Δευτέρα 29 Ιουλίου 2024

Νέα Ίμια στην Κάσο - Πώς νομιμοποιήσαμε το παράνομο τουρκολυβικό μνημόνιο και εγκλωβιστήκαμε στα 6 ναυτικά μίλια!!


Το φιάσκο του Μαξίμου με το ιταλικό πλοίο «Levoli Relume». Πώς νομιμοποιήσαμε το παράνομο τουρκολυβικό μνημόνιο και εγκλωβιστήκαμε στα 6 ναυτικά μίλια

Ενα εξόχως επικίνδυνο περιστατικό εξελίχθηκε στην Κάσο στις αρχές της εβδομάδας με ορατό προς στιγμή τον κίνδυνο ελληνοτουρκικής προστριβής, αν όχι σύγκρουσης, γεγονός που αποδεικνύει ότι η περίφημη ελληνοτουρκική προσέγγιση είναι φρούδες ελπίδες και τα «ήρεμα νερά» στο Αιγαίο κρέμονται πάντα από τις υποχωρήσεις και τις παραχωρήσεις της Αθήνας.

  • Από την Κύρα Αδάμ

Η κυβέρνηση Μητσοτάκη και κυρίως ο υπουργός Αμυνας Ν. Δένδιας (δικαίως εξοργισμένος από τους πρόσφατους τουρκικούς χλευασμούς) προχώρησαν σε μια πρόβα τζενεράλε ελέγχου των ανακλαστικών της Αγκυρας, επιχειρώντας να επιβάλουν και να κατοχυρώσουν τα ελληνικά κυριαρχικά δικαιώματα στη νόμιμη και διεθνώς αναγνωρισμένη ελληνική ΑΟΖ, που είναι τμήμα της μερικής συμφωνίας ΑΟΖ Ελλάδας / Αιγύπτου.

Η αντίδραση της Αγκυρας όμως ήταν ακαριαία και εξόχως σοβαρή, με τη συγκέντρωση υπολογίσιμων πολεμικών δυνάμεων στην περιοχή. Η κατάσταση θα μπορούσε εύκολα να ξεφύγει, αν η κυβέρνηση Μητσοτάκη δεν έπαιρνε την απόφαση να τερματίσει το γεγονός που η ίδια δημιούργησε, ώστε να αποκατασταθεί η ομαλότητα, με κατευνασμό της Αγκυρας. Ετσι η απόπειρα κατοχύρωσης των διεθνώς αναγνωρισμένων και νόμιμων κυριαρχικών δικαιωμάτων της Ελλάδας στο τμήμα της επισήμως και διεθνώς αναγνωρισμένης ελληνικής ΑΟΖ στην περιοχή του Αιγαίου και της Μεσογείου κατέληξε σε φιάσκο, με την κυβέρνηση να εφαρμόζει κατ’ ανάγκη πολιτική κατευνασμού, υποχωρήσεων και παραχωρήσεων και το σύνολο της αντιπολίτευσης να μην κατανοεί τη σοβαρότητα της κατάστασης, ως ημιλιπόθυμη από την υψηλή θερμοκρασία και από τους εσωτερικούς καύσωνες για τον ΣΥΡΙΖΑ και το ΠΑΣΟΚ.

Τα στοιχεία που θα παρατεθούν δεν αφήνουν περιθώρια για παρερμηνείες. Η Ελλάδα εξέδωσε ΝΑVΤΕΧ και μίσθωσε το ιταλικό πλοίο «Levoli Relume» προκειμένου να εκτελέσει έρευνες δυνατότητας πόντισης καλωδίων για λογαριασμό Ελλάδας – Κύπρου – Ισραήλ, σε περιοχή νότια νοτιοανατολικά των Κάσου και Καρπάθου. Η περιοχή αυτή κείται στα ελληνικά χωρικά ύδατα και ελάχιστα στα διεθνή ύδατα, τέμνοντας κατά 12 ν.μ. την τουρκο/λιβυκή ΑΟΖ, η οποία, στο σημείο αυτό των 12 ν.μ., επικαλύπτεται από την ελληνική ΑΟΖ, η οποία οριοθετήθηκε με τον καθορισμό της μέσης γραμμής ΑΟΖ μεταξύ Ελλάδας και Αιγύπτου. Με την έκδοση της ελληνικής αγγελίας για τις έρευνες του ιταλικού πλοίου για λογαριασμό Ελλάδας, Κύπρου και Ισραήλ ενημερώθηκε η Αγκυρα για την περιοχή των ερευνών που θα κάλυπτε και ένα τμήμα της Τ/Λ ΑΟΖ. Η Αγκυρα αμέσως αύξησε την επιτήρηση του τμήματος της ΑΟΖ της Τουρκίας μέσα στη Τ/Λ ΑΟΖ, με UAV από το DALAMAN και από πλοία στην περιοχή. Παράλληλα έθεσε σε ετοιμότητα οκτώ τουρκικά πολεμικά πλοία και ακταιωρούς από τη ναυτική βάση του ΑΚSΑΖ και όχι από τα πενήντα τουρκικά πλοία που είχαν πάει στην Κύπρο για τις φιέστες.

Η Τουρκία έσπευσε επίσης να κορυφώσει στο κόκκινο το επίπεδο πολεμικού συναγερμού της, αναπτύσσοντας (deployment) ρωσικό σύστημα πυραύλων S 400 στα Αδανα για τυχόν χρήση τους σε περίπτωση ελληνοτουρκικής κρίσης. Εξέδωσε δε διεθνή αγγελία, μπλοκάροντας μεγάλη περιοχή νότια νοτιοανατολικά του Καστελόριζου και μάλιστα μέχρι τα 51.000 πόδια ύψος, μπλοκάροντας όλους τους αεροδιαδρόμους για πτήσεις επιβατικών πολιτικών αεροσκαφών και όχι μόνον. Η «κυριακάτικη δημοκρατία» αποκαλύπτει τη διεθνή αγγελία Α 6757 ως τεκμήριο. Με τον εντοπισμό από τα τουρκικά UAV του ιταλικού πλοίου προς την περιοχή των ερευνών η Τουρκία άμεσα απέστειλε τρία πολεμικά πλοία από το ΑΚSΑΖ και στη συνέχεια άλλα δύο και κατόπιν τρεις ακταιωρούς για προστασία του τμήματος της τουρκικής ΑΟΖ που ανήκει στην Τ/λ ΑΟΖ για αποτροπή των ερευνών του ιταλικού πλοίου ελληνικών συμφερόντων, σε περίπτωση που αυτό εφάρμοζε τη σύμβαση και εισερχόταν στο τμήμα της τουρκικής ΑΟΖ.

Παραβίαση

Υπενθυμίζεται ότι περίπου προ δεκαημέρου η Τουρκία και πάλι με ιταλικό πλοίο ερευνών έκανε έρευνες και πόντισε καλώδια μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας μέσα στο τουρκικό τμήμα της Τ/Λ ΑΟΖ. Μάλιστα καταπάτησε παρανόμως και την ελληνική ΑΟΖ στο τμήμα της μερικής ΑΟΖ Ελλάδας/Αιγύπτου (με πράσινο χρώμα στον χάρτη). Στην περίπτωση εκείνη όμως κι ενώ η Ελλάδα είχε κάθε νόμιμο δικαίωμα να αντιδράσει για καταπάτηση της ελληνικής ΑΟΖ, η κυβέρνηση ουδέν έπραξε σε διπλωματικό επίπεδο και φυσικά δεν αύξησε ούτε κατά διάνοια την πολεμική ικανότητά της, όπως έπραξε τώρα η Τουρκία. Το αποτέλεσμα ήταν το ιταλικό πλοίο ερευνών και πόντισης καλωδίων τουρκικών συμφερόντων να ολοκληρώσει τις εργασίες του και να πάει κρουαζιέρα.

Την περασμένη Δευτέρα όμως η ελληνική κυβέρνηση ακολούθησε το παράδειγμα της Τουρκίας, στέλνοντας στην Κάσο το ερευνητικό πλοίο ελληνικών συμφερόντων για να την οδηγήσει η Τουρκία στο χείλος της έντασης, αν όχι της σύγκρουσης. Το επίμαχο τμήμα των ερευνών του ιταλικού πλοίου για ελληνικά συμφέροντα κείται εξ ολοκλήρου στην ελληνική ΑΟΖ που οριοθετήθηκε με την Αίγυπτο, κατατέθηκε στον ΟΗΕ, αναρτήθηκε επισήμως στους αρμόδιους πίνακες του ΟΗΕ και έχει διεθνή ισχύ. Αυτό το επίμαχο τμήμα των ερευνών εισέρχεται κατά 12 ν.μ. στην τουρκική ΑΟΖ.


https://www.dimokratia.gr/politiki/580868/nea-imia-stin-kaso/