Δευτέρα 10 Φεβρουαρίου 2025

Κυβερνητικός Εκπρόσωπος: - Ο μέσος μισθός αυξήθηκε 28,3% από το 2019!!! - ΔΕΝ παραγράφονται τα αδικήματα των υπουργών, όπως του κ. Τριαντόπουλου !!


 Καλό μεσημέρι,

Τη θετική πορεία της ελληνικής αγοράς εργασίας επιβεβαιώνει η ετήσια Έκθεση του συστήματος ΕΡΓΑΝΗ για το 2024, με βασικά σημεία αναφοράς την αύξηση των μισθών και του αριθμού των εργαζομένων, καθώς και τη μείωση του εργασιακού χάσματος μεταξύ ανδρών και γυναικών.

Συγκεκριμένα:

Ο μέσος μισθός ανήλθε στα 1.342 ευρώ, καταγράφοντας αύξηση 7,2% σε σχέση με το 2023 (1.251 ευρώ) και συνολική αύξηση 28,3% από το 2019 (1.046 ευρώ).
Για πρώτη φορά από το 2013 που ξεκίνησαν οι ετήσιες εκθέσεις του συστήματος ΕΡΓΑΝΗ, η πλειοψηφία των εργαζομένων (53,7%) λαμβάνει μισθό άνω των 1.000 ευρώ, έναντι 46,3% το 2023 και 36,3% το 2019.

Αύξηση της πλήρους απασχόλησης στο 76,4%, 1,6% πάνω από το 2023 και 7,2% πάνω από το 2019 (74,8% το 2023 και 69,20% το 2019 για την ακρίβεια).

Το 2024 καταγράφηκαν 93.312 περισσότεροι εργαζόμενοι σε σχέση με το 2023, σημειώνοντας αύξηση 4,1% (2.390.157 εργαζόμενοι έναντι 2.296.845 το 2023).

Ο ρυθμός αύξησης των θέσεων εργασίας διπλασιάστηκε σε σχέση με την περίοδο 2022-2023 (93.312 επιπλέον εργαζόμενοι έναντι 47.246 επιπλέον εργαζομένων).

Το χάσμα μισθωτής απασχόλησης ανδρών και γυναικών μειώθηκε στις 3,7 ποσοστιαίες μονάδες το 2024, έναντι 4,08 ποσοστιαίων μονάδων το 2023 και 6,74 ποσοστιαίων μονάδων το 2019.

Ο αριθμός των εργαζομένων ηλικίας 15 έως 29 ετών το 2024 ήταν 469.634. Αυτό ισοδυναμεί με αύξηση κατά 12.137 εργαζομένους (ποσοστιαία αύξηση 2,6%) σε σχέση με το 2023 και κατά 61.456 ( ποσοστιαία αύξηση 15% ) σε σχέση με το 2019.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το 2024 ο ρυθμός ανάπτυξης της οικονομίας ήταν 2,3%, ενώ ο μέσος πραγματικός μισθός στον ιδιωτικό τομέα αυξάνεται κατά διπλάσιο ποσοστό, 4,6%.
Η βελτίωση των αμοιβών, η αύξηση της πλήρους απασχόλησης, και ο διπλασιασμός των νέων εργαζομένων σε σχέση με το 2023, δείχνουν τη δυναμική της ελληνικής οικονομίας και αναδεικνύουν τη χρησιμότητα των παρεμβάσεων.

Ξέρουμε ότι έχουμε ακόμα πολύ δρόμο να διανύσουμε, μέχρι να καταφέρουμε να φτάσουμε στον ευρωπαϊκό μέσο όρο, όμως, σταδιακά, η πρόοδος που έχει συντελεστεί αποδίδει καρπούς. Η Κυβέρνηση θα συνεχίσει να στοχεύει στην δημιουργία ακόμα περισσότερων και καλύτερα αμειβόμενων θέσεων εργασίας και να εργάζεται με στόχο ο μέσος μισθός να φτάσει το 2027 τα 1500 ευρώ και ο κατώτατος μισθός τα 950, όπως έχουμε δεσμευθεί.

Παρακαλώ για τις ερωτήσεις σας.

ΜΗΝΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ: Κύριε εκπρόσωπε, παραγράφονται τα αδικήματα υπουργών, όπως ο κ. Τριαντόπουλος, στο τέλος της κοινοβουλευτικής περιόδου, δηλαδή το καλοκαίρι; Και για ποιο λόγο δεν έχετε ψηφίσει ακόμα τον εφαρμοστικό νόμο της αναθεώρησης του Συντάγματος του άρθρου 86;

ΠΑΥΛΟΣ ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Η απάντηση είναι, πως όχι, δεν παραγράφονται, για να μην δημιουργούνται παρεξηγήσεις. Να σταθούμε λίγο σε αυτό. Χθες κατατέθηκε μια πρόταση για σύσταση προκαταρκτικής εξέτασης, προανακριτική. Κάποιοι άλλοι κατηγορούν άλλα πολιτικά πρόσωπα. Για να μπορούμε να κάνουμε αυτή τη συζήτηση – κάτι που δεν λέγεται και από κάποια Μέσα, νομίζω, σκοπίμως δεν λέγεται, διότι δεν βολεύει στην εργαλειοποίησης= του τραγικού δυστυχήματος των Τεμπών, δεν δένει αυτό το αφήγημα της συγκάλυψης, που κάποια Μέσα στηρίζοντας το αφήγημα της αντιπολίτευσης, θέλουν να χτίσουν – αυτή η συζήτηση δεν θα γινόταν, αν η κυβέρνηση Μητσοτάκη δεν είχε αλλάξει το Σύνταγμα και δεν είχε αλλάξει την αποσβεστική προθεσμία. Δηλαδή, για να καταλαβαίνουν και αυτοί που μας ακούνε και δεν είναι νομικοί, αν δεν είχε γίνει αυτή η αλλαγή, θα είχαμε παραγραφή, όπως έχουμε για άλλα πολιτικά πρόσωπα προηγουμένων κυβερνήσεων. Τώρα, ό,τι ισχύει για όλους τους υπόλοιπους, ισχύει και για τα πολιτικά πρόσωπα ασχέτως αν ήταν υπουργοί ή όχι ως προς την παραγραφή. Δεν υπάρχει αυτό που λέμε αποσβεστική προθεσμία. Ποιος το άλλαξε αυτό; Η κυβέρνηση Μητσοτάκη. Είναι δεδομένο, το λέω ρητά και κατηγορηματικά, ότι δεν μπορεί να τεθεί το οποιοδήποτε ζήτημα παραγραφής τυχόν αδικημάτων όπως λέει συγκεκριμένη πρόταση στο τέλος της δεύτερης συνόδου και μάλιστα, αναφέρεται και στον Σεπτέμβριο του ’25 και αυτό γιατί, όπως είναι γνωστό σε όλους το Σύνταγμα υπερισχύει οποιασδήποτε άλλης αντίθετης διάταξης τυπικού νόμου. Είναι από πάνω το Σύνταγμα. Άρα, είναι ξεκάθαρο ότι από τη στιγμή που άλλαξε το Σύνταγμα, θα εφαρμοστεί αυτό το οποίο έχει αλλάξει, άρα δεν υπάρχει κανένας κίνδυνος ή ζήτημα παραγραφής.


Γ. ΣΑΚΚΟΥΛΑ: Θα δεχθείτε το αίτημα της Νέας Αριστεράς για σύγκληση της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας, να προσέλθει ο Συνήγορος του Πολίτη;

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Θα απαντήσει θεσμικά η κοινοβουλευτική πλειοψηφία της Νέας Δημοκρατίας για το αίτημα αυτό.


ΧΡ. ΑΒΡΑΜΙΔΗΣ: Το 2022 έγινε ένας διαγωνισμός για πρόσληψη προσωπικού. Γιατί το επιτελικό κράτος του Κυριάκου Μητσοτάκη δεν έχει βγάλει ούτε αποτελέσματα;

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Δεν είναι ότι δεν έχει βγάλει αποτελέσματα. Ακολουθείται μία διαδικασία, όπως όλες οι διαδικασίες. Και μάλιστα το επιτελικό κράτος του Κυριάκου Μητσοτάκη, το οποίο αναφέρετε, προφανώς, εσείς ειρωνικά, βλέποντας ότι υπάρχουν καθυστερήσεις στις διαδικασίες πρόσληψης, ήρθε πριν από κάποιους μήνες και άλλαξε τις διαδικασίες πρόσληψης και τον νόμο του Υπουργείου Εσωτερικών, που έχει να κάνει με διαδικασίες πρόσληψης, είτε έχουν να κάνουν με τον ΑΣΕΠ είτε με σε άλλες περιπτώσεις, ούτως ώστε κάποιοι χρόνοι να συντμηθούν και να γίνουν πιο γρήγορα οι διαδικασίες. Και σας έχω πει πάρα πολλές φορές – αδυνατείτε να το καταλάβετε – ότι εδώ είναι Ενημέρωση Πολιτικών Συντακτών. Αναλυτική ενημέρωση γίνεται και στη Βουλή, αλλά και από τους καθ’ ύλην αρμόδιους υπουργούς και υφυπουργούς από το Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών. Οποιοδήποτε εξειδικευμένο αίτημα έχετε, μπορείτε να το υποβάλλετε εκεί, είτε δι’ ημών, για να σας απαντήσουμε. Αλλά αρνείστε να δείτε τον συνολικό απολογισμό για τον Ελληνικό Σιδηρόδρομο. Γιατί αν τον βλέπατε κι αν τον βλέπατε αντικειμενικά, θα καταλαβαίνατε ότι αυτά τα οποία έχουν γίνει τα τελευταία χρόνια, δεν έγιναν για ολόκληρες δεκαετίες, που, δυστυχώς, δεν είχαν γίνει, με τα τραγικά αποτελέσματα που είχαμε.


.

ΑΝΤ. ΚΟΤΖΑΪ: Κύριε Εκπρόσωπε, η Μαρία Καρυστιανού είχε προσκληθεί ως επίτιμη καλεσμένη στην παρέλαση της 25ης Μαρτίου στη Νέα Υόρκη, από την αρμόδια επιτροπή της ομογένειας. Μετά τα μαζικά συλλαλητήρια, όμως, η πρόσκληση για την κυρία Καρυστιανού ακυρώθηκε, έχοντας προκαλέσει πολλές αντιδράσεις και στην ομογένεια. Σε δημοσιεύματα, μάλιστα, γίνεται λόγος για παρεμβάσεις ακόμα και κυβερνητικών παραγόντων στο να «κοπεί» η κυρία Καρυστιανού, επειδή είναι ενοχλητική για την Κυβέρνηση. Τι έχετε να σχολιάσετε;

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Θεωρώ αδιανόητο να έχει γίνει κάποια παρέμβαση και θεωρώ ότι κάτι τέτοιο το οποίο γράφεται, δεν έχει σχέση με την πραγματικότητα. Μπορώ, μάλιστα, να κάνω και σχετικό ερώτημα, αλλά πιστεύω ότι είναι μέρος της ευρύτερης προπαγάνδας. Αλίμονο, αν ένας άνθρωπος, που δίνει μια μάχη για το παιδί του, γιατί έχασε το παιδί του, να είναι ενοχλητικός για οποιαδήποτε Κυβέρνηση. Αυτά είναι αδιανόητα να ακούγονται καν. Όπως έχει πει και ο Πρωθυπουργός και όπως – νομίζω – πιστεύει ο κάθε συμπολίτης μας, ο κάθε άνθρωπος είτε έχει κάποιο πολιτικό αξίωμα, είτε όχι, σκύβουμε το κεφάλι μπροστά σε οποιοδήποτε συγγενή, που αγωνίζεται για να βρει το δίκαιο για το χαμό του παιδιού του.

ΧΡ. ΑΒΡΑΜΙΔΗΣ: Στον διαγωνισμό που ανέφερα, στην Επιτροπή Προσλήψεων που βρήκαμε στη «Διαύγεια», βλέπουμε κάποια γνωστά ονόματα. Είναι ο κ. Τερεζάκης, είναι ένας «γαλάζιος» συνδικαλιστής και είναι και η κυρία Κολιοπούλου. Γιατί βάλατε υπεύθυνο ξανά, για την πρόσληψη σταθμαρχών, το στέλεχος που κατηγορείται για την πρόσληψη του μοιραίου σταθμάρχη δύο χρόνια μετά;

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Ποιος κατηγορείται για την πρόσληψη;

ΧΡ. ΑΒΡΑΜΙΔΗΣ: Η κυρία Κολιοπούλου.

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Θα απευθύνω σχετικό ερώτημα. Δε γνωρίζω ότι κατηγορείται και μπήκε στην Επιτροπή. Δεν έχω συστήσει εγώ προσωπικά την Επιτροπή. Θα ενημερωθώ από το αρμόδιο Υπουργείο και θα επανέλθω γραπτώς.


Μ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ: Είπα για έκθεση στην Ελλάδα, που υποβάλλεται στην Κομισιόν.

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Μάλλον, αναφέρεστε – γιατί το είδα το δημοσίευμα – σε μια έκθεση η οποία θα δημοσιευθεί στις 11/02 – αν δεν κάνω λάθος – και είναι ο δείκτης στον οποίο αναφέρεστε – που αναφέρεται και το άρθρο, που έχει βγει – είναι η υποκειμενική αντίληψη και όχι ο δείκτης αξιολόγησης πραγματικών πολιτικών και νομοθετικών μέτρων, που έχουν αναληφθεί. Βλέπω εδώ, τη φράση – στα αγγλικά – perception index. Δηλαδή, πόσο πιστεύει ο κάθε ένας, η κάθε οργάνωση από όλες αυτές τις οργανώσεις. Μια εκ των οποίων έχουν κατατάξει την Ελλάδα κάτω από χώρες, που έχουν απολυταρχικά καθεστώτα. Εννοείται δημοκρατία έχουμε, ο καθένας έχει την άποψή του, αλλά να πούμε ότι έχουμε τρεις εκθέσεις, που αναγνωρίζουν πρόοδο στη χώρα σχετικά με το κράτος δικαίου. Η μια είναι αυτή που αναφέρθηκα προηγουμένως, της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η δεύτερη είναι του ΟΟΣΑ και η τρίτη είναι του Συμβουλίου της Ευρώπης. Και έχω εδώ μαζί μου – αν θέλετε να σας τα δώσω – και συγκεκριμένες αναφορές και στις τρεις επίσημες εκθέσεις, οι οποίες δείχνουν την εντελώς αντίθετη εικόνα από κάποιες οργανώσεις, που προσπαθούν να μας πείσουν για το αντίθετο. Νομίζω ότι δεν έχει γίνει μια συμμαχία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, του ΟΟΣΑ και του Συμβουλίου της Ευρώπης να δώσουν «σωσίβιο» στην «κακιά» – υποτίθεται – Κυβέρνηση Μητσοτάκη, έναντι των κατηγόρων όλων αυτών, που την βάζουν κάπου μεταξύ χωρών που έχουν απολυταρχικά καθεστώτα ή τέλος πάντων έχουν να κάνουν εκλογές κάποιες δεκαετίες. Εγώ, λοιπόν, θα συνεχίσω να απαντάω με τις επίσημες εκθέσεις, τις έχω εδώ μαζί μου – για να μη σας φάω όλο το χρόνο – άμα θέλετε είναι στη διάθεση σας και συγκεκριμένες αναφορές.



Χ. ΑΒΡΑΜΔΗΣ: Επιτρέψτε μου. Αν είχατε υιοθετήσει την νομοθεσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η αγωγή δεν θα πήγαινε καν στο Δικαστήριο. Πόσο ακόμα θα περιμένουμε, μας λέτε δηλαδή ότι θα την υιοθετήσετε όταν λήγει η διορία. Γιατί τότε λήγει η διορία.

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Δεν ισχύει αυτό που λέτε. Όχι δεν ισχύει αυτό που λέτε. Ούτε λέει αυτό το πράγμα η Οδηγία. Δεν την έχετε διαβάσει καλά την Οδηγία. Δεν υπάρχει περίπτωση ένα κράτος να απαγορεύσει σε κάποιον να κάνει αγωγή. Η Οδηγία δίνει περισσότερα, βάζει περισσότερα φίλτρα στη Δικαιοσύνη, όταν αξιολογεί μια αγωγή, μόλις κατατίθεται, ούτως ώστε κάποιες προδήλως καταχρηστικές αγωγές να απορρίπτονται σε ένα πρώιμο στάδιο. Δεν μπορεί να έρθει το κράτος να απαγορεύσει σε κάποιον πολίτη να προβεί σε μια ενέργεια, είτε στα πολιτικά, είτε στα ποινικά Δικαστήρια. Και επειδή εδώ είναι ενημέρωση πολιτικών συντακτών, δείτε και την Οδηγία, δείτε και τις διαδικασίες, όπως αντιλαμβάνεστε, περιμένουν και άλλοι συνάδελφοι σας να κάνουν και άλλες ερωτήσεις.

.

Γ. ΣΑΚΚΟΥΛΑ: Μιας και μιλάγαμε και για κράτος Δικαίου, υπήρξε και ένα άλλο θέμα τις τελευταίες ημέρες. Βγήκε η Εθνική Τράπεζα για άδειασε ουσιαστικά τον Άρειο Πάγο για το τι επικαλέστηκε για να αρχειοθετήσει τις νέες μηνύσεις του κ. Ανδρουλάκη και του κ. Κουκάκη για το θέμα των υποκλοπών. Και αυτό πυροδότησε ένα νέο γύρο κατηγοριών προς την Κυβέρνηση. Ενδεικτικά θα αναφέρω μόνο το ΠΑΣΟΚ, που λέει ότι ο κ. Μητσοτάκης σε συνεχείς υποθέσεις αποδεικνύεται ότι θα μείνει στην ιστορία ως ο Πρωθυπουργός που, μπροστά στο να διατηρήσει την εξουσία του, θυσιάζει το κράτος Δικαίου και τη διάκριση του εξουσιών. Κοντολογίς, σας κατηγορεί ότι κρύβεστε πίσω από τις όποιες ενέργειες, αν καταλαβαίνω καλά, της Δικαιοσύνης για να μείνουν στο αρχείο οι μηνύσεις. Ένα σχόλιο γι΄ αυτό θα ήθελα.

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Όταν δεν αρέσουν σε κάποιους οι αποφάσεις της Δικαιοσύνης, είναι κακιά η Δικαιοσύνη και δημιουργούν το οποιοδήποτε σενάριο. Όταν τους αρέσουν οι αποφάσεις της Δικαιοσύνης, επικαλούνται τη Δικαιοσύνη. Α-λα-καρτ σεβασμός στη Δικαιοσύνη δεν νοείται από σοβαρά κόμματα και από σοβαρούς πολιτικούς που θέλουν να αποκτήσουν στο μέλλον και ανώτερα αξιώματα. Χαρακτηρίζονται από αυτές τις δηλώσεις. Θα επιμείνουμε να λέμε ότι σεβόμαστε τις αποφάσεις της Δικαιοσύνης. Η χώρα μας έχει διάκριση των εξουσιών και ευτυχώς, από το 2019 και μετά, δεν λειτουργούν στη χώρα παρα-υπουργεία Δικαιοσύνης στο Μαξίμου, όπως επί των ημερών της Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ και του κ. Τσίπρα, που είναι και σήμερα ομιλητής σε σχετική εκδήλωση. Και αυτά δεν τα έχουμε πει εμείς, ο κ. Κοντονής τα έχει πει, ο Υπουργός του κυρίου Τσίπρα. Άρα, πλέον, στην Ελλάδα έχουμε ξεκάθαρη διάκριση των εξουσιών, όπως είχαμε και τα προηγούμενα χρόνια πριν το 2015. Και πρέπει να μάθουμε όλοι να σεβόμαστε τις αποφάσεις της Δικαιοσύνης.


ΜΗΝ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ: Την ώρα που ο Πρωθυπουργός απειλούσε την Hellenic Train με πολιτικές ευθύνες, 30 Ιανουαρίου καταβαλλόταν αποζημίωση 61 εκατ. ευρώ στην Hellenic Train για το 2023. Σας κατηγορούν για υποκρισία. Ποια είναι η απάντησή σας;

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Και αυτό είναι στο πλαίσιο της εργαλειοποίησης. Γιατί, όπως αντιλαμβάνεστε, το κράτος έχει κάποιες συμβατικές υποχρεώσεις. Και η συγκεκριμένη στην οποία αναφέρεστε, είναι μια δέσμευση ποσού, το οποίο ποσό μένει να καταβληθεί και αναφέρεται στο 2023. Για να το πούμε απλά, το κράτος οφείλει να δώσει κάποια λεφτά, κάποια εκ των οποίων πηγαίνουν στις μισθοδοσίες των εργαζομένων, κάποια άλλα πηγαίνουν σε λειτουργικά έξοδα, όπως το ρεύμα και κάποιες άλλες υποχρεώσεις που υπάρχουν. Και νομίζω ότι συμφωνούμε όλοι ότι πρέπει να συνεχίσει το κράτος να καταβάλλει τις υποχρεώσεις αυτές για να πληρώνονται οι εργαζόμενοι, για να μην κοπεί το ρεύμα και όλα τα σχετικά. Υπάρχουν μάλιστα και σχετικές δεσμεύσεις ότι θα πάνε τα λεφτά εκεί που πρέπει. Αν στην πορεία των ερευνών -και αναφέρομαι στο τραγικό δυστύχημα των Τεμπών- προκύψουν συγκεκριμένες ευθύνες, εκεί είναι μια άλλη συζήτηση, η οποία θα γίνει προφανώς. Αλλά το να κατηγορούμε την Κυβέρνηση επειδή προληπτικά δεν διέκοψε -και δεν μας περιγράφει κανείς και τον τρόπο με τον οποίο θα το κάνει αυτό, γιατί ένα κράτος έχει συνέχεια και κάποιες υποχρεώσεις που πρέπει να τηρεί, όπως αντιλαμβάνεστε, να σέβεται, να τηρεί και να εφαρμόζει όλα όσα πρέπει να εφαρμόσει, εν πάση περιπτώσει, να εφαρμόζει με πράξεις. Το να κατηγορούμε, λοιπόν, την Κυβέρνηση ότι δεν ήρθε από πριν να πει ότι, εγώ παίρνω μια μονομερή απόφαση και δεν ικανοποιώ όλες αυτές τις υποχρεώσεις, νομίζω ότι είναι στο ευρύτερο πλαίσιο της εργαλειοποίησης. Δηλαδή, ακούμε μια είδηση, αυτονόητη θα έλεγα εγώ, πλήρωσε το κράτος τις υποχρεώσεις του, για να πληρωθούν οι εργαζόμενοι και όλα τα υπόλοιπα, επειδή ξέρω ότι είναι στη συζήτηση η Hellenic Train, ας διατυπώσω και άλλη μια κατηγορία για την Κυβέρνηση. Ε, η αλήθεια είναι αυτή που σας λέω. Τι να κάνουμε τώρα!


Σαρωτική η Πρόεδρος της ΦΩΝΗΣ ΛΟΓΙΚΗΣ: - Όσοι μας κορόιδευαν και μας λοιδορούσαν τώρα προσπαθούν να κρυφτούν.- Θέλουμε την πατρίδα μας ισχυρή


 Η Πρόεδρος της ΦΩΝΗΣ ΛΟΓΙΚΗΣ, κ. Αφροδίτη Λατινοπούλου, στη Σύνοδο Ηγετών των Patriots.EU με κύρια θεματική “Κάνουμε την Ευρώπη Σπουδαία Ξανά”, που πραγματοποιήθηκε στην Μαδρίτη στις 8 Φεβρουαρίου.

Μαζί με την Μαρίν Λε Πεν, τον Βίκτορ Όρμπαν, τον Σαντιάγο Αμπασκάλ, τον Ματέο Σαλβίνι, τον Αντρέι Μπάμπις και τον Γκερτ Βίλντερς, έδειξαν τον δρόμο προς μια Ευρώπη των εθνών και όχι των λαθρομεταναστών.

Η Πρόεδρος της ΦΩΝΗΣ ΛΟΓΙΚΗΣ έκλεψε τις εντυπώσεις αποσπώντας θερμά χειροκροτήματα από τους υπόλοιπους ηγέτες, ενώ αποθεώθηκε από τους 2500 και πλέον παρευρισκόμενους οι οποίοι την επευφημούσαν όρθιοι.

Ακολουθεί ολόκληρη η ομιλία:

Αξιότιμε Πρόεδρε, Σαντιάγο, ευχαριστούμε για την φιλοξενία σας και ευχαριστούμε που διοργανώσατε αυτή την εξαιρετική εκδήλωση.

Αγαπητοί συνάδελφοι,

Είναι πραγματικά τιμή μου που βρίσκομαι εδώ σήμερα, περιστοιχισμένη από αληθινούς πατριώτες. Από ανθρώπους που, παρόλο που δαιμονοποιήθηκαν και διώχθηκαν με πλαστές κατηγορίες, τελικά αποδείχθηκαν αθώοι.

Αν κάτι έχει οδηγήσει την Ευρώπη στην τραγική της τωρινή κατάσταση, είναι η έλλειψη ηγετών.

Υπάρχει βαθιά διαφορά μεταξύ ενός γραφειοκράτη-πολιτικού και ενός ηγέτη.

Όπως είχε πει ο Ταλεϋράνδος:

“Φοβάμαι περισσότερο ένα στρατό από 100 πρόβατα που τον οδηγεί ένα λιοντάρι παρά ένα στρατό 100 λιονταριών που τον οδηγεί ένα πρόβατο.”

Σήμερα, η Ευρώπη διοικείται από αδύναμους πολιτικούς που η μόνη τους ανησυχία είναι να υλοποιήσουν παρανοϊκές ατζέντες και να θυσιάσουν τις εθνικές ταυτότητες των κρατών μελών στον βωμό μιας νέας παγκόσμιας τάξης πραγμάτων.Σκεφτείτε την κληρονομιά τους:

Από πού να αρχίσω πραγματικά…

Αυτό που αφήνουν πίσω είναι, για αρχή, μια εμμονή με την πράσινη μετάβαση που έχει οδηγήσει σε δυσβάσταχτους λογαριασμούς ενέργειας.

Επίσης, υπερβολικούς φόρους που πνίγουν τις επιχειρήσεις και οδηγούν τη μεσαία τάξη στη φτώχεια.

Επιπλέον, μια woke ατζέντα που απειλεί τις παραδοσιακές μας αξίες και επιβάλλεται σε νέα παιδιά.

Και πάνω απ’ όλα, ανεξέλεγκτη λαθρομετανάστευση που μετατρέπει ολόκληρες πόλεις σε γκέτο και απειλεί την ασφάλειά μας.

Αυτά τα εγκληματικά λάθη αποτελούν την κληρονομιά τους.

Αλλά κάθε δράση προκαλεί μια αντίδραση, και η λογική θα επικρατήσει σίγουρα – είναι απλώς θέμα χρόνου.

Η επανεκλογή του Ντόναλντ Τραμπ προμηνύει μια νέα χρυσή εποχή αλλά και την τελευταία ευκαιρία του Δυτικού κόσμου.

Όσοι μας κορόιδευαν και μας λοιδορούσαν για “Τραμπισμό” τώρα προσπαθούν να κρυφτούν.

Αλλά δεν θα τους αφήσουμε να ξεχάσουν τη ζημιά που έκαναν στην Ευρώπη μας. Θα λογοδοτήσουν για την καταστροφή που προκάλεσαν.

Χρειαζόμαστε μια Ευρώπη που θα υπερασπίζεται τα σύνορά της με κάθε δυνατό μέσο.

Μια Ευρώπη που θα σέβεται τις παραδόσεις και την ταυτότητά της. Μια Ευρώπη που θα υποστηρίζει τις οικογένειες και τις επιχειρήσεις της. Μια Ευρώπη που θα τιμά την ορθόδοξη παράδοση και τις χριστιανικές της ρίζες.

Και θα το επιτύχουμε με την υποστήριξη ανθρώπων που διψούν για αλλαγή και για επιστροφή στις αξίες και τα ιδανικά με τα οποία μεγαλώσαμε.

Η Ελλάδα, η κοιτίδα του πολιτισμού και της δημοκρατίας, αντιμετωπίζει δημογραφική κατάρρευση λόγω εκείνων που υπηρετούν την παγκοσμιοποίηση και την αντικατάσταση πληθυσμού μέσω λαθρομετανάστευσης.

Το μήνυμα του ελληνικού λαού γίνεται ισχυρότερο κάθε μέρα και είναι σαφές: απαιτούμε αλλαγή.

Θέλουμε την πατρίδα μας ισχυρή.

Η Ελλάδα, που αποτελεί το σύνορο της Ευρώπης, θα ξανασηκωθεί πιο ισχυρή.

Δεν θα ικετεύσουμε για βοήθεια αλλά θα σταθούμε ψηλά, όπως πάντα κάναμε στους δύσκολους καιρούς.

Ενωμένοι όπως είμαστε σήμερα, και πιστοί στις δεσμεύσεις και τις αξίες που υπηρετούμε, ήρθε η ώρα να ξαναπάρουμε τις πατρίδες μας. Ήρθε η ώρα να γίνουμε ισχυρά έθνη-κράτη.

Ήρθε η ώρα να κάνουμε την Ευρώπη great again.

              


Πρόεδρος ΣΑΣΜΥ και Μέλος του ΔΣ/Ε.Α.Α.Σ: - Πού οδηγεί αυτή η πολιτική για τις Ένοπλες Δυνάμεις; - Υποκρισία ή καθυστερημένες αντιδράσεις; - Τι χρειάζεται να γίνει;

Οι πρόσφατες εξελίξεις στον χώρο των Ενόπλων Δυνάμεων αποδεικνύουν για ακόμη μία φορά ότι οι αποφάσεις λαμβάνονται αποσπασματικά, χωρίς συνολικό σχεδιασμό. Η βίαιη διαδικασία των κρίσεων, που οδηγεί στην αποστρατεία αξιωματικών με λαμπρά προσόντα, αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα μιας πολιτικής που κινείται χωρίς στρατηγική και συνοχή.
Λάθος προτεραιότητες
Το υπουργείο, αντί να προχωρήσει πρώτα στις απαραίτητες τροποποιήσεις στους Πίνακες Οργάνωσης και Υλικού (ΠΟΥ), ώστε να αποτυπωθεί ξεκάθαρα ποιοι βαθμοί προβλέπονται σε κάθε θέση, προχωρά με βεβιασμένες κρίσεις. Οι επιπτώσεις αυτής της πολιτικής ίσως είναι καταστροφικές, καθώς η απομάκρυνση ικανών στελεχών δημιουργεί τεράστια κενά, ενώ η διαχείριση της ιεραρχίας γίνεται με προχειρότητα.
Δεν είναι μυστικό ότι προωθείται μια συγκεκριμένη ατζέντα 2030 , η οποία περιλαμβάνει:
  1. Μείωση των στρατιωτικών μονάδων και των θέσεων αξιωματικών.
  2. Ριζική αλλαγή στη βαθμολογική εξέλιξη, με παράταση παραμονής σε ορισμένους βαθμούς.
  3. Δημιουργία ενός “Σώματος Υπαξιωματικών”, που θα περιορίσει τους αποφοίτους της ΣΜΥ στον βαθμό του Ανθυπασπιστή.
Το δημογραφικό και η έλλειψη προσωπικού
Το πρόβλημα της επάνδρωσης στις Ένοπλες Δυνάμεις είναι υπαρκτό και οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στο δημογραφικό ζήτημα. Στο παρελθόν, υπήρχε ικανός αριθμός οπλιτών για να καλύψει το απαιτούμενο ποσοστό επάνδρωσης, αλλά λόγω της δημογραφικής συρρίκνωσης αυτό πλέον δεν μπορεί να καλυφθεί, καθώς οι οπλίτες θητείας έχουν μειωθεί δραστικά.
Η κατάσταση επιδεινώθηκε από την οικονομική κρίση και τα μνημόνια, καθώς δεν έγιναν οι απαραίτητες προσλήψεις Επαγγελματιών Οπλιτών (ΕΠΟΠ) για να καλύψουν το κενό. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα τη μείωση του ποσοστού επάνδρωσης σε κρίσιμες μονάδες και την ανάγκη για διαρκείς “αλχημείες” στη στελέχωση.
Οι αλλαγές στο ασφαλιστικό και οι συνέπειές τους
Η δομική αλλαγή στο ασφαλιστικό και το συνταξιοδοτικό των στρατιωτικών είναι η βασική αιτία του προβλήματος. Στο παρελθόν, το δικαίωμα συνταξιοδότησης μετά από 25 χρόνια υπηρεσίας έδινε τη δυνατότητα στα στελέχη να αποχωρούν ομαλά, διατηρώντας μια ισορροπημένη ηλικιακή κατανομή στο στράτευμα.
Μετά την αλλαγή του συστήματος, η υποχρεωτική παραμονή μέχρι τα 40 χρόνια υπηρεσίας έχει αυξήσει τον μέσο όρο ηλικίας των στελεχών. Επιπλέον, η οικονομική δυσπραγία ωθεί τους περισσότερους να εξαντλήσουν τα όρια παραμονής, καθώς η σύνταξη δεν επαρκεί για να συντηρήσουν τις οικογένειές τους.
Πού οδηγεί αυτή η πολιτική;
Όλα αυτά τα μέτρα έχουν οδηγήσει σε έναν στρατό «γερόντων», με μέσο όρο ηλικίας τα 40 έτη. Είναι αυτό που θέλουμε;
Είναι αυτό λειτουργικό για τις επιχειρησιακές απαιτήσεις του στρατεύματος;
Αν δεν αλλάξει η πολιτική του ασφαλιστικού-συνταξιοδοτικού και αν δεν υπάρξουν συχνές προσλήψεις νέων στελεχών, το πρόβλημα δεν θα λυθεί, ανεξάρτητα από το πόσες κρίσεις θα γίνουν ή πόσες μονάδες θα κλείσουν.
Υποκρισία ή καθυστερημένες αντιδράσεις;
Είναι λυπηρό ότι μόλις τώρα κάποιοι ανώτατοι απόστρατοι αξιωματικοί, διαμαρτύρονται για τις βίαιες αποστρατείες.
Που ήταν όλοι αυτοί όταν πριν από έναν χρόνο ο υπουργός ανακοίνωνε τη δημιουργία του “Σώματος Υπαξιωματικών” με μείωση της βαθμολογικής εξέλιξης των αποφοίτων ΣΜΥ/ΑΣΣΥ έως 5 βαθμoύς; 
Οι αντιδράσεις και οι φωνές ήταν ελάχιστες.
Μια από αυτές ήταν η δική μου με την ανοιχτή επιστολή αντίδρασης προς τον κύριο υπουργό. ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΣΑΣΜΥ & ΜΕΛΟΣ ΔΣ / ΕΑΑΣ – Ανοιχτή Επιστολή προς κ. ΥΕΘΑ ΘΕΜΑ: “Σώμα Υπαξιωματικών”
Επίσης αντέδρασε στοχευμένα και μαζικά το Συντονιστικό Συμβούλιο Συλλόγων Αποφοίτων ΑΣΣΥ.
Τώρα που το σχέδιο 2030 προχωρά και υπάρχει σωρεία αποστρατιών, ξαφνικά όλοι θυμήθηκαν ότι υπάρχει πρόβλημα; 
Τι χρειάζεται να γίνει; 
Αντί για αποσπασματικές και πρόχειρες λύσεις, απαιτείται ένα ολοκληρωμένο σχέδιο μεταρρύθμισης και αναδιοργάνωσης, που θα βασίζεται σε:
  1. Νέα δομή δυνάμεων και βαθμολογικής εξέλιξης με ξεκάθαρες προβλέψεις.
  2. Τροποποίηση των ΠΟΥ, ώστε να αντιστοιχούν στις πραγματικές ανάγκες.
  3. Επανεξέταση του ασφαλιστικού-συνταξιοδοτικού, με επιστροφή στο δικαίωμα συνταξιοδότησης στα 25 έτη όσων το επιθυμούν ώστε να σταματήσουν οι ΕΔ να βασίζονται σε στρατό γερόντων. 
  4. Πρόγραμμα προσλήψεων ΕΠΟΠ, για να μειωθεί ο μέσος όρος ηλικίας των οπλιτών και να αυξηθεί η επανδρωση.
  5. Παροχή κινήτρων για την εισαγωγή στις παραγωγικές σχολές και την σταδιοδρομία στο στράτευμα. Ο ΣΑΣΜΥ στοχευμένα πρότεινε λύσεις έγκαιρα με έγγραφό του προς τον υπουργό Εθνικής Άμυνας από το 2023. Αύξηση των εισακτέων στην Σχολή Μονίμων Υπαξιωματικών (ΣΜΥ) – Κάλυψη των κενών θέσεων- Δημιουργία παροχής κινήτρων
Διακομματική συναίνεση και έγκριση της νέας δομής δυνάμεων , ώστε να μη γίνονται κάθε φορά πειραματισμοί μετά από αλλαγές στο κυβερνητικό σχήμα. 
Βελτίωση των συνθηκών υπηρεσίας, από τις απολαβές μέχρι το σύστημα μεταθέσεων και στέγασης.
Ο στρατός δεν είναι πεδίο για μικροπολιτικές σκοπιμότητες . Αν δεν δούμε το πρόβλημα σε βάθος και όχι επιφανειακά ή συντεχνιακά, θα χάσουμε όλοι: οι Ένοπλες Δυνάμεις, οι στρατιωτικοί και, τελικά, η ίδια η πατρίδα.
Ειλικρινά θα περιμένω τόσο ως πρόεδρος του ΣΑΣΜΥ αλλά και Μέλος του ΔΣ της ΕΑΑΣ εάν όλοι όσοι αντέδρασαν στην ” καρατόμηση” Ανωτάτων Αξιωματικών θα αντιδράσουν με το ίδιο σθένος όταν θα έρθει στο προσκήνιο το Σώμα Υπαξιωματικών με καταληκτικό βαθμό Ανθυπασπιστή για τους αποφοίτους ΣΜΥ/ ΑΣΣΥ. 
Ο ΣΑΣΜΥ και εγώ προσωπικά, όπως και το 2019 θα είναι παρόν και πρωτεργάτης στην προάσπιση των δικαιωμάτων των μελών του Αποφοίτων ΣΜΥ. 
Στέφος Ευάγγελος 
Υπλγος (ΠΖ) ε.α
Πρόεδρος ΣΑΣΜΥ 
Μέλος ΔΣ ΕΑΑΣ

 

e-Ε.Φ.Κ.Α: - Ημερομηνίες πληρωμής των συντάξεων μηνός Mαρτίου 2025

 



10/02/2025 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ



Ημερομηνίες πληρωμής των συντάξεων μηνός Mαρτίου 2025

 

Οι ημερομηνίες πληρωμής ακολουθούν τον κανόνα του διαχωρισμού μεταξύ Μισθωτών και Μη Μισθωτών και διαμορφώνονται ως ακολούθως:

  • Την Τρίτη 25 Φεβρουαρίου 2025 θα καταβληθούν οι κύριες συντάξεις από τα τέως ταμεία Μη Μισθωτών ΟΑΕΕ, ΟΓΑ και ΕΤΑΑ, οι κύριες συντάξεις που απονεμήθηκαν από τη σύσταση του ΕΦΚΑ και μετά, με τον ν.4387/2016, μέσω του ΟΠΣ-ΕΦΚΑ (συνταξιούχοι Μισθωτοί & Μη Μισθωτοί από 1.1.2017 και έπειτα) και όλες οι επικουρικές συντάξεις του ιδιωτικού τομέα (Μη Μισθωτών και Μισθωτών).
  • Την Πέμπτη 27 Φεβρουαρίου 2025 θα καταβληθούν οι κύριες συντάξεις των τέως Ταμείων Μισθωτών [ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, τραπεζών, ΟΤΕ, ΔΕΗ, ΛΟΙΠΩΝ ΕΝΤΑΣΣΟΜΕΝΩΝ (ΤΣΕΑΠΓΣΟ, ΤΣΠ-ΗΣΑΠ), ΝΑΤ, ΕΤΑΤ και ΕΤΑΠ-ΜΜΕ] καθώς και οι κύριες και οι επικουρικές συντάξεις του Δημοσίου.

 

 

Από τη Διοίκηση του e-Ε.Φ.Κ.Α.