Πέμπτη 18 Ιουλίου 2019

Πρόσκληση στο διήμερο αθλητικών εκδηλώσεων Κολυμβητικού Διάπλου Αμβρακικού, Beach Soccer, και 2o Sprint Triathlon, στην Κορωνησία Άρτας




ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ ΑΓΩΝΩΝ

2ο Koronisia sprint triathlon 2019   &   15ος Κολυμβητικός Διάπλους Αμβρακικού 

Ο Δήμος Αρταίων σε συνεργασία με το Κέντρο Άθλησης και Αναψυχής Τζουμέρκων Tzoumerka Activities Center (T.A.C.), αθλητικούς και πολιτιστικούς Συλλόγους της περιοχής συνδιοργανώνουν το 2ο Koronisia sprint triathlon και τον 15ο Κολυμβητικό Διάπλου Αμβρακικού κόλπου, στα πλαίσια της δράσης ΣΩΣΤΕ ΤΟΝ ΑΜΒΡΑΚΙΚΟ.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ,ΤΟΠΟΣ & ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΔΙΕΞΑΓΩΓΗΣ
Θα διεξαχθεί στη θάλασσα του Αμβρακικού Κόλπου, στο Τοπικό Διαμέρισμα Κορωνησίας της Δ.Ε. Αμβρακικού την Κυριακή 21 Ιουλίου 2019.

ΑΦΙΞΗ ΑΘΛΗΤΩΝ & ΣΥΝΟΔΩΝ & ΕΚΚΙΝΗΣΗ
Η εκκίνηση του αγώνα θα δοθεί το πρωί της Κυριακής 21 Ιουλίου 2019 και ώρα 8:30 π.μ. στο λιμάνι της Κορωνησίας.
Οι αθλητές θα πρέπει να βρίσκονται μια ώρα νωρίτερα στο σημείο εκκίνησης για να παραλάβουν τους αριθμούς τους καθώς και τα τσιπ χρονομέτρησης.

ΑΓΩΝΑΣ Sprint Triathlon
Ο αγώνας  Sprint Triathlon αποτελείται από το αγώνισμα της κολύμβησης για την απόσταση των 750μ. στην συνέχεια ακολουθεί  το αγώνισμα της ποδηλασίας κούρσας σε επίπεδη διαδρομή 20 χιλιομέτρων και τερματίζουν οι αθλητές με το αγώνισμα του τρεξίματος στην άσφαλτο σε απόσταση 5 χιλιομέτρων.

Η διαδρομές θα είναι κλειστές από την κυκλοφορία των οχημάτων.
Η λήξη του αγώνα  θα δοθεί δυο (2) ώρες μετά την άφιξη του πρώτου αθλητή.

ΑΠΟΝΟΜΕΣ
Μετά την ολοκλήρωση του τριάθλου  θα ακολουθήσουν απονομές αναμνηστικών κυπέλλων και μεταλλίων στην Κορωνησία για τους τρεις πρώτους αθλητές και τις τρεις πρώτες αθλήτριες, καθώς και για τις τρεις πρώτες ομάδες.

ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΗ ΚΑΛΥΨΗ
Στον αγώνα θα υπάρχει ιατρική υποστήριξη. Σε κάθε περίπτωση όλοι οι αγωνιζόμενοι συμμετέχουν με δική τους ευθύνη, κάτι που αποδεικνύεται με ενυπόγραφη υπεύθυνη δήλωση που καταθέτουν στους διοργανωτές. Συστήνεται δε στους συμμετέχοντες να υποβληθούν σε ιατρική εξέταση πριν τον αγώνα.

ΝΑΥΑΓΟΣΩΣΤΙΚΗ ΚΑΛΥΨΗ
Πλωτό σκάφος θα επιβλέπει το αγώνισμα της κολύμβησης.

ΚΟΣΤΟΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ
Δεν υπάρχει οικονομικό κόστος συμμετοχής

ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ – ΑΙΤΗΣΕΙΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ
Δικαίωμα συμμετοχής στο τρίαθλο έχουν αθλητές και αθλήτριες που έχουν συμπληρώσει το 18ο έτος της ηλικίας τους και βρίσκονται σε άρτια φυσική και ψυχική κατάσταση.
Ο αριθμός των συμμετεχόντων δεν μπορεί να ξεπερνάει τις 50.
Οι δηλώσεις συμμετοχής έχουν κλείσει.


 

15ος ΚΟΛΥΜΒΗΤΙΚΟΣ ΔΙΑΠΛΟΥΣ ΑΜΒΡΑΚΙΚΟΥ

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ, ΤΟΠΟΣ & ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΔΙΕΞΑΓΩΓΗΣ
Ο Διάπλους που ανήκει στην κατηγορία OWS 1.1.2. «Μαραθώνια Κολύμβηση», θα διεξαχθεί στη θάλασσα του Αμβρακικού Κόλπου, στο Τοπικό Διαμέρισμα Κορωνησίας της Δ.Ε. Αμβρακικού την Κυριακή 21 Ιουλίου 2019.

ΑΦΙΞΗ ΑΘΛΗΤΩΝ & ΣΥΝΟΔΩΝ & ΕΚΚΙΝΗΣΗ
Η εκκίνηση του αγώνα θα δοθεί το πρωί της Κυριακής 21 Ιουλίου 2019 και ώρα 7:00 το πρωί από το λιμάνι της Βόνιτσας.
Οι συμμετέχοντες θα πρέπει να βρίσκονται στο λιμάνι της Κορωνησίας το αργότερο έως τις 6:00 το πρωί, ώστε να υπογράψουν τις υπεύθυνες δηλώσεις και στη συνέχεια να επιβιβαστούν στις βάρκες και να περάσουν απέναντι στη Βόνιτσα.
Η διαδρομή που θα ακολουθηθεί είναι ένα πέρασμα περίπου 11χλμ. από τη Βόνιτσα έως την Κορωνησία.
Τον κάθε κολυμβητή – κολυμβήτρια θα συνοδεύει ατομικό σκάφος. Συγχρόνως θα υπάρχουν σημαδούρες που θα δεικνύουν την ορθή πορεία της διαδρομής. Το σημείο τερματισμού είναι το λιμάνι της Κορωνησίας.
Η λήξη του διάπλου θα δοθεί τρεις (3) ώρες μετά την άφιξη του πρώτου κολυμβητή.

ΑΠΟΝΟΜΕΣ
Μετά την ολοκλήρωση του Διάπλου θα ακολουθήσουν απονομές αναμνηστικών κυπέλλων και μεταλλίων στην Κορωνησία.

ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΗ ΚΑΛΥΨΗ
Στον αγώνα θα υπάρχει ιατρική υποστήριξη. Σε κάθε περίπτωση όλοι οι αγωνιζόμενοι συμμετέχουν με δική τους ευθύνη, κάτι που αποδεικνύεται με ενυπόγραφη υπεύθυνη δήλωση που καταθέτουν στους διοργανωτές. Συστήνεται δε στους συμμετέχοντες να υποβληθούν σε ιατρική εξέταση πριν τον αγώνα.

ΝΑΥΑΓΟΣΩΣΤΙΚΗ ΚΑΛΥΨΗ
Καθ’ όλη τη διάρκεια του Διάπλου θα περιπολούν δια σωστικά σκάφη με εξειδικευμένο προσωπικό και πλήρη ιατροφαρμακευτικό εξοπλισμό.

ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ
Οι κολυμβητές και κολυμβήτριες μπορούν να αγωνιστούν με γυαλάκια ή μάσκα κολύμβησης και με μαγιό εγκεκριμένο όπως αυτό προβλέπεται από τη FINA και αφορά το Open Water.
Δεν επιτρέπονται άλλου είδους πλευστικά – κολυμβητικά βοηθήματα (σανίδες, πέδιλα, χεράκια, κ.τ.λ.).
Πριν την εκκίνηση οι αθλητές/τριες έχουν το δικαίωμα να αλειφτούν με λάδι, αντηλιακό, βαζελίνη, γράσο και με οτιδήποτε άλλο επιθυμούν.
Δεν επιτρέπεται για κανένα λόγο κολυμβητής να ακουμπήσει το συνοδευτικό σκάφος, παρά μόνο για ανεφοδιασμό. Εφ’ όσον υποπέσει αυτό στην αντίληψη των διοργανωτών ο Αλυτάρχης έχει το δικαίωμα ακύρωσης του κολυμβητή.

ΚΟΣΤΟΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ
Δεν υπάρχει οικονομικό κόστος συμμετοχής

ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ – ΑΙΤΗΣΕΙΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ
Δικαίωμα συμμετοχής στο διάπλου έχουν κολυμβητές και κολυμβήτριες Έλληνες και ξένοι που έχουν συμπληρώσει το 18ο έτος της ηλικίας τους και βρίσκονται σε άρτια φυσική και ψυχική κατάσταση.
Ο αριθμός των συμμετεχόντων δεν μπορεί να ξεπερνάει τις 15.
Οι δηλώσεις συμμετοχής έχουν κλείσει.

 

Συμμετοχές στο sprint triathlo έως 8/7/2019 στις  22:00

Συμμετοχές  στον Διάπλου Αμβρακικού έως 8/7/2019 στις 22:00 

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΗΛΩΣΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ


Τετάρτη 17 Ιουλίου 2019

Ο Τράμπ θα εγγυηθεί τα σύνορά μας;




Αποκλειστικό! Στα σκαριά νέα στρατηγική συμφωνία με τις ΗΠΑ
■ Η προηγούμενη υπεγράφη πριν από 29 χρόνια
Κρίσιμη η διασφάλιση της εθνικής ασφάλειας, βολική η συγκυρία
■ Αρχισαν οι συνομιλίες για αναθεώρηση της Αμοιβαίας Αμυντικής Συνεργασίας 

Από τον
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟ ΤΑΡΚΑ*
Διερευνητικές συνομιλίες για την αναθεώρηση της Συμφωνίας Αμοιβαίας Αμυντικής Συνεργασίας (MDCA) πραγματοποίησαν λίγο πριν από τις βουλευτικές εκλογές της 7ης Ιουλίου η Ελλάδα και οι Ηνωμένες Πολιτείες, με στόχο το νέο -προς υπογραφή- κείμενο να αντανακλά τη σύγχρονη πραγματικότητα και τις στρατηγικές προκλήσεις στην ανατολική Μεσόγειο και την ευρύτερη περιοχή. 
Η ισχύουσα MDCA υπεγράφη πριν από ακριβώς 29 χρόνια, στις 8 Ιουλίου 1990, από τον τότε υπουργό Εξωτερικών Αντ. Σαμαρά και τον τότε υπουργό Αμυνας των ΗΠΑ Ντ. Τσένι, και ετέθη σε ισχύ τον Νοέμβριο της ίδιας χρονιάς.
Είχε διάρκεια οκτώ ετών και από το 1998 έως σήμερα οι δύο πλευρές ακολουθούν την πρακτική της ανταλλαγής απλών ρηματικών διακοινώσεων για την -κάθε φορά- ετήσια μόνον ανανέωσή της, ώστε η εκάστοτε κυβέρνηση να αποφεύγει το πολιτικό κόστος και το ρίσκο της κύρωσης στη Βουλή των Ελλήνων.
Ωστόσο η καινούργια πολιτική πραγματικότητα, με την κατάρρευση των μύθων της Αριστεράς κατά της συνεργασίας με το ΝΑΤΟ και τις ΗΠΑ, όπως και οι ποικίλες απειλές στα σύνορα της Ελλάδας και πέραν αυτών, μεταβάλλουν τα δεδομένα.
Η απελθούσα κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ είχε δεχτεί η αναθεωρημένη MDCA να έχει πολυετή διάρκεια και να κατατεθεί προς κύρωση στη Βουλή. Στην ίδια κατεύθυνση θα κινηθεί η νεοεκλεγείσα κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας και η ελληνοαμερικανική συνεργασία θα ενταθεί.
Χαρακτηριστικό πρώτο παράδειγμα αποτελούν οι σε χρόνο-ρεκόρ σημερινές συναντήσεις του υπουργού Εξωτερικών Ν. Δένδια με τον ομόλογό του Μ. Πομπέο και τον σύμβουλο Εθνικής Ασφαλείας Τζ. Μπόλτον.
Το δε κείμενο της MDCA δεν θα αναφέρεται μόνον σε τεχνικά ζητήματα, όπως η βάση της Σούδας, αλλά και σε πιο περίπλοκα, όπως η υποστήριξη μεταφοράς δυνάμεων και η εκπαίδευση στρατιωτικού προσωπικού.
Ταυτόχρονα, ενδιαφέρουσα είναι η στροφή της Ουάσινγκτον, που επίσης προτιμούσε τις ετήσιες ανανεώσεις, είτε επειδή δεν ήθελε να ριψοκινδυνεύσει μια πολιτική κρίση είτε επειδή δεν είχε καταλήξει στις στρατηγικές επιλογές της για την αναβάθμιση του ρόλου της Ελλάδας.
Πέρυσι τον Απρίλιο η αμερικανική αντιπροσωπία στη σύνοδο της Συμβουλευτικής Επιτροπής Υψηλού Επιπέδου (HLCC) είχε προφασιστεί πως δεν υπήρχε επαρκής χρόνος για τη νομική επεξεργασία και την υπογραφή επικαιροποιημένης συμφωνίας έως τα τέλη του 2018.
Ακολούθησε η -διά της καθυστερήσεως- απόρριψη του αιτήματος που υπέβαλε τον Δεκέμβριο ο τότε αρχηγός ΓΕΕΘΑ, ναύαρχος Ευ. Αποστολάκης για τη σύγκληση νέας συνόδου της HLCC, που θα συζητούσε και τη νέα συμφωνία, στο πρώτο τρίμηνο του 2019.
Ως επικρατέστερα αίτια για την αλλαγή στάσης της Ουάσινγκτον εκτιμώνται, αφενός, η πολιτική κατάσταση στην Ελλάδα, με τη συναίνεση Ν.Δ. και ΣΥΡΙΖΑ για την MDCA και, αφετέρου, η ραγδαία επιδείνωση των σχέσεων ΗΠΑ - Τουρκίας.
Ωστόσο, μετά την ολοκλήρωση των προκαταρκτικών διερευνητικών συνομιλιών, θα πρέπει να διευκρινιστούν τουλάχιστον τρία θέματα:
Πρώτον, αν οι ουσιαστικές διαπραγματεύσεις θα πραγματοποιηθούν μέσω των πρεσβειών στις αντίστοιχες πρωτεύουσες ή με συγκρότηση ειδικής επιτροπής, όπως το 1982-1983 για τις αμερικανικές βάσεις (επικεφαλής, ο υφυπουργός Εξωτερικών Ι. Καψής και ο πρέσβης Ρ. Μπαρτόλομιου) και το 1987-1990 για την MDCA (πρέσβεις Χρ. Ζαχαράκις και Α. Φλάνιγκαν).
Συγγενές είναι το ζήτημα της σύνθεσης της ελληνικής αντιπροσωπίας με εκπροσώπους, πέραν του υπουργείου Εξωτερικών, και του υπουργείου Εθνικής Αμυνας υπό τον Ν. Παναγιωτόπουλο και του ΓΕΕΘΑ.
Δεύτερον, αν η ελληνική πλευρά θα επιδιώξει να εντάξει στη συμφωνία συγκεκριμένες διατάξεις ή, εναλλακτικά, να λάβει συνοδευτικές επιστολές για την εγγύηση της ασφάλειας της χώρας έναντι επίθεσης (από την Τουρκία, χωρίς να κατονομάζεται). Αυτό είχε επιτευχθεί το 1976, με την επιστολή του Χ. Κίσιντζερ προς τον υπουργό Εξωτερικών Δ. Μπίτσιο, και το 1992, με εγγυήσεις για την εδαφική ακεραιότητα της Ελλάδας μέσω επιστολής του προέδρου Τζ. Μπους προς τον ομόλογό του Κων. Καραμανλή.
Τρίτον, αν η Αθήνα θα επιδιώξει να λάβει χρηματοδοτική ενίσχυση ή πλεονάζον στρατιωτικό υλικό. Η MDCA του 1990 προέβλεπε πλήθος τέτοιων ανταλλαγμάτων (και, παράλληλα, οι ΗΠΑ είχαν ευνοήσει μεγάλες παραδόσεις στην Ελλάδα από τις συμφωνίες αφοπλισμού CFE στην κεντρική Ευρώπη), αλλά σήμερα υφίστανται περιορισμοί στην αμερικανική νομοθεσία, αφού η χώρα είναι αναπτυγμένη και μέλος της ευρωζώνης. Πρόσφατα, η Ουάσινγκτον άφησε να εννοηθεί ότι ίσως υπάρξουν κάποιες ευκαιρίες μέσω των προγραμμάτων FMS.
Πάντως, εκτός του καθεαυτό κειμένου της MDCA, ιδιαίτερη σημασία θα έχουν οι διαβουλεύσεις για άλλα θέματα, όπως έχει υπαινιχθεί πολλές φορές η Ουάσινγκτον για τις συνέπειες των οικονομικών σχέσεων της Αθήνας με τη Μόσχα και το Πεκίνο.
*Εκδότης του περιοδικού
«Αμυνα & Διπλωματία» και σύμβουλος
ξένων εταιριών μελέτης επιχειρηματικού ρίσκου για τη ΝΑ Ευρώπη



Επίσκεψη του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στο Υπουργείο Εθνικής Άμυνας



Ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, τη Τετάρτη 17 Ιουλίου 2019, πραγματοποίησε επίσημη επίσκεψη στο Υπουργείο Εθνικής Άμυνας, όπου τον υποδέχτηκαν ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας Νικόλαος Παναγιωτόπουλος και ο Υφυπουργός Εθνικής Άμυνας Αλκιβιάδης Στεφανής. Μετά την τελετή υποδοχής, ο Πρωθυπουργός ενημερώθηκε πλήρως από τον Αρχηγό ΓΕΕΘΑ Πτέραρχο Χρήστο Χριστοδούλου και εν συνεχεία από τους Αρχηγούς των Γενικών Επιτελείων, Αρχηγό ΓΕΝ, Αντιναύαρχο Νικόλαο Τσούνη ΠΝ, Αρχηγό ΓΕΣ, Αντιστράτηγο Γεώργιο Καμπά και Αρχηγό ΓΕΑ, Αντιπτέραρχο (Ι) Γεώργιο Μπλιούμη.
Ακολούθως, ο Πρωθυπουργός επισκέφθηκε το Εθνικό Κέντρο Επιχειρήσεων (ΕΘΚΕΠΙΧ), όπου μέσω τηλεδιάσκεψης επικοινώνησε με προσωπικό των Ενόπλων Δυνάμεων (ΕΔ) που υπηρετεί:
  • Σε Επιτηρητικό Φυλάκιο Στρατού Ξηράς στη νήσο Μεγίστη
  • Στη Φρεγάτα ΣΠΕΤΣΑΙ, η οποία εκτελεί φυλακή σκοπούντος.
  • Στο κλιμάκιο αεροσκαφών επιφυλακής της 130 Σμηναρχίας Μάχης, στη νήσο Λήμνο.
Με το πέρας της επίσκεψης, ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης και ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας Νικόλαος Παναγιωτόπουλος προέβησαν στις ακόλουθες δηλώσεις:
Ν. Παναγιωτόπουλος«Είχαμε τη χαρά και την τιμή σήμερα να υποδεχθούμε στο Υπουργείο Εθνικής Άμυνας τον νέο Πρωθυπουργό της χώρας, έτσι ώστε να έχουμε την ευκαιρία, γιατί ως ευκαιρία το εκλάβαμε, να τον ενημερώσουμε για την υφιστάμενη κατάσταση των Ενόπλων Δυνάμεων, τις προτεραιότητες το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα, τα επιχειρησιακά προβλήματα, αλλά και τις προοπτικές για λύσεις.
Θα ήθελα να τον ευχαριστήσω ιδιαίτερα για την άμεση ανταπόκριση στο να οργανωθεί αυτή η επίσκεψη. Να ευχαριστήσω και τα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων, Επιτελείο, Αρχηγεία, για την εξαιρετική και πλήρη ενημέρωση που έκαναν στον Πρωθυπουργό, έτσι ώστε να καταλάβουμε όλοι που βρισκόμαστε, που θέλουμε να πάμε και να συνταχθούμε ακόμα πιο εντατικά στο στόχο που έχουμε θέσει εξ αρχής, να ενισχύσουμε την ετοιμότητα, το αξιόμαχο και την αποτρεπτική ισχύ των Ενόπλων Δυνάμεων της χώρας.
Κύριε Πρωθυπουργέ, σας ευχαριστούμε».
Κ. Μητσοτάκης«Με μεγάλη χαρά επισκέπτομαι σήμερα το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας. Είναι μια επίσκεψη η οποία έχει και συμβολικό, αλλά και ουσιαστικό χαρακτήρα. Θέλω να ευχαριστήσω τους Αρχηγούς, τους Επιτελείς, για την ενδελεχή ενημέρωση την οποία μου έκαναν και για την ουσιαστική συζήτηση για τις προτεραιότητες τις οποίες πρέπει να αναπτύξουμε ως προς την αμυντική μας πολιτική. Με μεγάλη ικανοποίηση διαπίστωσα, για άλλη μια φορά, την απόλυτη επιχειρησιακή ετοιμότητα, το αξιόμαχο αλλά και το εξαιρετικά υψηλό ηθικό των Ενόπλων Δυνάμεων. Παρά τα μεγάλα προβλήματα και τις συνέπειες μιας δεκαετούς κρίσης, η οποία είχε οικονομικές επιπτώσεις και στους προϋπολογισμούς των Ενόπλων Δυνάμεων, αυτό το οποίο σε καμία περίπτωση δεν έχει καμφθεί, αυτό το οποίο δεν έχει θιγεί, είναι το ηθικό του στρατεύματος. Θέλω και με την ευκαιρία αυτή να εκφράσω τις ευχαριστίες μου, αλλά και την περηφάνια μου σε όλες τις γυναίκες, σε όλους τους άνδρες των Ενόπλων Δυνάμεων. Διότι αυτοί αποτελούν την ψυχή των Ενόπλων Δυνάμεων και την ισχύ της αποτρεπτικής μας δύναμης. Σας ευχαριστώ Υπουργέ για την ενδιαφέρουσα και πολύ ουσιαστική ενημέρωση και εύχομαι καλή δύναμη σε όλες και σε όλους».

Θεσμοί VS Κυβέρνηση 1-0!! Το αφορολόγητο μένει μόνο για τους… αφορολόγητους!



Κόβεται το αφορολόγητο όριο για εισοδήματα άνω των 8.636,36 - 9.545,45 ευρώ, σύμφωνα με τα σχέδια του υπουργείου Οικονομικών, λόγω αντιδράσεων των θεσμών


Μερική κατάργηση του αφορολόγητου ορίου σχεδιάζει το υπουργείο Οικονομικών προκειμένου να κάμψει τις αντιδράσεις των θεσμών για το φορολογικό πακέτο που ετοιμάζει να καταθέσει στη Βουλή, μέχρι τις αρχές Αυγούστου.
Σύμφωνα με πληροφορίες, τα σχέδια που επεξεργάζονται στο ΥΠ.ΟΙΚ προβλέπουν τη διατήρηση του αφορολόγητου ορίου μόνο για όσους έχουν εισοδήματα μέχρι το ποσό στο οποίο ανέρχεται σήμερα το αφορολόγητο, ενώ θα καταργηθεί για όσους έχουν υψηλότερα εισοδήματα.
Παράλληλα θα καθιερωθεί άλλη κλίμακα με διαφορετικούς συντελεστές από τους ισχύοντες και περισσότερα κλιμάκια εισοδήματος. Το αν θα είναι θετικό ή αρνητικό το ισοζύγιο των επιβαρύνσεων, για τους φορολογούμενους θα εξαρτηθεί από τη διάρθρωση και το ύψος των συντελεστών της νέας κλίμακας.
Η Κυβέρνηση της ΝΔ εγκλωβίστηκε από την πρωτοβουλία του ΣΥΡΙΖΑ να φέρει στη βουλή προς ψήφιση την ακύρωση της μείωσης του αφορολόγητου ορίου από την 1-1-2020 και μάλιστα, αναγκάστηκε να ψηφίσει και η ίδια τη σχετική διάταξη.
Ο στόχος της ήταν να παραμείνει η διάταξη που προέβλεπε την κατάργηση του αφορολόγητου, καθώς μετά οι θεσμοί θα αντιδρούσαν σε οποιαδήποτε νύξη περί ακύρωσης της διάταξης και με δεδομένο ότι η μείωση του αφορολόγητου είχε ψηφιστεί επί ΣΥΡΙΖΑ, το 2017, θα είχε ένα ισχυρό άλλοθι και θα υποστήριζε ότι το ψήφισε η προηγούμενη κυβέρνηση και οι θεσμοί δεν επιτρέπουν τη διατήρησή του.
Έτσι, κατάρτισε το πρόγραμμά της με δεδομένη την κατάργηση του αφορολόγητου ορίου και με στόχο τη μείωση του εισαγωγικού συντελεστή στο 9%, από το 22%. Όμως με την ψήφιση της διατήρησης στα ίδια επίπεδα του αφορολόγητου ορίου, το πρόγραμμα της ΝΔ μπερδεύτηκε αρκετά.
Εάν ισχύσουν ταυτόχρονα, οι μειωμένος εισαγωγικός συντελεστής της φορολογικής κλίμακας, από το 22%, στο 9% και παράλληλα διατηρηθεί ατόφιο το αφορολόγητο, θα εκτινάξει στα ύψη των δημοσιονομικό κόστος.
Μόνο η διατήρηση του αφορολόγητου ορίου στα τρέχοντα επίπεδα δημιουργεί «τρύπα» στα έσοδα του 2020, ύψους 1,92 δισ. ευρώ και οι απώλειες θα αυξηθούν περαιτέρω με τον μειωμένο συντελεστή.
Τώρα, η κυβέρνηση δεν θέλει να προβεί σε μείωση του αφορολόγητου ορίου, καθώς θα φανεί ανακόλουθη δεδομένου ότι η ΝΔ ως αντιπολίτευση ψήφισε την ακύρωση της μείωσής του, αλλά θέλει και να μειώσει τον εισαγωγικό συντελεστή.
Στο πλαίσιο αυτό, μελετάται μια μέση λύση, η οποία όμως, υποκρύπτει επιβαρύνσεις, για μικρομεσαία εισοδήματα. Το επικρατέστερο σενάριο που επεξεργάζεται το υπουργείο Οικονομικών προβλέπει τη διατήρηση του αφορολόγητου ορίου, αλλά μόνο για όσους έχουν εισοδήματα μέχρι τα συγκεκριμένα ποσά.
Σήμερα το αφορολόγητο όριο καλύπτει τα πρώτα 8.636,36 - 9.545,45 ευρώ (ανάλογα με την οικογενειακή κατάσταση). Με το σχέδιο της κυβέρνησης οι συγκεκριμένες κατηγορίες θα παραμείνουν αφορολόγητες αν και δεν αποκλείεται, το όριο να κατέβει παρακάτω.
Όμως οι φορολογούμενοι που δηλώνουν υψηλότερα εισοδήματα, δεν θα έχουν αφορολόγητο όριο, αλλά πληρώνουν φόρο για το εισόδημα από το πρώτο ευρώ, με συντελεστή 9%.
Δηλαδή, ο φορολογούμενος που θα ξεπερνάει το αφορολόγητο όριο, θα φορολογείται με 9% από το πρώτο ευρώ και τους επόμενους συντελεστές που θα έχει η νέα κλίμακα.
Η ισχύουσα κλίμακα προβλέπει:
  • Φόρο 22% για τις πρώτες 20.000 ευρώ.
  • Φόρο 29% για τις επόμενες 10.000 ευρώ εισοδήματος.
  • Φόρο 37% για τις επόμενες 10.000 ευρώ εισοδήματος και 
  • Φόρο 45% για το τμήμα του εισοδήματος πάνω από το ποσό των 40.000 ευρώ.
Για εισοδήματα από μισθούς και συντάξεις καθώς και για εισοδήματα από αγροτικές δραστηριότητες μέχρι 20.000 ευρώ, ο φόρος που προκύπτει με την παραπάνω κλίμακα μειώνεται κατά ένα σταθερό ποσό έκπτωσης φόρου κλιμακούμενο από 1.900 έως 2.100 ευρώ, ανάλογα με τον αριθμό των εξαρτώμενων τέκνων.
Για εισοδήματα από μισθούς και συντάξεις από 20.001 έως 220.000 ευρώ, το ποσό της έκπτωσης φόρου των 1.900-2.100 ευρώ μειώνεται κατά 10 ευρώ για κάθε 1.000 ευρώ ετησίου εισοδήματος μέχρι μηδενισμού στο επίπεδο εισοδήματος άνω των 220.000 ευρώ.





Ν. Μηταράκης: Άμεσα λύση στο πρόβλημα με τις συντάξεις χηρείας












Στο ζήτημα των συντάξεων χηρείας, καθώς και στο θέμα της κατάργησης της έκδοσης ΑΜΚΑ στους μετανάστες, αναφέρθηκε μεταξύ άλλων, ο υφυπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Νότης Μηταράκης, μιλώντας σε εκπομπή της ΕΡΤ1.
Συγκεκριμένα, για τις συντάξεις χηρείας σημείωσε: «Για εμάς, το θέμα των συντάξεων χηρείας είναι ένα πολύ σημαντικό και ευαίσθητο θέμα και δεν θέλουμε να καθυστερήσει καθόλου να επιλυθεί. Ο νόμος Κατρούγκαλου ήταν ανάλγητος με τις χήρες, μειώνοντας από το 70% στο 50% το ποσοστό αναπλήρωσης που έπαιρνε η χήρα. Επιπροσθέτως, έθεσε και ηλικιακούς περιορισμούς, καθώς πολλές από τις χήρες θα έπαιρναν συντάξεις μόνο για τρία χρόνια. Μετά από τη γενική κοινωνική κατακραυγή, ο ΣΥΡΙΖΑ άλλαξε πριν από λίγους μήνες τη διάταξη, επαναφέροντας τις συντάξεις εκεί όπου ήταν. Εντούτοις, στην πορεία ανακαλύψαμε πως δεν έχει υπογράψει το υπουργείο Εργασίας την εγκύκλιο που χρειάζεται, προκειμένου να εφαρμοστεί η πληρωμή της διαφοράς και να γίνει ο επανυπολογισμός. Επιπλέον, η μη υπογραφή της εγκυκλίου είχε ως αποτέλεσμα να μην έχει παραγγελθεί από τη διεύθυνση Μηχανοργάνωσης του Ενιαίου Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (ΕΦΚΑ), το απαραίτητο λογισμικό το οποίο χρειάζεται κάποιες εβδομάδες να ετοιμαστεί και το οποίο μπαίνει στο σύστημα του ΕΦΚΑ και αναπροσαρμόζει ηλεκτρονικά τις συντάξεις, προκειμένου να μην χρειαστεί να εκδοθούν νέες αποφάσεις και να ολοκληρωθεί σύντομα….».
Ολοκληρώνοντας, ο κ. Μηταράκης συμπλήρωσε πως, προκειμένου να αντιμετωπιστεί το θέμα το συντομότερο δυνατόν, μέχρι την Παρασκευή, θα έχουν γίνει όλες οι απαραίτητες ενέργειες σε συνεργασία με τη μηχανογράφηση, ώστε να επανυπολογιστούν και να καταβληθούν οι συντάξεις χηρείας το συντομότερο δυνατόν.
Εν συνεχεία, ο κ. Μηταράκης αναφέρθηκε στο ζήτημα της κατάργησης του ΑΜΚΑ για τους μετανάστες, επισημαίνοντας πως «βάσει νομοθεσίας που υπήρχε τα τελευταία χρόνια, δινόταν ένας προσωρινός αριθμός σε εκείνους που ήταν στη χώρα μας σαν πρόσφυγες και μετανάστες. Η διαδικασία αυτή δεν εφαρμόστηκε ποτέ από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ. Επιπροσθέτως, λίγες ημέρες πριν από τις εκλογές του Ιουλίου, το υπουργείο Εργασίας πέρασε μία εγκύκλιο προκειμένου να δίνεται αριθμός ΑΜΚΑ – με τα αντίστοιχα δικαιώματα πρόσβασης στην αγορά εργασίας και στην υγειονομική περίθαλψη που αυτό συνεπάγεται – χωρίς κανέναν απολύτως κριτήριο. Οποιοσδήποτε έμπαινε στη χώρα μας για λίγες ημέρες, μπορούσε να εκδώσει ΑΜΚΑ και να λάβει μόνιμα δικαιώματα … Η κυβέρνησή μας ανέστειλε την εν λόγω εγκύκλιο και θα επανέλθουμε, έπειτα από την απαραίτητη μελέτη που πρέπει να γίνει, με έναν μόνιμο μηχανισμό που θα αφορά όσους είναι νόμιμα στη χώρα μας, όσους δικαιούνται διεθνούς προστασίας, καθώς και εκείνους που κατοικούν με άδεια παραμονής στην Ελλάδα».








Άσυλο, τιμωρία και μωρία




Το άσυλο είναι μία παλιά, πονεμένη ιστορία η οποία ταλανίζει το ελληνικό πανεπιστήμιο ως μη όφειλε αποπροσανατολίζοντας τις εκάστοτε πολιτικές ηγεσίες αλλά και την κοινωνία από τα πραγματικά του προβλήματα, ενώ παράλληλα χρησιμοποιείται από την αριστερά ως ένα παλιομοδίτικο, παρωχημένο σύμβολο άμυνας και ακατανόητης οπισθοδρόμησης ώστε να μην προχωρήσουν οι αναγκαίες μεταρρυθμίσεις στην ανώτατη εκπαίδευση.
Η υπόθεση του ασύλου είχε ρυθμιστεί απολύτως επιτυχημένα κατά την γνώμη μου από τον νόμο Διαμαντοπούλου με συντριπτική συναίνεση της τότε Βουλής ενώ παράλληλα είχε και την υποστήριξη της συντριπτικής πλειοψηφίας των ακαδημαϊκών δασκάλων. Η επαναφορά του ζητήματος του ασύλου κατά την διαρρεύσασα πενταετία της διακυβέρνησης των Συριζανέλ ήταν απλά μία πράξη καταδολίευσης και κατάχρησης ξεθυμασμένων, αριστερών ανακλαστικών τα οποία παρέπεμπαν στο Νοέμβρη του 1973 και στα πρώτα χρόνια της Μεταπολίτευσης όπου όντως το άσυλο των ιδεών και της διαπάλης των απόψεων είχε απολύτως λόγο ύπαρξης.
Σήμερα, 50 χρόνια μετά από την ζοφερή περίοδο της δικτατορίας, το να συζητούμε ακόμα για το άσυλο, απλώς αποδεικνύει πόσο λίγο αφουγκραζόμαστε τις πραγματικές ανάγκες της κοινωνίας, τις πραγματικές ανάγκες της νεολαίας και βέβαια τις πραγματικές ανάγκες ενός σύγχρονου, προσαρμοσμένου στις διεθνείς, απαιτητικές συνθήκες Πανεπιστημίου.
Φαντάζομαι ότι ο κ. Μητσοτάκης έκανε σημαία της προεκλογικής του εκστρατείας το άσυλο για να σηματοδοτήσει μέσω αυτού μία σειρά επειγόντων προβλημάτων τα οποία πρέπει επιτέλους να ξεκαθαρίσουν. Και εννοώ το απαράδεκτο καθεστώς των Εξαρχείων το οποίο συνδέεται απόλυτα με την χρήση - κατάχρηση των ιστορικών κτιρίων του Πολυτεχνείου από εξωπανεπιστημιακά στοιχεία και τον κλεφτοπόλεμο που μαίνεται εκεί μέρα παρά μέρα σ′ έναν ορυμαγδό ανόητης βίας. Δηλαδή στο κέντρο της Αθήνας, από την Πατησίων ως την πλατεία των Εξαρχείων και από την Στουρνάρη ως την Ιπποκράτους! Επίσης το απαράδεκτο καθεστώς εμπορίας και διακίνησης λαθραίων αλλά και ουσιών που ισχύει στην Πατησίων με το Οικονομικό Πανεπιστήμιο και το παρακείμενο άλσος του Πεδίου του Άρεως. Και τέλος με το απαράδεκτο καθεστώς που ισχύει ανάμεσα στο κτίριο της Νομικής και το Πνευματικό Κέντρο του Δήμου Αθηναίων, δηλαδή στο τετράγωνο που περικλείεται από τις οδούς Ακαδημίας, Σίνα, Σόλωνος και Ασκληπιού, των Προπυλαίων συμπεριλαμβανομένων.
Ανάλογη, άθλια κατάσταση αντιμετωπίζουν οι Θεσσαλονικείς με το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο συχνά να γίνεται πεδίο μάχης με συμμορίες τραμπούκων, διακινητών, καταληψιών και τα λοιπά να δρουν ανενόχλητες στο εσωτερικό του. Αυτά είναι γνωστά πράγματα, χιλιοειπωμένα και είναι απαράδεκτη εθελοτυφλία να τα επαναλαμβάνουμε και σήμερα ή να τα χρησιμοποιούμε ως έωλα επιχειρήματα υπέρ ενός γενικού ξεχαρβαλωμένος που δεν περιποιεί τιμή σε κανένα.
Οφείλω να ομολογήσω ότι η κατάσταση στην Πανεπιστημιούπολη Ζωγράφου έχει σαφώς βελτιωθεί ιδιαίτερα μετά την επώνυμη καταγγελία συγκεκριμένων εγκληματικών πράξεων πριν από 2 χρόνια, με γνωστοποίηση στον Tύπο αλλά και την δικαιοσύνη συγκεκριμένων ντοκουμέντων, επέτρεψε στην διοίκηση του Πανεπιστημίου να βελτιώσει τα μέτρα ασφαλείας, φωτισμού και γενικά περιφρούρησης αυτής της τεράστιας έκτασης και να περιορίσει σημαντικά τη δράση των μικροσυμμοριών που με άλλοθι το άσυλο ενεργούσαν παραβατικά εντός της πανεπιστημιακής κοινότητας. Όμως δεν φτάνουν αυτά αλλά είναι ευθύνη όλων μας να πάρουμε εκείνες τις γενναίες αποφάσεις που θα απαλλάξουν τα ανώτατα πνευματικά μας ιδρύματα από τη δράση εξωπανεπιστημιακών, εγκληματικών στοιχείων αποκαθιστώντας και τον νόμο αλλά και την πραγματική ακαδημαϊκή ελευθερία, κυρίως τερματίζοντας αυτήν την υποκρισία που ισχύει ανάμεσα στις πρυτανικές αρχές των πανεπιστημίων την αστυνομία και τις φοιτητικές οργανώσεις οι οποίες κουτοπόνηρα επιτρέπουν την ανεξέλεγκτη δράση κοινών τραμπούκων.
Και κάτι τελευταίο: Προσωπικά ελπίζω και εύχομαι το θέμα του ασύλου να μην χρησιμοποιηθεί ως άλλοθι και από την νυν κυβέρνηση ώστε να μην αντιμετωπιστούν οι κατεπείγουσες εκκρεμότητες των ανώτατων πνευματικών μας ιδρυμάτων τα οποία πάσχουν από υποχρηματοδότηση και υποστελέχωση. Εν ολίγοις απαιτείται ο θαρραλέος επανασχεδιασμός του συνόλου της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης μας έτσι ώστε να αντιμετωπιστούν αληθινές και όχι πλασματικές, κατασκευασμένες ανάγκες. Απαιτείται να συγχωνευθούν τμήματα, να κλείσουν μονάδες που δεν ανταποκρίνονται σε ουσιαστικές ανάγκες, να ιδρυθούν νέες που να καλύπτουν την σύγχρονη έρευνα κλπ.
Επίσης, πρόβλημα αποτελούν οι μεταταγέντες διδάκτορες από την δευτεροβάθμια εκπαίδευση στα ΑΕΙ ως ΕΔΙΠ, οι οποίοι με το νόμο Γαβρόγλου σωρηδόν κατέκλυσαν τα πανεπιστήμια κατ′ ουσίαν αναστέλλοντας τις πάγιες, ακαδημαϊκές διαδικασίες και μπαλώνοντας τρύπες κατά το κοινώς λεγόμενο. Δηλαδή την προκήρυξη θέσεων, την κρίση, την αξιολόγηση και την εκλογή. Οι  ΕΔΙΠ θυμίζουν τους παλιούς πανεπιστημιακούς βοηθούς του νόμου-πλαισίου επί ΠΑΣΟΚ και σίγουρα αποτελούν μίαν οπισθοδρόμηση του πανεπιστημίου μας. συμπερασματικά αυτό που χρειαζόμαστε είναι ανοιχτές διαδικασίες, αξιολόγηση, αξιοκρατία, ελευθερία, δικαιοκρατία, αυτονομία. Έξω η βία μία για πάντα από τα πανεπιστήμιά μας.

Μάνος Στεφανίδης, αναπληρωτής καθηγητής του Πανεπιστημίου Αθηνών.




Η «εβδομάδα του μέλιτος» για την κυβέρνηση έλαβε τέλος! - Τι «ψιθυρίζουν» οι Θεσμοί στην κυβέρνηση Μητσοτάκη!






Η «εβδομάδα του μέλιτος» μεταξύ κυβέρνηση και Θεσμών έλαβε τέλος και από χθες οι αξιωματούχοι των Θεσμών ξεκίνησαν τις «προειδοποιητικές βολές» αναφορικά με τις κινήσεις που ετοιμάζει η κυβέρνηση στο μέτωπο της οικονομίας. Το ύψος των παρεμβάσεων μοιάζει να μην αρέσει στους Θεσμούς, οι οποίοι δεν θέλουν να βάλουν «απαγορευτικό» στα σχέδια της κυβέρνησης, αλλά δεν θέλουν και να επιτρέψουν κινήσεις οι οποίες μπορεί να προκαλέσουν αποκλίσεις από τους στόχους. 
Οι εκτιμήσεις που έχουν γίνει είναι ότι οι κυβερνητικές παρεμβάσεις στην οικονομία σε βάθος τετραετίας θα αγγίξουν τα 6δισ ευρώ, γεγονός που προκαλεί έντονες ανησυχίες στις τάξεις των δανειστών. Ως εκ τούτου οι εκπρόσωποι των δανειστών οι οποίοι βρέθηκαν στην Αθήνα με αφορμή το συνέδριο του Economist, βρήκαν την ευκαιρία να προειδοποιήσουν την κυβέρνηση ότι το βλέμμα τους παραμένει καρφωμένο στις εξελίξεις στην οικονομία. 
Η συζήτηση που έχει ξεκινήσει στο περιθώριο αφορά τις κινήσεις που θα πρέπει να γίνουν από την πλευρά της κυβέρνησης προκειμένου να αποφευχθεί η λήψη νέων μέτρων. Αυτό σημαίνει ότι κυβέρνηση και Θεσμοί θα πρέπει να αναζητήσουν εναλλακτικούς τρόπους. Η κυβέρνηση, με την επιτήρηση των Θεσμών, θα πρέπει να ολοκληρώσει το σχέδιο για το καινούργιο μείγμα πολιτικής που θέλει να εφαρμόσει στην οικονομία.  
Αυτό το μείγμα θα πρέπει να αποδεικνύει ότι τα δημόσια οικονομικά της Ελλάδας δεν θα αντιμετωπίσουν προβλήματα προκειμένου να εφαρμοστούν οι αλλαγές στη φορολογία. Βασική προϋπόθεση για να μην υπάρξουν δημοσιονομικές παρεμβάσεις είναι να μην διακινδυνεύσει η επίτευξη πρωτογενούς πλεονάσματος 3,5% του ΑΕΠ το 2019 και το 2020.
Υπό αυτές τις συνθήκες οι δανειστές θα μπορέσουν να κάτσουν στο τραπέζι με τη νέα κυβέρνηση προκειμένου να συζητήσουν τις αλλαγές στην φορολογία. Δεδομένο είναι ότι στις συναντήσεις που έγιναν μεταξύ της κυβέρνησης και των Θεσμών το προηγούμενο διήμερο συμφωνήθηκε να κρατηθούν χαμηλοί τόνοι το επόμενο διάστημα καθώς οι συζητήσεις για το νέο φορολογικό νομοσχέδιο θα βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη. 
Οι Θεσμοί δεν θα προκαλέσουν αναστάτωση, υπό την προϋπόθεση όμως ότι όλες οι διατάξεις του νομοσχεδίου θα περάσουν από το «μικροσκόπιο» των πιστωτών. Αυτό σημαίνει ότι κάθε αλλαγή που επιθυμεί να κάνει η νέα κυβέρνηση θα πρέπει να παρουσιαστεί στους Θεσμούς πλήρως κοστολογημένη και να συνοδεύονται από συγκεκριμένες χρηματοδοτικές προτάσεις ιδιαίτερα  εφόσον υπάρχουν αναφορές για κάλυψη των φοροελαφρύνσεων μέσα από περιστολές κρατικών δαπανών. 
Μόνο τότε οι Θεσμοί θα ενημερώσουν την κυβέρνηση για τις προθέσεις τους, αφού πρώτα θα έχουν στείλει παρατηρήσεις επί του τελικού κοστολογημένου κειμένου του νομοσχεδίου το οποίο γίνεται προσπάθεια από τις υπηρεσίες του υπουργείου Οικονομικών να είναι έτοιμο στα βασικά του σημεία για να μπορέσει να σταλεί στις Βρυξέλλες τις αμέσως επόμενες ημέρες.