Σάββατο 20 Ιουνίου 2015

ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΣΥΝΤΑΞΕΩΝ, ΜΕΤΑ ΤΟΝ ΙΟΥΝΙΟ ΤΟΥ 2016 ΣΕ ΠΟΛΛΕΣ ΔΟΣΕΙΣ ΚΑΙ ΜΕ ΟΜΟΛΟΓΑ ΑΝΤΙ ΜΕΤΡΗΤΩΝ



Από το 2016 και σε δόσεις οι συντάξεις άνευ περικοπών


Επιστροφή των περικοπών στις συντάξεις που κρίθηκαν αντισυνταγματικές με την πρόσφατη απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ) σε πολλές πολλές δόσεις, που θα αρχίσουν μετά τον Ιούνιο του 2016 (στην καλύτερη περίπτωση) και θα περιλαμβάνουν την καταβολή αναδρομικών ακόμη και με ομόλογα αντί μετρητών, εξετάζει το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης.

Το σχέδιο αυτό έχει συζητηθεί ανάμεσα σε συναρμόδια στελέχη υπουργείου Εργασίας και Οικονομικών ως ένα πρώτο πλάνο αντιμετώπισης του κόστους που συνεπάγεται η ακύρωση των περικοπών στις συντάξεις που επιβλήθηκαν με τους νόμους 4051 και 4093 του 2012. 

Το σχέδιο
Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες του Ελεύθερου Τύπου, η κατεύθυνση είναι να μετατεθεί η εφαρμογή της απόφασης για το 2016 και να επιστρέφεται ένα μικρό μόνο τμήμα από τις μειώσεις που θα πρέπει να σταματήσουν να επιβάλλονται από τις 9 Ιουνίου του 2015 και εφεξής.

Στο πλάνο αυτό έρχεται να προστεθεί και μια καθοριστική παράμετρος, που αναδεικνύεται από την «καθαρογραμμένη» απόφαση του ΣτΕ, σύμφωνα με την οποία μετά την αντισυνταγματικότητα των περικοπών θα πρέπει τα δικαστήρια να εκδώσουν εκ νέου αποφάσεις για τον τρόπο επιστροφής των αναδρομικών σε όσους δικαίωσε το ΣτΕ και στη συνέχεια η κυβέρνηση να αποφασίσει πώς και πότε θα ακυρώσει τις μειώσεις για το σύνολο των συνταξιούχων και θα επιστρέψει και τα αναδρομικά από το 2012 στους περίπου 30 συνταξιούχους που δικαίωσε το ΣτΕ.

«Αυτή η διαδικασία θα κρατήσει πολλούς μήνες και σε κάθε περίπτωση δεν βιαζόμαστε έως ότου εκδοθούν και οι νέες αποφάσεις των δικαστηρίων κατ’ εφαρμογήν της απόφασης του ΣτΕ», ανέφερε στον «Ε.Τ.» αρμόδιο κυβερνητικό στέλεχος, επιβεβαιώνοντας ότι σε κάθε περίπτωση η ακύρωση των περικοπών από τις συντάξεις μετατίθεται χρονικά για το 2016 και βλέπουμε!

πηγή:e-typos.com
ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΤΙΚΟΣ
kkatikos@e-typos.com 






Παρασκευή 19 Ιουνίου 2015

YΦΕΘΑ: Δεν μειώνουμε τις αμυντικές δαπάνες - Κλείσιμο Στρατοπέδων


Τόσκας: "Οι “Financial Times” έκαναν λάθος. Δεν μειώνουμε τις αμυντικές δαπάνες" - Κεντρική Εικόνα

Τόσκας: "Οι “Financial Times” έκαναν λάθος. Δεν μειώνουμε τις αμυντικές δαπάνες"


Τι είπε ο Υφυπουργός Εθνικής Άμυνας στα "ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ 90,1

"Τη διευκρίνιση ότι οι αμυντικές δαπάνες της Ελλάδος για το 2015 αποτελούν το 1,75% του Ακαθαρίστου Εγχωρίου Προϊόντος και όχι το 2,3% του ΑΕΠ, όπως λάθος υποστήριξαν οι “Financial Times” παραδέχθηκε ο Υφυπουργός Εθνικής Αμύνης Νίκος Τόσκας μιλώντας στο ραδιόφωνο του «ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ FM». Ο ίδιος πρόσθεσε ότι η σημερινή κυβέρνηση δεν πρόκειται να μειώσει ούτε κατ’ ελάχιστο περισσότερο τις αμυντικές δαπάνες της χώρας.

Στη συνέντευξή του αυτή, μεταξύ άλλων, ο κ. Τόσκας υποστήριξε ότι Σε«υπάρχει μια φιλολογία ειδικά από τους Financial Times που περιέγραψαν ένα σκηνικό το οποίο δεν ανταποκρίνεται με την πραγματικότητα, δηλαδή έβαλαν στατιστικά του 2009, του 2010 και άντε και του 2013, και είπαν ότι οι αμυντικές δαπάνες είναι 2,3 του Ακαθάριστου Εγχώριου Προϊόντος (ΑΕΠ) κλπ. Οι αμυντικές δαπάνες αυτή τη στιγμή είναι, για το 2015 μιλάμε, είναι 1,75% του ΑΕΠ. 

Από εκεί και πέρα, τι άλλο έγραφαν οι εφημερίδες και προκάλεσαν και κάποιες φήμες εδώ που αναμεταδόθηκαν, ίσως όχι με τον σωστότερο τρόπο, από μερικά ΜΜΕ, ότι θα μειωθούν μισθοί των Στρατιωτικών, ότι θα μειωθούν υπερβολικά οι αμυντικές δαπάνες και ορισμένα άλλα πράγματα που, όπως καταλαβαίνετε, δεν μπορούν να σταθούν γιατί εδώ, η κύρια κατεύθυνση αυτής της κυβέρνησης είναι να μην μειωθούν οι μισθοί και οι συντάξεις».  

Σε άλλο σημείο της συνεντεύξεώς του ΥΦΕΘΑ αναφέρθηκε και στην προσπάθεια που γίνεται για ακόμα μεγαλύτερη εξοικονόμηση χρημάτων από τις ΕΔ από το συμμάζεμα Στρατοπέδων, που θα προέλθει από τη νέα δομή δυνάμεων: «Εάν με ρωτήσετε αν μπορεί να εξοικονομηθούν χρήματα στις Ένοπλες Δυνάμεις, από αυτό το μικρό ποσοστό που παίρνουν, θα σας έλεγα «Ναι, μπορούν να εξοικονομηθούν». Πώς; Με εξορθολογισμό της δομής, με κλείσιμο Στρατοπέδων που δεν χρειάζονται. Και έτσι θα πετύχουμε και καλύτερη αποτελεσματικότητα στις περιοχές που είναι αναγκαίες και απαραίτητες και πρέπει να ενδυναμωθούν οι Ένοπλες Δυνάμεις και μείωση της σπατάλης, άρα σε αυτήν την κατεύθυνση, εμείς δουλεύουμε, εμείς υπολογίζουμε.

 Τα επιτελεία μας βρίσκονται σε μεγάλη ένταση εργασίας προκειμένου να βγάλουμε τί μπορούμε να περικόψουμε από όλες αυτές τις σπατάλες που υπάρχουν ακόμα ή να κόψουμε από αυτά που δεν χρειάζονται, γιατί δεν μπορούμε να έχουμε ούτε κινέζικο πληθυσμό, ούτε αμερικανικό προϋπολογισμό, αυτά ξεκαθαρισμένα πράγματα. Πρέπει κάποτε να συμμαζευτούν», τόνισε χαρακτηριστικώς ο κ.Τόσκας.

πηγή: parapolitika.gr
Λ.Σ.Μ.

ΠΡΟΣΟΧΗ: Άλλαξε ο Ταχυδρομικός Κώδικας Άρτας




Αποτέλεσμα εικόνας για φωτο γραμματοκιβωτιΩΝ



Όπως μας ενημέρωσε ο ΕΛΤΑ Άρτας οΤαχυδρομικός κώδικας Άρτας άλλαξε.
Όσοι χρησιμοποιούσαν τον Τ.Κ. 47100 από τώρα θα χρησιμοποιούν 47132

Ίσως και πάνω από 2 δισ. το κόστος των αποφάσεων του ΣτΕ

Ρωμανιάς: Ίσως και πάνω από 2 δισ. το κόστος των αποφάσεων του ΣτΕ

Ο γ.γ. Κοινωνικών Ασφαλίσεων έκανε λόγο για μεγάλο κόστος, καθώς «έχουμε πλήρη ανατροπή της πολιτικής που είχε ακολουθηθεί για τις συντάξεις από το 2012

Ότι το κόστος των αποφάσεων του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ) που κηρύσσουν αντισυνταγματικές τις μειώσεις στις συντάξεις μπορεί είναι μεγαλύτερο των 2 δισ. ευρώ έκανε ο γενικός γραμματέας Κοινωνικών Ασφαλίσεων Γιώργος Ρωμανιάς, μιλώντας στην εκπομπή «Κοινωνία Ώρα MEGA».

Ο κ. Ρωμανιάς έκανε λόγο για μεγάλο κόστος, καθώς «έχουμε πλήρη ανατροπή της πολιτικής που είχε ακολουθηθεί για τις συντάξεις από το 2012», εκτιμώντας ότι αυτό μπορεί να ανέρχεται και σε πάνω από 2 δισ. ευρώ.

Όπως εξήγησε, πρόκειται για αποφάσεις που κηρύσσουν αντισυνταγματικές τέσσερις τουλάχιστον διατάξεις των νόμων 4093/2012 και 4051/2012 ως προς τις μειώσεις σε κύριες και επικουρικές συντάξεις και την κατάργηση των δώρων.

Σημείωσε, πάντως, ότι για να υπάρξει σαφής εκτίμηση του κόστους αναμένονται οι αποφάσεις του Διοικητικού Πρωτοδικείου, στο οποίο παραπέμπονται από το ΣτΕ οι προσφυγές προκειμένου να υπάρξει απόφαση επί των ποσών.

πηγή:protothema.gr

Ε.Α.Α.Σ.:Αναστέλλεται η έκδοση καρτών εισόδου για Κ.Α.Α.Υ.-ΣΤΡ.ΠΡΑΤΗΡΙΑ.

Ανακοίνωση της Ε.Α.Α.Σ. για την κάρτα εισόδου σε ΚΑΑΥ - Στρατιωτικά Πρατήρια

ΕΝΩΣΗ ΑΠΟΣΤΡΑΤΩΝ ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΩΝ ΣΤΡΑΤΟΥ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥ / ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ
Χαριλάου Τρικούπη 18, 106 79,  Αθήνα
Τηλ.:  210 36 33 797  -  Τηλεομοιότυπο.:  210 362 14 10
Ιστοσελίδα: www.eaas.gr  E-mail: eaasgr@gmail.com
 
Α Ν Α Κ Ο Ι Ν Ω Σ Η
 
Αρ. Πρωτ.: 05/2015
Αθήνα, 18 Ιουνίου 2015
 
 
 
Φέρεται εις γνώση των μελών της Ε.Α.Α.Σ. ότι παρουσιάστηκε πρόβλημα  στο πρόγραμμα έκδοσης καρτών εισόδου για  Κ.Α.Α.Υ.-ΣΤΡ.ΠΡΑΤΗΡΙΑ.
 
Ως εκ τούτου, αναστέλλεται η έκδοση των μέχρι αρχές Σεπτεμβρίου 2015.
 
Εκ της  Ε.Α.Α.Σ.

Πρόσκληση εκδηλώσεων για την Απελευθέρωση της Άρτας








Κοινοβουλευτική εκπρόσωπος, Όλγα Γεροβασίλη:Ερώτηση με θέμα: Χορήγηση εισοδηματικής ενίσχυσης οικογενειών ορεινών και μειονεκτικών περιοχών




Αποτέλεσμα εικόνας για όλγα γεροβασίλη





Αθήνα, 18 Ιουνίου 2015

ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τον κ. Υπουργό Οικονομικών

ΘΕΜΑ: Χορήγηση εισοδηματικής ενίσχυσης οικογενειών ορεινών και μειονεκτικών περιοχών
Με τις διατάξεις του άρθρου 27 του N. 3016/2002 θεσπίστηκε η καταβολή ετήσιας οικονομικής ενίσχυσης σε οικογένειες με χαμηλά εισοδήματα που είναι εγκατεστημένες σε ορεινές και μειονεκτικές περιοχές της χώρας. Το επίδομα κυμαίνεται στο ποσό των 300 - 600 ευρώ, ανάλογα με το ύψος του ετήσιου οικογενειακού εισοδήματος των δικαιούχων και καταβάλλεται εφάπαξ μετά την υποβολή απαιτούμενων δικαιολογητικών.
Η εισοδηματική ενίσχυση στους κατοίκους των συγκεκριμένων περιοχών παρέχεται στο πλαίσιο της κοινωνικής προστασίας ευπαθών ομάδων του πληθυσμού προκειμένου να υποστηριχθούν οικογένειες με χαμηλά εισοδήματα, κάτω από το όριο της φτώχειας και κατά συνέπεια να αποτραπεί ο κίνδυνος να ερημωθούν περιοχές που βρίσκονται σε ορεινά και μειονεκτικά σημεία της χώρας.
Πιο συγκεκριμένα, με την υπ’ αριθμ. 2/71338/0026/22-07-2013 Κοινή Υπουργική Απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών, Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης & Πρόνοιας και Αναπλ. Οικονομικών και την υπ’ αριθμ. 2/111270/0026/11-12-2013 ερμηνευτική εγκύκλιο του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, καθορίστηκαν η διαδικασία και τα δικαιολογητικά για την χορήγηση της εισοδηματικής ενίσχυσης οικογενειών ορεινών και μειονεκτικών περιοχών της οδηγίας 85/148/ΕΟΚ.
Δικαιούχοι της εισοδηματικής ενίσχυσης είναι οικογένειες, συμπεριλαμβανομένων και των μονογονεϊκών, Ελλήνων και υπηκόων κρατών-μελών της Ε.Ε., που κατοικούν μόνιμα σε ορεινές και μειονεκτικές περιοχές της χώρας, όπως αυτές ορίζονται από την Οδηγία 85/148/ΕΟΚ. Η καταβολή γίνεται εφάπαξ από την 1η Σεπτεμβρίου κάθε ημερολογιακού έτους με την υποβολή των προβλεπόμενων δικαιολογητικών και αφορά μόνο σε όσους διαμένουν τουλάχιστον 2 έτη στις περιοχές αυτές. Το ύψος της ενίσχυσης ανέρχεται:
α) σε εξακόσια (600) ευρώ ετησίως, εφόσον το ετήσιο οικογενειακό εισόδημα των  δικαιούχων δεν υπερβαίνει το ποσό των τριών χιλιάδων ευρώ (3.000,00 €) ετησίως, και
β) σε τριακόσια (300) ευρώ ετησίως, εφόσον το ετήσιο οικογενειακό εισόδημα των δικαιούχων κυμαίνεται μεταξύ του ποσού των τριών χιλιάδων ευρώ (3.000,00 €) και του ποσού των τεσσάρων χιλιάδων επτακοσίων ευρώ (4.700,00 €).
O όρος «ετήσιο οικογενειακό εισόδημα» αναφέρεται στο συνολικό φορολογούμενο πραγματικό ή τεκμαρτό, καθώς και το απαλλασσόμενο ή φορολογούμενο με ειδικό τρόπο ετήσιο εισόδημα του φορολογουμένου, της συζύγου του και των ανήλικων τέκνων από κάθε πηγή.  Σε περίπτωση δε ύπαρξης τεκμαρτού εισοδήματος διενεργείται σύγκριση πραγματικού και τεκμαρτού εισοδήματος και λαμβάνεται υπόψη το μεγαλύτερο εξ αυτών.
Το ανώτατο λοιπόν όριο του συνολικού ετήσιου οικογενειακού εισοδήματος που ορίζεται έως 4.700 ευρώ αναφέρεται στο εισόδημα που προκύπτει από το άθροισμα των προαναφερόμενων εισοδημάτων (πραγματικό/τεκμαρτό) όλων των μελών της οικογένειας όπως αναγράφεται στο αντίγραφο του εκκαθαριστικού σημειώματος στη δήλωση φορολογίας εισοδήματος του οικονομικού έτους για το οποίο αιτείται η εισοδηματική ενίσχυση.
Ωστόσο, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 3 του Ν.3842/2010 ως ελάχιστη ετήσια αντικειμενική δαπάνη για ένα άτεκνο ζευγάρι ορίζονται οι 5.000 ευρώ (2.500 ευρώ τεκμαρτό εισόδημα κατά κεφαλήν) δηλαδή το τεκμαρτό εισόδημα ενός ζευγαριού δεν μπορεί να είναι κάτω από 5.000 ευρώ. Αυτό αυτομάτως σημαίνει ότι μια οικογένεια με χαμηλό έως και μηδενικό πραγματικό εισόδημα δεν εμπίπτει στους δικαιούχους του επιδόματος, αφού το τεκμαρτό της εισόδημα υπερβαίνει πάντα το ποσό των 4.700 ευρώ που έχει τεθεί ως όριο – προϋπόθεση με αποτέλεσμα πολλές οικογένειες που βρίσκονται σε αντικειμενική ανάγκη εξ ορισμού να αποκλείονται από τους δικαιούχους.
Επίσης, για την χορήγηση του επιδόματος απαραίτητο στοιχείο είναι η «οικογένεια» και όχι η κατοικία, η οποία μπορεί να είναι ιδιόκτητη, ενοικιαζόμενη ή και κοινή. Με τον όρο «οικογένεια» εννοούνται οι σύζυγοι μόνο ή και με τέκνα (ανήλικα ή ενήλικα άγαμα) που βαρύνουν φορολογικά το δικαιούχο- αρχηγό της οικογένειας. Στους δικαιούχους περιλαμβάνονται και οι μονογονεϊκές οικογένειες, ωστόσο τα μεμονωμένα άτομα δεν αποτελούν «οικογένεια» (απαιτούνται πάνω από δύο μέλη). Επίσης το επίδομα δικαιούνται ακόμη και δυο οικογένειες που ενδέχεται να συνοικούν στο ίδιο σπίτι. Δεν χορηγείται όμως μεμονωμένα σε πρόσωπα κάτω από το όριο της φτώχιας, ακόμη και αν το πραγματικό τους εισόδημα είναι μηδενικό.
Επειδή ο καθορισμός των δικαιούχων γίνεται με βασικό κριτήριο το ετήσιο εισόδημα που προκύπτει από τις τεκμαρτές δαπάνες διαβίωσης και όχι με κριτήριο το πραγματικό εισόδημα.
Επειδή η εν λόγω οικονομική ενίσχυση προορίζεται για οικογένειες και όχι για μεμονωμένα άτομα που έχουν πραγματικό ή τεκμαρτό εισόδημα κάτω από 4.700 Ευρώ.
Επειδή η άμεση αλλαγή των προϋποθέσεων και των κριτηρίων προσδιορισμού των ετήσιων εισοδημάτων για την καταβολή της εισοδηματικής ενίσχυσης σε οικογένειες ορεινών και μειονεκτικών περιοχών που έχουν χαμηλό  εισόδημα καθίσταται πρωταρχικής σημασίας σε εποχές κρίσης

Ερωτάται ο κ. Υπουργός:
-          Προτίθεται να εξετάσει την δυνατότητα, στους δικαιούχους της οικονομικής ενίσχυσης ορεινών και μειονεκτικών περιοχών να εμπίπτουν και οι οικογένειες που το τεκμαρτό τους εισόδημα υπερβαίνει το όριο των 4.700 ευρώ αλλά το πραγματικό τους εισόδημα είναι χαμηλότερο από αυτό;

-          Προτίθεται να εξετάσει την δυνατότητα επαναπροσδιορισμού των δικαιούχων ώστε να μην αποκλείονται μεμονωμένα άτομα με χαμηλό πραγματικό εισόδημα;



Όλγα Γεροβασίλη, Βουλευτής Άρτας
Αθήνα, Μητροπόλεως 1, Τ.Κ. 10557, τηλ: 210 3709661-2, FAX: 210 3709660
Άρτα, Κασσοπίτρας 10, Τ.Κ. 47100, τηλ: 2681029077, FAX: 2681029077
e-mail:olgagerovasili@gmail.com,  o.gerovasili@parliament.gr
http://gerovasili.wordpress.com