Πέμπτη 19 Δεκεμβρίου 2019

Επίδειξη drone στην 110 Πτέρυγα Μάχης – Επιχείρησε σε τέσσερα σενάρια (φωτ. & 4 βίντεο)





Παρουσιάστηκε από την αμερικανική εταιρεία General Atomics Aeronautical Systems στα μέσα μαζικής ενημέρωσης το πρωί της Πέμπτης  στην 110 Πτέρυγα Μάχης το αμερικανικό drone MQ-9 guardian και οι δυνατότητες που μπορεί να αναπτύξει στη νοτιοανατολική Μεσόγειο.
Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης, όπως αναφέρει η ιστοσελίδα larissanet.gr,  το drone επιχείρησε σε τέσσερα σενάρια:
Το πρώτο σενάριο αφορούσε διάσωση ναυαγού στην περιοχή των παραλίων του νομού Λάρισας.
Το δεύτερο σενάριο αφορούσε παρακολούθηση κομβόι φορτηγών στην περιοχή της Πιερίας.
Το τρίτο σενάριο περιλάμβανε έρευνα, επιχείρηση και διάσωση μεταναστών στην περιοχή της Λέσβου.
Το τέταρτο σενάριο αφορούσε καταγραφή και επιτήρηση φωτιάς στην περιοχή της Λάρισας.

Οι δυνατότητες του drone

Στους δημοσιογράφους παρουσιάστηκαν οι πολύ σημαντικές δυνατότητες του συγκεκριμένου drone, ενώ επισημάνθηκε πως μπορεί να έχει άριστη συνεργασία με τα ελληνικά F 16.
Το drone μπορεί να πετάξει πάνω από 40 ώρες επιχειρώντας σε ολόκληρη την περιοχή της νοτιανατολικής Μεσογείου. Εχει δυνατότητα να προσγειωθεί σε οποιοδήποτε αεροδρόμιο για ανεφοδιασμό διαθέτει δύο κάμερες ( μία θερμική και μία ημέρας) , καθώς και τη δυνατότητα να συλλέγει αλλά και να συγκρίνει στοιχεία που έχει καταγράψει.
Σύμφωνα με πληροφορίες το ελληνικό Πεντάγωνο προσανατολίζεται στην αγορά δύο τέτοιων drone από τις Ηνωμένες Πολιτείες τα οποία θα καλύψουν σημαντικό κομμάτι της επιτήρησης των συνόρων καθώς είναι εξειδικευμένα στην παρακολούθηση θαλάσσιων περιοχών.








πηγή:https://www.larissanet.gr/2019/12/19/epideixi-drone-ton-ipa-sti-larisa-epicheirise-se-tessera-senaria-fot-vinteo/









Ελλάδα VS Τουρκία: Οι κυβερνήσεις αδυνατούν να πούνε σε ένα λαό που έχει μαλθακώσει και ζει σε φαντασιώσεις τι έρχεται !! - Ο Έλληνας εκστασιασμένος απ΄το κρασί του 21 αδυνατεί να ...!! -






«Οι Σουηδοί όπως και πολλά άλλα κράτη κατανοούν πλήρως την σημασία της επικοινωνίας σε έναν σύγχρονο πόλεμο και για το λόγο αυτό λαμβάνει μέτρα όχι μόνο για να ενισχύσει την ικανότητα του στρατού αλλά και για να αυξήσει την «ανθεκτικότητα της κοινωνίας» σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο.
Η κυβέρνηση της Σουηδίας διόρισε μια Επιτροπή Άμυνας το 2017 για να εξετάσει πέρα ​​από τα τρέχοντα ζητήματα άμυνας, να αξιολογήσει και την  μελλοντική αμυντική πολιτική και τη στάση της χώρας. Μια πρόσφατη έκθεση της Επιτροπής επικεντρώνεται συγκεκριμένα στην ανάγκη να προετοιμαστεί ολόκληρη η κοινωνία για το χειρότερο σενάριο του πολέμου.»
Αυτό είναι απόσπασμα από άρθρο του «viadiplomacy» τον (Απρίλιο 2018) με τίτλο «Η Σουηδία προετοιμάζει την κοινωνία για πόλεμο και δείχνει τι πρέπει να κάνει η Ελλάδα»
Την ίδια ώρα ο διοικητής των Ενόπλων Δυνάμεων της Ταιβάν μετά από μεγάλης κλίμακας άσκηση με την συμμετοχή του στρατού, υπηρεσιών και δεκάδων χιλιάδων πολιτών σημείωνε «Πιστεύω ότι οι πολίτες μας πρέπει να αισθάνονται πολύ σίγουροι για την αποφασιστικότητα του στρατού μας να υπερασπιστούμε και να προστατέψουμε τη χώρα μας». Και αυτό, απέναντι στην Κίνα
Αντίθετα στην Ελλάδα, ο Ελληνικός Λαός εκστασιασμένος από το κρασί του 21 και τις ιαχές των ηρώων στα Βουνά της Πίνδου, θεωρεί ότι δεν χρειάζεται να δει την πραγματικότητα κατάματα για δύο βασικούς λόγους. Πρώτον, ως επικτητής του Ελληνισμού και τον ηρώων που απελευθέρωσαν το Έθνος με αγώνες, νομίζει πως αρκούν αυτά για την «εκπαίδευση» του. Άλλωστε, ποιος Έλληνας δεν το έχει αποδείξει με τα ηρωικά του σχόλια στα Social, που απαξιώνει δίχως τέλος την χώρα του, τους ηγέτες του, τους διπλωμάτες, ακόμα και τις Ένοπλες Δυνάμεις σε μερικές περιπτώσεις.
Δεύτερον, ο Ελληνικός Λαός θεωρεί για κάποιο μυστήριο λόγο, πως ότι και να συμβεί οι άλλοι έχουν την υποχρέωση να τον βοηθήσουν, λες και τα κράτη λειτουργούν με το «θυμάσαι που σε κατέβασα από τα βελανίδια»
Αυτός ο θανατηφόρος συνδυασμός έχει καταφέρει να μαλθακώσει (και τα 70 συνεχόμενα χρόνια Ειρήνης) τόσο πολύ τον Έλληνα που ακόμα και σε περίπτωση που τολμήσει η πολιτεία να τον εκπαιδεύσει για σεισμό, την επόμενη ώρα θα έχουν αδειάσει τα Super Market.
Βέβαια, για να φτάσει σε αυτό το σημείο ο Έλληνας, το χεράκι της, πιο χεράκι της, την χερούκλα της, την έβαλε η πολιτεία. Από την μια η Αριστερά που επί δεκαετίες δημιουργούσε γενιές «απαξιωτών» προς θεσμούς και σύμβολα, και από την άλλη η πατριωτικές δυνάμεις που σήκωναν μεγαλύτερα τείχη του Ελλαδισμού, κατάφεραν να δημιουργήσουν έναν φόβο στους πολίτες, χωρίς να τους αφήσουν να βλέπουν πολλές φορές την πραγματικότητα.
Και αυτή η πραγματικότητα βόλευε κυβερνήσεις και πολιτικούς. «Οι Αμερικανοί φταίνε για την Κύπρο, οι Γερμανοί για την οικονομική μας κατάντια, και οι Αλβανοί και «ρωσοπόντιοι» που έγιναν πιο νοικοκύρηδες
Αυτή την φορά όμως τα πράγματα είναι διαφορετικά. Ο συμβιβασμός που έρχεται ανάμεσα σε Ελλάδα και Τουρκία θα φέρει προ των ευθυνών λαό και πολιτικούς. Ο λαός έχει την δυνατότητα να αντιληφθεί τι έχει συμβεί και τι συμβαίνει, και η πολιτεία να αρχίσει να ενημερώνει για τις επιλογές.
Η Ελληνική Διπλωματία έχει αποδείξει το τελευταίο διάστημα ότι όχι μόνο ξέρει να κάνει την δουλειά της, αλλά ξέρει και τι πρέπει να κάνει ώστε  η χώρα να διασφαλίσει ότι αυτά που θα χάσει θα είναι λιγότερα από αυτά που έχει να κερδίσει. Αυτό ακριβώς είχε πει και ο Κώστας Σημίτης τον Μάϊο στην πρώτη του δήλωση και όταν έτρεξαν όλοι πάνω του, πρέπει τώρα να συζητήσουμε με την Τουρκία και να πάρουμε πιο πολλά από αυτά που θα χάσουμε. Άλλωστε, αυτό δεν θα είναι και το αποτέλεσμα της περιβόητης Χάγης;
Χρόνια τώρα δεν δηλώνει η Ελλάδα ποια είναι η βασική διαφορά με την Τουρκία και ποια η λύση; Ναι λοιπόν, αυτό που δεν είπαν στο Ελληνικό Λαό όλα αυτά τα χρόνια είναι πως όταν θα πάμε στην Χάγη με την βασική μας διαφορά, η Ελλάδα δεν θα δικαιωθεί 100%, κάτι θα χάσει. Και αυτό ήταν το λάθος του Κώστα Σημίτη, το είπε, και αυτά έχουν δρομολογηθεί να γίνουν με άλλο τρόπο
Οι τρόπο είναι τρεις: 
>. Ο ένας Ελλάδα με Τουρκία να πάνε κατόπιν μιας συμφωνίας των διαφορών, 
>. Ο δεύτερος με έναν έμμεσο τρόπο με την πίεση της Ελλάδας προς το Συμβούλιο Ασφαλείας των Ηνωμένων Εθνών, το οποίο θα πίεζε την Τουρκία και προσέλθει στις διαπραγματεύσεις, και 
>. Ο τρίτος, άλλες χώρες (Ρωσία – ΗΠΑ) να πείσουν την Τουρκία να κάτσει στο τραπέζι.
Και επειδή τα παραπάνω είναι δύσκολα να γίνουν με την Τουρκία να θέλει περισσότερα, στην Χάγη οι δύο χώρες θα προσέλθουν μετά από ένα επεισόδιο (ανεξαρτήτου μεγέθους). Το κρίσιμο σε αυτή την περίπτωση θα είναι (γιατί το λαμβάνει υπόψη αυτό η Χάγη) πως η Ελλάδα θα υπερασπιστεί με σθένος τα Δίκαια Διακαιώματα της, και πως θα υπερασπιστεί η Τουρκία τα «δικαιώματα» της
Και η Τουρκία θα καταλάβει από τα κανάλια που πρέπει, ότι αυτά που θα χάσει είναι πολλά περισσότερα από αυτά που θα κερδίσει. Αυτό που οφείλει να κάνει η πολιτεία πλέον είναι να πείσει τον Ελληνικό Λαό ότι σε αυτή την ρήξη δεν πάμε να πάρουμε την Πόλη, αλλά πάμε για να διασφαλίσουμε την ύπαρξη του Έθνους για τα επόμενα 100 χρόνια, αυτό προέχει. Να εξηγήσει στους πολίτες ότι πολλές φορές χάνεις κάτι, αλλά κερδίζεις κάτι πολύ μεγαλύτερο. Η Ελλάδα από το 1912 το έχει καταφέρει δύο φορές.
Και η ιστορία δεν αμφισβητείται. Σε αυτά τα 108 χρόνια, ηγέτες αυτής της χώρας κατάφεραν (που πολλοί ακόμα και σήμερα αναφέρονται ως προδότες, είναι τόσο εύκολο) να την μεγαλώσουν γεωγραφικά και να την κρατήσουν έτσι κάτω από απίστευτα δύσκολες περιόδους. Περιόδους που μόνο από την Τουρκία δεν απειλούταν.



Όπως έγραψε και το Viadplomacy τον Μάιο , οδηγούμαστε σε Συμφωνία της Στρογγύλης, και το ζητούμενο δεν είναι τι θα χάσουμε, αλλά τι είναι αυτό που θα κερδίσουμε.

Πρόσκληση στην Εορταστική μας Χριστουγεννιάτικη Εκδήλωση









          Εν όψει  της μεγάλης Εορτής των Χριστουγέννων, το παράρτημά μας θα πραγματοποιήσει την Τρίτη 24 Δεκεμβρίου,την καθιερωμένη Εορταστική του εκδήλωση.
Για τον λόγο  αυτό,
                             Προσκαλούμε
τα ε.ε. και ε.α. στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων και των Σωμάτων Ασφαλείας, καθώς και τους Φίλους που πρόσκεινται στον χώρο μας, να παρευρεθούν στην εκδήλωσή μας για να εορτάσουμε, όλοι μαζί, την έλευση του Θεανθρώπου και  να προβούμε επίσης και στην ανταλλαγή Ευχών

      Έναρξη προσέλευσης  10:00 και  πέρας εορτής 13:00 ώρα






ΥΕΘΑ: Αντί για αύξηση θητείας προτιμώ την πρόσληψη επίλεκτων Επαγγελματιών Οπλιτών και στους τρεις Κλάδους. - Αναβάθμιση οπλικών συστημάτων των Ενόπλων Δυνάμεων



Ομιλία ΥΕΘΑ κ. Νικολάου Παναγιωτόπουλου στην Ολομέλεια της Βουλής κατά τη συζήτηση για τον Προϋπολογισμό του 2020

«Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,
Είναι ιδιαίτερη τιμή και ευθύνη να βρίσκομαι σήμερα ενώπιον του Σώματος, ως επικεφαλής του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας. Αυτή τη στιγμή, νιώθω περισσότερο βάρος ευθύνης. Αυτό όμως, δεν το εκλαμβάνω ως πρόβλημα, αλλά ως πρόκληση και στις προκλήσεις κάνουμε ακόμα περισσότερη προσπάθεια να ανταπεξερχόμαστε.
Ευθύνη λοιπόν, ως επικεφαλής ενός Υπουργείου που όποτε απαιτήθηκε στάθηκε και στέκεται στο ύψος των περιστάσεων, είτε αυτές σχετίζονται με την προσαρμογή στις σύνθετες και ολοένα και πιο περίπλοκες προκλήσεις Ασφαλείας στην περιοχή μας, είτε με την ευθεία αμφισβήτηση των κυριαρχικών δικαιωμάτων μας από προκλητικούς, αμετανόητους και πλέον απροκάλυπτα επιθετικούς γείτονες, είτε ακόμα και με τη συνδρομή του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας στην προσπάθεια εξόδου από την κρίση, μιας και μιλούμε σήμερα για δημοσιονομικά στοιχεία, στο πλαίσιο της συζήτησης για την ψήφιση του Κρατικού Προϋπολογισμού, με τον οποίο σηματοδοτείται και επίσημα πλέον ότι η Ελλάδα εισέρχεται σε περίοδο κανονικότητας, σταθερότητας και Ανάπτυξης.
Αυτούς τους χαρακτηρισμούς χρησιμοποίησα κατά τη συζήτηση των προγραμματικών δηλώσεων της Κυβέρνησης και πλέον αισθάνομαι ότι αυτό αποτυπώνεται επίσημα στο Σχέδιο Προϋπολογισμού.
Είναι φανερό, ακόμα και σε αυτούς που δεν το παραδέχονται, ότι κάτι έχει αλλάξει στην Ελλάδα εδώ και πέντε μήνες. Ήδη έχουν απενοχοποιηθεί - αποδαιμονοποιηθεί θα έλεγα - οι έννοιες των επενδύσεων, της ιδιωτικής πρωτοβουλίας και των υγιών δυνάμεων της αγοράς που μπορούν να ωθήσουν τελικά στην Ανάπτυξη, στην τόνωση της Απασχόλησης κι ασφαλώς στην αύξηση του διαθέσιμου εισοδήματος των πολιτών και στην ευημερία, με την παραγωγή πλούτου και τη διάθεση του πλεονάσματος του πλούτου που προκύπτει από αυτή τη διαδικασία παραγωγής για να στηριχθούν οι πιο ευάλωτες ομάδες και άλλες δράσεις που χρειάζεται η συντεταγμένη Πολιτεία, με ταυτόχρονη πάντα επιτήρηση των δημοσιονομικών δεσμεύσεων της χώρας.
Βρισκόμαστε εδώ, για να συζητήσουμε για έναν Προϋπολογισμό ευθύνης, δικαιοσύνης και ελπίδας.
Προϋπολογισμός ευθύνης τόσο, πρωτίστως, έναντι των νέων γενεών, έτσι ώστε να μην υποθηκεύεται το μέλλον τους στη βάση επιπόλαιων και πρόσκαιρων παροχών - μέτρων παροχολογίας - όσο και έναντι των εταίρων μας που θέλουν ενδελεχή μελέτη κόστους και δημοσιονομικών επιπτώσεων με σαφή πρόβλεψη κάθε πηγής χρηματοδότησης, έτσι ώστε να μην τίθεται σε κίνδυνο η δημοσιονομική ισορροπία.
Προϋπολογισμός δικαιοσύνης, καθώς οι πρόσφατες μειώσεις του ΕΝΦΙΑ, η βελτίωση του πλαισίου ρυθμίσεων οφειλών των ιδιωτών προς την Εφορία, η μείωση της φορολόγησης των επιχειρήσεων, μεταξύ άλλων μέτρων που καταδεικνύουν τη συστηματική προσπάθεια να αποκατασταθούν αδικίες οι οποίες έλαβαν χώρα τα τελευταία έτη σε βάρος της ελληνικής κοινωνίας, με γνώμονα προκαταλήψεις ταξικής φύσεως. Λιγότεροι φόροι, λιγότερα βάρη στους πολλούς, ιδίως στη μεσαία τάξη. Αυτό είναι γεγονός.
Προϋπολογισμός ελπίδας, διότι ενσωματώνονται θετικοί και μάλιστα βελτιούμενοι ως προς τις προβλέψεις ρυθμοί Ανάπτυξης, δημοσιονομικά πλεονάσματα χωρίς υπερβολές που στραγγαλίζουν την οικονομία, περαιτέρω μείωση της ανεργίας, αύξηση σημαντικών δεικτών για την οικονομία παντού.
Οι προβλέψεις αποτυπώνουν το κλίμα αισιοδοξίας και προσδοκίας, ανάπτυξης της τάξης του 2,8% και μάλιστα εν μέσω όχι της καλύτερης δυνατής διεθνούς συγκυρίας, πρωτογενές πλεόνασμα 3,56% ως πρώτο βήμα για την αξίωση της διαπραγμάτευσης σχετικών πλεονασμάτων στο μέλλον, δηλαδή δείγμα αξιοπιστίας για μελλοντική βελτίωση και από την άλλη πλευρά πρωτογενές πλεόνασμα που δεν οδηγεί σε υπερβολές που πνίγουν την οικονομική δραστηριότητα και την οικονομία. Σημαντική αύξηση της ιδιωτικής κατανάλωσης και των επενδύσεων ως απόρροια της αναθέρμανσης της οικονομικής δραστηριότητας και των αυξημένων εισοδημάτων των πολιτών.
Όλα αυτά βέβαια, μπορούν να μετουσιωθούν από προβλέψεις και σχεδιασμούς σε απτό αποτέλεσμα και πραγματικότητα μόνο μέσα σε ένα περιβάλλον Ασφάλειας για τη χώρα. Σε αυτό το σημείο, η συμβολή του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας αποκτά συγκεκριμένα χαρακτηριστικά.
Οι Ένοπλες Δυνάμεις αποτελούν την εγγυήτρια παράμετρο εκείνου του περιβάλλοντος Ασφαλείας που θα επιτρέπει στους πολίτες της χώρας και στις επιχειρήσεις να αναπτύξουν απερίσπαστοι την οικονομική τους δραστηριότητα και ταυτόχρονα, να διασφαλίζεται η σταθερότητα και για δυνητικούς υποψήφιους επενδυτές.
Πρέπει λοιπόν - κι αυτό είναι αν θέλετε το μήνυμα που απευθύνω από αυτό το βήμα - όλες οι παρατάξεις του Κοινοβουλίου να συμβάλλουν ώστε να ισχύσει αυτή η συνθήκη: Ισχυρές Ένοπλες Δυνάμεις που εγγυώνται περιβάλλον Ασφάλειας στη χώρα και αυτό με τη σειρά του οδηγεί σε πορεία ευημερίας, ανάπτυξης και σταθερότητας.
Αυτοί οι λόγοι με κάνουν προσωπικά αισιόδοξο, όταν κατά την πρόσφατη συζήτηση Νομοσχεδίου του Υπουργείου κατεγράφη νομίζω ευθαρσώς η σύμπνοια και η θετική διάθεση συνεργασίας από όλες τις παρατάξεις του Κοινοβουλίου. Αναφέρομαι στην πρόσφατη νομοθετική παρέμβαση που έχει να κάνει με την αναβάθμιση οπλικών συστημάτων των Ενόπλων Δυνάμεων.
Εκτιμώ ότι έχει γίνει πλέον κοινή αντίληψη ότι τα θέματα Εθνικής Άμυνας, ιδίως στην παρούσα δύσκολη γεωπολιτική συγκυρία, που είναι γεμάτη προκλήσεις και δυνητικές αστάθειες, πρέπει να είναι πέρα και πάνω από οποιαδήποτε κομματική ατζέντα. Έχουν ωριμάσει οι συνθήκες ώστε να υπερψηφίζουν όλες οι παρατάξεις του Κοινοβουλίου τις δαπάνες του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας ως ένα πεδίο συνεννόησης και συγκερασμού διαφορετικών βέβαια απόψεων, αλλά εντούτοις ένα πεδίο πολιτικής ομόνοιας και εθνικής ομοψυχίας, για να μην πω και μηνύματος αποφασιστικότητας.
Ας το κάνουμε λοιπόν αυτό απόψε, ψηφίζοντας τις αμυντικές δαπάνες, τις δαπάνες του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας, εκπέμποντας με αυτό τον τρόπο και το ανάλογο σήμα, τόσο εντός όσο και εκτός της χώρας. Διότι δεν θα κουραστώ να επαναλαμβάνω, όπως πάντοτε το πρέσβευα, ότι η Εθνική Άμυνα δεν είναι κομματική αλλά αμιγώς εθνική υπόθεση.
Επανερχόμενος στα στοιχεία που αφορούν τον Προϋπολογισμό του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας, επιτρέψτε μου να παραθέσω ορισμένα στοιχεία για την προηγούμενη περίοδο και ειδικότερα την περίοδο 2009 - 2019 προκειμένου να υπάρξει μία καλύτερη, πιο εμπεριστατωμένη εικόνα των κρίσιμων δημοσιονομικών μεγεθών σχετικά με τις αμυντικές δαπάνες της χώρας.
Πρέπει να αντιληφθούμε πόσο στοίχισε στην Άμυνα η κρίση και θα αναφερθώ βέβαια σε τρεις βασικές κατηγορίες αμυντικών δαπανών: Η πρώτη κατηγορία είναι οι «Αποδοχές Στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων», η δεύτερη, ο «Λειτουργικός Προϋπολογισμός» και η τρίτη, τα «Εξοπλιστικά Προγράμματα».
Κατά την περίοδο λοιπόν, 2009-2019, στην κατηγορία των αποδοχών είχαμε μείωση της τάξης του 21% περίπου. Τα τελευταία χρόνια, η κατάσταση στην εν λόγω κατηγορία σταθεροποιήθηκε μετά και την εφαρμογή του νέου μισθολογίου για τα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων.
Στην κατηγορία του «Λειτουργικού Προϋπολογισμού», δηλαδή στις δαπάνες για καύσιμα, τροφοδοσία, συντηρήσεις, επισκευές εξοπλισμού και εγκαταστάσεων κ.ά. είχαμε μείωση περί το 63% σε αυτή την περίοδο ή 920 εκατομμύρια ευρώ σε απόλυτες τιμές.
Στην κατηγορία που αφορά στα «Εξοπλιστικά Προγράμματα», η αντίστοιχη μείωση κυμαίνεται περί το 76%, περίπου 1,67 δισεκατομμύριο λιγότερα για Εξοπλιστικά στην Άμυνα μέσα σε αυτή τη δύσκολη δεκαετία.
Συνοπτικά, η μείωση του προϋπολογισμού του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας για την περίοδο 2009 έως 2019 υπερβαίνει το 49% και σε απόλυτες τιμές ξεπέρασε τα 3,2 δισ. ευρώ λιγότερα για την Άμυνα, στοιχειοθετώντας όμως, την ίδια ώρα, τη σημαντικότατη συμβολή του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας στη διαδικασία δημοσιονομικής προσαρμογής της χώρας κατά την τελευταία δεκαετία.
Όμως, θέλω να εκπέμψω τώρα ένα διαφορετικό μήνυμα για το διάστημα από εδώ και πέρα.
Προϋπολογισμός 2020: Έχει κατατεθεί προς ψήφιση! Για το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας επισημαίνονται τα ακόλουθα:
Πρώτον, αναστρέφεται η τάση μείωσης των αμυντικών δαπανών. Οι πιστώσεις για τις αποδοχές παρουσιάζουν οριακή αύξηση περί το 3,2% σε σχέση με αυτές του έτους 2019, κυρίως λόγω της εφαρμογής πρόβλεψης για αύξηση των εργοδοτικών εισφορών του Κράτους υπέρ του ΕΦΚΑ για το προσωπικό που υπαγόταν στο συνταξιοδοτικό καθεστώς του Δημοσίου έως 31 Δεκεμβρίου του 2016. Οι συνολικές πιστώσεις για τις αποδοχές του προσωπικού, ανέρχονται στα 2,3 δισ.
Όσον αφορά στα κονδύλια για τις λειτουργικές δαπάνες, παρουσιάζεται μείωση κατά 48 εκατομμύρια ευρώ. Όμως, αυτό δεν είναι αυτό που φαίνεται. Η μείωση αυτή λαμβάνει χώρα στο πλαίσιο μιας νέας μεταρρύθμισης του Υπουργείου Οικονομικών με τη θεσμοθέτηση ενός Ειδικού Αποθεματικού, αποσκοπώντας σε ένα λιγότερο δαπανηρό και περισσότερο αποτελεσματικό κράτος.
Να αναφέρω επεξηγηματικά δύο πράγματα, για να προλάβω τυχόν αρνητικά σχόλια και αντιδράσεις όσων δεν θέλουν να βλέπουν, ιδίως αυτή την ώρα, μείωση των κονδυλίων του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας (ο ομιλών συμπεριλαμβάνεται σε αυτή την κατηγορία).
Ο απώτερος λόγος θεσμοθέτησης του εν λόγω Ειδικού Αποθεματικού συνίσταται στη ρεαλιστικότερη αποτύπωση των κρατικών δαπανών, την αποφυγή υποεκτέλεσης πιστώσεων του Προϋπολογισμού σε ορισμένες κατηγορίες από αυτές και αντίστοιχα, στην εξυπηρέτηση αναγκών σε συγκεκριμένους τομείς: Παιδείας, Υγείας, Κοινωνικής Πρόνοιας, Άμυνας και Ασφάλειας.
Το εν λόγω Ειδικό Αποθεματικό, κατά την Εισηγητική Έκθεση του Προσχεδίου του Προϋπολογισμού του 2020, θα χρησιμοποιείται από εδώ και πέρα για τη συστηματική ενίσχυση των Υπουργείων σε όλη τη διάρκεια του έτους, διασφαλίζοντας έτσι την απρόσκοπτη εν γένει λειτουργία τους.
Ερωτώ: Ποια Υπουργεία θέτουν υποψηφιότητα για επιπλέον ενίσχυση από το Ειδικό Αποθεματικό; Απαντώ: Αυτά που δεν παρουσιάζουν υποεκτέλεση στις πιστώσεις του Προϋπολογισμού τους. Ποιο Υπουργείο είναι ίσως το πρώτο όσον αφορά στην ικανότητά του να μην έχει υποεκτέλεση των πιστώσεων του Προϋπολογισμού, δεδομένου ότι απορροφά σχεδόν το 100% των πιστώσεων που του διατίθενται; Το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας!
Επομένως, τα διαχρονικά απολογιστικά στοιχεία του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας - υψηλά ποσοστά απορρόφησης, περίπου στο 100% των πιστώσεων - η αύξηση των επιχειρησιακών απαιτήσεων ως επί το πλείστον και λόγω των προκλήσεων ασφαλείας για τις οποίες έκανα λόγο, η έντονη κοινωνική προσφορά των Ενόπλων Δυνάμεων που απαιτεί τη διάθεση περισσότερων πόρων σε κρίσιμα για την κοινωνία θέματα. Μιλώ για τη συνδρομή σε φυσικές καταστροφές - πλέον αυτό είναι μία κανονικότητα αν θέλετε - μία τακτική δραστηριότητα στοιχείων των Ενόπλων Δυνάμεων, στη δασοπυρόσβεση, το Μεταναστευτικό κλπ., καθώς βέβαια και η αγαστή συνεργασία με τις υπηρεσίες του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους εδραιώνουν την πεποίθηση ότι εν τέλει ο λειτουργικός Προϋπολογισμός του Υπουργείου όχι μόνο δεν θα μειωθεί, αλλά του εναντίον θα ενισχυθεί ακόμα περισσότερο σε σχέση με το προηγούμενο έτος, εφόσον βέβαια διασφαλίζεται η κατά τα λοιπά ομαλή εκτέλεση του Κρατικού Προϋπολογισμού τόσο στα έσοδα όσο και στα έξοδα.
Το Ειδικό Αποθεματικό σημαίνει ότι το Υπουργείο που παρουσιάζει πλήρη εκτέλεση και απορροφητικότατα των πιστώσεων, θα μπορεί να επανέρχεται και να αντλεί περισσότερα κεφάλαια ακόμα από το Ειδικό Αποθεματικό, για να καλύπτει άλλες ανάγκες του.
Τέλος, στα Εξοπλιστικά, οι πιστώσεις παραμένουν στα ίδια επίπεδα με αυτά του 2019, 530 εκατομμύρια, σύμφωνα βέβαια με τις προβλέψεις του ισχύοντος Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής.
Ο συνολικός Προϋπολογισμός είναι οριακά αυξημένος σε σχέση με το τρέχον έτος, αλλά υπάρχουν εδώ δύο προοπτικές: Όπως σας είπα, η επιπλέον σχεδιαζόμενη ενίσχυση από το νέο Ειδικό Αποθεματικό του Υπουργείου Οικονομικών, αλλά και με την πιθανότητα - για να μην πω βεβαιότητα, από αυτό το βήμα - διάθεση επιπλέον κονδυλίων για αμυντικές δαπάνες.
Άκουσα το ενδιαφέρον, την αγωνία και την πρόταση αρκετών μελών της Εθνικής Αντιπροσωπείας για ανάγκη ενίσχυσης των Εξοπλιστικών Δαπανών για το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας.
Να είστε σίγουροι όλοι ότι δεν το άκουσα μόνο εγώ, το ακούει και ο Πρωθυπουργός. Είναι ασφαλώς πεπεισμένος ότι αυτή είναι η ώρα που πρέπει να ενισχυθούν με επιπρόσθετα κονδύλια οι αμυντικές δαπάνες, οι Ένοπλες Δυνάμεις αλλά αυτό πρέπει να γίνει ανάλογα με το σχεδιασμό, την προτεραιοποίηση και τις ανάγκες που προτάσσονται από την Ηγεσία των Ενόπλων Δυνάμεων, τη Στρατιωτική Ηγεσία η οποία εισηγείται στην Πολιτική Ηγεσία και ακολούθως η Πολιτική Ηγεσία, προτεραιοποιώντας αυτές τις ανάγκες, εισηγείται στον Πρωθυπουργό.
Ήδη κατατίθενται προτάσεις προκειμένου να πάμε σε σχετικές αποφάσεις, είτε μέσω της διάθεσης τμήματος του πλεονάσματος, αφού βέβαια συνεννοηθούμε με το αρμόδιο Υπουργείο Οικονομικών, είτε βέβαια και πάντα υπό την πολιτική καθοδήγηση και τις εντολές του Πρωθυπουργού.
Σε αυτό το δημοσιονομικό πλαίσιο και συναφώς με τις προγραμματικές δηλώσεις της Κυβέρνησης και τις εντολές του Πρωθυπουργού έχουν αναληφθεί πρωτοβουλίες και σχεδιάζονται περαιτέρω δράσεις, οι οποίες θα μπορούσαν να εστιαστούν στους εξής κυρίως τομείς προτεραιότητας:
  • Εξασφάλιση επάρκειας αμυντικού εξοπλισμού μέσω διασφάλισης των απαιτουμένων για τη συντήρησή του πόρων, την ίδια ώρα, όπως σας είπα, που προτεραιοποιούμε μαζί με τη Στρατιωτική Ηγεσία την αναβάθμιση υφιστάμενων οπλικών συστημάτων, αλλά και την πρόσκτηση νέων.
  • Αναδιοργάνωση της συνολικής δομής των Ενόπλων Δυνάμεων, αποβλέποντας στην αύξηση διαθεσιμότητας του έμψυχου δυναμικού, στην προσαρμογή στις νέες απαιτήσεις για την επιχειρησιακή ετοιμότητα και λειτουργικότητα των Ενόπλων Δυνάμεων και τελικά, την ενίσχυση της αποτρεπτικής τους ισχύος.
  • Αναθεώρηση του θεσμικού πλαισίου προμηθειών αμυντικού υλικού, με διαφάνεια αλλά και ευελιξία ανταπόκρισης, ταχύτητα θα έλεγα, στις ανάγκες των Ενόπλων Δυνάμεων. Στρατηγικός στόχος που θέσαμε πρόσφατα και θα επιμείνουμε πάνω σε αυτό.
  • Αναβίωση της εγχώριας Αμυντικής Βιομηχανίας, όπως προέκυψε νομίζω αυτό στην πράξη από την πρόσφατη ενεργοποίηση της συμμετοχής της Αμυντικής Βιομηχανίας μας - όπως είχε προαποφασιστεί, αλλά πρέπει αυτά να μεταφράζονται πλέον σε απτές αποδείξεις - στο πρόγραμμα αναβάθμισης των αεροσκαφών F-16 της Πολεμικής Αεροπορίας. Στο μέλλον θα έχουμε πολλές ακόμα ευκαιρίες να δείξουμε πως ό,τι λέμε το εννοούμε και ότι η ύπαρξη μιας ανταγωνιστικής, λειτουργικής και βιώσιμης βέβαια - ασφαλώς και εξωστρεφούς - Αμυντικής Βιομηχανίας πρέπει να είναι στρατηγική προτεραιότητα για τη χώρα. Όμως, νομίζω ότι θα μπορούσαμε να το εκλάβουμε αυτό ως συγκριτικό της πλεονέκτημα. Μια χώρα όπως η Ελλάδα, με αυτές τις ισχυρές και ενεργές Ένοπλες Δυνάμεις, θα πρέπει να υποστηρίζονται οι Ένοπλες Δυνάμεις τους από μία ενεργή και υποστηρικτική Αμυντική Βιομηχανία.
  • Αναβάθμιση στρατιωτικής εκπαίδευσης τόσο για τα στελέχη, επένδυση δηλαδή στον πολλαπλασιαστή ισχύος των Ενόπλων Δυνάμεων, όσο και το συνολικό ανθρώπινο δυναμικό και για τους Οπλίτες, προκειμένου η θητεία να καταστεί επωφελής για τους ίδιους, για την κοινωνία και για την Υπηρεσία. Ειπώθηκαν πολλά σχετικά με την αύξηση της θητείας. Ασφαλώς δεν τίθεται τώρα θέμα. Δεν ξέρω πού θα οδηγήσουν οι ανάγκες, αλλά εγώ θα προτιμούσα να καταστήσω ως προτεραιότητα την πρόσληψη επίλεκτων Επαγγελματιών Οπλιτών και στους τρεις Κλάδους. Αυτό νομίζω θα είχε μεγαλύτερη προστιθέμενη αξία όσον αφορά στην επιχειρησιακή δυνατότητα και αναβάθμιση των Ενόπλων Δυνάμεων.
  • Ενίσχυση της Αμυντικής Διπλωματίας ως εργαλείο ήπιας ισχύος, σε συνεργασία πάντα με το αρμόδιο Υπουργείο Εξωτερικών, καθώς επίσης, με αυτή, διατηρούμε και επαυξάνουμε όπου κρίνεται απαραίτητο την παρουσία της χώρας σε αποστολές του ΝΑΤΟ, της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του ΟΗΕ.
Ήδη έχουμε κάνει λόγο για αναβάθμιση της Στρατηγικής Συνεργασίας με τις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής. Έχει συναφθεί και η σχετική συμφωνία που σύντομα θα έρθει προς κύρωση στο Σώμα, στη Βουλή των Ελλήνων, αλλά δουλεύουμε, εμβαθύνουμε και πάνω στη στρατηγική συμμαχία με τη Γαλλία, μεταξύ άλλων, με το Ισραήλ και την Αίγυπτο.
Οι Ένοπλες Δυνάμεις είναι σε καλή κατάσταση, αξιόμαχες και έτοιμες. Ασφαλώς και αντιμετωπίζουν αυξημένες απαιτήσεις, περισσότερες προκλήσεις, αλλά ανταποκρίνονται. Γίνεται λόγος καθημερινά, λοιπόν, για τις παραβιάσεις του εναέριου χώρου μας από τουρκικά μαχητικά. Ναι, αλλά είμαστε μαζί τους και δίπλα τους.
Έγιναν 4.500 παραβιάσεις από τουρκικά μαχητικά αεροσκάφη μέσα στο 2019, αλλά και 4.500 αναχαιτίσεις από εμάς. Και θα κάνουμε ό,τι χρειαστεί για να είμαστε μαζί πάντα με τις Ένοπλες Δυνάμεις, πάντα δίπλα τους.
Η ποιότητα των οπλικών συστημάτων και του έμψυχου δυναμικού εγγυώνται υψηλότατη αποτρεπτική ισχύ και αυτό θα ήθελα να το καταστήσω σαφές προς πάσα κατεύθυνση. Με ψυχραιμία, αποφασιστικότητα και περίσκεψη αλλά να εκπέμψουμε και αυτό το μήνυμα να το καταλάβουν όλοι. Αποστολή μας, λοιπόν, είναι να φέρουμε τις Ένοπλες Δυνάμεις που είναι σε πολύ καλή κατάσταση, σε ακόμα καλύτερη κατάσταση.
Σε επίπεδο αναδιοργάνωσης της συνολικής δομής τους. Σε επίπεδο αναβάθμισης, βεβαίως, των οπλικών συστημάτων τους, τόσο με την πρόσκτηση νέων όσο και με την ολοκληρωμένη και απρόσκοπτη συντήρηση και υποστήριξη των υφισταμένων. Σε επίπεδο προσαρμογής στις νέες τεχνολογίες, για την κυβερνοάμυνα. Ήδη επεξεργαζόμαστε το πλαίσιο συνεργασίας με το αρμόδιο Υπουργείο και θα είναι μία από τις πρώτες παρεμβάσεις μας, το νέο έτος, αλλά και σε επίπεδο ενίσχυσης του έμψυχου δυναμικού και τελικά σε επίπεδο υποστήριξης από μία ανταγωνιστική εγχώρια Αμυντική Βιομηχανία.
Η προσπάθεια αυτή είναι διαρκής, τώρα πρέπει να γίνει πιο εντατική, πιο έξυπνη και πιο πολύπλευρη, διότι τώρα περισσότερο από ποτέ, εντείνονται οι απειλές Ασφαλείας γύρω μας και συνεπώς τώρα περισσότερο από ποτέ χρειαζόμαστε ισχυρές Ένοπλες Δυνάμεις που θα διασφαλίζουν τα κυριαρχικά μας δικαιώματα, θα υποστηρίζουν τα Εθνικά δίκαια, θα εγγυώνται και θα συνεχίζουν να εγγυώνται το περιβάλλον σταθερότητας και ασφάλειας αυτή την αναγκαία προσπάθεια για να προχωρήσει η χώρα μπροστά.
Οι Ένοπλες Δυνάμεις είναι «η κόψη του σπαθιού η τρομερή». Καθήκον μας είναι να εξασφαλίσουμε τη συνθήκη ώστε να παραμένουν ως έχουν.
Σας ευχαριστώ».

Αποκάλυψη: Η κυβέρνηση αρνείται να συμμορφωθεί με τις αποφάσεις της Ολομέλειας του Ελεγκτικού Συνεδρίου που έκρινε αμετάκλητα αντισυνταγματική την εισφορά υπέρ ΕΑΣ !







Η κυβέρνηση  αρνείται να συμμορφωθεί με τις αποφάσεις
της Ολομέλειας του Ελεγκτικού Συνεδρίου 244/2017, 32/2018 & 930/2019που έχουν κρίνει αμετάκλητα αντισυνταγματική την εισφορά υπέρ ΕΑΣ !
Ιδού τα στοιχεία από τον νέο προϋπολογισμό
Με θλίψη εντοπίσαμε στη σελ. 108 της Εισηγητικής Έκθεσης του υπό ψήφιση προϋπολογισμού για το 2020 και στον Πίνακα 3.22 ότι η βασική πηγή εσόδων για τον προϋπολογισμό του ΑΚΑΓΕ θα προέρχεται και το 2020 από την παρακράτηση της Εισφοράς Αλληλεγγύης Συνταξιούχων (ν. 3865/2010, 3986/2011, 4002/2011) που όμως η Ολομέλεια του Ελεγκτικού Συνεδρίου έχει κρίνει αντισυνταγματική!
Συγκεκριμένα για το 2020 προβλέπεται τα βασικά έσοδα του προϋπολογισμού του ΑΚΑΓΕ να προέλθουν από την παρακράτηση υπέρ ΕΑΣ από τους συνταξιούχους παρότι η συγκεκριμένη εισφορά έχει κριθεί αμετάκλητα αντισυνταγματική με τις υπ’αριθ. 244/2017, 32/2018 & 930/2019 αποφάσεις της Ολομέλειας του Ελεγκτικού Συνεδρίου!!
Θα αναμέναμε η κυβέρνηση της ΝΔ που, σύμφωνα με δηλώσεις σημαντικών της στελεχών, υποστηρίζει τη διαφάνεια, τη χρηστή διοίκηση και την ανεξαρτησία των λειτουργιών, να μην τηρήσει την ίδια στάση με τη κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ και πως θα συμμορφωνόταν με τις παραπάνω δικαστικές αποφάσεις.
Η παρακράτηση της ΕΑΣ έχει κριθεί αντισυνταγματική και πρέπει όχι μόνο να διακοπεί, αλλά τα παρακρατηθέντα μέχρι σήμερα ποσά να επιστραφούν αναδρομικά σε όλους που είχαν τις σχετικές κρατήσεις στις κύριες και επικουρικές τους συντάξεις, αφού οι διατάξεις των ν. 3865/2010, 3986/2011 και 4002/2011 που την θέσπισαν, έχουν κριθεί με μεγάλη πλειοψηφία αντισυνταγματικές από την Ολομέλεια του Δημοσιονομικού μας Δικαστηρίου.













πηγή:https://enypekk.gr/2019/12/18/%ce%b1%cf%80%ce%bf%ce%ba%ce%b1%ce%bb%cf%85%cf%88%ce%b7-%ce%b5%ce%bd%cf%85%cf%80%ce%b5%ce%ba%ce%ba-%ce%bf-%ce%bd%ce%ad%ce%bf%cf%82-%cf%80%cf%81%ce%bf%cf%8b%cf%80%ce%bf%ce%bb%ce%bf%ce%b3%ce%b9%cf%83/

Τετάρτη 18 Δεκεμβρίου 2019

Οι απειλές και οι «τηλεοπτικές επιδόσεις» του Ερντογάν ρίχνουν λάδι στη φωτιά








Γράφει : Ο Γιώργος Γκορέζης*
web     : ggore.wordpress.com       


Κυπριακή κυβέρνηση και πολιτικές δυνάμεις της Κύπρου συνεχίζουν να εκτιμούν τα αποτελέσματα της πρόσφατης συνάντησης του Γενικού Γραμματέα του ΟΗΕA ntonio Gutteres, του Κυπρίου προέδρου Νίκου Αναστασιάδη και του ηγέτη των Τουρκοκυπρίων Mustafa Akinci στο Βερολίνο. Οι πιθανότητες για πενταμερή στο εγγύς μέλλον συνδιάσκεψη Κύπρου, Ελλάδος, Τουρκίας, Ηνωμένου Βασιλείου και Τουρκοκυπριακής κοινότητας είναι ελάχιστες.
Η Τουρκία συνεχίζει την εισβολή της στην Κυπριακή Αποκλειστική οικονομική Ζώνη ( ΑΟΖ ) με το γεωτρύπανο Yavuzκαι να προκαλεί την κυριαρχία του κυπριακού κράτους. Η έλλειψη στρατιωτικής ισχύος και ειδικότερα αεροναυτικής ισχύος είναι βασικό στοιχείο της της τουρκικής ανεξέλεγκτης δράσης εντός της κυπριακής ΑΟΖ. Η Κύπρος εξακολουθεί να εργάζεται με διπλωματικά μέσα να αντιμετωπίσει τη κρίση, αλλά είναι γεγονός ότι η Τουρκία έχει σταθεροποιήσει την παρουσία της στα Κυπριακά ύδατα, και αυτό μπορεί να αποτελέσει κεκτημένο στη φαρέτρα της στη διαδικασία των διαπραγματεύσεων.
Η Κύπρος τελευταία παρουσίασε νέα πρόταση, καλώντας την Τουρκία να λύσουν τη διαφορά στο Διεθνές Δικαστήριο της Χάγης ( ICJ ), αλλά και αυτό θεωρείται ένας νέος διπλωματικός ελιγμός με λίγες ή και μηδαμινές πιθανότητες επιτυχίας. Γεγονός είναι ότι καθώς η ένταση στην ΝΑ Μεσόγειο παραμένει, ενυπάρχει υψηλός κίνδυνος ενός θερμού επεισοδίου ή ενόπλου συμπλοκής. Η Τουρκία μέρα με την μέρα επιβεβαιώνει ότι δεν θα δεχθεί τετελεσμένα γεγονότα σε μια περιοχή που την έχει εντάξει στα στρατηγικά της συμφέροντα. Και επειδή μέρος της Κύπρου παραμένει υπό τουρκική κατοχή και τουρκικά στρατεύματα με βαρύ οπλισμό είναι αναπτυγμένα στη Νήσο, η Κύπρος αντιμετωπίζει άμεση απειλή της εδαφικής της ακεραιότητας και κυριαρχίας .
Η Ελλάδα απολαμβάνει πολιτική σταθερότητα, και τελευταία εφάρμοσε πετυχημένο σχέδιο εσωτερικής ασφαλείας για να αντιμετωπίσει αναρχικές βίαιες ενέργειες στο εσωτερικό της. Το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη και η Αστυνομία με έγκαιρες πληροφορίες και ικανή σχεδίαση πέτυχαν να απαλείψουν καταστροφικές ενέργειες αναρχικών, που τελευταία αναζωπυρώνουν τη δράση τους μόνο για να τονίσουν τη παρουσία τους.
Η Ελλάδα είναι μια από τις τελευταίες ευρωπαϊκές χώρες που αντιμετωπίζει στο εσωτερικό της ενέργειες από τρομοκράτες αριστερής ιδεολογίας. Επί του παρόντος οι πρόσφυγες-μετανάστες είναι το κύριο πρόβλημα ασφαλείας της χώρας. Ο καλός καιρός ευνοεί τη διατήρηση της σταθερής ροής τους από τις τουρκικές ακτές . Ο έλεγχος της ροής είναι κρίσιμος για την εθνική ασφάλεια της Ελλάδας, αλλά και της Ευρώπης. Η κυβέρνηση ανακοίνωσε αυστηρά μέτρα ελέγχου, αλλά για την αντιμετώπιση του προβλήματος είναι ανάγκη να εκδηλωθεί η ευρωπαϊκή αλληλεγγύη.
Ο αρχικός αιφνιδιασμός της χώρας με την αναγγελία της  συμφωνίας Λιβύης-Τουρκίας ακολουθήθηκε από έντονη διπλωματική δράση. Η Ελλάδα χαρακτήρισε το μνημόνιο άκυρο και παράνομο και το παρέπεμψε στα Ηνωμένα Έθνη, από τα οποία ζήτησε να μη πρωτοκολληθεί. 

Ζήτησε και έλαβε την υποστήριξη της Ευρώπης, έκοψε τιςδιπλωματικέςτηςσχέσειςμετηναναγνωρισμένηαπόταΗνωμέναΈθνηκυβέρνησητηςΛιβύης, και ενδυνάμωσε τους δεσμούς της με την κυβέρνηση του στρατηγού Haftar, που μάχεται να αποκτήσει την εξουσία στη Λιβύη. Εν τω μεταξύ ο Αμερικανός πρέσβης στην Ελλάδα γνώρισε στη χώρα μας ότι το StateDepartmentχαρακτήρισε τη συμφωνία Λιβύης- Τουρκίας νομικά άκυρη, ο δε Γενικός Γραμματέας του ΟΗΕ παρέπεμψε τη συμφωνία στη νομική υπηρεσία του οργανισμού.
Ακολούθησαν οι τελευταίες εξελίξεις που αποτελούν το πρόδρομο περαιτέρω κλιμάκωσης της έντασης μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας τόσο στο Ανατολικό Αιγαίο, κυρίως Νοτίως του Καστελόριζου, όσο και στην Ανατολική Μεσόγειο. Εκδηλώθηκε δημόσια η ρητή πρόθεση από την Τουρκία,και δη από το στόμα του προέδρου της μέσο επαναλαμβανόμενου τηλεοπτικού showσε τουρκικά κανάλια,να αρχίσει σύντομα τις έρευνες για την ύπαρξη υδρογονανθράκων εντός της Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης της χώρας μας, τόσο νότια του Καστελόριζου, όσο και νοτιοανατολικά της Κρήτης. Οι νέες αυτές εξελίξεις δημιουργούν μια νέα περίπλοκη κατάσταση που αυξάνει περαιτέρω την ένταση μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας.
Η κρίσιμη ερώτηση είναι πως η χώρα μας θα αντιδράσει αν τουρκικό γεωτρύπανο εμφανιστεί στην ΑΟΖ της. Η Τουρκία έχει μέχρι τώρα στοχοποιήσει την ευρύτερη περιοχή του Καστελόριζου με NAVTEX για ναυτικές ασκήσεις με πραγματικά πυρά. Τουρκικά μαχητικά μαζικά παραβιάζουν τον εθνικό εναέριο χώρο, ενώ τα τουρκικά μη επανδρωμένα αεροσκάφη υπερίπτανται των ελληνικών νήσων και νησίδων. Η Τουρκία προκαλεί συστηματικά τη χώρα μας και πάντοτε ένα θερμό επεισόδιο είναι προ των πυλών. 
Οι ελληνοτουρκικές σχέσεις ήταν μέχρι τώρα στο χειρότερο σημείο τους από ποτέ, λόγω της παραβίασης της Κυπριακής Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης αλλά και της σκληρής τουρκικής ρητορικής σχετικά με τα θαλάσσια σύνορα μας. 
Οι τελευταίες δηλώσεις του τούρκου προέδρου ρίχνουν λάδι στη φωτιά.
Η χώρα μας εκσυγχρονίζει τις Ένοπλες Δυνάμεις της με την βοήθεια της Αμερικής.
Είναι αναμφισβήτητο γεγονός ότι οι Ένοπλες Δυνάμεις μας είχαν το μερίδιο των συνεπειών της μακράς οικονομικής κρίσης με αποτέλεσμα να απειλείται η ισορροπία δυνάμεων στη περιοχή. Η Ελλάδα συζητά τελευταία την αγορά από τη Γαλλία 2 σύγχρονων φρεγατών BELHARA, και 2-4 αμερικανικών μεταχειρισμένων ARLEIGHBURKE καταστροφέων. Παράλληλα η ελληνική κυβέρνηση διαμηνύει σε κάθε κατεύθυνση ότι θα κάνει, αν χρειαστεί,  ότι απαιτείται για να υπερασπιστεί τα κυριαρχικά μας δικαιώματα.
Η συμφωνία-μνημόνιο Τουρκίας-Λιβύης για τα θαλάσσια σύνορα δημιούργησε αλυσιδωτές αντιδράσεις και μεγάλη ένταση στη ΝΑ Μεσόγειο. Η Τουρκία ισχυρίζεται ότι εξασφαλίζει τα εθνικά της δίκαια και τα συμφέροντα της, ενώ η χώρα μας διακηρύττει ότι δεν θα δεχθεί καμία προσπάθεια έρευνας στην Αποκλειστική Οικονομική της Ζώνη. Η θερμοκρασία ανεβαίνει επικίνδυνα στη περιοχή, αφού κανείς δεν μπορεί να αποκλείσει ένα θερμό επεισόδιο μεταξύ του Ελληνικού και του Τουρκικού Ναυτικού Νότια του Καστελόριζου, ή Ανατολικά της Κρήτης. Η Τουρκία διακηρύττει ότι θα προστατεύσει τα συμφέροντα της στη περιοχή με όλα τα μέσα, και συγχρόνως τουρκικά γεωτρύπανα που συνοδεύουν πολεμικά σκάφη συνεχίζουν έρευνες και γεωτρήσεις στα χωρικά ύδατα και την ΑΟΖ της Κύπρου. Εκτιμάται ότι η τουρκική επιθετική ενέργεια είναι η αντίδραση στη συνεργασία μεταξύ Ελλάδας, Κύπρου, Ισραήλ και Αιγύπτου για τη κατασκευή του αγωγού EASTMED.
Με μηδενικό μέχρι τώρα κόστος η Τουρκία πέτυχε όχι μόνο να σταθεροποιήσει μια κατάσταση κατά την οποία τουρκικά πλοία συνοδευόμενα με πολεμικά πλοία παραμένουν και ερευνούν στα ύδατα της Κύπρου, αλλά επίσης να θέτει το θέμα των υδρογονανθράκων στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων, να εξαναγκάζει τις εταιρείες πετρελαιοειδών να επανεξετάζουν τη θέση τους σε μια μη ασφαλή περιοχή, και να αμφισβητεί την κυπριακή κυριαρχία. Στο μέτωπο της Συρίας, οι Συροκούρδοι δεν αποτελούν πλέον κίνδυνο για τη Τουρκία, αφού εκεί οι Τούρκοι έχουν εγκαταστήσει ζώνη ασφαλείας 32 χιλιομέτρων εντός του Συριακού εδάφους.Αλλά στο εσωτερικό της η Τουρκία συνεχίζει να αντιμετωπίζει αρκετούς περιορισμούς στην ελευθερία του λόγου και τα ανθρώπινα δικαιώματα. 
Εκλεγμένοι βουλευτές, δήμαρχοι, δημοσιογράφοι, και χιλιάδες πολίτες είναι στις φυλακές ή υπόδικοι. Οι ένοπλες δυνάμεις της έχουν απογυμνωθεί από έμπειρα στελέχη που αποστρατεύθηκαν ή φυλακίστηκαν λόγω της συμμετοχής τους στο κίνημα κατά του Erdogan και παλαιοί συνεργάτες του Erdoganανεξαρτητοποιούνται και κάνουν δικό τους κόμμα. 

Τοπικοί και διεθνείς παρατηρητές παρατηρούν ότι η χώρα οδεύει ολοταχώς προς αυταρχικό καθεστώς. Και το  Κουρδικό συνεχίζει να είναιημεγάληαπειλήασφαλείαςγιατηΤουρκία,που επηρεάζει τη σταθερότητα, την ειρήνη, την ασφάλεια, ακόμα και την ενότητα της χώρας.-