Τετάρτη 24 Απριλίου 2019

Απίστευτο ο ΕΦΚΑ ομολογεί, για μια ακόμη φορά, ότι έκανε λάθος, στην καταβολή συντάξεων!!

Αθήνα, 24 Απριλίου 2019
Ο ΕΦΚΑ ανακοινώνει ότι αύριο 25/04/2019 θα πιστωθεί το υπόλοιπο καταβλητέο ποσό που παρουσιάστηκε μειωμένο σε λογαριασμούς μικρής μερίδας συνταξιούχων, λόγω τεχνικού προβλήματος στο αρχείο πληρωμών.
Από τη Διοίκηση του ΕΦΚΑ

Κλείνει το μάτι η κυβέρνηση στους συνταξιούχους για τα αναδρομικά!! - Παράθυρο για το ενδεχόμενο 13ης σύνταξης!!




Ανοικτό το ενδεχόμενο επιστροφής μέρους των αναδρομικών που διεκδικούν οι 2,5 εκατ. συνταξιούχοι για τις περικοπές των συντάξεων που κρίθηκαν αντισυνταγματικές, άφησε χθες η υπουργός Εργασίας Έφη Αχτσιόγλου.
Το παράθυρο της επιστροφής άνοιξε η υπουργός μιλώντας στην πρωινή εκπομπή του ΑΝΤ1, μετά από πιεστικές ερωτήσεις για τα αναδρομικά, αφού παραδέχθηκε ότι υπάρχει ένα κενό διάστημα από την έκδοση της απόφασης του ΣτΕ το καλοκαίρι του 2015 μέχρι την ψήφιση της ασφαλιστικής μεταρρύθμισης τον Μάιο του 2016. Γι' αυτό το 10μηνο, σύμφωνα με την κα Αχτσιόγλου, «εξετάζονται τα δημοσιονομικά περιθώρια».
Αναλυτικά, η υπουργός Εργασίας αφού δήλωσε ότι οι περικοπές του 2012 έχουν ονοματεπώνυμο και πολιτικούς υπεύθυνους («ήταν η συγκυβέρνηση της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ που έκανε αυτές τις αντισυνταγματικές περικοπές» είπε), αφενός, ξεκαθάρισε ότι η απόφαση του ΣτΕ για τις περικοπές του 2012 δεν αφορά το διάστημα πριν το 2015, αφετέρου, υποστήριξε πως η κυβέρνηση έχει απαντήσει στο ζήτημα με την ασφαλιστική μεταρρύθμιση του 2016.
Στο σημείο αυτό παραδέχθηκε ότι το διάστημα από την έκδοση της απόφασης του ΣτΕ (Ιούνιος 2015) μέχρι την ψήφιση της ασφαλιστικής μεταρρύθμισης (Μάιος 2016) είναι κενό. Και άφησε ανοικτό το ενδεχόμενο επιστροφής κάποιου ποσού, καθώς δήλωσε ότι «εξετάζουμε τις δημοσιονομικές δυνατότητες που έχουμε».
Έσπευσε βέβαια να περιορίσει εμμέσως τις προσδοκίες που έχουν εκατομμύρια συνταξιούχοι, εκτιμώντας ότι οι 10 μήνες αναδρομικών υπολογίζονται σε περίπου 4 δισ. ευρώ. Η κα Αχτσιόγλου δήλωσε πως ο δημοσιονομικός χώρος για το 2019 χρησιμοποιήθηκε σε συγκεκριμένα μέτρα ανακούφισης που περιέγραψε ο πρωθυπουργός στη ΔΕΘ. «Ωστόσο έχουμε αποδείξει ότι κάθε εκατοστό δημοσιονομικού χώρου που διασφαλίζουμε, το χρησιμοποιούμε αμέσως για να υποστηρίζουμε τους συνταξιούχους και τη μεγάλη κοινωνική πλειοψηφία και να απαλύνουμε πληγές των πολιτικών της περιόδου 2010-2014. Αυτό θα πράξουμε και σε σχέση με το ζήτημα των αναδρομικών» επανέλαβε, αφήνοντας να εννοηθεί ότι οι όποιες παρεμβάσεις ενδέχεται να αποφασιστούν εντός του τρέχοντος έτους.
Η υπουργός Εργασίας αναφέρθηκε και στο ενδεχόμενο επαναφοράς της 13ης σύνταξης, υποστηρίζοντας ότι «βρίσκεται στη συνολική ατζέντα της επούλωσης των πληγών της κρίσης». Και επανέλαβε ότι και η 13η σύνταξη είναι κάτι που θα εξετάσει ο πρωθυπουργός, στη βάση των δημοσιονομικών δεδομένων της χώρας.
Να σημειωθεί ότι, σύμφωνα με τους υπολογισμούς των ειδικών, για την περίοδο του 10μήνου που μεσολαβεί ανάμεσα στην απόφαση του ΣτΕ και την ψήφιση του νόμου Κατρούγκαλου, οι 2,5 εκατ. συνταξιούχοι διεκδικούν αναδρομικά που ξεκινούν από περίπου 650 ευρώ και φθάνουν έως και τις 7.000 ευρώ.
Όπως είναι γνωστό, η Ολομέλεια του ΣτΕ απεφάνθη το 2015 πως για λόγους δημοσίου συμφέροντος η αντισυνταγματικότητα των περικοπών του 2012 ισχύει από τη δημοσίευση της απόφασης και μετά (Ιούλιος 2015). Ακολούθως, τον Μάιο του 2016, ψηφίστηκε ο νόμος 4387, ο οποίος σύμφωνα με την κυβέρνηση, συμμορφώνεται με την απόφαση του ανώτατου δικαστηρίου. Το 10μηνο που μεσολαβεί, όπως παραδέχεται και η υπουργός Εργασίας, αποτελεί το πλέον επίμαχο διάστημα. Βέβαια, υπάρχουν -και είναι πολλοί- και οι νομικοί που υποστηρίζουν ότι οι διεκδικήσεις διευρύνονται έως και τον Δεκέμβριο του 2018. Στην περίπτωση αυτή, τα αναδρομικά αφορούν 42 μήνες και οι διεκδικήσεις φτάνουν έως και τις 27.000 ευρώ για συνταξιούχους με μια κύρια και μια επικουρική.

Μεγάλη Τετάρτη: Η αποκορύφωση της διδασκαλίας της ταπείνωσης και της μετανοίας




Το γεγονός της αλείψεως του Κυρίου Ημών Ιησού Χριστού με μύρο από μια πόρνη φέρνουμε στη μνήμη μας τη Μεγάλη Τετάρτη, μαζί με τη σύγκληση του ανώτατου δικαστηρίου των Ιουδαίων, όπου λήφθηκε η καταδικαστική απόφαση για τον Κύριο.
Το γεγονός της αλείψεως των ποδών του Κυρίου είναι η αποκορύφωση της έκφρασης μετάνοιας και ταπείνωσης, από μια ιδιαιτέρως αμαρτωλή γυναίκα.
Δύο μέρες πριν από το Πάσχα, κι ενώ ο Ιησούς βρισκόταν στο σπίτι του λεπρού Σίμωνα, τον πλησίασε μια πόρνη και τον άλειψε με πολύτιμο μύρο. Επρόκειτο για ιδιαιτέρως ακριβό άρωμα, με αποτέλεσμα η πράξη να προκαλέσει την αντίδραση των μαθητών του Ιησού, με μπροστάρη τον Ιούδα, οι οποίοι θέλησαν να ακολουθήσουν τη διδασκαλία του Ιησού για ελεημοσύνη προς τους φτωχούς.
Ο Ιησούς όμως υπερασπίστηκε τη γυναίκα, για να μην αποτραπεί απ' τον καλό της σκοπό. Ανέφερε μάλιστα και τον ενταφιασμό Του, προσπαθώντας να αποτρέψει τον Ιούδα από τη προδοσία, αλλά μάταια.
Ο Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος υποστηρίζει ότι δύο ήταν οι γυναίκες που άλειψαν με μύρο τον Κύριο, ενώ οι τρεις Ευαγγελιστές (Μάρκος, Λουκάς και Ματθαίος) κάνουν λόγο για μία γυναίκα, η οποία πήρε την ονομασία πόρνη. Ο Ευαγγελιστής Ιωάννης, όμως, αναφέρει μια άλλη γυναίκα, ιδιαιτέρως σεμνή, την Μαρία την αδελφή του Λάζαρου, που άλειψε τα πόδια του Κυρίου, σκουπίζοντάς τα με τα μαλλιά της.
Ακολουθία του Ευχελαίου και η Τελετή του Νιπτήρος
Η Ακολουθία του Ευχελαίου νωρίς το απόγευμα και η τελετή του Νιπτήρος, η οποία αποτελεί τον Όρθρο της Μεγάλης Πέμπτης, τελούνται από την Εκκλησία μας το βράδυ της Μεγάλης Τετάρτης.
Τη συγκεκριμένη ημέρα γιορτάζουμε τέσσερα γεγονότα:
  • Τον Ιερό Νιπτήρα, δηλαδή το πλύσιμο των ποδιών των μαθητών από τον ίδιο τον διδάσκαλό τους, τον Κύριο Ημών Ιησού Χριστό. Μια πράξη του Κυρίου που αποτελεί το θρίαμβο της ταπείνωσης και θέλει να δείξει πώς πρέπει η Εκκλησία να διακονεί τους πιστούς.
  • Τον Μυστικό Δείπνο, όπου ο Κύριος προανήγγειλε στους μαθητές του ότι κάποιος εξ αυτών θα τον προδώσει. Στον Μυστικό Δείπνο έγινε από τον Ιησού Χριστό η παράδοση του κορυφαίου μυστηρίου της Θείας Ευχαριστίας· η μετάληψη από τον κάθε πιστό του σώματος («..λάβετε φάγετε, τούτο εστί το σώμα μου...») και του αίματος («πίετε εξ αυτού πάντες, τούτο γαρ εστί το αίμα μου...») του Κυρίου.
  • Την προσευχή του Κυρίου στο Όρος των Ελαιών, την ώρα που οι έντεκα μαθητές Του –πλην του Ιούδα που είχε φύγει για την προδοσία– αποκοιμήθηκαν. Είναι η έκφραση της ανθρώπινης φύσης του Ιησού Χριστού, αφού ζήτησε από τον πατέρα Του να μην τον αφήσει να πιει το πικρόν ποτήριον, λέγοντας αμέσως μετά «γεννηθήτω το θέλημά Σου».
  • Την προδοσία του Ιούδα με ένα φιλί, η οποία αποτελεί την αρχή του Πάθους του Κυρίου Ημών Ιησού Χριστού.
Ρωμανός Κοντογιαννίδης



Τρίτη 23 Απριλίου 2019

«Ο δικός μας θεός σκοτώνει καλύτερα από τον δικό σας»





Μέσα σε κλίμα εθνικού πένθους η Σρι Λάνκα αποτίνει σήμερα φόρο τιμής στους 321 νεκρούς και τους 500 τραυματίες των επιθέσεων αυτοκτονίας που έγιναν την Κυριακή του Πάσχα. 
Πρόκειται για τις πλέον φονικές ισλαμικές επιθέσεις στη Νότια Ασία, οι οποίες εκτιμάται ότι αποτελούν αντίποινα για την επίθεση σε τέμενος στην Νέα Ζηλανδία Η εκδοχή ενός τέτοιου φαύλου κύκλου τρομοκρατίας προκαλεί παγκόσμιο προβληματισμό και θέτει όλους τους θρησκευτικούς ηγέτες αντιμέτωπους με ερωτήματα και ευθύνες.
Με το πρώτο φως της ημέρας, το νησί των 21 εκατομμυρίων κατοίκων τήρησε τριών λεπτών σιγή στην μνήμη των θυμάτων και αμέσως μετά στην εκκλησία του Αγίου Αντωνίου στο Κολόμπο, όπου έγινε η πρώτη επίθεση, το πλήθος άρχισε να λέει με δυνατή φωνή μια προσευχή. Περίπου 30 χλμ. βορειότερα, στην κοινότητα Νεγκόμπο, τα φέρετρα μεταφέρονταν εκ περιτροπής μπροστά σε συγγενείς που έκλαιγαν με λυγμούς, στην επιμνημόσυνη δέηση που έγινε στην εκκλησία του Αγίου Σεβαστιανού, έναν άλλον τόπο τραγωδίας και μαρτυρίου.
Την ίδια ώρα η Σρι Λάνκα, η οποία έχει τεθεί σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης, αναζητά τους υπεύθυνους των επιθέσεων που οδήγησαν στο μακελειό. Οι αρχές τις αποδίδουν σε μια σχεδόν άγνωστη έως σήμερα ισλαμιστική οργάνωση: την  Εθνική Ταουχίτ Τζαμα’άτ (NTJ). Το μεσημέρι της Τρίτης ωστόσο, την ευθύνη ανέλαβε το Ισλαμικό Κράτος, μέσω του προπαγανδιστικού πρακτορείου Amaq, χωρίς όμως να παρουσιάσει κάποια στοιχεία που να τεκμηριώνουν τους ισχυρισμούς του.

Οι έρευνες

Οι αρχές στην Σρι Λάνκα δυσκολεύονται να πιστέψουν ότι μια τόσο μικρή οργάνωση, όπως η Ταουχίτ Τζαμα’άτ, κατάφερε να οργανώσει τις συνολικά οκτώ φονικές επιθέσεις. Έτσι ερευνούν το ενδεχόμενο να δέχθηκε συνδρομή από το εξωτερικό και στο πλαίσιο αυτό λαμβάνουν υπόψη τους και την ανάληψη ευθύνης, στην οποία προχώρησε το Ισλαμικό Κράτος. Ο πρωθυπουργός Βικρεμεσίνγκε μάλιστα εκτιμά ότι υπάρχει σχέση και αποκάλυψε ότι οι υπηρεσίες ασφαλείας παρακολουθούν πολίτες που είχαν ενταχθεί στο Ισλαμικό Κράτος και επέστρεψαν στην Σρι Λάνκα.
Ερωτήματα προκαλεί όμως και το γεγονός ότι η οργάνωση Εθνική Ταουχίτ Τζαμα’άτ (NTJ) είχε απασχολήσει πριν δέκα ημέρες τις αρχές, όταν δόθηκε σήμα συναγερμού για το ενδεχόμενο επιθέσεων σε εκκλησίες και στην πρεσβεία της Ινδίας. Το σήμα αυτό, ωστόσο, δεν έφτασε ποτέ, σύμφωνα με τον κυβερνητικό εκπρόσωπο, στον πρωθυπουργό Βικρεμεσίνγκε ούτε σε κάποιον αρμόδιο υπουργό. Η αστυνομία υπάγεται στον πρόεδρο Σιρισένα, ο οποίος όμως είναι σε σύγκρουση με τον επικεφαλής της κυβέρνησης.

Η λογική των αντιποίνων

Το πιο ανησυχητικό στοιχείο, ωστόσο, που προκύπτει από τις μέχρι στιγμής έρευνες, είναι ότι αρχίζει να διαφαίνεται πως οι επιθέσεις στην Σρι Λάνκα έγιναν σε αντίποινα για το μακελειό σε τζαμιά της Νέας Ζηλανδίας. Για τις επιθέσεις δηλαδή που διέπραξε, στις 15 Μαρτίου, ο Αυστραλός Τάραντ, στις οποίες έχασαν την ζωή τους 50 άνθρωποι, την ώρα της προσευχής.
Αυτό που συνέβη πριν ένα μήνα στο στην Νέα Ζηλανδία, όπως και αυτά που συνέβησαν την Κυριακή του Πάσχα των Καθολικών στην Σρι Λάνκα είναι εγκληματικές ενέργειες ακραίων, καταδικαστέες από την παγκόσμια κοινότητα. Και στο Κράισττσερτς και στην Σρι Λάνκα δολοφονήθηκαν άνθρωποι την ώρα που τελούσαν τα θρησκευτικά τους καθήκοντα.
Το γεγονός ότι η περίπτωση της Νέας Ζηλανδίας δεν μας επιτρέπει να μιλήσουμε για γενικευμένη αντιισλαμική τρομοκρατία, δεν μειώνει τον εγκληματικό χαρακτήρα εκείνης της επίθεσης. Από την άλλη, όπως διαφαίνεται από τις μέχρι στιγμής έρευνες, οι επιθέσεις στην Σρι Λάνκα εντάσσονται σε αυτό που αποκαλείται διεθνώς «ισλαμική τρομοκρατία» και ευθύνεται για σωρεία τρομοκρατικών ενεργειών στην Δυτική Ευρώπη και στις ΗΠΑ με πολύ μεγάλο αριθμό θυμάτων
Η λογική των αντιποίνων όμως είναι η λογική ότι «ο δικός μου θεός σκοτώνει καλύτερα από τον δικό σου». Αυτή η βλάσφημη λογική έρχεται σε κραυγαλέα αντίθεση με τις αρχές όλων των θρησκειών, όπως και με τις πεποιθήσεις της συντριπτικής πλειονότητας των πιστών όλων των δογμάτων. Είναι, ωστόσο, γεγονός, ότι μια μερίδα μουσουλμάνων ερμηνεύει το Κοράνι με την λογική του φονικού τζιχάντ.







πηγή:https://slpress.gr/diethni/quot-o-dikos-mas-theos-skotonei-kalytera-apo-ton-diko-sas-quot/

Η πιο Μεγάλη Τρίτη του χρόνου - Των Δέκα Παρθένων




Των Δέκα Παρθένων

Τρίτη μεγίστη Παρθένους δέκα φέρει,
Νίκην φερούσας ἀδεκάστου Δεσπότου.

Βιογραφία
Κατά την Μεγάλη Τρίτη επιτελούμε ανάμνηση της περί των δέκα παρθένων γνωστής παραβολής του Κυρίου. Η Εκκλησία μας καλεί να είμεθα έτοιμοι για να υποδεχθούμε, κρατούντες τις λαμπάδες των αρετών μας, τον ουράνιον Νυμφίο, τον Κύριον Ιησού, ο Οποίος θα έλθει αιφνίδια, είτε ειδικά κατά τη στιγμή του θανάτου μας, είτε γενικά κατά τη Δευτέρα Παρουσία.


Επίσης μας καλεί, φέρουσα ενώπιό μας και τη παραβολή των ταλάντων, να καλλιεργήσουμε και να αυξήσουμε τα χαρίσματα που μας έδωσε ο Θεός.

Ο Κύριός μας, ο Ιησούς Χριστός, όταν ανέβαινε στα Ιεροσόλυμα και πλησίαζε προς το εκούσιο Πάθος, έλεγε στους μαθητές Του ορισμένες παραβολές για να τους προετοιμάσει. Μερικές, μάλιστα, τις έλεγε για να καυτηριάσει και να χτυπήσει του Γραμματείς και τους Φαρισαίους. Μια από αυτές, τη σημερινή των δέκα παρθένων, την είπε για να παρακινήσει μεν όλους προς την ελεημοσύνη, αλλά και να διδάξει όλους μας να είμαστε έτοιμοι πριν μας προλάβει το τέλος του θανάτου. Επειδή έχει πολλή δόξα η παρθενία (πραγματικά είναι μεγάλο κατόρθωμα!) και για να μη βρεθεί κάποιος που κατορθώνει αυτό το μεγάλο έργο, αλλά παραμελεί τα άλλα και ιδίως την ελεημοσύνη, προβάλλει αυτή τη παραβολή. Τρέχει πολύ γρήγορα η νύκτα της παρούσης ζωής, έτσι οι παρθένες όλες νύσταξαν και κοιμήθηκαν, δηλαδή πέθαναν, γιατί ο θάνατος λέγεται και ύπνος. Καθώς κοιμόντουσαν, στη μέση της νύχτας ακούσθηκε μια δυνατή φωνή που έλεγε: «Να ΄τος ο Νυμφίος, έρχεται! Βγείτε όλες να Τον προϋπαντήσετε!». Τότε οι φρόνιμες παρθένες που είχαν φροντίσει να έχουν άφθονο λάδι, συνάντησαν τον Νυμφίο και μπήκαν μέσα μαζί Του, όταν ανοίχθηκαν οι πύλες. Αυτές κοντά στις άλλες αρετές και μάλιστα της παρθενίας, φρόντισαν να έχουν άφθονο και το λάδι της ελεημοσύνης. Αντίθετα οι άλλες πέντε παρθένες που δεν είχαν αρκετό λάδι, όταν ξύπνησαν ζητούσαν λίγο από τις φρόνιμες, αλλά μετά θάνατο δεν είναι εύκολο να αγοράσεις λάδι από αυτούς που το πουλούν, δηλαδή τους φτωχούς. Αυτές, η παραβολή, τις ονομάζει μωρές, γατί ενώ κατόρθωσαν το δυσκολώτερο, την ''παρθενία'', παραμέλησαν το ευκολώτερο γιατί ήταν ανελεήμονες καρδιές.

Όποιος λοιπόν κατορθώσει μια αρετή - έστω μεγάλη - αλλά δε φροντίσει και για τις άλλες και ιδίως την ελεημοσύνη, δε μπορεί να μπει μαζί με το Χριστό στην αιώνια ανάπαυση και γυρίζει πίσω ντροπιασμένος. Και τίποτα δεν είναι πιό λυπηρό και πιο ντροπιαστικό από μια "παρθένο" που νικιέται απ' τον έρωτα των χρημάτων.

Ἀπολυτίκιον
Ἦχος πλ. δ'.
Ἰδοὺ ὁ Νυμφίος ἔρχεται ἐν τῷ μέσῳ τῆς νυκτός, καὶ μακάριος ὁ δοῦλος, ὃν εὑρήσει γρηγοροῦντα, ἀνάξιος δὲ πάλιν, ὃν εὑρήσει ῥαθυμοῦντα. Βλέπε οὖν ψυχή μου, μὴ τῷ ὕπνῳ κατενεχθής, ἵνα μῄ τῷ θανάτῳ παραδοθῇς, καὶ τῆς βασιλείας ἔξω κλεισθῇς, ἀλλὰ ἀνάνηψον κράζουσα· Ἅγιος, Ἅγιος, Ἅγιος εἶ ὁ Θεός, διὰ τῆς Θεοτόκου ἐλέησον ἡμᾶς.

(Μετάφραση Ανδρέας Θεοδώρου)
Να, ὁ Νυμφίος ἔρχεται στὸ μέσο τῆς νύχτας, κι εὐτυχισμένος θὰ εἶναι ὁ δοῦλος ποὺ θὰ τὸν βρεῖ (ὁ Νυμφίος) ξάγρυπνο νὰ τὸν περιμένει· ἀνάξιος ὅμως πάλι θὰ εἶναι ἐκεῖνος, ποὺ θὰ τὸν βρεῖ ράθυμο καὶ ἀπροετοίμαστο. Βλέπε, λοιπόν, ψυχή μου νὰ μὴ βυθιστεῖς στὸν πνευματικὸ ὕπνο, γιὰ νὰ μὴν παραδοθεῖς στὸ θάνατο (τῆς ἁμαρτίας) καὶ νὰ μείνεις ἔξω τῆς βασιλείας τοῦ Θεοῦ. Ἀλλὰ ἀνάνηψε κράζοντας· Ἅγιος, ἅγιος, ἅγιος εἶσαι ἐσὺ ὁ Θεὸς· σῶσε μας διὰ τῆς προστασίας τῶν ἐπουρανίων ἀσωμάτων δυνάμεων (τῶν Ἀγγέλων).

Κοντάκιον
Ἦχος β'. Τὰ ἄνω ζητῶν.
Τὴν ὥραν ψυχή, τοῦ τέλους ἐννοήσασα, καὶ τὴν ἐκκοπήν, τῆς συκῆς δειλιάσασα, τὸ δοθέν σοι τάλαντον, φιλοπόνως ἔργασαι ταλαίπωρε, γρηγοροῦσα καὶ κράζουσα· Μὴ μείνωμεν ἔξω τοῦ νυμφῶνος Χριστοῦ.

Κάθισμα
Ἦχος δ'. Ὁ ὑψωθεὶς ἐν τῷ Σταυρῷ.
Τὸν Νυμφίον ἀδελφοὶ ἀγαπήσωμεν, τὰς λαμπάδας ἑαυτῶν εὐτρεπίσωμεν, ἐν ἀρεταῖς ἐκλάμποντες καὶ πίστει ὀρθῇ, ἵνα ὡς αἱ φρόνιμοι, τοῦ Κυρίου παρθένοι, ἕτοιμοι εἰσέλθωμεν, σὺν αὐτῷ εἰς τοὺς γάμους· ὁ γὰρ Νυμφίος δῶρον ὡς Θεός, πᾶσι παρέχει τὸν ἄφθαρτον στέφανον.


Ἕτερον Κάθισμα
Ἦχος δ'. Κατεπλάγη Ἰωσὴφ.
Βουλευτήριον Σωτήρ, παρανομίας κατὰ σοῦ, Ἱερεῖς καὶ Γραμματεῖς, φθόνῳ ἀθροίσαντες δεινῶς, εἰς προδοσίαν ἐκίνησαν τὸν Ἰούδαν· ὅθεν ἀναιδῶς, ἐξεπορεύετο, ἐλάλει κατὰ σοῦ, τοῖς παρανόμοις λαοῖς. Τί μοι φησὶ παρέχετε, κᾀγὼ ὑμῖν αὐτὸν παραδώσω εἰς χεῖρας ὑμῶν; Τῆς κατακρίσεως τούτου ῥῦσαι, Κύριε τὰς ψυχὰς ἡμῶν.

Ἕτερον Κάθισμα
Ἦχος πλ. δ'. Τὴν σοφίαν καὶ Λόγον.
Ὁ Ἰούδας τῇ γνώμῃ φιλαργυρεῖ, κατὰ τοῦ Διδασκάλου ὁ δυσμενής, κινεῖται βουλεύεται, μελετᾷ τὴν παράδοσιν, τοῦ φωτὸς ἐκπίπτει, τὸ σκότος δεχόμενος, συμφωνεῖ τὴν πρᾶσιν, πωλεῖ τὸν ἀτίμητον· ὅθεν καὶ ἀγχόνην, ἀμοιβὴν ὧν περ ἔδρα, εὑρίσκει ὁ ἄθλιος, καὶ ἐπώδυνον θάνατον. Τῆς αὐτοῦ ἡμᾶς λύτρωσαι, μερίδος Χριστὲ ὁ Θεός, τῶν πταισμάτων ἄφεσιν δωρούμενος, τοῖς ἑορτάζουσι πόθω, τὸ ἄχραντον Πάθος σου.

Ὁ Οἶκος
Τὶ ῥαθυμεῖς ἀθλία ψυχή μου; τί φαντάζῃ ἀκαίρως μερίμνας ἀφελεῖς; τί ἀσχολεῖς πρὸς τὰ ῥέοντα; ἐσχάτη ὥρα ἐστὶν ἀπ΄ ἄρτι, καὶ χωρίζεσθαι μέλλομεν τῶν ἐνταῦθα, ἕως καιρὸν κεκτημένη, ἀνάνηψον κράζουσα· Ἡμάρτηκά σοι Σωτήρ μου, μὴ ἐκκόψῃς με, ὥσπερ τὴν ἄκαρπον συκῆν, ἀλλ' ὡς εὔσπλαγχνος Χριστέ, κατοικτείρησον, φόβῳ κραυγάζουσαν· Μὴ μείνωμεν ἔξω τοῦ νυμφῶνος Χριστοῦ.

(Μετάφραση Ανδρέας Θεοδώρου)
Γιατὶ εἶσαι ὀκνηρὴ καὶ ἀδιάφορη, ἀθλία μου ψυχή; Γιατί φαντάζεσαι ἄκαιρα μέριμνες ἀνόητες καὶ μάταιες; Γιατί ἀσχολεῖσαι μὲ πράγματα ποὺ ρέουν καὶ χάνονται; Σὲ λίγο φθάνει ἡ τελευταία ὥρα τῆς ζωῆς μας καὶ πρόκειται νὰ χωριστοῦμε ἀπὸ τὰ πράγματα τοῦ κόσμου τούτου. Ὅσο ἀκόμη ἔχεις καιρό, σύνελθε ἀπὸ τὴν ἀδιαφορία, κράζουσα· Ἁμάρτησα ἐνώπιόν σου, Σωτῆρα μου· μὴ μὲ κόψεις ὅπως τὴν ἄκαρπη συκή, ἀλλὰ ὡς σπλαχνικὸς Πατέρας, Χριστέ, δεῖξε συμπάθεια σὲ μένα, ποὺ κραυγάζω· νὰ μὴ μείνουμε ἔξω ἀπὸ τὸ νυμφώνα τοῦ Χριστοῦ.


http://www.saint.gr/271/saint.a
spx - http://yiorgosthalassis.blogspot.com/2019/04/blog-post_639.html

Το προπατορικό αμάρτημα της υπερχρέωσης



Εάν οι Έλληνες επιλέξουν ξανά ένα από εκείνα τα κόμματα που τους κατέστρεψαν, ενώ συνεχίζουν να υπηρετούν πιστά τους Γερμανούς και τα μνημόνια, θα χάσουν την τελευταία τους ευκαιρία να ξεφύγουν από την κρίση οι ίδιοι, τα παιδιά τους και τα παιδιά των παιδιών τους – αφού η Ελλάδα ασφαλώς θα αναπτυχθεί υπό το νέο ιδιοκτησιακό της καθεστώς, άλλα όχι προς όφελος των Πολιτών της, όπως ακριβώς η Γουατεμάλα.



«Μετά την πτώση της χούντας, το 1974, υπήρχε διάχυτη ευφορία, νομίζαμε ότι όλα τα προβλήματα θα λυθούν αυτόματα. Η προσέγγισή µου ήταν πως η ξεχαρβαλωμένη ελληνική οικονομία απαιτούσε µια περίοδο νοικοκυρέματος. Χρειαζόμασταν δύο τετραετίες για να αλλάξουμε τις δομές, µε μεταρρυθμίσεις και με διαρθρωτικές αλλαγές…. Όταν ήμουν υπουργός Οικονομικών, είδα ότι το χρέος άρχισε να παίρνει πολλαπλασιαστικές διαστάσεις. Το 1981 το δημόσιο χρέος έφθανε το 30% του ΑΕΠ – το 1989 ανήλθε στο 72% και σήμερα (2011) πλησιάζει στο 170%. Το «προπατορικό αμάρτημα» της υπερχρέωσης συνέβη τη δεκαετία του 1980. Το αίτημα της αποκατάστασης όσων ζούσαν αποκλεισμένοι και κυνηγημένοι από το κράτος της Δεξιάς, επί δεκαετίες ολόκληρες, ήταν δίκαιο και κυρίαρχο. Οδήγησε όμως σε νοοτροπίες και σε πρακτικές που σήμερα θεωρούνται από πολλούς η αρχή των δεινών που υφίσταται τώρα η Ελλάδα.
Ο Ανδρέας Παπανδρέου δεν έλεγε ποτέ «όχι» …. δημιουργήθηκε µια νοοτροπία, ένας τρόπος σκέψης που είχε αποσυνδέσει την αμοιβή από την προσπάθεια. Η αμοιβή είχε γίνει ένα είδος ανθρώπινου δικαιώματος. Ακόμη και σε υπηρεσίες όπως η ΕΡΤ, για παράδειγμα, όπου υπήρχε πλεονάζον προσωπικό, ερχόταν ο υπεύθυνος και µου ζητούσε να προσλάβω 1.200. Του έλεγα ότι δεν γίνεται. Μου απαντούσε «τώρα θα βάλουμε δικούς µας, ανεξαρτήτως αν χρειάζονται ή όχι». Τα λεφτά όμως δεν υπήρχαν για αθρόες προσλήψεις και η μόνη λύση ήταν ο δανεισμός. Εκεί τους είπα ότι αυτό παίρνει πλέον τη μορφή της χιονοστιβάδας, κάθε βόλτα και μεγαλώνει». (Δ. Κουλουριανός, υπουργός οικονομικών,  1982-1983, πρώην στέλεχος της Παγκόσμιας τράπεζας – πηγή).
.

Ανάλυση

Ο παραπάνω πρώην υπουργός οικονομικών άντεξε μόλις δέκα μήνες στη θέση του, επειδή επρόκειτο για ένα υπεύθυνο άτομο – το οποίο έβλεπε πού κατευθυνόταν η Ελλάδα, εάν συνέχιζε να χρεώνεται αφειδώς. Μπορεί δε αρκετοί να συνδέουν εκείνη την εποχή της ευημερίας με τη δραχμή, η αλήθεια όμως είναι εντελώς διαφορετική – αφού η άνοδος του βιοτικού επιπέδου οφειλόταν αφενός μεν στις υψηλές αμοιβές και στις περισσότερες θέσεις εργασίας με τη δημιουργία χρεών, αφετέρου στην κατακόρυφη αύξηση των τιμών της ακίνητης περιουσίας, ως αποτέλεσμα κυρίως της συμμετοχής της στην ΕΕ.
Αρκεί να υπενθυμίσει κανείς πως, για παράδειγμα, ένα οικόπεδο στη Μύκονο ή αλλού πολλαπλασίασε την τιμή που είχε το 1980 μέσα σε ελάχιστο χρόνο – οπότε ένας μεγάλος αριθμός Ελλήνων πλούτισε, χωρίς να οφείλεται στη δουλειά του. Σε κάθε περίπτωση, το δημόσιο χρέος έφτασε στο απαγορευτικό 100% του ΑΕΠ το 1993 (γράφημα) – ενώ ήταν κυρίως εξωτερικό, άρα εξαιρετικά επικίνδυνο, αφού ποτέ οι Έλληνες δεν εμπιστεύθηκαν το κράτος τους, αγοράζοντας μαζικά τα ομόλογα του όπως οι Ιάπωνες ή ακόμη και οι Ιταλοί.
Περαιτέρω, το αποτέλεσμα της κλιμάκωσης του χρέους σε τέτοια επίπεδα ήταν η ραγδαία άνοδος των επιτοκίων δανεισμού της χώρας στο 25% περίπου(γράφημα) – γεγονός που αφενός μεν αύξανε τα ελλείμματα οπότε ανατροφοδοτούσε το χρέος, αφετέρου στραγγάλιζε τις τράπεζες (δανείζονται συνήθως λίγο πιο ακριβά από το κράτος) και την πραγματική οικονομία. Ως εκ τούτου, η μοναδική διέξοδος της Ελλάδας τότε (η εξέλιξη της Ιταλίας ήταν σχεδόν αντίστοιχη), δεν ήταν άλλη από τη συμμετοχή της στην Ευρωζώνη – γεγονός που μόνο ως προοπτική μείωσε ραγδαία τα επιτόκια δανεισμού της, όπως επίσης των άλλων χωρών που ήταν υποψήφιες εισόδου στο ευρώ.
Ουσιαστικά λοιπόν δεν ήταν η δραχμή, αλλά το ευρώ που επιμήκυνε την ευημερία της Ελλάδας εκείνη την εποχή – όπου όμως η χώρα μας, αντί να εκμεταλλευθεί την τεράστια εξοικονόμηση χρημάτων από την πτώση του επιτοκίου δανεισμού, εξυγιαίνοντας την οικονομία της και καθιστώντας την ικανή να ανταπεξέλθει με τις απαιτήσεις ενός «σκληρού» νομίσματος,συνέχισε την ίδια σπάταλη πολιτική.
Παράλληλα εκτινάχθηκε η διαφθορά και η διαπλοκή της πολιτικής και οικονομικής της ελίτ, η οποία δεν ήταν ποτέ και δεν είναι ακόμη ούτε στο ελάχιστο πατριωτική – με την έννοια πως τέτοια διαφθορά υπάρχει και σε άλλες χώρες, ακόμη μεγαλύτερη στη Γερμανία, αλλά δεν φτάνει στο σημείο να οδηγήσει στη χρεοκοπία του κράτους. Αντίθετα η ελληνική ελίτ, ιδίως η οικονομική, αδιαφορεί εντελώς για την πατρίδα και τους συμπολίτες της – διαφορετικά θα ήταν αδύνατον να χρεοκοπήσει η Ελλάδα, η νούμερο ένα ναυτιλιακή δύναμη του πλανήτη.

Η εποχή της κρίσης     

Συνεχίζοντας το δημόσιο χρέος, παρά την απίστευτη σπατάλη, τη μη παραγωγή πλούτου, τα μεγάλα ελαττώματα της οικονομίας και τα θηριώδη θεσμικά ελλείμματα, παρέμεινε στα ίδια περίπου επίπεδα έως το 2008 – επειδή η Ελλάδα είναι μία πολύ πλούσια χώρα. Τότε ξέσπασε η παγκόσμια χρηματοπιστωτική κρίση, την οποία δεν συνειδητοποίησαν καν τα πολιτικά κόμματα της Ελλάδας – ενώ όχι μόνο συνέχισαν την ίδια πολιτική χωρίς να μειώσουν τις περιττές δαπάνες («λεφτά υπάρχουν») αλλά, επί πλέον, διέσυραν διεθνώς τους Έλληνες, διόγκωσαν τεχνητά τα ελλείμματα με τη συμμετοχή της ΕΛΣΤΑΤ, δεν ανακύκλωσαν έγκαιρα το βραχυπρόθεσμο/ληξιπρόθεσμο χρέος παρά το ότι υπήρχε ακόμη η δυνατότητα τον Ιανουάριο του 2010 και τελικά καταδίκασαν τη χώρα μας στην τραγωδία του ΔΝΤ και των μνημονίων.
Προφανώς βέβαια το ΔΝΤ δεν είχε καμία πρόθεση να εξυγιάνει την ελληνική οικονομία αφού, εάν πράγματι το ήθελε, το πρώτο που θα έκανε θα ήταν η επιβολή ελέγχων κεφαλαίων – έτσι ώστε να μη διαφύγουν καταθέσεις της τάξης των 100 δις € στο εξωτερικό, δημιουργώντας τεράστια προβλήματα στις τράπεζες, καθώς επίσης μειώνοντας κατακόρυφα τη ρευστότητα της χώρας, με αποτέλεσμα το στραγγαλισμό της πραγματικής οικονομίας (κάτι αντίστοιχο ισχύει για την κυβέρνηση στις αρχές του 2015, όπου ήταν αδιανόητο να προωθεί τη σύγκρουση με τους δανειστές, χωρίς προηγουμένως να επιβάλλει ελέγχους κεφαλαίων – με αποτέλεσμα να διαφύγουν ξανά 35 δις € καταθέσεις, να στραγγιστεί η ρευστότητα, να εξαρτηθούν οι τράπεζες από την ΕΚΤ και τον ELA, να τις κλείσει η ΕΚΤ και να βρεθεί ξανά η Ελλάδα με το πιστόλι στον κρόταφο, ανάλυση).
Σε κάθε περίπτωση η Ελλάδα ήταν μεν υπερχρεωμένη το 2010, αλλά όχι χρεοκοπημένη, όπως ισχυρίζονται τα περισσότερα κόμματα σήμερα, επιδιώκοντας να καλύψουν τα τεράστια λάθη τους, όσον αφορά τη διαχείριση της κρίσης έκτοτε – το διαχειριστικό έγκλημα θα λέγαμε χωρίς καμία διάθεση υπερβολής, με αποκορύφωμα το PSI που στήριξαν ΠΑΣΟΚ και ΝΔ, με το οποίο παραδόθηκε η εθνική μας κυριαρχία χωρίς κανένα λόγο, ενώ δεν έχει συμβεί πουθενά κάτι ανάλογο στην παγκόσμια ιστορία.
Ειδικά όσον αφορά τον αφελληνισμό των τραπεζών και τα κόκκινα δάνεια, αποτέλεσμα της πτώσης του ΑΕΠ, μισθών και εισοδημάτων, της υπερβολικής αύξησης των φόρων, της εισπρακτικής πολιτικής των κυβερνήσεων κατ’ εντολή των Γερμανών κλπ., υπήρχαν πάρα πολλές λύσεις – η καλύτερη το 2013/14, όπου οι τράπεζες είχαν εθνικοποιηθεί, ενώ επιτρεπόταν από την ΕΕ η δημιουργία μίας «bad bank» για τη μεταφορά των κόκκινων δανείων και τη εξυγίανση τους. Η κυβέρνηση έπρεπε τότε απλά να ιδρύσει μία αναπτυξιακή τράπεζα «προικοδοτώντας» την με περιουσιακά στοιχεία του δημοσίου και μέσω αυτής μία «bad bank» όπως οι Η.Π.Α. το 1933 – οπότε αφενός μεν θα διασωζόταν οι τράπεζες, αφετέρου δεν θα έχαναν τα σπίτια τους οι Έλληνες.
Ο στόχος όμως των Γερμανών, τους οποίους υπηρετούν πιστά όλα τα κόμματα που έχουν κυβερνήσει την Ελλάδα μετά το 2009, ενώ φαίνεται πως θα συνεχίσουν (ένα ενδεχόμενο που δημιουργεί αμφιβολίες για τη διανοητική κατάσταση του πληθυσμού μας, αν και καταλαβαίνουμε πως είναι το προϊόν χειραγώγησης), δεν είναι η εξυγίανση της οικονομίας μας – αλλά η υφαρπαγή όλων όσων έχουμε και δεν έχουμε, ο διαμελισμός της Ελλάδας με αφετηρία τη Μακεδονία και η μετατροπή της (μέσω των ξένων μεταναστών και του διωγμού των ικανών νέων Ελλήνων) σε μία πολυπολιτισμική κοινωνία, για να είναι πολύ πιο εύκολα ελεγχόμενη, καθώς επίσης για να παρέχει φθηνό εργατικό δυναμικό στη γερμανική βιομηχανία.
Εν τούτοις ακόμη και σήμερα υπάρχουν λύσεις, εάν κυβερνηθεί η Ελλάδα σωστά, με στόχο (α) την ανάκτηση της χαμένης της εθνικής κυριαρχίας, καθώς επίσης (β) την ανάκτηση του 1 τρις € των ζημιών που έχει υποστεί από την πολιτική των μνημονίων (=πτώση των τιμών της ιδιωτικής και δημόσιας ακίνητης περιουσίας, του χρηματιστηρίου, των εισοδημάτων κοκ.).
Εν προκειμένω οφείλει να κατανοήσει κανείς ότι, το ζητούμενο δεν είναι η εξόφληση των δημοσίων χρεών (καμία χώρα δεν τα εξοφλεί, όλες τα ανακυκλώνουν), αλλά η σταδιακή μείωση τους ως προς το ΑΕΠ – κάτι που επιτυγχάνεται σχετικά εύκολα, εάν αυξάνεται το ΑΕΠ μας με ρυθμό μεγαλύτερο του μέσου κόστους δανεισμού μας (1,61%). Πόσο μάλλον εάν καταφέρουμε, αφού μπορούμε, να έχουμε πλεονασματικό προϋπολογισμό, καθώς επίσης θετικό εμπορικό ισοζύγιο – όπου για το τελευταίο αρκεί η μείωση των εισαγωγών με την κατανάλωση μόνο ελληνικών προϊόντων, καθώς επίσης η αύξηση των εξαγωγών.
Με δεδομένο πάντως το ότι, η Ελλάδα είναι μία πολύ πλούσια χώρα, με πάρα πολλές δυνατότητες και εξαιρετικά ισχυρούς οικονομικούς πυλώνες (πρωτογενής τομέας, μεταποίηση, τουρισμός, ναυτιλία), η ανάπτυξη της με γρήγορους ρυθμούς, ειδικά μετά τη ραγδαία πτώση του παρελθόντος, είναι απολύτως εφικτή – αρκεί φυσικά να λυθούν τα βασικά της λειτουργικά προβλήματα, όπως είναι η υπερβολική φορολόγηση, οι ελλειμματικοί θεσμοί, η αναποτελεσματικότητα του δημοσίου, το ασταθές φορολογικό και επιχειρηματικό της πλαίσιο, η κομματική-πελατειακή διαφθορά κοκ.
Πριν από όλα βέβαια πρέπει να σταματήσει αμέσως το ξεπούλημα των δημοσίων επιχειρήσεων και η λεηλασία του ιδιωτικού πλούτου – αφού χωρίς πόρους και μέσα παραγωγής πλούτου, η χώρα είναι αδύνατον να αναπτυχθεί από μόνη της.

Επίλογος

Ολοκληρώνοντας, εάν οι Έλληνες επιλέξουν ξανά ένα από εκείνα τα κόμματα που τους κατέστρεψαν, ενώ συνεχίζουν να υπηρετούν πιστά τους Γερμανούς και τα μνημόνια, θα χάσουν την τελευταία τους ευκαιρία να ξεφύγουν από την κρίση οι ίδιοι, τα παιδιά τους και τα παιδιά των παιδιών τους – αφού η Ελλάδα ασφαλώς θα αναπτυχθεί υπό το νέο ιδιοκτησιακό της καθεστώς, άλλα όχι προς όφελος των Πολιτών της, όπως ακριβώς η Γουατεμάλα (ανάλυση).
Με κριτήριο πάντως τις δημοσκοπήσεις, οι οποίες όμως έχουν στόχο τη χειραγώγηση των εκλογέων από αυτούς που τις πληρώνουν, το μέλλον της Ελλάδας διαγράφεται πολύ σκοτεινό – όχι μόνο από οικονομικής πλευράς αλλά, επίσης, από εθνικής. Ευχόμαστε και ελπίζουμε λοιπόν να μην επαληθευτούν οι προβλέψεις τους, σύμφωνα με τις οποίες η χώρα θα διοικηθεί από κάποια κυβέρνηση συνεργασίας ΠΑΣΟΚ (ΚΙΝΑΛ), ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ – δύο εκ των τριών ή καθόλου απίθανο και των τριών μαζί, για να μην υπάρχουν αντιδράσεις στη λεηλασία, όπως θα ήθελε η Γερμανία.

Επίσκεψη Αρχηγού ΓΕΣ στις νήσους Ρω, Στρογγύλη, Μεγίστη και Σύμη



Την Πέμπτη 18 Απριλίου 2019, ο Αρχηγός του Γενικού Επιτελείου Στρατού, Αντιστράτηγος Γεώργιος Καμπάς πραγματοποίησε επίσκεψη σε Μονάδες και Επιτηρητικά Φυλάκια (ΕΦ) στις νήσους Ρω, Στρογγύλη, Μεγίστη και Σύμη, συνοδευόμενος από τον Διοικητή της Ανωτάτης Στρατιωτικής Διοίκησης Εσωτερικού και Νήσων (ΑΣΔΕΝ «ΑΙΓΕΑΣ») Αντιστράτηγο Γεώργιο Δημητρόπουλο.
Κατά τη διάρκεια της επίσκεψής του, ο Αρχηγός ΓΕΣ:
- Ενημερώθηκε για τις τρέχουσες δραστηριότητες.
- Επισκέφθηκε τις εγκαταστάσεις των Μονάδων και όλα τα ΕΦ.
- Επιθεώρησε τα καθορισμένα Τμήματα Χρονικών Ετοιμοτήτων.
- Περιηγήθηκε στους χώρους των υπό κατασκευή Συγκροτημάτων Οικιών Αξιωματικών (ΣΟΑ).
- Συναντήθηκε με εκπροσώπους των τοπικών αρχών.
- Πραγματοποίησε ομιλίες και έδωσε κατευθύνσεις στο προσωπικό.
#ΕλληνικόςΣτρατός, #HellenicArmy