: Αντώνης Κυπραίος, Αποστολή στο Κίεβο: Αλεξία Καλαϊτζή – Κάμερα: Φώτης Πάντος – Ήχος: Παναγιώτα Δερβιτσιώτη

 

πηγή:   ertnews.gr - https://www.ertnews.gr/eidiseis/diethni/stis-floges-i-moskva-kai-alla-ploia-tha-echoyn-tin-idia-tychi-leei-stin-ert-o-stratiotikos-dioikitis-tis-lviv/

Πέμπτη 14 Απριλίου 2022

Παράνοια: "Σαμποτάρουν" την κατασκευή ελληνικών drones



Μια ελληνική έρευνα για τη δημιουργία drone που χρηματοδοτείται από το ελληνικό κράτος και στην οποία μετέχουν 3 πανεπιστημιακά ιδρύματα σε συνεργασία με την ΕΑΒ μπαίνει στο στόχαστρο των εν Ελλάδι "αντιιμπεριαλιστών", που επιχειρούν να περάσουν και μηνύματα συμψηφισμού μεταξύ ΝΑΤΟ και Ρωσίας. Ταυτόχρονα όμως επιδιώκουν να μην προχωρήσει ένα πρόγραμμα που αναδεικνύει την τεχνολογική εξελικτική δυνατότητα των ελληνικών πανεπιστημίων ώστε αυτά να παραμείνουν στη λογική της μετριότητας.

Ο λόγος για το πρόγραμμα Αρχύτας που φέρει το όνομα ενός όχι και τόσο διάσημου εφευρέτη της αρχαιότητας που περιλαμβάνει την κατασκευή ενός ελληνικού drone το οποίο βασίζεται στη λογική του αμερικανικού πολεμικού αεροσκάφος F35B και έχει τη δυνατότητα κάθετης απογείωσης και προσγείωσης και το οποίο βρίσκεται στην τελική φάση της υλοποίησής του με κάποιες μικρές καθυστερήσεις.

Μόλις τον προηγούμενο μήνα υπήρξαν σχετικές ανακοινώσεις με τον υπουργό Οικονομικών Χρ. Σταϊκούρα να δηλώνει ότι "Συμπληρώθηκε το 2ο τρίμηνο των εργασιών του προγράμματος "Αρχύτας", που έχει στόχο τον σχεδιασμό και τη βιομηχανική παραγωγή του πρώτου αυτόνομου εναέριου οχήματος (drone) πολλαπλών χρήσεων, με συνεργασία της Ελληνικής Αεροπορικής Βιομηχανίας (ΕΑΒ) και τριών Ελληνικών Πανεπιστημίων"

Προσθέτοντας πως "Σύμφωνα με την έκθεση αξιολόγησης των αρμοδίων, η εξέλιξη των εργασιών είναι συνεπής προς τον συμφωνημένο χρονοπρογραμματισμό. Οι μικρές καθυστερήσεις που παρατηρήθηκαν σε κάποιες από τις εργασίες κατά το 2ο τρίμηνο, αναμένεται να καλυφθούν κατά το 3ο τρίμηνο, το οποίο ολοκληρώνεται στο τέλος Μαΐου" σημείωσε πως "Στο μεσοδιάστημα, και συγκεκριμένα στο τέλος Απριλίου, θα έχει ολοκληρωθεί η αρχική σχεδίαση του HUV στην πραγματική του μορφή, με τη δημιουργία μοντέλου υπό κλίμακα".

Αυτές οι δηλώσεις προκάλεσαν όπως φαίνεται αντιδράσεις, με τους γνωστούς άγνωστους κατά δήλωσή τους φοιτητές να επιχειρούν να δείξουν τα δόντια τους για μια ακόμη φορά επιλέγοντας το Πανεπιστήμιο ως έδρα των εκβιαστικών τους ενεργειών, προαναγγέλλοντας μάλιστα με αφίσα την εισβολή τους και τον εκφοβισμό προς την κοσμητεία του ΑΠΘ.

Μπήκαν στο χώρο του ιδρύματος, έφτασαν έξω από το γραφείο του Κοσμήτορα και έγραψαν το σύνθημα "δολοφόνε" στην πόρτα στη γνωστή πλέον πρακτική του εκφοβισμού και του τραμπουκισμού εντός των Πανεπιστημίων στα οποία δρουν ανεξέλεγκτα εκτιμώντας πως αυτό είναι και η έννοια του ασύλου.

Το σύνθημα του καλέσματος για την εισβολή και την προσπάθεια εκφοβισμού ανέφερε: "Ούτε με τη Ρωσία, ούτε με το ΝΑΤΟ, να μπλοκάρουμε τις πολεμικές μηχανές τους. Μπλοκάρουμε τις πολεμικές επιχειρήσεις του ελληνικού κράτους σταματώντας την έρευνα του πανεπιστημίου για μπάτσους και στρατό", ενώ υπέγραφαν ως "Σύλλογος Φοιτητ(ρι)ών Ηλεκτρολόγων Μηχανολόγων" σημειώνοντας και "αλληλεγγύη στους/στις μετανάστ(ρι)ες"

Στοπ στην έρευνα δηλαδή και στην ανάδειξη ενός προγράμματος, ΝΑΤΟ και Ρωσία στο ίδιο καλάθι, καμία όμως αναφορά στην εισβολή και στο θάνατο αμάχων μέσα από την πολεμική μηχανή του Πούτιν. Και όλα μαζί με στόχο τον εκφοβισμό αυτών που συμμετέχουν αλλά και το μήνυμα ότι τα Πανεπιστημιακά ιδρύματα παραμένουν προνομιακοί χώροι τους την ώρα που αδιαφορούν για την εξέλιξή τους και την υλοποίηση του πραγματικού τους έργου.

Στόχος τους, όπως δηλώνουν να σταματήσει η έρευνα που συμβάλει και στην ανάδειξη των ελληνικών πανεπιστημίων.. Να σταματήσει ένα πρόγραμμα χρηματοδοτούμενο από το κράτος για τη δημιουργία ενός ελληνικού drone. 

To ότι η Τουρκία αξιοποιεί αυτή την τεχνολογία για να προωθήσει πέραν του αναθεωρητικού της σχεδίου και την παρεμβατικότητά της διεθνώς φυσικά δεν απασχολεί αυτούς που υποστηρίζουν πως δεν υπάρχουν σύνορα.


πηγή:https://www.liberal.gr/news/i-siopi-tis-kinas-gia-ti-sagkai-tromazei-/443855


ΥΕΘΑ στον Βουλευτής Θεόδωρο Δρίτσα - "Δεν θα αποδυναμώσουμε την άμυνά μας προκειμένου να συνδράμουμε αμυντικά την Ουκρανία" - "Το αμυντικό υλικό που στείλαμε ήταν από τα αποθέματά μας"



Ο Υπουργός Εθνικής Αμύνης κ. Νικόλαος Παναγιωτόπουλος απάντησε σε αναφορά που έκανε στο περιθώριο της συνεδριάσεως της Διαρκούς Επιτροπής Εξωτερικών Υποθέσεων και Αμύνης, σήμερα στη Βουλή, ο Βουλευτής Β’ Πειραιώς του ΣΥΡΙΖΑ κ. Θεόδωρος Δρίτσας σχετικώς με τη στρατιωτική αρωγή που παρασχέθηκε στην Ουκρανία από τη χώρα μας.

Ο Υπουργός επεσήμανε τα ακόλουθα:

«Όπως είπαμε από την πρώτη στιγμή, ό,τι στείλαμε από αμυντικό υλικό στην Ουκρανία -γιατί δεν υπάρχει αυτή τη στιγμή θέμα εκ νέου αποστολής άλλων συστημάτων και τα λοιπά- ήρθε από τα αποθέματά μας.

Δεν υπάρχει καμία περίπτωση να αποδυναμώσουμε οποιοδήποτε σημείο της αμυντικής μας διάταξης, ιδίως στα νησιά, για να πάρουμε κάποιο σύστημα από εκεί και να το στείλουμε στην Ουκρανία. Αυτό το καταστήσαμε σαφές και η Πολιτική και η Στρατιωτική ηγεσία του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας και νομίζω ότι δεν υπάρχει κάτι άλλο από αυτό.

Δεν θα αποδυναμώσουμε την άμυνα του ελληνικού εδάφους προκειμένου να συνδράμουν αμυντικά την Ουκρανία. Αυτό θα ήθελα να το καταστήσω σαφές αλλά θα τα πούμε ίσως εκτενέστερα, αν συνέλθει η Επιτροπή και γι’ αυτά τα θέματα ειδικά.

Ευχαριστώ».